Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:02:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 743440 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #1550 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 11:20:48 »

Sziasztok!

A következő kérdésem lenne. Egy szervízben cserélték a következő alkatrészeket: 2 első kerék csapágy, jobb oldali lengőkar, balnoldali lengőkar szilentek, stabilizátor pálca mindkét oldalon, stabilizátor rúd szilentek. Pár nap múlva alánéztem az autónak és láttam, hogy a bal oldali lengőkar szilent egyik átmanőcsavarja nem fentről lefelé áll hanem lentről fel és pár mm re van a váltó blokkjától. Visszavittem a szervízbe, hogy az úgy nem jó szerintem, erre azt mondták, hogy így volt benne, lehet hogy gyárilag nem így kellene lennie de mikor odavittem így volt. Kérdésemre, hogy akkor ebből nem lesz baj, azt mondták ha eddig nem volt ezután se lesz valószínűleg. Segítsetek már, hogy annak a csavarnak tényleg úgy kell állnia? Másnál is így áll? Nincs valakinek egy robbantott ábrája egy mk2 első futóművéről? (99-es mk2 5 ajtós benzines) Elhiszem én hogy így könnyebb szerelni mert nem kell leengedni a futóművet, vagyleszedni a váltót, de nem vagyok teljesen meggyőzve. Köszönöm előre is a válaszokat!

Hali!  Bizony úgy van megoldva hogy csak úgy jön ki felfele a csavar ha a segédkeret le van engedve.Na most ilyen korú kocsiknák imád összerohadni a csavar az anyával ami a váznyúlványba van rögzítve.Ha erőltetik az anya el fog forogni belül a vnyúlványban és akkor vágni kell hogy meg lehessen fogni , aztán meg hegeszteni vissza.Ezért rakták fordítva a csavart , az előzőt nyilván levágták és az új így ment be.Az enyémen is pont így van , levágtuk a régit , skf-be vettem csavart önzáró anyával és kész.Biztonsági okokból rakják a csavart felülről hogy ha esetleg eltörne akkor se essen ki és tartson valamennyit.Nekem jó ideje így van semmi gond vele.1.8 td-m van egyébként.Persze lehet hogy a váltón tudsz annyit emelni hogy kiférjen , ezt nem tudom.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.09 csütörtök, 11:23:04 írta ebihal » Naplózva
arpo77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #1551 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 13:08:52 »

Hali!  Bizony úgy van megoldva hogy csak úgy jön ki felfele a csavar ha a segédkeret le van engedve.Na most ilyen korú kocsiknák imád összerohadni a csavar az anyával ami a váznyúlványba van rögzítve.Ha erőltetik az anya el fog forogni belül a vnyúlványban és akkor vágni kell hogy meg lehessen fogni , aztán meg hegeszteni vissza.Ezért rakták fordítva a csavart , az előzőt nyilván levágták és az új így ment be.Az enyémen is pont így van , levágtuk a régit , skf-be vettem csavart önzáró anyával és kész.Biztonsági okokból rakják a csavart felülről hogy ha esetleg eltörne akkor se essen ki és tartson valamennyit.Nekem jó ideje így van semmi gond vele.1.8 td-m van egyébként.Persze lehet hogy a váltón tudsz annyit emelni hogy kiférjen , ezt nem tudom.


Az enyém most így néz ki. https://drive.google.com/folderview?id=1wq3JcVRuxY0DRpFpZcnrTs0eIqAc87RC
Naplózva
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #1552 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 15:05:03 »


Az enyém is , annyi a különbség hogy nekem nem olyan hosszú a csavar és nincs ilyen közel a váltóhoz.Ha úgy érzed hogy beleérne a váltóba akkor kapd ki és vágj le belőle vagy vegyél az skf-be csavart és anyát újat minél keményebbet.Asszem az enyém 10.9-es keménységű.
Naplózva
arpo77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #1553 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 19:10:51 »

Az enyém is , annyi a különbség hogy nekem nem olyan hosszú a csavar és nincs ilyen közel a váltóhoz.Ha úgy érzed hogy beleérne a váltóba akkor kapd ki és vágj le belőle vagy vegyél az skf-be csavart és anyát újat minél keményebbet.Asszem az enyém 10.9-es keménységű.

Köszönöm a válaszokat! Én ezért nem vinném megint szerelőhöz és fizetnék...Mennyi az esély rá, hogy beleérhet valamikor a váltóba? Megmozgattuk és elvileg az nem mozog le-fel ha rugózik a kocsi...Szóval ha ennél nem kerül közelebb a váltóhoz akkor nics gond, nem? Ja pontosan milyen típusú csavar kéne oda, ha mégis oda vetődnék?
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.09 csütörtök, 19:18:02 írta arpo77 » Naplózva
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #1554 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 21:16:40 »

Köszönöm a válaszokat! Én ezért nem vinném megint szerelőhöz és fizetnék...Mennyi az esély rá, hogy beleérhet valamikor a váltóba? Megmozgattuk és elvileg az nem mozog le-fel ha rugózik a kocsi...Szóval ha ennél nem kerül közelebb a váltóhoz akkor nics gond, nem? Ja pontosan milyen típusú csavar kéne oda, ha mégis oda vetődnék?

