Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.23 kedd, 22:17:44 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 142 143 144 145 146 147 148 [149] 150 151 152 153 154 155 156 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2738313 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
riz0
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


« Új hozzászólás #7400 Dátum: 2016.10.26 szerda, 19:17:14 »

Sziasztok.

Kis segítségre lenne szükségem.

Fékszerelés után sajnos kifolyt a teljes fékolaj mennyiség a rendszerből. Feltöltöttem a tartályt, a  JH keréknél kinyitottam szépen a légtelenítőt, megvártam mig folyik az olaj, majd körbe BH, JE, BE kerekeknél is. Elkezdtem nyomni a pedált, engedni az olajat, szokásos légtelenítés - annyi problémám lett a végén, hogy nem "harap az addig harapós fék, hanem nagyon bent kezd el intenziven fogni. Kétszer is légtelenítettem körbe, de maradt.

Mi ilyenkor a teendő hogy visszakapjam a fent fogó fékemet? Köszi előre is.


Üdv: riz0
Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #7401 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 12:59:12 »

Ismertek megbízható szakit hátsó féknyereg(fl) felújítására? Amiben benne van az a kis átalakítás is ami után talán nem fog lépten nyomon a kézifék? Jelenleg a második garnitúra féknyereg van fent de megint fog a qrva fék tegnap vagy 150km-t mentem autópályán mikor észrevettem egy pihenőben, hogy a jobb hátsó fékem fog kicsit.. lassan betétet meg tárcsát kell cserélnem hátul(igaz a betét csak 1 éves pagid 12 ezerért  falbav) a ford elb@szott megoldása miatt.
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7402 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 13:09:18 »

Ismertek megbízható szakit hátsó féknyereg(fl) felújítására? Amiben benne van az a kis átalakítás is ami után talán nem fog lépten nyomon a kézifék? Jelenleg a második garnitúra féknyereg van fent de megint fog a qrva fék tegnap vagy 150km-t mentem autópályán mikor észrevettem egy pihenőben, hogy a jobb hátsó fékem fog kicsit.. lassan betétet meg tárcsát kell cserélnem hátul(igaz a betét csak 1 éves pagid 12 ezerért  falbav) a ford elb@szott megoldása miatt.

Az a baj, hogy megsüti a kerékcsapágyat is, az meg jó drága ha jó minőséget akarsz.
Szerintem ne alakítgasd, hanem cseréld le 2004. 9. hónap utánira, azok nem ilyen problémásak.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #7403 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 13:17:49 »

Ismertek megbízható szakit hátsó féknyereg(fl) felújítására? Amiben benne van az a kis átalakítás is ami után talán nem fog lépten nyomon a kézifék? Jelenleg a második garnitúra féknyereg van fent de megint fog a qrva fék tegnap vagy 150km-t mentem autópályán mikor észrevettem egy pihenőben, hogy a jobb hátsó fékem fog kicsit.. lassan betétet meg tárcsát kell cserélnem hátul(igaz a betét csak 1 éves pagid 12 ezerért  falbav) a ford elb@szott megoldása miatt.

Ha FL előtti a féknyerged, van róla FAQ (lásd ott), hogyan lehet úgy megcsinálni, hogy elvileg soha többé ne álljon be.

Ennél viszont biztosabb megoldás, ha szerzel egy FL utáni féknyerget, amin már orvosolták a problémát.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #7404 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 13:39:42 »

Ha FL előtti a féknyerged, van róla FAQ (lásd ott), hogyan lehet úgy megcsinálni, hogy elvileg soha többé ne álljon be.

Ennél viszont biztosabb megoldás, ha szerzel egy FL utáni féknyerget, amin már orvosolták a problémát.

