Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 05:53:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 29   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 635321 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #900 Dátum: 2012.08.22 szerda, 20:47:32 »

Néztem én mindent, meg a futóműves is, és nem láttunk semmit.
Valami olyasmi adhatja a hangot, ami nem látszik, hogy rossz.
jó... nem akarlak tovább pisztergálni, de ha a futós nem látott semmit, akkor mit vársz tőlünk? amikor először találkoztam elgörbült lengőkarral, csak kíváncsiságból mentem le az aknába. jó szerelőm volt, de nem ismerte a típust. megjegyzem, akkor még én sem. hiába feszegetett bármit, nem találta a hibát. nekem kellett kiszúrni.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #901 Dátum: 2012.08.23 csütörtök, 19:19:35 »

jó... nem akarlak tovább pisztergálni, de ha a futós nem látott semmit, akkor mit vársz tőlünk? amikor először találkoztam elgörbült lengőkarral, csak kíváncsiságból mentem le az aknába. jó szerelőm volt, de nem ismerte a típust. megjegyzem, akkor még én sem. hiába feszegetett bármit, nem találta a hibát. nekem kellett kiszúrni.
Ma aláfeküdtem, a hosszlengőkar továbbra is egyenes. A hátsó keresztstabilizátor rúd (ha jól mondom) végeihez kapcsolódó kb 10 centis függőleges fém rúd (talán ez a kutyacsont) két végén lévő gumi elég szakadt, jobb és bal oldalon is. Ez alulról nem annyira látszik, mert az autó alatt tartózkodva fölülről kell ránézni erre.
Azért érdekes ez nekem, mert külföldön vagyok és tudni kéne mi baj adódhat ebből a nyiszogásból.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #902 Dátum: 2012.08.23 csütörtök, 19:29:24 »

Ma aláfeküdtem, a hosszlengőkar továbbra is egyenes. A hátsó keresztstabilizátor rúd (ha jól mondom) végeihez kapcsolódó kb 10 centis függőleges fém rúd (talán ez a kutyacsont) két végén lévő gumi elég szakadt, jobb és bal oldalon is. Ez alulról nem annyira látszik, mert az autó alatt tartózkodva fölülről kell ránézni erre.
Azért érdekes ez nekem, mert külföldön vagyok és tudni kéne mi baj adódhat ebből a nyiszogásból.
nem nagy összeg  két kutyacsont és akár te is ki tudod cserélni.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #903 Dátum: 2012.08.24 péntek, 15:50:14 »

nem nagy összeg  két kutyacsont és akár te is ki tudod cserélni.
Tudom, hogy nem drága, inkább az a kérdés mennyit bír ki így.

Régen írta valaki az első kutyacsontról, hogy nem baj ha szakadt a gumija, akkor kell cserélni, ha kopog.
Az első kopog, a hátsó nyiszog ha elromlik, vagy egyforma hangot kell adniuk?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #904 Dátum: 2012.08.25 szombat, 12:53:14 »

Tudom, hogy nem drága, inkább az a kérdés mennyit bír ki így.

Régen írta valaki az első kutyacsontról, hogy nem baj ha szakadt a gumija, akkor kell cserélni, ha kopog.
Az első kopog, a hátsó nyiszog ha elromlik, vagy egyforma hangot kell adniuk?

Idess: Múlt héten cseréltük ki és kb 3 hónapig ilyen volt. Kopogott csak...

Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #905 Dátum: 2012.08.25 szombat, 12:54:31 »

Idess: Múlt héten cseréltük ki és kb 3 hónapig ilyen volt. Kopogott csak...


azt a mindenit! durva
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #906 Dátum: 2012.08.25 szombat, 13:17:03 »

azt a mindenit! durva

Feküdj le, egyre rosszabbak a poénjaid.. :DDD
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #907 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 10:19:59 »

Idess: Múlt héten cseréltük ki és kb 3 hónapig ilyen volt. Kopogott csak...


A tied nyiszogó hangot nem adott, csak kopogott? Semmi nyisz-nyisz?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #908 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 11:53:40 »

A tied nyiszogó hangot nem adott, csak kopogott? Semmi nyisz-nyisz?

