Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:00:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 155 156 157 158 159 160 161 [162] 163 164 165 166 167 168 169 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3075082 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #8050 Dátum: 2018.11.13 kedd, 13:34:22 »

Óbudán:
https://superseal.hu/
Jól felszerelt bolt.
Üdv, Ferkó
Ma voltam náluk, de sajnos nincsen Viton ebben a méretben náluk, csak legyártani tudták volna..., de fékolajhoz nem igazán ajánlották! így ha már ott voltam és ne jöjjek el üres kézzel, jobb híján vettem sima olajálló szimeringet ami ~100C fokig bírjaja, aztán átmentem ebbe a boltba http://confidenza.hu/, ahol szintén nem volt polcon, csak rendelésre lett volna ebben a méretben, de a Vitont itt sem igazán ajánlották erre a célra... így vettem náluk 17x25x4 rugós szimeringet ami bírja az olajakat és kb. 100-130C fokig hőálló...
Remélem sikerrel járok!
Köszönöm a segítséged és a többieknek is!
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8051 Dátum: 2018.11.16 péntek, 15:35:00 »

Van valakinek elfekvőben egy levetett pre-FL kombi hátsó féknyerge?

Érdekelne róla egy-két dolog, kép, méretek stb.

Köszi előre is!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #8052 Dátum: 2018.11.16 péntek, 16:50:49 »

Ma voltam náluk, de sajnos nincsen Viton ebben a méretben náluk, csak legyártani tudták volna..., de fékolajhoz nem igazán ajánlották! így ha már ott voltam és ne jöjjek el üres kézzel, jobb híján vettem sima olajálló szimeringet ami ~100C fokig bírjaja, aztán átmentem ebbe a boltba http://confidenza.hu/, ahol szintén nem volt polcon, csak rendelésre lett volna ebben a méretben, de a Vitont itt sem igazán ajánlották erre a célra... így vettem náluk 17x25x4 rugós szimeringet ami bírja az olajakat és kb. 100-130C fokig hőálló...
Remélem sikerrel járok!
Köszönöm a segítséged és a többieknek is!
Tisztelt Fórumtárs!
Az általad vásárolt szimering, tökéletesen megfelel az olajállóság és a hőmérséklet tűrőképesség tekintetében. A féknyereg soha nem fog felmelegedni még 80°C-ra sem. Ha ez mégis megtörténne, akkor már nagyon komoly probléma van ami azt jelenti, hogy a tárcsa és vele együtt a felni is veszélyesen túlmelegedett. Ha a FAQ topikban leírtak szerint jársz el semmi gond nem lehet az átalakítással. Bátran beépítheted és sok sikert az átalakításhoz. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #8053 Dátum: 2018.12.20 csütörtök, 12:20:45 »

Sziasztok,
Kézifékbowdent szeretnék cserélni, ebből két darab kell hátra a nyergekhez? https://cromax.hu/fekrendszer/hatso_fekrendszer/kezifek_kotel/kezifek_kotel_ford_mondeo_2000-2007_hatso4_vagy_5_ajtos_5678
Köszi worship
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8054 Dátum: 2018.12.20 csütörtök, 12:28:56 »

Sziasztok,
Kézifékbowdent szeretnék cserélni, ebből két darab kell hátra a nyergekhez? https://cromax.hu/fekrendszer/hatso_fekrendszer/kezifek_kotel/kezifek_kotel_ford_mondeo_2000-2007_hatso4_vagy_5_ajtos_5678
Köszi worship

Igen, ket darabot vegyel.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
speti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #8055 Dátum: 2019.01.10 csütörtök, 09:16:54 »

Sziasztok.
Városi 2-300 km alatt lecsökken a fékfolyadékom minimumra, kb 2 dl tűnik el.
Folyást sehol nem látok.
Van ötletetek hová tűnhet?
Naplózva

MK3 2.0 TDCi GHIA Kombi 2006 130Le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8056 Dátum: 2019.01.10 csütörtök, 09:41:47 »

Sziasztok.
Városi 2-300 km alatt lecsökken a fékfolyadékom minimumra, kb 2 dl tűnik el.
Folyást sehol nem látok.
Van ötletetek hová tűnhet?
ha a kinyomó folyat, azt nem látod feltétlenül(azonnal).És pont a minimumug tud elfogyni.Így nagyon valószínű.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
beikes
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118


E-mail
« Új hozzászólás #8057 Dátum: 2019.01.12 szombat, 15:52:51 »

Hello.

