Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:16:22
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
283
284
285
286
287
288
289
[
290
]
291
292
293
294
295
296
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5254145 alkalommal)
0 Felhasználó és 82 vendég van a témában
lewisfm
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 80
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14450 Dátum:
2022.07.08 péntek, 06:53:04 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2022.07.07 csütörtök, 21:59:32
milyen turbó került rá?
A gyárit újították fel a Turbo Wizardnál, az került vissza.
«
Utoljára szerkesztve: 2022.10.04 kedd, 10:53:53 írta lewisfm
»
Naplózva
2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14451 Dátum:
2022.07.08 péntek, 14:13:39 »
Idézetet írta: lewisfm - 2022.07.08 péntek, 06:53:04
A gyárit újították fel a Turbo Wozatdnál, az került vissza.
Turbó Wizard?
Róluk sem hallottam még jót.
Amit nekem csináltak, az is szisszentett egyet lefelé eső fordulatszámnál.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14452 Dátum:
2022.07.08 péntek, 14:45:22 »
Idézetet írta: lewisfm - 2022.07.08 péntek, 06:53:04
A gyárit újították fel a Turbo Wozatdnál, az került vissza.
akkor megjöttél a problémához. geo össze vissza van beállítva, hogy a kínai szemét a gari időt kibírja
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
lewisfm
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 80
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14453 Dátum:
2022.07.08 péntek, 18:53:00 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2022.07.08 péntek, 14:45:22
akkor megjöttél a problémához. geo össze vissza van beállítva, hogy a kínai szemét a gari időt kibírja
Köszi a válaszokat, finoman szólva nem lelkesít amit a Turbo Wizardról írtok.
Ezek szerint ez a probléma oka.
Csak tanulságképpen: mi lett volna a korrekt megoldás? Aranyáron veszek egy gyári új turbót?
Sajnos a költségek is számítanak.
Naplózva
2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14454 Dátum:
2022.07.09 szombat, 12:39:55 »
Idézetet írta: lewisfm - 2022.07.08 péntek, 18:53:00
Köszi a válaszokat, finoman szólva nem lelkesít amit a Turbo Wizardról írtok.
Ezek szerint ez a probléma oka.
Csak tanulságképpen: mi lett volna a korrekt megoldás? Aranyáron veszek egy gyári új turbót?
Sajnos a költségek is számítanak.
Nincs tanulság, Te jól csináltad, csak a cég nem.
Én a szomszéd utcába hordom a turbót Ferenciékhez, Ő eredeti garretet tesz bele, még bajunk nem volt vele,pedig 4-5 turbót már vittem neki.
A saját 3-s mondimnál mikor megcsinálta, nem tetszett a gyári beállítással, szóltam neki és elkezdtük állítgatni a geót míg jó nem lett .
fél fokot nyitott a gyárihoz képest és ott lett jó , a mai napig teszi a dolgát a turbó és még pénzt se kért el a finomításért a srác.
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
lewisfm
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 80
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14455 Dátum:
2022.07.09 szombat, 18:17:44 »
Idézetet írta: rstwingo - 2022.07.09 szombat, 12:39:55
Nincs tanulság, Te jól csináltad, csak a cég nem.
Én a szomszéd utcába hordom a turbót Ferenciékhez, Ő eredeti garretet tesz bele, még bajunk nem volt vele,pedig 4-5 turbót már vittem neki.
A saját 3-s mondimnál mikor megcsinálta, nem tetszett a gyári beállítással, szóltam neki és elkezdtük állítgatni a geót míg jó nem lett .
fél fokot nyitott a gyárihoz képest és ott lett jó , a mai napig teszi a dolgát a turbó és még pénzt se kért el a finomításért a srác.
A továbbiakban mire érdemes számítanom?
Pl. ha az autóval hosszabb útra megyek, s a turbó bemondja az unalmast, akkor haza tudok vele jönni lábon?
Nyílván check engine és teljesítmény visszafogás mellett, de mondjuk az turbó újbóli felújításán vagy cseréjén kívül lesz-e nagyobb probléma ilyenkor?
Naplózva
2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14456 Dátum:
2022.07.09 szombat, 20:42:05 »
Idézetet írta: lewisfm - 2022.07.09 szombat, 18:17:44
A továbbiakban mire érdemes számítanom?
Pl. ha az autóval hosszabb útra megyek, s a turbó bemondja az unalmast, akkor haza tudok vele jönni lábon?
Nyílván check engine és teljesítmény visszafogás mellett, de mondjuk az turbó újbóli felújításán vagy cseréjén kívül lesz-e nagyobb probléma ilyenkor?
Rövid távon nem lesz baja.Ha hallod hogy már sipol meg néha rángat és megcsináltatod nem lesz baja a kocsinak,
de
ha nem foglalkozol vele,mint a fönökeim,akkor ugy járhatsz mint mi a tranzittal,hogy még a porlesztót is kidobta a helyéről,olyan olajpofont kapot a henger,dugattyu
egyet ki se tudtak szedni,mert állitólag megolvadt a hegye és ezek vadonat uj porlasztók voltak. ezt okozta a turbó elromlása
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
petibarsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14457 Dátum:
2022.07.09 szombat, 22:43:58 »
Sziasztok!
Nem régen vagyok mondeo tulaj.
Vettem februárban egy nagyon jó állapotú mk iv mondeo-t.
2008-as évjárat, 2.0 tdci qxba 140 le
147e km-es modell, igazolt.
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy van-e valakinek olyanra esetleg vagy megoldása vagy tanácsa, hogy nagyon lomha az autó.
Na most nem úgy lomha, hogy városban használták és letapadt stb, mert már 5 hónapja nálam van, voltam PowerFord-nál és 170Le-re feltette nekem.
Azonban mostanában kezdem érezni, hogy lomhácska. Maga a teljesítményével nincs gond olyan szempomntból, hogy ha kipörög, akkor tudok dinamikusan haladni, előzni stb.
Itt a bibi, hogy HA kipörög, mert igen igen lassan indul meg, ahoz képest eléggé nyomnom kelll egy ideig a gázt, hogy elkezdjen csinálni valamit.
Gondolkodik, majd megy az magának és utánna ha megvan a turbónyomás sebesség és ford. szám akkor dinamikus lehet előzni és megy mint állat.
