Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 13:16:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 332 333 334 335 336 337 338 [339] 340 341 342 343 344 345 346 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14649376 alkalommal)
0 Felhasználó és 111 vendég van a témában
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16900 Dátum: 2012.03.28 szerda, 13:36:25 »

Én se hiszek nagyon ebbe a betanulós dolgokba.Írtam amúgy,hogy a régi csúcsok lettek felújítva
és azok új kódokat kaptak.Direkt felvittem az autót hogy saját füllel hallják illetve lássák.
Azt mondta a csávó szó szerint,hogy nagyon szép hangja van az autónak,és a betanulás eltarthat500-600 km-ig
utána a finom tanulás ami 1500 km is lehet.Hiába vitatkoztam velük ennyivel elrendezték.
Tudod nem az eszünket játszuk itt de mint én is a cserét átéltem és gond nélkül hasít a kocsi még vissza sem kellett vinni,hogy furi hangja na ezért sajnállak.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #16901 Dátum: 2012.03.28 szerda, 13:40:26 »

Ha a szög a sűrítéssel 103.3 fokot zár be és a sebesség logaritmusának a köbgyöke nagyobb mint 0 akkor igazad van.
Különben meg fogalmunk sincs.

taps
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #16902 Dátum: 2012.03.28 szerda, 13:49:47 »

Én se hiszek nagyon ebbe a betanulós dolgokba.Írtam amúgy,hogy a régi csúcsok lettek felújítva
és azok új kódokat kaptak.Direkt felvittem az autót hogy saját füllel hallják illetve lássák.
Azt mondta a csávó szó szerint,hogy nagyon szép hangja van az autónak,és a betanulás eltarthat500-600 km-ig
utána a finom tanulás ami 1500 km is lehet.Hiába vitatkoztam velük ennyivel elrendezték.
Hát részemről tök hülyeségnek tartom a befecskendezés idejének tanulását. Érveim:
A motor szinte soha nem egy fordulaton és egy terhelésen dolgozik üzemi állapotban rengeteg paraméter változik a másodperc töredéke alatt. Ezért vannak jeladók, hogy a CPU tudja mikor mi történik a motor egyes részein. És nem a jövőhéten kell beavatkoznia a folyamatba hanem ott abban a pillanatban. Kopogásszenzor Budapesten jelzi a hibát nem Bécsben kell korrigálnia a vezérlésnek hanem rögtön pillanatok alatt. HA tanulna is néhány másodperc alatt tenné. Azért nem olyan lassúak ezek a processzorok, hogy hetekig kellene tanulmányozni a főtengely forgásérzékelője által a adott jelet és összehasonlítani a kopogás érzékelő adataival.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16903 Dátum: 2012.03.28 szerda, 13:56:58 »

Ebben egyet értek veled akkor kimondhatjuk ugye tré a felújítás.Azért már nem ő az első aki így jár és azt nem mondanám,hogy nekem szerencsém volt.Én csak azzal érvelek,hogy a FORD-tól megrendelték az enyémet berakták felprogramozták és hasít minden rajta.

Ne jelentsük ki, hogy tré a felújítás. Hiszen egy csomó helyen jó minőségű csúcsokat raknak rá (maga a tekercs marad), és annak rendje és módja szerint elkészítik a kalibrációs kódot.
Szerintem ezek jók, akár annyit bírhat, mint az eredeti.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16904 Dátum: 2012.03.28 szerda, 14:30:57 »

Hát részemről tök hülyeségnek tartom a befecskendezés idejének tanulását. Érveim:
A motor szinte soha nem egy fordulaton és egy terhelésen dolgozik üzemi állapotban rengeteg paraméter változik a másodperc töredéke alatt.

Nézzük csak, hány jeladó van... egyszer ugye a felső holtponti jeladó. Ez ok. Van a másik jeladó, ami ha jól tudom a fordnál 35/36 fogú, csak ebből is ki lehet számítani mindent.
Van a hőfokjeladó, a gázpedálérzékelő, egy úgymond padlógázérzékeló, a kopogásszenzor, a rail nyomásszenzor, a maf, a szívócső-nyomásszenzor, belép levegő hőmérséklet.
Remélem nem hagytam ki semmit. Ezek közül a hőfok az jó lassú, tőle nem is hisszük el, ha van hirtelen változás. A többi már gyorsabb, de egy ütem alatt egyik sem tud beavatkozni. A motornál ilyeneket vesz figyelembe: hideg/meleg üzemmód, motorfék, gyorsítás, padlógáz (itt túltöltés), és adott terhelés. De ezek sem változnak meg ütemenként, ennek is van átfutási ideje. Tehát padlógáznál nem csinál olyat, hogy most a motor hidegebb lett, visszaveszek.
A tanulás más, mint az azonnali korrekció. Ha egy pillanatra leesik mondjuk a nyomásérték, mit fogunk tenni? Semmit. Nem hisszük el. Ezt a fogalmat úgy hívjuk, plauzabilitás.
Ez a tüske nem hihető, nem foglalkozunk vele. Ilyenkor az úgynevezett szükségfutás jön, amikor vagy a régi, vagy a gyári, eredeti adatokkal dolgozik.
Viszont, ha következetesen ilyen adatok jönnek, akkor már be kell avatkoznunk. Hiába fecskendeztem be adott pillanatban, nem az történt, a kopogásszenzor nem olyan jelet adott vissza, mint amilyet kellene. Persze ez csak adott határok között műxik. Ha a csúcshoz rossz a kód, és nagy az eltérés, azt nem tudja korrigálni.

Válasz
Ezért vannak jeladók, hogy a CPU tudja mikor mi történik a motor egyes részein. És nem a jövőhéten kell beavatkoznia a folyamatba hanem ott abban a pillanatban. Kopogásszenzor Budapesten jelzi a hibát nem Bécsben kell korrigálnia a vezérlésnek hanem rögtön pillanatok alatt. HA tanulna is néhány másodperc alatt tenné. Azért nem olyan lassúak ezek a processzorok, hogy hetekig kellene tanulmányozni a főtengely forgásérzékelője által a adott jelet és összehasonlítani a kopogás érzékelő adataival.

