Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 05:49:10
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo I.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
13
14
15
16
17
18
19
[
20
]
21
22
23
24
25
26
27
...
29
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 635315 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #950 Dátum:
2012.10.05 péntek, 16:26:12 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.10.01 hétfő, 14:56:37
Ennek hatására a klattyanás halkabb lett, most már csak a váltó hézagolása nem tökéletes, de ez így marad, sajnos nincs tudásom és ismeretem a váltó cseréhez, és jó váltóm sincs.
Így már nem zavaró?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #951 Dátum:
2012.10.05 péntek, 22:04:15 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.10.05 péntek, 16:26:12
Így már nem zavaró?
De
. Engem minden - véleményem szerint - nem odaillő zaj/zörej/hang zavar
.
Naplózva
nowan
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #952 Dátum:
2012.10.24 szerda, 22:48:37 »
Sziasztok!
Létezik hogy hátsó hosszlengőkart nem találtam Pest megyében (94 td kombi)? Még után-gyártottat sem.
Tudtok bontóst aki be is szerelné?
A másik kérdésem, ha a töröttet meghegesztik el mehet egy szervizig?
Üdv,
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #953 Dátum:
2012.10.25 csütörtök, 08:49:34 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.09.25 kedd, 13:00:36
Nem. Épp azt mondom, hogy hallani/érezni. Nem csak ha leveszem a gázról a lábam, hanem akkor is, ha rálépek.
A motorfék nagyon gyenge/halovány a más autókon tapasztaltakhoz képest.
Ez érdekes egyébként, TD-nél is jóformán "nincs" motorfék... (bár zavarni nem zavar)
Az összes motortartó bakod jó? Nekem - pedig egy nagyon jó futóműves, sőt Kecskeméten a legjobbnak tartott - 4 napig állt a kocsi, mire kiderült, hogy a hátsó motortartó bak miatt kerreg jobbra fordulásnál az autó. Szétbombázták az egész futóművet a toronycsapágytól a lengőkarig és után látta - amit 2 másik autószerelő nem ... -, hogy szét van kopva a bak egyik oldala. No comment.
Viszont egyetértek veled az "oda nem illő" hangokkal kapcsolatban, megzavarodok a nyekergéstől, csörgéstől, kattogástól, stb-től... Még szerencse, hogy dízel, így a motor kicsit elnyomja az apróbb zajokat...
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #954 Dátum:
2012.10.25 csütörtök, 10:18:07 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.10.25 csütörtök, 08:49:34
Ez érdekes egyébként, TD-nél is jóformán "nincs" motorfék... (bár zavarni nem zavar)
Az összes motortartó bakod jó? ...
Viszont egyetértek veled az "oda nem illő" hangokkal kapcsolatban, megzavarodok a nyekergéstől, csörgéstől, kattogástól, stb-től... Még szerencse, hogy dízel, így a motor kicsit elnyomja az apróbb zajokat...
Pedig szerintem ugye pont a dízel nagy nyomatékából következően kéne lennie jó erős motorféknek, nem jól tudom?
Az összes motortartó bak az 1 db, ismereteim szerint
. Az elvileg jó, de passz. Még tervezem, hogy az első váltótartót is cserélem, amivel még inkább meg lehet fogni a motor bólintgatását. Aztán már tényleg csak a váltó csere lenne hátra, de arra se keretem, se időm, se helyem nincs
.
Most már csak azt kéne tudni, hogy egy új autónak milyen hangjai vannak menet közben, hogy ahhoz lehessen viszonyítani a sajátunkat
. Apropó, kicsit megnőtt a menetzaj most, hogy fel lettek téve a téli kerekek. Nálam most ez nyomja el a zörgéseket, nem a dízel kerregése
. Ja, és vissza kéne már rakni a bal hátsó ajtókárpitot, azzal is kisebb lenne a menetzaj
.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #955 Dátum:
2012.10.25 csütörtök, 20:40:59 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.10.25 csütörtök, 10:18:07
Pedig szerintem ugye pont a dízel nagy nyomatékából következően kéne lennie jó erős motorféknek, nem jól tudom?
Az összes motortartó bak az 1 db, ismereteim szerint
. Az elvileg jó, de passz. Még tervezem, hogy az első váltótartót is cserélem, amivel még inkább meg lehet fogni a motor bólintgatását. Aztán már tényleg csak a váltó csere lenne hátra, de arra se keretem, se időm, se helyem nincs
.
