Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:40:14 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 285 286 287 288 289 290 291 [292] 293 294 295 296 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5254746 alkalommal)
0 Felhasználó és 102 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14550 Dátum: 2022.10.08 szombat, 18:21:33 »

Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy egyik pillanatról a másikra megált az autó (MK4 1.8 tdci 125le).Újra indítom elindul de kb.5-10 mp és leáll.Olyan mint ha kifogyott volna az üzemanyag pedig félig van a tank.Hiába indítozok utánna csak köhécsel.Indulna de mégsem.Mi lehet a gond? Undecided
levegősödik,és vagy szűrőcsere...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tibike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #14551 Dátum: 2022.10.10 hétfő, 09:00:34 »

Sziasztok!
Kérlek segítsetek!
2.2 TDCI motor, 2011-es évjárat.
Lassan már kiidegel az autó...
Kivették belőle a Dpf -et, meg az egr-t, mert állítólag már nagyon szét volt égve. Diagnosztika szerint 120 fok körül volt a hőmérséklete és így ugye nem tudott regenerálni. Utána néhány hétig nem is volt gond...

Bizonyos fordulatszámon kb 1700 (amikor "kapcsol" a turbó) rángatni kezd. Lehet hallani, hogy fütyül -nem fütyül... fütyül -nem fütyül... Huh??
Kb 1 másodpercenként.
1, 2, 3 fokozatban brutál rossz érzés, de már 6-os fokozatban kellemesen ringat előre -hátra, mint egy bölcső. Huh??
 Ha padlógázzal kihúzatom 2-es 3-as ban, akkor általában elmúlik, de olyankor úgy füstöl, hogy már égő vele így járni. Persze a check engine lámpa is sokszor világít, meg ha nagyon pörgetem a motort néha átáll vészüzembe is ( engine malfunktion). Ilyenkor, ha leállítom, újraindítom, akkor megszűnik a vészüzemmód.
 Bocsi a sok rizsa miatt...
Voltam diagnosztikán üzemanyag rendszerrel kapcsolatos hibák jöttek ki, rögtön üzemanyag szűrőre gondoltak, mondván ez okozhat ilyen jellegű tüneteket. Ki is cseréltem, mentem vele már vagy 80 km-t de nem szűnt meg a probléma.
Nagyon köszönöm előre is mindenkinek!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14552 Dátum: 2022.10.10 hétfő, 11:32:52 »

Sziasztok!
Kérlek segítsetek!
2.2 TDCI motor, 2011-es évjárat.
Lassan már kiidegel az autó...
Kivették belőle a Dpf -et, meg az egr-t, mert állítólag már nagyon szét volt égve. Diagnosztika szerint 120 fok körül volt a hőmérséklete és így ugye nem tudott regenerálni. Utána néhány hétig nem is volt gond...

Bizonyos fordulatszámon kb 1700 (amikor "kapcsol" a turbó) rángatni kezd. Lehet hallani, hogy fütyül -nem fütyül... fütyül -nem fütyül... Huh??
Kb 1 másodpercenként.
1, 2, 3 fokozatban brutál rossz érzés, de már 6-os fokozatban kellemesen ringat előre -hátra, mint egy bölcső. Huh??
 Ha padlógázzal kihúzatom 2-es 3-as ban, akkor általában elmúlik, de olyankor úgy füstöl, hogy már égő vele így járni. Persze a check engine lámpa is sokszor világít, meg ha nagyon pörgetem a motort néha átáll vészüzembe is ( engine malfunktion). Ilyenkor, ha leállítom, újraindítom, akkor megszűnik a vészüzemmód.
 Bocsi a sok rizsa miatt...
Voltam diagnosztikán üzemanyag rendszerrel kapcsolatos hibák jöttek ki, rögtön üzemanyag szűrőre gondoltak, mondván ez okozhat ilyen jellegű tüneteket. Ki is cseréltem, mentem vele már vagy 80 km-t de nem szűnt meg a probléma.
Nagyon köszönöm előre is mindenkinek!
ezt sajnos azzal kell megoldania,aki kiszedte az egr-t és a pdf-et. Ugyan is azt az sw-bol is elkellene távolítani maradéktalanul. Különben ilyen szopasokat okozhat...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tibike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #14553 Dátum: 2022.10.10 hétfő, 21:13:50 »

ezt sajnos azzal kell megoldania,aki kiszedte az egr-t és a pdf-et. Ugyan is azt az sw-bol is elkellene távolítani maradéktalanul. Különben ilyen szopasokat okozhat...


Azt mondták, hogy a software-ből is kiírták amit ki kellett. Mindenesetre visszaviszem megint hozzájuk.
Naplózva
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14554 Dátum: 2022.10.12 szerda, 10:21:04 »

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Egy ideje fenn áll ez a jelenség. Hibakód P2263. Persze ilyenkor rögtön vészüzembe teszi magát. Eddig ritkán lökte be és olyankor is megszűnt a hiba 2-3 napon belül "magától". .  Korábban már írtam ezzel a problémával kapcsolatban, viszont két hete állandósulni látszik a dolog. Turbo nyomás szabályzót cseréltünk, illetve a turbo jó állapotban van, geometria szépen mozog. Most párosult hozzá egy P003a hibakód is. Van valami ötletetek mi okozhatja a bajt?
Illetve a két hibakód között van össze függés? Előre is köszönöm!
Naplózva
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14555 Dátum: 2022.10.12 szerda, 10:24:15 »

Elnézést lemaradt minden ami fontos.
2.0tdci UFBA 2011
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #14556 Dátum: 2022.10.12 szerda, 13:41:55 »

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Egy ideje fenn áll ez a jelenség. Hibakód P2263. Persze ilyenkor rögtön vészüzembe teszi magát. Eddig ritkán lökte be és olyankor is megszűnt a hiba 2-3 napon belül "magától". .  Korábban már írtam ezzel a problémával kapcsolatban, viszont két hete állandósulni látszik a dolog. Turbo nyomás szabályzót cseréltünk, illetve a turbo jó állapotban van, geometria szépen mozog. Most párosult hozzá egy P003a hibakód is. Van valami ötletetek mi okozhatja a bajt?
Illetve a két hibakód között van össze függés? Előre is köszönöm!
Szia!
Turbócső nem adta meg magát valahol?
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14557 Dátum: 2022.10.12 szerda, 20:40:05 »

Szia!
Turbócső nem adta meg magát valahol?


