Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 16:18:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 402 403 404 405 406 407 408 [409] 410 411 412 413 414 415 416 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14655317 alkalommal)
0 Felhasználó és 131 vendég van a témában
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #20400 Dátum: 2012.10.03 szerda, 18:33:16 »

Nahát, már Ön is "leválasztózik", kedves László.
Kezd engem is érdekelni objektív beszámolója - a nagy kirándulás után persze.
 worship integet2

Végül még sör fog neki kicsapódni a leválasztóban!  wow1 ha így lesz, akkor én is kérek majd olyan leválasztót!  vigyor3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #20401 Dátum: 2012.10.03 szerda, 18:35:51 »

Végül még sör fog neki kicsapódni a leválasztóban!  wow1 ha így lesz, akkor én is kérek majd olyan leválasztót!  vigyor3

megkérdezhetem miért is olyan jó ez a leválasztó?
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #20402 Dátum: 2012.10.03 szerda, 18:39:03 »

Nahát, már Ön is "leválasztózik", kedves László.
Kezd engem is érdekelni objektív beszámolója - a nagy kirándulás után persze.
 worship integet2
Tisztelt Fórumtárs!
Láttam benne fantáziát, és pillanatok alatt a megvalósitás mezejére léptem. nyes
Most lessz a főstróba! wave
Tisztelettel László! worship

Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #20403 Dátum: 2012.10.03 szerda, 18:43:22 »

Végül még sör fog neki kicsapódni a leválasztóban!  wow1 ha így lesz, akkor én is kérek majd olyan leválasztót!  vigyor3
Tisztelt Fórumtárs!
Mikor elkészültem a leválasztóval és megmutattam a nejemnek, megkérdezte, és a cefrét hova kell beöntani. ez olyan mint egy mini pélinka főző. nyes
Majdnem ráhibáztál. taps
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #20404 Dátum: 2012.10.03 szerda, 18:56:22 »

megkérdezhetem miért is olyan jó ez a leválasztó?
Tisztelt Fórumtárs!
A kartergáz olajleválasztó feladata, kartergázban lévő kevésbé éghető anyagok olaj, vizgőz, leválasztása, és a megmaradt hosszúszénláncu szénhidrogének megtördelése éghetőbbé tétele. A megmaradt gázkeveréket vissza vezetjük a turbon keresztül a szivótorokba és ismételten elégetjük a motorral. Kettős hatás. Remélhetőleg, némi üzemanyag megtakaritás, másodsorban környezetvédelmi szennyezés csökkenése. A teljes rendszer tarzalmaz, egy olajleválsztó tartályt és benne egy vörösréz szűrőt, ami kémiai reakcióba lépve a kartergázzal, átalakitja azt éghetőbb rövidszénláncu gázzá. Nagyvonalakban ennyi. Részleteiben www.condensator.com weboldalon.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #20405 Dátum: 2012.10.03 szerda, 19:00:00 »

Üdvözöljük az osztrák lányokat! Ha valami jó akadna, hozz párat nekünk is  Wink
Tisztelt Fórumtárs!
Erre csak azt tudom mondani, igen nagy kebel barát vagyok. nyes
Tisztelettel László! eljen
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.03 szerda, 19:02:10 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
molbar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64


« Új hozzászólás #20406 Dátum: 2012.10.03 szerda, 19:48:12 »

Hello fórum!

Mennyit fog futni generátor-szabadonfutó szíjtárcsám?

Az ügy előzménye hogy a kiraktam a barátnőmet a buszmegállóban és ő, aki nem tudja felnyitni a motorháztetőt megjegyezte, hogy furcsa, csúnya hangja van a kocsinak.  wave
Nem halogattam hát elmentem szerelőmhöz (Simon Tibi Csepel) aki azt mondta olyan durván pattog a szíj hogy szerinte a feszítő rugójával kell foglalkoznunk.
Hát semmi baja sem volt a feszítőnek. Az INA 35 körül volt, találtunk utángyártottat 18-ért (sajnos nem jegyeztem meg a nevét de 3 betű volt a márkanév)
Olyan érzés volt a változás mint amikor a repülő elemelkedik a kifutópályáról. A szíj semmit sem mozog. (amúgy Tibi mondja a H Astrával hasonló a helyzet, ott a gyár maga ajánlja a szabadonfutóra cserét miután felszereli fixre a gyárban wow1) Munkadíjjal együtt 32-be volt a kaland de megérte.

