Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:43:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 143 144 145 146 147 148 149 [150] 151 152 153 154 155 156 157 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3069351 alkalommal)
0 Felhasználó és 90 vendég van a témában
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #7450 Dátum: 2016.12.18 vasárnap, 12:45:14 »

Igen. Arra figyelj, hogy a karhoz adják oda a himbát is, amibe a kötél beakad. Auto/manuál kézifékkarnál ez különbözik.
És persze arra is figyelj, hogy a bal/jobb kormányos autóban eltér a kézifékkar.

OK. Köszönöm!
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7451 Dátum: 2016.12.18 vasárnap, 16:25:37 »

Sziasztok!
Jelentem átalakítottam a hátsó fényergeket László kolléga módszerével. Hála neki a leírásért! worship Most van öröm-bódottá, ill. mégsem, mert a kézifékkar koppra fennt fog, ott is csak harmatosan...
Az automatikus utánállítású kézifékkar milyen évjáratttól volt? Csak hogy mire készüljek, cserére vagy utánállításra? Szétszedés nélkül hogy tudom megállapítani melyik lehet benne? Ill. javítható-e, ha automatikus utánállítású van?
Köszi!
Tisztelt Fórumtárs!
Köszönöm az elismerő szavakat. eljen Remélem az átalakítással hosszútávon nem lesz problémád. Javaslom a kézifékkar rendszeres használatát. Ez alap feltétel a megfelelő működés szempontjából. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
mk3tempomat
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #7452 Dátum: 2016.12.22 csütörtök, 13:25:51 »

2003 MK3 2.0 TDDi Mondeo kombi bal hátsó fék beállt. Elvileg féknyerget kellene cserelni a szerviz szerint, de nagyon durva árat mondtak rá.
Szerintük azért mert valami öntvényes megoldás és nincs olcsobb.

Lehet ezeket kezelni valahogy ? Nem örülnék, ha ennyibe fájna.

Bontott cuccal cserélni, nagy szerencsejáték ?

Minden tapasztalatot szivesen meghallgatok.

Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7453 Dátum: 2016.12.22 csütörtök, 13:45:46 »

2003 MK3 2.0 TDDi Mondeo kombi bal hátsó fék beállt. Elvileg féknyerget kellene cserelni a szerviz szerint, de nagyon durva árat mondtak rá.
Szerintük azért mert valami öntvényes megoldás és nincs olcsobb.

Lehet ezeket kezelni valahogy ? Nem örülnék, ha ennyibe fájna.

Bontott cuccal cserélni, nagy szerencsejáték ?

Minden tapasztalatot szivesen meghallgatok.



Szerintem FL előtti féknyerget, ami a tiédbe való, fületlen gombért kapsz bontósoktól, de még fórumtársaknak is lehet elfekevőben, lévén mindenki az FL utánira akarja cserélni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7454 Dátum: 2016.12.22 csütörtök, 14:35:27 »

2003 MK3 2.0 TDDi Mondeo kombi bal hátsó fék beállt. Elvileg féknyerget kellene cserelni a szerviz szerint, de nagyon durva árat mondtak rá.
Szerintük azért mert valami öntvényes megoldás és nincs olcsobb.

Lehet ezeket kezelni valahogy ? Nem örülnék, ha ennyibe fájna.

Bontott cuccal cserélni, nagy szerencsejáték ?

Minden tapasztalatot szivesen meghallgatok.



FAQ-ban van cikk a felújításról.
Vagy bontósoktól olcsón szerzel, de azt is ajánlott felújítani.

Újonnan valóban nem olcsó: https://cromax.hu/fekrendszer/fekhidraulika/hatso_feknyereg/hatso_feknyereg_ford_mondeo_2000-2004_kombi_bal_16600
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #7455 Dátum: 2016.12.23 péntek, 09:17:15 »

2003 MK3 2.0 TDDi Mondeo kombi bal hátsó fék beállt. Elvileg féknyerget kellene cserelni a szerviz szerint, de nagyon durva árat mondtak rá.
Szerintük azért mert valami öntvényes megoldás és nincs olcsobb.

Lehet ezeket kezelni valahogy ? Nem örülnék, ha ennyibe fájna.

Bontott cuccal cserélni, nagy szerencsejáték ?