AndyA

fl utáni a féknyergem... az előző is az volt azt még az előző tulaj rakatta fel ford szervízben. Nekem tavaly döglött meg akkor vettem egy pár másikat azt nem tudtam hogy ezen is mókolni kell valamit hogy tartós legyen... eddig egy garnitúra fékbetét bánta... meg ki tudja hány liter üzemanyag..
szóval most van egy pár féknyergem talonban amit fel lehet újítani/átalakítani csak kéne valaki aki vállalja.
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Bigzotya
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 597


MONDI 2.2 TDCi 200Le. Luxury


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7405 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 13:42:36 »

Ismertek megbízható szakit hátsó féknyereg(fl) felújítására? Amiben benne van az a kis átalakítás is ami után talán nem fog lépten nyomon a kézifék? Jelenleg a második garnitúra féknyereg van fent de megint fog a qrva fék tegnap vagy 150km-t mentem autópályán mikor észrevettem egy pihenőben, hogy a jobb hátsó fékem fog kicsit.. lassan betétet meg tárcsát kell cserélnem hátul(igaz a betét csak 1 éves pagid 12 ezerért  falbav) a ford elb@szott megoldása miatt.
Nekem elég volt egy csiszolóvászon is .  ......Ahol csúszik a pofa a nyergen ott kellett megcsiszolni a rozsdát és vissza tudott menni.
Naplózva

Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7406 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 13:43:00 »

Ha FL előtti a féknyerged, van róla FAQ (lásd ott), hogyan lehet úgy megcsinálni, hogy elvileg soha többé ne álljon be.

Ennél viszont biztosabb megoldás, ha szerzel egy FL utáni féknyerget, amin már orvosolták a problémát.

AndyA

Ne csúsztassunk... FL2 utáni féknyereg a nyerő, sima fl (az első) még ugyanúgy xar, mint a fl előtti
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #7407 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 13:46:24 »

Ne csúsztassunk... FL2 utáni féknyereg a nyerő, sima fl (az első) még ugyanúgy xar, mint a fl előtti
na persze meg az mk4-é is biztos jó ami nekem van abból lehet kihozni valami vagy hagyjam a picsába és vágjam a kézifék kötelet mert ez minden évben előjön..
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7408 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 14:03:04 »

na persze meg az mk4-é is biztos jó ami nekem van abból lehet kihozni valami vagy hagyjam a picsába és vágjam a kézifék kötelet mert ez minden évben előjön..

Nem értelek, de amit írtam, az a helyes.

A FL2-es féknyeregben javították a problémát, ott teljesen más kialakítású is a nyereg, más betét is kell, a tárcsa jó a korábbi is.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #7409 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 14:13:15 »

Nem értelek, de amit írtam, az a helyes.

A FL2-es féknyeregben javították a problémát, ott teljesen más kialakítású is a nyereg, más betét is kell, a tárcsa jó a korábbi is.

Valamint nem elég csak a féknyereg, de a tartólemeze is kell, mert az sem csereszabatos a régivel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7410 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 15:15:22 »

Ismertek megbízható szakit hátsó féknyereg(fl) felújítására? Amiben benne van az a kis átalakítás is ami után talán nem fog lépten nyomon a kézifék? Jelenleg a második garnitúra féknyereg van fent de megint fog a qrva fék tegnap vagy 150km-t mentem autópályán mikor észrevettem egy pihenőben, hogy a jobb hátsó fékem fog kicsit.. lassan betétet meg tárcsát kell cserélnem hátul(igaz a betét csak 1 éves pagid 12 ezerért  falbav) a ford elb@szott megoldása miatt.

Helyileg merre? BP-n tudok szerelőt, ha érdekel, küldj egy PÜ-t.
Nekem ~4 éve csinálták meg az FL előtti nyerget és kopp-kopp nincs vele probléma.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7411 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 16:26:48 »

Nem értelek, de amit írtam, az a helyes.

A FL2-es féknyeregben javították a problémát, ott teljesen más kialakítású is a nyereg, más betét is kell, a tárcsa jó a korábbi is.

Féligazság, nem FL2-vel jött az új fajta nyereg, hanem előtte  duhos2  vigyor3
Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #7412 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 16:32:13 »

Nem értelek, de amit írtam, az a helyes.

