Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 18:37:31
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
385
386
387
388
389
390
391
[
392
]
393
394
395
396
397
398
399
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14660151 alkalommal)
0 Felhasználó és 125 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19550 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 12:19:27 »
Idézetet írta: László - 2012.08.19 vasárnap, 05:53:38
Tisztelt Fórumtársak!
A rendszer nyomás nem is változik meg, csak a rugalmas felület lessz kisebb. A kisebb rugalmas felületen pedig relative nőni fog a nyomás.
Nem fog nőni. Ugyanakkora a felületre eső nyomás.
Válasz
Nem mindegy, hogy a min és max között változó turbó nyomás mekkora felületen oszlik el.
De, ebből a szempontból teljesen mind1.
Válasz
Gondoljatok az előregedett slagra, vagy rémálmaitokban az első keréken bekövetkezett szálszakadás hatására kitüremkedő külsőn, ami azután szétrobban. A rendszernyomás állandó mégis a leggyengébb ponton fog kilyukadni. Rugalmas felület alatt értem a gyenge minőségű tágulni képes gumi csöveket.
Igen, mindig a leggyengébb ponton fog kilyukadni, ez így van. De attól még nem kap nagyobb terhelést... ha veszed a slag 15. méterét, tegyük fel, itt a leggyengébb.
Ha kivágod ezt a szakaszt, és betoldod egy vadiúj, ugyanolyan hosszú csőbe, ami sokkal nagyobb nyomásra lett tervezve, pontosan ugyanakkora terhelést fog kapni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19551 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 12:24:57 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.08.19 vasárnap, 12:07:59
Van itt a fórumon is olyan ember akinek a kocsija 5W30 olajból csak a liqui moly-t nem eszi a többit mind(ford,mobil,valvoline,stb amit próbált)...na ilyenkor mi van? senki nem érti,meg hiszi el mégis ez a tény....csak 5W30 volt benne mindig...
Hát... van itt a fórumon egy csomó hihetetlen dolog. Ha utánajárunk, és ugyanolyan körülmények között kipróbáljuk, biz kiderül, hogy valójában nem is úgy van.
A tény számomra nem itt kezdődik, ez még csak a mendemonda.
A LM ettől lehet egy kicsit eltérő (a többi felsorolthoz képest) tulajdonságú, akár sűrűbb olaj, és máris megvan a megoldás, hogy miért nem eszi (ha így van).
Csodák nincsenek... Pont most írja az egyik srác, hogy a külföldi gázolajjal milyen sokat leautózott, ami valójában mol üzemanyag.
Az egyik ismerősöm azt állítja, a külföldi is tök ua mint a hazai, azért eszik kevesebbet, mert az ember külföldön nem rohangál annyira.
Hajlok az ő elméletére, külföldön én is jobb fogyikat produkálok. Magyar üzemanyaggal is...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19552 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 14:03:38 »
Idézetet írta: stealt - 2012.08.19 vasárnap, 09:35:53
Kedves László
Nem relative fog nőni a nyomás hanem a kisebb rugalmas szakasz miatt gyorsabb fog felépülni, azaz kevesebb idő alatt. Az hogy igy kisebb mondjuk úgy delta (t) idő alatt fog felépülni a nyomás az máshol is a műszaki világban valóban komoly gondok forrása szokott lenni. De konkrétan itt, a mondeo turbócsővénél többnyire mindig egy szakasz szokott eldúrrani. Ez a szakasz a TDCi motoroknél az ahol közel szokott lenni a klima csőhőz és ha nem durran el addig akkor 300ekm után biztos kidörzsölné. Ha ez cserélődik fémre (én megtettem az asszony gépén) , akkor én azt gondolom hogy nem igazán kell tartani attól hogy a többi szakaszon a gyorsabb nyomás felépülés (ami érezhetőnek valamennyire érezhető de azért nem számottevő) idő előtt meghibásodást okozhatna. Ez ne legyen aggodalom forrása.
Tisztelt Fórumtárs!
Az adott kérdés nálam nem képezi aggodalom tárgyát, csupán megosztottam a társulattal a tapasztaltakat. A turbócső rendszeremet átalakitottam szilikon és fém cső kombinációra, egy kivétellel amit elsőre nem tudtam semmivel helyettesiteni. Ez a cső a MAP szenzor és a cooler közötti csőszakasz volt.(MTX75 váltónál) A rendszerben ez a cső kapta ugyazazt a nyomást mint a többi már átalakított cső, mégis jelentősen kidudorodott az üzemi turbónyomás alatt. Nem irtam volna ha nem a saját szememmel látom. A lánc esetében is a leggyengébb láncszem szakad el és a terhelés minden láncszemen egyforma. Részemről ezt az okfejtést lezárom. Más az elmélet és sokszor nagyon más a gyakorlat. Mindenesetre köszönöm az okfejtéseket. Később a kérdéses csövet megerősitettem, és a rendszer kifogástalanul teszi a dolgát.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19553 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 14:08:03 »
Idézetet írta: László - 2012.08.19 vasárnap, 14:03:38
...mégis jelentősen kidudorodott az üzemi turbónyomás alatt.
Az akkor is kidudorodik, ha full gyári csőrendszer van.
Válasz
Más az elmélet és sokszor nagyon más a gyakorlat.
Most szó nincs erről...
