Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 16:36:30
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
402
403
404
405
406
407
408
[
409
]
410
411
412
413
414
415
416
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14655943 alkalommal)
0 Felhasználó és 143 vendég van a témában
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20400 Dátum:
2012.10.03 szerda, 18:33:16 »
Idézetet írta: GiN - 2012.10.03 szerda, 18:17:15
Nahát, már Ön is "leválasztózik", kedves László.
Kezd engem is érdekelni objektív beszámolója - a nagy kirándulás után persze.
Végül még sör fog neki kicsapódni a leválasztóban!
ha így lesz, akkor én is kérek majd olyan leválasztót!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
ChPh
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20401 Dátum:
2012.10.03 szerda, 18:35:51 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.10.03 szerda, 18:33:16
Végül még sör fog neki kicsapódni a leválasztóban!
ha így lesz, akkor én is kérek majd olyan leválasztót!
megkérdezhetem miért is olyan jó ez a leválasztó?
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20402 Dátum:
2012.10.03 szerda, 18:39:03 »
Idézetet írta: GiN - 2012.10.03 szerda, 18:17:15
Nahát, már Ön is "leválasztózik", kedves László.
Kezd engem is érdekelni objektív beszámolója - a nagy kirándulás után persze.
Tisztelt Fórumtárs!
Láttam benne fantáziát, és pillanatok alatt a megvalósitás mezejére léptem.
Most lessz a főstróba!
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20403 Dátum:
2012.10.03 szerda, 18:43:22 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.10.03 szerda, 18:33:16
Végül még sör fog neki kicsapódni a leválasztóban!
ha így lesz, akkor én is kérek majd olyan leválasztót!
Tisztelt Fórumtárs!
Mikor elkészültem a leválasztóval és megmutattam a nejemnek, megkérdezte, és a cefrét hova kell beöntani. ez olyan mint egy mini pélinka főző.
Majdnem ráhibáztál.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20404 Dátum:
2012.10.03 szerda, 18:56:22 »
Idézetet írta: ChPh - 2012.10.03 szerda, 18:35:51
megkérdezhetem miért is olyan jó ez a leválasztó?
Tisztelt Fórumtárs!
A kartergáz olajleválasztó feladata, kartergázban lévő kevésbé éghető anyagok olaj, vizgőz, leválasztása, és a megmaradt hosszúszénláncu szénhidrogének megtördelése éghetőbbé tétele. A megmaradt gázkeveréket vissza vezetjük a turbon keresztül a szivótorokba és ismételten elégetjük a motorral. Kettős hatás. Remélhetőleg, némi üzemanyag megtakaritás, másodsorban környezetvédelmi szennyezés csökkenése. A teljes rendszer tarzalmaz, egy olajleválsztó tartályt és benne egy vörösréz szűrőt, ami kémiai reakcióba lépve a kartergázzal, átalakitja azt éghetőbb rövidszénláncu gázzá. Nagyvonalakban ennyi. Részleteiben
www.condensator.com
weboldalon.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20405 Dátum:
2012.10.03 szerda, 19:00:00 »
Idézetet írta: Angel - 2012.10.03 szerda, 18:14:20
Üdvözöljük az osztrák lányokat! Ha valami jó akadna, hozz párat nekünk is
Tisztelt Fórumtárs!
Erre csak azt tudom mondani, igen nagy kebel barát vagyok.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.03 szerda, 19:02:10 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
molbar
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 64
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20406 Dátum:
2012.10.03 szerda, 19:48:12 »
Hello fórum!
Mennyit fog futni generátor-szabadonfutó szíjtárcsám?
Az ügy előzménye hogy a kiraktam a
barátnőmet
a buszmegállóban és ő, aki nem tudja felnyitni a motorháztetőt megjegyezte, hogy furcsa, csúnya hangja van a kocsinak.
Nem halogattam hát elmentem szerelőmhöz (Simon Tibi Csepel) aki azt mondta olyan durván pattog a szíj hogy szerinte a feszítő rugójával kell foglalkoznunk.
