Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:10:41
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
249
250
251
252
253
254
255
[
256
]
257
258
259
260
261
262
263
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5263479 alkalommal)
0 Felhasználó és 19 vendég van a témában
zsapeti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 974
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12750 Dátum:
2018.04.04 szerda, 16:00:34 »
Idézetet írta: ReFi - 2018.04.04 szerda, 15:55:43
jol remlik, hogy valami hackelt program van a motorvezerlon? nem lehet hogy az okozza ezeket a dolgokat?
Tavaly nyár óta használom a "tuningolt" verzióval a kocsit. Volt jó pár problémamentes km azóta. De persze minden lehet.
Naplózva
MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12751 Dátum:
2018.04.04 szerda, 20:39:56 »
Idézetet írta: zsapeti - 2018.04.04 szerda, 16:00:34
Tavaly nyár óta használom a "tuningolt" verzióval a kocsit. Volt jó pár problémamentes km azóta. De persze minden lehet.
A 143->160LE átkapcsolásnak ilyen hatása nem nagyon lehet.
A leállással szerintem addig nem nagyon tudsz foglalkozni, míg elő nem jön ismét. Tudom, sz@r, de hiába viszed be szervízbe, nem fognak vele kezdeni semmit, amíg nem látják a hibát.
Az enyémen is volt olyan 1x, hogy gyújtásra engine malfunction üzenet fogadott, majd gyújtás le-vissza után indult, de csak vészüzemben ment (ami városban nem nagyon tűnt fel). Újabb leállítás-indítás után már semmi baja sem volt. Azóta sem. Biztos a kozmikus sugárzás okozta.
Ahhoz meglehetősen durva és mechanikai hibának kell előjönnie, hogy ne menjen sehova a gép.
Nálam azért van wifi-s elm327 a kocsiban, hogy a szoftveres meghülyüléseket helyben orvosolni lehessen. DTC kiolvas, eltesz, kitöröl, örül. Ha ismét előjön, tényleg valami nyavajája van.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
G_B
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1162
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12752 Dátum:
2018.04.04 szerda, 20:56:52 »
Idézetet írta: Relhist - 2018.04.04 szerda, 20:39:56
A 143->160LE átkapcsolásnak ilyen hatása nem nagyon lehet.
másabb jellegű a "tuning":
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1138037#msg1138037
Naplózva
üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
zsapeti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 974
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12753 Dátum:
2018.04.05 csütörtök, 08:31:08 »
Idézetet írta: Relhist - 2018.04.04 szerda, 20:39:56
A 143->160LE átkapcsolásnak ilyen hatása nem nagyon lehet.
A leállással szerintem addig nem nagyon tudsz foglalkozni, míg elő nem jön ismét. Tudom, sz@r, de hiába viszed be szervízbe, nem fognak vele kezdeni semmit, amíg nem látják a hibát.
Az enyémen is volt olyan 1x, hogy gyújtásra engine malfunction üzenet fogadott, majd gyújtás le-vissza után indult, de csak vészüzemben ment (ami városban nem nagyon tűnt fel). Újabb leállítás-indítás után már semmi baja sem volt. Azóta sem. Biztos a kozmikus sugárzás okozta.
Ahhoz meglehetősen durva és mechanikai hibának kell előjönnie, hogy ne menjen sehova a gép.
Nálam azért van wifi-s elm327 a kocsiban, hogy a szoftveres meghülyüléseket helyben orvosolni lehessen. DTC kiolvas, eltesz, kitöröl, örül. Ha ismét előjön, tényleg valami nyavajája van.
Ahogy az utánad szóló is írta nem véletlenül volt idézőjelben a tuning
Tavaly nyáron nyaralásból visszaérve történt, hogy az autót így kaptam vissza a szerelőtől és mivel család által szerzett ismerős szerelő, nagyon nem akartam feszegetni a témát. Nem is kevés pénzembe került és profi cég csinálta a szoftveres részét. Mikor visszamentem a füstöléses problémával és kérdeztem hogy nem-e lehet... azt mondta, hogy nem az első ilyet csinálták már és ilyen gond soha nem volt még. Most ezzel sajnos nem tudok mit kezdeni tovább, kellemetlen és kényelmetlen is egyben a helyzet. Amúgy azóta sokat jár ezen az agyam, és emlékszem volt olyan hidegindításom a beavatkozást megelőzően is hogy dobott fehér füstöt a kocsi. Nem volt olyan erős és nem is tartott addig mint most nyáron, de volt hogy felfigyeltem rá. Gondoltam már arra is hogy veszek valami bontott szűrőt, azt nekiállok lötykölni, tisztogatni, visszarak és megy a kocsi egy szoftverfrissítésre. De sajnos sok esélyt nem látok arra hogy ez megoldja a problémát. Ráadásul mióta bejöttek a melegek (időjárásról beszélünk
) azóta még a füstölést se produkálja. Ma reggel megnéztem, benne volt a P1632, de törlés után újraindítva nem jött elő.
BT-s ELM nekem is ott van a kocsiban, de valami összefhosta magát benne, mert nem akar a telefonnal kapcsolódni. Eddig működött, most mikor kellene nem. Pedig még csak nem is volt dobálva, abban a kis rekeszben van, ami az obd csatinál van
Nekem ez rohadt magas ami ekörül a kocsi körül történik.
Naplózva
MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12754 Dátum:
2018.04.05 csütörtök, 08:52:02 »
Idézetet írta: zsapeti - 2018.04.05 csütörtök, 08:31:08
Ahogy az utánad szóló is írta nem véletlenül volt idézőjelben a tuning
Tavaly nyáron nyaralásból visszaérve történt, hogy az autót így kaptam vissza a szerelőtől és mivel család által szerzett ismerős szerelő, nagyon nem akartam feszegetni a témát. Nem is kevés pénzembe került és profi cég csinálta a szoftveres részét. Mikor visszamentem a füstöléses problémával és kérdeztem hogy nem-e lehet... azt mondta, hogy nem az első ilyet csinálták már és ilyen gond soha nem volt még. Most ezzel sajnos nem tudok mit kezdeni tovább, kellemetlen és kényelmetlen is egyben a helyzet. Amúgy azóta sokat jár ezen az agyam, és emlékszem volt olyan hidegindításom a beavatkozást megelőzően is hogy dobott fehér füstöt a kocsi. Nem volt olyan erős és nem is tartott addig mint most nyáron, de volt hogy felfigyeltem rá. Gondoltam már arra is hogy veszek valami bontott szűrőt, azt nekiállok lötykölni, tisztogatni, visszarak és megy a kocsi egy szoftverfrissítésre. De sajnos sok esélyt nem látok arra hogy ez megoldja a problémát. Ráadásul mióta bejöttek a melegek (időjárásról beszélünk
) azóta még a füstölést se produkálja. Ma reggel megnéztem, benne volt a P1632, de törlés után újraindítva nem jött elő.