Minden tapasztalatot szivesen meghallgatok.


A szerviz persze hogy cserét javasol. Ők nem pepecselnek felújítással...
Szerintem neked is elég egy felújítás, vagy az FL utáni beszerzése, de akkor hozzávaló fékbetét is kell.
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
FireNem
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #7456 Dátum: 2016.12.23 péntek, 22:30:50 »

Tisztelt fórumozók . Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a mai napon sajnálattal tapasztaltam MK 3 /2004/ típusú kocsim fékének felpuhulását , fékerő megszűnt. A párom elmondása alapján szinte beesett a pedál. Elég ijesztő jelenség volt pláne annak fényében , hogy sajna a feleségem volt a kocsival, és kivágódott egy főútra,  kisebb karcolásokkal megúszta. De sajnos igen ijesztő volt. Ja és nem igy szeretnék megszabadulni tőle.. nyes
Tippeket segítő hozzászólásokat szívesen venném.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7457 Dátum: 2016.12.23 péntek, 22:39:18 »

Tisztelt fórumozók . Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a mai napon sajnálattal tapasztaltam MK 3 /2004/ típusú kocsim fékének felpuhulását , fékerő megszűnt. A párom elmondása alapján szinte beesett a pedál. Elég ijesztő jelenség volt pláne annak fényében , hogy sajna a feleségem volt a kocsival, és kivágódott egy főútra,  kisebb karcolásokkal megúszta. De sajnos igen ijesztő volt. Ja és nem igy szeretnék megszabadulni tőle.. nyes
Tippeket segítő hozzászólásokat szívesen venném.
fékolajszint ellenőrzés
a fékrendszer légtelenítése
fékbetétek,tárcsák ellenőrzése
vákumszivattyú mőködésének ellenőrzése
vákumrásegítő működésének ellenőrzése.


Jó hogy nem történt baj.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7458 Dátum: 2016.12.23 péntek, 22:49:45 »

Tisztelt fórumozók . Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a mai napon sajnálattal tapasztaltam MK 3 /2004/ típusú kocsim fékének felpuhulását , fékerő megszűnt. A párom elmondása alapján szinte beesett a pedál. Elég ijesztő jelenség volt pláne annak fényében , hogy sajna a feleségem volt a kocsival, és kivágódott egy főútra,  kisebb karcolásokkal megúszta. De sajnos igen ijesztő volt. Ja és nem igy szeretnék megszabadulni tőle.. nyes
Tippeket segítő hozzászólásokat szívesen venném.
valszeg kipukkant valamelyik gumifékcső.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
paethon88
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #7459 Dátum: 2016.12.26 hétfő, 14:44:30 »

Sziasztok! Lenne egy pár kérdésem egy hibával kapcsolatban. 2004.12. havi mondeomban van egy aktiv hibakód, amit nem lehet törölni. C1279, ami ha jól tudom, az ESP szenzor hibájára utal. A kocsiban nincs ESP kapcsoló, viszont a rádió alatti ESP szenzor és a kormánynál lévő szögelfordulás érzékelő benne van.
Egyik kérdés az lenne, hogy a kocsi most rendelkezik ESP-vel vagy nem? Gyujtás ráadásnál nem villan fel az ESP lámpa a müszerfalon. A hiba törlése a modul cseréjével lehetséges? Esetleg a kapcsolóját kicserélhették vakdugósra?(bár értelmét nem látnám) Bocsánat a sok kérdésért, de még friss tulajdonos vagyok és a fórumon is új.

Köszönöm előre is a segitségeteket!
Naplózva

Ford Mondeo Ghia MKIII kombi, 2.0 TDCI 96KW N7BA
2004.12. Facelift
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7460 Dátum: 2016.12.26 hétfő, 23:23:14 »

Sziasztok! Lenne egy pár kérdésem egy hibával kapcsolatban. 2004.12. havi mondeomban van egy aktiv hibakód, amit nem lehet törölni. C1279, ami ha jól tudom, az ESP szenzor hibájára utal. A kocsiban nincs ESP kapcsoló, viszont a rádió alatti ESP szenzor és a kormánynál lévő szögelfordulás érzékelő benne van.
Egyik kérdés az lenne, hogy a kocsi most rendelkezik ESP-vel vagy nem? Gyujtás ráadásnál nem villan fel az ESP lámpa a müszerfalon. A hiba törlése a modul cseréjével lehetséges? Esetleg a kapcsolóját kicserélhették vakdugósra?(bár értelmét nem látnám) Bocsánat a sok kérdésért, de még friss tulajdonos vagyok és a fórumon is új.

