Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.20 szombat, 15:40:35 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 260 261 262 263 264 265 266 [267] 268 269 270 271 272 273 274 ... 296   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 4695133 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #13300 Dátum: 2018.11.19 hétfő, 13:53:14 »

Sziasztok!

Jól tudom hogy a delphi rendszerű 2.0 TDCI motoroknak (TXBA euro 5),  5°C alatt hideg indításkor izzítani kellene?
Építettem be izzítás visszajelző ledet a DPF regenerálás visszajelzéséhez, az izzító relé lábaira kötve. Rendben jelzi menet közben a regent, de indításkor még nem jelzett egyszersem.

én tegnap láttam először a kijelzőn az izzítás jelzőt, ma pedig még nem is, pedig 2fok volt (nem TXBA, hanem UFWA)

az 1.8tdci +30fok alatt mindig jelezte, hogy izzít
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #13301 Dátum: 2018.11.19 hétfő, 14:06:54 »

Sziasztok!

Jól tudom hogy a delphi rendszerű 2.0 TDCI motoroknak (TXBA euro 5),  5°C alatt hideg indításkor izzítani kellene?
Építettem be izzítás visszajelző ledet a DPF regenerálás visszajelzéséhez, az izzító relé lábaira kötve. Rendben jelzi menet közben a regent, de indításkor még nem jelzett egyszersem.

Szia.
Biztosan izzít,de lehet,hogy minimális ideig és a visszajelzőt(Műszerfalon,vagy amit beépítettél)nem kapcsolja be.Volt,hogy csak +1C°-nál villant be vagy 1-2 mp világított.No para,majd folyamatos mínuszoknál figyeld  eplus2 .
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.19 hétfő, 14:09:14 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #13302 Dátum: 2018.11.19 hétfő, 14:42:26 »

Szia.
Biztosan izzít,de lehet,hogy minimális ideig és a visszajelzőt(Műszerfalon,vagy amit beépítettél)nem kapcsolja be.Volt,hogy csak +1C°-nál villant be vagy 1-2 mp világított.No para,majd folyamatos mínuszoknál figyeld  eplus2 .


OK!  Köszönöm!
Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #13303 Dátum: 2018.11.19 hétfő, 17:39:53 »

Ezeknél már két külön relé van a motor izzítónak, meg a dpf izzító gyertyának.
Ha jól tévedek...
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
zoltanlaszlo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Új hozzászólás #13304 Dátum: 2018.11.20 kedd, 08:23:11 »

Sziasztok,

Kérnék egy kis segítséget. Kicsit hosszú lesz, remélem nem gond. Az autó egy 2008as, Ford Mondeo MK4, 2.0tdci (140Le), XQBA motorkódú. Lassan 1 éve(megvétel óta) küzdök azzal a problémával, hogy ha teljes terhelést adok az autónak(teljes gáz), akkor van hogy „lüktetve, hullámozva” gyorsúl. Ez a jelenség csak 2000-3000es fordulat tartomány között jelentkezik, sem fölötte sem alatta, minden sebességi fokozatban. Pl: 3.ban 1800as fordulatról, gyorsítva 3500as fordulatig. Ilyenkor nincs semmi füst vagy hasonló, csak ez a fura jelenség. Van hogy tökéletesen működik az autó, tehát nem fix a hiba, ezért természetesen ha szerelőhöz viszem, akkor nem jelentkezik. Hibakód soha sincs az autóban, amikor fenn áll a hiba! Amik eddig cserélve és ellenőrizve lettek:
-   Pierburg szelepek cserélve.
-   EGR ellenőrizve, ledugózva.
-   Töltőnyomás csövek átnézve, nyomásvesztés elvileg nincs.
-   MAF cserélve.
ForScan-ben több logot is csináltam, ahol látszik a hiba jelenség, de sajnos nekem nem egyértelmű mi lehet a baj. A log elemzésében kérnék segítséget.
Az első képen egy érzésre teljesen hibamentes gyorsítás látható én ebben nem látok semmi problémát.

https://www.dropbox.com/s/mjqvji2sqci2eqq/1.png?dl=0

A második képen egy hullámzó gyorsítás log képe látható.

https://www.dropbox.com/s/mmr9xjik8fsmgg3/2.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/4bs7tt715ww5i99/3.PNG?dl=0

Itt ha jól értelmezem a töltő nyomás egyértelműen ugrál. Ha jól tudom Vane Pos, Volt paraméter a turbó geometriát állító kar aktuális pozícióját mutatja. Az érékek alapján nekem a teljesen nyitott és zárt geometria között ugrál? Ez a szenzor egy potméter ahogy néztem, ezt kimértem ennek ellenállás jelében nincs szakadás jónak tűnik, az ellenállás érték szépen egyenletesen változik. Ha jól értelmezem ha „ugrál” a geometria szabályozás akkor ez okozhat hullámzó gyorsulást. A nagy kérdésem, hogy mitől lehet ez. Továbbá ha jól tudom a PCVPWM % az ECU által kiadott vezérlési érték, az nekem furcsa, hogy a geo.poz. változás alatt nincs semmi jel változás ennek a jelében. Az ECU nem foglalkozik ezzel a gyors változással?

