Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:46:36
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
260
261
262
263
264
265
266
[
267
]
268
269
270
271
272
273
274
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5256119 alkalommal)
0 Felhasználó és 138 vendég van a témában
G_B
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1162
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13300 Dátum:
2018.11.19 hétfő, 13:53:14 »
Idézetet írta: egyuri - 2018.11.19 hétfő, 13:34:10
Sziasztok!
Jól tudom hogy a delphi rendszerű 2.0 TDCI motoroknak (TXBA euro 5), 5°C alatt hideg indításkor izzítani kellene?
Építettem be izzítás visszajelző ledet a DPF regenerálás visszajelzéséhez, az izzító relé lábaira kötve. Rendben jelzi menet közben a regent, de indításkor még nem jelzett egyszersem.
én tegnap láttam először a kijelzőn az izzítás jelzőt, ma pedig még nem is, pedig 2fok volt (nem TXBA, hanem UFWA)
az 1.8tdci +30fok alatt mindig jelezte, hogy izzít
Naplózva
üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13301 Dátum:
2018.11.19 hétfő, 14:06:54 »
Idézetet írta: egyuri - 2018.11.19 hétfő, 13:34:10
Sziasztok!
Jól tudom hogy a delphi rendszerű 2.0 TDCI motoroknak (TXBA euro 5), 5°C alatt hideg indításkor izzítani kellene?
Építettem be izzítás visszajelző ledet a DPF regenerálás visszajelzéséhez, az izzító relé lábaira kötve. Rendben jelzi menet közben a regent, de indításkor még nem jelzett egyszersem.
Szia.
Biztosan izzít,de lehet,hogy minimális ideig és a visszajelzőt(Műszerfalon,vagy amit beépítettél)nem kapcsolja be.Volt,hogy csak +1C°-nál villant be vagy 1-2 mp világított.No para,majd folyamatos mínuszoknál figyeld
.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.11.19 hétfő, 14:09:14 írta Vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
egyuri
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13302 Dátum:
2018.11.19 hétfő, 14:42:26 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2018.11.19 hétfő, 14:06:54
Szia.
Biztosan izzít,de lehet,hogy minimális ideig és a visszajelzőt(Műszerfalon,vagy amit beépítettél)nem kapcsolja be.Volt,hogy csak +1C°-nál villant be vagy 1-2 mp világított.No para,majd folyamatos mínuszoknál figyeld
.
OK! Köszönöm!
Naplózva
MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13303 Dátum:
2018.11.19 hétfő, 17:39:53 »
Ezeknél már két külön relé van a motor izzítónak, meg a dpf izzító gyertyának.
Ha jól tévedek...
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
zoltanlaszlo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13304 Dátum:
2018.11.20 kedd, 08:23:11 »
Sziasztok,
Kérnék egy kis segítséget. Kicsit hosszú lesz, remélem nem gond. Az autó egy 2008as, Ford Mondeo MK4, 2.0tdci (140Le), XQBA motorkódú. Lassan 1 éve(megvétel óta) küzdök azzal a problémával, hogy ha teljes terhelést adok az autónak(teljes gáz), akkor van hogy „lüktetve, hullámozva” gyorsúl. Ez a jelenség csak 2000-3000es fordulat tartomány között jelentkezik, sem fölötte sem alatta, minden sebességi fokozatban. Pl: 3.ban 1800as fordulatról, gyorsítva 3500as fordulatig. Ilyenkor nincs semmi füst vagy hasonló, csak ez a fura jelenség. Van hogy tökéletesen működik az autó, tehát nem fix a hiba, ezért természetesen ha szerelőhöz viszem, akkor nem jelentkezik. Hibakód soha sincs az autóban, amikor fenn áll a hiba! Amik eddig cserélve és ellenőrizve lettek:
- Pierburg szelepek cserélve.
- EGR ellenőrizve, ledugózva.
- Töltőnyomás csövek átnézve, nyomásvesztés elvileg nincs.
- MAF cserélve.
ForScan-ben több logot is csináltam, ahol látszik a hiba jelenség, de sajnos nekem nem egyértelmű mi lehet a baj. A log elemzésében kérnék segítséget.
Az első képen egy érzésre teljesen hibamentes gyorsítás látható én ebben nem látok semmi problémát.
https://www.dropbox.com/s/mjqvji2sqci2eqq/1.png?dl=0
A második képen egy hullámzó gyorsítás log képe látható.
https://www.dropbox.com/s/mmr9xjik8fsmgg3/2.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/4bs7tt715ww5i99/3.PNG?dl=0
Itt ha jól értelmezem a töltő nyomás egyértelműen ugrál. Ha jól tudom
Vane Pos, Volt
paraméter a turbó geometriát állító kar aktuális pozícióját mutatja. Az érékek alapján nekem a teljesen nyitott és zárt geometria között ugrál? Ez a szenzor egy potméter ahogy néztem, ezt kimértem ennek ellenállás jelében nincs szakadás jónak tűnik, az ellenállás érték szépen egyenletesen változik. Ha jól értelmezem ha „ugrál” a geometria szabályozás akkor ez okozhat hullámzó gyorsulást. A nagy kérdésem, hogy mitől lehet ez. Továbbá ha jól tudom a
PCVPWM %
az ECU által kiadott vezérlési érték, az nekem furcsa, hogy a geo.poz. változás alatt nincs semmi jel változás ennek a jelében. Az ECU nem foglalkozik ezzel a gyors változással?