Most már csak azt kéne tudni, hogy egy új autónak milyen hangjai vannak menet közben, hogy ahhoz lehessen viszonyítani a sajátunkat
. Apropó, kicsit megnőtt a menetzaj most, hogy fel lettek téve a téli kerekek. Nálam most ez nyomja el a zörgéseket, nem a dízel kerregése
. Ja, és vissza kéne már rakni a bal hátsó ajtókárpitot, azzal is kisebb lenne a menetzaj
.
1db van csak? Akkor ezek mi a f@szt beszéltek, hogy ha 1 van mindössze?! Arghh.... Utánajárok a bak témának.
Motorfék... nem tudom milyen összefüggés van a nyomaték és a motorfék között, de lényegében szinte nincs is. Jó, ha visszapakolom 5-ből 3-ba, akkor megfejelem a kormányt, de sima gáz felengedésnél szinte semmi sincs.
(öko-tempomat
)
A téli gumit ne is mond... Nekem is rá kéne már dobálnom őket. Nah akkor lesz zaj. TD dübörgés (mert dízelre kell a sportdob
), szélzaj és még a kerekek is zúgni fognak... valószínű, hogy a hifit felcsavarom majd enyhén
(kár, hogy "aftermarket" fejegységekben nincs AVC...)
Jah és az ajtókárpitot tedd vissza, nem árt.
(az én hátsóim is ki vannak bélelve rendesen, épp csak a hangszóró kap levegőt)
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #956 Dátum:
2012.10.25 csütörtök, 21:30:56 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.10.25 csütörtök, 08:49:34
Ez érdekes egyébként, TD-nél is jóformán "nincs" motorfék... (bár zavarni nem zavar)
Bubut bele, azt akkor lesz olyan motorféked, hogy nem csak a kormányt fejeled le!
(
http://www.delpestibusz.hu/bubu.html
)
Meg akkor a klattyanás sem fog senkit zavarni, mert a bubu hangja jobban ingerli az érzékszerveidet.
(A nagy F-es Fordokban is van, pl. F-650-ben láttam már, de az 1-2 mérettel kisebben is biztos van. Szóval még márkánál is maradhatsz, és lesz motorféked!
)
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Istvan000
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #957 Dátum:
2012.10.25 csütörtök, 22:45:22 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.10.25 csütörtök, 20:40:59
1db van csak? Akkor ezek mi a f@szt beszéltek, hogy ha 1 van mindössze?! Arghh.... Utánajárok a bak témának.
Motorfék... nem tudom milyen összefüggés van a nyomaték és a motorfék között, de lényegében szinte nincs is. Jó, ha visszapakolom 5-ből 3-ba, akkor megfejelem a kormányt, de sima gáz felengedésnél szinte semmi sincs.
(öko-tempomat
)
A téli gumit ne is mond... Nekem is rá kéne már dobálnom őket. Nah akkor lesz zaj. TD dübörgés (mert dízelre kell a sportdob
), szélzaj és még a kerekek is zúgni fognak... valószínű, hogy a hifit felcsavarom majd enyhén
(kár, hogy "aftermarket" fejegységekben nincs AVC...)
Jah és az ajtókárpitot tedd vissza, nem árt.
(az én hátsóim is ki vannak bélelve rendesen, épp csak a hangszóró kap levegőt)
Nem a nyomatéknak van köze a nagy motorfékhez,de tény ,hogy a dízelekben nagyobb a motorfék ,mint a benzin,gáz motorosoknál..
A kompresszió miatt nagyobb...
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #958 Dátum:
2012.10.26 péntek, 09:34:23 »
Idézetet írta: Janny - 2012.10.25 csütörtök, 21:30:56
Bubut bele, azt akkor lesz olyan motorféked, hogy nem csak a kormányt fejeled le!
(
http://www.delpestibusz.hu/bubu.html
)
Meg akkor a klattyanás sem fog senkit zavarni, mert a bubu hangja jobban ingerli az érzékszerveidet.
(A nagy F-es Fordokban is van, pl. F-650-ben láttam már, de az 1-2 mérettel kisebben is biztos van. Szóval még márkánál is maradhatsz, és lesz motorféked!
)
Jaja, vagy cérnán téglát kidobni az ablakon...
