Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:38:09
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
V6 motorok
Oldalak:
1
...
20
21
22
23
24
25
26
[
27
]
28
29
30
31
32
33
34
...
75
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: V6 motorok (Megtekintve 1303414 alkalommal)
0 Felhasználó és 69 vendég van a témában
SpeedR1Hun
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1300 Dátum:
2015.04.10 péntek, 18:40:13 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.04.05 vasárnap, 20:57:28
változó, sokmindentől függ, hogy mikor , hol húz át a szikra. elég sötét van már, menj, indítsd be és kukucskálj, nem e látsz cikázó szikrákat.
Kicseréltem és gyújtókábeleket és még mindig rángat, trafón nem láttam sérülést.....
Mit kellene még megnéznem?
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1301 Dátum:
2015.04.10 péntek, 18:42:24 »
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.04.05 vasárnap, 20:48:36
Üdv! Olyan problémám van, (st220, 2002) hogy 1000 és 2000 fordulat között 2tól 5 ig gázadásra rángat az autó, ma volt nagyszervíz olajak szűrők gyertyák de nem javul. Minél nagyobb fokozatban van annál jobban rángat.......
Utánna viszont jár rendesen, és nem rángat. Olyan érzés mitha 1 esből 5 ikbe kapcsolnánk .
Valaki ötlet?
Mik okozhatják a problémát mit nézzek végig?
Ez volt az alap gond!
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1302 Dátum:
2015.04.10 péntek, 18:46:55 »
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.04.10 péntek, 18:42:24
Ez volt az alap gond!
emlékszem.
Gyertyákat is megnéztedmegint? Milyen kábeleket vettél rá? Hibakódot olvastatok?
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1303 Dátum:
2015.04.10 péntek, 18:58:10 »
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.04.10 péntek, 18:40:13
Kicseréltem és gyújtókábeleket és még mindig rángat, trafón nem láttam sérülést.....
Mit kellene még megnéznem?
Az én tapasztalatom az egész rángatásos mizériában, igaz nem V6.
Nálam kétszer is úgy javult meg az autó, hogy cseréltem mindent.
Tőlem jobban hozzáértők szerint gyertya - kábelek - trafó az alkatrészek cseréjének sorrendje.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
SpeedR1Hun
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1304 Dátum:
2015.04.10 péntek, 19:00:00 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.04.10 péntek, 18:46:55
emlékszem.
Gyertyákat is megnéztedmegint? Milyen kábeleket vettél rá? Hibakódot olvastatok?
gyertya új benne NGK!
Gyertyakábelt a KUGERLtől vettem. Hibakódot még nem olvastunk, de nem is jelez semmi a műszerfalon.
Illetve ezek ellenére ha ráolvasunk írhat ki hibát?
Amire még én gondoltam az főtengely elforgás jeladó esetleg az?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1305 Dátum:
2015.04.10 péntek, 19:02:06 »
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.04.10 péntek, 19:00:00
gyertya új benne NGK!
Gyertyakábelt a KUGERLtől vettem. Hibakódot még nem olvastunk, de nem is jelez semmi a műszerfalon.
Illetve ezek ellenére ha ráolvasunk írhat ki hibát?
Amire még én gondoltam az főtengely elforgás jeladó esetleg az?
az autó semmit nem fog jelezni a műszerfalon,csak ha már teljesen tönkrement valami.A hibatároló viszont tárolhat,lambda szonda hibát,gyujtótrafóhibát,és vagy érzékelő hibákat......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SpeedR1Hun
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1306 Dátum:
2015.04.10 péntek, 19:06:04 »
Idézetet írta: alf - 2015.04.10 péntek, 19:02:06
az autó semmit nem fog jelezni a műszerfalon,csak ha már teljesen tönkrement valami.A hibatároló viszont tárolhat,lambda szonda hibát,gyujtótrafóhibát,és vagy érzékelő hibákat......
Hát akk a következő lépés a kódolvasás lesz!
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1307 Dátum:
2015.04.10 péntek, 19:07:08 »
Idézetet írta: alf - 2015.04.10 péntek, 19:02:06
az autó semmit nem fog jelezni a műszerfalon,csak ha már teljesen tönkrement valami.A hibatároló viszont tárolhat,lambda szonda hibát,gyujtótrafóhibát,és vagy érzékelő hibákat......