Köszönöm előre is a segitségeteket!
lehet cserélni a szögelfordulás érzékelőt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
paethon88
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #7461 Dátum: 2016.12.27 kedd, 11:11:11 »

lehet cserélni a szögelfordulás érzékelőt.
Szia. A kormánynál lévőre vagy a rádió alattira gondolsz? Most akkor ez ESP-s lehet?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia MKIII kombi, 2.0 TDCI 96KW N7BA
2004.12. Facelift
kerteszati
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #7462 Dátum: 2016.12.30 péntek, 12:32:56 »

Helló, ezek közül melyiket tudnátok ajánlani?
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia 2001 - manuális, full
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #7463 Dátum: 2016.12.30 péntek, 12:56:26 »

Helló, ezek közül melyiket tudnátok ajánlani?
[img]http://static.kepfeltolto.com/big/2016/12/30/ae31d4e682a79bf76f7800f89c833473.jpg

Szia, a Bosch nem rossz, én azt venném.
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.30 péntek, 17:42:39 írta alf® » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7464 Dátum: 2016.12.30 péntek, 17:42:26 »

Helló, ezek közül melyiket tudnátok ajánlani?
[img]http://static.kepfeltolto.com/big/2016/12/30/ae31d4e682a79bf76f7800f89c833473.jpg
nyugodtan megveheted a Bárdi saját márkáját.Az ég adta világon semmi különbséget nem fogsz érezni a többihez képest. Wink
Ráadásul ha garis ügyintézésre kerülne sor,sokkal egyszerűbb a többihez képest.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7465 Dátum: 2016.12.30 péntek, 17:43:58 »

Szia. A kormánynál lévőre vagy a rádió alattira gondolsz? Most akkor ez ESP-s lehet?
a kormánynál ami van.de ne bemondásra cseréld,csak pontos hibafeltárás után.És bontott is jó szokott lenni...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kerteszati
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #7466 Dátum: 2016.12.30 péntek, 20:12:21 »

Szia, a Bosch nem rossz, én azt venném.

Köszi, a Bosch-on mindig gondolkozom, mert amennyire nagy név volt régen, annyira nem tartom ma megbízható márkának, úton útfélen hallom felőlük a problémákat (munkából adódóan szivattyúk, stb).
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia 2001 - manuális, full
kerteszati
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #7467 Dátum: 2016.12.30 péntek, 20:15:01 »

nyugodtan megveheted a Bárdi saját márkáját.Az ég adta világon semmi különbséget nem fogsz érezni a többihez képest. Wink
Ráadásul ha garis ügyintézésre kerülne sor,sokkal egyszerűbb a többihez képest.

Akkor azt mondod bele  tehetem a legolcsóbbat, ugyanolyan mint a többi?

Amúgy Bárdi féle xenon izzókat vettem nemrég, és szép erős fehér fénye van (4,8k), eddig jó (4000 volt párban).
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia 2001 - manuális, full
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #7468 Dátum: 2016.12.30 péntek, 20:15:02 »

Köszi, a Bosch-on mindig gondolkozom, mert amennyire nagy név volt régen, annyira nem tartom ma megbízható márkának, úton útfélen hallom felőlük a problémákat (munkából adódóan szivattyúk, stb).

Nekem volt Bosch fékem, a tárcsa mondjuk pont *** volt (  vigyor3 ), de a betéttel nem volt gond.  De ahogy alf is írta, kb mindegy, veheted akár a Bárdit is. Nekem most pl olyan tárcsám van Textar betéttel, és tökéletes. Tárcsát nem cserélsz, csak betétet?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
kerteszati
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #7469 Dátum: 2016.12.30 péntek, 20:18:40 »

Nekem volt Bosch fékem, a tárcsa mondjuk pont *** volt (  vigyor3 ), de a betéttel nem volt gond.  De ahogy alf is írta, kb mindegy, veheted akár a Bárdit is. Nekem most pl olyan tárcsám van Textar betéttel, és tökéletes. Tárcsát nem cserélsz, csak betétet?

