Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 23:36:14 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 128 129 130 131 132 133 134 [135] 136 137 138 139 140 141 142 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2743747 alkalommal)
0 Felhasználó és 40 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6700 Dátum: 2015.09.08 kedd, 20:33:31 »

Én nem alf vagyok.... eplus2

Te mondod a magadét, én meg tudom az igazat.  hehe
te Rébuszbácsivagy. nyes wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6701 Dátum: 2015.09.08 kedd, 20:47:57 »

te Rébuszbácsivagy. nyes wave

3:00 -től jön mögöttem egy K1200R, de később elengedtem. Ezen a szakaszon pont szhar volt az út...az meg 200+ LE -vel nem volt túlságosan jó.  Cool
https://www.youtube.com/watch?v=Ux9MvdgeIz0



Ennyit rébuszokban!  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6702 Dátum: 2015.09.08 kedd, 20:51:53 »

3:00 -től jön mögöttem egy K1200R, de később elengedtem. Ezen a szakaszon pont szhar volt az út...az meg 200+ LE -vel nem volt túlságosan jó.  Cool
https://www.youtube.com/watch?v=Ux9MvdgeIz0



Ennyit rébuszokban!  hehe
te melyik vizibiciklin ültél? eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6703 Dátum: 2015.09.08 kedd, 20:52:37 »

te melyik vizibiciklin ültél? eplus2

Olvass vissza.....  nezze
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6704 Dátum: 2015.09.08 kedd, 20:53:42 »

Olvass vissza.....  nezze
dehogy olvasok.berax ilyen bőrszerkós motoros videókat,de ez mind kamu. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6705 Dátum: 2015.09.08 kedd, 21:05:18 »

dehogy olvasok.berax ilyen bőrszerkós motoros videókat,de ez mind kamu. eplus2


Remélem megismersz.....vagy ilyen magasra már nem látsz fel?  eplus2





Ja és a topik címéhez is igazodjunk...... nincs rajta ABS és ESP sincs.  csodalk
« Utoljára szerkesztve: 2015.09.08 kedd, 21:07:59 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6706 Dátum: 2015.09.09 szerda, 07:56:45 »


Remélem megismersz.....vagy ilyen magasra már nem látsz fel?  eplus2





Ja és a topik címéhez is igazodjunk...... nincs rajta ABS és ESP sincs.  csodalk
te vagy az a bőrszerkós ratyigyerek?! wow1 eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6707 Dátum: 2015.09.10 csütörtök, 22:04:13 »

Na még a váltós részen kérdezősködök, ide is benyomok egy kérdést  Grin

Na szóval fékpedál ereje. Sokszor olvasom itt hogy néhányan lefejelik az ablakot ha fékeznek meg ilyenek. És kb. ilyen érzésem van nekem is ha beülök apám kocsijába (Mk3 FL mondi, 2.0 benya). Szinte alig kell megnyomni a pedált és szakadok ki az ülésből. Fog mint a beton. Sőt, más autók is ilyenek, még a feleségem fingos Polo-ja is.
Na az enyém nem ilyen. Effektív gondom nincs a fékkel, mert ha erősen rálépek megáll az, meg dolgozik az ABS, de sztem sokkal erősebben kell nyomnom a féket mint más kocsiknál.
A fékek újak, mind a 4, tárcsák, betétek. TRW betétek, gyári tárcsák. Fékfolyadék új. Mind a 4 nyereg felújítva. Tömítések csúszkák, minden. Nem tudom merre induljak, hogy keményebb legyen a pedál, határozottabb a fékerő. Jelzem, nem szivacsos a pedál. Rendesen lett már sokszor légtelenítve, mindig ilyen volt.
Tavaly hátra raktam új fékcsöveket, de előre nem, azok még gyáriak. Lehet, hogy azok puhultak meg? Kívülről nem látok öregedési jeleket. Vagy a főfékhenger rossz? Fingom nincs.
Valami ötlet?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6708 Dátum: 2015.09.10 csütörtök, 22:06:31 »

Ha újak a fékalkatrészek és főleg mind a 4 keréknél, akkor annak idő kell amíg bekopnak.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6709 Dátum: 2015.09.10 csütörtök, 22:18:23 »

Ha újak a fékalkatrészek és főleg mind a 4 keréknél, akkor annak idő kell amíg bekopnak.