Szóval mik a tapasztalatok a tartóssággal kapcsolatban?

Üdv, molbar
Naplózva

Mondeo MKIII 2005 Combi Eur3 130 le
bal hátsó dísztárcsa hiányzik
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #20407 Dátum: 2012.10.03 szerda, 19:52:59 »

Tisztelt Fórumtárs!
A kartergáz olajleválasztó feladata, kartergázban lévő kevésbé éghető anyagok olaj, vizgőz, leválasztása, és a megmaradt hosszúszénláncu szénhidrogének megtördelése éghetőbbé tétele. A megmaradt gázkeveréket vissza vezetjük a turbon keresztül a szivótorokba és ismételten elégetjük a motorral. Kettős hatás. Remélhetőleg, némi üzemanyag megtakaritás, másodsorban környezetvédelmi szennyezés csökkenése. A teljes rendszer tarzalmaz, egy olajleválsztó tartályt és benne egy vörösréz szűrőt, ami kémiai reakcióba lépve a kartergázzal, átalakitja azt éghetőbb rövidszénláncu gázzá. Nagyvonalakban ennyi. Részleteiben www.condensator.com weboldalon.
Tisztelettel László! worship
Kedves László!

Ha ismereteim nem csalnak az EGR szelepnek nem ugyanez a funkciója?

Üdvözlettel,
ChPh
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #20408 Dátum: 2012.10.03 szerda, 20:11:23 »

Kedves László!

Ha ismereteim nem csalnak az EGR szelepnek nem ugyanez a funkciója?

Üdvözlettel,
ChPh
nem.Az a kipufogó gázt vezeti vissza a szívósorba,hogy csökkentse a beszívott levegő oxigéntartalmát,ezzel csökkencse az égéshőt,ezzel csökkentse a Nox kibocsájtást-hívjuk most csak károsanyag kibocsájtásnak.A probléma,hogy kötelezően bevezették a gyártóknál környezetvédelmi normákra hivatkozva.Lehet,hogy okkal.lehet csak blöff.Az viszont baj,hogy a kipufogógázzal a szemcsés korom is visszakerül az égéstérbe,ami nem tesz jót sem a tökéletes égésnek,sem a henger-dugattyúgyűrű párosnak.És a szívósorban lerakódva,csökken ez miatt a levegőjárat keresztmetszete is,majd onnak akár nagyobb darabokban is levállhat,amit a motor kajál meg.

Amit László ír,az a kartelgáz olajleválasztása.Gyárilag abban az esetben is "rossz helyre" van visszavezetve a "füstgáz".Mert ugye,a kartelgáz szűretlenül,olajpárával telítetten kerül be a szűrő után,de a turbó elé,így a kompresszorkeréknek kimondottan jót tesz a kormos olajos párás levegő.Ezt megszűnteti az olajleválasztó amit beépítettek az olaj leválasztására,stb
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #20409 Dátum: 2012.10.03 szerda, 20:16:49 »

Az MKIII-asnál a az Euro IV-es hivatalosan 152. Nem is a szám  fontos hanem hogy is gyengébb mint a 155 lovas Euor III-as. (Az elektronikus turbo viszaszabályzásával ,amitől mellesleg sokkal "tűskésebb" a nyomatékgörbéje mint a sima vákumos euro III-asnak) Na ez nem volt előnyös fejlesztés  Undecided
ui.
Azért néha szembe mennek fordék a trenddel. Az MKIV-nél a facelift előtti Euro IV-es 2.2-esek 175 lovasok a faceliftes Euro V-ösök meg 200. Legalább lett egy érezhetően pozitiv eltérésre is példa a részükről.
Érdekes, hogy mégis úgy csinálták meg fordék, hogy abban a fordulatszám tartományban ahol használod az autót ott az eu 4-es sokkal dinamikusabb mint az eu 3-as...mert ugye a max lóerőt ott adják ahol sosem használja az ember, de marketingnek kiválló...akik mindkettőt használják felváltva mind ezt mondták, hogy jobb használni az elektromos turbós eu 4-et, rugalmasabb nem késik annyit...egyébként én is ezt tapasztaltam az összesnél amit kipróbáltam, de ez nem mérvadó.. vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #20410 Dátum: 2012.10.03 szerda, 20:20:54 »

