Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 20:34:44 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 127 128 129 130 131 132 133 [134] 135 136 137 138 139 140 141 142   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motor  (Megtekintve 2038058 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6650 Dátum: 2014.12.16 kedd, 18:33:25 »

Benzin -gázos 2,5 v6 Mk1  ghia eladó .Rozsdamentes ,garázsban tartott  14 éve nálam van.  Motorhibás,kelepel alapjáraton,amúgy menet közben semmi baja. 
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.5_v6_ghia_automata_benzin-gaz_uzemu-8514147

A motorhiba mit takar ennél pontosabban?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6651 Dátum: 2014.12.16 kedd, 20:33:24 »

Valami kelepel alapjáraton,de lényegtelen mert úgy néz ki elviszik holnap.

Nem sokat pontosítottál a dolgon.. Smiley Ez így önmagában nem jelenti azt, hogy motorhibás.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Mondeo v6
Vendég
« Új hozzászólás #6652 Dátum: 2014.12.16 kedd, 20:41:37 »

Nem sokat pontosítottál a dolgon.. Smiley Ez így önmagában nem jelenti azt, hogy motorhibás.

Nem vagyok szerelő ,az olajdekli mögé nem látok be de ott kalapál valaki.
Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6653 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 10:56:53 »

Hello Fórumtársak!

Egy kellemetlenül zajos problémával kerültem szembe. Néhány hónapja vettem egy Cougar v6-ot, amit csak néhány hete használok. Hidegen az autómata klíma indulásakor el kezd búgni valami. Aztán elhalgat. A kompresszor és a venti is áll, de még búg. Aztán rövid időkre klíma nélkül is ”megszólal". Melegen már nem. Lehet, hogy szíjfeszítő, vagy a generátor csapágyas? A segítséget előre is köszönöm!
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #6654 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 14:41:36 »

Hello Fórumtársak!

Egy kellemetlenül zajos problémával kerültem szembe. Néhány hónapja vettem egy Cougar v6-ot, amit csak néhány hete használok. Hidegen az autómata klíma indulásakor el kezd búgni valami. Aztán elhalgat. A kompresszor és a venti is áll, de még búg. Aztán rövid időkre klíma nélkül is ”megszólal". Melegen már nem. Lehet, hogy szíjfeszítő, vagy a generátor csapágyas? A segítséget előre is köszönöm!
Szia! Ez a búgó hang nálam is meg volt vagy 2 évig, de csak télen, hidegben jelentkezett. Indítás után valahonnan a motortérből igen erőteljes búgás volt hallható. Kis gázadás után 1-2 másodperc múlva elhallgatott. Ha levettem a gázt, pár másodperc után újra búgott. Arra gondoltam, szervó szivattyú. Vettem egy jó állapotú bontottat, csere, semmi változás. Aztán most nyáron kicseréltem a motort (vele együtt a feszítő görgőket, generátort, vízpumpát, stb. Most a legnagyobb hidegben sem búg. Tanulság: egy motorcsere csodákra képes. Na, jó, ez rossz vicc volt. Minden esetre sok minden okozhatja, de szerintem a bordás ékszíj feszítő a ludas. Még csere előtt egy hidegindítás alkalmával egy seprűnyéllel picit megtámasztottam a feszítő görgőt és elhallgatott. Nyilván az volt a ludas, de nálam úgyis motorcsere volt, így nem foglalkoztam vele.  vigyor3 integet2
Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6655 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 17:31:00 »

Szia! Ez a búgó hang nálam is meg volt vagy 2 évig, de csak télen, hidegben jelentkezett. Indítás után valahonnan a motortérből igen erőteljes búgás volt hallható. Kis gázadás után 1-2 másodperc múlva elhallgatott. Ha levettem a gázt, pár másodperc után újra búgott. Arra gondoltam, szervó szivattyú. Vettem egy jó állapotú bontottat, csere, semmi változás. Aztán most nyáron kicseréltem a motort (vele együtt a feszítő görgőket, generátort, vízpumpát, stb. Most a legnagyobb hidegben sem búg. Tanulság: egy motorcsere csodákra képes. Na, jó, ez rossz vicc volt. Minden esetre sok minden okozhatja, de szerintem a bordás ékszíj feszítő a ludas. Még csere előtt egy hidegindítás alkalmával egy seprűnyéllel picit megtámasztottam a feszítő görgőt és elhallgatott. Nyilván az volt a ludas, de nálam úgyis motorcsere volt, így nem foglalkoztam vele.  vigyor3 integet2

Hi!

Mint a halyókürt. De mintha az akku alól jönne, de ott csak a klímának van egy tartálya. Más, esetleg a vízpumpa ami szóbajöhetne, ami képtelenségnek tűnik. Túl hangos ahoz és pontosan behatárolhatatlannak tűnik. Sad Az ST200 motor már várja a beszerelést Smiley
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6656 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 17:54:31 »

Hi!

Mint a halyókürt. De mintha az akku alól jönne, de ott csak a klímának van egy tartálya. Más, esetleg a vízpumpa ami szóbajöhetne, ami képtelenségnek tűnik. Túl hangos ahoz és pontosan behatárolhatatlannak tűnik. Sad Az ST200 motor már várja a beszerelést Smiley
Hajó, ahhoz.
A légszűrő és folytószelep közti cső is okoz ilyent. Moosing néven ad rá a gugli több találatot is. Van akinek a becsatlakozó kis csőre tett bilincs megoldotta, van akinek meg a cső cseréje.
Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6657 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 18:32:06 »

Hajó, ahhoz.
A légszűrő és folytószelep közti cső is okoz ilyent. Moosing néven ad rá a gugli több találatot is. Van akinek a becsatlakozó kis csőre tett bilincs megoldotta, van akinek meg a cső cseréje.

A másodikat lusta voltam javítani. Hideg garázs, mobil. De köszönöm a javítást. worship És az ötleteket is. Bontás, zsírozás, ha lehet. Kiszedtem egy kütyüt a biztosíték dobozból, ami a kókány ledsorhoz tartozott. Lehet, hogy használt.