Ahogy fenn írtam, nem. A szenzor jelét rögtön nem hisszük el. A másik, hogy tegyük fel, a szenzor adatai szerint előbb kellett volna befecsendezni.
Mit tud tenni? Visszaforgatja az időt? A teljes folyamatra igaz, hogy akkor kapunk róla információt, miután lezajlott (befecskendeztünk, robbant, mi meg megmértük, mikor).
Hogy tudna itt akárhogy is beavatkozni? A következő alkalommal ugyanúgy az eredmény csak utólag lesz meg.
A tanulás nem a tdci-vel jött be. Azt nem tudom, vajon a tddi-ben is van-e, szerintem igen, feltéve, ha van bennek kop szenzor.
A régebbiekben, MKI-II: a td-nél szinte biztosan nincs, az adagoló nem tud ennyire beavatkozni. Viszont az összes benzinesben benne van.
Ha igaz, ez az L3-jet rendszerű befecskendezéssel jelent meg (de az is lehet, hogy már az L2-jetnél, de inkább nem), és szerintem abból is a 3.2-ben, amiben már van lambda.
Az egyik cimborámnak 85-ös sierrája volt, és abban már ez működött (az volt nála a jelenség, hogy a szgép időnként resetelt, majd egy darabig a gyári adatokkal ment, és amíg meg nem tanulta a motort, addig gyengébben muzsikált. Valami elektomos gond volt vele).
A plauzabilitás példája, ha benzinek MK1-2-nél lehúzod a maf szenzort, akkor semmilyen adatot nem hisz el (mert mondjuk 0 jön), és akkor előveszi a gyári értékeket, és azzal számol.

A másik példa: ha a csúcsokkal gond van, az ember újraprogramozza. Rövid ideig meg is szűnik a probléma, tanulási időszak lesz, és ha rossz is a csúcs, x kilométerig nem is fog jelezni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #16905 Dátum: 2012.03.28 szerda, 16:11:53 »

A tanulás nem a tdci-vel jött be. Azt nem tudom, vajon a tddi-ben is van-e, szerintem igen, feltéve, ha van bennek kop szenzor.
A régebbiekben, MKI-II: a td-nél szinte biztosan nincs, az adagoló nem tud ennyire beavatkozni. Viszont az összes benzinesben benne van.
Ha igaz, ez az L3-jet rendszerű befecskendezéssel jelent meg (de az is lehet, hogy már az L2-jetnél, de inkább nem), és szerintem abból is a 3.2-ben, amiben már van lambda.
Az egyik cimborámnak 85-ös sierrája volt, és abban már ez működött (az volt nála a jelenség, hogy a szgép időnként resetelt, majd egy darabig a gyári adatokkal ment, és amíg meg nem tanulta a motort, addig gyengébben muzsikált. Valami elektomos gond volt vele).
A plauzabilitás példája, ha benzinek MK1-2-nél lehúzod a maf szenzort, akkor semmilyen adatot nem hisz el (mert mondjuk 0 jön), és akkor előveszi a gyári értékeket, és azzal számol.

Angel a tanulás még OK is lehet, mert a régi 20 éves Fifink(benyás) is tanul, meg az MKII is, stb. Na de mennyi ideig?
kb 8-10 km volt a betanítás. A kolléga meg már több százat ment.

A kérdés, hogy hány km-ig nyalható be a "beatnulás" duma, és hány km után gondoljuk, hogy valami nem stimmel?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #16906 Dátum: 2012.03.28 szerda, 16:38:08 »

Azt nem mondták, hogy mennyi az iq-ja a csúcsoknak vagy az ecu-nak, mert ha sok, előbb betanulnak... hehe
vigyor3 nyes nyes nyes worship

Ez mekorra egy vadbaromság ez a tanulás.. vigyor3..ha normálisan kalibrálva vannak a csúcsok és ezt az értéket tudja az ecu, akkor ezzel számolja a pillanatnyi befecskendezés paramétereit... ennyi. Ez mindig változik ezernyi körülmény miatt...de mit tanul  ezt mondja már meg valaki?
A normálisan kalbrált csúcsok kalibrációja nem "tud" minden üzemállapotra vonatkozni, továbbá kiinduló adat, a porlasztók felújítás utáni állapotára vonatkozik. A működési állapotokból fakadó varianciákat illeszti hozzá az ecu. De az nem tart ennyi ideig, továbbá nem úgy megy, hogy egy ideig csak gyűlnek az adatok és nem változik semmi, majd egyszer csak megszűnik a kopogás. Ez egy átlagolási folyamat, így a kopogást előidéző eltéréseknek nagyon gyorsan el kell tűnniük. Ha nem ez van, akkor nem jól van felújítva/kalibrálva a csúcs, mert a 2000-es fordulat környéki tartományban nem jól végzi a dolgát.
A "tanulást" lehet ismételni, ha levesszük az akkusarut, a TIS-ben leírt idő után törlődik az ECU-ben lévő ún. KAM (keep alive memory), melyben a vezérléshez kapcsolódó adatok találhatók.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16907 Dátum: 2012.03.28 szerda, 16:39:27 »

Angel a tanulás még OK is lehet, mert a régi 20 éves Fifink(benyás) is tanul, meg az MKII is, stb. Na de mennyi ideig?
kb 8-10 km volt a betanítás. A kolléga meg már több százat ment.

Az nem teljesen így van. A szgép folyamatosan méricskél, és folyamatosan hozzáátlagol. Így, ha valami megváltozik, akkor később is hozzátanul a szgép.
Hogy hány km alatt? Szerintem 100-1000 km lenne, mire teljesen felülírná a régiket.
Persze, ha előtte leresetelted, régi adat nincs, így elég a pár km. De a tanulás azután sem marad abba.

Válasz
A kérdés, hogy hány km-ig nyalható be a "beatnulás" duma, és hány km után gondoljuk, hogy valami nem stimmel?

Hát... párszáz km után már drasztikusan javulnia kellene. Mondjuk 1000. Ha nem változott semmit, akkor ott valami bibi van.
Meg ugye, többen arról számoltak be, hogy csere után azonnal jó lett, azaz a szgépnek nem kellett olyan nagyot korrigálnia.
Hát, nem tudom...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16908 Dátum: 2012.03.28 szerda, 17:28:21 »

A "tanulást" lehet ismételni, ha levesszük az akkusarut, a TIS-ben leírt idő után törlődik az ECU-ben lévő ún. KAM (keep alive memory), melyben a vezérléshez kapcsolódó adatok találhatók.