Szervízben mondták, hogy csak betéteket kell cserélni... de majd megnézem én is, mert 20e-ért akarják cserélni csak az első betéteket, amit kicsit sokallok, ezért ink megcsinálom magam.
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia 2001 - manuális, full
kerteszati
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #7470 Dátum: 2016.12.30 péntek, 20:23:24 »

Szervízben mondták, hogy csak betéteket kell cserélni... de majd megnézem én is, mert 20e-ért akarják cserélni csak az első betéteket, amit kicsit sokallok, ezért ink megcsinálom magam.

Ezek a videók mennyire életszerűek?

https://www.youtube.com/watch?v=AygJfdg2kxc
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia 2001 - manuális, full
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #7471 Dátum: 2016.12.30 péntek, 20:23:25 »

Szervízben mondták, hogy csak betéteket kell cserélni... de majd megnézem én is, mert 20e-ért akarják cserélni csak az első betéteket, amit kicsit sokallok, ezért ink megcsinálom magam.

Na igen, elég egyszerű művelet, és amint látod kijön kb 5ezerből.

Az a videó teljesen életszerű, és a kengyelt le se kell szedned ha csak betétet cserélsz.
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.30 péntek, 20:25:38 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
kerteszati
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #7472 Dátum: 2016.12.30 péntek, 20:28:30 »

Na igen, elég egyszerű művelet, és amint látod kijön kb 5ezerből.

Az a videó teljesen életszerű, és a kengyelt le se kell szedned ha csak betétet cserélsz.

Igen, akkor csak két csavar.  (meg a kerék Smiley )
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia 2001 - manuális, full
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #7473 Dátum: 2016.12.30 péntek, 20:42:04 »

Helló, ezek közül melyiket tudnátok ajánlani?
[img]http://static.kepfeltolto.com/big/2016/12/30/ae31d4e682a79bf76f7800f89c833473.jpg[/img
Most Mintex van alatta az előző Bosch volt, nincs érezhető különbség
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.01 vasárnap, 19:21:07 írta AndyA » Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
paethon88
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


E-mail
« Új hozzászólás #7474 Dátum: 2016.12.30 péntek, 21:15:22 »

a kormánynál ami van.de ne bemondásra cseréld,csak pontos hibafeltárás után.És bontott is jó szokott lenni...
Köszi! Még akkor keresem a hiba okát. Még megnézetem egy tőlem jobban hozzáértővel is.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia MKIII kombi, 2.0 TDCI 96KW N7BA
2004.12. Facelift
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7475 Dátum: 2017.01.01 vasárnap, 19:20:10 »

Helló, ezek közül melyiket tudnátok ajánlani?
[img]http://static.kepfeltolto.com/big/2016/12/30/ae31d4e682a79bf76f7800f89c833473.jpg[/img

Bosch, Brembo, Mintex, Textar (ABC sorrrendben, nem preferencia szerint).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #7476 Dátum: 2017.01.12 csütörtök, 13:28:38 »

Hello Fórumtársak !

Tegnap a 2. kormányszögjeladót szerelték be az autóba de még mindig világít az ESP piktogram.
Ez tehát már a 3.darab, amivel ugyanazt a hibát ( " kormányszög-jeladó " ) jelzi, ennyi nem lehet rossz...

Most már szerintem vmilyen csatlakozó nincs a helyére dugva.

Szerintetek mit keressek és hol a motortérben ?

Köszönöm előre is !







Sziasztok !

Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémához.
Az autóm a kuplungcsere óta ESP hibát jelez.
Elindulás után felvillan a sárga jelzőlámpa és égve marad. A diag kormányszög-jeladó hibát írt ki. Ezt a szenzort cseréltük de a hiba nem szűnt meg, maradt ugyanaz a jelenség.
Néha tolatáskor megállásnál kattog az ABS fékezés közben. Voltam futómű állításon is.
Arra gondolok, hogy esetleg konfigurálni kellene a kormányszög-jeladót, van ötletetek ?

