Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.25 csütörtök, 16:46:25 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 142   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motor  (Megtekintve 2036497 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #50 Dátum: 2009.09.07 hétfő, 11:47:32 »

Az 5 deci az korrekt, tűréshatáron belül van bőven.  smile

Órán ellenőrizted, hogy nem porgették-e? Csak azért kérdem, mert az enyémben 182.000 km-van (hiteles, matrica érintetlen, szervízkönyvvel vettem) és 0.5-1 deci olajat kajál olajcserék között (10.000km), ami szerintem tök normális.
Az 5 deci sem sok, csak 160.000km-hez képest kicsit magasnak tűnik. (hajtod mint állat, mi? taps)


Igen időnként elég rendesen meghajtom, autópályán is főleg magasabb fordulatszámtartományban szokott stagnálni a mutató... Smiley Egyébként biztos vagyok a 160.000km-ben, mert ez a motor egy igen jóállapotú, látszólag kímélt, automata, ANGOL kombiból van.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

takee
Vendég
« Új hozzászólás #51 Dátum: 2009.09.07 hétfő, 12:19:20 »


Igen időnként elég rendesen meghajtom, autópályán is főleg magasabb fordulatszámtartományban szokott stagnálni a mutató... Smiley Egyébként biztos vagyok a 160.000km-ben, mert ez a motor egy igen jóállapotú, látszólag kímélt, automata, ANGOL kombiból van.

Így érthető, mert tartósan magas fordulaton zabál igazán ez a motor olajat. Nekem anno az MK I 4600-km-es út alatt (osztrák-német-francia autópálya, átlagsebesség 160, amiből a német szakasz nyélgáz 240 volt mindenhol, ahol lehetett) megevett 2.5 liter olajat. Mondjuk az egy kopott motor volt, de városban alig evett meg egy litert 10.000 km alatt.

Én már úgy vagyok vele, ha hosszabb autópálya szakasz van feszített tempóban, akkor előtt-utána mindig megnézem az olajszintet, biztosa ami biztos alapon.

A jótanácsom még mindig áll: az olajszint mindig legyen a max jel közelében, a min és a max jel közepe alá ne nagyon engedd menni, mert kanyarban az a tuti, ha van benne bőven...
Naplózva
birotibor
Vendég
« Új hozzászólás #52 Dátum: 2009.09.07 hétfő, 19:06:12 »

sziasztok
 a gyári mondeokönyv emliti az olajfogyasztást...használattol függöen.. az enyémben 193000 van de 13000km ren még nem kellett utántölteni...maximum körül van.......igaz MOBIL FE-t használok eljen
Naplózva
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #53 Dátum: 2009.09.08 kedd, 22:09:51 »

Sziasztok!


A ma reggeli nehézkes indulás után sajnos égve maradt a "check engine"-lámpa.  rinya
Még szerencse, hogy szabadnapos vagyok és a héten nem égetően szükséges a kocsi, úgyhogy azonnal elvittem Érdre a BMS-be. Estére el is készült a kocsi.

Azért indult nehezen, mert az AC-ben lévő visszacsapó szelep elromlott. Ennek az a feladata, hogy a motor leállítása után is tartson egy bizonyos üzemanyagnyomást. Na, ez nem tartotta meg, hanem visszaengedte a tankba a benzint. Ez a szelep egybe van építve az AC-vel, és minthogy az maga egyébként hibátlan, (és mert az egész egység cseréjéhez alulról le kellene szerelni a benzintankot, nem beszélve az új AC horribilis áráról), ezért egy külön visszacsapó szelep került beépítésre az AC után.
Ezen kívül kitisztították az összes injektort és a MAF-ot.

A motor hibátlan állapotban van, a kompresszió minden hengerben gyári értékeken van, hibakód már nincs, ismét pöcc-röff!  taps

Üdv!
trombonist
Naplózva
Trigolasjaja
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 225


trigolas-jaja@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #54 Dátum: 2009.09.08 kedd, 22:18:29 »

Sziasztok!


A ma reggeli nehézkes indulás után sajnos égve maradt a "check engine"-lámpa.  rinya
Még szerencse, hogy szabadnapos vagyok és a héten nem égetően szükséges a kocsi, úgyhogy azonnal elvittem Érdre a BMS-be. Estére el is készült a kocsi.

Azért indult nehezen, mert az AC-ben lévő visszacsapó szelep elromlott. Ennek az a feladata, hogy a motor leállítása után is tartson egy bizonyos üzemanyagnyomást. Na, ez nem tartotta meg, hanem visszaengedte a tankba a benzint. Ez a szelep egybe van építve az AC-vel, és minthogy az maga egyébként hibátlan, (és mert az egész egység cseréjéhez alulról le kellene szerelni a benzintankot, nem beszélve az új AC horribilis áráról), ezért egy külön visszacsapó szelep került beépítésre az AC után.
Ezen kívül kitisztították az összes injektort és a MAF-ot.