Annyira nem, tavaly raktam fel őket és volt a felújítás. Kb. 13.000 km van bennük. Mondom, mindig ilyen volt. Vagyis amire emlékszem. Arra már nem emlékszem milyen volt a féket nyomni 10 éve... hehe
Mindig csak akkor tűnik fel mikor valaki más kocsiját vezetem és ki akarok esni az ablakon az első fékezésnél.
« Utoljára szerkesztve: 2015.09.10 csütörtök, 22:21:00 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6710 Dátum: 2015.09.11 péntek, 06:58:36 »

Annyira nem, tavaly raktam fel őket és volt a felújítás. Kb. 13.000 km van bennük. Mondom, mindig ilyen volt. Vagyis amire emlékszem. Arra már nem emlékszem milyen volt a féket nyomni 10 éve... hehe
Mindig csak akkor tűnik fel mikor valaki más kocsiját vezetem és ki akarok esni az ablakon az első fékezésnél.

Olyan nincs, hogy valamennyire új vagy valamennyire nem új.
Van új (első pár száz km) év van a nem új, ami ezután van.
A tied bőven nem új. Megtévesztő annak nevezni.
Vannak "gyengébb fékű" Mondeo-k, általában a dízelek között.
Vákuumot kell mérni, ha szükséges puffer tartály is beépíthető. Egy megoldás lehet, de akár lehet más ok is.
« Utoljára szerkesztve: 2015.09.11 péntek, 07:27:52 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #6711 Dátum: 2015.09.11 péntek, 07:25:46 »

Annyira nem, tavaly raktam fel őket és volt a felújítás. Kb. 13.000 km van bennük. Mondom, mindig ilyen volt. Vagyis amire emlékszem. Arra már nem emlékszem milyen volt a féket nyomni 10 éve... hehe
Mindig csak akkor tűnik fel mikor valaki más kocsiját vezetem és ki akarok esni az ablakon az első fékezésnél.


Kezetfoghatunk.....enyém is pont ilyen.Amióta első tárcsát cseréltem (amit jól meg is bántam) sztem gyengébb lett a fékem.
/fékhatás..boscht vagy mi a túrót vette,/ most kezd valamelyest fogni 3-4ezer után,de bezzeg van benne már vál  falbav
Persze a betét is új volt.Nagyon ésszel lett járatva,tipikus szerelős "megvasalom a féket" nem volt.
Anno benyásom álom volt ehhez képest.Bár nem értek hozzá,de valószinüleg a pedálerő más mint a hurka 1tonnás kisautókhoz
képest.Amúgy nekem is van 'fékem' a mult héten megálltak előttem hirtelen....és meglepődésemre nem mentem bele.
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6712 Dátum: 2015.09.11 péntek, 08:15:18 »

Na még a váltós részen kérdezősködök, ide is benyomok egy kérdést  Grin

Na szóval fékpedál ereje. Sokszor olvasom itt hogy néhányan lefejelik az ablakot ha fékeznek meg ilyenek. És kb. ilyen érzésem van nekem is ha beülök apám kocsijába (Mk3 FL mondi, 2.0 benya). Szinte alig kell megnyomni a pedált és szakadok ki az ülésből. Fog mint a beton. Sőt, más autók is ilyenek, még a feleségem fingos Polo-ja is.
Na az enyém nem ilyen. Effektív gondom nincs a fékkel, mert ha erősen rálépek megáll az, meg dolgozik az ABS, de sztem sokkal erősebben kell nyomnom a féket mint más kocsiknál.
A fékek újak, mind a 4, tárcsák, betétek. TRW betétek, gyári tárcsák. Fékfolyadék új. Mind a 4 nyereg felújítva. Tömítések csúszkák, minden. Nem tudom merre induljak, hogy keményebb legyen a pedál, határozottabb a fékerő. Jelzem, nem szivacsos a pedál. Rendesen lett már sokszor légtelenítve, mindig ilyen volt.
Tavaly hátra raktam új fékcsöveket, de előre nem, azok még gyáriak. Lehet, hogy azok puhultak meg? Kívülről nem látok öregedési jeleket. Vagy a főfékhenger rossz? Fingom nincs.
Valami ötlet?