nem.Az a kipufogó gázt vezeti vissza a szívósorba,hogy csökkentse a beszívott levegő oxigéntartalmát,ezzel csökkencse az égéshőt,ezzel csökkentse a Nox kibocsájtást-hívjuk most csak károsanyag kibocsájtásnak.A probléma,hogy kötelezően bevezették a gyártóknál környezetvédelmi normákra hivatkozva.Lehet,hogy okkal.lehet csak blöff.Az viszont baj,hogy a kipufogógázzal a szemcsés korom is visszakerül az égéstérbe,ami nem tesz jót sem a tökéletes égésnek,sem a henger-dugattyúgyűrű párosnak.És a szívósorban lerakódva,csökken ez miatt a levegőjárat keresztmetszete is,majd onnak akár nagyobb darabokban is levállhat,amit a motor kajál meg.

Amit László ír,az a kartelgáz olajleválasztása.Gyárilag abban az esetben is "rossz helyre" van visszavezetve a "füstgáz".Mert ugye,a kartelgáz szűretlenül,olajpárával telítetten kerül be a szűrő után,de a turbó elé,így a kompresszorkeréknek kimondottan jót tesz a kormos olajos párás levegő.Ezt megszűnteti az olajleválasztó amit beépítettek az olaj leválasztására,stb

aha, na akkor az egr-t kevertem az olajleválasztóval...
mondjuk gondolom túl sok olaj azért nem kerül oda, bár hosszú évek és kilométerek alatt mégis mérhető.
És akkor most gyárilag nincs ilyen leválasztó ebben a motorban?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20411 Dátum: 2012.10.03 szerda, 20:27:04 »

Tisztelt Fórumtárs!
Erre csak azt tudom mondani, igen nagy kebel barát vagyok. nyes
Tisztelettel László! eljen

Hátöööö vigyor3  ha már így felmerült  vigyor3 ööööööö mi az én kedvenc sportom?
200 női mell  nyes
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20412 Dátum: 2012.10.03 szerda, 20:28:44 »

jobb használni az elektromos turbós eu 4-et, rugalmasabb nem késik annyit...

Ebben mondjuk semmi furcsa nincs... pont az a lényege, hogy gyorsabb, és pontosabban szabályozható.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #20413 Dátum: 2012.10.03 szerda, 20:31:54 »

aha, na akkor az egr-t kevertem az olajleválasztóval...
mondjuk gondolom túl sok olaj azért nem kerül oda, bár hosszú évek és kilométerek alatt mégis mérhető.
És akkor most gyárilag nincs ilyen leválasztó ebben a motorban?

én nem a sok olaj miatt aggódnék,mert egy 20e kmes csereintervallumban nem fogy el kb fél liter motorolajnál több a tddci motorknál.
így ott sem mehet el sok.A problémát az okozhatja,hogy apró korommal dúsított olacseppek kerülnek a turbó "tiszta" oldalára.Persze a turbó is szálít olajat a tengejétől-résolaj,de az szűrt-tiszta olaj.A kartergáz nincs megszűrve.Egy egy összekokszolódott dzsuva az olajjal repülve simán csiszolja a turbó lapátjait.És később ugyan úgy a szívósorba kerül (mint az egr szelepen keresztül a kipuffgáz),és megint csak a saját mocskát eszi a motor.