A motor hibátlan állapotban van, a kompresszió minden hengerben gyári értékeken van, hibakód már nincs, ismét pöcc-röff!  taps

Üdv!
trombonist


Ha szabad érdeklődni mennyibe fájt?
Naplózva

Scorpio MKII 2.0 16v (136) hátulhajtás ;-)
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #55 Dátum: 2009.09.09 szerda, 18:26:16 »


Ha szabad érdeklődni mennyibe fájt?
Szia!

60ezer Ft volt mindenestül. Délelőtt 11 körül vittem oda, este 6 előtt csöngött a telefonom, hogy mehetek érte.
Drágállom én is, de nagyon alapos, szakszerű és kifogástalan munkát végeztek. Mindenkinek csak ajánlani tudom a szakit és a műhelyt! Drágák, de jók!

Üdv!
trombonist
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #56 Dátum: 2009.09.10 csütörtök, 11:29:32 »

Érdekeset tapasztaltam tegnap. Ugye volt gondom az alapjárattal. EGR dugózva, ott hibát jelez a diag, aztán megpucoltam az alapjáratit, de nem változott és utána ott is hibát jelzett a diag. Ez így is volt 4 napig. Aztán tegnap Dunakeszi felé menet egyszercsak megjavult az alapjárat.  eljen
Este nyomtam diagot---no hibakód!

Na most akkor mégis használt a takarítás, csak most ért ide a hatása? (az alapjárati egyébként 1 éves, jó állapotú és kevés kosz volt benne, de az jó fekete.)
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #57 Dátum: 2009.09.11 péntek, 23:13:29 »

60ezer Ft volt mindenestül.

 wow1 wow1 wow1
Így hirtelen azt javaslom, hogy kerüld el őket!

Nekem is javasoltak még az 1HUF-os akciós szerelgetésnél 4 órás munkát az AC kiszedésére, mert szerintük a tankot le kell szedni az AC kiszereléséhez. És akkor megkérdeztek, hogy a tankot hogyan óhajtják leszedni az AC kiszedése nélkül... Én akkor már túl voltan kb 3-szori ki- beszerelésen...

Hozzáteszem, hogy Conturnál nem tudom, hogy ez hogy van, de egy visszacsapó szelep sztem 1eHUF-os dolog(rosszul tudom?), a beszerelése sem lehet 1/2 óránál több(gondolom, hogy üacső megvág, betsze, viszlát vigyor3)az injektort ki lehet pucolni 1-2eHUF-os tisztítóval, és a MAF-ot szintén, viszont akkor ott marad még egy megkezdett karbtisztító flakonod is... szomoru1
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #58 Dátum: 2009.09.11 péntek, 23:15:18 »

Érdekeset tapasztaltam tegnap. Ugye volt gondom az alapjárattal. EGR dugózva, ott hibát jelez a diag, aztán megpucoltam az alapjáratit, de nem változott és utána ott is hibát jelzett a diag. Ez így is volt 4 napig. Aztán tegnap Dunakeszi felé menet egyszercsak megjavult az alapjárat.  eljen
Este nyomtam diagot---no hibakód!

Na most akkor mégis használt a takarítás, csak most ért ide a hatása? (az alapjárati egyébként 1 éves, jó állapotú és kevés kosz volt benne, de az jó fekete.)

Simán lehetett az vmi dugulás is... nemtudom
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #59 Dátum: 2009.09.11 péntek, 23:20:29 »

Így érthető, mert tartósan magas fordulaton zabál igazán ez a motor olajat. Nekem anno az MK I 4600-km-es út alatt (osztrák-német-francia autópálya, átlagsebesség 160, amiből a német szakasz nyélgáz 240 volt mindenhol, ahol lehetett) megevett 2.5 liter olajat. Mondjuk az egy kopott motor volt, de városban alig evett meg egy litert 10.000 km alatt.

Én már úgy vagyok vele, ha hosszabb autópálya szakasz van feszített tempóban, akkor előtt-utána mindig megnézem az olajszintet, biztosa ami biztos alapon.

A jótanácsom még mindig áll: az olajszint mindig legyen a max jel közelében, a min és a max jel közepe alá ne nagyon engedd menni, mert kanyarban az a tuti, ha van benne bőven...

Az én VR6-om is azt hiszi, ha odalépek, hogy keverékkel jár... Füstöl is rendesen, és fogy is az oil...
A tanácsot meg kell fogadni, és akkor nem lesz bibi... nyes

Fiestán tegnap 25 perc alatt frissítettem az olajat akna nélkül eljen, mert észre vettem, hogy a min alatt van a szint(úgyis ráfért, akkor mán nem tőttögettem). Egyszer jelzett csak a piros jelzés, amikor csináltam egy padlós megfordulós mókát. Mondjuk nem volt rossz ötlet, mert annyi víz jött ki a kipuffból, mintha fellocsolták volna a környéket. Oil csere után, viszont megtáltosodott a verda... nyes
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #60 Dátum: 2009.09.12 szombat, 00:54:04 »

wow1 wow1 wow1
Így hirtelen azt javaslom, hogy kerüld el őket!
Szia!