Előre is köszi:

Mátyás
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #7477 Dátum: 2017.01.12 csütörtök, 21:50:21 »

Sziasztok,

Mennyire oké ha Meyle hátsó tárcsa plusz fékbetét frissen csere után csikorog ha enyhén fékezek. HA jobban nyomom akkor nem. MAjd bekopik, túl új még, vagy egy Meyle sajátosság, olcsót vettem ?

Danke,FD.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7478 Dátum: 2017.01.12 csütörtök, 22:59:55 »

Sziasztok,

Mennyire oké ha Meyle hátsó tárcsa plusz fékbetét frissen csere után csikorog ha enyhén fékezek. HA jobban nyomom akkor nem. MAjd bekopik, túl új még, vagy egy Meyle sajátosság, olcsót vettem ?

Danke,FD.

Sosem hallottam erről a márkáról...

Csikorogni akkor szokott, ha nem mozog rendesen a betét a csúszkájában a féknyeregben. Egyesek arra esküsznek, hogy zsírozni kell, mások éppen arra, hogy kipucolni, akár smirglivel is tistára, és utána semmit nem szabad odatenni, mert csak gyűjti a koszt. De csikorogni mindenképpen attól fog, ha a betét nem tud elmozdulni a tárcsától, amikor nem fékezel. Mivel visszahúzó rugó nincs, ezért csak attól megy el a betét a tárcsától, ha a tárcsa forgás közben megüti, "elpofozza" magától. Ha ez nem megy, akkor csikorgás van.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7479 Dátum: 2017.01.13 péntek, 08:11:57 »

Sosem hallottam erről a márkáról...

Csikorogni akkor szokott, ha nem mozog rendesen a betét a csúszkájában a féknyeregben. Egyesek arra esküsznek, hogy zsírozni kell, mások éppen arra, hogy kipucolni, akár smirglivel is tistára, és utána semmit nem szabad odatenni, mert csak gyűjti a koszt. De csikorogni mindenképpen attól fog, ha a betét nem tud elmozdulni a tárcsától, amikor nem fékezel. Mivel visszahúzó rugó nincs, ezért csak attól megy el a betét a tárcsától, ha a tárcsa forgás közben megüti, "elpofozza" magától. Ha ez nem megy, akkor csikorgás van.

AndyA

Kolléga azt mondja, hogy akkor csikorog, ha enyhén fékez.

@Fokadriver1: ha felengedett féknél nem csikorog, csak amikor nagyon enyhén rálehelsz a fékre, akkor ez ilyen. A használattal majd lehet, hogy lekopik a betétről az a kis "porszem", ami csikorog. Nálam is van, hogy néha-néha rájön a csikorgás, aztán elmúlik.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #7480 Dátum: 2017.01.14 szombat, 13:55:25 »

Sziasztok,

Mennyire oké ha Meyle hátsó tárcsa plusz fékbetét frissen csere után csikorog ha enyhén fékezek. HA jobban nyomom akkor nem. MAjd bekopik, túl új még, vagy egy Meyle sajátosság, olcsót vettem ?

Danke,FD.

A műhelyek egy részében ezt úgy oldják meg, hogy lecsiszolják a betétek éleit. (a képzeletbeli külső és belső körét)
Naplózva
mk3tempomat
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #7481 Dátum: 2017.01.16 hétfő, 16:00:03 »

Szerintem FL előtti féknyerget, ami a tiédbe való, fületlen gombért kapsz bontósoktól, de még fórumtársaknak is lehet elfekevőben, lévén mindenki az FL utánira akarja cserélni.

AndyA

Sajnos ez nem igy van, ahany bontot hivok, az mind ugyanannyiert adja, mint az ujabbat.

En antitallentum vagyok, szoval a self made akarmi az kizart. Olyan muhelyt, meg nem tudok ahol a kornyekben foglalkoznanak ilyen vacakolassal.
Youtube oktatovideot megnezve, eselytelen, hogy nekikezdjek.

Ajanlasok Bontora , szervizre, javitasra cserere akarmelyik osszeallitasra ? Budapest Buda, Obuda.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7482 Dátum: 2017.01.16 hétfő, 18:06:40 »

Sajnos ez nem igy van, ahany bontot hivok, az mind ugyanannyiert adja, mint az ujabbat.

