Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:46:17
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
160
161
162
163
164
165
166
[
167
]
168
169
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3069422 alkalommal)
0 Felhasználó és 89 vendég van a témában
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8300 Dátum:
2020.05.17 vasárnap, 10:08:04 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.05.17 vasárnap, 08:12:18
De, tologatja. Szerinted mit csinál a munkahenger, amikor fékezés után visszamegy a helyére? Vagy szerinted olyankor a főfékhenger szívja vissza a fékfolyadékot, és az húzza vissza a munkahengereket a féknyeregben?
(Erre ne válaszolj, mert éppen te megyaráztad el 1-2 éve, hogy hogyan működik ez a dolog, ábrával illusztrálva. És igen, aszerint a munkahenger visszanyomja a fékfolyadékot a tartályba.)
AndyA
Ajaj, kezdődik!
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8301 Dátum:
2020.05.17 vasárnap, 10:16:23 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.05.17 vasárnap, 08:12:18
De, tologatja. Szerinted mit csinál a munkahenger, amikor fékezés után visszamegy a helyére? Vagy szerinted olyankor a főfékhenger szívja vissza a fékfolyadékot, és az húzza vissza a munkahengereket a féknyeregben?
(Erre ne válaszolj, mert éppen te megyaráztad el 1-2 éve, hogy hogyan működik ez a dolog, ábrával illusztrálva. És igen, aszerint a munkahenger visszanyomja a fékfolyadékot a tartályba.)
AndyA
Jajjj.... amennyit a dugattyú mozdul vissza (a gumi karmantyú deformálódása oda-vissza), azt a pár tizedet...ne nevezzük már tologatásnak!
Az a rendszer "befeszülése" nyomás alatt és kiengedése a nyomás megszűnése után., nem több.
Még azt sem nevezném tologatásnak, amikor nagyon üt a féktárcsa.
«
Utoljára szerkesztve: 2020.05.17 vasárnap, 10:18:06 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8302 Dátum:
2020.05.17 vasárnap, 10:16:52 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2020.05.17 vasárnap, 10:08:04
Ajaj, kezdődik!
Úgy lett vége, hogy el sem kezdődött...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8303 Dátum:
2020.05.17 vasárnap, 16:01:25 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.05.17 vasárnap, 10:16:23
Jajjj.... amennyit a dugattyú mozdul vissza (a gumi karmantyú deformálódása oda-vissza), azt a pár tizedet...ne nevezzük már tologatásnak!
Az a rendszer "befeszülése" nyomás alatt és kiengedése a nyomás megszűnése után., nem több.
Még azt sem nevezném tologatásnak, amikor nagyon üt a féktárcsa.
Attól még tény marad, hogy a fékfolyadék mozog a csőben a munkahenger és a kiegyenlítő tartály között oda-vissza. A mértéke más kérdés, ill. nyilvánvaló, hogy ha valaki visszatolja a munkahengert egy centivel, akkor többet mozog a fékfolyadék is a csőben. Csakhogy ehhez az is kellett, hogy a munkahenger eljusson odáig, ahonnan vissza kellett nyomni, ahogyan fogyott a betét és a tárcsa. Szóval amit leírtam, az ettől még pontosan úgy van, ahogyan leírtam: normál, üzemszerű működés, hogy a kiegyenlítőtartály és a munkahenger között oda-vissza mozog a fékfolyadék, és normál körülmények között semmi szükség légtelenítésre egy betét- vagy tárcsacsere miatt.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8304 Dátum:
2020.05.17 vasárnap, 16:17:26 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.05.17 vasárnap, 16:01:25
Attól még tény marad, hogy a fékfolyadék mozog a csőben a munkahenger és a kiegyenlítő tartály között oda-vissza.A mértéke más kérdés, ill. nyilvánvaló, hogy ha valaki visszatolja a munkahengert egy centivel, akkor többet mozog a fékfolyadék is a csőben. Csakhogy ehhez az is kellett, hogy a munkahenger eljusson odáig, ahonnan vissza kellett nyomni, ahogyan fogyott a betét és a tárcsa. Szóval amit leírtam, az ettől még pontosan úgy van, ahogyan leírtam: normál, üzemszerű működés, hogy a kiegyenlítőtartály és a munkahenger között oda-vissza mozog a fékfolyadék, és
normál körülmények között semmi szükség légtelenítésre egy betét- vagy tárcsacsere miatt.