"Így hirtelen"... - Ne kapkodj!  vigyor3  wave

Hozzáteszem, hogy Conturnál nem tudom, hogy ez hogy van[...] 

A Contournál ez jól el van cseszve, az az igazság. A hátsó ülés alatt csak egy szerelőablak van, ahonnét hozzá lehet férni az AC csatlakozójához, a benzinvezetékekhez, de kiszerelni onnét nem lehet, mert sokkal kisebb a nyílás, mint maga az AC.  szomoru1 Tehát AC kiszereléshez a tankot lefelé le kell szerelni a kocsiról. Viccesen úgy is mondhatnám, hogy az autót le kell szerelni a tankról...  nyes

Azért drága a Besze-műhely, mert szakszerűek. Most fejből meg nem mondom neked, hogy a 60ezer hogyan állt össze - a Besze akkor tételesen elsorolta, mi mennyibe került. De arra határozottan emlékszem, hogy maga a szelep az 3ezer Ft volt.
Maga a motordiagnosztika az, ami önmagában húzós. Ez náluk minden esetben hibakód olvasást, gázelemzést, kompresszió mérést jelent. Így kezdik a hibakeresést! Műszerezettség kell hozzá és idő.
(Például itt a Clubban senkinek sincs olyan csatlakozója, ami passzolna a Contour diag. rendszeréhez. Tádé ígérte, hogy neki van, de így, hogy szerelőhöz vittem, végül nem lett belőle semmi. Ráadásul nem biztos, hogy a hibakódot tudtuk volna törölni.)

Aztán az injektortisztítás. Nem a tankba locsolják az "STP"-löttyöket! Hanem - szintén nem olcsó -, spec. tisztítófolyadékot vezetnek be a rendszerbe az injektorok előtt, és azzal járatják a motort sokáig. Aztán üzemanyagrendszer összerak. Aztán újabb gázelemzés, aztán próbaút. A próbaút például önmagában lefoglal két szakit: Az egyik vezet, a másik nézi a beműszerezett kocsi paramétereit menet közben.

Jó, azt elismerem, én is úgy gondolom, a MAF-fal kb. ugyanazt csinálták, amit a Club-ban mindenki: kiszerel, karbitisztítóval megfújkál, visszarak.  vigyor3 De nem is ez került sokba.

Aztán a garancia...

Szóval én továbbra is elégedett vagyok a munkájukkal, nem ez az első autó, amit odavittem. A sufnijavításokat egy Kispolszkin sem bírom, ezen a kocsin pedig megengedhetetlennek tartom. A szakértelem mindenhol drága. Fix óradíjuk van, ennyiért dolgoznak, az anyagköltség annyi amennyi. Aki drágálja, az nyilván nem fogja oda hordani a kocsiját. Én meg inkább odahordom, ha motorikus probléma van. Ráadásul este 8 körül értem oda, akkor még nem sajnálta az időt, hogy a kocsikról, meg a Contourról beszélgessen velem kb. egy órán át. Mindent megmutatott, elmagyarázott, és egy jóízűt beszélgettünk az autókról.
Azt már nem is említem, hogy mielőtt bármit csináltak volna, napközben vagy 3-szor rámtelefonált, hogy most itt és itt tartunk, ennyibe és ennyibe kerül, kérem-e a javítást. - Na ezt egyetlen szakinál sem tapasztaltam!

Sajnos az én pénztárcámnak is húzósak, elismerem. De a magam részéről bízom bennük, nekem beváltak.

Üdv!  wave
trombonist

Naplózva
imi111
Vendég
« Új hozzászólás #61 Dátum: 2009.09.16 szerda, 19:35:55 »

Sziasztok!
El akartam adni a mk2-sem, seat alhamrát akartam venni, kipróbáltam, és úgy döntöttem inkább legyen jó 11 éves öreg autóm, mint egy 6-7 éves ***! Megdöbbentő a különbség!
Ezért maradok mk2 2,5 v6 tulajdonos még egy ideig  biztos.
Üdv!
Naplózva
swatch
Vendég
« Új hozzászólás #62 Dátum: 2009.09.16 szerda, 19:47:01 »

Sziasztok!
El akartam adni a mk2-sem, seat alhamrát akartam venni, kipróbáltam, és úgy döntöttem inkább legyen jó 11 éves öreg autóm, mint egy 6-7 éves ***! Megdöbbentő a különbség!
Ezért maradok mk2 2,5 v6 tulajdonos még egy ideig  biztos.
Üdv!
eljen taps taps
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #63 Dátum: 2009.09.19 szombat, 23:53:50 »

Sziasztok!
El akartam adni a mk2-sem, seat alhamrát akartam venni, kipróbáltam, és úgy döntöttem inkább legyen jó 11 éves öreg autóm, mint egy 6-7 éves ***!

