Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 18:15:28
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
397
398
399
400
401
402
403
[
404
]
405
406
407
408
409
410
411
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14659460 alkalommal)
0 Felhasználó és 128 vendég van a témában
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20150 Dátum:
2012.09.26 szerda, 19:31:16 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.09.26 szerda, 19:21:59
Ha jól vagyok értesülve az N7BB az a PUG motor,az N7BA meg még Ford motor
De ha tévedek,majd az okosak kijavítanak
Mind a kettő amúgy 2.0 tdci és 130 lovas.
MK3-ban nincs pug motor.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20151 Dátum:
2012.09.26 szerda, 19:34:23 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.09.26 szerda, 19:31:16
MK3-ban nincs pug motor.
Tudom
De amikor beírtam a netkeresőbe az N7BA-t akkor az MK4est adta ki,az meg már csak PUG-gal volt,nem?
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20152 Dátum:
2012.09.26 szerda, 19:36:52 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.09.26 szerda, 19:34:23
Tudom
De amikor beírtam a netkeresőbe az N7BA-t akkor az MK4est adta ki,az meg már csak PUG-gal volt,nem?
Nem...1,8 TDCi ford a legjavából..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20153 Dátum:
2012.09.26 szerda, 19:38:08 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.09.26 szerda, 19:36:52
Nem...1,8 TDCi ford a legjavából..
Ami még 1.8 szívóként kezdte pályafutását talán a Sierrában?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20154 Dátum:
2012.09.26 szerda, 19:39:11 »
Idézetet írta: .macika. - 2012.09.26 szerda, 19:28:06
Nos kicseréltük az üzemanyagszűrőt jól megjárattam a motort párszor indítoztam beindult,aztán kezdte megint a hülyeséget,nem indult... tekertettem lámpa kigyulladt...
ugyan azok a tünetek továbbra is.Tegnap megnézettem diaggal...de mint már írtam az azt jelezte h 4 porlasztó + nagynyomású szivattyú baj van. Nem tudom,h ford márkaszervizbe mennyivel mondanak pontosabb diagot.
Lehet még attól is,hogy valahol fel levegősödik az üzarendszer.Nincs szivárgás a csúcsok körül-résolajcsöveknél,üza cső csatiknál?
Amúgy a cmp csere az ilyen esetben rutin!Megveszed-cseréled-örülsz.Ha nem az a baj,sajnos akkor nagyságrendekkel többe is kerülhet a javítás.
Megnézetted diaggal....hol?Autóvillamosságissal?Azért mert a korai tdci-k kommunikációjával zűrök vannak,és sajnos vagy semmit nem tudnak kiolvasni belőle,vagy csak falsot!
Na pont ennyivel tud többet a gyári diagnosztika!Az 100%-os eredményt ad a kiolvasásnál!Pont ezért javasoltam.
Hozzáteszem hallottam olyan szerelőről is,aki azt mondta hogy az ő cucca kitudja olvasni a korai tdci-ket is,és kiderült,hogy mindig csak bekamuzta a hibakódot.Ha csak 10ből 1 palimadarat megfogott egy levegősödő rendszerrel,arról bizony legombolt 2-3kilót üza rendszer javítás címszó alatt.
Nem jársz pesten? Be kéne vinned Vikhez,ő megbízható,és szakszervízben dolgozik.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ChPh
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20155 Dátum:
2012.09.26 szerda, 19:41:53 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.09.26 szerda, 19:34:23
Tudom
De amikor beírtam a netkeresőbe az N7BA-t akkor az MK4est adta ki,az meg már csak PUG-gal volt,nem?
Mármint az N7BB-t írta MK4-re nem?
Olyat találtam én is, de aztán ahol alkatrészeket kerestem, ott még MK4-re sem dobott N7BB-t.
Amúgy 2006-os az autóm...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20156 Dátum:
2012.09.26 szerda, 19:59:43 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.09.26 szerda, 19:38:08
Ami még 1.8 szívóként kezdte pályafutását talán a Sierrában?
Sierrában 1.8 csak tádé volt, szívó meg 2.3-as. Fiestában, Escortban volt 1.8 szívó.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
.macika.
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20157 Dátum:
2012.09.26 szerda, 20:03:20 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.26 szerda, 19:39:11
Lehet még attól is,hogy valahol fel levegősödik az üzarendszer.Nincs szivárgás a csúcsok körül-résolajcsöveknél,üza cső csatiknál?
Amúgy a cmp csere az ilyen esetben rutin!Megveszed-cseréled-örülsz.Ha nem az a baj,sajnos akkor nagyságrendekkel többe is kerülhet a javítás.
Megnézetted diaggal....hol?Autóvillamosságissal?Azért mert a korai tdci-k kommunikációjával zűrök vannak,és sajnos vagy semmit nem tudnak kiolvasni belőle,vagy csak falsot!
Na pont ennyivel tud többet a gyári diagnosztika!Az 100%-os eredményt ad a kiolvasásnál!Pont ezért javasoltam.
Hozzáteszem hallottam olyan szerelőről is,aki azt mondta hogy az ő cucca kitudja olvasni a korai tdci-ket is,és kiderült,hogy mindig csak bekamuzta a hibakódot.Ha csak 10ből 1 palimadarat megfogott egy levegősödő rendszerrel,arról bizony legombolt 2-3kilót üza rendszer javítás címszó alatt.
Nem jársz pesten? Be kéne vinned Vikhez,ő megbízható,és szakszervízben dolgozik.
Nem kifejezett ford szakszervizben olvastattam hanem egy márkafüggetlen szervizben...Legközelebb kecskeméten van ford mákaszerviz,asszem elviszem oda,csak nem tudom ott 100% bizti lesz a diag...?!Kezdem unni,az ide 3000 oda 14000 amoda 8000 és a kocsi még mindig rossz..
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20158 Dátum:
2012.09.26 szerda, 20:08:47 »
Idézetet írta: .macika. - 2012.09.26 szerda, 20:03:20
Nem kifejezett ford szakszervizben olvastattam hanem egy márkafüggetlen szervizben...Legközelebb kecskeméten van ford mákaszerviz,asszem elviszem oda,csak nem tudom ott 100% bizti lesz a diag...?!Kezdem unni,az ide 3000 oda 14000 amoda 8000 és a kocsi még mindig rossz..
elhiszem,és maximálisan átérzem a helyzeted.