Nekem az alábbi ötleteim vannak/voltak eddig a hiba okára:
- Vagy a geometria kar végén lévő „vákumlabda” nem tartja meg a vákumot. Azt kézi pumpával teszteltem, nem vettem észre vákum vesztést. Illetve gondolom ez fix hibát okozna.
- A gemetriát állító kar pozíciós szenzora hibás jelet küld (csatlakozó, vezeték). Magát a szenzort kimértem, nem találtam rossznak. Vezetékezési rajzom, ha valakinek lenne bekötési rajza akkor szívesen fogadnám.
- A geometriát állító szolenoid szelep rossz. Ez cserélve lett többször is, nem hozott eredményt.
- A geometriát állító szolenoid szelep vezérlése, vezetékezése rossz. Ezt még nem tudtam megnézni, mert nincs vezetékezési rajzom. Ha valakinek lenne bekötési rajza akkor szívesen fogadnám.
- Találtam egy „vákum tároló dobozt”, gondolom ez is lehet rossz, lyukas. Ezt is megnéztem, de nem vettem rajta észre vákum vesztést.
- Valamelyik vákum vezetékek rossz, vákum vesztés. Ezt nem tudtam megnézni, de gondolom ez is fix hibát adna.
- Az ECU-ban van valami hiba. Ezt nem tudom hogy lehet ellenőrizni, nincs semmi hibakód.
Bocsi ha hosszú voltam, de jó lenne egy kis segítség, mert idegesítő a hiba.
[UPDATE]
Úgy tűnik meg lett a hiba oka.
Decemberben már állandóan előjött P010F a hibakód és 1700-2000 fordulat között beremegett az autó. Januárban elvittem szerelőhöz aki mondta, hogy a remegés hiba oka a kopott kuplungtárcsa, de a hullámzó gyorsításra akkor még csak ötlete volt. Cserélttettem a héten vele kuplungot(2T, szerkezet, kinyomó, váltóolaj stb – 283eFt) és láss csodát elmúlt a remegés és a kigyorsításkor jelentkező hullámzás is. Mondta, hogy a kuplung már nagyon oda volt és több helyen is lilára volt égbe a sok megcsúszás miatt, ebből én semmit nem érzékeltem. Tehát véleménye szerint a hullámzást a megcsúszó kuplung miatti hibás teljesítményszámítás okozta, az autó ezért vette el a teljesítményt ilyen hülye módon és ez okozta a légtömeg viszony hibát is. A javítás óta tökéletes az autó, sose volt ilyen jó. Gondoltam visszajelzek. Most öröm boldogság van.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.02.08 péntek, 07:33:12 írta zoltanlaszlo
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13305 Dátum:
2018.11.20 kedd, 08:26:46 »
Idézetet írta: zoltanlaszlo - 2018.11.20 kedd, 08:23:11
Sziasztok,
Kérnék egy kis segítséget. Kicsit hosszú lesz, remélem nem gond. Az autó egy 2008as, Ford Mondeo MK4, 2.0tdci (140Le), XQBA motorkódú. Lassan 1 éve(megvétel óta) küzdök azzal a problémával, hogy ha teljes terhelést adok az autónak(teljes gáz), akkor van hogy „lüktetve, hullámozva” gyorsúl. Ez a jelenség csak 2000-3000es fordulat tartomány között jelentkezik, sem fölötte sem alatta, minden sebességi fokozatban. Pl: 3.ban 1800as fordulatról, gyorsítva 3500as fordulatig. Ilyenkor nincs semmi füst vagy hasonló, csak ez a fura jelenség. Van hogy tökéletesen működik az autó, tehát nem fix a hiba, ezért természetesen ha szerelőhöz viszem, akkor nem jelentkezik. Hibakód soha sincs az autóban, amikor fenn áll a hiba! Amik eddig cserélve és ellenőrizve lettek:
- Pierburg szelepek cserélve.
- EGR ellenőrizve, ledugózva.
- Töltőnyomás csövek átnézve, nyomásvesztés elvileg nincs.
- MAF cserélve.
ForScan-ben több logot is csináltam, ahol látszik a hiba jelenség, de sajnos nekem nem egyértelmű mi lehet a baj. A log elemzésében kérnék segítséget.
Az első képen egy érzésre teljesen hibamentes gyorsítás látható én ebben nem látok semmi problémát.
https://www.dropbox.com/s/mjqvji2sqci2eqq/1.png?dl=0
A második képen egy hullámzó gyorsítás log képe látható.
https://www.dropbox.com/s/mmr9xjik8fsmgg3/2.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/4bs7tt715ww5i99/3.PNG?dl=0
Itt ha jól értelmezem a töltő nyomás egyértelműen ugrál. Ha jól tudom
Vane Pos, Volt
paraméter a turbó geometriát állító kar aktuális pozícióját mutatja. Az érékek alapján nekem a teljesen nyitott és zárt geometria között ugrál? Ez a szenzor egy potméter ahogy néztem, ezt kimértem ennek ellenállás jelében nincs szakadás jónak tűnik, az ellenállás érték szépen egyenletesen változik. Ha jól értelmezem ha „ugrál” a geometria szabályozás akkor ez okozhat hullámzó gyorsulást. A nagy kérdésem, hogy mitől lehet ez. Továbbá ha jól tudom a
PCVPWM %
az ECU által kiadott vezérlési érték, az nekem furcsa, hogy a geo.poz. változás alatt nincs semmi jel változás ennek a jelében. Az ECU nem foglalkozik ezzel a gyors változással?