Néha még kopogás sem volt.. Sima úton semmit nem lehetett hallani, de mondjuk ha beálltam a ház elé akkor koppantott csak. Nem volt semmi nyisz nyisz..
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #909 Dátum: 2012.09.01 szombat, 17:39:50 »

Néha még kopogás sem volt.. Sima úton semmit nem lehetett hallani, de mondjuk ha beálltam a ház elé akkor koppantott csak. Nem volt semmi nyisz nyisz..
Kösz, akkor várakozó álláspontra helyezkedek.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #910 Dátum: 2012.09.02 vasárnap, 08:22:10 »

Kösz, akkor várakozó álláspontra helyezkedek.

Lengéscsillapító is ad néha nyiszogó hangot. Bár erről már volt szó. Nagyon sérülékeny amúgy a kombi mondeo hátsó futóműve. Nem is értem, hogy miért. Ferihegyen a csomagküldőnél sikerült egyszer ráirányítania a targoncásnak tolatáskor egy a kocsi alá benyúló betonszegélyre. A jobb hosszlengőkar meg a másik lengőkar amihez csatlakozik (mi a neve?) rondán elgörbült, pedig csak surlódott a beérő betonon.. A kormány állásán is észre lehetett venni. Aztán mikor másnap tolatáskor surlódást hallottam már alánéztünk. Fiam vette észre, hogy a hosszlengőkar a kerékgumihoz ér. Kiegyenesítgettem egy böhöm franciakulccsal  mindkét lengőkart, nem értem miért ilyen gyenge hajlékony anyag. Idővel majd ki akarom őket a biztonság kedvéért cserélni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.02 vasárnap, 08:48:05 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #911 Dátum: 2012.09.02 vasárnap, 08:25:20 »

Idess: Múlt héten cseréltük ki és kb 3 hónapig ilyen volt. Kopogott csak...



Enyémek is majdnem ilyenek évek óta (azért abban még van némi gumi). Mindig csak halogatom a cserét. Vizsgán sem foglalkoztak vele -nálam. Nekem csak kopogni szoktak néha.

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #912 Dátum: 2012.09.02 vasárnap, 09:02:41 »

Lengéscsillapító is ad néha nyiszogó hangot. Bár erről már volt szó. Nagyon sérülékeny amúgy a kombi mondeo hátsó futóműve. Nem is értem, hogy miért. Ferihegyen a csomagküldőnél sikerült egyszer ráirányítania a targoncásnak tolatáskor egy a kocsi alá benyúló betonszegélyre. A jobb hosszlengőkar meg a másik lengőkar amihez csatlakozik (mi a neve?) rondán elgörbült, pedig csak surlódott a beérő betonon.. A kormány állásán is észre lehetett venni. Aztán mikor másnap tolatáskor surlódást hallottam már alánéztünk. Fiam vette észre, hogy a hosszlengőkar a kerékgumihoz ér. Kiegyenesítgettem egy böhöm franciakulccsal  mindkét lengőkart, nem értem miért ilyen gyenge hajlékony anyag. Idővel majd ki akarom őket a biztonság kedvéért cserélni.
Gyengének nem mondható a kombi futómű, sőt szinte szilentek sem kellenek sosem, olyan sok támasztás van, alig mozog(kivétel a stabilizátor) Csak mondjuk a futóművet nem arra tevezték, hogy lendületből feltolat az ember a padkán(bár azt is kibírja, amíg nincs egyéb sérülés, pl nem görbe már a hosszlengőkar előtte is picit)
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #913 Dátum: 2012.09.02 vasárnap, 14:13:03 »

Lengéscsillapító is ad néha nyiszogó hangot. Bár erről már volt szó. Nagyon sérülékeny amúgy a kombi mondeo hátsó futóműve. Nem is értem, hogy miért. Ferihegyen a csomagküldőnél sikerült egyszer ráirányítania a targoncásnak tolatáskor egy a kocsi alá benyúló betonszegélyre. A jobb hosszlengőkar meg a másik lengőkar amihez csatlakozik (mi a neve?) rondán elgörbült, pedig csak surlódott a beérő betonon.. A kormány állásán is észre lehetett venni. Aztán mikor másnap tolatáskor surlódást hallottam már alánéztünk. Fiam vette észre, hogy a hosszlengőkar a kerékgumihoz ér. Kiegyenesítgettem egy böhöm franciakulccsal  mindkét lengőkart, nem értem miért ilyen gyenge hajlékony anyag. Idővel majd ki akarom őket a biztonság kedvéért cserélni.
Egyébként én azt is el tudom képzelni, hogy a hátsó hosszlengőkar egyik végénél lévő szilentnél nyiszog, mert attól, hogy nem látszik ott semmi rendellenesség, még nyiszoghat.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #914 Dátum: 2012.09.05 szerda, 07:24:05 »

