Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 18:39:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 131 132 133 134 135 136 137 [138] 139 140 141 142 143 144 145 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2742669 alkalommal)
0 Felhasználó és 46 vendég van a témában
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6850 Dátum: 2015.11.05 csütörtök, 07:12:50 »

Sziasztok, fék csúszkák zsírzására mit ajánlotok? Ilyenesetleg jó?

http://www.bardiauto.hu/webshop/olajok-adalekok/meretoil_zsir/-FN318490

üdv,
Ákos


Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem a fékcsúszócsapok kenéséhez a teflonalapú szilikonzsír jobban passzolna, a fékbetétek végén lévő csúszófelületet pedig, rézpasztával szoktuk kezelni. Természetesen a féknél óvatosan bánunk a kenőanyagok használatával. A betétek aktív felületére és a tárcsára semmilyen kenőanyag nem kerülhet. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #6851 Dátum: 2015.11.05 csütörtök, 07:37:13 »

Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem a fékcsúszócsapok kenéséhez a teflonalapú szilikonzsír jobban passzolna, a fékbetétek végén lévő csúszófelületet pedig, rézpasztával szoktuk kezelni. Természetesen a féknél óvatosan bánunk a kenőanyagok használatával. A betétek aktív felületére és a tárcsára semmilyen kenőanyag nem kerülhet. wave
Tisztelettel László! worship


 worship
Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6852 Dátum: 2015.11.05 csütörtök, 07:41:39 »

Sziasztok, fék csúszkák zsírzására mit ajánlotok? Ilyenesetleg jó?

http://www.bardiauto.hu/webshop/olajok-adalekok/meretoil_zsir/-FN318490

üdv,
Ákos

Nem. Van nekik direkt ilyen. Ha bemész és "fékzsírt" kérsz, tudni fogják. Weboldalon nem találom. Többféle is van. Az egyik pici, 3x5 cm-es lehegesztett zacskó, ebben ezüstös paszta van. Amit én vettem, az egy sárga tubusban van, és sima zsír kinézete van. Egy ilyen tubus a világ végéig elég. Én arra is szoktam használni, hogy a tárcsa alatt, ill. a felni és a tárcsa közé kenek, hogy ne rohadjon össze minden kerékcserére, ill. a következő féktárcsa cseréjére. Oda is pont ilyesmi való, mivel az a lényeg, hogy ne mászhasson el a helyéről és ne kerülhessen a féktárcsára.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6853 Dátum: 2015.11.05 csütörtök, 07:42:19 »

Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem a fékcsúszócsapok kenéséhez a teflonalapú szilikonzsír jobban passzolna, a fékbetétek végén lévő csúszófelületet pedig, rézpasztával szoktuk kezelni. Természetesen a féknél óvatosan bánunk a kenőanyagok használatával. A betétek aktív felületére és a tárcsára semmilyen kenőanyag nem kerülhet. wave
Tisztelettel László! worship

Pedig képzeld el, milyen fékbetét és tárcsa élettartamokat lehetne úgy elérni...! eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6854 Dátum: 2015.11.05 csütörtök, 07:46:23 »

Nem. Van nekik direkt ilyen. Ha bemész és "fékzsírt" kérsz, tudni fogják. Weboldalon nem találom. Többféle is van. Az egyik pici, 3x5 cm-es lehegesztett zacskó, ebben ezüstös paszta van. Amit én vettem, az egy sárga tubusban van, és sima zsír kinézete van. Egy ilyen tubus a világ végéig elég. Én arra is szoktam használni, hogy a tárcsa alatt, ill. a felni és a tárcsa közé kenek, hogy ne rohadjon össze minden kerékcserére, ill. a következő féktárcsa cseréjére. Oda is pont ilyesmi való, mivel az a lényeg, hogy ne mászhasson el a helyéről és ne kerülhessen a féktárcsára.

AndyA


Most nem tettél oda, de nem is az van ott.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6855 Dátum: 2015.11.05 csütörtök, 08:46:00 »

Most nem tettél oda, de nem is az van ott.  Cool

Máshova tette neked?  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6856 Dátum: 2015.11.05 csütörtök, 10:09:12 »

Pedig képzeld el, milyen fékbetét és tárcsa élettartamokat lehetne úgy elérni...! eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Minden elismerésem az okfejtésért. eljen eljen eljen
Tisztelettel László! worship worship worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6857 Dátum: 2015.11.05 csütörtök, 12:11:57 »

Pedig képzeld el, milyen fékbetét és tárcsa élettartamokat lehetne úgy elérni...! eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA

Sem kilométerben, sem időben nem lenne hosszú.  Cool
Pár sarok.....  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6858 Dátum: 2015.11.05 csütörtök, 20:50:44 »

Sem kilométerben, sem időben nem lenne hosszú.  Cool
Pár sarok.....  eplus2

Dehogynem. Akár egy örökkévalóságig is jó lehet...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6859 Dátum: 2015.11.06 péntek, 07:29:29 »

Dehogynem. Akár egy örökkévalóságig is jó lehet...

