Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:38:54
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
V6 motor
Oldalak:
1
...
36
37
38
39
40
41
42
[
43
]
44
45
46
47
48
49
50
...
142
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: V6 motor (Megtekintve 2213236 alkalommal)
0 Felhasználó és 26 vendég van a témában
Tomo7
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 151
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2100 Dátum:
2011.03.23 szerda, 21:07:19 »
Idézetet írta: undok - 2011.03.23 szerda, 20:52:32
Kösz , ezt holnap kipróbálom...
ettől függetlenül van e valakinek olyam leírása, ami a RF-es távirányítós kulcs tanítására vonatkozik, és nem az amit Rocco feltett az elektro-s topicba?
köszönöm.
amit Rocco irt annyival módosítanám hogy a 3. pontban elég egy rövid gomb nyomás nem kell hosszan nyomni.
ha az akku levétel után nem működik egyből akkor így tanítsad
«
Utoljára szerkesztve: 2011.03.23 szerda, 21:24:09 írta Tomo7
»
Naplózva
ex 1997.03. MKII. Mondeo Turnier 1.6
ex 2000.05. MKII. Mondeo Turnier 1.8TD
2008 S-max 1,8TDCI
undok
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2101 Dátum:
2011.03.24 csütörtök, 18:14:24 »
Sziasztok újra itt!
Csak baxaxik az a kp zár távirányító! Akku sarus módszer sem segített. Rocco infoja alapján lehet kábel hiba valahol az anyós fotelja alatt, de Ő sajna nem tudja, hogy a küszöb mellett, vagy ténylegesen a fotel alatt fut a kábel. Magyarul: ki kell hogy szedjem a hokedlit ahhoz hogy ezt megtaláljam?
Szerelte már valaki?
Köszi.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2102 Dátum:
2011.03.24 csütörtök, 19:56:21 »
Na,egy ilyet majd kipróbálok....
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1447851815
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2103 Dátum:
2011.03.24 csütörtök, 20:48:35 »
Csak pénzt ne adj érte és próba után vidd vissza szépen. (hát te még tudod fokozni a szint süllyedését?
)
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2104 Dátum:
2011.03.24 csütörtök, 21:40:43 »
Idézetet írta: drof - 2011.03.24 csütörtök, 20:48:35
Csak pénzt ne adj érte és próba után vidd vissza szépen. (hát te még tudod fokozni a szint süllyedését?
)
szívócsőbe épített turbo...vízüzem...de ma levizsgázott az autó...újabb két évem lett rá,hogy befejezzem...
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2105 Dátum:
2011.03.24 csütörtök, 21:52:26 »
Idézetet írta: undok - 2011.03.24 csütörtök, 18:14:24
Sziasztok újra itt!
Csak baxaxik az a kp zár távirányító! Akku sarus módszer sem segített. Rocco infoja alapján lehet kábel hiba valahol az anyós fotelja alatt, de Ő sajna nem tudja, hogy a küszöb mellett, vagy ténylegesen a fotel alatt fut a kábel. Magyarul: ki kell hogy szedjem a hokedlit ahhoz hogy ezt megtaláljam?
Szerelte már valaki?
Köszi.
szereltem. nem kell kiszedni a fotelt. a küszöb takaró műanyagot kell leszedni, majd a padlókárpitot felhajtani. az ülést kopp hátra tolod. az ülés sínek elejénél a kárpit alatt van egy keresztmerevítő. azon megy keresztül egy műanyag burkolatba a kábelköteg.
ezt a műanyagburkolatot kell felnyitni óvatosan, mert körbe van ragasztva. van jónéhány vezeték, ami gyárilag itt van toldva. ha valamikor beázott a kocsi a pollenszűrőnél, akkor a lé ide folyik és a forrasztások szétrohadnak. ezeket le kell tisztázni, újra forrasztani, zsugorcsövezni. ha nedvesség is van, akkor haladéktalanul szigeteld le a pollenszűrő házat.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2106 Dátum:
2011.03.24 csütörtök, 21:54:42 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.03.24 csütörtök, 19:56:21
Na,egy ilyet majd kipróbálok....
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1447851815
hülyéskedsz? minek ez? 18 éves koromban voltam oda ilyen baromságért és meg is oldottam. egy a kipucsőbe passzoló csapágy oszt szevasz.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2107 Dátum:
2011.03.24 csütörtök, 22:38:00 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.03.24 csütörtök, 21:40:43
szívócsőbe épített turbo...vízüzem...
He?