Nekem az alábbi ötleteim vannak/voltak eddig a hiba okára:
- Vagy a geometria kar végén lévő „vákumlabda” nem tartja meg a vákumot. Azt kézi pumpával teszteltem, nem vettem észre vákum vesztést. Illetve gondolom ez fix hibát okozna.
- A gemetriát állító kar pozíciós szenzora hibás jelet küld (csatlakozó, vezeték). Magát a szenzort kimértem, nem találtam rossznak. Vezetékezési rajzom, ha valakinek lenne bekötési rajza akkor szívesen fogadnám.
- A geometriát állító szolenoid szelep rossz. Ez cserélve lett többször is, nem hozott eredményt.
- A geometriát állító szolenoid szelep vezérlése, vezetékezése rossz. Ezt még nem tudtam megnézni, mert nincs vezetékezési rajzom. Ha valakinek lenne bekötési rajza akkor szívesen fogadnám.
- Találtam egy „vákum tároló dobozt”, gondolom ez is lehet rossz, lyukas. Ezt is megnéztem, de nem vettem rajta észre vákum vesztést.
- Valamelyik vákum vezetékek rossz, vákum vesztés. Ezt nem tudtam megnézni, de gondolom ez is fix hibát adna.
- Az ECU-ban van valami hiba. Ezt nem tudom hogy lehet ellenőrizni, nincs semmi hibakód.
Bocsi ha hosszú voltam, de jó lenne egy kis segítség, mert idegesítő a hiba.
a vákumcsövek hibája okozhatja, mert azt a vákum összetudja szívni. Ha repedezett, akkor hol tud falsot szippantani, hol nem.
Nem nagy költség az összeset cserélni gondolkodás nélkül.Méterre lehet a legtöbb autósboltban venni.Párszázas kategória.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zoltanlaszlo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13306 Dátum:
2018.11.20 kedd, 09:11:16 »
Idézetet írta: alf® - 2018.11.20 kedd, 08:26:46
a vákumcsövek hibája okozhatja, mert azt a vákum összetudja szívni. Ha repedezett, akkor hol tud falsot szippantani, hol nem.
Nem nagy költség az összeset cserélni gondolkodás nélkül.Méterre lehet a legtöbb autósboltban venni.Párszázas kategória.
Köszi a tippet! Méretet tudsz mondani, hogy kb hány méter kell (2m elég)?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13307 Dátum:
2018.11.20 kedd, 09:23:15 »
Idézetet írta: zoltanlaszlo - 2018.11.20 kedd, 09:11:16
Köszi a tippet! Méretet tudsz mondani, hogy kb hány méter kell (2m elég)?
szinte biztos...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
egyuri
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13308 Dátum:
2018.11.20 kedd, 19:39:28 »
Idézetet írta: bviktr - 2018.11.19 hétfő, 17:39:53
Ezeknél már két külön relé van a motor izzítónak, meg a dpf izzító gyertyának.
Ha jól tévedek...
Így érthető.
Köszönöm.
Naplózva
MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13309 Dátum:
2018.11.21 szerda, 16:06:57 »
eddig úgy tudtam, hogy a regenhez kell egy pár feltétel megléte, mint a 2000-es fordulatszám, 600 fokos DPF és 65-70 fokos vízhő, de minap vettem észre, hogy 1700-1750-es fordulatnál is bekapcsol a regen. Lehet tudni, hogy mi a tuti?
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13310 Dátum:
2018.11.21 szerda, 16:28:50 »
Idézetet írta: Isu - 2018.11.21 szerda, 16:06:57
eddig úgy tudtam, hogy a regenhez kell egy pár feltétel megléte, mint a 2000-es fordulatszám, 600 fokos DPF és 65-70 fokos vízhő, de minap vettem észre, hogy 1700-1750-es fordulatnál is bekapcsol a regen. Lehet tudni, hogy mi a tuti?
a fordulatszám biztos nem.alapjáraton is indít regent.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13311 Dátum:
2018.11.21 szerda, 16:46:36 »
Idézetet írta: Isu - 2018.11.21 szerda, 16:06:57
eddig úgy tudtam, hogy a regenhez kell egy pár feltétel megléte, mint a 2000-es fordulatszám, 600 fokos DPF és 65-70 fokos vízhő, de minap vettem észre, hogy 1700-1750-es fordulatnál is bekapcsol a regen. Lehet tudni, hogy mi a tuti?
