Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:15:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS  (Megtekintve 625873 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #600 Dátum: 2012.08.15 szerda, 02:49:24 »

Én meg inkább pont a fordítottja

Szóval ABS OFF és Téligumi ON?  vigyor3
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #601 Dátum: 2012.08.15 szerda, 08:02:57 »

Eddig 11 autó fordult meg a kezem közt hosszabb-rövidebb időre. De a amiket a legtöbb ideig vezettem azok mind ABS nélküliek voltak egészen mostanáig. Lehetséges hogy csak a mondinak van a legjobb féke az eddigiek közül és beleivódott az agyamba hogy ABS = jó fék.  Smiley

Az igazán jó fék nem kizárólag ABS-es, hanem intelligens. Úgy néz ki, hogy vészféknél figyeli a kormányelfordulás szögjeladót is. Ha egyenesben van a kormány, nem rángatod jobbra-balra, akkor nyilván minél hamarabb megállni akarsz és nem kikerülni. Ezért ilyenkor nem aktiválja az ABS-t, hagyja csúszni a kerekeket ezzel csökkentve a fékutat.
Ha rángatod közben a kormányt, mert ki is akarod kerülni az akadályt, akkor impulzust kap a kormányelfordulás jeladótól és aktiválja az ABS-t.

Az említett jeladó ott van az ESP-s kocsikban, csak használni kellene.

Erre lehet mondani, hogy "de mi van akkor, ha ki akarom kerülni, de ijedtemben elfelejtem tekerni a kormányt"? Akkor az van, hogy hülye vagy és ABS-szel amúgy is gyorsabban csattansz be, mint anélkül. hehe
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #602 Dátum: 2012.08.15 szerda, 08:13:57 »

Szóval ABS OFF és Téligumi ON?  vigyor3
Igen
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #603 Dátum: 2012.08.24 péntek, 13:46:14 »

Az igazán jó fék nem kizárólag ABS-es, hanem intelligens. Úgy néz ki, hogy vészféknél figyeli a kormányelfordulás szögjeladót is. Ha egyenesben van a kormány, nem rángatod jobbra-balra, akkor nyilván minél hamarabb megállni akarsz és nem kikerülni. Ezért ilyenkor nem aktiválja az ABS-t, hagyja csúszni a kerekeket ezzel csökkentve a fékutat.
Ha rángatod közben a kormányt, mert ki is akarod kerülni az akadályt, akkor impulzust kap a kormányelfordulás jeladótól és aktiválja az ABS-t.

Az említett jeladó ott van az ESP-s kocsikban, csak használni kellene.

Erre lehet mondani, hogy "de mi van akkor, ha ki akarom kerülni, de ijedtemben elfelejtem tekerni a kormányt"? Akkor az van, hogy hülye vagy és ABS-szel amúgy is gyorsabban csattansz be, mint anélkül. hehe

Igen, az ESP jó dolog. Magam is tapasztaltam, anno, Tourannal, hatalmas hóban, a pályán szlalomoztam a bebicskázott kamionok között, meg (csúnyán), de a külső sávban húztam el a többiek mellett, ahol még nagyabb hó volt. Annyit szegény ESP nem szólt bele a fékezésekbe, stabilitásba, egész életében, tuti. Wink (kicsit öngyilkos mutatvány volt 90-120 között menni akkor, főleg, hogy majd minden 3. kútnál meg kellett állnom leszedni a kb. 25 cm-s havat a hátsó ablakról... Grin de élmény volt csúszkálni, természetesen vigyáztam a többi közlekedőre Smiley )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #604 Dátum: 2012.08.24 péntek, 14:07:41 »

Nem vagyok a híve de jó ha van. Tudnék nélküle élni ahogy eddig is de megkönnyíti a vészhelyzetben való korrigálást (ez igaz a téli gumira is Wink). Szerintem nagyon jó találmány, ABS nélküli kocsiban megtalálni azt a pontot hogy a legjobb fékerőd legyen a kerekek blokkolása nélkül azért megerőltető, és vészhelyzetben a legtöbb ember csak benyomja a féket amég csak tudja és csak csúszik a végzete felé és reménykedik hogy megáll. Ellenben az ABS-es autóban csak a kormányzásra kell koncentrálni mert a fékezést az autó végzi, még egy olyan embernek is jobbak az esélyei aki nem igazán jó sofőr. Nyilván benne van a pakliban a fékút megnövekedése, de ugye valamit valamiért.