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2108 Dátum:
2011.03.25 péntek, 07:35:29 »
Idézetet írta: Rocco - 2011.03.24 csütörtök, 22:38:00
He?
http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_elmelet/magnum_hypercell_water4gas_vizhajtas-teljes_h2o_kit-motorspecifikus
http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_reszletes/magnum_twist-air_leggyorsito_spiral-fogyasztascsokento5
Csak kettő az agymenések közül.A vaterán van egy árus,bebizonyította,hogy a 2. vh-ban a vízzel gyorsabban-magasabbra és messzebbre repültek a gépek.Szegény keveri a dolgokat,mert valóban volt víz-metanol befecskendező rendszer de ez csak többlet teljesítményt adott kb. 2 percig.Utána kukás lett a motor,mert ennyit bírt a terhelésből.A szövetségesek például nem is használták,a németeknél volt elterjedt (őket kergették leginkább,a háború végén,a szövetségesek más úton haladtak)
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2109 Dátum:
2011.03.25 péntek, 11:44:49 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.03.25 péntek, 07:35:29
http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_elmelet/magnum_hypercell_water4gas_vizhajtas-teljes_h2o_kit-motorspecifikus
http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_reszletes/magnum_twist-air_leggyorsito_spiral-fogyasztascsokento5
Csak kettő az agymenések közül.A vaterán van egy árus,bebizonyította,hogy a 2. vh-ban a vízzel gyorsabban-magasabbra és messzebbre repültek a gépek.Szegény keveri a dolgokat,mert valóban volt víz-metanol befecskendező rendszer de ez csak többlet teljesítményt adott kb. 2 percig.Utána kukás lett a motor,mert ennyit bírt a terhelésből.A szövetségesek például nem is használták,a németeknél volt elterjedt (őket kergették leginkább,a háború végén,a szövetségesek más úton haladtak)
A hidrogén-oxigén elegy nem hülyeség. Bizonyos mennyiségben tényleg fogyasztáscsökkentő és teljesítményfokozó, de nyilván nem szabad túlzásba vinni, mert megvannak a maga hátrányai (pl sokkal nagyobb hőmérsékleten ég, a keletkező víz pedig nem tesz túl jót).
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2110 Dátum:
2011.03.25 péntek, 13:08:35 »
Idézetet írta: Rocco - 2011.03.25 péntek, 11:44:49
A hidrogén-oxigén elegy nem hülyeség. Bizonyos mennyiségben tényleg fogyasztáscsökkentő és teljesítményfokozó, de nyilván nem szabad túlzásba vinni, mert megvannak a maga hátrányai (pl sokkal nagyobb hőmérsékleten ég, a keletkező víz pedig nem tesz túl jót).
Hát na,de most minden autóipari és kőolaj lobbit félretéve ezek a motorok nem erre lettek kitalálva (mintahogy etanolra sem...) Másrészt a háborúban kb. 30 órára tervezték a motorok élettartamát...A gázturbináknál gyakorlatilag azóta használják,hogy sikerült megbízható hajtóműveket létrehozni.De az ugye más technika és még ott sem 100%-ban csak keverve égetik (igaz csak a földön illetve katonai gépeken a levegőben is,de nem sokáig) A kilépő gázhőmérsékletre ugyanúgy érzékenyek,pedig anyagban nagyobb mértékben hőálló fémből készülnek a lapátok (jellemzően titán)
Ha vízzel akarunk autózni,ott a gőzgép,aminél a fűtőegységet (kazán) bármilyen (folyékony) energiahordozóval lehet fűteni.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.03.25 péntek, 16:30:48 írta misi107
»
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2111 Dátum:
2011.03.25 péntek, 13:15:40 »
Mindenesetre ma visszakaptam az autót némi hibával...először is átment a műszakin,bár az olajfolyásra kapott ejnye-bejnyét,de más gond nem volt.Illetve a vizsgáztató nem látta.Ugyanis a télen valamikor eltört a jobboldali rugó is...de ezt én is csak ma vettem észre,amikor raktam fel a nyári gumikat.Eléggé rozsdás volt a felülete,amikor a téliket tettem fel,akkor még jó volt....
De,a szerelőhöz menet hívott,hogy nem indul...mi a baja?Azt hittem lehidalok...ott van kb. 5-6 szerelő és nem tudják,a tulajtól kell kérdezni...okéj.Kulcs elfordít,nem megy a szivattyú.? Doboz ki,20a-s biztosíték kiégve (bár látni nem lehetett,ez tény,hiába átlátszó.Nekem is meg kellett minden mozgatni,hogy tényleg szétessen...) De könyörgöm,ennyi bába között elveszett a gyerek?Szerintem alap,hogy ha nem indul az autó (mert nem forgott az önindító és azt hitték,az romlott el...) akkor azért a biztiket csak végignézi az ember...
Naplózva
undok
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2112 Dátum:
2011.03.25 péntek, 18:00:25 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.03.24 csütörtök, 21:52:26
szereltem. nem kell kiszedni a fotelt. a küszöb takaró műanyagot kell leszedni, majd a padlókárpitot felhajtani. az ülést kopp hátra tolod. az ülés sínek elejénél a kárpit alatt van egy keresztmerevítő. azon megy keresztül egy műanyag burkolatba a kábelköteg.
ezt a műanyagburkolatot kell felnyitni óvatosan, mert körbe van ragasztva. van jónéhány vezeték, ami gyárilag itt van toldva. ha valamikor beázott a kocsi a pollenszűrőnél, akkor a lé ide folyik és a forrasztások szétrohadnak. ezeket le kell tisztázni, újra forrasztani, zsugorcsövezni. ha nedvesség is van, akkor haladéktalanul szigeteld le a pollenszűrő házat.
Köszi Astor..