"Sajnos" nem!
Számomra az az érdekes, hogy mielőtt állandósult a probléma, előtte is ugyanezt produkálta de csak ritkán.
Mi tud úgy szivatni hogy hol működik hol nem??
Naplózva
Tibike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #14558 Dátum: 2022.10.12 szerda, 21:11:25 »

Azt mondták, hogy a software-ből is kiírták amit ki kellett. Mindenesetre visszaviszem megint hozzájuk.

Bocsánat, még valami! Tudja esetleg valaki, hogy van-e még másik üzemanyag szűrő is valahol a rendszerben? A motortérben lévőt ugye kicseréltem, de ugyanúgy rángat.
Nagyon szépen köszönöm!!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14559 Dátum: 2022.10.12 szerda, 21:27:10 »

"Sajnos" nem!
Számomra az az érdekes, hogy mielőtt állandósult a probléma, előtte is ugyanezt produkálta de csak ritkán.
Mi tud úgy szivatni hogy hol működik hol nem??
mérjetek terhelésen turbónyomást,amikor nincs vészüzem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14560 Dátum: 2022.10.13 csütörtök, 18:14:56 »

mérjetek terhelésen turbónyomást,amikor nincs vészüzem.

Ma többször is megpróbáltuk, de néhány másodpercen belül már vészüzembe is tette magát. Nem tudtunk turbo nyomást nézni.
Legutóbb mikor néztük, azt tapasztaltuk, hogy túl tölt a turbo. Akkor még a P003a hibakód nem volt csak a P2263.
Naplózva
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14561 Dátum: 2022.10.13 csütörtök, 18:18:23 »

Így látatlanban nincs esetleg még valami ötleted mit lehetne megnézni??
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14562 Dátum: 2022.10.13 csütörtök, 19:33:58 »

Így látatlanban nincs esetleg még valami ötleted mit lehetne megnézni??
ha van Pierburg szelepe(i)d akkor cseréld össze őket.Az egyik az egr-é,a másik a turbóé.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #14563 Dátum: 2022.10.14 péntek, 08:47:08 »

ha van Pierburg szelepe(i)d akkor cseréld össze őket.Az egyik az egr-é,a másik a turbóé.
UFBA-nál nincs 2 db.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14564 Dátum: 2022.10.14 péntek, 08:53:52 »

Ma többször is megpróbáltuk, de néhány másodpercen belül már vészüzembe is tette magát. Nem tudtunk turbo nyomást nézni.
Legutóbb mikor néztük, azt tapasztaltuk, hogy túl tölt a turbo. Akkor még a P003a hibakód nem volt csak a P2263.
akasszátok le a turborol a kart. Lehet folyamatosan behúzza maxra, azért áll ki azonnal hibára. Utána lehet tovább gondolkodni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #14565 Dátum: 2022.10.14 péntek, 23:40:46 »

Szervusztok!

Találkozott valaki ilyen érzéssel, jelenséggel? (kérdés alább)

Autó könnyen indul. Alapjárat hidegen, melegen rendben, egyenletes. Hibakód nincs.
Amit tapasztalok. Kicsit mintha kevésbé jól gyorsulna az autó, de gyorsításnál egyenletesen, tartósan megindul.
Amennyire tudtam most figyelni a jelenséget több haladási sebességnél, azt tapasztaltam,
hogy ~90 km/h-ig egyenletes sebességen normálisan megy az autó.

És itt a hiba amit kutatok most.

110-120km/ tempónál lüktetően meggyengül a motor kicsit.
Nem szimmetrikus idővel. Körülbelül 2 másodperc húzás után lesz egy kis gyengülés úgy 1 másodpercre. Tartósan csinálja tempomattal és anélkül is. Gyorsításnál bár nem vadul meg, nem is megy azért rosszul, de a lüktetés elmarad. Állandó sebességen megint jelentkezik.

Mi lehet az ok?   falbav (Kicsit  olyan érzése van az embernek, mintha a gáz mellett kicsit bele, bele fékezne ciklikusan)

Más rendellenes jelet nem tapasztalok. A motor hangja normálisnak hat, nincs rendellenes turbó fütyülő hang.

Huh?  Huh?

Köszönöm az ötleteket!

Zsolt
« Utoljára szerkesztve: 2022.10.14 péntek, 23:43:04 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Tibike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #14566 Dátum: 2022.10.15 szombat, 10:21:51 »

Szervusztok!

Találkozott valaki ilyen érzéssel, jelenséggel? (kérdés alább)

Autó könnyen indul. Alapjárat hidegen, melegen rendben, egyenletes. Hibakód nincs.
Amit tapasztalok. Kicsit mintha kevésbé jól gyorsulna az autó, de gyorsításnál egyenletesen, tartósan megindul.
Amennyire tudtam most figyelni a jelenséget több haladási sebességnél, azt tapasztaltam,
hogy ~90 km/h-ig egyenletes sebességen normálisan megy az autó.

És itt a hiba amit kutatok most.

110-120km/ tempónál lüktetően meggyengül a motor kicsit.
Nem szimmetrikus idővel. Körülbelül 2 másodperc húzás után lesz egy kis gyengülés úgy 1 másodpercre. Tartósan csinálja tempomattal és anélkül is. Gyorsításnál bár nem vadul meg, nem is megy azért rosszul, de a lüktetés elmarad. Állandó sebességen megint jelentkezik.

Mi lehet az ok?   falbav (Kicsit  olyan érzése van az embernek, mintha a gáz mellett kicsit bele, bele fékezne ciklikusan)

Más rendellenes jelet nem tapasztalok. A motor hangja normálisnak hat, nincs rendellenes turbó fütyülő hang.

Huh?  Huh?

Köszönöm az ötleteket!