Általában 6e ft körüli összeget kérnek el a gyári diagnosztikáért,de ezt előre le is tudod fixálni.
Kellenek a hibakódok.Sajnos a te évjáratú autódat szinte csak a gyári diagnosztikával lehet teljesen megbízhatóan kiolvasni.Ehhez azonban nem ártana,ha éppen akkor villogna az izzítás jelző is.Akkor tuti lesz hibakód.Ha megkapod a hibakódokat (pl:p0251),azokkal gyere ide vissza,és meglátjuk,hogy miről is van szó.Előfordulhat,hogy simán odabökik neked a hiba leírását,amit a diagcucc kiír,de te kérd el a P-vel kezdődő hibakódot!!!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
szgabi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20159 Dátum:
2012.09.26 szerda, 20:30:07 »
Idézetet írta: .macika. - 2012.09.26 szerda, 20:03:20
Nem kifejezett ford szakszervizben olvastattam hanem egy márkafüggetlen szervizben...Legközelebb kecskeméten van ford mákaszerviz,asszem elviszem oda,csak nem tudom ott 100% bizti lesz a diag...?!Kezdem unni,az ide 3000 oda 14000 amoda 8000 és a kocsi még mindig rossz..
Szia! Ford szervizes hibakód nélkül itt sem tudnak neked segíteni.Én a múlt héten jártam végig ezt a tortúrát.A szervizben kérd el a kódokat kinyomtatva mert a megrázó hírek miatt valószínű hogy elfelejted.Az igazság az, hogy én kapásból el sem hittem amit mondtak.Végig próbáltam a fórumtársak által javasolt dolgokat.
Naplózva
.macika.
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20160 Dátum:
2012.09.26 szerda, 22:01:07 »
Klassz ez a fórum,köszönöm a segítségeteket,ötleteiteket,mindenképp megfogadom a tanácsaitokat és amint tehetem beviszem a fordhoz.Addig parkolópályára teszem a gépet.
Mert félő h tényleg helyzetszenzor baja van és ha 1x csak úgy ál le alattam h többet nem indul el akk bajban leszek,u h marad a pihi 1-2 hetet.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20161 Dátum:
2012.09.26 szerda, 22:38:50 »
Idézetet írta: .macika. - 2012.09.26 szerda, 22:01:07
Klassz ez a fórum,köszönöm a segítségeteket,ötleteiteket,mindenképp megfogadom a tanácsaitokat és amint tehetem beviszem a fordhoz.Addig parkolópályára teszem a gépet.
Mert félő h tényleg helyzetszenzor baja van és ha 1x csak úgy ál le alattam h többet nem indul el akk bajban leszek,u h marad a pihi 1-2 hetet.
Én az olajcserédre reagálnék:Az,hogy kicsit túl mentél 10e km-en nem zavar mert 15e-ig is elmehetsz vele bőven.Gyárilag 20e km-t írnak de a 15e km a reális.Az olajszürő csere elmaradása súlyos hiba.Minden olaj cserekor cserélem én.Abból még nem lett baj.Nézd meg milyen szinü a CMP jeladód mert ha még fekete akkor gyorsan csere szürkére!!!.A hibakód azért lett a csúcsokra mert mikor leállt meg nem indult nem kapott üzemanyagot.A gyári diagnak kell a jeladóra hiba kódot adni.Aztán ha ezen túl vagy és netán nem jött be akkor megnézetném a balelső sárvédőben lévő diesel vezérlő modult nincs-e valami hiba vele.Erről azt kell tudni,hogy a te kocsidban akár az enyémben is vagyis az első face liftig ez a vezérlő modul külön van.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
bogyo70
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20162 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 08:10:10 »
Bocs elírtam.
Idézetet írta: zolas - 2012.09.26 szerda, 12:25:12
Azt Fordéktól szokás az újat.
Vagy fel is újíttathatod.
136 LE? Azt hogy?
Naplózva
.macika.
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20163 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 09:43:51 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.09.26 szerda, 22:38:50
Én az olajcserédre reagálnék:Az,hogy kicsit túl mentél 10e km-en nem zavar mert 15e-ig is elmehetsz vele bőven.Gyárilag 20e km-t írnak de a 15e km a reális.Az olajszürő csere elmaradása súlyos hiba.Minden olaj cserekor cserélem én.Abból még nem lett baj.Nézd meg milyen szinü a CMP jeladód mert ha még fekete akkor gyorsan csere szürkére!!!.A hibakód azért lett a csúcsokra mert mikor leállt meg nem indult nem kapott üzemanyagot.A gyári diagnak kell a jeladóra hiba kódot adni.Aztán ha ezen túl vagy és netán nem jött be akkor megnézetném a balelső sárvédőben lévő diesel vezérlő modult nincs-e valami hiba vele.Erről azt kell tudni,hogy a te kocsidban akár az enyémben is vagyis az első face liftig ez a vezérlő modul külön van.
Olajcserekor mindig van olajszűrő is cserélve benne,üzemanyagszűrő nem volt, egészen tegnapig.Köszi az ötleteket
Naplózva
.macika.
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20164 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 10:04:32 »
Tud valaki CMP jeladót újat gyárit barátságos áron?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20165 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 13:59:02 »
Idézetet írta: .macika. - 2012.09.27 csütörtök, 10:04:32
Tud valaki CMP jeladót újat gyárit barátságos áron?
Én próba céllal tudok kolcsonadni egyet Bp-en, kideritendo az a gond-e.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20166 Dátum:
2012.09.27 csütörtök, 15:37:26 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.09.27 csütörtök, 13:59:02
Én próba céllal tudok kolcsonadni egyet Bp-en, kideritendo az a gond-e.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacko86
Vendég
EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20167 Dátum:
2012.09.28 péntek, 13:42:23 »
Sziasztok!