AndyA
Nem is mondta senki az ellenkezőjét, hogy a tárcsa vagy betét cseréhez kellene légteleníteni. Miért hajtogatod az ellenkezőjét?
A probléma az (megint, ahogy sokszor), hogy nem is érted miért emeltem ki és jegyeztem meg már a legelső hsz-nél ez a kijelentésed!
Ismétlés:
"a munkahengernek normál állapota, hogy ki-be mozogjon, és tologassa kicsit a fékfolyadékot a csövekben."
Akkor még egyszer és remélem utoljára!
A munkahengernek qrvára nem az a normál állapota, hogy tologassa a fékfolyadékot! A nyomóhengernek az a feladat, hogy mozgassa a fékfolyadékot a munkahenger felé és a munkahenger a folyadéknyomás hatására elmozdul. Ez a normál állapota.
A fékrendszer sajátosságát, hogy icipiciminimálisat vissza mozdul a munkahenger (a karmanytuk deformálódása és visszaállása miatt), hogy elmozduljon a betét a tárcsától....nagyon nem nevezhető annak, hogy a munkahenger tologassa a fékfolyadékot a csövekben!
Senki nem állítja, hogy nem mozog a fékfolyadék a csövekben! Ha nem így lenne, nem is lehetne fékezni!
Üzemszerű az, amikor a nyomóhenger mozgatja. Fékbetét cserénél meg a dugattyúval/munkahengerrel nyomod vissza -ha már ennyire ilyen vagy, akkor az abban a pillanatban szintén nyomóhenger lesz-, de az nem normál üzemi körülmény.
A folyadéknak van amúgy belső keringése is, ezért tud keveredni a friss folyadék a régivel. Nem kell hozzá fékezni sem.
Még egy infó.
Ahol van úgynevezett "gumi" fékfolyadék cső, ott ezeknek a csöveknek a tágulása és visszahúzódása több fékfolyadék mozgás idéz elő, mint a fékmunkahenger miután már nem feszül a fék.
Ennek az egésznek semmi köze a kérdező kérdéséhez.
Arra a válasz az, hogy nem kell légteleníteni a fék mechanikai alkatrészeinek cseréje után. Pont.
Csak belevágtál -feleslegesen- egy tudományos okosságba a fotelből....én meg olvasván a téveset, helyesbítettem.
Aztán csak hajtogatod tovább....
Egy reklámból tudnék idézni:
"Deeee....miééértt???"
«
Utoljára szerkesztve: 2020.05.17 vasárnap, 16:28:30 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 145
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8305 Dátum:
2020.05.28 csütörtök, 09:29:42 »
Sziasztok,
2 évvel ezelőtt cserélték a bal hátsó féknyerget, mert a kézifék beragadt. Látványos volt a hiba, mert behúzásnál elmozdult a "kallantyú", kiengedésnél meg nem, kézzel kellet visszanyomni. Csere, fék ok.
Most a jobb oldalon fog a fék. Pontosabban melegszik a tárcsa és a felni. Infra hőmérővel a tárcsákat körbe mérve mindenhol 40 fok körüli az érték, jobb hátul 70. Hátulját megemelve egyformán forog a két hátsó kerék, szerelő szerint nem fog. Tavaly télen vettem észre, hogy a jobb hátsó féktárcsa lila és büdös. Szerelő kézifék köteleket és hátsó fékbetéteket cserélt, mert a befogott keréknél megégett, valamint a befogós nyerget szétszedte és megpucolta, mert rozsdás volt és megkente. Azt mondta úgy jár, mint az új. Utána mértem a tárcsák hőmérsékletét egy darabig, mert nem melegedett. De most megint kezdi. Kézifék kallantyú visszamegy a kar kiengedésekor. Megemelve és kereket forgatva, fékpedált nyomva-elengedve sem marad fékezve. Arra gondolok, hogy megemelve jó, de terhelés alatt, összerugózva szorulhat. Vagy melegedhet más miatt?