Ez ilyen. Szokd meg Wink
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6713 Dátum: 2015.09.11 péntek, 08:46:47 »

Na még a váltós részen kérdezősködök, ide is benyomok egy kérdést  Grin

Na szóval fékpedál ereje. Sokszor olvasom itt hogy néhányan lefejelik az ablakot ha fékeznek meg ilyenek. És kb. ilyen érzésem van nekem is ha beülök apám kocsijába (Mk3 FL mondi, 2.0 benya). Szinte alig kell megnyomni a pedált és szakadok ki az ülésből. Fog mint a beton. Sőt, más autók is ilyenek, még a feleségem fingos Polo-ja is.
Na az enyém nem ilyen. Effektív gondom nincs a fékkel, mert ha erősen rálépek megáll az, meg dolgozik az ABS, de sztem sokkal erősebben kell nyomnom a féket mint más kocsiknál.
A fékek újak, mind a 4, tárcsák, betétek. TRW betétek, gyári tárcsák. Fékfolyadék új. Mind a 4 nyereg felújítva. Tömítések csúszkák, minden. Nem tudom merre induljak, hogy keményebb legyen a pedál, határozottabb a fékerő. Jelzem, nem szivacsos a pedál. Rendesen lett már sokszor légtelenítve, mindig ilyen volt.
Tavaly hátra raktam új fékcsöveket, de előre nem, azok még gyáriak. Lehet, hogy azok puhultak meg? Kívülről nem látok öregedési jeleket. Vagy a főfékhenger rossz? Fingom nincs.
Valami ötlet?


Egyes hozzáértőbbek szerint a 2004(?) utáni fékek sokkal jobbak. Ezt akár igazolni is tudom, mert nekem volt 2001-es mondeom és azon nem fogott úgy a fék, mint a mostanin. Ebből a szempontból megdőlt GSR által említett B-D fék közötti ellentét, ugyanis az benzines volt a mostani meg diesel.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6714 Dátum: 2015.09.11 péntek, 10:09:09 »


Egyes hozzáértőbbek szerint a 2004(?) utáni fékek sokkal jobbak. Ezt akár igazolni is tudom, mert nekem volt 2001-es mondeom és azon nem fogott úgy a fék, mint a mostanin. Ebből a szempontból megdőlt GSR által említett B-D fék közötti ellentét, ugyanis az benzines volt a mostani meg diesel.

Nem beszéltem sosem fék ellentétről. A fékrásegítés minden esetben vákuummal történik.
Dízel esetében egy vákuum szivattyú állítja elő, ami nyilván alulmarad teljesítményben, mint ha a motor szívóüteme hozza létre a vákuumot.
Ebből lehetnek eltérések, de egy fékrendszer hatékonysága sok dologtól függ!
 A rásegítés (pedál érzékenység) függ csak a vákuum mennyiségétől. (illetve a vákuumnak nincs mennyisége, mert az ugye pont, hogy nincs...még levegő sincs vigyor3)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6715 Dátum: 2015.09.11 péntek, 10:46:51 »

Ez ilyen. Szokd meg Wink

Van egy sejtésem, hogy ez van. Azért sztem ki fogom cserélni az első fékcsöveket jövő tavasszal. Érdemes venni ilyen "fémkabátosat" vagy az csak parasztvakítás?
@GSR Köszi, de nem hiszem, hogy tudok/akarok itt vákuumot mérni. Majd ha egyszer hazamegyek megméred nekem.  Wink
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6716 Dátum: 2015.09.11 péntek, 10:48:19 »


@GSR Köszi, de nem hiszem, hogy tudok/akarok itt vákuumot mérni. Majd ha egyszer hazamegyek megméred nekem.  Wink