Ha a kis agyacskája úgy gondolja, hogy regen kell a DPF-nek, akkor regenerálni fog.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13312 Dátum:
2018.11.21 szerda, 17:08:36 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.11.21 szerda, 16:46:36
Ha a kis agyacskája úgy gondolja, hogy regen kell a DPF-nek, akkor regenerálni fog.
kipuff hőfok,nyomáskülönbség szenzor jele,vízhőmérséklet,...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13313 Dátum:
2018.11.21 szerda, 17:46:15 »
Idézetet írta: alf® - 2018.11.21 szerda, 17:08:36
kipuff hőfok,nyomáskülönbség szenzor jele,vízhőmérséklet,...
Ok, köszönöm!
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13314 Dátum:
2018.11.21 szerda, 18:39:49 »
Sziasztok!
Múltkor észrevettem, hogy 2000-es fordulat környékén padlógáznál kb. 1-2 mp-ig megtorpan/beremeg az autó, majd gyorsul szépen probléma nélkül.
Az eset után elkezdtem próbálgatni, és a dolog 3-4-5. fokozatban jön elő, 2000-es fordulat alatt egy mutatónyival, csak padlógáz esetén. Kisebb gáznél, vagy magasabb alacsonyabb/magasabb fordulaton semmi baja.
Nem számít, hogy hideg vagy meleg-e a motor, és csak padlógáznál. 6. fokozatban nem jön elő a hiba, az 1, 2 meg olyan gyorsan felpörög, hogy ott nem is tudom előidézni ezt a szituációt.
Amúgy teljesen olyan érzés, mint amikor benzines autónál kihagy egy henger gyújtásprobléma miatt (mk1-nél volt tapasztalat
).
Hibakód nincs, diagolni még nem volt időm. Pierburg szelepeket megcseréltem próbára, de nem változott semmi, bár nem tudom okozhat-e ilyet.
Valakinek van ötlete? Illetve Forscannel milyen adatokat érdemes logolni majd?
2.0 TDCI QXBA - PowerFord féle 170 lóerő.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13315 Dátum:
2018.11.21 szerda, 18:42:16 »
Idézetet írta: alf® - 2018.11.21 szerda, 17:08:36
kipuff hőfok,nyomáskülönbség szenzor jele,vízhőmérséklet,...
Ha megszakítasz egy regent, másnap reggel jéghideg motorral úgy beindul a regen, hogy csak lesel. Annyiból jó, hogy ilyenkor baromi gyorsan melegszik.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13316 Dátum:
2018.11.21 szerda, 19:27:01 »
Idézetet írta: Sakos - 2018.11.21 szerda, 18:42:16
Ha megszakítasz egy regent, másnap reggel jéghideg motorral úgy beindul a regen, hogy csak lesel. Annyiból jó, hogy ilyenkor baromi gyorsan melegszik.
Igen, nekem is simán van, hogy éppenhogy elindulok otthonról, nem teszek meg 3 km-t, aztán már a regenerál.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13317 Dátum:
2018.11.21 szerda, 19:32:09 »
Idézetet írta: Sakos - 2018.11.21 szerda, 18:42:16
Ha megszakítasz egy regent, másnap reggel jéghideg motorral úgy beindul a regen, hogy csak lesel. Annyiból jó, hogy ilyenkor baromi gyorsan melegszik.
Én így vettem észre anno, hogy probléma van.
Régebben olvastam, hogy üzemanyag tartály állása is számít, de nekem már regenerált úgy is, hogy alig volt pár km megtehető, szóval szerintem ha kell, akkor csinálja.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13318 Dátum:
2018.11.21 szerda, 21:11:56 »
Idézetet írta: xrobe - 2018.11.21 szerda, 18:39:49
Sziasztok!
Múltkor észrevettem, hogy 2000-es fordulat környékén padlógáznál kb. 1-2 mp-ig megtorpan/beremeg az autó, majd gyorsul szépen probléma nélkül.
Az eset után elkezdtem próbálgatni, és a dolog 3-4-5. fokozatban jön elő, 2000-es fordulat alatt egy mutatónyival, csak padlógáz esetén. Kisebb gáznél, vagy magasabb alacsonyabb/magasabb fordulaton semmi baja.
Nem számít, hogy hideg vagy meleg-e a motor, és csak padlógáznál. 6. fokozatban nem jön elő a hiba, az 1, 2 meg olyan gyorsan felpörög, hogy ott nem is tudom előidézni ezt a szituációt.
Amúgy teljesen olyan érzés, mint amikor benzines autónál kihagy egy henger gyújtásprobléma miatt (mk1-nél volt tapasztalat
).
Hibakód nincs, diagolni még nem volt időm. Pierburg szelepeket megcseréltem próbára, de nem változott semmi, bár nem tudom okozhat-e ilyet.
Valakinek van ötlete? Illetve Forscannel milyen adatokat érdemes logolni majd?
2.0 TDCI QXBA - PowerFord féle 170 lóerő.
Irtam egy PÜ-t kicsit mással kapcsolatban.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13319 Dátum:
2018.11.21 szerda, 21:21:55 »
Sziasztok!
Létezik olyan, hogy amig kisebb sebességnél ( 0-60) padlógázon szépen kimérhető a turbónyomás (2,5bar), addig nagyobb sebességnél (110 felett) már nem képes a turbó előállitani a kellő nyomást? Kimérni nem tudom sajna, mert a forscanes kis gépem lassú és befagy az élőadatos mérések közben. A kisebb sebességnél más segitett, de pályára nem tudtunk kimenni.