Eddig 11 autó fordult meg a kezem közt hosszabb-rövidebb időre. De a amiket a legtöbb ideig vezettem azok mind ABS nélküliek voltak egészen mostanáig. Lehetséges hogy csak a mondinak van a legjobb féke az eddigiek közül és beleivódott az agyamba hogy ABS = jó fék.  Smiley

A téli gumi témát meg szerintem kiveséztük teljesen. Amennyit én használom a kocsit télen arra fölösleges.

Ha csak egyszer mész ki nyári gumival télen hóban a közútra már az is veszélyeztetésnek számít, hiába jó az ABS, ha a gumi szart se visz át az utra a fékerőből! Max 3-szor olyan hosszú lesz a fékutad és nyári gumival hóban aztán kormányozhatsz! wave
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #605 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 06:12:43 »

Meg tudja valaki mondani, hogy konkrétan hol van rajta az abs vezérlő egységen az a sorozatszám, ami azt a bizonyos betűvégződést tartalmazza, ami a leglényegesebb? Van nálam egy pici kamera, és megnézném, hátha teljes kiszerelés nélkül le tudnám olvasni az enyémet. Kellene egy kép, vagy valami konkrét hely, pozíció, merre keressem. Nem kéne szétszedni az egész autót, hogy meglássam, milyen kell.
Ama alulról látható, az nem elég a beazonosításhoz.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #606 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 07:16:34 »

Meg tudja valaki mondani, hogy konkrétan hol van rajta az abs vezérlő egységen az a sorozatszám, ami azt a bizonyos betűvégződést tartalmazza, ami a leglényegesebb? Van nálam egy pici kamera, és megnézném, hátha teljes kiszerelés nélkül le tudnám olvasni az enyémet. Kellene egy kép, vagy valami konkrét hely, pozíció, merre keressem. Nem kéne szétszedni az egész autót, hogy meglássam, milyen kell.
Ama alulról látható, az nem elég a beazonosításhoz.
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Mondeo-ST-24-mk2-2-5-ABS-brake-pump-hydraulic-controller-/271033525189?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f1adb63c5
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #607 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 09:00:42 »

Az a baj, az enyém egyáltalán nem így néz ki.

Ilyen:
http://s14.postimage.org/hggq8wn4x/ABS.jpg
http://s11.postimage.org/52wpwagdf/ABS_Blokk.jpg
http://s16.postimage.org/tbdqrzr9x/ABS_98bg_2c285_dc.jpg

Egy teleszkópos, gégecsöves kamerával körbenézve nem találtam rajta más cimkét, csak azt, amin ez a szám volt ráírva:
256 863 551241
Másik cimkét nem látok. Pedig valami olyasmi kéne, hogy : 98BG-2C285DC például.

??
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #608 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 11:40:03 »

Az a baj, az enyém egyáltalán nem így néz ki.

Ilyen:
http://s14.postimage.org/hggq8wn4x/ABS.jpg
http://s11.postimage.org/52wpwagdf/ABS_Blokk.jpg
http://s16.postimage.org/tbdqrzr9x/ABS_98bg_2c285_dc.jpg

Egy teleszkópos, gégecsöves kamerával körbenézve nem találtam rajta más cimkét, csak azt, amin ez a szám volt ráírva:
256 863 551241
Másik cimkét nem látok. Pedig valami olyasmi kéne, hogy : 98BG-2C285DC például.

??

