Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:45:54
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
258
259
260
261
262
263
264
[
265
]
266
267
268
269
270
271
272
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5256064 alkalommal)
0 Felhasználó és 134 vendég van a témában
hrebikp
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13200 Dátum:
2018.09.14 péntek, 19:43:30 »
Sziasztok!
Arra lennék kíváncsi, hogy találkoztatok-e már azzal a jelenséggel, hogy menet közben csak és kizárólag bizonyos kormányállásnál és fordulatszámnál morgó, rezonáló hang jön a motortérből. Olyan hang, mintha a blokk beleérne a kaszniba, ami ugye bak hiba lenne, de akkor miért csak 5-10 fokos kormány jobbra állásnál és 1800-2100 fordulat között? Teljes mértékben fordulatszámfüggő a dolog és nem sebességfüggő, ezért szerintem nem féltengely, vagy futóműhöz köthető a probléma. Szakszervízben fogalmuk sem volt, egy független szerelőnek pár óra után szintén semmi ötlete nem volt. Nem szeretnék randomszerűen kicseréltetni dolgokat, inkább utána néznék a ti ötleteitek alapján, ha valakinek lenne konkrét ötlete, vagy átélt már ilyet. MK3-nál olvastam olyat, hogy a turbó rezoncsövének traverza ér bele a hídba, mert elöregedett a szilent benne, de itt nem ez a probléma.
Köszönök bármilyen építő jellegű véleményt!
Naplózva
2008 Ford Mondeo kombi 2.2 TDCI Titanium S
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13201 Dátum:
2018.09.15 szombat, 05:09:41 »
Idézetet írta: hrebikp - 2018.09.14 péntek, 19:43:30
Sziasztok!
Arra lennék kíváncsi, hogy találkoztatok-e már azzal a jelenséggel, hogy menet közben csak és kizárólag bizonyos kormányállásnál és fordulatszámnál morgó, rezonáló hang jön a motortérből. Olyan hang, mintha a blokk beleérne a kaszniba, ami ugye bak hiba lenne, de akkor miért csak 5-10 fokos kormány jobbra állásnál és 1800-2100 fordulat között? Teljes mértékben fordulatszámfüggő a dolog és nem sebességfüggő, ezért szerintem nem féltengely, vagy futóműhöz köthető a probléma. Szakszervízben fogalmuk sem volt, egy független szerelőnek pár óra után szintén semmi ötlete nem volt. Nem szeretnék randomszerűen kicseréltetni dolgokat, inkább utána néznék a ti ötleteitek alapján, ha valakinek lenne konkrét ötlete, vagy átélt már ilyet. MK3-nál olvastam olyat, hogy a turbó rezoncsövének traverza ér bele a hídba, mert elöregedett a szilent benne, de itt nem ez a probléma.
Köszönök bármilyen építő jellegű véleményt!
A régi kétliteresnél nálam pl a motor burkolata zörgött kegyetlenül,a tartó gumibakok kopása miatt.
Naplózva
gergoveress
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13202 Dátum:
2018.09.15 szombat, 18:17:40 »
Vettem egy 2014-es 2.0 TDCI motoros kombi Mondeot. Milyen márkájú üzemanyagot szoktatok tankolni, mik a tapasztalataitok ?
Naplózva
2014 Ford Mondeo Turnier Titanium 2.0 TDCI 140 Le Lunar Sky
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13203 Dátum:
2018.09.15 szombat, 20:46:15 »
Idézetet írta: gergoveress - 2018.09.15 szombat, 18:17:40
Vettem egy 2014-es 2.0 TDCI motoros kombi Mondeot. Milyen márkájú üzemanyagot szoktatok tankolni, mik a tapasztalataitok ?
En mar tankoltam Auchant, OMVt (sima, premium), MOL (sima, premium), Shell (sima, premium), oILt. Megy mindegyikkel, kulonbseget nem nagyon erezni.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Bonca
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 367
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13204 Dátum:
2018.09.16 vasárnap, 10:35:28 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2018.08.08 szerda, 10:07:04
Van egy kis tárcsa ami a fogasszíj tárcsa és a hosszbordás szíjtárcsa között van. Azt figyeli a főtengely jeladója. Én FL-es változatot néztem, nem tudom a QXBA ugyanaz e, elvileg igen.
Valóban... 3:40-től jól látszik:
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=OWkTJToMW1M
Bonca
Naplózva
2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Savanya
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13205 Dátum:
2018.09.19 szerda, 19:36:27 »
Sziasztok.