Itt még olyan lehet, hogy mivel szétszedted az egészet, megmozgattál mindent, és egy mikrorepedés akkor válik igazi repedéssé, vagy, azért itt csak egy remegő motorról van szó, ha az összes cső keményebb, sokkal nagyobb remegés-terhelés jut arra a kis szakaszra.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 14:16:32 írta Angel
»
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19554 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 14:25:08 »
Idézetet írta: Angel - 2012.08.19 vasárnap, 14:08:03
Az akkor is kidudorodik, ha full gyári csőrendszer van.
Most szó nincs erről...
Itt még olyan lehet, hogy mivel szétszedted az egészet, megmozgattál mindent, és egy mikrorepedés akkor válik igazi repedéssé, vagy, azért itt csak egy remegő motorról van szó, ha az összes cső keményebb, sokkal nagyobb remegés-terhelés jut arra a kis szakaszra.
Kedves Angel!
A probléma a multé!
A rendszerem kiválóan teszi a dolgát. Minden érvelést köszönök. Nem kell mindenben egyettértenünk. Így lehet tanulni.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 14:28:29 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Jenci82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 553
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19555 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 15:00:37 »
Sziasztok!Valaki le tudná nekem írni,hogy milyen különbségek vannak a 90Le és a 130Le motor között?2004 évjárat...
Köszönöm a válaszokat!
Naplózva
MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19556 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 15:43:57 »
Idézetet írta: Jenci82 - 2012.08.19 vasárnap, 15:00:37
Sziasztok!Valaki le tudná nekem írni,hogy milyen különbségek vannak a 90Le és a 130Le motor között?2004 évjárat...
Köszönöm a válaszokat!
40LE?!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
fubu88
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19557 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 16:03:59 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2012.08.19 vasárnap, 10:17:35
Ez tipikusan valami nő Lehetett vagy valami balfasz akinek valami baja van az eletevel...utalom az ilyen majmokat akik
azert mert volt kb.1 autoja amit mar ugy vett hogy ette az olajat aztan annyi a tapasztalata az autozas teren de magyaraz...
mielött okoskodsz legalább vissza olvashatnád hogy miről volt szó
igen első SAJÁT autóm amit én vettem és nem apámét hajtom !
ja és kb 4 évig dolgoztam hivatásos soförként cégnél, mellete beugróként ingolstadt ,stuttgart és vissza kb 2 hetente
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19558 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 16:12:03 »
Idézetet írta: Angel - 2012.08.19 vasárnap, 12:24:57
Hát... van itt a fórumon egy csomó hihetetlen dolog. Ha utánajárunk, és ugyanolyan körülmények között kipróbáljuk, biz kiderül, hogy valójában nem is úgy van.
A tény számomra nem itt kezdődik, ez még csak a mendemonda.
A LM ettől lehet egy kicsit eltérő (a többi felsorolthoz képest) tulajdonságú, akár sűrűbb olaj, és máris megvan a megoldás, hogy miért nem eszi (ha így van).
Csodák nincsenek... Pont most írja az egyik srác, hogy a külföldi gázolajjal milyen sokat leautózott, ami valójában mol üzemanyag.
Az egyik ismerősöm azt állítja, a külföldi is tök ua mint a hazai, azért eszik kevesebbet, mert az ember külföldön nem rohangál annyira.
Hajlok az ő elméletére, külföldön én is jobb fogyikat produkálok. Magyar üzemanyaggal is...
Hát teljesen igazad van mert ezen a fórumon aztán vannak mendemondák rendesen, meg olyanok akik az életben nem szereltek autót de oktatás tudnak tartani rendesen mindenből,de fingjuk sincs hogy működik egy motor...azt ha még szólsz téged hurrognak le mert nem ezt mondták,halloták vagy olvasták a google-ba vagy a neten egy idióta cikkben.....nembaj az autószerelők sem azért mondják hogy ez egy jó autó és neked jó legyen hanem mert arra költeni fogsz és reméli hogy nála....igy tényleg jó autó csak nem neked hanem neki...nézőpont kérdése.
Emlékszem amikor a fixet tettem be már lassan 5 éve, minden okos nyomta dumát én meg remegtem mint a nyárfalevél...
5 éve van bennt kb több mint 4 évig az 5-ös váltóval és most a 6-os váltóval...mikor levettük majdnem úgy nézett ki mint amikor beraktuk.
azóta pár embernek segitettem és lett berakva és egyről sem tudok hogy baja lenne..persze mindent összelehet tenni sz@rul és akkor nemis lessz jó.
Ja hát kb ott tartunk hogy a márkaszervizekben pl peugeot(konkrétan ott mondták mikor náluk telepitettem) már csak fix szettet lehet rendelni a kéttömegű helyett....na vajon miért? azzal nem megy szét majd a váltó?
Az a helyet amikor pl itt segitek valakinek akkor bizonyos szempontból a saját zsebemből veszem ki a pénzt és még hülyének is nézik az embert....kezdem unni már aszem.....
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 16:21:44 írta Bunyek
»
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19559 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 16:23:53 »
Idézetet írta: Jenci82 - 2012.08.19 vasárnap, 15:00:37
Sziasztok!Valaki le tudná nekem írni,hogy milyen különbségek vannak a 90Le és a 130Le motor között?2004 évjárat...
