Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:37:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 283 284 285 286 287 288 289 [290] 291 292 293 294 295 296 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5254667 alkalommal)
0 Felhasználó és 87 vendég van a témában
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14450 Dátum: 2022.07.08 péntek, 06:53:04 »

milyen turbó került rá?

A gyárit újították fel a Turbo Wizardnál, az került vissza.
« Utoljára szerkesztve: 2022.10.04 kedd, 10:53:53 írta lewisfm » Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #14451 Dátum: 2022.07.08 péntek, 14:13:39 »

A gyárit újították fel a Turbo Wozatdnál, az került vissza.
Turbó Wizard?
Róluk sem hallottam még jót.
Amit nekem csináltak, az is szisszentett egyet lefelé eső fordulatszámnál.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14452 Dátum: 2022.07.08 péntek, 14:45:22 »

A gyárit újították fel a Turbo Wozatdnál, az került vissza.
akkor megjöttél a problémához. geo össze vissza van beállítva, hogy a kínai szemét a gari időt kibírja
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14453 Dátum: 2022.07.08 péntek, 18:53:00 »

akkor megjöttél a problémához. geo össze vissza van beállítva, hogy a kínai szemét a gari időt kibírja

Köszi a válaszokat, finoman szólva nem lelkesít amit a Turbo Wizardról írtok.
Ezek szerint ez a probléma oka.

Csak tanulságképpen: mi lett volna a korrekt megoldás? Aranyáron veszek egy gyári új turbót?

Sajnos a költségek is számítanak.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #14454 Dátum: 2022.07.09 szombat, 12:39:55 »

Köszi a válaszokat, finoman szólva nem lelkesít amit a Turbo Wizardról írtok.
Ezek szerint ez a probléma oka.

Csak tanulságképpen: mi lett volna a korrekt megoldás? Aranyáron veszek egy gyári új turbót?

Sajnos a költségek is számítanak.

Nincs tanulság, Te jól csináltad, csak a cég nem.
Én a szomszéd utcába hordom a turbót Ferenciékhez, Ő eredeti garretet tesz bele, még bajunk nem volt vele,pedig 4-5 turbót már vittem neki.
A saját 3-s mondimnál mikor megcsinálta, nem tetszett a gyári beállítással, szóltam neki és elkezdtük állítgatni a geót míg jó nem lett .
fél fokot nyitott a gyárihoz képest és ott lett jó , a mai napig teszi a dolgát a turbó és még pénzt se kért el a finomításért a srác.

Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14455 Dátum: 2022.07.09 szombat, 18:17:44 »

Nincs tanulság, Te jól csináltad, csak a cég nem.
Én a szomszéd utcába hordom a turbót Ferenciékhez, Ő eredeti garretet tesz bele, még bajunk nem volt vele,pedig 4-5 turbót már vittem neki.
A saját 3-s mondimnál mikor megcsinálta, nem tetszett a gyári beállítással, szóltam neki és elkezdtük állítgatni a geót míg jó nem lett .
fél fokot nyitott a gyárihoz képest és ott lett jó , a mai napig teszi a dolgát a turbó és még pénzt se kért el a finomításért a srác.



A továbbiakban mire érdemes számítanom?

Pl. ha az autóval hosszabb útra megyek, s a turbó bemondja az unalmast, akkor haza tudok vele jönni lábon?
Nyílván check engine és teljesítmény visszafogás mellett, de mondjuk az  turbó újbóli felújításán vagy cseréjén kívül lesz-e nagyobb probléma ilyenkor?
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #14456 Dátum: 2022.07.09 szombat, 20:42:05 »

A továbbiakban mire érdemes számítanom?

Pl. ha az autóval hosszabb útra megyek, s a turbó bemondja az unalmast, akkor haza tudok vele jönni lábon?
Nyílván check engine és teljesítmény visszafogás mellett, de mondjuk az  turbó újbóli felújításán vagy cseréjén kívül lesz-e nagyobb probléma ilyenkor?

Rövid távon nem lesz baja.Ha hallod hogy már sipol meg néha rángat és megcsináltatod nem lesz baja a kocsinak,
de
ha nem foglalkozol vele,mint a fönökeim,akkor ugy járhatsz mint mi a tranzittal,hogy még a porlesztót is kidobta a helyéről,olyan olajpofont kapot a henger,dugattyu
egyet ki se tudtak szedni,mert állitólag megolvadt a hegye és ezek vadonat uj porlasztók voltak. ezt okozta a turbó elromlása
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
petibarsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37



E-mail
« Új hozzászólás #14457 Dátum: 2022.07.09 szombat, 22:43:58 »

Sziasztok!
Nem régen vagyok mondeo tulaj.
Vettem februárban egy nagyon jó állapotú mk iv mondeo-t.
2008-as évjárat, 2.0 tdci qxba 140 le
147e km-es modell, igazolt.

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy van-e valakinek olyanra esetleg vagy megoldása vagy tanácsa, hogy nagyon lomha az autó.
Na most nem úgy lomha, hogy városban használták és letapadt stb, mert már 5 hónapja nálam van, voltam PowerFord-nál és 170Le-re feltette nekem.

Azonban mostanában kezdem érezni, hogy lomhácska. Maga a teljesítményével nincs gond olyan szempomntból, hogy ha kipörög, akkor tudok dinamikusan haladni, előzni stb.
Itt a bibi, hogy HA kipörög, mert igen igen lassan indul meg, ahoz képest eléggé nyomnom kelll egy ideig a gázt, hogy elkezdjen csinálni valamit.
Gondolkodik, majd megy az magának és utánna ha megvan a turbónyomás sebesség és ford. szám akkor dinamikus lehet előzni és megy mint állat.
Csak a turbónyomás lassú,és nehezen megy olyan ford számba ahol megindul.
Illetve 3200-3500 felett off azután már szinte nem is húz...
Nem rángat, nincsenek csörgő zörgő hangok, teljesen olaj mentes alul is, turbó rendben van, gyertyák újak, dpf nincs eltömődve regenerál is rendesen, hibakódmentes..

