Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 06:43:54
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo I.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
12
13
14
15
16
17
18
[
19
]
20
21
22
23
24
25
26
...
29
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 635515 alkalommal)
0 Felhasználó és 24 vendég van a témában
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #900 Dátum:
2012.08.22 szerda, 20:47:32 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.08.22 szerda, 18:47:48
Néztem én mindent, meg a futóműves is, és nem láttunk semmit.
Valami olyasmi adhatja a hangot, ami nem látszik, hogy rossz.
jó... nem akarlak tovább pisztergálni, de ha a futós nem látott semmit, akkor mit vársz tőlünk? amikor először találkoztam elgörbült lengőkarral, csak kíváncsiságból mentem le az aknába. jó szerelőm volt, de nem ismerte a típust. megjegyzem, akkor még én sem. hiába feszegetett bármit, nem találta a hibát. nekem kellett kiszúrni.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #901 Dátum:
2012.08.23 csütörtök, 19:19:35 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.22 szerda, 20:47:32
jó... nem akarlak tovább pisztergálni, de ha a futós nem látott semmit, akkor mit vársz tőlünk? amikor először találkoztam elgörbült lengőkarral, csak kíváncsiságból mentem le az aknába. jó szerelőm volt, de nem ismerte a típust. megjegyzem, akkor még én sem. hiába feszegetett bármit, nem találta a hibát. nekem kellett kiszúrni.
Ma aláfeküdtem, a hosszlengőkar továbbra is egyenes. A hátsó keresztstabilizátor rúd (ha jól mondom) végeihez kapcsolódó kb 10 centis függőleges fém rúd (talán ez a kutyacsont) két végén lévő gumi elég szakadt, jobb és bal oldalon is. Ez alulról nem annyira látszik, mert az autó alatt tartózkodva fölülről kell ránézni erre.
Azért érdekes ez nekem, mert külföldön vagyok és tudni kéne mi baj adódhat ebből a nyiszogásból.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #902 Dátum:
2012.08.23 csütörtök, 19:29:24 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.08.23 csütörtök, 19:19:35
Ma aláfeküdtem, a hosszlengőkar továbbra is egyenes. A hátsó keresztstabilizátor rúd (ha jól mondom) végeihez kapcsolódó kb 10 centis függőleges fém rúd (talán ez a kutyacsont) két végén lévő gumi elég szakadt, jobb és bal oldalon is. Ez alulról nem annyira látszik, mert az autó alatt tartózkodva fölülről kell ránézni erre.
Azért érdekes ez nekem, mert külföldön vagyok és tudni kéne mi baj adódhat ebből a nyiszogásból.
nem nagy összeg két kutyacsont és akár te is ki tudod cserélni.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #903 Dátum:
2012.08.24 péntek, 15:50:14 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.08.23 csütörtök, 19:29:24
nem nagy összeg két kutyacsont és akár te is ki tudod cserélni.
Tudom, hogy nem drága, inkább az a kérdés mennyit bír ki így.
Régen írta valaki az első kutyacsontról, hogy nem baj ha szakadt a gumija, akkor kell cserélni, ha kopog.
Az első kopog, a hátsó nyiszog ha elromlik, vagy egyforma hangot kell adniuk?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
hayhapapi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #904 Dátum:
2012.08.25 szombat, 12:53:14 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.08.24 péntek, 15:50:14
Tudom, hogy nem drága, inkább az a kérdés mennyit bír ki így.
Régen írta valaki az első kutyacsontról, hogy nem baj ha szakadt a gumija, akkor kell cserélni, ha kopog.
Az első kopog, a hátsó nyiszog ha elromlik, vagy egyforma hangot kell adniuk?
Idess: Múlt héten cseréltük ki és kb 3 hónapig ilyen volt. Kopogott csak...
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #905 Dátum:
2012.08.25 szombat, 12:54:31 »
Idézetet írta: hayhapapi - 2012.08.25 szombat, 12:53:14
Idess: Múlt héten cseréltük ki és kb 3 hónapig ilyen volt. Kopogott csak...
azt a mindenit! durva
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
hayhapapi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #906 Dátum:
2012.08.25 szombat, 13:17:03 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.08.25 szombat, 12:54:31
azt a mindenit! durva
Feküdj le, egyre rosszabbak a poénjaid.. :DDD
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #907 Dátum:
2012.08.27 hétfő, 10:19:59 »
Idézetet írta: hayhapapi - 2012.08.25 szombat, 12:53:14
Idess: Múlt héten cseréltük ki és kb 3 hónapig ilyen volt. Kopogott csak...
