Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:02:48 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 139 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5263575 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6550 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 19:39:05 »


Csak ez automata nem manuál többünknek meg az lenne a lényeg.
Amúgy meg 450 Nm-t bír az bőven elég kivéve alfnak.  nyes
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6551 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 19:52:35 »

Chipnél még van túltöltés?
mitől ne lenne?az eredeti sw-ben módosít értékeket,és ugyan azt tölti fel.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6552 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 19:55:15 »


Ezért nem is tették ezeket a 2.2-esekbe... Papíron íppen elbírná, de magas a rizikófaktor... Szerintem!  smile
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6553 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 19:55:57 »

Csak ez automata nem manuál többünknek meg az lenne a lényeg.
Amúgy meg 450 Nm-t bír az bőven elég kivéve alfnak.  nyes
neviccelj.a túltöltéssel-Overboost,450 volt gyárilag.mondom,hogy most minimum 500Nm.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6554 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 19:59:08 »

Biztos, hogy nem bírja ki... nemhogy a dupláját, de még másfélszeresét sem.
Ismerős tuningolt autót, kiszámolták, mekkora lesz a nyomaték, és erősen keresték azt a váltót, ami kibírja...
Anno a lotus omegába is másik váltót raktak, nem azt, ami a sima omegákban van - a nyomaték miatt.
Más azt kibírni, hogy 2-3 évig használod, meg más az, amikor az autó élettartamára van méretezve.

Egy kicsit a gyakorlatból: heti 2-3 váltót látok, ami nem bírta a nyomatékot... mindig dízel, és mindig törnek le a fogak, mint a ropi.
A két francia márka.

Szóval, sokszor még azt sem bírja ki, amire tervezték.

A váltónál megvan az a legnagyobb nyomaték, amit elbír, és nem a legnagyobb motor nyomatéka számít.

Nagyon sokszor a gyári tuningcég (pl amg) írja, hogy a motor tudna mondjuk 700Nm-ert, de a motort lekorlátozták 600-ra, mert ennyit bír a váltó.
Ha a ford a gyári érték 2,5x-ösét bírná, akkor a merci ezeket építené be, én nem alázná magát nyomatékcsökkentéssel.
1.a mondeó elég messze áll a tuningosok álmától.csak nekünk olyan nagy csoda ez,hogy ki ér előbb egy autóhossznyival a pálya végére madarason.
2.A két francia márkát ne is hasonlítsuk.almát a körtével.
3.Nekem bőven elég,hogy a váltóm simán bírja az öccá' Nm-t. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6555 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 20:19:38 »

1.a mondeó elég messze áll a tuningosok álmától.csak nekünk olyan nagy csoda ez,hogy ki ér előbb egy autóhossznyival a pálya végére madarason.
2.A két francia márkát ne is hasonlítsuk.almát a körtével.
3.Nekem bőven elég,hogy a váltóm simán bírja az öccá' Nm-t. Wink

Majd ne felejtsd el teljesítmény mérésről a papírt belinkelni.... eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6556 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 20:30:56 »

Majd ne felejtsd el teljesítmény mérésről a papírt belinkelni.... eplus2
erre csak neked van szükséged.nekem nincs. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6557 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 20:48:35 »

2.A két francia márkát ne is hasonlítsuk.almát a körtével.

Közös motorok... és a fizika is ugyanaz. Ha valami 450Nm-re van méretezve, az nem bír ki 600-at... néha még 400-at sem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6558 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 21:05:16 »

Közös motorok... és a fizika is ugyanaz. Ha valami 450Nm-re van méretezve, az nem bír ki 600-at... néha még 400-at sem.

csak épp a váltók nem ugyan azok.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6559 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 21:07:52 »

csak épp a váltók nem ugyan azok.

Nem néztem utána, amott ki gyártja nekik a váltót. A típusjelzés más, de az nem sokat jelent.
Szerintem más gyártó lesz.

