Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:19:54
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
125
126
127
128
129
130
131
[
132
]
133
134
135
136
137
138
139
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5254237 alkalommal)
0 Felhasználó és 86 vendég van a témában
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6550 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 19:39:05 »
Idézetet írta: nagytomi - 2015.01.25 vasárnap, 19:31:20
Nem tudom, melyik van a Mondóban, de tényleg nincs túlméretezve.
http://www.getrag.com/media/media/press/english/2012_2/2012_02_01_presskit_6dct450/Press_information_6DCT450.pdf
Csak ez automata nem manuál többünknek meg az lenne a lényeg.
Amúgy meg 450 Nm-t bír az bőven elég kivéve alfnak.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6551 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 19:52:35 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 18:04:44
Chipnél még van túltöltés?
mitől ne lenne?az eredeti sw-ben módosít értékeket,és ugyan azt tölti fel.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6552 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 19:55:15 »
Idézetet írta: nagytomi - 2015.01.25 vasárnap, 19:31:20
Nem tudom, melyik van a Mondóban, de tényleg nincs túlméretezve.
http://www.getrag.com/media/media/press/english/2012_2/2012_02_01_presskit_6dct450/Press_information_6DCT450.pdf
Ezért nem is tették ezeket a 2.2-esekbe... Papíron íppen elbírná, de magas a rizikófaktor... Szerintem!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6553 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 19:55:57 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.01.25 vasárnap, 19:39:05
Csak ez automata nem manuál többünknek meg az lenne a lényeg.
Amúgy meg 450 Nm-t bír az bőven elég kivéve alfnak.
neviccelj.a túltöltéssel-Overboost,450 volt gyárilag.mondom,hogy most minimum 500Nm.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6554 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 19:59:08 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 18:23:00
Biztos, hogy nem bírja ki... nemhogy a dupláját, de még másfélszeresét sem.
Ismerős tuningolt autót, kiszámolták, mekkora lesz a nyomaték, és erősen keresték azt a váltót, ami kibírja...
Anno a lotus omegába is másik váltót raktak, nem azt, ami a sima omegákban van - a nyomaték miatt.
Más azt kibírni, hogy 2-3 évig használod, meg más az, amikor az autó élettartamára van méretezve.
Egy kicsit a gyakorlatból: heti 2-3 váltót látok, ami nem bírta a nyomatékot... mindig dízel, és mindig törnek le a fogak, mint a ropi.
A két francia márka.
Szóval, sokszor még azt sem bírja ki, amire tervezték.
A váltónál megvan az a legnagyobb nyomaték, amit elbír, és nem a legnagyobb motor nyomatéka számít.
Nagyon sokszor a gyári tuningcég (pl amg) írja, hogy a motor tudna mondjuk 700Nm-ert, de a motort lekorlátozták 600-ra, mert ennyit bír a váltó.
Ha a ford a gyári érték 2,5x-ösét bírná, akkor a merci ezeket építené be, én nem alázná magát nyomatékcsökkentéssel.
1.a mondeó elég messze áll a tuningosok álmától.csak nekünk olyan nagy csoda ez,hogy ki ér előbb egy autóhossznyival a pálya végére madarason.
2.A két francia márkát ne is hasonlítsuk.almát a körtével.
3.Nekem bőven elég,hogy a váltóm simán bírja az öccá' Nm-t.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6555 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 20:19:38 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.25 vasárnap, 19:59:08
1.a mondeó elég messze áll a tuningosok álmától.csak nekünk olyan nagy csoda ez,hogy ki ér előbb egy autóhossznyival a pálya végére madarason.
2.A két francia márkát ne is hasonlítsuk.almát a körtével.
3.Nekem bőven elég,hogy a váltóm simán bírja az öccá' Nm-t.
Majd ne felejtsd el teljesítmény mérésről a papírt belinkelni....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6556 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 20:30:56 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.25 vasárnap, 20:19:38
Majd ne felejtsd el teljesítmény mérésről a papírt belinkelni....
erre csak neked van szükséged.nekem nincs.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6557 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 20:48:35 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.25 vasárnap, 19:59:08
2.A két francia márkát ne is hasonlítsuk.almát a körtével.