Csak a turbónyomás lassú,és nehezen megy olyan ford számba ahol megindul.
Illetve 3200-3500 felett off azután már szinte nem is húz...
Nem rángat, nincsenek csörgő zörgő hangok, teljesen olaj mentes alul is, turbó rendben van, gyertyák újak, dpf nincs eltömődve regenerál is rendesen, hibakódmentes..
Mi lehet esetleg a probléma?
Naplózva
Ford Mondeo Mk IV 2.0 TDCI Titanium-X (BA7) QXBA 140LE->170LE 2008/03 kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14458 Dátum:
2022.07.10 vasárnap, 09:27:45 »
Idézetet írta: petibarsi - 2022.07.09 szombat, 22:43:58
Sziasztok!
Nem régen vagyok mondeo tulaj.
Vettem februárban egy nagyon jó állapotú mk iv mondeo-t.
2008-as évjárat, 2.0 tdci qxba 140 le
147e km-es modell, igazolt.
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy van-e valakinek olyanra esetleg vagy megoldása vagy tanácsa, hogy nagyon lomha az autó.
Na most nem úgy lomha, hogy városban használták és letapadt stb, mert már 5 hónapja nálam van, voltam PowerFord-nál és 170Le-re feltette nekem.
Azonban mostanában kezdem érezni, hogy lomhácska. Maga a teljesítményével nincs gond olyan szempomntból, hogy ha kipörög, akkor tudok dinamikusan haladni, előzni stb.
Itt a bibi, hogy HA kipörög, mert igen igen lassan indul meg, ahoz képest eléggé nyomnom kelll egy ideig a gázt, hogy elkezdjen csinálni valamit.
Gondolkodik, majd megy az magának és utánna ha megvan a turbónyomás sebesség és ford. szám akkor dinamikus lehet előzni és megy mint állat.
Csak a turbónyomás lassú,és nehezen megy olyan ford számba ahol megindul.
Illetve 3200-3500 felett off azután már szinte nem is húz...
Nem rángat, nincsenek csörgő zörgő hangok, teljesen olaj mentes alul is, turbó rendben van, gyertyák újak, dpf nincs eltömődve regenerál is rendesen, hibakódmentes..
Mi lehet esetleg a probléma?
lehet,hogy semmi,csak alacsony fordulaton használod.2000alá ne engedd a fordulatszámot,és mindig lesz erő.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
lewisfm
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 80
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14459 Dátum:
2022.07.20 szerda, 10:39:57 »
Idézetet írta: rstwingo - 2022.07.09 szombat, 20:42:05
Rövid távon nem lesz baja.Ha hallod hogy már sipol meg néha rángat és megcsináltatod nem lesz baja a kocsinak,
de
ha nem foglalkozol vele,mint a fönökeim,akkor ugy járhatsz mint mi a tranzittal,hogy még a porlesztót is kidobta a helyéről,olyan olajpofont kapot a henger,dugattyu
egyet ki se tudtak szedni,mert állitólag megolvadt a hegye és ezek vadonat uj porlasztók voltak. ezt okozta a turbó elromlása
Úgy tűnik, hogy a Pierburg szelep vacakolt csak.
Ha hosszú távú használat során nem jön vissza a hiba, akkor örülök.
Az alapjáratnál néha megjelenő turbó hang is megszűnt, viszont érdekesen szabályozza a turbó leállását: amikor már alig hallani a működési hangját, akkor pici lépésekben, lépcsőzetesen szabályozza a leállásig.
Mindig, egyformán ugyan azzal a sémával.
Gondolom ez ilyen.
---
A csere után jobban megy, s eddig az a tapasztalat, hogy kb. fél literrel kevesebb is lett a fogyasztás.
Mondjuk érdekes, hogy külvárosban + országúton + M0 + kevés autópályán, finoman autózva 5,3 L-t mutat az átlagfogyasztásra a computer, de tankolásnál egy olyan 5,5 körülire jött ki az átlag fogyasztásom még a javítás előtt.
A javítás után hasonló körülmények között 4,8 L-re lement az átlag a computer szerint, de még nem tankoltam, így nem tudtam megmérni a valós fogyasztást.
Érdekes, hogy ennyit csal a kijelző a fogyasztásnál.
«
Utoljára szerkesztve: 2022.07.20 szerda, 10:50:09 írta lewisfm
»
Naplózva
2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
lewisfm
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 80
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14460 Dátum:
2022.07.29 péntek, 22:39:48 »
Sziasztok!
Újra boldogít az autó.
A turbóval azóta nincs gond, de kaptam egy újabb hibakódot:
P244C:00-2F
A hőmérséklet alacsony a részecskeszűrőnél.
A vaporizer és a DPF kb. 15e km ezelőtt cserélve újra.
A vaporizer gyári, a részecskeszűrő Bosal.
A vaporizer vákuummal vizsgálva átjárható, de még nem szedtük ki megnézni.
A hőmérséklet szenzor szerint a középsőnél 600-610 C fok a csúcs hőmérséklet, a hátsónál 540 C fok.
Próbaképpen kap egy új hátsó hőmérséklet szenzort, de ha nem segít, akkor van valami tippetek, hogy merre tovább?
Kicsit elegem van az autóból, lassan alkatrészenként veszek egy újat...
Naplózva
2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14461 Dátum:
2022.07.30 szombat, 16:43:53 »
Idézetet írta: lewisfm - 2022.07.29 péntek, 22:39:48
Sziasztok!
Újra boldogít az autó.
A turbóval azóta nincs gond, de kaptam egy újabb hibakódot:
P244C:00-2F
A hőmérséklet alacsony a részecskeszűrőnél.
A vaporizer és a DPF kb. 15e km ezelőtt cserélve újra.
A vaporizer gyári, a részecskeszűrő Bosal.
A vaporizer vákuummal vizsgálva átjárható, de még nem szedtük ki megnézni.
A hőmérséklet szenzor szerint a középsőnél 600-610 C fok a csúcs hőmérséklet, a hátsónál 540 C fok.
Próbaképpen kap egy új hátsó hőmérséklet szenzort, de ha nem segít, akkor van valami tippetek, hogy merre tovább?
