Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:58:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 242 243 244 245 246 247 248 [249] 250 251 252 253 254 255 256 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5263557 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #12400 Dátum: 2018.01.07 vasárnap, 20:04:27 »

Tragédia. Négy és fél év, 110e km és felhívta a figyelmemet olajcserekor a szerelő hogy fingik leállításkor az autóm. Ezt a vacak szerkezetet.... Ez az első "hibája".  smile
Ekkora futáshoz vehettél volna benzinest is...
Akkor most cserélsz EGY pierburg szelepet!
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12401 Dátum: 2018.01.07 vasárnap, 21:01:51 »

Ekkora futáshoz vehettél volna benzinest is...
Akkor most cserélsz EGY pierburg szelepet!
évi 20e km-re benzinest? 5resem... hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #12402 Dátum: 2018.01.09 kedd, 09:16:39 »

Sziasztok,

Kérdésem lenne, sokat olvastam a regenröl, de elveszítettem a fonalat.
A kérdésem számotokra egyszerü, Fl utáni (2012-es 140 lovas 2.0TDCI) regen miatt belekerül a motorolajba a gázolaj ( felhígúlhat ) vagy itt már más a rendszer?
motorkod:UFBAC

Köszönöm.
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #12403 Dátum: 2018.01.09 kedd, 10:04:28 »

Sziasztok,

Kérdésem lenne, sokat olvastam a regenröl, de elveszítettem a fonalat.
A kérdésem számotokra egyszerü, Fl utáni (2012-es 140 lovas 2.0TDCI) regen miatt belekerül a motorolajba a gázolaj ( felhígúlhat ) vagy itt már más a rendszer?
motorkod:UFBAC

Köszönöm.

Más a rendszer, a szűrőnél van egy külön befecskendező, azt tolja a gázolajat, de a kellő hőmérséklet elérése érdekében ez is adagolhat még többlet gázolajat, de nem olyan mértékben mint az FL előtti. Nekem az elmúlt 4,5 évben még nem kellett emiatt hamarabb olajat cseréltetni.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #12404 Dátum: 2018.01.09 kedd, 10:21:36 »

Köszönöm!

Más a rendszer, a szűrőnél van egy külön befecskendező, azt tolja a gázolajat, de a kellő hőmérséklet elérése érdekében ez is adagolhat még többlet gázolajat, de nem olyan mértékben mint az FL előtti. Nekem az elmúlt 4,5 évben még nem kellett emiatt hamarabb olajat cseréltetni.
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #12405 Dátum: 2018.01.09 kedd, 15:30:57 »

Sziasztok,

Kérdésem lenne, sokat olvastam a regenröl, de elveszítettem a fonalat.
A kérdésem számotokra egyszerü, Fl utáni (2012-es 140 lovas 2.0TDCI) regen miatt belekerül a motorolajba a gázolaj ( felhígúlhat ) vagy itt már más a rendszer?
motorkod:UFBAC

Köszönöm.

UFBAC?

Az kizárt!  wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #12406 Dátum: 2018.01.09 kedd, 15:45:23 »

Na jó valami ilyesmi, akkor UFBA  :-)))

UFBAC?

Az kizárt!  wave
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #12407 Dátum: 2018.01.09 kedd, 23:28:58 »

Lassan utoléred Tittát Smiley


Sőt, lassan Törley-it fel kell dobnod a hahu-ra Cheesy


Ekkora futáshoz vehettél volna benzinest is...
Akkor most cserélsz EGY pierburg szelepet!
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #12408 Dátum: 2018.01.10 szerda, 14:03:01 »

Lassan utoléred Tittát Smiley


Sőt, lassan Törley-it fel kell dobnod a hahu-ra Cheesy


Még szolgálnia kell! Amúgyis  police  lama már bejelentette rá igényét...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12409 Dátum: 2018.01.10 szerda, 16:34:46 »

Még szolgálnia kell! Amúgyis  police  lama már bejelentette rá igényét...

Zsiráf most lezárta a virtuális barátnő projektet, áttért egy élő nőre, szóval nem lesz rá pénze...  eplus2 hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12410 Dátum: 2018.01.10 szerda, 16:35:23 »

Zsiráf most lezárta a virtuális barátnő projektet, áttért egy élő nőre, szóval nem lesz rá pénze...  eplus2 hehe
Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bakolaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68


E-mail
« Új hozzászólás #12411 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 15:26:42 »

A vízhőfok ingadozás egyértelműen termosztát hiba. (nekem is pont ez a jelenség volt, csere után, gyorsabban melegszik és áll mint a cövek)

A második az lehet motortartó bak, bár szerintem nem jellemző mondeonál, régóta olvasok fórumot, de igazából nem is hallottam még, hogy cserélték.