Van 2db V6 tömböm is. Délutánra megnézem a számait.   Wink
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #609 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 12:40:44 »

Van 2db V6 tömböm is. Délutánra megnézem a számait.   Wink
Nagyon meg lennék lepve, ha DC végű lenne közte. De ha van, stopi stopi!
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #610 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 12:41:58 »

Nagyon meg lennék lepve, ha DC végű lenne közte. De ha van, stopi stopi!

Miért? Ennyire speckó a DC végű?
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #611 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 12:44:25 »

Miért? Ennyire speckó a DC végű?
Ne kérdezz semmit, nézd meg, add el nekem, aztán megmondom! nyes 2funny
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #612 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 12:51:43 »

Miért? Ennyire speckó a DC végű?
Azért, mert az MK II ben ez az utolsó kipörgésgátlós ABS fejlesztés és az összes szxar.   szomoru1
Ha 98 előtti autókból származnak amik neked vannak, akkor tuti, hogy nem DC végződésűek, ha 98 utániak, akkor van rá esély, én is régóta ilyent keresgélek sajnos. wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.30 csütörtök, 12:58:19 írta Kusti1 » Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #613 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 12:58:08 »

Azért, mert az MK II ben ez az utolsó kipörgésgátlós ABS fejlesztés és az összes szxar. wave
Most miért kellett elmondani, oda a poén.

Egyébként tényleg szxar mind, láttam már egy párat, de mind olyan. De hátha van egy kivétel!!??
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #614 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 12:59:55 »

Most miért kellett elmondani, oda a poén.

Egyébként tényleg szxar mind, láttam már egy párat, de mind olyan. De hátha van egy kivétel!!??
Mert ez sajnos nem nagyon poénos. wave
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #615 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 13:07:43 »

Mert ez sajnos nem nagyon poénos. wave
Végül is én is csak kínomban "nevetek" rajta, a tény az tényleg nem poénos. De azért ne siránkozzunk, az autó az jó!
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #616 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 13:13:41 »

Végül is én is csak kínomban "nevetek" rajta, a tény az tényleg nem poénos. De azért ne siránkozzunk, az autó az jó!
Mondjuk engem nem nagyon hat meg az ABS + a kipörgésgátló hiánya sem, sajnos az RS-n zúztam le az első lököst, mert az ABS által megnövelt fékút rövid lett, az a néhány cm volt a hunyó, amivel az ABS megnövelte a fékutamat, előtte sem voltam ABS párti, mert a versenyatómban sem volt és mégis tudtam nagyokat autózni, mert a lábamban van az ABS. hehe
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #617 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 13:22:14 »

Az a baj, az enyém egyáltalán nem így néz ki.

Ilyen:
http://s14.postimage.org/hggq8wn4x/ABS.jpg
http://s11.postimage.org/52wpwagdf/ABS_Blokk.jpg
http://s16.postimage.org/tbdqrzr9x/ABS_98bg_2c285_dc.jpg

Egy teleszkópos, gégecsöves kamerával körbenézve nem találtam rajta más cimkét, csak azt, amin ez a szám volt ráírva:
256 863 551241
Másik cimkét nem látok. Pedig valami olyasmi kéne, hogy : 98BG-2C285DC például.

??
Ne címkét keressetek, mert a harmadik képen látható, ahol a fékcsövek csatlakoznak a két aluminium felület csatlakozásánál a fékcsöves tömbön van beütve a fémbe a számsor.
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #618 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 13:28:48 »

Azért, mert az MK II ben ez az utolsó kipörgésgátlós ABS fejlesztés és az összes szxar.   szomoru1
Ha 98 előtti autókból származnak amik neked vannak, akkor tuti, hogy nem DC végződésűek, ha 98 utániak, akkor van rá esély, én is régóta ilyent keresgélek sajnos. wave


Hát akkor ki se bogarászom őket mert 97-as autóból valók.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #619 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 13:31:33 »

Hát akkor ki se bogarászom őket mert 97-as autóból valók.
Így van, fölösleges lenne.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #620 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 14:05:32 »

Most miért kellett elmondani, oda a poén.