Hát semmi baja sem volt a feszítőnek. Az INA 35 körül volt, találtunk utángyártottat 18-ért (sajnos nem jegyeztem meg a nevét de 3 betű volt a márkanév)
Olyan érzés volt a változás mint amikor a repülő elemelkedik a kifutópályáról. A szíj semmit sem mozog. (amúgy Tibi mondja a H Astrával hasonló a helyzet, ott a gyár maga ajánlja a szabadonfutóra cserét miután felszereli fixre a gyárban
) Munkadíjjal együtt 32-be volt a kaland de megérte.
Szóval mik a tapasztalatok a tartóssággal kapcsolatban?
Üdv, molbar
Naplózva
Mondeo MKIII 2005 Combi Eur3 130 le
bal hátsó dísztárcsa hiányzik
ChPh
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20407 Dátum:
2012.10.03 szerda, 19:52:59 »
Idézetet írta: László - 2012.10.03 szerda, 18:56:22
Tisztelt Fórumtárs!
A kartergáz olajleválasztó feladata, kartergázban lévő kevésbé éghető anyagok olaj, vizgőz, leválasztása, és a megmaradt hosszúszénláncu szénhidrogének megtördelése éghetőbbé tétele. A megmaradt gázkeveréket vissza vezetjük a turbon keresztül a szivótorokba és ismételten elégetjük a motorral. Kettős hatás. Remélhetőleg, némi üzemanyag megtakaritás, másodsorban környezetvédelmi szennyezés csökkenése. A teljes rendszer tarzalmaz, egy olajleválsztó tartályt és benne egy vörösréz szűrőt, ami kémiai reakcióba lépve a kartergázzal, átalakitja azt éghetőbb rövidszénláncu gázzá. Nagyvonalakban ennyi. Részleteiben
www.condensator.com
weboldalon.
Tisztelettel László!
Kedves László!
Ha ismereteim nem csalnak az EGR szelepnek nem ugyanez a funkciója?
Üdvözlettel,
ChPh
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20408 Dátum:
2012.10.03 szerda, 20:11:23 »
Idézetet írta: ChPh - 2012.10.03 szerda, 19:52:59
Kedves László!
Ha ismereteim nem csalnak az EGR szelepnek nem ugyanez a funkciója?
Üdvözlettel,
ChPh
nem.Az a kipufogó gázt vezeti vissza a szívósorba,hogy csökkentse a beszívott levegő oxigéntartalmát,ezzel csökkencse az égéshőt,ezzel csökkentse a Nox kibocsájtást-hívjuk most csak károsanyag kibocsájtásnak.A probléma,hogy kötelezően bevezették a gyártóknál környezetvédelmi normákra hivatkozva.Lehet,hogy okkal.lehet csak blöff.Az viszont baj,hogy a kipufogógázzal a szemcsés korom is visszakerül az égéstérbe,ami nem tesz jót sem a tökéletes égésnek,sem a henger-dugattyúgyűrű párosnak.És a szívósorban lerakódva,csökken ez miatt a levegőjárat keresztmetszete is,majd onnak akár nagyobb darabokban is levállhat,amit a motor kajál meg.
Amit László ír,az a kartelgáz olajleválasztása.Gyárilag abban az esetben is "rossz helyre" van visszavezetve a "füstgáz".Mert ugye,a kartelgáz szűretlenül,olajpárával telítetten kerül be a szűrő után,de a turbó elé,így a kompresszorkeréknek kimondottan jót tesz a kormos olajos párás levegő.Ezt megszűnteti az olajleválasztó amit beépítettek az olaj leválasztására,stb
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20409 Dátum:
2012.10.03 szerda, 20:16:49 »
Idézetet írta: stealt - 2012.10.03 szerda, 08:27:55
Az MKIII-asnál a az Euro IV-es hivatalosan 152. Nem is a szám fontos hanem hogy is gyengébb mint a 155 lovas Euor III-as. (Az elektronikus turbo viszaszabályzásával ,amitől mellesleg sokkal "tűskésebb" a nyomatékgörbéje mint a sima vákumos euro III-asnak) Na ez nem volt előnyös fejlesztés
ui.
Azért néha szembe mennek fordék a trenddel. Az MKIV-nél a facelift előtti Euro IV-es 2.2-esek 175 lovasok a faceliftes Euro V-ösök meg 200. Legalább lett egy érezhetően pozitiv eltérésre is példa a részükről.