Szia,

 Azt szeretném megkérdezni, hogy Neked milyen termosztát került beépítésre (gyári ford, vagy más, olcsóbb típus)?
Nekem is ingadozik a motorhőmérséklet és fontolgatom a termosztát cserét, viszont alapból nem olcsó, mivel egybe van öntve a termosztát házzal (cromaxnál 16e Ft-tól a gyári ford 32e Ft-ig változik az ára). Szervízmenüben nézve, a motor hőmérséklet felmegy 78 C°-ig, majd nyitást követően 71-74 C° között ingadozik, attól függően, hogy mennyire erőltetem a motort. Gondolom ennél melegebbnek kellene lennie a víz hőmérsékletnek.
Tegnap voltam olajcserén a cromaxban, ahol igazából nem tudtak egyértelmű választ adni, mivel van egy olajköri termosztát is és a kettő közül valamelyik lehet a rossz (vagy mindkettő). Azt tanácsolták, hogy kezdjem a cserét a fő termosztáttal és kb 80% az esélye, hogy szerencsém lesz és az a rossz (köszi, ez szakszerű megközelítés...)

Üdv BL.
Naplózva

2017 MK5 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium Powershift 180 HP.
2008 MK4 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium-X, Automata 130 HP.
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #12412 Dátum: 2018.01.13 szombat, 11:46:19 »

Szia,

 Azt szeretném megkérdezni, hogy Neked milyen termosztát került beépítésre (gyári ford, vagy más, olcsóbb típus)?
Nekem is ingadozik a motorhőmérséklet és fontolgatom a termosztát cserét, viszont alapból nem olcsó, mivel egybe van öntve a termosztát házzal (cromaxnál 16e Ft-tól a gyári ford 32e Ft-ig változik az ára). Szervízmenüben nézve, a motor hőmérséklet felmegy 78 C°-ig, majd nyitást követően 71-74 C° között ingadozik, attól függően, hogy mennyire erőltetem a motort. Gondolom ennél melegebbnek kellene lennie a víz hőmérsékletnek.
Tegnap voltam olajcserén a cromaxban, ahol igazából nem tudtak egyértelmű választ adni, mivel van egy olajköri termosztát is és a kettő közül valamelyik lehet a rossz (vagy mindkettő). Azt tanácsolták, hogy kezdjem a cserét a fő termosztáttal és kb 80% az esélye, hogy szerencsém lesz és az a rossz (köszi, ez szakszerű megközelítés...)

Üdv BL.

Szia!

Én Gates termosztátot vettem bele, szerintem ez elég jó márka.

Akár itt is kaphatsz viszonylag jó áron:

https://alkatreszek.hu/th41683g1_gat_jk
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
bakolaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68


E-mail
« Új hozzászólás #12413 Dátum: 2018.01.14 vasárnap, 22:31:37 »

Szia!

Én Gates termosztátot vettem bele, szerintem ez elég jó márka.

Akár itt is kaphatsz viszonylag jó áron:

https://alkatreszek.hu/th41683g1_gat_jk


Szia,

Köszi az infót és a linket. Valóban jó árban van, a gyári emblémás kétszer ennyibe kerül. Kissé nehezen vágok bele a cserébe, korábbi, még focus-os tapasztalatok miatt. Igaz az I-es focus-ba kb 2e ft volt egy termosztát, de a harmadik vásárlásra sikerült jót venni, ami akkor nyitott és zárt, amikor kellett. Remélem ebben a kategóriában ez már nem fordulhat elő.

Üdv BL.
Naplózva

2017 MK5 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium Powershift 180 HP.
2008 MK4 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium-X, Automata 130 HP.
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #12414 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 10:41:21 »

Sziasztok!

Nem emlékszem, hogy született-e megfejtés már arra, hogy a Pierburg szelep különböző cikkszám-végződésű verziói mit jelentnek és ezek közül melyiket érdemes venni a fojtószelephez. Én legutóbb a  7.01771.01/SZ változatot vettem, be is krepált kb. 3 hónap alatt (a turbóhoz is ezt vettem, ott még működni látszik rendesen). Valakinek van infója erről, mert azt látom, hogy a különböző végződésűek árai is eltérnek? A Kovács Autóalkatrész webshopjáról beszélünk, amúgy.
Köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.18 csütörtök, 09:41:17 írta fektoh » Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #12415 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 19:35:14 »

Üdv Urak!
Egy kis előzmény a kérdésemhez: korábban volt EGR problémám, (nyitott állásban beragadt). Na akkor ledugóztam, hibakód törölve, elektromos csati lehúzva. Azóta hiba nélkül használom, annyi, hogy világít a kis sárga motor lámpa folyamatosan a műszerfalon.