Ha nem kerül közelebb akkor nyilván nincs gond.Ha a váltótartó bak nem fárad el és nem ereszkedik lejjebb a váltó akkor nem lesz gond.Kivenni nem nagy ügy ezért ne vidd szerelőhöz, csak 1 emelő kell hozzá (vagy 1 haver akinek van aknája de anélkül is megoldható ) kerék le és már oda is férsz.Csavarokhoz nagyon hülye vagyok abban nem tudok segíteni.Én bevittem skf-be amilyen benne volt és mondtam hogy ilyet adjanak a legkeményebb kivitelben , 3 féle hosszúságú csavart vettem mert nem tudtam melyik lesz a tökéletes.De legegyszerűbb flexel kicsit levágni a mostani csavarból ha oda vetődnél hogy nekiállsz.  Cheesy
Naplózva
arpo77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #1555 Dátum: 2017.11.09 csütörtök, 21:44:55 »

Ha nem kerül közelebb akkor nyilván nincs gond.Ha a váltótartó bak nem fárad el és nem ereszkedik lejjebb a váltó akkor nem lesz gond.Kivenni nem nagy ügy ezért ne vidd szerelőhöz, csak 1 emelő kell hozzá (vagy 1 haver akinek van aknája de anélkül is megoldható ) kerék le és már oda is férsz.Csavarokhoz nagyon hülye vagyok abban nem tudok segíteni.Én bevittem skf-be amilyen benne volt és mondtam hogy ilyet adjanak a legkeményebb kivitelben , 3 féle hosszúságú csavart vettem mert nem tudtam melyik lesz a tökéletes.De legegyszerűbb flexel kicsit levágni a mostani csavarból ha oda vetődnél hogy nekiállsz.  Cheesy

Köszi!
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1556 Dátum: 2017.11.10 péntek, 08:33:30 »

Köszönöm a válaszokat! Én ezért nem vinném megint szerelőhöz és fizetnék...Mennyi az esély rá, hogy beleérhet valamikor a váltóba? Megmozgattuk és elvileg az nem mozog le-fel ha rugózik a kocsi...Szóval ha ennél nem kerül közelebb a váltóhoz akkor nics gond, nem? Ja pontosan milyen típusú csavar kéne oda, ha mégis oda vetődnék?

Rugózáskor nem is fog mozogni, annál inkább terhelésváltáskor, azaz amikor a motor hajt, vagy motorfékez. Erősebb kanyarban is billenhet annyit a motor, hogy esetleg beleér A kép alapján eléggé lent van már a váltód, de baloldali bakot, ami ezért leginkább felelős, nem nagyon fogsz találni, csak eredetiben (én legalábbis nem találtam, de ha valaki tud utángyártottat, érdekel)

Csavar pl:
https://cromax.hu/futomu_kormanymu/elso_futomu_alkatreszek/elso_lengokar_alkatreszei/elso_lengokar_rogzito_csavar_ford_4638

Ha vágnál a hosszából, arra vigyázz, hogy legalább három menetnyi maradjon kilógva.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1557 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 15:29:38 »

Uraim!
Lenne egy - lehet triviális - kérdésem.
Létezhet-e, hogy egy nyári keréknél (195/40 16") jelentkező futómű hiba,
a téli keréknél (175/65 16") eltűnjön?
Vagy inkább a kerékben keressem a hibát?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #1558 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 16:37:02 »

Uraim!
Lenne egy - lehet triviális - kérdésem.
Létezhet-e, hogy egy nyári keréknél (195/40 16") jelentkező futómű hiba,
a téli keréknél (175/65 16") eltűnjön?
Vagy inkább a kerékben keressem a hibát?

Ez a kérdésed a múltkori futómű hibával összefügg?Nem sikerült megtalálni mi okozta?
Naplózva
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #1559 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 18:24:24 »

Uraim!
Lenne egy - lehet triviális - kérdésem.
Létezhet-e, hogy egy nyári keréknél (195/40 16") jelentkező futómű hiba,
a téli keréknél (175/65 16") eltűnjön?
Vagy inkább a kerékben keressem a hibát?

Lehet, hogy a nyári gumi sz@r. Szálszakadásos stb. Ha majd vissza kerül a nyári cseréld ki a hátsóval, így kizárhatsz egy hiba lehetőséget.

ui: ha a nyári "kerék" alufelnis, lehet hogy görgőztetni kellene.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1560 Dátum: 2017.11.24 péntek, 08:02:23 »

Ez a kérdésed a múltkori futómű hibával összefügg?Nem sikerült megtalálni mi okozta?