Tanácsot szeretnék kérni. 2.0 tdci qxba. Amikor rálépek a gázra pár másodpercig nem reagál, azután megy. Pierburgot cseréltem, pár hétig jó volt.
Szerintetek mi lehet a baja?
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium kombi, 2.0TDCi
Mondeoi MK2 2.5 V6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13206 Dátum:
2018.09.19 szerda, 20:04:33 »
Idézetet írta: Savanya - 2018.09.19 szerda, 19:36:27
Sziasztok.
Tanácsot szeretnék kérni. 2.0 tdci qxba. Amikor rálépek a gázra pár másodpercig nem reagál, azután megy. Pierburgot cseréltem, pár hétig jó volt.
Szerintetek mi lehet a baja?
lukas turbócső?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Savanya
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13207 Dátum:
2018.09.20 csütörtök, 05:55:33 »
Idézetet írta: alf® - 2018.09.19 szerda, 20:04:33
lukas turbócső?
Nem hiszem, mert amikor megindul akkor nagyon megy, és a probléma nem állandó.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.09.20 csütörtök, 05:57:04 írta Savanya
»
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium kombi, 2.0TDCi
Mondeoi MK2 2.5 V6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13208 Dátum:
2018.09.20 csütörtök, 07:09:42 »
Idézetet írta: Savanya - 2018.09.20 csütörtök, 05:55:33
Nem hiszem, mert amikor megindul akkor nagyon megy, és a probléma nem állandó.
a turbóra menő vákumcső is lehet lukas.ez a jelenség.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Savanya
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13209 Dátum:
2018.09.20 csütörtök, 13:11:40 »
Idézetet írta: alf® - 2018.09.20 csütörtök, 07:09:42
a turbóra menő vákumcső is lehet lukas.ez a jelenség.
Köszi. Megyek megnézem.
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium kombi, 2.0TDCi
Mondeoi MK2 2.5 V6
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13210 Dátum:
2018.09.23 vasárnap, 11:16:41 »
Üdv!
Csere óta a résolaj nem szívárog (koppkoppkopp). Viszint egy leheletnyi szivárgás látszik a nagynyomású csövek porlasztón lévő csatlakozásánál. Előfordulhat, hogy 200ezer km után egy kis óvatos ráhúzás elkelhet ott vagy van abban cserélhető tömités!?
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13211 Dátum:
2018.09.23 vasárnap, 11:19:44 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2018.09.23 vasárnap, 11:16:41
Üdv!
Csere óta a résolaj nem szívárog (koppkoppkopp). Viszint egy leheletnyi szivárgás látszik a nagynyomású csövek porlasztón lévő csatlakozásánál. Előfordulhat, hogy 200ezer km után egy kis óvatos ráhúzás elkelhet ott vagy van abban cserélhető tömités!?
kúpra zár,nincs tömítés.próbálj húzni rajta.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gergoveress
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13212 Dátum:
2018.09.23 vasárnap, 18:19:53 »
Sziasztok!
Furcsa hang hallatszik a motor felől. Minden működik és megy, de szerintem furcsa ez a hang, bár lehet normál, mert sose volt még 2.0 TDCI-m.
A videó a hangról:
https://youtu.be/NQZcB6AJLqI
Naplózva
2014 Ford Mondeo Turnier Titanium 2.0 TDCI 140 Le Lunar Sky
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13213 Dátum:
2018.09.23 vasárnap, 20:10:32 »
Idézetet írta: alf® - 2018.09.23 vasárnap, 11:19:44
kúpra zár,nincs tömítés.próbálj húzni rajta.
Köszi szépen, megpróbálom.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ReFi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 663
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13214 Dátum:
2018.09.23 vasárnap, 22:19:51 »
Idézetet írta: gergoveress - 2018.09.23 vasárnap, 18:19:53
Sziasztok!
Furcsa hang hallatszik a motor felől. Minden működik és megy, de szerintem furcsa ez a hang, bár lehet normál, mert sose volt még 2.0 TDCI-m.
A videó a hangról:
https://youtu.be/NQZcB6AJLqI
kicsit föttög
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium Kombi 2011/10 163LE
repepe
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13215 Dátum:
2018.09.27 csütörtök, 11:16:44 »
Sziasztok,
Tapasztaltatok-e olyat 2008-as 2.0 TDCI (QXBA)-nál, hogy 4. sebességben a motort valahol 2000-2200-as fordulatszám között tarva berángat az autó és ha azon a fordulaton hagyom egyre jobban rángat. Se alatta, se felette. Ha berángatáskor gázt adok azonnal reagál a gázadásra, szépen gyorsul és meg is szűnik a rángatás, valamint ha elveszem a gázt, lejjebb megy a fordulat szintén megszűnik a berángatás. Tudom reprodukálni a hibát.