Én úgy jártam egyszer, hogy a gyertyakulcs kis gumicucca a gyertyán maradt és úgy tettem rá a kábelt
. Hibát nem jelzett a műszerfalon, de tárolva volt, hogy gyújtáskimaradás volt.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1308 Dátum:
2015.04.10 péntek, 19:10:25 »
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.04.10 péntek, 19:06:04
Hát akk a következő lépés a kódolvasás lesz!
beesel a következő minitalira-na nem a szolgálati gépjárművel
, és lesz aki ingyen diagol neked biztosan.vagy délpesten délutánonként tudok segíteni diagban.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SpeedR1Hun
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1309 Dátum:
2015.04.10 péntek, 19:12:53 »
Idézetet írta: alf - 2015.04.10 péntek, 19:10:25
beesel a következő minitalira-na nem a szolgálati gépjárművel
, és lesz aki ingyen diagol neked biztosan.vagy délpesten délutánonként tudok segíteni diagban.
Talira csak cégessel jó menni, jobban bámulják mint egy Ferrarit!
Akkor megbeszélhetünk 1 időpontot és akkor elmennék valamikor.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1310 Dátum:
2015.04.10 péntek, 19:16:28 »
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.04.10 péntek, 19:12:53
Talira csak cégessel jó menni, jobban bámulják mint egy Ferrarit!
Akkor megbeszélhetünk 1 időpontot és akkor elmennék valamikor.
holnap itthon vagyok.vasárnap 4utántól.akár ki is ugorhatsz valamikor. csepel alatt halásztelekre kellene kijönni.ha érdekel,privátban írok címet telefonszámot.hétköznap csak délután jó.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1311 Dátum:
2015.04.10 péntek, 19:23:41 »
Idézetet írta: alf - 2015.04.10 péntek, 19:02:06
az autó semmit nem fog jelezni a műszerfalon,csak ha már teljesen tönkrement valami.A hibatároló viszont tárolhat,lambda szonda hibát,gyujtótrafóhibát,és vagy érzékelő hibákat......
Nem tudom jó e az ngk a gyári platina fejes helyett, de rángatnia nem gondolom hogy kéne tőle.
A mondeo v6 egy elég hülye husztis pcsa ha nem gyári cuccok vannak benne.
Rá kell akasztani a laptopot és figyelni az értékeket menet közben. Ha rántáskor valami kiugrót látsz, legalább meg lesz a hiba.
A szegény keverék hibaüzenet nem biztos hogy azt is jelenti, hogy szegény a keverék.
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1312 Dátum:
2015.04.10 péntek, 20:46:13 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.04.10 péntek, 19:23:41
Nem tudom jó e az ngk a gyári platina fejes helyett, de rángatnia nem gondolom hogy kéne tőle.
A mondeo v6 egy elég hülye husztis pcsa ha nem gyári cuccok vannak benne.
Rá kell akasztani a laptopot és figyelni az értékeket menet közben. Ha rántáskor valami kiugrót látsz, legalább meg lesz a hiba.
A szegény keverék hibaüzenet nem biztos hogy azt is jelenti, hogy szegény a keverék.
Persze érdekel de hétvégén dolgozom......
Hétköznap nekem hétfő kedd jó!
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1313 Dátum:
2015.04.10 péntek, 20:48:39 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.04.10 péntek, 19:23:41
Nem tudom jó e az ngk a gyári platina fejes helyett, de rángatnia nem gondolom hogy kéne tőle.
A mondeo v6 egy elég hülye husztis pcsa ha nem gyári cuccok vannak benne.
Rá kell akasztani a laptopot és figyelni az értékeket menet közben. Ha rántáskor valami kiugrót látsz, legalább meg lesz a hiba.
A szegény keverék hibaüzenet nem biztos hogy azt is jelenti, hogy szegény a keverék.
Amit vettem NGK-t az is platinafejes! Ráadásul jóval drágább a gyári gyertyánál, és mindenben ezt a márkát használom ezek nagyon jó gyertyák.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1314 Dátum:
2015.04.10 péntek, 20:55:25 »
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.04.10 péntek, 20:46:13
Persze érdekel de hétvégén dolgozom......
Hétköznap nekem hétfő kedd jó!
