Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:24:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 ... 75   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motorok  (Megtekintve 1303123 alkalommal)
0 Felhasználó és 70 vendég van a témában
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #1300 Dátum: 2015.04.10 péntek, 18:40:13 »

változó, sokmindentől függ, hogy mikor , hol húz át a szikra. elég sötét van már, menj, indítsd be és kukucskálj, nem e látsz cikázó szikrákat.

Kicseréltem és gyújtókábeleket és még mindig rángat, trafón nem láttam sérülést.....
Mit kellene még megnéznem?
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #1301 Dátum: 2015.04.10 péntek, 18:42:24 »

Üdv! Olyan problémám van, (st220, 2002) hogy 1000 és 2000 fordulat között 2tól 5 ig gázadásra rángat az autó, ma volt nagyszervíz olajak szűrők gyertyák de nem javul. Minél nagyobb fokozatban van annál jobban rángat.......
Utánna viszont jár rendesen, és nem rángat. Olyan érzés mitha 1 esből 5 ikbe kapcsolnánk .
Valaki ötlet?
Mik okozhatják a problémát mit nézzek végig?

Ez volt az alap gond!
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1302 Dátum: 2015.04.10 péntek, 18:46:55 »

Ez volt az alap gond!
emlékszem.
Gyertyákat is megnéztedmegint? Milyen kábeleket vettél rá? Hibakódot olvastatok?
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #1303 Dátum: 2015.04.10 péntek, 18:58:10 »

Kicseréltem és gyújtókábeleket és még mindig rángat, trafón nem láttam sérülést.....
Mit kellene még megnéznem?

Az én tapasztalatom az egész rángatásos mizériában, igaz nem V6.

Nálam kétszer is úgy javult meg az autó, hogy cseréltem mindent.
Tőlem jobban hozzáértők szerint gyertya - kábelek - trafó az alkatrészek cseréjének sorrendje.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #1304 Dátum: 2015.04.10 péntek, 19:00:00 »

emlékszem.
Gyertyákat is megnéztedmegint? Milyen kábeleket vettél rá? Hibakódot olvastatok?

gyertya új benne NGK!
Gyertyakábelt a KUGERLtől vettem. Hibakódot még nem olvastunk, de nem is jelez semmi a műszerfalon.
Illetve ezek ellenére ha ráolvasunk írhat ki hibát?
Amire még én gondoltam az főtengely elforgás jeladó esetleg az?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1305 Dátum: 2015.04.10 péntek, 19:02:06 »

gyertya új benne NGK!
Gyertyakábelt a KUGERLtől vettem. Hibakódot még nem olvastunk, de nem is jelez semmi a műszerfalon.
Illetve ezek ellenére ha ráolvasunk írhat ki hibát?
Amire még én gondoltam az főtengely elforgás jeladó esetleg az?
az autó semmit nem fog jelezni a műszerfalon,csak ha már teljesen tönkrement valami.A hibatároló viszont tárolhat,lambda szonda hibát,gyujtótrafóhibát,és vagy érzékelő hibákat...... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #1306 Dátum: 2015.04.10 péntek, 19:06:04 »

az autó semmit nem fog jelezni a műszerfalon,csak ha már teljesen tönkrement valami.A hibatároló viszont tárolhat,lambda szonda hibát,gyujtótrafóhibát,és vagy érzékelő hibákat...... Wink

Hát akk a következő lépés a kódolvasás lesz!
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #1307 Dátum: 2015.04.10 péntek, 19:07:08 »

az autó semmit nem fog jelezni a műszerfalon,csak ha már teljesen tönkrement valami.A hibatároló viszont tárolhat,lambda szonda hibát,gyujtótrafóhibát,és vagy érzékelő hibákat...... Wink

Én úgy jártam egyszer, hogy a gyertyakulcs kis gumicucca a gyertyán maradt és úgy tettem rá a kábelt  Smiley. Hibát nem jelzett a műszerfalon, de tárolva volt, hogy gyújtáskimaradás volt.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1308 Dátum: 2015.04.10 péntek, 19:10:25 »