Mi lehet esetleg a probléma?
Naplózva

Ford Mondeo Mk IV 2.0 TDCI Titanium-X (BA7) QXBA 140LE->170LE 2008/03 kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14458 Dátum: 2022.07.10 vasárnap, 09:27:45 »

Sziasztok!
Nem régen vagyok mondeo tulaj.
Vettem februárban egy nagyon jó állapotú mk iv mondeo-t.
2008-as évjárat, 2.0 tdci qxba 140 le
147e km-es modell, igazolt.

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy van-e valakinek olyanra esetleg vagy megoldása vagy tanácsa, hogy nagyon lomha az autó.
Na most nem úgy lomha, hogy városban használták és letapadt stb, mert már 5 hónapja nálam van, voltam PowerFord-nál és 170Le-re feltette nekem.

Azonban mostanában kezdem érezni, hogy lomhácska. Maga a teljesítményével nincs gond olyan szempomntból, hogy ha kipörög, akkor tudok dinamikusan haladni, előzni stb.
Itt a bibi, hogy HA kipörög, mert igen igen lassan indul meg, ahoz képest eléggé nyomnom kelll egy ideig a gázt, hogy elkezdjen csinálni valamit.
Gondolkodik, majd megy az magának és utánna ha megvan a turbónyomás sebesség és ford. szám akkor dinamikus lehet előzni és megy mint állat.
Csak a turbónyomás lassú,és nehezen megy olyan ford számba ahol megindul.
Illetve 3200-3500 felett off azután már szinte nem is húz...
Nem rángat, nincsenek csörgő zörgő hangok, teljesen olaj mentes alul is, turbó rendben van, gyertyák újak, dpf nincs eltömődve regenerál is rendesen, hibakódmentes..

Mi lehet esetleg a probléma?
lehet,hogy semmi,csak alacsony fordulaton használod.2000alá ne engedd a fordulatszámot,és mindig lesz erő.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14459 Dátum: 2022.07.20 szerda, 10:39:57 »

Rövid távon nem lesz baja.Ha hallod hogy már sipol meg néha rángat és megcsináltatod nem lesz baja a kocsinak,
de
ha nem foglalkozol vele,mint a fönökeim,akkor ugy járhatsz mint mi a tranzittal,hogy még a porlesztót is kidobta a helyéről,olyan olajpofont kapot a henger,dugattyu
egyet ki se tudtak szedni,mert állitólag megolvadt a hegye és ezek vadonat uj porlasztók voltak. ezt okozta a turbó elromlása

Úgy tűnik, hogy a  Pierburg szelep vacakolt csak.
Ha hosszú távú használat során nem jön vissza a hiba, akkor örülök.

Az alapjáratnál néha megjelenő turbó hang is megszűnt, viszont érdekesen szabályozza a turbó leállását: amikor már alig hallani a működési hangját, akkor pici lépésekben, lépcsőzetesen szabályozza a leállásig.
Mindig, egyformán ugyan azzal a sémával.
Gondolom ez ilyen.

---

A csere után jobban megy, s eddig az a tapasztalat, hogy kb. fél literrel kevesebb is lett a fogyasztás.

Mondjuk érdekes, hogy külvárosban + országúton + M0 + kevés autópályán, finoman autózva 5,3 L-t mutat az átlagfogyasztásra a computer, de tankolásnál egy olyan 5,5 körülire jött ki az átlag fogyasztásom még a javítás előtt.

A javítás után hasonló körülmények között 4,8 L-re lement az átlag a computer szerint, de még nem tankoltam, így nem tudtam megmérni a valós fogyasztást.

Érdekes, hogy ennyit csal  a kijelző a fogyasztásnál.
« Utoljára szerkesztve: 2022.07.20 szerda, 10:50:09 írta lewisfm » Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14460 Dátum: 2022.07.29 péntek, 22:39:48 »

Sziasztok!

Újra boldogít az autó.
A turbóval azóta nincs gond, de kaptam egy újabb hibakódot:
P244C:00-2F

A hőmérséklet alacsony a részecskeszűrőnél.

A vaporizer és a DPF kb. 15e km ezelőtt cserélve újra.
A vaporizer gyári, a részecskeszűrő Bosal.

A vaporizer vákuummal vizsgálva átjárható, de még nem szedtük ki megnézni.
A hőmérséklet szenzor szerint a középsőnél 600-610 C fok a csúcs hőmérséklet, a hátsónál 540 C fok.

Próbaképpen kap egy új hátsó hőmérséklet szenzort, de ha nem segít, akkor van valami tippetek, hogy merre tovább?

Kicsit elegem van az autóból, lassan alkatrészenként veszek egy újat...
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14461 Dátum: 2022.07.30 szombat, 16:43:53 »

Sziasztok!

Újra boldogít az autó.
A turbóval azóta nincs gond, de kaptam egy újabb hibakódot:
P244C:00-2F

A hőmérséklet alacsony a részecskeszűrőnél.

A vaporizer és a DPF kb. 15e km ezelőtt cserélve újra.
A vaporizer gyári, a részecskeszűrő Bosal.

A vaporizer vákuummal vizsgálva átjárható, de még nem szedtük ki megnézni.
A hőmérséklet szenzor szerint a középsőnél 600-610 C fok a csúcs hőmérséklet, a hátsónál 540 C fok.

Próbaképpen kap egy új hátsó hőmérséklet szenzort, de ha nem segít, akkor van valami tippetek, hogy merre tovább?

Kicsit elegem van az autóból, lassan alkatrészenként veszek egy újat...
vaporizer: az izzítógyertyáját is ellenőrizni kell,és azt is,nincs e eldugulva a koromtól akár részlegesen a fúvóka.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #14462 Dátum: 2022.07.30 szombat, 17:27:12 »

Sziasztok
Adott egy UFDB 2.0 TDCI motor. A a turbon levo szabalyozo "gomba" huhog (nem tudom maskep fogalmazni). Ha felporgetem a motort hallatszik jobban de alapjaraton is megvan a huhogas.
https://kepkuldes.com/image/UtWESL
A kepen levo bekerezett alkatreszrol beszelek.Ha lehuzom rola a csatit elhalgat (vakum is megy bele ha jol lattam). Ez a veget jelenti? Lehet ilyet kulon kapni? Egyenlore az auto megyen jol csak a hang.... Wink
« Utoljára szerkesztve: 2022.07.30 szombat, 17:29:53 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14463 Dátum: 2022.07.30 szombat, 18:38:50 »

vaporizer: az izzítógyertyáját is ellenőrizni kell,és azt is,nincs e eldugulva a koromtól akár részlegesen a fúvóka.