Teljesen jogos... vagyis, teszem azt fél óra múlva törlődik a tároló. Ha az ember javítja az autót, sokszor le kell szedni a sarut, ami biztosan több, mint fél óra.
Ilyenkor ezek az adatok elvesznek... ha beindítjuk a motort, csattog mint a fene? Nem bizony... vagyis, azért olyan nagy változások nincsenek, nem korrigál hatalmasat.
Inkább csak affajta finomhangolás.

Válasz
A működési állapotokból fakadó varianciákat illeszti hozzá az ecu. De az nem tart ennyi ideig, továbbá nem úgy megy, hogy egy ideig csak gyűlnek az adatok és nem változik semmi, majd egyszer csak megszűnik a kopogás. Ez egy átlagolási folyamat, így a kopogást előidéző eltéréseknek nagyon gyorsan el kell tűnniük.

A kopogásszenzor jele akkor tűnik el, ha az elromlik, vagy a motor leáll... az egy vibrációt érzékelő szenzor, piezoelektromos. Ugye a benzinesnél, ha öngyulladás jön létre, akkor ez egy nagyfrekis nyomáslengést hoz létre, mivel a b-l keverék több ponton meggyullad, és több pontból indul az égés, nem csak a gyertya íve gyújtja meg.
Dizlinél inkább csak arra jó, hogy tudjuk, mikor volt a robbanás. A miénken asszem csak 1 szenzor van, míg benzinesnél elméletileg mindegyik hengerhez kell, akkor lehet jól szabályozni a folyamatot.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16909 Dátum: 2012.03.28 szerda, 17:37:09 »

Jaj már megint ez a betanulásos műsor...hagyuk már ezt...betanul azt majd átirja a kódot is mi?
Nem lehet felfogni hogy Delphinél ilyen nincs?  Meg felsőholtponti jeladó,maf,meg ilyen baromságok...ezek érzékelők és jeladók...információ továbbitó egységek....egy induktiv jeladó nem nagyon szokott tanulgatni, csak van jel vagy nincs jel dolgot ismeri....Az ECU tud tanulni de nem befecskendezést meg motorvezérlést...azt bevan neki égetve az agyába bele,egy szofver formájában...de korrigálni tudja a befecskendezést,a bejövő infók(érzékelő,jeladók,stb) alapján....
gondolkodjunk már picit...egy komplett befecskendezés áll 2 elő,1fő,2 pilot befecskendezésből és mindez 2ms alatt.....itt már egy maf vagy akármilyen érzékelő lemaradt mint a borravaló, nem hogy még amiatt korrigáljon csóri autó....
A kód amit beirnak a kocsiba a porlasztókhoz az lényegében annyi hogy nem csattog,csörög tőle, a működést nem befolyásolhatja kód nélkül is járnia kell a motornak max hangosabb és csúnyább....ha nem akkor valami gond van.
Naplózva
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #16910 Dátum: 2012.03.28 szerda, 18:35:41 »

Sziasztok.Holnap ki cseréli az osztrák szerelő a csúcsokat.Sajnos még hiba kódot nem tudok írni majd a jövőhéten.Nos a nagynyomású szivattyúra azt mondta,hogy rendben van.A kérdésem az,hogy diagnosztikát csak járó motornál lehet csinálni?
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16911 Dátum: 2012.03.28 szerda, 19:58:18 »

Tudod nem az eszünket játszuk itt de mint én is a cserét átéltem és gond nélkül hasít a kocsi még vissza sem kellett vinni,hogy furi hangja na ezért sajnállak.

Arra is gondoltam,hogy nem belevaló csúcs van berakva.
Motorcserés volt decemberbe a kocsi és egy angol motor van benn,
de viszont ez egy 2004-es csupasz motor volt amire átpakoltuk
az én 2002-es motoromról a cuccokat.Az nem lehet,hogy az angol motorhoz
nem az igazi a 2002-es motor vezérlése?Vagy most nagy hülyeséget kérdeztem?
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #16912 Dátum: 2012.03.28 szerda, 19:59:30 »

Hát szerintem ez egyáltalán nem hülyeség.
A hülyeség az volt, hogy ezt nem decemberben kérdezted meg.

Arra is gondoltam,hogy nem belevaló csúcs van berakva.
Motorcserés volt decemberbe a kocsi és egy angol motor van benn,
de viszont ez egy 2004-es csupasz motor volt amire átpakoltuk
az én 2002-es motoromról a cuccokat.Az nem lehet,hogy az angol motorhoz
nem az igazi a 2002-es motor vezérlése?Vagy most nagy hülyeséget kérdeztem?
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16913 Dátum: 2012.03.28 szerda, 20:01:31 »

Sziasztok.Holnap ki cseréli az osztrák szerelő a csúcsokat.Sajnos még hiba kódot nem tudok írni majd a jövőhéten.Nos a nagynyomású szivattyúra azt mondta,hogy rendben van.A kérdésem az,hogy diagnosztikát csak járó motornál lehet csinálni?

Nekem már csináltak egy párszor és nagyrészt álló motornál,
elvileg lehet úgy is.Sajna ebbe nagy gyakorlatom van mert,
sokszor vittem hibákkal.
Naplózva
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16914 Dátum: 2012.03.28 szerda, 20:04:27 »

Hát szerintem ez egyáltalán nem hülyeség.
A hülyeség az volt, hogy ezt nem decemberben kérdezted meg.