Évente cserélgetjük a kipufogógáz visszavezető szelepeket és a méltányossági elbírálási kérelmünkre a negyedik!!! napon méltóztattak választ adni a soproni márkaszervizben, amely így szólt: "vigyem be a számlát, amit az előző cserekor az Auto Fort-ban kaptunk, mert anélkül nem tudják kérni a vezérképviseletet a méltányosság elbírálására". Botrány, hogy ezt nem tudták rögtön az első nap, még az autó betrélezésekor közölni. Az autónak közben folyamatosan menni kellene, mert munkaeszköz, de most már ötödik napja áll.
Abban sem vagyok biztos, hogy a hibát képesek diagnosztizálni, mert ezek után kicsit elbizonytalanodtam, már ami a szakértelmüket illeti. (korábban is voltak kellemetlen tapasztalataink a fent említett helyszínen)
Az autót a múlt hét egyik reggelén nem lehetett indítani. Elkezdett nagyon büdös fehéres-kékes füstöt nyomni és 3mp után le is állt. (Valós 170e km, 2005-ös évjáratú EU4-es 2.2TDCI, szinte kizárólag országúti, autópályás használat)
Tehát: érdeklődnék, hogy dugózás után esetleg ki lehet-e írni az EGR szelepet a vezérlőprogramból?
Plusz keresnék egy olyan szerelőt a környéken, aki ért hozzá és nem akar minden áron átverni.
Ezer köszönet!
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20168 Dátum:
2012.09.28 péntek, 13:43:54 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.28 péntek, 13:42:23
Sziasztok!
Évente cserélgetjük a kipufogógáz visszavezető szelepeket és a méltányossági elbírálási kérelmünkre a negyedik!!! napon méltóztattak választ adni a soproni márkaszervizben, amely így szólt: "vigyem be a számlát, amit az előző cserekor az Auto Fort-ban kaptunk, mert anélkül nem tudják kérni a vezérképviseletet a méltányosság elbírálására". Botrány, hogy ezt nem tudták rögtön az első nap, még az autó betrélezésekor közölni. Az autónak közben folyamatosan menni kellene, mert munkaeszköz, de most már ötödik napja áll.
Abban sem vagyok biztos, hogy a hibát képesek diagnosztizálni, mert ezek után kicsit elbizonytalanodtam, már ami a szakértelmüket illeti. (korábban is voltak kellemetlen tapasztalataink a fent említett helyszínen)
Az autót a múlt hét egyik reggelén nem lehetett indítani. Elkezdett nagyon büdös fehéres-kékes füstöt nyomni és 3mp után le is állt. (Valós 170e km, 2005-ös évjáratú EU4-es 2.2TDCI, szinte kizárólag országúti, autópályás használat)
Tehát: érdeklődnék, hogy dugózás után esetleg ki lehet-e írni az EGR szelepet a vezérlőprogramból?
Plusz keresnék egy olyan szerelőt a környéken, aki ért hozzá és nem akar minden áron átverni.
Ezer köszönet!
Miért kéne kiírni a programból az EGR-t? Elég,ha dugózod,és néha kitörlöd a hibakódot egy kódolvasóval
Naplózva
Lacko86
Vendég
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20169 Dátum:
2012.09.28 péntek, 13:51:38 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.09.28 péntek, 13:43:54
Miért kéne kiírni a programból az EGR-t? Elég,ha dugózod,és néha kitörlöd a hibakódot egy kódolvasóval
És mibe kerül egy ilyen kódolvasó? Az autó édesapámé, de végső tanácstalanságomban már én írtam
Amúgy off olaszt hajtok.
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20170 Dátum:
2012.09.28 péntek, 13:55:47 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.28 péntek, 13:51:38
És mibe kerül egy ilyen kódolvasó? Az autó édesapámé, de végső tanácstalanságomban már én írtam
Amúgy off olaszt hajtok.
Tizenpárezer forint. Az töredéke egy EGR-szelepnek. Mellesleg az mindig elfog romlani,mert lekormolódik,beragadt,hibakód. A szervíz meg nem kitisztítja,hanem cserélik,mert nekik az jobb...
Naplózva
Lacko86
Vendég
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20171 Dátum:
2012.09.28 péntek, 13:58:26 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.09.28 péntek, 13:55:47
Tizenpárezer forint. Az töredéke egy EGR-szelepnek. Mellesleg az mindig elfog romlani,mert lekormolódik,beragadt,hibakód. A szervíz meg nem kitisztítja,hanem cserélik,mert nekik az jobb...
És a zöldkártyán nem hasal el így az autó?
Nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz... be tudnál linkelni nekem esetleg egy ilyen kódolvasót? Egyáltalán hol lehet ilyet kapni?
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20172 Dátum:
2012.09.28 péntek, 14:01:11 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.28 péntek, 13:51:38
És mibe kerül egy ilyen kódolvasó? Az autó édesapámé, de végső tanácstalanságomban már én írtam
Amúgy off olaszt hajtok.
nekem ilyen (is) van, ez is tökéletesen törli a hibát.
http://www.ebay.com/itm/U380-OBD2-OBDII-LCD-Car-Diagnostic-Engine-Scanner-Trouble-Fault-Code-Reader-/170798774219?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27c46677cb
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Lacko86
Vendég
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20173 Dátum:
2012.09.28 péntek, 14:03:29 »
Idézetet írta: GiN - 2012.09.28 péntek, 14:01:11
nekem ilyen (is) van, ez is tökéletesen törli a hibát.
http://www.ebay.com/itm/U380-OBD2-OBDII-LCD-Car-Diagnostic-Engine-Scanner-Trouble-Fault-Code-Reader-/170798774219?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27c46677cb
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=857215
És ez milyen szerintetek?
Milyen gyakran dob egyébként hibakódot? Mindig letilt olyankor vészprogramra?
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20174 Dátum:
2012.09.28 péntek, 14:05:45 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.28 péntek, 14:03:29
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=857215
És ez milyen szerintetek?
Milyen gyakran dob egyébként hibakódot? Mindig letilt olyankor vészprogramra?
Semmit nem tilt elvileg,és változó mikor dob...párszáz km-enként. De elég havi 1szer törölni
A zöldkártyán meg nem fog elhasalni,szvsz.