Hát akk a következő lépés a kódolvasás lesz!
beesel a következő minitalira-na nem a szolgálati gépjárművel  eplus2 , és lesz aki ingyen diagol neked biztosan.vagy délpesten délutánonként tudok segíteni diagban.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #1309 Dátum: 2015.04.10 péntek, 19:12:53 »

beesel a következő minitalira-na nem a szolgálati gépjárművel  eplus2 , és lesz aki ingyen diagol neked biztosan.vagy délpesten délutánonként tudok segíteni diagban.

Talira csak cégessel jó menni, jobban bámulják mint egy Ferrarit!
Akkor megbeszélhetünk 1 időpontot és akkor elmennék valamikor.  help
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1310 Dátum: 2015.04.10 péntek, 19:16:28 »

Talira csak cégessel jó menni, jobban bámulják mint egy Ferrarit!
Akkor megbeszélhetünk 1 időpontot és akkor elmennék valamikor.  help
holnap itthon vagyok.vasárnap 4utántól.akár ki is ugorhatsz valamikor. csepel alatt halásztelekre kellene kijönni.ha érdekel,privátban írok címet telefonszámot.hétköznap csak délután jó.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1311 Dátum: 2015.04.10 péntek, 19:23:41 »

az autó semmit nem fog jelezni a műszerfalon,csak ha már teljesen tönkrement valami.A hibatároló viszont tárolhat,lambda szonda hibát,gyujtótrafóhibát,és vagy érzékelő hibákat...... Wink
Nem tudom jó e az ngk a gyári platina fejes helyett, de rángatnia nem gondolom hogy kéne tőle.
A mondeo v6 egy elég hülye husztis pcsa ha nem gyári cuccok vannak benne.
Rá kell akasztani a laptopot és figyelni az értékeket menet közben. Ha rántáskor valami kiugrót látsz, legalább meg lesz a hiba.
A szegény keverék hibaüzenet nem biztos hogy azt is jelenti, hogy szegény a keverék.
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #1312 Dátum: 2015.04.10 péntek, 20:46:13 »

Nem tudom jó e az ngk a gyári platina fejes helyett, de rángatnia nem gondolom hogy kéne tőle.
A mondeo v6 egy elég hülye husztis pcsa ha nem gyári cuccok vannak benne.
Rá kell akasztani a laptopot és figyelni az értékeket menet közben. Ha rántáskor valami kiugrót látsz, legalább meg lesz a hiba.
A szegény keverék hibaüzenet nem biztos hogy azt is jelenti, hogy szegény a keverék.

Persze érdekel de hétvégén dolgozom......  falbav
Hétköznap nekem hétfő kedd jó!
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #1313 Dátum: 2015.04.10 péntek, 20:48:39 »

Nem tudom jó e az ngk a gyári platina fejes helyett, de rángatnia nem gondolom hogy kéne tőle.
A mondeo v6 egy elég hülye husztis pcsa ha nem gyári cuccok vannak benne.
Rá kell akasztani a laptopot és figyelni az értékeket menet közben. Ha rántáskor valami kiugrót látsz, legalább meg lesz a hiba.
A szegény keverék hibaüzenet nem biztos hogy azt is jelenti, hogy szegény a keverék.

Amit vettem NGK-t az is platinafejes! Ráadásul jóval drágább a gyári gyertyánál, és mindenben ezt a márkát használom ezek nagyon jó gyertyák.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1314 Dátum: 2015.04.10 péntek, 20:55:25 »

Persze érdekel de hétvégén dolgozom......  falbav
Hétköznap nekem hétfő kedd jó!

5 óra körül valszeg bármelyik nap jó nekem is.pü-ben elküldöm a számom.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1315 Dátum: 2015.04.10 péntek, 21:26:33 »

Persze érdekel de hétvégén dolgozom......  falbav
Hétköznap nekem hétfő kedd jó!