Azért kérdem, mert pályán mintha elfogyna az autó ereje 110 felett és onnantól már egyre sűrűbb korom jön amikor gyorsitanék, ahogy emelkedik a sebesség. Mintha levegőhiányos lenne a "keverék".
Városban ritkán jön korom, ahhoz padlózni kell, de akkor is csak egy pillanatra jön, ami a lerakódás is lehet.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
zoltanlaszlo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13320 Dátum:
2018.11.22 csütörtök, 07:46:45 »
írtam neked privát üzenetet!
Idézetet írta: xrobe - 2018.11.21 szerda, 18:39:49
Sziasztok!
Múltkor észrevettem, hogy 2000-es fordulat környékén padlógáznál kb. 1-2 mp-ig megtorpan/beremeg az autó, majd gyorsul szépen probléma nélkül.
Az eset után elkezdtem próbálgatni, és a dolog 3-4-5. fokozatban jön elő, 2000-es fordulat alatt egy mutatónyival, csak padlógáz esetén. Kisebb gáznél, vagy magasabb alacsonyabb/magasabb fordulaton semmi baja.
Nem számít, hogy hideg vagy meleg-e a motor, és csak padlógáznál. 6. fokozatban nem jön elő a hiba, az 1, 2 meg olyan gyorsan felpörög, hogy ott nem is tudom előidézni ezt a szituációt.
Amúgy teljesen olyan érzés, mint amikor benzines autónál kihagy egy henger gyújtásprobléma miatt (mk1-nél volt tapasztalat
).
Hibakód nincs, diagolni még nem volt időm. Pierburg szelepeket megcseréltem próbára, de nem változott semmi, bár nem tudom okozhat-e ilyet.
Valakinek van ötlete? Illetve Forscannel milyen adatokat érdemes logolni majd?
2.0 TDCI QXBA - PowerFord féle 170 lóerő.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13321 Dátum:
2018.11.22 csütörtök, 08:08:31 »
Idézetet írta: Sakos - 2018.11.21 szerda, 18:42:16
Ha megszakítasz egy regent, másnap reggel jéghideg motorral úgy beindul a regen, hogy csak lesel. Annyiból jó, hogy ilyenkor baromi gyorsan melegszik.
Pontosan. Azzal kezdi, hogy az izzítás(is) rajta marad, és elkezdi bemelegíteni az autót.A regeneráció csak akkor indul el,amikor megvannak a hőmérsékletek.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13322 Dátum:
2018.11.22 csütörtök, 08:08:56 »
Idézetet írta: Sakos - 2018.11.21 szerda, 18:42:16
Ha megszakítasz egy regent, másnap reggel jéghideg motorral úgy beindul a regen, hogy csak lesel. Annyiból jó, hogy ilyenkor baromi gyorsan melegszik.
ezt mondom,lásd lejjebb egyel.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13323 Dátum:
2018.11.22 csütörtök, 18:58:02 »
Idézetet írta: alf® - 2018.11.22 csütörtök, 08:08:56
ezt mondom,lásd lejjebb egyel.
Mivel ugyanara a hsz-re válaszoltál kétszer. Többet ne igyál, ha már kettőslátásod van.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13324 Dátum:
2018.11.22 csütörtök, 19:01:30 »
Idézetet írta: xrobe - 2018.11.21 szerda, 19:32:09
Én így vettem észre anno, hogy probléma van.
Régebben olvastam, hogy üzemanyag tartály állása is számít, de nekem már regenerált úgy is, hogy alig volt pár km megtehető, szóval szerintem ha kell, akkor csinálja.
Azt hiszem más márkánál is úgy van, de a Mondeom biztosan úgy csinálja, hogy csak olyankor kezd regenerálni (pontosabban kiértékeli az adatokat), ha az üzemanyag mutató pont valamelyik negyeden áll (egész, 3/4, fél, 1/4). Üresnél még nem tapasztaltam, de ezek szerint nálad az is megtörtént. Ha a jelek között van a mutató, akkor nincs regen.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13325 Dátum:
2018.11.22 csütörtök, 19:01:54 »
Idézetet írta: Sakos - 2018.11.22 csütörtök, 18:58:02
Mivel ugyanara a hsz-re válaszoltál kétszer. Többet ne igyál, ha már kettőslátásod van.
jah.De kevesebbet se.
Zsoltinak ment volna az egyik...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13326 Dátum:
2018.11.22 csütörtök, 19:36:55 »
Idézetet írta: Sakos - 2018.11.22 csütörtök, 19:01:30
Azt hiszem más márkánál is úgy van, de a Mondeom biztosan úgy csinálja, hogy csak olyankor kezd regenerálni (pontosabban kiértékeli az adatokat), ha az üzemanyag mutató pont valamelyik negyeden áll (egész, 3/4, fél, 1/4). Üresnél még nem tapasztaltam, de ezek szerint nálad az is megtörtént. Ha a jelek között van a mutató, akkor nincs regen.