« Utoljára szerkesztve: 2015.01.08 csütörtök, 18:38:37 írta newDesigner » Naplózva
Schmidi
Vendég
« Új hozzászólás #6658 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 20:54:10 »

Hajó, ahhoz.
A légszűrő és folytószelep közti cső is okoz ilyent. Moosing néven ad rá a gugli több találatot is. Van akinek a becsatlakozó kis csőre tett bilincs megoldotta, van akinek meg a cső cseréje.

Nekem az alapjárati motor cseréje oldotta meg.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6659 Dátum: 2015.01.08 csütörtök, 21:08:18 »

Nekem az alapjárati motor cseréje oldotta meg.
Nekem a cső cseréje Smiley
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #6660 Dátum: 2015.01.10 szombat, 08:38:52 »


Az odáig rendben van, hogy majd elhallgat 25-30 másodperc múlva, vagy később. De ha már nem azért fordulnak az autóm után, hogy hú de szép, akkor ne az égtelen búgás miatt tegyék. Kicsit égő, mert a V6 hangja az alapjában nagyon szép, de ha egy ilyen búgó hang kíséri, na az égő!  vigyor3 hehe
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.20 kedd, 15:29:39 írta Zsolteey » Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #6661 Dátum: 2015.01.10 szombat, 15:14:15 »


Értelek én, de mégis, engem zavart. Hála Istennek, már nem. Meg különben is, a Te autód szépsége ellensúlyozná a hangot is!  Wink Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.20 kedd, 10:11:15 írta Zsolteey » Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6662 Dátum: 2015.01.11 vasárnap, 21:21:21 »

Az alapjárati motor egy elektromosan működő kis dugattyú féle, ami ilyen hangot nem képes kiadni semmilyen módon. Szerintem nem jó irány.  vigyor3

Mellesleg a szűrőház búg a leghangosabban. Gondolom a nagy műanyag felület miatt. Következés képen valahol a szívóoldalon kell keresni a hibát. És hallatszik egy szelepnyitás hangja is a búgás kezdetekor.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6663 Dátum: 2015.01.11 vasárnap, 23:53:12 »

http://www.talkford.com/community/page/fordwiki/_/mondeo/mondeo-mk2/v6-moosing-noise-r431
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6664 Dátum: 2015.01.12 hétfő, 19:33:37 »


Mintha kitörölték volna innen a szánalmas módon kimoderált másik Mondeo-s oldallal kapcsolatos hozzászólásokat. Vagy csak én nem találom? Mindegy, annyit szerettem volna hozzáfűzni, hogy mindenkit óva intenék tőle, hogy belekókányoljon a lambda szonda jelébe, hacsak nem szeretné, ha a szegénykeverékes üzemmel hazavágná a motorját, miközben spórol párezer forintot a benzinen...

Nálam a moosing noise abban a pillanatban megszűnt, hogy elhárítottam az alapjáratira menő egyik cső repedését. ha így sem múlik el, tegyetek be egy vak leágazást, mint ahogy a korai szériás V6-oknál is volt gyárilag. Vagy variáljatok a cső hosszával és/vagy átmérőjével.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6665 Dátum: 2015.01.12 hétfő, 20:26:37 »

Mintha kitörölték volna innen a szánalmas módon kimoderált másik Mondeo-s oldallal kapcsolatos hozzászólásokat. Vagy csak én nem találom? Mindegy, annyit szerettem volna hozzáfűzni, hogy mindenkit óva intenék tőle, hogy belekókányoljon a lambda szonda jelébe, hacsak nem szeretné, ha a szegénykeverékes üzemmel hazavágná a motorját, miközben spórol párezer forintot a benzinen...

Nálam a moosing noise abban a pillanatban megszűnt, hogy elhárítottam az alapjáratira menő egyik cső repedését. ha így sem múlik el, tegyetek be egy vak leágazást, mint ahogy a korai szériás V6-oknál is volt gyárilag. Vagy variáljatok a cső hosszával és/vagy átmérőjével.

Az általános témák topikban 2013.09.20-22 környékén volt pár hozzászólás a témában. 20. oldal tájékán.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6666 Dátum: 2015.01.16 péntek, 11:49:34 »

Mintha kitörölték volna innen a szánalmas módon kimoderált másik Mondeo-s oldallal kapcsolatos hozzászólásokat. Vagy csak én nem találom? Mindegy, annyit szerettem volna hozzáfűzni, hogy mindenkit óva intenék tőle, hogy belekókányoljon a lambda szonda jelébe, hacsak nem szeretné, ha a szegénykeverékes üzemmel hazavágná a motorját, miközben spórol párezer forintot a benzinen...

Nálam a moosing noise abban a pillanatban megszűnt, hogy elhárítottam az alapjáratira menő egyik cső repedését. ha így sem múlik el, tegyetek be egy vak leágazást, mint ahogy a korai szériás V6-oknál is volt gyárilag. Vagy variáljatok a cső hosszával és/vagy átmérőjével.