Rendelj egyet ebayról.
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #1316 Dátum: 2015.04.10 péntek, 21:35:45 »

Rendelj egyet ebayról.

Tudst dobni 1 linket melyiket kellene rendelni?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1317 Dátum: 2015.04.10 péntek, 21:54:10 »

Tudst dobni 1 linket melyiket kellene rendelni?
Elm232 usb
A többi a szerencse dolga.
Valami ilyesmit keress.    http://m.ebay.com/itm/231524832585?nav=SEARCH   
De arra hogy működik is, arra nincs garancia
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #1318 Dátum: 2015.04.10 péntek, 21:57:34 »

Elm232 usb
A többi a szerencse dolga.
Valami ilyesmit keress.    http://m.ebay.com/itm/231524832585?nav=SEARCH   
De arra hogy működik is, arra nincs garancia

 Kedesesnel a lényeg az obd 2 ?
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #1319 Dátum: 2015.04.10 péntek, 22:08:24 »

Elm232 usb
A többi a szerencse dolga.
Valami ilyesmit keress.    http://m.ebay.com/itm/231524832585?nav=SEARCH   
De arra hogy működik is, arra nincs garancia

Meg ahogy nézem a leírásokat egyik sem hozza az st220 at vagy az mind1?

tdci meg a benzinek 2.0 ákhoz jó leírás szerint a legtöbb.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1320 Dátum: 2015.04.10 péntek, 22:10:14 »

Meg ahogy nézem a leírásokat egyik sem hozza az st220 at vagy az mind1?

tdci meg a benzinek 2.0 ákhoz jó leírás szerint a legtöbb.
Gyakorlatilag az utóbbi 20 év összes autójában obd2 csati van.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #1321 Dátum: 2015.04.10 péntek, 22:11:41 »

Kedesesnel a lényeg az obd 2 ?



ELM-327 a lényeg.

Meg ahogy nézem a leírásokat egyik sem hozza az st220 at vagy az mind1?

tdci meg a benzinek 2.0 ákhoz jó leírás szerint a legtöbb.


Jó az ST-hez is....múltkor azzal olvastuk.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #1322 Dátum: 2015.04.10 péntek, 22:38:29 »

Gyakorlatilag az utóbbi 20 év összes autójában obd2 csati van.

 
rendelem amit belinkeltél......  eljen
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1323 Dátum: 2015.04.10 péntek, 22:44:34 »


rendelem amit belinkeltél......  eljen
Ha nem működik, ne szidj, előfordul a kínai kacatokkal. De alapvetően szoktak működni.
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #1324 Dátum: 2015.04.10 péntek, 22:56:16 »

Ha nem működik, ne szidj, előfordul a kínai kacatokkal. De alapvetően szoktak működni.

Örülök ha megérkezik egyáltalán Cheesy  nyes
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1325 Dátum: 2015.04.11 szombat, 08:07:11 »

Örülök ha megérkezik egyáltalán Cheesy  nyes

Tetszik a hozzáállásod hehe
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #1326 Dátum: 2015.04.17 péntek, 20:59:25 »

Sikerült megtalálni a problémát. Egy vákumcső eléggé ramaty állapotban volt a tűzfal felől, ami a szívósorba megy, és valahonnan a blokkból ered.
Mállott a vége, a sok hő + évek tönkretették.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1327 Dátum: 2015.04.17 péntek, 21:53:51 »

Sikerült megtalálni a problémát. Egy vákumcső eléggé ramaty állapotban volt a tűzfal felől, ami a szívósorba megy, és valahonnan a blokkból ered.
Mállott a vége, a sok hő + évek tönkretették.
biztos volt... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1328 Dátum: 2015.04.17 péntek, 22:08:24 »

biztos volt... vigyor3
Ne ingereld, hacsak nem a gumibotjára vágysz  eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1329 Dátum: 2015.04.19 vasárnap, 19:04:42 »

