Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:02:25 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 ... 142   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motor  (Megtekintve 2214275 alkalommal)
0 Felhasználó és 53 vendég van a témában
Tomo7
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 151


E-mail
« Új hozzászólás #2100 Dátum: 2011.03.23 szerda, 21:07:19 »

Kösz , ezt holnap kipróbálom...

ettől függetlenül van e valakinek olyam leírása, ami a RF-es távirányítós kulcs tanítására vonatkozik, és nem az amit Rocco feltett az elektro-s topicba?
köszönöm.

amit Rocco irt annyival módosítanám hogy a 3. pontban elég egy rövid gomb nyomás nem kell hosszan nyomni.
ha az akku levétel után nem működik egyből akkor így tanítsad

« Utoljára szerkesztve: 2011.03.23 szerda, 21:24:09 írta Tomo7 » Naplózva

ex 1997.03. MKII. Mondeo Turnier 1.6
ex 2000.05. MKII. Mondeo Turnier 1.8TD

2008 S-max 1,8TDCI
undok
Vendég
« Új hozzászólás #2101 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 18:14:24 »

Sziasztok újra itt! rinya

Csak baxaxik az a kp zár távirányító! Akku sarus módszer sem segített. Rocco infoja alapján lehet kábel hiba valahol az anyós fotelja alatt, de Ő sajna nem tudja, hogy a küszöb mellett, vagy ténylegesen a fotel alatt fut a kábel. Magyarul: ki kell hogy szedjem a hokedlit ahhoz hogy ezt megtaláljam?
Szerelte már valaki?
Köszi.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2102 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 19:56:21 »

Na,egy ilyet majd kipróbálok....
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1447851815
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2103 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 20:48:35 »

Csak pénzt ne adj érte és próba után vidd vissza szépen. (hát te még tudod fokozni a szint süllyedését? eplus2)
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2104 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 21:40:43 »

Csak pénzt ne adj érte és próba után vidd vissza szépen. (hát te még tudod fokozni a szint süllyedését? eplus2)
szívócsőbe épített turbo...vízüzem...de ma levizsgázott az autó...újabb két évem lett rá,hogy befejezzem...
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2105 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 21:52:26 »

Sziasztok újra itt! rinya

Csak baxaxik az a kp zár távirányító! Akku sarus módszer sem segített. Rocco infoja alapján lehet kábel hiba valahol az anyós fotelja alatt, de Ő sajna nem tudja, hogy a küszöb mellett, vagy ténylegesen a fotel alatt fut a kábel. Magyarul: ki kell hogy szedjem a hokedlit ahhoz hogy ezt megtaláljam?
Szerelte már valaki?
Köszi.
szereltem. nem kell kiszedni a fotelt. a küszöb takaró műanyagot kell leszedni, majd a padlókárpitot felhajtani. az ülést kopp hátra tolod.  az ülés sínek elejénél a kárpit alatt van egy keresztmerevítő. azon megy keresztül egy műanyag burkolatba a kábelköteg.

ezt a műanyagburkolatot kell felnyitni óvatosan, mert körbe van ragasztva. van jónéhány vezeték, ami gyárilag itt van toldva. ha valamikor beázott a kocsi a pollenszűrőnél, akkor a lé ide folyik és a forrasztások szétrohadnak. ezeket le kell tisztázni, újra forrasztani, zsugorcsövezni. ha nedvesség is van, akkor haladéktalanul szigeteld le a pollenszűrő házat.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2106 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 21:54:42 »

hülyéskedsz? minek ez? 18 éves koromban voltam oda ilyen baromságért és meg is oldottam. egy a kipucsőbe passzoló csapágy oszt szevasz.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #2107 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 22:38:00 »

szívócsőbe épített turbo...vízüzem...

He? Cheesy
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2108 Dátum: 2011.03.25 péntek, 07:35:29 »

He? Cheesy
http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_elmelet/magnum_hypercell_water4gas_vizhajtas-teljes_h2o_kit-motorspecifikus
http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_reszletes/magnum_twist-air_leggyorsito_spiral-fogyasztascsokento5

Csak kettő az agymenések közül.A vaterán van egy árus,bebizonyította,hogy a 2. vh-ban a vízzel gyorsabban-magasabbra és messzebbre repültek a gépek.Szegény keveri a dolgokat,mert valóban volt víz-metanol befecskendező rendszer de ez csak többlet teljesítményt adott kb. 2 percig.Utána kukás lett a motor,mert ennyit bírt a terhelésből.A szövetségesek például nem is használták,a németeknél volt elterjedt (őket kergették leginkább,a háború végén,a szövetségesek más úton haladtak)
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #2109 Dátum: 2011.03.25 péntek, 11:44:49 »

http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_elmelet/magnum_hypercell_water4gas_vizhajtas-teljes_h2o_kit-motorspecifikus
http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_reszletes/magnum_twist-air_leggyorsito_spiral-fogyasztascsokento5