BT-s ELM nekem is ott van a kocsiban, de valami összefhosta magát benne, mert nem akar a telefonnal kapcsolódni. Eddig működött, most mikor kellene nem. Pedig még csak nem is volt dobálva, abban a kis rekeszben van, ami az obd csatinál van
Nekem ez rohadt magas ami ekörül a kocsi körül történik.
Mondjuk onnan kellene indítani a dolgot, hogy vissza kellene állítani a gyári állapotot szerintem.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
repepe
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12755 Dátum:
2018.04.05 csütörtök, 14:55:28 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.04.03 kedd, 20:54:13
A tur szabályozó jóval többet dolgozik, és az szokott pukizni.
Szia,
Köszönöm, válaszod fényében kicseréltem a második szelepet is.
Most már szépen leáll, az eddigiekhez képest jobb az erőleadása is a kocsinak (lehet, hogy csak képzelem, de mintha kisebb fordulaton jobban húzna) no és nem pukizik.
Naplózva
Mondeo Mk4 2.0 TDCI Turnier Trend 2008
Insignia B 2021 2.0 T Ultimate
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12756 Dátum:
2018.04.05 csütörtök, 17:28:21 »
Idézetet írta: repepe - 2018.04.05 csütörtök, 14:55:28
Szia,
Köszönöm, válaszod fényében kicseréltem a második szelepet is.
Most már szépen leáll, az eddigiekhez képest jobb az erőleadása is a kocsinak (lehet, hogy csak képzelem, de mintha kisebb fordulaton jobban húzna) no és nem pukizik.
stabilabban megjön a vákuum a turbó vezérlésénél,ezért érezhetsz pici változást a rugalmasságban.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12757 Dátum:
2018.04.05 csütörtök, 19:50:50 »
Idézetet írta: alf® - 2018.04.05 csütörtök, 17:28:21
stabilabban megjön a vákuum a turbó vezérlésénél,ezért érezhetsz pici változást a rugalmasságban.
Az fl-es (ufba,txba) motoroknál ahol már csak 1 pierburg szelep van az mit vezérel? Turbo-t vagy leàllítást?
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12758 Dátum:
2018.04.05 csütörtök, 20:40:29 »
Idézetet írta: bviktr - 2018.04.05 csütörtök, 19:50:50
Az fl-es (ufba,txba) motoroknál ahol már csak 1 pierburg szelep van az mit vezérel? Turbo-t vagy leàllítást?
tegnap járt itt nálam az egyik kolléga.A turbót vezérli.Nem volt fenn egy vákumcső a pierburgnál,és jött is a hiba a turbónyomásra.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12759 Dátum:
2018.04.05 csütörtök, 20:51:02 »
Idézetet írta: bviktr - 2018.04.05 csütörtök, 19:50:50
Az fl-es (ufba,txba) motoroknál ahol már csak 1 pierburg szelep van az mit vezérel? Turbo-t vagy leàllítást?
Veréb is írta, hogy a turbót. Ha visszaolvasol vagy 1,5 évet, ott láthatod, hogy mikor padlógázra nem folyamatosan, hanem érezhetően "hátbavágosan" gyorsul a vas, akkor ezt a 13eFtos szelep kell cserélni.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
zsapeti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 974
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12760 Dátum:
2018.04.06 péntek, 13:02:00 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2018.04.05 csütörtök, 08:52:02
Mondjuk onnan kellene indítani a dolgot, hogy vissza kellene állítani a gyári állapotot szerintem.
Most így nyilván bárkit megkérdezek egyből bármi motorikus anomáliát a mókolásra vezet vissza. Nekem az a véleményem, hogy nem ez okozza a problémát.
De
Néztem az UNIX-nál 95-ért van ASSO DPF amit majdnem félárban meg tudok szerezni. Első kérdés, hogy vállalható minőség-e, vagy felejtős? Ha esetleg ok és áldozok rá, akkor annyi a történet hogy otthon aláfekszek, csere és valahogy megpróbálok eljutni az első márkaszervizig (20 km) egy szoftverfrissítésre? Gondolom a szervizben nem fogják megtenni nekem az a szívességet, hogy a mókolt verziót lementik nekem valamire, ha esetleg...
Ha tételezzük fel ezen túl vagyok és ugyan olyan xar marad, akkor mondjuk a legrosszabbal számítva mennyi lehet max egy teljes üzemanyagrendszer felújítás? Csúcs, pumpa, meg ami még kell.
Megy a matek és worst case scenárióval szeretnék számolni. A kocsit szeretem, szereti a Család, de nem minden áron...
Naplózva
MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12761 Dátum:
2018.04.06 péntek, 17:23:44 »
Idézetet írta: zsapeti - 2018.04.06 péntek, 13:02:00
Most így nyilván bárkit megkérdezek egyből bármi motorikus anomáliát a mókolásra vezet vissza. Nekem az a véleményem, hogy nem ez okozza a problémát.
De
Néztem az UNIX-nál 95-ért van ASSO DPF amit majdnem félárban meg tudok szerezni. Első kérdés, hogy vállalható minőség-e, vagy felejtős? Ha esetleg ok és áldozok rá, akkor annyi a történet hogy otthon aláfekszek, csere és valahogy megpróbálok eljutni az első márkaszervizig (20 km) egy szoftverfrissítésre? Gondolom a szervizben nem fogják megtenni nekem az a szívességet, hogy a mókolt verziót lementik nekem valamire, ha esetleg...
Ha tételezzük fel ezen túl vagyok és ugyan olyan xar marad, akkor mondjuk a legrosszabbal számítva mennyi lehet max egy teljes üzemanyagrendszer felújítás? Csúcs, pumpa, meg ami még kell.
Megy a matek és worst case scenárióval szeretnék számolni. A kocsit szeretem, szereti a Család, de nem minden áron...
ez így is van.A gyári állapotban legtöbbször simán visszaállítható az eredeti állapot.
Ahogy van egy csipptuningod,egyből nyomják, hogy attól xar.Amíg az van rajta,még garit se vállalnak bizonyos javításokra.