És szól mindenki másnak is, aki segített.
 A megoldás az lett, hogy két napig, amíg a tartalék alapjárati motor volt beszerelve, benzinbe lett "beáztatva" a mechanika része. Utána egy mosószerben kimosott szempilla spirállal fémtisztára mosás, teljes mértékben orvosolta a hibát. Végén pedig egy kis WD-40-el lett kényeztetve. Sajnos a tartalék olyan betegséggel rendelkezik, hogy melegen 1500-2000 rpm-en tartja a motort ingadozva, de már az is ázik. Kb. 100%, hogy a befolyt tömítésragasztó és az EGR szelep miatti lerakódás változtatott sípot a szelepből. rinya
Még egyszer mindenkinek köszönöm a segítséget, egy nagyon idegesítő körülménytől szabadultam meg általa. worship
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #6667 Dátum: 2015.01.16 péntek, 14:04:27 »

És szól mindenki másnak is, aki segített.
 A megoldás az lett, hogy két napig, amíg a tartalék alapjárati motor volt beszerelve, benzinbe lett "beáztatva" a mechanika része. Utána egy mosószerben kimosott szempilla spirállal fémtisztára mosás, teljes mértékben orvosolta a hibát. Végén pedig egy kis WD-40-el lett kényeztetve. Sajnos a tartalék olyan betegséggel rendelkezik, hogy melegen 1500-2000 rpm-en tartja a motort ingadozva, de már az is ázik. Kb. 100%, hogy a befolyt tömítésragasztó és az EGR szelep miatti lerakódás változtatott sípot a szelepből. rinya
Még egyszer mindenkinek köszönöm a segítséget, egy nagyon idegesítő körülménytől szabadultam meg általa. worship
Tudom, a WD40 egy csodaszer sokak szerint, nekem azért vannak fenntartásaim vele szemben. Tisztításra, forgó, mozgó alkatrész időszakos javítására jó. Minden olyan helyen, ahol precíziós mozgást biztosító, pontos mozgást kívánó helyek vannak, főleg, ahol levegővel, sok levegővel érintkezik, ott én nem használnám. Tapasztalat, hogy a frissen befújt tengely, például ventilátor tengelye, akkor éppen nagyon szépen forog tőle. Viszont némi idő elteltével a WD40 olajtartalma miatt a por szépen odatapad a felülethez, a forgás, mozgás miatt ez összetömörödik, olyan sűrű, kemény réteget, közeget képez, mely határozottan megnöveli a surlódást, majd meg is szorul. Persze nem egy nap alatt, de gyorsabban, mint ahogy előtte elszennyeződött. Ezért nem szabad különböző háztartási ventilátorok javítását ilyennel végezni, mert akkor és ott éppen jó, hamarosan viszont sokkal rosszabb lessz! De persze ízlések és pofonok...

Mellesleg ezt a hibát én is próbáltam orvosolni hasonló cserével (kaptam kölcsön egy alapjáratit), nekem akkor és ott nem segített, ugyan úgy búgott tovább. Visszacsere, maradt minden a régiben. Minden esetre örülök, ha Nálad ez segített! Mellesleg az EGR szerintem 50 km után már ki volt iktatva, nem is működik (persze az enyémről van szó).  integet2
Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6668 Dátum: 2015.01.16 péntek, 19:59:03 »

Tudom, a WD40 egy csodaszer sokak szerint, nekem azért vannak fenntartásaim vele szemben. Tisztításra, forgó, mozgó alkatrész időszakos javítására jó. Minden olyan helyen, ahol precíziós mozgást biztosító, pontos mozgást kívánó helyek vannak, főleg, ahol levegővel, sok levegővel érintkezik, ott én nem használnám. Tapasztalat, hogy a frissen befújt tengely, például ventilátor tengelye, akkor éppen nagyon szépen forog tőle. Viszont némi idő elteltével a WD40 olajtartalma miatt a por szépen odatapad a felülethez, a forgás, mozgás miatt ez összetömörödik, olyan sűrű, kemény réteget, közeget képez, mely határozottan megnöveli a surlódást, majd meg is szorul. Persze nem egy nap alatt, de gyorsabban, mint ahogy előtte elszennyeződött. Ezért nem szabad különböző háztartási ventilátorok javítását ilyennel végezni, mert akkor és ott éppen jó, hamarosan viszont sokkal rosszabb lessz! De persze ízlések és pofonok...

Mellesleg ezt a hibát én is próbáltam orvosolni hasonló cserével (kaptam kölcsön egy alapjáratit), nekem akkor és ott nem segített, ugyan úgy búgott tovább. Visszacsere, maradt minden a régiben. Minden esetre örülök, ha Nálad ez segített! Mellesleg az EGR szerintem 50 km után már ki volt iktatva, nem is működik (persze az enyémről van szó).  integet2

Lehet, hogy amit kölcsön kaptál, szintén ugyanúgy "jó" volt. Habár a fiatalember igen finom munkát végez nyes, nálam célravezető volt a kellékek leírt módosításával. https://www.youtube.com/watch?v=U3jIj76oAos Mellesleg, ha a gumi csövét összenyomod és változik a hangja, a hiba ott van. Esetleg a szelep helyettesítése egy csővel, vagy megbírlózva az eltérő alapjárati fordulatszám anomáliájával nyes szelep nélkül, vagy a cső lekötésével leellenőrizhető az ok.
A WD-40 a tengely motor felöli hüvelyéhez kellett. Persze elsők között volt a frusztrációgyáros EGR szelep "eldugózása", így a szűrt levegő tisztaságával számolva, bátran használtam.
Mellesleg az EGR szelep csövébe csatlakozó két kis cső szerepe ismert valaki számára? Én ledugózások után az egész "kabarétól" meg akarok szabadulni.
Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6669 Dátum: 2015.01.16 péntek, 21:36:44 »

Mintha kitörölték volna innen a szánalmas módon kimoderált másik Mondeo-s oldallal kapcsolatos hozzászólásokat. Vagy csak én nem találom? Mindegy, annyit szerettem volna hozzáfűzni, hogy mindenkit óva intenék tőle, hogy belekókányoljon a lambda szonda jelébe, hacsak nem szeretné, ha a szegénykeverékes üzemmel hazavágná a motorját, miközben spórol párezer forintot a benzinen...

Nálam a moosing noise abban a pillanatban megszűnt, hogy elhárítottam az alapjáratira menő egyik cső repedését. ha így sem múlik el, tegyetek be egy vak leágazást, mint ahogy a korai szériás V6-oknál is volt gyárilag. Vagy variáljatok a cső hosszával és/vagy átmérőjével.