Nekem az alábbi ötleteim vannak/voltak eddig a hiba okára:
-   Vagy a geometria kar végén lévő „vákumlabda” nem tartja meg a vákumot. Azt kézi pumpával teszteltem, nem vettem észre vákum vesztést. Illetve gondolom ez fix hibát okozna.
-   A gemetriát állító kar pozíciós szenzora hibás jelet küld (csatlakozó, vezeték). Magát a szenzort kimértem, nem találtam rossznak. Vezetékezési rajzom, ha valakinek lenne bekötési rajza akkor szívesen fogadnám.
-   A geometriát állító szolenoid szelep rossz. Ez cserélve lett többször is, nem hozott eredményt.
-   A geometriát állító szolenoid szelep vezérlése, vezetékezése rossz. Ezt még nem tudtam megnézni, mert nincs vezetékezési rajzom. Ha valakinek lenne bekötési rajza akkor szívesen fogadnám.
-   Találtam egy „vákum tároló dobozt”, gondolom ez is lehet rossz, lyukas. Ezt is megnéztem, de nem vettem rajta észre vákum vesztést.
-   Valamelyik vákum vezetékek rossz, vákum vesztés. Ezt nem tudtam megnézni, de gondolom ez is fix hibát adna.
-   Az ECU-ban van valami hiba. Ezt nem tudom hogy lehet ellenőrizni, nincs semmi hibakód.

Bocsi ha hosszú voltam, de jó lenne egy kis segítség, mert idegesítő a hiba.

[UPDATE]
Úgy tűnik meg lett a hiba oka.
Decemberben már állandóan előjött  P010F a hibakód és 1700-2000 fordulat között beremegett az autó. Januárban elvittem szerelőhöz aki mondta, hogy a remegés hiba oka a kopott kuplungtárcsa, de a hullámzó gyorsításra akkor még csak ötlete volt. Cserélttettem a héten vele kuplungot(2T, szerkezet, kinyomó, váltóolaj stb – 283eFt) és láss csodát elmúlt a remegés és a kigyorsításkor jelentkező hullámzás is. Mondta, hogy a kuplung már nagyon oda volt és több helyen is lilára volt égbe a sok megcsúszás miatt, ebből én semmit nem érzékeltem. Tehát véleménye szerint a hullámzást a megcsúszó kuplung miatti hibás teljesítményszámítás okozta, az autó ezért vette el a teljesítményt ilyen hülye módon és ez okozta a légtömeg viszony hibát is. A javítás óta tökéletes az autó, sose volt ilyen jó. Gondoltam visszajelzek. Most öröm boldogság van.


« Utoljára szerkesztve: 2019.02.08 péntek, 07:33:12 írta zoltanlaszlo » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #13305 Dátum: 2018.11.20 kedd, 08:26:46 »

Sziasztok,

Kérnék egy kis segítséget. Kicsit hosszú lesz, remélem nem gond. Az autó egy 2008as, Ford Mondeo MK4, 2.0tdci (140Le), XQBA motorkódú. Lassan 1 éve(megvétel óta) küzdök azzal a problémával, hogy ha teljes terhelést adok az autónak(teljes gáz), akkor van hogy „lüktetve, hullámozva” gyorsúl. Ez a jelenség csak 2000-3000es fordulat tartomány között jelentkezik, sem fölötte sem alatta, minden sebességi fokozatban. Pl: 3.ban 1800as fordulatról, gyorsítva 3500as fordulatig. Ilyenkor nincs semmi füst vagy hasonló, csak ez a fura jelenség. Van hogy tökéletesen működik az autó, tehát nem fix a hiba, ezért természetesen ha szerelőhöz viszem, akkor nem jelentkezik. Hibakód soha sincs az autóban, amikor fenn áll a hiba! Amik eddig cserélve és ellenőrizve lettek:
-   Pierburg szelepek cserélve.
-   EGR ellenőrizve, ledugózva.
-   Töltőnyomás csövek átnézve, nyomásvesztés elvileg nincs.
-   MAF cserélve.
ForScan-ben több logot is csináltam, ahol látszik a hiba jelenség, de sajnos nekem nem egyértelmű mi lehet a baj. A log elemzésében kérnék segítséget.
Az első képen egy érzésre teljesen hibamentes gyorsítás látható én ebben nem látok semmi problémát.

https://www.dropbox.com/s/mjqvji2sqci2eqq/1.png?dl=0

A második képen egy hullámzó gyorsítás log képe látható.

https://www.dropbox.com/s/mmr9xjik8fsmgg3/2.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/4bs7tt715ww5i99/3.PNG?dl=0