Tibi szívesen megméri neked, sőt, még el is játszik vele...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6717 Dátum: 2015.09.11 péntek, 11:08:28 »

Na még a váltós részen kérdezősködök, ide is benyomok egy kérdést  Grin

Na szóval fékpedál ereje. Sokszor olvasom itt hogy néhányan lefejelik az ablakot ha fékeznek meg ilyenek. És kb. ilyen érzésem van nekem is ha beülök apám kocsijába (Mk3 FL mondi, 2.0 benya). Szinte alig kell megnyomni a pedált és szakadok ki az ülésből. Fog mint a beton. Sőt, más autók is ilyenek, még a feleségem fingos Polo-ja is.
Na az enyém nem ilyen. Effektív gondom nincs a fékkel, mert ha erősen rálépek megáll az, meg dolgozik az ABS, de sztem sokkal erősebben kell nyomnom a féket mint más kocsiknál.
A fékek újak, mind a 4, tárcsák, betétek. TRW betétek, gyári tárcsák. Fékfolyadék új. Mind a 4 nyereg felújítva. Tömítések csúszkák, minden. Nem tudom merre induljak, hogy keményebb legyen a pedál, határozottabb a fékerő. Jelzem, nem szivacsos a pedál. Rendesen lett már sokszor légtelenítve, mindig ilyen volt.
Tavaly hátra raktam új fékcsöveket, de előre nem, azok még gyáriak. Lehet, hogy azok puhultak meg? Kívülről nem látok öregedési jeleket. Vagy a főfékhenger rossz? Fingom nincs.
Valami ötlet?

FL előtti Mondeóknál sokszor van olyan, hogy a fék inkább csak lassító. Én is próbáltam olyat, hogy a sarkam szikrázott a flaszteron, és alig lassultunk. Eléggé típushibának gondolom, nem te vagy az első, aki erre panaszkodik. FL után sokkal jobbak a fékek, de mivel maga a féknyereg azonos (elöl legalábbis), valahol máshol kell legyen a kutya elhantolva.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6718 Dátum: 2015.09.11 péntek, 11:09:25 »

Nem beszéltem sosem fék ellentétről. A fékrásegítés minden esetben vákuummal történik.
Dízel esetében egy vákuum szivattyú állítja elő, ami nyilván alulmarad teljesítményben, mint ha a motor szívóüteme hozza létre a vákuumot.
Ebből lehetnek eltérések, de egy fékrendszer hatékonysága sok dologtól függ!
 A rásegítés (pedál érzékenység) függ csak a vákuum mennyiségétől. (illetve a vákuumnak nincs mennyisége, mert az ugye pont, hogy nincs...még levegő sincs vigyor3)


Van mérhető értéke, azaz van "mennyisége".

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6719 Dátum: 2015.09.11 péntek, 11:10:48 »

Van egy sejtésem, hogy ez van. Azért sztem ki fogom cserélni az első fékcsöveket jövő tavasszal. Érdemes venni ilyen "fémkabátosat" vagy az csak parasztvakítás?
@GSR Köszi, de nem hiszem, hogy tudok/akarok itt vákuumot mérni. Majd ha egyszer hazamegyek megméred nekem.  Wink

A fémhálós jobb, több okból is: egyrészt nem tágul olyan könnyen, "szorosabban" fogja a fékfolyadékot, kevesebb játékot enged, másrészt sérülésekkel szemben is ellenállóbb. Hátránya, hogy műszaki vizsgán elvileg kötözködhetnek miatta.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6720 Dátum: 2015.09.11 péntek, 11:12:52 »

Van mérhető értéke, azaz van "mennyisége".

AndyA

Az érték az nem minden esetben -fizikailag létező- mennyiség.
Pl. akku feszültség értéke 12.7 volt. Akkor a mennyiségre azt jelenti, hogy 12.7 darab volt van benne? Hát nem.... eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6721 Dátum: 2015.09.11 péntek, 11:14:09 »

A fémhálós jobb, több okból is: egyrészt nem tágul olyan könnyen, "szorosabban" fogja a fékfolyadékot, kevesebb játékot enged, másrészt sérülésekkel szemben is ellenállóbb. Hátránya, hogy műszaki vizsgán elvileg kötözködhetnek miatta.

