Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:34:17
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Fék, ABS
Oldalak:
1
2
[
3
]
4
5
6
7
8
9
10
...
27
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS (Megtekintve 625477 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Flash76
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #100 Dátum:
2010.04.30 péntek, 20:34:16 »
Sziasztok
Már régebben írtam az ABS problémámról kb 2 éve , de most újra felteszem a kérdést ha már külön topikja van neki
:D:D
Írom mi is történik : a visszajelző lámpa indítás után kb 3 mp és kialszik , érzékelők mind a 4 keréknél kimérve , működnek , diagnosztika minden hibátlan semmi hibajelzés.
A kerekek mégis blokkolnak !!! Enyhén vizes úton lehet azt érezni hogy nem teljesen úgy viselkedik mint egy sima fék mert itt a pedál nem egyenletesen megy lefelé hanem kisebb szakaszonként " enyhén ugrál" blokkolás közben. " pontosan nem tudom leírni de olyan mintha nem rúgna vissza "
Ford szervizbe azt mondták menjek máshova
:D:D elvittem egy olyan emberhez Pécsen akire azt mondták hogy ö nagyon vágja a ABS hibákat 1 hétig volt ott majd , örült hogy megismertük egymást de a hibára nem jött rá:D:D:D
Egy ismerős azt mondta cseréljek fékolajat , az lehet megoldja a problémám.
Szerintetek az segítene ? Vagy esetleg valami tipp
Remélem valakinek van valami ötlete
:D
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #101 Dátum:
2010.05.02 vasárnap, 14:59:41 »
Idézetet írta: Flash76 - 2010.04.30 péntek, 20:34:16
Sziasztok
Szerintetek az segítene ? Vagy esetleg valami tipp
Remélem valakinek van valami ötlete
:D
Szia! AZ enyém is ilyen, ropog a pedál, de vissza nem rúg. Biztos hogy áll a kerél? Kívülről nézte vki, hogy megáll? vagy érzed hogy csúszik?
Pl satu, kormány elfordít és kérdés, hogy megy az autó előre (kerél blokkolt) vagy fordul a kormányzásnak megfelelően (működik az ABS).
Nem nézlek ostobának, csak a leírásodból nem derülki hogy, ezeket néztétek-e.
A fékolajat 2-3 évente illik kompletten cserélni, mert bevizesedik, abból meg a nagy meleg hatására gőz lesz, az meg olyan, mint amikor belevegősődik a rendszer. De ABS hibát az szerintem nem okoz.
Üdv
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
h.begyo
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #102 Dátum:
2010.05.02 vasárnap, 15:21:21 »
Üdv Mondeosok!
Nekem most lett cserélve fékolaj, muszáj volt, mert a szerelő beledugta a tartályba a mérőkéjét, az beugrott pirosba és közölte velem, hogy több a víz a rendszerbe, mint az olaj, úgyhogy csere, de azonnal
ABS-hibát azonban nem jelzett a kocsi! Sőt, mikor okos anyuka két kocsi közül kitolta elém a babakocsit (természetesen kanyarban) és utána nézett körül, beletapostam a fékbe, a pedál recegett, a kocsi meg megállt, mint a szög (hála Istennek!) és nem csúszott meg a kerék! Esetemben a rossz fékolaj nem volt összefüggésben az ABS-sel, szerencsére.
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #103 Dátum:
2010.05.02 vasárnap, 16:35:23 »
Idézetet írta: h.begyo - 2010.05.02 vasárnap, 15:21:21
Üdv Mondeosok!
Nekem most lett cserélve fékolaj, muszáj volt, mert a szerelő beledugta a tartályba a mérőkéjét, az beugrott pirosba és közölte velem, hogy több a víz a rendszerbe, mint az olaj, úgyhogy csere, de azonnal
ABS-hibát azonban nem jelzett a kocsi! Sőt, mikor okos anyuka két kocsi közül kitolta elém a babakocsit (természetesen kanyarban) és utána nézett körül, beletapostam a fékbe, a pedál recegett, a kocsi meg megállt, mint a szög (hála Istennek!) és nem csúszott meg a kerék! Esetemben a rossz fékolaj nem volt összefüggésben az ABS-sel, szerencsére.
Miért lenne köze hozzá? ABS hibához jeladó hiba kellene, vagy abs relé hiba kellene. Mondeoknál nincs a fékolaj minőségéről visszajelzés. Vizes fékolajjal viszont nem fél méterrel a másik lökhárítója előtt hanem 20 centivel utána szokás megállni.