Egyébként tényleg szxar mind, láttam már egy párat, de mind olyan. De hátha van egy kivétel!!??

Van! De mondtam már, hogy nem eladó! eplus2
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #621 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 20:06:16 »

Erről nem derül ki, hogy AA, AC, AD, vagy DC széria. Viszont 1999-es.

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Mondeo-1-8-2000-Mk2-ABS-Pump-28-Day-Warranty-/261073160764?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AMondeo&hash=item3cc92c4a3c#ht_938wt_699
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #622 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 20:12:19 »

CA-s sem jó?

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Mondeo-1-8-2000-Mk2-ABS-Pump-28-Day-Warranty-/261073160764?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AMondeo&hash=item3cc92c4a3c#ht_938wt_699
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #623 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 20:20:46 »

Én tanácstalan vagyok, nem tudom. Csak azt, hogy mindenki azt mondta, csak olyat lehet belerakni, amilyen benne van, mert a többit nem ismeri fel, illetve nem jól kezeli a komputer. Én nem vagyok szakértője, csak szenvedője a dolognak.
Holnap megkérdezem Viktort telefonon. Ő csak tudja!?!?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #624 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 22:44:56 »

Én tanácstalan vagyok, nem tudom. Csak azt, hogy mindenki azt mondta, csak olyat lehet belerakni, amilyen benne van, mert a többit nem ismeri fel, illetve nem jól kezeli a komputer. Én nem vagyok szakértője, csak szenvedője a dolognak.
Holnap megkérdezem Viktort telefonon. Ő csak tudja!?!?
ha csak az a gond, akkor kell cserélni ecu-t is. még mindig olcsóbban kijön, mint ha bolti áron megveszed a dc-st.
beszéld meg (kérd meg szépen vilót) hogy adja el neked az abs vezérlőt. az ecu-val együtt jó áron.
persze ehhez a művelethez az immo rendszer chipje(i) kell(enek).
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.30 csütörtök, 23:33:50 írta astor72 » Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #625 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 23:14:49 »

ha csak az a gond, akkor kell cserélni ecu-t is. még mindig olcsóbban kijön, mint ha bolti áron megveszed a dc-st.
beszéld meg (kérd meg szépen vilót) hogy adja el neked az abs vezérlőt. az evu-val együtt jó áron.
persze ehhez a művelethez az immo rendszer chipje(i) kell(enek).

Hát, én nem tudom. Én rohadt mázlista vagyok, azt tudom. De annak azért igen kicsi volt a valószínűsége, hogy az 1999/11. havi és a 2000/x. havi ECU-m hibátlanul üzemeljen a DC-s ABS vezérlőmmel úgy, hogy utóbbi ECU-höz nem tudom, milyen ABS egység volt gyárilag párosítva. Mert azt már tudom, hogy 97-2000-ig volt AA-s, CA-s és DC-s is. Legalábbis ebay szerint a 99-es és 2000-es évjáratokban sem mindben DC-s van.

Egyáltalán próbálta valaki mondjuk DC-s vezérlőset AA-sra cserélni és biztosan tudjuk, hogy nem jó, vagy ez is le van írva valahol a neten, hogy az nem lesz jau és akkor az úgy van? zavart2
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #626 Dátum: 2012.08.31 péntek, 05:10:39 »

Hát, én nem tudom. Én rohadt mázlista vagyok, azt tudom. De annak azért igen kicsi volt a valószínűsége, hogy az 1999/11. havi és a 2000/x. havi ECU-m hibátlanul üzemeljen a DC-s ABS vezérlőmmel úgy, hogy utóbbi ECU-höz nem tudom, milyen ABS egység volt gyárilag párosítva. Mert azt már tudom, hogy 97-2000-ig volt AA-s, CA-s és DC-s is. Legalábbis ebay szerint a 99-es és 2000-es évjáratokban sem mindben DC-s van.