Laptopos Forscan-nel néztem, nincs erre a hibára utaló DTC.
Egyedül az egyik hátsó ajtó zárjára mond testzárlatot, amit nem értek, mivel hibátlanul működik az ajtózár.
Semmilyen más körülmény esetén nem jelentkezik probléma, hidegen-melegen pöcc-röff indul, gyorsul megáll, teszi a dolgát.
Üzemanyagszűrő 15000 km-rel ezelőtt cserélve a vezérlés cserekor megtörtént.
Kikapcsolt és bekapcsolt klímánál is csinálja.
DPF rendben, szépen regenerál, Pierburgok 4 hónaposak, ahogy a vákuumpumpán levő visszacsapószelep is.
Legutóbb Lukoilnál tankoltam prémium dieselt, gondolom ha az üzemanyaggal lenne a gond más fordulaton is produkálná magát.
Van ötletetek?
Naplózva
Mondeo Mk4 2.0 TDCI Turnier Trend 2008
Insignia B 2021 2.0 T Ultimate
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13216 Dátum:
2018.09.27 csütörtök, 11:25:33 »
Idézetet írta: repepe - 2018.09.27 csütörtök, 11:16:44
Sziasztok,
Tapasztaltatok-e olyat 2008-as 2.0 TDCI (QXBA)-nál, hogy 4. sebességben a motort valahol 2000-2200-as fordulatszám között tarva berángat az autó és ha azon a fordulaton hagyom egyre jobban rángat. Se alatta, se felette. Ha berángatáskor gázt adok azonnal reagál a gázadásra, szépen gyorsul és meg is szűnik a rángatás, valamint ha elveszem a gázt, lejjebb megy a fordulat szintén megszűnik a berángatás. Tudom reprodukálni a hibát.
Laptopos Forscan-nel néztem, nincs erre a hibára utaló DTC.
Egyedül az egyik hátsó ajtó zárjára mond testzárlatot, amit nem értek, mivel hibátlanul működik az ajtózár.
Semmilyen más körülmény esetén nem jelentkezik probléma, hidegen-melegen pöcc-röff indul, gyorsul megáll, teszi a dolgát.
Üzemanyagszűrő 15000 km-rel ezelőtt cserélve a vezérlés cserekor megtörtént.
Kikapcsolt és bekapcsolt klímánál is csinálja.
DPF rendben, szépen regenerál, Pierburgok 4 hónaposak, ahogy a vákuumpumpán levő visszacsapószelep is.
Legutóbb Lukoilnál tankoltam prémium dieselt, gondolom ha az üzemanyaggal lenne a gond más fordulaton is produkálná magát.
Van ötletetek?
élő adatokat kellene nézni forscan-ben.turbónyomást mérni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Savanya
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13217 Dátum:
2018.09.27 csütörtök, 18:20:11 »
Idézetet írta: repepe - 2018.09.27 csütörtök, 11:16:44
Sziasztok,
Tapasztaltatok-e olyat 2008-as 2.0 TDCI (QXBA)-nál, hogy 4. sebességben a motort valahol 2000-2200-as fordulatszám között tarva berángat az autó és ha azon a fordulaton hagyom egyre jobban rángat. Se alatta, se felette. Ha berángatáskor gázt adok azonnal reagál a gázadásra, szépen gyorsul és meg is szűnik a rángatás, valamint ha elveszem a gázt, lejjebb megy a fordulat szintén megszűnik a berángatás. Tudom reprodukálni a hibát.
Laptopos Forscan-nel néztem, nincs erre a hibára utaló DTC.
Egyedül az egyik hátsó ajtó zárjára mond testzárlatot, amit nem értek, mivel hibátlanul működik az ajtózár.
Semmilyen más körülmény esetén nem jelentkezik probléma, hidegen-melegen pöcc-röff indul, gyorsul megáll, teszi a dolgát.
Üzemanyagszűrő 15000 km-rel ezelőtt cserélve a vezérlés cserekor megtörtént.
Kikapcsolt és bekapcsolt klímánál is csinálja.
DPF rendben, szépen regenerál, Pierburgok 4 hónaposak, ahogy a vákuumpumpán levő visszacsapószelep is.
Legutóbb Lukoilnál tankoltam prémium dieselt, gondolom ha az üzemanyaggal lenne a gond más fordulaton is produkálná magát.
Van ötletetek?
Lukoil elég az alja. Ha félig lesz tankolj rá. Én ezt tenném.
