Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 04:26:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 728 729 730 731 732 733 734 [735] 736 737 738 739 740 741 742 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14685119 alkalommal)
0 Felhasználó és 43 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #36700 Dátum: 2015.03.15 vasárnap, 18:46:43 »

Sziasztok,

a fent leírt hibával kapcsolatban arra jutottam, hogy résolajcsöveket kicseréltem, szivárgás már nem látszik. Generátor lekötve, ugyanúgy nehezen indul hidegen mint eddig. Izzítók kimérve, mindegyik jó.

Ami hibakód hideg motornál visszajön nagy terhelésre, villogó izzításjelzővel P0251. Ha bemelegszik, akármit csinálok nincs villogó izzításjelző, és szépen indul.
Van valakinek további ötlete?
Én nagynyomású szivattyúra gyanakszom, annak ellenére hogy a gázolajszűrőben nem sok fémreszelék volt.
ha nem sok reszelék volt,az már nem jó.ha egy pici is volt,akkor csúcsok,és nagynyomású.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #36701 Dátum: 2015.03.15 vasárnap, 20:30:39 »

Sziasztok!

268000 km-nél engem is utolért a "villogó malacfarok". Autópályán 130-ról szerettem volna gyorsítani, leheletnyi gázt adtam (tempomattal mentem), a sokak által leírt erőtlenség következett, esett a fordulatszám, pont ott volt egy pihenő, lehúzódtam, leállt a motor, gyorsan újraindítottam, mert még 80-nal gurultam és megszűnt a szervo... utána ment rendesen, nem tiltott. Újraindítás után azonnal olvastam hibakódot (de nem profi cuccal, csak ilyen e-bayről kukázott elm327 utánzattal, amit az egr dugózás miatt generált hibakódok törlésére használok), P0251 hibakód maradt benne, ami ha jól olvastam, szinte bármit jelenthet.

Arra gondoltam, hogy mielőtt a jó Viktor barátunkhoz elviszem egy diagnosztikára, megkérdezem tőletek, hogy van-e valami jó tanácsotok (és itt nem arra gondolok, hogy adjam el és vegyek benzineset Smiley) vagy valami ötletetek, hogy mi az, amit esetleg egyszerűen, házilag is tudok ellenőrizni?

Előre is köszi a hozzászólásokat!

(N7BA 2.0 TDCi 2006)
Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #36702 Dátum: 2015.03.16 hétfő, 12:47:13 »

ha nem sok reszelék volt,az már nem jó.ha egy pici is volt,akkor csúcsok,és nagynyomású.....

Esélyes...... Köszi a segítséget Alf.
 eljen
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #36703 Dátum: 2015.03.16 hétfő, 13:09:43 »

Meglett az esztergálás ereménye. Este megvizitálom közelebbről is a generátorszíj vezetőgörgőt és társait, meg csinálok fényképeket róla.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #36704 Dátum: 2015.03.16 hétfő, 19:13:05 »

No itten vannak a képek.

Ez a blokk oldalán a feszítőgörgő, az oldalt kiálló távtartójával.

http://www.kephost.com/images/2015/03/16/Feszitogorgo.jpg
http://www.kephost.com/images/2015/03/16/Feszitogorgo2.jpg
http://www.kephost.com/images/2015/03/16/Feszitogorgo3.jpg

Ez a szíjfeszítő és a csapágy vezető közdarab. Ehhez még kell egy csapágy, csak az még nincs meg. Smiley

http://www.kephost.com/images/2015/03/16/Szijfeszitogorgoje.jpg
http://www.kephost.com/images/2015/03/16/Szijfeszitogorgoje2.jpg

Ez meg a generátor fölött a vezetőgörgő, egyelőre szintén csapágy híján.

http://www.kephost.com/images/2015/03/16/Vezetogorgo.jpg
http://www.kephost.com/images/2015/03/16/Vezetogorgo2.jpg
http://www.kephost.com/images/2015/03/16/Vezetogorgo3.jpg

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #36705 Dátum: 2015.03.16 hétfő, 20:40:38 »



Alakul a molekula? Wink
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #36706 Dátum: 2015.03.16 hétfő, 20:49:03 »


Ha kialakul a végleges forma, lőnék én is egy ilyen szettet...ha lehet
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #36707 Dátum: 2015.03.16 hétfő, 21:57:27 »

Ha kialakul a végleges forma, lőnék én is egy ilyen szettet...ha lehet

Rendeltem csapágyat, ha megjön, következik a puding próbája. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #36708 Dátum: 2015.03.17 kedd, 12:49:49 »

Rendeltem csapágyat, ha megjön, következik a puding próbája. Smiley

AndyA

Megeszed? A zacélaznemfinom. Ahogy Besenyőpistabácsi mondaná.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #36709 Dátum: 2015.03.17 kedd, 13:59:46 »

Megeszed? A zacélaznemfinom. Ahogy Besenyőpistabácsi mondaná.

