Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.21 csütörtök, 23:22:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)  (Megtekintve 472289 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
KillerMondeo96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #950 Dátum: 2020.07.07 kedd, 22:22:42 »

Sziasztok!

Keresgéltem és olvasgattam a fórumot, de nem találtam választ a problémámra.
Tehát adott egy 2011-es 1,6 ecoboost Mondeo. A problémám az, hogy melegen néha nehezen indul. Mikor újra megpróbálom már indul rendesen.
Tesztelgettem, és általában akkor indul nehezebben, amikor ráadom a gyújtást, megvárom hogy minden fény elaludjon és úgy indítok. De néha akkor is, ha ráadom és rá 1mp-re indítok.
Gyertya, vezérlés most lett cserélve, de előtte is csinálta.
Tippem sincs, mi lehet a baj. Ha valakinek lenne valami ölte és megosztaná azt nagyon megköszönném.

Szép estét!
Naplózva
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #951 Dátum: 2020.07.08 szerda, 06:48:53 »


A 2.3 csak egy romantikus kitekintes a bonyolult szoporoller fele,bar azota sem derult ki,hogy a benne levo automata az felejtos e vagy vallalhato.

abban nem powershift, hanem aisin automata van
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #952 Dátum: 2020.07.08 szerda, 07:16:03 »

Sziasztok!

Keresgéltem és olvasgattam a fórumot, de nem találtam választ a problémámra.
Tehát adott egy 2011-es 1,6 ecoboost Mondeo. A problémám az, hogy melegen néha nehezen indul. Mikor újra megpróbálom már indul rendesen.
Tesztelgettem, és általában akkor indul nehezebben, amikor ráadom a gyújtást, megvárom hogy minden fény elaludjon és úgy indítok. De néha akkor is, ha ráadom és rá 1mp-re indítok.
Gyertya, vezérlés most lett cserélve, de előtte is csinálta.
Tippem sincs, mi lehet a baj. Ha valakinek lenne valami ölte és megosztaná azt nagyon megköszönném.

Szép estét!
Anno a benzines focusom ugyanezt csinálta. Melegben, meleg motorral néha nehezen indult. Ilyenkor a gázra léptem és abban a pillanatban indult is. Szerintem a melegben esetleg túldúsult a benzíngőz.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
KillerMondeo96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #953 Dátum: 2020.07.08 szerda, 15:48:31 »

Anno a benzines focusom ugyanezt csinálta. Melegben, meleg motorral néha nehezen indult. Ilyenkor a gázra léptem és abban a pillanatban indult is. Szerintem a melegben esetleg túldúsult a benzíngőz.

Kis gázra nekem is elkapja, de azért nem ez a normális indítási módszer.
Lehet ezzel kezdeni valamit esetleg?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #954 Dátum: 2020.07.08 szerda, 16:05:10 »

Kis gázra nekem is elkapja, de azért nem ez a normális indítási módszer.
Lehet ezzel kezdeni valamit esetleg?

Első körben fojtószelep tisztítás javasolt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
KillerMondeo96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #955 Dátum: 2020.07.08 szerda, 16:15:56 »

Első körben fojtószelep tisztítás javasolt.

Ez mondjuk jó öltet. Amint hazaérek nekiállok.
Mi egyéb ocpió lehet még egyébként?
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #956 Dátum: 2020.07.08 szerda, 17:28:32 »

A 2.3 csak egy romantikus kitekintes a bonyolult szoporoller fele,bar azota sem derult ki,hogy a benne levo automata az felejtos e vagy vallalhato.

Mivel 3  gyerek van igy a kell a meret.
Sima iskola menet: 3 taska,3 tornazsak, anya v apa taskaja.
Hazafele menet 3-4 naponta bevasarlas.
Fiesta meret nehezen nyeli be.
Volt  H-s astra , 5 ajtos, soha tobbet.
Erre max. egy Focus kombi is megteszi, főleg, ha már nem kell 3 gyerekülés (gyanítom, nem). Az MK2 (2004-2011) már elég széles, hogy 3 gyerek kényelmesen elférjen. Vagy még inkább C-Max, ha maradunk a márkánál.

A 2,3-ban hagyományos automata van, alapvetően nem a problémás fajta. Ezek 10-13 éves autók, úgyhogy ettől még nyugodtan belefuthatsz egy félmilliós váltóhibába. Ha üsd-vágd autó kell és nem ragaszkodsz az automatához, akkor kézit vennék. Azért arra számolj, hogy az 1,6 szívó sem fog a csakis városi tilitoliban érdemben 10 alatt enni, a 2,3 automatára tippre rátennék plusz 3-4 litert. 1,7 tonnát nehéz mozgatni.

https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=2&constyear_s=2008&constyear_e=2010&power_s=120&power_e=130&gearing=1&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=2&constyear_s=2008&constyear_e=2010&power_s=158&power_e=162&gearing=2&powerunit=2
Naplózva
sbalazs1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #957 Dátum: 2020.07.08 szerda, 21:49:44 »

Erre max. egy Focus kombi is megteszi, főleg, ha már nem kell 3 gyerekülés (gyanítom, nem). Az MK2 (2004-2011) már elég széles, hogy 3 gyerek kényelmesen elférjen. Vagy még inkább C-Max, ha maradunk a márkánál.