1.8 as kombi fékbovdenjének a biztosítója hiányzik a féknyeregnél. Meg tudja valaki mondani a gyári számát?

wf0wxxgbbw4c87970 alvázszám, ha szükség van rá.
Naplózva

MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #8058 Dátum: 2019.01.16 szerda, 13:13:33 »

Sziasztok, fékfolyadékot cserélnék a Mondeon, de az ABS szivattyú és vezérlő "kocka" miatt kicsit el bizonytalanodtam. Abban is cserélődni fog a folyadék a pumpálós/vákumos módszerrel otthon végzett csere során? Vagy esetleg valami zárt szelep miatt marad bent anyag a régiből? A szervízben szoftveresen megdolgoztatják a szivattyút a csere során, hogy távozzon belőle a régi anyag?
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8059 Dátum: 2019.01.16 szerda, 13:59:00 »

Sziasztok, fékfolyadékot cserélnék a Mondeon, de az ABS szivattyú és vezérlő "kocka" miatt kicsit el bizonytalanodtam. Abban is cserélődni fog a folyadék a pumpálós/vákumos módszerrel otthon végzett csere során? Vagy esetleg valami zárt szelep miatt marad bent anyag a régiből? A szervízben szoftveresen megdolgoztatják a szivattyút a csere során, hogy távozzon belőle a régi anyag?
Persze.Felül betölt az új olaj, a légtelenítőknél kienged amíg nem az új jön.Ugyan úgy.

Diag eszközzel van egy funkció asszem ABS légtelenítés, de az inkább amolyan rendszerteszt inkább. Szóval manuálisan tökéletes.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8060 Dátum: 2019.01.16 szerda, 14:04:16 »

Sziasztok, fékfolyadékot cserélnék a Mondeon, de az ABS szivattyú és vezérlő "kocka" miatt kicsit el bizonytalanodtam. Abban is cserélődni fog a folyadék a pumpálós/vákumos módszerrel otthon végzett csere során? Vagy esetleg valami zárt szelep miatt marad bent anyag a régiből? A szervízben szoftveresen megdolgoztatják a szivattyút a csere során, hogy távozzon belőle a régi anyag?

A leírás majdnem jó volt. Smiley

Elsőre célszerű egy szippanccsal a tartályban lévő folyadékotaddig leszívni, ameddig lehet, és csak utána betölteni a frisset, hogy minél kevésbé leveredjen.

És ne felejtsd el a kuplungnál sem elvégezni a cserét-légtelenítést. Az is a fékfolyadékkal működik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #8061 Dátum: 2019.01.21 hétfő, 11:43:47 »

A leírás majdnem jó volt. Smiley

Elsőre célszerű egy szippanccsal a tartályban lévő folyadékotaddig leszívni, ameddig lehet, és csak utána betölteni a frisset, hogy minél kevésbé keveredjen.

És ne felejtsd el a kuplungnál sem elvégezni a cserét-légtelenítést. Az is a fékfolyadékkal működik.

AndyA

Koszönöm a tanácsokat.
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.21 hétfő, 12:14:02 írta AndyA » Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
beikes
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118


E-mail
« Új hozzászólás #8062 Dátum: 2019.02.08 péntek, 13:29:23 »

Hello,

Úgy tűnik megadta magát valami a bal elejében ABS meg a mellette lévő sárgák világítanak. Diagnosztika szerint a bal eleje. ABS kábel és jeladó gyári számára lenne szükségem.
ALvszám: wf0wxxgbbw4c87970

Előre is köszönöm.
Naplózva

MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8063 Dátum: 2019.02.08 péntek, 13:42:20 »

Hello,

Úgy tűnik megadta magát valami a bal elejében ABS meg a mellette lévő sárgák világítanak. Diagnosztika szerint a bal eleje. ABS kábel és jeladó gyári számára lenne szükségem.
ALvszám: wf0wxxgbbw4c87970

Előre is köszönöm.

Ez a kerékagyra szerelt érzékelő: 1386268 ill. 1146400.