Érdekes, hogy mégis úgy csinálták meg fordék, hogy abban a fordulatszám tartományban ahol használod az autót ott az eu 4-es sokkal dinamikusabb mint az eu 3-as...mert ugye a max lóerőt ott adják ahol sosem használja az ember, de marketingnek kiválló...akik mindkettőt használják felváltva mind ezt mondták, hogy jobb használni az elektromos turbós eu 4-et, rugalmasabb nem késik annyit...egyébként én is ezt tapasztaltam az összesnél amit kipróbáltam, de ez nem mérvadó..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
ChPh
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20410 Dátum:
2012.10.03 szerda, 20:20:54 »
Idézetet írta: alf - 2012.10.03 szerda, 20:11:23
nem.Az a kipufogó gázt vezeti vissza a szívósorba,hogy csökkentse a beszívott levegő oxigéntartalmát,ezzel csökkencse az égéshőt,ezzel csökkentse a Nox kibocsájtást-hívjuk most csak károsanyag kibocsájtásnak.A probléma,hogy kötelezően bevezették a gyártóknál környezetvédelmi normákra hivatkozva.Lehet,hogy okkal.lehet csak blöff.Az viszont baj,hogy a kipufogógázzal a szemcsés korom is visszakerül az égéstérbe,ami nem tesz jót sem a tökéletes égésnek,sem a henger-dugattyúgyűrű párosnak.És a szívósorban lerakódva,csökken ez miatt a levegőjárat keresztmetszete is,majd onnak akár nagyobb darabokban is levállhat,amit a motor kajál meg.
Amit László ír,az a kartelgáz olajleválasztása.Gyárilag abban az esetben is "rossz helyre" van visszavezetve a "füstgáz".Mert ugye,a kartelgáz szűretlenül,olajpárával telítetten kerül be a szűrő után,de a turbó elé,így a kompresszorkeréknek kimondottan jót tesz a kormos olajos párás levegő.Ezt megszűnteti az olajleválasztó amit beépítettek az olaj leválasztására,stb
aha, na akkor az egr-t kevertem az olajleválasztóval...
mondjuk gondolom túl sok olaj azért nem kerül oda, bár hosszú évek és kilométerek alatt mégis mérhető.
És akkor most gyárilag nincs ilyen leválasztó ebben a motorban?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20411 Dátum:
2012.10.03 szerda, 20:27:04 »
Idézetet írta: László - 2012.10.03 szerda, 19:00:00
Tisztelt Fórumtárs!
Erre csak azt tudom mondani, igen nagy kebel barát vagyok.
Tisztelettel László!
Hátöööö
ha már így felmerült
ööööööö mi az én kedvenc sportom?
200 női mell
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20412 Dátum:
2012.10.03 szerda, 20:28:44 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.10.03 szerda, 20:16:49
jobb használni az elektromos turbós eu 4-et, rugalmasabb nem késik annyit...
Ebben mondjuk semmi furcsa nincs... pont az a lényege, hogy gyorsabb, és pontosabban szabályozható.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20413 Dátum:
2012.10.03 szerda, 20:31:54 »
Idézetet írta: ChPh - 2012.10.03 szerda, 20:20:54
aha, na akkor az egr-t kevertem az olajleválasztóval...
mondjuk gondolom túl sok olaj azért nem kerül oda, bár hosszú évek és kilométerek alatt mégis mérhető.
És akkor most gyárilag nincs ilyen leválasztó ebben a motorban?
én nem a sok olaj miatt aggódnék,mert egy 20e kmes csereintervallumban nem fogy el kb fél liter motorolajnál több a tddci motorknál.
így ott sem mehet el sok.A problémát az okozhatja,hogy apró korommal dúsított olacseppek kerülnek a turbó "tiszta" oldalára.Persze a turbó is szálít olajat a tengejétől-résolaj,de az szűrt-tiszta olaj.A kartergáz nincs megszűrve.Egy egy összekokszolódott dzsuva az olajjal repülve simán csiszolja a turbó lapátjait.És később ugyan úgy a szívósorba kerül (mint az egr szelepen keresztül a kipuffgáz),és megint csak a saját mocskát eszi a motor.
Van,úgy hívják,hogy PCV.Csak nem örök életű az sem,és nem veszed észre,ha nem működik-tehát nem válassza le az olajat-vele együtt a szmötyit.