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #959 Dátum:
2012.10.26 péntek, 12:23:20 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2012.10.25 csütörtök, 20:40:59
1db van csak? Akkor ezek mi a f@szt beszéltek, hogy ha 1 van mindössze?! Arghh.... Utánajárok a bak témának.
...
Jaja, motortartó bak csak 1 db van, a jobb oldalon. A bal oldalon, elöl és hátul levő bakok a váltót tartják, nem a motrot
(így van összesen 4 bak).
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #960 Dátum:
2012.10.26 péntek, 18:04:46 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.10.26 péntek, 12:23:20
Jaja, motortartó bak csak 1 db van, a jobb oldalon. A bal oldalon, elöl és hátul levő bakok a váltót tartják, nem a motrot
(így van összesen 4 bak).
Értem, köszönöm.
Akkor váltótartó bakot kell keresnem.
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
ford4ever
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #961 Dátum:
2012.11.22 csütörtök, 16:16:50 »
Hello!Segítséget szeretnék kérni.a 93-as 1.8 16v mondeom hátsó csapágya eléggé ki van csere érett. a szerelő azt mondta hogy csak kerékaggyal együtt lehet cserélni.ez igaz? azért kérdezem mert én már találtam a neten hozzá való kerékcsapágyat és az agy nélkül volt.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #962 Dátum:
2012.11.23 péntek, 11:09:07 »
Idézetet írta: ford4ever - 2012.11.22 csütörtök, 16:16:50
Hello!Segítséget szeretnék kérni.a 93-as 1.8 16v mondeom hátsó csapágya eléggé ki van csere érett. a szerelő azt mondta hogy csak kerékaggyal együtt lehet cserélni.ez igaz? azért kérdezem mert én már találtam a neten hozzá való kerékcsapágyat és az agy nélkül volt.
Azt nem írtad, hogy kombi-e vagy nem?
Ugyanis tudtommal a kombi csak aggyal együtt cserélhető, ami
ilyen
.
Azt, hogy nemkombi esetén ez hogyan van, passzolom, talán más valaki tud rá megfelelő értesüléssel szolgálni neked. Még az is lehet, hogy ugyanúgy, mint az első, szétsajtolható.
Naplózva
Dadman
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #963 Dátum:
2013.01.19 szombat, 18:25:47 »
Helló
Mindegyik mondi ilyen, vagy csak az enyém van szarul összerakva?
Egyenesben KB. jó a kerékösszetartás, viszont minél jobban alászedem annál jobban bebandzsít. Valamennyire mindig is csinálta, de mintha az utóbbi időbe egyre durvulna, tépi lefelé a gumit a felniről. Mit nézzek meg? Vagy egyszerűen ez ilyen
sz@r
konstrukció
?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #964 Dátum:
2013.01.19 szombat, 20:06:17 »
Idézetet írta: Móki - 2013.01.19 szombat, 18:25:47
Helló
Mindegyik mondi ilyen, vagy csak az enyém van szarul összerakva?
Egyenesben KB. jó a kerékösszetartás, viszont minél jobban alászedem annál jobban bebandzsít. Valamennyire mindig is csinálta, de mintha az utóbbi időbe egyre durvulna, tépi lefelé a gumit a felniről. Mit nézzek meg? Vagy egyszerűen ez ilyen
sz@r
konstrukció
?
mit értesz bandzsítás alatt?
a futó ugyan azzal a méretű kerékkel és gumival volt beállítva, mint amivel ezt csinálja? mert ha nem, attól a geometria megváltozhat.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
szuperhangya
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #965 Dátum:
2013.01.19 szombat, 21:34:29 »
Idézetet írta: Móki - 2013.01.19 szombat, 18:25:47
Helló
Mindegyik mondi ilyen, vagy csak az enyém van szarul összerakva?
Egyenesben KB. jó a kerékösszetartás, viszont minél jobban alászedem annál jobban bebandzsít. Valamennyire mindig is csinálta, de mintha az utóbbi időbe egyre durvulna, tépi lefelé a gumit a felniről. Mit nézzek meg? Vagy egyszerűen ez ilyen
sz@r
konstrukció
?
Tatám,húzzál már vissza a skodádhoz vagy buzukidhoz.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.19 szombat, 21:36:17 írta szuperhangya
»
Naplózva
BPeter01
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #966 Dátum:
2013.01.19 szombat, 22:04:46 »
Idézetet írta: Móki - 2013.01.19 szombat, 18:25:47
Helló
Mindegyik mondi ilyen, vagy csak az enyém van szarul összerakva?