Az egyik darab az alu, az puhább! Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #36710 Dátum: 2015.03.17 kedd, 14:01:54 »

Az egyik darab az alu, az puhább! Smiley

AndyA

Assenemfinom.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #36711 Dátum: 2015.03.17 kedd, 14:24:42 »

Assenemfinom.

Nem mindenki szereti, ez már csak ilyen. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #36712 Dátum: 2015.03.17 kedd, 19:27:15 »

Tisztelt mindenki! Cheesy

A vason 2 hónapja volt csúcs és nagynyomású tuning. Minden jó volt azóta. 1 hónapja elérkezett az idő az akku cserére. Belevaló aksi megvásárolva, azóta néha csak a napi első indításnál az alapjárat, olyan 600 körüli. Nem reagál gázadásra. 2-3 másodperc után beáll az alapjárat és minden ok. Hibakód nincs. Az első indítás után a rail cső nyomások tökleletesek. Ötlet? Holnap első indítás előtt nézek rail nyomást gyújtáson.  A töltés alapjáraton 14.3 V.
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.17 kedd, 19:29:27 írta etekefiloz » Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #36713 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:06:37 »

Udv
Vic programozta a csucsokat ujra mult heten azota 1500-1700 fordulat kozott csorgos a hangja:(
Vilagos hogy csere de addig is van vmi otlet ra??
Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #36714 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:11:45 »

Udv
Vic programozta a csucsokat ujra mult heten azota 1500-1700 fordulat kozott csorgos a hangja:(
Vilagos hogy csere de addig is van vmi otlet ra??


A tdci csörgős!
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #36715 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:25:02 »

Udv
Vic programozta a csucsokat ujra mult heten azota 1500-1700 fordulat kozott csorgos a hangja:(
Vilagos hogy csere de addig is van vmi otlet ra??


Majd megtanulja újra a motorvezérlő. Addig csörög egy kicsit.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #36716 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:42:37 »

Majd megtanulja újra a motorvezérlő. Addig csörög egy kicsit.

AndyA
Km ben mennyi ido mert sajnalom a kicsiket??
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.17 kedd, 22:13:50 írta balko » Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
Taki
Vendég
« Új hozzászólás #36717 Dátum: 2015.03.18 szerda, 20:18:16 »

Kérdés, a nálam értelmesebbeknek a témában! (Elég sokan...  nyes )

Viccet félretéve, delphi porlasztóim vannak /ergo delphi rendszer van az üzemanyag ellátó oldalon/
van egy elég olcsó bosch porlasztó, amire alvázszám alapján azt mondták, hogy jó a kocsimba, de delphi rendszer műxik bosch porlasztóval???
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #36718 Dátum: 2015.03.18 szerda, 20:20:37 »

Km ben mennyi ido mert sajnalom a kicsiket??

Mittudomén, amíg tart neki... Smiley

Valaki okosabb? taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #36719 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 10:32:53 »

Km ben mennyi ido mert sajnalom a kicsiket??

Ha ujra lett programozva akkor semmennyire nem csöröghet...azért lett beirva az ECU-ba.
Ha nincs betanitva akkor is indulni,mennie kell, viszont durvábban jár egy ideig mig összeszokik...kb 1000km.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #36720 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 10:36:33 »

Kérdés, a nálam értelmesebbeknek a témában! (Elég sokan...  nyes )

Viccet félretéve, delphi porlasztóim vannak /ergo delphi rendszer van az üzemanyag ellátó oldalon/
van egy elég olcsó bosch porlasztó, amire alvázszám alapján azt mondták, hogy jó a kocsimba, de delphi rendszer műxik bosch porlasztóval???

Röviden egy birka volt aki ezt mondta...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #36721 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 10:37:03 »

Ha ujra lett programozva akkor semmennyire nem csöröghet...azért lett beirva az ECU-ba.
Ha nincs betanitva akkor is indulni,mennie kell, viszont durvábban jár egy ideig mig összeszokik...kb 1000km.