Ezért születnek az utólagos,ám annál tökéletesebb leválasztók.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20414 Dátum:
2012.10.03 szerda, 20:34:11 »
Idézetet írta: Angel - 2012.10.03 szerda, 20:28:44
Ebben mondjuk semmi furcsa nincs... pont az a lényege, hogy gyorsabb, és pontosabban szabályozható.
Múltkor Neked még furcsa volt, mert azt írtad érzéki csalódásom volt..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20415 Dátum:
2012.10.03 szerda, 20:39:35 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.10.03 szerda, 20:34:11
Múltkor Neked még furcsa volt, mert azt írtad érzéki csalódásom volt..
Nem tudom, mit írtam a múltkor...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20416 Dátum:
2012.10.03 szerda, 20:41:51 »
Idézetet írta: Angel - 2012.10.03 szerda, 20:39:35
Nem tudom, mit írtam a múltkor...
Hát azt, hogy csak úgy érzem, hogy rugalmasabb, valójában nem is az...meg a körülmények mennyire voltak egyformák, meg ilyenek...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
ChPh
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20417 Dátum:
2012.10.03 szerda, 20:44:28 »
Idézetet írta: alf - 2012.10.03 szerda, 20:31:54
én nem a sok olaj miatt aggódnék,mert egy 20e kmes csereintervallumban nem fogy el kb fél liter motorolajnál több a tddci motorknál.
így ott sem mehet el sok.A problémát az okozhatja,hogy apró korommal dúsított olacseppek kerülnek a turbó "tiszta" oldalára.Persze a turbó is szálít olajat a tengejétől-résolaj,de az szűrt-tiszta olaj.A kartergáz nincs megszűrve.Egy egy összekokszolódott dzsuva az olajjal repülve simán csiszolja a turbó lapátjait.És később ugyan úgy a szívósorba kerül (mint az egr szelepen keresztül a kipuffgáz),és megint csak a saját mocskát eszi a motor.
Van,úgy hívják,hogy PCV.Csak nem örök életű az sem,és nem veszed észre,ha nem működik-tehát nem válassza le az olajat-vele együtt a szmötyit.
Ezért születnek az utólagos,ám annál tökéletesebb leválasztók.
értem, és ha csak szűrnénk az egészet?
Vagy a leválasztó az nem csak kvázi desztillátorkánt működik?
Az előző autómban bizony észrevettem mikor nem működött ez az olajszétválasztó, persze más konstrukció
Amúgy jó olvasni, ahogy néztem az EGR-em már lekötve egy ilyen leválasztó lehetne nálam is, mert a legfontosabb számomra a jó működés...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20418 Dátum:
2012.10.03 szerda, 20:52:20 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.10.03 szerda, 20:41:51
Hát azt, hogy csak úgy érzem, hogy rugalmasabb, valójában nem is az...meg a körülmények mennyire voltak egyformák, meg ilyenek...
Ha a rugalmasságot úgy értjük, hogy 80-120-ra, az valóban nem változott jelentőset. A szabályzás pontosabb, hamarabb reagál, ez nyilvánvaló.
De ez nem annyival több, hogy megérezd. A vákuumosnál hirtelenebb jön meg az erő, nem olyan fokozatosan, mint az elektromosnál.
Igazából ezekre a szubjektív dolgokra nem érdemes túl sok időt szánni, mert becsapja az embert. Ha az egyikben hangosabb a zene, már más az érzet.
Szóval, ez bizony szubjektív. 100x előjött már, hogy az újabb kiadású xy autó, hiába erésebb, nem gyorsul úgy, még ha a 0-100-ban jobb is.
Az újabb autó halkabb, jobb hang- és egyéb szigetelés, a motor nem annyira nyers, nem annyira hirtelen épül fel a nyomaték, nincs az a hátbarúgás, és jön az, hogy nemmegy annyira... a mondeónál is így volt.
A turbólyuk csökkenésén kívül a többit nem érzed meg (mert annyira nem jelentős), csak bemagyarázod magadnak. Vakteszt, többször, ugyanolyan körülmények között.
Ennyi.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20419 Dátum:
2012.10.03 szerda, 21:22:32 »
Idézetet írta: Angel - 2012.10.03 szerda, 20:52:20
Ha a rugalmasságot úgy értjük, hogy 80-120-ra, az valóban nem változott jelentőset. A szabályzás pontosabb, hamarabb reagál, ez nyilvánvaló.