Naplózva
Lacko86
Vendég
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20175 Dátum:
2012.09.28 péntek, 14:14:13 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.09.28 péntek, 14:05:45
Semmit nem tilt elvileg,és változó mikor dob...párszáz km-enként. De elég havi 1szer törölni
A zöldkártyán meg nem fog elhasalni,szvsz.
Szuper. Tetszik ez a megoldás. Bár lehet most a cserével megy még egy évet így az autó...
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20176 Dátum:
2012.09.28 péntek, 14:15:28 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.28 péntek, 14:14:13
Szuper. Tetszik ez a megoldás. Bár lehet most a cserével megy még egy évet így az autó...
Őszintén? Csere után 2000km-el vegyétek le az EGR-t és nézzetek bele...csupa kosz lesz. A végleges megoldás a dugó+szívósor tisztítás.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20177 Dátum:
2012.09.28 péntek, 14:18:43 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.28 péntek, 13:58:26
És a zöldkártyán nem hasal el így az autó?
Nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz... be tudnál linkelni nekem esetleg egy ilyen kódolvasót? Egyáltalán hol lehet ilyet kapni?
Műszakin nem néznek NOx kibocsájtást, szóval nem okoz gondot. Ha van notebookod, vagy androidos (többire nem tudom van-e program) telefonod, akkor keress ELM327-et e-bayen (mobilhoz Bluetooth-ost, Notebookhoz USB-st). 6-7 ezer körül megvan szállítással.
Nekem az EU4-es 2.0 TDCi 100-150km után jelez.
De mielőtt még nekiugrasz a dugózásnak várd meg, míg itt megerősítik a hozzáértők, hogy nem megy vészüzembe az EU4-es 2.2, ha ledugózod az EGR-t.
Naplózva
Lacko86
Vendég
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20178 Dátum:
2012.09.28 péntek, 14:23:33 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.09.28 péntek, 14:18:43
Műszakin nem néznek NOx kibocsájtást, szóval nem okoz gondot. Ha van notebookod, vagy androidos (többire nem tudom van-e program) telefonod, akkor keress ELM327-et e-bayen (mobilhoz Bluetooth-ost, Notebookhoz USB-st). 6-7 ezer körül megvan szállítással.
Nekem az EU4-es 2.0 TDCi 100-150km után jelez.
De mielőtt még nekiugrasz a dugózásnak várd meg, míg itt megerősítik a hozzáértők, hogy nem megy vészüzembe az EU4-es 2.2, ha ledugózod az EGR-t.
Egyelőre nem ugrok neki és szerintem magam meg sem tudom csinálni, mert kb azt sem tudom hol az EGR az autón
Viszont felmerült bennem egy kérdés: ahhoz hogy ledugózzam ki kell cseréltetnem a széthullott EGR szelepet az autón? Tehát ha most azt mondom a soproniaknak, hogy köszöm szépen, de belőletek nem kérek, elhozatom az autót, valaki ledugózza nekem, veszek egy ilyen kiolvasó cumót, akkor ez járható út? Vagy előtte cseréltessem ki 120ezerért
és utána állhatok csak neki?
A kérdés viszonylag sürgős, hiszen nagyjából talán ma tudnak nekiállni az autónak és ha a dugó mellett döntök, akkor le kell állíttatni a folyamatot és keresni egy soproni szerelőt, aki ledugózza nekem.
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20179 Dátum:
2012.09.28 péntek, 14:26:56 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.28 péntek, 14:23:33
Egyelőre nem ugrok neki és szerintem magam meg sem tudom csinálni, mert kb azt sem tudom hol az EGR az autón
Viszont felmerült bennem egy kérdés: ahhoz hogy ledugózzam ki kell cseréltetnem a széthullott EGR szelepet az autón? Tehát ha most azt mondom a soproniaknak, hogy köszöm szépen, de belőletek nem kérek, elhozatom az autót, valaki ledugózza nekem, veszek egy ilyen kiolvasó cumót, akkor ez járható út? Vagy előtte cseréltessem ki 120ezerért
és utána állhatok csak neki?
A kérdés viszonylag sürgős, hiszen nagyjából talán ma tudnak nekiállni az autónak és ha a dugó mellett döntök, akkor le kell állíttatni a folyamatot és keresni egy soproni szerelőt, aki ledugózza nekem.
Szétesve? Mi esett szét abban?
Én a helyedben a dugózás mellett döntenék.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20180 Dátum:
2012.09.28 péntek, 14:27:19 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.28 péntek, 14:23:33
Egyelőre nem ugrok neki és szerintem magam meg sem tudom csinálni, mert kb azt sem tudom hol az EGR az autón
Viszont felmerült bennem egy kérdés: ahhoz hogy ledugózzam ki kell cseréltetnem a széthullott EGR szelepet az autón? Tehát ha most azt mondom a soproniaknak, hogy köszöm szépen, de belőletek nem kérek, elhozatom az autót, valaki ledugózza nekem, veszek egy ilyen kiolvasó cumót, akkor ez járható út? Vagy előtte cseréltessem ki 120ezerért
és utána állhatok csak neki?
A kérdés viszonylag sürgős, hiszen nagyjából talán ma tudnak nekiállni az autónak és ha a dugó mellett döntök, akkor le kell állíttatni a folyamatot és keresni egy soproni szerelőt, aki ledugózza nekem.
bontott egr+dugó??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20181 Dátum:
2012.09.28 péntek, 14:35:13 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.28 péntek, 14:23:33
Egyelőre nem ugrok neki és szerintem magam meg sem tudom csinálni, mert kb azt sem tudom hol az EGR az autón
Viszont felmerült bennem egy kérdés: ahhoz hogy ledugózzam ki kell cseréltetnem a széthullott EGR szelepet az autón? Tehát ha most azt mondom a soproniaknak, hogy köszöm szépen, de belőletek nem kérek, elhozatom az autót, valaki ledugózza nekem, veszek egy ilyen kiolvasó cumót, akkor ez járható út? Vagy előtte cseréltessem ki 120ezerért
és utána állhatok csak neki?
A kérdés viszonylag sürgős, hiszen nagyjából talán ma tudnak nekiállni az autónak és ha a dugó mellett döntök, akkor le kell állíttatni a folyamatot és keresni egy soproni szerelőt, aki ledugózza nekem.