Bocsánat, nem egyértelműen fogalmaztam:
A vaporizer is új, az új DPF-el együtt került beszerelésre.
A vaporizer gyári, s vele egyben volt az új izzítógyertya is.

Kedden este egy lépéssel okosabb leszek, a 3 hőmérséklet szenzorból a hátsót akkor cserélik ki, egyelőre van egy kis gyanú arra, hogy az a ludas - majd meglátjuk.
Az első kettő szenzor elég magas hőmérsékletet mér, közel 600 C fok, s mint megtudtam a leghátsónál gyanúsan sokat esik a hőmérséklet.

Ha nem segít, akkor jön a vaporizer ellenőrzése, de azzal riogatnak, hogy a Bosal DPF lesz a ludas, 15e km-t bírt.

Az érdekes az, hogy ha öregurasan vezetek, azaz a tartós fordulatszám 2000 RPM alatti, akkor nem jelentkezik a probléma. Akkor kb. 500 C fok körüli hőmérsékletet mérünk, de vélhetőleg elég kevés korom képződik ilyen üzemmódban ahhoz, hogy a regeneráció sikeresen lefusson.

Egyébként autópályán 6-7 L között fogyaszt 130 km/h sebességnél, de regeneráció közben 7,5-8 L között fogyaszt tipikusan.
De most a 130-as tempó sok neki. 110-nél még rendben lefut.
Ezt már az elején látom, mert amikor elindul a regeneráció 130-nál alig vagy nem nő meg a fogyasztás, míg 110-nél megnő, ahogyan szokott.

A regenerációt CAN buszon kiolvasva követtük.
« Utoljára szerkesztve: 2022.07.30 szombat, 18:43:17 írta lewisfm » Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14464 Dátum: 2022.07.30 szombat, 20:49:43 »

Bocsánat, nem egyértelműen fogalmaztam:
A vaporizer is új, az új DPF-el együtt került beszerelésre.
A vaporizer gyári, s vele egyben volt az új izzítógyertya is.

Kedden este egy lépéssel okosabb leszek, a 3 hőmérséklet szenzorból a hátsót akkor cserélik ki, egyelőre van egy kis gyanú arra, hogy az a ludas - majd meglátjuk.
Az első kettő szenzor elég magas hőmérsékletet mér, közel 600 C fok, s mint megtudtam a leghátsónál gyanúsan sokat esik a hőmérséklet.

Ha nem segít, akkor jön a vaporizer ellenőrzése, de azzal riogatnak, hogy a Bosal DPF lesz a ludas, 15e km-t bírt.

Az érdekes az, hogy ha öregurasan vezetek, azaz a tartós fordulatszám 2000 RPM alatti, akkor nem jelentkezik a probléma. Akkor kb. 500 C fok körüli hőmérsékletet mérünk, de vélhetőleg elég kevés korom képződik ilyen üzemmódban ahhoz, hogy a regeneráció sikeresen lefusson.

Egyébként autópályán 6-7 L között fogyaszt 130 km/h sebességnél, de regeneráció közben 7,5-8 L között fogyaszt tipikusan.
De most a 130-as tempó sok neki. 110-nél még rendben lefut.
Ezt már az elején látom, mert amikor elindul a regeneráció 130-nál alig vagy nem nő meg a fogyasztás, míg 110-nél megnő, ahogyan szokott.

A regenerációt CAN buszon kiolvasva követtük.
Értem én, hogy új minden,de ez nem garancia semmire.Illetve a vaporizerre pont nem.Egy folyamatos kormolódás,eltömítheti úgy,hogy nem tudjon működni egyáltalán.Ezt okozhatja akár a turbó vagy az üza rendszer helytelen működése.Akár 15e km-en is.
De az izzítógyertya biztije is kiéghet,amitől szintén nincs regeneráció.
Továbbá egy részecskeszűrő nagyon sokat kibír,ha rendszeresen lefut a regeneráció tökéletesen.Na az biztos nem megy 15e km alatt tönkre.A gyári a motor élettartamáig működik,ha jó a rendszer.Egy u.gy. is sok százezer km-t elmegy,ha jó a rendszer,amibe beépítik. Hozzáteszem volt itt is olyan tag,akinek meggyűlt a baja az u.gy. dpf-el.(amennyiben valóban az okozta a bajt)
Persze a szondák is adhatnak hibás jelet,csak ritkán mennek úgy tönkre,hogy 100fokkal kevesebbet mutatnak a valósnál.De lehetséges.
Olyan meg,hogy túl kevés korom képződik,és azért nem fut le a regeneráció,szimplán paradoxon.... nyes
És a papás vezetésnek sincs hozzá köze,hiszen ha elindult a regeneráció,azt alapjáraton is képes befejezni.
A gond,hogy nem éri el a megfelelő hőmérsékletet a kipuff rendszer,így el sem indul a regen.És lehet, hogy a 15e km alatt jónéhányszor nem sikerült lefutnia.
« Utoljára szerkesztve: 2022.07.30 szombat, 21:15:58 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #14465 Dátum: 2022.08.03 szerda, 11:01:36 »

Egyébként autópályán 6-7 L között fogyaszt 130 km/h sebességnél, de regeneráció közben 7,5-8 L között fogyaszt tipikusan.
lehet én vagyok béna, de én városon kívül fix sebességen még sose vettem észre a regenerálást

nekem is nemrég, pont horvát nyaralás előtti napon dobott egy P244c-t, pedig géppel ránézve lefutott a regen. a horvát utat hiba nélkül teljesítette, egyszer  pont a benzinkútra beállva indult el a regen, de álló helyben is lefutott.
rá kell nézni a fáklyára és a befecskendezőkre is
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14466 Dátum: 2022.08.06 szombat, 11:02:54 »

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem, hátha van valakinek valami jó ötlete.
Egy ideje fent áll ez a jelenség, viszont csak ritkán csinálja.
Néha túl tölt a turbo, ilyenkor persze rögtön check engine és letilt.
A furcsa nekem csak az, hogy van amikor hetekig nem jelentkezik a tünet.
Nyomás szabályzót cseréltünk.
Szerintetek mi okozhatja?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14467 Dátum: 2022.08.06 szombat, 12:47:17 »

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem, hátha van valakinek valami jó ötlete.
Egy ideje fent áll ez a jelenség, viszont csak ritkán csinálja.
Néha túl tölt a turbo, ilyenkor persze rögtön check engine és letilt.
A furcsa nekem csak az, hogy van amikor hetekig nem jelentkezik a tünet.
Nyomás szabályzót cseréltünk.
Szerintetek mi okozhatja?
Kell a hibakód!!!
Évjárat,típus,motor...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14468 Dátum: 2022.08.06 szombat, 13:10:01 »

Kell a hibakód!!!
Évjárat,típus,motor...