5 óra körül valszeg bármelyik nap jó nekem is.pü-ben elküldöm a számom.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1315 Dátum:
2015.04.10 péntek, 21:26:33 »
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.04.10 péntek, 20:46:13
Persze érdekel de hétvégén dolgozom......
Hétköznap nekem hétfő kedd jó!
Rendelj egyet ebayról.
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1316 Dátum:
2015.04.10 péntek, 21:35:45 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.04.10 péntek, 21:26:33
Rendelj egyet ebayról.
Tudst dobni 1 linket melyiket kellene rendelni?
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1317 Dátum:
2015.04.10 péntek, 21:54:10 »
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.04.10 péntek, 21:35:45
Tudst dobni 1 linket melyiket kellene rendelni?
Elm232 usb
A többi a szerencse dolga.
Valami ilyesmit keress.
http://m.ebay.com/itm/231524832585?nav=SEARCH
De arra hogy működik is, arra nincs garancia
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1318 Dátum:
2015.04.10 péntek, 21:57:34 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.04.10 péntek, 21:54:10
Elm232 usb
A többi a szerencse dolga.
Valami ilyesmit keress.
http://m.ebay.com/itm/231524832585?nav=SEARCH
De arra hogy működik is, arra nincs garancia
Kedesesnel a lényeg az obd 2 ?
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1319 Dátum:
2015.04.10 péntek, 22:08:24 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.04.10 péntek, 21:54:10
Elm232 usb
A többi a szerencse dolga.
Valami ilyesmit keress.
http://m.ebay.com/itm/231524832585?nav=SEARCH
De arra hogy működik is, arra nincs garancia
Meg ahogy nézem a leírásokat egyik sem hozza az st220 at vagy az mind1?
tdci meg a benzinek 2.0 ákhoz jó leírás szerint a legtöbb.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1320 Dátum:
2015.04.10 péntek, 22:10:14 »
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.04.10 péntek, 22:08:24
Meg ahogy nézem a leírásokat egyik sem hozza az st220 at vagy az mind1?
tdci meg a benzinek 2.0 ákhoz jó leírás szerint a legtöbb.
Gyakorlatilag az utóbbi 20 év összes autójában obd2 csati van.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1321 Dátum:
2015.04.10 péntek, 22:11:41 »
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.04.10 péntek, 21:57:34
Kedesesnel a lényeg az obd 2 ?
ELM-327 a lényeg.
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.04.10 péntek, 22:08:24
Meg ahogy nézem a leírásokat egyik sem hozza az st220 at vagy az mind1?
tdci meg a benzinek 2.0 ákhoz jó leírás szerint a legtöbb.
Jó az ST-hez is....múltkor azzal olvastuk.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
SpeedR1Hun
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1322 Dátum:
2015.04.10 péntek, 22:38:29 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.04.10 péntek, 22:10:14
Gyakorlatilag az utóbbi 20 év összes autójában obd2 csati van.
rendelem amit belinkeltél......
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1323 Dátum:
2015.04.10 péntek, 22:44:34 »
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.04.10 péntek, 22:38:29
rendelem amit belinkeltél......
Ha nem működik, ne szidj, előfordul a kínai kacatokkal. De alapvetően szoktak működni.
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1324 Dátum:
2015.04.10 péntek, 22:56:16 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.04.10 péntek, 22:44:34
Ha nem működik, ne szidj, előfordul a kínai kacatokkal. De alapvetően szoktak működni.
Örülök ha megérkezik egyáltalán
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1325 Dátum:
2015.04.11 szombat, 08:07:11 »
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.04.10 péntek, 22:56:16
Örülök ha megérkezik egyáltalán
Tetszik a hozzáállásod
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1326 Dátum:
2015.04.17 péntek, 20:59:25 »
Sikerült megtalálni a problémát. Egy vákumcső eléggé ramaty állapotban volt a tűzfal felől, ami a szívósorba megy, és valahonnan a blokkból ered.
Mállott a vége, a sok hő + évek tönkretették.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1327 Dátum:
2015.04.17 péntek, 21:53:51 »
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.04.17 péntek, 20:59:25
Sikerült megtalálni a problémát. Egy vákumcső eléggé ramaty állapotban volt a tűzfal felől, ami a szívósorba megy, és valahonnan a blokkból ered.