Közös motorok... és a fizika is ugyanaz. Ha valami 450Nm-re van méretezve, az nem bír ki 600-at... néha még 400-at sem.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6558 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 21:05:16 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 20:48:35
Közös motorok... és a fizika is ugyanaz. Ha valami 450Nm-re van méretezve, az nem bír ki 600-at... néha még 400-at sem.
csak épp a váltók nem ugyan azok.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6559 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 21:07:52 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.25 vasárnap, 21:05:16
csak épp a váltók nem ugyan azok.
Nem néztem utána, amott ki gyártja nekik a váltót. A típusjelzés más, de az nem sokat jelent.
Szerintem más gyártó lesz.
Szerk: a psa magának gyártja.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.25 vasárnap, 21:11:36 írta Angel
»
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6560 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 21:09:37 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 21:07:52
Nem néztem utána, amott ki gyártja nekik a váltót. A típusjelzés más, de az nem sokat jelent.
Szerintem más gyártó lesz.
akkor almát a körtével.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6561 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 21:19:35 »
Idézetet írta: nagytomi - 2015.01.25 vasárnap, 19:31:20
Nem tudom, melyik van a Mondóban, de tényleg nincs túlméretezve.
http://www.getrag.com/media/media/press/english/2012_2/2012_02_01_presskit_6dct450/Press_information_6DCT450.pdf
340 Nm van gyárilag a legerősebb mondeoban amibe szerelik, akkor eléggé van tartalék még a 450Nm-esnél is.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6562 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 21:30:26 »
Idézetet írta: nagytomi - 2015.01.25 vasárnap, 19:31:20
Nem tudom, melyik van a Mondóban, de tényleg nincs túlméretezve.
http://www.getrag.com/media/media/press/english/2012_2/2012_02_01_presskit_6dct450/Press_information_6DCT450.pdf
Ez a duplakuplungos...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
nagytomi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1096
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6563 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 21:33:23 »
Idézetet írta: Ervin - 2015.01.25 vasárnap, 21:19:35
340 Nm van gyárilag a legerősebb mondeoban amibe szerelik, akkor eléggé van tartalék még a 450Nm-esnél is.
Tuning rátesz 50-60 Nm-t, a maradék 50 már nem tudom mennyire elég tartósan.
Naplózva
2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6564 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 21:34:18 »
Idézetet írta: nagytomi - 2015.01.25 vasárnap, 21:33:23
Tuning rátesz 50-60 Nm-t, a maradék 50 már nem tudom mennyire elég tartósan.
Elég. 450-et tudja, arra van méretezve.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
nagytomi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1096
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6565 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 21:38:05 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 21:30:26
Ez a duplakuplungos...
Azt tudom, de a kettő nyomaték tűrése más. Lehet a kisebbik a 140 lovasé, a nagyobb a 163 ? Mégis lehet különbség a kettő között, nem csak a szovtver ?
Naplózva
2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
nagytomi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1096
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6566 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 21:38:54 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 21:34:18
Elég. 450-et tudja, arra van méretezve.
Ok
Naplózva
2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6567 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 21:41:06 »
Idézetet írta: nagytomi - 2015.01.25 vasárnap, 21:33:23
Tuning rátesz 50-60 Nm-t, a maradék 50 már nem tudom mennyire elég tartósan.
Ezen nem aggódnék, főleg ha még így is a határérték alatt van.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
nagytomi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1096
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6568 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 21:45:41 »
Idézetet írta: Ervin - 2015.01.25 vasárnap, 21:41:06
Ezen nem aggódnék, főleg ha még így is a határérték alatt van.
Én nem aggódok. Még nem gondoltam tuningra, bár ki tudja. Talán egyszer, majd valamikor.
Naplózva
2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6569 Dátum:
2015.01.25 vasárnap, 21:59:05 »
http://www.getrag.com/en/products/manualshift/manual_transmissions_mt/manual_transmissions_mt.html
Nekem az az érzésem, hogy a 450Nm-es van a mondiban.