P253

2011
2.0 tdci (140l)
UFBA motorkód
Naplózva
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14469 Dátum: 2022.08.06 szombat, 13:19:56 »

P253

2011
2.0 tdci (140l)
UFBA motorkód

Bocsi, hibakódót elírtam.
P234
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14470 Dátum: 2022.08.06 szombat, 13:20:52 »

P253

2011
2.0 tdci (140l)
UFBA motorkód
Na pont ezért.
A turbónak ehhez kevés köze van. Üzemanyag rendszeri hiba.

P0253 Injection Pump Fuel Metering Control A Low
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14471 Dátum: 2022.08.06 szombat, 13:26:30 »

Bocsi, hibakódót elírtam.
P234
Minden valószínűség szerint a geo lapátjainál a kipuff oldalon televan a turbó korommal.Kikell pucolni,és valószínűleg a hiba megszűnik.
Egy kis segítség(ez ugyan más típus,de annál is ugyan ez a megoldás):

https://youtu.be/MIyVfL98qr8?t=587
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14472 Dátum: 2022.08.06 szombat, 14:09:18 »

Minden valószínűség szerint a geo lapátjainál a kipuff oldalon televan a turbó korommal.Kikell pucolni,és valószínűleg a hiba megszűnik.
Egy kis segítség(ez ugyan más típus,de annál is ugyan ez a megoldás):

https://youtu.be/MIyVfL98qr8?t=587

Köszi a gyors választ:)
Remélem ennyivel megoldódik a dolog!
Naplózva
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #14473 Dátum: 2022.08.09 kedd, 09:20:04 »

Sziasztok
Egy 2.0 TDCI UFDB motor forscan szerint 78-79 C-kon mukodik. Lattam hogy az uj termosztat 83 fokon nyit. Szerintetek erdemes lecserelni a mostanit?
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
capefear75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #14474 Dátum: 2022.08.09 kedd, 09:36:24 »

igen

Szia(sztok)! Smiley

a hátsó hőmérő csere után szépen regenerált az autó, azóta figyelgetem Foscannel és lett néhány kérdőjel a fejemben.
  • nyomáskülönbség: alapjáraton leginkább 0 kPa
    városban, 50-60 km/h esetén 1-2 kPa
    pályán 130 km/h, 2300 rpm körül 5-6 kPa, tele szűrővel (80% LOAD környékén) jóval magasabb, 7-8 kPa
  • regeneráláskor a SOOT lemengy 25%-ra, ott meg is áll a regen, viszont a LOAD értéke fura.
    Ha városban, vagy light országúton regelerál, akkor 19-25%-ra is lemegy, viszont pályán regenerálva 40-45% környékén lesz a SOOT értéke 25%.
  • A LOAD értéke terheléstől függően ugrál. Olyan értelemben, hogy alapvetően folyamatosan felfelé meg, azonban terheléstől függően hajlamos visszaesni akár 5-10%-ot, majd feljebb ugarni. Ez normális?
  • Illetve városi-könnyű országúti autózásnál akár 300km felett is összejön két regen között, viszont pályán jóval rövidebbnek tűnik az intervallum.

Mindezt okozhatja a DPF eltömődése? Érdemes lehet kitisztíttatni?
2.0 TDCi, EUR V és 395e km. Minden bontatlan, gyári benne.
Egyébként regeneráláskor látszólag minden rendben zajlik, a hőmérsékletek felmennek 500-600C-ra, a turbó 10% körül, az  EGR lezár, a folytószelep is zár valamelyest.

[/list]
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14475 Dátum: 2022.08.09 kedd, 12:36:00 »

    Szia(sztok)! Smiley

    a hátsó hőmérő csere után szépen regenerált az autó, azóta figyelgetem Foscannel és lett néhány kérdőjel a fejemben.
    • nyomáskülönbség: alapjáraton leginkább 0 kPa
      városban, 50-60 km/h esetén 1-2 kPa
      pályán 130 km/h, 2300 rpm körül 5-6 kPa, tele szűrővel (80% LOAD környékén) jóval magasabb, 7-8 kPa
    • regeneráláskor a SOOT lemengy 25%-ra, ott meg is áll a regen, viszont a LOAD értéke fura.
      Ha városban, vagy light országúton regelerál, akkor 19-25%-ra is lemegy, viszont pályán regenerálva 40-45% környékén lesz a SOOT értéke 25%.
    • A LOAD értéke terheléstől függően ugrál. Olyan értelemben, hogy alapvetően folyamatosan felfelé meg, azonban terheléstől függően hajlamos visszaesni akár 5-10%-ot, majd feljebb ugarni. Ez normális?
    • Illetve városi-könnyű országúti autózásnál akár 300km felett is összejön két regen között, viszont pályán jóval rövidebbnek tűnik az intervallum.

    Mindezt okozhatja a DPF eltömődése? Érdemes lehet kitisztíttatni?
    2.0 TDCi, EUR V és 395e km. Minden bontatlan, gyári benne.
    Egyébként regeneráláskor látszólag minden rendben zajlik, a hőmérsékletek felmennek 500-600C-ra, a turbó 10% körül, az  EGR lezár, a folytószelep is zár valamelyest.