Nem emlékszem a sztori elejére, de ha nem felújított cserecsúcsok új kóddal, hanem a régiek újraprogramozva a gyári kódjukkal, akkor szerintem jogos lehet egy kis csörgés.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #36722 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 10:39:59 »

Nem emlékszem a sztori elejére, de ha nem felújított cserecsúcsok új kóddal, hanem a régiek újraprogramozva a gyári kódjukkal, akkor szerintem jogos lehet egy kis csörgés.

AndyA

Azt irta hogy akármilyen porlasztókat(lehet az új vagy régi) betanitották az ECU-nak, akkor az nem csöröghet onnantól ha jó a porlasztó.
Naplózva
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #36723 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 12:27:11 »

Sziasztok!

Egy ilyen hibakódot találtam az autóban "P2293 Fuel Pressure Regulator 2 Performance"
Gondolom jót nem jelent, de mennyire rossz, mit jelent?
Köszi
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #36724 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 13:23:47 »

Sziasztok!

Egy ilyen hibakódot találtam az autóban "P2293 Fuel Pressure Regulator 2 Performance"
Gondolom jót nem jelent, de mennyire rossz, mit jelent?
Köszi
ha ez a üza nyomásszabályzó szelep,az a nagynyomású szivattyún lakik..... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #36725 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 15:43:26 »

ha ez a üza nyomásszabályzó szelep,az a nagynyomású szivattyún lakik..... Roll Eyes

https://cromax.hu/140000000-uzemanyagrendszer/140890000-adagolo-nagynyomasu-szivattyu/140890407-nagynyomasu-szivattyu-reszei/15053-nagynyomasu-szivattyu-szelep-ford

Erről lenne szó?
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #36726 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 19:41:53 »

asszem igen...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bihu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #36727 Dátum: 2015.03.19 csütörtök, 19:45:22 »

asszem igen...

Köszönöm. worship
Naplózva

2002 130LE 2.0 TDCI Automata    6,42 l/100km
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #36728 Dátum: 2015.03.20 péntek, 15:10:10 »

Tisztelt Fórumtársak!
A múlt héten sikeresen megcsináltam egy teljes generátor oldali felújítást a gépsárkányomnál. Ezzel kapcsolatban megosztanám a tapasztalataimat, a mélyen tisztelt publikummal. Elöljárójában annyit. Mindenkinek javaslom erősen kísérje figyelemmel az AndyA által végzett nyomó és vezetőgörgő átalakítással kapcsolatos kísérlet sorozatot. eljen A következők miatt. Elkövettem azt a hibát, hogy olcsó neve nincs, utána gyártott görgőket építettem be a rendszerbe. Mindössze 50 ezer Km után cserélni kellet az összes görgőt, az elképesztő kopások és zaj miatt. Ha AndyA kísérlete beválik akkor egyszer s mindenkorra ezt a problémát ellehet felejteni az új erősebb csapágyak beépítésével. Felhívnám mindazok figyelmét akiknek a hidraulikus rezgéscsillapító rugójuk alupogácsázva van, hogy minden 50-60 ezer Km után feltétlen ellenőrizzék le, az alupogácsa állapotát a rugóval egyetemben. Tapasztalatom a következő volt. Az állandó rezonancia miatt az alupogácsa megkopott kiverődött a rugószemben. Növelve evvel a zajt és a további kopás lehetőségét. A rugót kiszerelve és a pogácsát újra megfelelően bezömítve a rugószembe, a rugó ismételten kifogástalanul használható. A zömítés után ajánlatos a két pogácsában lévő 8-as furatot ismételten átfúrni. Ha ezt a műveletet nem végezzük el akkor a későbbiekben a rugószem anyaga nagyon elvékonyodhat és eltörhet. A szabadonfutó beépítése jelentősen csökkenti a hidraulikusrugó rezonanciáját. Ennek ellenére a maradék rezonanciák következménye a tapasztalt kopás. wave
Tisztelettel László! worship  
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #36729 Dátum: 2015.03.20 péntek, 18:44:17 »

Nem emlékszem a sztori elejére, de ha nem felújított cserecsúcsok új kóddal, hanem a régiek újraprogramozva a gyári kódjukkal, akkor szerintem jogos lehet egy kis csörgés.