Zsolt
[/quote

Szia!
Valamelyik nap tettem fel én is szinte ugyanezt a kérdést, de még választ nem igazán kaptam rá.
Sajnos nálam is ugyanígy kezdődött a probléma, hogy eleinte csak kicsit meg-meg torpant a kocsi, mintha kicsit befékeztem volna. Ez csak nagyobb sebességnél volt érezhető. Most viszont már ott tartok, hogy 1, 2, 3, 4 sebességi fokozatban már annyira rángat, hogy elviselhetetlen.
Az enyém 2.2 tdci motoros.
Közben itthon is kiolvastam a hibakódokat: ami miatt rángathat az a P0087 és a párja a P0088. Üzemanyag nyomás túl alacsony/magas.

Valaki segítene nekünk? Nagyon köszönöm Wink
Naplózva
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14567 Dátum: 2022.10.15 szombat, 13:06:02 »

2.0 tdci szeretném légtelíneteni szűrő csere után.Tud benne segítrni valaki hogy, hogy tudom ezt a manővert kivitelezni??
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
Tibike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #14568 Dátum: 2022.10.15 szombat, 13:15:08 »

2.0 tdci szeretném légtelíneteni szűrő csere után.Tud benne segítrni valaki hogy, hogy tudom ezt a manővert kivitelezni??

Szia, ha egymás után kis szünetekkel ráadod a gyújtást lehet hogy fel tudja tölteni a szűrőt. Vagy egy kézi vákuumpumpával felszívatod az üzemanyagot. De ez csak tipp! Nem tudom mi a szakszerű művelet.
Naplózva
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 266


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14569 Dátum: 2022.10.15 szombat, 13:31:26 »

Szia, ha egymás után kis szünetekkel ráadod a gyújtást lehet hogy fel tudja tölteni a szűrőt. Vagy egy kézi vákuumpumpával felszívatod az üzemanyagot. De ez csak tipp! Nem tudom mi a szakszerű művelet.
köszönöm sikerült a visszatérőn kézi ac val.
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #14570 Dátum: 2022.10.15 szombat, 22:18:57 »

Nálam talán meg van a hiba.
Az intercooller utáni 45 fokos gumicső alul valószínű hasadt. Alatta a vas és az is olajos. Kézzel kicsit érezni is a hasadást.
Pár évvel ezelőtt a turbó utáni cső volt kilyukadva, eldugva van a motor mögött, de csak szivárgott. Aztán később meg a motor előtti vaskos hajlított nagy gumicső hasadt ki. Egy ideig betekertem szalaggal, majd kicseréltem a külföldről féláron rendelt szilikon csövekre.

Szégyen az autóipar.
 integet2

Remélem találok a sajtnál olcsóbbat.  hehe

Üdv!

Szervusztok!

Találkozott valaki ilyen érzéssel, jelenséggel? (kérdés alább)

Autó könnyen indul. Alapjárat hidegen, melegen rendben, egyenletes. Hibakód nincs.
Amit tapasztalok. Kicsit mintha kevésbé jól gyorsulna az autó, de gyorsításnál egyenletesen, tartósan megindul.
Amennyire tudtam most figyelni a jelenséget több haladási sebességnél, azt tapasztaltam,
hogy ~90 km/h-ig egyenletes sebességen normálisan megy az autó.

És itt a hiba amit kutatok most.

110-120km/ tempónál lüktetően meggyengül a motor kicsit.
Nem szimmetrikus idővel. Körülbelül 2 másodperc húzás után lesz egy kis gyengülés úgy 1 másodpercre. Tartósan csinálja tempomattal és anélkül is. Gyorsításnál bár nem vadul meg, nem is megy azért rosszul, de a lüktetés elmarad. Állandó sebességen megint jelentkezik.

Mi lehet az ok?   falbav (Kicsit  olyan érzése van az embernek, mintha a gáz mellett kicsit bele, bele fékezne ciklikusan)

Más rendellenes jelet nem tapasztalok. A motor hangja normálisnak hat, nincs rendellenes turbó fütyülő hang.

Huh?  Huh?

Köszönöm az ötleteket!

Zsolt
[/quote

Szia!
Valamelyik nap tettem fel én is szinte ugyanezt a kérdést, de még választ nem igazán kaptam rá.
Sajnos nálam is ugyanígy kezdődött a probléma, hogy eleinte csak kicsit meg-meg torpant a kocsi, mintha kicsit befékeztem volna. Ez csak nagyobb sebességnél volt érezhető. Most viszont már ott tartok, hogy 1, 2, 3, 4 sebességi fokozatban már annyira rángat, hogy elviselhetetlen.
Az enyém 2.2 tdci motoros.
Közben itthon is kiolvastam a hibakódokat: ami miatt rángathat az a P0087 és a párja a P0088. Üzemanyag nyomás túl alacsony/magas.

Valaki segítene nekünk? Nagyon köszönöm Wink
« Utoljára szerkesztve: 2022.10.15 szombat, 22:21:14 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14571 Dátum: 2022.10.15 szombat, 22:25:27 »

akasszátok le a turborol a kart. Lehet folyamatosan behúzza maxra, azért áll ki azonnal hibára. Utána lehet tovább gondolkodni.

Köszönöm az ötleteket!! Rajta vagyunk az ügyön Smiley
Naplózva
net-work3@freemail.hu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #14572 Dátum: 2022.10.30 vasárnap, 19:09:45 »

sziasztok ma olyat tapasztaltam menetközben elkezdet regenerálni és érezhető volt a rángatás kisebb nagyobb sebeségnél eddig nem csinálta vége let a regenerálásnak és utana minden jo volt megint
Naplózva
net-work3@freemail.hu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #14573 Dátum: 2022.10.30 vasárnap, 19:29:32 »

sziasztok ma olyat tapasztaltam menetközben elkezdet regenerálni és érezhető volt a rángatás kisebb nagyobb sebeségnél eddig nem csinálta vége let a regenerálásnak és utana minden jo volt megint
ez mitöl lehet?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14574 Dátum: 2022.10.31 hétfő, 08:35:14 »

ez mitöl lehet?
a regenerálástól.
Egr szelep volt tisztítva?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
net-work3@freemail.hu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #14575 Dátum: 2022.10.31 hétfő, 15:56:49 »

a regenerálástól.
Egr szelep volt tisztítva?
Igrn volt
Naplózva
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14576 Dátum: 2022.11.15 kedd, 14:57:47 »

Sziasztok!