    [/list]
    amíg tökéletesen működik,nem kell semmin agyalni.
    Naplózva

    ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
    alf®
    Globál Moderátor
    Fórumfüggő
    *****
    Nem elérhető Nem elérhető

    Hozzászólások: 48518



    « Új hozzászólás #14476 Dátum: 2022.08.09 kedd, 12:37:37 »

    Sziasztok
    Egy 2.0 TDCI UFDB motor forscan szerint 78-79 C-kon mukodik. Lattam hogy az uj termosztat 83 fokon nyit. Szerintetek erdemes lecserelni a mostanit?
    igen. Hidegben nem fog felmelegedni gyorsan a moci.
    Naplózva

    ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
    capefear75
    Kezdő
    *
    Nem elérhető Nem elérhető

    Hozzászólások: 16


    E-mail
    « Új hozzászólás #14477 Dátum: 2022.08.09 kedd, 14:38:22 »

      amíg tökéletesen működik,nem kell semmin agyalni.
    Egy dolog van, ami picit megijesztett, hogy a hőmérő csere előtt nagyon próbálkozott regeneráló üzembe "kapcsolni", ami azt jelenti (persze nagyon keveset mentem vele így és utólag jöttem rá), hogy rögtön indítás után pörgött a ventillátor, magas volt a pillanatnyi fogyasztás -> és persze hígult az olaj.
    Természetesen rögtön lecseréltem, viszont pl tegnap este jöttem haza az autópályán, 130km/h-val krúzoltam, a pillanatnyi fogyasztás 6-6.5l között mocorgott, majd egyszercsak felment 7-7.9 környékére, persze regenerelás nélkül, 50% körül volt a LOAD, 38% körül a SOOT. "Minden" motorparaméter normálisnak tűnt, ezért nem értem a megemelkedett pillanatnyi fogyasztást.
    Kb 10km után lejöttem a pályáról, szépen hazacsorogtam; nagyon remélem, hogy nem hígul ilyenkor az olaj.
    Persze fogalmam sincs, hogy a pill. fogyit miből kalkulálja és lehet-e abból bármiféle következtetést levonni... Cheesy[/list]
    Naplózva
    alf®
    Globál Moderátor
    Fórumfüggő
    *****
    Nem elérhető Nem elérhető

    Hozzászólások: 48518



    « Új hozzászólás #14478 Dátum: 2022.08.09 kedd, 17:20:37 »

      Egy dolog van, ami picit megijesztett, hogy a hőmérő csere előtt nagyon próbálkozott regeneráló üzembe "kapcsolni", ami azt jelenti (persze nagyon keveset mentem vele így és utólag jöttem rá), hogy rögtön indítás után pörgött a ventillátor, magas volt a pillanatnyi fogyasztás -> és persze hígult az olaj.
      Természetesen rögtön lecseréltem, viszont pl tegnap este jöttem haza az autópályán, 130km/h-val krúzoltam, a pillanatnyi fogyasztás 6-6.5l között mocorgott, majd egyszercsak felment 7-7.9 környékére, persze regenerelás nélkül, 50% körül volt a LOAD, 38% körül a SOOT. "Minden" motorparaméter normálisnak tűnt, ezért nem értem a megemelkedett pillanatnyi fogyasztást.
      Kb 10km után lejöttem a pályáról, szépen hazacsorogtam; nagyon remélem, hogy nem hígul ilyenkor az olaj.
      Persze fogalmam sincs, hogy a pill. fogyit miből kalkulálja és lehet-e abból bármiféle következtetést levonni... Cheesy[/list]
      csak simán figyelgesd,és ha regenerál,várd végig.Ennyi. A hígulással sem kell foglalkozni,amíg lefut a regen.
      Építs be egy ledet,és csekkold. http://mondeo.hu/index.php?topic=25170.0
      Naplózva

      ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
      Ferqo
      Megszállott
      ****
      Nem elérhető Nem elérhető

      Hozzászólások: 2813



      E-mail
      « Új hozzászólás #14479 Dátum: 2022.08.09 kedd, 21:24:31 »

        Szia(sztok)! Smiley

        a hátsó hőmérő csere után szépen regenerált az autó, azóta figyelgetem Foscannel és lett néhány kérdőjel a fejemben.
        • nyomáskülönbség: alapjáraton leginkább 0 kPa
          városban, 50-60 km/h esetén 1-2 kPa
          pályán 130 km/h, 2300 rpm körül 5-6 kPa, tele szűrővel (80% LOAD környékén) jóval magasabb, 7-8 kPa
        • regeneráláskor a SOOT lemengy 25%-ra, ott meg is áll a regen, viszont a LOAD értéke fura.
          Ha városban, vagy light országúton regelerál, akkor 19-25%-ra is lemegy, viszont pályán regenerálva 40-45% környékén lesz a SOOT értéke 25%.
        • A LOAD értéke terheléstől függően ugrál. Olyan értelemben, hogy alapvetően folyamatosan felfelé meg, azonban terheléstől függően hajlamos visszaesni akár 5-10%-ot, majd feljebb ugarni. Ez normális?
        • Illetve városi-könnyű országúti autózásnál akár 300km felett is összejön két regen között, viszont pályán jóval rövidebbnek tűnik az intervallum.

        Mindezt okozhatja a DPF eltömődése? Érdemes lehet kitisztíttatni?
        2.0 TDCi, EUR V és 395e km. Minden bontatlan, gyári benne.
        Egyébként regeneráláskor látszólag minden rendben zajlik, a hőmérsékletek felmennek 500-600C-ra, a turbó 10% körül, az  EGR lezár, a folytószelep is zár valamelyest.

        [/list]
        Szia!
        Tök hasonlóan működik az enyém is.
        Új DPF+EGR+Nyomkülszenzoror+hőmérők
        Ha nincs baj, ne parázz, már én sem teszem.
        Lefut?, lefut!, akkor OK
        Sőt eljutottam oda, hogy én qvára nem hallom, amikor regenerál. Sokáig pill fogyin volt a fedkomp, hogy lássam, ha éppen leállítanám, és regenerálna.
        Mostanság azzal sem foglalkozom, akkor állítom le, amikor le kell állítanom, mert megérkeztem.
        Néha rámjön, és diagolok, megnézem az aktuális adatokat, esetleg kivárok egy regent, oszt mehet minden tovább.
        Pl most Hro-ból jövet néztem.
        Kb ugyanonnan, ugyanoda regenerál, százalékokra gondolok.