Ma a szerelőm kitakarította, elvileg most már működik (Jó koszos volt.) Hibakódot törölte, tesztkör, kis lámpa nem világít.
A kérdésem: a dugó marad továbbra is, nem vetettem ki vele. HA így hajtom később lehet valami hibakód? Ilyenkor is "vészüzembe" tudja rakni magát az autó? Nálam nem lenne gond, mert lehúzom a csatit, mobil telefonnal törlöm a hibakódot, és megyek tovább, csak hát ha a párom vezeti, és nála áll le menet közben, ezeket a dolgokat Ő nem tudja kivitelezni.
Szóval hajthatom így, ledugózva? Ilyenkor nem tud elkoszolódni, ha jól sejtem, mert nem is megy bele a "dzsuva", mivel le van dugózva.
Köszi előre is!
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #12416 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 20:13:28 »

Üdv Urak!
Egy kis előzmény a kérdésemhez: korábban volt EGR problémám, (nyitott állásban beragadt). Na akkor ledugóztam, hibakód törölve, elektromos csati lehúzva. Azóta hiba nélkül használom, annyi, hogy világít a kis sárga motor lámpa folyamatosan a műszerfalon.

Ma a szerelőm kitakarította, elvileg most már működik (Jó koszos volt.) Hibakódot törölte, tesztkör, kis lámpa nem világít.
A kérdésem: a dugó marad továbbra is, nem vetettem ki vele. HA így hajtom később lehet valami hibakód? Ilyenkor is "vészüzembe" tudja rakni magát az autó? Nálam nem lenne gond, mert lehúzom a csatit, mobil telefonnal törlöm a hibakódot, és megyek tovább, csak hát ha a párom vezeti, és nála áll le menet közben, ezeket a dolgokat Ő nem tudja kivitelezni.
Szóval hajthatom így, ledugózva? Ilyenkor nem tud elkoszolódni, ha jól sejtem, mert nem is megy bele a "dzsuva", mivel le van dugózva.
Köszi előre is!

Nekem dugózott állapotban is akadt néha, pedig nem volt koszos, szóval előfordulhat, hogy majd valamikor hibát dob.
Pucolás után nekem 1 évig hibátlan volt, majd 1-2 alkalommal jött hiba, de még nem volt időm újra kiszedni. Ennek úgy 2 hónapja, és azóta nem dobott hibát, szóval most addig nem nyúlok hozzá, míg nem kezd el xarakodni.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #12417 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 20:32:05 »

Nekem dugózott állapotban is akadt néha, pedig nem volt koszos, szóval előfordulhat, hogy majd valamikor hibát dob.
Pucolás után nekem 1 évig hibátlan volt, majd 1-2 alkalommal jött hiba, de még nem volt időm újra kiszedni. Ennek úgy 2 hónapja, és azóta nem dobott hibát, szóval most addig nem nyúlok hozzá, míg nem kezd el xarakodni.

Köszi! Csak hibát dobott, vagy "vészüzembe" is rakta az autót? Nekem leszabályozta a motor teljesítményét, de most jó. HA csak hibát dob, az nem gáz, majd törlöm, csak ne szabályozza le a teljesítményt!

Egyébként Neked is le van dugózva, vagy csak takarítva lett?
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #12418 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 20:46:40 »

Köszi! Csak hibát dobott, vagy "vészüzembe" is rakta az autót? Nekem leszabályozta a motor teljesítményét, de most jó. HA csak hibát dob, az nem gáz, majd törlöm, csak ne szabályozza le a teljesítményt!

Egyébként Neked is le van dugózva, vagy csak takarítva lett?
Nekem is vészüzembe rakta egyre gyakrabban, akkor szedtük le. Láttuk, hogy le volt dugózva(teljesen tiszta is volt), ennek ellenére kézzel mozgatva néha megakadt nyitott állásban.
Ekkor mindent kb. fémtisztára pucoltunk, jól megjárattuk, befújkodtuk mindenféle tisztítóval, majd hagytuk megszáradni. Ekkor teljesen finoman mozgott, visszaraktuk, és nem dobott több hibát.  Wink
A hidegebb idő beköszöntével előjött 1-2x a hiba = vészüzem, de újraindítás után eltűnt, és azóta szerencsére megint hiba nélkül megy. Fene se érti, de ha elkezd vészüzemezni miatta, akkor leszerelés + pucolgatás lesz.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #12419 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 21:23:47 »

Nekem is vészüzembe rakta egyre gyakrabban, akkor szedtük le. Láttuk, hogy le volt dugózva(teljesen tiszta is volt), ennek ellenére kézzel mozgatva néha megakadt nyitott állásban.
Ekkor mindent kb. fémtisztára pucoltunk, jól megjárattuk, befújkodtuk mindenféle tisztítóval, majd hagytuk megszáradni. Ekkor teljesen finoman mozgott, visszaraktuk, és nem dobott több hibát.  Wink
A hidegebb idő beköszöntével előjött 1-2x a hiba = vészüzem, de újraindítás után eltűnt, és azóta szerencsére megint hiba nélkül megy. Fene se érti, de ha elkezd vészüzemezni miatta, akkor leszerelés + pucolgatás lesz.