Akkor megvan a hétvégi program...
Ha sikerült és megoldódott valami, akkor majd vissza vauvau-zok a tapasztaltakról....
Üdv.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.03.30 szerda, 10:17:48 írta Joe
»
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2113 Dátum:
2011.03.28 hétfő, 14:45:57 »
Hali!
Csak egy kérdés:
Nálunk mi szerepe van a szívósoron lévő második csőnek?
Gondolom valami vákuum cső, viszont a 3-as V6-ban le van dugózva, akkor az honnan vákuumol?
Félreértések végett: csak talált kép.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.03.28 hétfő, 14:48:26 írta Kuk3sz
»
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2114 Dátum:
2011.03.28 hétfő, 17:38:47 »
Belső levegőkeringetés, EGR, vákuumos második szelepsor nyitás MK I-en.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2115 Dátum:
2011.03.29 kedd, 21:31:08 »
Hali!
Na ma nekiestem a szívósor kipucolásának és hát khmmm nem gyenge látvány fogadott.
Lekaptam a szívósort, meg alatta amibe az injektorok vannak. A 2. toroknál konkrétan annyi retek volt, hogy nem lehetett látni a szelepeket. Amennyire befértem kipucolgattam, meg az injektor részt is, a szívósor már holnapra marad, azt még be kell áztatni. Viszont ha szemben álltok a motorral, felül az alapjárati motor alatt megy a szívócsonkba egy gumicső, ami a légszűrő gumiharangjából megy oda. Na az alapjárati motornál meg van toldva egy "Y"-nal amiből egy vak műanyag cső jön ki. Nem tudjátok annak a műanyag csőnek mi szerepe van? Mert láttam olyan motort amin gyárilag nincs, plusz az az '"Y" gumi nyakban kettérepedt rgo cserés, viszont ha nincs semmi értelme a vak csőnek, akkor kicserélem egy sima egyenes gumicsőre.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2116 Dátum:
2011.03.29 kedd, 21:42:56 »
Erről beszélek nyuszómuszó:
«
Utoljára szerkesztve: 2011.03.29 kedd, 21:47:07 írta Kuk3sz
»
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2117 Dátum:
2011.03.29 kedd, 22:10:01 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.03.29 kedd, 21:42:56
Erről beszélek nyuszómuszó:
Cseréld ki és élvezd a "moosing noise"-t...amiatt van benne vak cső.Torlódik a levegő és hülye hangja van.Nézd meg a vieóimat a youtube-n!Lehet hallani.Nálam időről-időre előjön,most egy kriksz-kraksz vízcső van berakva,azzal sikerült a minimálisra csökkenteni a jelenséget.Drof írt róla a másik fórumon képekkel.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2118 Dátum:
2011.03.29 kedd, 22:24:14 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.03.29 kedd, 22:10:01
Cseréld ki és élvezd a "moosing noise"-t...amiatt van benne vak cső.Torlódik a levegő és hülye hangja van.Nézd meg a vieóimat a youtube-n!Lehet hallani.Nálam időről-időre előjön,most egy kriksz-kraksz vízcső van berakva,azzal sikerült a minimálisra csökkenteni a jelenséget.Drof írt róla a másik fórumon képekkel.
Na várjunk csak, tegyük helyre a dolgokat. A moosing noise az, az a "duda hang, amit az alapjárati motor szokott generálni? Mert az nálam csak nyáron, nagy melegben, városban sok megállással (piros lámpa) szokott előjönni.
Egyszer kipucoltam az alapjárati motrot, nyár volt, pucolás után elég halkan jött elő, aztán fokozatosan visszahangosodott.
Meg értem én, hogy mire kell ez, viszont akkor ezek szerint az mk1 v6-nal lehet, hogy gyárilag nincs a cső és 2-re már ezt is "megoldották"?
«
Utoljára szerkesztve: 2011.03.29 kedd, 22:30:30 írta Kuk3sz
»
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2119 Dátum:
2011.03.29 kedd, 22:34:23 »
Apropó, attól, hogy ez az Y cső a szívócsonk csatlakozásánál nyakban ketté volt repedve és fals levegőt szívott, okozhatja azt, hogy csak szélvédőre fújja a levegőt? Belül még nem kaptam szét a középkonzolt utána járni, viszont kívül mindegyik vékony vákuumcső amik lehetnek is hibaforrások sértetlen.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2120 Dátum:
2011.03.29 kedd, 22:40:40 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.03.29 kedd, 22:34:23
Apropó, attól, hogy ez az Y cső a szívócsonk csatlakozásánál nyakban ketté volt repedve és fals levegőt szívott, okozhatja azt, hogy csak szélvédőre fújja a levegőt? Belül még nem kaptam szét a középkonzolt utána járni, viszont kívül mindegyik vékony vákuumcső amik lehetnek is hibaforrások sértetlen.
nemhiszem.a szélvédőre fújás mástól is lehet,a vákumcsöve az elosztóból megy a fűtésboxra.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2121 Dátum:
2011.03.29 kedd, 22:45:08 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.03.29 kedd, 22:40:40
nemhiszem.a szélvédőre fújás mástól is lehet,a vákumcsöve az elosztóból megy a fűtésboxra.