EGR dugózás 15-20 perc alatt megvan (ha EGR-t is, szívósort is tisztítgatni akarsz az már pár óra), és nagyon egyszerű művelet. Ha van egy használható crova-készleted nem okozhat gondot.
A ledugózás utáni jósághoz megint meg kell várni valakit, aki kicsit jobban képben van az EU4-es 2.2-esekkel kapcsolatban. Én ÚGY EMLÉKSZEM, hogy akkor megy vészüzembe, ha az EGR annyira elkoszolódik, hogy a motor nem tudja nyitni/csukni a szelepet (és leég?). Ilyenkor már lehet nem segít a dugózás és a kitisztítás, mert folyton nyitogatni próbálja, és nem elégtelen áramlás, hanem a nyitás/zárás hiánya miatt letilt. Szerintem ha itt megerősítik, hogy a ledugózástól nem lesz vészüzem, akkor felejtsétek el az új EGR-t, és keressetek egy bontott működőt (ez mondjuk nehéz lehet itthon), és amellé dugózzátok le.
Szerk: Részecskeszűrő van a kocsin?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.28 péntek, 14:37:08 írta tpmportal
»
Naplózva
Lacko86
Vendég
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20182 Dátum:
2012.09.28 péntek, 15:11:35 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.09.28 péntek, 14:35:13
EGR dugózás 15-20 perc alatt megvan (ha EGR-t is, szívósort is tisztítgatni akarsz az már pár óra), és nagyon egyszerű művelet. Ha van egy használható crova-készleted nem okozhat gondot.
A ledugózás utáni jósághoz megint meg kell várni valakit, aki kicsit jobban képben van az EU4-es 2.2-esekkel kapcsolatban. Én ÚGY EMLÉKSZEM, hogy akkor megy vészüzembe, ha az EGR annyira elkoszolódik, hogy a motor nem tudja nyitni/csukni a szelepet (és leég?). Ilyenkor már lehet nem segít a dugózás és a kitisztítás, mert folyton nyitogatni próbálja, és nem elégtelen áramlás, hanem a nyitás/zárás hiánya miatt letilt. Szerintem ha itt megerősítik, hogy a ledugózástól nem lesz vészüzem, akkor felejtsétek el az új EGR-t, és keressetek egy bontott működőt (ez mondjuk nehéz lehet itthon), és amellé dugózzátok le.
Szerk: Részecskeszűrő van a kocsin?
Na megszületett a döntés: felhívtak a soproni Fordosok és közölték, hogy elutasítják a méltányossági kérelmet, mert az Auto Fortban (ahol előzőleg egy éve cserélték az EGR-t) rosszul végezték a munkát, mert a számlán csak egy alátét és nem kettő szerepel. Ez már szerintem a vicc kategória, belekötnek fűbe fába, csak hogy fizessen az ügyfél. Egyébként jövő hét közepén tudnának nekiállni a munkának, ami másfél hét kiesés.
Hétfőn reggel egy autómentő elviszi tőlük az autót (mert be sem indul) és elviszi egy dízeles szakihoz, aki ledugózza az EGR-t. Addig ha nem nagy gond, kérnék tőletek tippeket, hogy mit csináljak a hibakódokkal, amit utána dob majd az autó.
Sem a dízeles szaki, sem én nem vagyunk róla meggyőződve, hogy az autó megjavul, ugyanis szerilte indulnia kellene, ha rossz az EGR (max vészüzemben), de ez azonnal leáll, szóval sanszos, hogy az injektorok is problémásak. Csak ugye a soproni Ford egy hibánál előrébb képtelen gondolkozni. De az, hogy a budapesti márkaszervizt szidják, az nálam kiveri a biztosítékot. Soha többet a környékükre sem megyek!!!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20183 Dátum:
2012.09.28 péntek, 15:49:39 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.28 péntek, 15:11:35
Na megszületett a döntés: felhívtak a soproni Fordosok és közölték, hogy elutasítják a méltányossági kérelmet, mert az Auto Fortban (ahol előzőleg egy éve cserélték az EGR-t) rosszul végezték a munkát, mert a számlán csak egy alátét és nem kettő szerepel. Ez már szerintem a vicc kategória, belekötnek fűbe fába, csak hogy fizessen az ügyfél. Egyébként jövő hét közepén tudnának nekiállni a munkának, ami másfél hét kiesés.
Hétfőn reggel egy autómentő elviszi tőlük az autót (mert be sem indul) és elviszi egy dízeles szakihoz, aki ledugózza az EGR-t. Addig ha nem nagy gond, kérnék tőletek tippeket, hogy mit csináljak a hibakódokkal, amit utána dob majd az autó.
Sem a dízeles szaki, sem én nem vagyunk róla meggyőződve, hogy az autó megjavul, ugyanis szerilte indulnia kellene, ha rossz az EGR (max vészüzemben), de ez azonnal leáll, szóval sanszos, hogy az injektorok is problémásak. Csak ugye a soproni Ford egy hibánál előrébb képtelen gondolkozni. De az, hogy a budapesti márkaszervizt szidják, az nálam kiveri a biztosítékot. Soha többet a környékükre sem megyek!!!
Akkor Auto Fortnak levél, hogy nem megfelelő munkát végeztek. De szánalmas az egész, nyilván nem azon az alátéten fog múlni, hogy bedöglik-e a szelep.
Amúgy ha tökig nyitva ragad az EGR, akkor lehet, hogy azonnal leáll. Csak kíváncsiságból, melyik Auto-Fortban lett cserélve múltkor?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.28 péntek, 18:27:14 írta tpmportal
»
Naplózva
Lacko86
Vendég
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20184 Dátum:
2012.09.28 péntek, 16:09:22 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.09.28 péntek, 15:49:39
Akkor Auto Fortnak levél, hogy nem megfelelő munkát végeztek. De szánalmas az egész, nyilván nem azon az alátéten fog múlni, hogy bedöglik-e a szelep.
Amúgy ha tökik nyitva ragad az EGR, akkor lehet, hogy azonnal leáll. Csak kíváncsiságból, melyik Auto-Fortban lett cserélve múltkor?