Helyes megállíptás.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #64 Dátum: 2009.09.20 vasárnap, 00:17:06 »

Az MKI és MKII hengerfeje, veztengelyei között vajon van különbség? Azt vágom, hogy kicsit javítottak MKII-nél, mert voltak problémás megoldások, de vajon konkrétan ezeknél, ha volt, akkor hol?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

takee
Vendég
« Új hozzászólás #65 Dátum: 2009.09.20 vasárnap, 00:38:49 »

Az MKI és MKII hengerfeje, veztengelyei között vajon van különbség? Azt vágom, hogy kicsit javítottak MKII-nél, mert voltak problémás megoldások, de vajon konkrétan ezeknél, ha volt, akkor hol?

Úgy tudom, hogy csak a hátsó hengersor hűtésén és szellőzésén javítottak, de hogy miként azt nem tudom.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #66 Dátum: 2009.09.20 vasárnap, 00:53:24 »

Úgy tudom, hogy csak a hátsó hengersor hűtésén és szellőzésén javítottak, de hogy miként azt nem tudom.
elég hosszadalmas lenne le írni de a szíj elvezetése is másabb ahogy nézegetem
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
takee
Vendég
« Új hozzászólás #67 Dátum: 2009.09.20 vasárnap, 21:27:30 »

elég hosszadalmas lenne le írni de a szíj elvezetése is másabb ahogy nézegetem

Hol nézegeted? Van esetleg valami képes összehasonlító leírásod róla? Szívesen megnézném én is! nyes
Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #68 Dátum: 2009.09.23 szerda, 11:41:45 »

Szia!

Mindjárt gondoltam, hogy lesz jelentkező, aki megkergesse a Contourt...  taps  (És tippem is volt rá, hogy ki lesz az...  integet2)

Az a gond, hogy én egyáltalán nem értek a számítógépes cuccokhoz, az autóról meg égen-földön nincs semmi info. Esetleg TIS CD? - de olyanom sincs...

Üdv!
trombonist

Figyi. Ez egy USA-ba gyártott autó, ahol évekkel előrébb járnak a fedélzeti diagnosztikával. Annak OBDII-nek kell lennie.
Ráadásul 98-as.
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #69 Dátum: 2009.09.23 szerda, 12:31:32 »

Szia!

Mindjárt gondoltam, hogy lesz jelentkező, aki megkergesse a Contourt...  taps  (És tippem is volt rá, hogy ki lesz az...  integet2)

Az a gond, hogy én egyáltalán nem értek a számítógépes cuccokhoz, az autóról meg égen-földön nincs semmi info. Esetleg TIS CD? - de olyanom sincs...

Üdv!
trombonist

TIS-em az van, de Contourt nem láttam benne. szomoru1
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #70 Dátum: 2009.09.23 szerda, 12:32:25 »

Figyi. Ez egy USA-ba gyártott autó, ahol évekkel előrébb járnak a fedélzeti diagnosztikával. Annak OBDII-nek kell lennie.
Ráadásul 98-as.

Annak kellene lennie, sőt az is, de az EU szabvány OBD II csati nem megy rá az Ő csatijára. Huh?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #71 Dátum: 2009.09.23 szerda, 12:32:48 »

TIS-em az van, de Contort nem láttam benne. szomoru1
Asszem a picicicában van.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
takee
Vendég
« Új hozzászólás #72 Dátum: 2009.09.23 szerda, 12:33:22 »

Asszem a picicicában van.

Azom is van, majd ránézek mikromacskára a hétvégén. taps
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #73 Dátum: 2009.09.23 szerda, 12:34:25 »

@Misi107:

Nézd mit találtam Neked.
http://www.hasznaltauto.hu/3291661_fiat_mondeo_1995

Jövő hónapban pont lesz dolgom arrafelé. Megnézzem? integet2
Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #74 Dátum: 2009.09.23 szerda, 15:38:20 »

Annak kellene lennie, sőt az is, de az EU szabvány OBD II csati nem megy rá az Ő csatijára. Huh?

Hát, az EU szabvány OBD az az E-OBD. Ez meg USA.   vigyor3
Nem ilyen van benne?

Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #75 Dátum: 2009.09.23 szerda, 17:20:17 »

Hát, az EU szabvány OBD az az E-OBD. Ez meg USA.   vigyor3
Nem ilyen van benne?


Ha jól tévedek nem ez van. Erre rámenne az én csatim. Neki valami szélesebb és keskenyebb van. Ugye Trombi? (vagy csak lámák vagyunk és benéztük?)
Amikor én rákukkantottam formára és méretre sem passzolt szemlátomást. Legközelebb megpróbáljuk rá is dugni.... pias hehe
Naplózva
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #76 Dátum: 2009.09.23 szerda, 22:08:38 »

Mr Mach1, Takee!