Most le van dugózva?
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #12420 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 22:06:28 »

Most le van dugózva?
Igen.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #12421 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 22:50:01 »

Nekem lassan 5 eve hogy levan dugózva....semmilyen hibát nem dob. Hibát akkor fog dobni ha a szelep meghibásodik, de mivel dolgozik és nem akad, így nincs vele gond....

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #12422 Dátum: 2018.01.16 kedd, 07:54:45 »

Nekem lassan 5 eve hogy levan dugózva....semmilyen hibát nem dob. Hibát akkor fog dobni ha a szelep meghibásodik, de mivel dolgozik és nem akad, így nincs vele gond....



Remélem, hogy most kitakarítás után nem fog akadni. Elvileg trutyi nem kerül bele, mert dugózva van.
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #12423 Dátum: 2018.01.16 kedd, 10:16:53 »

Csináltam két mérést FORSCannel, ha esetleg megtennétek hogy ránéztek worship

Szombat 1 ind --> csont hideg motorral indítás, okádta a füstöt, majd egyszer csak megszűnt a füst (a hülye fejemmel nem néztem meg ekkor hol járt a diag időben falbav ). A füst megszűnése után szépen egyenletesen járt, semmi füst

https://drive.google.com/open?id=1U3JVhokcGQKtcmIZqg6XywG-sgLmfgO6


Szombat 2 ind --> Elsőre be sem indult. Másodikra kapta el. Semmi füst, járt szépen a motor

https://drive.google.com/open?id=1T6kvhj8pFW9uJecd1MUg8YIh7YHdSEBU

Előre is köszönök minden tippet, észrevételt, stb...
 worship



Valaki segítene nekem hogy hogy tudok úgy diagot csinálni, feltölteni, megosztani, hogy az megnyitható és használható legyen másnál is? Ja és persze venné a fáradtságot hogy esetleg rá is kukkant vigyor3
Megint volt szerelőnél a kocsi és a mostani tipp az, hogy az izzítás kivezérlése nem történik meg minden indításnál. Ki lett mérve az üa. nyomás és minden úgy jön ahogy annak lennie kell. Egy estére beálltak vele egy fűtött helyiségbe, 20 fok körül tökéletesen indult reggel. Pénteken elhoztam, vasárnap reggel -3°C-ban tökéletesen indult, egy pöffentés nélkül. Aztán délután munkából indulva -1,5°C-ban azt hittem kiesik a motor mikor beindult olyan össze vissza járt és ontotta a fehér füstöt hosszú mp-ekig. Mentem vele pár 100 métert leállítottam és kb 5 perc múlva már csak másodikra indult be úgy, hogy nyomtam a gázt is indítózásnál (ennek nem tudom van-e értelme…). Aztán füst nélkül indult és minden ok. Ma reggel megint -3°C-ban indítottam reggel és ismét hegyilevegő jött csak a pára megjelenése előtt. Ma délután nagy valószínűséggel megint füstgép módban fog indulni.
Volt tipp, hogy legyen úgy bevizsgálva a csúcs padon, hogy előtte fél órára fagyasztóba rakják, de ugye van hogy mínuszban egyszer semmi baja, egyszer meg füstöl mint a barom. Ja, és amikor füstöl, van hogy ha indulok vele és oda akarok gurulni mondjuk egy kereszteződéshez és kinyomom a kuplungot leáll. De mindez kb az indítás utáni fél percre korlátozódik csak, utána már nincs gond. (kivéve a fent említett pár perc járás utáni újraindítás).
Levegősödés megszüntetve, Zéró buborék van a szűrő után a rendszerben.
Izzítórelét, izzítást ki tudom mérni valahogy?
Állítólag ha a szelepfedélnél széthúzom a csatit, akkor ott nem lehet mérni széthúzott állapotnál, mert ilyenkor a kanbusz nem is vezérli az izzítást.

Szóval minden segítséget szívesen vennék. Egyenlőre sajnos nem tudom lerakni napokra a kocsit, úgyhogy elvigyem Gödre vagy máshova napokra egyenlőre nem megoldható sajnos, főleg hogy a visszahűléshez ott kell hagyni legalább egy estére.
 worship
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12424 Dátum: 2018.01.16 kedd, 11:39:41 »