Gyengének nem mondható a kombi futómű, sőt szinte szilentek sem kellenek sosem, olyan sok támasztás van, alig mozog(kivétel a stabilizátor) Csak mondjuk a futóművet nem arra tevezték, hogy lendületből feltolat az ember a padkán(bár azt is kibírja, amíg nincs egyéb sérülés, pl nem görbe már a hosszlengőkar előtte is picit)

Hát az a hosszlengőkar, meg a rá merőleges nagyon könnyen elhajlik. Ráadásul az utóbbi meglepően vékony lemezből van sajtolva. A húzóerőt elhiszem, hogy jól viselik, de ha valami bökkenő miatt csavaró, és vagy nyomó erőt kap, rögtön elhajlik. Visszaegyengetni is meglepően könnyű volt. Ugyanakkor meg van ott pár hozzá kapcsolódó alkatrész, amit még egy tank sem tudna -tán- széttépni...  Persze, el kell fogadni ilyennek -talán abból indultak ki a kialakításánál, hogy inkább deformálódjon mint törjön, kiszakadjon...   wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.05 szerda, 07:28:39 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #915 Dátum: 2012.09.10 hétfő, 09:34:27 »

Sziasztok!

Hátha valaki már csinált ilyet, és tud nekem segíteni.
A kocsi alatt voltam a hétvégén, mert már idegesített, hogy váltás után a kuplung felengedésekor klattyant/csattant valami. Kiderült, hogy valószínűleg a difi is lötyög már - ezzel kevésbé tudok mit tenni -, ezen felül a jobb oldali féltengely belső csuklója is lötyög a helyén, tehát a középső féltengely is kopott lehet.
Mivel nem igazán akaródzik venni ilyet, kissé nem olcsó, így kitaláltam azt, hogy a donorból fogom átrakni ezt a középső tengelyt. Viszont a rajta levő csapágy igencsak kerregő hangot hallat.
Tud valaki megoldást, hogyan lehet ezt a csapágyat lecserélni, és milyen típusra?

Köszi szépen, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
mondi095
Vendég
« Új hozzászólás #916 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 08:40:21 »

Sziasztok!
 Kerékcsapágy cserét kellene megejtenem. Eddig is morgott kicsit(több 10ekm), de a napokban hangosabbá vált. Most az utolsó utamon már ütemes kattogást is hallottam, de azt csak terhelésnél (gázadás közben). Ez utóbbi diagnosztika féltengelycsapágyra utal, de az 1-200km alatt keletkező hang miatt reménykedem, hogy mégsem annyira súlyos a helyzet. 
Kerékcsapágy cseréről azt olvastam, hogy inkább szervizt ajánlanak, mert valami spec. szerszám kell hozzá. Van tapasztalatotok, mi szükséges hozzá, meg tudom-e oldani idehaza alap szerszámokkal?
Köszönöm!
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #917 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 08:51:57 »

Sziasztok!
 Kerékcsapágy cserét kellene megejtenem. Eddig is morgott kicsit(több 10ekm), de a napokban hangosabbá vált. Most az utolsó utamon már ütemes kattogást is hallottam, de azt csak terhelésnél (gázadás közben). Ez utóbbi diagnosztika féltengelycsapágyra utal, de az 1-200km alatt keletkező hang miatt reménykedem, hogy mégsem annyira súlyos a helyzet. 
Kerékcsapágy cseréről azt olvastam, hogy inkább szervizt ajánlanak, mert valami spec. szerszám kell hozzá. Van tapasztalatotok, mi szükséges hozzá, meg tudom-e oldani idehaza alap szerszámokkal?
Köszönöm!

Spec szerszám nem kell, de egy sajtoló meg egy kisflex nem árt ha van. Az ütemes kattogás nálam az volt, hogy a kerék ahogy vergődött, az ABS gerjesztőgyűrű hozzáért az ABS kerékszenzorhoz. Ki is látszott már a tekercselés a szenzor végén, cserélni kellett azt is.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
mondi095
Vendég
« Új hozzászólás #918 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 09:18:52 »

Spec szerszám nem kell, de egy sajtoló meg egy kisflex nem árt ha van. Az ütemes kattogás nálam az volt, hogy a kerék ahogy vergődött, az ABS gerjesztőgyűrű hozzáért az ABS kerékszenzorhoz. Ki is látszott már a tekercselés a szenzor végén, cserélni kellett azt is.