AndyA
Igy van...
Regi porlaszto kod ujra beirva Vic alltal
Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #36730 Dátum: 2015.03.21 szombat, 17:18:23 »

Jo estet!
Ma "megpoharaztam" a gepet.
Ezt produkalta kb 30 masodperc alatt:
http://www.kephost.com/image/FOoN
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #36731 Dátum: 2015.03.21 szombat, 18:38:53 »

Nagyjából megvan minden a generátor szíjkör görgőinek kiváltására. A prototípusok kipróbálása következik.

Az eddig helyettesítő csapágyméretek így alakulnak (belső átmérő x külső átmérő x szélesség):

Szíjfeszítő: 17x40x12 mm helyett 35x72x27 - itt a 65 mm-es görgő helyett egy 72 mm átmérőjű kerül fel, ami miatt a szíj hossz kb. 8-10 mm-rel növelendő lenne. Ez egy óriás, dupla golyósoros csapágy, alighanem örök élet, meg egy nap.

Sima feszítőgörgő a blokk oldalán: 17x40x12 mm helyett 25 x 62 x 25,4 - itt a 65 mm-es helyett egy 62 mm-es átmérőjű kerül fel, ami miatt a szíj hossza 4-5 mm-rel rövidítendő lenne. Szintén jókora, dupla golyósoros, ez is jó eséllyel túléli az autót.

Peremes vezetőgörgő a generátor fölött: 17x40x10 mm helyett 17x40x17,5 mm - itt sajnos nem fér el sokkal nagyobb az eredetinél, bár tervek vannak egy 47 mm-es átmérőjűre, hátha. Mindenesetre a gyári 1 soros csapágy helyett egy dupla golyósoros kerül fel, ami azért alighanem így is lendíteni fog az élettartamon. Csapágy halál esetén pedig a 8000 Ft-os új görgő helyett elég egy ezresért (!!!) venni egy új csapágyat, átszerelni rá a bordás csapágyköpenyt, és megy tovább az autó.

Folytatása következik.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.21 szombat, 18:40:54 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #36732 Dátum: 2015.03.21 szombat, 19:39:44 »

Örülök, hogy gyűlnek a tapasztalataid.
Az enyémben még 10 ezret sem bírt tönkremenés nélkül.
Már alig várja, hogy hozzád kerüljön.

Tisztelt Fórumtársak!
A múlt héten sikeresen megcsináltam egy teljes generátor oldali felújítást a gépsárkányomnál. Ezzel kapcsolatban megosztanám a tapasztalataimat, a mélyen tisztelt publikummal. Elöljárójában annyit. Mindenkinek javaslom erősen kísérje figyelemmel az AndyA által végzett nyomó és vezetőgörgő átalakítással kapcsolatos kísérlet sorozatot. eljen A következők miatt. Elkövettem azt a hibát, hogy olcsó neve nincs, utána gyártott görgőket építettem be a rendszerbe. Mindössze 50 ezer Km után cserélni kellet az összes görgőt, az elképesztő kopások és zaj miatt. Ha AndyA kísérlete beválik akkor egyszer s mindenkorra ezt a problémát ellehet felejteni az új erősebb csapágyak beépítésével. Felhívnám mindazok figyelmét akiknek a hidraulikus rezgéscsillapító rugójuk alupogácsázva van, hogy minden 50-60 ezer Km után feltétlen ellenőrizzék le, az alupogácsa állapotát a rugóval egyetemben. Tapasztalatom a következő volt. Az állandó rezonancia miatt az alupogácsa megkopott kiverődött a rugószemben. Növelve evvel a zajt és a további kopás lehetőségét. A rugót kiszerelve és a pogácsát újra megfelelően bezömítve a rugószembe, a rugó ismételten kifogástalanul használható. A zömítés után ajánlatos a két pogácsában lévő 8-as furatot ismételten átfúrni. Ha ezt a műveletet nem végezzük el akkor a későbbiekben a rugószem anyaga nagyon elvékonyodhat és eltörhet. A szabadonfutó beépítése jelentősen csökkenti a hidraulikusrugó rezonanciáját. Ennek ellenére a maradék rezonanciák következménye a tapasztalt kopás. wave
Tisztelettel László! worship  
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
izsoldistvan
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #36733 Dátum: 2015.03.21 szombat, 21:11:59 »