A 2,3-ban hagyományos automata van, alapvetően nem a problémás fajta. Ezek 10-13 éves autók, úgyhogy ettől még nyugodtan belefuthatsz egy félmilliós váltóhibába. Ha üsd-vágd autó kell és nem ragaszkodsz az automatához, akkor kézit vennék. Azért arra számolj, hogy az 1,6 szívó sem fog a csakis városi tilitoliban érdemben 10 alatt enni, a 2,3 automatára tippre rátennék plusz 3-4 litert. 1,7 tonnát nehéz mozgatni.

https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=2&constyear_s=2008&constyear_e=2010&power_s=120&power_e=130&gearing=1&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=2&constyear_s=2008&constyear_e=2010&power_s=158&power_e=162&gearing=2&powerunit=2

Nem,hogy nem ragaszkodok,de egyenesen kerulnem az automatat. Mondom ,csak a kalandvagyo enem miatt neztem meg a hirdetest, tuti manualis lesz.

Focust neztem,de max. 1 ev es a  fiuk nem fernek be mogem.
186 cm,90 kg. (nem a zsir miatt)
Nonek mintha huznak oket, az egyik 11 eves 162 cm es 50 kg (szinten nem dagadt) a masik is no szepen.
A pici lany meg elferne barhol.
Csak arra utalok ezzel,hogy nem 1-2 evre veszunk autot es  a gyerkocok csak nonek.
Inkabb tankolom a sima szivo benzinest minthogy rettegjek a bonyolult es elbaszott konstrukciotol.
Naplózva

A márkahűség vajon mi?
2020: Ford Smax 1.5 Ecoboost, Titanium, Shadow black
2020: Ford Mondeo mk4 1.6 Benzin Trend (2008-as évjárat)
ex 2014-2020: Ford Smax 2.0  Tdci, Titanium,Sea grey
ex 2010-2014: Ford Mondeo mk4 1.8 Tdci, Ghia, sedan,Storm
parduc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #958 Dátum: 2020.07.09 csütörtök, 20:20:28 »

Ez mondjuk jó öltet. Amint hazaérek nekiállok.
Mi egyéb ocpió lehet még egyébként?


hasonló problémám van,szerencsére ki tudtam olvastatni a hibát,fojtóház tisztítás nem árt, de mivel elektromos a gázpedál, igy azzal is gond lehet, ahogy a szerelőm említette.Lent(gázpedálnál)  van egy pótméter ill.a fojtószelepháznál is található és ebből az egyik szórakozik és tapasztalata szerint a felső lesz a ludas.
Naplózva
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #959 Dátum: 2020.07.12 vasárnap, 00:53:33 »

No, hátulról belém jöttek és összetörték a mondeómat.  falbav
A biztosító xart sem fizet, mert szerintük öreg (2003)  nyes és 50%-os önrész van, mert hát öreg autónál az avulás ennyi. Szerintük, ha új alkatrészek kerülnek bele, akkor hű de mennyivel megnő az autó értéke. Barmok. Ja, így ért kb. 1millát, mert kevés kilométer volt benne, törve nem volt (körbe volt mérve és alulról is megnézve, stb.), szép volt a belseje, rozsda sehol, jó pár extra, egy rakás pénzt költöttem rá, hogy olyan legyen ahogy én szeretem, friss kuplung kettős tömegűvel. Ha meg megjavíttatom, akkor is már csak töröttként adhatnám el, persze ár alatt. A jelenlegi TAX értéke meg 630e forint. A jó édes anyátok térdkalácsát, rohadék biztosítók. A Ford márkaszerviz szerint gyári alkatrészekkel meg 900e forint lenne a hátuljának a javítása. Na szép. A szervizben az ügyfélkapcsolatos fickó is sajnálkozott, hogy hát igen, a szép állapotú, de öreg autók törése ekkora szívás.  rinya
Így könnyen lehet, hogy el kell engednem szegényt, mert túl sokat kellene pluszban bele raknom, és akkor is mi lenne? Lenne egy törésből javított öreg autóm, ami semmit nem ér, most már még annyit sem.  rinya Na jó, ennyit a siránkozásról.
Hát elkezdtem nézegetni most már sokkal komolyabban az MK4-eseket. De csak 1.6 Ecoboostok (118kW) vannak mindenhol. A korábban javallott 2.0T-ből egy sincs, és szerintem, nem is lesz.
Szóval ha nincs ló, jó a szamár is elven bele lehet ugrani egy Ecoboostba? Mire kell ennél a motornál figyelni?
Köszi!
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #960 Dátum: 2020.07.13 hétfő, 07:14:40 »