Olajfolyással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni!

Motor típusának azonosítója: UFBA
2L, diesel, 140 LE


Vasárnap 220 km-t jötem haza, 80% autópályán. Másnap a szüleim szóltak, hogy jókora olajfoltott hagyott az autó maga allatt amíg náluk voltunk. Az autó 1 éjszakát töltött ott.

Hétfő délután megnéztem az olajszintet, s éppen a minimumszint alatt volt.
A motorblokk elején alsó-közép magsságban, keresztben nézve kb. a felénél látszik az olajfolyás helye, de a nívópélca mögött kis tartályszerűségnek a peremén is látszik egykevés olaj.

2 L olajat kellett rátölteni, hogy a maximum szintet elérje az olajszint.

Azóta mentem az autóval 70 km-t, de csak városi körülmények között, s egy csepp olaj sem hiányzik a motorból, s alatta sincs olajfolt, még a legkisebb sem!

Egyébként az autó hibajelzés nélkül, tökéletesen működik. Szépen jár, jól gyorsít, nem füstöl, jó a fogyasztás, nincsenek oda nem illő hangot, vibrációk. A DPF regenerációval nincs gond.

Nekem rejtély, hogy létezik ilyen valamilyen feltétel szerinti időszakos olajfolyás?

Van valaiknek tippje, hogy mit nézessek meg, mert úgy tűnik, hogy nehéz lesz kinyomozni...

U.I. most napi szinten nézem a az olaszintet minden motorbeindítás előtt, de nem látszik, hogy hiányozna.

Olyan, mintha az odefelé úton a haspáncél összegyűjtötte volna akifolyt olajat, s a szüleimnél meg lefolyt volna róla, azaz hosszabb, autópála üzemmódban jelentkezne a hiba.
Létezik mondjuk olyan, hogy az olajhűtőnél is van termosztát, s csak akkor folyik az olaj, ha az kinyit, azaz igénybeveszi az olajhűtőt? (laikus okoskodás....)
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14577 Dátum: 2022.11.15 kedd, 15:26:22 »

Sziasztok!

Olajfolyással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni!

Motor típusának azonosítója: UFBA
2L, diesel, 140 LE


Vasárnap 220 km-t jötem haza, 80% autópályán. Másnap a szüleim szóltak, hogy jókora olajfoltott hagyott az autó maga allatt amíg náluk voltunk. Az autó 1 éjszakát töltött ott.

Hétfő délután megnéztem az olajszintet, s éppen a minimumszint alatt volt.
A motorblokk elején alsó-közép magsságban, keresztben nézve kb. a felénél látszik az olajfolyás helye, de a nívópélca mögött kis tartályszerűségnek a peremén is látszik egykevés olaj.

2 L olajat kellett rátölteni, hogy a maximum szintet elérje az olajszint.

Azóta mentem az autóval 70 km-t, de csak városi körülmények között, s egy csepp olaj sem hiányzik a motorból, s alatta sincs olajfolt, még a legkisebb sem!

Egyébként az autó hibajelzés nélkül, tökéletesen működik. Szépen jár, jól gyorsít, nem füstöl, jó a fogyasztás, nincsenek oda nem illő hangot, vibrációk. A DPF regenerációval nincs gond.

Nekem rejtély, hogy létezik ilyen valamilyen feltétel szerinti időszakos olajfolyás?

Van valaiknek tippje, hogy mit nézessek meg, mert úgy tűnik, hogy nehéz lesz kinyomozni...

U.I. most napi szinten nézem a az olaszintet minden motorbeindítás előtt, de nem látszik, hogy hiányozna.

Olyan, mintha az odefelé úton a haspáncél összegyűjtötte volna akifolyt olajat, s a szüleimnél meg lefolyt volna róla, azaz hosszabb, autópála üzemmódban jelentkezne a hiba.
Létezik mondjuk olyan, hogy az olajhűtőnél is van termosztát, s csak akkor folyik az olaj, ha az kinyit, azaz igénybeveszi az olajhűtőt? (laikus okoskodás....)
szerintem az a termosztát a vizet nyitogatja,nem az olajat... Roll Eyes

Mosd le a motort,majd száradás után könnyebb lesz megtalálni a szivárgást.
A hűtővíz mennyisége megfelelő? Nem melegedett túl mostanában a motor?
« Utoljára szerkesztve: 2022.11.15 kedd, 16:54:25 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14578 Dátum: 2022.11.15 kedd, 15:48:32 »

szerintem az a termosztát a vizet nyitogatja,nem az olajat... Roll Eyes

Most le a motort,majd száradás után könnyebb lesz megtalálni a szivárgást.
A hűtővíz mennyisége megfelelő? Nem melegedett túl mostanában a motor?

A hűtővíz szintje a Max jelzésnél van, ahhoz nem nyúltam. Tiszta a víz, nem keveredett az olajjal.
Nem melegedett túl.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14579 Dátum: 2022.11.15 kedd, 16:06:30 »

A hűtővíz szintje a Max jelzésnél van, ahhoz nem nyúltam. Tiszta a víz, nem keveredett az olajjal.
Nem melegedett túl.
Akkor mosás,és utána figyelni kell.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14580 Dátum: 2022.11.15 kedd, 17:05:06 »

Akkor mosás,és utána figyelni kell.

Köszi, természetesen a motormosásra gondoltam én is, csak kb. 2 hét, mire a szerelőm tud fogadni, s addig idegeskedek, mivel számomra az érthetetlen, hogy létezik időszakos vagy állaptfüggő olajfolyás, ami ilyen mértékű?