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8306 Dátum:
2020.05.28 csütörtök, 09:47:12 »
Idézetet írta: momcrew - 2020.05.28 csütörtök, 09:29:42
Sziasztok,
2 évvel ezelőtt cserélték a bal hátsó féknyerget, mert a kézifék beragadt. Látványos volt a hiba, mert behúzásnál elmozdult a "kallantyú", kiengedésnél meg nem, kézzel kellet visszanyomni. Csere, fék ok.
Most a jobb oldalon fog a fék. Pontosabban melegszik a tárcsa és a felni. Infra hőmérővel a tárcsákat körbe mérve mindenhol 40 fok körüli az érték, jobb hátul 70. Hátulját megemelve egyformán forog a két hátsó kerék, szerelő szerint nem fog. Tavaly télen vettem észre, hogy a jobb hátsó féktárcsa lila és büdös. Szerelő kézifék köteleket és hátsó fékbetéteket cserélt, mert a befogott keréknél megégett, valamint a befogós nyerget szétszedte és megpucolta, mert rozsdás volt és megkente. Azt mondta úgy jár, mint az új. Utána mértem a tárcsák hőmérsékletét egy darabig, mert nem melegedett. De most megint kezdi. Kézifék kallantyú visszamegy a kar kiengedésekor. Megemelve és kereket forgatva, fékpedált nyomva-elengedve sem marad fékezve. Arra gondolok, hogy megemelve jó, de terhelés alatt, összerugózva szorulhat. Vagy melegedhet más miatt?
igen. Akár a berohadt úszó csapoktol is.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 145
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8307 Dátum:
2020.05.28 csütörtök, 10:42:34 »
Idézetet írta: alf® - 2020.05.28 csütörtök, 09:47:12
igen. Akár a berohadt úszó csapoktol is.
Elvileg megpucolta, rezes zsírral (vagy mivel) megkente. Akkor féknyereg csere?
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8308 Dátum:
2020.05.28 csütörtök, 11:15:37 »
Idézetet írta: momcrew - 2020.05.28 csütörtök, 10:42:34
Elvileg megpucolta, rezes zsírral (vagy mivel) megkente. Akkor féknyereg csere?
nincs aki látatlanban megmondja.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 145
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8309 Dátum:
2020.05.28 csütörtök, 12:46:34 »
Idézetet írta: alf® - 2020.05.28 csütörtök, 11:15:37
nincs aki látatlanban megmondja.
Világos, köszi.
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
SPANNER
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2579
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8310 Dátum:
2020.05.29 péntek, 23:02:57 »
Idézetet írta: momcrew - 2020.05.28 csütörtök, 12:46:34
Világos, köszi.
Ha Baranyában laksz akkor szívesen ránézek és megmondom mi a baja de annyit még te is meg tudsz nézni hogy felemeled és megmozgatod a kereket hogy nem-e lóg a kerékcsapágy mert attól is szokott melegedni a fék és az amúgy sem kerül semmibe sem neked bár ha jól olvastam akkor lehet hogy ezen már túl vagy!
Naplózva
MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8311 Dátum:
2020.05.30 szombat, 17:29:00 »
Idézetet írta: SPANNER - 2020.05.29 péntek, 23:02:57
Ha Baranyában laksz akkor szívesen ránézek és megmondom mi a baja de annyit még te is meg tudsz nézni hogy felemeled és megmozgatod a kereket hogy nem-e lóg a kerékcsapágy mert attól is szokott melegedni a fék és az amúgy sem kerül semmibe sem neked bár ha jól olvastam akkor lehet hogy ezen már túl vagy!