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #104 Dátum:
2010.05.03 hétfő, 03:08:28 »
Idézetet írta: stealt - 2010.05.02 vasárnap, 16:35:23
Miért lenne köze hozzá? ABS hibához jeladó hiba kellene, vagy abs relé hiba kellene. Mondeoknál nincs a fékolaj minőségéről visszajelzés. Vizes fékolajjal viszont nem fél méterrel a másik lökhárítója előtt hanem 20 centivel utána szokás megállni.
Üdv!
Flash76 ismerősének a felvetésére próbáltam reagálni, bár nem vagyok szaki, azt azért tudom, hogy az ABS mire való, és hogy a fékhez annyiban van köze, hogy ne csússzanak meg a kerekek.
A fékolajjal talán azért volt szerencsém, mert nem nyáron, melegben történt az eset, hanem mínuszokban.... Fékolajcsere után határozottabb lett a fékteljesítmény, bár előtte se volt ganaj, pedig jó sok víz volt benne......állítólag...
Naplózva
zoller
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #105 Dátum:
2010.05.03 hétfő, 08:19:06 »
Sziasztok!
Ha már itt tartunk, ABS-es verdában hogyan kell fékolajat cserélni? Kell valamit matatni az ABS körül is, vagy a hagyományos módon kell légteleníteni?
Naplózva
Flash76
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #106 Dátum:
2010.05.03 hétfő, 08:30:46 »
Idézetet írta: h.begyo - 2010.05.03 hétfő, 03:08:28
Üdv!
Flash76 ismerősének a felvetésére próbáltam reagálni, bár nem vagyok szaki, azt azért tudom, hogy az ABS mire való, és hogy a fékhez annyiban van köze, hogy ne csússzanak meg a kerekek.
A fékolajjal talán azért volt szerencsém, mert nem nyáron, melegben történt az eset, hanem mínuszokban.... Fékolajcsere után határozottabb lett a fékteljesítmény, bár előtte se volt ganaj, pedig jó sok víz volt benne......állítólag...
Még ezen a héten megejtem a fékolaj cserét lesz ami lesz veszíteni nem veszitek semmit de már senkinek sincs más ötlete.Úgyis régen volt cserélve az tuti , használtam vettem 4 éve és én nem cseréltem le azóta. Majd megírom jobb lett-e
Naplózva
Flash76
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #107 Dátum:
2010.05.03 hétfő, 08:37:48 »
Idézetet írta: zoller - 2010.05.03 hétfő, 08:19:06
Sziasztok!
Ha már itt tartunk, ABS-es verdában hogyan kell fékolajat cserélni? Kell valamit matatni az ABS körül is, vagy a hagyományos módon kell légteleníteni?
Szia én ugy tudom nem " de javítsatok ki ha tévedek " veszel más színű fékolajat , mint ami benne van most , kezded: bal hátsó , jobb hátsó,bal első , jobb első " persze ha szemből nézed " addig kell pumpálni mindegyiknél amíg az ,új színű fékolaj nem jön. Figyelni kell a fékolajtartály folyamatos utántöltésére nehogy leürüljön mert akkor levegős lesz.Ha mindegyiknél az új jön és figyeltél nehogy kifogyjon a tartály akkor kész is vagy és nem levegős a rendszer.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #108 Dátum:
2010.05.03 hétfő, 11:07:46 »
Idézetet írta: Flash76 - 2010.05.03 hétfő, 08:37:48
Szia én ugy tudom nem " de javítsatok ki ha tévedek " veszel más színű fékolajat , mint ami benne van most , kezded: bal hátsó , jobb hátsó,bal első , jobb első " persze ha szemből nézed " addig kell pumpálni mindegyiknél amíg az ,új színű fékolaj nem jön. Figyelni kell a fékolajtartály folyamatos utántöltésére nehogy leürüljön mert akkor levegős lesz.Ha mindegyiknél az új jön és figyeltél nehogy kifogyjon a tartály akkor kész is vagy és nem levegős a rendszer.
de az összes fékolaj egy színű nem?? csak a réginek már más a színe??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
h.begyo
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #109 Dátum:
2010.05.03 hétfő, 11:57:43 »
Üdv Mondeosok!