Egyáltalán próbálta valaki mondjuk DC-s vezérlőset AA-sra cserélni és biztosan tudjuk, hogy nem jó, vagy ez is le van írva valahol a neten, hogy az nem lesz jau és akkor az úgy van? zavart2
Nekem MK2 Krisztián mondta, hogy van neki mindenféle betűjelű vagy két ládával, elküldi bármelyiket, de nem lesz jó. Valakik már próbálkoztak, mindenféle variációval, de csak a DC-s lett jó. Nem az a különbség bennük, hogy a DC az kipörgésgátlós, a többi meg nem? Nem értek hozzá, csak gondolkodom (néha nehezemre esik). Meg tán szerelték BOSCH vezérlővel, meg másmilyennel is, az is másfajta számozású. Meg ugye a fejlesztések miatt változott. Én nem láttam, de tán a csatlakozók sem egyformák.
Ma megkérdezem Viktort, hátha Ő tud segíteni valamilyen tanáccsal, konkrét javaslattal. Ha ez sem segít, akkor marad az égőkivétel, és az óvatosabb fékezés. Végül is a Wartburgban, a Ladában, a Nissanban meg a Sierrában sem volt, mégis itt vagyok. De azért 3 év ABS-es vezetés megmutatta, hogy egyébként egy nagyon jó dolog, de nem helyettesíti az odafigyelést, meg a reakció időt. De ha már van, jó lenne, ha dolgozna. rinya vigyor3
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #627 Dátum: 2012.08.31 péntek, 07:17:22 »

...egy nagyon jó dolog, de nem helyettesíti az odafigyelést, meg a reakció időt...
Ezt beleírjuk a kéménybe korommal. Smiley A számból vetted ki a szót. Wink
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #628 Dátum: 2012.08.31 péntek, 07:24:00 »

Na, akkor merőben változott a helyzet. Reggel még friss fejjel elővettem a kamerát újra, és a jó helyen keresve meg is találtam a számokat az egységen. Ahol Kusti1 írta, ott ezek a számok voltak:
0 265 220 494

Ennek a tömbnek a másik oldalán, ahová a két fékcső megy, ott található a keresett betű-szám kombináció:
98BG-2C285-BC

Vagyis BC jelű az egység.
Elsőre nagy kő esett le a szívemről, aztán az ugrott be, ne örüljek előre, még nem találtam BC-s jelűt.
Tehát a kérdés, ilyen van-e valakinek? nemtudom
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #629 Dátum: 2012.08.31 péntek, 12:37:31 »

Na, akkor merőben változott a helyzet. Reggel még friss fejjel elővettem a kamerát újra, és a jó helyen keresve meg is találtam a számokat az egységen. Ahol Kusti1 írta, ott ezek a számok voltak:
0 265 220 494

Ennek a tömbnek a másik oldalán, ahová a két fékcső megy, ott található a keresett betű-szám kombináció:
98BG-2C285-BC

Vagyis BC jelű az egység.
Elsőre nagy kő esett le a szívemről, aztán az ugrott be, ne örüljek előre, még nem találtam BC-s jelűt.
Tehát a kérdés, ilyen van-e valakinek? nemtudom
Szia!
Bocsika, lehet, hogy rosszul írtam az a Bosch száma. Szerencséd van, szerintem olyant MK2 Krisztiánnál tudsz venni. wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.31 péntek, 12:48:05 írta Kusti1 » Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #630 Dátum: 2012.08.31 péntek, 12:59:12 »