Itt ha jól értelmezem a töltő nyomás egyértelműen ugrál. Ha jól tudom Vane Pos, Volt paraméter a turbó geometriát állító kar aktuális pozícióját mutatja. Az érékek alapján nekem a teljesen nyitott és zárt geometria között ugrál? Ez a szenzor egy potméter ahogy néztem, ezt kimértem ennek ellenállás jelében nincs szakadás jónak tűnik, az ellenállás érték szépen egyenletesen változik. Ha jól értelmezem ha „ugrál” a geometria szabályozás akkor ez okozhat hullámzó gyorsulást. A nagy kérdésem, hogy mitől lehet ez. Továbbá ha jól tudom a PCVPWM % az ECU által kiadott vezérlési érték, az nekem furcsa, hogy a geo.poz. változás alatt nincs semmi jel változás ennek a jelében. Az ECU nem foglalkozik ezzel a gyors változással?

Nekem az alábbi ötleteim vannak/voltak eddig a hiba okára:
-   Vagy a geometria kar végén lévő „vákumlabda” nem tartja meg a vákumot. Azt kézi pumpával teszteltem, nem vettem észre vákum vesztést. Illetve gondolom ez fix hibát okozna.
-   A gemetriát állító kar pozíciós szenzora hibás jelet küld (csatlakozó, vezeték). Magát a szenzort kimértem, nem találtam rossznak. Vezetékezési rajzom, ha valakinek lenne bekötési rajza akkor szívesen fogadnám.
-   A geometriát állító szolenoid szelep rossz. Ez cserélve lett többször is, nem hozott eredményt.
-   A geometriát állító szolenoid szelep vezérlése, vezetékezése rossz. Ezt még nem tudtam megnézni, mert nincs vezetékezési rajzom. Ha valakinek lenne bekötési rajza akkor szívesen fogadnám.
-   Találtam egy „vákum tároló dobozt”, gondolom ez is lehet rossz, lyukas. Ezt is megnéztem, de nem vettem rajta észre vákum vesztést.
-   Valamelyik vákum vezetékek rossz, vákum vesztés. Ezt nem tudtam megnézni, de gondolom ez is fix hibát adna.
-   Az ECU-ban van valami hiba. Ezt nem tudom hogy lehet ellenőrizni, nincs semmi hibakód.

Bocsi ha hosszú voltam, de jó lenne egy kis segítség, mert idegesítő a hiba.

a vákumcsövek hibája okozhatja, mert azt a vákum összetudja szívni. Ha repedezett, akkor hol tud falsot szippantani, hol nem.
Nem nagy költség az összeset cserélni gondolkodás nélkül.Méterre lehet a legtöbb autósboltban venni.Párszázas kategória.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zoltanlaszlo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Új hozzászólás #13306 Dátum: 2018.11.20 kedd, 09:11:16 »

a vákumcsövek hibája okozhatja, mert azt a vákum összetudja szívni. Ha repedezett, akkor hol tud falsot szippantani, hol nem.
Nem nagy költség az összeset cserélni gondolkodás nélkül.Méterre lehet a legtöbb autósboltban venni.Párszázas kategória.

Köszi a tippet! Méretet tudsz mondani, hogy kb hány méter kell (2m elég)?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #13307 Dátum: 2018.11.20 kedd, 09:23:15 »

Köszi a tippet! Méretet tudsz mondani, hogy kb hány méter kell (2m elég)?
szinte biztos...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #13308 Dátum: 2018.11.20 kedd, 19:39:28 »

Ezeknél már két külön relé van a motor izzítónak, meg a dpf izzító gyertyának.
Ha jól tévedek...

Így érthető.
Köszönöm.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #13309 Dátum: 2018.11.21 szerda, 16:06:57 »

eddig úgy tudtam, hogy a regenhez kell egy pár feltétel megléte, mint a 2000-es fordulatszám, 600 fokos DPF és 65-70 fokos vízhő, de minap vettem észre, hogy 1700-1750-es fordulatnál is bekapcsol a regen. Lehet tudni, hogy mi a tuti?
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #13310 Dátum: 2018.11.21 szerda, 16:28:50 »

eddig úgy tudtam, hogy a regenhez kell egy pár feltétel megléte, mint a 2000-es fordulatszám, 600 fokos DPF és 65-70 fokos vízhő, de minap vettem észre, hogy 1700-1750-es fordulatnál is bekapcsol a regen. Lehet tudni, hogy mi a tuti?
a fordulatszám biztos nem.alapjáraton is indít regent.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #13311 Dátum: 2018.11.21 szerda, 16:46:36 »

eddig úgy tudtam, hogy a regenhez kell egy pár feltétel megléte, mint a 2000-es fordulatszám, 600 fokos DPF és 65-70 fokos vízhő, de minap vettem észre, hogy 1700-1750-es fordulatnál is bekapcsol a regen. Lehet tudni, hogy mi a tuti?