Köszönöm a válaszokat!
pcs és motorvezérlés. de könnyedén lehet a 90-esből 130-ast csinálni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19560 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 16:24:24 »
Idézetet írta: fubu88 - 2012.08.19 vasárnap, 16:03:59
mielött okoskodsz legalább vissza olvashatnád hogy miről volt szó
igen első SAJÁT autóm amit én vettem és nem apámét hajtom !
ja és kb 4 évig dolgoztam hivatásos soförként cégnél, mellete beugróként ingolstadt ,stuttgart és vissza kb 2 hetente
nem rád írta, hanem az eladóra
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19561 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 16:45:48 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.08.19 vasárnap, 09:45:00
Mennyibe került a kormánymű? Milyen fajta/márka? Új vagy felújított? Munkadíj?
Unixos volt, ez a manapság kapható felújított kormánymű Delco/Remy által. Betétdíjas. Nekem segítettek kedvezményesen megvenni, mert nem vagyok VIP a forgalmazónál. Bővebb info "Fordparts:D" kollégánál.
Munkadíj meg.. családban maradt.. így nem releváns. Esetleg a munkaidő érdekes még, ami a bölcső b@sztatásával is "csak" 2*2h volt.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
öreg
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19562 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 17:15:34 »
Tisztelt uraim, Elkészült az euro IV-es EGR ledugózáshoz egy elektronika, figyeli az EGR pozicíót, majd módosítja a MAF jelet, így nem lesz dtc.
Előny sokkal kevesebb korom, kevesebb fogyasztás
, és több láthatatlan nitrogén oxid
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 17:21:31 írta öreg
»
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19563 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 17:30:03 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.08.19 vasárnap, 16:12:03
Hát teljesen igazad van mert ezen a fórumon aztán vannak mendemondák rendesen, meg olyanok akik az életben nem szereltek autót de oktatás tudnak tartani rendesen mindenből,de fingjuk sincs hogy működik egy motor...azt ha még szólsz téged hurrognak le mert nem ezt mondták,halloták vagy olvasták a google-ba vagy a neten egy idióta cikkben...
Iiiigen, van közöttünk mindenféle. Van, aki jobban, van aki kevésbé érti a csíziót. De asszem mindannyiunkra elmondható, hogy tanultunk itt ezt-azt.
Az idióta netes cikkeknek megvan az előnye, hogy egy kicsit más szemszögből is nézzük a dolgokat. Itt szépen jól szétcincáljuk, és tán közelebb jutunk az igazsághoz.
Nem baj az, ha valakinek van véleménye...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19564 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 17:37:23 »
Idézetet írta: öreg - 2012.08.19 vasárnap, 17:15:34
Tisztelt uraim, Elkészült az euro IV-es EGR ledugózáshoz egy elektronika, figyeli az EGR pozicíót, majd módosítja a MAF jelet, így nem lesz dtc.
Előny sokkal kevesebb korom, kevesebb fogyasztás
, és több láthatatlan nitrogén oxid
cuki, hogyé' mérik?
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
omilan03
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 61
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19565 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 17:56:17 »
Sziasztok!
Túl vagyok én is az EGR dugózáson, szívósor takarításon és 4 izzító cseréjén. Tökéletesen működik a rendszer, pozitívum, hogy már intezív gázadásra egy ici-pici füstpamacs jön a kipufogóból, mert előtte folyamatosan ment ki a füst a szekérből, mikor előztem és ráértem sasolni a gép hátulját a tükörben akkor láttam. Persze új erőre is kapott a gép, már 1500-tól húz az autó, előtte olyan 1800-as fordulatnál lódult meg az autó.
Egy problémám van csak, hogy ledugóztam az EGR-t, nem sokkal később motor hiba felvillant. Ilyenkor ki kellene ütni az EGR-t, hogy utána ne világítson. Kecskeméten lakom, és tudnátok-e olyan embert vagy szervízest, ahol ki lehet ütni a hibát Kecskeméten vagy környékén? 2006-os, 2.0 TDCi, 130 lovas gépről lenne szó.
Előre is köszönöm a segítségeteket és hogy le lett írva maga a karbantartás menete is!
Naplózva
Mondeo MK3 2.0 TDCi Trend 5 ajtó 2006.11. , ferdehátú, MMT6 , EGR off, szabadonfutó fent, DPH Hoses
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19566 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 17:56:36 »
Idézetet írta: öreg - 2012.08.19 vasárnap, 17:15:34
Tisztelt uraim, Elkészült az euro IV-es EGR ledugózáshoz egy elektronika, figyeli az EGR pozicíót, majd módosítja a MAF jelet, így nem lesz dtc.
Előny sokkal kevesebb korom, kevesebb fogyasztás
, és több láthatatlan nitrogén oxid
Tisztelt Fórumtárs!
Előszszőr is gratula.
A másik, kicsit bővebben megoszthatnád velünk a tudást, ne haljunk meg értetlenül. Te csináltad? Vagy csináltattad? Van e lehetőség a fórumtársaknak a beszerzésre és kb mennyiért? stb...stb...stb. Akár feltehetnéd a FAQ vagy a WIKI-be egy komplett cikk formájában. "Csak az a tudás ér valamit, amit mobilizálni tudunk, mondta egykoron, egy bölcs öreg."