        Megygőző/GSR/Tibbi azt mondta, hogy akkor van baj ha a két telítettségi érték (kalkulált, meg a mért) között 20-25% nál nagyobb az eltérés. Nekem kb párhuzamosan megy, de tud 15-20% körüli eltérés is lenni. Néha tud összevissza "ugrálni", amit én betudok a kiolvasás hibájának, pontatlanságának.
        Naplózva

        MKIV 2.0 TDCi 2014
        Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
        Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
        petibarsi
        Kezdő
        *
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 37



        E-mail
        « Új hozzászólás #14480 Dátum: 2022.08.09 kedd, 21:31:39 »

        Sziasztok.
        Az lenne a kérdésem, hogy 2008-as 2.0 tdci 140 le motorba(QXBA) olajcserénél Castrolt használtunk eddig is, és nem volt náluk amit szoktam magnatec 5w30 A5/B5- helyette mondták tökéletesen jó lesz bele Castrol Edge Titanium FST 5w30 C3.
        Elhoztam, lecseréltük, de csak kíváncsi voltam, és a kocsi előírása ugye M2CWSS913-D.(A5/B5)
        Azonban ez a castrol edge, ezt a jóváhagyást nem tudja..illetve olvasgattam kicsit, és írták, hogy amelyik motornak A5/B5 az előírása abba C3-as olajat nem szabad önteni, mert nem a legjiobb neki, meg az olajat kinyírja és az olajfogyasztás is megnő stb..

        Nektek mi a véleményetek?

        Menjek, cseréljem le, vagy kifussa a 10ezret és elég utánna? fog kárt csinálni benne? vagy azért  a C3-al is elmegy?

        Mindig 10ezrenként cserélek amúgy, csak hát most.. ez van..

        Előre is köszi a válaszokat.
        Naplózva

        Ford Mondeo Mk IV 2.0 TDCI Titanium-X (BA7) QXBA 140LE->170LE 2008/03 kombi
        Mikorka Kálmán
        Fórumfüggő
        *****
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 26676


        Phinabubus, filematológus


        « Új hozzászólás #14481 Dátum: 2022.08.09 kedd, 21:31:59 »

        Az olajhígulás reális veszély a regen során, de ha autópályázik az ember, akkor elvileg a meleg/forró motorolajból a gazolajnak van ideje párologni, nem?
        Azaz csak a városi gyakori megszakított regenek a veszélyesek.
        Naplózva

        S-max Tit. 2.0 tdci
        (korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
        lewisfm
        Kezdő
        *
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 80


        E-mail
        « Új hozzászólás #14482 Dátum: 2022.08.12 péntek, 04:27:15 »

        lehet én vagyok béna, de én városon kívül fix sebességen még sose vettem észre a regenerálást

        nekem is nemrég, pont horvát nyaralás előtti napon dobott egy P244c-t, pedig géppel ránézve lefutott a regen. a horvát utat hiba nélkül teljesítette, egyszer  pont a benzinkútra beállva indult el a regen, de álló helyben is lefutott.
        rá kell nézni a fáklyára és a befecskendezőkre is

        Műszeres diagnosztikával néztük, azért tudtam, hogy autópályán mikor és hogyan regenerál.
        Naplózva

        2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
        lewisfm
        Kezdő
        *
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 80


        E-mail
        « Új hozzászólás #14483 Dátum: 2022.08.12 péntek, 04:40:49 »

        Értem én, hogy új minden,de ez nem garancia semmire.Illetve a vaporizerre pont nem.Egy folyamatos kormolódás,eltömítheti úgy,hogy nem tudjon működni egyáltalán.Ezt okozhatja akár a turbó vagy az üza rendszer helytelen működése.Akár 15e km-en is.
        De az izzítógyertya biztije is kiéghet,amitől szintén nincs regeneráció.
        Továbbá egy részecskeszűrő nagyon sokat kibír,ha rendszeresen lefut a regeneráció tökéletesen.Na az biztos nem megy 15e km alatt tönkre.A gyári a motor élettartamáig működik,ha jó a rendszer.Egy u.gy. is sok százezer km-t elmegy,ha jó a rendszer,amibe beépítik. Hozzáteszem volt itt is olyan tag,akinek meggyűlt a baja az u.gy. dpf-el.(amennyiben valóban az okozta a bajt)
        Persze a szondák is adhatnak hibás jelet,csak ritkán mennek úgy tönkre,hogy 100fokkal kevesebbet mutatnak a valósnál.De lehetséges.
        Olyan meg,hogy túl kevés korom képződik,és azért nem fut le a regeneráció,szimplán paradoxon.... nyes
        És a papás vezetésnek sincs hozzá köze,hiszen ha elindult a regeneráció,azt alapjáraton is képes befejezni.
        A gond,hogy nem éri el a megfelelő hőmérsékletet a kipuff rendszer,így el sem indul a regen.És lehet, hogy a 15e km alatt jónéhányszor nem sikerült lefutnia.

        Közben hosszas várakozás után megtörtént a leghátsó hőmérséklet szenzor cseréje. Semmi változást nem hozott a mért értékekben.

        Viszont ha a PRO-TEC 3398 típusú részecskeszűrő adalékot használom - akárcsak feles adagolásban is, akkor semmiféle DPF hiba nincs, autópályás, terheléses használat mellett is lefut a regeneráció. Ezt legalább 3-4 alkalommal már ki is próbáltam.
        Elvileg ez a lötty leviszi a regenerációhoz szükséges hőmérsékletet vagy 150 fokkal, hígítva gondolom jóval kevesebbel, de az is elégnek tűnik.

        Viszont a részecskeszűrő telítettsége a regenerálás után 42%, újra kalkuláció után 36% alá nem megy sosem.