No, hátulról belém jöttek és összetörték a mondeómat.  falbav
A biztosító xart sem fizet, mert szerintük öreg (2003)  nyes és 50%-os önrész van, mert hát öreg autónál az avulás ennyi. Szerintük, ha új alkatrészek kerülnek bele, akkor hű de mennyivel megnő az autó értéke. Barmok. Ja, így ért kb. 1millát, mert kevés kilométer volt benne, törve nem volt (körbe volt mérve és alulról is megnézve, stb.), szép volt a belseje, rozsda sehol, jó pár extra, egy rakás pénzt költöttem rá, hogy olyan legyen ahogy én szeretem, friss kuplung kettős tömegűvel. Ha meg megjavíttatom, akkor is már csak töröttként adhatnám el, persze ár alatt. A jelenlegi TAX értéke meg 630e forint. A jó édes anyátok térdkalácsát, rohadék biztosítók. A Ford márkaszerviz szerint gyári alkatrészekkel meg 900e forint lenne a hátuljának a javítása. Na szép. A szervizben az ügyfélkapcsolatos fickó is sajnálkozott, hogy hát igen, a szép állapotú, de öreg autók törése ekkora szívás.  rinya
Így könnyen lehet, hogy el kell engednem szegényt, mert túl sokat kellene pluszban bele raknom, és akkor is mi lenne? Lenne egy törésből javított öreg autóm, ami semmit nem ér, most már még annyit sem.  rinya Na jó, ennyit a siránkozásról.
Hát elkezdtem nézegetni most már sokkal komolyabban az MK4-eseket. De csak 1.6 Ecoboostok (118kW) vannak mindenhol. A korábban javallott 2.0T-ből egy sincs, és szerintem, nem is lesz.
Szóval ha nincs ló, jó a szamár is elven bele lehet ugrani egy Ecoboostba? Mire kell ennél a motornál figyelni?
Köszi!
nézz be az Ecoboost motorok topikba
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #961 Dátum: 2020.07.13 hétfő, 12:00:00 »

nézz be az Ecoboost motorok topikba
Köszi.
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #962 Dátum: 2020.07.14 kedd, 00:22:08 »

Köszi.
Nos, szétnéztem az ecoboost-os fórumban. Csak jobban összezavarodtam.  nyes A vége felé már nem nagyon volt érdemi beszéd. Mostanra meg ki is halt a fórum. Szóval vagy szerencsém lesz, vagy nem, ha ilyen motorral veszek autót, de ha hozzá kell nyúlni, kerül ez is annyiba, mint bármelyik jóravaló dízel csoda. Tehát a majom és banán esete forog fenn, mint mindig.
Vagyis akkor mély lélegzet és ugrás... taps
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
w8pxyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12



E-mail
« Új hozzászólás #963 Dátum: 2020.07.14 kedd, 07:10:03 »

Sziasztok,
2008-as benzines fojtószelep tisztítása után kell valamit szoftveresen is piszkálni, kalibrálni, vagy csak kiszerel-tisztít-visszaszerel?
Naplózva

2008 Mondeo MK4 Ghia 2.0
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #964 Dátum: 2020.07.14 kedd, 08:10:55 »

Sziasztok,
2008-as benzines fojtószelep tisztítása után kell valamit szoftveresen is piszkálni, kalibrálni, vagy csak kiszerel-tisztít-visszaszerel?
Szia
Ha visszaolvasol en kuzdottem fojtoszelep tisztitas utani problemaval. Volt olyan auto amelyikben csak kiszerel-tisztit-visszaszerel volt  a helyzet (2007-es Mondeo es egy 2007-es S-max) , de a legutobbinak ( 2008-as mondeo) szamtalan adaptacios ertekek torlese (Forscan, IDS, UCDS) valamint PCM frissites (UCDS) utan kezdett helyrezokkeni a mukodese. Az adaptaciok torlese utan tobbfele modszerrel probaltuk ujratanitani (a neten kulonbozo forumokon fellelheto modszerekrol beszelek) de az utolso ami talan bevalt az a kovetekezo: reszetalas - hideg motor inditas - bemelegedesig (kb 20-30 perc) nem nyilni a gazpedalhoz - majd menni az autoval  (nalunk kb 100-200 KM utan kezdett helyrezokkeni, ertem ez alatt hogy nem porgott magatol es  nem ”akadt” a fordulat). Termeszetesen a 100-200 KM-t nem egyszerre tettuk meg hanem par nap alatt.
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
KillerMondeo96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #965 Dátum: 2020.07.14 kedd, 20:49:39 »


hasonló problémám van,szerencsére ki tudtam olvastatni a hibát,fojtóház tisztítás nem árt, de mivel elektromos a gázpedál, igy azzal is gond lehet, ahogy a szerelőm említette.Lent(gázpedálnál)  van egy pótméter ill.a fojtószelepháznál is található és ebből az egyik szórakozik és tapasztalata szerint a felső lesz a ludas.