AndyA

Autónál, ahol van fékrásegítés, ott nincs jelentősége.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6722 Dátum: 2015.09.11 péntek, 11:15:58 »

Az érték az nem minden esetben -fizikailag létező- mennyiség.
Pl. akku feszültség értéke 12.7 volt. Akkor a mennyiségre azt jelenti, hogy 12.7 darab volt van benne? Hát nem.... eplus2

Korán kezdtél ma ebédelni... Smiley

Azért tettem idézőjelbe a mennyiséget.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6723 Dátum: 2015.09.11 péntek, 11:24:54 »

Autónál, ahol van fékrásegítés, ott nincs jelentősége.

Na ez jó hír mert a fémhálósak rohadt drágák.  Wink Veszek normálisat.  worship
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6724 Dátum: 2015.09.11 péntek, 11:27:15 »

Autónál, ahol van fékrásegítés, ott nincs jelentősége.

Motorokon sokan cserélik, ugye ott nincs is rásegítés... de tényleg van értelme?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6725 Dátum: 2015.09.11 péntek, 12:12:28 »

Motorokon sokan cserélik, ugye ott nincs is rásegítés... de tényleg van értelme?

Van. Motornál különösen fontos, hogy jól adagolható legyen a fék. Márpedig, ha egy húzásra elkezd a fékcső tágulni ahelyett, hogy a fékfolyadék a hengerben dolgozna, az nem nyerő. Akkor húz még egyet az ember, akkor már nicns hová tágulni a fékcsőnek, és hirtelen lesz túl sok a fékhatás a keréken, amitől blokkolhat. Az meg nem jó ötlet.

A fékrásegítés elvileg kompenzálja ezt valamelyest, de azért a Mondeóban is jobb, ha nincs ilyen "játéka" a fékrendszernek.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6726 Dátum: 2015.09.11 péntek, 12:14:01 »

Motorokon sokan cserélik, ugye ott nincs is rásegítés... de tényleg van értelme?

Pont azért, mert ott nincs rásegítés. Van, stabilabb és máshol lesz a nyomáspont és jobban adagolható a fék.
Sokat számít a nyomáspont és adagolhatóság főleg az első fékeknél.
Bár pont a Honda az, aki még a Fireblade-re is gumi fékcsövet szerel gyárilag. Előre is.

De a tied ABS-es, szóval hagyd így ahogy van. Ott van készenlétbe hidraulikus nyomás.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6727 Dátum: 2015.09.11 péntek, 12:18:42 »

Az érték az nem minden esetben -fizikailag létező- mennyiség.
Pl. akku feszültség értéke 12.7 volt. Akkor a mennyiségre azt jelenti, hogy 12.7 darab volt van benne? Hát nem.... eplus2

Most volt benne vagy van benne? Megszökött?  vigyor3 vigyor3
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6728 Dátum: 2015.09.11 péntek, 12:20:06 »

Most volt benne vagy van benne? Megszökött?  vigyor3 vigyor3

Na de mi?  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6729 Dátum: 2015.09.11 péntek, 12:21:28 »

Na de mi?  eplus2

Hát a izééé a volt vagy a van vagy a őőőő mittudoménhagyjábékén  nyes nyes
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6730 Dátum: 2015.09.11 péntek, 12:24:40 »

Korán kezdtél ma ebédelni... Smiley

Azért tettem idézőjelbe a mennyiséget.