Szerk: a psa magának gyártja.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.25 vasárnap, 21:11:36 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6560 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 21:09:37 »

Nem néztem utána, amott ki gyártja nekik a váltót. A típusjelzés más, de az nem sokat jelent.
Szerintem más gyártó lesz.
akkor almát a körtével.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6561 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 21:19:35 »

340 Nm van gyárilag a legerősebb mondeoban amibe szerelik, akkor eléggé van tartalék még a 450Nm-esnél is.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6562 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 21:30:26 »


Ez a duplakuplungos...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #6563 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 21:33:23 »

340 Nm van gyárilag a legerősebb mondeoban amibe szerelik, akkor eléggé van tartalék még a 450Nm-esnél is.
Tuning rátesz 50-60 Nm-t, a maradék 50 már nem tudom mennyire elég tartósan.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6564 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 21:34:18 »

Tuning rátesz 50-60 Nm-t, a maradék 50 már nem tudom mennyire elég tartósan.

Elég. 450-et tudja, arra van méretezve.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #6565 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 21:38:05 »

Ez a duplakuplungos...
Azt tudom, de a kettő nyomaték tűrése más. Lehet a kisebbik a 140 lovasé, a nagyobb a 163 ? Mégis lehet különbség a kettő között, nem csak a szovtver ?
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #6566 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 21:38:54 »

Elég. 450-et tudja, arra van méretezve.
Ok
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6567 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 21:41:06 »

Tuning rátesz 50-60 Nm-t, a maradék 50 már nem tudom mennyire elég tartósan.
Ezen nem aggódnék, főleg ha még így is a határérték alatt van.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #6568 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 21:45:41 »

Ezen nem aggódnék, főleg ha még így is a határérték alatt van.
Én nem aggódok. Még nem gondoltam tuningra, bár ki tudja. Talán egyszer, majd valamikor.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6569 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 21:59:05 »

http://www.getrag.com/en/products/manualshift/manual_transmissions_mt/manual_transmissions_mt.html

Nekem az az érzésem, hogy a 450Nm-es van a mondiban.
Meg kéne nézni, melyik hasonlít rá a legjobban.
A legerősebb váltó 480 Nm.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6570 Dátum: 2015.01.26 hétfő, 18:30:49 »

http://www.getrag.com/en/products/manualshift/manual_transmissions_mt/manual_transmissions_mt.html

Nekem az az érzésem, hogy a 450Nm-es van a mondiban.
Meg kéne nézni, melyik hasonlít rá a legjobban.
A legerősebb váltó 480 Nm.

Aki már látta élőbe olyat kéne megkérdezni. Smiley Mindenesetre jó, hogy nem az a *** akadós peugeot váltó van a fordokba az valami iszonyat ***, már több pözsőba is próbáltam.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6571 Dátum: 2015.01.26 hétfő, 23:02:13 »

Ma kidobtam a kukába egy repedt gyújtás trafót, egy fontószelepházat, és két pierburg szelepet. Új árukat számolva most úgy 100e huf landolt a szemétbe...

Persze ez mind xar volt, de elmondhatom higy ezeket én már kétszer kifizettem... hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #6572 Dátum: 2015.01.27 kedd, 13:22:04 »

Háát... így legyen. Tudni kell, hogy pl az adott váltó mekkora nyomatékot bír el... pl az oppel omega váltója 250Nm-ert, a motor meg pont ennyit ad le...
Az mk3 ótómata is 300 Nm-ert tud leadni, a motort vissza is fogták, az automatánál emlékeim szerint 300 Nm-ert ad le a 2.0.
Nap mint nap látok transit szerű járgányokat a 3 literes dízellel. A váltó nem bírja... úgy törnek a fogaskerekek, mint a ropi.
Na itt aztán nincs tartalék, sőt. Ha erre még ráadnál 20%-ot, pár hónap múlva cserés lenne.
Nyilván a 2.0-ást lehet húzni, de hogy a 2-2-est meddig... a fene se tudja.
És ez csak az egyik része a hajtásláncnak.
A gyorsulóbajnokok úgy cserélgetik a féltengelyeket, mint mi a légszűrőt, vagy még sűrűbben.
Van egy hondás, neki kb 10 gyorsulást bír ki egy féltengely.
Fyi: http://www.thenewmondeo.fordmedia.eu/documents/FordMondeo_EU.pdf
38-41. oldal
2,0: MMT6, 340Nm
2,2: M66, 420Nm (max 450Nm )
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.27 kedd, 13:27:11 írta Relhist » Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #6573 Dátum: 2015.01.27 kedd, 14:33:54 »