A Könyves K. körútiban. Tök jók voltak a tapasztalataim velük. Kedvesek voltak, megvártak negyed órával zárás után, mert késve értem csak oda. Jó, persze, drága volt...
Szerintem nem ők hibáztak, hanem a soproniak akarják valakire rákenni a dolgokat, hogy fizessük ki a 120ezret a cseréért. Lehet, hogy rosszhiszeműnek tűnhetek, de ugye eleve a negyedik napon kérték a számlát az Auto Fortos javításról (kérhették volna rögtön akkor amikor bevitte a tréler). Tehát nekem úgy tűnik, hogy mindenbe bele akartak kötni, aztán amikor már másba nem lehetett, akkor közölték, hogy elutasítanak és elkezdték a másik Ford szerviz bemószerolását.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20185 Dátum:
2012.09.28 péntek, 16:58:06 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.28 péntek, 15:11:35
Na megszületett a döntés: felhívtak a soproni Fordosok és közölték, hogy elutasítják a méltányossági kérelmet, mert az Auto Fortban (ahol előzőleg egy éve cserélték az EGR-t) rosszul végezték a munkát, mert a számlán csak egy alátét és nem kettő szerepel. Ez már szerintem a vicc kategória, belekötnek fűbe fába, csak hogy fizessen az ügyfél. Egyébként jövő hét közepén tudnának nekiállni a munkának, ami másfél hét kiesés.
Hétfőn reggel egy autómentő elviszi tőlük az autót (mert be sem indul) és elviszi egy dízeles szakihoz, aki ledugózza az EGR-t. Addig ha nem nagy gond, kérnék tőletek tippeket, hogy mit csináljak a hibakódokkal, amit utána dob majd az autó.
Sem a dízeles szaki, sem én nem vagyunk róla meggyőződve, hogy az autó megjavul, ugyanis szerilte indulnia kellene, ha rossz az EGR (max vészüzemben), de ez azonnal leáll, szóval sanszos, hogy az injektorok is problémásak. Csak ugye a soproni Ford egy hibánál előrébb képtelen gondolkozni. De az, hogy a budapesti márkaszervizt szidják, az nálam kiveri a biztosítékot. Soha többet a környékükre sem megyek!!!
Az is elképzelhető,hogy nyitva megragadt az EGR és ettől lefullad a motor.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
.macika.
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20186 Dátum:
2012.09.28 péntek, 18:19:49 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.09.27 csütörtök, 13:59:02
Én próba céllal tudok kolcsonadni egyet Bp-en, kideritendo az a gond-e.
Sajnos messze vagyok pestől.
De nagyon köszönöm a lehetőséget.
Egyre jobban tetszik ez a fórum
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20187 Dátum:
2012.09.28 péntek, 18:31:26 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.28 péntek, 16:09:22
A Könyves K. körútiban. Tök jók voltak a tapasztalataim velük. Kedvesek voltak, megvártak negyed órával zárás után, mert késve értem csak oda. Jó, persze, drága volt...
Szerintem nem ők hibáztak, hanem a soproniak akarják valakire rákenni a dolgokat, hogy fizessük ki a 120ezret a cseréért. Lehet, hogy rosszhiszeműnek tűnhetek, de ugye eleve a negyedik napon kérték a számlát az Auto Fortos javításról (kérhették volna rögtön akkor amikor bevitte a tréler). Tehát nekem úgy tűnik, hogy mindenbe bele akartak kötni, aztán amikor már másba nem lehetett, akkor közölték, hogy elutasítanak és elkezdték a másik Ford szerviz bemószerolását.
Vik is ott dolgozik, aki sok klubtagnak szereli a gépét, és nagyon profi munkát végez. Persze lehet, hogy nem ő csinálta, de ettől függetlenül nem tudom hogy lehet úgy felrakni egy új EGR-t, hogy az egy éven belül tönkremenjen tőle. Egyszerűen f@szok voltak, hogy visszautasították.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20188 Dátum:
2012.09.28 péntek, 18:43:23 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.09.28 péntek, 14:35:13
EGR dugózás 15-20 perc alatt megvan (ha EGR-t is, szívósort is tisztítgatni akarsz az már pár óra), és nagyon egyszerű művelet. Ha van egy használható crova-készleted nem okozhat gondot.
A ledugózás utáni jósághoz megint meg kell várni valakit, aki kicsit jobban képben van az EU4-es 2.2-esekkel kapcsolatban. Én ÚGY EMLÉKSZEM, hogy akkor megy vészüzembe, ha az EGR annyira elkoszolódik, hogy a motor nem tudja nyitni/csukni a szelepet (és leég?). Ilyenkor már lehet nem segít a dugózás és a kitisztítás, mert folyton nyitogatni próbálja, és nem elégtelen áramlás, hanem a nyitás/zárás hiánya miatt letilt. Szerintem ha itt megerősítik, hogy a ledugózástól nem lesz vészüzem, akkor felejtsétek el az új EGR-t, és keressetek egy bontott működőt (ez mondjuk nehéz lehet itthon), és amellé dugózzátok le.
Szerk: Részecskeszűrő van a kocsin?
A ledugózástól nem lesz vészüzem!Csak Check Engine lámpa,ami ugye egy elm327-el törölgethető.
A vészüzem a tönkrement elektonikától van.Sajnos azt mindenképpen kikell cserélni,mert a 2.2es moci vészüzemre vált az egr-t mozgató elektonika hibája miatt.Ahogy az elektronika rendben van-az autó indulni fogés hibatörlés után ,megszűnik a hiba,fél perccel később már dugózható is!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Roy
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20189 Dátum:
2012.09.28 péntek, 18:45:08 »
Sziasztok!
Hálásan megköszönném segítségeteket az alábbi problémával kapcsolatosan.