Emiatt kérdeztem, hogy van-e ilyen tapasztalata valakinek, ami ötletet adhat, s esetleg erre a 2 hétre meg is nyugodnék egy kicsit Smiley

Egyébként van-e valamilyen visszajelzés arról, hogy kevés az olaj, hogy ne kelljen a nívópálcát nézegetnem?
Eddig nem volt semmiféle visszajelzés, de feltételezem, hogy ha tényleg gáz lett volna, akkor jelzett volna a kocsi, remélhetően még azelőtt, hogy a motor tönkremegy.
Magyarul tudjam, hogy ideje olajat töltenem belé.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14581 Dátum: 2022.11.15 kedd, 18:03:32 »

Köszi, természetesen a motormosásra gondoltam én is, csak kb. 2 hét, mire a szerelőm tud fogadni, s addig idegeskedek, mivel számomra az érthetetlen, hogy létezik időszakos vagy állaptfüggő olajfolyás, ami ilyen mértékű?

Emiatt kérdeztem, hogy van-e ilyen tapasztalata valakinek, ami ötletet adhat, s esetleg erre a 2 hétre meg is nyugodnék egy kicsit Smiley

Egyébként van-e valamilyen visszajelzés arról, hogy kevés az olaj, hogy ne kelljen a nívópálcát nézegetnem?
Eddig nem volt semmiféle visszajelzés, de feltételezem, hogy ha tényleg gáz lett volna, akkor jelzett volna a kocsi, remélhetően még azelőtt, hogy a motor tönkremegy.
Magyarul tudjam, hogy ideje olajat töltenem belé.
nincs ilyen.Nívó van.A jelzés, ha megszűnik az olajnyomás,és kigyullad a piros fény a műszeregységben.De az már késő...
Nem lehet,hogy melléöntötték az olajat betöltéskor?(nyilván ellenőrizted a szintet,csak mégis...)
Valamelyik turbócső nem olajos?Esetleg a turbó körül?
A szívósor alól? Esetleg a kartergáz visszavezető cső környékét nézd át.Az ha kilukad, autópályás menetben elég sok olajat (is) szállíthat-akár.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 398



« Új hozzászólás #14582 Dátum: 2022.11.15 kedd, 19:00:48 »

Sziasztok!

Olajfolyással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni!

Motor típusának azonosítója: UFBA
2L, diesel, 140 LE


Vasárnap 220 km-t jötem haza, 80% autópályán. Másnap a szüleim szóltak, hogy jókora olajfoltott hagyott az autó maga allatt amíg náluk voltunk. Az autó 1 éjszakát töltött ott.

Hétfő délután megnéztem az olajszintet, s éppen a minimumszint alatt volt.
A motorblokk elején alsó-közép magsságban, keresztben nézve kb. a felénél látszik az olajfolyás helye, de a nívópélca mögött kis tartályszerűségnek a peremén is látszik egykevés olaj.

2 L olajat kellett rátölteni, hogy a maximum szintet elérje az olajszint.

Azóta mentem az autóval 70 km-t, de csak városi körülmények között, s egy csepp olaj sem hiányzik a motorból, s alatta sincs olajfolt, még a legkisebb sem!

Egyébként az autó hibajelzés nélkül, tökéletesen működik. Szépen jár, jól gyorsít, nem füstöl, jó a fogyasztás, nincsenek oda nem illő hangot, vibrációk. A DPF regenerációval nincs gond.

Nekem rejtély, hogy létezik ilyen valamilyen feltétel szerinti időszakos olajfolyás?

Van valaiknek tippje, hogy mit nézessek meg, mert úgy tűnik, hogy nehéz lesz kinyomozni...


U.I. most napi szinten nézem a az olaszintet minden motorbeindítás előtt, de nem látszik, hogy hiányozna.

Olyan, mintha az odefelé úton a haspáncél összegyűjtötte volna akifolyt olajat, s a szüleimnél meg lefolyt volna róla, azaz hosszabb, autópála üzemmódban jelentkezne a hiba.
Létezik mondjuk olyan, hogy az olajhűtőnél is van termosztát, s csak akkor folyik az olaj, ha az kinyit, azaz igénybeveszi az olajhűtőt? (laikus okoskodás....)

Helló!

Pedig van ilyen, Én is küzdöttem vele. Pont ugyanezek a hibajelenségek jelentkeztek Nálam is.

A megoldást a nagynyomású szivattyú tengelyén lévő kettő darab szimering, valamint a szivattyú és a blokk közötti tömítés cseréje jelentette.

Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14583 Dátum: 2022.11.16 szerda, 02:23:19 »

Helló!

Pedig van ilyen, Én is küzdöttem vele. Pont ugyanezek a hibajelenségek jelentkeztek Nálam is.

A megoldást a nagynyomású szivattyú tengelyén lévő kettő darab szimering, valamint a szivattyú és a blokk közötti tömítés cseréje jelentette.



Köszönöm szépen a tippet, logikusnak tűnik, megnézzük.
Viszonylag megnyugtató, hogy talán nem fogom ingemet-gatyámat rákölteni.
Kicsit könnyebb lesz kivárni a bő kettő hetet, mire sorra kerül a javítás. Smiley


Ma reggel bementem vele, kb 50-60 km-t, s mikor beértem a munkahelyemre, megnéztem az olajszintet és nem hiányzott belőle. Este hazaindulás előtt újra ellenőriztem, s kb. 4 dl már hiányzott az olajból.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #14584 Dátum: 2022.11.26 szombat, 13:20:02 »

Sziasztok
Adott egy TDCI 2.0 DW10C (140LE) motor (UFDB). (2011-es fokuszban van, de mivel ugyanez a motor van a mondeoban is , gondoltam hatha tudtok tanacsot adni).
Szoval a hiba az hogy -2 es +4 fok kozott remeg a motor alapjaraton. Az egesz ulest razza , eleg zavaro tud lenni, mintha nem menne egy henger, de a motorhaztetot felnyitva nem gondolnam hogy nem megy( a motoron nem latszik a remeges). Az emlitett homerseklet tartomanyon kivul, vagyis -2 alatt(akar -10 ben is) tokeletesen mukodik, pocre indul. +4 felett pedig szinten szepen dorombol.
Amit eddig csinaltunk vele:
- minden tanult ertek torlese, ujra adaptalasa, betanitasa.
- PCM frissites
- 140->163-ra valo atallitas
- EGR ledugozas
- MAP, MAF szenzorok pucolasa, csatlakozok kontaktjainak ellenorzese
- vakum atnezese
- hibakodok nincsenek.