A fene se tudja, miféle OBD-t használ a Contour. Én nem értek a számítógépes ketyerékhez, nekem aztán mutathatnak csatlakozókat, dugókat: Egyik kutya, másik eb...  zavart1
Egyébként egy másik fórumon mások már utánanéztek, de sem a Microcat-ben, sem a TIS-ben nem szerepel a Contour.
De minthogy a motorproblémám megoldódott, már nem is igazán fontos a házilagos hibakód-olvasás. A jól bevált motor-diagnosztám pedig ki tudta csalogatni belőle a hibakódot, sőt, a javítás után törölte is.

De azért nagyon köszönöm a segítséget és az érdeklődést!  worship

(Most a nagyobb bajom az, hogy lassan csereérett lesz a gyertyakábel-garnitúra, és a gyertyák is. Kábelből még csak-csak megvenném a Mondeo V6-ét, de a gyertyák motorkód szerint nem egyeznek a Mondeo V6 gyertyákkal. Szóval ebből import rendelés lesz Amerikából... - De egyelőre nem futja rá a keretből, másrészt még nem égetően fontos a csere.)

Üdv!
trombonist
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.23 szerda, 22:15:12 írta trombonist » Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #77 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 08:09:26 »



(Most a nagyobb bajom az, hogy lassan csereérett lesz a gyertyakábel-garnitúra, és a gyertyák is. Kábelből még csak-csak megvenném a Mondeo V6-ét, de a gyertyák motorkód szerint nem egyeznek a Mondeo V6 gyertyákkal. Szóval ebből import rendelés lesz Amerikából... - De egyelőre nem futja rá a keretből, másrészt még nem égetően fontos a csere.)

Üdv!
trombonist

Amíg nincs "kedved" gyertyát cserélni addig átmeneti megoldásnak jó, ha kiveszed és megtisztítod őket (drótkefe+ féktisztító, vagy karburátortisztító) és ellenőrzöd a hézagot rajtuk.
Naplózva
MrMach1
Vendég
« Új hozzászólás #78 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 11:04:20 »

(Most a nagyobb bajom az, hogy lassan csereérett lesz a gyertyakábel-garnitúra, és a gyertyák is. Kábelből még csak-csak megvenném a Mondeo V6-ét, de a gyertyák motorkód szerint nem egyeznek a Mondeo V6 gyertyákkal. Szóval ebből import rendelés lesz Amerikából... - De egyelőre nem futja rá a keretből, másrészt még nem égetően fontos a csere.)

Gyertya csere.
Itt nézted már?  : http://www.rockauto.com/catalog/racatalog.php?carcode=1303962&parttype=7212
Vagy esetleg az Atlanticban:  http://www.atlanticmotors.hu/

Nem tudom a RockAutos link jó lesz-e így, de belépsz, kiválasztod hogy Ford -> 1998 -> Contour LX -> 2.5L -> Ignition -> Park Plug és ott vannak.
Éppen akciós a gyertya. Megnéztem, hogy pl 6db NGK szállítással együtt is kb. 8500Ft lenne.
De szerintem biztosan van itthoni autós boltban is. De legalább itt meg tudod nézni a cikkszámokat, meg ellenőrizni tudod a gyertyahézagot.
Egy ACDelco kábelszett $45, a Motorcraft pedig $56 a RockAuton.
Naplózva
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #79 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 20:21:28 »

Amíg nincs "kedved" gyertyát cserélni addig átmeneti megoldásnak jó, ha kiveszed és megtisztítod őket (drótkefe+ féktisztító, vagy karburátortisztító) és ellenőrzöd a hézagot rajtuk.

Hello!

Ezt a Besze-csapat megcsinálta Érden. Azt mondták, kb. 10-15ezer km-t még üzembiztosan elmennek ezek a gyertyák és a kábelek. Aztán mire letelik ez a km-futás, addigra biztosan "lesz kedvem" is.  nyes

Üdv!
trombonist
Naplózva
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #80 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 20:28:14 »

Gyertya csere.
Itt nézted már?  : http://www.rockauto.com/catalog/racatalog.php?carcode=1303962&parttype=7212
Vagy esetleg az Atlanticban:  http://www.atlanticmotors.hu/

Nem tudom a RockAutos link jó lesz-e így, de belépsz, kiválasztod hogy Ford -> 1998 -> Contour LX -> 2.5L -> Ignition -> Park Plug és ott vannak.
Éppen akciós a gyertya. Megnéztem, hogy pl 6db NGK szállítással együtt is kb. 8500Ft lenne.
De szerintem biztosan van itthoni autós boltban is. De legalább itt meg tudod nézni a cikkszámokat, meg ellenőrizni tudod a gyertyahézagot.
Egy ACDelco kábelszett $45, a Motorcraft pedig $56 a RockAuton.

Szia!

Hálásan köszi a segítséget!
A rockauto-t én is néztem, de pont az NGK az, ami nem vált be az előző OFF kocsimon. - Lehet, hogy az a konkrét garnitúra hamisítvány volt... Pedig az egyik legnagyobb alkatrész forgalmazótól vettem... A lényeg, hogy elvesztettem a bizalmamat az NGK-val szemben.