Az autó egy 2004. novemberi gyártású MKIII-facelift 130LE-s 6 sebességes TDCI
A múlt héten közlekedtem az autómmal a kora esti órákban a 6-os úton. Nem volt forgalom, kb.100 km/h-ás sebességgel haladtam alacsony fordulaton nem gyorsítottam csak a sebességet tartottam. Ekkor azt vettem észre, mintha picit berángatna az autó. (Mivel szeles volt az idő, először azt hittem,hogy oldalsó széllökés billegteti be a kasztnit) Majd ezt követően több alkalommal is előfordul, hogy az autó alacsony fordulaton történő, nem túl intenzív gyorsításkor rángat. Illetve, hogy ha alacsony fordulaton közlekedem (pl: 1600-2000-es fordulat 100-120 km/h) és nagyon finoman engedem vissza a gázt, majd szintén finoman adagolva újra gázt adok, akkor is előfordul, hogy rángat. Amennyiben határozottan gázt adok, akkor pedig nem megfelelő teljesítménnyel gyorsul az autó. Egyértelműen minden sebességfokozatban és fordulatszám tartományban 35-40 %-kal gyengébb az autóm teljesítménye!!! Ebből fakadóan a végsebessége is kisebb. Korábban 200-ig gyakorlatilag erőteljesen húzott az autó, most kipróbáltam, óra szerinti 160-nál nem nagyon akar többet menni.
A műszerfalon semmilyen hibaüzenetet nem kapok (nem dob ki porlasztócsúcs hibára utaló jelet sem), az alapjárata nagyon szép egyenletes, azonnal pöccre indul, valamint ha álló helyzetben üresben adok neki erősebb gázt, szépen felpörög a motor, nem érezni hogy bármely fordulatszámon is megakadna.
Amit még észrevettem, hogy a hátsó lökhárítója a kipufogó feletti résznél kicsit kormos. Előzőleg ilyen kormolódást soha nem tapasztaltam az autón! Nem tudom, hogy ez most csak azért van mert próbálgatom és jobban gyorsítgatok, mindenesetre most kormos a kipufogó környéke.
Kedves fórumozók, nagyon szépen megköszönném ha bármilyen tippel, tanáccsal segítenétek! Nem tudom mi lehet a baja, és félek tőle, hogy ha csak úgy egyszerűen beviszem szervízbe, akkor elindul a saját pénzemen a kalandozás és a sötétben tapogatózás, magyarul drága pénzért cseréltetnék ki velem sorra feleslegesen az alkatrészeket, mire eljutnak a tényleges hibához.
Amennyiben bárkinek van hasonló tapasztalata, illetve bármilyen tippel segítene, hogy milyen irányban induljak el a problémakereséssel, azt nagyon szépen megköszönném!
Üdv,
Roy
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20190 Dátum:
2012.09.28 péntek, 18:49:50 »
Idézetet írta: Roy - 2012.09.28 péntek, 18:45:08
Sziasztok!
Hálásan megköszönném segítségeteket az alábbi problémával kapcsolatosan.
Az autó egy 2004. novemberi gyártású MKIII-facelift 130LE-s 6 sebességes TDCI
A múlt héten közlekedtem az autómmal a kora esti órákban a 6-os úton. Nem volt forgalom, kb.100 km/h-ás sebességgel haladtam alacsony fordulaton nem gyorsítottam csak a sebességet tartottam. Ekkor azt vettem észre, mintha picit berángatna az autó. (Mivel szeles volt az idő, először azt hittem,hogy oldalsó széllökés billegteti be a kasztnit) Majd ezt követően több alkalommal is előfordul, hogy az autó alacsony fordulaton történő, nem túl intenzív gyorsításkor rángat. Illetve, hogy ha alacsony fordulaton közlekedem (pl: 1600-2000-es fordulat 100-120 km/h) és nagyon finoman engedem vissza a gázt, majd szintén finoman adagolva újra gázt adok, akkor is előfordul, hogy rángat. Amennyiben határozottan gázt adok, akkor pedig nem megfelelő teljesítménnyel gyorsul az autó. Egyértelműen minden sebességfokozatban és fordulatszám tartományban 35-40 %-kal gyengébb az autóm teljesítménye!!! Ebből fakadóan a végsebessége is kisebb. Korábban 200-ig gyakorlatilag erőteljesen húzott az autó, most kipróbáltam, óra szerinti 160-nál nem nagyon akar többet menni.
A műszerfalon semmilyen hibaüzenetet nem kapok (nem dob ki porlasztócsúcs hibára utaló jelet sem), az alapjárata nagyon szép egyenletes, azonnal pöccre indul, valamint ha álló helyzetben üresben adok neki erősebb gázt, szépen felpörög a motor, nem érezni hogy bármely fordulatszámon is megakadna.
Amit még észrevettem, hogy a hátsó lökhárítója a kipufogó feletti résznél kicsit kormos. Előzőleg ilyen kormolódást soha nem tapasztaltam az autón! Nem tudom, hogy ez most csak azért van mert próbálgatom és jobban gyorsítgatok, mindenesetre most kormos a kipufogó környéke.
Kedves fórumozók, nagyon szépen megköszönném ha bármilyen tippel, tanáccsal segítenétek! Nem tudom mi lehet a baja, és félek tőle, hogy ha csak úgy egyszerűen beviszem szervízbe, akkor elindul a saját pénzemen a kalandozás és a sötétben tapogatózás, magyarul drága pénzért cseréltetnék ki velem sorra feleslegesen az alkatrészeket, mire eljutnak a tényleges hibához.
Amennyiben bárkinek van hasonló tapasztalata, illetve bármilyen tippel segítene, hogy milyen irányban induljak el a problémakereséssel, azt nagyon szépen megköszönném!
Üdv,
Roy
Szia!
Szimplán kilukadt valamelyik turbócsöved-valószínűleg.Keress fekete gumicsöveken és környékükön olajos-olajpárás foltokat!Általában az egr szelep előtti-alatti függőleges cső durran el leghamarabb,de összesen 6db gumicső lehetséges a rendszerben.keresd meg-cseréld ki,örülj!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meszike007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 821
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20191 Dátum:
2012.09.28 péntek, 20:38:49 »
Tuti turbócső, nem nagy kaland szerencsére, de ha már szétszeded, kössed ki az EGR-t is (vagy ledugózni), és szívósort kitisztítani.
Ha elektromos az egr szelep, akkor inkább nem kell kikötni, mert akkor kódot dobál.
Meszi
Idézetet írta: alf - 2012.09.28 péntek, 18:49:50
Szia!