De ez nem annyival több, hogy megérezd. A vákuumosnál hirtelenebb jön meg az erő, nem olyan fokozatosan, mint az elektromosnál.
Tényleg csak egy utolsó hozzászólás ezügyben...ha nem lehet érezni, a különbséget, hogy lehet, hogy mindenki érzi....
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.03 szerda, 21:24:36 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20420 Dátum:
2012.10.03 szerda, 21:24:01 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.10.03 szerda, 21:22:32
Tényleg csak egy utolsó hozzászólás ezügyben...ha nem lehet érezni, a különbséget, hogy lehet, hogy mindenki érzi....
Ervin,PLACEBO
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20421 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 07:29:42 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.10.03 szerda, 21:24:01
Ervin,PLACEBO
Nem, Ervin nem placebo, ő egy valódi hús-vér ember!
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
.macika.
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20422 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 07:44:23 »
Sziasztok megint
Tegnap bent jártam a kecskeméti ford szervizbe,nos nem kecsegtettek semmi jóval
Azt mondták hagyjam ott az autót mert több idő kell arra h kiderítsék pontosan mi a baja,mert eddig úgy néz ki h elektronikus baja van,valami motorvezérlő egység vagy mi,amibe rengeteg vezeték van és kb másfél óra alatt nem sikerült átvizsgálni azt a sokat.Ezért indul nehezen,vagy egyáltalán,és ezért ad a porlasztókra is hibát,de azt is megnézték tegnap és hála
azoknak nincs bajuk
viszont ez a vezérlő izé nem hagy nyugodni,mert azt mondták h lehet h csak szálszakadás van,de az is lehet h a vezérlőegység ment gajra akk viszont zsebbenyúlós a dolog
Várom az okosságokat,persze tudom h így távszerelni senki nem tud,de annyi okosságot írtok,h szivesen olvasgatom.
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20423 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 08:14:53 »
Idézetet írta: GiN - 2012.10.04 csütörtök, 07:29:42
Nem, Ervin nem placebo, ő egy valódi hús-vér ember!
Ervin tudom,hogy hús-vér ember
Jó is lenne,ha egyszer a Dél-Dunántúlon járna,és megnézne pár turbót,hátha tisztításra vár...
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20424 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 08:19:59 »
Idézetet írta: .macika. - 2012.10.04 csütörtök, 07:44:23
Sziasztok megint
Tegnap bent jártam a kecskeméti ford szervizbe,nos nem kecsegtettek semmi jóval
Azt mondták hagyjam ott az autót mert több idő kell arra h kiderítsék pontosan mi a baja,mert eddig úgy néz ki h elektronikus baja van,valami motorvezérlő egység vagy mi,amibe rengeteg vezeték van és kb másfél óra alatt nem sikerült átvizsgálni azt a sokat.Ezért indul nehezen,vagy egyáltalán,és ezért ad a porlasztókra is hibát,de azt is megnézték tegnap és hála
azoknak nincs bajuk
viszont ez a vezérlő izé nem hagy nyugodni,mert azt mondták h lehet h csak szálszakadás van,de az is lehet h a vezérlőegység ment gajra akk viszont zsebbenyúlós a dolog
Várom az okosságokat,persze tudom h így távszerelni senki nem tud,de annyi okosságot írtok,h szivesen olvasgatom.
akksi alatt a testeléseket fémessé kell tenni, ezen már túl vagy?
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
.macika.
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20425 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 08:46:43 »
Idézetet írta: GiN - 2012.10.04 csütörtök, 08:19:59
akksi alatt a testeléseket fémessé kell tenni, ezen már túl vagy?
Dehogy... de ha azt megcsináltatom akk lennie kéne változásnak?Gondolom akkor ha csak annyi a bibi nem pedig az egész vezérlőegység,báár laikusként arra gondolnék,h ha az a baromi drága dolog ment tönkre akk már be sem kéne induljon..vagy rosszul gondolom?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.04 csütörtök, 09:21:29 írta .macika.