Ha a kis agyacskája úgy gondolja, hogy regen kell a DPF-nek, akkor regenerálni fog.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #13312 Dátum: 2018.11.21 szerda, 17:08:36 »

Ha a kis agyacskája úgy gondolja, hogy regen kell a DPF-nek, akkor regenerálni fog.
kipuff hőfok,nyomáskülönbség szenzor jele,vízhőmérséklet,...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #13313 Dátum: 2018.11.21 szerda, 17:46:15 »

kipuff hőfok,nyomáskülönbség szenzor jele,vízhőmérséklet,...
Ok, köszönöm!  eljen
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #13314 Dátum: 2018.11.21 szerda, 18:39:49 »

Sziasztok!
Múltkor észrevettem, hogy 2000-es fordulat környékén padlógáznál kb. 1-2 mp-ig megtorpan/beremeg az autó, majd gyorsul szépen probléma nélkül.
Az eset után elkezdtem próbálgatni, és a dolog 3-4-5. fokozatban jön elő, 2000-es fordulat alatt egy mutatónyival, csak padlógáz esetén. Kisebb gáznél, vagy magasabb alacsonyabb/magasabb fordulaton semmi baja.
Nem számít, hogy hideg vagy meleg-e a motor, és csak padlógáznál. 6. fokozatban nem jön elő a hiba, az 1, 2 meg olyan gyorsan felpörög, hogy ott nem is tudom előidézni ezt a szituációt.
Amúgy teljesen olyan érzés, mint amikor benzines autónál kihagy egy henger gyújtásprobléma miatt (mk1-nél volt tapasztalat  vigyor3).
Hibakód nincs, diagolni még nem volt időm. Pierburg szelepeket megcseréltem próbára, de nem változott semmi, bár nem tudom okozhat-e ilyet.
Valakinek van ötlete? Illetve Forscannel milyen adatokat érdemes logolni majd?
2.0 TDCI QXBA - PowerFord féle 170 lóerő.

Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #13315 Dátum: 2018.11.21 szerda, 18:42:16 »

kipuff hőfok,nyomáskülönbség szenzor jele,vízhőmérséklet,...
Ha megszakítasz egy regent, másnap reggel jéghideg motorral úgy beindul a regen, hogy csak lesel. Annyiból jó, hogy ilyenkor baromi gyorsan melegszik.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #13316 Dátum: 2018.11.21 szerda, 19:27:01 »

Ha megszakítasz egy regent, másnap reggel jéghideg motorral úgy beindul a regen, hogy csak lesel. Annyiból jó, hogy ilyenkor baromi gyorsan melegszik.

Igen, nekem is simán van, hogy éppenhogy elindulok otthonról, nem teszek meg 3 km-t, aztán már a regenerál.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #13317 Dátum: 2018.11.21 szerda, 19:32:09 »

Ha megszakítasz egy regent, másnap reggel jéghideg motorral úgy beindul a regen, hogy csak lesel. Annyiból jó, hogy ilyenkor baromi gyorsan melegszik.
Én így vettem észre anno, hogy probléma van.
Régebben olvastam, hogy üzemanyag tartály állása is számít, de nekem már regenerált úgy is, hogy alig volt pár km megtehető, szóval szerintem ha kell, akkor csinálja.  vigyor3
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #13318 Dátum: 2018.11.21 szerda, 21:11:56 »

Sziasztok!
Múltkor észrevettem, hogy 2000-es fordulat környékén padlógáznál kb. 1-2 mp-ig megtorpan/beremeg az autó, majd gyorsul szépen probléma nélkül.
Az eset után elkezdtem próbálgatni, és a dolog 3-4-5. fokozatban jön elő, 2000-es fordulat alatt egy mutatónyival, csak padlógáz esetén. Kisebb gáznél, vagy magasabb alacsonyabb/magasabb fordulaton semmi baja.
Nem számít, hogy hideg vagy meleg-e a motor, és csak padlógáznál. 6. fokozatban nem jön elő a hiba, az 1, 2 meg olyan gyorsan felpörög, hogy ott nem is tudom előidézni ezt a szituációt.
Amúgy teljesen olyan érzés, mint amikor benzines autónál kihagy egy henger gyújtásprobléma miatt (mk1-nél volt tapasztalat  vigyor3).
Hibakód nincs, diagolni még nem volt időm. Pierburg szelepeket megcseréltem próbára, de nem változott semmi, bár nem tudom okozhat-e ilyet.
Valakinek van ötlete? Illetve Forscannel milyen adatokat érdemes logolni majd?
2.0 TDCI QXBA - PowerFord féle 170 lóerő.



Irtam egy PÜ-t kicsit mással kapcsolatban.  wave
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #13319 Dátum: 2018.11.21 szerda, 21:21:55 »

Sziasztok!