Én is úgy tudom, elég a hagyományos módszer. Mikor a kocsimon csinálták szervízben, természetesen résen voltam - a kerekek sorrendjét nem tudom, mert én nyomkodtam a pedált a kocsiban. Azt viszont a lelkemre kötötték, hogy ha lenyomom a pedált vagy pumpálom, véletlenül se nyomjam le teljesen padlóig, csak kb félútig. Nem derült ki számomra, hogy ez miért fontos, de biztosan nem véletlenül mondták.......
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #110 Dátum:
2010.05.03 hétfő, 12:49:47 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.05.03 hétfő, 11:07:46
de az összes fékolaj egy színű nem?? csak a réginek már más a színe??
Vhol belefutottam a kettes mondeo szervíz periódusaiba. Szakszervízes ciklusokra gondolok. Ott különböző színűek a folyadékok, azért hogy ellenőrízthető legyen, hogy megtörtént-e a 10-20-50e km-es szervíz. Vélhetőleg a színeknek más jelentősége nincs. Boltban úgysem szín alapján veszed, kapod a fékolajat, illetve a "sarki fűszeres" jellegű autósboltokban biztos nem.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #111 Dátum:
2010.05.03 hétfő, 12:55:43 »
Idézetet írta: h.begyo - 2010.05.03 hétfő, 11:57:43
Üdv Mondeosok!
Én is úgy tudom, elég a hagyományos módszer. Mikor a kocsimon csinálták szervízben, természetesen résen voltam - a kerekek sorrendjét nem tudom, mert én nyomkodtam a pedált a kocsiban. Azt viszont a lelkemre kötötték, hogy ha lenyomom a pedált vagy pumpálom, véletlenül se nyomjam le teljesen padlóig, csak kb félútig. Nem derült ki számomra, hogy ez miért fontos, de biztosan nem véletlenül mondták.......
Én meg úgy emlékszem az volt a fontos, hogy: szóltak lenyomtam, lennt tartottam, szóltak felengedtem, közben értelemszerűen nyitották, lenyomott állapotnál zárták a légtelenítőcsavart, különben levegőt szív vissza a rendszer, ha jól gondolom.
ui: megnéztem, tapasztaltam tegnap nekem is visszarúgja a pedált, de ez nem annyira visszarúgás, inkább ropogásnak mondanám. Illetve olyankor érzek visszarúgás félét, amikor jövök le a hegyről kissé nyomom a féket, és egy gödör, huppanó megtréfálja az ABS-t. Ilyenkor felkeményedik a fék, sokkal fentebb fog, sokkal harapósabb lesz, mindaddig amig meg nem állok a pirosnál, akkor felengedem a pedált, "roppan" egy nagyot, és minden a régi.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
h.begyo
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #112 Dátum:
2010.05.03 hétfő, 16:20:04 »
Idézetet írta: Ferqo - 2010.05.03 hétfő, 12:55:43
Én meg úgy emlékszem az volt a fontos, hogy: szóltak lenyomtam, lennt tartottam, szóltak felengedtem, közben értelemszerűen nyitották, lenyomott állapotnál zárták a légtelenítőcsavart, különben levegőt szív vissza a rendszer, ha jól gondolom.
ui: megnéztem, tapasztaltam tegnap nekem is vis***úgja a pedált, de ez nem annyira vis***úgás, inkább ropogásnak mondanám. Illetve olyankor érzek vis***úgás félét, amikor jövök le a hegyről kissé nyomom a féket, és egy gödör, huppanó megtréfálja az ABS-t. Ilyenkor felkeményedik a fék, sokkal fentebb fog, sokkal harapósabb lesz, mindaddig amig meg nem állok a pirosnál, akkor felengedem a pedált, "roppan" egy nagyot, és minden a régi.
Azt vágom, miért kell nyomkodni és nyomva tartani a fékpedált légtelenítéskor, csak az nem tiszta, miért csak félig kellett lenyomnom a fékpedált
Naplózva
_Jani
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #113 Dátum:
2010.05.03 hétfő, 16:40:34 »
Idézetet írta: h.begyo - 2010.05.03 hétfő, 16:20:04
Azt vágom, miért kell nyomkodni és nyomva tartani a fékpedált légtelenítéskor, csak az nem tiszta, miért csak félig kellett lenyomnom a fékpedált
A főfékmunkahengernek az elején mozog a dugattyú, ha továbbnyomod akkor jó eséllyel ereszteni fog utána, mert a be nem kopott részen megsérül a szimering.