Ne ingereld, hacsak nem a gumibotjára vágysz  eplus2
itt volt nálam,és az első hengersor vákumját is javítani kellett,de nem lett jó.azért volt biztos,hogy a tűzfal felől is xar,és ha azt megjavítja akkor a hiba is megszűnik. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gegsite
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1330 Dátum: 2015.04.19 vasárnap, 20:05:38 »

A rángatás nekem most ritkábban jön elő, most hogy kicseréltem a gyertyákat.
Igazából inkább olyan mintha kihagyna, de most már nagyon ritkán van...
Attól még van, s lehet nekem is vákuum lesz vagy a gyújtásrendszer más dolgai...

A kuplunggal viszont szerintem valami bibi van, mert normálisan nem tudok 1-2 ,2-3 mat váltani mert mindig bólintós lesz. Mintha a tárcsa nem lenne reteszelve a tengelyhez és tudna forogni egy köttyanást.
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.19 vasárnap, 20:08:56 írta Gegsite » Naplózva

Geri, EX: 2006 Mk3 2,5i , Most: 2007 Mk4 2,5T
Vodafone 247 65 84
Hokusz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77



E-mail
« Új hozzászólás #1331 Dátum: 2015.04.21 kedd, 22:46:10 »

Sziasztok !
Gyors kérdés, csak városi használatban a 13,5 literes fogyasztás ugye normális ?
Nem folyamatos közlekedés hanem sok lámpa és indulás mellett.
Naplózva

MK3 2005/06  2.2TDCI Ghia Executive, 155Le, 4a, Manualis 6,
MK3 2003/12  2.5V6 Ghia 170Le, 5a, Automata 5.
MK3 2005/06  2.0TDCI Ghia Turnier 130Le, Automata 5.
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1332 Dátum: 2015.04.21 kedd, 22:50:53 »

Sziasztok !
Gyors kérdés, csak városi használatban a 13,5 literes fogyasztás ugye normális ?
Nem folyamatos közlekedés hanem sok lámpa és indulás mellett.
Műszer szerint, vagy mérve? Ha műszer szerint, akkor ha lenulláztad, simán, mérve viszont szerintem ennél kevesebb szokott lenni. Nekem városban 12 alatt szokott lenni azért.
Naplózva
Hokusz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77



E-mail
« Új hozzászólás #1333 Dátum: 2015.04.21 kedd, 23:55:11 »

Műszer szerint, vagy mérve? Ha műszer szerint, akkor ha lenulláztad, simán, mérve viszont szerintem ennél kevesebb szokott lenni. Nekem városban 12 alatt szokott lenni azért.
Műszer szerint. De az is mondhat valamit hogy 5000.-ért tankolva 100 km-t mentem el. Smiley
Naplózva

MK3 2005/06  2.2TDCI Ghia Executive, 155Le, 4a, Manualis 6,
MK3 2003/12  2.5V6 Ghia 170Le, 5a, Automata 5.
MK3 2005/06  2.0TDCI Ghia Turnier 130Le, Automata 5.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1334 Dátum: 2015.04.22 szerda, 05:53:01 »

Műszer szerint, vagy mérve? Ha műszer szerint, akkor ha lenulláztad, simán, mérve viszont szerintem ennél kevesebb szokott lenni. Nekem városban 12 alatt szokott lenni azért.
de te úgy vezetsz,mint nagyapám.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1335 Dátum: 2015.04.22 szerda, 08:12:35 »

de te úgy vezetsz,mint nagyapám.... eplus2

 mf1
Naplózva
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #1336 Dátum: 2015.04.22 szerda, 20:37:08 »

Sziasztok!