A FL2-es féknyeregben javították a problémát, ott teljesen más kialakítású is a nyereg, más betét is kell, a tárcsa jó a korábbi is.

semmi bocsi csak mostanában sokszor felb@szta az agyam az autó az apró cseprő dolgaival...(központi zár, most fék, újabban vmelyik porlasztó...) és fogy a türelmem... azt hittem hogy gyári a fék rajta aztán amikor cseréltem tavaly februárban a fékbetétet akkor kiderült hogy már nem az eredeti a féknyereg sem hanem egyel újabb. 35k ért vettem egy pár nyerget hátra + valamennyi volt bele a felújító szett gondoltam akkor már többet ne kelljen szétszedni ilyen kis tétel nem gond. Most eltelt egy év és az egy éves pagid betéteknek gatya. Előtte is odalett egy garnitúrának még az előző féknyereggel azt is ezért kellett cserélni..
A kérdésem pedig arra irányult még a legelején hogy a meglévő fl-es féknyergemhez van-e olyan szaki aki úgy meg tudja csinálni hogy utána nem kell évente b@szakodni vele(ne adj isten soha többet..mint az elvárható lenne).
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #7413 Dátum: 2016.11.09 szerda, 13:35:45 »

http://mondeo.hu/index.php?topic=16595.0

Őhozzá nem tud valaki véletlenül más elérhetőséget is, mint az E-mail címe?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #7414 Dátum: 2016.11.09 szerda, 13:46:56 »

http://mondeo.hu/index.php?topic=16595.0

Őhozzá nem tud valaki véletlenül más elérhetőséget is, mint az E-mail címe?

AndyA

Küldtem privát üzenetet.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7415 Dátum: 2016.11.09 szerda, 15:39:07 »

http://mondeo.hu/index.php?topic=16595.0

Őhozzá nem tud valaki véletlenül más elérhetőséget is, mint az E-mail címe?

AndyA

Ott a telefonszáma is  nyes
Meg válaszoltam a PÜ-dre is.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #7416 Dátum: 2016.11.09 szerda, 15:53:39 »

Ott a telefonszáma is  nyes
Meg válaszoltam a PÜ-dre is.

Persze.

Most írtam be egy félórája.  taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #7417 Dátum: 2016.11.12 szombat, 13:34:59 »

Sziasztok!

1 hónapja kb. le lettek cserélve az első fékek (tárcsa és betét is), azóta nyöszörögnek. Eddig még nem zavart, mert nem volt vészes, de a hideg eljöttével már sikítanak kb... Olvasgattam utána és írták, hogy a gagyi fékbetét. Hát őszintén megmondom, hogy nem tudom milyen betétek kerültek bele, de annyiba kerültek, mint a gyári, tehát nem gondolnám gagyinak (mondjuk a szerelőmre mérges vagyok, hogy ennyiért nem gyári ment bele).

Lehet valamit tenni a csikorgás ellen? Rohadtul idegesítő, de konkrét válaszra nem leltem, hogy mi az ami beválna.

Köszi előre is!
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #7418 Dátum: 2016.11.12 szombat, 13:42:54 »

Sziasztok!

1 hónapja kb. le lettek cserélve az első fékek (tárcsa és betét is), azóta nyöszörögnek. Eddig még nem zavart, mert nem volt vészes, de a hideg eljöttével már sikítanak kb... Olvasgattam utána és írták, hogy a gagyi fékbetét. Hát őszintén megmondom, hogy nem tudom milyen betétek kerültek bele, de annyiba kerültek, mint a gyári, tehát nem gondolnám gagyinak (mondjuk a szerelőmre mérges vagyok, hogy ennyiért nem gyári ment bele).

Lehet valamit tenni a csikorgás ellen? Rohadtul idegesítő, de konkrét válaszra nem leltem, hogy mi az ami beválna.

Köszi előre is!

Kipucolni a féknyerget, ahol a fékbetét csúszkája van a szélén. Ha koszos, ott tud akadni, és attól csikorogni.

Utána lehet odatenni egy kis fékzsírt - mások pont azt mondják, hogy nem szabad, mert összeszedi a koszt, és attól fog akadni úgy, mint most. Szóval ezt vérmérséklet szerint. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7419 Dátum: 2016.11.12 szombat, 14:13:03 »

Sziasztok!