A szegénykeverékes részhez hozzáfűznék annyit, hogy gázüzemnél 0%-ra van redukálva a folyadék mennyiség a keverékben. Aminek egyértelmű velejárója a gyorsabb felső oldali motorkopás. Amit nagyon sokan be is vállalnak. Ehhez képest a néhány %-os keverék elszegényítés még mindig 1:30-as olmozott keverék. Másrészt, a víz beporlasztásos tuning is számbavehető.
Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6670 Dátum: 2015.01.17 szombat, 00:22:38 »

Hello!

Egy újab kérdéssel hozakodnék elő. Tegnap kezembe akadt a KKK K26-os turbóm. Utána néztem a KKK weboldalán, hogy milyen típusokhoz alkalmazták és kiderült, hogy a Porsche 944 2.5-öt is szerelték ezzel a turbóval. A kérdés az lenne, hogy mire van szükség a turbósításhoz. Esetleg típus specifikus praktikák. Nem kell Ádám-Évától, mert KKK K16-os turbót intercoolerrel már építettem 120L Skodába, de ott nem volt computer. Igazából a computeres vezérlés miatti különbségek okoznak gondot, nem az esetleg szükséges dupla hengerfej tömítés. Esetleg tapasztalatok, ha vannak.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6671 Dátum: 2015.01.17 szombat, 00:39:03 »

Hello!

Egy újab kérdéssel hozakodnék elő. Tegnap kezembe akadt a KKK K26-os turbóm. Utána néztem a KKK weboldalán, hogy milyen típusokhoz alkalmazták és kiderült, hogy a Porsche 944 2.5-öt is szerelték ezzel a turbóval. A kérdés az lenne, hogy mire van szükség a turbósításhoz. Esetleg típus specifikus praktikák. Nem kell Ádám-Évától, mert KKK K16-os turbót intercoolerrel már építettem 120L Skodába, de ott nem volt computer. Igazából a computeres vezérlés miatti különbségek okoznak gondot, nem az esetleg szükséges dupla hengerfej tömítés. Esetleg tapasztalatok, ha vannak.
Pár éve találtam usa-ban komplett átépítő kit-et a v6 hoz. Az dupla turbós megoldás volt, ha jól emlékszem vems motorvezérlővel. Voltminden hozzá, ac, injektorok, tartók, stb, de aranyárban.
Ugye a mondeo nem egy turbóbarát elrendezésű v6os, talán kompresszorral egyszerübb lenne megfujatni.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.17 szombat, 00:40:54 írta VZoli » Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6672 Dátum: 2015.01.17 szombat, 03:20:06 »

Pár éve találtam usa-ban komplett átépítő kit-et a v6 hoz. Az dupla turbós megoldás volt, ha jól emlékszem vems motorvezérlővel. Voltminden hozzá, ac, injektorok, tartók, stb, de aranyárban.
Ugye a mondeo nem egy turbóbarát elrendezésű v6os, talán kompresszorral egyszerübb lenne megfujatni.

A K26-os kis turbo. Akár a homlokoldalon is elférne némi hőpajzzsal. A voltiminder mi célt szolgál?
Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6673 Dátum: 2015.01.17 szombat, 04:08:27 »

Pár éve találtam usa-ban komplett átépítő kit-et a v6 hoz. Az dupla turbós megoldás volt, ha jól emlékszem vems motorvezérlővel. Voltminden hozzá, ac, injektorok, tartók, stb, de aranyárban.
Ugye a mondeo nem egy turbóbarát elrendezésű v6os, talán kompresszorral egyszerübb lenne megfujatni.

És még valami. Habár nem tudom, hogy mekkora nyomáson működik a befecskendező, de sejtésem szerint 5+ bar-on. Egy max. 1-1,5 bar-os töltőnyomáshoz ez nem elég? A turbós Saab-nak sem több.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6674 Dátum: 2015.01.17 szombat, 08:16:14 »

A K26-os kis turbo. Akár a homlokoldalon is elférne némi hőpajzzsal. A voltiminder mi célt szolgál?
Nem voltminder, hanem voltminden külön írva volt minden.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6675 Dátum: 2015.01.17 szombat, 08:25:09 »

És még valami. Habár nem tudom, hogy mekkora nyomáson működik a befecskendező, de sejtésem szerint 5+ bar-on. Egy max. 1-1,5 bar-os töltőnyomáshoz ez nem elég? A turbós Saab-nak sem több.
Általában nem feltétlenül a nyomás, hanem a szállított mennyiség miatt cserélik az inyektorokat nyomásszabályzót és ac-t. Az 1.5bar töltőnyomáshoz már általában a motorba is bele kell nyúlni, dugattyúk, hajtókarok kuplung stb. Benzines motornál ha mindennap használni akarod, a 0.5-0.8bar is elég.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6676 Dátum: 2015.01.17 szombat, 10:40:52 »

Hello!

Egy újab kérdéssel hozakodnék elő. Tegnap kezembe akadt a KKK K26-os turbóm. Utána néztem a KKK weboldalán, hogy milyen típusokhoz alkalmazták és kiderült, hogy a Porsche 944 2.5-öt is szerelték ezzel a turbóval. A kérdés az lenne, hogy mire van szükség a turbósításhoz. Esetleg típus specifikus praktikák. Nem kell Ádám-Évától, mert KKK K16-os turbót intercoolerrel már építettem 120L Skodába, de ott nem volt computer. Igazából a computeres vezérlés miatti különbségek okoznak gondot, nem az esetleg szükséges dupla hengerfej tömítés. Esetleg tapasztalatok, ha vannak.