»
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20426 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 08:48:48 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.10.03 szerda, 20:16:49
Érdekes, hogy mégis úgy csinálták meg fordék, hogy abban a fordulatszám tartományban ahol használod az autót ott az eu 4-es sokkal dinamikusabb mint az eu 3-as...mert ugye a max lóerőt ott adják ahol sosem használja az ember, de marketingnek kiválló...akik mindkettőt használják felváltva mind ezt mondták, hogy jobb használni az elektromos turbós eu 4-et, rugalmasabb nem késik annyit...egyébként én is ezt tapasztaltam az összesnél amit kipróbáltam, de ez nem mérvadó..
Így van. Feleségem 2.0-ása villanyos, sokkal hamarabb elindul a töltés, simábban kezd el húzni a motor. Az én 2.2-esem vákuumos, ott lassabban kezd tölteni, azután meg egyszercsak hátba rúg, úgy indul meg.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
p3dr0
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20427 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 08:59:27 »
Sziasztok!
A korábban már említett izzításos, vészüzemmódos hiba után (amit elsőre vezérlő elektronika hibának gondolt a Cromax) újra megnézettem az autót a Boschnál. P132B hibakódot dob ki, és azt mondják, hogy a turbó geometria akad ezért áll vészüzembe. Mit javasoltok mit tegyek? Én nem értek hozzá nem tudom kiszerelni a turbót, a legtöbb helyen meg csak úgy néznék meg. Mindenképpen csere lesz, vagy javítható, esetleg tisztítással orvosolható? Kihez fordulhatok, tudtok jó helyet, ahol próbálják megoldani a problémát?
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20428 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 09:03:59 »
Idézetet írta: p3dr0 - 2012.10.04 csütörtök, 08:59:27
Sziasztok!
A korábban már említett izzításos, vészüzemmódos hiba után (amit elsőre vezérlő elektronika hibának gondolt a Cromax) újra megnézettem az autót a Boschnál. P132B hibakódot dob ki, és azt mondják, hogy a turbó geometria akad ezért áll vészüzembe. Mit javasoltok mit tegyek? Én nem értek hozzá nem tudom kiszerelni a turbót, a legtöbb helyen meg csak úgy néznék meg. Mindenképpen csere lesz, vagy javítható, esetleg tisztítással orvosolható? Kihez fordulhatok, tudtok jó helyet, ahol próbálják megoldani a problémát?
Írj Ervinnek,ő sok turbó rendbe szedett már
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20429 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 09:10:32 »
Idézetet írta: .macika. - 2012.10.04 csütörtök, 08:46:43
Dehogy... de ha azt megcsinálom akk lennie kéne változásnak?Gondolom akkor ha csak annyi a bibi nem pedig az egész vezérlőegység,báár laikusként arra gondolnék,h ha az a baromi drága dolog ment tönkre akk már be sem kéne induljon..vagy rosszul gondolom?
ez releváns lehet számodra, ha van ICU-d:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg509689;topicseen#msg509689
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20430 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 09:26:16 »
Idézetet írta: .macika. - 2012.10.04 csütörtök, 08:46:43
Dehogy... de ha azt megcsináltatom akk lennie kéne változásnak?Gondolom akkor ha csak annyi a bibi nem pedig az egész vezérlőegység,báár laikusként arra gondolnék,h ha az a baromi drága dolog ment tönkre akk már be sem kéne induljon..vagy rosszul gondolom?
vannak szopatós dolgok a világban, sajnos ez is olyan. hibakódod van? nem is kérdeztem..
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
.macika.
Vendég
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20431 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 09:59:14 »
Idézetet írta: GiN - 2012.10.04 csütörtök, 09:26:16
vannak szopatós dolgok a világban, sajnos ez is olyan. hibakódod van? nem is kérdeztem..
Porlasztókra mutatott hibát,de azt megnézték tegnap a fordnál és mind a 4 okés
u h marad ez a testeléses dolog,csak nem tom ha kiveszik az aksit akk törlődik a memóriájából is minden?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.04 csütörtök, 10:00:47 írta .macika.
»
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20432 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:03:18 »
Idézetet írta: .macika. - 2012.10.04 csütörtök, 09:59:14
Porlasztókra mutatott hibát,de azt megnézték tegnap a fordnál és mind a 4 okés
u h marad ez a testeléses dolog,csak nem tom ha kiveszik az aksit akk törlődik a memóriájából is minden?
ablakok végpontját kell újraprogizni (3mp-ig nyomni végállásban), na meg a rádiót kell bekódolni. Akkor nem te csinálod?
szerk.: Látom nőnemű vagy, megértem, ha nem te csinálod
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
.macika.