Mállott a vége, a sok hő + évek tönkretették.
biztos volt...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1328 Dátum:
2015.04.17 péntek, 22:08:24 »
Idézetet írta: alf - 2015.04.17 péntek, 21:53:51
biztos volt...
Ne ingereld, hacsak nem a gumibotjára vágysz
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1329 Dátum:
2015.04.19 vasárnap, 19:04:42 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.04.17 péntek, 22:08:24
Ne ingereld, hacsak nem a gumibotjára vágysz
itt volt nálam,és az első hengersor vákumját is javítani kellett,de nem lett jó.azért volt biztos,hogy a tűzfal felől is xar,és ha azt megjavítja akkor a hiba is megszűnik.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Gegsite
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 76
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1330 Dátum:
2015.04.19 vasárnap, 20:05:38 »
A rángatás nekem most ritkábban jön elő, most hogy kicseréltem a gyertyákat.
Igazából inkább olyan mintha kihagyna, de most már nagyon ritkán van...
Attól még van, s lehet nekem is vákuum lesz vagy a gyújtásrendszer más dolgai...
A kuplunggal viszont szerintem valami bibi van, mert normálisan nem tudok 1-2 ,2-3 mat váltani mert mindig bólintós lesz. Mintha a tárcsa nem lenne reteszelve a tengelyhez és tudna forogni egy köttyanást.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.04.19 vasárnap, 20:08:56 írta Gegsite
»
Naplózva
Geri, EX: 2006 Mk3 2,5i , Most: 2007 Mk4 2,5T
Vodafone 247 65 84
Hokusz
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 77
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1331 Dátum:
2015.04.21 kedd, 22:46:10 »
Sziasztok !
Gyors kérdés, csak városi használatban a 13,5 literes fogyasztás ugye normális ?
Nem folyamatos közlekedés hanem sok lámpa és indulás mellett.
Naplózva
MK3 2005/06 2.2TDCI Ghia Executive, 155Le, 4a, Manualis 6,
MK3 2003/12 2.5V6 Ghia 170Le, 5a, Automata 5.
MK3 2005/06 2.0TDCI Ghia Turnier 130Le, Automata 5.
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1332 Dátum:
2015.04.21 kedd, 22:50:53 »
Idézetet írta: Hokusz - 2015.04.21 kedd, 22:46:10
Sziasztok !
Gyors kérdés, csak városi használatban a 13,5 literes fogyasztás ugye normális ?
Nem folyamatos közlekedés hanem sok lámpa és indulás mellett.
Műszer szerint, vagy mérve? Ha műszer szerint, akkor ha lenulláztad, simán, mérve viszont szerintem ennél kevesebb szokott lenni. Nekem városban 12 alatt szokott lenni azért.
Naplózva
Hokusz
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 77
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1333 Dátum:
2015.04.21 kedd, 23:55:11 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.04.21 kedd, 22:50:53
Műszer szerint, vagy mérve? Ha műszer szerint, akkor ha lenulláztad, simán, mérve viszont szerintem ennél kevesebb szokott lenni. Nekem városban 12 alatt szokott lenni azért.
Műszer szerint. De az is mondhat valamit hogy 5000.-ért tankolva 100 km-t mentem el.
Naplózva
MK3 2005/06 2.2TDCI Ghia Executive, 155Le, 4a, Manualis 6,
MK3 2003/12 2.5V6 Ghia 170Le, 5a, Automata 5.
MK3 2005/06 2.0TDCI Ghia Turnier 130Le, Automata 5.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1334 Dátum:
2015.04.22 szerda, 05:53:01 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.04.21 kedd, 22:50:53
Műszer szerint, vagy mérve? Ha műszer szerint, akkor ha lenulláztad, simán, mérve viszont szerintem ennél kevesebb szokott lenni. Nekem városban 12 alatt szokott lenni azért.
de te úgy vezetsz,mint nagyapám....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1335 Dátum:
2015.04.22 szerda, 08:12:35 »
Idézetet írta: alf - 2015.04.22 szerda, 05:53:01
de te úgy vezetsz,mint nagyapám....
Naplózva
Mondolo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 227
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1336 Dátum:
2015.04.22 szerda, 20:37:08 »
Sziasztok!