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #114 Dátum:
2010.05.03 hétfő, 17:24:42 »
Idézetet írta: MJani - 2010.05.03 hétfő, 16:40:34
A főfékmunkahengernek az elején mozog a dugattyú, ha továbbnyomod akkor jó eséllyel ereszteni fog utána, mert a be nem kopott részen megsérül a szimering.
Köszi szépen Mjani!
Most már ezt is tudom......
És még mennyi dolog van, amit nem........
Na, majd idővel okosodok köztetek!!!!!
Naplózva
nyufi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #115 Dátum:
2010.05.08 szombat, 09:29:12 »
Üdv Mindenkinek !
Szükségem lenne egy kis segítségre. Van egy MK2 mondeóm. Gondoltam kicserélem a féktárcsákat és betéteket. Autó felemel, kerék levesz, féknyereg levesz,
fékbetét kiszed. Utána leakartam venni a féktárcsát de nem jön le. Van valakinek ötlete miért nem ?
Előre is köszönöm a válaszokat !
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2005 2.0 benzines, ferdehátú
Flash76
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #116 Dátum:
2010.05.08 szombat, 10:04:13 »
Idézetet írta: nyufi - 2010.05.08 szombat, 09:29:12
Üdv Mindenkinek !
Szükségem lenne egy kis segítségre. Van egy MK2 mondeóm. Gondoltam kicserélem a féktárcsákat és betéteket. Autó felemel, kerék levesz, féknyereg levesz,
fékbetét kiszed. Utána leakartam venni a féktárcsát de nem jön le. Van valakinek ötlete miért nem ?
Előre is köszönöm a válaszokat !
Szia
Saját tapasztalatom tudom elmondani erről.
Próbálkoztunk mindenféle rozsdamaró + egyéb vegyi agyagok, siker nulla!
Jött a második megoldás kicsit agresszív beavatkozás de működött, jóóó nagy kalapács és addig ütöda tárcsát amig darabokba nem jön le , ettől még a többi része ott marad de a nagyobb része lejött , most jön a Flex + vágókorong amivel több helyen majdnem teljesen átvágod , és akkor jöhet a kalapács meg a vágó és addig ütögeted amíg a maradék szintén darabokba nem jön le.
Nekem csak így sikerült, de ha valakinek ment máshogy én is szívesen meghallgatom hogy hogyan.
Naplózva
zoller
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #117 Dátum:
2010.05.08 szombat, 10:05:17 »
Ha az elsőrő van szó, és már jó régen rajta van, akkor van egy autószerelő ismerősöm által ajánott és bevált módszer. Kormány kiteker, féktárcsát forgat, kalapácssa határozottan ütöget. Ha össze van gyógyuva, ez a megodás. És álítólag nem is fetétlenül egy darabban jön le. Nekem lejött.
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #118 Dátum:
2010.05.08 szombat, 15:00:49 »
Üdv Mondeosok!
Mi haverom kocsiján (igaz, az egy Sierra) tornásztunk kicsit emiatt, csak az volt a gond, hogy úgy kellett leszedni a tárcsát, hogy vissza is lehessen rakni. Melegítettük, míg dög forró nem lett, aztán kesztyű, kalapács, körbeforgatás közben óvatosan ütögettük, végül megadta magát. Persze, előtte mi is befújkodtuk mindenféle lónyállal, hátha segít, de a büdösön kívül nem volt más eredménye.
Naplózva
nyufi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #119 Dátum:
2010.05.13 csütörtök, 21:16:20 »
Idézetet írta: nyufi - 2010.05.08 szombat, 09:29:12
Üdv Mindenkinek !
Szükségem lenne egy kis segítségre. Van egy MK2 mondeóm. Gondoltam kicserélem a féktárcsákat és betéteket. Autó felemel, kerék levesz, féknyereg levesz,
fékbetét kiszed. Utána leakartam venni a féktárcsát de nem jön le. Van valakinek ötlete miért nem ?
Előre is köszönöm a válaszokat !
Mivel leszedni nem tudtam elvittem egy futóműveshez. Szegénykém oldalanként 20 percig ütötte egy rettentő Samuval, mire megadta magát a féktárcsa és leugrott mind a kettő. Már fent figyelnek a újak. Az ötleteket mindenkinek köszönöm !