Nemrégiben egy kollégámtól kaptam amerikai_autó_alkatrész_beszerzős elérhetőséget. Őket még majd megkérdezem az árról, aztán ha ők többet mondanak, mint a rockauto, akkor rendelek a neten keresztül.

Mindazonáltal köszi az atlanticmotor-os linket, róluk még nem hallottam, de mindenképpen meg fogom őket is kérdezni!  worship

Most még (már) csak azt kéne tudni, hogy a Mondeo V6 gyertakábel-garnitúra jó-e a Contourba...
Egyébként mindenből a gyárit venném (Motorcraft, vagy ugye újabban FoMoCo), vagy Bosch. Más márka ezen alkatrészek esetében nálam nem jöhet számításba.

Üdv!
trombonist
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.24 csütörtök, 20:32:15 írta trombonist » Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #81 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 17:08:30 »

Hali!
 Még régebben olvastam, hogy többen azt írták, 3500 alatt "gyenge" a gép, de fölötte jól húz. Azt is írták, hogy akkor nyit a második szívósor. Ez jó, meg értem is, de én nem érzek 3500 körül "ugrást", az enyém 1000-től 7000-ig húz, mint egy mozdony. eplus2 Most akkor hogy van ez?
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #82 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 17:22:34 »

Hali!
 Még régebben olvastam, hogy többen azt írták, 3500 alatt "gyenge" a gép, de fölötte jól húz. Azt is írták, hogy akkor nyit a második szívósor. Ez jó, meg értem is, de én nem érzek 3500 körül "ugrást", az enyém 1000-től 7000-ig húz, mint egy mozdony. eplus2 Most akkor hogy van ez?
Biztos, hogy nem dízeled van?  eplus2 eplus2
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #83 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 18:06:03 »

Hali!
 Még régebben olvastam, hogy többen azt írták, 3500 alatt "gyenge" a gép, de fölötte jól húz. Azt is írták, hogy akkor nyit a második szívósor. Ez jó, meg értem is, de én nem érzek 3500 körül "ugrást", az enyém 1000-től 7000-ig húz, mint egy mozdony. eplus2 Most akkor hogy van ez?

Nincs ott ugrás, csak onnan gyorsabban pörög fel, ennyi. integet2
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #84 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 18:07:17 »

Biztos, hogy nem dízeled van?  eplus2 eplus2

Ne offójá....
Meg azt amúgy is észre vette volna a kisebb fogyiról és a büdös kezéről. Wink

Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #85 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 18:08:28 »

Ne offójá....
Meg azt amúgy is észre vette volna a kisebb fogyiról és a büdös kezéről. Wink
eplus2
Kutassal kell tankoltatni, vagy a traktorossal...  eplus2
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #86 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 18:55:24 »

Biztos, hogy nem dízeled van?  eplus2 eplus2


 nyes Dízel nálam szóba sem jöhet. Nem mentem még TDCi-vel, bár nagyon dícsérik a nyomatékát, de szerintem a V6 nyomatékgörbéjével is nagyon rendben van minden.
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #87 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 19:01:22 »

Nincs ott ugrás, csak onnan gyorsabban pörög fel, ennyi. integet2


Értem. Ez mondjuk tény, de a fordulatszámmérőt nem nagyon nézem, érzésre megyek. 3500 fölé ritkán megyek, de ha mégis, akkor nem a fordulatszámmal foglalkozom, hanem vigyorgok a mazsolákon, akik milliókért vásárolt pléhdobozokban kucorognak, miközben én terpeszkedve elhúzok mellettük minden erőlködés nélkül... eplus2 Nagyon jó érzés! eljen Az autók legtöbbjének esélye sincs, és a legjobb, hogy tényleg nem nézik ki a Mondeo-ból. V6 felirat is csak a két első sárvédőn van. Semmi hivalkodás, gyári alufelni, szolíd gyári hátsó szárny, gyári kipufogó. angel
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #88 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 20:30:38 »

Hali!
 Még régebben olvastam, hogy többen azt írták, 3500 alatt "gyenge" a gép, de fölötte jól húz. Azt is írták, hogy akkor nyit a második szívósor. Ez jó, meg értem is, de én nem érzek 3500 körül "ugrást", az enyém 1000-től 7000-ig húz, mint egy mozdony. eplus2 Most akkor hogy van ez?

Ugrás nincs, de érezni lehet, hogy több levegőt kap, a hangja is megváltozik...
Három eset lehetséges....
majd érzed ha jobban "összenősz" az autóval...
folyamatosan nyitva van mindkettő
nem nyit ki a második torok... (ez a valószínűbb)
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #89 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 20:46:01 »

Ugrás nincs, de érezni lehet, hogy több levegőt kap, a hangja is megváltozik...
Három eset lehetséges....
majd érzed ha jobban "összenősz" az autóval...
folyamatosan nyitva van mindkettő
nem nyit ki a második torok... (ez a valószínűbb)

Szétakadt a rudazat - lehet csak az első vagy a hátsó sor nyit, nem működik az elektromos bowden doboz, fixen ki vannak akasztva a torkok
Naplózva
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #90 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 22:06:22 »


Értem. Ez mondjuk tény, de a fordulatszámmérőt nem nagyon nézem, érzésre megyek. 3500 fölé ritkán megyek, de ha mégis, akkor nem a fordulatszámmal foglalkozom, hanem[...]