AndyA

Na de mi haszna van egy tk-ra tört autón?  eplus2
Egy örökkévalóságig?  Na de abból nincs is több....   De a bontóban is elrohad és kuka lesz.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6860 Dátum: 2015.11.06 péntek, 08:06:37 »

Na de mi haszna van egy tk-ra tört autón?  eplus2
Egy örökkévalóságig?  Na de abból nincs is több....   De a bontóban is elrohad és kuka lesz.

Pffff...

Ha már magyarázni kell a poént...  falbav falbav falbav falbav falbav

Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
MrMonkey
Vendég
« Új hozzászólás #6861 Dátum: 2015.11.06 péntek, 12:09:38 »

Üdv mindenkinek!
A fékolajtartályból hogy lehet kiszedni a szűrőt a kupak alól? worship Folyadékcsere lenne.
Köszi
Naplózva
MrMonkey
Vendég
« Új hozzászólás #6862 Dátum: 2015.11.06 péntek, 12:25:01 »

Üdv mindenkinek!
A fékolajtartályból hogy lehet kiszedni a szűrőt a kupak alól? worship Folyadékcsere lenne.
Köszi

Megoldva :-)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6863 Dátum: 2015.11.06 péntek, 12:28:45 »

Pffff...

Ha már magyarázni kell a poént...  falbav falbav falbav falbav falbav

Smiley

AndyA

Tévedés volt az, hogy örökkévalóságig....... nem poén!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
schecter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #6864 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 11:10:07 »

Helló,

A gyári ford kézifékkötél, mennyivel jobb egy BOSCH-nál?
Naplózva

MK3 2001 2.0 TDDI GHIA 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6865 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 12:04:26 »

Helló,

A gyári ford kézifékkötél, mennyivel jobb egy BOSCH-nál?


2-vel
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
schecter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #6866 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 12:42:13 »

Értsem úgy, hogy megéri 2x annyit fizetni érte?


2-vel
Naplózva

MK3 2001 2.0 TDDI GHIA 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6867 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 12:46:29 »

Értsem úgy, hogy megéri 2x annyit fizetni érte?


Dehogy, vicc volt.  eplus2

Mindegyik tönkre fog menni, csodák nincsenek. Vedd az olcsóbbat.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szyl
Vendég
« Új hozzászólás #6868 Dátum: 2015.11.10 kedd, 19:14:15 »

Sziasztok!
Még új vagyok itt és egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Van egy 2004-es kombi mondeom. Automata váltós verzió. Rángatott az eleje nagyon. Lecseréltem a féktárcsát és megjavult. De 2000km után megint elkezdte. Az összekötő ki akart esni. Kicseréltük és garanciába kicserélték a féktárcsát is. De azóta megint elkezdte hogy fékezésnél beremeg az eleje. Valaki találkozott ilyen jelenséggel? Tudtok segíteni? Előre is köszönöm.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6869 Dátum: 2015.11.11 szerda, 14:12:09 »

Sziasztok!
Még új vagyok itt és egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Van egy 2004-es kombi mondeom. Automata váltós verzió. Rángatott az eleje nagyon. Lecseréltem a féktárcsát és megjavult. De 2000km után megint elkezdte. Az összekötő ki akart esni. Kicseréltük és garanciába kicserélték a féktárcsát is. De azóta megint elkezdte hogy fékezésnél beremeg az eleje. Valaki találkozott ilyen jelenséggel? Tudtok segíteni? Előre is köszönöm.


Első felfüggesztésben nézzétek át mindent rendesen. Lengőkar szilentek, ilyesmi.
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #6870 Dátum: 2015.11.11 szerda, 20:27:36 »

Első felfüggesztésben nézzétek át mindent rendesen. Lengőkar szilentek, ilyesmi.
Hihetetlen de nekem a hátsó féktárcsa fékbetét csere után szűnt meg kormányrángatásos fékezés!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 130



E-mail
« Új hozzászólás #6871 Dátum: 2015.11.14 szombat, 07:22:10 »

Sziasztok!

2004.09 előtti hátsó féknyereg, minden átalakítás nélkül cserélhető a 2004.09 utánira? Csak leszerelem a régebbit és felteszem az újat?  worship 
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #6872 Dátum: 2015.11.14 szombat, 07:29:09 »

Sziasztok!