AndyA
Akkor fordítsuk meg, mert egy egyenlet fordítva is igaz-nak kell lennie, nem?  vigyor3

Például van EGY valami. Tehát van mennyisége, 1 darab.
Viszont ha ez az 1 darab valami felbecsülhetetlen értékű, akkor nincs (meghatározható, leírható, számokban -vagy tevében- kifejezhető) értéke!   Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6731 Dátum: 2015.09.11 péntek, 12:35:14 »

Akkor fordítsuk meg, mert egy egyenlet fordítva is igaz-nak kell lennie, nem?  vigyor3

Például van EGY valami. Tehát van mennyisége, 1 darab.
Viszont ha ez az 1 darab valami felbecsülhetetlen értékű, akkor nincs (meghatározható, leírható, számokban -vagy tevében- kifejezhető) értéke!   Cool
a vákum az a "nyomás negatív értéke",és sosem éri el a -1et.az ipari robotok vákumszivattyúi -0,8 és -0,9 (bar) vákumot tudnak előállítani,és "vákummérő" órával kontrollálható,vákumkapcsoló is üzemeltethető a vákumrendszerben.A mondeo vákumszivattyúja is tud -0,8(bar) vákumot,csak nem mindegy milyen mennyiségben.A motor szívóhatása sincs több -0,8(bar)vákumnál,csak irdatlan mennyiséget képes "előállítani".nem neked magyarázom,hiszen te ezt tudod,csak úgy érdekesség képpen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #6732 Dátum: 2015.09.11 péntek, 14:15:55 »

Akkor fordítsuk meg, mert egy egyenlet fordítva is igaz-nak kell lennie, nem?  vigyor3

Például van EGY valami. Tehát van mennyisége, 1 darab.
Viszont ha ez az 1 darab valami felbecsülhetetlen értékű, akkor nincs (meghatározható, leírható, számokban -vagy tevében- kifejezhető) értéke!   Cool
nem egy darab mert a darab az a mérték egység
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #6733 Dátum: 2015.09.11 péntek, 14:18:17 »

Az érték az nem minden esetben -fizikailag létező- mennyiség.
Pl. akku feszültség értéke 12.7 volt. Akkor a mennyiségre azt jelenti, hogy 12.7 darab volt van benne? Hát nem.... eplus2
a feszültség is fizikailag létezik . Ha sok van belőle elég nehéz nem is birod megfogni . Vagy elengedni hehe
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6734 Dátum: 2015.09.11 péntek, 15:16:33 »

nem egy darab mert a darab az a mérték egység

Háááát....
Ha azt mondom, hogy 1 darab. Akkor az mennyiség meghatározás és nem mérték egység, de nem is mértékegység.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6735 Dátum: 2015.09.11 péntek, 18:02:40 »

Akkor fordítsuk meg, mert egy egyenlet fordítva is igaz-nak kell lennie, nem?  vigyor3

Például van EGY valami. Tehát van mennyisége, 1 darab.
Viszont ha ez az 1 darab valami felbecsülhetetlen értékű, akkor nincs (meghatározható, leírható, számokban -vagy tevében- kifejezhető) értéke!   Cool

Nem. Minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6736 Dátum: 2015.09.11 péntek, 18:03:44 »

Háááát....
Ha azt mondom, hogy 1 darab. Akkor az mennyiség meghatározás és nem mérték egység, de nem is mértékegység.  Cool

De ráérsz... Egész délután ebédszünet van? Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #6737 Dátum: 2015.09.11 péntek, 19:13:40 »

Na most akkor fiúk!! Mitől jobb az FL utáni fékhatás?
Lehet h, más a vákumtartály , vagy a félcsövek másabbak?   Huh?
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6738 Dátum: 2015.09.11 péntek, 19:14:04 »

De ráérsz... Egész délután ebédszünet van? Smiley

AndyA

Vártam az alkatrészeket és ezalatt mást csináltam, ami gép közelséggel járt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6739 Dátum: 2015.09.11 péntek, 19:14:58 »

Na most akkor fiúk!! Mitől jobb az FL utáni fékhatás?
Lehet h, más a vákumtartály , vagy a félcsövek másabbak?   Huh?

Szerintem a főfékhengernél keresendő a különbség.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6740 Dátum: 2015.09.11 péntek, 22:54:02 »

Na most akkor fiúk!! Mitől jobb az FL utáni fékhatás?
Lehet h, más a vákumtartály , vagy a félcsövek másabbak?   Huh?