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium kombi, 2.0TDCi
Mondeoi MK2 2.5 V6
repepe
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13218 Dátum:
2018.09.28 péntek, 20:06:40 »
Idézetet írta: alf® - 2018.09.27 csütörtök, 11:25:33
élő adatokat kellene nézni forscan-ben.turbónyomást mérni.
Szia Alf!
Köszönöm még egyszer a segítséget!
A hétvégén ha időm engedi kiépítem a regeneráció visszajelzést, így ahogy javasoltad ki tudjuk szűrni a vákumcső problémát.
Üdv: repepe
Naplózva
Mondeo Mk4 2.0 TDCI Turnier Trend 2008
Insignia B 2021 2.0 T Ultimate
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13219 Dátum:
2018.09.28 péntek, 21:55:34 »
Idézetet írta: repepe - 2018.09.28 péntek, 20:06:40
Szia Alf!
Köszönöm még egyszer a segítséget!
A hétvégén ha időm engedi kiépítem a regeneráció visszajelzést, így ahogy javasoltad ki tudjuk szűrni a vákumcső problémát.
Üdv: repepe
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13220 Dátum:
2018.09.29 szombat, 05:16:30 »
Idézetet írta: repepe - 2018.09.28 péntek, 20:06:40
Szia Alf!
Köszönöm még egyszer a segítséget!
A hétvégén ha időm engedi kiépítem a regeneráció visszajelzést, így ahogy javasoltad ki tudjuk szűrni a vákumcső problémát.
Üdv: repepe
QXBA motorhoz felesleges a regen led kiépítése az izzító reléről.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13221 Dátum:
2018.09.29 szombat, 09:22:35 »
Idézetet írta: zsolank - 2018.09.29 szombat, 05:16:30
QXBA motorhoz felesleges a regen led kiépítése az izzító reléről.
az ő autója hengerenkénti befecskendezéssel regenerál.Miért lenne felesleges?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Savanya
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13222 Dátum:
2018.09.29 szombat, 09:54:29 »
Idézetet írta: repepe - 2018.09.28 péntek, 20:06:40
Szia Alf!
Köszönöm még egyszer a segítséget!
A hétvégén ha időm engedi kiépítem a regeneráció visszajelzést, így ahogy javasoltad ki tudjuk szűrni a vákumcső problémát.
Üdv: repepe
Bővebben légyszi!
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium kombi, 2.0TDCi
Mondeoi MK2 2.5 V6
repepe
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13223 Dátum:
2018.09.29 szombat, 18:19:09 »
Idézetet írta: Savanya - 2018.09.29 szombat, 09:54:29
Bővebben légyszi!
Szia,
Arra jutottunk Alf-fal az élő adatos ellenőrzés után, mivel teljesen normális volt minden érték és a hibát sem sikerült reprodukálni, hogy vagy valamelyik vákuum cső a ludas, vagy szimplán "csak" regenerált épp a kocsi, amikor a leírt hibát produkálta, mert az is okozhatta a leírt zavart. Visszaellenőrizve a regenerálás időpontját (visszaszámolva az azóta megtett km-eket) pont akkor regenerált, amikor a probléma jelentkezett és kb a hiba jelentkezése után 5 perccel próbáltam reprodukálni a hibát újra, ami akkor össze is jött, mert még ment a regen. Ezért akarom kiépíteni a visszajelzést, hogy lássam, regenerál-e, éppen amikor a hiba újra előjön, máskülönben a vákuumcsővek környékén kell körülnézni.
Naplózva
Mondeo Mk4 2.0 TDCI Turnier Trend 2008
Insignia B 2021 2.0 T Ultimate
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13224 Dátum:
2018.09.30 vasárnap, 06:09:38 »
Idézetet írta: alf® - 2018.09.29 szombat, 09:22:35
az ő autója hengerenkénti befecskendezéssel regenerál.Miért lenne felesleges?
HA qxba a motorkód mint az enyém, és HA úgy köti be a visszajelzőt mint az FL utániakhoz javasolja a YOUtube video,akkor nem fog jelezni semmit regeneráláskor.
Eddig egy éppen észerevehető villanása volt a lednek. 20regenből 1 alkalommal vetem észre.
Ellenben az izzítás jelzésre tökéletes.
Naplózva
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13225 Dátum:
2018.09.30 vasárnap, 09:27:48 »
Idézetet írta: zsolank - 2018.09.30 vasárnap, 06:09:38
HA qxba a motorkód mint az enyém, és HA úgy köti be a visszajelzőt mint az FL utániakhoz javasolja a YOUtube video,akkor nem fog jelezni semmit regeneráláskor.