A tied nyiszogó hangot nem adott, csak kopogott? Semmi nyisz-nyisz?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
hayhapapi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #908 Dátum:
2012.08.27 hétfő, 11:53:40 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.08.27 hétfő, 10:19:59
A tied nyiszogó hangot nem adott, csak kopogott? Semmi nyisz-nyisz?
Néha még kopogás sem volt.. Sima úton semmit nem lehetett hallani, de mondjuk ha beálltam a ház elé akkor koppantott csak. Nem volt semmi nyisz nyisz..
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #909 Dátum:
2012.09.01 szombat, 17:39:50 »
Idézetet írta: hayhapapi - 2012.08.27 hétfő, 11:53:40
Néha még kopogás sem volt.. Sima úton semmit nem lehetett hallani, de mondjuk ha beálltam a ház elé akkor koppantott csak. Nem volt semmi nyisz nyisz..
Kösz, akkor várakozó álláspontra helyezkedek.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
belphegor
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 286
Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #910 Dátum:
2012.09.02 vasárnap, 08:22:10 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.09.01 szombat, 17:39:50
Kösz, akkor várakozó álláspontra helyezkedek.
Lengéscsillapító is ad néha nyiszogó hangot. Bár erről már volt szó. Nagyon sérülékeny amúgy a kombi mondeo hátsó futóműve. Nem is értem, hogy miért. Ferihegyen a csomagküldőnél sikerült egyszer ráirányítania a targoncásnak tolatáskor egy a kocsi alá benyúló betonszegélyre. A jobb hosszlengőkar meg a másik lengőkar amihez csatlakozik (mi a neve?) rondán elgörbült, pedig csak surlódott a beérő betonon.. A kormány állásán is észre lehetett venni. Aztán mikor másnap tolatáskor surlódást hallottam már alánéztünk. Fiam vette észre, hogy a hosszlengőkar a kerékgumihoz ér. Kiegyenesítgettem egy böhöm franciakulccsal mindkét lengőkart, nem értem miért ilyen gyenge hajlékony anyag. Idővel majd ki akarom őket a biztonság kedvéért cserélni.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.02 vasárnap, 08:48:05 írta belphegor
»
Naplózva
95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
belphegor
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 286
Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #911 Dátum:
2012.09.02 vasárnap, 08:25:20 »
Idézetet írta: hayhapapi - 2012.08.25 szombat, 12:53:14
Idess: Múlt héten cseréltük ki és kb 3 hónapig ilyen volt. Kopogott csak...
Enyémek is majdnem ilyenek évek óta (azért abban még van némi gumi). Mindig csak halogatom a cserét. Vizsgán sem foglalkoztak vele -nálam. Nekem csak kopogni szoktak néha.
Feri
Naplózva
95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #912 Dátum:
2012.09.02 vasárnap, 09:02:41 »
Idézetet írta: belphegor - 2012.09.02 vasárnap, 08:22:10
Lengéscsillapító is ad néha nyiszogó hangot. Bár erről már volt szó. Nagyon sérülékeny amúgy a kombi mondeo hátsó futóműve. Nem is értem, hogy miért. Ferihegyen a csomagküldőnél sikerült egyszer ráirányítania a targoncásnak tolatáskor egy a kocsi alá benyúló betonszegélyre. A jobb hosszlengőkar meg a másik lengőkar amihez csatlakozik (mi a neve?) rondán elgörbült, pedig csak surlódott a beérő betonon.. A kormány állásán is észre lehetett venni. Aztán mikor másnap tolatáskor surlódást hallottam már alánéztünk. Fiam vette észre, hogy a hosszlengőkar a kerékgumihoz ér. Kiegyenesítgettem egy böhöm franciakulccsal mindkét lengőkart, nem értem miért ilyen gyenge hajlékony anyag. Idővel majd ki akarom őket a biztonság kedvéért cserélni.