Kicsit elegem van az autóból, lassan alkatrészenként veszek egy újat...
vaporizer: az izzítógyertyáját is ellenőrizni kell,és azt is,nincs e eldugulva a koromtól akár részlegesen a fúvóka.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
toby_as
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14462 Dátum:
2022.07.30 szombat, 17:27:12 »
Sziasztok
Adott egy UFDB 2.0 TDCI motor. A a turbon levo szabalyozo "gomba" huhog (nem tudom maskep fogalmazni). Ha felporgetem a motort hallatszik jobban de alapjaraton is megvan a huhogas.
https://kepkuldes.com/image/UtWESL
A kepen levo bekerezett alkatreszrol beszelek.Ha lehuzom rola a csatit elhalgat (vakum is megy bele ha jol lattam). Ez a veget jelenti? Lehet ilyet kulon kapni? Egyenlore az auto megyen jol csak a hang....
«
Utoljára szerkesztve: 2022.07.30 szombat, 17:29:53 írta toby_as
»
Naplózva
Mondeo MK5 1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140(163), UFBA, Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140, QXBA, Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3 1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
lewisfm
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 80
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14463 Dátum:
2022.07.30 szombat, 18:38:50 »
Idézetet írta: alf® - 2022.07.30 szombat, 16:43:53
vaporizer: az izzítógyertyáját is ellenőrizni kell,és azt is,nincs e eldugulva a koromtól akár részlegesen a fúvóka.
Bocsánat, nem egyértelműen fogalmaztam:
A vaporizer is új, az új DPF-el együtt került beszerelésre.
A vaporizer gyári, s vele egyben volt az új izzítógyertya is.
Kedden este egy lépéssel okosabb leszek, a 3 hőmérséklet szenzorból a hátsót akkor cserélik ki, egyelőre van egy kis gyanú arra, hogy az a ludas - majd meglátjuk.
Az első kettő szenzor elég magas hőmérsékletet mér, közel 600 C fok, s mint megtudtam a leghátsónál gyanúsan sokat esik a hőmérséklet.
Ha nem segít, akkor jön a vaporizer ellenőrzése, de azzal riogatnak, hogy a Bosal DPF lesz a ludas, 15e km-t bírt.
Az érdekes az, hogy ha öregurasan vezetek, azaz a tartós fordulatszám 2000 RPM alatti, akkor nem jelentkezik a probléma. Akkor kb. 500 C fok körüli hőmérsékletet mérünk, de vélhetőleg elég kevés korom képződik ilyen üzemmódban ahhoz, hogy a regeneráció sikeresen lefusson.
Egyébként autópályán 6-7 L között fogyaszt 130 km/h sebességnél, de regeneráció közben 7,5-8 L között fogyaszt tipikusan.
De most a 130-as tempó sok neki. 110-nél még rendben lefut.
Ezt már az elején látom, mert amikor elindul a regeneráció 130-nál alig vagy nem nő meg a fogyasztás, míg 110-nél megnő, ahogyan szokott.
A regenerációt CAN buszon kiolvasva követtük.
«
Utoljára szerkesztve: 2022.07.30 szombat, 18:43:17 írta lewisfm
»
Naplózva
2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14464 Dátum:
2022.07.30 szombat, 20:49:43 »
Idézetet írta: lewisfm - 2022.07.30 szombat, 18:38:50
Bocsánat, nem egyértelműen fogalmaztam:
A vaporizer is új, az új DPF-el együtt került beszerelésre.
A vaporizer gyári, s vele egyben volt az új izzítógyertya is.
Kedden este egy lépéssel okosabb leszek, a 3 hőmérséklet szenzorból a hátsót akkor cserélik ki, egyelőre van egy kis gyanú arra, hogy az a ludas - majd meglátjuk.
Az első kettő szenzor elég magas hőmérsékletet mér, közel 600 C fok, s mint megtudtam a leghátsónál gyanúsan sokat esik a hőmérséklet.
Ha nem segít, akkor jön a vaporizer ellenőrzése, de azzal riogatnak, hogy a Bosal DPF lesz a ludas, 15e km-t bírt.
Az érdekes az, hogy ha öregurasan vezetek, azaz a tartós fordulatszám 2000 RPM alatti, akkor nem jelentkezik a probléma. Akkor kb. 500 C fok körüli hőmérsékletet mérünk, de vélhetőleg elég kevés korom képződik ilyen üzemmódban ahhoz, hogy a regeneráció sikeresen lefusson.
Egyébként autópályán 6-7 L között fogyaszt 130 km/h sebességnél, de regeneráció közben 7,5-8 L között fogyaszt tipikusan.
De most a 130-as tempó sok neki. 110-nél még rendben lefut.
Ezt már az elején látom, mert amikor elindul a regeneráció 130-nál alig vagy nem nő meg a fogyasztás, míg 110-nél megnő, ahogyan szokott.
A regenerációt CAN buszon kiolvasva követtük.
Értem én, hogy új minden,de ez nem garancia semmire.Illetve a vaporizerre pont nem.Egy folyamatos kormolódás,eltömítheti úgy,hogy nem tudjon működni egyáltalán.Ezt okozhatja akár a turbó vagy az üza rendszer helytelen működése.Akár 15e km-en is.
De az izzítógyertya biztije is kiéghet,amitől szintén nincs regeneráció.
Továbbá egy részecskeszűrő nagyon sokat kibír,ha rendszeresen lefut a regeneráció tökéletesen.Na az biztos nem megy 15e km alatt tönkre.A gyári a motor élettartamáig működik,ha jó a rendszer.Egy u.gy. is sok százezer km-t elmegy,ha jó a rendszer,amibe beépítik. Hozzáteszem volt itt is olyan tag,akinek meggyűlt a baja az u.gy. dpf-el.(amennyiben valóban az okozta a bajt)
Persze a szondák is adhatnak hibás jelet,csak ritkán mennek úgy tönkre,hogy 100fokkal kevesebbet mutatnak a valósnál.De lehetséges.
Olyan meg,hogy túl kevés korom képződik,és azért nem fut le a regeneráció,szimplán paradoxon....
És a papás vezetésnek sincs hozzá köze,hiszen ha elindult a regeneráció,azt alapjáraton is képes befejezni.
A gond,hogy nem éri el a megfelelő hőmérsékletet a kipuff rendszer,így el sem indul a regen.És lehet, hogy a 15e km alatt jónéhányszor nem sikerült lefutnia.