2004.09 előtti hátsó féknyereg, minden átalakítás nélkül cserélhető a 2004.09 utánira? Csak leszerelem a régebbit és felteszem az újat?  worship 

Igen. Tartóval együtt kell cserélni.

üdv,
Á
Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #6873 Dátum: 2015.11.14 szombat, 08:20:16 »

Igen. Tartóval együtt kell cserélni.

üdv,
Á

Tartóval? Kompletten adják a bontósok  wave  Fékpofák is másak én is ez előtt állok, mivel be volt rohadva az egyiknél a hátsó féknyereg.
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 130



E-mail
« Új hozzászólás #6874 Dátum: 2015.11.14 szombat, 08:24:58 »

Igen. Tartóval együtt kell cserélni.

üdv,
Á

Köszönöm!
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #6875 Dátum: 2015.11.14 szombat, 19:21:57 »

Tartóval? Kompletten adják a bontósok  wave  Fékpofák is másak én is ez előtt állok, mivel be volt rohadva az egyiknél a hátsó féknyereg.

Azért írtam, hogy tartóval  taps
Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #6876 Dátum: 2015.11.14 szombat, 20:48:09 »

Sziasztok!

2004.09 előtti hátsó féknyereg, minden átalakítás nélkül cserélhető a 2004.09 utánira? Csak leszerelem a régebbit és felteszem az újat?  worship 

Ahogy írták a srácok. Kompletten kell, betéttel, tartóval. Én még annyit hozzátennék, hogy a tartó csavarjait is hozd el. Én nem hoztam el és összerakáskor derült ki, hogy a régi egyik csavarja hosszabb. A hosszabb csavart viszont nem tudtam odáig betekerni, hogy megfogja az új tartót. Menetvágóm sajnos nincs, így végül új csavarokat kapott.
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
panses
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 130



E-mail
« Új hozzászólás #6877 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 11:44:58 »

Ahogy írták a srácok. Kompletten kell, betéttel, tartóval. Én még annyit hozzátennék, hogy a tartó csavarjait is hozd el. Én nem hoztam el és összerakáskor derült ki, hogy a régi egyik csavarja hosszabb. A hosszabb csavart viszont nem tudtam odáig betekerni, hogy megfogja az új tartót. Menetvágóm sajnos nincs, így végül új csavarokat kapott.

Tegnap beszereztem 40-ért egy komplett szettet, fékbetétestől, mindenestől egy 2007-esről bontva. Most nem emlékszem, de szerintem rajta vannak a csavarok, mert egyben volt a nyereg, nem esett le a tartó ahogy kézbe fogtam... wave
Naplózva

Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6878 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 11:47:38 »

Tegnap beszereztem 40-ért egy komplett szettet, fékbetétestől, mindenestől egy 2007-esről bontva. Most nem emlékszem, de szerintem rajta vannak a csavarok, mert egyben volt a nyereg, nem esett le a tartó ahogy kézbe fogtam... wave

Nem ugyanarról beszéltek.
A féktuskó tartó csavarok (ami a féktuskót a csonkállványra rögzíti) azok nem tudnak benne maradni, mert kiesnek.

A féknyereg csavarok rögzítik a féknyerget a féktuskóhoz. Azok értelemszerűen benne vannak, mindig.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #6879 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 12:05:36 »

Tegnap beszereztem 40-ért egy komplett szettet, fékbetétestől, mindenestől egy 2007-esről bontva. Most nem emlékszem, de szerintem rajta vannak a csavarok, mert egyben volt a nyereg, nem esett le a tartó ahogy kézbe fogtam... wave

Ahogy GSR is írta, nem azokra a csavarokra gondoltam. Remélem szerencsésebb leszel mint én és jók lesznek a csavarok, vagy be tudod hajtani a hosszabb csavart, hogy megfogja.
Ha már kézben volt a nyereg én le is festettem. Szerintem érdemes, ha időd engedi. Akár még fel is dobhatod valamilyen extra színnel, én maradtam a feketénél. Csak azért festettem le, hogy így talán jobban védve lesz a rozsdától.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.15 vasárnap, 12:09:24 írta geri93 » Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6880 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 12:08:35 »

Ahogy GSR is írta, nem azokra a csavarokra gondoltam. Remélem szerencsésebb leszel mint én és jók lesznek a csavarok, vagy be tudod hajtani a hosszabb csavart, hogy megfogja.

A gyári csavarok egyformák a kétféle féktuskó esetében.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #6881 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 12:12:07 »

A gyári csavarok egyformák a kétféle féktuskó esetében.