A mágnes a kerékcsapágyban van, aminek a jelét veszi. De 43 ezer Ft Ford listaáron, biztos akarsz ilyet...?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8064 Dátum: 2019.02.08 péntek, 13:44:57 »

Hello,

Úgy tűnik megadta magát valami a bal elejében ABS meg a mellette lévő sárgák világítanak. Diagnosztika szerint a bal eleje. ABS kábel és jeladó gyári számára lenne szükségem.
ALvszám: wf0wxxgbbw4c87970

Előre is köszönöm.

Nézegettem, de kábel szerintem nincs hozzá külön, az része valamelyik kábelkorbácsnak. Ha ott törött a vezeték, akkor szerintem bontósoktól egy darab kábel, aminek a végén működik a csati, vagy ilyesmi. De az ABS-érzékelő is, alighanem...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8065 Dátum: 2019.02.08 péntek, 14:46:03 »

Nézegettem, de kábel szerintem nincs hozzá külön, az része valamelyik kábelkorbácsnak. Ha ott törött a vezeték, akkor szerintem bontósoktól egy darab kábel, aminek a végén működik a csati, vagy ilyesmi. De az ABS-érzékelő is, alighanem...

AndyA

Dehogynincs külön. Nekem is próbáltak fél autót eladni, amikor eltört a nyaka a csatinak. Délután keresek cikkszámot.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8066 Dátum: 2019.02.08 péntek, 14:52:48 »

Dehogynincs külön. Nekem is próbáltak fél autót eladni, amikor eltört a nyaka a csatinak. Délután keresek cikkszámot.

Akkor csak nem találom. A mikromacskának külön lelke van... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8067 Dátum: 2019.02.08 péntek, 14:56:17 »

Akkor csak nem találom. A mikromacskának külön lelke van... Smiley

AndyA

Na meg is van, nem kellett délután:

1328970

Sajnos a gyári program szereti ugyanazokat az ábrákat többször szerepeltetni, aztán ahogy éppen esik-úgy puffan módon még évjárat szerint is ide-oda rakni, hogy melyik elemet melyik rajzon mutatja.

Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8068 Dátum: 2019.02.08 péntek, 17:33:15 »

Na meg is van, nem kellett délután:

1328970

Sajnos a gyári program szereti ugyanazokat az ábrákat többször szerepeltetni, aztán ahogy éppen esik-úgy puffan módon még évjárat szerint is ide-oda rakni, hogy melyik elemet melyik rajzon mutatja.



B+, ezt sose találtam volna meg... Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8069 Dátum: 2019.02.08 péntek, 18:03:00 »

Az elnyűhetetlen, FL-es hátsó féknyereg kézifék tengelyénél tud folyni az olaj? Mert az enyémnél folyik... vigyor3

"Sima" javítókészlettel rendbe lehet hozni? Vagy ilyenkor mi makkan meg? Gondolom valami gumitömítés.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8070 Dátum: 2019.02.08 péntek, 18:05:46 »

Az elnyűhetetlen, FL-es hátsó féknyereg kézifék tengelyénél tud folyni az olaj? Mert az enyémnél folyik... vigyor3

"Sima" javítókészlettel rendbe lehet hozni? Vagy ilyenkor mi makkan meg? Gondolom valami gumitömítés.

Nem eccerű kiszedni. Az FL utáninál nincs ötszögletű csavar, ami rögzíti, hanem egyszer simán betolják a helyére és kész, örökre vasalva. Ki lehet szedni, de macerás...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8071 Dátum: 2019.02.08 péntek, 18:11:15 »

Nem eccerű kiszedni. Az FL utáninál nincs ötszögletű csavar, ami rögzíti, hanem egyszer simán betolják a helyére és kész, örökre vasalva. Ki lehet szedni, de macerás...

AndyA

És ki kell szedni mindenképp? Nem elég ha csak leszedem a kézifékmozgató izét, alóla pedig a tömítést?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
beikes
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118


E-mail
« Új hozzászólás #8072 Dátum: 2019.02.08 péntek, 19:18:06 »

Ez a kerékagyra szerelt érzékelő: 1386268 ill. 1146400.

A mágnes a kerékcsapágyban van, aminek a jelét veszi. De 43 ezer Ft Ford listaáron, biztos akarsz ilyet...?