«
Utoljára szerkesztve: 2022.07.30 szombat, 21:15:58 írta alf®
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
G_B
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1162
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14465 Dátum:
2022.08.03 szerda, 11:01:36 »
Idézetet írta: lewisfm - 2022.07.30 szombat, 18:38:50
Egyébként autópályán 6-7 L között fogyaszt 130 km/h sebességnél, de regeneráció közben 7,5-8 L között fogyaszt tipikusan.
lehet én vagyok béna, de én városon kívül fix sebességen még sose vettem észre a regenerálást
nekem is nemrég, pont horvát nyaralás előtti napon dobott egy P244c-t, pedig géppel ránézve lefutott a regen. a horvát utat hiba nélkül teljesítette, egyszer pont a benzinkútra beállva indult el a regen, de álló helyben is lefutott.
rá kell nézni a fáklyára és a befecskendezőkre is
Naplózva
üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
moland8
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 20
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14466 Dátum:
2022.08.06 szombat, 11:02:54 »
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem, hátha van valakinek valami jó ötlete.
Egy ideje fent áll ez a jelenség, viszont csak ritkán csinálja.
Néha túl tölt a turbo, ilyenkor persze rögtön check engine és letilt.
A furcsa nekem csak az, hogy van amikor hetekig nem jelentkezik a tünet.
Nyomás szabályzót cseréltünk.
Szerintetek mi okozhatja?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14467 Dátum:
2022.08.06 szombat, 12:47:17 »
Idézetet írta: moland8 - 2022.08.06 szombat, 11:02:54
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem, hátha van valakinek valami jó ötlete.
Egy ideje fent áll ez a jelenség, viszont csak ritkán csinálja.
Néha túl tölt a turbo, ilyenkor persze rögtön check engine és letilt.
A furcsa nekem csak az, hogy van amikor hetekig nem jelentkezik a tünet.
Nyomás szabályzót cseréltünk.
Szerintetek mi okozhatja?
Kell a hibakód!!!
Évjárat,típus,motor...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
moland8
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 20
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14468 Dátum:
2022.08.06 szombat, 13:10:01 »
Idézetet írta: alf® - 2022.08.06 szombat, 12:47:17
Kell a hibakód!!!
Évjárat,típus,motor...
P253
2011
2.0 tdci (140l)
UFBA motorkód
Naplózva
moland8
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 20
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14469 Dátum:
2022.08.06 szombat, 13:19:56 »
Idézetet írta: moland8 - 2022.08.06 szombat, 13:10:01
P253
2011
2.0 tdci (140l)
UFBA motorkód
Bocsi, hibakódót elírtam.
P234
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14470 Dátum:
2022.08.06 szombat, 13:20:52 »
Idézetet írta: moland8 - 2022.08.06 szombat, 13:10:01
P253
2011
2.0 tdci (140l)
UFBA motorkód
Na pont ezért.
A turbónak ehhez kevés köze van. Üzemanyag rendszeri hiba.
P0253 Injection Pump Fuel Metering Control A Low
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14471 Dátum:
2022.08.06 szombat, 13:26:30 »
Idézetet írta: moland8 - 2022.08.06 szombat, 13:19:56
Bocsi, hibakódót elírtam.
P234
Minden valószínűség szerint a geo lapátjainál a kipuff oldalon televan a turbó korommal.Kikell pucolni,és valószínűleg a hiba megszűnik.
Egy kis segítség(ez ugyan más típus,de annál is ugyan ez a megoldás):
https://youtu.be/MIyVfL98qr8?t=587
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
moland8
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 20
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14472 Dátum:
2022.08.06 szombat, 14:09:18 »
Idézetet írta: alf® - 2022.08.06 szombat, 13:26:30
Minden valószínűség szerint a geo lapátjainál a kipuff oldalon televan a turbó korommal.Kikell pucolni,és valószínűleg a hiba megszűnik.
Egy kis segítség(ez ugyan más típus,de annál is ugyan ez a megoldás):
https://youtu.be/MIyVfL98qr8?t=587
Köszi a gyors választ:)
Remélem ennyivel megoldódik a dolog!
Naplózva
toby_as
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14473 Dátum:
2022.08.09 kedd, 09:20:04 »
Sziasztok
Egy 2.0 TDCI UFDB motor forscan szerint 78-79 C-kon mukodik. Lattam hogy az uj termosztat 83 fokon nyit. Szerintetek erdemes lecserelni a mostanit?
Naplózva
Mondeo MK5 1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140(163), UFBA, Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140, QXBA, Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3 1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
capefear75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 16
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14474 Dátum:
2022.08.09 kedd, 09:36:24 »
Idézetet írta: alf® - 2022.05.18 szerda, 14:00:29
igen
Szia(sztok)!
a hátsó hőmérő csere után szépen regenerált az autó, azóta figyelgetem Foscannel és lett néhány kérdőjel a fejemben.
nyomáskülönbség: alapjáraton leginkább 0 kPa
városban, 50-60 km/h esetén 1-2 kPa
pályán 130 km/h, 2300 rpm körül 5-6 kPa, tele szűrővel (80% LOAD környékén) jóval magasabb, 7-8 kPa
regeneráláskor a SOOT lemengy 25%-ra, ott meg is áll a regen, viszont a LOAD értéke fura.
Ha városban, vagy light országúton regelerál, akkor 19-25%-ra is lemegy, viszont pályán regenerálva 40-45% környékén lesz a SOOT értéke 25%.
A LOAD értéke terheléstől függően ugrál. Olyan értelemben, hogy alapvetően folyamatosan felfelé meg, azonban terheléstől függően hajlamos visszaesni akár 5-10%-ot, majd feljebb ugarni. Ez normális?
Illetve városi-könnyű országúti autózásnál akár 300km felett is összejön két regen között, viszont pályán jóval rövidebbnek tűnik az intervallum.
Mindezt okozhatja a DPF eltömődése? Érdemes lehet kitisztíttatni?
2.0 TDCi, EUR V és 395e km. Minden bontatlan, gyári benne.
Egyébként regeneráláskor látszólag minden rendben zajlik, a hőmérsékletek felmennek 500-600C-ra, a turbó 10% körül, az EGR lezár, a folytószelep is zár valamelyest.