Igen.
Nem sikerült.
Minden oké a rendszerben. Most, hogy feltettem a téli pacskerokat, eltűnt minden hiba.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1561 Dátum: 2017.11.24 péntek, 08:08:18 »

Lehet, hogy a nyári gumi sz@r. Szálszakadásos stb. Ha majd vissza kerül a nyári cseréld ki a hátsóval, így kizárhatsz egy hiba lehetőséget.

ui: ha a nyári "kerék" alufelnis, lehet hogy görgőztetni kellene.

Igen, alufelnis.
Ha már eszembe juttattad!
Le is akarom cserélni a nyári gumikat.
Nem érzem jól magam ezzel. 16" 195/40 Yokohama.
Nekem túl kemény. Most, hogy feltettem a télieket, olyan kellemes hajózós lett az autó.
Ezek 15" 195/65.
Mennyire keskenyre lehet lecserélni a nyáriakat?
Ballonos gumikat szeretnék. A hajózós érzést szeretem, nem a pattogósat.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #1562 Dátum: 2017.11.24 péntek, 09:18:48 »

Igen, alufelnis.
Ha már eszembe juttattad!
Le is akarom cserélni a nyári gumikat.
Nem érzem jól magam ezzel. 16" 195/40 Yokohama.
Nekem túl kemény. Most, hogy feltettem a télieket, olyan kellemes hajózós lett az autó.
Ezek 15" 195/65.
Mennyire keskenyre lehet lecserélni a nyáriakat?
Ballonos gumikat szeretnék. A hajózós érzést szeretem, nem a pattogósat.


Ha a gyári méretet választod, tuti hogy kényelmes lesz  wave Ja és azért nem mindegy a márka sem  wave
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1563 Dátum: 2017.12.20 szerda, 10:43:32 »

Sziasztok!

Mk" kombi első rugóinak az összehúzásához mekkora összehúzó kell szerintetek? Elég a 260 mm-es, vagy inkább a 370 mm-es?
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #1564 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 11:53:02 »

Sziasztok!

Mk" kombi első rugóinak az összehúzásához mekkora összehúzó kell szerintetek? Elég a 260 mm-es, vagy inkább a 370 mm-es?

Az enyém 370-es. Árban majdnem ott voltam, és tökéletes.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1565 Dátum: 2017.12.26 kedd, 19:18:23 »

Az enyém 370-es. Árban majdnem ott voltam, és tökéletes.

Köszi!
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1566 Dátum: 2018.01.16 kedd, 00:06:10 »



Hajlított *rúd* Cheesy Itt a fórumon az adok-veszek topikban nem bomlik valami megfelelő járgány? (Mondjuk ha ST, akkor a sima az nem szerencsés bele, az tény)
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 13:51:57 írta Zsolteey » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
hoffer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #1567 Dátum: 2018.01.16 kedd, 11:32:58 »

1
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 13:45:21 írta Zsolteey » Naplózva

'99 mondeo v6 ghia HDP-034
Ex '84 sierra xr4i
+36209149244
eSTé™
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 487


<<eSTé™>>


E-mail
« Új hozzászólás #1568 Dátum: 2018.01.17 szerda, 15:43:55 »

Hajlított *rúd* Cheesy Itt a fórumon az adok-veszek topikban nem bomlik valami megfelelő járgány? (Mondjuk ha ST, akkor a sima az nem szerencsés bele, az tény)

ennél szerintem nincs különbség a V6 és az ST között , plusz neki ST24 -e van, ami minden futómű alkatrészben 2,5 V6 és nem ST200
Naplózva

Mondeo ST200
K&N,EGR off,300mm front brake discs,Powerflex stabszilent
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1569 Dátum: 2018.04.30 hétfő, 12:02:07 »

Sziasztok!

Az mk2 1,8 td (1998)hátsó futóműve egyezik az mk3 as futóművével?Hallottam olyat hogy csereszabatosak, de szükségem lenne egy megerősítésre, vagy cáfolatra. Ha igen, milyen motorral szerelt Mk3-asokéval egyezik?
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1570 Dátum: 2018.05.01 kedd, 00:16:46 »

Sziasztok!

Az mk2 1,8 td (1998)hátsó futóműve egyezik az mk3 as futóművével?Hallottam olyat hogy csereszabatosak, de szükségem lenne egy megerősítésre, vagy cáfolatra. Ha igen, milyen motorral szerelt Mk3-asokéval egyezik?