Van,úgy hívják,hogy PCV.Csak nem örök életű az sem,és nem veszed észre,ha nem működik-tehát nem válassza le az olajat-vele együtt a szmötyit.
Ezért születnek az utólagos,ám annál tökéletesebb leválasztók.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #20414 Dátum: 2012.10.03 szerda, 20:34:11 »

Ebben mondjuk semmi furcsa nincs... pont az a lényege, hogy gyorsabb, és pontosabban szabályozható.
Múltkor Neked még furcsa volt, mert azt írtad érzéki csalódásom volt.. Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20415 Dátum: 2012.10.03 szerda, 20:39:35 »

Múltkor Neked még furcsa volt, mert azt írtad érzéki csalódásom volt.. Wink

Nem tudom, mit írtam a múltkor...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #20416 Dátum: 2012.10.03 szerda, 20:41:51 »

Nem tudom, mit írtam a múltkor...
Hát azt, hogy csak úgy érzem, hogy rugalmasabb, valójában nem is az...meg a körülmények mennyire voltak egyformák, meg ilyenek... smile
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
ChPh
Vendég
« Új hozzászólás #20417 Dátum: 2012.10.03 szerda, 20:44:28 »

én nem a sok olaj miatt aggódnék,mert egy 20e kmes csereintervallumban nem fogy el kb fél liter motorolajnál több a tddci motorknál.
így ott sem mehet el sok.A problémát az okozhatja,hogy apró korommal dúsított olacseppek kerülnek a turbó "tiszta" oldalára.Persze a turbó is szálít olajat a tengejétől-résolaj,de az szűrt-tiszta olaj.A kartergáz nincs megszűrve.Egy egy összekokszolódott dzsuva az olajjal repülve simán csiszolja a turbó lapátjait.És később ugyan úgy a szívósorba kerül (mint az egr szelepen keresztül a kipuffgáz),és megint csak a saját mocskát eszi a motor.

Van,úgy hívják,hogy PCV.Csak nem örök életű az sem,és nem veszed észre,ha nem működik-tehát nem válassza le az olajat-vele együtt a szmötyit.
Ezért születnek az utólagos,ám annál tökéletesebb leválasztók.
értem, és ha csak szűrnénk az egészet?
Vagy a leválasztó az nem csak kvázi desztillátorkánt működik?
Az előző autómban bizony észrevettem mikor nem működött ez az olajszétválasztó, persze más konstrukció Smiley
Amúgy jó olvasni, ahogy néztem az EGR-em már lekötve egy ilyen leválasztó lehetne nálam is, mert a legfontosabb számomra a jó működés...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20418 Dátum: 2012.10.03 szerda, 20:52:20 »

Hát azt, hogy csak úgy érzem, hogy rugalmasabb, valójában nem is az...meg a körülmények mennyire voltak egyformák, meg ilyenek... smile

Ha a rugalmasságot úgy értjük, hogy 80-120-ra, az valóban nem változott jelentőset. A szabályzás pontosabb, hamarabb reagál, ez nyilvánvaló.
De ez nem annyival több, hogy megérezd. A vákuumosnál hirtelenebb jön meg az erő, nem olyan fokozatosan, mint az elektromosnál.
Igazából ezekre a szubjektív dolgokra nem érdemes túl sok időt szánni, mert becsapja az embert. Ha az egyikben hangosabb a zene, már más az érzet.
Szóval, ez bizony szubjektív. 100x előjött már, hogy az újabb kiadású xy autó, hiába erésebb, nem gyorsul úgy, még ha a 0-100-ban jobb is.
Az újabb autó halkabb, jobb hang- és egyéb szigetelés, a motor nem annyira nyers, nem annyira hirtelen épül fel a nyomaték, nincs az a hátbarúgás, és jön az, hogy nemmegy annyira... a mondeónál is így volt.