És ennek lehet valami hátulütője?Csak mert,
a mostani csúcsere elött szépen normálisan járt a motor?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16915 Dátum: 2012.03.28 szerda, 20:04:48 »

Ne jelentsük ki, hogy tré a felújítás. Hiszen egy csomó helyen jó minőségű csúcsokat raknak rá (maga a tekercs marad), és annak rendje és módja szerint elkészítik a kalibrációs kódot.
Szerintem ezek jók, akár annyit bírhat, mint az eredeti.
Félre értetted és bocs,hogy nem voltam célra törő de én NYUSZKÓ felújítására gondoltam mivel az ő dolgáról beszéltünk.Ha nem volt egyértelnü bocs.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16916 Dátum: 2012.03.28 szerda, 20:15:05 »

Sziasztok.Holnap ki cseréli az osztrák szerelő a csúcsokat.Sajnos még hiba kódot nem tudok írni majd a jövőhéten.Nos a nagynyomású szivattyúra azt mondta,hogy rendben van.A kérdésem az,hogy diagnosztikát csak járó motornál lehet csinálni?
Nem álló motornál csinálják általában.Járó motornál azokat a hibákat szokták nézni amik újra indításnál törlődnek és csak járónál lehet elcsípni óket.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16917 Dátum: 2012.03.28 szerda, 20:23:54 »

Az nem teljesen így van. A szgép folyamatosan méricskél, és folyamatosan hozzáátlagol. Így, ha valami megváltozik, akkor később is hozzátanul a szgép.
Hogy hány km alatt? Szerintem 100-1000 km lenne, mire teljesen felülírná a régiket.
Persze, ha előtte leresetelted, régi adat nincs, így elég a pár km. De a tanulás azután sem marad abba.

Hát... párszáz km után már drasztikusan javulnia kellene. Mondjuk 1000. Ha nem változott semmit, akkor ott valami bibi van.
Meg ugye, többen arról számoltak be, hogy csere után azonnal jó lett, azaz a szgépnek nem kellett olyan nagyot korrigálnia.
Hát, nem tudom...
Érdekes,hogy amit írtam kételkedsz benne de mindegy nekem berakták és egyból mint a doxa óra hibátlanul és szépen járt.Nem baj mindegy de sírtam volna ha ennyi pénz amibe került nem lett volna jó és nekem is magyarázással orvosolják.Azért ha beleraknak bármilyen alkatrészt a kocsiba annak azonnal tenni kell a dolgát nem és ne magyarázuk meg hogy ezek a dolgok nem ugyan azok.Ha az a csúcs nem úgy müködik a felújítás után a kocsiban az rossz.lehet róla beszélni napokig de a gyakorlat az más és Én azt képviselem ,hogy nekem azonnal jó volt és ráadásul nem is egyszerre lett minden cserélve hanem szakaszossan 2 héten belül.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #16918 Dátum: 2012.03.28 szerda, 20:33:52 »

Én se hiszek nagyon ebbe a betanulós dolgokba.Írtam amúgy,hogy a régi csúcsok lettek felújítva
és azok új kódokat kaptak.Direkt felvittem az autót hogy saját füllel hallják illetve lássák.
Azt mondta a csávó szó szerint,hogy nagyon szép hangja van az autónak,és a betanulás eltarthat500-600 km-ig
utána a finom tanulás ami 1500 km is lehet.Hiába vitatkoztam velük ennyivel elrendezték.
Sajna madárnak néztek, és leráztak hülye dumával....egyből két ok is van amiért a közelükbe sem mennék többet:

1. Ha komolyan gondolta ezt a betanulás szöveget, akkor szimplán hülyék!  vigyor3
2. Ha nem, akkor meg idiótának nézik a usert és  nem lelkiismeretesen dolgoznak, ez is biztos!

 wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16919 Dátum: 2012.03.28 szerda, 20:35:53 »

Érdekes,hogy amit írtam kételkedsz benne de mindegy nekem berakták és egyból mint a doxa óra hibátlanul és szépen járt.Nem baj mindegy de sírtam volna ha ennyi pénz amibe került nem lett volna jó és nekem is magyarázással orvosolják.Azért ha beleraknak bármilyen alkatrészt a kocsiba annak azonnal tenni kell a dolgát nem és ne magyarázuk meg hogy ezek a dolgok nem ugyan azok.Ha az a csúcs nem úgy müködik a felújítás után a kocsiban az rossz.lehet róla beszélni napokig de a gyakorlat az más és Én azt képviselem ,hogy nekem azonnal jó volt és ráadásul nem is egyszerre lett minden cserélve hanem szakaszossan 2 héten belül.

Holnap felhívom vikket hátha mond valami okosat,
és pontot tudunk tenni ennek a végére,most már tényleg
nagyon kíváncsi vagyok.
Naplózva
Adamkoo
Vendég
« Új hozzászólás #16920 Dátum: 2012.03.28 szerda, 20:47:09 »

Srácok,
lehet, hülye a kérdés, de hogy lehet az, kigúglizom paraméter (2005, 2.0 TDCi, 85 kW) szerint az olaj és go szűrőt és több félét és kidob, több méretet is
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #16921 Dátum: 2012.03.28 szerda, 20:49:53 »

Srácok,
lehet, hülye a kérdés, de hogy lehet az, kigúglizom paraméter (2005, 2.0 TDCi, 85 kW) szerint az olaj és go szűrőt és több félét és kidob, több méretet is
valamit rosszul csinálsz vigyor3

bárdi, unix webshop, ott meg találod a cikkszámot is Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16922 Dátum: 2012.03.28 szerda, 20:51:46 »

És ennek lehet valami hátulütője?Csak mert,
a mostani csúcsere elött szépen normálisan járt a motor?
Hogy van-e?
Akkor elmesélem,hogy hogy járt netcore-remélem nem haragszik meg érte,hogy kiteregetem a szennyesét.

Bexartak a csúcsai,majd vett 4db bontottat valami angolból-olcsón.
Összerakták,de nem akart beindulni.Majd addig gyilkolták,míg beindult iszonyat kerepeléssel-kopogással.
Egyszer csak reccs!
Eltört a hajtókar.Az egyik csúcs szó szerint teleöntötte a hengert gázolajjal,és nem bírta összenyomni-hogy is bírta volna-a dugattyú,és eltört a dugattyú hajtókar.Kész .ennyi.
Most motorcserére hajt egy tddi-t,és átépíti kompletten.Legalább is ezek a szándékai.....
Ha valamit nem jól írtam,majd kijavít,de a lényeg az benne van.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #16923 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:01:27 »

Most itt nem teljesen erről van azért szó, de azért igenis lehet szívás miatta.
Ha jó értem ő egy angol blokkba építette át a saját régebbi motorjának minden elemét.
Kábeltől, csúcsokon keresztül a vezérlőkig, mindent.