Egyenesben KB. jó a kerékösszetartás, viszont minél jobban alászedem annál jobban bebandzsít. Valamennyire mindig is csinálta, de mintha az utóbbi időbe egyre durvulna, tépi lefelé a gumit a felniről. Mit nézzek meg? Vagy egyszerűen ez ilyen
sz@r
konstrukció
?
Ilyet énis tapasztaltam, aztán gyorsan fújtam a gumiba....
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #967 Dátum:
2013.01.19 szombat, 22:10:47 »
Idézetet írta: BPeter01 - 2013.01.19 szombat, 22:04:46
Ilyet énis tapasztaltam, aztán gyorsan fújtam a gumiba....
na bakker...
leeresztett a gumid? télleg szhar ez a mondeóóóó
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Dadman
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #968 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 00:41:16 »
Szuperhangyának köszönöm a konstruktív hozzászólást
Csak jelzem, hogy mindenki nagyon jól tudja a MacPherson felfüggesztésről, hogy egyszerű, olcsó, kis helyet foglal és egy határ sz@r. De mivel valami állat ( szintén hely és költségtakarékossági megfontolásból ) kitalálta, hogy keresztbefordítja a motort és az összetömörített váltó-diffi kombón keresztül a forgatónyomatékot ráterheli a kormányzott kerekekre
, nem is nagyon maradt hely a kocsi elejében értelmes futóműnek. 2004 körül a Ford is belátta, hogy ez az Earle Steele MacPherson nevű csóka 1960 körnékén jobblétre szenderült, és ideje átgondolni ezt a több sebből vérző szerkezetet.
Naplózva
Dadman
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #969 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 00:47:29 »
Idézetet írta: astor72 - 2013.01.19 szombat, 20:06:17
mit értesz bandzsítás alatt?
a futó ugyan azzal a méretű kerékkel és gumival volt beállítva, mint amivel ezt csinálja? mert ha nem, attól a geometria megváltozhat.
Bandzsítás alatt azt értem, hogy mikor alászedem a kormányt még talán növekszik is a kerékösszetartás nemhogy csökkenne ahogy azt kellene, ennek következtében a futófelületet külső és belső íven egyaránt gyűri maga alá az autó.
Egyébként valóban volt felni, gumicsere az autón.
Ja és ha teljesen alászedem nem is akar visszatérni egyenesbe.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 vasárnap, 00:56:49 írta Móki
»
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #970 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 00:54:56 »
Idézetet írta: Móki - 2013.01.20 vasárnap, 00:41:16
Szuperhangyának köszönöm a konstruktív hozzászólást
Csak jelzem, hogy mindenki nagyon jól tudja a MacPherson felfüggesztésről, hogy egyszerű, olcsó, kis helyet foglal és egy határ sz@r. De mivel valami állat ( szintén hely és költségtakarékossági megfontolásból ) kitalálta, hogy keresztbefordítja a motort és az összetömörített váltó-diffi kombón keresztül a forgatónyomatékot ráterheli a kormányzott kerekekre
, nem is nagyon maradt hely a kocsi elejében értelmes futóműnek. 2004 körül a Ford is belátta, hogy ez az Earle Steele MacPherson nevű csóka 1960 körnékén jobblétre szenderült, és ideje átgondolni ezt a több sebből vérző szerkezetet.
persze. ezzel mindenki tisztában van. csak azért lássuk be. senki nem tartott fegyvert a fejedhez, hogy vedd meg ezt a szhart. senki nem várja el a 16+ éves utójától, hogy a mai kor vívmányaival legyen felszerelve. ha még is ezek az elvárások vannak, akkor nem ebben az árkategóriában kell keresgélni és főleg nem fordot.
mindenki tisztában van az autó technikai szintjével. senki nem gondolja, hogy egy mondeóval el lehet utazni a holdar. de azért aki akarja a józan paraszti ész utáni logikus gondolkodás vezérelten eljut odáig, hogy megtalálja benne a számítását.
ennek tudatában két dolgot tehetsz.
vagy megbékélsz vele, hogy ez a kocsi egy ilyen szhar és innentől nem kell ezt szajkózni az előbb leírtak miatt, vagy..
eladod a picshába és veszel egy neked megfelelőt.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Dadman
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #971 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 01:08:54 »
Én ezt már nem értem! Az ember leír egy négybetűs szót és mindenki azonnal személyes sértésnek veszi??