Meg kéne nézni, melyik hasonlít rá a legjobban.
A legerősebb váltó 480 Nm.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6570 Dátum:
2015.01.26 hétfő, 18:30:49 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 21:59:05
http://www.getrag.com/en/products/manualshift/manual_transmissions_mt/manual_transmissions_mt.html
Nekem az az érzésem, hogy a 450Nm-es van a mondiban.
Meg kéne nézni, melyik hasonlít rá a legjobban.
A legerősebb váltó 480 Nm.
Aki már látta élőbe olyat kéne megkérdezni.
Mindenesetre jó, hogy nem az a *** akadós peugeot váltó van a fordokba az valami iszonyat ***, már több pözsőba is próbáltam.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6571 Dátum:
2015.01.26 hétfő, 23:02:13 »
Ma kidobtam a kukába egy repedt gyújtás trafót, egy fontószelepházat, és két pierburg szelepet. Új árukat számolva most úgy 100e huf landolt a szemétbe...
Persze ez mind xar volt, de elmondhatom higy ezeket én már kétszer kifizettem...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6572 Dátum:
2015.01.27 kedd, 13:22:04 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.25 vasárnap, 12:54:34
Háát... így legyen. Tudni kell, hogy pl az adott váltó mekkora nyomatékot bír el... pl az oppel omega váltója 250Nm-ert, a motor meg pont ennyit ad le...
Az mk3 ótómata is 300 Nm-ert tud leadni, a motort vissza is fogták, az automatánál emlékeim szerint 300 Nm-ert ad le a 2.0.
Nap mint nap látok transit szerű járgányokat a 3 literes dízellel. A váltó nem bírja... úgy törnek a fogaskerekek, mint a ropi.
Na itt aztán nincs tartalék, sőt. Ha erre még ráadnál 20%-ot, pár hónap múlva cserés lenne.
Nyilván a 2.0-ást lehet húzni, de hogy a 2-2-est meddig... a fene se tudja.
És ez csak az egyik része a hajtásláncnak.
A gyorsulóbajnokok úgy cserélgetik a féltengelyeket, mint mi a légszűrőt, vagy még sűrűbben.
Van egy hondás, neki kb 10 gyorsulást bír ki egy féltengely.
Fyi:
http://www.thenewmondeo.fordmedia.eu/documents/FordMondeo_EU.pdf
38-41. oldal
2,0: MMT6, 340Nm
2,2: M66, 420Nm (max 450Nm )
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.27 kedd, 13:27:11 írta Relhist
»
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6573 Dátum:
2015.01.27 kedd, 14:33:54 »
Idézetet írta: Relhist - 2015.01.27 kedd, 13:22:04
Fyi:
http://www.thenewmondeo.fordmedia.eu/documents/FordMondeo_EU.pdf
38-41. oldal
2,0: MMT6, 340Nm
2,2: M66, 420Nm (max 450Nm )
Ez alapján még véletlenül se ugyanaz a váltó van a 2.0-ban mint a 2.2-ben.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6574 Dátum:
2015.01.27 kedd, 14:39:57 »
Idézetet írta: titta - 2015.01.27 kedd, 14:33:54
Ez alapján még véletlenül se ugyanaz a váltó van a 2.0-ban mint a 2.2-ben.
ezt szerintem senki nem állította.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6575 Dátum:
2015.01.27 kedd, 14:51:30 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.27 kedd, 14:39:57
ezt szerintem senki nem állította.
Csak arról ment a vita hogy mennyit bírhat egy adott váltó és mennyire van túlméretezve. Ha úgy lenne mint ahogy Kotta írta ha jól emlékszem hogy az adott legerősebb motor nyomatékának a kétszeresét is bírná, akkor nem kellene a 2.2-höz másik kézi. De másik van, teljesen más áttételekkel. Úgyhogy lehet a 2.0-nál egy komolyabb tuning eredményeképpen széthullhat a váltó. Csak erre írtam.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6576 Dátum:
2015.01.27 kedd, 14:57:18 »
Idézetet írta: titta - 2015.01.27 kedd, 14:51:30
Csak arról ment a vita hogy mennyit bírhat egy adott váltó és mennyire van túlméretezve. Ha úgy lenne mint ahogy Kotta írta ha jól emlékszem hogy az adott legerősebb motor nyomatékának a kétszeresét is bírná, akkor nem kellene a 2.2-höz másik kézi. De másik van, teljesen más áttételekkel. Úgyhogy lehet a 2.0-nál egy komolyabb tuning eredményeképpen széthullhat a váltó. Csak erre írtam.