Létezik olyan, hogy amig kisebb sebességnél ( 0-60) padlógázon szépen kimérhető a turbónyomás (2,5bar), addig nagyobb sebességnél (110 felett) már nem képes a turbó előállitani a kellő nyomást? Kimérni nem tudom sajna, mert a forscanes kis gépem lassú és befagy az élőadatos mérések közben. A kisebb sebességnél más segitett, de pályára nem tudtunk kimenni.
Azért kérdem, mert pályán mintha elfogyna az autó ereje 110 felett és onnantól már egyre sűrűbb korom jön amikor gyorsitanék, ahogy emelkedik a sebesség. Mintha levegőhiányos lenne a "keverék".
Városban ritkán jön korom, ahhoz padlózni kell, de akkor is csak egy pillanatra jön, ami a lerakódás is lehet.
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
zoltanlaszlo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Új hozzászólás #13320 Dátum: 2018.11.22 csütörtök, 07:46:45 »

írtam neked privát üzenetet!

Sziasztok!
Múltkor észrevettem, hogy 2000-es fordulat környékén padlógáznál kb. 1-2 mp-ig megtorpan/beremeg az autó, majd gyorsul szépen probléma nélkül.
Az eset után elkezdtem próbálgatni, és a dolog 3-4-5. fokozatban jön elő, 2000-es fordulat alatt egy mutatónyival, csak padlógáz esetén. Kisebb gáznél, vagy magasabb alacsonyabb/magasabb fordulaton semmi baja.
Nem számít, hogy hideg vagy meleg-e a motor, és csak padlógáznál. 6. fokozatban nem jön elő a hiba, az 1, 2 meg olyan gyorsan felpörög, hogy ott nem is tudom előidézni ezt a szituációt.
Amúgy teljesen olyan érzés, mint amikor benzines autónál kihagy egy henger gyújtásprobléma miatt (mk1-nél volt tapasztalat  vigyor3).
Hibakód nincs, diagolni még nem volt időm. Pierburg szelepeket megcseréltem próbára, de nem változott semmi, bár nem tudom okozhat-e ilyet.
Valakinek van ötlete? Illetve Forscannel milyen adatokat érdemes logolni majd?
2.0 TDCI QXBA - PowerFord féle 170 lóerő.


Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #13321 Dátum: 2018.11.22 csütörtök, 08:08:31 »

Ha megszakítasz egy regent, másnap reggel jéghideg motorral úgy beindul a regen, hogy csak lesel. Annyiból jó, hogy ilyenkor baromi gyorsan melegszik.
Pontosan. Azzal kezdi, hogy az izzítás(is) rajta marad, és elkezdi bemelegíteni az autót.A regeneráció csak akkor indul el,amikor megvannak a hőmérsékletek.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #13322 Dátum: 2018.11.22 csütörtök, 08:08:56 »

Ha megszakítasz egy regent, másnap reggel jéghideg motorral úgy beindul a regen, hogy csak lesel. Annyiból jó, hogy ilyenkor baromi gyorsan melegszik.
ezt mondom,lásd lejjebb egyel.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #13323 Dátum: 2018.11.22 csütörtök, 18:58:02 »

ezt mondom,lásd lejjebb egyel.
Mivel ugyanara a hsz-re válaszoltál kétszer. Többet ne igyál, ha már kettőslátásod van.  nyes
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #13324 Dátum: 2018.11.22 csütörtök, 19:01:30 »

Én így vettem észre anno, hogy probléma van.
Régebben olvastam, hogy üzemanyag tartály állása is számít, de nekem már regenerált úgy is, hogy alig volt pár km megtehető, szóval szerintem ha kell, akkor csinálja.  vigyor3
Azt hiszem más márkánál is úgy van, de a Mondeom biztosan úgy csinálja, hogy csak olyankor kezd regenerálni (pontosabban kiértékeli az adatokat), ha az üzemanyag mutató pont valamelyik negyeden áll (egész, 3/4, fél, 1/4). Üresnél még nem tapasztaltam, de ezek szerint nálad az is megtörtént. Ha a jelek között van a mutató, akkor nincs regen.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #13325 Dátum: 2018.11.22 csütörtök, 19:01:54 »

Mivel ugyanara a hsz-re válaszoltál kétszer. Többet ne igyál, ha már kettőslátásod van.  nyes
jah.De kevesebbet se. vigyor3  Zsoltinak ment volna az egyik...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #13326 Dátum: 2018.11.22 csütörtök, 19:36:55 »

Azt hiszem más márkánál is úgy van, de a Mondeom biztosan úgy csinálja, hogy csak olyankor kezd regenerálni (pontosabban kiértékeli az adatokat), ha az üzemanyag mutató pont valamelyik negyeden áll (egész, 3/4, fél, 1/4). Üresnél még nem tapasztaltam, de ezek szerint nálad az is megtörtént. Ha a jelek között van a mutató, akkor nincs regen.
Én már annyira kitapasztaltam, hogy ~600km-enként csinálja. Regenerálásnál nullázom a napi számlálót, és amikor közeledek 600-hoz. (pl.: 580), akkor m0-son hazafele meghuzatom,
és el is kezd regenerálni, megyek 2 lehajtónyit és vége.  vigyor3
Erdélyből hazafele volt úgy, hogy pont annyi volt a megtehető ami hazáig elég, és nem álltam meg tankolni, és az m0-son elkezdte az utolsó párkm-en.
Lehet, hogy ott 0-nál érzékelte a mutatót.  eplus2
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #13327 Dátum: 2018.11.23 péntek, 10:04:11 »

Tök jó, hogy szerintetek megfigyelhetö ez a mutatós dolog.....