Akkor csak nem úszom meg a szétszerelést.
Na mind1, mindettől függetlenül azáltal, hogy fals levegőt szívott nm érzékeltem belőle semmit, se menet közben, se alapjáraton, pöcc röff bárhol bármikor.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2122 Dátum:
2011.03.29 kedd, 22:47:45 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.03.29 kedd, 22:24:14
Na várjunk csak, tegyük helyre a dolgokat. A moosing noise az, az a "duda hang, amit az alapjárati motor szokott generálni? Mert az nálam csak nyáron, nagy melegben, városban sok megállással (piros lámpa) szokott előjönni.
Egyszer kipucoltam az alapjárati motrot, nyár volt, pucolás után elég halkan jött elő, aztán fokozatosan visszahangosodott.
Meg értem én, hogy mire kell ez, viszont akkor ezek szerint az mk1 v6-nal lehet, hogy gyárilag nincs a cső és 2-re már ezt is "megoldották"?
az alapjárati motornak nincs sok köze hozzá.Az,amit bekarikáztál,a gumicsőről megy a szívósorra.Az alapjárati motor mennyire befolyásolja?Szerintem semennyire.Nálam durván 1500-2500 tartományban szokott előjönni és kis gázra azonnal elmúlik.Hideg-meleg egyre megy,ez inkább az uralkodó vákumtól függ.Egy kicsit körbejártam a témát,az én meglátásom szerint,egész egyszerűen torlódik a levegő és az eltérő sebességek miatt lesz ez a hülye hang.A gyári hajlított cső arra jó,nem tud a levegő torlódni.A te megoldásod is jó,de ezek szerint nem tökéletes.Én egy szervó csövet vágtam be,tökéletes volt-egy darabig.Az angoloknál ilyen mini rezonátort,a fékolaj tartály köré tekert gumicsövet lehet látni,de volt ott a karterszűrős megoldás is.A lényeg,hogy vagy hosszú a cső és elnyeli torlódást vagy meg kell zavarni a levegő útját így elkerülendő a torlódást.Én most ezt próbálom majd ki a karterszűrővel.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2123 Dátum:
2011.03.29 kedd, 22:48:20 »
Holnap remélhetőleg visszarakom a kipucolt levegőrendszert, akksit lenullázom, újratanítom, kicsit kikormolom, ki tudja hátha visszatér bele pár lovacska abból a 170-ből ami valamikor 14 évvel ezelőtt benne lakott.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2124 Dátum:
2011.03.29 kedd, 22:50:14 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.03.29 kedd, 22:48:20
Holnap remélhetőleg vis***akom a kipucolt levegőrendszert, akksit lenullázom, újratanítom, kicsit kikormolom, ki tudja hátha visszatér bele pár lovacska abból a 170-ből ami valamikor 14 évvel ezelőtt benne lakott.
Szerintem megéri.Nekem is ott van a fusimtól kapott szívósor amit ki kellene pucolni és felrakni.Csak lusta vagyok...
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2125 Dátum:
2011.03.29 kedd, 22:53:49 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.03.29 kedd, 22:47:45
az alapjárati motornak nincs sok köze hozzá.Az,amit bekarikáztál,a gumicsőről megy a szívósorra.Az alapjárati motor mennyire befolyásolja?Szerintem semennyire.Nálam durván 1500-2500 tartományban szokott előjönni és kis gázra azonnal elmúlik.Hideg-meleg egyre megy,ez inkább az uralkodó vákumtól függ.Egy kicsit körbejártam a témát,az én meglátásom szerint,egész egyszerűen torlódik a levegő és az eltérő sebességek miatt lesz ez a hülye hang.A gyári hajlított cső arra jó,nem tud a levegő torlódni.A te megoldásod is jó,de ezek szerint nem tökéletes.Én egy szervó csövet vágtam be,tökéletes volt-egy darabig.Az angoloknál ilyen mini rezonátort,a fékolaj tartály köré tekert gumicsövet lehet látni,de volt ott a karterszűrős megoldás is.A lényeg,hogy vagy hosszú a cső és elnyeli torlódást vagy meg kell zavarni a levegő útját így elkerülendő a torlódást.Én most ezt próbálom majd ki a karterszűrővel.
Hát nemtudom, erről a "búgásról" én olyasmiket hallottam/olvastam, hogy az alapjárati motor generálja és hogy meg kell pucolni rendesen és elmúlik na nálam el nem múlt, nagyon halk lett, de pár hét alatt újra hangos lett. Ettől függetlenül igaz lehet amit te is írsz, mert amikor legelőször előjött én is "bezartam" h úristen miez, aztán ezt a gumicsövet egy kicsit a gumiharang utántól összenyomtuk utána egy pillanatra elhallgatott, amíg összenyomtuk, viszont egyúttal majdnem le is fulladt
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2126 Dátum:
2011.03.29 kedd, 22:57:51 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.03.29 kedd, 22:50:14
Szerintem megéri.Nekem is ott van a fusimtól kapott szívósor amit ki kellene pucolni és felrakni.Csak lusta vagyok...