[/list]
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14475 Dátum:
2022.08.09 kedd, 12:36:00 »
Idézetet írta: capefear75 - 2022.08.09 kedd, 09:36:24
Szia(sztok)!
a hátsó hőmérő csere után szépen regenerált az autó, azóta figyelgetem Foscannel és lett néhány kérdőjel a fejemben.
nyomáskülönbség: alapjáraton leginkább 0 kPa
városban, 50-60 km/h esetén 1-2 kPa
pályán 130 km/h, 2300 rpm körül 5-6 kPa, tele szűrővel (80% LOAD környékén) jóval magasabb, 7-8 kPa
regeneráláskor a SOOT lemengy 25%-ra, ott meg is áll a regen, viszont a LOAD értéke fura.
Ha városban, vagy light országúton regelerál, akkor 19-25%-ra is lemegy, viszont pályán regenerálva 40-45% környékén lesz a SOOT értéke 25%.
A LOAD értéke terheléstől függően ugrál. Olyan értelemben, hogy alapvetően folyamatosan felfelé meg, azonban terheléstől függően hajlamos visszaesni akár 5-10%-ot, majd feljebb ugarni. Ez normális?
Illetve városi-könnyű országúti autózásnál akár 300km felett is összejön két regen között, viszont pályán jóval rövidebbnek tűnik az intervallum.
Mindezt okozhatja a DPF eltömődése? Érdemes lehet kitisztíttatni?
2.0 TDCi, EUR V és 395e km. Minden bontatlan, gyári benne.
Egyébként regeneráláskor látszólag minden rendben zajlik, a hőmérsékletek felmennek 500-600C-ra, a turbó 10% körül, az EGR lezár, a folytószelep is zár valamelyest.
[/list]
amíg tökéletesen működik,nem kell semmin agyalni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14476 Dátum:
2022.08.09 kedd, 12:37:37 »
Idézetet írta: toby_as - 2022.08.09 kedd, 09:20:04
Sziasztok
Egy 2.0 TDCI UFDB motor forscan szerint 78-79 C-kon mukodik. Lattam hogy az uj termosztat 83 fokon nyit. Szerintetek erdemes lecserelni a mostanit?
igen. Hidegben nem fog felmelegedni gyorsan a moci.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
capefear75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 16
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14477 Dátum:
2022.08.09 kedd, 14:38:22 »
Idézetet írta: alf® - 2022.08.09 kedd, 12:36:00
amíg tökéletesen működik,nem kell semmin agyalni.
Egy dolog van, ami picit megijesztett, hogy a hőmérő csere előtt nagyon próbálkozott regeneráló üzembe "kapcsolni", ami azt jelenti (persze nagyon keveset mentem vele így és utólag jöttem rá), hogy rögtön indítás után pörgött a ventillátor, magas volt a pillanatnyi fogyasztás -> és persze hígult az olaj.
Természetesen rögtön lecseréltem, viszont pl tegnap este jöttem haza az autópályán, 130km/h-val krúzoltam, a pillanatnyi fogyasztás 6-6.5l között mocorgott, majd egyszercsak felment 7-7.9 környékére, persze regenerelás nélkül, 50% körül volt a LOAD, 38% körül a SOOT. "Minden" motorparaméter normálisnak tűnt, ezért nem értem a megemelkedett pillanatnyi fogyasztást.
Kb 10km után lejöttem a pályáról, szépen hazacsorogtam; nagyon remélem, hogy nem hígul ilyenkor az olaj.
Persze fogalmam sincs, hogy a pill. fogyit miből kalkulálja és lehet-e abból bármiféle következtetést levonni...
[/list]
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14478 Dátum:
2022.08.09 kedd, 17:20:37 »
Idézetet írta: capefear75 - 2022.08.09 kedd, 14:38:22
Egy dolog van, ami picit megijesztett, hogy a hőmérő csere előtt nagyon próbálkozott regeneráló üzembe "kapcsolni", ami azt jelenti (persze nagyon keveset mentem vele így és utólag jöttem rá), hogy rögtön indítás után pörgött a ventillátor, magas volt a pillanatnyi fogyasztás -> és persze hígult az olaj.
Természetesen rögtön lecseréltem, viszont pl tegnap este jöttem haza az autópályán, 130km/h-val krúzoltam, a pillanatnyi fogyasztás 6-6.5l között mocorgott, majd egyszercsak felment 7-7.9 környékére, persze regenerelás nélkül, 50% körül volt a LOAD, 38% körül a SOOT. "Minden" motorparaméter normálisnak tűnt, ezért nem értem a megemelkedett pillanatnyi fogyasztást.
Kb 10km után lejöttem a pályáról, szépen hazacsorogtam; nagyon remélem, hogy nem hígul ilyenkor az olaj.
Persze fogalmam sincs, hogy a pill. fogyit miből kalkulálja és lehet-e abból bármiféle következtetést levonni...
[/list]
csak simán figyelgesd,és ha regenerál,várd végig.Ennyi. A hígulással sem kell foglalkozni,amíg lefut a regen.
Építs be egy ledet,és csekkold.
http://mondeo.hu/index.php?topic=25170.0
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14479 Dátum:
2022.08.09 kedd, 21:24:31 »
Idézetet írta: capefear75 - 2022.08.09 kedd, 09:36:24
Szia(sztok)!
a hátsó hőmérő csere után szépen regenerált az autó, azóta figyelgetem Foscannel és lett néhány kérdőjel a fejemben.
nyomáskülönbség: alapjáraton leginkább 0 kPa
városban, 50-60 km/h esetén 1-2 kPa
pályán 130 km/h, 2300 rpm körül 5-6 kPa, tele szűrővel (80% LOAD környékén) jóval magasabb, 7-8 kPa
regeneráláskor a SOOT lemengy 25%-ra, ott meg is áll a regen, viszont a LOAD értéke fura.
Ha városban, vagy light országúton regelerál, akkor 19-25%-ra is lemegy, viszont pályán regenerálva 40-45% környékén lesz a SOOT értéke 25%.
A LOAD értéke terheléstől függően ugrál. Olyan értelemben, hogy alapvetően folyamatosan felfelé meg, azonban terheléstől függően hajlamos visszaesni akár 5-10%-ot, majd feljebb ugarni. Ez normális?