Van pár része, ami ugyanaz, pl. az alsó keresztlengőkar, aztán az a babapiskóta formájú, meg a picit kifliforma hajlított darab. De pl. a hosszlengőkar teljesen más. A hátsó futómű (pláne kombinál) ugyanolyan volt szinte mindegyik MK2-nél, csak az ST-nél volt  pár apróság (vastagabb keresztstabilizátor). A 3-asnál hasonló lehet a helyzet. Ami bele tud kavarni a dologba, az a hátsó hajtás az MK2-nél, de annál is csak a kerékagy különbözik a sima változatokhoz képest.
Nézz körül pár alkatrészkereskedő webshopján, szinte mindenhol meg lehet nézni, hogy melyik változatokhoz jó az adott alkatrész. Ahol 1993-2007-et írnak gyártási évnek, na az ugyanaz a két generációnál.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #1571 Dátum: 2018.05.01 kedd, 07:43:09 »

Van pár része, ami ugyanaz, pl. az alsó keresztlengőkar, aztán az a babapiskóta formájú, meg a picit kifliforma hajlított darab. De pl. a hosszlengőkar teljesen más. A hátsó futómű (pláne kombinál) ugyanolyan volt szinte mindegyik MK2-nél, csak az ST-nél volt  pár apróság (vastagabb keresztstabilizátor). A 3-asnál hasonló lehet a helyzet. Ami bele tud kavarni a dologba, az a hátsó hajtás az MK2-nél, de annál is csak a kerékagy különbözik a sima változatokhoz képest.
Nézz körül pár alkatrészkereskedő webshopján, szinte mindenhol meg lehet nézni, hogy melyik változatokhoz jó az adott alkatrész. Ahol 1993-2007-et írnak gyártási évnek, na az ugyanaz a két generációnál.

Köszi!

Akkor keresek mk2-es komplettet..Bár nem könnyű jó állapotút találni..
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1572 Dátum: 2018.06.05 kedd, 08:11:11 »

Uraim!
Első, alsó lengőkar csere - kellő lelkesedéssel - megoldható otthon vagy kell hozzá szaxervíz? A szilentek eléggé hervadtak. Gondolok spéci eszközre, pl présre.
Köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1573 Dátum: 2018.06.05 kedd, 09:20:30 »

Uraim!
Első, alsó lengőkar csere - kellő lelkesedéssel - megoldható otthon vagy kell hozzá szaxervíz? A szilentek eléggé hervadtak. Gondolok spéci eszközre, pl présre.
Köszönöm

Semmi extra, x db csavar ki meg betekergetése után meg lehet oldani. Legyen kényelmes magasságig felbakolva az autó eleje, hogy alulról könnyen hozzáférj, más extra nem kell hozzá. (Feltéve, hogy nem csak a szilenteket, hanem komplett lengőkart cserélsz. Én már csináltam otthon ilyet. Az egyetlen nehézség, hogy van pár elég hülyén hozzáférhető csavar.)
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1574 Dátum: 2018.06.05 kedd, 11:11:55 »

Semmi extra, x db csavar ki meg betekergetése után meg lehet oldani. Legyen kényelmes magasságig felbakolva az autó eleje, hogy alulról könnyen hozzáférj, más extra nem kell hozzá. (Feltéve, hogy nem csak a szilenteket, hanem komplett lengőkart cserélsz. Én már csináltam otthon ilyet. Az egyetlen nehézség, hogy van pár elég hülyén hozzáférhető csavar.)

Aha!
Ha nem az egész lengőkart cserélem, hanem a szilenteket, akkor nem kell prés?
Eddig azt hittem, kompletten kell cserélni, de most így belegondolva, logikusabb, ha a karnak nincs baja, minek cseréljem?
Aknában csinálnám.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #1575 Dátum: 2018.06.05 kedd, 12:14:46 »

Aha!
Ha nem az egész lengőkart cserélem, hanem a szilenteket, akkor nem kell prés?
Eddig azt hittem, kompletten kell cserélni, de most így belegondolva, logikusabb, ha a karnak nincs baja, minek cseréljem?
Aknában csinálnám.
Én úgy emlékszem, hogy a lengőkar csavarját nem fogod tudni kicsavarni felfelé, mert nem lesz hozzá helyed, és emiatt a bölcső csavarját ki kell csvaarni, és leereszteni annyira, hogy kiférjen felül a csavar. Ezt úgy szokták kiküszöbölni, hogy elvágják a csavart, és az újat alulról rakják be, így legközelebb nem kell bölcsőt leereszteni. Persze ha már ezt valaki eljátszotta, akkor ez a felállás lesz kapásból. A szilentekhez viszont prés kell tudtommal.  wave
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1576 Dátum: 2018.06.05 kedd, 12:53:29 »

Én úgy emlékszem, hogy a lengőkar csavarját nem fogod tudni kicsavarni felfelé, mert nem lesz hozzá helyed, és emiatt a bölcső csavarját ki kell csvaarni, és leereszteni annyira, hogy kiférjen felül a csavar. Ezt úgy szokták kiküszöbölni, hogy elvágják a csavart, és az újat alulról rakják be, így legközelebb nem kell bölcsőt leereszteni. Persze ha már ezt valaki eljátszotta, akkor ez a felállás lesz kapásból. A szilentekhez viszont prés kell tudtommal.  wave