A rángatás témához csatlakoznék! Nekem is évek óta rángat, mégpedig gyertya csere óta. Már próbálkoztam ismételt gyertyacserével, de azzal is rángatott. Cseréltem kábeleket, igaz nem gyárit vettem, hanem valami szilikonos utángyártottat ~20e-ért, amivel kb. 2 hétig probléma mentes is volt... Vákuum rendszerem szerintem ok! Ha lehúzkodom a kábeleket és átfújkodom őket kontakt spray-vel, akkor általában 1-2 napig Ok. Valamelyik este egy sötét helyen felnyitottam a motorháztetőt és olyanok voltak a kábeleim, mint egy optikai kábel, világítottak, de csak gázfröccsöknél! Egyenletes fordulatnál nem látni semmit, csak ha gázt adok! Létezik az, hogy lehet nem is a kábelekkel van a gond, hanem a trafóval?! Tud olyat csinálni a trafó, hogy nagyobb feszültséget generál, amit már nem bírnak a kábelek szigetelni és azért húznak át? Az a baj, hogy bármihez is nyúl az ember, minden több 10e-res tétel, így nem nagyon merek kírérletezni, mert könnyen rágurul +100e és lehet, hogy megoldás nélkül...!
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1337 Dátum: 2015.04.22 szerda, 22:14:26 »

Sziasztok!

A rángatás témához csatlakoznék! Nekem is évek óta rángat, mégpedig gyertya csere óta. Már próbálkoztam ismételt gyertyacserével, de azzal is rángatott. Cseréltem kábeleket, igaz nem gyárit vettem, hanem valami szilikonos utángyártottat ~20e-ért, amivel kb. 2 hétig probléma mentes is volt... Vákuum rendszerem szerintem ok! Ha lehúzkodom a kábeleket és átfújkodom őket kontakt spray-vel, akkor általában 1-2 napig Ok. Valamelyik este egy sötét helyen felnyitottam a motorháztetőt és olyanok voltak a kábeleim, mint egy optikai kábel, világítottak, de csak gázfröccsöknél! Egyenletes fordulatnál nem látni semmit, csak ha gázt adok! Létezik az, hogy lehet nem is a kábelekkel van a gond, hanem a trafóval?! Tud olyat csinálni a trafó, hogy nagyobb feszültséget generál, amit már nem bírnak a kábelek szigetelni és azért húznak át? Az a baj, hogy bármihez is nyúl az ember, minden több 10e-res tétel, így nem nagyon merek kírérletezni, mert könnyen rágurul +100e és lehet, hogy megoldás nélkül...!

Szia,

Valahol olvastam, hogy a Fordoknál (igaz Zetec 4henger) a trafó hengereknél két ütemben is gyújt, pl. amikor az 1-es akkor a 4-es is(azonos holtpontnál vannak a hengerek (remélem jól irtam)). Ez azért még megerősítésre vár.
Igy elég nagy terhelésnek vannak kitéve a kábelek, és a gyertyák is. Talán érdemes lenne gyárit, vagy azzal megegyező minőségűt venni bele, mert "ha már látszik az áram Smiley", az nem sok jót jelent.

Zsolio
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.22 szerda, 22:16:17 írta zsolio » Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #1338 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 00:01:05 »

Sziasztok!

A rángatás témához csatlakoznék! Nekem is évek óta rángat, mégpedig gyertya csere óta. Már próbálkoztam ismételt gyertyacserével, de azzal is rángatott. Cseréltem kábeleket, igaz nem gyárit vettem, hanem valami szilikonos utángyártottat ~20e-ért, amivel kb. 2 hétig probléma mentes is volt... Vákuum rendszerem szerintem ok! Ha lehúzkodom a kábeleket és átfújkodom őket kontakt spray-vel, akkor általában 1-2 napig Ok. Valamelyik este egy sötét helyen felnyitottam a motorháztetőt és olyanok voltak a kábeleim, mint egy optikai kábel, világítottak, de csak gázfröccsöknél! Egyenletes fordulatnál nem látni semmit, csak ha gázt adok! Létezik az, hogy lehet nem is a kábelekkel van a gond, hanem a trafóval?! Tud olyat csinálni a trafó, hogy nagyobb feszültséget generál, amit már nem bírnak a kábelek szigetelni és azért húznak át? Az a baj, hogy bármihez is nyúl az ember, minden több 10e-res tétel, így nem nagyon merek kírérletezni, mert könnyen rágurul +100e és lehet, hogy megoldás nélkül...!