Specifikus praktikákat olyan helyen keress, ahol építettek már ebből a motorból turbós verziót. Tehát a magyar oldalak felejtősek. Külföldön is egy Cougarról olvastam, ami 300+ lovas volt, de az rendesen meg is kotlott, pedig ott a motor belsejéhez is hozzányúltak. Szaktudás nélkül és komoly, tapasztalt segítség nélkül ez nem működik. A Nautilus Performance nevű cég is árul komplett turbo kiteket és motoralkatrészeket Duratec motorokhoz, így azon a vonalon is lehet infókat gyűjteni.
Egy profi motorvezérlő biztosan kell, ez nem kis pénz önmagában sem. A benzinnyomás állandó (3bar?) így a szállított mennyiséget nagyobb áteresztőképességgel kell biztosítani, vagy nagyobb teljesítményű üzemanyagellátó rendszerrel. Nyomásfokozó beiktatásával sem hiszem, hogy a gyári injektorok tudnak elegendő szállítási mennyiséget biztosítani.

Persze a kérdés csak az mekkora teljesítményt szeretnél? Ha annyit, amennyit szívóként is ki lehet hozni, kb 220 lóerő, akkor minek a turbo? Ha többet, akkor meg biztos, hogy cserélni kell a dugattyúkat, hajtókarokat, stb..
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.17 szombat, 12:13:05 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6677 Dátum: 2015.01.17 szombat, 10:47:54 »


Specifikus praktikákat olyan helyen keress, ahol építettek már ebből a motorból turbós verziót. Tehát a magyar oldalak felejtősek. Egy Cougarról tudok, ami 300+ lovas volt, de az rendesen meg is kotlott, pedig ott a motor belsejéhez is hozzányúltak. De szaktudás nélkül és komoly, tapasztalt segítség nélkül ez nem működik. A Nautilus Performance nevű cég is árul komplett turbo kitteket és motoralkatrészeket Duratec motorokhoz.
A komplett vezérlést biztos hogy cserélni kell egy profi programozható vezérlővel, ez nem kis pénz önmagában sem. A gyári injektorok már az ST szívósorhoz sem jók, mert a nyomás állandó (3bar?) így a szállított mennyiséget nagyobb áteresztőképességgel kell biztosítani. Nyomásfokozó beiktatásával sem hiszem, hogy a gyári injektorok tudnak  elegendő szállítási mennyiséget biztosítani.

Persze a kérdés csak az mekkora teljesítményt szeretnél? Ha annyit, amennyit szívóként is ki lehet hozni, kb 220 lóerő, akkor minek a turbo? Ha többet, akkor meg biztos, hogy cserélni kell a dugókat, hajtókarokat, stb..
Egyetértek.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6678 Dátum: 2015.01.17 szombat, 10:50:47 »

A szegénykeverékes részhez hozzáfűznék annyit, hogy gázüzemnél 0%-ra van redukálva a folyadék mennyiség a keverékben. Aminek egyértelmű velejárója a gyorsabb felső oldali motorkopás. Amit nagyon sokan be is vállalnak. Ehhez képest a néhány %-os keverék elszegényítés még mindig 1:30-as olmozott keverék. Másrészt, a víz beporlasztásos tuning is számbavehető.

Nem a folyadékról és a kopásról van szó.. Az égéstér hőmérséklete szegény keverékkel sokkal magasabb, mint az ideális keverékösszetételnél. Ezen felül már kis eltérésnél is romlik a keverék gyújthatósága. Ez a linkelt oldalon látszik is a gázelemzés értékeiből: alacsony CO, alacsonyabb lambda, magasabb HC, tehát a benzin nem ég el rendesen.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.17 szombat, 12:04:24 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6679 Dátum: 2015.01.17 szombat, 16:31:17 »

Most nem linkelném be az összes hozzászólást, m3rt mobilról írok. A hajtókar stb. csere számba van véve. A 250-260 hp egész kellemesen hangzik. A több oxigén miatti hatékonyabb égés, relatív fogyasztáscsökkenést is eredményez. Ez tapasztalat. Avagy nől a hatékonyság adott üzemanyag mennyiség mellett. Turbósítás után ugyanazzal az üzemanyag mennyiséggel, amivel átlag 90 km/h-val közlekedtem, kb. 130 km/ht- lehetett elérni a Skodával. És durván síkolt volt a hengerfeje is. 3 helyen csapágyazott főtengellyel, gyári alkatrészekkel. Éveken át.
A kompresszorok is el vannak terjedve. Sokat láttam. Csak ott sajnos lineáris kapcsolatban van a töltőnyomás a  fordulatszámmal.
Az infókat köszönöm.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6680 Dátum: 2015.01.17 szombat, 19:26:39 »

Most nem linkelném be az összes hozzászólást, m3rt mobilról írok. A hajtókar stb. csere számba van véve. A 250-260 hp egész kellemesen hangzik. A több oxigén miatti hatékonyabb égés, relatív fogyasztáscsökkenést is eredményez. Ez tapasztalat. Avagy nől a hatékonyság adott üzemanyag mennyiség mellett. Turbósítás után ugyanazzal az üzemanyag mennyiséggel, amivel átlag 90 km/h-val közlekedtem, kb. 130 km/ht- lehetett elérni a Skodával. És durván síkolt volt a hengerfeje is. 3 helyen csapágyazott főtengellyel, gyári alkatrészekkel. Éveken át.
A kompresszorok is el vannak terjedve. Sokat láttam. Csak ott sajnos lineáris kapcsolatban van a töltőnyomás a  fordulatszámmal.
Az infókat köszönöm.

A 260 paci még talán biztonsággal kijön ebből a motorból, ha nem spórolsz az alkatrészeken. A hűtésre és hőelvezetésre érdemes lenne különösen nagy figyelmet fordítani, mert arra alapból is kényes ez az elrendezés (illetve maga a motor is a gyárilag sz@r hf tömítéssel). Sokan tervezték már, de még mindig nem született Mo-on turbós Mondeo. Illetve 2.0 Zetec-ből épül egy jelenleg (zsolesz). Szóval sok sikert!