Nálad ez érvényes a dpf miatt.
De én is meggondolnám mennyit éri meg rákölteni még.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bonca
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 367
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12762 Dátum:
2018.04.06 péntek, 21:39:50 »
Zsapeti... olvasom a kálváriádat, és magamnak a következőt csinálnám. Se lehetőség, se információ, se idő, se szakértelem nincs elég. Viszont ésszerűen akarod te is a pénzt a problémára fordítani. Ennyi próbálkozás után profikra bíznám. Van lehetőségük, információjuk, idejük, szakértelmük. Nem a márkaszervire gondolok, hanem jónevű diagnosztákra. Pl. injektor.hu. Nem olcsók, várni kell, de ezen már te is túl vagy. Persze nem számoltam azzal, ha velem ellentétben a végletekig önsanyargató az ember
Ne érts félre, nem gúnyolódok, nincs semmi én-vagyok-a-marha-okos, csak a véleményem szerint már nem egyhelyben tippelgetve kellene toporognod.
Bonca
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.06 péntek, 21:44:36 írta Bonca
»
Naplózva
2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12763 Dátum:
2018.04.06 péntek, 21:55:25 »
DPF fáklya, porlasztó, vaporizer, vaporiser kiégetése eltömődése esetén
Félig megkönnyebbültem! Most már teljesen.
A kocsit kicsit alá bakolva, nagy nehezen sikerült házamtáján kiszedni megint a DPF porlasztó pipát.
Az első pipakiszedés nagyon nehéz volt még aknában is, nem véletlenül volt a videóban is a barátunk kezében az a vas zárt-szelvény a film végén. Akna, vagy csápos emelő nélkül nem ment volna. Most csak kövekre felállva éppen aláfeküdni tudtam. De így is le kellett szedni az kipufogónál lévő alváz keresztmerevítőt és meg kellett kicsit toldanom a villáskulcsot a pipa anya meglazításához. Lehetőleg jó minőségű, pontosan illeszkedő kulcsot használjatok, ne kenődjön el a csavarfej.
Megmértem a gyertya ellenállást, az előző tisztítgatás, berakás után sem változott, nem tettük jobban tönkre. ~1 Ohm. De közben megjött az új. 0,6 Ohm. Szóval az előző gyertya már nem volt az igazi. Egy itteni javaslat segítségével konyhai gázégőn jó sercegősre felmelegítve, vagy 4-5 nekifutással sikerült kicsavarni a régi gyertyát. De csak hatlapfejű 12 krova kulccsal. Előtte finoman körkörös mozgással letörtem a kábelezését tőben. Így megint csak jobb híján rá tudtam tenni a 40 cm es racsnis kart. Hát még így is megizzadtam, meg izgultam is, ne törjön bele.
De kijött. A ~120 C fok melegítés tényleg kell!!!
Utólag is köszönöm a fontos tanácsot!!
A régi gyertyán korom ráégések. Valószínűleg már nem izzítva rendesen a gyertya nem porlasztott, csak elszenesített, ráégetett, meg a több év. És amik leváltak darabok, bizony eltömítették a valahol a derékszögnél lévő, gondolom kis furatot. De egyáltalán nem olyan koszos a cucc, mint a videón a barátunknak és por száraz.
https://www.youtube.com/watch?v=9Tm_y02fGPw
Nem tudom belül milyen furat, vagy mi lehet még.
Aki fújt ilyenbe bele, kérdem, hogy mennyire kell a levegőt átengednie. Mert nekem most éppen csak kicsit sziszeg.
Megint csak jobb híján, most konyhai sütő tisztítóban áztatom. Elég durva cucc, remélem ér valamit.
A csatlakozó érintkezőt is sikerül kis okoskodással szétszednem, meg a tüskéből kiszednem a vezeték szálakat. Így ha minden igaz toldás nélkül be fogom tudni tenni az új kábelt.
DPF 125% érték után, motorhiba jelzés után, de nem vészüzem esetén, és a motorhiba jelzés is eltűnt, fog megint regent indítani vajon?
Nem feltétlenül küzdenék a számítógépes kényszer regennenel.
folyt köv.
Szép estét!
Ismét megy a regen. Boldogok vagyunk!
Amikor beindítottam a motor, érdekes módon DPF gyertya szakadás hibát olvastam a telefonnal. Megijedtem. Hibákat töröltem. Nem jött vissza. (talán a vaporiser kivett állapotban ráadtam egyszer a gyújtást)
Amint meleg lett a motor menetben elindult a regen. És lőn kellően meleg. Igaz először a motor hengertéri utó-befecskendezés kezdett rá megint. De aztán lefutott szépen minden. Nem kellett számítógépes kényszer regent alkalmaznom.
Az oldószer nem ér semmit, ha már eltömődött... Ugyan jönnek ki darabok a nem látszó helyekről, de átfújni sem tudtam többet. 2 bár levegő sem segített.
Abszolút ott van az elzáródás, ahol a videóban is kettévágták, és persze semmi nem látszik belőle. Dróttal átböködni sem lehet.
Megoldás
.
Gázmelegítő pisztoly arra a kis szakaszra min 2x majdnem vörös izzásig. Hevítések után vizet kell bele-bele engedni a furatba, majd a gyertya helyre, de óvatosan, meg ne égessen a kicsapó gőz!! A gőz robbanásszerűen töri fel és távolítja el a kokszos darabokat! Kicsi kocogtatással a furat felé lehet csalni a képződött koksz rudacskát és egy csavarhúzóval már fel lehet aprítani.
A végén szinte akadály nélkül kell tudni átfújni,
belső szűkület ezek szerint nincs
.
Az új gyertya betekerésekor szintén érdemes kicsit melegíteni a pipát a menetes résznél
, én kicsit megcsiszoltam finom polirral a meneteket és be is zsíroztam kicsit, még így is feszesen ment be. A kúpokra vigyázzatok, az adja a tömítést. A
csatlakozóra kötés kicsit macerás
, nem feltétlenül lesz tökéletes. De a célnak továbbra is tökéletesen megfelel, vízálló maradt, kívülről olyan mint a régi. A gyertya vezetéke mintha nem lenne forrasztható. Mivel nem tudtam olyan jól sajtolni a csatlakozó tüskét a vezetékre mint a gyári, ahol folyáshatárig nyomják össze, megpróbáltam rá is forrasztani. Talán emiatt is, de nem tudtam rendesen visszatenni reteszelésig a tüskét. De a kábelek a helyükön tartják (remélem). A pipát külső menetes anyáját is kicsit megsmirgliztem és megzsíroztam. Így szinte kézzel tudtam végigcsavarni. Úgy is beleég.