mondeónál én még nem hallottam széthullott váltóról,ami a tuningot nem bírta.persze lehet,hogy van,de szerintem nem jellemző.Hiszen egy normális tuning is felhúzza a nyomatékot a 2.0tdcinél is akár 400Nm fölé,és egy 2.2nél 500Nm környékére.
Ezeknél brutálisabb felhúzást már lehet,hogy több alkatrész is töréssel,idő előtti kopással tolerálja.A tuning cégek szerint is általában a váltó-kuplung-lendkerék a gyenge láncszem,nyilván ők találkoztak a legtöbb esettel.De egy mondit 20-25%ig normálisan károsodás nélkül lehet teljesítménynövelni,és +30%nyomatékot.ezt Endynek szeretettel.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6577 Dátum:
2015.01.27 kedd, 15:06:36 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.27 kedd, 14:57:18
mondeónál én még nem hallottam széthullott váltóról,ami a tuningot nem bírta.persze lehet,hogy van,de szerintem nem jellemző.Hiszen egy normális tuning is felhúzza a nyomatékot a 2.0tdcinél is akár 400Nm fölé,és egy 2.2nél 500Nm környékére.
Ezeknél brutálisabb felhúzást már lehet,hogy több alkatrész is töréssel,idő előtti kopással tolerálja.A tuning cégek szerint is általában a váltó-kuplung-lendkerék a gyenge láncszem,nyilván ők találkoztak a legtöbb esettel.De egy mondit 20-25%ig normálisan károsodás nélkül lehet teljesítménynövelni,és +30%nyomatékot.ezt Endynek szeretettel.
És szerinted a 140-ről 163-ra húzott motornál ha tuningolnak, akkor a 140-ről indulva teszik vagy a 163-ról? Igazából úgy néz ki tényleg csak a vezérlésben különböznek. Viszont tuning oldalakon más-más értéket írna a két motorra.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6578 Dátum:
2015.01.27 kedd, 16:27:21 »
Idézetet írta: titta - 2015.01.27 kedd, 14:51:30
Csak arról ment a vita hogy mennyit bírhat egy adott váltó és mennyire van túlméretezve. Ha úgy lenne mint ahogy Kotta írta ha jól emlékszem hogy az adott legerősebb motor nyomatékának a kétszeresét is bírná, akkor nem kellene a 2.2-höz másik kézi. De másik van, teljesen más áttételekkel. Úgyhogy lehet a 2.0-nál egy komolyabb tuning eredményeképpen széthullhat a váltó. Csak erre írtam.
Azt értem, hogy ennyire nem méretezik felül, de egy illesztő felületre, nem gyártanak több váltót. Ha a 2.2-nek ugyan az a felülete, akkor a váltó is ugyan az. Ennek megfelelően a váltót az erősebb motorhoz méretezik. Nem gyártanak 5-6 fajta váltót, ha a motor/váltó csatoló felület ugyan az, csak a teljesítmény más.
Naplózva
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6579 Dátum:
2015.01.27 kedd, 16:31:34 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.01.27 kedd, 16:27:21
Azt értem, hogy ennyire nem méretezik felül, de egy illesztő felületre, nem gyártanak több váltót. Ha a 2.2-nek ugyan az a felülete, akkor a váltó is ugyan az. Ennek megfelelően a váltót az erősebb motorhoz méretezik. Nem gyártanak 5-6 fajta váltót, ha a motor/váltó csatoló felület ugyan az, csak a teljesítmény más.