Még annyi, hogy nem a több levegő miatt nő a hatásfok, mert ahhoz több benzint is kell adni, hogy a benzin-levegő arány ne változzon (ne szegényedjen el). Viszont főleg karburátoros motornál, ahol viszonylag tetemes a szívási veszteség (töltetcserére fordított teljesítmény), ott sokat számít a hatásfokba, hogy turbófeltöltővel nemhogy megszűnik ez a veszteségforrás, de még nagy nyomáson be is préselődik a hengerbe a keverék. Ráadásul az intenzívebb áramlási sebességek és örvénylések miatt még jobban porlad és keveredik az üzemanyag, amitől jelentősen jobb az égés lefolyása.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6681 Dátum: 2015.01.17 szombat, 19:49:34 »

A 260 paci még talán biztonsággal kijön ebből a motorból, ha nem spórolsz az alkatrészeken. A hűtésre és hőelvezetésre érdemes lenne különösen nagy figyelmet fordítani, mert arra alapból is kényes ez az elrendezés (illetve maga a motor is a gyárilag sz@r hf tömítéssel). Sokan tervezték már, de még mindig nem született Mo-on turbós Mondeo. Illetve 2.0 Zetec-ből épül egy jelenleg (zsolesz). Szóval sok sikert!

Még annyi, hogy nem a több levegő miatt nő a hatásfok, mert ahhoz több benzint is kell adni, hogy a benzin-levegő arány ne változzon (ne szegényedjen el). Viszont főleg karburátoros motornál, ahol viszonylag tetemes a szívási veszteség (töltetcserére fordított teljesítmény), ott sokat számít a hatásfokba, hogy turbófeltöltővel nemhogy megszűnik ez a veszteségforrás, de még nagy nyomáson be is préselődik a hengerbe a keverék. Ráadásul az intenzívebb áramlási sebességek és örvénylések miatt még jobban porlad és keveredik az üzemanyag, amitől jelentősen jobb az égés lefolyása.

 eljen De egy valamiben vitába szálnék. Az intercooler szerepe az, hogy a sűrítés miatti "hőtorlódást" megszüntesse lehetőség szerint. Avagy az oxigén sűrűségét növelje a beröltött levegőben. Azaz ne a meleg miatt legyen nagy a nyomás, hanem a beltartalom miatt. A magas oxigén szint miatt tökéletesebb és  dinamikusabb lesz a befecskendezett üzemanyag égése. A motor hőterhelését felveszi a magasabb melegoldali viskozitással rendelkező olaj (xxW50-W60) és a jobb olajhűtő.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6682 Dátum: 2015.01.17 szombat, 20:42:10 »

eljen De egy valamiben vitába szálnék. Az intercooler szerepe az, hogy a sűrítés miatti "hőtorlódást" megszüntesse lehetőség szerint. Avagy az oxigén sűrűségét növelje a beröltött levegőben. Azaz ne a meleg miatt legyen nagy a nyomás, hanem a beltartalom miatt. A magas oxigén szint miatt tökéletesebb és  dinamikusabb lesz a befecskendezett üzemanyag égése. A motor hőterhelését felveszi a magasabb melegoldali viskozitással rendelkező olaj (xxW50-W60) és a jobb olajhűtő.
Pontosan. Vagyis a feladat 2 turbo beszerelése, olajzásának kiépítése, üzemanyag nyomás emelése, nagyobb áteresztőképességű injektorok beszerelése, szívócső vezérlés módosítása, hengerfejtömítéssel a kompresszió csökkentése, vezérműtengelyek cseréje, intercooler kiépítése, programozható motorvezérlő illesztése, programozása, olajhűtő kialakítása, kipufogócsövek és turbó hővédelme, turbó bekötése a vízkörbe.

Kihagytam valamit? Ja igen, lendkerék, kuplung cseréje. A motor belsejéről most ne beszéljünk,  a gyári cuccok is kibírják azt az időt amíg beleun az ember.
Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6683 Dátum: 2015.01.17 szombat, 21:15:05 »

Pontosan. Vagyis a feladat 2 turbo beszerelése, olajzásának kiépítése, üzemanyag nyomás emelése, nagyobb áteresztőképességű injektorok beszerelése, szívócső vezérlés módosítása, hengerfejtömítéssel a kompresszió csökkentése, vezérműtengelyek cseréje, intercooler kiépítése, programozható motorvezérlő illesztése, programozása, olajhűtő kialakítása, kipufogócsövek és turbó hővédelme, turbó bekötése a vízkörbe.

Kihagytam valamit? Ja igen, lendkerék, kuplung cseréje. A motor belsejéről most ne beszéljünk,  a gyári cuccok is kibírják azt az időt amíg beleun az ember.

 taps Egy komplikáltabb twin-, esetleg két különböző méretű biturbós rendszer esetén feltétlen, lletve a második esetben a kipufogó oldali nyomásvezérelt váltó szelep is szóba jöhet, ha nem "kicsire rátöltős" rendszerű. Viszont az eprom chip cserélhető, egyedileg felprogramozható, igy nem feltétlen szükséges "tuning ecu"-t vásárolni. Lehet, hogy a kuplung sem lenne elsőre kidobva. Az ST200 (ami van) befecskendezői emelt nyomással talán bírnák is.

(Szerkesztve. Sajnos még dolgozok.) A vízhűtéses turbó ritka madár és sztem jó néhány dolog költséghatékonyan is megoldható. Elsőre elég a wastegate szelep, nem kell a legpuccosabb lefújó, stb. Ráadásul a 2.5-ös soros négyes Porsche motor is egy turbóval volt szerelve, így ez a költség feleződött.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.17 szombat, 21:35:47 írta newDesigner » Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6684 Dátum: 2015.01.17 szombat, 21:26:20 »

taps Egy komplikáltabb twin-, esetleg két különböző méretű biturbós rendszer esetén feltétlen, lletve a második esetben a kipufogó oldali nyomásvezérelt váltó szelep is szóba jöhet, ha nem "kicsire rátöltős" rendszerű. Viszont az eprom chip cserélhető, egyedileg felprogramozható, igy nem feltétlen szükséges "tuning ecu"-t vásárolni. Lehet, hogy a kuplung sem lenne elsőre kidobva. Az ST200 (ami van) befecskendezői emelt nyomással talán bírnák is.
Ha jól tudom a mk3 ecu-ja írható. Nem kell az epromot kivenni.
2 évig próbáltuk a szomszédom cordobáját olyan igazán jóra megcsinálni, kb 1milla ment rá, a végén 3 éve négyszázba adta el. 1.8 golf 3 motor volt benne, padon olyan 200 ló volt.
Sohasem lett tökéletes, igazából használható is csak épphogy.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.17 szombat, 21:28:12 írta VZoli » Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6685 Dátum: 2015.01.18 vasárnap, 08:40:58 »

http://www.rapidtuning.hu/szoftveres_tuning_alapjai.pdf

Itt nagyon sok turbó "kompatibilitása" megtekinthető.