Csak kettő az agymenések közül.A vaterán van egy árus,bebizonyította,hogy a 2. vh-ban a vízzel gyorsabban-magasabbra és messzebbre repültek a gépek.Szegény keveri a dolgokat,mert valóban volt víz-metanol befecskendező rendszer de ez csak többlet teljesítményt adott kb. 2 percig.Utána kukás lett a motor,mert ennyit bírt a terhelésből.A szövetségesek például nem is használták,a németeknél volt elterjedt (őket kergették leginkább,a háború végén,a szövetségesek más úton haladtak)

A hidrogén-oxigén elegy nem hülyeség. Bizonyos mennyiségben tényleg fogyasztáscsökkentő és teljesítményfokozó, de nyilván nem szabad túlzásba vinni, mert megvannak a maga hátrányai (pl sokkal nagyobb hőmérsékleten ég, a keletkező víz pedig nem tesz túl jót).
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2110 Dátum: 2011.03.25 péntek, 13:08:35 »

A hidrogén-oxigén elegy nem hülyeség. Bizonyos mennyiségben tényleg fogyasztáscsökkentő és teljesítményfokozó, de nyilván nem szabad túlzásba vinni, mert megvannak a maga hátrányai (pl sokkal nagyobb hőmérsékleten ég, a keletkező víz pedig nem tesz túl jót).
Hát na,de most minden autóipari és kőolaj lobbit félretéve ezek a motorok nem erre lettek kitalálva (mintahogy etanolra sem...) Másrészt a háborúban kb. 30 órára tervezték a motorok élettartamát...A gázturbináknál gyakorlatilag azóta használják,hogy sikerült megbízható hajtóműveket létrehozni.De az ugye más technika és még ott sem 100%-ban csak keverve égetik (igaz csak a földön illetve katonai gépeken a levegőben is,de nem sokáig) A kilépő gázhőmérsékletre ugyanúgy érzékenyek,pedig anyagban nagyobb mértékben hőálló fémből készülnek a lapátok (jellemzően titán)
Ha vízzel akarunk autózni,ott a gőzgép,aminél a fűtőegységet (kazán) bármilyen (folyékony) energiahordozóval lehet fűteni.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.25 péntek, 16:30:48 írta misi107 » Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2111 Dátum: 2011.03.25 péntek, 13:15:40 »

Mindenesetre ma visszakaptam az autót némi hibával...először is átment a műszakin,bár az olajfolyásra kapott ejnye-bejnyét,de más gond nem volt.Illetve a vizsgáztató nem látta.Ugyanis a télen valamikor eltört a jobboldali rugó is...de ezt én is csak ma vettem észre,amikor raktam fel a nyári gumikat.Eléggé rozsdás volt a felülete,amikor a téliket tettem fel,akkor még jó volt....
De,a szerelőhöz menet hívott,hogy nem indul...mi a baja?Azt hittem lehidalok...ott van kb. 5-6 szerelő és nem tudják,a tulajtól kell kérdezni...okéj.Kulcs elfordít,nem megy a szivattyú.? Doboz ki,20a-s biztosíték kiégve (bár látni nem lehetett,ez tény,hiába átlátszó.Nekem is meg kellett minden mozgatni,hogy tényleg szétessen...) De könyörgöm,ennyi bába között elveszett a gyerek?Szerintem alap,hogy ha nem indul az autó (mert nem forgott az önindító és azt hitték,az romlott el...) akkor azért a biztiket csak végignézi az ember...
Naplózva
undok
Vendég
« Új hozzászólás #2112 Dátum: 2011.03.25 péntek, 18:00:25 »

szereltem. nem kell kiszedni a fotelt. a küszöb takaró műanyagot kell leszedni, majd a padlókárpitot felhajtani. az ülést kopp hátra tolod.  az ülés sínek elejénél a kárpit alatt van egy keresztmerevítő. azon megy keresztül egy műanyag burkolatba a kábelköteg.

ezt a műanyagburkolatot kell felnyitni óvatosan, mert körbe van ragasztva. van jónéhány vezeték, ami gyárilag itt van toldva. ha valamikor beázott a kocsi a pollenszűrőnél, akkor a lé ide folyik és a forrasztások szétrohadnak. ezeket le kell tisztázni, újra forrasztani, zsugorcsövezni. ha nedvesség is van, akkor haladéktalanul szigeteld le a pollenszűrő házat.

Köszi Astor..
Akkor megvan a hétvégi program...  wave
Ha sikerült és megoldódott valami, akkor majd vissza vauvau-zok a tapasztaltakról....
Üdv.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.30 szerda, 10:17:48 írta Joe » Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2113 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 14:45:57 »

Hali!