Hogy van-e?
Akkor elmesélem,hogy hogy járt netcore-remélem nem haragszik meg érte,hogy kiteregetem a szennyesét.

Bexartak a csúcsai,majd vett 4db bontottat valami angolból-olcsón.
Összerakták,de nem akart beindulni.Majd addig gyilkolták,míg beindult iszonyat kerepeléssel-kopogással.
Egyszer csak reccs!
Eltört a hajtókar.Az egyik csúcs szó szerint teleöntötte a hengert gázolajjal,és nem bírta összenyomni-hogy is bírta volna-a dugattyú,és eltört a dugattyú hajtókar.Kész .ennyi.
Most motorcserére hajt egy tddi-t,és átépíti kompletten.Legalább is ezek a szándékai.....
Ha valamit nem jól írtam,majd kijavít,de a lényeg az benne van.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16924 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:04:12 »

Jaj már megint ez a betanulásos műsor...hagyuk már ezt...betanul azt majd átirja a kódot is mi?
Nem lehet felfogni hogy Delphinél ilyen nincs?  Meg felsőholtponti jeladó,maf,meg ilyen baromságok...ezek érzékelők és jeladók...információ továbbitó egységek....egy induktiv jeladó nem nagyon szokott tanulgatni, csak van jel vagy nincs jel dolgot ismeri....Az ECU tud tanulni de nem befecskendezést meg motorvezérlést...azt bevan neki égetve az agyába bele,egy szofver formájában...de korrigálni tudja a befecskendezést,a bejövő infók(érzékelő,jeladók,stb) alapján....
gondolkodjunk már picit...egy komplett befecskendezés áll 2 elő,1fő,2 pilot befecskendezésből és mindez 2ms alatt.....itt már egy maf vagy akármilyen érzékelő lemaradt mint a borravaló, nem hogy még amiatt korrigáljon csóri autó....
A kód amit beirnak a kocsiba a porlasztókhoz az lényegében annyi hogy nem csattog,csörög tőle, a működést nem befolyásolhatja kód nélkül is járnia kell a motornak max hangosabb és csúnyább....ha nem akkor valami gond van.

Jó.Akkor nevezzük máshogy.Az ecu korrekciós értékeket tárol  a helyes motorvezérléshez.A gyorsabb reagálás miatt a memóriából visszaolvasott értékekkel számol egy-egy esetben,és nem a lassú olnine működő jelrendszert veszi figyelembe.
Ezek törlődnek az akkusaru levételével, és a csipptuning alkalmával is.
Pont a közös barátunk is mondta,hogy a megírt csippel is az a helyzet,hogy érzed te egyből a lóerő töbletet,de miután az sw kicserélésekor törlődnek az ecuban tárolt korrekciós értékek,pár száz km megtétele után még jobb  korrektebb lesz a motor járása,teljesítménye,fogyija.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16925 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:05:49 »

Most itt nem teljesen erről van azért szó, de azért igenis lehet szívás miatta.
Ha jó értem ő egy angol blokkba építette át a saját régebbi motorjának minden elemét.
Kábeltől, csúcsokon keresztül a vezérlőkig, mindent.

Nem.Szerzett 4 bontott csúcsot olcsón,és azt tette bele a saját tdci autójába.És így fingott ki.Kísértetiesen hasonló helyzet.
Most akarja tddi-re átépíteni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16926 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:07:50 »

Hogy van-e?
Akkor elmesélem,hogy hogy járt netcore-remélem nem haragszik meg érte,hogy kiteregetem a szennyesét.

Bexartak a csúcsai,majd vett 4db bontottat valami angolból-olcsón.
Összerakták,de nem akart beindulni.Majd addig gyilkolták,míg beindult iszonyat kerepeléssel-kopogással.
Egyszer csak reccs!
Eltört a hajtókar.Az egyik csúcs szó szerint teleöntötte a hengert gázolajjal,és nem bírta összenyomni-hogy is bírta volna-a dugattyú,és eltört a dugattyú hajtókar.Kész .ennyi.
Most motorcserére hajt egy tddi-t,és átépíti kompletten.Legalább is ezek a szándékai.....
Ha valamit nem jól írtam,majd kijavít,de a lényeg az benne van.
Mentem már vele azóta 10000km-t,vagy ez nem függ össze vele???
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16927 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:10:39 »

Mentem már vele azóta 10000km-t,vagy ez nem függ össze vele???
egy szóval nem mondtam,hogy te is így fogsz járni.Ez egy előre vetített szerencsétlen lehetőség.Bízom benne,hogy nálad semmi hasonló még szóba sem jön! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16928 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:12:52 »

Hát érdekes mert 2002-esbe hosszú csúcs van, a 2004-es mondikba meg rövid csúcsos porlasztó van.....ergo nem tehető át egyik a másikba..
Egyszer lemértem őket és kb 6mm a difi a kettő között.....ebben még az a szép hogy ebből következik hogy a két hengerfej sem ugyanaz....azaz ugyanolyan de a porlasztóknál egyik vagtagabb,másik rövidebb.....remélem érthetően tudtam leirni...
Naplózva
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16929 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:13:21 »

Most itt nem teljesen erről van azért szó, de azért igenis lehet szívás miatta.
Ha jó értem ő egy angol blokkba építette át a saját régebbi motorjának minden elemét.
Kábeltől, csúcsokon keresztül a vezérlőkig, mindent.