Sziasztok! Segítségetekre lenne szükségem! 2006.12 havi TDCi Ghia Mondeo az alany! Melegem minden rendben vele (diagnosztika szerint is)! Hidegen ingadozó alapjárat 700-800 között és a rail nyomás 290 és 410 bar között váltakozik és közben a rail csövek zúgó/rezonáló hangot ad nak ki. Ugyan ez a jelenség visszaváltáskor és ez a zúgás behallatszóik az utastérbe is. Diagnosztika megvolt. Hibakód nincs csak az EGR dugózás miatt az az egy db, más nincs. Poharazás is volt. 1. csúcs kb 4cc/min, 2. csúcs 5 cc/min, 3.csúcs elég sok résolajat enged vissza 8-9 cc/min és a 4. csúcs 6-7 cc/min alapjáraton. Hidegen és melegen is nagyon könnyen indul füst még gyorsításkor sem jelentkezik, nagyon jó dinamikával rendelkezik a motor és nincs megtorpanás semmilyen fordulatnál. Akikkel eddig beszéltem azok porlasztócsúcsra illetve a nagynyomásúban található hozamszabályzó szelepre gyanakodtak. Tanácstalan vagyok, nem tudom mit vegyek először illetve mivel próbálkozzak. A hozamszabályzó szelep tisztítható? A résolaj mennyisége miatt valószínűsítem a csúcs cserét és gondolom a nyomásingadozás is ezért van mert kompenzálna szerencsétlen szivattyú. Előre is köszönöm a segítségeteket!  falbav falbav worship worship integet2 integet2
Naplózva

2006/12  2.0 TDCi Ghia 6 seb
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #36734 Dátum: 2015.03.21 szombat, 21:31:37 »

Sziasztok! Segítségetekre lenne szükségem! 2006.12 havi TDCi Ghia Mondeo az alany! Melegem minden rendben vele (diagnosztika szerint is)! Hidegen ingadozó alapjárat 700-800 között és a rail nyomás 290 és 410 bar között váltakozik és közben a rail csövek zúgó/rezonáló hangot ad nak ki. Ugyan ez a jelenség visszaváltáskor és ez a zúgás behallatszóik az utastérbe is. Diagnosztika megvolt. Hibakód nincs csak az EGR dugózás miatt az az egy db, más nincs. Poharazás is volt. 1. csúcs kb 4cc/min, 2. csúcs 5 cc/min, 3.csúcs elég sok résolajat enged vissza 8-9 cc/min és a 4. csúcs 6-7 cc/min alapjáraton. Hidegen és melegen is nagyon könnyen indul füst még gyorsításkor sem jelentkezik, nagyon jó dinamikával rendelkezik a motor és nincs megtorpanás semmilyen fordulatnál. Akikkel eddig beszéltem azok porlasztócsúcsra illetve a nagynyomásúban található hozamszabályzó szelepre gyanakodtak. Tanácstalan vagyok, nem tudom mit vegyek először illetve mivel próbálkozzak. A hozamszabályzó szelep tisztítható? A résolaj mennyisége miatt valószínűsítem a csúcs cserét és gondolom a nyomásingadozás is ezért van mert kompenzálna szerencsétlen szivattyú. Előre is köszönöm a segítségeteket!  falbav falbav worship worship integet2 integet2
az ingadozó alapjáratot okozhatja a generátor is.a töltést ellenőriztétek?kösd le a generátort,és teszteld úgy.ha megszűnik az okozta.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #36735 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 08:16:09 »

Örülök, hogy gyűlnek a tapasztalataid.
Az enyémben még 10 ezret sem bírt tönkremenés nélkül.
Már alig várja, hogy hozzád kerüljön.

Kedves László!
Természetesen ahogy megígértem elvállalom és rendbe teszem. Konkrétan melyik elemre gondoltál? Az alupogácsázásnak többet kell bírnia mint 10 ezer Km. Tény, hogy az állandó vibráció miatt, nem véletlenül építették be a rugószembe a szilentblokkot. Az egy más kérdés, hogy a gyári kialakítású szilentblokk gyárilag alul méretezett. A görgők tekintetében gyári, vagy a Lemfördernél és az SKF-nél gyengébb minőséget nem szabad beépíteni mert nagyon hamar megadják magukat. Másik kényes elem a szabadonfutó. Sajnos az én gépemnél az eredeti gyári INA futó is megadta magát 50 ezer Km után. Megvallom őszintén, sokkal többet vártam tőle. Most is egy zsír új INA futót építettem be, meglátom ez meddig bírja. Hajlok az irányba, hogy egy teljes felújítás során a szabadonfutó mellé egy gyári hidraulikus rugót építsek be. A szabadonfutó jelentősen csökkenti a káros rezgéseket, így a rugószemben lévő szilenteknek tovább kel bírnia amellett, hogy apró vibrációk így is jelen vannak a rendszerben. Ez majd egy újabb kísérlet lesz. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.22 vasárnap, 08:20:10 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #36736 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 12:51:01 »