Gyengének nem mondható a kombi futómű, sőt szinte szilentek sem kellenek sosem, olyan sok támasztás van, alig mozog(kivétel a stabilizátor) Csak mondjuk a futóművet nem arra tevezték, hogy lendületből feltolat az ember a padkán(bár azt is kibírja, amíg nincs egyéb sérülés, pl nem görbe már a hosszlengőkar előtte is picit)
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #913 Dátum:
2012.09.02 vasárnap, 14:13:03 »
Idézetet írta: belphegor - 2012.09.02 vasárnap, 08:22:10
Lengéscsillapító is ad néha nyiszogó hangot. Bár erről már volt szó. Nagyon sérülékeny amúgy a kombi mondeo hátsó futóműve. Nem is értem, hogy miért. Ferihegyen a csomagküldőnél sikerült egyszer ráirányítania a targoncásnak tolatáskor egy a kocsi alá benyúló betonszegélyre. A jobb hosszlengőkar meg a másik lengőkar amihez csatlakozik (mi a neve?) rondán elgörbült, pedig csak surlódott a beérő betonon.. A kormány állásán is észre lehetett venni. Aztán mikor másnap tolatáskor surlódást hallottam már alánéztünk. Fiam vette észre, hogy a hosszlengőkar a kerékgumihoz ér. Kiegyenesítgettem egy böhöm franciakulccsal mindkét lengőkart, nem értem miért ilyen gyenge hajlékony anyag. Idővel majd ki akarom őket a biztonság kedvéért cserélni.
Egyébként én azt is el tudom képzelni, hogy a hátsó hosszlengőkar egyik végénél lévő szilentnél nyiszog, mert attól, hogy nem látszik ott semmi rendellenesség, még nyiszoghat.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
belphegor
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 286
Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #914 Dátum:
2012.09.05 szerda, 07:24:05 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.09.02 vasárnap, 09:02:41
Gyengének nem mondható a kombi futómű, sőt szinte szilentek sem kellenek sosem, olyan sok támasztás van, alig mozog(kivétel a stabilizátor) Csak mondjuk a futóművet nem arra tevezték, hogy lendületből feltolat az ember a padkán(bár azt is kibírja, amíg nincs egyéb sérülés, pl nem görbe már a hosszlengőkar előtte is picit)
Hát az a hosszlengőkar, meg a rá merőleges nagyon könnyen elhajlik. Ráadásul az utóbbi meglepően vékony lemezből van sajtolva. A húzóerőt elhiszem, hogy jól viselik, de ha valami bökkenő miatt csavaró, és vagy nyomó erőt kap, rögtön elhajlik. Visszaegyengetni is meglepően könnyű volt. Ugyanakkor meg van ott pár hozzá kapcsolódó alkatrész, amit még egy tank sem tudna -tán- széttépni... Persze, el kell fogadni ilyennek -talán abból indultak ki a kialakításánál, hogy inkább deformálódjon mint törjön, kiszakadjon...
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.05 szerda, 07:28:39 írta belphegor
»
Naplózva
95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #915 Dátum:
2012.09.10 hétfő, 09:34:27 »
Sziasztok!
Hátha valaki már csinált ilyet, és tud nekem segíteni.
A kocsi alatt voltam a hétvégén, mert már idegesített, hogy váltás után a kuplung felengedésekor klattyant/csattant valami. Kiderült, hogy valószínűleg a difi is lötyög már - ezzel kevésbé tudok mit tenni -, ezen felül a jobb oldali féltengely belső csuklója is lötyög a helyén, tehát a középső féltengely is kopott lehet.
Mivel nem igazán akaródzik venni
ilyet
, kissé nem olcsó, így kitaláltam azt, hogy a donorból fogom átrakni ezt a középső tengelyt. Viszont a rajta levő csapágy igencsak kerregő hangot hallat.
Tud valaki megoldást, hogyan lehet ezt a csapágyat lecserélni, és milyen típusra?
Köszi szépen, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
mondi095
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #916 Dátum:
2012.09.16 vasárnap, 08:40:21 »
Sziasztok!