Bevett gyakorlat, hogy a gyertyákat kábellel egyszerre kell cserélni, különben ami hibás, az rövidesen tönkreteszi a másikat. Ha a komplett csere nem oldja meg a problémát, akkor jön a trafó cseréje is.
Erre mutat az a tény is, hogy miután kábelt cseréltél, egy ideig jó volt, de aztán újból rángatott (először az új gyertyákat elcseszte a rossz kábel, aztán az új kábelt az elcseszett gyertyák vágták gallyra, de az sem kizárt, hogy mindenért a trafó a felelős).
Mielőtt most rohannál mindenből újat venni, vidd el valahová, ahol ki tudják mérni ezeket az alkatrészeket neked, hátha valami még jó.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #1339 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 00:22:20 »

Szia,

Valahol olvastam, hogy a Fordoknál (igaz Zetec 4henger) a trafó hengereknél két ütemben is gyújt, pl. amikor az 1-es akkor a 4-es is(azonos holtpontnál vannak a hengerek (remélem jól irtam)). Ez azért még megerősítésre vár.
Igy elég nagy terhelésnek vannak kitéve a kábelek, és a gyertyák is. Talán érdemes lenne gyárit, vagy azzal megegyező minőségűt venni bele, mert "ha már látszik az áram Smiley", az nem sok jót jelent.

Zsolio

Nincs egyszerre 2 gyújtás. A gyújtásköz egyforma kell, hogy legyen, azaz egyforma fokonként kell történnie a gyújtásoknak (az erőkiegyensúlyozás miatt). Tehát a 4hengeres Zetec-nél 180 foknyi főtengely elfordulásonként  történik 1 gyújtás, aminek sorrendje 1-3-4-2. Az való igaz, hogy amikor az 1-es henger van felső holtpontban, akkor van a 4es is, de amikor az 1-es gyújt, akkor a 4-es kipufog.
4:58-tól: https://www.youtube.com/watch?v=OXd1PlGur8M

De szép brummogós hangja lenne a motornak, ha párosával egyszerre történnének az azonos ütemek a hengerekben Smiley Érdekességképpen itt egy ilyen egyedileg épített példa, ráadásul Zetec motorral: https://www.youtube.com/watch?v=7BSKTooB4TY
Itt a gyújtás 14-23 lehet 360 fokonként..
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #1340 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 00:23:58 »

Sziasztok!

A rángatás témához csatlakoznék! Nekem is évek óta rángat, mégpedig gyertya csere óta. Már próbálkoztam ismételt gyertyacserével, de azzal is rángatott. Cseréltem kábeleket, igaz nem gyárit vettem, hanem valami szilikonos utángyártottat ~20e-ért, amivel kb. 2 hétig probléma mentes is volt... Vákuum rendszerem szerintem ok! Ha lehúzkodom a kábeleket és átfújkodom őket kontakt spray-vel, akkor általában 1-2 napig Ok. Valamelyik este egy sötét helyen felnyitottam a motorháztetőt és olyanok voltak a kábeleim, mint egy optikai kábel, világítottak, de csak gázfröccsöknél! Egyenletes fordulatnál nem látni semmit, csak ha gázt adok! Létezik az, hogy lehet nem is a kábelekkel van a gond, hanem a trafóval?! Tud olyat csinálni a trafó, hogy nagyobb feszültséget generál, amit már nem bírnak a kábelek szigetelni és azért húznak át? Az a baj, hogy bármihez is nyúl az ember, minden több 10e-res tétel, így nem nagyon merek kírérletezni, mert könnyen rágurul +100e és lehet, hogy megoldás nélkül...!