A turbólyuk csökkenésén kívül a többit nem érzed meg (mert annyira nem jelentős), csak bemagyarázod magadnak. Vakteszt, többször, ugyanolyan körülmények között.
Ennyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #20419 Dátum: 2012.10.03 szerda, 21:22:32 »

Ha a rugalmasságot úgy értjük, hogy 80-120-ra, az valóban nem változott jelentőset. A szabályzás pontosabb, hamarabb reagál, ez nyilvánvaló.
De ez nem annyival több, hogy megérezd. A vákuumosnál hirtelenebb jön meg az erő, nem olyan fokozatosan, mint az elektromosnál.
Tényleg csak egy utolsó hozzászólás ezügyben...ha nem lehet érezni, a különbséget, hogy lehet, hogy mindenki érzi.... vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.03 szerda, 21:24:36 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #20420 Dátum: 2012.10.03 szerda, 21:24:01 »

Tényleg csak egy utolsó hozzászólás ezügyben...ha nem lehet érezni, a különbséget, hogy lehet, hogy mindenki érzi.... vigyor3

Ervin,PLACEBO  eplus2 eplus2
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #20421 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 07:29:42 »

Ervin,PLACEBO  eplus2 eplus2
Nem, Ervin nem placebo, ő egy valódi hús-vér ember! eplus2
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
.macika.
Vendég
« Új hozzászólás #20422 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 07:44:23 »

Sziasztok megint Smiley
Tegnap bent jártam a kecskeméti ford szervizbe,nos nem kecsegtettek semmi jóval Sad Azt mondták hagyjam ott az autót mert több idő kell arra h kiderítsék pontosan mi a baja,mert eddig úgy néz ki h elektronikus baja van,valami motorvezérlő egység vagy mi,amibe rengeteg vezeték van és kb másfél óra alatt nem sikerült átvizsgálni azt a sokat.Ezért indul nehezen,vagy egyáltalán,és ezért ad a porlasztókra is hibát,de azt is megnézték tegnap és hála  worship azoknak nincs bajuk Smiley viszont ez a vezérlő izé nem hagy nyugodni,mert azt mondták h lehet h csak szálszakadás van,de az is lehet h a vezérlőegység ment gajra akk viszont zsebbenyúlós a dolog Sad
Várom az okosságokat,persze tudom h így távszerelni senki nem tud,de annyi okosságot írtok,h szivesen olvasgatom.
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #20423 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 08:14:53 »

Nem, Ervin nem placebo, ő egy valódi hús-vér ember! eplus2

Ervin tudom,hogy hús-vér ember Cheesy Cheesy Jó is lenne,ha egyszer a Dél-Dunántúlon járna,és megnézne pár turbót,hátha tisztításra vár... eplus2
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #20424 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 08:19:59 »

Sziasztok megint Smiley
Tegnap bent jártam a kecskeméti ford szervizbe,nos nem kecsegtettek semmi jóval Sad Azt mondták hagyjam ott az autót mert több idő kell arra h kiderítsék pontosan mi a baja,mert eddig úgy néz ki h elektronikus baja van,valami motorvezérlő egység vagy mi,amibe rengeteg vezeték van és kb másfél óra alatt nem sikerült átvizsgálni azt a sokat.Ezért indul nehezen,vagy egyáltalán,és ezért ad a porlasztókra is hibát,de azt is megnézték tegnap és hála  worship azoknak nincs bajuk Smiley viszont ez a vezérlő izé nem hagy nyugodni,mert azt mondták h lehet h csak szálszakadás van,de az is lehet h a vezérlőegység ment gajra akk viszont zsebbenyúlós a dolog Sad
Várom az okosságokat,persze tudom h így távszerelni senki nem tud,de annyi okosságot írtok,h szivesen olvasgatom.
akksi alatt a testeléseket fémessé kell tenni, ezen már túl vagy?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
.macika.
Vendég
« Új hozzászólás #20425 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 08:46:43 »

akksi alatt a testeléseket fémessé kell tenni, ezen már túl vagy?
Dehogy... de ha azt megcsináltatom akk lennie kéne változásnak?Gondolom akkor ha csak annyi a bibi nem pedig az egész vezérlőegység,báár laikusként arra gondolnék,h ha az a baromi drága dolog ment tönkre akk már be sem kéne induljon..vagy rosszul gondolom?
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.04 csütörtök, 09:21:29 írta .macika. » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #20426 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 08:48:48 »