Kerékcsapágy cserét kellene megejtenem. Eddig is morgott kicsit(több 10ekm), de a napokban hangosabbá vált. Most az utolsó utamon már ütemes kattogást is hallottam, de azt csak terhelésnél (gázadás közben). Ez utóbbi diagnosztika féltengelycsapágyra utal, de az 1-200km alatt keletkező hang miatt reménykedem, hogy mégsem annyira súlyos a helyzet.
Kerékcsapágy cseréről azt olvastam, hogy inkább szervizt ajánlanak, mert valami spec. szerszám kell hozzá. Van tapasztalatotok, mi szükséges hozzá, meg tudom-e oldani idehaza alap szerszámokkal?
Köszönöm!
Naplózva
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #917 Dátum:
2012.09.16 vasárnap, 08:51:57 »
Idézetet írta: mondi095 - 2012.09.16 vasárnap, 08:40:21
Sziasztok!
Kerékcsapágy cserét kellene megejtenem. Eddig is morgott kicsit(több 10ekm), de a napokban hangosabbá vált. Most az utolsó utamon már ütemes kattogást is hallottam, de azt csak terhelésnél (gázadás közben). Ez utóbbi diagnosztika féltengelycsapágyra utal, de az 1-200km alatt keletkező hang miatt reménykedem, hogy mégsem annyira súlyos a helyzet.
Kerékcsapágy cseréről azt olvastam, hogy inkább szervizt ajánlanak, mert valami spec. szerszám kell hozzá. Van tapasztalatotok, mi szükséges hozzá, meg tudom-e oldani idehaza alap szerszámokkal?
Köszönöm!
Spec szerszám nem kell, de egy sajtoló meg egy kisflex nem árt ha van. Az ütemes kattogás nálam az volt, hogy a kerék ahogy vergődött, az ABS gerjesztőgyűrű hozzáért az ABS kerékszenzorhoz. Ki is látszott már a tekercselés a szenzor végén, cserélni kellett azt is.
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
mondi095
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #918 Dátum:
2012.09.16 vasárnap, 09:18:52 »
Idézetet írta: Janny - 2012.09.16 vasárnap, 08:51:57
Spec szerszám nem kell, de egy sajtoló meg egy kisflex nem árt ha van. Az ütemes kattogás nálam az volt, hogy a kerék ahogy vergődött, az ABS gerjesztőgyűrű hozzáért az ABS kerékszenzorhoz. Ki is látszott már a tekercselés a szenzor végén, cserélni kellett azt is.
Köszönöm gyors válaszod! Szóval, ahogy már írtam, a kattogás
CSAK
gázadás alatt volt hallható (elnyomta a rádiót is, úgyhogy inkább 20km-en keresztül 90 helyett 60-al fogtam a kocsisort
).
Még nem bontottam meg, de át fogom nézni, hátha egyéb oka van a zaj(ok)nak. Ha a sajtolásig eljutok, elviszem szerelőhöz. Annyi ideje csak lesz:)
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.16 vasárnap, 16:09:53 írta mondi095
»
Naplózva
mondi095
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #919 Dátum:
2012.09.16 vasárnap, 16:44:54 »
Idézetet írta: mondi095 - 2012.09.16 vasárnap, 08:40:21
Sziasztok!
Kerékcsapágy cserét kellene megejtenem. Eddig is morgott kicsit(több 10ekm), de a napokban hangosabbá vált. Most az utolsó utamon már ütemes kattogást is hallottam, de azt csak terhelésnél (gázadás közben). Ez utóbbi diagnosztika féltengelycsapágyra utal, de az 1-200km alatt keletkező hang miatt reménykedem, hogy mégsem annyira súlyos a helyzet.
Kerékcsapágy cseréről azt olvastam, hogy inkább szervizt ajánlanak, mert valami spec. szerszám kell hozzá. Van tapasztalatotok, mi szükséges hozzá, meg tudom-e oldani idehaza alap szerszámokkal?
Köszönöm!
Nos szétkaptam a gépet. Már a kerékanya levételénél feltűnt egy kis lógás (konkrétan majd kiesett a kerék, olyan 10-20 fokot lógott
Az agy kivételénél derült fény a hang okára, a kerékagy tengely, a csapágy osztott gyűrűjénél kettétört, a belső fele darabjaira.