Eddig egy éppen észerevehető villanása volt a lednek. 20regenből 1 alkalommal vetem észre.
Ellenben az izzítás jelzésre tökéletes.
Az arra amúgy jó, hogy ne állítsd le regen közben, mert ha megállsz az autóval és regenerál, akkor beindítja az izzítokat a tapasztalat szerint. Ha tudsz vele haladni (pályán, vagy bárhol), akkor nem fog világítani.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13226 Dátum:
2018.09.30 vasárnap, 09:44:38 »
Idézetet írta: zsolank - 2018.09.30 vasárnap, 06:09:38
HA qxba a motorkód mint az enyém, és HA úgy köti be a visszajelzőt mint az FL utániakhoz javasolja a YOUtube video,akkor nem fog jelezni semmit regeneráláskor.
Eddig egy éppen észerevehető villanása volt a lednek. 20regenből 1 alkalommal vetem észre.
Ellenben az izzítás jelzésre tökéletes.
Nincs motorkód összefüggés.Fl előtt van és FL után a regeneráció szempontjából.
Az előtti a hengerekbe fecskendez GO-t a kipuff ütemben, míg a fl utáni evaporátorral regenerál a dpf-ben.
http://mondeo.hu/index.php?topic=25170.0
Minden esetben izzít a regeneráció alatt.Mindkét verzióban.
Rövidebb az izzítás, ha megvan a megfelelő kipufogóhőmérséklet, pl pályás menetkor.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13227 Dátum:
2018.09.30 vasárnap, 11:29:24 »
Idézetet írta: xrobe - 2018.09.30 vasárnap, 09:27:48
Az arra amúgy jó, hogy ne állítsd le regen közben, mert ha megállsz az autóval és regenerál, akkor beindítja az izzítokat a tapasztalat szerint. Ha tudsz vele haladni (pályán, vagy bárhol), akkor nem fog világítani.
Hát ez nálam nem így működik. 2010es 2.0 QXBA moci,FL elötti. A link szerinti bekötéssel.
Regeneráció kezdetekor éppenhogy villan egyet. 20ból egyszer,ha láttam. Ha regeneráció közben megállok valahol, akkor sem kapcsol be. se télen se nyáron.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13228 Dátum:
2018.09.30 vasárnap, 11:38:58 »
Idézetet írta: zsolank - 2018.09.30 vasárnap, 11:29:24
Hát ez nálam nem így működik. 2010es 2.0 QXBA moci,FL elötti. A link szerinti bekötéssel.
Regeneráció kezdetekor éppenhogy villan egyet. 20ból egyszer,ha láttam. Ha regeneráció közben megállok valahol, akkor sem kapcsol be. se télen se nyáron.
így kötötted be,ide?
http://mondeo.hu/index.php?topic=25170.0
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13229 Dátum:
2018.09.30 vasárnap, 18:12:21 »
Idézetet írta: zsolank - 2018.09.30 vasárnap, 11:29:24
Hát ez nálam nem így működik. 2010es 2.0 QXBA moci,FL elötti. A link szerinti bekötéssel.
Regeneráció kezdetekor éppenhogy villan egyet. 20ból egyszer,ha láttam. Ha regeneráció közben megállok valahol, akkor sem kapcsol be. se télen se nyáron.
Lehet, nam látok bele a motorvezérlőbe, de én ezt vettem észre.
Többször néztem telón, hogy mikor regenerál, és ha városi szaladgálásnál kezdte, és megálltam lámpánál, otthon vagy bárhol, akkor világított. Ahogy elindultam elaludt.
Pályán egyáltalán nem villan fel, ha regenerál.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13230 Dátum:
2018.09.30 vasárnap, 18:56:03 »
Idézetet írta: alf® - 2018.09.30 vasárnap, 11:38:58
így kötötted be,ide?
http://mondeo.hu/index.php?topic=25170.0
igen. Emlékeim szerint. Az izzítást nagyon szépen jelzi viszont.
Naplózva
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13231 Dátum:
2018.10.07 vasárnap, 16:55:49 »
Szervusztok!
A turbó feltöltő csövön mi a funkciója a kettős dudornak? A turbó és a visszahűtő közötti fémcső szakaszon. Csak így egyszerűen megnevezve.
https://www.galamotors.co.uk/product/ford-galaxy-mk3-s-max-mondeo-mk4-07-10-1-8-tdci-turbo-intercooler-pipe-bk07p/
Kell ezt esetleg tisztítani, vagy ....