Holnap kiderül. Nagyon bízok benne, mert az érzem, h most sem megy rosszul a verda, de sokkal jobban ment úgy 50ezer km-rel ezelőtt mikor az enyém lett. Jó lenne hozni a gyári 8.7-t 0-100-ra.
Ha ezzel megvagyok szívesen "mérkőznék" egy v6-tal kíváncsiságképpen.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2127 Dátum:
2011.03.29 kedd, 23:16:51 »
Misi!
Írtad anno, hogy kicserélted a kormányátvezetés tömítését.
Milyen tünetei voltak a szétmentnek, mennyi volt az új és zopás kicserélni?
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2128 Dátum:
2011.03.29 kedd, 23:25:29 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.03.29 kedd, 22:57:51
Ha ezzel megvagyok szívesen "mérkőznék" egy v6-tal kíváncsiságképpen.
Okés, kimehetünk bármikor az Iveco-hoz (ipari park a Megyeri út felé). Ott van egy hosszú, egyenes, tökéletes aszfaltú, nulla forgalmú út, (de persze nemárt este menni). Én is kíváncsi vagyok mit fut másik V6 ellen.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2129 Dátum:
2011.03.29 kedd, 23:32:56 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.03.29 kedd, 23:16:51
Misi!
Írtad anno, hogy kicserélted a kormányátvezetés tömítését.
Milyen tünetei voltak a szétmentnek, mennyi volt az új és zopás kicserélni?
Előzmény annyi,hogy esőben beverte a vizet és a rossz gumi miatt szorult a kormány.Van benne egy műanyag gyűrű,kell bele,ne vedd ki!Nekem ebből simán kiesett,annyira elkopott és csak a szakadt gumit gyűrte.Gyorsulni mennék,de messze van.Ennyire:
Egyszerű, otthon is kb. fél óra alatt elvégezhető művelet. Előzménye, hogy ázott a lábam vizes környezetben való vezetéskor és ilyenkor a kormányt is nehezebb volt forgatni. A beázás oka lehet a fűtőrendszer eltömődése is, de szerencsére most egyszerűbb volt a helyzet. Az ominózus tömítést a pedálsor és a szőnyeg alatt találjuk, kb. 5e ft az ára,ami nem sok, de rengeteg bosszúságot megspórolhatunk a cseréjével. A képen látható, hogy az enyém már egy kicsit elhasználódott az előző tulajdonosnál.
Szerszámok:
* racsnis kulcs dugóval
* új tömítés
* fogó
Tekerjük ki a szőnyeget rögzítő műanyag csavart a pedál alatt. Két lyuk van benne,én egy csőrös fogóval tekertem ki. A pedálok kicsit útban lesznek, kiszedni nem érdemes őket.Ha hasonló állapotban van a gumi mint nálam folytassuk a munkát. A kormányoszlopon jelöljük be, hogy a bordástengely milyen állásban csatlakozik hozzá. Bár nem kell levenni,de lecsúszhat magától is (ha rendesen be van zsírozva, ha nincs pótoljuk hőálló zsírral és melegben nem fog a lábunkra csorogni). Ezzel meg tudjuk előzni az utólagos beállítással való vacakolást. Tekerjük szét a kormánymű-bordástengelyt egymáshoz rögzítő pánt csavarját és toljuk fel a tengelyt addig,hogy ne legyen útban. Ekkor a kormánymű csonkját látjuk. A tömítés (boltban mandzsetta néven forgalmazzák...) csak be van pattintva a padlólemezbe,némi fizikai ráhatással kijön a helyéről. Az újban van egy műanyag betét azt és a gumit körben vékonyan kenjük be zsírral. A padlólemezbe pattintsuk vissza az új tömítést (Én addig szenvedtem, amíg be nem ment Grin). Óvatosan, hogy az új alkatrész ne sérüljön meg! Visszaszerelés értelemszerűen. A kárpit rögzítése előtt ellenőrizzük a kormány állását,ha jó akkor rögzítsük a szőnyeget.
,
,
Írta: Misi107
«
Utoljára szerkesztve: 2011.03.29 kedd, 23:39:03 írta misi107
»
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2130 Dátum:
2011.03.29 kedd, 23:43:15 »
Idézetet írta: Rocco - 2011.03.29 kedd, 23:25:29
Okés, kimehetünk bármikor az Iveco-hoz (ipari park a Megyeri út felé). Ott van egy hosszú, egyenes, tökéletes aszfaltú, nulla forgalmú út, (de persze nemárt este menni). Én is kíváncsi vagyok mit fut másik V6 ellen.