Fyi: http://www.thenewmondeo.fordmedia.eu/documents/FordMondeo_EU.pdf
38-41. oldal
2,0: MMT6, 340Nm
2,2: M66, 420Nm (max 450Nm )


Ez alapján még véletlenül se ugyanaz a váltó van a 2.0-ban mint a 2.2-ben.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6574 Dátum: 2015.01.27 kedd, 14:39:57 »

Ez alapján még véletlenül se ugyanaz a váltó van a 2.0-ban mint a 2.2-ben.
ezt szerintem senki nem állította.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #6575 Dátum: 2015.01.27 kedd, 14:51:30 »

ezt szerintem senki nem állította.

Csak arról ment a vita hogy mennyit bírhat egy adott váltó és mennyire van túlméretezve. Ha úgy lenne mint ahogy Kotta írta ha jól emlékszem hogy az adott legerősebb motor nyomatékának a kétszeresét is bírná, akkor nem kellene a 2.2-höz másik kézi. De másik van, teljesen más áttételekkel. Úgyhogy lehet a 2.0-nál egy komolyabb tuning eredményeképpen széthullhat a váltó. Csak erre írtam.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6576 Dátum: 2015.01.27 kedd, 14:57:18 »

Csak arról ment a vita hogy mennyit bírhat egy adott váltó és mennyire van túlméretezve. Ha úgy lenne mint ahogy Kotta írta ha jól emlékszem hogy az adott legerősebb motor nyomatékának a kétszeresét is bírná, akkor nem kellene a 2.2-höz másik kézi. De másik van, teljesen más áttételekkel. Úgyhogy lehet a 2.0-nál egy komolyabb tuning eredményeképpen széthullhat a váltó. Csak erre írtam.
mondeónál én még nem hallottam széthullott váltóról,ami a tuningot nem bírta.persze lehet,hogy van,de szerintem nem jellemző.Hiszen egy normális tuning is felhúzza a nyomatékot a 2.0tdcinél is akár 400Nm fölé,és egy 2.2nél 500Nm környékére.
Ezeknél brutálisabb felhúzást már lehet,hogy több alkatrész is töréssel,idő előtti kopással tolerálja.A tuning cégek szerint is általában a váltó-kuplung-lendkerék a gyenge láncszem,nyilván ők találkoztak a legtöbb esettel.De egy mondit 20-25%ig normálisan károsodás nélkül lehet teljesítménynövelni,és +30%nyomatékot.ezt Endynek szeretettel.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #6577 Dátum: 2015.01.27 kedd, 15:06:36 »

mondeónál én még nem hallottam széthullott váltóról,ami a tuningot nem bírta.persze lehet,hogy van,de szerintem nem jellemző.Hiszen egy normális tuning is felhúzza a nyomatékot a 2.0tdcinél is akár 400Nm fölé,és egy 2.2nél 500Nm környékére.
Ezeknél brutálisabb felhúzást már lehet,hogy több alkatrész is töréssel,idő előtti kopással tolerálja.A tuning cégek szerint is általában a váltó-kuplung-lendkerék a gyenge láncszem,nyilván ők találkoztak a legtöbb esettel.De egy mondit 20-25%ig normálisan károsodás nélkül lehet teljesítménynövelni,és +30%nyomatékot.ezt Endynek szeretettel.

És szerinted a 140-ről 163-ra húzott motornál ha tuningolnak, akkor a 140-ről indulva teszik vagy a 163-ról? Igazából úgy néz ki tényleg csak a vezérlésben különböznek. Viszont tuning oldalakon más-más értéket írna a két motorra.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #6578 Dátum: 2015.01.27 kedd, 16:27:21 »

Csak arról ment a vita hogy mennyit bírhat egy adott váltó és mennyire van túlméretezve. Ha úgy lenne mint ahogy Kotta írta ha jól emlékszem hogy az adott legerősebb motor nyomatékának a kétszeresét is bírná, akkor nem kellene a 2.2-höz másik kézi. De másik van, teljesen más áttételekkel. Úgyhogy lehet a 2.0-nál egy komolyabb tuning eredményeképpen széthullhat a váltó. Csak erre írtam.