Nos, jöhet az
agycsere
, de nekem is, mert a búrám nem kicsit nőtt meg
Ha jobban belegondolok, még örülhetek is, hogy ennyivel megúsztam
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.17 hétfő, 10:56:47 írta mondi095
»
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #920 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 20:58:29 »
Idézetet írta: mondi095 - 2012.09.16 vasárnap, 16:44:54
Nos szétkaptam a gépet. Már a kerékanya levételénél feltűnt egy kis lógás (konkrétan majd kiesett a kerék, olyan 10-20 fokot lógott
Az agy kivételénél derült fény a hang okára, a kerékagy tengely, a csapágy osztott gyűrűjénél kettétört, a belső fele darabjaira.
Nos, jöhet az
agycsere
, de nekem is, mert a búrám nem kicsit nőtt meg
Ha jobban belegondolok, még örülhetek is, hogy ennyivel megúsztam
Ezért nem szeretem én, ha zajokat hallok.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #921 Dátum:
2012.09.18 kedd, 20:05:24 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.09.10 hétfő, 09:34:27
Sziasztok!
Hátha valaki már csinált ilyet, és tud nekem segíteni.
A kocsi alatt voltam a hétvégén, mert már idegesített, hogy váltás után a kuplung felengedésekor klattyant/csattant valami. Kiderült, hogy valószínűleg a difi is lötyög már - ezzel kevésbé tudok mit tenni -, ezen felül a jobb oldali féltengely belső csuklója is lötyög a helyén, tehát a középső féltengely is kopott lehet.
Mivel nem igazán akaródzik venni
ilyet
, kissé nem olcsó, így kitaláltam azt, hogy a donorból fogom átrakni ezt a középső tengelyt. Viszont a rajta levő csapágy igencsak kerregő hangot hallat.
Tud valaki megoldást, hogyan lehet ezt a csapágyat lecserélni, és milyen típusra?
Köszi szépen, Üdv, HegeGabi.
A tied 4 kerék meghajtású?
Az enyém is ilyen hangot ad a kuplung felengedésekor. Sima elsőkerékmeghajtású Td.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #922 Dátum:
2012.09.19 szerda, 15:04:15 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.09.18 kedd, 20:05:24
A tied 4 kerék meghajtású?
Az enyém is ilyen hangot ad a kuplung felengedésekor. Sima elsőkerékmeghajtású Td.
Nem, elsőkerekes, sor4-es.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #923 Dátum:
2012.09.19 szerda, 18:15:49 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.09.19 szerda, 15:04:15
Nem, elsőkerekes, sor4-es.
Az elsőkerékmeghajtásúakban is van difi?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #924 Dátum:
2012.09.19 szerda, 19:15:44 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.09.19 szerda, 18:15:49
Az elsőkerékmeghajtásúakban is van difi?
difi nélkül nem csinálnak autót
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #925 Dátum:
2012.09.19 szerda, 19:30:59 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.09.19 szerda, 19:15:44
difi nélkül nem csinálnak autót
Elektromos autót sem, ahol minden kereket külön villanymotor hajt?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #926 Dátum:
2012.09.19 szerda, 19:33:34 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.09.19 szerda, 19:30:59
Elektromos autót sem, ahol minden kereket külön villanymotor hajt?
következetes legyek? azt sem.
valami ott is szabályozza, hogy nem egyformán gyorsan fordulnak a kerekek nem? bár szerintem ez leszűkül a golfautókra erőteljesen. utcai forgalomban nem nagyon közlekednek ilyennel
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #927 Dátum:
2012.09.19 szerda, 19:41:54 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.09.19 szerda, 19:33:34
következetes legyek? azt sem.
valami ott is szabályozza, hogy nem egyformán gyorsan fordulnak a kerekek nem? bár szerintem ez leszűkül a golfautókra erőteljesen. utcai forgalomban nem nagyon közlekednek ilyennel
Valószínűleg elektronika szabályozza. Közlekednek, még buszok is.
Ezt a difi dolgot jól benéztem, az én autómon sosem találkoztam vele. A váltó mellet van? Nincs ez egyben a váltóval?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #928 Dátum:
2012.09.19 szerda, 19:43:30 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.09.19 szerda, 19:41:54
Valószínűleg elektronika szabályozza. Közlekednek, még buszok is.