AndyA

MI a különbség a kettő között? Váltja egyiket a másikra?
Naplózva

MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8073 Dátum: 2019.02.08 péntek, 19:56:34 »

MI a különbség a kettő között? Váltja egyiket a másikra?

Évjárattól függően időnként valami módosítottak egy-egy alkatrészen, olyankor jött az új számozás a váltóalkatrészre.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8074 Dátum: 2019.02.09 szombat, 11:43:00 »

Tudja valaki, hogy az első betétekből melyik márka számít "puhának"? A Mintex pl. milyen?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8075 Dátum: 2019.02.09 szombat, 13:13:57 »

Tudja valaki, hogy az első betétekből melyik márka számít "puhának"? A Mintex pl. milyen?

Mi az, hogy "puha"? Gyorsan fogyjon, azt akarod? Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #8076 Dátum: 2019.02.09 szombat, 13:18:04 »

Mi az, hogy "puha"? Gyorsan fogyjon, azt akarod? Smiley

AndyA
Valaminek fogyni kell vagy a tárcsa vagy a betét. Vagy olyan kemény mindkettő hogy nem fog.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #8077 Dátum: 2019.02.13 szerda, 20:39:35 »

Sziasztok,

egy bugyuta kérdés...első féktárcsákat cserélnék. Webshopból rendelném.
Ha egy egységet rendelek az 1db vagy 1 pár tárcsa lesz?
A betét azt tudom, hogy egy szett, 4db.

Köszi Smiley
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8078 Dátum: 2019.02.13 szerda, 20:49:01 »

Sziasztok,

egy bugyuta kérdés...első féktárcsákat cserélnék. Webshopból rendelném.
Ha egy egységet rendelek az 1db vagy 1 pár tárcsa lesz?
A betét azt tudom, hogy egy szett, 4db.

Köszi Smiley


1 db.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8079 Dátum: 2019.02.14 csütörtök, 07:28:12 »

Sziasztok,

egy bugyuta kérdés...első féktárcsákat cserélnék. Webshopból rendelném.
Ha egy egységet rendelek az 1db vagy 1 pár tárcsa lesz?
A betét azt tudom, hogy egy szett, 4db.

Köszi Smiley


Fékbetét az mindig szett, tárcsa mindig darab. Akkor is, ha 2 db-os készletet árulnak, az ár 1 db-ra vonatkozik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
fablaci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


E-mail
« Új hozzászólás #8080 Dátum: 2019.02.20 szerda, 14:26:37 »

Sziasztok!

MK3-as kombi faceliftes mondeom lenne és arra lettem figyelmes, hogy fékezéskor a jobb hátsó kerék felöl puffogó, kattanó hangot hallok. De csak fékezéskor.

Lenne valakinek tippje mi lehet a probléma?

Üdv:
Laci
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8081 Dátum: 2019.02.20 szerda, 15:15:52 »

Sziasztok!

MK3-as kombi faceliftes mondeom lenne és arra lettem figyelmes, hogy fékezéskor a jobb hátsó kerék felöl puffogó, kattanó hangot hallok. De csak fékezéskor.

Lenne valakinek tippje mi lehet a probléma?

Üdv:
Laci

Beköltözött egy puffogó vipera a fékbe? Smiley

Vedd le a kereket és nézd meg. Pl. elfogyhatott a réteg az egyik betétedről, akkor szokott ilyesmit csinálni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8082 Dátum: 2019.02.20 szerda, 16:17:03 »

Mi az, hogy "puha"? Gyorsan fogyjon, azt akarod? Smiley

AndyA

Igen, pontosan, de H Zsolt70 kolléga leírta a lényeget. wave
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8083 Dátum: 2019.02.20 szerda, 16:45:52 »

Nem eccerű kiszedni. Az FL utáninál nincs ötszögletű csavar, ami rögzíti, hanem egyszer simán betolják a helyére és kész, örökre vasalva. Ki lehet szedni, de macerás...

AndyA

Nos, mivel szétszedtem, így azt tudom mondani, hogy nem egészen így van.