A rángatás témához csatlakoznék! Nekem is évek óta rángat, mégpedig gyertya csere óta. Már próbálkoztam ismételt gyertyacserével, de azzal is rángatott. Cseréltem kábeleket, igaz nem gyárit vettem, hanem valami szilikonos utángyártottat ~20e-ért, amivel kb. 2 hétig probléma mentes is volt... Vákuum rendszerem szerintem ok! Ha lehúzkodom a kábeleket és átfújkodom őket kontakt spray-vel, akkor általában 1-2 napig Ok. Valamelyik este egy sötét helyen felnyitottam a motorháztetőt és olyanok voltak a kábeleim, mint egy optikai kábel, világítottak, de csak gázfröccsöknél! Egyenletes fordulatnál nem látni semmit, csak ha gázt adok! Létezik az, hogy lehet nem is a kábelekkel van a gond, hanem a trafóval?! Tud olyat csinálni a trafó, hogy nagyobb feszültséget generál, amit már nem bírnak a kábelek szigetelni és azért húznak át? Az a baj, hogy bármihez is nyúl az ember, minden több 10e-res tétel, így nem nagyon merek kírérletezni, mert könnyen rágurul +100e és lehet, hogy megoldás nélkül...!
Naplózva
2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
zsolio
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1337 Dátum:
2015.04.22 szerda, 22:14:26 »
Idézetet írta: Mondolo - 2015.04.22 szerda, 20:37:08
Sziasztok!
A rángatás témához csatlakoznék! Nekem is évek óta rángat, mégpedig gyertya csere óta. Már próbálkoztam ismételt gyertyacserével, de azzal is rángatott. Cseréltem kábeleket, igaz nem gyárit vettem, hanem valami szilikonos utángyártottat ~20e-ért, amivel kb. 2 hétig probléma mentes is volt... Vákuum rendszerem szerintem ok! Ha lehúzkodom a kábeleket és átfújkodom őket kontakt spray-vel, akkor általában 1-2 napig Ok. Valamelyik este egy sötét helyen felnyitottam a motorháztetőt és olyanok voltak a kábeleim, mint egy optikai kábel, világítottak, de csak gázfröccsöknél! Egyenletes fordulatnál nem látni semmit, csak ha gázt adok! Létezik az, hogy lehet nem is a kábelekkel van a gond, hanem a trafóval?! Tud olyat csinálni a trafó, hogy nagyobb feszültséget generál, amit már nem bírnak a kábelek szigetelni és azért húznak át? Az a baj, hogy bármihez is nyúl az ember, minden több 10e-res tétel, így nem nagyon merek kírérletezni, mert könnyen rágurul +100e és lehet, hogy megoldás nélkül...!
Szia,
Valahol olvastam, hogy a Fordoknál (igaz Zetec 4henger) a trafó hengereknél két ütemben is gyújt, pl. amikor az 1-es akkor a 4-es is(azonos holtpontnál vannak a hengerek (remélem jól irtam)). Ez azért még megerősítésre vár.
Igy elég nagy terhelésnek vannak kitéve a kábelek, és a gyertyák is. Talán érdemes lenne gyárit, vagy azzal megegyező minőségűt venni bele, mert "ha már látszik az áram
", az nem sok jót jelent.
Zsolio
«
Utoljára szerkesztve: 2015.04.22 szerda, 22:16:17 írta zsolio
»
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1338 Dátum:
2015.04.23 csütörtök, 00:01:05 »
Idézetet írta: Mondolo - 2015.04.22 szerda, 20:37:08
Sziasztok!
A rángatás témához csatlakoznék! Nekem is évek óta rángat, mégpedig gyertya csere óta. Már próbálkoztam ismételt gyertyacserével, de azzal is rángatott. Cseréltem kábeleket, igaz nem gyárit vettem, hanem valami szilikonos utángyártottat ~20e-ért, amivel kb. 2 hétig probléma mentes is volt... Vákuum rendszerem szerintem ok! Ha lehúzkodom a kábeleket és átfújkodom őket kontakt spray-vel, akkor általában 1-2 napig Ok. Valamelyik este egy sötét helyen felnyitottam a motorháztetőt és olyanok voltak a kábeleim, mint egy optikai kábel, világítottak, de csak gázfröccsöknél! Egyenletes fordulatnál nem látni semmit, csak ha gázt adok! Létezik az, hogy lehet nem is a kábelekkel van a gond, hanem a trafóval?! Tud olyat csinálni a trafó, hogy nagyobb feszültséget generál, amit már nem bírnak a kábelek szigetelni és azért húznak át? Az a baj, hogy bármihez is nyúl az ember, minden több 10e-res tétel, így nem nagyon merek kírérletezni, mert könnyen rágurul +100e és lehet, hogy megoldás nélkül...!