Ezt a difi dolgot jól benéztem, az én autómon sosem találkoztam vele. A váltó mellet van? Nincs ez egyben a váltóval?
benne van a váltó házában.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #929 Dátum:
2012.09.19 szerda, 19:56:40 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.09.19 szerda, 19:43:30
benne van a váltó házában.
HegeGabi azt írta, hogy valószínűleg lötyög a difije, csak azt nem írta, hogy ezt hogy állapította meg. Én meg azt hittem, hogy az egész háza lötyög.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #930 Dátum:
2012.09.19 szerda, 20:00:07 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.09.19 szerda, 19:56:40
HegeGabi azt írta, hogy valószínűleg lötyög a difije, csak azt nem írta, hogy ezt hogy állapította meg. Én meg azt hittem, hogy az egész háza lötyög.
a nagy fogaskerék 2 oldalán 2 csapágy van, kúposak(vagyis inkább megdöntött görgők vannak benne), én még sosem találkoztam olyannal, ami lötyögött volna
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
töfi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #931 Dátum:
2012.09.19 szerda, 20:26:27 »
Üdv mindenkinek.Olyan gondom van a 95-ös kombi benzines mondimmal,hogy nagyon ül a hátulja.Igazából szerintem nincs túlpakolva,van benne egy gáztartály és kb 100..150kg cucc,részben a hátsó ülésen.Mondták tegyek bele erősebb rugókat,de milyeneket és hol szerezzek /a bolton kívül/.Várom és köszönöm a tippeket.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #932 Dátum:
2012.09.19 szerda, 20:28:31 »
Idézetet írta: töfi - 2012.09.19 szerda, 20:26:27
Üdv mindenkinek.Olyan gondom van a 95-ös kombi benzines mondimmal,hogy nagyon ül a hátulja.Igazából szerintem nincs túlpakolva,van benne egy gáztartály és kb 100..150kg cucc,részben a hátsó ülésen.Mondták tegyek bele erősebb rugókat,de milyeneket és hol szerezzek /a bolton kívül/.Várom és köszönöm a tippeket.
bolton kívül sehol. erősített van a bárdinál, de annyi, hogy 1 mm-el vastagabb az anyaga. 150 kiló, meg a gáz nem kevés cucc. keress esetleg légrugót hozzá a neten, az kicsit javít rajta
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #933 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 10:01:33 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.09.19 szerda, 20:00:07
a nagy fogaskerék 2 oldalán 2 csapágy van, kúposak(vagyis inkább megdöntött görgők vannak benne), én még sosem találkoztam olyannal, ami lötyögött volna
Lehet, hogy nem maga a difi klattyog, hanem valamelyik fogaskerék pár a váltóházban. A difit meghallgatás után a szerelő mondta, én bennem meg megmaradt.
Ha aláfekszik az ember (kerékcserénél kipróbáltam) és mozgatja (forgatja/tekergeti v. hogyan kell ezt mondani) pl. a bal féltengelyt, akkor hallani a váltóházból a klattyogást. Mint amikor két fog között nagy a hézag, nincs a két kerék pontosan illesztve, vagy ki van kopva.
Ennyit tudok. Hogy pontosan mi klattyog, azt gondolom csak szétszedés árán lehet megtudni, azt meg most nem akarom
.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #934 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 19:23:08 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.09.20 csütörtök, 10:01:33
Lehet, hogy nem maga a difi klattyog, hanem valamelyik fogaskerék pár a váltóházban. A difit meghallgatás után a szerelő mondta, én bennem meg megmaradt.
Ha aláfekszik az ember (kerékcserénél kipróbáltam) és mozgatja (forgatja/tekergeti v. hogyan kell ezt mondani) pl. a bal féltengelyt, akkor hallani a váltóházból a klattyogást. Mint amikor két fog között nagy a hézag, nincs a két kerék pontosan illesztve, vagy ki van kopva.