Amúgy ebbe az angol motorba csináltatom kellet csúcsokat mert az enyém nem volt jó bele.
Az 2002-es motoromba valamivel hosszab csúcs volt,ebbe meg rövidebb.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16930 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:15:52 »

Most itt nem teljesen erről van azért szó, de azért igenis lehet szívás miatta.
Ha jó értem ő egy angol blokkba építette át a saját régebbi motorjának minden elemét.
Kábeltől, csúcsokon keresztül a vezérlőkig, mindent.

aúúúú.értem.nyuszkó építette át..... hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #16931 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:17:11 »

Pontosan.
És pontosan azt akartam leírni mint Bunyek, csak ő sokkal szebben és érthetőbben fogalmazta meg.
Mi az hogy csináltatott bele csúcsot?

aúúúú.értem.nyuszkó építette át..... hehe
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16932 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:18:30 »

egy szóval nem mondtam,hogy te is így fogsz járni.Ez egy előre vetített szerencsétlen lehetőség.Bízom benne,hogy nálad semmi hasonló még szóba sem jön! Wink

Értem,és remélem nem járok még egyszer így.
Nekem úgy ütötte ki a motor oldalát a hajtókar,hogy elvileg semmi baja nem volt a csúcsnak.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16933 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:21:21 »

Értem,és remélem nem járok még egyszer így.
Nekem úgy ütötte ki a motor oldalát a hajtókar,hogy elvileg semmi baja nem volt a csúcsnak.
elvileg.Gyakorlatban meg mégis olyan történt,ami miatt eltört egy hajtókar.Az is okozhatta.Gondolom soha többé nem lett beindítva az a moci.Talán még a csúcsok sem lettek lecsekkova..... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16934 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:22:04 »

Pontosan.
És pontosan azt akartam leírni mint Bunyek, csak ő sokkal szebben és érthetőbben fogalmazta meg.
Mi az hogy csináltatott bele csúcsot?

Az MP DIESELNÉL variáltak vele valamit,nem volt számukra egyértelmű,
hogy milyen való bele,mert angol motorrol van szó.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16935 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:22:19 »

Jaj már megint ez a betanulásos műsor...hagyuk már ezt...betanul azt majd átirja a kódot is mi?
Nem lehet felfogni hogy Delphinél ilyen nincs?  Meg felsőholtponti jeladó,maf,meg ilyen baromságok...ezek érzékelők és jeladók...információ továbbitó egységek....egy induktiv jeladó nem nagyon szokott tanulgatni, csak van jel vagy nincs jel dolgot ismeri....Az ECU tud tanulni de nem befecskendezést meg motorvezérlést...azt bevan neki égetve az agyába bele,egy szofver formájában...de korrigálni tudja a befecskendezést,a bejövő infók(érzékelő,jeladók,stb) alapján....

Az érzékelő nyilván nem tanul semmit. Van jel-nincs jel. Az ecu viszont korrigál. Beégetve? Persze hogy nincs beégetve, mert akkor nem lehetne chipelni.
Jó, nyilván a szoftver menet közben nem módosul. Ez ok. Csak van hozzá egy kis korrekciós szám.
Mint ahogy a benzinesnél is, folyamatosan állítja, hogy milyen oktánú üzemanyagot kap.

Válasz
gondolkodjunk már picit...

há gondolkodjunk!

Válasz
egy komplett befecskendezés áll 2 elő,1fő,2 pilot befecskendezésből és mindez 2ms alatt.....itt már egy maf vagy akármilyen érzékelő lemaradt mint a borravaló, nem hogy még amiatt korrigáljon csóri autó....

Nézzük csak... a kerék 200-nál mennyit forog? A kerék sugara 316 milliméter. Így a kerék kerülete 1,98 m, kerekítsük 2 méterre. 200 kilométeren 100e-et fordul, így másodpercenként 28-at fordul. Valami 20-30 fog van az abs-nél, azaz 833 jel van másodpercenként. Ez is 1,2 miliszekundum. És persze a szgép ezt tudja kezelni, be tud avatkozni, és így fel is tudja dolgozni.
A maf és egyéb érzékelők: biz az alsó jeladó az folyamatosan küldi a jeleket, fordulatonként 35/36-ot (asszem a fordnál ennyi).
Ezt is le kell tudni kezelni.
Persze a korrekciót előre kiszámolja. Ha a maf ezt vagy azt csinál, abban a pillanatban nem fog teljesen másként befecskendezni.

Válasz
A kód amit beirnak a kocsiba a porlasztókhoz az lényegében annyi hogy nem csattog,csörög tőle, a működést nem befolyásolhatja kód nélkül is járnia kell a motornak max hangosabb és csúnyább....ha nem akkor valami gond van.

Huh... nem befolyásolja, de a hiányától csattog... akkor mikor befolyásolná? Ha már kilyukadt a dugó, vagy eltört a hajtókar? Dehogynem befolyásolja.
Azt persze nem mondom, hogy drasztikusan megváltozna a motor egy tanulási folyamat után.
Viszont, pl a benzinesnél valam 92 és 15 között tud oktánszámot állítani (amire kiszámítja az előgyújtást). És ez mind a tanulási folyamat eredménye.
A tanulás szó nem a legjobb, én inkább korrekciónak nevezném.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16936 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:27:23 »

elvileg.Gyakorlatban meg mégis olyan történt,ami miatt eltört egy hajtókar.Az is okozhatta.Gondolom soha többé nem lett beindítva az a moci.Talán még a csúcsok sem lettek lecsekkova..... Roll Eyes
Hát nem lett beindítva,az kuka két darab tenyérnyi lyuk lett rajt.
A csúcsokat meg nem tudom mert azokat becseréltem  a rövidebbekre
és így nem került annyiba.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16937 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:30:23 »

Érdekes,hogy amit írtam kételkedsz benne de mindegy nekem berakták és egyból mint a doxa óra hibátlanul és szépen járt.Nem baj mindegy de sírtam volna ha ennyi pénz amibe került nem lett volna jó és nekem is magyarázással orvosolják.Azért ha beleraknak bármilyen alkatrészt a kocsiba annak azonnal tenni kell a dolgát nem és ne magyarázuk meg hogy ezek a dolgok nem ugyan azok.Ha az a csúcs nem úgy müködik a felújítás után a kocsiban az rossz.lehet róla beszélni napokig de a gyakorlat az más és Én azt képviselem ,hogy nekem azonnal jó volt és ráadásul nem is egyszerre lett minden cserélve hanem szakaszossan 2 héten belül.