Érdekes, hogy mégis úgy csinálták meg fordék, hogy abban a fordulatszám tartományban ahol használod az autót ott az eu 4-es sokkal dinamikusabb mint az eu 3-as...mert ugye a max lóerőt ott adják ahol sosem használja az ember, de marketingnek kiválló...akik mindkettőt használják felváltva mind ezt mondták, hogy jobb használni az elektromos turbós eu 4-et, rugalmasabb nem késik annyit...egyébként én is ezt tapasztaltam az összesnél amit kipróbáltam, de ez nem mérvadó.. vigyor3

Így van. Feleségem 2.0-ása villanyos, sokkal hamarabb elindul a töltés, simábban kezd el húzni a motor. Az én 2.2-esem vákuumos, ott lassabban kezd tölteni, azután meg egyszercsak hátba rúg, úgy indul meg.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
p3dr0
Vendég
« Új hozzászólás #20427 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 08:59:27 »

Sziasztok!

A korábban már említett izzításos, vészüzemmódos hiba után (amit elsőre vezérlő elektronika hibának gondolt a Cromax) újra megnézettem az autót a Boschnál. P132B hibakódot dob ki, és azt mondják, hogy a turbó geometria akad ezért áll vészüzembe. Mit javasoltok mit tegyek? Én nem értek hozzá nem tudom kiszerelni a turbót, a legtöbb helyen meg csak úgy néznék meg. Mindenképpen csere lesz, vagy javítható, esetleg tisztítással orvosolható? Kihez fordulhatok, tudtok jó helyet, ahol próbálják megoldani a problémát?
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #20428 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 09:03:59 »

Sziasztok!

A korábban már említett izzításos, vészüzemmódos hiba után (amit elsőre vezérlő elektronika hibának gondolt a Cromax) újra megnézettem az autót a Boschnál. P132B hibakódot dob ki, és azt mondják, hogy a turbó geometria akad ezért áll vészüzembe. Mit javasoltok mit tegyek? Én nem értek hozzá nem tudom kiszerelni a turbót, a legtöbb helyen meg csak úgy néznék meg. Mindenképpen csere lesz, vagy javítható, esetleg tisztítással orvosolható? Kihez fordulhatok, tudtok jó helyet, ahol próbálják megoldani a problémát?

Írj Ervinnek,ő sok turbó rendbe szedett már  integet2
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #20429 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 09:10:32 »

Dehogy... de ha azt megcsinálom akk lennie kéne változásnak?Gondolom akkor ha csak annyi a bibi nem pedig az egész vezérlőegység,báár laikusként arra gondolnék,h ha az a baromi drága dolog ment tönkre akk már be sem kéne induljon..vagy rosszul gondolom?
ez releváns lehet számodra, ha van ICU-d:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg509689;topicseen#msg509689
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #20430 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 09:26:16 »

Dehogy... de ha azt megcsináltatom akk lennie kéne változásnak?Gondolom akkor ha csak annyi a bibi nem pedig az egész vezérlőegység,báár laikusként arra gondolnék,h ha az a baromi drága dolog ment tönkre akk már be sem kéne induljon..vagy rosszul gondolom?
vannak szopatós dolgok a világban, sajnos ez is olyan. hibakódod van? nem is kérdeztem..
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
.macika.
Vendég
« Új hozzászólás #20431 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 09:59:14 »

vannak szopatós dolgok a világban, sajnos ez is olyan. hibakódod van? nem is kérdeztem..
Porlasztókra mutatott hibát,de azt megnézték tegnap a fordnál és mind a 4 okés Smiley u h marad ez a testeléses dolog,csak nem tom ha kiveszik az aksit akk törlődik a memóriájából is minden?
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.04 csütörtök, 10:00:47 írta .macika. » Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #20432 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:03:18 »