Ki lehet szedni, de le kell gyártani egy célszerszámot, amivel elfordítod a "rúgós" részét.(lehetséges hogy van is ilyen gyárilag)
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #8084 Dátum: 2019.02.20 szerda, 21:48:51 »

A leírás majdnem jó volt. Smiley

Elsőre célszerű egy szippanccsal a tartályban lévő folyadékotaddig leszívni, ameddig lehet, és csak utána betölteni a frisset, hogy minél kevésbé leveredjen.

És ne felejtsd el a kuplungnál sem elvégezni a cserét-légtelenítést. Az is a fékfolyadékkal működik.

AndyA

Itt elvesztettem a fonalat.
Ha a szerelő kiereszti a fékolajat, és cseréli akkor
kell a kuplungnál is légteleníteni. a fék olaj köre összefügg
a kuplung rendszerrel?
Hol kell légteleníteni a kuplungot?
Nektek biztos evidens a válasz, nekem sajnos nem.
Köszi a válaszokat előre is.
 
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8085 Dátum: 2019.02.21 csütörtök, 07:15:21 »

Itt elvesztettem a fonalat.
Ha a szerelő kiereszti a fékolajat, és cseréli akkor
kell a kuplungnál is légteleníteni. a fék olaj köre összefügg
a kuplung rendszerrel?
Hol kell légteleníteni a kuplungot?
Nektek biztos evidens a válasz, nekem sajnos nem.
Köszi a válaszokat előre is.
 
a fékolaj tartályból működik a kuplung is.
A kuplungot a kinyomocsapágynál a váltóharangból kiálló légtelenítőcsövön kell légteleníteni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8086 Dátum: 2019.02.21 csütörtök, 07:23:30 »

Itt elvesztettem a fonalat.
Ha a szerelő kiereszti a fékolajat, és cseréli akkor
kell a kuplungnál is légteleníteni. a fék olaj köre összefügg
a kuplung rendszerrel?
Hol kell légteleníteni a kuplungot?
Nektek biztos evidens a válasz, nekem sajnos nem.
Köszi a válaszokat előre is.
 

Igen, a hidraulikus kinyomó is a fékolajjal működik.

Azt mondják, elsőnek ott célszerű légteleníteni, mert az van a tartályhoz legközelebb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Gabesz09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 91


E-mail
« Új hozzászólás #8087 Dátum: 2019.02.21 csütörtök, 12:32:51 »

AndyA és Alf köszi!
Naplózva

MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
adampeter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #8088 Dátum: 2019.03.02 szombat, 10:09:19 »

Udv. Mindenkinek!

Tudom, hogy leragott csont, megis lenne egy kis kerdesem.
2001 mondeomban a hatso fek beragad.
Most lenne egy 2005-os kocsibol egy hatsofek kompletten uj betetekkel.
Azt mondta a srac, hogy neki is 2001-es es o is a tipushiba orvoslasara vette, de nem jo neki.
Azt mondta, hogy nem passzoltak a csavarok helye nala.
Mas lehet a kombi es mas a sedan hatsofekje?
A munkahenger ugyanaz es a kengyel mas?
Koszonom elore is a valaszokat!
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 TDDi kombi
Június Caesar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44



E-mail
« Új hozzászólás #8089 Dátum: 2019.03.02 szombat, 10:18:17 »

Udv. Mindenkinek!

Tudom, hogy leragott csont, megis lenne egy kis kerdesem.
2001 mondeomban a hatso fek beragad.
Most lenne egy 2005-os kocsibol egy hatsofek kompletten uj betetekkel.
Azt mondta a srac, hogy neki is 2001-es es o is a tipushiba orvoslasara vette, de nem jo neki.
Azt mondta, hogy nem passzoltak a csavarok helye nala.
Mas lehet a kombi es mas a sedan hatsofekje?
A munkahenger ugyanaz es a kengyel mas?
Koszonom elore is a valaszokat!

Más a kombi és más a sedan. Ráadásul ha használtat raksz föl az bármikor ugyanúgy beállhat. Én így jártam egy pár használt FL nyereggel...
Naplózva

MK3 2.5 V6 Ghia sedan /2001/ ST200 cuccokkal
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #8090 Dátum: 2019.03.17 vasárnap, 17:52:25 »

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék. Féktárcsa és fékbetét cserét akartam csinálni. MK3 as Mondeón.
Azt gondoltam nekem is menni fog  falbav
Akkor jött a gond, amikor vissza akartam nyomni a munkahengert.
Nincs spéci szerszámom hozzá, de egy laposvas,  8-as csavar, anya  és alátét, gondoltam segít majd.
Meg se moccan a munkahenger. Nem megy vissza egy centit se.
Mi lehet a baj? Valamit nem tudok, amit kell előtte csinálni ?
YouTube-n megnéztem a videót, https://www.youtube.com/watch?v=WVPRvFhUj3E 

Semmi trükköt nem mutatnak.