En antitallentum vagyok, szoval a self made akarmi az kizart. Olyan muhelyt, meg nem tudok ahol a kornyekben foglalkoznanak ilyen vacakolassal.
Youtube oktatovideot megnezve, eselytelen, hogy nekikezdjek.

Ajanlasok Bontora , szervizre, javitasra cserere akarmelyik osszeallitasra ? Budapest Buda, Obuda.

A srác, aki nekem pár évvel ezelőtt rendberakta a féknyergeimet, a 18. kerben dolgozik most. PÜ, ha érdekel.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Intruder007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 244


E-mail
« Új hozzászólás #7483 Dátum: 2017.02.11 szombat, 15:16:35 »

Sziasztok!

Valószinüleg engem is utolért a Brembo tárcsa elvetemedés, kb 15-20ezer van bennük, EBC Redstuff betétekkel, gondolom ha új tárcsát vennék illene a betéteket is cserélni?
Bár nem hinném hogy ennyit kiadnék mégegyszer betétekre, lehet valami olcsóbb felé néznék, tárcsából ki mit ajánl?
Naplózva

2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7484 Dátum: 2017.02.11 szombat, 16:03:01 »

Sziasztok!

Valószinüleg engem is utolért a Brembo tárcsa elvetemedés, kb 15-20ezer van bennük, EBC Redstuff betétekkel, gondolom ha új tárcsát vennék illene a betéteket is cserélni?
Bár nem hinném hogy ennyit kiadnék mégegyszer betétekre, lehet valami olcsóbb felé néznék, tárcsából ki mit ajánl?

Ha nem kopott el a betét, minek is cserélnéd?

Best regards,
Andy
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Intruder007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 244


E-mail
« Új hozzászólás #7485 Dátum: 2017.02.11 szombat, 16:11:56 »

Ha nem kopott el a betét, minek is cserélnéd?

Best regards,
Andy

Szia!

Betét még jó, akkor elég ha a tárcsákat cserélem?
Naplózva

2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #7486 Dátum: 2017.02.11 szombat, 16:14:48 »

Bár nem hinném hogy ennyit kiadnék mégegyszer betétekre, lehet valami olcsóbb felé néznék, tárcsából ki mit ajánl?
Első tárcsából csak gyárit vagy ATE-t (ugyanaz). Nem saját tapasztalat, bontós ajánlotta amikor ugyanerről panaszkodtam. Én hallgattam rá, ATE-t vettem, miután 2x is szabályoztatnom kellett a középáras első tárcsáimat.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #7487 Dátum: 2017.02.11 szombat, 16:18:13 »

Kolléga azt mondja, hogy akkor csikorog, ha enyhén fékez.

@Fokadriver1: ha felengedett féknél nem csikorog, csak amikor nagyon enyhén rálehelsz a fékre, akkor ez ilyen. A használattal majd lehet, hogy lekopik a betétről az a kis "porszem", ami csikorog. Nálam is van, hogy néha-néha rájön a csikorgás, aztán elmúlik.
Oké, akkor csak ennyi, köszi a tanácsot.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7488 Dátum: 2017.02.11 szombat, 18:44:57 »

Szia!

Betét még jó, akkor elég ha a tárcsákat cserélem?

Nyilván!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7489 Dátum: 2017.02.11 szombat, 18:45:49 »

Első tárcsából csak gyárit vagy ATE-t (ugyanaz). Nem saját tapasztalat, bontós ajánlotta amikor ugyanerről panaszkodtam. Én hallgattam rá, ATE-t vettem, miután 2x is szabályoztatnom kellett a középáras első tárcsáimat.

Nekem Textarok vannak fenn, semmi bajom velük. Pedig párszor igencsak megvasaltam már őket az autópályán...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #7490 Dátum: 2017.02.13 hétfő, 23:13:17 »

Nekem Textarok vannak fenn, semmi bajom velük. Pedig párszor igencsak megvasaltam már őket az autópályán...