Most már egyre biztosabb, hogy az előtte lévő gumiszakasz sérült. Sajnos nem látszik, mert hővédő van rajta, de olajos ez a dudorka.
Kösz!
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
sarkan
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 134
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13232 Dátum:
2018.10.12 péntek, 10:35:49 »
Sziasztok!
Az autóm 2009-es 2,0 TDci 140 LE, 165 000 km van benne nagyobbrészt városi forgalom. Tudom dízelesnek nem optimális de ez van.
Az utóbbi két-három tankolásnál feltűnt, hogy eléggé megnőtt a fogyasztás, 10 l/100 km fölött van.
Mi lehet az oka és lehet orvosolni? Közel lehet, hogy mostanában leállításnál a pierburg szelep elég hosszan dörmög.
Naplózva
ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009
Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
Jalkin
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13233 Dátum:
2018.10.12 péntek, 10:55:50 »
Idézetet írta: sarkan - 2018.10.12 péntek, 10:35:49
Sziasztok!
Az autóm 2009-es 2,0 TDci 140 LE, 165 000 km van benne nagyobbrészt városi forgalom. Tudom dízelesnek nem optimális de ez van.
Az utóbbi két-három tankolásnál feltűnt, hogy eléggé megnőtt a fogyasztás, 10 l/100 km fölött van.
Mi lehet az oka és lehet orvosolni? Közel lehet, hogy mostanában leállításnál a pierburg szelep elég hosszan dörmög.
Automata, dízel, csak városban használva. Gondolom rövid távokon.
Részecskeszűrő tisztítás esetleg ha bekapcsolna, akkor az is növeli a fogyit.
Naplózva
Savanya
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13234 Dátum:
2018.10.12 péntek, 16:24:11 »
Idézetet írta: alf® - 2018.09.20 csütörtök, 07:09:42
a turbóra menő vákumcső is lehet lukas.ez a jelenség.
Ez most lehet, hogy furcsa lesz. Lehúztam a vákumcsövet és megszívtam a turbó felé vezető cső végét. Vákumot hoztam létre, majd a nyelvemmel befogtam a végét és vártam/hitelesített eredeti Ford mérőműszer
/. A vákum érezhetően nem csökkent. Többször is próbálkoztam, semmi. Viszont ahogy egyre erősebben szívtam ropogás szerű hangot hallottam a turbó felől. Mintha valami szorulna. Ezután erősen szívogattam majd fújtam is. Azután összeraktam és jó lett! Tökéletesen működik. Ezután kíváncsiságból visszatettem a gyári pierburg szelepet és azzal is működik, pedig azóta már kétszer cseréltem! Most már van itthon három, egy vadi új fel sem tettem, most akartam
. Egyébként a vákumcsövet érdemes volt megnézni mert a vízszintes szakaszon a kisebbik a felfogatás miatt nagyon elvékonyodott/de nagyon/. Felvastagítottam, bekentem fbs-el, majd ráhúztam megfelelő méretű zsugorcsövet és rámelegítettem. A cromaxnál kérdeztem nincs külön cső. Köszönöm a tippet.
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium kombi, 2.0TDCi
Mondeoi MK2 2.5 V6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13235 Dátum:
2018.10.12 péntek, 18:54:35 »
Idézetet írta: Savanya - 2018.10.12 péntek, 16:24:11
Ez most lehet, hogy furcsa lesz. Lehúztam a vákumcsövet és megszívtam a turbó felé vezető cső végét. Vákumot hoztam létre, majd a nyelvemmel befogtam a végét és vártam/hitelesített eredeti Ford mérőműszer
/. A vákum érezhetően nem csökkent. Többször is próbálkoztam, semmi. Viszont ahogy egyre erősebben szívtam ropogás szerű hangot hallottam a turbó felől. Mintha valami szorulna. Ezután erősen szívogattam majd fújtam is. Azután összeraktam és jó lett! Tökéletesen működik. Ezután kíváncsiságból visszatettem a gyári pierburg szelepet és azzal is működik, pedig azóta már kétszer cseréltem! Most már van itthon három, egy vadi új fel sem tettem, most akartam
. Egyébként a vákumcsövet érdemes volt megnézni mert a vízszintes szakaszon a kisebbik a felfogatás miatt nagyon elvékonyodott/de nagyon/. Felvastagítottam, bekentem fbs-el, majd ráhúztam megfelelő méretű zsugorcsövet és rámelegítettem. A cromaxnál kérdeztem nincs külön cső. Köszönöm a tippet.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13236 Dátum:
2018.10.13 szombat, 05:03:02 »
Idézetet írta: Savanya - 2018.10.12 péntek, 16:24:11
Ez most lehet, hogy furcsa lesz. Lehúztam a vákumcsövet és megszívtam a turbó felé vezető cső végét. Vákumot hoztam létre, majd a nyelvemmel befogtam a végét és vártam/hitelesített eredeti Ford mérőműszer
/. A vákum érezhetően nem csökkent. Többször is próbálkoztam, semmi. Viszont ahogy egyre erősebben szívtam ropogás szerű hangot hallottam a turbó felől. Mintha valami szorulna. Ezután erősen szívogattam majd fújtam is. Azután összeraktam és jó lett! Tökéletesen működik. Ezután kíváncsiságból visszatettem a gyári pierburg szelepet és azzal is működik, pedig azóta már kétszer cseréltem! Most már van itthon három, egy vadi új fel sem tettem, most akartam
. Egyébként a vákumcsövet érdemes volt megnézni mert a vízszintes szakaszon a kisebbik a felfogatás miatt nagyon elvékonyodott/de nagyon/. Felvastagítottam, bekentem fbs-el, majd ráhúztam megfelelő méretű zsugorcsövet és rámelegítettem. A cromaxnál kérdeztem nincs külön cső. Köszönöm a tippet.