Sőt az se érdekel senkit, hogy én amúgy nagyonis szeretem az autómat, pontosan tudtam mit veszek, és pusztán annyit kérdeztem, hogy a MEGVÁLTOZOTT MENETTULAJDONSÁGOK hátterében merre és milyen hibát keressek szerintetek!!!
Amúgy meg csak arra reagáltam, hogy kapásból letatáztak és elküldtek a búsba.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 vasárnap, 01:22:04 írta Móki
»
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #972 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 01:21:44 »
Idézetet írta: Móki - 2013.01.20 vasárnap, 01:08:54
Én ezt már nem értem! Az ember leír egy négybetűs szót és mindenki azonnal személyes sértésnek veszi??
Sőt az se érdekel senkit, hogy én amúgy nagyonis szeretem az autómat, pontosan tudtam mit veszek, és pusztán annyit kérdeztem, hogy a MEGVÁLTOZOTT MENETTULAJDONSÁGOK hátterében merre és milyen hibát keressek szerintetek!!!
szerinted én személyes sértésnek vettem, amit írtál?
dehogy vettem! írtam is javaslatot a problémádra.
csak kizárólag arra hívtam fel a figyelmedet, hogy nem kellene nyafogni.
mert nekem ez az. azt szoktam mondani, ha valami nem tetszik, akkor változtass rajta, ha nem tudsz változtatni rajta, akkor békélj meg vele. ha egyiket sem teszi az ember, csak nyivákol, az számomra csak hiszti, nyafogás...stb.
ennyi.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Dadman
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #973 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 01:30:40 »
Idézetet írta: szuperhangya - 2013.01.19 szombat, 21:34:29
Tatám,húzzál már vissza a skodádhoz vagy buzukidhoz.
Bár elsőre nem idéztem be a szöveget, de erre reagáltam.
Visszatérve az eredeti kérdésre, elvileg csinálhatja attól is, hogy más ET-számú felni kerül föl?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #974 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 01:32:07 »
Idézetet írta: Móki - 2013.01.20 vasárnap, 01:30:40
Bár elsőre nem idéztem be a szöveget, de erre reagáltam.
Visszatérve az eredeti kérdésre, elvileg csinálhatja attól is, hogy más ET-számú felni kerül föl?
persze, hogy csinálhatja. mint írtam megváltozik a futómű geometriája.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Laca978
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #975 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 16:43:26 »
Sziasztok.Egy '93-as 1.8 TD-t nyúzok.Elfáradt a hátsó lengéscsillapító és a rugó is.Az lenne a kérdésem,hogy kombi lengéscsillapító és rugó kompatibilis a sedan felfüggesztéssel?
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #976 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 16:52:05 »
Idézetet írta: Laca978 - 2013.01.20 vasárnap, 16:43:26
Sziasztok.Egy '93-as 1.8 TD-t nyúzok.Elfáradt a hátsó lengéscsillapító és a rugó is.Az lenne a kérdésem,hogy kombi lengéscsillapító és rugó kompatibilis a sedan felfüggesztéssel?
Szia!
A lengéscsillapító biztos hogy nem azonos a két típus között. A rugó az passz.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #977 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 18:15:48 »
Idézetet írta: Laca978 - 2013.01.20 vasárnap, 16:43:26
Sziasztok.Egy '93-as 1.8 TD-t nyúzok.Elfáradt a hátsó lengéscsillapító és a rugó is.Az lenne a kérdésem,hogy kombi lengéscsillapító és rugó kompatibilis a sedan felfüggesztéssel?
nem jó hozzá egyik sem
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
szuperhangya
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #978 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 18:21:23 »
Idézetet írta: Zotyesz84 - 2013.01.20 vasárnap, 16:52:05
Szia!
A lengéscsillapító biztos hogy nem azonos a két típus között. A rugó az passz.