Aham.
Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1577 Dátum: 2018.06.05 kedd, 16:29:53 »

Én úgy emlékszem, hogy a lengőkar csavarját nem fogod tudni kicsavarni felfelé, mert nem lesz hozzá helyed, és emiatt a bölcső csavarját ki kell csvaarni, és leereszteni annyira, hogy kiférjen felül a csavar. Ezt úgy szokták kiküszöbölni, hogy elvágják a csavart, és az újat alulról rakják be, így legközelebb nem kell bölcsőt leereszteni. Persze ha már ezt valaki eljátszotta, akkor ez a felállás lesz kapásból. A szilentekhez viszont prés kell tudtommal.  wave

Yepp, szilentekhez mindenképpen kell prés. Viszont.. akkor már érdemes lehet a külső támasztó gömbcsuklót is cserélni, akkor meg már árban a szilentek, meg az majdnem ugyanott van, mint a komplett lengőkar. Már nem rémlik pontosan mi mindent kaptunk szét, de nekem annyira nagyon nem rémlik, hogy a bölcsőt is piszkáltuk volna. Lehet már eleve fordítva volt bent a csavar.. A lefelé fordításnál csak arra kell figyelni, hogy az anya rendesen rá legyen tépve. Ha az lelazul, és leesik, akkor lefelé az egész csavar ki tud jönni, akkor meg semmi nem tartja már a helyén a lengőkart.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #1578 Dátum: 2018.06.05 kedd, 17:25:46 »

Yepp, szilentekhez mindenképpen kell prés. Viszont.. akkor már érdemes lehet a külső támasztó gömbcsuklót is cserélni, akkor meg már árban a szilentek, meg az majdnem ugyanott van, mint a komplett lengőkar. Már nem rémlik pontosan mi mindent kaptunk szét, de nekem annyira nagyon nem rémlik, hogy a bölcsőt is piszkáltuk volna. Lehet már eleve fordítva volt bent a csavar.. A lefelé fordításnál csak arra kell figyelni, hogy az anya rendesen rá legyen tépve. Ha az lelazul, és leesik, akkor lefelé az egész csavar ki tud jönni, akkor meg semmi nem tartja már a helyén a lengőkart.
Pontosan, nekem a szervízben is úgy tették vissza, mert nem mozdult meg a bölcső csavarja, úgyhogy könnyen lehet hogy azért nem kellett bántanotok a bölcsőt.  vigyor3
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #1579 Dátum: 2018.06.05 kedd, 20:53:14 »

Uraim!
Első, alsó lengőkar csere - kellő lelkesedéssel - megoldható otthon vagy kell hozzá szaxervíz? A szilentek eléggé hervadtak. Gondolok spéci eszközre, pl présre.
Köszönöm

Hali! Bár nekem 1.8 td van de ha ugyanolyan a váltó akkor a 4 csavarból csak 1 nem fog kijönni a váltó miatt , az nekem is vágva lett és az új már alulról ment be.De én azt javaslom hagyd a fenébe a szilent cserét főleg prés nélkül és vegyél komplett lengőkart.Meg lehet oldani prés nélkül is...kérdés hogy milyen lesz , nálam a 2. szilent cserénél mikor az újat tettük be és már majdnem jó volt akkor kihullott a másik oldalon , hogy most a szilent volt *** minőségű vagy a lengőkar nyúlt meg...vagy mindkettő fene tudja.....de én ott untam meg a kínlódást és vettem lengőkart.Kovács autónál ha jól néztem a te autódra 6600 ft és benne a fasza szilent meg a gömbtámasz is.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1580 Dátum: 2018.06.06 szerda, 08:06:36 »

Yepp, szilentekhez mindenképpen kell prés. Viszont.. akkor már érdemes lehet a külső támasztó gömbcsuklót is cserélni, akkor meg már árban a szilentek, meg az majdnem ugyanott van, mint a komplett lengőkar. Már nem rémlik pontosan mi mindent kaptunk szét, de nekem annyira nagyon nem rémlik, hogy a bölcsőt is piszkáltuk volna. Lehet már eleve fordítva volt bent a csavar.. A lefelé fordításnál csak arra kell figyelni, hogy az anya rendesen rá legyen tépve. Ha az lelazul, és leesik, akkor lefelé az egész csavar ki tud jönni, akkor meg semmi nem tartja már a helyén a lengőkart.