Azt értem, hogy ennyire nem méretezik felül, de egy illesztő felületre, nem gyártanak több váltót. Ha a 2.2-nek ugyan az a felülete, akkor a váltó is ugyan az. Ennek megfelelően a váltót az erősebb motorhoz méretezik. Nem gyártanak 5-6 fajta váltót, ha a motor/váltó csatoló felület ugyan az, csak a teljesítmény más.
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #6579 Dátum: 2015.01.27 kedd, 16:31:34 »

Azt értem, hogy ennyire nem méretezik felül, de egy illesztő felületre, nem gyártanak több váltót. Ha a 2.2-nek ugyan az a felülete, akkor a váltó is ugyan az. Ennek megfelelően a váltót az erősebb motorhoz méretezik. Nem gyártanak 5-6 fajta váltót, ha a motor/váltó csatoló felület ugyan az, csak a teljesítmény más.

Hát pedig a 2.2-es váltója más. Legalábbis a linkelt doksi alapján.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6580 Dátum: 2015.01.27 kedd, 17:56:39 »

Azt értem, hogy ennyire nem méretezik felül, de egy illesztő felületre, nem gyártanak több váltót. Ha a 2.2-nek ugyan az a felülete, akkor a váltó is ugyan az. Ennek megfelelően a váltót az erősebb motorhoz méretezik. Nem gyártanak 5-6 fajta váltót, ha a motor/váltó csatoló felület ugyan az, csak a teljesítmény más.

Pedig de, más a váltó! Más a fokozatkiosztás, áttételezés, más a rüki áttétel, kiosztás ...stb. Balra föl vs jobbra le, az M66-os hosszabb úton is jár...  hehe

A váltógomb anyaga, na az közös!  wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6581 Dátum: 2015.01.27 kedd, 18:05:18 »

Fyi: http://www.thenewmondeo.fordmedia.eu/documents/FordMondeo_EU.pdf
38-41. oldal
2,0: MMT6, 340Nm
2,2: M66, 420Nm (max 450Nm )


FYI, nem erről beszéltünk. Szerintem nem az volt a kérdés, hogy mennyit ad le a motor, hanem hogy mennyit bír ki a váltó.
Másrészt, ez már a faceliftes, a 200 lovas, nem ua, mint a 175-ös.
Például, a motor 400Nm-ert tud, és a katalógus szerint nincs túltöltés.
Lehet, hogy ebben a régi váltó van.. ami csak 400Nm-ert tud, ezért nem engedték a túltöltést.
Nem tudom, csak eshetőség.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.27 kedd, 18:10:36 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6582 Dátum: 2015.01.27 kedd, 18:19:54 »

mondeónál én még nem hallottam széthullott váltóról,ami a tuningot nem bírta.persze lehet,hogy van,de szerintem nem jellemző.Hiszen egy normális tuning is felhúzza a nyomatékot a 2.0tdcinél is akár 400Nm fölé,és egy 2.2nél 500Nm környékére.
Ezeknél brutálisabb felhúzást már lehet,hogy több alkatrész is töréssel,idő előtti kopással tolerálja.A tuning cégek szerint is általában a váltó-kuplung-lendkerék a gyenge láncszem,nyilván ők találkoztak a legtöbb esettel.De egy mondit 20-25%ig normálisan károsodás nélkül lehet teljesítménynövelni,és +30%nyomatékot.ezt Endynek szeretettel.