Illetve városi-könnyű országúti autózásnál akár 300km felett is összejön két regen között, viszont pályán jóval rövidebbnek tűnik az intervallum.
Mindezt okozhatja a DPF eltömődése? Érdemes lehet kitisztíttatni?
2.0 TDCi, EUR V és 395e km. Minden bontatlan, gyári benne.
Egyébként regeneráláskor látszólag minden rendben zajlik, a hőmérsékletek felmennek 500-600C-ra, a turbó 10% körül, az EGR lezár, a folytószelep is zár valamelyest.
[/list]
Szia!
Tök hasonlóan működik az enyém is.
Új DPF+EGR+Nyomkülszenzoror+hőmérők
Ha nincs baj, ne parázz, már én sem teszem.
Lefut?, lefut!, akkor OK
Sőt eljutottam oda, hogy én qvára nem hallom, amikor regenerál. Sokáig pill fogyin volt a fedkomp, hogy lássam, ha éppen leállítanám, és regenerálna.
Mostanság azzal sem foglalkozom, akkor állítom le, amikor le kell állítanom, mert megérkeztem.
Néha rámjön, és diagolok, megnézem az aktuális adatokat, esetleg kivárok egy regent, oszt mehet minden tovább.
Pl most Hro-ból jövet néztem.
Kb ugyanonnan, ugyanoda regenerál, százalékokra gondolok.
Megygőző/GSR/Tibbi azt mondta, hogy akkor van baj ha a két telítettségi érték (kalkulált, meg a mért) között 20-25% nál nagyobb az eltérés. Nekem kb párhuzamosan megy, de tud 15-20% körüli eltérés is lenni. Néha tud összevissza "ugrálni", amit én betudok a kiolvasás hibájának, pontatlanságának.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
petibarsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14480 Dátum:
2022.08.09 kedd, 21:31:39 »
Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy 2008-as 2.0 tdci 140 le motorba(QXBA) olajcserénél Castrolt használtunk eddig is, és nem volt náluk amit szoktam magnatec 5w30 A5/B5- helyette mondták tökéletesen jó lesz bele Castrol Edge Titanium FST 5w30 C3.
Elhoztam, lecseréltük, de csak kíváncsi voltam, és a kocsi előírása ugye M2CWSS913-D.(A5/B5)
Azonban ez a castrol edge, ezt a jóváhagyást nem tudja..illetve olvasgattam kicsit, és írták, hogy amelyik motornak A5/B5 az előírása abba C3-as olajat nem szabad önteni, mert nem a legjiobb neki, meg az olajat kinyírja és az olajfogyasztás is megnő stb..
Nektek mi a véleményetek?
Menjek, cseréljem le, vagy kifussa a 10ezret és elég utánna? fog kárt csinálni benne? vagy azért a C3-al is elmegy?
Mindig 10ezrenként cserélek amúgy, csak hát most.. ez van..
Előre is köszi a válaszokat.
Naplózva
Ford Mondeo Mk IV 2.0 TDCI Titanium-X (BA7) QXBA 140LE->170LE 2008/03 kombi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14481 Dátum:
2022.08.09 kedd, 21:31:59 »
Az olajhígulás reális veszély a regen során, de ha autópályázik az ember, akkor elvileg a meleg/forró motorolajból a gazolajnak van ideje párologni, nem?
Azaz csak a városi gyakori megszakított regenek a veszélyesek.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
lewisfm
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 80
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14482 Dátum:
2022.08.12 péntek, 04:27:15 »
Idézetet írta: G_B - 2022.08.03 szerda, 11:01:36
lehet én vagyok béna, de én városon kívül fix sebességen még sose vettem észre a regenerálást
nekem is nemrég, pont horvát nyaralás előtti napon dobott egy P244c-t, pedig géppel ránézve lefutott a regen. a horvát utat hiba nélkül teljesítette, egyszer pont a benzinkútra beállva indult el a regen, de álló helyben is lefutott.
rá kell nézni a fáklyára és a befecskendezőkre is
Műszeres diagnosztikával néztük, azért tudtam, hogy autópályán mikor és hogyan regenerál.
Naplózva
2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
lewisfm
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 80
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14483 Dátum:
2022.08.12 péntek, 04:40:49 »
Idézetet írta: alf® - 2022.07.30 szombat, 20:49:43
Értem én, hogy új minden,de ez nem garancia semmire.Illetve a vaporizerre pont nem.Egy folyamatos kormolódás,eltömítheti úgy,hogy nem tudjon működni egyáltalán.Ezt okozhatja akár a turbó vagy az üza rendszer helytelen működése.Akár 15e km-en is.
De az izzítógyertya biztije is kiéghet,amitől szintén nincs regeneráció.
Továbbá egy részecskeszűrő nagyon sokat kibír,ha rendszeresen lefut a regeneráció tökéletesen.Na az biztos nem megy 15e km alatt tönkre.A gyári a motor élettartamáig működik,ha jó a rendszer.Egy u.gy. is sok százezer km-t elmegy,ha jó a rendszer,amibe beépítik. Hozzáteszem volt itt is olyan tag,akinek meggyűlt a baja az u.gy. dpf-el.(amennyiben valóban az okozta a bajt)
Persze a szondák is adhatnak hibás jelet,csak ritkán mennek úgy tönkre,hogy 100fokkal kevesebbet mutatnak a valósnál.De lehetséges.
Olyan meg,hogy túl kevés korom képződik,és azért nem fut le a regeneráció,szimplán paradoxon....
És a papás vezetésnek sincs hozzá köze,hiszen ha elindult a regeneráció,azt alapjáraton is képes befejezni.
A gond,hogy nem éri el a megfelelő hőmérsékletet a kipuff rendszer,így el sem indul a regen.És lehet, hogy a 15e km alatt jónéhányszor nem sikerült lefutnia.
Közben hosszas várakozás után megtörtént a leghátsó hőmérséklet szenzor cseréje. Semmi változást nem hozott a mért értékekben.
Viszont ha a PRO-TEC 3398 típusú részecskeszűrő adalékot használom - akárcsak feles adagolásban is, akkor semmiféle DPF hiba nincs, autópályás, terheléses használat mellett is lefut a regeneráció. Ezt legalább 3-4 alkalommal már ki is próbáltam.