Jó lenne ha az új gyertyával legalább megint 100e km re jó a fáklya.
Ha ezeket tudja az ember alig egy órával több ki-be szerelni, kitisztítani. Nekem több volt így, de most már megérte. Megtakarítottam minimum 50, de inkább 90 ezer forintot. Ajánlom annak akinek van türelme, eszköze, alá tud menni a kocsinak valahogy.
Talán érdemes volna szervizekkor a pipát a kipufogó csőből kivétel nélkül gázmelegítővel a könyök részen időnként felhevíteni és kiégetni a kezdődő lerakodásokat, mert az a szakasz nincs a kipufogóba és nem forrósodik rendesen fel a kocsi üzemeiben.
Az érdekesség, hogy nekem is 170000 km volt a halálig, mint Alfnál
legalább szükséges nehézfegyverzet
én más szerszám híján letörtem a régi gyertya vezetékét tőben hogy rá tudjam tenni a krovát hajtókarral. Ez a gyertya még működött, de nem hevített már rendesen. Készültek rajta sorra az eltömődést okozó kis kokszdarabok.
lehetőleg hatlapfejű M12 kulcs, nem a 12 recés és melegítés kivétel közben! Combos, szép lassan egyenletesen kicsavarás.
Új becsavarásakor, kis menet smirglizés, kis zsír, pipa melegítés és csak a krovafejet tettem fel és vízpumpafogóval kínoztam meg a krovát. Befelé kicsit könnyebben ment.
Csak vastag börkesztyűvel! És mikor már átfújható, a furatba, a gyertya csövébe is be lehet tolni a lángcsúcsot a maradékok kiégetésére.
A satuba fogott vékony üzemanyag bevezető cső nem fog felforrósodni, ezt kézzel lehet ellenőrizgetni is. A fekete vezeték elé tegyetek egy nagyobb fém lemezt, hogy ne érje hő a szigetelést a gázlángból véletlenül se. Majd hideg vizet lehet vékony sugárban beleengedni csap alatt a furatba, csőbe egy-egy pillanatra.
VIGYÁZZ A KICSAPÓ GŐZRE!
Kirobban a koksz is. De még mindig lehetnek beszorult kis rúdszerű darabok, ha nem folyik át rendesen. Jöhet a kocogtatás a kis furat felé. Szép lassan lecsúszik oda a koksz és össze kell törni csavarhúzóval. Kimosni, árfolyást ellenőrizni. Ha kell, megint hevíteni.
így kell átfolynia a víznek kiégetés után! És belenézve ne látszódjanak már koromdarabok se!
a csatlakozó fehér belsejét kifelé kell húzni a középső pöcök széle felé nyomásakor kis kampós dróttal.
Be kell nyúlni kis műszercsavarhúzóval a kiveendő csatlakozó tű mellé és hátra kitolni a tűt. A másikat például nem tudtam kivenni.
A tű vezetékre hajló klimpelt részét szét lehet hajtogatni szintén műszercsavarhúzóval, helyére be lehet tenni az új gyertya méretre vágott vezetékét, esetleg forrasztást próbálni biztonságból, ha nincs megfelelő klimpelő és vissza az egész. Vízmentesítő gumigyűrűt se felejtsük előtte!
Idézetet írta: fecskebeka - 2018.04.03 kedd, 19:08:13
Sziasztok!
Minket is elért a részecskeszűrős rákfene, igaz bármi lehet a gond.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.08 vasárnap, 18:10:53 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Bonca
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 367
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12764 Dátum:
2018.04.07 szombat, 19:35:19 »
Képes útmutató lesz belőle? Minden ilyen akció bővítené a FAQ-ot.
Bonca
Naplózva
2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12765 Dátum:
2018.04.07 szombat, 20:35:27 »
Őszintén megvallom nem fotózgattam. Nem volt időm, meg idegem se rá. Két képet készítettem, azt majd feltöltöm.
Ezért igyekeztem részletesebben leírni. A gyertya hulladékról csinálok még egy két képet, hátha segítség az is. És bárkinek kérdése van szívesen megosztom amit esetleg nem írtam le. Vagy ha nem érthető valami. Az első pipakiszedés nagyon nehéz volt, nem véletlenül volt a videóban is a barátunk kezében az a vas zárt-szelvény, ha jól emlékszem. Akna nélkül nem ment volna. Most csak aláfeküdni tudtam. De így is le kellett szedni az alváz keresztmerevítőt és meg kellett kicsit toldanom a villáskulcsot. Még egy két finomságot bele írok ami eszembe jut. Ha van energiátok hozzá ollózzátok össze, hogy értelmesebb legyen. Azt én is megköszönöm! Több szem többet lát!
(Felraktam a fotokat, .....)
Üdv!
Idézetet írta: Bonca - 2018.04.07 szombat, 19:35:19
Képes útmutató lesz belőle? Minden ilyen akció bővítené a FAQ-ot.
Bonca
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.08 vasárnap, 13:15:37 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
ReFi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 663
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12766 Dátum:
2018.04.08 vasárnap, 18:44:10 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2018.04.07 szombat, 20:35:27
Őszintén megvallom nem fotózgattam. Nem volt időm, meg idegem se rá. Két képet készítettem, azt majd feltöltöm.
Ezért igyekeztem részletesebben leírni. A gyertya hulladékról csinálok még egy két képet, hátha segítség az is. És bárkinek kérdése van szívesen megosztom amit esetleg nem írtam le. Vagy ha nem érthető valami. Az első pipakiszedés nagyon nehéz volt, nem véletlenül volt a videóban is a barátunk kezében az a vas zárt-szelvény, ha jól emlékszem. Akna nélkül nem ment volna. Most csak aláfeküdni tudtam. De így is le kellett szedni az alváz keresztmerevítőt és meg kellett kicsit toldanom a villáskulcsot. Még egy két finomságot bele írok ami eszembe jut. Ha van energiátok hozzá ollózzátok össze, hogy értelmesebb legyen. Azt én is megköszönöm! Több szem többet lát!
(Felraktam a fotokat, .....)
Üdv!
szép munka
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium Kombi 2011/10 163LE
repepe
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12767 Dátum:
2018.04.08 vasárnap, 21:47:05 »
Idézetet írta: ReFi - 2018.04.08 vasárnap, 18:44:10
szép munka
Köszönjük!