Ennyit tudok. Hogy pontosan mi klattyog, azt gondolom csak szétszedés árán lehet megtudni, azt meg most nem akarom
.
ez a jelenség szinte mindenhol megvan. túl sok az illesztés. féltengely kint, bent, hosszabbító, és a fogaskerekek bent. sosem lesz passzentos
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #935 Dátum:
2012.09.21 péntek, 15:51:46 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.09.20 csütörtök, 19:23:08
ez a jelenség szinte mindenhol megvan. túl sok az illesztés. féltengely kint, bent, hosszabbító, és a fogaskerekek bent. sosem lesz passzentos
Igazad van, de amikor már az utastérben hallom a klattyanást és talán még érzem is, akkor az már nem az alap illesztési holtjátéknak tudható be, szerintem.
Kicserélem a jobb belső féltengelycsuklót és házat, oszt meglátjuk, mennyivel enyhül a dolog.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #936 Dátum:
2012.09.23 vasárnap, 11:27:41 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.09.21 péntek, 15:51:46
Igazad van, de amikor már az utastérben hallom a klattyanást és talán még érzem is, akkor az már nem az alap illesztési holtjátéknak tudható be, szerintem.
Nálam akkor klattyan, ha hirtelen engedem fel a kuplungpeált. Ha fokozatosan, akkor nem.
Nálad is?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #937 Dátum:
2012.09.23 vasárnap, 21:11:52 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.09.23 vasárnap, 11:27:41
Nálam akkor klattyan, ha hirtelen engedem fel a kuplungpeált. Ha fokozatosan, akkor nem.
Nálad is?
Így van.
Ha ügyesen játszom a kuplung-fék párossal, akkor nem hallom, de ha elfelejtkezem erről az óvatoskodásról, akkor klattyan.
Ha sebességben gurulva/haladva benyomom v. felengedem a kuplungot, akkor szintén érzem/hallom.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #938 Dátum:
2012.09.23 vasárnap, 21:30:44 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.09.23 vasárnap, 21:11:52
Így van.
Ha ügyesen játszom a kuplung-fék párossal, akkor nem hallom, de ha elfelejtkezem erről az óvatoskodásról, akkor klattyan.
Ha sebességben gurulva/haladva benyomom v. felengedem a kuplungot, akkor szintén érzem/hallom.
ha a motorfék "aktíválódik" akkor is klattyan, ránt?
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #939 Dátum:
2012.09.23 vasárnap, 22:13:08 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.09.23 vasárnap, 21:30:44
ha a motorfék "aktíválódik" akkor is klattyan, ránt?
Olyan nekem vagy nincs, vagy nagyon gyenge, vagy ahogy - már nem tudom ki - írta, magas rpm felett van csak.
Az eddig használt egyéb autókban tapasztalt motorfék dologhoz képest a Mondimban nincs motorfék. Nem tudom, miért.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #940 Dátum:
2012.09.24 hétfő, 11:09:47 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.09.23 vasárnap, 22:13:08
Olyan nekem vagy nincs, vagy nagyon gyenge, vagy ahogy - már nem tudom ki - írta, magas rpm felett van csak.
Az eddig használt egyéb autókban tapasztalt motorfék dologhoz képest a Mondimban nincs motorfék. Nem tudom, miért.
Ha meredek lejtőn jössz lefele sebességben, amikor leveszed a gázról a lábad, látod, hogy a motorfordulatszám emelkedik a lejtő miatti sebességnövekedés miatt, meg hallod is a motor erősödő hangját, akkor van motorféked.
Ha viszont a fordulatszám leesik alapjáratira, akkor szabadonfutós az autód, mint a wartburg.
Egyébként az enyém motorféknél nem klattyan, csak kuplung felengedésekor.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #941 Dátum:
2012.09.24 hétfő, 21:32:23 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.09.24 hétfő, 11:09:47
Ha meredek lejtőn jössz lefele sebességben, amikor leveszed a gázról a lábad, látod, hogy a motorfordulatszám emelkedik a lejtő miatti sebességnövekedés miatt, meg hallod is a motor erősödő hangját, akkor van motorféked.
Ha viszont a fordulatszám leesik alapjáratira, akkor szabadonfutós az autód, mint a wartburg.