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 18:16:38 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19567 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 18:03:21 »
Idézetet írta: GiN - 2012.08.19 vasárnap, 16:45:48
Unixos volt, ez a manapság kapható felújított kormánymű Delco/Remy által. Betétdíjas. Nekem segítettek kedvezményesen megvenni, mert nem vagyok VIP a forgalmazónál. Bővebb info "Fordparts:D" kollégánál.
Munkadíj meg.. családban maradt.. így nem releváns. Esetleg a munkaidő érdekes még, ami a bölcső b@sztatásával is "csak" 2*2h volt.
Köszi a választ. 50% kedvezmény jár a VIP-eseknek?
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19568 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 18:05:58 »
Idézetet írta: öreg - 2012.08.19 vasárnap, 17:15:34
Tisztelt uraim, Elkészült az euro IV-es EGR ledugózáshoz egy elektronika, figyeli az EGR pozicíót, majd módosítja a MAF jelet, így nem lesz dtc.
Előny sokkal kevesebb korom, kevesebb fogyasztás
, és több láthatatlan nitrogén oxid
Te a Bunyek cimborája vagy?
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19569 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 18:09:48 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.08.19 vasárnap, 18:03:21
Köszi a választ. 50% kedvezmény jár a VIP-eseknek?
Hogyan lehet valaki VIP tag?
Kell e hozzá párt tagság?
Netán erkölcsi bizonyitvány?
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 18:13:55 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19570 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 18:13:33 »
Idézetet írta: omilan03 - 2012.08.19 vasárnap, 17:56:17
Sziasztok!
Túl vagyok én is az EGR dugózáson, szívósor takarításon és 4 izzító cseréjén. Tökéletesen működik a rendszer, pozitívum, hogy már intezív gázadásra egy ici-pici füstpamacs jön a kipufogóból, mert előtte folyamatosan ment ki a füst a szekérből, mikor előztem és ráértem sasolni a gép hátulját a tükörben akkor láttam. Persze új erőre is kapott a gép, már 1500-tól húz az autó, előtte olyan 1800-as fordulatnál lódult meg az autó.
Egy problémám van csak, hogy ledugóztam az EGR-t, nem sokkal később motor hiba felvillant. Ilyenkor ki kellene ütni az EGR-t, hogy utána ne világítson. Kecskeméten lakom, és tudnátok-e olyan embert vagy szervízest, ahol ki lehet ütni a hibát Kecskeméten vagy környékén? 2006-os, 2.0 TDCi, 130 lovas gépről lenne szó.
Előre is köszönöm a segítségeteket és hogy le lett írva maga a karbantartás menete is!
Vegyál ELM 327 -es cuccot mert ha kiütik x km után újra felvillan.És ezzel még ellenőrizni is tudod a kocsit van-e hiba.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19571 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 18:21:37 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.08.19 vasárnap, 18:03:21
Köszi a választ. 50% kedvezmény jár a VIP-eseknek?
Azt nem tudom. Keressetek olyan ótószerelőt, aki állandóan be is szerez alkatrészt, nem csak beépít. neki bizti van kedvezménye a kereskedésekben.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
omilan03
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 61
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19572 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 18:25:45 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.08.19 vasárnap, 18:13:33
Vegyál ELM 327 -es cuccot mert ha kiütik x km után újra felvillan.És ezzel még ellenőrizni is tudod a kocsit van-e hiba.
Az jó, akkor valahogy beszerzem a cuccost. Köszönöm a segítséget!
Naplózva
Mondeo MK3 2.0 TDCi Trend 5 ajtó 2006.11. , ferdehátú, MMT6 , EGR off, szabadonfutó fent, DPH Hoses
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19573 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 18:55:48 »
Idézetet írta: omilan03 - 2012.08.19 vasárnap, 18:25:45
Az jó, akkor valahogy beszerzem a cuccost. Köszönöm a segítséget!
Tisztelt Fórumtárs!
Keresd privátban Relhistet vagy alfot. Ők tud segiteni, hogy hol és pontosan milyet szerezz be, ami fut is a gépeden. ELM 327 és ELM 327 között is van különbség.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 18:57:26 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19574 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 18:59:29 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.08.19 vasárnap, 12:07:59
Van itt a fórumon is olyan ember akinek a kocsija 5W30 olajból csak a liqui moly-t nem eszi a többit mind(ford,mobil,valvoline,stb amit próbált)...na ilyenkor mi van? senki nem érti,meg hiszi el mégis ez a tény....csak 5W30 volt benne mindig...
Mindenki csak a saját tapasztalatáról írhat, ahogy Te is. Jó lenne, ha mindenki táblázatba szedné, hogy mikor milyen olajjal futott, hány km-t, milyen gumikkal, stb. akkor a számok és a tények mutatnák a tendenciát, nem a csalóka emlékezet.
Ilyen táblázatot készíthetne vki de nagyon profit
, minden csereperiódussal, fogyasztással, grafikonokkal - és letölthetnénk, és vezetnénk...
Nálam eddig 6 olajcsere volt a gépen, ebből 2 alkalommal Valvoline, 4 alkalommal Ford olajat használtam fel. Mindig csak 5W30 volt. Egyikből sem fogyott soha semmi használat közben.
Egyszer hülye módon túltöltöttem,
hibaüzenetem is lett belőle, aztán sikerült vissza leszívni belőle.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 19:02:01 írta ezsolt
»
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19575 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 19:21:45 »
Idézetet írta: László - 2012.08.19 vasárnap, 18:09:48
Hogyan lehet valaki VIP tag?