Naplózva
Mondeo Mk4 2.0 TDCI Turnier Trend 2008
Insignia B 2021 2.0 T Ultimate
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12768 Dátum:
2018.04.09 hétfő, 15:14:53 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2018.04.06 péntek, 21:55:25
DPF fáklya, porlasztó, vaporizer, vaporiser kiégetése eltömődése esetén
Félig megkönnyebbültem! Most már teljesen.
A kocsit kicsit alá bakolva, nagy nehezen sikerült házamtáján kiszedni megint a DPF porlasztó pipát.
Az első pipakiszedés ......
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12769 Dátum:
2018.04.09 hétfő, 20:55:11 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2018.04.06 péntek, 21:55:25
DPF fáklya, porlasztó, vaporizer, vaporiser kiégetése eltömődése esetén
Köszi a nép nevében! Átemeltem a FAQ-ba.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12770 Dátum:
2018.04.09 hétfő, 21:05:35 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.04.09 hétfő, 20:55:11
Köszi a nép nevében! Átemeltem a FAQ-ba.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12771 Dátum:
2018.04.13 péntek, 09:10:32 »
Én is kösz. Talán egyszer átformázom. Bár a körítés is hasznos lehet. 2 regen lement rendben. Most további kutatásokat folytatok. Remélem csak pozitív eredményt jelezhetek később.
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.04.09 hétfő, 20:55:11
Köszi a nép nevében! Átemeltem a FAQ-ba.
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12772 Dátum:
2018.04.13 péntek, 17:28:01 »
116.000 km, 4,5 év használat és csereérett lett a Pierpurg szelep. Csere után jöttem csak rá hogy már nem volt az igazi, kicsit jobb lett a gázreakció. Eddig csak féktárcsa, fékbetét és persze olaj és szűrőcserék voltak. Ja és néhány készlet gumma. Szóval mondhatja bárki hogy *** a Ford, úgy érzem jól választottam az MKIII után ismét.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12773 Dátum:
2018.04.13 péntek, 17:33:45 »
Idézetet írta: titta - 2018.04.13 péntek, 17:28:01
116.000 km, 4,5 év használat és csereérett lett a Pierpurg szelep. Csere után jöttem csak rá hogy már nem volt az igazi, kicsit jobb lett a gázreakció. Eddig csak féktárcsa, fékbetét és persze olaj és szűrőcserék voltak. Ja és néhány készlet gumma. Szóval mondhatja bárki hogy *** a Ford, úgy érzem jól választottam az MKIII után ismét.
Ez éppen 25,7ekm/év. Erre vehetnél benzinest is! És még Tibcsi is:
na meg:
Nálam már a 40ekm is megvan...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12774 Dátum:
2018.04.13 péntek, 17:40:14 »
Idézetet írta: titta - 2018.04.13 péntek, 17:28:01
116.000 km, 4,5 év használat és csereérett lett a Pierpurg szelep. Csere után jöttem csak rá hogy már nem volt az igazi, kicsit jobb lett a gázreakció. Eddig csak féktárcsa, fékbetét és persze olaj és szűrőcserék voltak. Ja és néhány készlet gumma. Szóval mondhatja bárki hogy *** a Ford, úgy érzem jól választottam az MKIII után ismét.
Üdv. a klubban! Nekem 160 ezernél nem kellett volna cserélni!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12775 Dátum:
2018.04.13 péntek, 19:10:34 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2018.04.13 péntek, 17:33:45
Ez éppen 25,7ekm/év. Erre vehetnél benzinest is! És még Tibcsi is:
na meg:
Nálam már a 40ekm is megvan...
Hat sulis lett Reka, mar egy eve kevesebbet megyek. Addig 30 korul volt/ev. De mar van itthon egy funyiro, nem kell megegy.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12776 Dátum:
2018.04.13 péntek, 21:30:24 »
Idézetet írta: titta - 2018.04.13 péntek, 19:10:34
Hat sulis lett Reka, mar egy eve kevesebbet megyek. Addig 30 korul volt/ev. De mar van itthon egy funyiro, nem kell megegy.
Nekem is van, de az villanyos. Ezért nem kell egyelőre ampera!
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
sqs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 102
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12777 Dátum:
2018.04.14 szombat, 11:19:11 »
Tisztelt Urak!
MK4(,5) vásárlásán töröm a fejem - ugyanitt MK3 TDDI eladó - és érdeklődnék, hogy üzemeltetés tekintetében mennyi az eltérés a kétliteres és a 2.2-es TDCI között? Megéri az a plusz 35 lóerő az periodikus és nem várt zsebbenyúlást?
Üdv:
sqs
Naplózva
2005.12.07. F2 TDCI Aut. Turnier Titanium X, Ink blue
ex: 2005.01.13. F1 TDDI (bizony) Turnier Trend, Deep navy
exII: 1996.03.15 mk1 TD
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12778 Dátum:
2018.04.14 szombat, 13:56:14 »
Idézetet írta: sqs - 2018.04.14 szombat, 11:19:11
Tisztelt Urak!
MK4(,5) vásárlásán töröm a fejem - ugyanitt MK3 TDDI eladó - és érdeklődnék, hogy üzemeltetés tekintetében mennyi az eltérés a kétliteres és a 2.2-es TDCI között? Megéri az a plusz 35 lóerő az periodikus és nem várt zsebbenyúlást?
Üdv:
sqs
megéri a nagyobbat venni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12779 Dátum:
2018.04.14 szombat, 19:42:49 »
Idézetet írta: sqs - 2018.04.14 szombat, 11:19:11
Tisztelt Urak!
MK4(,5) vásárlásán töröm a fejem - ugyanitt MK3 TDDI eladó - és érdeklődnék, hogy üzemeltetés tekintetében mennyi az eltérés a kétliteres és a 2.2-es TDCI között? Megéri az a plusz 35 lóerő az periodikus és nem várt zsebbenyúlást?
Üdv:
sqs
Attól függ, mire és hol akarod használni.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
beikes
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 118
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12780 Dátum:
2018.04.14 szombat, 23:42:34 »
Idézetet írta: sqs - 2018.04.14 szombat, 11:19:11
Tisztelt Urak!
MK4(,5) vásárlásán töröm a fejem - ugyanitt MK3 TDDI eladó - és érdeklődnék, hogy üzemeltetés tekintetében mennyi az eltérés a kétliteres és a 2.2-es TDCI között? Megéri az a plusz 35 lóerő az periodikus és nem várt zsebbenyúlást?