Egyébként az enyém motorféknél nem klattyan, csak kuplung felengedésekor.
ez így van.
ezért kérdeztem. mert akkor a te esetedben tényleg a kuplung a beteg, előző esetben sokat javíthat a helyzeten a féltengely csere.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #942 Dátum:
2012.09.24 hétfő, 21:54:04 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.09.24 hétfő, 11:09:47
Ha meredek lejtőn jössz lefele sebességben, amikor leveszed a gázról a lábad, látod, hogy a motorfordulatszám emelkedik a lejtő miatti sebességnövekedés miatt, meg hallod is a motor erősödő hangját, akkor van motorféked.
Ha viszont a fordulatszám leesik alapjáratira, akkor szabadonfutós az autód, mint a wartburg.
Egyébként az enyém motorféknél nem klattyan, csak kuplung felengedésekor.
Nem hinném, hogy bármelyik Mondeo is szabadonfutós lenne
.
Motorfék a fentiek alapján van, de bármelyik más autón tapasztalthoz képest nagyon halovány.
Vasárnap féltengelyezés (ha minden jól megy), meglátjuk, mi sül ki belőle.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #943 Dátum:
2012.09.25 kedd, 12:11:48 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.09.24 hétfő, 21:54:04
Motorfék a fentiek alapján van, de bármelyik más autón tapasztalthoz képest nagyon halovány.
Tehát azt mondod, ha menet közben egyszerűen csak leveszed a gázról a lábad, nem hallani semmi klattyanást.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #944 Dátum:
2012.09.25 kedd, 12:15:12 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.09.24 hétfő, 21:32:23
akkor a te esetedben tényleg a kuplung a beteg
A kuplung milyen hibától tud ilyen klattyanó hangot adni?
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #945 Dátum:
2012.09.25 kedd, 13:00:36 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.09.25 kedd, 12:11:48
Tehát azt mondod, ha menet közben egyszerűen csak leveszed a gázról a lábad, nem hallani semmi klattyanást.
Nem. Épp azt mondom, hogy hallani/érezni. Nem csak ha leveszem a gázról a lábam, hanem akkor is, ha rálépek.
A motorfék nagyon gyenge/halovány a más autókon tapasztaltakhoz képest.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 639
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #946 Dátum:
2012.09.25 kedd, 14:26:50 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2012.09.25 kedd, 13:00:36
Nem. Épp azt mondom, hogy hallani/érezni. Nem csak ha leveszem a gázról a lábam, hanem akkor is, ha rálépek.
A motorfék nagyon gyenge/halovány a más autókon tapasztaltakhoz képest.
Tehát akkor, ha a kuplungpedálhoz hozzá sem érsz, akkor is klattyan valami.
Nálam viszont csak akkor van ilyen hang, ha a kuplungpedált engedem fel.
Naplózva
1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Gabesz85
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 229
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #947 Dátum:
2012.09.29 szombat, 15:10:59 »
Sziasztok, egyszerű kérdésem lenne, a kormánymű gumiharangja egyforma mind a két oldalt?
A gömbfejes gumiharangra gondolok.
Naplózva
93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #948 Dátum:
2012.09.29 szombat, 18:16:01 »
Idézetet írta: loloka85 - 2012.09.29 szombat, 15:10:59
Sziasztok, egyszerű kérdésem lenne, a kormánymű gumiharangja egyforma mind a két oldalt?
A gömbfejes gumiharangra gondolok.
mi az, hogy gömbfejes? a belső összekötőnek van csak gumi porvédője, az egyforma
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #949 Dátum:
2012.10.01 hétfő, 14:56:37 »
Idézetet írta: Csimbió - 2012.09.25 kedd, 14:26:50
Tehát akkor, ha a kuplungpedálhoz hozzá sem érsz, akkor is klattyan valami.
Így van, klattyan akkor is, ha felengedem a gázt, akkor is ha rálépek. Persze mindezt sebességben, haladás közben.
Amúgy fejlemény. Vasárnap ki lett cserélve a jobb oldali féltengelycsukló görgői és a háza és tele lett tömve zsírral. Ennek hatására a klattyanás halkabb lett, most már csak a váltó hézagolása nem tökéletes, de ez így marad, sajnos nincs tudásom és ismeretem a váltó cseréhez, és jó váltóm sincs.
És ha már ott voltam, a hátsó motor/váltó tartó bak is cserélve lett.
Naplózva
Oldalak:
1
...
12
13
14
15
16
17
18
[
19
]
20
21
22
23
24
25
26
...
29
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