Az értékeket nézi és bizony ha sok a korom regenerál ha kell neki rohadtúl, nem nézi, hogy mennyi üzemanyag van benne!!!!


 worship worship

Én már annyira kitapasztaltam, hogy ~600km-enként csinálja. Regenerálásnál nullázom a napi számlálót, és amikor közeledek 600-hoz. (pl.: 580), akkor m0-son hazafele meghuzatom,
és el is kezd regenerálni, megyek 2 lehajtónyit és vége.  vigyor3
Erdélyből hazafele volt úgy, hogy pont annyi volt a megtehető ami hazáig elég, és nem álltam meg tankolni, és az m0-son elkezdte az utolsó párkm-en.
Lehet, hogy ott 0-nál érzékelte a mutatót.  eplus2
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #13328 Dátum: 2018.11.23 péntek, 11:15:10 »

Tök jó, hogy szerintetek megfigyelhetö ez a mutatós dolog.....

Az értékeket nézi és bizony ha sok a korom regenerál ha kell neki rohadtúl, nem nézi, hogy mennyi üzemanyag van benne!!!!


 worship worship

Szerintem nem figyelhető meg, azt csak poénból írtam.  vigyor3
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #13329 Dátum: 2018.11.23 péntek, 20:08:40 »

Tök jó, hogy szerintetek megfigyelhetö ez a mutatós dolog.....

Az értékeket nézi és bizony ha sok a korom regenerál ha kell neki rohadtúl, nem nézi, hogy mennyi üzemanyag van benne!!!!


 worship worship

Megfigyelhető. Pont ma regenerált, pontosan negyeden állt a mutató. Az értéket nézi, de nem állandóan, hanem csak negyed tankonként.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #13330 Dátum: 2018.11.23 péntek, 20:10:13 »

Megfigyelhető. Pont ma regenerált, pontosan negyeden állt a mutató. Az értéket nézi, de nem állandóan, hanem csak negyed tankonként.
Legközelebb megnézem, hogy áll a mutató.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6475


E-mail
« Új hozzászólás #13331 Dátum: 2018.11.23 péntek, 20:37:44 »

Legközelebb megnézem, hogy áll a mutató.
Ez így egy elég feldobott labda...  hehe
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #13332 Dátum: 2018.11.25 vasárnap, 10:34:44 »

Csak nézd a forscan-t. Amikor víz ~70-fok feletti már a és eléri a dpf 100%-t regenerálni fog, legfeljebb nem futtatja végig, mondjuk lemegy 90%-ra. Aztán 100%-nál megint belekezd. Ha röviddel regen elindulása után korábban megszakítottad a folyamatot és jelentősen visszahűlt a motor, tulajdonképen nem regenerált semmit, van eset, hogy már 50 fokos motornál elkezdi a regent megint, hidegebb motornál nem volna szerencsés. De van eset amikor nem engedi regenerálni, tálán kis sebesség miatt városnak ítéli a környezetet, talán fél tank alatt (is). Általában egy teszt melegítést csinál, ahol a reg hőfok elérése ellenőrződik. így 100% fölé kerül az érték, ilyenkor már továbbengedi 120%-ig,  akkor lesz megint regen. Belezavarni bele tudsz a folyamatba, de ha a rendszer rendben van, előbb, utóbb leregenerál.
Rengeteg logom van már, már feleslegesnek érzem kielemezni, el is felejtettem őket. Induláskor megnézem az állást. A szerint próbálok készülni. A LED sokat segít. Lehetőleg lefuttatom a regent, és igyekszem úgy autózni regen alatt, hogy "kellemes" legyen a rendszernek. És megvárni mindenképpen míg visszahűl leállítás előtt a kipufogó rendszer, ha úgy jön ki a lépés. Talán + 2 perc. Ilyen forrón leállítani az autót talán rosszabb, mint egy tempós pályamenet követően azonnal. Nem értem mai napig, minek kellett ezt folyamatot eltitkolni. Pláne, hogy ott a digitális megjelenítő és a háttér adat is. Talán statisztika is, meg a gyártónak úgy is mindegy mire probléma lesz. Meg az emberek többségen nem foglalkozik vele úgysem.