Ezekszerint dobott neked hibakódót? Mert nekem semmi ilyen.
Illetve a pótméter az a kis csatlakozó a legszűrő cső tetején?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #966 Dátum: 2020.07.14 kedd, 21:13:35 »

Ezekszerint dobott neked hibakódót? Mert nekem semmi ilyen.
Illetve a pótméter az a kis csatlakozó a legszűrő cső tetején?

Nem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
w8pxyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12



E-mail
« Új hozzászólás #967 Dátum: 2020.07.19 vasárnap, 20:25:03 »

Köszi, visszaolvastam, nem hangzik túl jól:) Fura, hogy nem FL váltástól van ilyen változtatás.
Ezek szerint Forscan lehet nem lesz elegendő? PCM reset nem törli ki ezeket a betanult értékeket? Aztán az általad leírt módszerrel újratanulná.
Lehet hagyom koszosan inkább:)


Szia
Ha visszaolvasol en kuzdottem fojtoszelep tisztitas utani problemaval. Volt olyan auto amelyikben csak kiszerel-tisztit-visszaszerel volt  a helyzet (2007-es Mondeo es egy 2007-es S-max) , de a legutobbinak ( 2008-as mondeo) szamtalan adaptacios ertekek torlese (Forscan, IDS, UCDS) valamint PCM frissites (UCDS) utan kezdett helyrezokkeni a mukodese. Az adaptaciok torlese utan tobbfele modszerrel probaltuk ujratanitani (a neten kulonbozo forumokon fellelheto modszerekrol beszelek) de az utolso ami talan bevalt az a kovetekezo: reszetalas - hideg motor inditas - bemelegedesig (kb 20-30 perc) nem nyilni a gazpedalhoz - majd menni az autoval  (nalunk kb 100-200 KM utan kezdett helyrezokkeni, ertem ez alatt hogy nem porgott magatol es  nem ”akadt” a fordulat). Termeszetesen a 100-200 KM-t nem egyszerre tettuk meg hanem par nap alatt.

Naplózva

2008 Mondeo MK4 Ghia 2.0
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #968 Dátum: 2020.07.20 hétfő, 05:58:34 »

Köszi, visszaolvastam, nem hangzik túl jól:) Fura, hogy nem FL váltástól van ilyen változtatás.
Ezek szerint Forscan lehet nem lesz elegendő? PCM reset nem törli ki ezeket a betanult értékeket? Aztán az általad leírt módszerrel újratanulná.
Lehet hagyom koszosan inkább:)


Szia
Nalunk a forscan nem volt kepes az adaptacio torlesere PCM update elott. Elindult a folyamat majd hibaval leallt. Mas kabellel/progival megcsinlta de nem javult meg. Update utan (CK verzio) a forscan-al  is vegigfutott a folyamat . Amugy  ahogy irtam tobb benzines ford (mondeo 3/4, c/s-max) is  is van a csaladban, de csak ennel  csinalta ezt takaritas utan.
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
w8pxyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12



E-mail
« Új hozzászólás #969 Dátum: 2020.07.21 kedd, 05:57:13 »

Köszi az infókat.
Szia
Nalunk a forscan nem volt kepes az adaptacio torlesere PCM update elott. Elindult a folyamat majd hibaval leallt. Mas kabellel/progival megcsinlta de nem javult meg. Update utan (CK verzio) a forscan-al  is vegigfutott a folyamat . Amugy  ahogy irtam tobb benzines ford (mondeo 3/4, c/s-max) is  is van a csaladban, de csak ennel  csinalta ezt takaritas utan.
Naplózva

2008 Mondeo MK4 Ghia 2.0
sbalazs1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #970 Dátum: 2020.07.26 vasárnap, 11:26:31 »


A 2008as  ford szivo benzin motorok kozponti befecskendezesesek v. hengerenkenti befecskendezeses motorok?