AndyA

Nekem a Textarok gyorsan ütni kezdtek. Most Bárdi saját márkás van fenn, tökéletesek.(20ezer km simán van bennük)
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #7491 Dátum: 2017.02.14 kedd, 18:49:27 »

Már sokszor elmondtam én is (főleg, amikor előkerültek a színesstuff betétek), hogy nekem Delphi tárcsák vannak fenn Starline betétekkel (bár ezeket kicseréltem, de mentem velük kb 20 km-t) és még mindig kb 4-5 mm vastagok, pedig beletekertem az órába azóta kb 90-100 e km-t. A tárcsa maradt, előre "gyári", hátra Delphi betétek kerültek. (mindkettőhöz adták a csavarokat is).
Naplózva
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #7492 Dátum: 2017.02.21 kedd, 01:42:49 »

Ma reggel kivillágított az ABS lámpám. És nem is működik.(kolegámnak világít de működik) Nincs hibakód olvasóm. Tudna valaki segíteni hogy mit érdemes leellenőrizni. Ha nem múlik el akkor elviszem kódolvasásra. Köszönöm.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7493 Dátum: 2017.02.21 kedd, 08:03:41 »

Ma reggel kivillágított az ABS lámpám. És nem is működik.(kolegámnak világít de működik) Nincs hibakód olvasóm. Tudna valaki segíteni hogy mit érdemes leellenőrizni. Ha nem múlik el akkor elviszem kódolvasásra. Köszönöm.

Dolgoztál esetleg valamelyik keréken mostnában? Ha igen, ott igazítsd meg a csatlakozót. Ha nem, akkor kódolvasás. Keress valakit a közeledben, akinek van olvasója. Amennyiért pl. egy Ford szervizben kiolvassák, annyiért két ELM-327-et is kapsz... Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7494 Dátum: 2017.02.21 kedd, 08:12:24 »

Ma reggel kivillágított az ABS lámpám. És nem is működik.(kolegámnak világít de működik) Nincs hibakód olvasóm. Tudna valaki segíteni hogy mit érdemes leellenőrizni. Ha nem múlik el akkor elviszem kódolvasásra. Köszönöm.

Merre vagy helyileg? Hatha van vki a kozeledben egy elmel.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #7495 Dátum: 2017.02.21 kedd, 12:59:01 »

Merre vagy helyileg? Hatha van vki a kozeledben egy elmel.

Nyíregyháza.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7496 Dátum: 2017.02.21 kedd, 13:02:34 »

Ma reggel kivillágított az ABS lámpám. És nem is működik.(kolegámnak világít de működik) Nincs hibakód olvasóm. Tudna valaki segíteni hogy mit érdemes leellenőrizni. Ha nem múlik el akkor elviszem kódolvasásra. Köszönöm.
valamelyik abs jeladó valszeg
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #7497 Dátum: 2017.02.21 kedd, 16:08:24 »

valamelyik abs jeladó valszeg

Nekiáltam szétszedtem kihúztam a csatlakozót meg viszadugtam megmozgattam gyujtást rá-le és így tovább valamikor kialszik egy pillanatra de ujra felgyullad 2-3 másodperc gyujtás\inditás után. A kis sárga rém.
Naplózva
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 260


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #7498 Dátum: 2017.02.21 kedd, 16:22:18 »

Nekiáltam szétszedtem kihúztam a csatlakozót meg viszadugtam megmozgattam gyujtást rá-le és így tovább valamikor kialszik egy pillanatra de ujra felgyullad 2-3 másodperc gyujtás\inditás után. A kis sárga rém.
Egyszer Én is igy jártam, aztán kiderült hogy az első kerékcsapágy porvédő lemeze ami az ABS érzékelő felől van külön
életet élt, hol közelebb ment az érzékelőhöz, hol távolabb de a visszajelző folyamatosan jelzett
A rossz első kerékcsapágy csere oldotta meg a problémát.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.21 kedd, 16:31:11 írta vomdeutsch » Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
kissbalazs1986
Vendég
« Új hozzászólás #7499 Dátum: 2017.02.21 kedd, 19:35:17 »

Egyszer Én is igy jártam, aztán kiderült hogy az első kerékcsapágy porvédő lemeze ami az ABS érzékelő felől van külön
életet élt, hol közelebb ment az érzékelőhöz, hol távolabb de a visszajelző folyamatosan jelzett
A rossz első kerékcsapágy csere oldotta meg a problémát.


Két hónapja cseréltem komplett csonkálványt bontottat mert ette a csapágyakat a bal eleje. most megint. még a biztosítékot nem néztem az is lehet?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 143 144 145 146 147 148 149 [150] 151 152 153 154 155 156 157 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.