Az auto huz,  pocre indul, ahogy irtam hibakod nincs, fogyasztas szerintem ok (6.7 vegyes). Szoval kerlek ha van otlet segitsetek.

Koszonom
.
.
 HZsolt92

 -- izzítás --



Sziasztok
Nos eljott a hideg, a problema ujra jelentkezett.
Ma sikerult kicserelnem vegre a 4 izzitogyertyat, sajnos a problema megmaradt ezutan is.
Amugy a neten fellelheto leirashoz kepest en nem vettem le a PCV-t es az inditomotort, a hutoviz leengedese utan a GO szuro hazat vettem le, az EGR-t  es  a beomlobe meno(alulrol csatlakozik) EGR csovet csavaroztam le (2 db T30-as torx csavar, szivas hozzaferni az eger miatt mivel alul vannak a csavarok, de egy hajlitott rovid torx kulcsal megoldhato). Ezutan el lehet mozditani annyira az EGR-t hogy szepen hozzaferheto a 4 gyertya(amugy nekem konnyen kijottek).

A regi gyertyak vegei kormosak voltak...nem tudom szamit e valamit (gondolom valami nem kerek)??.....a 4 uj gyertyat mielott betettem leteszteltem, szepen felizzottak gyujtasra, de ami fura volt hogy csak 1-2 masodpercig, utana lehultek. Ha vartam par percet , ujra gyjtas es megint izzottak de ugyanugy csak rovid ideig. Ez normalis?

Szoval a  lenyeg hogy ugyanugy csinalja a razkodast. Esetleg valami otlet meg erre a problemara?

Koszonom

« Utoljára szerkesztve: 2022.11.26 szombat, 13:24:50 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #14585 Dátum: 2022.12.14 szerda, 07:01:08 »

Sziasztok.

DTC01 C41668 hibakód jelent meg ma reggel, Engine malfunction jelzéssel. Tudtok tippet mi lehet?
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14586 Dátum: 2022.12.14 szerda, 07:35:48 »

Sziasztok.

DTC01 C41668 hibakód jelent meg ma reggel, Engine malfunction jelzéssel. Tudtok tippet mi lehet?
érvénytelen adatok az ABS modulból.
Kommunikációs hiba.Talán fázott az agya.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
petibarsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37



E-mail
« Új hozzászólás #14587 Dátum: 2022.12.14 szerda, 13:04:45 »

Sziasztok!
Csak egy rövid kérdésem lenne!
Mondeo Mk4 2008 QXBA 2.0 tdci 140le- kocsinak a normális használati viszonylatban mi a normál hűtővíz hőmérséklete?

Mert én ha normálisan közlekedem, és bemelegszik a motor  olyan 30-40 km után is csak 72 foknál van a kijelző és a mutató szerint is..
78-ig felmegy de onnan egyből leesik, és 72-73 fok-ra be van állva bármeddig bármilyen hidegben, melegben is megyek.. ott tartja..

Fűteni fűt rendesen, vagyis szerintem rendben van, tehát legmagasabbra állítva azért elég meleget fúj..

normális ez a hőfok, vagy termosztát csere lenne esedékes?

Hűtőfolyadék maximumon van, nem szivárog..

Köszi az infót aki tud valamit mondani!
Naplózva

Ford Mondeo Mk IV 2.0 TDCI Titanium-X (BA7) QXBA 140LE->170LE 2008/03 kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14588 Dátum: 2022.12.14 szerda, 13:13:02 »

Sziasztok!
Csak egy rövid kérdésem lenne!
Mondeo Mk4 2008 QXBA 2.0 tdci 140le- kocsinak a normális használati viszonylatban mi a normál hűtővíz hőmérséklete?

Mert én ha normálisan közlekedem, és bemelegszik a motor  olyan 30-40 km után is csak 72 foknál van a kijelző és a mutató szerint is..
78-ig felmegy de onnan egyből leesik, és 72-73 fok-ra be van állva bármeddig bármilyen hidegben, melegben is megyek.. ott tartja..

Fűteni fűt rendesen, vagyis szerintem rendben van, tehát legmagasabbra állítva azért elég meleget fúj..

normális ez a hőfok, vagy termosztát csere lenne esedékes?

Hűtőfolyadék maximumon van, nem szivárog..

Köszi az infót aki tud valamit mondani!
A termosztát 90felett nyit valahol, és az alatt el is kell zárnia.Ergo 90 környékére kell beálljon a normál üzem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
petibarsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37



E-mail
« Új hozzászólás #14589 Dátum: 2022.12.14 szerda, 13:16:35 »

A termosztát 90felett nyit valahol, és az alatt el is kell zárnia.Ergo 90 környékére kell beálljon a normál üzem.

Aha, nekem így szokott lenni maximum:


https://kepkuldes.com/images/7004899d92c6cf110c2934fba6dc6aac.jpg

https://kepkuldes.com/images/68a1e2dceef93a1a01e43248f89ed6d2.jpg

Akkor termosztát csere úgysejtem.

Egyébként ennél, egyben a házzal kel lcserélni, úgyvan?
Vagy a termosztátot külön lehet, érdemes?
Naplózva

Ford Mondeo Mk IV 2.0 TDCI Titanium-X (BA7) QXBA 140LE->170LE 2008/03 kombi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14590 Dátum: 2022.12.14 szerda, 14:33:13 »

A termosztát 90felett nyit valahol, és az alatt el is kell zárnia.Ergo 90 környékére kell beálljon a normál üzem.
83 fokos a termosztát
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14591 Dátum: 2022.12.14 szerda, 17:57:32 »

Aha, nekem így szokott lenni maximum:


https://kepkuldes.com/images/7004899d92c6cf110c2934fba6dc6aac.jpg

https://kepkuldes.com/images/68a1e2dceef93a1a01e43248f89ed6d2.jpg

Akkor termosztát csere úgysejtem.