(Ami engem erdekel most,hogy ne kozvetlen befecskendezeses legyen.)
Naplózva

A márkahűség vajon mi?
2020: Ford Smax 1.5 Ecoboost, Titanium, Shadow black
2020: Ford Mondeo mk4 1.6 Benzin Trend (2008-as évjárat)
ex 2014-2020: Ford Smax 2.0  Tdci, Titanium,Sea grey
ex 2010-2014: Ford Mondeo mk4 1.8 Tdci, Ghia, sedan,Storm
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #971 Dátum: 2020.07.26 vasárnap, 11:54:41 »

A 2008as  ford szivo benzin motorok kozponti befecskendezesesek v. hengerenkenti befecskendezeses motorok?

(Ami engem erdekel most,hogy ne kozvetlen befecskendezeses legyen.)

A szívók hengerenkéntiek, ami közvetlen az a EcoBoost, legegyszerűbben így tudod megkülönböztetni.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
sbalazs1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #972 Dátum: 2020.07.26 vasárnap, 12:30:49 »

A szívók hengerenkéntiek, ami közvetlen az a EcoBoost, legegyszerűbben így tudod megkülönböztetni.

Koszi!
Akkor ezeknel a regi szivos motorknal a kokszosodas nem olyan problema, mert az uzemanyag le tudja mosni a lerakodast ?
(Nyilvan lehet mas problemajuk.)

Naplózva

A márkahűség vajon mi?
2020: Ford Smax 1.5 Ecoboost, Titanium, Shadow black
2020: Ford Mondeo mk4 1.6 Benzin Trend (2008-as évjárat)
ex 2014-2020: Ford Smax 2.0  Tdci, Titanium,Sea grey
ex 2010-2014: Ford Mondeo mk4 1.8 Tdci, Ghia, sedan,Storm
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #973 Dátum: 2020.07.26 vasárnap, 14:09:14 »

Koszi!
Akkor ezeknel a regi szivos motorknal a kokszosodas nem olyan problema, mert az uzemanyag le tudja mosni a lerakodast ?
(Nyilvan lehet mas problemajuk.)



Nincs ilyen problémája a szívónak, én néha szoktam tenni bele Spuri adalékot, az szépen letakarítja.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
peterio0021
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #974 Dátum: 2020.07.26 vasárnap, 19:25:51 »

Sziasztok!segítséget kérnék!
2007es 2.0 benzines autó!
Mai nap kezdte el,hogy néha felvillan az olajnyomás lámpa a piros,de csak néha és észrevettem,hogy fékezésnél,vagy kumplungolásnál csinálja.....mjamanólehetez?
Köszi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #975 Dátum: 2020.07.26 vasárnap, 20:34:02 »

Sziasztok!segítséget kérnék!
2007es 2.0 benzines autó!
Mai nap kezdte el,hogy néha felvillan az olajnyomás lámpa a piros,de csak néha és észrevettem,hogy fékezésnél,vagy kumplungolásnál csinálja.....mjamanólehetez?
Köszi
ellenőrizted az olajszintet?  vigyor3
Az olaj nyomás kapcsoló csatlakozása vagy vezetékelése hibája is okozhatja.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #976 Dátum: 2020.08.04 kedd, 14:24:06 »

Üdv!
Egy láma kérdés: Az Mk4-esekben lévő 2.0-ás motor (145LE) még ugyanaz, mint ami az MK3-asokban volt? Csak mert az is 145LE, és gondoltam....  vigyor3
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
TuningWorld96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #977 Dátum: 2020.08.08 szombat, 09:47:13 »

Üdv!
Egy láma kérdés: Az Mk4-esekben lévő 2.0-ás motor (145LE) még ugyanaz, mint ami az MK3-asokban volt? Csak mert az is 145LE, és gondoltam....  vigyor3

Kis módosításokkal, de én úgy tudom ugyan az.  vigyor3

Egyébként rossz katalizátor (katalizátor hatásfok alacsony) miatt elképzelhető nehezen indítás? 1,6 Ecoboost.
Naplózva

2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #978 Dátum: 2020.08.08 szombat, 11:27:15 »

Kis módosításokkal, de én úgy tudom ugyan az.  vigyor3

Egyébként rossz katalizátor (katalizátor hatásfok alacsony) miatt elképzelhető nehezen indítás? 1,6 Ecoboost.
inkább üzemanyag miatt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TuningWorld96
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #979 Dátum: 2020.08.08 szombat, 12:36:15 »

inkább üzemanyag miatt.