Kell e hozzá párt tagság?
Netán erkölcsi bizonyitvány?
Tisztelettel László!
Elég az is ha pár millióért vásárolsz évente az uniuxnál
talán
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 19:25:16 írta Dentcraft
»
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19576 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 19:24:37 »
Idézetet írta: GiN - 2012.08.18 szombat, 18:01:40
Megtörtént ma az akadós kormányművem cseréje. Megszűnt a holtjátéka is, viszonylag könnyebben tekeredik is.
az axiális csuklót is adják vele?
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19577 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 19:27:27 »
Idézetet írta: gabe - 2012.08.18 szombat, 21:26:03
Én nem vagyok egy fizikaprofesszor, de ez qrvára nem stimmel, mert a rendszernyomás nem fog megváltozni attól, hogy kicserél egy turbócsövet erősebbre. Szerintem.
De a nyomás felépülésének ideje változhat, és itt ez a nem mindegy. Ha a régi cső rugalmasabb, utána tud tágulni a növekvő nyomásnak, akkor lassabban fog menni. Ha egy merevebb csőre (optimális esetben teljesen merev, pl. vascsőre) cseréled, hamarabb "elér" a nyomás a motorig.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19578 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 19:48:31 »
Idézetet írta: Jenci82 - 2012.08.19 vasárnap, 15:00:37
Sziasztok!Valaki le tudná nekem írni,hogy milyen különbségek vannak a 90Le és a 130Le motor között?2004 évjárat...
Köszönöm a válaszokat!
Csipsztuning utan oriasi kulonbsegek lesznek:)
Kellene a feancnak a 130lovas mikor van jobb
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
öreg
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19579 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 20:10:35 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.08.19 vasárnap, 18:05:58
Te a Bunyek cimborája vagy?
Nem tudom ki a Bunyek, nem ismerem.
Naplózva
öreg
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19580 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 20:28:14 »
Idézetet írta: László - 2012.08.19 vasárnap, 17:56:36
Tisztelt Fórumtárs!
Előszszőr is gratula.
A másik, kicsit bővebben megoszthatnád velünk a tudást, ne haljunk meg értetlenül. Te csináltad? Vagy csináltattad? Van e lehetőség a fórumtársaknak a beszerzésre és kb mennyiért? stb...stb...stb. Akár feltehetnéd a FAQ vagy a WIKI-be egy komplett cikk formájában. "Csak az a tudás ér valamit, amit mobilizálni tudunk, mondta egykoron, egy bölcs öreg."
Tisztelettel László!
Sziasztok, köszi az érdeklődést!
Igen én csináltam, Egy kis dobozka, bal első torony mellé tettem, Egr pozíció érzékelőre y-ban rákötve, innen figyeli a pozicíót MAF - PCM áramkör megszakít MAF-tól a jel be az elektronikába, elektronikából meg ki a módosított jel a PCM-hez.
Saját autómon tesztelve kb 7000 km, már másik 2 autóban is fut. Az az adta az ihletet, hogy takarítottam az autót és néztem a könyvecskét, és azt olvasom, hogy az EUR IV kb 0,6 l többet fogyaszt. És mivel öregesen megyek néha gyorsításra fűstfelhő volt mögöttem. Aztán beszéltem még 1 emberrel a turbó elektronikát újjít fel, és mondta az a baj, hogy a koromtól turbó akad, és a megnövekedett teljesítményfelvétel miatt meghal az elektronika.
Na így most nincs korom, relatíve tiszta marad minden. Természetesen tudok készíteni 23e forint, beépítve 25e. A következő gondolatom az hogy csinálok egy 2.0-át akinek rossz teljesen a EGR szelepe, vagy az őt müködtettő Evr, annak meg lehetne oldani hogy azok működését is leszimulálom a PCM-nek, így nem kell méregdrága alkatrészeket venni.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19581 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 20:54:37 »
Idézetet írta: öreg - 2012.08.19 vasárnap, 20:28:14
Sziasztok, köszi az érdeklődést!
Igen én csináltam, Egy kis dobozka, bal első torony mellé tettem, Egr pozíció érzékelőre y-ban rákötve, innen figyeli a pozicíót MAF - PCM áramkör megszakít MAF-tól a jel be az elektronikába, elektronikából meg ki a módosított jel a PCM-hez.
Saját autómon tesztelve kb 7000 km, már másik 2 autóban is fut. Az az adta az ihletet, hogy takarítottam az autót és néztem a könyvecskét, és azt olvasom, hogy az EUR IV kb 0,6 l többet fogyaszt. És mivel öregesen megyek néha gyorsításra fűstfelhő volt mögöttem. Aztán beszéltem még 1 emberrel a turbó elektronikát újjít fel, és mondta az a baj, hogy a koromtól turbó akad, és a megnövekedett teljesítményfelvétel miatt meghal az elektronika.
Na így most nincs korom, relatíve tiszta marad minden. Természetesen tudok készíteni 23e forint, beépítve 25e. A következő gondolatom az hogy csinálok egy 2.0-át akinek rossz teljesen a EGR szelepe, vagy az őt müködtettő Evr, annak meg lehetne oldani hogy azok működését is leszimulálom a PCM-nek, így nem kell méregdrága alkatrészeket venni.