....amúgy szorulhat az egr szeleped. az produkál még ilyen gondolkodó üzemmódot. ledugózod,akkor harap egyből.
Naplózva
Savanya
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13237 Dátum:
2018.10.13 szombat, 10:35:20 »
Idézetet írta: zsolank - 2018.10.13 szombat, 05:03:02
....amúgy szorulhat az egr szeleped. az produkál még ilyen gondolkodó üzemmódot. ledugózod,akkor harap egyből.
Köszi, megjegyzem!
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium kombi, 2.0TDCi
Mondeoi MK2 2.5 V6
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13238 Dátum:
2018.10.13 szombat, 14:15:14 »
Megjött a gumi cső, és találtam helyet is aknával. Így ma bontásra került a dudor előtti szakasz. Persze nem lett fenékig tejfel minden. A beszállító nem tudja a pontos méreteket. Csináltam fotókat is. Fény derült a dudor mivoltára is. Visszajövök ...
Idézetet írta: fecskebeka - 2018.10.07 vasárnap, 16:55:49
Szervusztok!
A turbó feltöltő csövön mi a funkciója a kettős dudornak? A turbó és a visszahűtő közötti fémcső szakaszon. Csak így egyszerűen megnevezve.
https://www.galamotors.co.uk/product/ford-galaxy-mk3-s-max-mondeo-mk4-07-10-1-8-tdci-turbo-intercooler-pipe-bk07p/
Kell ezt esetleg tisztítani, vagy ....
Most már egyre biztosabb, hogy az előtte lévő gumiszakasz sérült. Sajnos nem látszik, mert hővédő van rajta, de olajos ez a dudorka.
Kösz!
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13239 Dátum:
2018.10.13 szombat, 20:56:23 »
Hát kicsit le vagyok maradva.
Látom sok kép eltűnt. Hová töltitek fel most?
Meg van honnan esett ki ez a kis gumicsöcs. Az önindító motor alsó, hátsó részén kellene lennie. Gondolom kondenzvíz kivezető lehet.
Csakhogy 7 évesen porrá lett, szó szerint. Mint minden lassan. A régi autómon 15 évesen ment tönkre a kartergáz cső. Itt mi lesz?
És hol lehet ilyet beszerezni?
Idézetet írta: fecskebeka - 2018.04.15 vasárnap, 18:00:36
Ismerős valakinek ez a kis gumicsöcs?
Az motor olajszűrőtől jobbra lent találtam a motortestre ráesve. Gumi, ~2,5 hosszú, cm 6-7mm átmérő. Valami szuszogóféle lehet? Vagy letört, vagy csak a pattintós rész porlott meg, taknyosodik, ezért gondolom olajjal lehet kapcsolatban. Gép alá nézni nem tudtam.
Kacsints rá!