Nekem MK2 Krisztián mondta, hogy van neki mindenféle betűjelű vagy két ládával, elküldi bármelyiket, de nem lesz jó. Valakik már próbálkoztak, mindenféle variációval, de csak a DC-s lett jó. Nem az a különbség bennük, hogy a DC az kipörgésgátlós, a többi meg nem? Nem értek hozzá, csak gondolkodom (néha nehezemre esik). Meg tán szerelték BOSCH vezérlővel, meg másmilyennel is, az is másfajta számozású. Meg ugye a fejlesztések miatt változott. Én nem láttam, de tán a csatlakozók sem egyformák.
Ma megkérdezem Viktort, hátha Ő tud segíteni valamilyen tanáccsal, konkrét javaslattal. Ha ez sem segít, akkor marad az égőkivétel, és az óvatosabb fékezés. Végül is a Wartburgban, a Ladában, a Nissanban meg a Sierrában sem volt, mégis itt vagyok. De azért 3 év ABS-es vezetés megmutatta, hogy egyébként egy nagyon jó dolog, de nem helyettesíti az odafigyelést, meg a reakció időt. De ha már van, jó lenne, ha dolgozna. rinya vigyor3
Hali! Szerintem a BC-s is kipörgésgátlós. Jól pedzed 2 féle gyártmányú ABS-l szerelték az MK II mondeokat, 97 12. 15.-ig volt Bendix MECATRONIC is de a vége felé már csak a Bosch-al, rengeteg verzió van belőle, ránézésre egyformák a Bosch-ok. Viktortól azt kellene megkérdezni, hogy más betű végződésűt lehetséges e felinstallálni, hogy az ECU kommunikáljon vele. wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.31 péntek, 14:12:55 írta Kusti1 » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #631 Dátum: 2012.08.31 péntek, 13:31:13 »

Hali! Szerintem a BC-s is kipörgésgátlós.
szerintem meg meg kellene nézni TIS-ben vagy májkroketben és akkor nem kellene találgatni
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #632 Dátum: 2012.08.31 péntek, 14:11:08 »

szerintem meg meg kellene nézni TIS-ben vagy májkroketben és akkor nem kellene találgatni
Ez nem találgatás, mert én már vettem egy BC-t és kipörgésgátlós!! A DC-s, 98BG 2C285 DC 15/05/98, tehát 98 05.15. után gyártott autókban fordul elő gyárilag.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.31 péntek, 14:15:32 írta Kusti1 » Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #633 Dátum: 2012.08.31 péntek, 15:54:16 »

Már kérdeztem Krisztiántól, de nem volt gépközelben, talán este tud válaszolni. Remélem lesz neki, és akkor ollé, már megy is a csere. Vagy nem. De az biztos.
 vigyor3 nyes
Naplózva
gyurikabmx
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116



E-mail
« Új hozzászólás #634 Dátum: 2012.09.01 szombat, 08:35:22 »

Üdv!

Vettem Vilótól egy hátsó tárcsafékszettet a dízel '98-as kombi mondeomra, csak az a gond hogy nem illeszkednek a rögzítési pontok, valaki csinált már ilyet? Sehogy se lehet összerakni, Valami más is kell az agy/nyereg/tárcsa/betéten kívül?
Naplózva

Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #635 Dátum: 2012.09.01 szombat, 09:34:21 »

Üdv!

Vettem Vilótól egy hátsó tárcsafékszettet a dízel '98-as kombi mondeomra, csak az a gond hogy nem illeszkednek a rögzítési pontok, valaki csinált már ilyet? Sehogy se lehet összerakni, Valami más is kell az agy/nyereg/tárcsa/betéten kívül?
semmi. ja egy légterelő, ami valójában hézagolóként is működik. milyen rögzítés nem jó?



sőt, agy sem kell
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.01 szombat, 10:45:04 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #636 Dátum: 2012.09.01 szombat, 11:12:51 »

Üdv!

Vettem Vilótól egy hátsó tárcsafékszettet a dízel '98-as kombi mondeomra, csak az a gond hogy nem illeszkednek a rögzítési pontok, valaki csinált már ilyet? Sehogy se lehet összerakni, Valami más is kell az agy/nyereg/tárcsa/betéten kívül?
ha kombit vettél, és az is van neked(márpedig azt vehettél csak Vilótól), akkor nem lehet semmi eltérés. még az mk1-el is egyforma. Inlább a szerelővel nem stimmel valami, nem a rögzítési pontokkal. csak le kell csavrozni az agyat(4 csavar), leszedni alóla a dobfék konzolját, és helyette a vékony légterelőt alárakni, majd visszacsavarozni. nyeregnek megvan a helye, 1 csavar összesen. egy délelőtt ki lehet cserélni kényelmesen otthon is
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
gyurikabmx
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116