Porlasztókra mutatott hibát,de azt megnézték tegnap a fordnál és mind a 4 okés Smiley u h marad ez a testeléses dolog,csak nem tom ha kiveszik az aksit akk törlődik a memóriájából is minden?
ablakok végpontját kell újraprogizni (3mp-ig nyomni végállásban), na meg a rádiót kell bekódolni. Akkor nem te csinálod?
szerk.: Látom nőnemű vagy, megértem, ha nem te csinálod  wave
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
.macika.
Vendég
« Új hozzászólás #20433 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:08:42 »

ablakok végpontját kell újraprogizni (3mp-ig nyomni végállásban), na meg a rádiót kell bekódolni. Akkor nem te csinálod?
szerk.: Látom nőnemű vagy, megértem, ha nem te csinálod  wave
igen nőnemű vagyok Cheesy szal sorry ha értetlenkedek kicsit,de most tanulom a szakmát tőletek Cheesy mi az az ablakvégpont? és milyen az a végállás?   Huh? jah am gondoltam h a rádiót újra kell kódolni.
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #20434 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:12:36 »

igen nőnemű vagyok Cheesy szal sorry ha értetlenkedek kicsit,de most tanulom a szakmát tőletek Cheesy mi az az ablakvégpont? és milyen az a végállás?   Huh? jah am gondoltam h a rádiót újra kell kódolni.
ótómatán leengedi az elektronika és visszaemeli az ablakot, ha megnyomod a gombot (kapsz egy libacombot). ezt szokta tán elfelejteni áramtalanításnál. semmi extra, nem kell sokkot kapni tőle.  vigyor3
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #20435 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:19:30 »

Cheesy mi az az ablakvégpont? és milyen az a végállás? 
Vigyázz! Ne adogasd fel könnyen a labdát, mert itt hamar lecsapják!  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #20436 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:22:04 »

Vigyázz! Ne adogasd fel könnyen a labdát, mert itt hamar lecsapják!  wave
hát ha még meg is érzik a szagát  eplus2
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
.macika.
Vendég
« Új hozzászólás #20437 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:22:49 »

ótómatán leengedi az elektronika és visszaemeli az ablakot, ha megnyomod a gombot (kapsz egy libacombot). ezt szokta tán elfelejteni áramtalanításnál. semmi extra, nem kell sokkot kapni tőle.  vigyor3
jaja vágom,már  azóta rájöttem  taps Smiley nem kaptam sokkot,szerencsére nehezen lehet sokkolni  Tongue
Naplózva
.macika.
Vendég
« Új hozzászólás #20438 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:26:10 »

hát ha még meg is érzik a szagát  eplus2
ehhh pasik...   Cool nem hagyom ám h csak úgy "lecsapják" eplus2
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #20439 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:27:23 »

jaja vágom,már  azóta rájöttem  taps Smiley nem kaptam sokkot,szerencsére nehezen lehet sokkolni  Tongue

pedig sose volt még ilyen jó. sokkot kaptál. (üvegtigris)
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
.macika.
Vendég
« Új hozzászólás #20440 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:30:33 »

pedig sose volt még ilyen jó. sokkot kaptál. (üvegtigris)
mondom jó vót... (szintén)  Cheesy
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #20441 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:32:46 »

mondom jó vót... (szintén)  Cheesy
már megérte felkelnem  wave
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #20442 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:37:12 »

Vigyázz! Ne adogasd fel könnyen a labdát, mert itt hamar lecsapják!  wave

Hölgyekkel szemben sosem vagyunk ennyire udvariatlanok! Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #20443 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:40:11 »

Hölgyekkel szemben sosem vagyunk ennyire udvariatlanok! Smiley

AndyA

Akkor ne figyelmeztessem?  vigyor3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #20444 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:41:48 »

mondom jó vót... (szintén)  Cheesy

Gyere talira, majd ott jól megnézzük...

az autódat.

 vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #20445 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:48:14 »

Gyere talira, majd ott jól megnézzük...

az autódat.

 vigyor3
Én nagy vonzódást érzek az első és különösen a hátsó lökhárítóhoz hehe

na egy kis női hormon és szétoffoljuk a fórumot.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #20446 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:48:47 »