Elvileg ez a lötty leviszi a regenerációhoz szükséges hőmérsékletet vagy 150 fokkal, hígítva gondolom jóval kevesebbel, de az is elégnek tűnik.
Viszont a részecskeszűrő telítettsége a regenerálás után 42%, újra kalkuláció után 36% alá nem megy sosem.
Egy újabb jelenségre lettem figyelmes:
Ha regeneráció közben tempomattal megyek 3-as sebességi fokozatban kb. 50-+0 km/h körül, olyan domborzati viszonyok között, hogy a motornak hol dolgoznia kell, hol motorfékezni, mindezt apró, nagyon finom átmenetekkel, akkor alig érezhetően, de rángat. Szándékosan reprodukálni is nehéz, gyakorlatilag lehetetlen, csak adott helyzetben néha érezni.
Enyhén dimbes-dombos az út.
Ez gondolom lehet a kettős tömegű lendkerék is. A kuplungról tudom, hogy csereérett, mert durva terhelésnél meg-megugorva meg tud csúszni.
Naplózva
2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14484 Dátum:
2022.08.12 péntek, 18:27:23 »
Idézetet írta: lewisfm - 2022.08.12 péntek, 04:40:49
Egy újabb jelenségre lettem figyelmes:
Ha regeneráció közben tempomattal megyek 3-as sebességi fokozatban kb. 50-+0 km/h körül, olyan domborzati viszonyok között, hogy a motornak hol dolgoznia kell, hol motorfékezni, mindezt apró, nagyon finom átmenetekkel, akkor alig érezhetően, de rángat. Szándékosan reprodukálni is nehéz, gyakorlatilag lehetetlen, csak adott helyzetben néha érezni.
nekem anno a 4esen dettó uez volt, nem kellett tempomat sem hozzá, sima városi használatnál 50-55km/h között csinálta. felette már nem. A nagynyomású szivattyún lévő 2db nyomásszabályzó szelep cseréje oldotta meg a hibát.
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
lewisfm
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 80
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14485 Dátum:
2022.08.13 szombat, 12:05:05 »
Idézetet írta: Cs12 - 2022.08.12 péntek, 18:27:23
nekem anno a 4esen dettó uez volt, nem kellett tempomat sem hozzá, sima városi használatnál 50-55km/h között csinálta. felette már nem. A nagynyomású szivattyún lévő 2db nyomásszabályzó szelep cseréje oldotta meg a hibát.
Nagyságrendileg mennyibe kerültek azok a nyomásszabályzó szelepek?
Naplózva
2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14486 Dátum:
2022.08.14 vasárnap, 04:45:34 »
Szevasztok. MK4 2010,2000 tdci, QXBA vas. Remekül kivitelezett GO szűrő csere és légtelenítés közben, a visszafolyó üzemanyag cső gyorscsatiban elbszták a tömítésem.Találtunk nagy nehezen bele olajálló ,méretazonos tömítést. Létezik ez amúgy újba,vagy csak csővel együtt vajon?7g9n-9j280-ba van a csőre írva.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14487 Dátum:
2022.08.14 vasárnap, 09:08:36 »
Idézetet írta: zsolank - 2022.08.14 vasárnap, 04:45:34
Szevasztok. MK4 2010,2000 tdci, QXBA vas. Remekül kivitelezett GO szűrő csere és légtelenítés közben, a visszafolyó üzemanyag cső gyorscsatiban elbszták a tömítésem.Találtunk nagy nehezen bele olajálló ,méretazonos tömítést. Létezik ez amúgy újba,vagy csak csővel együtt vajon?7g9n-9j280-ba van a csőre írva.
csak együtt van gyárilag.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14488 Dátum:
2022.08.14 vasárnap, 14:35:02 »
Idézetet írta: lewisfm - 2022.08.13 szombat, 12:05:05
Nagyságrendileg mennyibe kerültek azok a nyomásszabályzó szelepek?
kedvességgel 50e körül volt darabja.
Lehet próbálkozni bontottal, de bban mindig bent van a lutri. Bonottan 60-70 körül adnak egy nagynyomású szivattyút, amin rajta van mindkét szelep.
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
G_B
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1162
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14489 Dátum:
2022.08.18 csütörtök, 11:01:05 »
Idézetet írta: G_B - 2022.08.03 szerda, 11:01:36
lehet én vagyok béna, de én városon kívül fix sebességen még sose vettem észre a regenerálást
nekem is nemrég, pont horvát nyaralás előtti napon dobott egy P244c-t, pedig géppel ránézve lefutott a regen. a horvát utat hiba nélkül teljesítette, egyszer pont a benzinkútra beállva indult el a regen, de álló helyben is lefutott.
rá kell nézni a fáklyára és a befecskendezőkre is
utolsó 400km alatt 3x regenerált...
befecskendező bevizsgálva: 4/4 határértéken kívül
Naplózva
üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Breaker
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14490 Dátum:
2022.08.19 péntek, 14:55:48 »
Sziasztok,
A turbóbol folyik az olaj, és elvinném felujitani. A márkaszervizben nem foglalkoznak felujitással ezért cserélnék vadi ujra osszesen 600ezer forintért. Úgyhogy ugy dontottem inkább felujitatnám, és akitől kérdeztem eddig, ez a cég az ajánlások között volt:
https://www.turbo-szerviz.hu/
Master turbo szerviz
A kérdésem az hogy itt a forumon van e valakinek tapasztalata már velük? Hozzáértő társaság? A honlapjuk alapján nem tűnnek kóklereknek.
Üdv
Breaker
Naplózva
Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
Jostu
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14491 Dátum:
2022.08.22 hétfő, 06:17:33 »
Üdv mindenkinek!
Azt a jelenséget produkálja az autó, hogy álló helyzetben ha emelem a fordulatot kb. 1200-1700 között kiakar esni a motor a helyéről. Porlasztók cserélve lettek kb 40000 kilométerrel ezelőtt az előző tulajnál.errol van számla és munkalap is. Eddig nem nagyon foglalkoztam a hibajelenseggel, de közben a kettős tömegű is idő előtt meghalt a sok rezonancia miatt. Most cserélve lett, de ha ez a remegés megmarad akkor hamar cserés lesz ismét. Elküldöm felújításra a 4 porlasztot, az a kérdésem, hogy ennél a típusnál is fel kell tanítani a porlasztókat? Mert forscannal csak annyit lehet, hogy valami osztály besorolást kell megadni. Tehát nem hoz olyan lehetőséget a program hogy a porlasztók kodjait egyesével beirjam.csak azért kérdezem, mert interneten sem sok mindent találok erről a motorról. Van egy Delphi diagom, annál sem ad olyan lehetőséget a program hogy injektor kódolás. De pl. A kétliteres dizelnel már igen. Ha valakinek esetleg van infoja, kérem ossza meg velem. Köszönöm előre is a segítséget.