Ez akkor a teljesen elektromos EGR-hez jó? A vákuumos vezérlésű, de elektromosan ellenőrzött EGR-re is lehet valami ilyesmi megoldás? (Vákuumszabályzónak kiadott jelet nézni, pozíció érzékelő helyett?)
Naplózva
öreg
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19582 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 21:02:14 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.08.19 vasárnap, 20:54:37
Ez akkor a teljesen elektromos EGR-hez jó? A vákuumos vezérlésű, de elektromosan ellenőrzött EGR-re is lehet valami ilyesmi megoldás? (Vákuumszabályzónak kiadott jelet nézni, pozíció érzékelő helyett?)
Ez a vákuumos vezérlésühőz jó.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19583 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 21:23:52 »
Idézetet írta: öreg - 2012.08.19 vasárnap, 21:02:14
Ez a vákuumos vezérlésühőz jó.
És mi a pozíció-érzékelő ilyenkor?
Szerk: A csatlakozó a végén csak pozíciót mér vagy áramlást is valahogy?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19584 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 21:26:55 »
Idézetet írta: gabe - 2012.08.18 szombat, 21:26:03
Én nem vagyok egy fizikaprofesszor, de ez qrvára nem stimmel, mert a rendszernyomás nem fog megváltozni attól, hogy kicserél egy turbócsövet erősebbre. Szerintem.
nem is a rendszernyomás növekedéséről van szó. Sokkal inkább arról, hogy a nyomás állandóan változik a töltőlevegő csőrendszerben, ami stresszeli a csöveket. A leggyengébb szakasz az egr előtti rész, mert hosszú, változó átmérőjű és kanyarog. Ha ezt cseréled erősebbre, a következő leggyengébb fog megpusztulni.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19585 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 21:33:42 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.08.19 vasárnap, 21:26:55
nem is a rendszernyomás növekedéséről van szó. Sokkal inkább arról, hogy a nyomás állandóan változik a töltőlevegő csőrendszerben, ami stresszeli a csöveket. A leggyengébb szakasz az egr előtti rész, mert hosszú, változó átmérőjű és kanyarog. Ha ezt cseréled erősebbre, a következő leggyengébb fog megpusztulni.
De nem erről volt szó, hanem hogy akkor a maradék cső gyorsabban megy majd tönkre.
Ha a leggyengébbet kicseréled, lehet hogy a többi soha nem fog tönkremenni. Nekem pl még mind gyári.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
öreg
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19586 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 21:41:14 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.08.19 vasárnap, 21:23:52
És mi a pozíció-érzékelő ilyenkor?
Szerk: A csatlakozó a végén csak pozíciót mér vagy áramlást is valahogy?
Tehát alap esetben PCM ad áramot a mágnesszelepnek, ami ráengedi a vákuumot az EGR szelepre, hogy megvalósúlt-e a nyitás fizikailag az EGR pozició érzékelőt nézi, hogy a vákuumnak megfelelően nyíilik-e ki.
Eddig jó, utána a beszívott levegő mennyiségét nézi különböző fordulatokon az EGr nyitásának megfelelően mennyivel csökken a beszívott levegő. Ha le lesz dugózva ez az amiatt ég a MIL. A mozgatás megtörténi, de több levegő megy a MAF-on kersztül mint kéne.
Én egy jól müködő rendszerről csináltam áramlási térképet, EGR pozicíókhoz viszonyítva. Mérve a beszívott levegőt ebből ki lehet számolni mennyi megy az EGR-en kipufon keresztül.
Így az EGR-ről nézem a poziciót abból számolom hány %-al kell csökennie a beszívott levegőnek és ezt kapja a PCM. Csak a füst helyett friss levegő jut be.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19587 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 21:47:56 »
Idézetet írta: öreg - 2012.08.19 vasárnap, 21:41:14
Tehát alap esetben PCM ad áramot a mágnesszelepnek,
Ügyes.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19588 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 21:51:59 »
Idézetet írta: öreg - 2012.08.19 vasárnap, 21:41:14
Tehát alap esetben PCM ad áramot a mágnesszelepnek, ami ráengedi a vákuumot az EGR szelepre, hogy megvalósúlt-e a nyitás fizikailag az EGR pozició érzékelőt nézi, hogy a vákuumnak megfelelően nyíilik-e ki.
Eddig jó, utána a beszívott levegő mennyiségét nézi különböző fordulatokon az EGr nyitásának megfelelően mennyivel csökken a beszívott levegő. Ha le lesz dugózva ez az amiatt ég a MIL. A mozgatás megtörténi, de több levegő megy a MAF-on kersztül mint kéne.
Én egy jól müködő rendszerről csináltam áramlási térképet, EGR pozicíókhoz viszonyítva. Mérve a beszívott levegőt ebből ki lehet számolni mennyi megy az EGR-en kipufon keresztül.
Így az EGR-ről nézem a poziciót abból számolom hány %-al kell csökennie a beszívott levegőnek és ezt kapja a PCM. Csak a füst helyett friss levegő jut be.
Így már minden tiszta, köszönöm!
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19589 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 21:54:37 »
Idézetet írta: öreg - 2012.08.19 vasárnap, 20:10:35
Nem tudom ki a Bunyek, nem ismerem.