Már ne.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.11.03 szombat, 00:11:36 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
ReFi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 663
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13240 Dátum:
2018.10.14 vasárnap, 19:36:36 »
Idézetet írta: Savanya - 2018.10.12 péntek, 16:24:11
Ez most lehet, hogy furcsa lesz. Lehúztam a vákumcsövet és megszívtam a turbó felé vezető cső végét. Vákumot hoztam létre, majd a nyelvemmel befogtam a végét és vártam/hitelesített eredeti Ford mérőműszer
/. A vákum érezhetően nem csökkent. Többször is próbálkoztam, semmi. Viszont ahogy egyre erősebben szívtam ropogás szerű hangot hallottam a turbó felől. Mintha valami szorulna. Ezután erősen szívogattam majd fújtam is. Azután összeraktam és jó lett! Tökéletesen működik. Ezután kíváncsiságból visszatettem a gyári pierburg szelepet és azzal is működik, pedig azóta már kétszer cseréltem! Most már van itthon három, egy vadi új fel sem tettem, most akartam
. Egyébként a vákumcsövet érdemes volt megnézni mert a vízszintes szakaszon a kisebbik a felfogatás miatt nagyon elvékonyodott/de nagyon/. Felvastagítottam, bekentem fbs-el, majd ráhúztam megfelelő méretű zsugorcsövet és rámelegítettem. A cromaxnál kérdeztem nincs külön cső. Köszönöm a tippet.
szoval megszopkodtad a vasat es azota hibatlan :DDD
hat igen van amikor csak ennyi kell
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium Kombi 2011/10 163LE
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13241 Dátum:
2018.10.22 hétfő, 15:22:48 »
Sziasztok,
Üzemanyag szűrő cseréhez melyik légtelenítő pumpa kell?
6-8-10 vagy a 12-es?
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
Savanya
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13242 Dátum:
2018.10.22 hétfő, 15:56:05 »
Idézetet írta: bviktr - 2018.10.22 hétfő, 15:22:48
Sziasztok,
Üzemanyag szűrő cseréhez melyik légtelenítő pumpa kell?
6-8-10 vagy a 12-es?
Nekem a szerelőm nem légtelenítette, csak felöntötte a szűrőházat, beindította és emelt fordulaton tartotta.
Ennyi.
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium kombi, 2.0TDCi
Mondeoi MK2 2.5 V6
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13243 Dátum:
2018.10.22 hétfő, 16:39:52 »
Idézetet írta: Savanya - 2018.10.22 hétfő, 15:56:05
Nekem a szerelőm nem légtelenítette, csak felöntötte a szűrőházat, beindította és emelt fordulaton tartotta.
Ennyi.
Neked hol van a szűrő? A tank mellett, vagy már elől a motortérben?
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
Savanya
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13244 Dátum:
2018.10.22 hétfő, 19:42:41 »
Idézetet írta: bviktr - 2018.10.22 hétfő, 16:39:52
Neked hol van a szűrő? A tank mellett, vagy már elől a motortérben?
Tank mellett.
Naplózva
Mondeo MK4 Titanium kombi, 2.0TDCi
Mondeoi MK2 2.5 V6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13245 Dátum:
2018.10.22 hétfő, 19:45:37 »
Idézetet írta: Savanya - 2018.10.22 hétfő, 19:42:41
Tank mellett.
igen. a motortérben lévő így sosem indulna el.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13246 Dátum:
2018.10.22 hétfő, 20:08:21 »
Idézetet írta: alf® - 2018.10.22 hétfő, 19:45:37
igen. a motortérben lévő így sosem indulna el.
De elindul, és ki is dolgozza a levegőt ahogy kell. Azt pont láttam saját két szememmel. Ezért gondoltam, hogy az enyém nem fogja. De ha ez is megcsinálja akkor nincs miről beszélni.
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13247 Dátum:
2018.10.22 hétfő, 22:24:46 »
Idézetet írta: bviktr - 2018.10.22 hétfő, 20:08:21
De elindul, és ki is dolgozza a levegőt ahogy kell. Azt pont láttam saját két szememmel. Ezért gondoltam, hogy az enyém nem fogja. De ha ez is megcsinálja akkor nincs miről beszélni.
nem véletlenül van vákumcsatlakozó a szűrőnél a motortérben.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13248 Dátum:
2018.10.22 hétfő, 22:38:16 »
Idézetet írta: alf® - 2018.10.22 hétfő, 22:24:46
nem véletlenül van vákumcsatlakozó a szűrőnél a motortérben.
Ez a téma is előkerül 3-4 havonta. Eddig senkit sem sikerült meggyőzni, aki állította, hogy nem kell a kis légtelenítő. Akkor meg...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #13249 Dátum:
2018.10.22 hétfő, 22:41:17 »
Idézetet írta: alf® - 2018.10.22 hétfő, 22:24:46
nem véletlenül van vákumcsatlakozó a szűrőnél a motortérben.
1.4 tecikben meg egy vákumpumpa is...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak:
1
...
258
259
260
261
262
263
264
[
265
]
266
267
268
269
270
271
272
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