Valaki segítene nekem hogy hogy tudok úgy diagot csinálni, feltölteni, megosztani, hogy az megnyitható és használható legyen másnál is? Ja és persze venné a fáradtságot hogy esetleg rá is kukkant vigyor3
Megint volt szerelőnél a kocsi és a mostani tipp az, hogy az izzítás kivezérlése nem történik meg minden indításnál. Ki lett mérve az üa. nyomás és minden úgy jön ahogy annak lennie kell. Egy estére beálltak vele egy fűtött helyiségbe, 20 fok körül tökéletesen indult reggel. Pénteken elhoztam, vasárnap reggel -3°C-ban tökéletesen indult, egy pöffentés nélkül. Aztán délután munkából indulva -1,5°C-ban azt hittem kiesik a motor mikor beindult olyan össze vissza járt és ontotta a fehér füstöt hosszú mp-ekig. Mentem vele pár 100 métert leállítottam és kb 5 perc múlva már csak másodikra indult be úgy, hogy nyomtam a gázt is indítózásnál (ennek nem tudom van-e értelme…). Aztán füst nélkül indult és minden ok. Ma reggel megint -3°C-ban indítottam reggel és ismét hegyilevegő jött csak a pára megjelenése előtt. Ma délután nagy valószínűséggel megint füstgép módban fog indulni.
Volt tipp, hogy legyen úgy bevizsgálva a csúcs padon, hogy előtte fél órára fagyasztóba rakják, de ugye van hogy mínuszban egyszer semmi baja, egyszer meg füstöl mint a barom. Ja, és amikor füstöl, van hogy ha indulok vele és oda akarok gurulni mondjuk egy kereszteződéshez és kinyomom a kuplungot leáll. De mindez kb az indítás utáni fél percre korlátozódik csak, utána már nincs gond. (kivéve a fent említett pár perc járás utáni újraindítás).
Levegősödés megszüntetve, Zéró buborék van a szűrő után a rendszerben.
Izzítórelét, izzítást ki tudom mérni valahogy?
Állítólag ha a szelepfedélnél széthúzom a csatit, akkor ott nem lehet mérni széthúzott állapotnál, mert ilyenkor a kanbusz nem is vezérli az izzítást.

Szóval minden segítséget szívesen vennék. Egyenlőre sajnos nem tudom lerakni napokra a kocsit, úgyhogy elvigyem Gödre vagy máshova napokra egyenlőre nem megoldható sajnos, főleg hogy a visszahűléshez ott kell hagyni legalább egy estére.
 worship

Vedd már fel videóra ezt az indulási problémát...

(Fojtó/pillnagó szelepet nézted már?)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #12425 Dátum: 2018.01.16 kedd, 11:50:56 »

Lakatfogóval érdemes lenne megmérni az aksi negatív kábelén az áramot izzítás közben (indítás előtt). Annyi mérés kell, hogy benne legyen a füstölős és a nem füstölős állapot. Ha mindig ugyanannyit mérsz, akkor szerintem nem ott van a hiba. Olyan lakatfogó kell, ami tud egyenáramot mérni. Nemsokára megyek én is szerelőhöz, neki van ilyen lakatfogója, ott én is megmérem.

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #12426 Dátum: 2018.01.16 kedd, 12:29:59 »

Vedd már fel videóra ezt az indulási problémát...

(Fojtó/pillnagó szelepet nézted már?)

Korábban már töltöttem fel róla videót, de sokat nem látni rajta. (Azóta töröltem is)
Ezt a szívósoron lévő fojtószelepet mondtam a szerelőnek is, nem tudom foglalkozott-e vele. Ha igen és talált volna valamit gyanítom szólt volna.
Amúgy mit tudok ezen megnézni/mérni. Eddig annyit tudok, hogy a szívósoron van, a töltőlevegő csatlakozása környékén.

Amúgy én az izzítás problémát azért zárnám ki, mert ha csak az lenne a baj akkor miért indul pöccre kopp hidegen, majd pár perc járás után leállítva és szintén pár percet várva meg nehezen...
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12427 Dátum: 2018.01.16 kedd, 12:42:31 »

Korábban már töltöttem fel róla videót, de sokat nem látni rajta. (Azóta töröltem is)
Ezt a szívósoron lévő fojtószelepet mondtam a szerelőnek is, nem tudom foglalkozott-e vele. Ha igen és talált volna valamit gyanítom szólt volna.
Amúgy mit tudok ezen megnézni/mérni. Eddig annyit tudok, hogy a szívósoron van, a töltőlevegő csatlakozása környékén.

Amúgy én az izzítás problémát azért zárnám ki, mert ha csak az lenne a baj akkor miért indul pöccre kopp hidegen, majd pár perc járás után leállítva és szintén pár percet várva meg nehezen...


kösd le róla a vákumcsövet amikor rendben jár a motor, dugózd le, és használd pár napig úgy az autót...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #12428 Dátum: 2018.01.16 kedd, 13:23:07 »

kösd le róla a vákumcsövet amikor rendben jár a motor, dugózd le, és használd pár napig úgy az autót...