Köszönöm gyors válaszod! Szóval, ahogy már írtam, a kattogás CSAK gázadás alatt volt hallható  (elnyomta a rádiót is, úgyhogy inkább 20km-en keresztül 90 helyett 60-al fogtam a kocsisort gun ).
Még nem bontottam meg, de át fogom nézni, hátha egyéb oka van a zaj(ok)nak. Ha a sajtolásig eljutok, elviszem szerelőhöz. Annyi ideje csak lesz:)
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.16 vasárnap, 16:09:53 írta mondi095 » Naplózva
mondi095
Vendég
« Új hozzászólás #919 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 16:44:54 »

Sziasztok!
 Kerékcsapágy cserét kellene megejtenem. Eddig is morgott kicsit(több 10ekm), de a napokban hangosabbá vált. Most az utolsó utamon már ütemes kattogást is hallottam, de azt csak terhelésnél (gázadás közben). Ez utóbbi diagnosztika féltengelycsapágyra utal, de az 1-200km alatt keletkező hang miatt reménykedem, hogy mégsem annyira súlyos a helyzet.  
Kerékcsapágy cseréről azt olvastam, hogy inkább szervizt ajánlanak, mert valami spec. szerszám kell hozzá. Van tapasztalatotok, mi szükséges hozzá, meg tudom-e oldani idehaza alap szerszámokkal?
Köszönöm!
Nos szétkaptam a gépet. Már a kerékanya levételénél feltűnt egy kis lógás (konkrétan majd kiesett a kerék, olyan 10-20 fokot lógott Embarrassed Az agy kivételénél derült fény a hang okára, a kerékagy tengely, a csapágy osztott gyűrűjénél kettétört, a belső fele darabjaira.
Nos, jöhet az agycsere, de nekem is, mert a búrám nem kicsit nőtt meg duhos2
Ha jobban belegondolok, még örülhetek is, hogy ennyivel megúsztam worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.17 hétfő, 10:56:47 írta mondi095 » Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #920 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 20:58:29 »

Nos szétkaptam a gépet. Már a kerékanya levételénél feltűnt egy kis lógás (konkrétan majd kiesett a kerék, olyan 10-20 fokot lógott Embarrassed Az agy kivételénél derült fény a hang okára, a kerékagy tengely, a csapágy osztott gyűrűjénél kettétört, a belső fele darabjaira.
Nos, jöhet az agycsere, de nekem is, mert a búrám nem kicsit nőtt meg duhos2
Ha jobban belegondolok, még örülhetek is, hogy ennyivel megúsztam worship

Ezért nem szeretem én, ha zajokat hallok.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #921 Dátum: 2012.09.18 kedd, 20:05:24 »

Sziasztok!

Hátha valaki már csinált ilyet, és tud nekem segíteni.
A kocsi alatt voltam a hétvégén, mert már idegesített, hogy váltás után a kuplung felengedésekor klattyant/csattant valami. Kiderült, hogy valószínűleg a difi is lötyög már - ezzel kevésbé tudok mit tenni -, ezen felül a jobb oldali féltengely belső csuklója is lötyög a helyén, tehát a középső féltengely is kopott lehet.
Mivel nem igazán akaródzik venni ilyet, kissé nem olcsó, így kitaláltam azt, hogy a donorból fogom átrakni ezt a középső tengelyt. Viszont a rajta levő csapágy igencsak kerregő hangot hallat.
Tud valaki megoldást, hogyan lehet ezt a csapágyat lecserélni, és milyen típusra?

Köszi szépen, Üdv, HegeGabi.