Okés, legyen jó a verda, azt jövőhéten valamelyik este összefuthatunk.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2131 Dátum:
2011.03.29 kedd, 23:49:15 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.03.29 kedd, 23:32:56
Előzmény annyi,hogy esőben beverte a vizet és a rossz gumi miatt szorult a kormány.Van benne egy műanyag gyűrű,kell bele,ne vedd ki!Nekem ebből simán kiesett,annyira elkopott és csak a szakadt gumit gyűrte.Gyorsulni mennék,de messze van.Ennyire:
Egyszerű, otthon is kb. fél óra alatt elvégezhető művelet. Előzménye, hogy ázott a lábam vizes környezetben való vezetéskor és ilyenkor a kormányt is nehezebb volt forgatni. A beázás oka lehet a fűtőrendszer eltömődése is, de szerencsére most egyszerűbb volt a helyzet. Az ominózus tömítést a pedálsor és a szőnyeg alatt találjuk, kb. 5e ft az ára,ami nem sok, de rengeteg bosszúságot megspórolhatunk a cseréjével. A képen látható, hogy az enyém már egy kicsit elhasználódott az előző tulajdonosnál.
Szerszámok:
* racsnis kulcs dugóval
* új tömítés
* fogó
Tekerjük ki a szőnyeget rögzítő műanyag csavart a pedál alatt. Két lyuk van benne,én egy csőrös fogóval tekertem ki. A pedálok kicsit útban lesznek, kiszedni nem érdemes őket.Ha hasonló állapotban van a gumi mint nálam folytassuk a munkát. A kormányoszlopon jelöljük be, hogy a bordástengely milyen állásban csatlakozik hozzá. Bár nem kell levenni,de lecsúszhat magától is (ha rendesen be van zsírozva, ha nincs pótoljuk hőálló zsírral és melegben nem fog a lábunkra csorogni). Ezzel meg tudjuk előzni az utólagos beállítással való vacakolást. Tekerjük szét a kormánymű-bordástengelyt egymáshoz rögzítő pánt csavarját és toljuk fel a tengelyt addig,hogy ne legyen útban. Ekkor a kormánymű csonkját látjuk. A tömítés (boltban mandzsetta néven forgalmazzák...) csak be van pattintva a padlólemezbe,némi fizikai ráhatással kijön a helyéről. Az újban van egy műanyag betét azt és a gumit körben vékonyan kenjük be zsírral. A padlólemezbe pattintsuk vissza az új tömítést (Én addig szenvedtem, amíg be nem ment Grin). Óvatosan, hogy az új alkatrész ne sérüljön meg! Visszaszerelés értelemszerűen. A kárpit rögzítése előtt ellenőrizzük a kormány állását,ha jó akkor rögzítsük a szőnyeget.
,
,
Írta: Misi107
SZupi, köszi az infot, beázást nem tapasztaltam, viszont a kormányomon azt vettem észre, hogy mostanában nehezebb tekerni, mint régebben. Akkor valamikor ránézek erre is, kitudja.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2132 Dátum:
2011.03.30 szerda, 12:53:41 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.03.29 kedd, 22:53:49
Hát nemtudom, erről a "búgásról" én olyasmiket hallottam/olvastam, hogy az alapjárati motor generálja és hogy meg kell pucolni rendesen és elmúlik
Muhaha! Ne dőlj be minden amatőr hülye fejtegetéseinek. Az alapjárati motor nem csinál semmilyen hangot, az egy szolenoid, ami vagy nyitva van, vagy zárva. A hangot a csőben lévő levegőtorlódás csinálja. MK I-en nem volt megoldva, korai MK II-őkön sem. Későbbi MK II-őkön van az egyik gyári megoldás. Nevezetesen ez:
Később jött a jó megoldás, az ami neked is van. Ha lukas, repedt és falsot szív, akkor olyan, mintha nem is lenne. HA rendben van, akkor nincs moosing noise, mert ez az ultimate gyári megoldás a hibára.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.03.30 szerda, 12:55:40 írta drof
»
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2133 Dátum:
2011.03.30 szerda, 13:34:39 »
Idézetet írta: drof - 2011.03.30 szerda, 12:53:41
Muhaha! Ne dőlj be minden amatőr hülye fejtegetéseinek. Az alapjárati motor nem csinál semmilyen hangot, az egy szolenoid, ami vagy nyitva van, vagy zárva. A hangot a csőben lévő levegőtorlódás csinálja. MK I-en nem volt megoldva, korai MK II-őkön sem. Későbbi MK II-őkön van az egyik gyári megoldás. Nevezetesen ez:
Később jött a jó megoldás, az ami neked is van. Ha lukas, repedt és falsot szív, akkor olyan, mintha nem is lenne. HA rendben van, akkor nincs moosing noise, mert ez az ultimate gyári megoldás a hibára.
Fhasza. Akkor marad, bár még mindig nem értek 1-2 dolgot:
Akkor mk1-n csak a cső volt, korai mk2-nél is cső vagy az a kis doboz a légszűrő mellett és a vége felé jött ez a megoldás?
Mert ha ezt nézzük, nekem az autó '97 januári és '96 végétől van mk2, tehát ez az elmélet vagy megdőlt, vagy az a 7 év amit németbe szolgált az autó ott megoldották.
Viszont akik motortuningolnak azok mé dugózzák le?
PL:
ST24 csak már 200-as csonk.