Szerintem pont ezt próbáltam meg korábban a Te tanácsodra vigyor3

http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1044915#msg1044915

Estére megpróbálom, ha tényleg erről van szó most is.
Nem lehet hogy szimplán olyan szinten xar már hogy tök mindegy van-e rajta vákuum, vagy nincs teljesen önálló életet és és vagy jó vagy nem jó?
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12429 Dátum: 2018.01.16 kedd, 13:47:27 »

Szerintem pont ezt próbáltam meg korábban a Te tanácsodra vigyor3

http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1044915#msg1044915

Estére megpróbálom, ha tényleg erről van szó most is.
Nem lehet hogy szimplán olyan szinten xar már hogy tök mindegy van-e rajta vákuum, vagy nincs teljesen önálló életet és és vagy jó vagy nem jó?

Amikor indul rendesen, akkor a lapát kipattan rendesen, a vákuum leállításkor húzza be, ill. levegőszegénnyé teszi, amikor kell (talán).

Tehát ha lehúzod, akkor vagy beragadva marad, vagy nyitott állásban. De ha egyszer jó és elindul, azaz nyit, akkor ha le van húzva a cső, folyamatosan nyitva marad.

Csúnyábban áll le az autó, ettől ne izgulj.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
maximális
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



« Új hozzászólás #12430 Dátum: 2018.01.17 szerda, 00:00:35 »

Szerintem pont ezt próbáltam meg korábban a Te tanácsodra vigyor3

http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1044915#msg1044915

Estére megpróbálom, ha tényleg erről van szó most is.
Nem lehet hogy szimplán olyan szinten xar már hogy tök mindegy van-e rajta vákuum, vagy nincs teljesen önálló életet és és vagy jó vagy nem jó?

Ez érdekes, érdemes elolvasnod!

https://totalcar.hu/belsoseg/2018/01/16/basszus_uj_autom_lett/

Az enyémben ki kellett cserélni az akkumulátort, kíváncsian várom változik-e a füstölés, csak elég keveset járok vele.
Naplózva

S-MAX 2.0 TDCi Titanium 2006 DPF nélkül QXWB motorkód
speedimi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Új hozzászólás #12431 Dátum: 2018.01.17 szerda, 06:05:20 »

Sziasztok,

Mondeo mk4-est szeretnék vásárolni, 2.0 Tdci-t.Sok helyen írják,hogy nagyon jó motor, de olvasgatva a fórumot, sok bejegyzést látok hogy ez a hiba, az a hiba,mi lehet a baja stb...Minden dízel ilyen nyűgös?

Köszönöm.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12432 Dátum: 2018.01.17 szerda, 07:58:58 »

Sziasztok,

Mondeo mk4-est szeretnék vásárolni, 2.0 Tdci-t.Sok helyen írják,hogy nagyon jó motor, de olvasgatva a fórumot, sok bejegyzést látok hogy ez a hiba, az a hiba,mi lehet a baja stb...Minden dízel ilyen nyűgös?

Köszönöm.
11 éves tech. Mennyire nyűgösek a 11 éves autok?
Amugy sokkal megbízhatóbb mint az mk3.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #12433 Dátum: 2018.01.17 szerda, 08:08:40 »

Amikor indul rendesen, akkor a lapát kipattan rendesen, a vákuum leállításkor húzza be, ill. levegőszegénnyé teszi, amikor kell (talán).

Tehát ha lehúzod, akkor vagy beragadva marad, vagy nyitott állásban. De ha egyszer jó és elindul, azaz nyit, akkor ha le van húzva a cső, folyamatosan nyitva marad.

Csúnyábban áll le az autó, ettől ne izgulj.

Tegnap melóból haza persze füstgép és most reggel is. Tehát normális működést esélyem sem volt elkapni szomoru1

Kocogtatni, féktisztítóval megfújni van értelme / szabad?
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #12434 Dátum: 2018.01.17 szerda, 08:56:13 »

Tegnap melóból haza persze füstgép és most reggel is. Tehát normális működést esélyem sem volt elkapni szomoru1

Kocogtatni, féktisztítóval megfújni van értelme / szabad?
ezt olvastad?
https://totalcar.hu/belsoseg/2018/01/16/basszus_uj_autom_lett/
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12435 Dátum: 2018.01.17 szerda, 09:11:02 »

Tegnap melóból haza persze füstgép és most reggel is. Tehát normális működést esélyem sem volt elkapni szomoru1

Kocogtatni, féktisztítóval megfújni van értelme / szabad?

Széteszedheted, nem nagy móka... Én kipucoltam és ugyanúgy xar maradt.  mondjuk amikor szétszeded és a lapátot kinyitva rakod vissza, akkor tuti, hogy lehúzott csőnél nyitva is marad.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12436 Dátum: 2018.01.17 szerda, 09:13:05 »


A mondeón xart be az önindító. Ott lassan tekert és akkora volt az áramfelvétele, hogy még a nap is behalványult. De ott beindult és nem füstölt...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #12437 Dátum: 2018.01.17 szerda, 09:31:57 »

Igen, olvastam
fordulatszám gondom szerintem nincs indítózást követően. Ha beröffen egyből beáll és ott van ahol normál füstmentes üzemnél is.