Mindig 100-as OMV-t tankolok. Előtte pedig 100-as Shellt. Ezek miatt lenne?  szomoru1
Naplózva

2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #980 Dátum: 2020.08.08 szombat, 15:22:37 »

Mindig 100-as OMV-t tankolok. Előtte pedig 100-as Shellt. Ezek miatt lenne?  szomoru1
indításkor nem veszi figyelembe  a rendszer a lambda szonda jeleit.Gyanítom, hogy az üza körül kell keresgetni a megoldást,de nem  minőség és a tankolt márka számít... vigyor3
Inkább ilyesmi,mégha a cikk másik modellévhez is tartozik:
http://mondeo.hu/index.php?topic=9853.0


Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #981 Dátum: 2020.08.08 szombat, 21:46:19 »

Kis módosításokkal, de én úgy tudom ugyan az.  vigyor3

Egyébként rossz katalizátor (katalizátor hatásfok alacsony) miatt elképzelhető nehezen indítás? 1,6 Ecoboost.
worship
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #982 Dátum: 2020.08.28 péntek, 07:22:19 »

Sziasztok,

A napi 100km utazásom lecsökkent napi 4-5-re (új munkahely) és így nem vagyok benne biztos hogy a 2.0 dieselem ezt szeretni fogja, erősen gondolkodok hogy le kellene cserélnem egy benyásra. 1.6-osról nagyon sok rosszat hallottam. 2.0-ból pedig nem túl sokat lehet venni  Wink

Összességében milyenek a 2.0 benzines motorok az MK IV FL-es modellekben? Gondolkodjak ebben egyáltalán?

Köszi
Doby
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #983 Dátum: 2020.08.28 péntek, 08:40:54 »

Sziasztok,

A napi 100km utazásom lecsökkent napi 4-5-re (új munkahely) és így nem vagyok benne biztos hogy a 2.0 dieselem ezt szeretni fogja, erősen gondolkodok hogy le kellene cserélnem egy benyásra. 1.6-osról nagyon sok rosszat hallottam. 2.0-ból pedig nem túl sokat lehet venni  Wink

Összességében milyenek a 2.0 benzines motorok az MK IV FL-es modellekben? Gondolkodjak ebben egyáltalán?

Köszi
Doby
Ilyen távra inkább bicikliben gondolkodj Smiley A Mondit pedig használd hétvégén.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
adamka0523
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


« Új hozzászólás #984 Dátum: 2020.10.05 hétfő, 10:43:53 »

Sziasztok!
Kérdezném tőletek, hogy a 2.0 literes benzinmotornál találkoztatok már olyan hibával, hogy hidegen indulva szépen megy alapjáraton, majd picit a gázpedálra lépve egy pillanatra beesik a fordulat 5-600-ra majd onnan kezd felfelé menni? Folytószelep házat tervezem kitisztítani ennyitől megoldódhat a probléma?
Naplózva
verbation
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


« Új hozzászólás #985 Dátum: 2021.03.25 csütörtök, 08:25:29 »

Sziasztok!

Van egy 2008-as 1.6 125 lovas mondim. Mostanában azt vettem észre, vagy 3 hete egy autómosásos reggelen, hogy minden indításnál hidegen melegen szépen bepöccen, de alacsony az alapjárat pár másodpercig. Hidegen olyan 1000-1100, melegen kb 700-750 lehet. 3-4-5 másodperc és utána magára talál a normális értékre. Onnan teljesen jó a következő indításig, de ha játszom vele, hogy beindít leállít, akkor is is ez a jelenség. Amikor ezt elkezdte, akkor hideg indításnál is 700-750 körül volt rendesen csörgött is, de gázpöccintésre egyből helyreállt. Szerintetek mi lehet a probléma? kb 8000 km-el ezelőtt volt vezérlés és gyertya csere márka szervizben.

Köszönöm a segítséget!
Naplózva
parduc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #986 Dátum: 2021.03.26 péntek, 10:42:51 »

Sziasztok!

Van egy 2008-as 1.6 125 lovas mondim. Mostanában azt vettem észre, vagy 3 hete egy autómosásos reggelen, hogy minden indításnál hidegen melegen szépen bepöccen, de alacsony az alapjárat pár másodpercig. Hidegen olyan 1000-1100, melegen kb 700-750 lehet. 3-4-5 másodperc és utána magára talál a normális értékre. Onnan teljesen jó a következő indításig, de ha játszom vele, hogy beindít leállít, akkor is is ez a jelenség. Amikor ezt elkezdte, akkor hideg indításnál is 700-750 körül volt rendesen csörgött is, de gázpöccintésre egyből helyreállt. Szerintetek mi lehet a probléma? kb 8000 km-el ezelőtt volt vezérlés és gyertya csere márka szervizben.

Köszönöm a segítséget!