A tied 4 kerék meghajtású?
Az enyém is ilyen hangot ad a kuplung felengedésekor. Sima elsőkerékmeghajtású Td.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #922 Dátum: 2012.09.19 szerda, 15:04:15 »

A tied 4 kerék meghajtású?
Az enyém is ilyen hangot ad a kuplung felengedésekor. Sima elsőkerékmeghajtású Td.
Nem, elsőkerekes, sor4-es.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #923 Dátum: 2012.09.19 szerda, 18:15:49 »

Nem, elsőkerekes, sor4-es.
Az elsőkerékmeghajtásúakban is van difi?  fejvakaras
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #924 Dátum: 2012.09.19 szerda, 19:15:44 »

Az elsőkerékmeghajtásúakban is van difi?  fejvakaras
difi nélkül nem csinálnak autót
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #925 Dátum: 2012.09.19 szerda, 19:30:59 »

difi nélkül nem csinálnak autót
Elektromos autót sem, ahol minden kereket külön villanymotor hajt?  smile
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #926 Dátum: 2012.09.19 szerda, 19:33:34 »

Elektromos autót sem, ahol minden kereket külön villanymotor hajt?  smile
következetes legyek?  azt sem.
valami ott is szabályozza, hogy nem egyformán gyorsan fordulnak a kerekek nem? bár szerintem ez leszűkül a golfautókra erőteljesen. utcai forgalomban nem nagyon közlekednek ilyennel Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #927 Dátum: 2012.09.19 szerda, 19:41:54 »

következetes legyek?  azt sem.
valami ott is szabályozza, hogy nem egyformán gyorsan fordulnak a kerekek nem? bár szerintem ez leszűkül a golfautókra erőteljesen. utcai forgalomban nem nagyon közlekednek ilyennel Wink
Valószínűleg elektronika szabályozza. Közlekednek, még buszok is.

Ezt a difi dolgot jól benéztem, az én autómon sosem találkoztam vele. A váltó mellet van? Nincs ez egyben a váltóval?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #928 Dátum: 2012.09.19 szerda, 19:43:30 »

Valószínűleg elektronika szabályozza. Közlekednek, még buszok is.

Ezt a difi dolgot jól benéztem, az én autómon sosem találkoztam vele. A váltó mellet van? Nincs ez egyben a váltóval?
benne van a váltó házában.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #929 Dátum: 2012.09.19 szerda, 19:56:40 »

benne van a váltó házában.
HegeGabi azt írta, hogy valószínűleg lötyög a difije, csak azt nem írta, hogy ezt hogy állapította meg. Én meg azt hittem, hogy az egész háza lötyög.  smile
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #930 Dátum: 2012.09.19 szerda, 20:00:07 »

HegeGabi azt írta, hogy valószínűleg lötyög a difije, csak azt nem írta, hogy ezt hogy állapította meg. Én meg azt hittem, hogy az egész háza lötyög.  smile
a nagy fogaskerék 2 oldalán 2 csapágy van, kúposak(vagyis inkább megdöntött görgők vannak benne), én még sosem találkoztam olyannal, ami lötyögött volna
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
töfi
Vendég
« Új hozzászólás #931 Dátum: 2012.09.19 szerda, 20:26:27 »

Üdv mindenkinek.Olyan gondom van a  95-ös kombi benzines mondimmal,hogy nagyon ül a hátulja.Igazából szerintem nincs túlpakolva,van benne egy gáztartály és kb 100..150kg cucc,részben a hátsó ülésen.Mondták tegyek bele erősebb rugókat,de milyeneket és hol szerezzek /a bolton kívül/.Várom és köszönöm a tippeket.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #932 Dátum: 2012.09.19 szerda, 20:28:31 »

Üdv mindenkinek.Olyan gondom van a  95-ös kombi benzines mondimmal,hogy nagyon ül a hátulja.Igazából szerintem nincs túlpakolva,van benne egy gáztartály és kb 100..150kg cucc,részben a hátsó ülésen.Mondták tegyek bele erősebb rugókat,de milyeneket és hol szerezzek /a bolton kívül/.Várom és köszönöm a tippeket.
bolton kívül sehol. erősített van a bárdinál, de annyi, hogy 1 mm-el vastagabb az anyaga. 150 kiló, meg a gáz nem kevés cucc. keress esetleg légrugót hozzá a neten, az kicsit javít rajta
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #933 Dátum: 2012.09.20 csütörtök, 10:01:33 »

a nagy fogaskerék 2 oldalán 2 csapágy van, kúposak(vagyis inkább megdöntött görgők vannak benne), én még sosem találkoztam olyannal, ami lötyögött volna
Lehet, hogy nem maga a difi klattyog, hanem valamelyik fogaskerék pár a váltóházban. A difit meghallgatás után a szerelő mondta, én bennem meg megmaradt.
Ha aláfekszik az ember (kerékcserénél kipróbáltam) és mozgatja (forgatja/tekergeti v. hogyan kell ezt mondani) pl. a bal féltengelyt, akkor hallani a váltóházból a klattyogást. Mint amikor két fog között nagy a hézag, nincs a két kerék pontosan illesztve, vagy ki van kopva.
Ennyit tudok. Hogy pontosan mi klattyog, azt gondolom csak szétszedés árán lehet megtudni, azt meg most nem akarom Grin.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #934 Dátum: 2012.09.20 csütörtök, 19:23:08 »