Tudnátok segíteni ?
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8091 Dátum: 2019.03.17 vasárnap, 18:04:05 »

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék. Féktárcsa és fékbetét cserét akartam csinálni. MK3 as Mondeón.
Azt gondoltam nekem is menni fog  falbav
Akkor jött a gond, amikor vissza akartam nyomni a munkahengert.
Nincs spéci szerszámom hozzá, de egy laposvas,  8-as csavar, anya  és alátét, gondoltam segít majd.
Meg se moccan a munkahenger. Nem megy vissza egy centit se.
Mi lehet a baj? Valamit nem tudok, amit kell előtte csinálni ?
YouTube-n megnéztem a videót, https://www.youtube.com/watch?v=WVPRvFhUj3E  

Semmi trükköt nem mutatnak.

Tudnátok segíteni ?

a hátsókat tekerni kell, és úgy nyomni össze.Azért kell a flexkulcs is... Wink
Jah, és a fékolajtarály sápiját vedd le, és érdemes kicsit kivenni belőle (fecskendővel),majd a mutatvány után újra beállítani a szintet.

http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=F%C3%A9kbet%C3%A9t_csere_(MKIII_els%C5%91-h%C3%A1ts%C3%B3)
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.17 vasárnap, 18:23:37 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #8092 Dátum: 2019.03.17 vasárnap, 18:43:16 »

a hátsókat tekerni kell, és úgy nyomni össze.Azért kell a flexkulcs is... Wink
Jah, és a fékolajtarály sápiját vedd le, és érdemes kicsit kivenni belőle (fecskendővel),majd a mutatvány után újra beállítani a szintet.

http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=F%C3%A9kbet%C3%A9t_csere_(MKIII_els%C5%91-h%C3%A1ts%C3%B3)


Köszi a választ, Erre nem fordítottam kellő figyelmet.  rinya

Nem tudom még hogy oldom meg ezt a "Flex" kulcs dolgot, de agyalok rajta.
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #8093 Dátum: 2019.03.17 vasárnap, 18:52:51 »


Köszi a választ, Erre nem fordítottam kellő figyelmet.  rinya

Nem tudom még hogy oldom meg ezt a "Flex" kulcs dolgot, de agyalok rajta.
szia!
Mk4-es Mondeon szívtunk ezzel tegnapelőtt, mert nem érkezett meg a célszerszám.
Flexkulccsal az egyik oldal viszonylag hamar megvolt, a másik oldal órákig szivatott, de az is meglett.
Láttam olyan "trükköt", hogy hosszúcsőrű fogót olyan méretre kell nyitni, mint a két "lyuk" a munkahengeren, és azzal nyomni + tekerni, illetve olyan tippet is hallottam, hogy vízpumpa fogóval a munkahenger oldalára ráfogni, és tekerni + nyomni. Hátha segít valamit.
 wave
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #8094 Dátum: 2019.03.17 vasárnap, 19:02:19 »

szia!
Mk4-es Mondeon szívtunk ezzel tegnapelőtt, mert nem érkezett meg a célszerszám.
Flexkulccsal az egyik oldal viszonylag hamar megvolt, a másik oldal órákig szivatott, de az is meglett.
Láttam olyan "trükköt", hogy hosszúcsőrű fogót olyan méretre kell nyitni, mint a két "lyuk" a munkahengeren, és azzal nyomni + tekerni, illetve olyan tippet is hallottam, hogy vízpumpa fogóval a munkahenger oldalára ráfogni, és tekerni + nyomni. Hátha segít valamit.
 wave

Szia!
Köszi a tippet.
Azt hiszem megpróbálom majd a kis sarokcsiszolóm kulcsát. Hátha jó a méret.
Már csak az bizonytalan nekem, hogy melyiket kell jobbra és melyiket balra tekerni.
Mert a YouTube-n a Doki a jobb hátsót cserélte, és ha jól láttam jobbra tekert.
Amit Alf küldött linket, ott pedig a pont az ellenkezőjét írták.  A Jobbost balra a Balost jobbra.

Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #8095 Dátum: 2019.03.17 vasárnap, 19:57:00 »

Szia!
Köszi a tippet.
Azt hiszem megpróbálom majd a kis sarokcsiszolóm kulcsát. Hátha jó a méret.
Már csak az bizonytalan nekem, hogy melyiket kell jobbra és melyiket balra tekerni.
Mert a YouTube-n a Doki a jobb hátsót cserélte, és ha jól láttam jobbra tekert.
Amit Alf küldött linket, ott pedig a pont az ellenkezőjét írták.  A Jobbost balra a Balost jobbra.



amerre húz a kézifékkar annak az ellentétes oldalra kell tekerni
ball oldal jobbra, jobboldal balra

ha van flexed, akkor keres egy csővet ami akkora mint a pofa és csinálj egyet ,én villáskulccsal tekertem be
és egy picit húzd be a kéziféket akár kézzel is mozdits rajta és tartsd és ugy tekerd, hamarabb befogod tekerni,mert a külső hüvely igy megszorul picit és a pofa menete igy simán betekerhető
jó játék

az elsőnél meg enged meg a légtelenítő csavart picit és simán betudod nyomni
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #8096 Dátum: 2019.03.17 vasárnap, 20:06:16 »

amerre húz a kézifékkar annak az ellentétes oldalra kell tekerni
ball oldal jobbra, jobboldal balra

ha van flexed, akkor keres egy csővet ami akkora mint a pofa és csinálj egyet ,én villáskulccsal tekertem be
és egy picit húzd be a kéziféket akár kézzel is mozdits rajta és tartsd és ugy tekerd, hamarabb befogod tekerni,mert a külső hüvely igy megszorul picit és a pofa menete igy simán betekerhető
jó játék

az elsőnél meg enged meg a légtelenítő csavart picit és simán betudod nyomni


Köszi a tippeket.   worship   Holnap újra megpróbálom.
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8097 Dátum: 2019.03.18 hétfő, 06:50:53 »


Köszi a választ, Erre nem fordítottam kellő figyelmet.  rinya

Nem tudom még hogy oldom meg ezt a "Flex" kulcs dolgot, de agyalok rajta.

Vegyél egy fékkockát, az a legegyszerűbb. Asztalosszorító, picit meghúzod, egy csavarhúzóval belenyúlva forgatod, picit húzol, forgatod stb.

https://www.ebay.de/itm/Disc-Brake-Rear-Calliper-Piston-Cube-Wind-Back-Rewind-Brakes-Square-3-8-inc-F7A4/253767048922?epid=10021239898&hash=item3b15b1deda:g:ACEAAOSwy7tbUwk5

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8098 Dátum: 2019.03.18 hétfő, 08:17:23 »

Vegyél egy fékkockát, az a legegyszerűbb. Asztalosszorító, picit meghúzod, egy csavarhúzóval belenyúlva forgatod, picit húzol, forgatod stb.

https://www.ebay.de/itm/Disc-Brake-Rear-Calliper-Piston-Cube-Wind-Back-Rewind-Brakes-Square-3-8-inc-F7A4/253767048922?epid=10021239898&hash=item3b15b1deda:g:ACEAAOSwy7tbUwk5

AndyA

Nem kell ahhoz semmilyen szorító. Ilyen kockával, rászorítva, sima racsnis crowával vissza lehet nyomni.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
adam0723
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Új hozzászólás #8099 Dátum: 2019.03.25 hétfő, 21:25:35 »

Sziasztok!
Gondolom én vagyok a legelső ezzel a kérdéssel..  nyes
Fék csere előtt állok, TRW, Textar tárcsa, nagyjából ebbe az ár kategóriába. Kinek mi vált be? Pl xy tárcsához milyen betét? Csak az utóbbinak kéne a puhábbnak lenni.  vigyor3
Naplózva

2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
Oldalak: 1 ... 155 156 157 158 159 160 161 [162] 163 164 165 166 167 168 169 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.091 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.