Szia!
Szintén hasonló a jelenség nálam is,szerelőm megtekintette, kiolvasta,mivel a sárga motorpiktogramm kivilágított,törölte de visszatért a jelzés.
elektromos gázpedálérzékelő hiba,van egy alsó.ill.felső,tapasztalatai szerint a felsővel van a hiba, ami cserére szorul  ("kikopott")

nem vagyok szakember, csak felhasználó  nyes  nyes

üdv
Naplózva
verbation
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


« Új hozzászólás #987 Dátum: 2021.03.26 péntek, 18:09:24 »


Szia!
Szintén hasonló a jelenség nálam is,szerelőm megtekintette, kiolvasta,mivel a sárga motorpiktogramm kivilágított,törölte de visszatért a jelzés.
elektromos gázpedálérzékelő hiba,van egy alsó.ill.felső,tapasztalatai szerint a felsővel van a hiba, ami cserére szorul  ("kikopott")

nem vagyok szakember, csak felhasználó  nyes  nyes

üdv


Neken nem világít a sárga lámpa. Melyik  a felső jeladó? A folytószelepház jeladó vagy az kompletten?
Naplózva
parduc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #988 Dátum: 2021.03.26 péntek, 19:41:47 »

Neken nem világít a sárga lámpa. Melyik  a felső jeladó? A folytószelepház jeladó vagy az kompletten?


nekem se jelzett azonnal, majd csak egyszer világítani kezdett,törlés után, 1-2nap  ismét jelzett ,mintha ,hogy a második kérdésre is válaszoljak,csak a jeladóról beszélt nem az egészről  wow1  wow1  wave
Naplózva
Mirage
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



E-mail
« Új hozzászólás #989 Dátum: 2021.03.27 szombat, 19:35:08 »

Én teljesen kuka vagyok a szereléshez, de a focusomba is volt hasonló probléma, ott az alapjárati motor volt a ludas.
A mondeókban nincs olyan ? Nem lehet itt is az a probléma ?
Naplózva

2014 2.0 Hatchback Mondeo T-S 240 hp, Ecoboost, PS, Aut.
2014 1.6 Focus Kombi Champions 125 hp, Ti-VCT, Man.
2003 1.6 Hatchback Focus Ghia 101 hp, Zetec SE, Man.
depikeeee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #990 Dátum: 2021.05.03 hétfő, 19:48:12 »

Sziasztok,olyan gomdom van,hogy rezeg-rezonál az elektromos gázpedálom (2000-2500-fordulettól)elég idegesítő......Komplett kuplung+ kettőtömegű is lett cserélve,alsó motortatró bak,de nem szűnt meg,Valaki találkozozz már ilyennel??
Ford mondeo mk4 2,0 benzin 2009 AOBA
Naplózva
szikie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Új hozzászólás #991 Dátum: 2022.04.23 szombat, 19:46:39 »

Sziasztok
Adott egy 2.0 145le duratec mondeo . A problema,hogy a napi elso inditasnal leall az auto. Felporog a kb. 2000-ig majd leesik a fordulatszam es leall a motor. Masodik inditasra minden problema nelkul jar. 100-as benzinnel tankolom, az utobbi idoben adalekot is adtam hozza. olaj, szurok, gyertyak most lettek cserelve es a fojtoszelep es meg lett takaritva. Uzemanyag szivattyu kb 1 eve volt cserelve.
Halas lennek barmilyen otletert illetve megoldasert.
Elore is koszonom.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #992 Dátum: 2022.04.23 szombat, 20:01:55 »

Sziasztok
Adott egy 2.0 145le duratec mondeo . A problema,hogy a napi elso inditasnal leall az auto. Felporog a kb. 2000-ig majd leesik a fordulatszam es leall a motor. Masodik inditasra minden problema nelkul jar. 100-as benzinnel tankolom, az utobbi idoben adalekot is adtam hozza. olaj, szurok, gyertyak most lettek cserelve es a fojtoszelep es meg lett takaritva. Uzemanyag szivattyu kb 1 eve volt cserelve.
Halas lennek barmilyen otletert illetve megoldasert.
Elore is koszonom.

Szia!
Az Mk4 benzin motorral nem vagyok tisztában, de a korábbi modelleknél pl a PCV szelep, és a hozzávezető csövek tudtak ilyet csinálni, illetve a rosszul működő alapjárati motor.
Vagy valami egyéb falslevegő
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #993 Dátum: 2022.07.22 péntek, 21:19:35 »

Sziasztok!

Erősen kerepel/kopog a motor. Indításkor alapjáraton mindig.  Ha elindulok magasabb fordulaton egyre jobban abbahagyja.
Ahogy csökken a fordulatszám egyre jobban erősödik.
Olajszint tökéletes. Pár hónapja volt olajcsere. Nem most kezdte. Visszaolvasva néhányan hidrotőkét emlegetnek.
300e. km van benne, 1,6-os benzin, 2009 12.-ik havi. Mk4 BA7, motorkód RHBA
Mit tudtok mondani mi lehet a baj? Van ezekben olajszivattyú és ha van az hol van?
Adjatok légyszi javaslatokat mi lehet vele? köszönöm:Gábor

Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #994 Dátum: 2022.08.09 kedd, 17:02:28 »

Sziasztok!