Csak egy kérdés:
Nálunk mi szerepe van a szívósoron lévő második csőnek?
Gondolom valami vákuum cső, viszont a 3-as V6-ban le van dugózva, akkor az honnan vákuumol?

Félreértések végett: csak talált kép.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.28 hétfő, 14:48:26 írta Kuk3sz » Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2114 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 17:38:47 »

Belső levegőkeringetés, EGR, vákuumos második szelepsor nyitás MK I-en. integet2
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2115 Dátum: 2011.03.29 kedd, 21:31:08 »

Hali!

Na ma nekiestem a szívósor kipucolásának és hát khmmm nem gyenge látvány fogadott.
Lekaptam a szívósort, meg alatta amibe az injektorok vannak. A 2. toroknál konkrétan annyi retek volt, hogy nem lehetett látni a szelepeket. Amennyire befértem kipucolgattam, meg az injektor részt is, a szívósor már holnapra marad, azt még be kell áztatni. Viszont ha szemben álltok a motorral, felül az alapjárati motor alatt megy a szívócsonkba egy gumicső, ami a légszűrő gumiharangjából megy oda. Na az alapjárati motornál meg van toldva egy "Y"-nal amiből egy vak műanyag cső jön ki. Nem tudjátok annak a műanyag csőnek mi szerepe van? Mert láttam olyan motort amin gyárilag nincs, plusz az az '"Y" gumi nyakban kettérepedt rgo cserés, viszont ha nincs semmi értelme a vak csőnek, akkor kicserélem egy sima egyenes gumicsőre.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2116 Dátum: 2011.03.29 kedd, 21:42:56 »

Erről beszélek nyuszómuszó:
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.29 kedd, 21:47:07 írta Kuk3sz » Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2117 Dátum: 2011.03.29 kedd, 22:10:01 »

Erről beszélek nyuszómuszó:

Cseréld ki és élvezd a "moosing noise"-t...amiatt van benne vak cső.Torlódik a levegő és hülye hangja van.Nézd meg a vieóimat a youtube-n!Lehet hallani.Nálam időről-időre előjön,most egy kriksz-kraksz vízcső van berakva,azzal sikerült a minimálisra csökkenteni a jelenséget.Drof írt róla a másik fórumon képekkel.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2118 Dátum: 2011.03.29 kedd, 22:24:14 »

Cseréld ki és élvezd a "moosing noise"-t...amiatt van benne vak cső.Torlódik a levegő és hülye hangja van.Nézd meg a vieóimat a youtube-n!Lehet hallani.Nálam időről-időre előjön,most egy kriksz-kraksz vízcső van berakva,azzal sikerült a minimálisra csökkenteni a jelenséget.Drof írt róla a másik fórumon képekkel.

Na várjunk csak, tegyük helyre a dolgokat. A moosing noise az, az a "duda hang, amit az alapjárati motor szokott generálni? Mert az nálam csak nyáron, nagy melegben, városban sok megállással (piros lámpa) szokott előjönni.
Egyszer kipucoltam az alapjárati motrot, nyár volt, pucolás után elég halkan jött elő, aztán fokozatosan visszahangosodott.

Meg értem én, hogy mire kell ez, viszont akkor ezek szerint az mk1 v6-nal lehet, hogy gyárilag nincs a cső és 2-re már ezt is "megoldották"?
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.29 kedd, 22:30:30 írta Kuk3sz » Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2119 Dátum: 2011.03.29 kedd, 22:34:23 »

Apropó, attól, hogy ez az Y cső a szívócsonk csatlakozásánál nyakban ketté volt repedve és fals levegőt szívott, okozhatja azt, hogy csak szélvédőre fújja a levegőt? Belül még nem kaptam szét a középkonzolt utána járni, viszont kívül mindegyik vékony vákuumcső amik lehetnek is hibaforrások sértetlen.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2120 Dátum: 2011.03.29 kedd, 22:40:40 »

Apropó, attól, hogy ez az Y cső a szívócsonk csatlakozásánál nyakban ketté volt repedve és fals levegőt szívott, okozhatja azt, hogy csak szélvédőre fújja a levegőt? Belül még nem kaptam szét a középkonzolt utána járni, viszont kívül mindegyik vékony vákuumcső amik lehetnek is hibaforrások sértetlen.
nemhiszem.a szélvédőre fújás mástól is lehet,a vákumcsöve az elosztóból megy a fűtésboxra.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2121 Dátum: 2011.03.29 kedd, 22:45:08 »

nemhiszem.a szélvédőre fújás mástól is lehet,a vákumcsöve az elosztóból megy a fűtésboxra.

szomoru1 Akkor csak nem úszom meg a szétszerelést.  szomoru1
Na mind1, mindettől függetlenül azáltal, hogy fals levegőt szívott nm érzékeltem belőle semmit, se menet közben, se alapjáraton, pöcc röff bárhol bármikor.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2122 Dátum: 2011.03.29 kedd, 22:47:45 »

Na várjunk csak, tegyük helyre a dolgokat. A moosing noise az, az a "duda hang, amit az alapjárati motor szokott generálni? Mert az nálam csak nyáron, nagy melegben, városban sok megállással (piros lámpa) szokott előjönni.
Egyszer kipucoltam az alapjárati motrot, nyár volt, pucolás után elég halkan jött elő, aztán fokozatosan visszahangosodott.