Bevett gyakorlat, hogy a gyertyákat kábellel egyszerre kell cserélni, különben ami hibás, az rövidesen tönkreteszi a másikat. Ha a komplett csere nem oldja meg a problémát, akkor jön a trafó cseréje is.
Erre mutat az a tény is, hogy miután kábelt cseréltél, egy ideig jó volt, de aztán újból rángatott (először az új gyertyákat elcseszte a rossz kábel, aztán az új kábelt az elcseszett gyertyák vágták gallyra, de az sem kizárt, hogy mindenért a trafó a felelős).
Mielőtt most rohannál mindenből újat venni, vidd el valahová, ahol ki tudják mérni ezeket az alkatrészeket neked, hátha valami még jó.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1339 Dátum:
2015.04.23 csütörtök, 00:22:20 »
Idézetet írta: zsolio - 2015.04.22 szerda, 22:14:26
Szia,
Valahol olvastam, hogy a Fordoknál (igaz Zetec 4henger) a trafó hengereknél két ütemben is gyújt, pl. amikor az 1-es akkor a 4-es is(azonos holtpontnál vannak a hengerek (remélem jól irtam)). Ez azért még megerősítésre vár.
Igy elég nagy terhelésnek vannak kitéve a kábelek, és a gyertyák is. Talán érdemes lenne gyárit, vagy azzal megegyező minőségűt venni bele, mert "ha már látszik az áram
", az nem sok jót jelent.
Zsolio
Nincs egyszerre 2 gyújtás. A gyújtásköz egyforma kell, hogy legyen, azaz egyforma fokonként kell történnie a gyújtásoknak (az erőkiegyensúlyozás miatt). Tehát a 4hengeres Zetec-nél 180 foknyi főtengely elfordulásonként történik 1 gyújtás, aminek sorrendje 1-3-4-2. Az való igaz, hogy amikor az 1-es henger van felső holtpontban, akkor van a 4es is, de amikor az 1-es gyújt, akkor a 4-es kipufog.
4:58-tól:
https://www.youtube.com/watch?v=OXd1PlGur8M
De szép brummogós hangja lenne a motornak, ha párosával egyszerre történnének az azonos ütemek a hengerekben
Érdekességképpen itt egy ilyen egyedileg épített példa, ráadásul Zetec motorral:
https://www.youtube.com/watch?v=7BSKTooB4TY
Itt a gyújtás 14-23 lehet 360 fokonként..
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
SpeedR1Hun
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1340 Dátum:
2015.04.23 csütörtök, 00:23:58 »
Idézetet írta: Mondolo - 2015.04.22 szerda, 20:37:08
Sziasztok!
A rángatás témához csatlakoznék! Nekem is évek óta rángat, mégpedig gyertya csere óta. Már próbálkoztam ismételt gyertyacserével, de azzal is rángatott. Cseréltem kábeleket, igaz nem gyárit vettem, hanem valami szilikonos utángyártottat ~20e-ért, amivel kb. 2 hétig probléma mentes is volt... Vákuum rendszerem szerintem ok! Ha lehúzkodom a kábeleket és átfújkodom őket kontakt spray-vel, akkor általában 1-2 napig Ok. Valamelyik este egy sötét helyen felnyitottam a motorháztetőt és olyanok voltak a kábeleim, mint egy optikai kábel, világítottak, de csak gázfröccsöknél! Egyenletes fordulatnál nem látni semmit, csak ha gázt adok! Létezik az, hogy lehet nem is a kábelekkel van a gond, hanem a trafóval?! Tud olyat csinálni a trafó, hogy nagyobb feszültséget generál, amit már nem bírnak a kábelek szigetelni és azért húznak át? Az a baj, hogy bármihez is nyúl az ember, minden több 10e-res tétel, így nem nagyon merek kírérletezni, mert könnyen rágurul +100e és lehet, hogy megoldás nélkül...!
Ha gondolod nekem van gyári kábel és trafó hibátlan, odaadom és próbáld ki vele!