Vendég
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20433 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:08:42 »
Idézetet írta: GiN - 2012.10.04 csütörtök, 10:03:18
ablakok végpontját kell újraprogizni (3mp-ig nyomni végállásban), na meg a rádiót kell bekódolni. Akkor nem te csinálod?
szerk.: Látom nőnemű vagy, megértem, ha nem te csinálod
igen nőnemű vagyok
szal sorry ha értetlenkedek kicsit,de most tanulom a szakmát tőletek
mi az az ablakvégpont? és milyen az a végállás?
jah am gondoltam h a rádiót újra kell kódolni.
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20434 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:12:36 »
Idézetet írta: .macika. - 2012.10.04 csütörtök, 10:08:42
igen nőnemű vagyok
szal sorry ha értetlenkedek kicsit,de most tanulom a szakmát tőletek
mi az az ablakvégpont? és milyen az a végállás?
jah am gondoltam h a rádiót újra kell kódolni.
ótómatán leengedi az elektronika és visszaemeli az ablakot, ha megnyomod a gombot (kapsz egy libacombot). ezt szokta tán elfelejteni áramtalanításnál. semmi extra, nem kell sokkot kapni tőle.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20435 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:19:30 »
Idézetet írta: .macika. - 2012.10.04 csütörtök, 10:08:42
mi az az ablakvégpont? és milyen az a végállás?
Vigyázz! Ne adogasd fel könnyen a labdát, mert itt hamar lecsapják!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20436 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:22:04 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.10.04 csütörtök, 10:19:30
Vigyázz! Ne adogasd fel könnyen a labdát, mert itt hamar lecsapják!
hát ha még meg is érzik a szagát
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
.macika.
Vendég
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20437 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:22:49 »
Idézetet írta: GiN - 2012.10.04 csütörtök, 10:12:36
ótómatán leengedi az elektronika és visszaemeli az ablakot, ha megnyomod a gombot (kapsz egy libacombot). ezt szokta tán elfelejteni áramtalanításnál. semmi extra, nem kell sokkot kapni tőle.
jaja vágom,már azóta rájöttem
nem kaptam sokkot,szerencsére nehezen lehet sokkolni
Naplózva
.macika.
Vendég
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20438 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:26:10 »
Idézetet írta: GiN - 2012.10.04 csütörtök, 10:22:04
hát ha még meg is érzik a szagát
ehhh pasik...
nem hagyom ám h csak úgy "lecsapják"
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20439 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:27:23 »
Idézetet írta: .macika. - 2012.10.04 csütörtök, 10:22:49
jaja vágom,már azóta rájöttem
nem kaptam sokkot,szerencsére nehezen lehet sokkolni
pedig sose volt még ilyen jó. sokkot kaptál. (üvegtigris)
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
.macika.
Vendég
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20440 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:30:33 »
Idézetet írta: GiN - 2012.10.04 csütörtök, 10:27:23
pedig sose volt még ilyen jó. sokkot kaptál. (üvegtigris)
mondom jó vót... (szintén)
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20441 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:32:46 »
Idézetet írta: .macika. - 2012.10.04 csütörtök, 10:30:33
mondom jó vót... (szintén)
már megérte felkelnem
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20442 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:37:12 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.10.04 csütörtök, 10:19:30
Vigyázz! Ne adogasd fel könnyen a labdát, mert itt hamar lecsapják!
Hölgyekkel szemben sosem vagyunk ennyire udvariatlanok!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20443 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:40:11 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.04 csütörtök, 10:37:12
Hölgyekkel szemben sosem vagyunk ennyire udvariatlanok!
AndyA
Akkor ne figyelmeztessem?
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20444 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:41:48 »
Idézetet írta: .macika. - 2012.10.04 csütörtök, 10:30:33
mondom jó vót... (szintén)
Gyere talira, majd ott jól megnézzük...
az autódat.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20445 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:48:14 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.10.04 csütörtök, 10:41:48
Gyere talira, majd ott jól megnézzük...
az autódat.