1 hónapja kb. le lettek cserélve az első fékek (tárcsa és betét is), azóta nyöszörögnek. Eddig még nem zavart, mert nem volt vészes, de a hideg eljöttével már sikítanak kb... Olvasgattam utána és írták, hogy a gagyi fékbetét. Hát őszintén megmondom, hogy nem tudom milyen betétek kerültek bele, de annyiba kerültek, mint a gyári, tehát nem gondolnám gagyinak (mondjuk a szerelőmre mérges vagyok, hogy ennyiért nem gyári ment bele).

Lehet valamit tenni a csikorgás ellen? Rohadtul idegesítő, de konkrét válaszra nem leltem, hogy mi az ami beválna.

Köszi előre is!
Tisztelt Fórumtárs!
A fékcsikorgás attól van hogy a betétek a fékezés után nem tudnak megfelelően eltávolodni a tárcsától. Ez független attól, milyen márkájú a betét. Meg kéne nézni, hogy a beszerelt fékbetétek hátoldalán megvannak e a csikorgás gátló, mindkét oldalán ragadó lemezek. Javaslom olvasd el a FAQ topik fékezés közben remegő kormány cikket. Sok felmerülő kérdésedre választ kapsz.  wave
Tisztelettel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.12 szombat, 14:15:00 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7420 Dátum: 2016.11.12 szombat, 18:32:50 »

Sziasztok!

1 hónapja kb. le lettek cserélve az első fékek (tárcsa és betét is), azóta nyöszörögnek. Eddig még nem zavart, mert nem volt vészes, de a hideg eljöttével már sikítanak kb... Olvasgattam utána és írták, hogy a gagyi fékbetét. Hát őszintén megmondom, hogy nem tudom milyen betétek kerültek bele, de annyiba kerültek, mint a gyári, tehát nem gondolnám gagyinak (mondjuk a szerelőmre mérges vagyok, hogy ennyiért nem gyári ment bele).

Lehet valamit tenni a csikorgás ellen? Rohadtul idegesítő, de konkrét válaszra nem leltem, hogy mi az ami beválna.

Köszi előre is!

Első körben ha még nem akarod szétszedni a féket, akkor egy próbát megérhet, hogy sűrített levegővel alaposan kifújod a féknyereg környékét.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #7421 Dátum: 2016.11.13 vasárnap, 12:50:17 »

Köszi a válaszokat! Délután meglesem. wave
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #7422 Dátum: 2016.11.13 vasárnap, 21:14:18 »

Köszönöm a megerősítést mindenkinek!
Viszont a cikkel akkor valami baj van ott.

Megvolt a féktárcsa, fékbetét, fékfolyadék összes cseréje. Hátsó féknyergek felújítása. 4 féknyereg+ tartó festése, teljes tisztítása.
A hátsó féknyergekkel van nekem is bajom.
Hogyan újítottátok fel?
Nálam a tárcsa külső pereménél kb. 1cm szélességben, nem ér hozzá a fékbetét a tárcsához.
A kép nem a legjobb időpontban készült, de szerintem így is látható:
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7423 Dátum: 2016.11.14 hétfő, 07:27:59 »

A hátsó féknyergekkel van nekem is bajom.
Hogyan újítottátok fel?
Nálam a tárcsa külső pereménél kb. 1cm szélességben, nem ér hozzá a fékbetét a tárcsához.
A kép nem a legjobb időpontban készült, de szerintem így is látható:
[img width=449 height=600]http://www.kephost.com/images/2016/11/13/20161113_095009.md.jpg
Tisztelt Fórumtárs!
Megkérlek ne vedd zokon, de a kép tipikus esete a helytelenül szerelt betét által féloldalasra koptatott tárcsának. Mivel a tárcsa vastagsága elég behatároló tényező, a szabályozást illetően, egy teljes tárcsa és betét garnitúra az igazi megoldás. Természetesen ügyelve a helyes szerelés szabályaira. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.14 hétfő, 14:42:13 írta AndyA » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #7424 Dátum: 2016.11.14 hétfő, 07:48:05 »