Egyébként ennél, egyben a házzal kel lcserélni, úgyvan?
Vagy a termosztátot külön lehet, érdemes?
https://cromax.hu/autotipuskereso/ford/mondeo/mondeo_iv_(ba7)_2007.03_2015.01/22512/hutes/termosztat_tomites/termosztat/termosztat,_hutofolyadek
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14592 Dátum: 2022.12.14 szerda, 17:58:30 »

83 fokos a termosztát
Akkor annyit kb tartania is kellene.Bár 5fok eltérés nem olyan sok.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14593 Dátum: 2022.12.14 szerda, 19:25:24 »

Akkor annyit kb tartania is kellene.Bár 5fok eltérés nem olyan sok.
onnan +- 2-3 fokot mozdul el, amikor minden jó, akkor 82-86 között mozog, ott még középen áll a mutató, 80 még hátárérték, alatta megy lefele a mutató. ha középtől kicsit is bezuhan menetközben, vagy megálláskor 4-5 percen belül akkor kuka. óracsoport tesztben diag nélkül is nézhető az eng.temp néven asszem
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
KLaci78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31



E-mail
« Új hozzászólás #14594 Dátum: 2022.12.17 szombat, 11:11:46 »

Sziasztok
Van egy 2012-es Mk4-em, 2L, diesel, 140 LE, Motorkód: UFBA, 205ezer km van benne
2 problémám van vele:

Első a nívópálcám - olajszintet szerettem volna ellenőrizni, mikor kihúztam akkor láttam, hogy a sárga műanyag a pálca végéről leszakadt - ez okozhat vmi problémát? Pár helyen nézelődtem, nem találtam eddig olyan helyet, ahol lehet venni (vagy nem is volt a listában, vagy nem rendelhető) - tippetek van merre keresgéljek?

A második: reggelente hideg indításkor (főleg 0 fok alatt) elég erőteljesen füstöl (fehér füst), míg be nem melegszik. Kicsit szúrós szagot lehet érezni. Turbóra gyanakodom, bár eddig teljesítmény vesztést nem érzékeltem, továbbra is húz rendesen. DPF off, EGR vakolva, SW-ből kiírva.
Vác - Budapest vonalon tudtok megbízható egyént, aki ránézne és ha a turbó a probléma tényleg, akkor a felújítást is vállalja?

Köszi
Naplózva

FORD MONDEO Turnier 2.0 TDCi Titanium Kombi 2012
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 398



« Új hozzászólás #14595 Dátum: 2022.12.17 szombat, 12:10:24 »

Sziasztok
Van egy 2012-es Mk4-em, 2L, diesel, 140 LE, Motorkód: UFBA, 205ezer km van benne
2 problémám van vele:

Első a nívópálcám - olajszintet szerettem volna ellenőrizni, mikor kihúztam akkor láttam, hogy a sárga műanyag a pálca végéről leszakadt - ez okozhat vmi problémát? Pár helyen nézelődtem, nem találtam eddig olyan helyet, ahol lehet venni (vagy nem is volt a listában, vagy nem rendelhető) - tippetek van merre keresgéljek?

A második: reggelente hideg indításkor (főleg 0 fok alatt) elég erőteljesen füstöl (fehér füst), míg be nem melegszik. Kicsit szúrós szagot lehet érezni. Turbóra gyanakodom, bár eddig teljesítmény vesztést nem érzékeltem, továbbra is húz rendesen. DPF off, EGR vakolva, SW-ből kiírva.
Vác - Budapest vonalon tudtok megbízható egyént, aki ránézne és ha a turbó a probléma tényleg, akkor a felújítást is vállalja?

Köszi


Kettő cikkszámot találtam a nívópálcára. 1782390 és 1880960. Lehet, hogy csak a cikkszám változott, de ugyanaz az alkatrész tartozik hozzájuk.
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14596 Dátum: 2022.12.17 szombat, 15:42:04 »

Sziasztok
Van egy 2012-es Mk4-em, 2L, diesel, 140 LE, Motorkód: UFBA, 205ezer km van benne
2 problémám van vele:

Első a nívópálcám - olajszintet szerettem volna ellenőrizni, mikor kihúztam akkor láttam, hogy a sárga műanyag a pálca végéről leszakadt - ez okozhat vmi problémát? Pár helyen nézelődtem, nem találtam eddig olyan helyet, ahol lehet venni (vagy nem is volt a listában, vagy nem rendelhető) - tippetek van merre keresgéljek?

A második: reggelente hideg indításkor (főleg 0 fok alatt) elég erőteljesen füstöl (fehér füst), míg be nem melegszik. Kicsit szúrós szagot lehet érezni. Turbóra gyanakodom, bár eddig teljesítmény vesztést nem érzékeltem, továbbra is húz rendesen. DPF off, EGR vakolva, SW-ből kiírva.
Vác - Budapest vonalon tudtok megbízható egyént, aki ránézne és ha a turbó a probléma tényleg, akkor a felújítást is vállalja?

Köszi

1255770   Kijelző - Olajszint   1.00   
tól től 19.02.2007, nak nek 22.12.2014, Mondeo 2007-2014

https://www.ebay.com/itm/134123328808?hash=item1f3a5f9528:g:mXQAAOSwRSVhZrhX&amdata=enc%3AAQAHAAAAoNLc5NVrMMjxxNE73cfMjHFDnvPAzDSbduQmamrl9l1OlGHaQPK2aYhIR75HDz3L4xJNuGIqlAR6E9kttIzBCbiXtEEsmG6iYNUDy%2Bs%2Bg0Pta57zwM%2Fv5B5xNmKypwBFriqEHX57P7KUqC5Ynrer5MBzL4zBMijoVvocdWhBMtTblB4WOAXKrexFVoV0i5%2BBNJyZKhKov5ljTHwj%2FNi4ef4%3D%7Ctkp%3ABk9SR6KP2YikYQ

https://ford.7zap.com/hu/car/39/no/26/1562/15598/68032/#6750


Indulásnál alapjáraton a turbó nem tölt.Érdemes lenne turbónyomást mérni terhelésen.A fehér füst talán levegős üzemanyagrendszeri hiba lehet.De miután sem egr sem pdf nincs,így bonyolódik a dolog,mert sokminden megváltozik ebben az állapotban.
« Utoljára szerkesztve: 2022.12.17 szombat, 15:47:21 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #14597 Dátum: 2022.12.20 kedd, 20:28:01 »

szerintem az a termosztát a vizet nyitogatja,nem az olajat... Roll Eyes

Mosd le a motort,majd száradás után könnyebb lesz megtalálni a szivárgást.
A hűtővíz mennyisége megfelelő? Nem melegedett túl mostanában a motor?