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2005 2.0 benzines, ferdehátú
Tomszy
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #120 Dátum:
2010.05.16 vasárnap, 12:12:28 »
Sziasztok, végigolvastam a fórumot. ABS-emmel van probléma, volt már egy ilyen kérdés, de válasz nem érkezett rá sajnos. A hiba a következő:
Autó beindítás után ha elindulok hangos nyikorgás érkezik az ABS felől, pár sec-ig tart. Fékezésnél ha blokkoltatom a kerekeket szintén fellép a hang, nagyon idegesítő. Mi lehet a probléma?
Köszi
Naplózva
Dan
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 31
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #121 Dátum:
2010.05.16 vasárnap, 16:20:24 »
Üdv mindenkinek!
Dízel Mk2-es kombim van. Lassan eljön az idő a hátsó fékek felújítására. Olvastam itt a hátsó fékdob tárcsásításáról. Mi kell hozzá?
Elég egy pár tárcsa, 1 pár kombi féknyereg, új fékcső, kézifék-kötél? Vagy egyebek is kellenek, mondjuk hátsó agy, vagy ilyesmi?
Köszi.
-Dan.-
Naplózva
Evo
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #122 Dátum:
2010.05.18 kedd, 20:35:17 »
Hali Tisztelt Nagyérdemű!
Olyan problémával ki találkozott már, hogy gyorsításnál néha be-bevillan az ABS visszajelző.
Fékolaj szint lehet probléma? Max. és min. között van, de erősebben stagnál a min. felé.
Mi a lehetséges ok?
Naplózva
avibus
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #123 Dátum:
2010.05.19 szerda, 15:07:41 »
:help:Üdv mindenkinek! Mondeo II-es kombi 1998-as évjárathoz keresek jobb hátsó bontott féknyerget. köszönet előre is!
Naplózva
Mobidik
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1941
MK II 1,8 TD.
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #124 Dátum:
2010.05.23 vasárnap, 12:50:48 »
Idézetet írta: Evo - 2010.05.18 kedd, 20:35:17
Hali Tisztelt Nagyérdemű!
Olyan problémával ki találkozott már, hogy gyorsításnál néha be-bevillan az ABS visszajelző.
Fékolaj szint lehet probléma? Max. és min. között van, de erősebben stagnál a min. felé.
Mi a lehetséges ok?
Tölcs fel maxig, és ha továbbra is megmaradt a probléma, lehet tovább keresni.
Ha megszünt, kehet örvendeni.
Naplózva
Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
yooccoo
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #125 Dátum:
2010.05.23 vasárnap, 14:33:26 »
Idézetet írta: avibus - 2010.05.19 szerda, 15:07:41
:help:Üdv mindenkinek! Mondeo II-es kombi 1998-as évjárathoz keresek jobb hátsó bontott féknyerget. köszönet előre is!
ha jól emlékszem, talán Spanner kínál komplett hátsó futóművet
Naplózva
frakel
Vendég
Válasz: MK2 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #126 Dátum:
2010.06.17 csütörtök, 09:15:29 »
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. MK II 1.8 TD Mondeom hétfő óta világit az ABS és a fékvisszajező lámpája. 2 napig még elindulás után 2-3 perc mulva elaludtak a visszajelzők, megálláskor újra elkezdtek égni, de szerdától már folyamatosan égnek. Végigolvastam a forumot megoldások után, akksisaruk éjszakára levettem, csatlakozok elől-hátul wd-vel befújtam, fék és kormányszervo olaj ellenőrzés megcsináltam (maximumon mindkettő)
Szakszervízvbe csak végső esetben vinném, mivel annyi pénzem nincs.
Tudnátok valami ötletet adni, hogy mit tudnék én még megnézni?
Előre is köszönök minden segítséget!
«
Utoljára szerkesztve: 2010.06.18 péntek, 11:41:35 írta frakel
»
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #127 Dátum:
2010.07.07 szerda, 11:45:27 »
Idézetet írta: Flash76 - 2010.05.08 szombat, 10:04:13
Szia
Saját tapasztalatom tudom elmondani erről.
Próbálkoztunk mindenféle rozsdamaró + egyéb vegyi agyagok, siker nulla!
Jött a második megoldás kicsit agresszív beavatkozás de működött, jóóó nagy kalapács és addig ütöda tárcsát amig darabokba nem jön le , ettől még a többi része ott marad de a nagyobb része lejött , most jön a Flex + vágókorong amivel több helyen majdnem teljesen átvágod , és akkor jöhet a kalapács meg a vágó és addig ütögeted amíg a maradék szintén darabokba nem jön le.