Tisztelt Fórumtárs!
Megkérlek ne vedd zokon, de a kép tipikus esete a helytelenül szerelt betét által féloldalasra koptatott tárcsának. Mivel a tárcsa vastagsága elég behatároló tényező, a szabályozást illetően, egy teljes tárcsa és betét garnitúra az igazi megoldás. Természetesen ügyelve a helyes szerelés szabályaira. wave
Tisztelettel László! worship
Köszönöm a gyors választ!
Azért gyanakodom a féknyergekre, mert a tárcsák és betétek szinte újnak mondhatóak.
Még 10e km-t sem mentek. Főleg motorféket használok, ahol csak lehet.
A régi cserélt, tárcsáknál is ugyanígy koptak a hátsó tárcsák.
(valahol a fórumban, kérdeztem már ugyanezt, amikor megvettem az autót)
Meg is találtam a hozzászólásomat 2014-ből:
http://mondeo.hu/index.php?topic=28.msg892643#msg892643
Kizárásos alapon, a féknyergek a legvalószínűbb, hogy hibásan működnek.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.14 hétfő, 07:53:09 írta zeix » Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7425 Dátum: 2016.11.14 hétfő, 12:58:07 »

Köszönöm a gyors választ!
Azért gyanakodom a féknyergekre, mert a tárcsák és betétek szinte újnak mondhatóak.
Még 10e km-t sem mentek. Főleg motorféket használok, ahol csak lehet.
A régi cserélt, tárcsáknál is ugyanígy koptak a hátsó tárcsák.
(valahol a fórumban, kérdeztem már ugyanezt, amikor megvettem az autót)
Meg is találtam a hozzászólásomat 2014-ből:
http://mondeo.hu/index.php?topic=28.msg892643#msg892643
Kizárásos alapon, a féknyergek a legvalószínűbb, hogy hibásan működnek.
Tisztelt Fórumtárs!
Nem a nyergekkel van a probléma. A probléma az, hogy a betétek nem mozognak akadálytalanul a vezető vájatban. Illetve lehet, hogy az úszócsapok, vagy egyike vagy másika akad és így a betét képes félre kopni illetve félre koptatni a féktárcsát. Javaslom teljesen szereld le a nyerget és a vezető kengyelt. Alaposan tisztítsd meg az egész fékszerkezetet beleértve az úszócsapokat és a betéteket vezető részeket. Majd vékonyan kend meg fékzsírral a kengyel vezetőrészét, és alaposan az úszócsapokat, ellenőrizve a könnyed rugózó mozgást. Összeszerelve egy pár száz Km megtétele után, rendesen össze kell kopni a betéteknek és a tárcsáknak. Egy megfelelően szerelt, és jól működő új fékgarnitúra esetében, nem szabadna ilyen hibának előadódnia. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #7426 Dátum: 2016.11.15 kedd, 09:30:43 »

Sziasztok !

Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémához.
Az autóm a kuplungcsere óta ESP hibát jelez.
Elindulás után felvillan a sárga jelzőlámpa és égve marad. A diag kormányszög-jeladó hibát írt ki. Ezt a szenzort cseréltük de a hiba nem szűnt meg, maradt ugyanaz a jelenség.
Néha tolatáskor megállásnál kattog az ABS fékezés közben. Voltam futómű állításon is.
Arra gondolok, hogy esetleg konfigurálni kellene a kormányszög-jeladót, van ötletetek ?

Előre is köszi:

Mátyás
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #7427 Dátum: 2016.11.15 kedd, 18:47:20 »

Sziasztok !

Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémához.
Az autóm a kuplungcsere óta ESP hibát jelez.
Elindulás után felvillan a sárga jelzőlámpa és égve marad. A diag kormányszög-jeladó hibát írt ki. Ezt a szenzort cseréltük de a hiba nem szűnt meg, maradt ugyanaz a jelenség.
Néha tolatáskor megállásnál kattog az ABS fékezés közben. Voltam futómű állításon is.
Arra gondolok, hogy esetleg konfigurálni kellene a kormányszög-jeladót, van ötletetek ?