Hát pedig a 2.2-es váltója más. Legalábbis a linkelt doksi alapján.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6580 Dátum:
2015.01.27 kedd, 17:56:39 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.01.27 kedd, 16:27:21
Azt értem, hogy ennyire nem méretezik felül, de egy illesztő felületre, nem gyártanak több váltót. Ha a 2.2-nek ugyan az a felülete, akkor a váltó is ugyan az. Ennek megfelelően a váltót az erősebb motorhoz méretezik. Nem gyártanak 5-6 fajta váltót, ha a motor/váltó csatoló felület ugyan az, csak a teljesítmény más.
Pedig de, más a váltó! Más a fokozatkiosztás, áttételezés, más a rüki áttétel, kiosztás ...stb. Balra föl vs jobbra le, az M66-os hosszabb úton is jár...
A váltógomb anyaga, na az közös!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6581 Dátum:
2015.01.27 kedd, 18:05:18 »
Idézetet írta: Relhist - 2015.01.27 kedd, 13:22:04
Fyi:
http://www.thenewmondeo.fordmedia.eu/documents/FordMondeo_EU.pdf
38-41. oldal
2,0: MMT6, 340Nm
2,2: M66, 420Nm (max 450Nm )
FYI, nem erről beszéltünk. Szerintem nem az volt a kérdés, hogy mennyit ad le a motor, hanem hogy mennyit bír ki a váltó.
Másrészt, ez már a faceliftes, a 200 lovas, nem ua, mint a 175-ös.
Például, a motor 400Nm-ert tud, és a katalógus szerint nincs túltöltés.
Lehet, hogy ebben a régi váltó van.. ami csak 400Nm-ert tud, ezért nem engedték a túltöltést.
Nem tudom, csak eshetőség.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.27 kedd, 18:10:36 írta Angel
»
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6582 Dátum:
2015.01.27 kedd, 18:19:54 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.27 kedd, 14:57:18
mondeónál én még nem hallottam széthullott váltóról,ami a tuningot nem bírta.persze lehet,hogy van,de szerintem nem jellemző.Hiszen egy normális tuning is felhúzza a nyomatékot a 2.0tdcinél is akár 400Nm fölé,és egy 2.2nél 500Nm környékére.
Ezeknél brutálisabb felhúzást már lehet,hogy több alkatrész is töréssel,idő előtti kopással tolerálja.A tuning cégek szerint is általában a váltó-kuplung-lendkerék a gyenge láncszem,nyilván ők találkoztak a legtöbb esettel.De egy mondit 20-25%ig normálisan károsodás nélkül lehet teljesítménynövelni,és +30%nyomatékot.ezt Endynek szeretettel.
Én sem hallottam még egyről sem, annak ellenére, hogy azért nem ritka madár a 2,2-es.
És akinek gondja lesz a váltóval, az jó eséllyel ide fog jönni. Rá tudnék kérdezni amúgy...
Az idő előtti kopás... a váltó mindig kopik. Lehet, hogy egy nyomatékszegény benzinessel lemegy egy váltó 800e kilométert (szívóban nincs is 6 sebességes?), de a dízelben kevesebbet, a chippeltben meg még kevesebbet. De mennyivel... na ezt senki sem tudja (azaz, én nem).
Ahogy a chip is csökkenti a motor élettartamát, de mennyit: mondjuk a 600e helyett 550 lesz? Hááát... ez még nem tűnik olyan veszélyesnek.
És szerintem kb ennyit csökkenti. Vagy még ennyit sem.
Ha túlhúzzák (nem tudom, hol a határ), biztos előbb ki lehet nyírni a kuplungot, lendkereket, váltót.
Én nem igazán figyelem a 4-es topicot (most már a 3-ast se
), de bevallom, én nem túl sok esettel találkoztam, ami chipre vezethető vissza: pár turbó repült szét, néhány injektor nem bírta a strapát... szóval nagy dolgok nem történtek.
Ennyi meg gondolom, belefér.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6583 Dátum:
2015.01.27 kedd, 18:38:24 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.27 kedd, 18:05:18
FYI, nem erről beszéltünk. Szerintem nem az volt a kérdés, hogy mennyit ad le a motor, hanem hogy mennyit bír ki a váltó.