Kedves László!
Természetesen ahogy megígértem elvállalom és rendbe teszem. Konkrétan melyik elemre gondoltál? Az alupogácsázásnak többet kell bírnia mint 10 ezer Km. Tény, hogy az állandó vibráció miatt, nem véletlenül építették be a rugószembe a szilentblokkot. Az egy más kérdés, hogy a gyári kialakítású szilentblokk gyárilag alul méretezett. A görgők tekintetében gyári, vagy a Lemfördernél és az SKF-nél gyengébb minőséget nem szabad beépíteni mert nagyon hamar megadják magukat. Másik kényes elem a szabadonfutó. Sajnos az én gépemnél az eredeti gyári INA futó is megadta magát 50 ezer Km után. Megvallom őszintén, sokkal többet vártam tőle. Most is egy zsír új INA futót építettem be, meglátom ez meddig bírja. Hajlok az irányba, hogy egy teljes felújítás során a szabadonfutó mellé egy gyári hidraulikus rugót építsek be. A szabadonfutó jelentősen csökkenti a káros rezgéseket, így a rugószemben lévő szilenteknek tovább kel bírnia amellett, hogy apró vibrációk így is jelen vannak a rendszerben. Ez majd egy újabb kísérlet lesz. wave
Tisztelettel László! worship

Nem lenne jobb aluminium helyett mondjuk köracélból csináltatni hogy ne kopjon meg?
Nálam kb 6 éve semmi gond, én nem belezömítettem hanem a végét elperemeztem mindkét oldalának hogy tudjon benne forogni, teljesen ép,sértetlen és tökéletesen stabil a feszítő mai napig.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #36737 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 13:04:20 »

Nem lenne jobb aluminium helyett mondjuk köracélból csináltatni hogy ne kopjon meg?
Nálam kb 6 éve semmi gond, én nem belezömítettem hanem a végét elperemeztem mindkét oldalának hogy tudjon benne forogni, teljesen ép,sértetlen és tökéletesen stabil a feszítő mai napig.

Kedves Bunyek!
Köszönöm a tanácsot. Kifogom próbálni. eljen Amit eddig alupogácsáztam rezgéscsillapítókat, azokban is a pogácsa a zömités és peremezés után, hogy ne tudjon oldalra kicsúszni, körben elforgathatóak voltak, megfelelő illesztés mellett. Valószínű, hogy a pogácsának használt alumíniumrúd anyaga volt talán kicsit puhább a kelleténél. Átmeneti megoldásnak így is jó volt 50 ezer Km -ig. Megjegyzem, újra zömítés után ismét kifogástalan. Az viszont biztató, hogy  egy másik erősebb anyag alkalmazása esetén évekig nem kell a rendszerhez hozzányúlni. wave
Tisztelettel László! worship
  
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #36738 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 14:08:09 »

Nincs véletlenül valakinek elfekvőben egy TDCi blokkra való generátortartó konzolja? Kellene róla egy-két fénykép megfelelő szögből.

PÜ-ben, azután mondom a részleteket, hogy mi érdekelne.

Köszi előre is!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Feketegyöngy
Vendég
« Új hozzászólás #36739 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 17:03:14 »

Sziasztok érdekelne a véleményetek egy tuning boxról érdemes e beletenni az autóba tönkreteszi-e?a másik pedig szeretnék egy k&n sport légszűrőt valakinek volt már az autójában vagy van tapasztalata hasznos-e?
válaszokat előre is köszi hali
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #36740 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 17:24:05 »

Sziasztok érdekelne a véleményetek egy tuning boxról érdemes e beletenni az autóba tönkreteszi-e?a másik pedig szeretnék egy k&n sport légszűrőt valakinek volt már az autójában vagy van tapasztalata hasznos-e?
válaszokat előre is köszi hali
annyiért mint egy box,sokkal jobb optimalizálást lehet készíteni az autódra. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Feketegyöngy
Vendég
« Új hozzászólás #36741 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 18:51:46 »