Üdv:
sqs
Szia. Mikor tervezed a vásárlást? Nekem van egy 2013 -as 2.2-es fl Titaniumom 175 ezer km.-rel . Augusztusban lesz eladó.
üdv.
Naplózva
MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
sqs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 102
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12781 Dátum:
2018.04.15 vasárnap, 00:12:22 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.04.14 szombat, 19:42:49
Attól függ, mire és hol akarod használni.
Ja, olyan szempontból a benzines indokolt. A gázolaj szerelem.
Többnyire munkába járás, napi 2x16 km városban, és vannak időszakok, amikor naponta vidékre és vissza, zömmel autópályán.
Naplózva
2005.12.07. F2 TDCI Aut. Turnier Titanium X, Ink blue
ex: 2005.01.13. F1 TDDI (bizony) Turnier Trend, Deep navy
exII: 1996.03.15 mk1 TD
sqs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 102
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12782 Dátum:
2018.04.15 vasárnap, 00:14:47 »
Idézetet írta: beikes - 2018.04.14 szombat, 23:42:34
Szia. Mikor tervezed a vásárlást? Nekem van egy 2013 -as 2.2-es fl Titaniumom 175 ezer km.-rel . Augusztusban lesz eladó.
üdv.
Alapvetően hamarabb szeretném, de a megfelelő autóra természetesen kivárok
Mik az elképzeléseid? Pü jöhet.
Naplózva
2005.12.07. F2 TDCI Aut. Turnier Titanium X, Ink blue
ex: 2005.01.13. F1 TDDI (bizony) Turnier Trend, Deep navy
exII: 1996.03.15 mk1 TD
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12783 Dátum:
2018.04.15 vasárnap, 18:00:36 »
Ismerős valakinek ez a kis gumicsöcs?
Az motor olajszűrőtől jobbra lent találtam a motortestre ráesve. Gumi, ~2,5 hosszú, cm 6-7mm átmérő. Valami szuszogóféle lehet? Vagy letört, vagy csak a pattintós rész porlott meg, taknyosodik, ezért gondolom olajjal lehet kapcsolatban. Gép alá nézni nem tudtam.
Kacsints rá!
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.15 vasárnap, 18:07:58 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12784 Dátum:
2018.04.15 vasárnap, 18:15:59 »
EGR, EGR hűtő és csöveinek tisztítása mennyibe kerülhet? Bár van aki azt mondja, nem érdemes, mert úgyis hamarabb tönkremegy, vagy elkoszolódik a használt. Nem tudom!
Mikor érdemes azt meglépni, bár hibajelzésem nincs, de kormos lerakódás már van a folytó szelep felett a nyakánál. És gondolom a szívócső és szelepek környéke is hasonló lehet. Ez már vajon egyértelműen zárási hiba, vagy alapból ilyen lesz, ha jól is zár még.
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12785 Dátum:
2018.04.15 vasárnap, 18:36:12 »
Ez az olajszivárgás miből fakadhat.
Nyár óta jelent meg, előző olajcserénél nem volt (10e km). Bár egyik olajcső csavarnál volt egy kis cseppszerű szivárgás, arra ráhúztunk kicsit. A vaporizeren nem láttam olajat, száraz volt még két sikertelen regen próbálkozás után is. A turbó gumicsőben a fojtószelep alatt kicsi finom, nem csepp szerű lecsapódások vannak, de lejjebb száraznak tűnik. Fent a szelep felett kicsit olajnedves, gondolom az EGR től, vagy a kartergáz nem tudom ide jön e vissza valahová. Az EGR cső viszonylag meg száraz.
Olajfogyásom láthatóan nincs, inkább emelkedett kicsit (regenek) Kartergáz, kupak leszedve rendben, nem fúj.
Hol szivároghat még az olaj, ami ilyen képet fest. Turbó szívó oldalon hogy jelenhet meg olaj?
Műanyag és gumicső közt meg száraz.
Csak innen tudtam most fotót készíteni.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.15 vasárnap, 18:44:11 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12786 Dátum:
2018.04.15 vasárnap, 18:37:32 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2018.04.15 vasárnap, 18:15:59
EGR, EGR hűtő és csöveinek tisztítása mennyibe kerülhet? Bár van aki azt mondja, nem érdemes, mert úgyis hamarabb tönkremegy, vagy elkoszolódik a használt. Nem tudom!
Mikor érdemes azt meglépni, bár hibajelzésem nincs, de kormos lerakódás már van a folytó szelep felett a nyakánál. És gondolom a szívócső és szelepek környéke is hasonló lehet. Ez már vajon egyértelműen zárási hiba, vagy alapból ilyen lesz, ha jól is zár még.
[img]https://www.kephost.com/images/2018/04/15/EGR-koksz.th.jpg[url=https://www.kephost.com/image/J3TS]
[img]https://www.kephost.com/images/2018/04/15/EGR-koksz2.th.jpg
alapból ilyen tud lenni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12787 Dátum:
2018.04.15 vasárnap, 18:39:47 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2018.04.15 vasárnap, 18:36:12
Ez az olajszivárgás miből fakadhat.
Nyár óta jelent meg, előző olajcserénél nem volt (10e km). Bár egyik olajcső csavarnál volt egy kis cseppszerű szivárgás, arra ráhúztunk kicsit. A vaporizeren nem láttam olajat, száraz volt még két sikertelen regen próbálkozás után is. A turbó gumicsőben a fojtószelep alatt kicsi finom, nem csepp szerű lecsapódások vannak, de lejjebb száraznak tűnik. Fent a szelep felett kicsit olajnedves, gondolom az EGR től, vagy a kartergáz nem tudom ide jön e vissza valahová. Az EGR cső viszonylag meg száraz.
Olajfogyásom láthatóan nincs, inkább emelkedett kicsit (regenek)
Hol szivároghat még az olaj, ami ilyen képet fest. Csak innen tudtam most fotót készíteni.
[img]https://www.kephost.com/images/2018/04/15/TURBO1.md.jpg
Az a szívóoldala a turbónak.Ráfolyás lehet.Szelepdeklit csekkold a környékén.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12788 Dátum:
2018.04.15 vasárnap, 18:55:52 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2018.04.15 vasárnap, 18:36:12
Ez az olajszivárgás miből fakadhat.