Másrészt, ez már a faceliftes, a 200 lovas, nem ua, mint a 175-ös.
Például, a motor 400Nm-ert tud, és a katalógus szerint nincs túltöltés.
Lehet, hogy ebben a régi váltó van.. ami csak 400Nm-ert tud, ezért nem engedték a túltöltést.
Nem tudom, csak eshetőség.
A túltöltésen mit kell érteni? Tovább engedi a turbót tölteni egy bizonyos szintig?
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6584 Dátum:
2015.01.27 kedd, 21:23:02 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.01.27 kedd, 18:38:24
A túltöltésen mit kell érteni? Tovább engedi a turbót tölteni egy bizonyos szintig?
Nem tudom... valószínűleg. Vagy csak CR nyomást emel, esetleg túllépi a környezetvédelmi normát.
Vagy más
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6585 Dátum:
2015.01.27 kedd, 23:01:45 »
A váltó NM tűréséhez kapcsolódóan csak halkan szólok hozzá, mivel én még nagyon "ismerkedő vagyok" a Mondeo-val, de BMW-nél pld. az 5Hp18-as váltót (itt most automatáról beszélek) többféle konstrukcióban készítették. Mindegyik váltó típusa az 5Hp18 volt, de más volt a wandler, az áttételek, adott évjárat felett meg már más volt a vezérlőtömbje és a csatlakozója is.
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6586 Dátum:
2015.01.28 szerda, 06:47:54 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.27 kedd, 21:23:02
Nem tudom... valószínűleg. Vagy csak CR nyomást emel, esetleg túllépi a környezetvédelmi normát.
Vagy más
turbónyomást biztos nem.mk3.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6587 Dátum:
2015.01.28 szerda, 08:55:11 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.27 kedd, 18:19:54
Én sem hallottam még egyről sem, annak ellenére, hogy azért nem ritka madár a 2,2-es.
És akinek gondja lesz a váltóval, az jó eséllyel ide fog jönni. Rá tudnék kérdezni amúgy...
Az idő előtti kopás... a váltó mindig kopik. Lehet, hogy egy nyomatékszegény benzinessel lemegy egy váltó 800e kilométert (szívóban nincs is 6 sebességes?), de a dízelben kevesebbet, a chippeltben meg még kevesebbet. De mennyivel... na ezt senki sem tudja (azaz, én nem).
Ahogy a chip is csökkenti a motor élettartamát, de mennyit: mondjuk a 600e helyett 550 lesz? Hááát... ez még nem tűnik olyan veszélyesnek.
És szerintem kb ennyit csökkenti. Vagy még ennyit sem.
Ha túlhúzzák (nem tudom, hol a határ), biztos előbb ki lehet nyírni a kuplungot, lendkereket, váltót.
Én nem igazán figyelem a 4-es topicot (most már a 3-ast se
), de bevallom, én nem túl sok esettel találkoztam, ami chipre vezethető vissza: pár turbó repült szét, néhány injektor nem bírta a strapát... szóval nagy dolgok nem történtek.
Ennyi meg gondolom, belefér.
Tapasztalatból írom, hogy bírja a váltó a 400 Nm-t, sőt a lendkerék is. Egyébként is, ezek a csúcsértékek, átlagos üzemben lehet el sem éri ezeket az értékeket. Az, hogy milyen károsodás lesz egy autóban (váltó-kuplung-lendkerék), leginkább felhasználó függő. Széria autót is kuplungosra lehet hajtani 100ezer km-nél... szóval mind-mind használat, én csak azt tudom mondani.
Egy-egy előzésnél, gyorsítánál vannak ezek az értékek maximumon, de az sem tartósan...