Lehet, hogy nem maga a difi klattyog, hanem valamelyik fogaskerék pár a váltóházban. A difit meghallgatás után a szerelő mondta, én bennem meg megmaradt.
Ha aláfekszik az ember (kerékcserénél kipróbáltam) és mozgatja (forgatja/tekergeti v. hogyan kell ezt mondani) pl. a bal féltengelyt, akkor hallani a váltóházból a klattyogást. Mint amikor két fog között nagy a hézag, nincs a két kerék pontosan illesztve, vagy ki van kopva.
Ennyit tudok. Hogy pontosan mi klattyog, azt gondolom csak szétszedés árán lehet megtudni, azt meg most nem akarom Grin.
ez a jelenség szinte mindenhol megvan. túl sok az illesztés. féltengely kint, bent, hosszabbító, és a fogaskerekek bent. sosem lesz passzentos
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #935 Dátum: 2012.09.21 péntek, 15:51:46 »

ez a jelenség szinte mindenhol megvan. túl sok az illesztés. féltengely kint, bent, hosszabbító, és a fogaskerekek bent. sosem lesz passzentos
Igazad van, de amikor már az utastérben hallom a klattyanást és talán még érzem is, akkor az már nem az alap illesztési holtjátéknak tudható be, szerintem.
Kicserélem a jobb belső féltengelycsuklót és házat, oszt meglátjuk, mennyivel enyhül a dolog.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #936 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 11:27:41 »

Igazad van, de amikor már az utastérben hallom a klattyanást és talán még érzem is, akkor az már nem az alap illesztési holtjátéknak tudható be, szerintem.

Nálam akkor klattyan, ha hirtelen engedem fel a kuplungpeált. Ha fokozatosan, akkor nem.
Nálad is?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #937 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 21:11:52 »

Nálam akkor klattyan, ha hirtelen engedem fel a kuplungpeált. Ha fokozatosan, akkor nem.
Nálad is?
Így van.
Ha ügyesen játszom a kuplung-fék párossal, akkor nem hallom, de ha elfelejtkezem erről az óvatoskodásról, akkor klattyan.
Ha sebességben gurulva/haladva benyomom v. felengedem a kuplungot, akkor szintén érzem/hallom.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #938 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 21:30:44 »

Így van.
Ha ügyesen játszom a kuplung-fék párossal, akkor nem hallom, de ha elfelejtkezem erről az óvatoskodásról, akkor klattyan.
Ha sebességben gurulva/haladva benyomom v. felengedem a kuplungot, akkor szintén érzem/hallom.
ha a motorfék "aktíválódik" akkor is klattyan, ránt?
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #939 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 22:13:08 »

ha a motorfék "aktíválódik" akkor is klattyan, ránt?
Olyan nekem vagy nincs, vagy nagyon gyenge, vagy ahogy - már nem tudom ki - írta, magas rpm felett van csak.
Az eddig használt egyéb autókban tapasztalt motorfék dologhoz képest a Mondimban nincs motorfék. Nem tudom, miért.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #940 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 11:09:47 »

Olyan nekem vagy nincs, vagy nagyon gyenge, vagy ahogy - már nem tudom ki - írta, magas rpm felett van csak.
Az eddig használt egyéb autókban tapasztalt motorfék dologhoz képest a Mondimban nincs motorfék. Nem tudom, miért.
Ha meredek lejtőn jössz lefele sebességben, amikor leveszed a gázról a lábad, látod, hogy a motorfordulatszám emelkedik a lejtő miatti sebességnövekedés miatt, meg hallod is a motor erősödő hangját, akkor van motorféked.
Ha viszont a fordulatszám leesik alapjáratira, akkor szabadonfutós az autód, mint a wartburg.