Mielőtt páran idegileg összeomlanak...fix turbóson és elektromos turbóson nincs vákumvezérlés....több marad a féknek....VGT-hez meg már karcsúbb a vákumszivattyú.....plussz a puffertartályt is kicsire és idióta helyre tették fölöslegesen hosszú csövezéssel..
Ugyanaz a fékrendszer van MKIII mondikon szóval nagy difi nincs, akármilyen hiperszuper furt-mart ökörségeket teszel rá a fékhatás szinte ugyanaz lessz kb 3,5 KN fékerő megcsúszási határ előtt "A" tengelyen.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6741 Dátum: 2015.09.12 szombat, 10:49:54 »

Mielőtt páran idegileg összeomlanak...fix turbóson és elektromos turbóson nincs vákumvezérlés....több marad a féknek....VGT-hez meg már karcsúbb a vákumszivattyú.....plussz a puffertartályt is kicsire és idióta helyre tették fölöslegesen hosszú csövezéssel..
Ugyanaz a fékrendszer van MKIII mondikon szóval nagy difi nincs, akármilyen hiperszuper furt-mart ökörségeket teszel rá a fékhatás szinte ugyanaz lessz kb 3,5 KN fékerő megcsúszási határ előtt "A" tengelyen.

 eljen

Kicsit hagyhattad volna még, hadd rágják.....  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6742 Dátum: 2015.09.12 szombat, 11:00:58 »

eljen

Kicsit hagyhattad volna még, hadd rágják.....  eplus2
...ó,te kis okoska. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #6743 Dátum: 2015.09.12 szombat, 15:31:08 »

eljen

Kicsit hagyhattad volna még, hadd rágják.....  eplus2

A fék nem játék..egy autón két dolog ami legyen jó, kormány-fék....meglehet csinálni azt is jóra csak foglalkozni kell vele.
Igy legalább lessz neked is több melód, és a végén megszereted a dieseleket... eplus2
Amúgyis egy látens dieseles vagy...csak félsz az igazságtól... eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6744 Dátum: 2015.09.12 szombat, 16:17:56 »

A fék nem játék..egy autón két dolog ami legyen jó, kormány-fék....meglehet csinálni azt is jóra csak foglalkozni kell vele.
Igy legalább lessz neked is több melód, és a végén megszereted a dieseleket... eplus2
Amúgyis egy látens dieseles vagy...csak félsz az igazságtól... eplus2



A kürt-öt kifelejtetted......hátha az előbbi kettő közül valamelyik nem működne!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #6745 Dátum: 2015.09.12 szombat, 21:38:33 »

A fék nem játék..egy autón két dolog ami legyen jó, kormány-fék....meglehet csinálni azt is jóra csak foglalkozni kell vele.
Igy legalább lessz neked is több melód, és a végén megszereted a dieseleket... eplus2
Amúgyis egy látens dieseles vagy...csak félsz az igazságtól... eplus2

Kicsit kiegészíteném a gumikkal mert ugye hiába van kormány meg fék meg kürt de a vas az aszfalton nem igazán hatékony a súrlódás tekintetében viszont 4 tenyérnyi gumin múlik a a fékhatás!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #6746 Dátum: 2015.09.23 szerda, 10:45:17 »

Sziasztok,

első és hátsó fékbetét/tárcsa csere előtt állok  rinya

Tudom mindenki más gyártóra esküszik, de azért megkérdezem, mit ajánlanátok?

Gyári Ford nem tűnik sokkal drágábbnak mint pl az ATE vagy TEXTAR, amikről szintén hallottam jókat.
A BREMBO-ról már többen is mondták, hogy már nem az a minőség mint régen.
Most Angliából rendelt fúrt-mart tárcsák voltak rajta EBC Red Stuff betétekkel. Kb 95e km-t mentem el velük, és bár a fékhatás jó volt végig, de nagyon rázott. Már 10ekm után egyszer szabályoztuk a tárcsát, de nem bírta sokáig, megint rázni kezdett. Szal ez vhogy nem győzött meg.

Mivel a hátsó lengéscsillapítókat is kell cserélnem, így komoly kiadás lesz, szal az ár sem mindegy.