Először estére megpróbálom leszedni ezt a szelepet és megnézem. Ettől még lehet hogy más a hiba, de ha ez viszonylag könnyen hozzáférhető és ellenőrizhető akkor ezzel "kezdem". (Már hónapok óta szívok ezzel a hülye füsttel falbav)
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12438 Dátum: 2018.01.17 szerda, 09:35:51 »

Igen, olvastam
fordulatszám gondom szerintem nincs indítózást követően. Ha beröffen egyből beáll és ott van ahol normál füstmentes üzemnél is.

Először estére megpróbálom leszedni ezt a szelepet és megnézem. Ettől még lehet hogy más a hiba, de ha ez viszonylag könnyen hozzáférhető és ellenőrizhető akkor ezzel "kezdem". (Már hónapok óta szívok ezzel a hülye füsttel falbav)

Nekem is füstölt amikor ez rossz volt, de nekem dadogva indult és amikor kipattant a szorult lapát, akkor nyomott egy koromfelhőt és nem fehér füstöt...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
speedimi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Új hozzászólás #12439 Dátum: 2018.01.17 szerda, 11:23:49 »

Sziasztok,

még egy kérdés: 2009 -es 2.0 tdci,77.000 km (tuti), minden 20ekm-nél szerviz, de ez elvileg csak 2 éves periódus.Kibírja a motor? Ha megvenném persze egyből olaj+szűrőcsere+valami motortakarítás lenne.
Naplózva
nagyartur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #12440 Dátum: 2018.01.17 szerda, 11:33:42 »

Sziasztok!

2010-es, 140 lovas 170 ezer km-es mondeónál utóbbi időben előjött egy probléma. Alacsony fordulaton (2 ezer alatt) kis gáznál néha bedadog az autó, kicsit rángat, nagy gázadásnál nincs gond. Eddig nem volt ilyen jelenség. Ötletek? Köszi:) +egy kérdés, jövőhéten lesz benne izzítógyertya cserélve (még gyári van benne) mennyire berohadósak, nagyon fognak vele sz*pni?Cheesy
 
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12441 Dátum: 2018.01.17 szerda, 11:39:20 »

Sziasztok,

még egy kérdés: 2009 -es 2.0 tdci,77.000 km (tuti), minden 20ekm-nél szerviz, de ez elvileg csak 2 éves periódus.Kibírja a motor? Ha megvenném persze egyből olaj+szűrőcsere+valami motortakarítás lenne.

Az előírás 20e km/1 év... de kibírja szerintem...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #12442 Dátum: 2018.01.17 szerda, 11:44:53 »

Nekem is füstölt amikor ez rossz volt, de nekem dadogva indult és amikor kipattant a szorult lapát, akkor nyomott egy koromfelhőt és nem fehér füstöt...
Tehát akkor magamnak összefoglalva hogy megértsem.
Nekem fehéren füstöl induláskor. Ez ugye az el nem égett gázolaj miatt van. GO akkor nem ég el ha nincsenek meg az égéshez szükséges feltételek. Ebben az esetben a szelep az oxigént szabályozza és fehér füst esetén nem enged elég levegőt a szívósorba. Tehát ha én egy "füstüs" indulás esetén leállítom és tételezzük fel hogy nem mozdul el a lapát és valóban ez okozza a füstölést, akkor zárt, vagy valamilyen nem teljesen nyitott állásban beakadva kell hogy álljon.
Ha viszont tételezzük fel hogy jól működik, akkor indítózás előtt milyen állapotban kell hogy álljon? Full nyitott, vagy full zárt?
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12443 Dátum: 2018.01.17 szerda, 11:47:50 »

Tehát akkor magamnak összefoglalva hogy megértsem.
Nekem fehéren füstöl induláskor. Ez ugye az el nem égett gázolaj miatt van. GO akkor nem ég el ha nincsenek meg az égéshez szükséges feltételek. Ebben az esetben a szelep az oxigént szabályozza és fehér füst esetén nem enged elég levegőt a szívósorba. Tehát ha én egy "füstüs" indulás esetén leállítom és tételezzük fel hogy nem mozdul el a lapát és valóban ez okozza a füstölést, akkor zárt, vagy valamilyen nem teljesen nyitott állásban beakadva kell hogy álljon.
Ha viszont tételezzük fel hogy jól működik, akkor indítózás előtt milyen állapotban kell hogy álljon? Full nyitott, vagy full zárt?