Nyár óta jelent meg, előző olajcserénél nem volt (10e km). Bár egyik olajcső csavarnál volt egy kis cseppszerű szivárgás, arra ráhúztunk kicsit. A vaporizeren nem láttam olajat, száraz volt még két sikertelen regen próbálkozás után is. A turbó gumicsőben a fojtószelep alatt kicsi finom, nem csepp szerű lecsapódások vannak, de lejjebb száraznak tűnik. Fent a szelep felett kicsit olajnedves, gondolom az EGR től, vagy a kartergáz nem tudom ide jön e vissza valahová. Az EGR cső viszonylag meg száraz.
Olajfogyásom láthatóan nincs, inkább emelkedett kicsit (regenek) Kartergáz, kupak leszedve rendben, nem fúj.
Hol szivároghat még az olaj, ami ilyen képet fest. Turbó szívó oldalon hogy jelenhet meg olaj?
Műanyag és gumicső közt meg száraz.
Csak innen tudtam most fotót készíteni.
[img]https://www.kephost.com/images/2018/04/15/TURBO1.md.jpg
2 helyről juthat oda, a kartergázból lecsapódó olajpára, vagy a turbótengely mellett szivárog kicsit...mindegyik normál jelenség eddig is jelen lehetett, csak a cső végén levő tömítés most fáradt el annyira, hogy kijutott. Csak esztétikai hiba, de lehet tömíteni is, ha zavar.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.15 vasárnap, 19:13:44 írta alf®
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12789 Dátum:
2018.04.15 vasárnap, 19:22:29 »
Most hogy mondod. Már kicsit korábban is láttam valamit. Most rávideóztam, kivágtam a képet. Ez mi? Ez a műanyag a szelepfedél? A befecskendezők mögött? Talán nem szerette az Albán Alpokat! Egyszer 115 vízfokig mentünk a pirosba, majd félrelátunk pihenni. Természetesen járó motorral!
Hát ez elég olajos. Meg nem is lehet hozzáférni.
Mit lehet evvel kezdeni? És az a kis kör alakú szűrő három bemarással, vagy mi? Nem kell tisztítani?
Ez a rész turbó és az EGR hűtő felett van.
Idézetet írta: alf® - 2018.04.15 vasárnap, 18:39:47
Az a szívóoldala a turbónak.Ráfolyás lehet.Szelepdeklit csekkold a környékén.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.15 vasárnap, 20:49:16 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12790 Dátum:
2018.04.15 vasárnap, 20:46:33 »
Kösz az infót!
De hol juthat ki a kartergáz?
Melyik csőre gondolsz?
Idézetet írta: Ervin - 2018.04.15 vasárnap, 18:55:52
2 helyről juthat oda, a kartergázból lecsapódó olajpára, vagy a turbótengely mellett szivárog kicsit...mindegyik normál jelenség eddig is jelen lehetett, csak a cső végén levő tömítés most fáradt el annyira, hogy kijutott. Csak esztétikai hiba, de lehet tömíteni is, ha zavar.
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12791 Dátum:
2018.04.15 vasárnap, 20:53:33 »
Idézetet írta: sqs - 2018.04.15 vasárnap, 00:12:22
Ja, olyan szempontból a benzines indokolt. A gázolaj szerelem.
Többnyire munkába járás, napi 2x16 km városban, és vannak időszakok, amikor naponta vidékre és vissza, zömmel autópályán.
Ha 2.2-ben és automatában gondolkodsz, akkor számolj azzal, hogy városban 10l alatt nem lesz a fogyasztás. Ha a város BP, akkor meg inkább 12. Manuális valamennyivel kevesebb.
Városban a 2.2-n lehet érezni, hogy szenved, nem oda tervezték. Országút/pálya az ő világa. Ha nyugodtan közlekedsz, pályán nem nagyon mész 130 fölé, akkor elég neked a 2.0 is.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
sqs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 102
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12792 Dátum:
2018.04.15 vasárnap, 23:05:56 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.04.15 vasárnap, 20:53:33
Ha 2.2-ben és automatában gondolkodsz, akkor számolj azzal, hogy városban 10l alatt nem lesz a fogyasztás. Ha a város BP, akkor meg inkább 12. Manuális valamennyivel kevesebb.
Városban a 2.2-n lehet érezni, hogy szenved, nem oda tervezték. Országút/pálya az ő világa. Ha nyugodtan közlekedsz, pályán nem nagyon mész 130 fölé, akkor elég neked a 2.0 is.
Váltóban alapvetően manuálisban gondolkodom. A városi fogyasztás, amit írsz, kicsit riasztó... Most egy 90 lovas TDDI-t hajtok, azzal 6,7-tel közlekedek városban, közepes súlyú jobb lábbal. Nyugis közlekedés van, pályán óra szerint 145, ami GPS szerint 137-8. Csak az a baj, hogy szeretem az ilyen "sleeper" autókat, lásd Volvo V70 T5 és társai.
Naplózva
2005.12.07. F2 TDCI Aut. Turnier Titanium X, Ink blue
ex: 2005.01.13. F1 TDDI (bizony) Turnier Trend, Deep navy
exII: 1996.03.15 mk1 TD
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12793 Dátum:
2018.04.15 vasárnap, 23:17:36 »
Idézetet írta: sqs - 2018.04.15 vasárnap, 23:05:56
Váltóban alapvetően manuálisban gondolkodom. A városi fogyasztás, amit írsz, kicsit riasztó... Most egy 90 lovas TDDI-t hajtok, azzal 6,7-tel közlekedek városban, közepes súlyú jobb lábbal. Nyugis közlekedés van, pályán óra szerint 145, ami GPS szerint 137-8. Csak az a baj, hogy szeretem az ilyen "sleeper" autókat, lásd Volvo V70 T5 és társai.
Agglomerációból Pestre nem a legdurvább dugókkal 7,9et eszik a 2.0 TDCI manuálissal nálunk. Igaz, hogy lendületesen megyek, ha lehet, de a 10 litert én el tudom képzelni az automata 2.2-től.