Én sem hallottam még egyről sem, annak ellenére, hogy azért nem ritka madár a 2,2-es.
És akinek gondja lesz a váltóval, az jó eséllyel ide fog jönni. Rá tudnék kérdezni amúgy...
Az idő előtti kopás... a váltó mindig kopik. Lehet, hogy egy nyomatékszegény benzinessel lemegy egy váltó 800e kilométert (szívóban nincs is 6 sebességes?), de a dízelben kevesebbet, a chippeltben meg még kevesebbet. De mennyivel... na ezt senki sem tudja (azaz, én nem).
Ahogy a chip is csökkenti a motor élettartamát, de mennyit: mondjuk a 600e helyett 550 lesz? Hááát... ez még nem tűnik olyan veszélyesnek.
És szerintem kb ennyit csökkenti. Vagy még ennyit sem.
Ha túlhúzzák (nem tudom, hol a határ), biztos előbb ki lehet nyírni a kuplungot, lendkereket, váltót.
Én nem igazán figyelem a 4-es topicot (most már a 3-ast se  vigyor3), de bevallom, én nem túl sok esettel találkoztam, ami chipre vezethető vissza: pár turbó repült szét, néhány injektor nem bírta a strapát... szóval nagy dolgok nem történtek.
Ennyi meg gondolom, belefér.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6583 Dátum: 2015.01.27 kedd, 18:38:24 »

FYI, nem erről beszéltünk. Szerintem nem az volt a kérdés, hogy mennyit ad le a motor, hanem hogy mennyit bír ki a váltó.
Másrészt, ez már a faceliftes, a 200 lovas, nem ua, mint a 175-ös.
Például, a motor 400Nm-ert tud, és a katalógus szerint nincs túltöltés.
Lehet, hogy ebben a régi váltó van.. ami csak 400Nm-ert tud, ezért nem engedték a túltöltést.
Nem tudom, csak eshetőség.

A túltöltésen mit kell érteni? Tovább engedi a turbót tölteni egy bizonyos szintig?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6584 Dátum: 2015.01.27 kedd, 21:23:02 »

A túltöltésen mit kell érteni? Tovább engedi a turbót tölteni egy bizonyos szintig?

Nem tudom... valószínűleg. Vagy csak CR nyomást emel, esetleg túllépi a környezetvédelmi normát.
Vagy más  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #6585 Dátum: 2015.01.27 kedd, 23:01:45 »

A váltó NM tűréséhez kapcsolódóan csak halkan szólok hozzá, mivel én még nagyon "ismerkedő vagyok" a Mondeo-val, de BMW-nél pld. az 5Hp18-as váltót (itt most automatáról beszélek) többféle konstrukcióban készítették. Mindegyik váltó típusa az 5Hp18 volt, de más volt a wandler, az áttételek, adott évjárat felett meg már más volt a vezérlőtömbje és a csatlakozója is.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6586 Dátum: 2015.01.28 szerda, 06:47:54 »

Nem tudom... valószínűleg. Vagy csak CR nyomást emel, esetleg túllépi a környezetvédelmi normát.
Vagy más  vigyor3
turbónyomást biztos nem.mk3.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #6587 Dátum: 2015.01.28 szerda, 08:55:11 »

Én sem hallottam még egyről sem, annak ellenére, hogy azért nem ritka madár a 2,2-es.
És akinek gondja lesz a váltóval, az jó eséllyel ide fog jönni. Rá tudnék kérdezni amúgy...
Az idő előtti kopás... a váltó mindig kopik. Lehet, hogy egy nyomatékszegény benzinessel lemegy egy váltó 800e kilométert (szívóban nincs is 6 sebességes?), de a dízelben kevesebbet, a chippeltben meg még kevesebbet. De mennyivel... na ezt senki sem tudja (azaz, én nem).
Ahogy a chip is csökkenti a motor élettartamát, de mennyit: mondjuk a 600e helyett 550 lesz? Hááát... ez még nem tűnik olyan veszélyesnek.
És szerintem kb ennyit csökkenti. Vagy még ennyit sem.
Ha túlhúzzák (nem tudom, hol a határ), biztos előbb ki lehet nyírni a kuplungot, lendkereket, váltót.
Én nem igazán figyelem a 4-es topicot (most már a 3-ast se  vigyor3), de bevallom, én nem túl sok esettel találkoztam, ami chipre vezethető vissza: pár turbó repült szét, néhány injektor nem bírta a strapát... szóval nagy dolgok nem történtek.
Ennyi meg gondolom, belefér.
Tapasztalatból írom, hogy bírja a váltó a 400 Nm-t, sőt a lendkerék is. Egyébként is, ezek a csúcsértékek, átlagos üzemben lehet el sem éri ezeket az értékeket. Az, hogy milyen károsodás lesz egy autóban (váltó-kuplung-lendkerék), leginkább felhasználó függő. Széria autót is kuplungosra lehet hajtani 100ezer km-nél... szóval mind-mind használat, én csak azt tudom mondani.
Egy-egy előzésnél, gyorsítánál vannak ezek az értékek maximumon, de az sem tartósan...