Érdekesség egy off autónál:
Egy 1.3 cdti (75le) corsanál, sima common rail jeladó becsapással, az 1600-bar kb 1800-ig volt felhúzva új kora óta ( kb 90le). Ezáltal lényegesen jobban ment, semmi baja nem volt. 260ezer km-nél egyszer csak úgy megindult az autó, mint ha még +20% rátettek volna.. semmi hibakód, letiltás. így is használták egy ideig (5000 km-t biztosan), míg egyszer csak gázolaj szag jött. A nagynyomású szivattyúból már kívűl is jött a gázolaj. Szétszedték, új tömítéskészlet , próbapad... 30ezer Ft volt. Ami érdekes, hogy a plusz teljesítményt az okozta, hogy egy belső tömítés is kiszakadt, és ezáltal a szabályzás még följebb került, akár 2000-2500 bar közé is mehetett:) és ami egy pozitívum , hogy valószínű ez a nagy nyomás a befecskendezőket is kitisztította, mivel a szivattyú felújítás után olyan egyenletes lett az alapjárat, mint új korában. Előtte volt hogy hidegen néha "bekerrent". Persze az autó visszatért az eredeti teljesítményszintre:) Tartósan biztosan nem bírta volna...
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6588 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 18:17:51 »
Hallo ausz Obertauern!
Az egy dolog, hogy éjcaka -15 fok volt és reggeli indításnák az első fél másodperc kicsit kopogós, na de az, hogy a hidegtől hol az egyik hol a másik oldali hangszórók nem szólnak... Meg néha front light maulfunction hibaüzenet...
Dasz iszt ájne gúte Ford
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6589 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 18:22:17 »
Idézetet írta: BT - 2015.02.02 hétfő, 18:17:51
Hallo ausz Obertauern!
Az egy dolog, hogy éjcaka -15 fok volt és reggeli indításnák az első fél másodperc kicsit kopogós, na de az, hogy a hidegtől hol az egyik hol a másik oldali hangszórók nem szólnak... Meg néha front light maulfunction hibaüzenet...
Dasz iszt ájne gúte Ford
Kapcsold be az xenon cső és a hangszóró előmelegítőt.
Szerintem nem jó a német helyesírásod.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6590 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 19:04:01 »
Idézetet írta: BT - 2015.02.02 hétfő, 18:17:51
Hallo ausz Obertauern!
Az egy dolog, hogy éjcaka -15 fok volt és reggeli indításnák az első fél másodperc kicsit kopogós, na de az, hogy a hidegtől hol az egyik hol a másik oldali hangszórók nem szólnak... Meg néha front light maulfunction hibaüzenet...
Dasz iszt ájne gúte Ford
na mivan?száműztek kamcsatkába?vagy a kormánynak már nincs pénze rendes nyaralásra vinni nyugatra?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6591 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 19:05:48 »
Idézetet írta: alf - 2015.02.02 hétfő, 19:04:01
na mivan?száműztek kamcsatkába?vagy a kormánynak már nincs pénze rendes nyaralásra vinni nyugatra?
Nem tudják mit csináljanak vele, egyelőre jegelik....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6592 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 19:06:38 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.02 hétfő, 19:05:48
Nem tudják mit csináljanak vele, egyelőre jegelik....
az nem baj,de az autóért kár.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6593 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 19:41:02 »
Idézetet írta: BT - 2015.02.02 hétfő, 18:17:51
Hallo ausz Obertauern!
Az egy dolog, hogy éjcaka -15 fok volt és reggeli indításnák az első fél másodperc kicsit kopogós, na de az, hogy a hidegtől hol az egyik hol a másik oldali hangszórók nem szólnak... Meg néha front light maulfunction hibaüzenet...
Dasz iszt ájne gúte Ford
Szerencséd, hogy a Gamsleiten2 nem megy, így van mire hivatkozni, hogy miért nem síelted meg ezt a pályát! Papírkutya!
PS: volt már Tauernrunde?
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6594 Dátum:
2015.02.02 hétfő, 21:16:01 »
Idézetet írta: BT - 2015.02.02 hétfő, 18:17:51
Hallo ausz Obertauern!
Az egy dolog, hogy éjcaka -15 fok volt és reggeli indításnák az első fél másodperc kicsit kopogós, na de az, hogy a hidegtől hol az egyik hol a másik oldali hangszórók nem szólnak... Meg néha front light maulfunction hibaüzenet...