Üdv, kb. 10 napja lett kész az autó, sokat kellett várni arra, hogy sorra kerüljön, de rendben van. Az olajhűtő tömítése adta meg magát.
Azóta nincs olajfolyás egy csepp se, s az olajszint is tökéletes eddig ez elmúlt 10 nap és 2-300 km alatt.

Viszont kérdeznék még egyet, ha lehet.
Bő egy évvel ezelőtt, amikor megvettem az autót, gond volt a turbójával. Kapott egy teljes turbófelújítást.
Viszont akkor nagyon ritkán, de alapjárat mellett hallani lehetett a turbó fütyülését, jellemzően hideg időben (tavaly télen).
Kis gázadásra, a fordulatszám növekedésével mindig megszűnt.

Most télen a jelenség visszajött, de állandósulva. Alapjáraton mindig fütyül, mintha egy porszívó menne. Ha a gázpedált egy kicsit benyomon, s a fordulatszám kb. 70-080 RPM-el megemelkedik, akkor abbahagyja, s felette sem csinálja. Ha a gázpedálról, akkor visszajön a turbó fütyülése kb. 80%-ban.

Ha az plusz fogyasztókat (világítás, utastér szellőztetés, stb.) mind lekapcsolom, akkor valamivel ritkábban csinálja.

Hibakód nincs, mindent rendben csinál az autó. Fogyasztás, motorerő rendben, nem füstöl.
UFBA motorkód.
Pierburg szelep is cserélve.

Sajnos még annyi, hogy az utastérbe ha a szellőzés kinti beszívásra van állítva, akkor eléggé zavaró mennyiségben szív be kipufógázt, de a kipufogógáz kifújásnak nincs nyoma sehol sem, nincsenek korom nyomok.

Talán egy hőkamera kéne.

Nézték már többen, két Fordos egymástól független szerelő is és két egymástól független futóműves is (ha már éppen alulról látják az autót), de nem találtak semmit.

Van-e valakinek tippje, hogy merre induljak el, hogy megoldjam ezt a problémát?

Előre is köszönöm az ötleteket!
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
capefear75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #14598 Dátum: 2022.12.20 kedd, 22:06:08 »

Sziasztok,

2011-es Mondeo 2.0 TDCi UFBA.
Sw frissítéskor törlődött az összes adaptációs érték, így az injektoroké is.
A probléma az, hogy nem akar újra tanulni...
Az injektorokhoz tartozó INJ1_MDP_CORR, INJ2_MDP_CORR, stb értékek mind 0-án vannak és nem változnak.
A tünet: zajos, remegő motor, melegen egyenetlen alapjárat (0.2-0,5l/h pillanatnyi fogyasztás értékekkel).

Ami még furcsa, hogy a Reset Fuel Injector Adaptation - Cílinder 1,2,3,4 szerviz procedúrákat nem tudom lefuttatni, mert megszakad, vegyem fel a kapcsolatot a fejlesztőkkel üzenettel.

Azon kívül, hogy kiveszem az injektorokat és újrakódoltatom, van valami varázslatos megoldás?  help
Naplózva
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #14599 Dátum: 2022.12.21 szerda, 09:15:02 »

Sziasztok,

2011-es Mondeo 2.0 TDCi UFBA.
Sw frissítéskor törlődött az összes adaptációs érték, így az injektoroké is.
A probléma az, hogy nem akar újra tanulni...
Az injektorokhoz tartozó INJ1_MDP_CORR, INJ2_MDP_CORR, stb értékek mind 0-án vannak és nem változnak.
A tünet: zajos, remegő motor, melegen egyenetlen alapjárat (0.2-0,5l/h pillanatnyi fogyasztás értékekkel).

Ami még furcsa, hogy a Reset Fuel Injector Adaptation - Cílinder 1,2,3,4 szerviz procedúrákat nem tudom lefuttatni, mert megszakad, vegyem fel a kapcsolatot a fejlesztőkkel üzenettel.

Azon kívül, hogy kiveszem az injektorokat és újrakódoltatom, van valami varázslatos megoldás?  help
Szia
nem ertem miert kene ujrakodolni az injektorokat(amit amugy ha mar van forscan te is meg tudsz egyebkent csinalni), semmi koze a szofterfrissitesnek ehhez. Viszont adaptacios ertekek torlese utan be kel tanitani az autot. Sokat szivtam vele en is, de ami nekem bevalt:
- beinditod hidegen, hagyod jarni mig nem lesz meleg(legalab 60+)
- mesz vele vagy 30-40 km  mikozben probalsz ugy menni hogy 40km/h felett legyel, 3-4 fokozatban, 1500-2500rpm kozott gyorsitassz majd hagyod visszaallni 1500-ra, majd ujbol 2500rpm-re gyorsitaszz, hagyod visszaalni 1500-ra ....es igy tovabb. Nalam ez bejott, igaz kelett neki par 10 km.

A fentebb emlitett remegeses problemam miatt joparszor eljatszottam en is, es bar azt nem oldotta meg , a te altalad leirt tunetek(amik nalam is voltak reset utan) megszuntek.
« Utoljára szerkesztve: 2022.12.21 szerda, 09:19:59 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Oldalak: 1 ... 285 286 287 288 289 290 291 [292] 293 294 295 296 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.