Nekem csak így sikerült, de ha valakinek ment máshogy én is szívesen meghallgatom hogy hogyan.
Jujj a barbár mindenit. Flex?
Megvan ennek a technikája: 1kg-os, vagy nagyobb kalapács kell. A tárcsa közepének (agy) felső részét kell ütni. 1 nagy ütés, tárcsa elforgatása 180 fokkal, aztán ugyanezt 2x-3x, majd 1 nagy ütés és tárcsa elforgatása 90 fokkal és ezt még 4x-5x megismételni 90 fokonként. (üt-forgat-üt-forgat)
Utána tárcsa belső részére 2 nagy ütés alul és felül. Ezután egy nagy ütés belülről bárhová a tárcsára és már repül is egy darabban a tárcsa.
Naplózva
jimvincent
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #128 Dátum:
2010.07.18 vasárnap, 08:15:58 »
Féktárcsa ügyében csak annyira vagyok otthon, hogy nekem hála a teremtőnek egyszerűen lejött. Ami apropója volt a levételének az az, hogy a bal hátsó fékdugattyú szorult egyszer, azt pucolással és javítókészlettel megoldottuk.
Most a másik oldalon melegedett be betyáros módon, de igazából mindegyik kerék meleg. Tette azt otthontól 100 km.-re. Kerék le, befújkáltam és utána nem volt nagy gond, hazamentem vele. Kérdésem az, hogy valahol az ABS megtisztítását is írta valaki, lehet, hogy nekem ez csinálja a grimbuszt? Sokat is eszik, nomeg mintha fognának a fékek a kelleténél jobban, csak egy-egy néha megragad.
Naplózva
Attesz
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #129 Dátum:
2010.07.23 péntek, 19:32:57 »
Sziasztok van egy Mondeo 2-em 2000.08-havi 1.8i glx kicseréltük a hátso fékbetétet de a kézifékem nemigazán lett jobb és nem találjuk,hogy hol kel beállitani valaki tudna segiteni?
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #130 Dátum:
2010.07.23 péntek, 22:20:06 »
Idézetet írta: Attesz - 2010.07.23 péntek, 19:32:57
Sziasztok van egy Mondeo 2-em 2000.08-havi 1.8i glx kicseréltük a hátso fékbetétet de a kézifékem nemigazán lett jobb és nem találjuk,hogy hol kel beállitani valaki tudna segiteni?
Üdv!
Úgy tudom (úgy mondták), hogy a kézifékkötél önbeálló, ha nem működik jól, akkor csere. Nekem Mk II 1998-as van. Még nem kellett cserélnem.
Naplózva
jancsika69
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #131 Dátum:
2010.11.09 kedd, 20:32:01 »
Üdv! Adott egy MkII 97 es Ford Mondeo limuzin. Nem jó a kézifékem, nem fog semmit. Szerintetek hogy kezdjek neki a hiba kiküszöbölésére?
Naplózva
Attesz
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #132 Dátum:
2010.11.10 szerda, 07:29:42 »
Köszi a segítséget
Naplózva
Nyiri
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #133 Dátum:
2010.11.10 szerda, 08:09:08 »
Idézetet írta: jancsika69 - 2010.11.09 kedd, 20:32:01
Üdv! Adott egy MkII 97 es Ford Mondeo limuzin. Nem jó a kézifékem, nem fog semmit. Szerintetek hogy kezdjek neki a hiba kiküszöbölésére?
Talán kézifékkötél. Berohadt, elszakadt. Mivel elég szabadon van és fém simán elhasználódik és korrodál.
Naplózva
astor72
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #134 Dátum:
2010.11.10 szerda, 10:53:03 »
Idézetet írta: jancsika69 - 2010.11.09 kedd, 20:32:01
Üdv! Adott egy MkII 97 es Ford Mondeo limuzin. Nem jó a kézifékem, nem fog semmit. Szerintetek hogy kezdjek neki a hiba kiküszöbölésére?
a kézifék kar önbeállója is lehet beragadva.
Naplózva
jancsika69
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #135 Dátum:
2010.11.11 csütörtök, 18:10:12 »
Idézetet írta: astor72 - 2010.11.10 szerda, 10:53:03
a kézifék kar önbeállója is lehet beragadva.
Azt hol találom meg, vagy hogy tudom a kézifék körüli burkot felvenni, hogy lássak be oda?