Más: az mitől függ, hogy a szelepfedél milyen színű? Ez amit linkeltél kép, ennek ezüst, de sokaknak, többek közt nekem is fekete. MK1-n is láttam ezüstöt meg feketét is.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.03.31 csütörtök, 13:27:37 írta Joe
»
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2134 Dátum:
2011.03.30 szerda, 14:06:35 »
a tuningosoknál valószínű azért nem jön elő ez a tünet, mert teljesen más a légáramlás mennyisége a direkt szűrőnek köszönhetően, így nem alakulhat ki az a frekvencia, ami a búgást előidézi.
persze ez csak józan paraszti ésszel(mer csak az van) való találgatás részemről...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2135 Dátum:
2011.03.30 szerda, 15:12:20 »
Idézetet írta: drof - 2011.03.30 szerda, 12:53:41
Muhaha! Ne dőlj be minden amatőr hülye fejtegetéseinek. Az alapjárati motor nem csinál semmilyen hangot, az egy szolenoid, ami vagy nyitva van, vagy zárva.
Pont te mondtad még régen nekem a Kukesz által is körülírt búgó hangra, hogy alapjárati motor hibára utal
Mondjuk akkoriban még nem hajtogattátok ezt a moosing noise gyárihibát. De akkor ezekszerint nekem sem az alapjáratival van baj, HABÁR van ilyen vak csövem, és tudtommal sehol sem repedt. Vagy nem arról a vak csőről van szó, ami merőlegesen a szívócsőre, az alatt majdnem a vízpumpáig elnyúlik?
«
Utoljára szerkesztve: 2011.03.30 szerda, 15:15:25 írta Rocco
»
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
don80
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2136 Dátum:
2011.03.30 szerda, 16:04:48 »
hello!!hideg vagy meleg motornál kell az olajat utántölteni??
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2137 Dátum:
2011.03.30 szerda, 16:39:52 »
Idézetet írta: don80 - 2011.03.30 szerda, 16:04:48
hello!!hideg vagy meleg motornál kell az olajat utántölteni??
mivel leginkább hideg,még nem beindított motornál tudod leellenőrizni a nívópálcán...
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2138 Dátum:
2011.03.30 szerda, 17:10:45 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.03.30 szerda, 14:06:35
a tuningosoknál valószínű azért nem jön elő ez a tünet, mert teljesen más a légáramlás mennyisége a direkt szűrőnek köszönhetően, így nem alakulhat ki az a frekvencia, ami a búgást előidézi.
persze ez csak józan paraszti ésszel(mer csak az van) való találgatás részemről...
Na hát akkor semmit se értek. Nekem direktem is van, vak csövem is van, nem is repedt, mégis nyaranta városban főleg araszoláskor jön elő a búgás, bár amikor legelőször jelentkezik akkor 1x 2x rárúgsz a pedálra abbahagyja. És mint írtam, kipucolva az alapjárati motrot elhalkult, de csak 1-2 hétig. EGR mellékesen dugózva, szal ez van. Ha csak így nyaranta jön elő párszor nem éri meg vele komolyabban foglalkozni.
Naplózva
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2139 Dátum:
2011.03.30 szerda, 17:12:05 »
Apropó:
Hol és hogy tudok állítani a gázbowdenen, hogy feszesebb legyen? Mostani szerelés alkalmával kiderült, hogy teljesen lenyomott gázpedálnál sem nyitja ki teljesen merőlegesre a pillangót.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2140 Dátum:
2011.03.30 szerda, 17:35:44 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.03.30 szerda, 17:12:05
Apropó:
Hol és hogy tudok állítani a gázbowdenen, hogy feszesebb legyen? Mostani szerelés alkalmával kiderült, hogy teljesen lenyomott gázpedálnál sem nyitja ki teljesen merőlegesre a pillangót.
a pillangó felöli végén van van egy u alakú lemez biztosító. azt kihúzod, beállítod és visszarakod oda, ahol jó.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2141 Dátum:
2011.03.30 szerda, 19:47:36 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.03.30 szerda, 16:39:52
mivel leginkább hideg,még nem beindított motornál tudod leellenőrizni a nívópálcán...
nem tudom, hogy v6-nál hogy van, de motorleállítás után pár perccel szokás egyéb motorokon megnézni
Naplózva
Kusti1
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2142 Dátum:
2011.03.30 szerda, 20:36:01 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.03.30 szerda, 19:47:36
nem tudom, hogy v6-nál hogy van, de motorleállítás után pár perccel szokás egyéb motorokon megnézni
Hideg motornál kell ellenőrizni az olajszintet. Olajcsere alkalmával is ha hagyod negyed órát kicsöpögni az olajat és utána felöntöd a friss olajjal, akkor az nem üzemmeleg, még pár perc járatás után sem, mint mondjuk egy 40 km -s út után, ha csak pár percet vársz.