Lehetséges, hogy volt már cserélve? Nekem nagyon gyárinak tűnt és az egyik tartócsavar hosszabb volt. Természetesen azzal is össze lehetett volna rakni, ha a menet vége nincs berohadva. Így menetvágó nélkül nem tudtam a hosszabb csavart betekerni.
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #6882 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 12:30:45 »

Tegnap beszereztem 40-ért egy komplett szettet, fékbetétestől, mindenestől egy 2007-esről bontva. Most nem emlékszem, de szerintem rajta vannak a csavarok, mert egyben volt a nyereg, nem esett le a tartó ahogy kézbe fogtam... wave

Van négy darab gyári új csavarom hátsó féknyereghez. Egyszer vettem, de utóbb nem kellett.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zolika81
Vendég
« Új hozzászólás #6883 Dátum: 2015.12.08 kedd, 17:04:40 »

Üdv!

Hátsó munkahengerek cseréje után többször is légtelenítve lett.Álló motornál beton a fékpedál,ha sokáig nyomom akkor sem változik a helyzete.
Amint beindítom a motort beballag padlóig a pedál.Minden benyomásnál egyre gyorsabban....
Mi lehet a baja?
Naplózva
norad8975
Vendég
« Új hozzászólás #6884 Dátum: 2015.12.09 szerda, 11:32:30 »

Ahogy GSR is írta, nem azokra a csavarokra gondoltam. Remélem szerencsésebb leszel mint én és jók lesznek a csavarok, vagy be tudod hajtani a hosszabb csavart, hogy megfogja.
Ha már kézben volt a nyereg én le is festettem. Szerintem érdemes, ha időd engedi. Akár még fel is dobhatod valamilyen extra színnel, én maradtam a feketénél. Csak azért festettem le, hogy így talán jobban védve lesz a rozsdától.

Milyen festékkel festetted le? (linket kérnék:))
Naplózva
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #6885 Dátum: 2015.12.09 szerda, 17:54:51 »

Üdv!

Hátsó munkahengerek cseréje után többször is légtelenítve lett.Álló motornál beton a fékpedál,ha sokáig nyomom akkor sem változik a helyzete.
Amint beindítom a motort beballag padlóig a pedál.Minden benyomásnál egyre gyorsabban....
Mi lehet a baja?

Ha a hátsó munkahengereknél nincs fék-folyadék folyás, akkor lehet érdemes volna megnézni a főmunkahengert is.
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.10 csütörtök, 11:09:23 írta akosm92 » Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6886 Dátum: 2015.12.09 szerda, 19:25:10 »

Üdv!

Hátsó munkahengerek cseréje után többször is légtelenítve lett.Álló motornál beton a fékpedál,ha sokáig nyomom akkor sem változik a helyzete.
Amint beindítom a motort beballag padlóig a pedál.Minden benyomásnál egyre gyorsabban....
Mi lehet a baja?

Hogy légtelenítetted? Pedál pumpálással vagy vákuummal?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
schecter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #6887 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 08:44:12 »

Meg tudjátok mondani, hogy kb mennyibe kerül egy facelift-es kézifékkar bontottan? Mennyire komplikált a beszerelése?
Naplózva

MK3 2001 2.0 TDDI GHIA 
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6888 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 09:06:10 »

Meg tudjátok mondani, hogy kb mennyibe kerül egy facelift-es kézifékkar bontottan? Mennyire komplikált a beszerelése?

Én valami 5 vagy 6 + posta áron vettem a nem bőröst úgy emlékszem. Kicseréléshez a kipufogó hővédőjét le kell bontani. Segít, ha a kipufogót is szétszeded, de nem kötelező.
Naplózva
zolika81
Vendég
« Új hozzászólás #6889 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 09:40:21 »

Hogy légtelenítetted? Pedál pumpálással vagy vákuummal?
Pumpálással mint mindig....
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6890 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 11:49:30 »

Üdv!