http://www.turbo-product.com/KKK/K26.ASP

https://www.google.hu/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjhw&url=http%3A%2F%2Fforums.pelicanparts.com%2Fporsche-924-944-968-used-parts-sale-wanted%2F427081-1986-porsche-944-turbo-motor-good-numbers.html&ei=SGa7VI3tLcn2OoCygYgF&bvm=bv.83829542,d.ZWU&psig=AFQjCNEVTiqdt75xsZN32Wbzj0RmW-7CRQ&ust=1421653707123331

Ha jól tudom a mk3 ecu-ja írható. Nem kell az epromot kivenni.
2 évig próbáltuk a szomszédom cordobáját olyan igazán jóra megcsinálni, kb 1milla ment rá, a végén 3 éve négyszázba adta el. 1.8 golf 3 motor volt benne, padon olyan 200 ló volt.
Sohasem lett tökéletes, igazából használható is csak épphogy.

Bízom a szerencsémben. A Valvoline olajok csodákra képesek  nyes
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.18 vasárnap, 08:53:33 írta newDesigner » Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6686 Dátum: 2015.01.18 vasárnap, 10:40:58 »

Ha jól tudom a mk3 ecu-ja írható. Nem kell az epromot kivenni.
2 évig próbáltuk a szomszédom cordobáját olyan igazán jóra megcsinálni, kb 1milla ment rá, a végén 3 éve négyszázba adta el. 1.8 golf 3 motor volt benne, padon olyan 200 ló volt.
Sohasem lett tökéletes, igazából használható is csak épphogy.

Lehet, hogy egy 2000 turbó (pl. Saab) program karakterisztikája alapnak nagyon megfelelő lenne. Csak chiptuningal 22x hp. Gyári verzió. Habár a vezérműtengely tekintetében lehet, hogy vannak differenciák. Én magamnak a 2300 ccm turbót választom alapnak.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6687 Dátum: 2015.01.18 vasárnap, 11:03:24 »

Lehet, hogy egy 2000 turbó (pl. Saab) program karakterisztikája alapnak nagyon megfelelő lenne. Csak chiptuningal 22x hp. Gyári verzió. Habár a vezérműtengely tekintetében lehet, hogy vannak differenciák. Én magamnak a 2300 ccm turbót választom alapnak.
A seathoz pécsen csinálták a program alapját a vemshez, mi már csak az alapot módosítgattuk. Ha működött, alapvetően állatkodni jó volt (sziszegős lefúvó, rajtprogram, lángköpködős váltás) de mindennapi használatban a verseny vezérműtengely miatti magas alapjárat, a magas fogyasztás, szinterkuplung , melegedés stb miatt nem volt jó.
Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6688 Dátum: 2015.01.18 vasárnap, 14:43:45 »

A seathoz pécsen csinálták a program alapját a vemshez, mi már csak az alapot módosítgattuk. Ha működött, alapvetően állatkodni jó volt (sziszegős lefúvó, rajtprogram, lángköpködős váltás) de mindennapi használatban a verseny vezérműtengely miatti magas alapjárat, a magas fogyasztás, szinterkuplung , melegedés stb miatt nem volt jó.

Én a Skodára Renault Alpine turbo olajhűtőjét szereltem. Csak a Hungaroring dugójában melegedett túl. Annak egy baja volt, hogy az ac erősített rugóval 1/2 barig bírta a töltést.

Másrészt én nem showdown autót akatok 20 dkg-s lendkerékkel, ami csak 3500 rpm-en ad le akkora nyomatékot, hogy 1-ben csusztatott kuplung kelljen az induláshoz. Csak a lovak kellenek.  vigyor3
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6689 Dátum: 2015.01.18 vasárnap, 20:46:30 »

Én a Skodára Renault Alpine turbo olajhűtőjét szereltem. Csak a Hungaroring dugójában melegedett túl. Annak egy baja volt, hogy az ac erősített rugóval 1/2 barig bírta a töltést.

Másrészt én nem showdown autót akatok 20 dkg-s lendkerékkel, ami csak 3500 rpm-en ad le akkora nyomatékot, hogy 1-ben csusztatott kuplung kelljen az induláshoz. Csak a lovak kellenek.  vigyor3
Csippeltesd meg, kb 30 plusz lovat bele bírnak tenni.
Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6690 Dátum: 2015.01.20 kedd, 04:40:44 »

Csippeltesd meg, kb 30 plusz lovat bele bírnak tenni.

Abban nincs kihívás. Ráadásul csak az ecu-t szerelem ki, meg be. Most hajnali 2-kor még azon dilemmáztam, hogy hogyan akasszam meg a lendkereket egy villáskulccsal, meg egy 3/8"-os hosszabbíttóval úgy, hogy ki tudjam csavarmi a főtengely szíjtárcsájánaka csavarját. Utánna pedig azon, hogy egy Bricostre-os csapágylehúzóval, hogy szedjen le a tárcsát. De sikerült.

(Bocs a helyesírási hibákér)

Egy tipp.

http://www.youtube.com/watch?v=ZdJUvMFJPdY

Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6691 Dátum: 2015.01.20 kedd, 13:18:29 »

Hi!