Megfigyelhető. Pont ma regenerált, pontosan negyeden állt a mutató. Az értéket nézi, de nem állandóan, hanem csak negyed tankonként.
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #13333 Dátum: 2018.11.26 hétfő, 16:31:54 »

Hali! Pierburgtól a turbóig a vákuumcső végig gumi vagy van benne esetleg fém cső toldás is? Az egr környékén látok egy vékony fém csövet, végein gumicső, de hogy hova megy azt nem látom. Ez lenne a turbóé?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #13334 Dátum: 2018.11.26 hétfő, 16:46:18 »

Sziasztok!

Úgy hallom mintha kifújna a kipufogóm valahol a motortér körül még. Volt valakinek hasonló?
Néztem a turbónál nincs tömítés, a katalizátor után nem mutatja a rajz, a DPF után se látom a rajzon. Még a flexi csőre gondolok, de nem tudom mikor tudok alánézni.
Esetleg hátha tapasztalt már valaki ilyet, alapjáraton is hallom, illetve leállításnál is.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #13335 Dátum: 2018.11.26 hétfő, 20:51:29 »

Jobb híján tegyél alá egy tál finom, száraz homokot. Kérj meg valakit, hogy adjon gázt hosszabban. Világíts oda közben LED lámpával. Ha tényleg kifúj és szerencséd van, látni fogod. Nekem a részecskeszűrő előtt eresztett így tisztítás után. Ott volt tömítés. Az nem volt megfelelő. Cserélték és jó lett. Érdekes hangja van a turbós motor kifújásnak. Teljesen más, mint a szívómotor.  nyes
Sziasztok!

Úgy hallom mintha kifújna a kipufogóm valahol a motortér körül még. Volt valakinek hasonló?
Néztem a turbónál nincs tömítés, a katalizátor után nem mutatja a rajz, a DPF után se látom a rajzon. Még a flexi csőre gondolok, de nem tudom mikor tudok alánézni.
Esetleg hátha tapasztalt már valaki ilyet, alapjáraton is hallom, illetve leállításnál is.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.26 hétfő, 20:54:02 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #13336 Dátum: 2018.11.28 szerda, 15:06:37 »

SOS

Segitsen valaki légyszíves! Ma nézegettem a motortérben a vákuumcsöveket és közben ezt a kemény műanyag csövet találtam, aminek vagy törött a vége, ami a szívósor alá megx vagy nincs vége, mert nem találtam a többi részét, folytatását. A másik vége a váltó (automata aisin) felé megy le, de sehogy se fértem oda, hogy lefotozzam, de a váltóba mehet talán. Milyen cső ez???  wow1

Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #13337 Dátum: 2018.11.28 szerda, 15:08:34 »

SOS

Segitsen valaki légyszíves! Ma nézegettem a motortérben a vákuumcsöveket és közben ezt a kemény műanyag csövet találtam, aminek vagy törött a vége, ami a szívósor alá megx vagy nincs vége, mert nem találtam a többi részét, folytatását. A másik vége a váltó (automata aisin) felé megy le, de sehogy se fértem oda, hogy lefotozzam, de a váltóba mehet talán. Milyen cső ez???  wow1


Igy van a helyén. A vákuumszivattyú elött megy le a semmibe.

« Utoljára szerkesztve: 2018.11.28 szerda, 17:29:49 írta alf® » Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #13338 Dátum: 2018.11.28 szerda, 17:32:47 »

Igy van a helyén. A vákuumszivattyú elött megy le a semmibe.

[img width=800 height=450]https://kepkuldes.com/images/71147a27a913bacac9acb852ba842f74.jpg
ez nem a termosztát légtelenítő csöve? Azt letudod csekkolni,mert rámegy a kiegyenlítő csonkjára.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #13339 Dátum: 2018.11.28 szerda, 18:06:33 »

ez nem a termosztát légtelenítő csöve? Azt letudod csekkolni,mert rámegy a kiegyenlítő csonkjára.

Köszi, de közben kiderült a nagx igazság. Ez a váltó levegőző csöve. Nem gondoltam volna, hogy ilyen is van, de mégis.  taps
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #13340 Dátum: 2018.11.28 szerda, 20:30:30 »

Erre nincs senkinek elképzelése?
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1153757#msg1153757
Bántja a csőrömet.  rinya

 worship  Mesterek!  ??
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Dpontg
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #13341 Dátum: 2018.11.29 csütörtök, 10:32:34 »

Sziasztok!


2010-es 163LE (TXBAA) mondeóm van.

Garázsban hidegen(15fok) pöccre indul viszont remeg,dadog az alapjárat.
Utcán inditva (5Fok) többször  le is áll.
Ha bemelegszik elmúlik.

Szerelők a porlasztókra gyanakszanak.
Ebben a tipusban milyen porlaszók vannak? lehet javítani? vagy cserélni kell?

köszönöm
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #13342 Dátum: 2018.11.29 csütörtök, 12:16:28 »

Sziasztok!