Nem kételkedem én... mivel aksi le után ezek az adatok törlődnek, így már kb mindenkinél volt olyan, hogy újra beindult a tanulási folyamat - mint nálad a csúccserénél.
Nyilván nem korrigál bazisokat, hanem csak finomít. Így, mivel a te új csúcsaid jók voltak, ahhoz az autóhoz való, így nálad nem volt érezhető a különbség.
Talán fogyiban, vagy ilyesmiben lehet változás. Talán egy kicsit kevésbé csattog/zörög.
Ki kén egyszer próbálni, hogy megnézni tempomatnál a fogyit, majd resetelni, és újra. Az én elméletem szerint változni fog.
A fiestánál is ez volt. Cseréltünk benne több mindent (gyertya, kábel, ilyesmi), majd utána lehúztam az aksit. Végigjátszottam a mókát, és másként működött, mint közvetlen a csere után. Nekem egyébként mind1, ki-ki higgyen abban, amit jónak lát.
Tanulás-nem tanulás fronton. Én nem akarok meggyőzni senkit.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16938 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:31:50 »

Hát nem lett beindítva,az kuka két darab tenyérnyi lyuk lett rajt.
A csúcsokat meg nem tudom mert azokat becseréltem  a rövidebbekre
és így nem került annyiba.
hát ja.bármi előfordulhatott,de a legvalószínűbb az üza rendszer helytelen működése...... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16939 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:35:05 »

hát ja.bármi előfordulhatott,de a legvalószínűbb az üza rendszer helytelen működése...... Roll Eyes

Lehet,hogy halál rosszak voltak a porlasztók,pedig nem egyszer csináltattam rajt diagot
csak valószínű,hogy olyan programmal dolgoznak,hogy semmit nem ér!
Naplózva
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #16940 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:40:13 »

A rendszerben van visszacsatolás, a kopogásszenzor. Ennek az értéke alapján nézi a szgép, hogy mekkora remegés volt, és legfőképpen mikor.
Ha rossz az időzítés, a csúcs előbb, vagy utóbb fecskendez be, biz gond van. Ezért, a befecskendező jelnél van egy korrekciós szám, amit szép lassan finomít, azaz hozzáátlagol.
Igen, ha a kalibrációs kód jó, akkor úgymond ez nem kell. És bizots, hogy jó kalibrációs kód? Sokszor csak lecserélik a csúcsot, és marad a régi kód.
Írom, hogy úgymond nem kell. Miért úgymond? Mert az egész móka a motor újkori állapotához van kitalálva. Ha csúcsot cserél, abban az autóban van mondjuk 200e km.
Itt már teljesen mások a sűrítési arányok. Ha azt nézed, mikor érte el a hengerben a megfelelő nyomást, és ezt szögben fejezzük ki, akkor érthető, hogy az a szög megváltozott, amikortól be lehet fecskendezni. Ha előtte sprickol, baj van, nem úgy indul be az égés, mint az a nagy könyvben meg vagyon írva. És biz elkezd csattogni vala.
Abban gondolom egyetértünk, hogy a rossz csúcs ismérve, hogy csattogó hangja van a motornak terhelés alatt. Ez ugye azért van, mert nem jól porlaszt, nem tud jól elégni az üzemanyag, sokkal inkább berobban, és nem elnyújtott az égés.
Azt is tudjuk, ha újraprogramozzuk a csúcsokat, biz teljesen más lesz a motor, merthogy az törli ezt a korrekciós számot. Ilyenkor fogyinövekedésről szoktak beszámolni, esetleg újra csattogósabb lesz. Mindez azért, mert hiányzik a korrekciós kód. Vagy utcai nyelven mondva, a motor újratanulja.


Csak azt még mindig nem értem,hogy miért csak nem üzemi hőfokon recsegnek a csúcsok,miután eléri semmi hangja nincs!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16941 Dátum: 2012.03.28 szerda, 21:44:04 »

Csak azt még mindig nem értem,hogy miért csak nem üzemi hőfokon recsegnek a csúcsok,miután eléri semmi hangja nincs!

Így innen a monitor mögül simán lehet rittyenteni egy elméletet  vigyor3 ez most is menni fog.
Egyrészt, ha meleg a motor, könnyebben gyullad. Jobb az égés. Ha rossz a porlasztás, hidegen jobban hallható.
Másrészt, a motornak több üzemmódja van, hidegen másként csinál  pár dolgot, mint melegen.
Mint benzines autónál, egy darabig nem veszi figyelembe a lambda adatait (amíg be nem melegszik).
Sajnos ezzel nem vagyunk előbbre  vigyor3 ettől még a probléma nem fog megoldódni.
Ennyit nem fog tanulni  Wink
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16942 Dátum: 2012.03.28 szerda, 22:46:11 »

Az érzékelő nyilván nem tanul semmit. Van jel-nincs jel. Az ecu viszont korrigál. Beégetve? Persze hogy nincs beégetve, mert akkor nem lehetne chipelni.
Jó, nyilván a szoftver menet közben nem módosul. Ez ok. Csak van hozzá egy kis korrekciós szám.
Mint ahogy a benzinesnél is, folyamatosan állítja, hogy milyen oktánú üzemanyagot kap.

há gondolkodjunk!

Nézzük csak... a kerék 200-nál mennyit forog? A kerék sugara 316 milliméter. Így a kerék kerülete 1,98 m, kerekítsük 2 méterre. 200 kilométeren 100e-et fordul, így másodpercenként 28-at fordul. Valami 20-30 fog van az abs-nél, azaz 833 jel van másodpercenként. Ez is 1,2 miliszekundum. És persze a szgép ezt tudja kezelni, be tud avatkozni, és így fel is tudja dolgozni.
A maf és egyéb érzékelők: biz az alsó jeladó az folyamatosan küldi a jeleket, fordulatonként 35/36-ot (asszem a fordnál ennyi).
Ezt is le kell tudni kezelni.
Persze a korrekciót előre kiszámolja. Ha a maf ezt vagy azt csinál, abban a pillanatban nem fog teljesen másként befecskendezni.

Huh... nem befolyásolja, de a hiányától csattog... akkor mikor befolyásolná? Ha már kilyukadt a dugó, vagy eltört a hajtókar? Dehogynem befolyásolja.
Azt persze nem mondom, hogy drasztikusan megváltozna a motor egy tanulási folyamat után.
Viszont, pl a benzinesnél valam 92 és 15 között tud oktánszámot állítani (amire kiszámítja az előgyújtást). És ez mind a tanulási folyamat eredménye.
A tanulás szó nem a legjobb, én inkább korrekciónak nevezném.