Ha gondolod nekem van gyári kábel és trafó hibátlan, odaadom és próbáld ki vele!
Én is végigjártam ezt a témát egy vákumcső volt a felelős...... emiatt cseréltem mindent, de nem bántam meg, mert am is cserélni akartam, de kiderült , h minden amit kivettem jó volt.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #1341 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 08:09:59 »

Nincs egyszerre 2 gyújtás. A gyújtásköz egyforma kell, hogy legyen, azaz egyforma fokonként kell történnie a gyújtásoknak (az erőkiegyensúlyozás miatt). Tehát a 4hengeres Zetec-nél 180 foknyi főtengely elfordulásonként  történik 1 gyújtás, aminek sorrendje 1-3-4-2. Az való igaz, hogy amikor az 1-es henger van felső holtpontban, akkor van a 4es is, de amikor az 1-es gyújt, akkor a 4-es kipufog.
4:58-tól: https://www.youtube.com/watch?v=OXd1PlGur8M

De szép brummogós hangja lenne a motornak, ha párosával egyszerre történnének az azonos ütemek a hengerekben Smiley Érdekességképpen itt egy ilyen egyedileg épített példa, ráadásul Zetec motorral: https://www.youtube.com/watch?v=7BSKTooB4TY
Itt a gyújtás 14-23 lehet 360 fokonként..

Pont amiatt hogy párban mozognak a 4 hengeresnél a hengerek, lehetséges hogy egyszerre gyújtson a párban mozgó henger gyertyája. Ugyanis pont semmi nem történik, ha kipufogáskor szikrázik egyet a gyertya Wink
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #1342 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 09:15:03 »

Bevett gyakorlat, hogy a gyertyákat kábellel egyszerre kell cserélni, különben ami hibás, az rövidesen tönkreteszi a másikat. Ha a komplett csere nem oldja meg a problémát, akkor jön a trafó cseréje is.
Erre mutat az a tény is, hogy miután kábelt cseréltél, egy ideig jó volt, de aztán újból rángatott (először az új gyertyákat elcseszte a rossz kábel, aztán az új kábelt az elcseszett gyertyák vágták gallyra, de az sem kizárt, hogy mindenért a trafó a felelős).
Mielőtt most rohannál mindenből újat venni, vidd el valahová, ahol ki tudják mérni ezeket az alkatrészeket neked, hátha valami még jó.

Én is végigjártam ezt a mizériát már kétszer is, igaz nem V6-al.
Tőlem okosabbak szerint: gyertya - kábelek - trafó a sorrend és így is tudják tönkretenni egymást az alkatrészek. Tehát gyertya a kábeleket, kábel a trafót. Visszafelé nem igazán.

Természetesen elképzelhető (mint ahogy SpeedR1Hun írta, hogy nála más volt a gond), hogy a rángatásért nem ez a hármas a felelős, de a fórumon olvasott tapasztalatok alapján nagyon jó esély van erre a hármasra és szinte minden esetben a teljes csere oldotta meg a problémát.

4 hengeres benzines Mondeoknál nem gyári cuccokkal is megoldódott a rángatás problémája.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #1343 Dátum: 2015.04.24 péntek, 02:32:18 »

Pont amiatt hogy párban mozognak a 4 hengeresnél a hengerek, lehetséges hogy egyszerre gyújtson a párban mozgó henger gyertyája. Ugyanis pont semmi nem történik, ha kipufogáskor szikrázik egyet a gyertya Wink

Ez számomra elég abszurd dolognak tűnik. Ilyet max a Józsi bácsi csinál a fűnyíróval, hogy a 4üteműre ráteszi a 2ütemű gyújtását, mert éppen olyan volt a fészerben. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.24 péntek, 02:43:22 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #1344 Dátum: 2015.04.24 péntek, 07:06:17 »

Ez számomra elég abszurd dolognak tűnik. Ilyet max a Józsi bácsi csinál a fűnyíróval, hogy a 4üteműre ráteszi a 2ütemű gyújtását, mert éppen olyan volt a fészerben. Smiley

Google -> parazitaszikrás gyújtás
Az autógyárak nagy része Józsi bácsi...
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #1345 Dátum: 2015.04.24 péntek, 12:09:34 »

Google -> parazitaszikrás gyújtás
Az autógyárak nagy része Józsi bácsi...