Egyébként az enyém motorféknél nem klattyan, csak kuplung felengedésekor.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #941 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 21:32:23 »

Ha meredek lejtőn jössz lefele sebességben, amikor leveszed a gázról a lábad, látod, hogy a motorfordulatszám emelkedik a lejtő miatti sebességnövekedés miatt, meg hallod is a motor erősödő hangját, akkor van motorféked.
Ha viszont a fordulatszám leesik alapjáratira, akkor szabadonfutós az autód, mint a wartburg.

Egyébként az enyém motorféknél nem klattyan, csak kuplung felengedésekor.
ez így van.
ezért kérdeztem. mert akkor a te esetedben tényleg a kuplung a beteg, előző esetben sokat javíthat a helyzeten a féltengely csere.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #942 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 21:54:04 »

Ha meredek lejtőn jössz lefele sebességben, amikor leveszed a gázról a lábad, látod, hogy a motorfordulatszám emelkedik a lejtő miatti sebességnövekedés miatt, meg hallod is a motor erősödő hangját, akkor van motorféked.
Ha viszont a fordulatszám leesik alapjáratira, akkor szabadonfutós az autód, mint a wartburg.

Egyébként az enyém motorféknél nem klattyan, csak kuplung felengedésekor.
Nem hinném, hogy bármelyik Mondeo is szabadonfutós lenne Cheesy.
Motorfék a fentiek alapján van, de bármelyik más autón tapasztalthoz képest nagyon halovány.

Vasárnap féltengelyezés (ha minden jól megy), meglátjuk, mi sül ki belőle.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #943 Dátum: 2012.09.25 kedd, 12:11:48 »

Motorfék a fentiek alapján van, de bármelyik más autón tapasztalthoz képest nagyon halovány.
Tehát azt mondod, ha menet közben egyszerűen csak leveszed a gázról a lábad, nem hallani semmi klattyanást.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #944 Dátum: 2012.09.25 kedd, 12:15:12 »

akkor a te esetedben tényleg a kuplung a beteg
A kuplung milyen hibától tud ilyen klattyanó hangot adni?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #945 Dátum: 2012.09.25 kedd, 13:00:36 »

Tehát azt mondod, ha menet közben egyszerűen csak leveszed a gázról a lábad, nem hallani semmi klattyanást.
Nem. Épp azt mondom, hogy hallani/érezni. Nem csak ha leveszem a gázról a lábam, hanem akkor is, ha rálépek.
A motorfék nagyon gyenge/halovány a más autókon tapasztaltakhoz képest.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #946 Dátum: 2012.09.25 kedd, 14:26:50 »

Nem. Épp azt mondom, hogy hallani/érezni. Nem csak ha leveszem a gázról a lábam, hanem akkor is, ha rálépek.
A motorfék nagyon gyenge/halovány a más autókon tapasztaltakhoz képest.
Tehát akkor, ha a kuplungpedálhoz hozzá sem érsz, akkor is klattyan valami.

Nálam viszont csak akkor van ilyen hang, ha a kuplungpedált engedem fel.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #947 Dátum: 2012.09.29 szombat, 15:10:59 »

Sziasztok, egyszerű kérdésem lenne, a kormánymű gumiharangja egyforma mind a két oldalt?
A gömbfejes gumiharangra gondolok.
Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #948 Dátum: 2012.09.29 szombat, 18:16:01 »

Sziasztok, egyszerű kérdésem lenne, a kormánymű gumiharangja egyforma mind a két oldalt?
A gömbfejes gumiharangra gondolok.
mi az, hogy gömbfejes? a belső összekötőnek van csak gumi porvédője, az egyforma
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #949 Dátum: 2012.10.01 hétfő, 14:56:37 »

Tehát akkor, ha a kuplungpedálhoz hozzá sem érsz, akkor is klattyan valami.
Így van, klattyan akkor is, ha felengedem a gázt, akkor is ha rálépek. Persze mindezt sebességben, haladás közben.

Amúgy fejlemény. Vasárnap ki lett cserélve a jobb oldali féltengelycsukló görgői és a háza és tele lett tömve zsírral. Ennek hatására a klattyanás halkabb lett, most már csak a váltó hézagolása nem tökéletes, de ez így marad, sajnos nincs tudásom és ismeretem a váltó cseréhez, és jó váltóm sincs. Smiley
És ha már ott voltam, a hátsó motor/váltó tartó bak is cserélve lett.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 29   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.