E-mail
« Új hozzászólás #637 Dátum: 2012.09.01 szombat, 12:44:52 »

[/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

Itt látszik minden szerintem kétes elem, szerintem ezt így lehetetlen összehozni.
Naplózva

Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
gyurikabmx
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116



E-mail
« Új hozzászólás #638 Dátum: 2012.09.01 szombat, 12:46:15 »

ha kombit vettél, és az is van neked(márpedig azt vehettél csak Vilótól), akkor nem lehet semmi eltérés. még az mk1-el is egyforma. Inlább a szerelővel nem stimmel valami, nem a rögzítési pontokkal. csak le kell csavrozni az agyat(4 csavar), leszedni alóla a dobfék konzolját, és helyette a vékony légterelőt alárakni, majd visszacsavarozni. nyeregnek megvan a helye, 1 csavar összesen. egy délelőtt ki lehet cserélni kényelmesen otthon is


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu itt látszik minden
Naplózva

Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #639 Dátum: 2012.09.01 szombat, 13:12:40 »


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu itt látszik minden
csinálj már légyszi egy képet  a hátuljáról!
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #640 Dátum: 2012.09.01 szombat, 13:18:01 »

[/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

Itt látszik minden szerintem kétes elem, szerintem ezt így lehetetlen összehozni.
ja, neked valami különleges csonkállványod van, amin egyben van minden, de azt nem is kell lecserélni egy tárcsásításhoz. nem kell az egész autót átépíteni. szedd le a dobot róla, és rakd át helyette a másikat! de azért egy hátsó kameraállásból is lőjj egy képet légyszi
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #641 Dátum: 2012.09.01 szombat, 13:22:34 »

ja, neked valami különleges csonkállványod van, amin egyben van minden, de azt nem is kell lecserélni egy tárcsásításhoz. nem kell az egész autót átépíteni. szedd le a dobot róla, és rakd át helyette a másikat! de azért egy hátsó kameraállásból is lőjj egy képet légyszi
Tudtommal a kombikat 2 féle hátsó futóművel gyártották ez az egyik és a másik pedig olyan mint a Sierrák és Scorpiók hátsó futóműve.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #642 Dátum: 2012.09.01 szombat, 13:25:33 »

Tudtommal a kombikat 2 féle hátsó futóművel gyártották ez az egyik és a másik pedig olyan mint a Sierrák és Scorpiók hátsó futóműve.
ja, valami rémlik, hogy 97-től ilyen kocsog lemezmegoldás van, de a lényeg, hogy rajta legyen a nyeregnek a furat. egy tárcsafékre átépítéshez nem kell az egész futóművet kicserélni
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #643 Dátum: 2012.09.01 szombat, 13:38:47 »

ja, valami rémlik, hogy 97-től ilyen kocsog lemezmegoldás van, de a lényeg, hogy rajta legyen a nyeregnek a furat. egy tárcsafékre átépítéshez nem kell az egész futóművet kicserélni
Így van, sajnos nincs konkrét infóm arról, hogy a dobfékes féktányérjának és a tárcsafékes porvédő lemezének a felfogatása stimmel e, de a logika azt diktálná, hogy stimmeljen, bár látva a két csonkállványt a fotón, bármi elképzelhető. Látni kellene a hátsó és belső oldalát is a csonkállványoknak.
MK I lépcsőshátu dobfékes hátsó csonkállványom van, de azon nincsen rajt a féknyereg felfogatási pont.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #644 Dátum: 2012.09.01 szombat, 13:44:31 »