Szimplán kilukadt valamelyik turbócsöved-valószínűleg.Keress fekete gumicsöveken és környékükön olajos-olajpárás foltokat!Általában az egr szelep előtti-alatti függőleges cső durran el leghamarabb,de összesen 6db gumicső lehetséges a rendszerben.keresd meg-cseréld ki,örülj!
Naplózva
2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Lacko86
Vendég
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20192 Dátum:
2012.09.28 péntek, 23:27:23 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.28 péntek, 18:43:23
A ledugózástól nem lesz vészüzem!Csak Check Engine lámpa,ami ugye egy elm327-el törölgethető.
A vészüzem a tönkrement elektonikától van.Sajnos azt mindenképpen kikell cserélni,mert a 2.2es moci vészüzemre vált az egr-t mozgató elektonika hibája miatt.Ahogy az elektronika rendben van-az autó indulni fogés hibatörlés után ,megszűnik a hiba,fél perccel később már dugózható is!
Köszi a segítséget. Ezek szerint mindenképpen kell vennem egy új EGR szelepet?
Arra gondoltam, hogy hosszútávon az lenne a legpraktikusabb megoldás, ha kiírná valaki a programból az EGR-t és utána az elektronika már nem is keresné.
Naplózva
Meszike007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 821
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20193 Dátum:
2012.09.28 péntek, 23:43:48 »
Szia!
Nem egészen. Ha vákumos az EGR szeleped, akkor az nem kérdez vissza.
Ha elektromos, akkor dob hibakódot, de 35-40-ért kiírják végleg a computerből, szóval arra is van megoldás, szóval szerintem semmi képen ne vegyél EGR-t!
HA kell a szám, aki segít, dobj egy PÜ-t!
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.28 péntek, 23:27:23
Köszi a segítséget. Ezek szerint mindenképpen kell vennem egy új EGR szelepet?
Arra gondoltam, hogy hosszútávon az lenne a legpraktikusabb megoldás, ha kiírná valaki a programból az EGR-t és utána az elektronika már nem is keresné.
Naplózva
2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
Meszike007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 821
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20194 Dátum:
2012.09.28 péntek, 23:51:27 »
Szia!
Nekem ELM327-em van, de sz..ik működni, neked megy?
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.28 péntek, 23:27:23
Köszi a segítséget. Ezek szerint mindenképpen kell vennem egy új EGR szelepet?
Arra gondoltam, hogy hosszútávon az lenne a legpraktikusabb megoldás, ha kiírná valaki a programból az EGR-t és utána az elektronika már nem is keresné.
Naplózva
2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20195 Dátum:
2012.09.29 szombat, 06:40:04 »
Idézetet írta: Meszike007 - 2012.09.28 péntek, 23:43:48
Szia!
Nem egészen. Ha vákumos az EGR szeleped, akkor az nem kérdez vissza.
Ha elektromos, akkor dob hibakódot, de 35-40-ért kiírják végleg a computerből, szóval arra is van megoldás, szóval szerintem semmi képen ne vegyél EGR-t!
HA kell a szám, aki segít, dobj egy PÜ-t!
Ha a mostani rossz, akkor muszáj lesz neki (de lehet bontottat is), mert az EU4-es 2.2 vészüzembe megy, ha nem tudja mozgatni a szelepet. Ott a mozgatás elektromos, nem vákuumos.
Naplózva
Lacko86
Vendég
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20196 Dátum:
2012.09.29 szombat, 09:35:34 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.09.29 szombat, 06:40:04
Ha a mostani rossz, akkor muszáj lesz neki (de lehet bontottat is), mert az EU4-es 2.2 vészüzembe megy, ha nem tudja mozgatni a szelepet. Ott a mozgatás elektromos, nem vákuumos.
Tudtok valami jóféle bontót esetleg, ahol tudnék venni?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20197 Dátum:
2012.09.29 szombat, 09:48:06 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.29 szombat, 09:35:34
Tudtok valami jóféle bontót esetleg, ahol tudnék venni?
Elsőnek legyen biztos, hogy az a gond. Meg kéne nézni, hogy esetleg egy alapos tisztítás után tudja-e nyitni zárni. Ha biztosan kell másik, akkor e-bayeken kéne nézelődni, mert elég ritka itthon a bontott 2.2-es (Talán mk2-nek, vagy Motorcraftnak a fórumon van).
Naplózva
Lacko86
Vendég
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20198 Dátum:
2012.09.29 szombat, 10:07:05 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.09.29 szombat, 09:48:06
Elsőnek legyen biztos, hogy az a gond. Meg kéne nézni, hogy esetleg egy alapos tisztítás után tudja-e nyitni zárni. Ha biztosan kell másik, akkor e-bayeken kéne nézelődni, mert elég ritka itthon a bontott 2.2-es (Talán mk2-nek, vagy Motorcraftnak a fórumon van).
Ebay-re nem nagyon tudunk várni. Faternak kell az autó a munkához. Ezért is probléma, hogy egy hetet úgy állt az autó a szakszervizben, hogy gyakorlatilag hozzá se fingottak.
Ha valóban kell EGR, akkor szerintem veszünk a Bárdiban egy utángyártottat és ledugózzuk azt.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: EGR szelep 2.2 TDCI EU4
«
Új hozzászólás #20199 Dátum:
2012.09.29 szombat, 12:17:17 »
Idézetet írta: Lacko86 - 2012.09.28 péntek, 15:11:35
Na megszületett a döntés: felhívtak a soproni Fordosok és közölték, hogy elutasítják a méltányossági kérelmet, mert az Auto Fortban (ahol előzőleg egy éve cserélték az EGR-t) rosszul végezték a munkát, mert a számlán csak egy alátét és nem kettő szerepel.
Milyen két alátét? Az egr szelepnek 3 ága van, ebből kettőnek van valamiféle tömítése.
1 db lemeztömítés ("alátét") a kipufogó oldalra,
1db szilikon gyűrű meg a szívósori oldalra kell.
A TIS-ben meg kellene nézni, hogy az egr szelep csere/bontás során mit ír elő a gyári menetrend, de szerintem a lemeztömítés nem az elhasználódó kategóriába tartozik.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Oldalak:
1
...
397
398
399
400
401
402
403
[
404
]
405
406
407
408
409
410
411
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