Erősen kerepel/kopog a motor. Indításkor alapjáraton mindig.  Ha elindulok magasabb fordulaton egyre jobban abbahagyja.
Ahogy csökken a fordulatszám egyre jobban erősödik.
Olajszint tökéletes. Pár hónapja volt olajcsere. Nem most kezdte. Visszaolvasva néhányan hidrotőkét emlegetnek.
300e. km van benne, 1,6-os benzin, 2009 12.-ik havi. Mk4 BA7, motorkód RHBA
Mit tudtok mondani mi lehet a baj? Van ezekben olajszivattyú és ha van az hol van?
Adjatok légyszi javaslatokat mi lehet vele? köszönöm:Gábor



Itt most kicsit behalt ez a topic. Akkor esetleg tudnátok ajánlani olyan szerelőt aki ezt keni vágja?
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
Borso76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #995 Dátum: 2023.08.18 péntek, 12:25:13 »

Jó napot kívánok!

Van egy 2.0l benzines scti 149kw_os 2013-as paripám ebben már 190 ezer kilóméter van. Úgy tudom vezérműláncos ezt mikor kell cserélni mennyit bír?
köszönöm előre is.
Naplózva
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86


« Új hozzászólás #996 Dátum: 2023.09.21 csütörtök, 16:03:41 »

Üdv!

A remélhetőleg a nem túl távoli jövőben szeretném frissíteni a jelenlegi MK3-amat egy faceliftes MK4-re. Alapvetően városi (Bp) használatra lesz véve, néha (főleg nyáron) autópályázásra. Eredetileg 2.2 TDCi-t akartam Aisin váltóval a nyomaték és a relatíve kis fogyasztás miatt, de tudom, dízelt városba nem kéne. Csak szívnék vele, ebben biztos vagyok. Viszont mindenképp automatát szeretnék már, azonban elég *** párosításokat csináltak motor-automata váltó tekintetében. Benzinesknél a 2.3 annyira nem erős, nem is nyomatékos, viszont biztos megkajálja a 11-12 litert. De legalább van hozzá automata. Aztán ott az 5 hengeres Volvo motor a 2.5T, ott legalább van erő, nyomaték, viszont csak kéziváltóval volt kapható... facelift után a 2.0 benzin meg csak Ecoboost meg Powershift, egyiknek sincs túl jó híre. Na már most még így is ez tűnik a legésszerűbbnek a főként városi használat miatt. Akinek ilyen motorral-váltóval szerelt autója van, kérem írjon róla pár sort, hogy mégis mire lehet számítani ennél a konstrukciónál, és szemléltetésképpen árakkal (pl komplett váltófelújítás), hogy legyen mihez viszonyítani. Előre is köszönöm!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #997 Dátum: 2023.09.21 csütörtök, 19:25:17 »

Üdv!

A remélhetőleg a nem túl távoli jövőben szeretném frissíteni a jelenlegi MK3-amat egy faceliftes MK4-re. Alapvetően városi (Bp) használatra lesz véve, néha (főleg nyáron) autópályázásra. Eredetileg 2.2 TDCi-t akartam Aisin váltóval a nyomaték és a relatíve kis fogyasztás miatt, de tudom, dízelt városba nem kéne. Csak szívnék vele, ebben biztos vagyok. Viszont mindenképp automatát szeretnék már, azonban elég *** párosításokat csináltak motor-automata váltó tekintetében. Benzinesknél a 2.3 annyira nem erős, nem is nyomatékos, viszont biztos megkajálja a 11-12 litert. De legalább van hozzá automata. Aztán ott az 5 hengeres Volvo motor a 2.5T, ott legalább van erő, nyomaték, viszont csak kéziváltóval volt kapható... facelift után a 2.0 benzin meg csak Ecoboost meg Powershift, egyiknek sincs túl jó híre. Na már most még így is ez tűnik a legésszerűbbnek a főként városi használat miatt. Akinek ilyen motorral-váltóval szerelt autója van, kérem írjon róla pár sort, hogy mégis mire lehet számítani ennél a konstrukciónál, és szemléltetésképpen árakkal (pl komplett váltófelújítás), hogy legyen mihez viszonyítani. Előre is köszönöm!
mk4 dízelek nem kényesek a városi használatra-sem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86


« Új hozzászólás #998 Dátum: 2023.09.21 csütörtök, 21:28:47 »

mk4 dízelek nem kényesek a városi használatra-sem.

Tényleg? Hmm ez mondjuk jó hír, ha tényleg így van.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #999 Dátum: 2023.09.21 csütörtök, 22:24:57 »

Tényleg? Hmm ez mondjuk jó hír, ha tényleg így van.
Igaza van Alfnak.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.075 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.