Én nagy vonzódást érzek az első és különösen a hátsó lökhárítóhoz
na egy kis női hormon és szétoffoljuk a fórumot.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20446 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:48:47 »
Idézetet írta: .macika. - 2012.10.04 csütörtök, 09:59:14
Porlasztókra mutatott hibát,de azt megnézték tegnap a fordnál és mind a 4 okés
u h marad ez a testeléses dolog,csak nem tom ha kiveszik az aksit akk törlődik a memóriájából is minden?
fogadok, hogy p0251-es hibakód van benne, mert ez szokott lenni. Erre szokták a felkészült szerelők mondani, hogy porlasztó+nagynyomású pumpa csere, ami alapból nem igaz.
Van a Fordnak egy 1180715777 számú bulletin-je ("hírlevele"), melyben leírják a common rail motorok hibaokait. Ezt kellene elolvasniuk a kecskemétieknek, hátha rájönnének, hogy a p0251-es hiba még akár bármi is lehet.
Ahogy a Gin által linkelt hozzászólás is mutatja, a te autódban az üzemanyag rendszer vezérlése ún. dual modul system, azaz a porlasztók és a nagynyomású pumpa vezérlését az injector control module (ICU) végzi, mely a bal sárvédő lemez alatt, a kerékjárati ív előtt, a doblemez előtt van.
A fent említett bulletin szerint, ha P0251, P1664 és P1665-ös hibakódok egyszerre vannak jelen, akkor:
"P1664 (dual-module system - injector drive module (IDM) malfunction; single-module system -
powertrain control module (PCM) malfunction)
• NOTE:Ignore this trouble code if it occurs in conjunction with other trouble codes. Diagnose the
other fault codes first.
P1664 and P0251 - Ignore P1664 initially. See description of P0251 in this
bulletin.
P1664 and P0180 - Ignore P1664 initially. See description of P0180 in this
bulletin.
P1664 and P0191 - Ignore P1664 initially. Trouble code may have been provoked by the
customer, e.g. the engine was re-started too soon after engine undershooting to a stop. In this
case there would not have been enough time to dissipate the pressure quickly enough, and
P0191 would have been set. Ignore initially and delete them both.
Symptoms:
* P1664 and P0191 re-appear after deleting.
* Long startup times.
* Repeated startup attempts because the engine will not start.
* Engine finally starts after several attempts and after the ignition has been OFF for a longer
period of time.
Cause:
* Powertrain control module (PCM)/injector drive module (IDM) malfunction.
1. First delete the fault memory.
2. Check ground supply / voltage supply).
3. If P1664 is set again, initially install a new supply relay for the IDM (dualmodule)/ PCM (singlemodule)
and delete the fault memory.
4. If P1664 is set again, install a new IDM/PCM.
P1664 and P1665 - P1665 only occurs in addition to other trouble codes. Ignore initially and
delete them.
Symptoms:
* P1664 and P1665 are still present after deleting them both.
Cause:
* A problem in the ground supply (Often between the battery and the body).
Check all ground connections.
* IDM/PCM power supply and ground connection.
* CAN connection to the PCM.
* On Mondeo 2001 (10/2000-) vehicles with the dual-module system it is possible that the wiring
harness may have been damaged in the area of the pollen filter after installing a new windscreen"
Azaz földelési, tápellátási, vezetékelési hiba az ICU/PCM modul környékén. A vizsgálatot is ilyen sorrendben kell elvégezni.
És igen, az akku alatti földelési pont korróziója (ld fent) okozhat ilyet.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
.macika.
Vendég
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20447 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:57:45 »
Idézetet írta: GiN - 2012.10.04 csütörtök, 10:32:46
már megérte felkelnem
Nekem is,ha sikerült egy kis szint hoznom...
Naplózva
.macika.
Vendég
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20448 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 10:59:08 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.10.04 csütörtök, 10:41:48
Gyere talira, majd ott jól megnézzük...
az autódat.
Persze h az autómat... én sem gondoltam másra
Naplózva
.macika.
Vendég
Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20449 Dátum:
2012.10.04 csütörtök, 11:03:40 »
Idézetet írta: GiN - 2012.10.04 csütörtök, 10:48:14
Én nagy vonzódást érzek az első és különösen a hátsó lökhárítóhoz
na egy kis női hormon és szétoffoljuk a fórumot.
Na de uraim!!Maradjunk a témánál,miszerint egy bibis mondeoról van szó.
Naplózva
Oldalak:
1
...
402
403
404
405
406
407
408
[
409
]
410
411
412
413
414
415
416
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