Meg értem én, hogy mire kell ez, viszont akkor ezek szerint az mk1 v6-nal lehet, hogy gyárilag nincs a cső és 2-re már ezt is "megoldották"?
az alapjárati motornak nincs sok köze hozzá.Az,amit bekarikáztál,a gumicsőről megy a szívósorra.Az alapjárati motor mennyire befolyásolja?Szerintem semennyire.Nálam durván 1500-2500 tartományban szokott előjönni és kis gázra azonnal elmúlik.Hideg-meleg egyre megy,ez inkább az uralkodó vákumtól függ.Egy kicsit körbejártam a témát,az én meglátásom szerint,egész egyszerűen torlódik a levegő és az eltérő sebességek miatt lesz ez a hülye hang.A gyári hajlított cső arra jó,nem tud a levegő torlódni.A te megoldásod is jó,de ezek szerint nem tökéletes.Én egy szervó csövet vágtam be,tökéletes volt-egy darabig.Az angoloknál ilyen mini rezonátort,a fékolaj tartály köré tekert gumicsövet lehet látni,de volt ott a karterszűrős megoldás is.A lényeg,hogy vagy hosszú a cső és elnyeli torlódást vagy meg kell zavarni a levegő útját így elkerülendő a torlódást.Én most ezt próbálom majd ki a karterszűrővel.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2123 Dátum: 2011.03.29 kedd, 22:48:20 »

Holnap remélhetőleg visszarakom a kipucolt levegőrendszert, akksit lenullázom, újratanítom, kicsit kikormolom, ki tudja hátha visszatér bele pár lovacska abból a 170-ből ami valamikor 14 évvel ezelőtt benne lakott. Cheesy
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2124 Dátum: 2011.03.29 kedd, 22:50:14 »

Holnap remélhetőleg vis***akom a kipucolt levegőrendszert, akksit lenullázom, újratanítom, kicsit kikormolom, ki tudja hátha visszatér bele pár lovacska abból a 170-ből ami valamikor 14 évvel ezelőtt benne lakott. Cheesy
Szerintem megéri.Nekem is ott van a fusimtól kapott szívósor amit ki kellene pucolni és felrakni.Csak lusta vagyok...
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2125 Dátum: 2011.03.29 kedd, 22:53:49 »

az alapjárati motornak nincs sok köze hozzá.Az,amit bekarikáztál,a gumicsőről megy a szívósorra.Az alapjárati motor mennyire befolyásolja?Szerintem semennyire.Nálam durván 1500-2500 tartományban szokott előjönni és kis gázra azonnal elmúlik.Hideg-meleg egyre megy,ez inkább az uralkodó vákumtól függ.Egy kicsit körbejártam a témát,az én meglátásom szerint,egész egyszerűen torlódik a levegő és az eltérő sebességek miatt lesz ez a hülye hang.A gyári hajlított cső arra jó,nem tud a levegő torlódni.A te megoldásod is jó,de ezek szerint nem tökéletes.Én egy szervó csövet vágtam be,tökéletes volt-egy darabig.Az angoloknál ilyen mini rezonátort,a fékolaj tartály köré tekert gumicsövet lehet látni,de volt ott a karterszűrős megoldás is.A lényeg,hogy vagy hosszú a cső és elnyeli torlódást vagy meg kell zavarni a levegő útját így elkerülendő a torlódást.Én most ezt próbálom majd ki a karterszűrővel.

Hát nemtudom, erről a "búgásról" én olyasmiket hallottam/olvastam, hogy az alapjárati motor generálja és hogy meg kell pucolni rendesen és elmúlik na nálam el nem múlt, nagyon halk lett, de pár hét alatt újra hangos lett. Ettől függetlenül igaz lehet amit te is írsz, mert amikor legelőször előjött én is "bezartam" h úristen miez, aztán ezt a gumicsövet egy kicsit a gumiharang utántól összenyomtuk utána egy pillanatra elhallgatott, amíg összenyomtuk, viszont egyúttal majdnem le is fulladt
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2126 Dátum: 2011.03.29 kedd, 22:57:51 »

Szerintem megéri.Nekem is ott van a fusimtól kapott szívósor amit ki kellene pucolni és felrakni.Csak lusta vagyok...