Köszi, kerestem is gyorsan néhány témába vágó írást. Intő jel, hogy járműelektronikában sürgősen fejlesztenem kell az ismereteimet Smiley
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Hokusz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77



E-mail
« Új hozzászólás #1346 Dátum: 2015.04.26 vasárnap, 13:09:11 »

Hali.
Új problémám jelentkezett, alapjáraton néha bevillant az olajlámpa. Megnéztem az olajszintet ami nagyon meglepett. Olajcsere óta a maximumról lement a minimumra az olajszint és eközben kb.500 km-t mentem városban igaz sportos húzatós stílusban. Nem füstöl, nincs olajcsöpögés a kocsi alatt, kompresszió 13 fölött minden hengerben, gyertyák őzbarnák. Hová tűnhet el az olaj ?
Naplózva

MK3 2005/06  2.2TDCI Ghia Executive, 155Le, 4a, Manualis 6,
MK3 2003/12  2.5V6 Ghia 170Le, 5a, Automata 5.
MK3 2005/06  2.0TDCI Ghia Turnier 130Le, Automata 5.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1347 Dátum: 2015.04.26 vasárnap, 18:36:43 »

Hali.
Új problémám jelentkezett, alapjáraton néha bevillant az olajlámpa. Megnéztem az olajszintet ami nagyon meglepett. Olajcsere óta a maximumról lement a minimumra az olajszint és eközben kb.500 km-t mentem városban igaz sportos húzatós stílusban. Nem füstöl, nincs olajcsöpögés a kocsi alatt, kompresszió 13 fölött minden hengerben, gyertyák őzbarnák. Hová tűnhet el az olaj ?
megeszi a motor.mint a pitsa.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Hokusz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77



E-mail
« Új hozzászólás #1348 Dátum: 2015.04.26 vasárnap, 18:52:19 »

megeszi a motor.mint a pitsa.

És ez normális dolog ennél a motornál ?
Nem szoktam én még ilyet meg benzines autóknál hogy egye az olajat.
5w-30 van benne, elvileg ez a gyári.
Naplózva

MK3 2005/06  2.2TDCI Ghia Executive, 155Le, 4a, Manualis 6,
MK3 2003/12  2.5V6 Ghia 170Le, 5a, Automata 5.
MK3 2005/06  2.0TDCI Ghia Turnier 130Le, Automata 5.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1349 Dátum: 2015.04.26 vasárnap, 19:00:13 »

És ez normális dolog ennél a motornál ?
Nem szoktam én még ilyet meg benzines autóknál hogy egye az olajat.
5w-30 van benne, elvileg ez a gyári.
egy 13éves autóról beszélünk.A hengerek oválra vagy hordósra kopnak,és a lehúzógyűrűk már nem húzzák le a hengerfaláról az olajat,és az elég a motorban.Alapvetően normális folyamat,kérdés,hogy hol a határ,amikor már ez olyan mennyiség lesz,amikor már zavaró.Az 5w30-as kell bele tenni midig,az rendben is van.Ráadásul a tűzfal felöli hengersor igencsak hűtési problémákkal küszködik,így ott hamarabb jelentkezhetnek problémák.Az is kérdés,hogy mennyi km van az autóban?Bár ez majdnem mind1 egy 13éves motornak,mert az már nem új......

De ezt így nem lehet behatárolni ám egyértelműen.még van egy csomó más ellenőrzés,ami megelőzi a motorgenerált(időlegesen).
Keress egy jó,megbízható szerelőt,aki szakvéleményezi neked az autód állapotát.Pl GSR kolléga.kérdezd meg,hátha tud segíteni privátban.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 ... 75   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.