Naplózva
astor72
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #136 Dátum:
2010.11.11 csütörtök, 20:08:16 »
Idézetet írta: jancsika69 - 2010.11.11 csütörtök, 18:10:12
Azt hol találom meg, vagy hogy tudom a kézifék körüli burkot felvenni, hogy lássak be oda?
a kardánboxot is ki kell kapni. a könyöklőben van 3 csavar a hamutaró két oldalán egy-egy és a box előre nyúló részén 2-2 csavar. ha ezeket kiszedted, a hamutartót kihúzod, onnan ki tudod pattintani a váltószoknyát. kézifékkart felhúzod amennyire tudod, aztán mehet a bűvészkedés...
Naplózva
jancsika69
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #137 Dátum:
2010.11.11 csütörtök, 20:24:03 »
Idézetet írta: astor72 - 2010.11.11 csütörtök, 20:08:16
a kardánboxot is ki kell kapni. a könyöklőben van 3 csavar a hamutaró két oldalán egy-egy és a box előre nyúló részén 2-2 csavar. ha ezeket kiszedted, a hamutartót kihúzod, onnan ki tudod pattintani a váltószoknyát. kézifékkart felhúzod amennyire tudod, aztán mehet a bűvészkedés...
köszönöm, holnap megprobálom!
Naplózva
mobe
Vendég
Fék, ABS
«
Új hozzászólás #138 Dátum:
2010.11.12 péntek, 20:44:02 »
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni! Következő jelenség tapasztalható, fékezéskor az autó teljesen berázkódik. 80tól kezdi, majd mikor 60ra lassul már a műszerfalon elhelyezett tárgyak is lepotyognak. A első futómű a közelmúltban került felújításra, többek között az említett hiba jelenség miatt. Ki lettek cserélve a fékbetétek, a szilentek, a kutyacsontok, valamint akkor fel lett szabályozva a féktárcsa is. A hiba jelenség elmúlt egy kis időre, kb. 2000 km után újra elő jött. ezek után új féktárcsa került beszerelésre. A fékdugattyúkat megjárattam. A hiba megint elmúlt, majd ezek után kezdtünk mindent elölről, fékezéskor majdnem szét esik az autó. Most már lövésem sincs! Valami tanács jól jönne! Köszönettel MB.
Naplózva
astor72
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #139 Dátum:
2010.11.12 péntek, 21:17:48 »
Idézetet írta: mobe - 2010.11.12 péntek, 20:44:02
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni! Következő jelenség tapasztalható, fékezéskor az autó teljesen berázkódik. 80tól kezdi, majd mikor 60ra lassul már a műszerfalon elhelyezett tárgyak is lepotyognak. A első futómű a közelmúltban került felújításra, többek között az említett hiba jelenség miatt. Ki lettek cserélve a fékbetétek, a szilentek, a kutyacsontok, valamint akkor fel lett szabályozva a féktárcsa is. A hiba jelenség elmúlt egy kis időre, kb. 2000 km után újra elő jött. ezek után új féktárcsa került beszerelésre. A fékdugattyúkat megjárattam. A hiba megint elmúlt, majd ezek után kezdtünk mindent elölről, fékezéskor majdnem szét esik az autó. Most már lövésem sincs! Valami tanács jól jönne! Köszönettel MB.
a megvetemedett féktárcsát teljesen fölösleges szabályoztatni, mert csak ideig-óráig lesz jó. az anyag szerkezete is megváltozik, ezért a hullámossága visszatér.
tipikus hiba féktárcsa cserénél, ha a tárcsa felfekvési területét az agyon nem takarítják le tisztességesen. így nem fekszik fel rendesen a tárcsa és félrekopik.
megnézném még a féknyergek rögzítőpontjait. lehet naív felvetés, de lehet, hogy ki van lazulva a csavarja... így elsőre ennyi jutott eszembe..
Naplózva
jancsika69
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #140 Dátum:
2010.11.13 szombat, 13:33:49 »
Leszereltem ma a két hátsó tambult, alatta amit találtam a két feradoból mind két felől a kéziféké el van kopva elégé, ha bár nem értek hozzá. Az a feradó amelyikre a kézifék kábel rá megy azon 3 mm es ferado van , a másik félíven pedig 5 mm. A hátsó jobb kézifékkábel be van ragadva, ha felhúzom és vissza engedem úgy marad, a másik tökéletesen mükszik. Az önbeállót nem kaptam sehol, hogy szemügyre vegyem. Most nem tudom, hogyan tovább, hogy a kézifékemet a halálból visszahozzam, hogy valami keveset legalább fogjon... Valami ötletetek?