2010-es 163LE (TXBAA) mondeóm van.

Garázsban hidegen(15fok) pöccre indul viszont remeg,dadog az alapjárat.
Utcán inditva (5Fok) többször  le is áll.
Ha bemelegszik elmúlik.

Szerelők a porlasztókra gyanakszanak.
Ebben a tipusban milyen porlaszók vannak? lehet javítani? vagy cserélni kell?

köszönöm

Sok oka lehet sajnos.

- ha üa. ellátó rendszer, azt mérni és monitorozni kell -> hozzáértő szerelő
- lehet gyenge indítóáram (ennek kicsi a valószínűsége, de lehetséges), nem éri el a főtengely a kellő fordulatot -> méress rá egy akkuboltban vagy te magad az akkumulátorra

Porlasztó + cr. szivattyú felújítással sokan foglalkoznak, tudunk ebben segíteni!

 wave wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #13343 Dátum: 2018.12.01 szombat, 14:09:29 »

Szervusztok!
Kartergáz szellőzés, elvezetés szelepek cserélhetőek nagyobb elem csere nélkül, vagy kompletten kell? Például a műanyag szelepfedelet cserélni.
Hol vannak ezek az okosságok? Úgy olvastam valahol, hogy turbós motoroknál a szellőztető rendszer összetettebb. Annyi cső van, hogy labirintusost lehet játszani. beka3
 worship

Erre nincs senkinek elképzelése?
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1153757#msg1153757
Bántja a csőrömet.  rinya

 worship  Mesterek!  ??
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.01 szombat, 14:15:14 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #13344 Dátum: 2018.12.01 szombat, 17:03:19 »

Sziasztok!


2010-es 163LE (TXBAA) mondeóm van.

Garázsban hidegen(15fok) pöccre indul viszont remeg,dadog az alapjárat.
Utcán inditva (5Fok) többször  le is áll.
Ha bemelegszik elmúlik.

Szerelők a porlasztókra gyanakszanak.
Ebben a tipusban milyen porlaszók vannak? lehet javítani? vagy cserélni kell?

köszönöm

de első körben az izzitó gyertyáidat méresd ki, mert lehet halot belőle vagy 2 db
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #13345 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 16:38:26 »

Üdv!

Kérdés: ha a turbó geometria lapátjai nem tudnak kinyitni teljesen egy padlógáznál, csak kb 70%osan, akkor a turbó nyomás is alacsonyabb lesz mérésnél vagy az még lehet 250kpa a lapátoktól függetlenül!?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #13346 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 18:24:10 »

Üdv!

Kérdés: ha a turbó geometria lapátjai nem tudnak kinyitni teljesen egy padlógáznál, csak kb 70%osan, akkor a turbó nyomás is alacsonyabb lesz mérésnél vagy az még lehet 250kpa a lapátoktól függetlenül!?
a lapátállástól változik de a fordulat függvényében nem csak 100%lapátállásnál tud maximum nyomással tölteni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #13347 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 18:33:50 »

a lapátállástól változik de a fordulat függvényében nem csak 100%lapátállásnál tud maximum nyomással tölteni.

Köszi a gyors választ!  worship
Akkor kizárhatom a geo lapátjának hibáját, mert a töltőnyomás mindig megvan. A rajta lévő poti viszont hibás jeleket küld. Azonos motorral szerelt kocsin néztük élő képét és ott padlógázon 120-130voltot ad, nekem pusztán 70-80at. Alapjáraton neki stabil -50V, nekem -80V körül stabil.
Ez mit eredményezhet összességében kigyorsitásnál? Többlet üzemanyag befecskendezést vagy nem elegendő levegőt okozhat?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #13348 Dátum: 2018.12.03 hétfő, 18:50:12 »

Sziasztok!


2010-es 163LE (TXBAA) mondeóm van.

Garázsban hidegen(15fok) pöccre indul viszont remeg,dadog az alapjárat.
Utcán inditva (5Fok) többször  le is áll.
Ha bemelegszik elmúlik.

Szerelők a porlasztókra gyanakszanak.
Ebben a tipusban milyen porlaszók vannak? lehet javítani? vagy cserélni kell?

köszönöm

első körben én is izzitógyertyákra gyanakodnék. volt már cserélve? km?
Naplózva

Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #13349 Dátum: 2018.12.07 péntek, 14:38:10 »

Sziasztok!

Faceliftes 2.0 Tdciben izzítógyertyákat cserélnék. Milyen márkát vegyek? Beru, Bosch, Ngk
Üzemanyagszűrőt, szívócsonk pillangószelepet, EGR-t elég levenni?
Milyen tömítésekkel számoljak?
Hűtővíz az EGRnél fog folyni igaz?

Köszönöm
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Oldalak: 1 ... 260 261 262 263 264 265 266 [267] 268 269 270 271 272 273 274 ... 296   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.