Holnap kiderül. Nagyon bízok benne, mert az érzem, h most sem megy rosszul a verda, de sokkal jobban ment úgy 50ezer km-rel ezelőtt mikor az enyém lett. Jó lenne hozni a gyári 8.7-t 0-100-ra. Cheesy
Ha ezzel megvagyok szívesen "mérkőznék" egy v6-tal kíváncsiságképpen. Cheesy
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2127 Dátum: 2011.03.29 kedd, 23:16:51 »

Misi!

Írtad anno, hogy kicserélted a kormányátvezetés tömítését.
Milyen tünetei voltak a szétmentnek, mennyi volt az új és zopás kicserélni?
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #2128 Dátum: 2011.03.29 kedd, 23:25:29 »

Ha ezzel megvagyok szívesen "mérkőznék" egy v6-tal kíváncsiságképpen. Cheesy

Okés, kimehetünk bármikor az Iveco-hoz (ipari park a Megyeri út felé). Ott van egy hosszú, egyenes, tökéletes aszfaltú, nulla forgalmú út, (de persze nemárt este menni). Én is kíváncsi vagyok mit fut másik V6 ellen.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2129 Dátum: 2011.03.29 kedd, 23:32:56 »

Misi!

Írtad anno, hogy kicserélted a kormányátvezetés tömítését.
Milyen tünetei voltak a szétmentnek, mennyi volt az új és zopás kicserélni?
Előzmény annyi,hogy esőben beverte a vizet és a rossz gumi miatt szorult a kormány.Van benne egy műanyag gyűrű,kell bele,ne vedd ki!Nekem ebből simán kiesett,annyira elkopott és csak a szakadt gumit gyűrte.Gyorsulni mennék,de messze van.Ennyire:

Egyszerű, otthon is kb. fél óra alatt elvégezhető művelet. Előzménye, hogy ázott a lábam vizes környezetben való vezetéskor és ilyenkor a kormányt is nehezebb volt forgatni. A beázás oka lehet a fűtőrendszer eltömődése is, de szerencsére most egyszerűbb volt a helyzet. Az ominózus tömítést a pedálsor és a szőnyeg alatt találjuk, kb. 5e ft az ára,ami nem sok, de rengeteg bosszúságot megspórolhatunk a cseréjével. A képen látható, hogy az enyém már egy kicsit elhasználódott az előző tulajdonosnál.
Szerszámok:

    * racsnis kulcs dugóval
    * új tömítés
    * fogó


Tekerjük ki a szőnyeget rögzítő műanyag csavart a pedál alatt. Két lyuk van benne,én egy csőrös fogóval tekertem ki. A pedálok kicsit útban lesznek, kiszedni nem érdemes őket.Ha hasonló állapotban van a gumi mint nálam folytassuk a munkát. A kormányoszlopon jelöljük be, hogy a bordástengely milyen állásban csatlakozik hozzá. Bár nem kell levenni,de lecsúszhat magától is (ha rendesen be van zsírozva, ha nincs pótoljuk hőálló zsírral és melegben nem fog a lábunkra csorogni). Ezzel meg tudjuk előzni az utólagos beállítással való vacakolást. Tekerjük szét a kormánymű-bordástengelyt egymáshoz rögzítő pánt csavarját és toljuk fel a tengelyt addig,hogy ne legyen útban. Ekkor a kormánymű csonkját látjuk. A tömítés (boltban mandzsetta néven forgalmazzák...) csak be van pattintva a padlólemezbe,némi fizikai ráhatással kijön a helyéről. Az újban van egy műanyag betét azt és a gumit körben vékonyan kenjük be zsírral. A padlólemezbe pattintsuk vissza az új tömítést (Én addig szenvedtem, amíg be nem ment  Grin). Óvatosan, hogy az új alkatrész ne sérüljön meg! Visszaszerelés értelemszerűen. A kárpit rögzítése előtt ellenőrizzük a kormány állását,ha jó akkor rögzítsük a szőnyeget.

,
,



Írta: Misi107
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.29 kedd, 23:39:03 írta misi107 » Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2130 Dátum: 2011.03.29 kedd, 23:43:15 »

Okés, kimehetünk bármikor az Iveco-hoz (ipari park a Megyeri út felé). Ott van egy hosszú, egyenes, tökéletes aszfaltú, nulla forgalmú út, (de persze nemárt este menni). Én is kíváncsi vagyok mit fut másik V6 ellen.