Az lenne a kérdésem, hogy a vezérműláncfeszítő állásából ítélve mennyi lehet vissza cseréig?

https://docs.google.com/file/d/0B9OvWfQGGc8NNVVCc3ByODFaSzg/edit?usp=docslist_api

https://docs.google.com/file/d/0B9OvWfQGGc8NTTEzeVlwellxWVk/edit?usp=docslist_api
Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #6692 Dátum: 2015.01.21 szerda, 19:18:41 »

Mármint a láncnak, de már sejtem. A hajtókar csapágyak, csak néhány darab tizedmiliméteres bordája van kifényesedve. Bontott motor és felújítás előtt áll. De legalább tudom, hogy jól jártam. vigyor3

https://docs.google.com/file/d/0B9OvWfQGGc8NdnhRZ0pFLTI2b3c/edit?usp=docslist_api

https://docs.google.com/file/d/0B9OvWfQGGc8NYXhlMHgzQ0xZMVU/edit?usp=docslist_api
Naplózva
GÁTI
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


E-mail
« Új hozzászólás #6693 Dátum: 2015.01.23 péntek, 12:30:30 »

 Lips Sealed
98-as MKII-es benzines Mondeo 2.0-ás Zetec motorral, automata sebváltóval – a gondom: 80-90-es sebességgel menve 50-60 km megtétele után lesett a fordulatszám 0-500 közé, majd hiába adtam gázt nem pörgött fel a motor. Üresbe rakva normálisan vette a gázadást, egyenletesen felpörgött, de ha automatára raktam és elindultam (D) 2100-2220-as fordulaton - cca 60-70 km-es sebességnél - újra leesett a fordulatszám, kattogás (relészerű???) hallatszott a motortérből, gázadásra nem reagált. Ezt néhányszor megismételte. Közben a műszerfal nem jelzett ki semmit. Egy kis pihentetés után hazavánszorogtam vele 40-50-el. Emelkedőnek felfelé menve legyengült a húzása, a végén alig kúszott fel a tetejéig. Most állt pár napot, és utána városi közlekedésnél normálisan viselkedik. Tudtok valamit mondani, mi lehet a baja??? – motor?, váltó? váltóolaj? Előre is köszi a segítséget!
GÁTI
Naplózva
gurubalint
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #6694 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 12:07:46 »

Kedves tapasztalt sors és klubtársak !
Honnan tudom biztosan, hogy hengerfejes lett a verda ? Tünetek: pár napja boltkörút harmadik indítása után furcsán vibrálni kezdett a motor és erőtlenebbé is vált. Elsőre gyújtásra gyanakodtam, mindent ki és vissza, új gyertyák meg ilyenek... tökéletesen sima alapjárat, mint a vaj gyorsításnál terhelésen bevibrál és erőtlen. mintha kihagyna egy vagy több henger. Hengerfej, trafó, lambda, alapjárati tolattyú, katalizátor...
HELP HELP !!!
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6695 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 18:07:13 »

Kedves tapasztalt sors és klubtársak !
Honnan tudom biztosan, hogy hengerfejes lett a verda ? Tünetek: pár napja boltkörút harmadik indítása után furcsán vibrálni kezdett a motor és erőtlenebbé is vált. Elsőre gyújtásra gyanakodtam, mindent ki és vissza, új gyertyák meg ilyenek... tökéletesen sima alapjárat, mint a vaj gyorsításnál terhelésen bevibrál és erőtlen. mintha kihagyna egy vagy több henger. Hengerfej, trafó, lambda, alapjárati tolattyú, katalizátor...
HELP HELP !!!

Ez pedig legnagyobb eséllyel gyújtásproblémának tűnik. Vagy benzinellátás gond. Ha átég a hengerfejtömítés, attól nem rángat a motor.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

gurubalint
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #6696 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 18:22:22 »

Ez pedig legnagyobb eséllyel gyújtásproblémának tűnik. Vagy benzinellátás gond. Ha átég a hengerfejtömítés, attól nem rángat a motor.
Hát remélem is , csak a trafót hogy lehet kimérni ? Ahhoz kicsit fű vagyok. Nem meghatározható melyik henger megy el terhelésen.
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #6697 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 21:03:08 »

Hát remélem is , csak a trafót hogy lehet kimérni ? Ahhoz kicsit fű vagyok. Nem meghatározható melyik henger megy el terhelésen.

A motortérben a tűzfal mellett van ugye a trafó, bal oldalt meg egy soklábú csatlakozó, ami a tűzfalon a koputertől jön és a trafóhoz megy. Annak az érintkezőit takarítsd meg, majd kontaktspré. Nekem is csinált ilyet, néha ment, néha rángatott, lehörgött. Oszciloszkóppal nézegettük a trafóra érkező jelet, ott derült ki, vezérlő jel hiba. Az a csatlakozó volt hibás. Azóta mint a rakéta! integet2
Naplózva
gurubalint
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #6698 Dátum: 2015.02.17 kedd, 08:31:45 »

A motortérben a tűzfal mellett van ugye a trafó, bal oldalt meg egy soklábú csatlakozó, ami a tűzfalon a koputertől jön és a trafóhoz megy. Annak az érintkezőit takarítsd meg, majd kontaktspré. Nekem is csinált ilyet, néha ment, néha rángatott, lehörgött. Oszciloszkóppal nézegettük a trafóra érkező jelet, ott derült ki, vezérlő jel hiba. Az a csatlakozó volt hibás. Azóta mint a rakéta! integet2
Mindjárt lemegyek és szétkapom, utána referálok. Előre is köszi !
Naplózva
gurubalint
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #6699 Dátum: 2015.02.17 kedd, 11:20:14 »

Sajnos ugyanaz a rángatás... help
Naplózva
Oldalak: 1 ... 127 128 129 130 131 132 133 [134] 135 136 137 138 139 140 141 142   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.068 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.