Így van, sajnos nincs konkrét infóm arról, hogy a dobfékes féktányérjának és a tárcsafékes porvédő lemezének a felfogatása stimmel e, de a logika azt diktálná, hogy stimmeljen, bár látva a két csonkállványt a fotón, bármi elképzelhető. Látni kellene a hátsó és belső oldalát is a csonkállványoknak.
MK I lépcsőshátu dobfékes hátsó csonkállványom van, de azon nincsen rajt a féknyereg felfogatási pont.
azokon csonkállványt is kellett cserélni(lépcsőshátú, és 5 ajtós)
a 2 csonkállvány ami a fotón van, csak abban különbözik, hogy az egyik öntvény, és külön van rácsavarozva a hosszlengőkar, a másik meg lemez, és egyben van. a többi bekarikázott pont csak látszólag más, ott símán stimmelnek a lengőkarok(pl felül az övén körbeveszi a lemez, az alsón meg egyszerűen előtte van a kereszt lengőkar, és nem átmenő csavarral van felfogatva, hanem az öntvénybe van a menet
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #645 Dátum: 2012.09.01 szombat, 13:56:27 »

Az én 4ajtósomat hogyan lehetne átalakítani, hogy hátul is tárcsa fék legyen, miket kell hozzá megvenni??
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #646 Dátum: 2012.09.01 szombat, 14:00:30 »

azokon csonkállványt is kellett cserélni(lépcsőshátú, és 5 ajtós)
a 2 csonkállvány ami a fotón van, csak abban különbözik, hogy az egyik öntvény, és külön van rácsavarozva a hosszlengőkar, a másik meg lemez, és egyben van. a többi bekarikázott pont csak látszólag más, ott símán stimmelnek a lengőkarok(pl felül az övén körbeveszi a lemez, az alsón meg egyszerűen előtte van a kereszt lengőkar, és nem átmenő csavarral van felfogatva, hanem az öntvénybe van a menet
Láttam a fotót és fordított a dolog, mert a lemez csonkállványhoz kovácsolt lengőkar van az öntvény csonkállványhoz pedig lemez lengőkar stimmel, ez logikus.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #647 Dátum: 2012.09.01 szombat, 14:26:36 »

Láttam a fotót és fordított a dolog, mert a lemez csonkállványhoz kovácsolt lengőkar van az öntvény csonkállványhoz pedig lemez lengőkar stimmel, ez logikus.
mi a fordított? felül mindegyiknél öntvény(vagy kovácsolt) a keresztlengőkar, alul meg lemeznől van a támasztás. ami a rugót tartja, az is egyforma, csak az egyiken külön van a hosszlengőkar, a másikon meg egyben
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.01 szombat, 17:04:55 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #648 Dátum: 2012.09.01 szombat, 17:06:40 »

Az én 4ajtósomat hogyan lehetne átalakítani, hogy hátul is tárcsa fék legyen, miket kell hozzá megvenni??
neked kell a csonkállvány is, meg a többi, ami standard: nyereg, kézifékkötél, gumi fékcső.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
gyurikabmx
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116



E-mail
« Új hozzászólás #649 Dátum: 2012.09.01 szombat, 19:43:31 »

ja, neked valami különleges csonkállványod van, amin egyben van minden, de azt nem is kell lecserélni egy tárcsásításhoz. nem kell az egész autót átépíteni. szedd le a dobot róla, és rakd át helyette a másikat! de azért egy hátsó kameraállásból is lőjj egy képet légyszi

Most fejeztem be, a csonkállvány maradt, a dobfék ment, az tárcsaszettből felhasználtam a féknyerget, a védő lemezt(egyeznek a furatok), tárcsát, betétet. Jónak néz ki, holnap letesztelgetem. Azt hittem, hogy csonkállványostól kell cserélni, nem gondoltam hogy a mostanin is van hely a féknyeregnek nyes . Köszönöm a segítséget, nélkületek meg se próbáltam volna nekiállni. worship . Egyébkéne van egy felesleges csonkaállvány-párom plusz egy pár kerékagyam vigyor3 Köszönet Vilónak a cuccokért!
Naplózva

Mondeo MK2 '98 Ghia 1.8TD Turnier
Oldalak: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.