Én már annyira kitapasztaltam, hogy ~600km-enként csinálja. Regenerálásnál nullázom a napi számlálót, és amikor közeledek 600-hoz. (pl.: 580), akkor m0-son hazafele meghuzatom,
és el is kezd regenerálni, megyek 2 lehajtónyit és vége.
Erdélyből hazafele volt úgy, hogy pont annyi volt a megtehető ami hazáig elég, és nem álltam meg tankolni, és az m0-son elkezdte az utolsó párkm-en.
Lehet, hogy ott 0-nál érzékelte a mutatót.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
szeszka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 284
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13327 Dátum:
2018.11.23 péntek, 10:04:11 »
Tök jó, hogy szerintetek megfigyelhetö ez a mutatós dolog.....
Az értékeket nézi és bizony ha sok a korom regenerál ha kell neki rohadtúl, nem nézi, hogy mennyi üzemanyag van benne!!!!
Idézetet írta: xrobe - 2018.11.22 csütörtök, 19:36:55
Én már annyira kitapasztaltam, hogy ~600km-enként csinálja. Regenerálásnál nullázom a napi számlálót, és amikor közeledek 600-hoz. (pl.: 580), akkor m0-son hazafele meghuzatom,
és el is kezd regenerálni, megyek 2 lehajtónyit és vége.
Erdélyből hazafele volt úgy, hogy pont annyi volt a megtehető ami hazáig elég, és nem álltam meg tankolni, és az m0-son elkezdte az utolsó párkm-en.
Lehet, hogy ott 0-nál érzékelte a mutatót.
Naplózva
2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13328 Dátum:
2018.11.23 péntek, 11:15:10 »
Idézetet írta: szeszka - 2018.11.23 péntek, 10:04:11
Tök jó, hogy szerintetek megfigyelhetö ez a mutatós dolog.....
Az értékeket nézi és bizony ha sok a korom regenerál ha kell neki rohadtúl, nem nézi, hogy mennyi üzemanyag van benne!!!!
Szerintem nem figyelhető meg, azt csak poénból írtam.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13329 Dátum:
2018.11.23 péntek, 20:08:40 »
Idézetet írta: szeszka - 2018.11.23 péntek, 10:04:11
Tök jó, hogy szerintetek megfigyelhetö ez a mutatós dolog.....
Az értékeket nézi és bizony ha sok a korom regenerál ha kell neki rohadtúl, nem nézi, hogy mennyi üzemanyag van benne!!!!
Megfigyelhető. Pont ma regenerált, pontosan negyeden állt a mutató. Az értéket nézi, de nem állandóan, hanem csak negyed tankonként.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13330 Dátum:
2018.11.23 péntek, 20:10:13 »
Idézetet írta: Sakos - 2018.11.23 péntek, 20:08:40
Megfigyelhető. Pont ma regenerált, pontosan negyeden állt a mutató. Az értéket nézi, de nem állandóan, hanem csak negyed tankonként.
Legközelebb megnézem, hogy áll a mutató.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13331 Dátum:
2018.11.23 péntek, 20:37:44 »
Idézetet írta: xrobe - 2018.11.23 péntek, 20:10:13
Legközelebb megnézem, hogy áll a mutató.
Ez így egy elég feldobott labda...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13332 Dátum:
2018.11.25 vasárnap, 10:34:44 »
Csak nézd a forscan-t. Amikor víz ~70-fok feletti már a és eléri a dpf 100%-t regenerálni fog, legfeljebb nem futtatja végig, mondjuk lemegy 90%-ra. Aztán 100%-nál megint belekezd. Ha röviddel regen elindulása után korábban megszakítottad a folyamatot és jelentősen visszahűlt a motor, tulajdonképen nem regenerált semmit, van eset, hogy már 50 fokos motornál elkezdi a regent megint, hidegebb motornál nem volna szerencsés. De van eset amikor nem engedi regenerálni, tálán kis sebesség miatt városnak ítéli a környezetet, talán fél tank alatt (is). Általában egy teszt melegítést csinál, ahol a reg hőfok elérése ellenőrződik. így 100% fölé kerül az érték, ilyenkor már továbbengedi 120%-ig, akkor lesz megint regen. Belezavarni bele tudsz a folyamatba, de ha a rendszer rendben van, előbb, utóbb leregenerál.
Rengeteg logom van már, már feleslegesnek érzem kielemezni, el is felejtettem őket. Induláskor megnézem az állást. A szerint próbálok készülni. A LED sokat segít. Lehetőleg lefuttatom a regent, és igyekszem úgy autózni regen alatt, hogy "kellemes" legyen a rendszernek. És megvárni mindenképpen míg visszahűl leállítás előtt a kipufogó rendszer, ha úgy jön ki a lépés. Talán + 2 perc. Ilyen forrón leállítani az autót talán rosszabb, mint egy tempós pályamenet követően azonnal. Nem értem mai napig, minek kellett ezt folyamatot eltitkolni. Pláne, hogy ott a digitális megjelenítő és a háttér adat is. Talán statisztika is, meg a gyártónak úgy is mindegy mire probléma lesz. Meg az emberek többségen nem foglalkozik vele úgysem.