Hátsó munkahengerek cseréje után többször is légtelenítve lett.Álló motornál beton a fékpedál,ha sokáig nyomom akkor sem változik a helyzete.
Amint beindítom a motort beballag padlóig a pedál.Minden benyomásnál egyre gyorsabban....
Mi lehet a baja?
Tisztelt Fórumtárs!
A  dízel mondeo fékrendszerénél normális dolog az, hogy a motor beinditása után a fékpedál bemegy kb a fékpedálút úgy egyharmadáig, és tovább süllyed a pedál ha folyamatosan nyomod a féket. Ez a jelenség a vákuumos fékrásegítő miatt van így. Én ezt a jelenséget úgy küszöböltem ki, hogy megnöveltem a vákuumtartály térfogatát egy pótlólag beépített kb. egy l tartállyal. Most is besüllyed a pedál az egy harmad pedálútig, de továbbnyomva csak nagyon lassan megy be padlóig. Természetesen padlóig benyomott pedál esetében is meg van a szükséges fékhatás. Ha ezzel a megoldással nem érsz el eredményt, akkor ellenőrizni kell a fékfolyadék szintet. Ha fogy akkor sajnos a rendszer vesztes valahol, és az egész fékkört érdemes jól átvizsgálni, különösen a főfékhengert. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.10 csütörtök, 18:50:06 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #6891 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 11:55:09 »

Meg tudjátok mondani, hogy kb mennyibe kerül egy facelift-es kézifékkar bontottan? Mennyire komplikált a beszerelése?

Én 10 körül vettem bőrös FL kézifékkart kb 2 éve. Kipufogót elég ha leakasztod és alátámasztod, ha 15 centit leengeded már könnyen elbírsz a hővédő lemezekkel. Az utastérben pedig ki kell bontatni az egész középboxot.  wave
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
zolika81
Vendég
« Új hozzászólás #6892 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 12:21:58 »

Tisztelt Fórumtárs!
A mondeo fékrendszerénél normális dolog az, hogy a motor beinditása után a fékpedál bemegy kb a fékpedálút úgy egyharmadáig, és tovább süllyed a pedál ha folyamatosan nyomod a féket. Ez a jelenség a vákuumos fékrásegítő miatt van így. Én ezt a jelenséget úgy küszöböltem ki, hogy megnöveltem a vákuumtartály térfogatát egy pótlólag beépített kb. egy l tartállyal. Most is besüllyed a pedál az egy harmad pedálútig, de továbbnyomva csak nagyon lassan megy be padlóig. Természetesen padlóig benyomott pedál esetében is meg van a szükséges fékhatás. Ha ezzel a megoldással nem érsz el eredményt, akkor ellenőrizni kell a fékfolyadék szintet. Ha fogy akkor sajnos a rendszer vesztes valahol, és az egész fékkört érdemes jól átvizsgálni, különösen a főfékhengert. wave
Tisztelettel László! worship

Köszi szépen!
Átnézem újra az egész rendszert.Haszálat közben nem tünik fel semmi különbség.
Eddig nem tűnt fel ez a jelenség....
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6893 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 17:24:48 »

Tisztelt Fórumtárs!
A mondeo fékrendszerénél normális dolog az, hogy a motor beinditása után a fékpedál bemegy kb a fékpedálút úgy egyharmadáig, és tovább süllyed a pedál ha folyamatosan nyomod a féket. Ez a jelenség a vákuumos fékrásegítő miatt van így. Én ezt a jelenséget úgy küszöböltem ki, hogy megnöveltem a vákuumtartály térfogatát egy pótlólag beépített kb. egy l tartállyal. Most is besüllyed a pedál az egy harmad pedálútig, de továbbnyomva csak nagyon lassan megy be padlóig. Természetesen padlóig benyomott pedál esetében is meg van a szükséges fékhatás. Ha ezzel a megoldással nem érsz el eredményt, akkor ellenőrizni kell a fékfolyadék szintet. Ha fogy akkor sajnos a rendszer vesztes valahol, és az egész fékkört érdemes jól átvizsgálni, különösen a főfékhengert. wave
Tisztelettel László! worship

Kedves László!
Nem kötekedni akarok, csak ezt nagyon nem értem.
Akkor mi történik, ha lejtőn állok egy hosszú pirosnál és tartom a lábam a féken?? Szépen lesüllyed a padlóig a pedál aztán elkezdek gurulni hátra, vagy mi? Ha a padlón van a pedál, mi fejti ki az erőt a fékfolyadékon, hisz nem tudom tovább nyomni lefelé, érted. Gondoltam, hogy valaki ezt be fogja írni, mert én is olvastam ilyenről a neten, hogy valaki írta ez normális. De kérdem én, hány embernek ilyen a féke itt a  fórumon? Írja ide. Nekem nem. Ez egyszerűen nem lehet normális. Direkt kipróbáltam ma. Beültem az autóba és lejtőre álltam. Beindítottam a motort, picit lejjebb ment a pedál, ahogy neked is, de utána az áll mint a szög, nem ment lejjebb 10 perc után sem, akárhogy nyomom. És az én kocsim már nem mai, minden gyári.
Valami más kell legyen a megoldás.
Mire gondolok én: Valahol régen olvastam egy cikket, hogy a főfékhengerben van elöl tömítés meg hátul. Normál használat alatt, mivel ugye nem szoktuk padlóig nyomni a féket csak kb félútig, ezért csak az első tömítés dolgozik. A hátsó szépen berohad, vagy kiszárad, vagy mittudomén, de elromik szép lassan. Namost, mikor sok sok év után egyszer csak légteleníteni akarunk és kinyomjuk a pedált sokszor padlóig akkor átszakad ez a hátsó tömítés és ez okoz fékhibásodást. Én szerintem főfékhenger. Vagy szivárgás van valahol ahogy írtad. Vagy fékrásegítő hiba, nem tudom, de vmi tuti nem kerek. Én nem hallottam még, hogy az emberek tömegesen extra tartályt építenének a mondeókba mert a gyári rendszer nem megfelelő. Mint mondjuk a közismert berohadós kézifék esetében, ami szinte mindenki utólér.
Mi a vélemény erről? Köszönöm
Tisztelettel, Péter
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.10 csütörtök, 17:59:08 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6894 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 18:36:23 »