Mégpedig? a box kb 38 ezer



annyiért mint egy box,sokkal jobb optimalizálást lehet készíteni az autódra. Wink
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #36742 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 19:05:08 »

Sziasztok érdekelne a véleményetek egy tuning boxról érdemes e beletenni az autóba tönkreteszi-e?a másik pedig szeretnék egy k&n sport légszűrőt valakinek volt már az autójában vagy van tapasztalata hasznos-e?
válaszokat előre is köszi hali
Tisztelt Fórumtárs!
Én a sport légszűrő beépítését nem javaslom. Mégpedig a szűrés hatásfoka miatt nem. Sokkal nagyobb szemcsék bejutnak a motorodba, ami hosszútávon csak növeli a kopást. Azonkívül állandó karbantartást és figyelmet igényel. A légszűrőhöz alkalmazott speciális olaj sem olcsó. Egy jó minőségű papírszűrő messze jobb választás.
A tuningbox nem egy adott motorra készített program. Ezért nem lehet tökéletes.
Jobban jársz, ha hozzáértő személlyel, a motorodhoz íratsz egy teljesen új optimalizált programot. Ha ilyen érdekel, keresd Bunyek fórumtársat privátban. wave
Tisztelettel László! worship  
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #36743 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 20:04:41 »

Mégpedig? a box kb 38 ezer



a csipptuning meg 45 és fényév a különbség...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ZBE
Vendég
« Új hozzászólás #36744 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 20:12:14 »

Sziasztok!

Kérdezni szeretném,hogy megéri e lefenekelni az Egr-t és megszüntetni a részecskeszűrőt?Illetve utóbbi el tud e romlani azonnal és van e előjele?(Mert sokat járok külföldön nem szeretném ha ott megállna).
A generátort megéri  90-ről 115A-re feljavítani?Miért jobb az erősebb?
Köszi előre is!
Naplózva
izsoldistvan
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #36745 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 21:44:02 »

az ingadozó alapjáratot okozhatja a generátor is.a töltést ellenőriztétek?kösd le a generátort,és teszteld úgy.ha megszűnik az okozta.

Szia! Az alapjárati töltőfeszültségem 14,5 V ha nincs bekapcsolva semmi fogyasztó.
Naplózva

2006/12  2.0 TDCi Ghia 6 seb
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #36746 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 21:58:29 »

Sziasztok!

Kérdezni szeretném,hogy megéri e lefenekelni az Egr-t és megszüntetni a részecskeszűrőt?Illetve utóbbi el tud e romlani azonnal és van e előjele?(Mert sokat járok külföldön nem szeretném ha ott megállna).
A generátort megéri  90-ről 115A-re feljavítani?Miért jobb az erősebb?
Köszi előre is!
a dpf-el azért óvatosan. nem mindenhol szeretik, ha van, és mégsincs
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #36747 Dátum: 2015.03.22 vasárnap, 22:20:40 »

Sziasztok!

Kérdezni szeretném,hogy megéri e lefenekelni az Egr-t és megszüntetni a részecskeszűrőt?Illetve utóbbi el tud e romlani azonnal és van e előjele?(Mert sokat járok külföldön nem szeretném ha ott megállna).
A generátort megéri  90-ről 115A-re feljavítani?Miért jobb az erősebb?
Köszi előre is!
A reszecskeszurovel akkor szokott gond lenni ha sok a rövid táv.  Hosszú úton rendjéről magát.    Ami jó ahhoz nem kell hozzanyulni.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #36748 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 06:06:53 »

Szia! Az alapjárati töltőfeszültségem 14,5 V ha nincs bekapcsolva semmi fogyasztó.
és kiegfűtésed van?esetleg automata szélvédőfűtés? Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Feketegyöngy
Vendég
« Új hozzászólás #36749 Dátum: 2015.03.23 hétfő, 07:59:08 »

és hol kerül annyiba?nézegettm és ilyen 70 körül találtam de ha megtudnád adni a címet megköszönném:)



a csipptuning meg 45 és fényév a különbség...
Naplózva
Oldalak: 1 ... 728 729 730 731 732 733 734 [735] 736 737 738 739 740 741 742 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.11 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.