Sorry, akkor nem az vagy akire gondoltam.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
mcskot
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19590 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 22:01:57 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2012.08.19 vasárnap, 07:24:05
Hát nem tudom, hogy csinálod ezt az extrém fogyikat. Nekem mondjuk TDDI-m van. Rengeteget próbáltam minden stílusban spórólni. Az eredmények pedig egy darabig csökkennek de utánna nem, egyszerüen gondolom a keverékképzés határait nem lehet becsapni. Nekem pálya 120-130 5,5-5,8 klímával +1liter. Város 6-7,5 és ez Budapest nem egy nyílegyenes út zöldhullámmal nem tudom lejjeb vinni akár alapjáraton megyek akár 1700körűl. Sőt lehet, hogy az én autóm ilyen de kifejezetten utálja az alapjárat körűli működést még a fogyasztás is rosszabb mint kicsi monduk olyan 1700-1800 fordulat között. Én a fizikára gondolok egyszerüen a hengerek nem úgy szellőznek alpjárat körűl mint feljebb. Nem beszélve a rezonanciákról. Szerintem a kéttőmegű lendkerék marhára nem csípi 1000 fordulat körűl a terheléseket. És nem hiszem el, hogy 5-ben mondjuk 50 haladva alig észrevehető emelkedőn nem kellene jobban nyomni a pedált mint 4 ben nagyobb fordulaton nagyobb nyomatékkal dolgozó motornál. Ezek az én meglátásaim a saját autómmal ami ezeket tudja, Após így is ki van akadva, hogy 2l motor annyit fogyszt mint az ő 1,6 Golfja nem beszélve a menetdinamikai különbségről.
A válasz egy része: 4. oldal #19458.
A pályán, nekem is magasabb: 4,8-5l (klíma nélkül). Ott nem tudom kihasználni a motorfék áldásait.
Az én meglátásom: egy profi pilóta, a teljes táv min 20-25%-át motorfékkel/gurítással "teszi gazdaságossá"!
És ezt csak pályán kívül lehet. Kb 2 évente ha felkeveredek a motorwayre.
Ami a fizikát illeti: nem nagyon gondolkodok róla (már általánosban is utáltam, kivéve a fénytant).
4.old #19461 Ma-holnap kipróbálom T.Janika módszerét (neki bejött: 1,9l a suzukival) 1-2-5.
De először letesztelem a HHO-t (holnapra kész leszek a beszereléssel), meg az EGR off-ot.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.08.20 hétfő, 01:00:34 írta mcskot
»
Naplózva
öreg
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19591 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 22:22:51 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.08.19 vasárnap, 21:51:59
Így már minden tiszta, köszönöm!
Szívesen
Naplózva
mcskot
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19592 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 23:17:49 »
Idézetet írta: öreg - 2012.08.19 vasárnap, 20:28:14
Sziasztok, köszi az érdeklődést!
Igen én csináltam, Egy kis dobozka, bal első torony mellé tettem, Egr pozíció érzékelőre y-ban rákötve, innen figyeli a pozicíót MAF - PCM áramkör megszakít MAF-tól a jel be az elektronikába, elektronikából meg ki a módosított jel a PCM-hez.
Természetesen tudok készíteni 23e forint, beépítve 25e. A következő gondolatom az hogy csinálok egy 2.0-át akinek rossz teljesen a EGR szelepe, vagy az őt müködtettő Evr, annak meg lehetne oldani hogy azok működését is leszimulálom a PCM-nek, így nem kell méregdrága alkatrészeket venni.
A több nitrogén oxid miatt, nem lesz baj a műszakin/zöldkártyán?
A beszerelés megoldható laikusok számára is (tudsz leírást adni hozzá)?
Ha nem, helyileg, hol szereled be?
Köszi!
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19593 Dátum:
2012.08.19 vasárnap, 23:57:27 »
Idézetet írta: omilan03 - 2012.08.19 vasárnap, 18:25:45
Az jó, akkor valahogy beszerzem a cuccost. Köszönöm a segítséget!
60km utan nalam ujra vilagit szoval a lampat kell kivenni
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19594 Dátum:
2012.08.20 hétfő, 00:23:13 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.08.19 vasárnap, 23:17:49
A több nitrogén oxid miatt, nem lesz baj a műszakin/zöldkártyán?
A beszerelés megoldható laikusok számára is (tudsz leírást adni hozzá)?
Ha nem, helyileg, hol szereled be?
Köszi!
A NOx miatt nem aggódnék. Többünknek le van vakolva az EGR szelep, és eddig mindenki átment a teszten. Másrészt az NOx kibocsátás dízeleknél nem akkora probléma, mint a benzineseknél, mivel az égés hömérséklete alacsonyabb. A probléma a leginkább a CO és a koromemisszió, amin az EGR ledugózása javít. Ja, és nem utolsó sorban a müvelet benne van a gyári szervízleírásban (Ford szervizek számára).
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
mcskot
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19595 Dátum:
2012.08.20 hétfő, 01:09:54 »
Idézetet írta: gabe - 2012.08.20 hétfő, 00:23:13
A NOx miatt nem aggódnék. Többünknek le van vakolva az EGR szelep, és eddig mindenki átment a teszten. Másrészt az NOx kibocsátás dízeleknél nem akkora probléma, mint a benzineseknél, mivel az égés hömérséklete alacsonyabb. A probléma a leginkább a CO és a koromemisszió, amin az EGR ledugózása javít. Ja, és nem utolsó sorban a müvelet benne van a gyári szervízleírásban (Ford szervizek számára).