Idézetet írta: Sakos - 2018.11.23 péntek, 20:08:40
Megfigyelhető. Pont ma regenerált, pontosan negyeden állt a mutató. Az értéket nézi, de nem állandóan, hanem csak negyed tankonként.
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13333 Dátum:
2018.11.26 hétfő, 16:31:54 »
Hali! Pierburgtól a turbóig a vákuumcső végig gumi vagy van benne esetleg fém cső toldás is? Az egr környékén látok egy vékony fém csövet, végein gumicső, de hogy hova megy azt nem látom. Ez lenne a turbóé?
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13334 Dátum:
2018.11.26 hétfő, 16:46:18 »
Sziasztok!
Úgy hallom mintha kifújna a kipufogóm valahol a motortér körül még. Volt valakinek hasonló?
Néztem a turbónál nincs tömítés, a katalizátor után nem mutatja a rajz, a DPF után se látom a rajzon. Még a flexi csőre gondolok, de nem tudom mikor tudok alánézni.
Esetleg hátha tapasztalt már valaki ilyet, alapjáraton is hallom, illetve leállításnál is.
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13335 Dátum:
2018.11.26 hétfő, 20:51:29 »
Jobb híján tegyél alá egy tál finom, száraz homokot. Kérj meg valakit, hogy adjon gázt hosszabban. Világíts oda közben LED lámpával. Ha tényleg kifúj és szerencséd van, látni fogod. Nekem a részecskeszűrő előtt eresztett így tisztítás után. Ott volt tömítés. Az nem volt megfelelő. Cserélték és jó lett. Érdekes hangja van a turbós motor kifújásnak. Teljesen más, mint a szívómotor.
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.11.26 hétfő, 16:46:18
Sziasztok!
Úgy hallom mintha kifújna a kipufogóm valahol a motortér körül még. Volt valakinek hasonló?
Néztem a turbónál nincs tömítés, a katalizátor után nem mutatja a rajz, a DPF után se látom a rajzon. Még a flexi csőre gondolok, de nem tudom mikor tudok alánézni.
Esetleg hátha tapasztalt már valaki ilyet, alapjáraton is hallom, illetve leállításnál is.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.11.26 hétfő, 20:54:02 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13336 Dátum:
2018.11.28 szerda, 15:06:37 »
SOS
Segitsen valaki légyszíves! Ma nézegettem a motortérben a vákuumcsöveket és közben ezt a kemény műanyag csövet találtam, aminek vagy törött a vége, ami a szívósor alá megx vagy nincs vége, mert nem találtam a többi részét, folytatását. A másik vége a váltó (automata aisin) felé megy le, de sehogy se fértem oda, hogy lefotozzam, de a váltóba mehet talán. Milyen cső ez???
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13337 Dátum:
2018.11.28 szerda, 15:08:34 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2018.11.28 szerda, 15:06:37
SOS
Segitsen valaki légyszíves! Ma nézegettem a motortérben a vákuumcsöveket és közben ezt a kemény műanyag csövet találtam, aminek vagy törött a vége, ami a szívósor alá megx vagy nincs vége, mert nem találtam a többi részét, folytatását. A másik vége a váltó (automata aisin) felé megy le, de sehogy se fértem oda, hogy lefotozzam, de a váltóba mehet talán. Milyen cső ez???
Igy van a helyén. A vákuumszivattyú elött megy le a semmibe.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.11.28 szerda, 17:29:49 írta alf®
»
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13338 Dátum:
2018.11.28 szerda, 17:32:47 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2018.11.28 szerda, 15:08:34
Igy van a helyén. A vákuumszivattyú elött megy le a semmibe.
[img width=800 height=450]https://kepkuldes.com/images/71147a27a913bacac9acb852ba842f74.jpg
ez nem a termosztát légtelenítő csöve? Azt letudod csekkolni,mert rámegy a kiegyenlítő csonkjára.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13339 Dátum:
2018.11.28 szerda, 18:06:33 »
Idézetet írta: alf® - 2018.11.28 szerda, 17:32:47
ez nem a termosztát légtelenítő csöve? Azt letudod csekkolni,mert rámegy a kiegyenlítő csonkjára.
Köszi, de közben kiderült a nagx igazság. Ez a váltó levegőző csöve. Nem gondoltam volna, hogy ilyen is van, de mégis.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13340 Dátum:
2018.11.28 szerda, 20:30:30 »
Erre nincs senkinek elképzelése?
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1153757#msg1153757
Bántja a csőrömet.
Mesterek! ??
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Dpontg
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13341 Dátum:
2018.11.29 csütörtök, 10:32:34 »
Sziasztok!
2010-es 163LE (TXBAA) mondeóm van.
Garázsban hidegen(15fok) pöccre indul viszont remeg,dadog az alapjárat.
Utcán inditva (5Fok) többször le is áll.
Ha bemelegszik elmúlik.
Szerelők a porlasztókra gyanakszanak.
Ebben a tipusban milyen porlaszók vannak? lehet javítani? vagy cserélni kell?
köszönöm
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13342 Dátum:
2018.11.29 csütörtök, 12:16:28 »
Idézetet írta: Dpontg - 2018.11.29 csütörtök, 10:32:34
Sziasztok!
2010-es 163LE (TXBAA) mondeóm van.