Okés, legyen jó a verda, azt jövőhéten valamelyik este összefuthatunk.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2131 Dátum: 2011.03.29 kedd, 23:49:15 »

Előzmény annyi,hogy esőben beverte a vizet és a rossz gumi miatt szorult a kormány.Van benne egy műanyag gyűrű,kell bele,ne vedd ki!Nekem ebből simán kiesett,annyira elkopott és csak a szakadt gumit gyűrte.Gyorsulni mennék,de messze van.Ennyire:

Egyszerű, otthon is kb. fél óra alatt elvégezhető művelet. Előzménye, hogy ázott a lábam vizes környezetben való vezetéskor és ilyenkor a kormányt is nehezebb volt forgatni. A beázás oka lehet a fűtőrendszer eltömődése is, de szerencsére most egyszerűbb volt a helyzet. Az ominózus tömítést a pedálsor és a szőnyeg alatt találjuk, kb. 5e ft az ára,ami nem sok, de rengeteg bosszúságot megspórolhatunk a cseréjével. A képen látható, hogy az enyém már egy kicsit elhasználódott az előző tulajdonosnál.
Szerszámok:

    * racsnis kulcs dugóval
    * új tömítés
    * fogó


Tekerjük ki a szőnyeget rögzítő műanyag csavart a pedál alatt. Két lyuk van benne,én egy csőrös fogóval tekertem ki. A pedálok kicsit útban lesznek, kiszedni nem érdemes őket.Ha hasonló állapotban van a gumi mint nálam folytassuk a munkát. A kormányoszlopon jelöljük be, hogy a bordástengely milyen állásban csatlakozik hozzá. Bár nem kell levenni,de lecsúszhat magától is (ha rendesen be van zsírozva, ha nincs pótoljuk hőálló zsírral és melegben nem fog a lábunkra csorogni). Ezzel meg tudjuk előzni az utólagos beállítással való vacakolást. Tekerjük szét a kormánymű-bordástengelyt egymáshoz rögzítő pánt csavarját és toljuk fel a tengelyt addig,hogy ne legyen útban. Ekkor a kormánymű csonkját látjuk. A tömítés (boltban mandzsetta néven forgalmazzák...) csak be van pattintva a padlólemezbe,némi fizikai ráhatással kijön a helyéről. Az újban van egy műanyag betét azt és a gumit körben vékonyan kenjük be zsírral. A padlólemezbe pattintsuk vissza az új tömítést (Én addig szenvedtem, amíg be nem ment  Grin). Óvatosan, hogy az új alkatrész ne sérüljön meg! Visszaszerelés értelemszerűen. A kárpit rögzítése előtt ellenőrizzük a kormány állását,ha jó akkor rögzítsük a szőnyeget.

,
,



Írta: Misi107

SZupi, köszi az infot, beázást nem tapasztaltam, viszont a kormányomon azt vettem észre, hogy mostanában nehezebb tekerni, mint régebben. Akkor valamikor ránézek erre is, kitudja.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2132 Dátum: 2011.03.30 szerda, 12:53:41 »

Hát nemtudom, erről a "búgásról" én olyasmiket hallottam/olvastam, hogy az alapjárati motor generálja és hogy meg kell pucolni rendesen és elmúlik

Muhaha! Ne dőlj be minden amatőr hülye fejtegetéseinek. Az alapjárati motor nem csinál semmilyen hangot, az egy szolenoid, ami vagy nyitva van, vagy zárva. A hangot a csőben lévő levegőtorlódás csinálja. MK I-en nem volt megoldva, korai MK II-őkön sem. Későbbi MK II-őkön van az egyik gyári megoldás. Nevezetesen ez:


Később jött a jó megoldás, az ami neked is van. Ha lukas, repedt és falsot szív, akkor olyan, mintha nem is lenne. HA rendben van, akkor nincs moosing noise, mert ez az ultimate gyári megoldás a hibára.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.30 szerda, 12:55:40 írta drof » Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2133 Dátum: 2011.03.30 szerda, 13:34:39 »

Muhaha! Ne dőlj be minden amatőr hülye fejtegetéseinek. Az alapjárati motor nem csinál semmilyen hangot, az egy szolenoid, ami vagy nyitva van, vagy zárva. A hangot a csőben lévő levegőtorlódás csinálja. MK I-en nem volt megoldva, korai MK II-őkön sem. Későbbi MK II-őkön van az egyik gyári megoldás. Nevezetesen ez:

Később jött a jó megoldás, az ami neked is van. Ha lukas, repedt és falsot szív, akkor olyan, mintha nem is lenne. HA rendben van, akkor nincs moosing noise, mert ez az ultimate gyári megoldás a hibára.

Fhasza. Akkor marad, bár még mindig nem értek 1-2 dolgot: eplus2
Akkor mk1-n csak a cső volt, korai mk2-nél is cső vagy az a kis doboz a légszűrő mellett és a vége felé jött ez a megoldás?
Mert ha ezt nézzük, nekem az autó '97 januári és '96 végétől van mk2, tehát ez az elmélet vagy megdőlt, vagy az a 7 év amit németbe szolgált az autó ott megoldották.  hehe
Viszont akik motortuningolnak azok mé dugózzák le?
PL:

ST24 csak már 200-as csonk.