Ha már témánál vagyunk: mindenképpen hibát dob a dugózás után?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19596 Dátum:
2012.08.20 hétfő, 01:46:38 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.08.20 hétfő, 01:09:54
Ha már témánál vagyunk: mindenképpen hibát dob a dugózás után?
Az EU4-ES igen.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19597 Dátum:
2012.08.20 hétfő, 06:25:59 »
Idézetet írta: öreg - 2012.08.19 vasárnap, 20:28:14
Sziasztok, köszi az érdeklődést!
Igen én csináltam, Egy kis dobozka, bal első torony mellé tettem, Egr pozíció érzékelőre y-ban rákötve, innen figyeli a pozicíót MAF - PCM áramkör megszakít MAF-tól a jel be az elektronikába, elektronikából meg ki a módosított jel a PCM-hez.
Saját autómon tesztelve kb 7000 km, már másik 2 autóban is fut. Az az adta az ihletet, hogy takarítottam az autót és néztem a könyvecskét, és azt olvasom, hogy az EUR IV kb 0,6 l többet fogyaszt. És mivel öregesen megyek néha gyorsításra fűstfelhő volt mögöttem. Aztán beszéltem még 1 emberrel a turbó elektronikát újjít fel, és mondta az a baj, hogy a koromtól turbó akad, és a megnövekedett teljesítményfelvétel miatt meghal az elektronika.
Na így most nincs korom, relatíve tiszta marad minden. Természetesen tudok készíteni 23e forint, beépítve 25e. A következő gondolatom az hogy csinálok egy 2.0-át akinek rossz teljesen a EGR szelepe, vagy az őt müködtettő Evr, annak meg lehetne oldani hogy azok működését is leszimulálom a PCM-nek, így nem kell méregdrága alkatrészeket venni.
Tisztelt Fórumtárs!
A többiek nevében is köszönöm a megosztott információkat
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
öreg
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19598 Dátum:
2012.08.20 hétfő, 07:51:32 »
Idézetet írta: mcskot - 2012.08.19 vasárnap, 23:17:49
A több nitrogén oxid miatt, nem lesz baj a műszakin/zöldkártyán?
A beszerelés megoldható laikusok számára is (tudsz leírást adni hozzá)?
Ha nem, helyileg, hol szereled be?
Köszi!
Ahogy a többiek írták már nem káros egyáltalán, normál esetben ha motortól nagyobb teljesítmény szükséges, amúgy is zárva van.
Tul. képpen 5 vezetéket kell bekötni, leírást tudok adni, forrasztani kell tudni, és a vezetéket nem összekeverni, + - felcserélése ellen védve van, de a ki bemenetek Nem, mint a PCM-nél.
Helyileg Pilisszentivánon lakom.
Naplózva
öreg
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #19599 Dátum:
2012.08.20 hétfő, 08:00:24 »
Idézetet írta: omilan03 - 2012.08.19 vasárnap, 17:56:17
Sziasztok!
Túl vagyok én is az EGR dugózáson, szívósor takarításon és 4 izzító cseréjén. Tökéletesen működik a rendszer, pozitívum, hogy már intezív gázadásra egy ici-pici füstpamacs jön a kipufogóból, mert előtte folyamatosan ment ki a füst a szekérből, mikor előztem és ráértem sasolni a gép hátulját a tükörben akkor láttam. Persze új erőre is kapott a gép, már 1500-tól húz az autó, előtte olyan 1800-as fordulatnál lódult meg az autó.
Egy problémám van csak, hogy ledugóztam az EGR-t, nem sokkal később motor hiba felvillant. Ilyenkor ki kellene ütni az EGR-t, hogy utána ne világítson. Kecskeméten lakom, és tudnátok-e olyan embert vagy szervízest, ahol ki lehet ütni a hibát Kecskeméten vagy környékén? 2006-os, 2.0 TDCi, 130 lovas gépről lenne szó.
Előre is köszönöm a segítségeteket és hogy le lett írva maga a karbantartás menete is!
Szia!
Lehet neked is megoldás lenne az általam készített elektronika
"Tehát alap esetben PCM ad áramot a mágnesszelepnek, ami ráengedi a vákuumot az EGR szelepre, hogy megvalósúlt-e a nyitás fizikailag az EGR pozició érzékelőt nézi, hogy a vákuumnak megfelelően nyíilik-e ki.
Eddig jó, utána a beszívott levegő mennyiségét nézi különböző fordulatokon az EGr nyitásának megfelelően mennyivel csökken a beszívott levegő. Ha le lesz dugózva ez az amiatt ég a MIL. A mozgatás megtörténi, de több levegő megy a MAF-on kersztül mint kéne.
Én egy jól müködő rendszerről csináltam áramlási térképet, EGR pozicíókhoz viszonyítva. Mérve a beszívott levegőt ebből ki lehet számolni mennyi megy az EGR-en kipufon keresztül.
Így az EGR-ről nézem a poziciót abból számolom hány %-al kell csökennie a beszívott levegőnek és ezt kapja a PCM. Csak a füst helyett friss levegő jut be."
Naplózva
Oldalak:
1
...
385
386
387
388
389
390
391
[
392
]
393
394
395
396
397
398
399
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