Előre is köszi:

Mátyás
kalibrálni ids-el.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tjani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #7428 Dátum: 2016.11.16 szerda, 20:40:34 »

Sziasztok .

Az első futóművem fémes kopogós hangot ad ki rázós úton .
Kérdésem ,hogy adhatja-e ki a féknyereg ezt a hangot ?
És ha igen elég csak a csapokat cserélnem ?
Előre is köszönöm .
Naplózva

2000 Mondeo 1.8 LPG/Benzin 110LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #7429 Dátum: 2016.11.16 szerda, 21:24:15 »

Sziasztok .

Az első futóművem fémes kopogós hangot ad ki rázós úton .
Kérdésem ,hogy adhatja-e ki a féknyereg ezt a hangot ?
És ha igen elég csak a csapokat cserélnem ?
Előre is köszönöm .

kutyacsont?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7430 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 07:45:23 »

Sziasztok .

Az első futóművem fémes kopogós hangot ad ki rázós úton .
Kérdésem ,hogy adhatja-e ki a féknyereg ezt a hangot ?
És ha igen elég csak a csapokat cserélnem ?
Előre is köszönöm .

Tisztelt Fórumtárs!
A féknyereg nem ad kopogó hangot. Viszont ellenőrizni kell a függőleges stabilizátor rudakat(kutyacsont), a toronycsapágyat, a futómű gömbcsukló elemeit, a lengéscsillapítót, és a futómű szilen blokkjait. Javaslom vidd el a gépet egy futóműveshez, és rázópadon történő vizsgálattal azonnal megmondják mi a hibás elem. wave
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7431 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 08:22:12 »

Tisztelt Fórumtárs!
A féknyereg nem ad kopogó hangot. Viszont ellenőrizni kell a függőleges stabilizátor rudakat(kutyacsont), a toronycsapágyat, a futómű gömbcsukló elemeit, a lengéscsillapítót, és a futómű szilen blokkjait. Javaslom vidd el a gépet egy futóműveshez, és rázópadon történő vizsgálattal azonnal megmondják mi a hibás elem. wave
Tisztelettel László!

Nem tudom melyiken mk3-ason, vagy mk4-esen, de egyszer valamilyen rezgéscsillapító nem volt megfeszülve a hátsó fékbetétnél, és amikor kicserélték kopogott rendesen...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7432 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 09:03:03 »

Nem tudom melyiken mk3-ason, vagy mk4-esen, de egyszer valamilyen rezgéscsillapító nem volt megfeszülve a hátsó fékbetétnél, és amikor kicserélték kopogott rendesen...
Tisztelt Fórumtárs!
Nem vonom kétségbe a tapasztalatodat. worship Annyit mondhatok, hogy én 40 év alatt nem tapasztaltam féknyereg kopogást. Ebből is látható hogy a kivétel erősíti a szabályt. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #7433 Dátum: 2016.11.17 csütörtök, 21:52:41 »

Sziasztok.múltkor írtam a kerékcsapágy csere ügyben azóta újból ki lett cserélve a jobb első kerékcsapágy de a jelenség a következő éppen rárakom a lábam a fékre már dolgozik az abs.egybidö után pedig kidobja azt a hibakódot h a bal első keréktöl.nem kapja a jelet c1233 kód. Ilyenkor mi van? a bal elsö nem is lett bántva.elörebis köszönöm a segítséget
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #7434 Dátum: 2016.11.18 péntek, 08:14:40 »

Sziasztok.múltkor írtam a kerékcsapágy csere ügyben azóta újból ki lett cserélve a jobb első kerékcsapágy de a jelenség a következő éppen rárakom a lábam a fékre már dolgozik az abs.egybidö után pedig kidobja azt a hibakódot h a bal első keréktöl.nem kapja a jelet c1233 kód. Ilyenkor mi van? a bal elsö nem is lett bántva.elörebis köszönöm a segítséget

Csatlakozó megigazít, vezeték ellenőrzés, hátha sérült.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #7435 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 09:05:47 »

Sziasztok!  Egy kis segítség kellene.  A bal hátsó abs jeladót ki lehet szedni, vagy csak egybe a csapággyal lehet cserélni?  A másik kérdés, hogy multiméterrel hogyan tudom kimérni, hogy a kábel, vagy a jeladó rossz-e?