,,.D,,,,,.B,,
Ezt még szórd bele a szövegbe a megfelelő helyekre.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8312 Dátum:
2020.05.30 szombat, 17:39:51 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.05.30 szombat, 17:29:00
,,.D,,,,,.B,,
Ezt még szórd bele a szövegbe a megfelelő helyekre.
AndyA
de gonosz...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8313 Dátum:
2020.05.31 vasárnap, 11:01:20 »
Idézetet írta: alf® - 2020.05.30 szombat, 17:39:51
de gonosz...
Értem én, hogy nem mindenki születik nyelvtantanárnak, vagy pláne grammarnacinak, mint én, de legalább egy új mondatot lehetne néha kezdeni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
SPANNER
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2579
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8314 Dátum:
2020.05.31 vasárnap, 15:51:56 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.05.31 vasárnap, 11:01:20
Értem én, hogy nem mindenki születik nyelvtantanárnak, vagy pláne grammarnacinak, mint én, de legalább egy új mondatot lehetne néha kezdeni.
AndyA
Ha láttad volna hogy mikor írtam akkor örülhetnél hogy mégis írtam!
Ja és te pont ezért vagy itt hogy kijavítsd ami nem jó!
Naplózva
MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8315 Dátum:
2020.05.31 vasárnap, 16:19:50 »
Ez értelmetlen kifogás. Éjjel nem állsz meg a piros lámpánál, mert későn van? Este 11 későn van?
Nem azért van itt, hogy javítson.
Az írás az ember. Itt csak azon keresztül "látni".
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8316 Dátum:
2020.06.01 hétfő, 08:18:37 »
Idézetet írta: SPANNER - 2020.05.31 vasárnap, 15:51:56
Ha láttad volna hogy mikor írtam akkor örülhetnél hogy mégis írtam!
Ja és te pont ezért vagy itt hogy kijavítsd ami nem jó!
Erre mondják, hogy van, amikor a kevesebb több lett volna...?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
speti
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8317 Dátum:
2020.06.04 csütörtök, 15:14:03 »
Sziasztok!
Milyen tárcsát és betétet javasoltok ami nem fog rázni pár ezer kilométer után?
Naplózva
MK3 2.0 TDCi GHIA Kombi 2006 130Le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8318 Dátum:
2020.06.04 csütörtök, 15:35:51 »
Idézetet írta: speti - 2020.06.04 csütörtök, 15:14:03
Sziasztok!
Milyen tárcsát és betétet javasoltok ami nem fog rázni pár ezer kilométer után?
Gyári méretben és 320-asban is ATE-t vettem, a hozzá való saját betéttel. Nem olcsó, de rendben teszi a dolgát. A Zimmermann is jó, de az sem olcsó. Mind a kettő van a Bárdinál.
A Bosch és a Textar minősíthetetlenek voltak, 4-5 ezrenként cseréltem, míg meg nem untam. Egy erősebb fékezés az autópályán, és annyi volt nekik.
Van, aki a Budai Fékcenter, vagy kiknek a saját tárcsájára esküszik, ami viszont látványosan olcsóbb, mint az ATE vagy a Zimmermanó.
Anno a Brembóval sem volt sok bajom, de az régen volt, 7-8 éve. Most nem tudom, mennyire jók.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8319 Dátum:
2020.06.04 csütörtök, 16:39:02 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.06.04 csütörtök, 15:35:51
Gyári méretben és 320-asban is ATE-t vettem, a hozzá való saját betéttel. Nem olcsó, de rendben teszi a dolgát. A Zimmermann is jó, de az sem olcsó. Mind a kettő
van a Bárdinál.
A Bosch és a Textar minősíthetetlenek voltak, 4-5 ezrenként cseréltem, míg meg nem untam. Egy erősebb fékezés az autópályán, és annyi volt nekik.
Van, aki a Budai Fékcenter, vagy kiknek a saját tárcsájára esküszik, ami viszont látványosan olcsóbb, mint az ATE vagy a Zimmermanó.