Szia!

Ha finoman, érzéssel nyomod neki, 3500 felett se biztos, hogy nyit a második torok, mert az a motor terhelése és a gázpedál állásának függvényében dolgozik. Egyesben-kettesben padlózd le, és akkor biztosan fogod érezni, ha jól működik a rendszer.

A többiek már mindent leírtak ezzel kapcsolatban. Ugrást ne várj, érzetre inkább olyasféle hatása van, mint amikor egy "kisköbcentis" dieselen egy kisnyomású turboban felépül a töltőnyomás. Ahogy takee írta, 3500-tól gyorsan pörög fel, és ahogy emelkedik a fordulatszám, nem fogy ki a szuszból, hanem 3500-tól egyre erősebbnek érződik szinte egészen a leszabályzásig. (Többek között ez az osztott szívócső-rendszer lényege, hogy alacsonyabb fordulatszám tartományban kevesebbet fogyaszt, pörgetve meg jobban megy. Azért persze - érzésre - kicsivel a leszabályzás előtt a V6 nyomatékgörbéje is lekonyul kissé.)

Ha relatíve keveset fogyaszt a géped, és padlógáznál sem érzel alacsony sebességi fokozatban sem egy kis plusz tolást 3500 felett, akkor valószínűleg nem működik a "második torok vezérlő motor"-od, aminek következtében mindig zárva van a második torok. - Nekem az előző V6-omon ez volt. 9-10 literes fogyasztással járkáltam vele Butapesten, viszont magasabb fordulatszámon "lekonyult".
(A Contourban szerencsére ez rendesen működik, én is csak nemrég tudtam meg, milyen az igazi V6 feeling.  Wink Ez jellemzően inkább 11-12 litert eszik, de bő gáznál egyesben, sőt, kanyarban kettesben is könnyedén kipörgeti az ívbelső első kereket, pedig automata.  nyes - Kipörgésgátló nincs benne.)

Ha úgy érzed, hogy minden fordulatszám tartományban megy a géped, mint a sakál, viszont sokat kajál, akkor meg lehet, hogy állandóan nyitva van a második torok. Kérdezd meg Rocco-t, ha jól emlékszem ő volt, aki járt úgy egy időben, hogy direkt kiakasztotta a rudazatot, hogy legyen mindig nyitva, hadd szóljon...  eplus2

Üdv!
trombonist
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #91 Dátum: 2009.10.02 péntek, 12:42:33 »

Hali!
 Kösz a segítséget mindenkinek. worship  A gép 10 körül fogyaszt, és érzésre jól megy, bár nem mentem másik V6-al. Amint lesz alkalmam, próbálgatom majd "megérezni", hogy nyit-e vagy nem. De ha kiderül, hogy eddig nem nyitott, tehát még ennél is jobban menne a gép, akkor... eplus2 Egyébként lehet, hogy nincs gond, mert tegnapelőtt sietősre vettem, jópárat előztem, és nem tűnt erőtlennek nagyobb fordulaton sem, pedig forgattam harmadikban. Majd meglátjuk. Szóval mégegyszer kösz mindenkinek! Majd írok, hogy mi a helyzet. integet2
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #92 Dátum: 2009.10.02 péntek, 15:03:35 »

Eleinte nekem is volt ilyen feelingem a kocsival kapcsolatban. Sőt, eleinte alig tudtam 3-asban 60 alatt tartani.
Valahogy a tetején nagyon érzékenynek tűnik a gázpedál (épphogyhozzáér-láblevesz 3-asban 50-60 között tartáshoz ... persze lehet nekem van ólomsúlyú lábam)
Nem tudom, hogy most hozzám idomult-e, vagy valami (én hozzá), most már 4-esben van ugyanez ... illetve kedvétől függően hol 3-asban, hol 4-esben
Érdemes párszor 2-3-ban kihúzatni 5-5500-ös fordulatig, hagy szokja(d)  nyes


Általában nyugodt tempóval szoktam közlekedni, nem húzatom, csak néha "muszáj". nyes Másodikban nem nagyon szoktam húzatni, mert odavan a harmadik szinkrongyűrűje, és reccsen váltáskor, sőt akkor is ha nagyobb fordulatnál teszem vissza 4-ből 3-ba. Persze ezt is letárgyaltuk már itt a fórumon, hogy várjak kicsit, amíg visszaesik a fordulat, meg hasonlók, de én inkább nem nagyon próbálkozom, hanem nem húzom meg nagyon a másodikat, megy az 3-ban nyomatékból is. vigyor3
 A kinyomócsapágyam is csörög már, úgyhogy kezdek gyűjteni. ha eljön az ideje, akkor majd kuplung cserével egybekötve szerintem váltót is cserélek. Ebben van 300ezer, kerítek egy megkímélt kintről behozott váltót, csak nem lehet olyan horror összeg. A szinkron gyűrű csere se két forint lenne. confused Csakhát először kasztnimunka meg fényezés, de ez már OFF.
Naplózva
Abrosz.
Vendég
« Új hozzászólás #93 Dátum: 2009.10.02 péntek, 23:59:50 »

Hali!