Más: az mitől függ, hogy a szelepfedél milyen színű? Ez amit linkeltél kép, ennek ezüst, de sokaknak, többek közt nekem is fekete. MK1-n is láttam ezüstöt meg feketét is.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.31 csütörtök, 13:27:37 írta Joe » Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2134 Dátum: 2011.03.30 szerda, 14:06:35 »

a tuningosoknál valószínű azért nem jön elő ez a tünet, mert teljesen más a légáramlás mennyisége a direkt szűrőnek köszönhetően, így nem alakulhat ki az a frekvencia, ami a búgást előidézi.
persze ez csak józan paraszti ésszel(mer csak az van) való találgatás részemről...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #2135 Dátum: 2011.03.30 szerda, 15:12:20 »

Muhaha! Ne dőlj be minden amatőr hülye fejtegetéseinek. Az alapjárati motor nem csinál semmilyen hangot, az egy szolenoid, ami vagy nyitva van, vagy zárva.

Pont te mondtad még régen nekem a Kukesz által is körülírt búgó hangra, hogy alapjárati motor hibára utal Cheesy Mondjuk akkoriban még nem hajtogattátok ezt a moosing noise gyárihibát. De akkor ezekszerint nekem sem az alapjáratival van baj, HABÁR van ilyen vak csövem, és tudtommal sehol sem repedt. Vagy nem arról a vak csőről van szó, ami merőlegesen a szívócsőre, az alatt majdnem a vízpumpáig elnyúlik?
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.30 szerda, 15:15:25 írta Rocco » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

don80
Vendég
« Új hozzászólás #2136 Dátum: 2011.03.30 szerda, 16:04:48 »

hello!!hideg vagy meleg motornál kell az olajat utántölteni??
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2137 Dátum: 2011.03.30 szerda, 16:39:52 »

hello!!hideg vagy meleg motornál kell az olajat utántölteni??
mivel leginkább hideg,még nem beindított motornál tudod leellenőrizni a nívópálcán...
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2138 Dátum: 2011.03.30 szerda, 17:10:45 »

a tuningosoknál valószínű azért nem jön elő ez a tünet, mert teljesen más a légáramlás mennyisége a direkt szűrőnek köszönhetően, így nem alakulhat ki az a frekvencia, ami a búgást előidézi.
persze ez csak józan paraszti ésszel(mer csak az van) való találgatás részemről...

Na hát akkor semmit se értek. Nekem direktem is van, vak csövem is van, nem is repedt, mégis nyaranta városban főleg araszoláskor jön elő a búgás, bár amikor legelőször jelentkezik akkor 1x 2x rárúgsz a pedálra abbahagyja. És mint írtam, kipucolva az alapjárati motrot elhalkult, de csak 1-2 hétig. EGR mellékesen dugózva, szal ez van. Ha csak így nyaranta jön elő párszor nem éri meg vele komolyabban foglalkozni.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2139 Dátum: 2011.03.30 szerda, 17:12:05 »

Apropó:
Hol és hogy tudok állítani a gázbowdenen, hogy feszesebb legyen? Mostani szerelés alkalmával kiderült, hogy teljesen lenyomott gázpedálnál sem nyitja ki teljesen merőlegesre a pillangót.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2140 Dátum: 2011.03.30 szerda, 17:35:44 »

Apropó:
Hol és hogy tudok állítani a gázbowdenen, hogy feszesebb legyen? Mostani szerelés alkalmával kiderült, hogy teljesen lenyomott gázpedálnál sem nyitja ki teljesen merőlegesre a pillangót.
a pillangó felöli végén van van egy u alakú lemez biztosító. azt kihúzod, beállítod és visszarakod oda, ahol jó.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2141 Dátum: 2011.03.30 szerda, 19:47:36 »

mivel leginkább hideg,még nem beindított motornál tudod leellenőrizni a nívópálcán...
nem tudom, hogy v6-nál hogy van, de motorleállítás után pár perccel szokás egyéb motorokon megnézni  hehe
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2142 Dátum: 2011.03.30 szerda, 20:36:01 »

nem tudom, hogy v6-nál hogy van, de motorleállítás után pár perccel szokás egyéb motorokon megnézni  hehe
Hideg motornál kell ellenőrizni az olajszintet. Olajcsere alkalmával is ha hagyod negyed órát kicsöpögni az olajat és utána felöntöd a friss olajjal, akkor az nem üzemmeleg, még pár perc járatás után sem, mint mondjuk egy 40 km -s út után, ha csak pár percet vársz.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #2143 Dátum: 2011.03.30 szerda, 20:59:03 »

nem tudom, hogy v6-nál hogy van, de motorleállítás után pár perccel szokás egyéb motorokon megnézni  hehe

Akkor az úgy nem elsz túl reális. Én többnapos állás után szoktam nézni, addigra már lefolyik rendesen a teknőbe és a pálcát sem kell törölgetni, újra bedugni. Utántölteni sem hiszem, hogy üzzemmeleg motorba kéne Smiley
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Kuk3sz
Vendég
« Új hozzászólás #2144 Dátum: 2011.03.30 szerda, 21:39:54 »