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2143 Dátum:
2011.03.30 szerda, 20:59:03 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.03.30 szerda, 19:47:36
nem tudom, hogy v6-nál hogy van, de motorleállítás után pár perccel szokás egyéb motorokon megnézni
Akkor az úgy nem elsz túl reális. Én többnapos állás után szoktam nézni, addigra már lefolyik rendesen a teknőbe és a pálcát sem kell törölgetni, újra bedugni. Utántölteni sem hiszem, hogy üzzemmeleg motorba kéne
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Kuk3sz
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2144 Dátum:
2011.03.30 szerda, 21:39:54 »
Na összeraktam ma a motrot, kipucoltam tetőtől talpig. Beindításkor kicsit prüszkölt, de után szépen duruzsolt, leszámítva azt a bunkó hidrotőke csattogást ami néha előjön, (úgyhogy előbb-utóbb muszály lesz kicserélni azt cirka 24 darabot
) viszont szerintem jobban veszi a fordulatot, könnyebben lélegzik. Pillangószelepet amikor nyitod, van egy ilyen kis műanyag pöcök ami nyitja az egészet, na az eléggé ki volt kopva és nagy volt már a pedálon a holtjáték. Megpróbáltuk valahogy "megszerelni", de sikeresen eltört a műanyag.
Nembaj, csináltunk helyette egy fain kis alamínium pöcköt, állítottunk a gázbowdenen, holtjáték megszűnt, amint lépek a pedálra már veszi is a fordulatot.
Mivel estére lettem kész és már család többi tagja is beállt a kocsikkal így holnapra marad a "bejáratás".
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2145 Dátum:
2011.03.30 szerda, 22:14:50 »
Idézetet írta: Rocco - 2011.03.30 szerda, 20:59:03
Akkor az úgy nem elsz túl reális. Én többnapos állás után szoktam nézni, addigra már lefolyik rendesen a teknőbe és a pálcát sem kell törölgetni, újra bedugni. Utántölteni sem hiszem, hogy üzzemmeleg motorba kéne
persze, meg a havat is rakja el, aki lerakta, mi?
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2146 Dátum:
2011.03.31 csütörtök, 10:50:28 »
Idézetet írta: Rocco - 2011.03.30 szerda, 15:12:20
Pont te mondtad még régen nekem a Kukesz által is körülírt búgó hangra, hogy alapjárati motor hibára utal
Mondjuk akkoriban még nem hajtogattátok ezt a moosing noise gyárihibát. De akkor ezekszerint nekem sem az alapjáratival van baj, HABÁR van ilyen vak csövem, és tudtommal sehol sem repedt. Vagy nem arról a vak csőről van szó, ami merőlegesen a szívócsőre, az alatt majdnem a vízpumpáig elnyúlik?
Akkor még nem írtátok körbe kellő alapossággal a problémát. A moosing noise az ez:
http://www.youtube.com/watch?v=Nx9923eqclc
HA ilyenetek van, akkor az a cső miatt van. Az IAV ilyen hangot nem tud csinálni. Másmilyet se nagyon.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2147 Dátum:
2011.03.31 csütörtök, 10:52:38 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.03.30 szerda, 13:34:39
A tiédet kicserélték gariban. A Ford ezt a hibát gariban javította, a megoldás csak 1998 végén érkezett.
A szívósor éppen olyan színű, amilyen festék volt a gyárban. Többnyire nem festett (alu), de néha fekete. Az ST200 meg mindig fekete.
Az enyém meg piros (de azt én festettem).
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2148 Dátum:
2011.03.31 csütörtök, 10:55:36 »
Idézetet írta: Kuk3sz - 2011.03.30 szerda, 17:10:45
Na hát akkor semmit se értek. Nekem direktem is van, vak csövem is van, nem is repedt, mégis nyaranta városban főleg araszoláskor jön elő a búgás, bár amikor legelőször jelentkezik akkor 1x 2x rárúgsz a pedálra abbahagyja. És mint írtam, kipucolva az alapjárati motrot elhalkult, de csak 1-2 hétig. EGR mellékesen dugózva, szal ez van. Ha csak így nyaranta jön elő párszor nem éri meg vele komolyabban foglalkozni.
Hüleség, hogy nem éri meg. Az IAV pucolás azért segített rajta átmenetileg, mert a tisztább járatokon gyorsabban áramlik a levegő, ami csökkentette a torlódást.
Tök eccerű. Vegyél 30 cm szervócsövet és tedd fel úgy, hogy ne búgjon. Lehet vele kisérletezni, tekergetni, hajlítgatni és megtalálod az ideális beállítást. Max fél óra és kész is.
Szerintam qrva idegesítő és nagyon égő is ez a fajta hang a motortérből.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: V6 motor
«
Új hozzászólás #2149 Dátum:
2011.03.31 csütörtök, 11:02:49 »
Sajnálatos módon Misi barátunk közúti balesetet szenvedett önhibáján kívül. Egy zöld jelzésnél (Misinek zöld) a keresztforgalomban közlekedő okos ember behaladt Misi elé aki rendesen oldalbakapta. Légzsák nyílt, Misit fejbekólintotta.
Jelenleg kórházban lábadozik (a szemüveg beépült a homlokába picit). Szerencsére komoly baj, személyi sérülés nem történt, gyerekek nem tartózkodtak a fedélzeten, Misi be volt kötve, légzsák működött rendesen.
Innen is kívánunk nek mihamarabbi jobbulást az autó rendbehozatalában pedig aktívan közre kívánunk működni majd.
Naplózva
Oldalak:
1
...
36
37
38
39
40
41
42
[
43
]
44
45
46
47
48
49
50
...
142
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