Autópálya, országút kombónál 6,5 körül fogyaszt szintén lendületesen haladva. Szerintem elég jól is megy, bár nem próbáltam a 2.2-est, biztos jobban tetszene.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.15 vasárnap, 23:20:28 írta xrobe
»
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12794 Dátum:
2018.04.16 hétfő, 10:22:11 »
Idézetet írta: sqs - 2018.04.15 vasárnap, 23:05:56
Váltóban alapvetően manuálisban gondolkodom. A városi fogyasztás, amit írsz, kicsit riasztó... Most egy 90 lovas TDDI-t hajtok, azzal 6,7-tel közlekedek városban, közepes súlyú jobb lábbal. Nyugis közlekedés van, pályán óra szerint 145, ami GPS szerint 137-8. Csak az a baj, hogy szeretem az ilyen "sleeper" autókat, lásd Volvo V70 T5 és társai.
a 90lovas tddi pont kimeríti a sleeper fogalmát, igaz kicsit másként kell értelmezni
(elalszol benne)
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12795 Dátum:
2018.04.16 hétfő, 10:55:29 »
Idézetet írta: sqs - 2018.04.15 vasárnap, 23:05:56
Váltóban alapvetően manuálisban gondolkodom. A városi fogyasztás, amit írsz, kicsit riasztó... Most egy 90 lovas TDDI-t hajtok, azzal 6,7-tel közlekedek városban, közepes súlyú jobb lábbal. Nyugis közlekedés van, pályán óra szerint 145, ami GPS szerint 137-8. Csak az a baj, hogy szeretem az ilyen "sleeper" autókat, lásd Volvo V70 T5 és társai.
Ehhez a fogyasztáshoz azt is számold hozzá, hogy 235, 245-ös gumikat használok. Illetve vagy olyan dugóban ácsorgok, ahol még a fékről se tudom leemelni teljesen a lábam vagy ha szabad az út, akkor erőteljesen haladok.
Átlagfogyira egyébként olyan 9,1 körül szokott kiírni.
Nem tudom, hogy milyen felszereltségben gondolkozol, de 2.2-ből jóval kisebb a választék. Itthon szinte alig van pár eladó, németeknél már jobb a helyzet, de ott se lehet belőlük Dunát rekeszteni. Eleinte én is manuális váltósban gondolkodtam, de abból még talán kevesebb van, mint automatából.
Nem lebeszélni akarlak, én egyelőre nagyon meg vagyok elégedve vele, de tudd, hogy mit veszel a nyakadba
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12796 Dátum:
2018.04.16 hétfő, 20:15:37 »
Idézetet írta: sqs - 2018.04.15 vasárnap, 23:05:56
Váltóban alapvetően manuálisban gondolkodom. A városi fogyasztás, amit írsz, kicsit riasztó... Most egy 90 lovas TDDI-t hajtok, azzal 6,7-tel közlekedek városban, közepes súlyú jobb lábbal. Nyugis közlekedés van, pályán óra szerint 145, ami GPS szerint 137-8. Csak az a baj, hogy szeretem az ilyen "sleeper" autókat, lásd Volvo V70 T5 és társai.
manuálisban is 8lesz a város.a vegyes kb 7.5 lehetséges.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12797 Dátum:
2018.04.16 hétfő, 20:44:45 »
Végzett már valamelyikőtök FORSCAN DPF olvasott értékek alaphelyzetbe állítást? Mit tapasztaltatok?
Automatikusan induló, lefutott regen után lenulláztam. Ez volt a vaporizer javítás után.
Regen után, nullázás előtt L 21% S 38%, reset utána 0%,0% lett kiolvasva. A két vapo miatti nem sikerült regeneket követően L 37%, S 125%-ról nem ment le a szokásos S 27%-ig.
Alapjárat 0-1mBar, 2000f/p 5-7mBar, 3000f/p 30mBar terheletlenek
Most
- LOAD 71%
- SOOT 69%
eddig 130km rövidek, város
Alapjárat 4-5 mbar, 2000f/p 25mBar, 3000f/p 80mBar terheletlenek
Furcsa, hogy a két érték L, S ennyire együtt fut most. A 2000 f/p dP nyomás is magasabb mint szokott lenni (14mBar volt általában regenek előtt) (Netten láttam már hasonlóan magas számokat, ... )
(általában 130-150 km távon szokott regenerálni ilyen használat mellett, S 100% on, legalább fél tank üzemanyaggal)
Meglátjuk mikor indul el megint a regen és milyen lesz a vége??
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.16 hétfő, 20:58:07 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
sqs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 102
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12798 Dátum:
2018.04.17 kedd, 21:27:19 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2018.04.16 hétfő, 10:55:29
Nem lebeszélni akarlak, én egyelőre nagyon meg vagyok elégedve vele, de tudd, hogy mit veszel a nyakadba
Ó, köszönöm az őszinte véleményeket!
Erről nem tudunk valamit?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2_2_tdci_titanium-s_thm_5_80-tol-navi-xenon-kame-12813834
Ránézésre okés, csak a gomb ellenére nincs benne szélvédőfűtés. NYY-s rendszám és egy óbudai címre szóló számla az árulkodó jel.
Naplózva
2005.12.07. F2 TDCI Aut. Turnier Titanium X, Ink blue
ex: 2005.01.13. F1 TDDI (bizony) Turnier Trend, Deep navy
exII: 1996.03.15 mk1 TD
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12799 Dátum:
2018.04.18 szerda, 10:11:08 »
Idézetet írta: sqs - 2018.04.17 kedd, 21:27:19
Ó, köszönöm az őszinte véleményeket!
Erről nem tudunk valamit?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2_2_tdci_titanium-s_thm_5_80-tol-navi-xenon-kame-12813834
Ránézésre okés, csak a gomb ellenére nincs benne szélvédőfűtés. NYY-s rendszám és egy óbudai címre szóló számla az árulkodó jel.
Nézd meg a szélvédőt, a gyári Pilkington kell legyen, Ford logóval. A DOT számról kiderülhet, hogy cserélték-e (minden bizonnyal, ha nem fűtős): mivel 2010-es az autó, így vagy egy 9-es (2009-es szélvédő) vagy 0-s (2010-es szélvédő) szám kell legyen ott a kis pontok után (vagy előtt?). Más szám arra fog utalni, hogy azóta cserélték, és sajnos nem vettek bele fűtőset, mert az drágább (önmagában a cserélt szélvédő nem gáz, nekem az S-Max-on 4 év alatt 2x is cserélni kellett kőfelverődés miatt)
Más: nem tempomatos az autó, ha ez számít neked (Titaniumban sem tartozott még ekkor a felszereltséghez), de itt a fórumon utána tudsz nézni, lehet bele utólag tenni gyárit, nem is túl drágán)
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Oldalak:
1
...
249
250
251
252
253
254
255
[
256
]
257
258
259
260
261
262
263
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