Vélemények?
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #6747 Dátum: 2015.09.23 szerda, 11:49:16 »

Sziasztok,

első és hátsó fékbetét/tárcsa csere előtt állok  rinya

Tudom mindenki más gyártóra esküszik, de azért megkérdezem, mit ajánlanátok?

Gyári Ford nem tűnik sokkal drágábbnak mint pl az ATE vagy TEXTAR, amikről szintén hallottam jókat.
A BREMBO-ról már többen is mondták, hogy már nem az a minőség mint régen.
Most Angliából rendelt fúrt-mart tárcsák voltak rajta EBC Red Stuff betétekkel. Kb 95e km-t mentem el velük, és bár a fékhatás jó volt végig, de nagyon rázott. Már 10ekm után egyszer szabályoztuk a tárcsát, de nem bírta sokáig, megint rázni kezdett. Szal ez vhogy nem győzött meg.

Mivel a hátsó lengéscsillapítókat is kell cserélnem, így komoly kiadás lesz, szal az ár sem mindegy.

Vélemények?

Háát ki mire esküszik, de a felszabályozással vigyázni kell, mert az edzet felső réteg eltávolítása után könnyebben melegszik a tárcsa és romlik a fékerő !
Naplózva

mondejó 2.5 V6
mike1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 249



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6748 Dátum: 2015.09.23 szerda, 13:39:09 »

Sziasztok,

Abban kérném segítségeteket, hogy a 2002-es kombi FMBA TDCI mondeó hátsó féknyergéhez milyen felújító készletet vegyek, amit, szétszedés után lehet is használni, és nem akkor derül ki, hogy nem kompatibilis vele. Ha jól tudom Bosch a gyári féknyereg?! A Unix katalógusban Autofren és Frenkit fantázia nevű felújító készletek vannak, amik látszólag egyformák...de van egy érdekesség mert hoz egy Bendix-Bosch készletet is...ami 36mm-es...a többi 38mm. (az nicns megadva, hogy ez minek a mérete) A Bosch felújító kit meg csak kétféle a katalógus szerint...és hiányos leírással van fent.

Csinált már valaki ilyesmit...ha igen melyiket "kéne" megvenni?

Köszönöm!

Naplózva

2002/10 Ford Mondeo Turnier MK3 TDCI GHIA, f2 optika, 130LE 5 MT., Xenon, new PCS, EGR-off, SunGuard G35 fólia by Szunyi, Forge turbocső kit, 
www.streamaudio.hu
www.multi-room.hu
(http://mondeo.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=104)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6749 Dátum: 2015.09.23 szerda, 16:28:52 »

Sziasztok,

Abban kérném segítségeteket, hogy a 2002-es kombi FMBA TDCI mondeó hátsó féknyergéhez milyen felújító készletet vegyek, amit, szétszedés után lehet is használni, és nem akkor derül ki, hogy nem kompatibilis vele. Ha jól tudom Bosch a gyári féknyereg?! A Unix katalógusban Autofren és Frenkit fantázia nevű felújító készletek vannak, amik látszólag egyformák...de van egy érdekesség mert hoz egy Bendix-Bosch készletet is...ami 36mm-es...a többi 38mm. (az nicns megadva, hogy ez minek a mérete) A Bosch felújító kit meg csak kétféle a katalógus szerint...és hiányos leírással van fent.

Csinált már valaki ilyesmit...ha igen melyiket "kéne" megvenni?

Köszönöm!



Bosch a gyári féknyereg. 38mm a dugattyú átmérője.
Mindkét mk3-ba autofren került, nem volt velük gond.
2002-eshez: https://cromax.hu/fekrendszer/hatso_fekrendszer/hatso_feknyereg_alkatreszei/hatso_feknyereg_javito_keszlet_ford_mondeo_2000-2004_tomites_23892
« Utoljára szerkesztve: 2015.09.23 szerda, 16:38:12 írta tpmportal » Naplózva
Oldalak: 1 ... 128 129 130 131 132 133 134 [135] 136 137 138 139 140 141 142 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.