        Egy újabb jelenségre lettem figyelmes:
        Ha regeneráció közben tempomattal megyek 3-as sebességi fokozatban kb. 50-+0 km/h körül, olyan domborzati viszonyok között, hogy a motornak hol dolgoznia kell, hol motorfékezni, mindezt apró, nagyon finom átmenetekkel, akkor alig érezhetően, de rángat. Szándékosan reprodukálni is nehéz, gyakorlatilag lehetetlen, csak adott helyzetben néha érezni.
        Enyhén dimbes-dombos az út.
        Ez gondolom lehet a kettős tömegű lendkerék is. A kuplungról tudom, hogy csereérett, mert durva terhelésnél meg-megugorva meg tud csúszni.
        Naplózva

        2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
        Cs12
        Fórumfüggő
        *****
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 5605



        « Új hozzászólás #14484 Dátum: 2022.08.12 péntek, 18:27:23 »


        Egy újabb jelenségre lettem figyelmes:
        Ha regeneráció közben tempomattal megyek 3-as sebességi fokozatban kb. 50-+0 km/h körül, olyan domborzati viszonyok között, hogy a motornak hol dolgoznia kell, hol motorfékezni, mindezt apró, nagyon finom átmenetekkel, akkor alig érezhetően, de rángat. Szándékosan reprodukálni is nehéz, gyakorlatilag lehetetlen, csak adott helyzetben néha érezni.


        nekem anno a 4esen dettó uez volt, nem kellett tempomat sem hozzá, sima városi használatnál 50-55km/h között csinálta. felette már nem. A  nagynyomású szivattyún lévő 2db nyomásszabályzó szelep cseréje oldotta meg a hibát.
        Naplózva

        2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

        Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
        Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
        lewisfm
        Kezdő
        *
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 80


        E-mail
        « Új hozzászólás #14485 Dátum: 2022.08.13 szombat, 12:05:05 »

        nekem anno a 4esen dettó uez volt, nem kellett tempomat sem hozzá, sima városi használatnál 50-55km/h között csinálta. felette már nem. A  nagynyomású szivattyún lévő 2db nyomásszabályzó szelep cseréje oldotta meg a hibát.

        Nagyságrendileg mennyibe kerültek azok a nyomásszabályzó szelepek?
        Naplózva

        2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
        zsolank
        Haladó
        **
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 333


        « Új hozzászólás #14486 Dátum: 2022.08.14 vasárnap, 04:45:34 »

        Szevasztok. MK4 2010,2000 tdci, QXBA vas. Remekül kivitelezett GO szűrő csere  és légtelenítés közben, a visszafolyó üzemanyag cső gyorscsatiban elbszták a tömítésem.Találtunk nagy nehezen bele olajálló ,méretazonos tömítést. Létezik ez amúgy újba,vagy csak csővel együtt vajon?7g9n-9j280-ba van a csőre írva.
        Naplózva
        alf®
        Globál Moderátor
        Fórumfüggő
        *****
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 48518



        « Új hozzászólás #14487 Dátum: 2022.08.14 vasárnap, 09:08:36 »

        Szevasztok. MK4 2010,2000 tdci, QXBA vas. Remekül kivitelezett GO szűrő csere  és légtelenítés közben, a visszafolyó üzemanyag cső gyorscsatiban elbszták a tömítésem.Találtunk nagy nehezen bele olajálló ,méretazonos tömítést. Létezik ez amúgy újba,vagy csak csővel együtt vajon?7g9n-9j280-ba van a csőre írva.
        csak együtt van gyárilag.
        Naplózva

        ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
        Cs12
        Fórumfüggő
        *****
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 5605



        « Új hozzászólás #14488 Dátum: 2022.08.14 vasárnap, 14:35:02 »

        Nagyságrendileg mennyibe kerültek azok a nyomásszabályzó szelepek?

        kedvességgel 50e körül volt darabja.
        Lehet próbálkozni bontottal, de bban mindig bent van a lutri. Bonottan 60-70 körül adnak egy nagynyomású szivattyút, amin rajta van mindkét szelep.
        Naplózva

        2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

        Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
        Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
        G_B
        Törzstag
        ***
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 1162



        « Új hozzászólás #14489 Dátum: 2022.08.18 csütörtök, 11:01:05 »

        lehet én vagyok béna, de én városon kívül fix sebességen még sose vettem észre a regenerálást

        nekem is nemrég, pont horvát nyaralás előtti napon dobott egy P244c-t, pedig géppel ránézve lefutott a regen. a horvát utat hiba nélkül teljesítette, egyszer  pont a benzinkútra beállva indult el a regen, de álló helyben is lefutott.
        rá kell nézni a fáklyára és a befecskendezőkre is
        utolsó 400km alatt 3x regenerált...
        befecskendező bevizsgálva: 4/4 határértéken kívül  Undecided
        Naplózva

        üdv, B
        S-Max '12 2.0 tdci
        ex: S-Max '06 1.8 tdci
        Breaker
        Haladó
        **
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 129



        « Új hozzászólás #14490 Dátum: 2022.08.19 péntek, 14:55:48 »

        Sziasztok,

        A turbóbol folyik az olaj, és elvinném felujitani. A márkaszervizben nem foglalkoznak felujitással ezért cserélnék vadi ujra osszesen 600ezer forintért. Úgyhogy ugy dontottem inkább felujitatnám, és akitől kérdeztem eddig, ez a cég az ajánlások között volt: https://www.turbo-szerviz.hu/
        Master turbo szerviz

        A kérdésem az hogy itt a forumon van e valakinek tapasztalata már velük? Hozzáértő társaság? A honlapjuk alapján nem tűnnek kóklereknek.


        Üdv
        Breaker
        Naplózva

        Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
        Jostu
        Kezdő
        *
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 13


        E-mail
        « Új hozzászólás #14491 Dátum: 2022.08.22 hétfő, 06:17:33 »

        Üdv mindenkinek!
         Azt a jelenséget produkálja az autó, hogy álló helyzetben ha emelem a fordulatot kb. 1200-1700 között kiakar esni a motor a helyéről. Porlasztók cserélve lettek kb 40000 kilométerrel ezelőtt az előző tulajnál.errol van számla és munkalap is. Eddig nem nagyon foglalkoztam a hibajelenseggel, de közben a kettős tömegű is idő előtt meghalt a sok rezonancia miatt. Most cserélve lett, de ha ez a remegés megmarad akkor hamar cserés lesz ismét. Elküldöm felújításra a 4 porlasztot, az a kérdésem, hogy ennél a típusnál is fel kell tanítani a porlasztókat? Mert forscannal csak annyit lehet, hogy valami osztály besorolást kell megadni. Tehát nem hoz olyan lehetőséget a program hogy a porlasztók kodjait egyesével beirjam.csak azért kérdezem, mert interneten sem sok mindent találok erről a motorról. Van egy Delphi diagom, annál sem ad olyan lehetőséget a program hogy injektor kódolás. De pl. A kétliteres dizelnel már igen.  Ha valakinek esetleg van infoja, kérem ossza meg velem. Köszönöm előre is a segítséget.
        Naplózva
        xrobe
        Törzstag
        ***
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 1292