Egyedül leállításkor kell teljesen zárt állapotban lennie. Olyankor a vákuum be is húzza és ilyenkor szorul meg. Annyi még adalék, hogy a korai fojtószelepeknek állítólag annyira eltérő az anyaga, hogy maga a hát a motortól melegszik, a menetszéltől pedig hül és eltérően deformálódik, mint a belső lapát, és ezért azt a megszorulásos jelenséget melegebb állapotban többször kellene, hogy csinálja.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12444 Dátum: 2018.01.17 szerda, 11:50:19 »

Tehát akkor magamnak összefoglalva hogy megértsem.
Nekem fehéren füstöl induláskor. Ez ugye az el nem égett gázolaj miatt van. GO akkor nem ég el ha nincsenek meg az égéshez szükséges feltételek. Ebben az esetben a szelep az oxigént szabályozza és fehér füst esetén nem enged elég levegőt a szívósorba. Tehát ha én egy "füstüs" indulás esetén leállítom és tételezzük fel hogy nem mozdul el a lapát és valóban ez okozza a füstölést, akkor zárt, vagy valamilyen nem teljesen nyitott állásban beakadva kell hogy álljon.
Ha viszont tételezzük fel hogy jól működik, akkor indítózás előtt milyen állapotban kell hogy álljon? Full nyitott, vagy full zárt?

erről beszélek:

https://cromax.hu/img/P0264930.JPG

arra a kerek bumszli jobb felfelé néző pipájára menő cső a vákuumcső, ami egyébként a pierburg szeleptől jön, ami valószínű nálad is az olajszűrő felett van
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #12445 Dátum: 2018.01.17 szerda, 11:53:59 »

erről beszélek:

https://cromax.hu/img/P0264930.JPG

arra a kerek bumszli jobb felfelé néző pipájára menő cső a vákuumcső, ami egyébként a pierburg szeleptől jön, ami valószínű nálad is az olajszűrő felett van
Igen, tudom mit kell keresni. Egyszer már le is volt dugózva a leállogatások miatt.

Csak az ok-okozatot próbálom levezetni és megérteni, illetve hogy meg tudjam állapítani, hogy ha szétszedem akkor amit látok az azt jelenti hogy épp akkor helyesen működik, vagy helytelenül.
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12446 Dátum: 2018.01.17 szerda, 11:57:55 »

Igen, tudom mit kell keresni. Egyszer már le is volt dugózva a leállogatások miatt.

Csak az ok-okozatot próbálom levezetni és megérteni, illetve hogy meg tudjam állapítani, hogy ha szétszedem akkor amit látok az azt jelenti hogy épp akkor helyesen működik, vagy helytelenül.

A nem rendesen elégő gázolaj szerintem feketén füstöl, kormol...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #12447 Dátum: 2018.01.17 szerda, 12:34:29 »

A nem rendesen elégő gázolaj szerintem feketén füstöl, kormol...
Akkor a rossz izzítóval beinduló motorok füstje mitől fehér indítózás közben és aztán mitől szűnik meg/vált át feketébe ahogy beindul a motor?
Tudom, lukas turbócsőnél is kevés az oxigén és mégis feketén füstöl.
Szerintem fekete füstnél elég a GO, fehér füstnél még nem ég el, csak melegen porlasztott, elpárolgott állapotban van.

Ha jól tudom akkor pl a földfelszíni szúnyogirtásnál is GO füstöt használnak vagy használtak és a nem elégett részekhez tapad hozzá maga az anyag, ami kinyírja a vérszívókat. Na az aztán olyan fehér mint a tej.
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #12448 Dátum: 2018.01.17 szerda, 12:52:41 »

Sziasztok!

2010-es, 140 lovas 170 ezer km-es mondeónál utóbbi időben előjött egy probléma. Alacsony fordulaton (2 ezer alatt) kis gáznál néha bedadog az autó, kicsit rángat, nagy gázadásnál nincs gond. Eddig nem volt ilyen jelenség. Ötletek? Köszi:) +egy kérdés, jövőhéten lesz benne izzítógyertya cserélve (még gyári van benne) mennyire berohadósak, nagyon fognak vele sz*pni?Cheesy
 

Gázolajszűrő mikor volt cserélve? Párom Fuisonjánál (1.4 TDCI) jól átvertek, csak papíron cserélték, szétmállott a szűrő anyaga és bekerült a rendszerbe. Ugyanezt podukálta. Cserélték, szerencsére még időben, azóta nincs baja.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
nagyartur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #12449 Dátum: 2018.01.17 szerda, 13:14:51 »

Gázolajszűrő mikor volt cserélve? Párom Fuisonjánál (1.4 TDCI) jól átvertek, csak papíron cserélték, szétmállott a szűrő anyaga és bekerült a rendszerbe. Ugyanezt podukálta. Cserélték, szerencsére még időben, azóta nincs baja.

Két olajcsere periódusonként cserélve van a gázolajszűrő is, tehát 30 ezer km-ként. A következő csere 5 ezer km múlva lesz esedékes.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 242 243 244 245 246 247 248 [249] 250 251 252 253 254 255 256 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.048 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.