Naplózva
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14492 Dátum:
2022.08.22 hétfő, 07:02:39 »
Idézetet írta: Jostu - 2022.08.22 hétfő, 06:17:33
Üdv mindenkinek!
Azt a jelenséget produkálja az autó, hogy álló helyzetben ha emelem a fordulatot kb. 1200-1700 között kiakar esni a motor a helyéről. Porlasztók cserélve lettek kb 40000 kilométerrel ezelőtt az előző tulajnál.errol van számla és munkalap is. Eddig nem nagyon foglalkoztam a hibajelenseggel, de közben a kettős tömegű is idő előtt meghalt a sok rezonancia miatt. Most cserélve lett, de ha ez a remegés megmarad akkor hamar cserés lesz ismét. Elküldöm felújításra a 4 porlasztot, az a kérdésem, hogy ennél a típusnál is fel kell tanítani a porlasztókat? Mert forscannal csak annyit lehet, hogy valami osztály besorolást kell megadni. Tehát nem hoz olyan lehetőséget a program hogy a porlasztók kodjait egyesével beirjam.csak azért kérdezem, mert interneten sem sok mindent találok erről a motorról. Van egy Delphi diagom, annál sem ad olyan lehetőséget a program hogy injektor kódolás. De pl. A kétliteres dizelnel már igen. Ha valakinek esetleg van infoja, kérem ossza meg velem. Köszönöm előre is a segítséget.
Jobb oldali motortartó bak nincs megereszkedve?
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Jostu
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14493 Dátum:
2022.08.22 hétfő, 07:32:44 »
Idézetet írta: xrobe - 2022.08.22 hétfő, 07:02:39
Jobb oldali motortartó bak nincs megereszkedve?
Nem tűnik rossznak, legalábbis nem olajos, ha jól tudom ha elszarja magát a bak akkor általában olajos. De megpróbálom ma megrangatni kézzel a motort, hátha tényleg az a ludas. Olcsóbb volna mint a porlasztók
Naplózva
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14494 Dátum:
2022.08.22 hétfő, 13:44:15 »
Idézetet írta: Jostu - 2022.08.22 hétfő, 07:32:44
Nem tűnik rossznak, legalábbis nem olajos, ha jól tudom ha elszarja magát a bak akkor általában olajos. De megpróbálom ma megrangatni kézzel a motort, hátha tényleg az a ludas. Olcsóbb volna mint a porlasztók
Én pl. nem láttam olajosnak, de a talp és motorra szerelt rész között alig volt 3-4mm, sz@r volt
.
Egy jobb állapotúnál bőven több helynek kell lennie. A másik oldali is meg tud ereszkedni, meg a váltó "billenésgátlója".
Nekem a 3 cseréje után óriási különbség volt a járáskultúrában. (~410.000km volt benne akkoriban.)
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
net-work3@freemail.hu
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14495 Dátum:
2022.09.15 csütörtök, 11:21:05 »
Sziasztok mondeo mk4 2.0tdci 140le autom van es erdeklodni szeretnek hogy lehet kiszurni melyik kipufogó höfokérzékelo a rossz meg a nyomaskulonbseg erzekelot hogy tudom bemerni? Koszonom sziasztok
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14496 Dátum:
2022.09.15 csütörtök, 12:47:34 »
Idézetet írta: net-work3@freemail.hu - 2022.09.15 csütörtök, 11:21:05
Sziasztok mondeo mk4 2.0tdci 140le autom van es erdeklodni szeretnek hogy lehet kiszurni melyik kipufogó höfokérzékelo a rossz meg a nyomaskulonbseg erzekelot hogy tudom bemerni? Koszonom sziasztok
forscan laptop. Vagy szerelő....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
net-work3@freemail.hu
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14497 Dátum:
2022.09.21 szerda, 18:40:23 »
Idézetet írta: alf® - 2022.09.15 csütörtök, 12:47:34
forscan laptop. Vagy szerelő....
köszönöm a választ még azt szeretném kérderzni ha a forscanel nézem alapjáraton vagy menet közben van regenerálás közben milyen értéket kell adni honnan tudom melyik a rossz a 3 érzékelő közül?
és a nyomás szabaályzót azt hol látom a forscanbe meg szintén honnan tudom hogy rossz milyen erték a jó meg a rossz köszönöm sziasztok
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14498 Dátum:
2022.09.21 szerda, 19:00:03 »
Idézetet írta: net-work3@freemail.hu - 2022.09.21 szerda, 18:40:23
köszönöm a választ még azt szeretném kérderzni ha a forscanel nézem alapjáraton vagy menet közben van regenerálás közben milyen értéket kell adni honnan tudom melyik a rossz a 3 érzékelő közül?
és a nyomás szabaályzót azt hol látom a forscanbe meg szintén honnan tudom hogy rossz milyen erték a jó meg a rossz köszönöm sziasztok
A pcm élő adataiban kell keresni a megfelelő pid értékeket a szondáknál.
A nyomáskülönbség érzékelő, szintén a pcm-ben a saját pidjét figyelve, alapjáraton 0,8-1.2baron megy,fordulaton pedig akár 20fölé is megy.
Rossz,ha nem változik alapjáraton és fordulaton.Illetve a dpf telítettségétől is függ,ezért érdemes regen után mérni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
net-work3@freemail.hu
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14499 Dátum:
2022.09.24 szombat, 18:41:49 »
Sziasztok tudom nem ide illék a dolog de amit fel akkarnák rakni az ide illene csak nem tudom hogy kell képet felrakni?rá megyek a kép beszurásra és kirakja jpeg jpeg
Naplózva
Oldalak:
1
...
283
284
285
286
287
288
289
[
290
]
291
292
293
294
295
296
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