Én is végigjártam ezt a témát egy vákumcső volt a felelős...... emiatt cseréltem mindent, de nem bántam meg, mert am is cserélni akartam, de kiderült , h minden amit kivettem jó volt.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1341 Dátum:
2015.04.23 csütörtök, 08:09:59 »
Idézetet írta: Dávid - 2015.04.23 csütörtök, 00:22:20
Nincs egyszerre 2 gyújtás. A gyújtásköz egyforma kell, hogy legyen, azaz egyforma fokonként kell történnie a gyújtásoknak (az erőkiegyensúlyozás miatt). Tehát a 4hengeres Zetec-nél 180 foknyi főtengely elfordulásonként történik 1 gyújtás, aminek sorrendje 1-3-4-2. Az való igaz, hogy amikor az 1-es henger van felső holtpontban, akkor van a 4es is, de amikor az 1-es gyújt, akkor a 4-es kipufog.
4:58-tól:
https://www.youtube.com/watch?v=OXd1PlGur8M
De szép brummogós hangja lenne a motornak, ha párosával egyszerre történnének az azonos ütemek a hengerekben
Érdekességképpen itt egy ilyen egyedileg épített példa, ráadásul Zetec motorral:
https://www.youtube.com/watch?v=7BSKTooB4TY
Itt a gyújtás 14-23 lehet 360 fokonként..
Pont amiatt hogy párban mozognak a 4 hengeresnél a hengerek, lehetséges hogy egyszerre gyújtson a párban mozgó henger gyertyája. Ugyanis pont semmi nem történik, ha kipufogáskor szikrázik egyet a gyertya
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1342 Dátum:
2015.04.23 csütörtök, 09:15:03 »
Idézetet írta: Dávid - 2015.04.23 csütörtök, 00:01:05
Bevett gyakorlat, hogy a gyertyákat kábellel egyszerre kell cserélni, különben ami hibás, az rövidesen tönkreteszi a másikat. Ha a komplett csere nem oldja meg a problémát, akkor jön a trafó cseréje is.
Erre mutat az a tény is, hogy miután kábelt cseréltél, egy ideig jó volt, de aztán újból rángatott (először az új gyertyákat elcseszte a rossz kábel, aztán az új kábelt az elcseszett gyertyák vágták gallyra, de az sem kizárt, hogy mindenért a trafó a felelős).
Mielőtt most rohannál mindenből újat venni, vidd el valahová, ahol ki tudják mérni ezeket az alkatrészeket neked, hátha valami még jó.
Én is végigjártam ezt a mizériát már kétszer is, igaz nem V6-al.
Tőlem okosabbak szerint: gyertya - kábelek - trafó a sorrend és így is tudják tönkretenni egymást az alkatrészek. Tehát gyertya a kábeleket, kábel a trafót. Visszafelé nem igazán.
Természetesen elképzelhető (mint ahogy SpeedR1Hun írta, hogy nála más volt a gond), hogy a rángatásért nem ez a hármas a felelős, de a fórumon olvasott tapasztalatok alapján nagyon jó esély van erre a hármasra és szinte minden esetben a teljes csere oldotta meg a problémát.
4 hengeres benzines Mondeoknál nem gyári cuccokkal is megoldódott a rángatás problémája.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1343 Dátum:
2015.04.24 péntek, 02:32:18 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.04.23 csütörtök, 08:09:59
Pont amiatt hogy párban mozognak a 4 hengeresnél a hengerek, lehetséges hogy egyszerre gyújtson a párban mozgó henger gyertyája. Ugyanis pont semmi nem történik, ha kipufogáskor szikrázik egyet a gyertya
Ez számomra elég abszurd dolognak tűnik. Ilyet max a Józsi bácsi csinál a fűnyíróval, hogy a 4üteműre ráteszi a 2ütemű gyújtását, mert éppen olyan volt a fészerben.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.04.24 péntek, 02:43:22 írta Dávid
»
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1344 Dátum:
2015.04.24 péntek, 07:06:17 »
Idézetet írta: Dávid - 2015.04.24 péntek, 02:32:18
Ez számomra elég abszurd dolognak tűnik. Ilyet max a Józsi bácsi csinál a fűnyíróval, hogy a 4üteműre ráteszi a 2ütemű gyújtását, mert éppen olyan volt a fészerben.