Érdekesség egy off autónál:
Egy 1.3 cdti (75le) corsanál, sima common rail jeladó becsapással, az 1600-bar kb 1800-ig volt felhúzva új kora óta ( kb 90le). Ezáltal lényegesen jobban ment, semmi baja nem volt. 260ezer km-nél egyszer csak úgy megindult az autó, mint ha még +20% rátettek volna.. semmi hibakód, letiltás. így is használták egy ideig (5000 km-t biztosan), míg egyszer csak gázolaj szag jött. A nagynyomású szivattyúból már kívűl is jött a gázolaj. Szétszedték, új tömítéskészlet , próbapad... 30ezer Ft volt. Ami érdekes, hogy a plusz teljesítményt az okozta, hogy egy belső tömítés is kiszakadt, és ezáltal a szabályzás még följebb került, akár 2000-2500 bar közé is mehetett:) és ami egy pozitívum , hogy valószínű ez a nagy nyomás a befecskendezőket is kitisztította, mivel a szivattyú felújítás után olyan egyenletes lett az alapjárat, mint új korában. Előtte volt hogy hidegen néha "bekerrent". Persze az autó visszatért az eredeti teljesítményszintre:) Tartósan biztosan nem bírta volna...








Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6588 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 18:17:51 »

Hallo ausz Obertauern!

Az egy dolog, hogy éjcaka -15 fok volt és reggeli indításnák az első fél másodperc kicsit kopogós, na de az, hogy a hidegtől hol az egyik hol a másik oldali hangszórók nem szólnak... Meg néha front light maulfunction hibaüzenet...

Dasz iszt ájne gúte Ford laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6589 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 18:22:17 »

Hallo ausz Obertauern!

Az egy dolog, hogy éjcaka -15 fok volt és reggeli indításnák az első fél másodperc kicsit kopogós, na de az, hogy a hidegtől hol az egyik hol a másik oldali hangszórók nem szólnak... Meg néha front light maulfunction hibaüzenet...

Dasz iszt ájne gúte Ford laugh

Kapcsold be az xenon cső és a hangszóró előmelegítőt.  vigyor3
Szerintem nem jó a német helyesírásod.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6590 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 19:04:01 »

Hallo ausz Obertauern!

Az egy dolog, hogy éjcaka -15 fok volt és reggeli indításnák az első fél másodperc kicsit kopogós, na de az, hogy a hidegtől hol az egyik hol a másik oldali hangszórók nem szólnak... Meg néha front light maulfunction hibaüzenet...

Dasz iszt ájne gúte Ford laugh
na mivan?száműztek kamcsatkába?vagy a kormánynak már nincs pénze rendes nyaralásra vinni nyugatra? hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6591 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 19:05:48 »

na mivan?száműztek kamcsatkába?vagy a kormánynak már nincs pénze rendes nyaralásra vinni nyugatra? hehe

Nem tudják mit csináljanak vele, egyelőre jegelik....  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6592 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 19:06:38 »

Nem tudják mit csináljanak vele, egyelőre jegelik....  eplus2
az nem baj,de az autóért kár..... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #6593 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 19:41:02 »

Hallo ausz Obertauern!

Az egy dolog, hogy éjcaka -15 fok volt és reggeli indításnák az első fél másodperc kicsit kopogós, na de az, hogy a hidegtől hol az egyik hol a másik oldali hangszórók nem szólnak... Meg néha front light maulfunction hibaüzenet...

Dasz iszt ájne gúte Ford laugh
Szerencséd, hogy a Gamsleiten2 nem megy, így van mire hivatkozni, hogy miért nem síelted meg ezt a pályát! Papírkutya!
PS: volt már Tauernrunde?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6594 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 21:16:01 »

Hallo ausz Obertauern!