Kombi hátuljából tudtommal egyik sem jó.Elöl a td-v6 rugó egyforma (sornégy nem jó,az eggyel hosszabb) szerintem hátul is ugyanez van.Lengéscsillapítóból viszont jó bármelyik 4/5 ajtós.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #979 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 18:38:52 »
Idézetet írta: szuperhangya - 2013.01.20 vasárnap, 18:21:23
Kombi hátuljából tudtommal egyik sem jó.Elöl a td-v6 rugó egyforma (sornégy nem jó,az eggyel hosszabb) szerintem hátul is ugyanez van.Lengéscsillapítóból viszont jó bármelyik 4/5 ajtós.
hogy lenne jó? a kombinak köszönő viszonyba sincs a lengéscsillapítója a többihez.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Laca978
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #980 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 21:07:18 »
Idézetet írta: szuperhangya - 2013.01.20 vasárnap, 18:21:23
Kombi hátuljából tudtommal egyik sem jó.Elöl a td-v6 rugó egyforma (sornégy nem jó,az eggyel hosszabb) szerintem hátul is ugyanez van.Lengéscsillapítóból viszont jó bármelyik 4/5 ajtós.
Köszönöm az információt.Esetleg valami ötlet,hogy magasság vesztés nélkül kicsit erősebbé tegyem a hátulját?
Naplózva
BPeter01
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #981 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 21:34:23 »
Idézetet írta: Laca978 - 2013.01.20 vasárnap, 21:07:18
Köszönöm az információt.Esetleg valami ötlet,hogy magasság vesztés nélkül kicsit erősebbé tegyem a hátulját?
Neked most kombid van, vagy szedánod? Mert nekem nem volt egyértelmű. (álmos vagyok)
Amennyiben kombi, akkor létezik hozzá légrugó. (airspring.hu)
Naplózva
szuperhangya
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #982 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 00:48:53 »
Idézetet írta: Laca978 - 2013.01.20 vasárnap, 21:07:18
Köszönöm az információt.Esetleg valami ötlet,hogy magasság vesztés nélkül kicsit erősebbé tegyem a hátulját?
A gyári rugókat meg lehet erősíttetni vagy veszel sportrugókat a hozzávaló telókkal együtt.Azokkal tényleg keményebb lesz,de számíts rá,hogy rossz úton pattogni fog.Viszont kanyarban nagyon meg lehet küldeni.Nekem a második autóm volt ilyen,szegény gyerek párszor rosszul lett miatta hátul.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #983 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 07:34:12 »
Idézetet írta: Laca978 - 2013.01.20 vasárnap, 21:07:18
Köszönöm az információt.Esetleg valami ötlet,hogy magasság vesztés nélkül kicsit erősebbé tegyem a hátulját?
vagy mk3-as gátlót raksz bele, vagy légrugót
Naplózva
belphegor
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 286
Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #984 Dátum:
2013.01.25 péntek, 06:57:00 »
95-ös I-es kombi mondimban a napokban ki szeretném cserélni a bal első trapézt. Ki vannak a szilentek, már nagyon ráz a kormány. Cromaxban érdeklődtem, olasz és német van, ők a németet ajánlották, ma megyek érte. Kb. 3 éve már kicseréltem elől mindkettőt, sajnos csak eddig bírta. Nem biztos, de lehet, hogy olaszok voltak. A gondom, hogy már nem emlékszem az előző csere munkamenetére, bukkanóira. Arra sem, hogy honnan olvastam ki előtte a szerelési útmutatót. Pár óra alatt megvolt, gond nélkül, jó lenne most is hamar megoldani, főleg a hideg miatt (udvaron lesz). Aki tud, kérem segítsen
Feri
Naplózva
95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #985 Dátum:
2013.01.25 péntek, 08:41:24 »
Idézetet írta: belphegor - 2013.01.25 péntek, 06:57:00
/
95-ös I-es kombi mondimban a napokban ki szeretném cserélni a bal első trapézt. Ki vannak a szilentek, már nagyon ráz a kormány. Cromaxban érdeklődtem, olasz és német van, ők a németet ajánlották, ma megyek érte. Kb. 3 éve már kicseréltem elől mindkettőt, sajnos csak eddig bírta. Nem biztos, de lehet, hogy olaszok voltak. A gondom, hogy már nem emlékszem az előző csere munkamenetére, bukkanóira. Arra sem, hogy honnan olvastam ki előtte a szerelési útmutatót. Pár óra alatt megvolt, gond nélkül, jó lenne most is hamar megoldani, főleg a hideg miatt (udvaron lesz). Aki tud, kérem segítsen
Feri
Rugóösszehúzó!
Talpas gömbfej kiszed csonkállványból, esetleg a stabpálcát is le lehet oldani, ne legyen útban.