Kedves László!
Nem kötekedni akarok, csak ezt nagyon nem értem.
Akkor mi történik, ha lejtőn állok egy hosszú pirosnál és tartom a lábam a féken?? Szépen lesüllyed a padlóig a pedál aztán elkezdek gurulni hátra, vagy mi? Ha a padlón van a pedál, mi fejti ki az erőt a fékfolyadékon, hisz nem tudom tovább nyomni lefelé, érted. Gondoltam, hogy valaki ezt be fogja írni, mert én is olvastam ilyenről a neten, hogy valaki írta ez normális. De kérdem én, hány embernek ilyen a féke itt a  fórumon? Írja ide. Nekem nem. Ez egyszerűen nem lehet normális. Direkt kipróbáltam ma. Beültem az autóba és lejtőre álltam. Beindítottam a motort, picit lejjebb ment a pedál, ahogy neked is, de utána az áll mint a szög, nem ment lejjebb 10 perc után sem, akárhogy nyomom. És az én kocsim már nem mai, minden gyári.
Valami más kell legyen a megoldás.
Mire gondolok én: Valahol régen olvastam egy cikket, hogy a főfékhengerben van elöl tömítés meg hátul. Normál használat alatt, mivel ugye nem szoktuk padlóig nyomni a féket csak kb félútig, ezért csak az első tömítés dolgozik. A hátsó szépen berohad, vagy kiszárad, vagy mittudomén, de elromik szép lassan. Namost, mikor sok sok év után egyszer csak légteleníteni akarunk és kinyomjuk a pedált sokszor padlóig akkor átszakad ez a hátsó tömítés és ez okoz fékhibásodást. Én szerintem főfékhenger. Vagy szivárgás van valahol ahogy írtad. Vagy fékrásegítő hiba, nem tudom, de vmi tuti nem kerek. Én nem hallottam még, hogy az emberek tömegesen extra tartályt építenének a mondeókba mert a gyári rendszer nem megfelelő. Mint mondjuk a közismert berohadós kézifék esetében, ami szinte mindenki utólér.
Mi a vélemény erről? Köszönöm
Tisztelettel, Péter
Kedves Péter!
Ha jól látom akkor a te gépsárkányod benzines. Ennél a gépnél nem is fogod tapasztalni a dízeleknél jelentkező normál jelenséget, mert a benzinesnél állandóan van vákuum, míg a dízelnél külön vákuumszivattyú állítja elő a fékrásegítést. Nekem soha nem volt problémám a fékhatással. Viszont a dízelnél jelentkező vákuum elfogyása miatt jelentkező pedál lesüllyedés engem is idegesített annak ellenére, hogy padlóig benyomott pedál esetén se szűnt meg a fékhatás. Mint az előző hsz-ben írtam a vákuum kisegítő tartály beépítése, nálam a jelenséget szinte megszüntette és egyáltalán nem aggódom a fék működése miatt. Amit a főfék hengerrel kapcsolatosan írtál azzal részben egyetértek. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.10 csütörtök, 18:47:54 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6895 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 19:19:34 »

Kedves Péter!
Ha jól látom akkor a te gépsárkányod benzines. Ennél a gépnél nem is fogod tapasztalni a dízeleknél jelentkező normál jelenséget, mert a benzinesnél állandóan van vákuum, míg a dízelnél külön vákuumszivattyú állítja elő a fékrásegítést. Nekem soha nem volt problémám a fékhatással. Viszont a dízelnél jelentkező vákuum elfogyása miatt jelentkező pedál lesüllyedés engem is idegesített annak ellenére, hogy padlóig benyomott pedál esetén se szűnt meg a fékhatás. Mint az előző hsz-ben írtam a vákuum kisegítő tartály beépítése, nálam a jelenséget szinte megszüntette és egyáltalán nem aggódom a fék működése miatt. Amit a főfék hengerrel kapcsolatosan írtál azzal részben egyetértek. wave
Tisztelettel László! worship