Az egy dolog, hogy éjcaka -15 fok volt és reggeli indításnák az első fél másodperc kicsit kopogós, na de az, hogy a hidegtől hol az egyik hol a másik oldali hangszórók nem szólnak... Meg néha front light maulfunction hibaüzenet...

Dasz iszt ájne gúte Ford laugh

"front light maulfunction hibaüzenet" Ezt nekem is csinálja egy ideje, ilyenkor újra állítja a fényszóró magasságot. Mitől lehet ez?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
BRoland
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203



E-mail
« Új hozzászólás #6595 Dátum: 2015.02.03 kedd, 07:36:10 »

"front light maulfunction hibaüzenet" Ezt nekem is csinálja egy ideje, ilyenkor újra állítja a fényszóró magasságot. Mitől lehet ez?
"front light maulfunction hibaüzenet" - ilyet nekem is dob, ha a fényszóró be van kapcsolva és leállítom a motort, majd újraindítom. Ha előbb lekapcsolom a fényszórót és úgy állítom le, majd indítok , nincs hibaüznet.
Állítólag nem megfelelő teljesítményű valamelyik izzóm (xenon)...
Naplózva

Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI EcoBlue Titanium, 2019, 5D
---------------------------------------------------------
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium Individual, 2013, Turnier;
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium, 2008, 5D;

Egy nap 24 órából áll, egy rekeszben 24 sör van...ez nem lehet véletlen
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6596 Dátum: 2015.02.03 kedd, 14:34:38 »

"front light maulfunction hibaüzenet" - ilyet nekem is dob, ha a fényszóró be van kapcsolva és leállítom a motort, majd újraindítom. Ha előbb lekapcsolom a fényszórót és úgy állítom le, majd indítok , nincs hibaüznet.
Állítólag nem megfelelő teljesítményű valamelyik izzóm (xenon)...

Nekem új mind2 és ráadásul osram. De az előzővel is csinálta.
Nem lehet azért, mert automata kapcsoláson van a fényszóró bekapcsolás?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6597 Dátum: 2015.02.03 kedd, 17:37:49 »

Nekem új mind2 és ráadásul osram. De az előzővel is csinálta.
Nem lehet azért, mert automata kapcsoláson van a fényszóró bekapcsolás?

Azért csinálja, mert a lámpacsatlakozója egy g*né. Pattintsd szét, (hátoldal levétele után egy bicska sörnyitóval aláfeszítve old a retesz) nyomj bele WD40 - et vagy más kontaktsprayt és 3 év, 2nap, 5óráig nem lesz vele gond. Vagy kérjél meg valakit minitalin sörér...

 wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #6598 Dátum: 2015.02.03 kedd, 18:44:03 »

Azért csinálja, mert a lámpacsatlakozója egy g*né. Pattintsd szét, (hátoldal levétele után egy bicska sörnyitóval aláfeszítve old a retesz) nyomj bele WD40 - et vagy más kontaktsprayt és 3 év, 2nap, 5óráig nem lesz vele gond. Vagy kérjél meg valakit minitalin sörér...

 wave

Jah ez a fő csatlakozó ugye ami a lámpatestbe vezet? Mert az szét volt szedve mostanság kétszer is és azóta csinálja mivel kivettük a komplett lámpatestet úgy cseréltünk izzót.  Az egyik oldalon ráadásul le is tört a biztosító műanyag ami bepattan, de nem hiszem, hogy attól lehet, mert már előtte is csinálta mielőtt letört.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #6599 Dátum: 2015.02.03 kedd, 19:12:26 »

Jah ez a fő csatlakozó ugye ami a lámpatestbe vezet? Mert az szét volt szedve mostanság kétszer is és azóta csinálja mivel kivettük a komplett lámpatestet úgy cseréltünk izzót.  Az egyik oldalon ráadásul le is tört a biztosító műanyag ami bepattan, de nem hiszem, hogy attól lehet, mert már előtte is csinálta mielőtt letört.

A csatlakozónál a kánya. A fül meg azért lesz szívás, mert nem tömit a hátlap és párásodni és koszkoszolódni fog belül.
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Oldalak: 1 ... 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 139 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.