Köszönöm, figyelek rá.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1581 Dátum: 2018.07.01 vasárnap, 11:23:58 »

Sziasztok.
Van egy olyan,hogy ha megmozditom a kormányt,van egy koppanás. Lengőkarok kompletten cserélve,nem túl rég,lengéscsillapító 3 éve. Lehet hogy a torony csapágy szarakodik? Vagy a kormány gömbfej is lehet? Ha megrángatom a kormányt,semmi hang,de ha áll egy kicsit,és fordítom a kormányt egyből koppan egyet. Mintha a rugó pendülne egyet...  szomoru1
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1582 Dátum: 2018.07.04 szerda, 17:52:41 »

Sziasztok.
Van egy olyan,hogy ha megmozditom a kormányt,van egy koppanás. Lengőkarok kompletten cserélve,nem túl rég,lengéscsillapító 3 éve. Lehet hogy a torony csapágy szarakodik? Vagy a kormány gömbfej is lehet? Ha megrángatom a kormányt,semmi hang,de ha áll egy kicsit,és fordítom a kormányt egyből koppan egyet. Mintha a rugó pendülne egyet...  szomoru1

Sőt,ma kicsit kipofoztam az ablakmosót,és furcsa dolgot vettem észre.  wow1 Az normális,hogy az egyik oldalon el tudom forgatni a felső tányért a tornyon? És látom hogy forog a lengéscsillapító szára is,meg az anya is... A másik oldalon meg bizony fix az egész.  szomoru1 Roll Eyes Most melyik oldal hibás??? Valószinűleg amelyik elforog,mert az koppan is...
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.04 szerda, 18:08:52 írta Hanko77 » Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #1583 Dátum: 2018.07.04 szerda, 19:51:19 »

Sőt,ma kicsit kipofoztam az ablakmosót,és furcsa dolgot vettem észre.  wow1 Az normális,hogy az egyik oldalon el tudom forgatni a felső tányért a tornyon? És látom hogy forog a lengéscsillapító szára is,meg az anya is... A másik oldalon meg bizony fix az egész.  szomoru1 Roll Eyes Most melyik oldal hibás??? Valószinűleg amelyik elforog,mert az koppan is...

Nem kéne elforognia...ott valami gebasz lesz    szomoru1
Járó motornál tekerd ütközésig mindkét irányba a kormányt , a jó toronyszilent nem forog el csak előre hátra billeg szép egyenletesen , a rossz elforog , oldalirányba ugrik hirtelen, billegés közben , vagy kopog pl.

« Utoljára szerkesztve: 2018.07.04 szerda, 20:50:28 írta ebihal » Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1584 Dátum: 2018.07.05 csütörtök, 07:53:21 »

Nem kéne elforognia...ott valami gebasz lesz    szomoru1
Járó motornál tekerd ütközésig mindkét irányba a kormányt , a jó toronyszilent nem forog el csak előre hátra billeg szép egyenletesen , a rossz elforog , oldalirányba ugrik hirtelen, billegés közben , vagy kopog pl.

Tipp: ha van valami nagyon poros felület, ahol ezt meg tudod tenni, akkor ott tedd meg. Sokkal kisebb erő kell úgy a tekergetéshez, kormányszervó nem lesz annyira erőltetve közben Wink
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1585 Dátum: 2018.07.05 csütörtök, 13:30:48 »

Ránéztem. Meglepődtem. Összeraktam.
Mikor elkezdtem letekerni a felső anyát,egyben jött a borító lemezzel (vagy minek hívják) meg az alsó anyával. Úgy össze kontrázódott,hogy elképzelni sem tudom hogy sikerült neki... Meghúztam az alsó anyát,áttekergettem egy poros talajon a kormányt,a lengéscsillapító szára csak előre hátra billegett. Két ismerős szerelő is  cserélt rajta ezt azt,az egyik lengéscsillapítót,még 3 éve,a másik tavaly kerékcsapágyat. (ahhoz mondjuk nem tudom bontotta-e ezt a részt...
Most már inkább amit lehet magamnak csinálok... Így úgy tűnik megspóroltam egy torony szilentet. Egyenlőre... És azóta mentem vele,semmi koppanás.
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #1586 Dátum: 2018.07.05 csütörtök, 13:36:16 »

Ránéztem. Meglepődtem. Összeraktam.
Mikor elkezdtem letekerni a felső anyát,egyben jött a borító lemezzel (vagy minek hívják) meg az alsó anyával. Úgy össze kontrázódott,hogy elképzelni sem tudom hogy sikerült neki... Meghúztam az alsó anyát,áttekergettem egy poros talajon a kormányt,a lengéscsillapító szára csak előre hátra billegett. Két ismerős szerelő is  cserélt rajta ezt azt,az egyik lengéscsillapítót,még 3 éve,a másik tavaly kerékcsapágyat. (ahhoz mondjuk nem tudom bontotta-e ezt a részt...
Most már inkább amit lehet magamnak csinálok... Így úgy tűnik megspóroltam egy torony szilentet. Egyenlőre... És azóta mentem vele,semmi koppanás.