Garázsban hidegen(15fok) pöccre indul viszont remeg,dadog az alapjárat.
Utcán inditva (5Fok) többször le is áll.
Ha bemelegszik elmúlik.
Szerelők a porlasztókra gyanakszanak.
Ebben a tipusban milyen porlaszók vannak? lehet javítani? vagy cserélni kell?
köszönöm
Sok oka lehet sajnos.
- ha üa. ellátó rendszer, azt mérni és monitorozni kell -> hozzáértő szerelő
- lehet gyenge indítóáram (ennek kicsi a valószínűsége, de lehetséges), nem éri el a főtengely a kellő fordulatot -> méress rá egy akkuboltban vagy te magad az akkumulátorra
Porlasztó + cr. szivattyú felújítással sokan foglalkoznak, tudunk ebben segíteni!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13343 Dátum:
2018.12.01 szombat, 14:09:29 »
Szervusztok!
Kartergáz szellőzés, elvezetés szelepek cserélhetőek nagyobb elem csere nélkül, vagy kompletten kell? Például a műanyag szelepfedelet cserélni.
Hol vannak ezek az okosságok? Úgy olvastam valahol, hogy turbós motoroknál a szellőztető rendszer összetettebb. Annyi cső van, hogy labirintusost lehet játszani.
Idézetet írta: fecskebeka - 2018.11.28 szerda, 20:30:30
Erre nincs senkinek elképzelése?
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1153757#msg1153757
Bántja a csőrömet.
Mesterek! ??
«
Utoljára szerkesztve: 2018.12.01 szombat, 14:15:14 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13344 Dátum:
2018.12.01 szombat, 17:03:19 »
Idézetet írta: Dpontg - 2018.11.29 csütörtök, 10:32:34
Sziasztok!
2010-es 163LE (TXBAA) mondeóm van.
Garázsban hidegen(15fok) pöccre indul viszont remeg,dadog az alapjárat.
Utcán inditva (5Fok) többször le is áll.
Ha bemelegszik elmúlik.
Szerelők a porlasztókra gyanakszanak.
Ebben a tipusban milyen porlaszók vannak? lehet javítani? vagy cserélni kell?
köszönöm
de első körben az izzitó gyertyáidat méresd ki, mert lehet halot belőle vagy 2 db
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13345 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 16:38:26 »
Üdv!
Kérdés: ha a turbó geometria lapátjai nem tudnak kinyitni teljesen egy padlógáznál, csak kb 70%osan, akkor a turbó nyomás is alacsonyabb lesz mérésnél vagy az még lehet 250kpa a lapátoktól függetlenül!?
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13346 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 18:24:10 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2018.12.03 hétfő, 16:38:26
Üdv!
Kérdés: ha a turbó geometria lapátjai nem tudnak kinyitni teljesen egy padlógáznál, csak kb 70%osan, akkor a turbó nyomás is alacsonyabb lesz mérésnél vagy az még lehet 250kpa a lapátoktól függetlenül!?
a lapátállástól változik de a fordulat függvényében nem csak 100%lapátállásnál tud maximum nyomással tölteni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13347 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 18:33:50 »
Idézetet írta: alf® - 2018.12.03 hétfő, 18:24:10
a lapátállástól változik de a fordulat függvényében nem csak 100%lapátállásnál tud maximum nyomással tölteni.
Köszi a gyors választ!
Akkor kizárhatom a geo lapátjának hibáját, mert a töltőnyomás mindig megvan. A rajta lévő poti viszont hibás jeleket küld. Azonos motorral szerelt kocsin néztük élő képét és ott padlógázon 120-130voltot ad, nekem pusztán 70-80at. Alapjáraton neki stabil -50V, nekem -80V körül stabil.
Ez mit eredményezhet összességében kigyorsitásnál? Többlet üzemanyag befecskendezést vagy nem elegendő levegőt okozhat?
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ReFi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 663
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13348 Dátum:
2018.12.03 hétfő, 18:50:12 »
Idézetet írta: Dpontg - 2018.11.29 csütörtök, 10:32:34
Sziasztok!
2010-es 163LE (TXBAA) mondeóm van.
Garázsban hidegen(15fok) pöccre indul viszont remeg,dadog az alapjárat.
Utcán inditva (5Fok) többször le is áll.
Ha bemelegszik elmúlik.
Szerelők a porlasztókra gyanakszanak.
Ebben a tipusban milyen porlaszók vannak? lehet javítani? vagy cserélni kell?
köszönöm
első körben én is izzitógyertyákra gyanakodnék. volt már cserélve? km?
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium Kombi 2011/10 163LE
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13349 Dátum:
2018.12.07 péntek, 14:38:10 »
Sziasztok!
Faceliftes 2.0 Tdciben izzítógyertyákat cserélnék. Milyen márkát vegyek? Beru, Bosch, Ngk
Üzemanyagszűrőt, szívócsonk pillangószelepet, EGR-t elég levenni?
Milyen tömítésekkel számoljak?
Hűtővíz az EGRnél fog folyni igaz?
Köszönöm
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Oldalak:
1
...
260
261
262
263
264
265
266
[
267
]
268
269
270
271
272
273
274
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