Google -> parazitaszikrás gyújtás
Az autógyárak nagy része Józsi bácsi...
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1345 Dátum:
2015.04.24 péntek, 12:09:34 »
Idézetet írta: tpmportal - 2015.04.24 péntek, 07:06:17
Google -> parazitaszikrás gyújtás
Az autógyárak nagy része Józsi bácsi...
Köszi, kerestem is gyorsan néhány témába vágó írást. Intő jel, hogy járműelektronikában sürgősen fejlesztenem kell az ismereteimet
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Hokusz
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 77
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1346 Dátum:
2015.04.26 vasárnap, 13:09:11 »
Hali.
Új problémám jelentkezett, alapjáraton néha bevillant az olajlámpa. Megnéztem az olajszintet ami nagyon meglepett. Olajcsere óta a maximumról lement a minimumra az olajszint és eközben kb.500 km-t mentem városban igaz sportos húzatós stílusban. Nem füstöl, nincs olajcsöpögés a kocsi alatt, kompresszió 13 fölött minden hengerben, gyertyák őzbarnák. Hová tűnhet el az olaj ?
Naplózva
MK3 2005/06 2.2TDCI Ghia Executive, 155Le, 4a, Manualis 6,
MK3 2003/12 2.5V6 Ghia 170Le, 5a, Automata 5.
MK3 2005/06 2.0TDCI Ghia Turnier 130Le, Automata 5.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1347 Dátum:
2015.04.26 vasárnap, 18:36:43 »
Idézetet írta: Hokusz - 2015.04.26 vasárnap, 13:09:11
Hali.
Új problémám jelentkezett, alapjáraton néha bevillant az olajlámpa. Megnéztem az olajszintet ami nagyon meglepett. Olajcsere óta a maximumról lement a minimumra az olajszint és eközben kb.500 km-t mentem városban igaz sportos húzatós stílusban. Nem füstöl, nincs olajcsöpögés a kocsi alatt, kompresszió 13 fölött minden hengerben, gyertyák őzbarnák. Hová tűnhet el az olaj ?
megeszi a motor.mint a pitsa.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Hokusz
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 77
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1348 Dátum:
2015.04.26 vasárnap, 18:52:19 »
Idézetet írta: alf - 2015.04.26 vasárnap, 18:36:43
megeszi a motor.mint a pitsa.
És ez normális dolog ennél a motornál ?
Nem szoktam én még ilyet meg benzines autóknál hogy egye az olajat.
5w-30 van benne, elvileg ez a gyári.
Naplózva
MK3 2005/06 2.2TDCI Ghia Executive, 155Le, 4a, Manualis 6,
MK3 2003/12 2.5V6 Ghia 170Le, 5a, Automata 5.
MK3 2005/06 2.0TDCI Ghia Turnier 130Le, Automata 5.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: V6 motorok
«
Új hozzászólás #1349 Dátum:
2015.04.26 vasárnap, 19:00:13 »
Idézetet írta: Hokusz - 2015.04.26 vasárnap, 18:52:19
És ez normális dolog ennél a motornál ?
Nem szoktam én még ilyet meg benzines autóknál hogy egye az olajat.
5w-30 van benne, elvileg ez a gyári.
egy 13éves autóról beszélünk.A hengerek oválra vagy hordósra kopnak,és a lehúzógyűrűk már nem húzzák le a hengerfaláról az olajat,és az elég a motorban.Alapvetően normális folyamat,kérdés,hogy hol a határ,amikor már ez olyan mennyiség lesz,amikor már zavaró.Az 5w30-as kell bele tenni midig,az rendben is van.Ráadásul a tűzfal felöli hengersor igencsak hűtési problémákkal küszködik,így ott hamarabb jelentkezhetnek problémák.Az is kérdés,hogy mennyi km van az autóban?Bár ez majdnem mind1 egy 13éves motornak,mert az már nem új......
De ezt így nem lehet behatárolni ám egyértelműen.még van egy csomó más ellenőrzés,ami megelőzi a motorgenerált(időlegesen).
Keress egy jó,megbízható szerelőt,aki szakvéleményezi neked az autód állapotát.Pl GSR kolléga.kérdezd meg,hátha tud segíteni privátban.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
20
21
22
23
24
25
26
[
27
]
28
29
30
31
32
33
34
...
75
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