Kedves László!
Köszönöm a magyarázatot. worship Ez azt jelentené, hogy minden dízel ilyen? Továbbra is várjuk süllyedő pedálos dízelesek jelentkezését.  vigyor3
Gondolkozzunk logikusan. Ok, van külön szivattyú, ok, de attól még zárt a rendszer, úgy jön létre fékhatás, hogy rálépünk a pedálra, szivattyú rásegít és azért nem tudjuk hirtelen tovább nyomni a pedált mert a fékfolyadék nem sűríthető. Viszont elkezd süllyedni  a pedál, vagyis elkezd "engedni" a fékfolyadék. Nem feltétlenül szivárog ki szabadba, elég ha valahol átereszt egy tömítés ami még a zárt rendszeren belül van. Azért van az, hogy van fékhatás mert ahol szivárog, ott nem tud hirtelen nagy mennyiségű folyadék átpréselődni, csak utána szép lassan, ezért süllyed a pedál.
Én továbbra is fenntartom, hogy valahol tömítetlenség van. Szerintem. Minden dízel ilyen lenne? Komolyan?
Tisztelettel, Péter
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6896 Dátum: 2015.12.11 péntek, 07:55:47 »

Kedves László!
Köszönöm a magyarázatot. worship Ez azt jelentené, hogy minden dízel ilyen? Továbbra is várjuk süllyedő pedálos dízelesek jelentkezését.  vigyor3
Gondolkozzunk logikusan. Ok, van külön szivattyú, ok, de attól még zárt a rendszer, úgy jön létre fékhatás, hogy rálépünk a pedálra, szivattyú rásegít és azért nem tudjuk hirtelen tovább nyomni a pedált mert a fékfolyadék nem sűríthető. Viszont elkezd süllyedni  a pedál, vagyis elkezd "engedni" a fékfolyadék. Nem feltétlenül szivárog ki szabadba, elég ha valahol átereszt egy tömítés ami még a zárt rendszeren belül van. Azért van az, hogy van fékhatás mert ahol szivárog, ott nem tud hirtelen nagy mennyiségű folyadék átpréselődni, csak utána szép lassan, ezért süllyed a pedál.
Én továbbra is fenntartom, hogy valahol tömítetlenség van. Szerintem. Minden dízel ilyen lenne? Komolyan?
Tisztelettel, Péter
Kedves Péter!
Kezdem azzal, hogy én a féket a legfontosabb rendszernek tartom a biztonságos közlekedés szempontjából és se a mások se a magam életét kockáztatva nem indulnék el egy rossz fékrendszerrel rendelkező gépjárművel. Álló motor esetében a rendszert felpumpálva a pedál 2-3 pumpálás után felkeményedik és így is marad. Ha a rendszer megfelelően tömör, nem mozdul el a fékpedál. Felpumpált, tömör, erősen nyomott fékpedálnál ha beindítod a motort, a vákuumos fékrásegítő átveszi a vezérlést és a pedál az előző tömör állapothoz képest lassan befog menni kb 1/ 3 pedálútig. Ekkor is és a padlóig besüllyedt fékpedál esetében is a fékhatás megvan. Ha a fékpedálra hitelen vész esetén lépsz rá, akkor nincs pedálút beesés azonnal kialakul a max fékhatás. Itt még az automatikus fékrásegítő is belép, aminek az a feladata, hogy egy pedálsebesség fölött azonnal a max fékerőre állítja a rendszert. A vákuumos fékrásegítő feladata hogy kisebb pedálerővel is megfelelő fékhatás legyen kialakítható. A rásegítő elemei közé tartozik a mechanikusan meghajtott vákuumszivattyú és a vákuumot tároló DEWANDER tartály. Hosszan tartó nem vészjellegű működtetés esetén előfordulhat, hogy kimerítjük a véges űrtartalmú dewander tartályt(pedál besüllyedés), de ezzel nem szűnik meg a fékhatás. Hidd el hogy a dízel mondeók mind így működnek.
Ha valamit nem jól írtam volna akkor majd az okosok kijavítanak. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
zolika81
Vendég
« Új hozzászólás #6897 Dátum: 2015.12.11 péntek, 09:04:59 »