Porlasztókra mutatott hibát,de azt megnézték tegnap a fordnál és mind a 4 okés Smiley u h marad ez a testeléses dolog,csak nem tom ha kiveszik az aksit akk törlődik a memóriájából is minden?
fogadok, hogy p0251-es hibakód van benne, mert ez szokott lenni. Erre szokták a felkészült szerelők mondani, hogy porlasztó+nagynyomású pumpa csere, ami alapból nem igaz.
Van a Fordnak egy 1180715777 számú bulletin-je ("hírlevele"), melyben leírják a common rail motorok hibaokait. Ezt kellene elolvasniuk a kecskemétieknek, hátha rájönnének, hogy a p0251-es hiba még akár bármi is lehet.
Ahogy a Gin által linkelt hozzászólás is mutatja, a te autódban az üzemanyag rendszer  vezérlése ún. dual modul system, azaz a porlasztók és a nagynyomású pumpa vezérlését az injector control module (ICU) végzi, mely a bal sárvédő lemez alatt, a kerékjárati ív előtt, a doblemez előtt van.

A fent említett bulletin szerint, ha P0251, P1664 és P1665-ös hibakódok egyszerre vannak jelen, akkor:
"P1664 (dual-module system - injector drive module (IDM) malfunction; single-module system -
powertrain control module (PCM) malfunction)
• NOTE:Ignore this trouble code if it occurs in conjunction with other trouble codes. Diagnose the
other fault codes first.
P1664 and P0251 - Ignore P1664 initially. See description of P0251 in this
bulletin.
P1664 and P0180 - Ignore P1664 initially. See description of P0180 in this
bulletin.
P1664 and P0191 - Ignore P1664 initially. Trouble code may have been provoked by the
customer, e.g. the engine was re-started too soon after engine undershooting to a stop. In this
case there would not have been enough time to dissipate the pressure quickly enough, and
P0191 would have been set. Ignore initially and delete them both.
Symptoms:
* P1664 and P0191 re-appear after deleting.
* Long startup times.
* Repeated startup attempts because the engine will not start.
* Engine finally starts after several attempts and after the ignition has been OFF for a longer
period of time.
Cause:
* Powertrain control module (PCM)/injector drive module (IDM) malfunction.
1. First delete the fault memory.
2. Check ground supply / voltage supply).
3. If P1664 is set again, initially install a new supply relay for the IDM (dualmodule)/ PCM (singlemodule)
and delete the fault memory.
4. If P1664 is set again, install a new IDM/PCM.
P1664 and P1665 - P1665 only occurs in addition to other trouble codes. Ignore initially and
delete them.
Symptoms:
* P1664 and P1665 are still present after deleting them both.
Cause:
* A problem in the ground supply (Often between the battery and the body).
Check all ground connections.
* IDM/PCM power supply and ground connection.
* CAN connection to the PCM.
* On Mondeo 2001 (10/2000-) vehicles with the dual-module system it is possible that the wiring
harness may have been damaged in the area of the pollen filter after installing a new windscreen"

Azaz földelési, tápellátási, vezetékelési hiba az ICU/PCM modul környékén. A vizsgálatot is ilyen sorrendben kell elvégezni.
És igen, az akku alatti földelési pont korróziója (ld fent) okozhat ilyet.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
.macika.
Vendég
« Új hozzászólás #20447 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:57:45 »

már megérte felkelnem  wave
Nekem is,ha sikerült egy kis szint hoznom...   laugh
Naplózva
.macika.
Vendég
« Új hozzászólás #20448 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 10:59:08 »

Gyere talira, majd ott jól megnézzük...

az autódat.

 vigyor3
Persze h az autómat... én sem gondoltam másra Smiley
Naplózva
.macika.
Vendég
« Új hozzászólás #20449 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 11:03:40 »

Én nagy vonzódást érzek az első és különösen a hátsó lökhárítóhoz hehe

na egy kis női hormon és szétoffoljuk a fórumot.
Na de uraim!!Maradjunk a témánál,miszerint egy bibis mondeoról van szó.   buck2   Grin
Naplózva
Oldalak: 1 ... 402 403 404 405 406 407 408 [409] 410 411 412 413 414 415 416 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.13 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.