Gólyaláb félretol, esetleg kiköt, de figyelj, mert a belső féltengelycsukló szétcsúszhat - ugyan nem ördöngösség visszatenni, de inkább ne csússzon szét.
Ha trapéz első csavarja már a múltkor is lentről lett betéve, akkor könnyebb a dolgod, ha nem, akkor motorváltóemelés/bölcsőleengedés lesz a dologból.
Ha kint a trapéz két csavarja, már kint is a trapéz.
Asszem ennyi. Ha mégsem, majd fűznek még hozzá a többiek.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #986 Dátum:
2013.01.25 péntek, 08:50:22 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2013.01.25 péntek, 08:41:24
Rugóösszehúzó!
az mihez kell ennél a műveletnél?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #987 Dátum:
2013.01.25 péntek, 08:52:42 »
Idézetet írta: yooccoo - 2013.01.25 péntek, 08:50:22
az mihez kell ennél a műveletnél?
Kelleni nem kell, de egyszerűbb vele az élet. Mármint nem feszíti lefele rugó a trapézt, mikor kivennéd a csonkállványból.
Naplózva
belphegor
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 286
Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #988 Dátum:
2013.01.25 péntek, 09:29:04 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2013.01.25 péntek, 08:41:24
Rugóösszehúzó!
Talpas gömbfej kiszed csonkállványból, esetleg a stabpálcát is le lehet oldani, ne legyen útban.
Gólyaláb félretol, esetleg kiköt, de figyelj, mert a belső féltengelycsukló szétcsúszhat - ugyan nem ördöngösség visszatenni, de inkább ne csússzon szét.
Ha trapéz első csavarja már a múltkor is lentről lett betéve, akkor könnyebb a dolgod, ha nem, akkor motorváltóemelés/bölcsőleengedés lesz a dologból.
Ha kint a trapéz két csavarja, már kint is a trapéz.
Asszem ennyi. Ha mégsem, majd fűznek még hozzá a többiek.
Idézetet írta: yooccoo - 2013.01.25 péntek, 08:50:22
az mihez kell ennél a műveletnél?
Sziasztok!
Köszönöm a gyors válaszokat. Közben megtaláltam a leírást, ami az előző cserénél valószínűleg fel volt használva.:
H.R.ETZOLD FORD MONDEO ÍGY CSINÁLD 91. KÖTET 114. - 115.lapszámolás (nem azonos a pdf oldalszámozással).
http://kepfeltoltes.hu/130125/94244_251_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130125/8421_251_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Arra emlékszem, hogy volt amiben eltértem tőle. Rúgóösszehúzóban nem vagyok biztos, hogy használtam-e, a másik gondom , hogy ebben a könyvben azt ajánlja, hogy a cseréhez akasszuk ki a kormányösszekötő gömbcsuklóját. Na, erre nem emlékszem, hogy szükséges volt-e? Talán mintha kihagytam volna a szétkapását. Ha viszont szerintetek mégis kell, akkor neki kell állnom megkeresni a gömbfej lehúzóm a kupi legalján valahol
A trapéz első csavarja már a multkori szerelésnél is alulrol volt betéve, így azzal nem volt gond (csak azóta időnként mindig alá nézek a kocsinak, hogy nem akar-e kiesni -szerencsére szorosan maradt)
Feri
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.25 péntek, 09:57:23 írta belphegor
»
Naplózva
95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #989 Dátum:
2013.01.25 péntek, 10:50:04 »
A kormány gömbfejet kösd le minden képen, mert különben nem tudod eléggé félre hajtani a gólyalábat.
A vezető oldali féltengelyre tényleg ügyelj, mert már többször jártam úgy, hogy kirángattam a féltengelyt a belső csuklóból. Ez nem is lett volna baj, csak a 3 görgő közül az egyik lecsúszott a helyéről. Összeszerelés előtt (mielőtt rögzíted a csonkállványban) ellenőrizd a gumiharangban (tapogatással), hogy nincs-e bent. Ha leesett, akkor gumiharang le, görgő visszarak, féltengely vissza a csuklóba, aztán gumiharang rögzít.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
v.ivan
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #990 Dátum:
2013.01.25 péntek, 12:48:07 »
Nem kell gömbfejkinyomó.