Tisztelt Fórumtárs!
A  dízel mondeo fékrendszerénél normális dolog az, hogy a motor beinditása után a fékpedál bemegy kb a fékpedálút úgy egyharmadáig, és tovább süllyed a pedál ha folyamatosan nyomod a féket. Ez a jelenség a vákuumos fékrásegítő miatt van így. Én ezt a jelenséget úgy küszöböltem ki, hogy megnöveltem a vákuumtartály térfogatát egy pótlólag beépített kb. egy l tartállyal. Most is besüllyed a pedál az egy harmad pedálútig, de továbbnyomva csak nagyon lassan megy be padlóig. Természetesen padlóig benyomott pedál esetében is meg van a szükséges fékhatás. Ha ezzel a megoldással nem érsz el eredményt, akkor ellenőrizni kell a fékfolyadék szintet. Ha fogy akkor sajnos a rendszer vesztes valahol, és az egész fékkört érdemes jól átvizsgálni, különösen a főfékhengert. wave
Tisztelettel László! worship

Na a főfékhenger és a dob között látni olajnyomokat.A tartályból nincs látványos fogyás.
Szereztem egy màsik főfékhengert illetve kap egy felújító készletet.
Aztán meglátjuk....
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6898 Dátum: 2015.12.11 péntek, 10:18:06 »

Kedves Péter!
Kezdem azzal, hogy én a féket a legfontosabb rendszernek tartom a biztonságos közlekedés szempontjából és se a mások se a magam életét kockáztatva nem indulnék el egy rossz fékrendszerrel rendelkező gépjárművel. Álló motor esetében a rendszert felpumpálva a pedál 2-3 pumpálás után felkeményedik és így is marad. Ha a rendszer megfelelően tömör, nem mozdul el a fékpedál. Felpumpált, tömör, erősen nyomott fékpedálnál ha beindítod a motort, a vákuumos fékrásegítő átveszi a vezérlést és a pedál az előző tömör állapothoz képest lassan befog menni kb 1/ 3 pedálútig. Ekkor is és a padlóig besüllyedt fékpedál esetében is a fékhatás megvan. Ha a fékpedálra hitelen vész esetén lépsz rá, akkor nincs pedálút beesés azonnal kialakul a max fékhatás. Itt még az automatikus fékrásegítő is belép, aminek az a feladata, hogy egy pedálsebesség fölött azonnal a max fékerőre állítja a rendszert. A vákuumos fékrásegítő feladata hogy kisebb pedálerővel is megfelelő fékhatás legyen kialakítható. A rásegítő elemei közé tartozik a mechanikusan meghajtott vákuumszivattyú és a vákuumot tároló DEWANDER tartály. Hosszan tartó nem vészjellegű működtetés esetén előfordulhat, hogy kimerítjük a véges űrtartalmú dewander tartályt(pedál besüllyedés), de ezzel nem szűnik meg a fékhatás. Hidd el hogy a dízel mondeók mind így működnek.
Ha valamit nem jól írtam volna akkor majd az okosok kijavítanak. wave
Tisztelettel László! worship

Kedves László!
Duzzogva bár, de megadom magam. Nem akarok a témán rugózni és dízel mondim se volt soha. Nem értek a traktorokhoz  hehe
Sajnos nem értem mitől ürül ki a tartály és/vagy miért nem töltődik után. Mert kicsi a szivattyú? Nem csak annyit kéne töltenie amennyit a pedál beesne és akkor nem ürülne ki?
Remélem nem gond ha magyarázni kell , de szeretném megérteni.
Tisztelettel, Péter

Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6899 Dátum: 2015.12.11 péntek, 10:28:37 »

Kedves László!
Duzzogva bár, de megadom magam. Nem akarok a témán rugózni és dízel mondim se volt soha. Nem értek a traktorokhoz  hehe
Sajnos nem értem mitől ürül ki a tartály és/vagy miért nem töltődik után. Mert kicsi a szivattyú? Nem csak annyit kéne töltenie amennyit a pedál beesne és akkor nem ürülne ki?
Remélem nem gond ha magyarázni kell , de szeretném megérteni.
Tisztelettel, Péter



Én soha nem nézegettem, meg tapostam álló helyben a pedált, hogy bemegy vagy nem.
Ha megyek az autóval, akárhogy fékezve sem esik (sem eshet) be a pedál. Ha meg állok, akkor max egy lehelletnyit van rajta a lábam a pedálon, hogy ne guruljon el az autó, akkor sem esik be.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Oldalak: 1 ... 131 132 133 134 135 136 137 [138] 139 140 141 142 143 144 145 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.