Na összeraktam ma a motrot, kipucoltam tetőtől talpig. Beindításkor kicsit prüszkölt, de után szépen duruzsolt, leszámítva azt a bunkó hidrotőke csattogást ami néha előjön, (úgyhogy előbb-utóbb muszály lesz kicserélni azt cirka 24 darabot Cheesy) viszont szerintem jobban veszi a fordulatot, könnyebben lélegzik. Pillangószelepet amikor nyitod, van egy ilyen kis műanyag pöcök ami nyitja az egészet, na az eléggé ki volt kopva és nagy volt már a pedálon a holtjáték. Megpróbáltuk valahogy "megszerelni", de sikeresen eltört a műanyag. Cheesy
Nembaj, csináltunk helyette egy fain kis alamínium pöcköt, állítottunk a gázbowdenen, holtjáték megszűnt, amint lépek a pedálra már veszi is a fordulatot. taps
Mivel estére lettem kész és már család többi tagja is beállt a kocsikkal így holnapra marad a "bejáratás".
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2145 Dátum: 2011.03.30 szerda, 22:14:50 »

Akkor az úgy nem elsz túl reális. Én többnapos állás után szoktam nézni, addigra már lefolyik rendesen a teknőbe és a pálcát sem kell törölgetni, újra bedugni. Utántölteni sem hiszem, hogy üzzemmeleg motorba kéne Smiley
persze, meg a havat is rakja el, aki lerakta, mi?  eplus2
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2146 Dátum: 2011.03.31 csütörtök, 10:50:28 »

Pont te mondtad még régen nekem a Kukesz által is körülírt búgó hangra, hogy alapjárati motor hibára utal Cheesy Mondjuk akkoriban még nem hajtogattátok ezt a moosing noise gyárihibát. De akkor ezekszerint nekem sem az alapjáratival van baj, HABÁR van ilyen vak csövem, és tudtommal sehol sem repedt. Vagy nem arról a vak csőről van szó, ami merőlegesen a szívócsőre, az alatt majdnem a vízpumpáig elnyúlik?

Akkor még nem írtátok körbe kellő alapossággal a problémát. A moosing noise az ez:

http://www.youtube.com/watch?v=Nx9923eqclc

HA ilyenetek van, akkor az a cső miatt van. Az IAV ilyen hangot nem tud csinálni. Másmilyet se nagyon.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2147 Dátum: 2011.03.31 csütörtök, 10:52:38 »


A tiédet kicserélték gariban. A Ford ezt a hibát gariban javította, a megoldás csak 1998 végén érkezett.

A szívósor éppen olyan színű, amilyen festék volt a gyárban. Többnyire nem festett (alu), de néha fekete. Az ST200 meg mindig fekete.

Az enyém meg piros (de azt én festettem). eplus2
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2148 Dátum: 2011.03.31 csütörtök, 10:55:36 »

Na hát akkor semmit se értek. Nekem direktem is van, vak csövem is van, nem is repedt, mégis nyaranta városban főleg araszoláskor jön elő a búgás, bár amikor legelőször jelentkezik akkor 1x 2x rárúgsz a pedálra abbahagyja. És mint írtam, kipucolva az alapjárati motrot elhalkult, de csak 1-2 hétig. EGR mellékesen dugózva, szal ez van. Ha csak így nyaranta jön elő párszor nem éri meg vele komolyabban foglalkozni.

Hüleség, hogy nem éri meg. Az IAV pucolás azért segített rajta átmenetileg, mert a tisztább járatokon gyorsabban áramlik a levegő, ami csökkentette a torlódást.

Tök eccerű. Vegyél 30 cm szervócsövet és tedd fel úgy, hogy ne búgjon. Lehet vele kisérletezni, tekergetni, hajlítgatni és megtalálod az ideális beállítást. Max fél óra és kész is.

Szerintam qrva idegesítő és nagyon égő is ez a fajta hang a motortérből.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2149 Dátum: 2011.03.31 csütörtök, 11:02:49 »

Sajnálatos módon Misi barátunk közúti balesetet szenvedett önhibáján kívül. Egy zöld jelzésnél (Misinek zöld) a keresztforgalomban közlekedő okos ember behaladt Misi elé aki rendesen oldalbakapta. Légzsák nyílt, Misit fejbekólintotta.

Jelenleg kórházban lábadozik (a szemüveg beépült a homlokába picit). Szerencsére komoly baj, személyi sérülés nem történt, gyerekek nem tartózkodtak a fedélzeten, Misi be volt kötve, légzsák működött rendesen.

Innen is kívánunk nek mihamarabbi jobbulást az autó rendbehozatalában pedig aktívan közre kívánunk működni majd. integet2
Naplózva
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 ... 142   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.