        E-mail
        « Új hozzászólás #14492 Dátum: 2022.08.22 hétfő, 07:02:39 »

        Üdv mindenkinek!
         Azt a jelenséget produkálja az autó, hogy álló helyzetben ha emelem a fordulatot kb. 1200-1700 között kiakar esni a motor a helyéről. Porlasztók cserélve lettek kb 40000 kilométerrel ezelőtt az előző tulajnál.errol van számla és munkalap is. Eddig nem nagyon foglalkoztam a hibajelenseggel, de közben a kettős tömegű is idő előtt meghalt a sok rezonancia miatt. Most cserélve lett, de ha ez a remegés megmarad akkor hamar cserés lesz ismét. Elküldöm felújításra a 4 porlasztot, az a kérdésem, hogy ennél a típusnál is fel kell tanítani a porlasztókat? Mert forscannal csak annyit lehet, hogy valami osztály besorolást kell megadni. Tehát nem hoz olyan lehetőséget a program hogy a porlasztók kodjait egyesével beirjam.csak azért kérdezem, mert interneten sem sok mindent találok erről a motorról. Van egy Delphi diagom, annál sem ad olyan lehetőséget a program hogy injektor kódolás. De pl. A kétliteres dizelnel már igen.  Ha valakinek esetleg van infoja, kérem ossza meg velem. Köszönöm előre is a segítséget.
        Jobb oldali motortartó bak nincs megereszkedve?
        Naplózva

        Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
        Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
        Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
        Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
        Jostu
        Kezdő
        *
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 13


        E-mail
        « Új hozzászólás #14493 Dátum: 2022.08.22 hétfő, 07:32:44 »

        Jobb oldali motortartó bak nincs megereszkedve?
        Nem tűnik rossznak, legalábbis nem olajos, ha jól tudom ha elszarja magát a bak akkor általában olajos. De megpróbálom ma megrangatni kézzel a motort, hátha tényleg az a ludas. Olcsóbb volna mint a porlasztók  nyes
        Naplózva
        xrobe
        Törzstag
        ***
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 1292



        E-mail
        « Új hozzászólás #14494 Dátum: 2022.08.22 hétfő, 13:44:15 »

        Nem tűnik rossznak, legalábbis nem olajos, ha jól tudom ha elszarja magát a bak akkor általában olajos. De megpróbálom ma megrangatni kézzel a motort, hátha tényleg az a ludas. Olcsóbb volna mint a porlasztók  nyes
        Én pl. nem láttam olajosnak, de a talp és motorra szerelt rész között alig volt 3-4mm, sz@r volt  vigyor3.
        Egy jobb állapotúnál bőven több helynek kell lennie. A másik oldali is meg tud ereszkedni, meg a váltó "billenésgátlója".
        Nekem a 3 cseréje után óriási különbség volt a járáskultúrában. (~410.000km volt benne akkoriban.)
        Naplózva

        Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
        Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
        Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
        Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
        net-work3@freemail.hu
        Kezdő
        *
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 42


        E-mail
        « Új hozzászólás #14495 Dátum: 2022.09.15 csütörtök, 11:21:05 »

        Sziasztok mondeo mk4 2.0tdci 140le autom van es erdeklodni szeretnek hogy lehet kiszurni melyik kipufogó höfokérzékelo a rossz meg a nyomaskulonbseg erzekelot hogy tudom bemerni? Koszonom sziasztok
        Naplózva
        alf®
        Globál Moderátor
        Fórumfüggő
        *****
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 48518



        « Új hozzászólás #14496 Dátum: 2022.09.15 csütörtök, 12:47:34 »

        Sziasztok mondeo mk4 2.0tdci 140le autom van es erdeklodni szeretnek hogy lehet kiszurni melyik kipufogó höfokérzékelo a rossz meg a nyomaskulonbseg erzekelot hogy tudom bemerni? Koszonom sziasztok
        forscan laptop. Vagy szerelő....
        Naplózva

        ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
        net-work3@freemail.hu
        Kezdő
        *
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 42


        E-mail
        « Új hozzászólás #14497 Dátum: 2022.09.21 szerda, 18:40:23 »

        forscan laptop. Vagy szerelő....
        köszönöm a választ még azt szeretném kérderzni ha a forscanel nézem alapjáraton vagy menet közben van regenerálás közben milyen értéket kell adni honnan tudom melyik a rossz a 3 érzékelő közül?
        és a nyomás szabaályzót azt hol látom a forscanbe meg szintén honnan tudom hogy rossz milyen erték a jó meg a rossz köszönöm sziasztok
        Naplózva
        alf®
        Globál Moderátor
        Fórumfüggő
        *****
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 48518



        « Új hozzászólás #14498 Dátum: 2022.09.21 szerda, 19:00:03 »

        köszönöm a választ még azt szeretném kérderzni ha a forscanel nézem alapjáraton vagy menet közben van regenerálás közben milyen értéket kell adni honnan tudom melyik a rossz a 3 érzékelő közül?
        és a nyomás szabaályzót azt hol látom a forscanbe meg szintén honnan tudom hogy rossz milyen erték a jó meg a rossz köszönöm sziasztok
        A pcm élő adataiban kell keresni a megfelelő pid értékeket a szondáknál.
        A nyomáskülönbség érzékelő, szintén a pcm-ben a saját pidjét figyelve, alapjáraton 0,8-1.2baron megy,fordulaton pedig akár 20fölé is megy.
        Rossz,ha nem változik alapjáraton és fordulaton.Illetve a dpf telítettségétől is függ,ezért érdemes regen után mérni.
        Naplózva

        ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
        net-work3@freemail.hu
        Kezdő
        *
        Nem elérhető Nem elérhető

        Hozzászólások: 42


        E-mail
        « Új hozzászólás #14499 Dátum: 2022.09.24 szombat, 18:41:49 »

        Sziasztok tudom nem ide illék a dolog de  amit fel akkarnák rakni az ide illene csak nem tudom hogy kell képet felrakni?rá megyek a kép beszurásra és kirakja jpeg jpeg
        Naplózva
        Oldalak: 1 ... 283 284 285 286 287 288 289 [290] 291 292 293 294 295 296 297   Fel
          Nyomtatás  
         
        Ugrás:  

        Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.