Előre is köszi a segítséget!
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #7436 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 10:49:04 »

Sziasztok!  Egy kis segítség kellene.  A bal hátsó abs jeladót ki lehet szedni, vagy csak egybe a csapággyal lehet cserélni?  A másik kérdés, hogy multiméterrel hogyan tudom kimérni, hogy a kábel, vagy a jeladó rossz-e?

Előre is köszi a segítséget!

Ki lehet, csak utána nem tudod visszarakni. Smiley A csapágyra ugyanez igaz. Szóval a teljes kerékagy egyben csere.

De ha döglöttnek tűnik az ABS jeladó, előbb nézd meg a vezetéket, kábelcsatlakozást stb., hátha csak ott a gond.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Defoe
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


E-mail
« Új hozzászólás #7437 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 11:16:56 »

Ki lehet, csak utána nem tudod visszarakni. Smiley A csapágyra ugyanez igaz. Szóval a teljes kerékagy egyben csere.

De ha döglöttnek tűnik az ABS jeladó, előbb nézd meg a vezetéket, kábelcsatlakozást stb., hátha csak ott a gond.

AndyA

Köszönöm a segítséget!   A keréknél már befújtam wd-40-el!  Most az ülés alatti csatit is megpróbálom!   Multiméterrel nem lehetne valahogy elöbbre jutni, ha nem lenne jó?
Naplózva

Mondeo III  1,8 Benzin
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #7438 Dátum: 2016.11.20 vasárnap, 12:07:20 »

Ki lehet, csak utána nem tudod visszarakni. Smiley A csapágyra ugyanez igaz. Szóval a teljes kerékagy egyben csere.

De ha döglöttnek tűnik az ABS jeladó, előbb nézd meg a vezetéket, kábelcsatlakozást stb., hátha csak ott a gond.

AndyA
miért nem lehet visszatenni? 1db 6os csavar fogja a helyére kívülről.ez ugye nem a csapágyban van-az ritkán megy tönkre,azt írtad te is.

« Utoljára szerkesztve: 2016.11.20 vasárnap, 12:08:53 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #7439 Dátum: 2016.11.25 péntek, 15:26:06 »

Sziasztok! FL2-es hátsó féknyergek egyáltalán nem problémásak? Érdemesebb a meglévő FL előttieket felújítani, vagy az egészet lecserélni bontott FL2-re?
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #7440 Dátum: 2016.11.25 péntek, 15:41:26 »

Sziasztok! FL2-es hátsó féknyergek egyáltalán nem problémásak? Érdemesebb a meglévő FL előttieket felújítani, vagy az egészet lecserélni bontott FL2-re?

A felújítás László fórumtárs módszerével általában nem rossz, de volt már, akinek nem vált be.

Az FL2-es nyergek jók. Pont.

Írd be még a karosszériát is az aláírásba. Pont a hátsó féknél nem mindegy, hogy 4/5 ajtós vagy kombi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #7441 Dátum: 2016.12.11 vasárnap, 19:55:20 »

A felújítás László fórumtárs módszerével általában nem rossz, de volt már, akinek nem vált be.

Az FL2-es nyergek jók. Pont.

Írd be még a karosszériát is az aláírásba. Pont a hátsó féknél nem mindegy, hogy 4/5 ajtós vagy kombi.

AndyA


Nem mindegyiknél rohad be? Vagy más miatt lényeges?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #7442 Dátum: 2016.12.11 vasárnap, 20:05:47 »

Sziasztok!