Két kalapáccsal is prímán megy, csak ne a gömbcsuklót üsd, hanem a csonkállvány gömbcsukló befogadó részét. Egyikkel ellentart, másikkal ráver, és kiugrik magától.
Naplózva
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #991 Dátum:
2013.01.28 hétfő, 11:23:18 »
Idézetet írta: astor72 - 2013.01.25 péntek, 10:50:04
A kormány gömbfejet kösd le minden képen, mert különben nem tudod eléggé félre hajtani a gólyalábat.
A vezető oldali féltengelyre tényleg ügyelj, mert már többször jártam úgy, hogy kirángattam a féltengelyt a belső csuklóból. Ez nem is lett volna baj, csak a 3 görgő közül az egyik lecsúszott a helyéről. Összeszerelés előtt (mielőtt rögzíted a csonkállványban) ellenőrizd a gumiharangban (tapogatással), hogy nincs-e bent. Ha leesett, akkor gumiharang le, görgő visszarak, féltengely vissza a csuklóba, aztán gumiharang rögzít.
Én nem szoktam kivenni a kormányösszekötőt és simán meg lehet csinálni úgy is.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #992 Dátum:
2013.01.28 hétfő, 11:24:09 »
Idézetet írta: v.ivan - 2013.01.25 péntek, 12:48:07
Nem kell gömbfejkinyomó.
Két kalapáccsal is prímán megy, csak ne a gömbcsuklót üsd, hanem a csonkállvány gömbcsukló befogadó részét. Egyikkel ellentart, másikkal ráver, és kiugrik magától.
Csak nagyon kell vigyázni a gumiharangjára nehogy kiszakadjon.
Akkor inkább tekerje vissza az anyát síkig és azt üsse.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
v.ivan
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #993 Dátum:
2013.01.28 hétfő, 15:47:16 »
Idézetet írta: Viló - 2013.01.28 hétfő, 11:24:09
Csak nagyon kell vigyázni a gumiharangjára nehogy kiszakadjon.
Akkor inkább tekerje vissza az anyát síkig és azt üsse.
Akkor új anya. Óhatatlanul elveri az önzáró részt.
Különben is, munkás ököl (kalapács) kemény ököl.....
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #994 Dátum:
2013.01.28 hétfő, 15:59:22 »
Idézetet írta: v.ivan - 2013.01.28 hétfő, 15:47:16
Akkor új anya. Óhatatlanul elveri az önzáró részt.
Különben is, munkás ököl (kalapács) kemény ököl.....
mondjuk nem a vasat kell csapkodni, hanem keményfát alárakni
Naplózva
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #995 Dátum:
2013.01.29 kedd, 09:56:05 »
Idézetet írta: yooccoo - 2013.01.28 hétfő, 15:59:22
mondjuk nem a vasat kell csapkodni, hanem keményfát alárakni
Hát például. Meg nem a saját anyáját kell rárakni.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #996 Dátum:
2013.01.29 kedd, 13:02:15 »
Idézetet írta: Viló - 2013.01.29 kedd, 09:56:05
Hát például. Meg nem a saját anyáját kell rárakni.
hmm...pedig anya csak egy van
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
gumilab
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #997 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 20:30:25 »
Sziasztok! Menet közben enyhén balra húzom a kormány erőteljes búgó hang hallatszik. elképzelhető, hogy valamelyik csapágy kezdi megadni magát?
Naplózva
2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #998 Dátum:
2013.01.31 csütörtök, 21:22:42 »
Idézetet írta: gumilab - 2013.01.31 csütörtök, 20:30:25
Sziasztok! Menet közben enyhén balra húzom a kormány erőteljes búgó hang hallatszik. elképzelhető, hogy valamelyik csapágy kezdi megadni magát?
persze. az is elképzelhető. a kérdés az, hogy a búgás honnan jön. lehet szervő és rossz futómű beállítás is...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
gumilab
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #999 Dátum:
2013.02.01 péntek, 09:21:02 »
Idézetet írta: astor72 - 2013.01.31 csütörtök, 21:22:42
persze. az is elképzelhető. a kérdés az, hogy a búgás honnan jön. lehet szervő és rossz futómű beállítás is...
akkor célszerű a futómű beállítást megnézetni először! és érkedekes, hogy csak ha balra fordítom a kormányt!
Naplózva
2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
Oldalak:
1
...
13
14
15
16
17
18
19
[
20
]
21
22
23
24
25
26
27
...
29
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