-Az ECU-ban Eprom van amit ha flashelnek,irnak égetésnek is szoktak nevezni.....a chipes csak bizonyos részeket ér el a szoftverből az egészet nem.
-Te tudod mitől tud kilukadni egy dugattyú? vagy mitől törik egy hajtókar?
-hadjuk már a benzines autókat...senkit nem érdekel másvilág.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16943 Dátum: 2012.03.28 szerda, 23:45:02 »

-Az ECU-ban Eprom van amit ha flashelnek,irnak égetésnek is szoktak nevezni.....a chipes csak bizonyos részeket ér el a szoftverből az egészet nem.

Inkább eeprom lesz az... az epromot uv fénnyel töröljük - de jelentősége nincs.
Persze hogy csak a többit éri el - a többi fix.

Válasz
-Te tudod mitől tud kilukadni egy dugattyú? vagy mitől törik egy hajtókar?

Kéremszépen... a dugattyú átéghet a túl nagy nyomás miatt. A jó öreg PV=nRT összefüggésből borítékolni lehet, hogy ha nő a nyomás, nő a hőmérséklet is.
Ezért egyes esetben a dugattyút alulról, olajjal hűtik. A hűtés híján kilyukadhat a dugattyú, azaz inkább átég.
Ha a befecskendező rosszkor fecskendez be, mondjuk sokkal előbb, akkor a go ráfolyik a dugattyúra, és ott gyullad meg.
Ugyanez a helyzet, ha a csúcs pisil. Sőt, még akár össze is gyűlhet jó sok go, amit nem tud meggyújtani, és pont az történik, mint 1 sorral lejjeb.
De ha például vizet szippant fel a légrendszeren keresztül, azt ugyi nem tudja összenyomni, tán ekkor is kilyukadthat, de hogy a hajtókar törhet/görbülhet, az borítékolható.
De dízelnél, ha sokáig nagy fordulaton, nagy terhelésen használod, az is hozhat ilyesmit. A nagy kompressziójú motorok nem szeretik az ilyesmit.

Válasz
-hadjuk már a benzines autókat...senkit nem érdekel másvilág.

Jogos.

Hagyjuk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16944 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 13:58:01 »

Bocsánat elirtam eepromot akartam irni csak lemaradt egy betű, de amugy mikrokontroller vezérli a dolgokat.....teljesen lényegtelen.
Dugattyú lukadás valóban a rossz befecskendezés miatt jön létre, de nem amiatt hogy hugyozik,vagy becsöpög a porlasztó, mert a túl sok gázolajjal több elégetlen üzemanyag marad, ha viszont kevesebb nagyobb hő keletkezik a jobb égés miatt és ettől tud elolvadni/kilukadni a dugattyú.
Hajtókat törni vagy meggörbülni pedig csak nagyobb nyomás miatt tud....pl turbónyomás,becsöpögés miatt szerintem nem mert annyit nem tud becsepegni.
Ide sorolhatjuk még a gyári hibát,anyagfáradást,nem rendeltetés szerű használatot,stb...
Lehet hogy tévedek, biztos lessz aki kijavit majd...

« Utoljára szerkesztve: 2012.03.29 csütörtök, 14:28:06 írta Bunyek » Naplózva
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #16945 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 21:43:46 »

Siasztok.Bocsika,hogy ide írok de van egy 2,2-be való fel újitott csúcsom160eu ért vettem.Ha érdekel valakit akkor itt van.Német országból jött és egy év gari van hozzá.Téves rendelés áldozata lettem.Meg van hozzá minden számla nyomáspróba jegyzőkönyv.
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.30 péntek, 19:28:44 írta tuza35 » Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16946 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 22:25:30 »

Dugattyú lukadás valóban a rossz befecskendezés miatt jön létre, de nem amiatt hogy hugyozik,vagy becsöpög a porlasztó, mert a túl sok gázolajjal több elégetlen üzemanyag marad, ha viszont kevesebb nagyobb hő keletkezik a jobb égés miatt és ettől tud elolvadni/kilukadni a dugattyú.
Hajtókat törni vagy meggörbülni pedig csak nagyobb nyomás miatt tud....pl turbónyomás,becsöpögés miatt szerintem nem mert annyit nem tud becsepegni.
Ide sorolhatjuk még a gyári hibát,anyagfáradást,nem rendeltetés szerű használatot,stb...

Ha a gázolaj a dugattyún landol, és ott gyullad meg, az is ki tudja lyukasztani.

Becsepegés miatt meg akkor görbülhetne, ha a csúcs teljesen pisil, egyáltalán nem porlaszt, nem tud meggyulladni, és szép lassan telenyomja annyi gázolajjal, ami már nem fér el, amikor fenn van a dugattyú. Tehát ugyanaz az effektus, mint ha vizet szippantana.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
áki79
Vendég
« Új hozzászólás #16947 Dátum: 2012.03.30 péntek, 19:39:09 »

A mai produkció:menet közben  leállt spirál villog! 5-ik próbálkozásra elindul mi lehet  a gond? 
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16948 Dátum: 2012.03.30 péntek, 19:49:20 »

A mai produkció:menet közben  leállt spirál villog! 5-ik próbálkozásra elindul mi lehet  a gond? 
CMP jeladó-Üzemanyagrendszeri hiba ami nagyon sok variációt takar.Vidd el gyári diagra!!!És akkor olvasstas hibát jegyezd meg és gyere vissza többet tudunk mondani róla.Ami aggasztó ha menet közben leállt.Ez nekem ismerős.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
áki79
Vendég
« Új hozzászólás #16949 Dátum: 2012.03.30 péntek, 20:11:10 »

CMP jeladó-Üzemanyagrendszeri hiba ami nagyon sok variációt takar.Vidd el gyári diagra!!!És akkor olvasstas hibát jegyezd meg és gyere vissza többet tudunk mondani róla.Ami aggasztó ha menet közben leállt.Ez nekem ismerős.
cmp jeladót 2000km-rel ezelőtt cseréltem,injektor most lett felujitva!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 332 333 334 335 336 337 338 [339] 340 341 342 343 344 345 346 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.109 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.