Ha felgyullad a sárga villáskulcs a kis kijelzőn a műszerfal mellett, az jelent valami rosszat? Használati útmutató szerint esedékes ellenőrzést/karbantartást jelzi...nekem pont 210000km után nem sokkal jelent meg.

Használatra nem tapasztalok semmi rendellenességet...


köszi
D
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #94 Dátum: 2009.10.03 szombat, 01:25:11 »

Annyit jelent, hogy eljött a szervízinretvallum vége. Olaj, folyadék és szűrő csere. De ha minden rendben van és rendben karban van tartva, akkor csak üsd ki. (gyújtás ráad és 5 mp-ig nyomva tart a mellete lévő kis gomb, pl egy tűvel) integet2
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #95 Dátum: 2009.10.03 szombat, 11:48:47 »

Hali!
 Még régebben olvastam, hogy többen azt írták, 3500 alatt "gyenge" a gép, de fölötte jól húz. Azt is írták, hogy akkor nyit a második szívósor. Ez jó, meg értem is, de én nem érzek 3500 körül "ugrást", az enyém 1000-től 7000-ig húz, mint egy mozdony. eplus2 Most akkor hogy van ez?

1esből nyélgázas kihuzatásnál, vagy 2esből kisfordulatról kihuzatásnál lehet érezni, hogy kicsit jobban megindul, kiöblösödik a hangja is. De szerintem, ha neked ez nem nyitna ki, akkor azt észrevennéd, mert olyankor kb úgy megy mint egy 2.0ás, és 4ezer fölött fokozatosan elgyengül.
Nekem ki van akasztva, mert pályán nem tud kinyitni, ami nagyon gáz... A fogyit érezhetően nem befolyásolja, de hidegen beindítás után ingadozik a fordulatszám, meg 1 percig kb még nem találja el a megfleleő keveréket, ha elindulsz.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #96 Dátum: 2009.10.03 szombat, 11:54:16 »

Azt hallottam, a V6osok gyárilag 2 centivel alacsonyabban ülnek, mint a többi verzió. Tényleg? Smiley
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

eSTé™
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 487


<<eSTé™>>


E-mail
« Új hozzászólás #97 Dátum: 2009.10.04 vasárnap, 07:28:09 »

Azt hallottam, a V6osok gyárilag 2 centivel alacsonyabban ülnek, mint a többi verzió. Tényleg? Smiley

elvileg igen az ST200 pedig 3 centivel lentebb
Naplózva

Mondeo ST200
K&N,EGR off,300mm front brake discs,Powerflex stabszilent
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #98 Dátum: 2009.10.04 vasárnap, 10:11:53 »

1esből nyélgázas kihuzatásnál, vagy 2esből kisfordulatról kihuzatásnál lehet érezni, hogy kicsit jobban megindul, kiöblösödik a hangja is. De szerintem, ha neked ez nem nyitna ki, akkor azt észrevennéd, mert olyankor kb úgy megy mint egy 2.0ás, és 4ezer fölött fokozatosan elgyengül.
Nekem ki van akasztva, mert pályán nem tud kinyitni, ami nagyon gáz... A fogyit érezhetően nem befolyásolja, de hidegen beindítás után ingadozik a fordulatszám, meg 1 percig kb még nem találja el a megfleleő keveréket, ha elindulsz.


Tegnap ráértem, és kimentem egy kisforgalmú mellékútra próbálgatni. Húzattam egyesben kis fordulatról, aztán kettesben ugyanígy, aztán 3.-ban is 2000 től, de nem történik semmi 3500 fölött. Nem "szalad" gyorsabban a mutató, sőt, 6000 felé közeledve inkább lassul. Az volt Off autóm (Astra 1.8 16V 125PS) hasonló fordulatszámfelfutást produkált változó szívócsőhossz nélkül, sőt. Lehet,hogy be kéne ülnöm egy másik V6-ba viszonyításképpen, de csináltam legalább 10 kigyorsítást különböző fokozatokban, és nem tűnt fel, hogy bármi történne 3500 fölött.  szomoru1
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #99 Dátum: 2009.10.04 vasárnap, 10:13:42 »

Van más módja, hogy megbizonyosodjak róla, hogy nyit-e, vagy nem? Ésha nem nyit,mi a teendő, milyen költségekkel számolhatok? help
Naplózva
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 142   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.068 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.