Naplózva
jancsika69
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #141 Dátum:
2010.11.15 hétfő, 09:42:55 »
megtudná valaki mondani. Hogy a hátsó kézifék kábel külön van a jobb a baltól vagy egybe van kötve?
Naplózva
Zseby
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 591
0620/938-9837
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #142 Dátum:
2010.11.16 kedd, 20:50:23 »
Idézetet írta: jancsika69 - 2010.11.15 hétfő, 09:42:55
megtudná valaki mondani. Hogy a hátsó kézifék kábel külön van a jobb a baltól vagy egybe van kötve?
Szia!!
Külön van 2 kábal
Naplózva
MK4 2011.11 2.0 TDci Titanium
Pethy_V6
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #143 Dátum:
2010.11.30 kedd, 14:19:08 »
Halihó!
Srácok, van egy zsír új fékbetétszettem előre, a Bárdiból, Mintex márkájú, újonnan 11.000Ft, csak most csak nektek (ha kell vkinek) 6500.-ért odaadom....
Nah valaki???
30/831-6011
Naplózva
oldsaman
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #144 Dátum:
2010.12.02 csütörtök, 15:37:56 »
Szervusztok .
Jó állapot-e , ha fékezek , talán 2 cm-t ha nyomok , mintha satuzni akarnék . Igaz ma vettem , nem ismerem még , de ABS ilyen ? Vagy betetét csere kell ? Vagy szervíz ? Előre is köszi a válaszokat .
Naplózva
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #145 Dátum:
2010.12.02 csütörtök, 15:42:08 »
Idézetet írta: oldsaman - 2010.12.02 csütörtök, 15:37:56
Szervusztok .
Jó állapot-e , ha fékezek , talán 2 cm-t ha nyomok , mintha satuzni akarnék . Igaz ma vettem , nem ismerem még , de ABS ilyen ? Vagy betetét csere kell ? Vagy szervíz ? Előre is köszi a válaszokat .
hát vagy újak a betétek és/vagy tárcsák vagy nyári gumi van fent még mindig avagy mindkettő. (vagy havon vagy jégen fékeztél)
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
oldsaman
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #146 Dátum:
2010.12.02 csütörtök, 15:48:13 »
Idézetet írta: Isu - 2010.12.02 csütörtök, 15:42:08
hát vagy újak a betétek és/vagy tárcsák vagy nyári gumi van fent még mindig avagy mindkettő. (vagy havon vagy jégen fékeztél)
Köszi , pontosabban írom , nem satuzva áll meg , hanem mintha padlóig nyomnám a pedált , hirtelen gyors lassulás . Egyébként télik a gumik , és hómentes részen . Lehet akkor semmi baja ?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #147 Dátum:
2010.12.02 csütörtök, 15:51:51 »
Idézetet írta: oldsaman - 2010.12.02 csütörtök, 15:48:13
Köszi , pontosabban írom , nem satuzva áll meg , hanem mintha padlóig nyomnám a pedált , hirtelen gyors lassulás . Egyébként télik a gumik , és hómentes részen . Lehet akkor semmi baja ?
ha az abs működik, akkor kerregő hangot hallasz és "rugdossa" a lábad a pedálon keresztül.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
oldsaman
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #148 Dátum:
2010.12.02 csütörtök, 15:54:33 »
Idézetet írta: astor72 - 2010.12.02 csütörtök, 15:51:51
ha az abs működik, akkor kerregő hangot hallasz és "rugdossa" a lábad a pedálon keresztül.
Hang nem volt , nem rugdosott , de kb 30-40-el mentem , ma ez volt a csúcs sebességem
Akkor lehet szervíz lesz , köszi .
Naplózva
TZS
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1410
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #149 Dátum:
2010.12.02 csütörtök, 15:57:42 »
Idézetet írta: oldsaman - 2010.12.02 csütörtök, 15:54:33
Hang nem volt , nem rugdosott , de kb 30-40-el mentem , ma ez volt a csúcs sebességem
Akkor lehet szervíz lesz , köszi .
Akkor padlózd le a fékpedált, hogy csússzon a kerék, lesz ott rugdosás.
Naplózva
2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC
"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Oldalak:
1
2
[
3
]
4
5
6
7
8
9
10
...
27
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