Dasz iszt ájne gúte Ford
"front light maulfunction hibaüzenet" Ezt nekem is csinálja egy ideje, ilyenkor újra állítja a fényszóró magasságot. Mitől lehet ez?
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
BRoland
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 203
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6595 Dátum:
2015.02.03 kedd, 07:36:10 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.02.02 hétfő, 21:16:01
"front light maulfunction hibaüzenet" Ezt nekem is csinálja egy ideje, ilyenkor újra állítja a fényszóró magasságot. Mitől lehet ez?
"front light maulfunction hibaüzenet" - ilyet nekem is dob, ha a fényszóró be van kapcsolva és leállítom a motort, majd újraindítom. Ha előbb lekapcsolom a fényszórót és úgy állítom le, majd indítok , nincs hibaüznet.
Állítólag nem megfelelő teljesítményű valamelyik izzóm (xenon)...
Naplózva
Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI EcoBlue Titanium, 2019, 5D
---------------------------------------------------------
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium Individual, 2013, Turnier;
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium, 2008, 5D;
Egy nap 24 órából áll, egy rekeszben 24 sör van...ez nem lehet véletlen
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6596 Dátum:
2015.02.03 kedd, 14:34:38 »
Idézetet írta: BRoland - 2015.02.03 kedd, 07:36:10
"front light maulfunction hibaüzenet" - ilyet nekem is dob, ha a fényszóró be van kapcsolva és leállítom a motort, majd újraindítom. Ha előbb lekapcsolom a fényszórót és úgy állítom le, majd indítok , nincs hibaüznet.
Állítólag nem megfelelő teljesítményű valamelyik izzóm (xenon)...
Nekem új mind2 és ráadásul osram. De az előzővel is csinálta.
Nem lehet azért, mert automata kapcsoláson van a fényszóró bekapcsolás?
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6597 Dátum:
2015.02.03 kedd, 17:37:49 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.02.03 kedd, 14:34:38
Nekem új mind2 és ráadásul osram. De az előzővel is csinálta.
Nem lehet azért, mert automata kapcsoláson van a fényszóró bekapcsolás?
Azért csinálja, mert a lámpacsatlakozója egy g*né. Pattintsd szét, (hátoldal levétele után egy bicska sörnyitóval aláfeszítve old a retesz) nyomj bele WD40 - et vagy más kontaktsprayt és 3 év, 2nap, 5óráig nem lesz vele gond. Vagy kérjél meg valakit minitalin sörér...
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6598 Dátum:
2015.02.03 kedd, 18:44:03 »
Idézetet írta: Tonyo - 2015.02.03 kedd, 17:37:49
Azért csinálja, mert a lámpacsatlakozója egy g*né. Pattintsd szét, (hátoldal levétele után egy bicska sörnyitóval aláfeszítve old a retesz) nyomj bele WD40 - et vagy más kontaktsprayt és 3 év, 2nap, 5óráig nem lesz vele gond. Vagy kérjél meg valakit minitalin sörér...
Jah ez a fő csatlakozó ugye ami a lámpatestbe vezet? Mert az szét volt szedve mostanság kétszer is és azóta csinálja mivel kivettük a komplett lámpatestet úgy cseréltünk izzót. Az egyik oldalon ráadásul le is tört a biztosító műanyag ami bepattan, de nem hiszem, hogy attól lehet, mert már előtte is csinálta mielőtt letört.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6599 Dátum:
2015.02.03 kedd, 19:12:26 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.02.03 kedd, 18:44:03
Jah ez a fő csatlakozó ugye ami a lámpatestbe vezet? Mert az szét volt szedve mostanság kétszer is és azóta csinálja mivel kivettük a komplett lámpatestet úgy cseréltünk izzót. Az egyik oldalon ráadásul le is tört a biztosító műanyag ami bepattan, de nem hiszem, hogy attól lehet, mert már előtte is csinálta mielőtt letört.
A csatlakozónál a kánya. A fül meg azért lesz szívás, mert nem tömit a hátlap és párásodni és koszkoszolódni fog belül.
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Oldalak:
1
...
125
126
127
128
129
130
131
[
132
]
133
134
135
136
137
138
139
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