 taps
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1587 Dátum: 2018.07.16 hétfő, 11:16:05 »

Uraim!
Az alsó lengőkarokat cserélném és természetesen rosszul vannak bent a csavarok  exploserderage
Ennek megfelelően le kell engednem a bölcsőt is.
Kérdésem:
"csak" a néhány csavart kell kilazítanom és jön le a bölcső?
Van valami, amit le kell kötni, nehogy letépjem?
Vagyis amit a bölcső tart.
Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #1588 Dátum: 2018.07.16 hétfő, 12:24:46 »

Uraim!
Az alsó lengőkarokat cserélném és természetesen rosszul vannak bent a csavarok  exploserderage
Ennek megfelelően le kell engednem a bölcsőt is.
Kérdésem:
"csak" a néhány csavart kell kilazítanom és jön le a bölcső?
Van valami, amit le kell kötni, nehogy letépjem?
Vagyis amit a bölcső tart.
Köszönöm szépen!

Elméletileg 1 csavar nem jön ki felfele , bal oldalt a váltó miatt.Vágd le és az új csavart alulról tedd be.....a bölcső kilazítása ilyen korú kocsin nagy szívás is lehet ha elforog az anya a váznyúlványban.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1589 Dátum: 2018.07.16 hétfő, 12:37:13 »

Elméletileg 1 csavar nem jön ki felfele , bal oldalt a váltó miatt.Vágd le és az új csavart alulról tedd be.....a bölcső kilazítása ilyen korú kocsin nagy szívás is lehet ha elforog az anya a váznyúlványban.

Ó! Én azt hittem, minden csavar szívás. Még nem néztem meg pontosabban.

Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1590 Dátum: 2018.07.16 hétfő, 15:55:13 »

Ó! Én azt hittem, minden csavar szívás. Még nem néztem meg pontosabban.

Köszönöm szépen!

Plan B: váltót takarítsd el az útból Cheesy Akár a váltó/motortartó bakokat megeresztve, finoman egy emelővel alulról az erőátvitelt enyhén megemelve működhet a dolog.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1591 Dátum: 2018.07.17 kedd, 08:32:18 »

Plan B: váltót takarítsd el az útból Cheesy Akár a váltó/motortartó bakokat megeresztve, finoman egy emelővel alulról az erőátvitelt enyhén megemelve működhet a dolog.

Ez is jó ötlet.
köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1592 Dátum: 2018.07.25 szerda, 14:52:16 »

Uraim!
A féltengely hogy szedhető ki a váltóból?
A külső fele oké, hogy lebontom a kerék dolgait, de a belső fele miként jön ki?
Nem folyik ki a váltó olaj pl?
Köszönöm!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #1593 Dátum: 2018.07.25 szerda, 19:54:06 »

Uraim!
A féltengely hogy szedhető ki a váltóból?
A külső fele oké, hogy lebontom a kerék dolgait, de a belső fele miként jön ki?
Nem folyik ki a váltó olaj pl?
Köszönöm!

Attól függ mennyire és miért akarod szétszedni.Én még teljesen hogy a tengely is kijöjjön nem szedtem szét soha.Olyan volt a jobb oldalt hogy féltengely csukló csere közben a belső csuklónál szétcsúszott és nem bírtuk visszarakni mert a 3 csonk közül 2-ről lejött a csapágy-korong  , pontosan nem tudom hogy hívják.Levágtuk a gumiharang nagyobb bilincsét és szépen kihúztuk , szóval így is szét lehet szedni hogy nem a váltóból szeded ki.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1594 Dátum: 2018.07.27 péntek, 08:00:53 »

Attól függ mennyire és miért akarod szétszedni.Én még teljesen hogy a tengely is kijöjjön nem szedtem szét soha.Olyan volt a jobb oldalt hogy féltengely csukló csere közben a belső csuklónál szétcsúszott és nem bírtuk visszarakni mert a 3 csonk közül 2-ről lejött a csapágy-korong  , pontosan nem tudom hogy hívják.Levágtuk a gumiharang nagyobb bilincsét és szépen kihúztuk , szóval így is szét lehet szedni hogy nem a váltóból szeded ki.

Ki akarom cserélni a féltengelyt. Tehát teljesen ki akarom szedni.
A fő kérdés, hogy a váltóból hogy jön ki a tengely.
Rögzíti-e valami illetve, hogy a váltóolaj nem fog kifolyni?

Ehhez kapcsolódik a következő kérdésem.

Ha adott egy ÚJ féltengely, annak a két csukló "tekeredésén" kívül szabad más mozgásának lennie?
Értem ez alatt, hogy hosszában "nyújtható" vagy a tengelyiránnyal merőlegesen kotyoghat-e?

Köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #1595 Dátum: 2018.07.27 péntek, 09:35:15 »

Ki akarom cserélni a féltengelyt. Tehát teljesen ki akarom szedni.
A fő kérdés, hogy a váltóból hogy jön ki a tengely.
Rögzíti-e valami illetve, hogy a váltóolaj nem fog kifolyni?

Ehhez kapcsolódik a következő kérdésem.

Ha adott egy ÚJ féltengely, annak a két csukló "tekeredésén" kívül szabad más mozgásának lennie?
Értem ez alatt, hogy hosszában "nyújtható" vagy a tengelyiránnyal merőlegesen kotyoghat-e?

Köszönöm

Rögzítést nem tudom , váltóolaj ha jól tudom valamennyi kifolyhat de teszel alá valamit és visszaöntöd a végén oszt annyi.Hosszában nyújtható , a kotyogást nem tudom pontosan értelmezni.Annyira tönkrement az egész féltengely hogy cserélni kell?Csak azért kérdem mert a féltengely csukló kivételével majd örök élet meg 1 napig szokta bírni.Csuklót meg külön lehet cserélni.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1596 Dátum: 2018.07.27 péntek, 10:15:40 »

Rögzítést nem tudom , váltóolaj ha jól tudom valamennyi kifolyhat de teszel alá valamit és visszaöntöd a végén oszt annyi.Hosszában nyújtható , a kotyogást nem tudom pontosan értelmezni.Annyira tönkrement az egész féltengely hogy cserélni kell?Csak azért kérdem mert a féltengely csukló kivételével majd örök élet meg 1 napig szokta bírni.Csuklót meg külön lehet cserélni.

A jelenlegi féltengely külső fele tengelyre merőleges irányban kotyog 2-3 mm-t.
80 km/h környékén elkezdi rázni a kocsit.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #1597 Dátum: 2018.07.27 péntek, 15:07:18 »

Hátsó kerékcsapágyat kell cserélnem. Néztem a választékot sokféle van sokféle áron. Valakinek tapasztalat, milyen márkát érdemes venni?
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #1598 Dátum: 2018.07.27 péntek, 16:30:31 »

A jelenlegi féltengely külső fele tengelyre merőleges irányban kotyog 2-3 mm-t.
80 km/h környékén elkezdi rázni a kocsit.

Megnéztem az enyémen , nem kotyog.De a leírásod alapján csak a csuklóval van a gond.Nem hiszem hogy a bordás tengely ami belemegy a csuklóba az kotyogna , legalábbis én még nem láttam olyat.Viszont a csukló elkophatott és az okozhat kotyogást...vagy még a kerékcsapágy.Csináltam pár képet bár biztos láttál már ilyet de hátha nem.  Cheesy

http://kepkuldes.com/images/a8f0878a0be589c7274d2a3854298de2.jpg
http://kepkuldes.com/images/b4ad16a45b85d0f0fb3fb2ada56c5062.jpg
http://kepkuldes.com/images/f5e94823a5b23d18c36315582375a6f8.jpg
http://kepkuldes.com/images/78087635f7c7faf42d7a7720513bc764.jpg

Nekem ez a csukló az előző tulaj hanyagsága miatt telement vízzel meg porral és recsegett-ropogott menet közben , elraktam emlékbe hogy ne felejtsem el időnként megnézni a gumiharangot.   hehe
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1599 Dátum: 2018.07.30 hétfő, 08:29:51 »

Megnéztem az enyémen , nem kotyog.De a leírásod alapján csak a csuklóval van a gond.Nem hiszem hogy a bordás tengely ami belemegy a csuklóba az kotyogna , legalábbis én még nem láttam olyat.Viszont a csukló elkophatott és az okozhat kotyogást...vagy még a kerékcsapágy.Csináltam pár képet bár biztos láttál már ilyet de hátha nem.  Cheesy

http://kepkuldes.com/images/a8f0878a0be589c7274d2a3854298de2.jpg
http://kepkuldes.com/images/b4ad16a45b85d0f0fb3fb2ada56c5062.jpg
http://kepkuldes.com/images/f5e94823a5b23d18c36315582375a6f8.jpg
http://kepkuldes.com/images/78087635f7c7faf42d7a7720513bc764.jpg

Nekem ez a csukló az előző tulaj hanyagsága miatt telement vízzel meg porral és recsegett-ropogott menet közben , elraktam emlékbe hogy ne felejtsem el időnként megnézni a gumiharangot.   hehe

Azt gondolom, nem a csapágy, mert akkor csúnya hangja is lenne.
Ezek szerint mind1, hogy a tengely vagy a csukló, lényeg, hogy csere.
Futottam egy kört a felújítókkal, kiderült, hogy alig pár ezer forinttal olcsóbb a felújítás, mint az új.
Ráadásul, kiszerelve kell vinni, mert a ki-be szerelés, plusz 10 papír.
Ha már így is - úgy is kiszerelem, jobban megéri az új.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Oldalak: 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.039 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.