Vettem alufelnit és adtak hozzá alig használt első tárcsàt és betétet. A kérdésem, hogy a 2002-s dízel kombiè jó lesz az enyèmbe?A tàrcsàn semmit nem látok a beteten viszont találtam ezt a számot  (904924086,90R01085/56 )milyen betét lehet?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7443 Dátum: 2016.12.11 vasárnap, 21:00:08 »

Sziasztok!

Vettem alufelnit és adtak hozzá alig használt első tárcsàt és betétet. A kérdésem, hogy a 2002-s dízel kombiè jó lesz az enyèmbe?A tàrcsàn semmit nem látok a beteten viszont találtam ezt a számot  (904924086,90R01085/56 )milyen betét lehet?

jó, egyfajta fék volt elöl mk3-on
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #7444 Dátum: 2016.12.11 vasárnap, 21:37:42 »

jó, egyfajta fék volt elöl mk3-on


Köszi esetleg a márkájàt nem tudott mert én nem találom a cikszàm alapján
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #7445 Dátum: 2016.12.17 szombat, 17:01:13 »

Sziasztok!
Jelentem átalakítottam a hátsó fényergeket László kolléga módszerével. Hála neki a leírásért! worship Most van öröm-bódottá, ill. mégsem, mert a kézifékkar koppra fennt fog, ott is csak harmatosan...
Az automatikus utánállítású kézifékkar milyen évjáratttól volt? Csak hogy mire készüljek, cserére vagy utánállításra? Szétszedés nélkül hogy tudom megállapítani melyik lehet benne? Ill. javítható-e, ha automatikus utánállítású van?
Köszi!
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7446 Dátum: 2016.12.17 szombat, 17:21:20 »

Sziasztok!
Jelentem átalakítottam a hátsó fényergeket László kolléga módszerével. Hála neki a leírásért! worship Most van öröm-bódottá, ill. mégsem, mert a kézifékkar koppra fennt fog, ott is csak harmatosan...
Az automatikus utánállítású kézifékkar milyen évjáratttól volt? Csak hogy mire készüljek, cserére vagy utánállításra? Szétszedés nélkül hogy tudom megállapítani melyik lehet benne? Ill. javítható-e, ha automatikus utánállítású van?
Köszi!
2002/5ban van hivatalosan a váltás. szóval nálad még bármelyik lehet
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #7447 Dátum: 2016.12.17 szombat, 17:27:28 »

Sziasztok!
Jelentem átalakítottam a hátsó fényergeket László kolléga módszerével. Hála neki a leírásért! worship Most van öröm-bódottá, ill. mégsem, mert a kézifékkar koppra fennt fog, ott is csak harmatosan...
Az automatikus utánállítású kézifékkar milyen évjáratttól volt? Csak hogy mire készüljek, cserére vagy utánállításra? Szétszedés nélkül hogy tudom megállapítani melyik lehet benne? Ill. javítható-e, ha automatikus utánállítású van?
Köszi!
Itt egy kis segítség:
http://www.talkford.com/community/page/fordwiki/_/mondeo/mondeo-mk3/handbrake-variants-r110
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #7448 Dátum: 2016.12.18 vasárnap, 10:24:58 »


Köszönöm!
Erősítsetem meg légyszíves hogy jól értettem-e:
Tehát, az auto kart ki tudom cserélni manuálisra úgy hogy a féknyergekhez menő kábel marad az eredeti?
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7449 Dátum: 2016.12.18 vasárnap, 12:12:26 »

Köszönöm!
Erősítsetem meg légyszíves hogy jól értettem-e:
Tehát, az auto kart ki tudom cserélni manuálisra úgy hogy a féknyergekhez menő kábel marad az eredeti?

Igen. Arra figyelj, hogy a karhoz adják oda a himbát is, amibe a kötél beakad. Auto/manuál kézifékkarnál ez különbözik.
És persze arra is figyelj, hogy a bal/jobb kormányos autóban eltér a kézifékkar.
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.18 vasárnap, 12:13:59 írta Zsolteey » Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Oldalak: 1 ... 142 143 144 145 146 147 148 [149] 150 151 152 153 154 155 156 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.