Anno a Brembóval sem volt sok bajom, de az régen volt, 7-8 éve. Most nem tudom, mennyire jók.
AndyA
Zimmermann-ból csak hátsó féktárcsa és fékbetét van a bárdiban. Első nincs. Illetve van Zimmermann Sport első tárcsa.
Féknek jónak kell lennie, nem olcsónak!
Ezt te is tudod!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8320 Dátum:
2020.06.05 péntek, 07:47:53 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.06.04 csütörtök, 16:39:02
Zimmermann-ból csak hátsó féktárcsa és fékbetét van a bárdiban. Első nincs. Illetve van Zimmermann Sport első tárcsa.
Féknek jónak kell lennie, nem olcsónak!
Ezt te is tudod!
Én tudom... De van, amikor az ember nem tudja mindenből a legjobbat megvenni, hiába szeretné, és hiába tudja, hogy az lenne neki is a legjobb.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8321 Dátum:
2020.06.05 péntek, 08:29:19 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.06.05 péntek, 07:47:53
Én tudom... De van, amikor az ember nem tudja mindenből a legjobbat megvenni, hiába szeretné, és hiába tudja, hogy az lenne neki is a legjobb.
AndyA
Arra az esetre pedig ott van a jó öreg fúró.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
TT 50
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8322 Dátum:
2020.06.08 hétfő, 15:10:55 »
Egy kérdésem lenne a fórumtársakhoz.Mk3-as Mondeó fék légtelenítésére elég e a hagyományos módszer vagy van még valami extra dolog benne?
Naplózva
Mondeo mk3 2.0 tdci hjbb 115Le 2003.10 b4y Tolvajkergető
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8323 Dátum:
2020.06.08 hétfő, 15:13:02 »
Idézetet írta: TT 50 - 2020.06.08 hétfő, 15:10:55
Egy kérdésem lenne a fórumtársakhoz.Mk3-as Mondeó fék légtelenítésére elég e a hagyományos módszer vagy van még valami extra dolog benne?
annyi.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
TT 50
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8324 Dátum:
2020.06.08 hétfő, 15:19:06 »
Idézetet írta: alf® - 2020.06.08 hétfő, 15:13:02
annyi.
Köszönöm a gyors választ.
Naplózva
Mondeo mk3 2.0 tdci hjbb 115Le 2003.10 b4y Tolvajkergető
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8325 Dátum:
2020.06.08 hétfő, 15:51:52 »
Idézetet írta: TT 50 - 2020.06.08 hétfő, 15:19:06
Köszönöm a gyors választ.
Nem ép annyi, mert az abs kockát is illik légteleníteni, azt meg csak műszeresen lehet
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8326 Dátum:
2020.06.08 hétfő, 16:47:55 »
Idézetet írta: rstwingo - 2020.06.08 hétfő, 15:51:52
Nem ép annyi, mert az abs kockát is illik légteleníteni, azt meg csak műszeresen lehet
Azt mond meg,hogyan kerül bele a levegő,ami miatt mindenképpen szükséges ez a művelet?
4x cseréltem a saját mk3-on a fékolajat egyszer sem "illett" légteleníteni,mert nem tettem bele bubit...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SPANNER
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2579
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8327 Dátum:
2020.06.09 kedd, 09:52:40 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.06.04 csütörtök, 15:35:51
Gyári méretben és 320-asban is ATE-t vettem, a hozzá való saját betéttel. Nem olcsó, de rendben teszi a dolgát. A Zimmermann is jó, de az sem olcsó. Mind a kettő van a Bárdinál.
A Bosch és a Textar minősíthetetlenek voltak, 4-5 ezrenként cseréltem, míg meg nem untam. Egy erősebb fékezés az autópályán, és annyi volt nekik.
Van, aki a Budai Fékcenter, vagy kiknek a saját tárcsájára esküszik, ami viszont látványosan olcsóbb, mint az ATE vagy a Zimmermanó.
Anno a Brembóval sem volt sok bajom, de az régen volt, 7-8 éve. Most nem tudom, mennyire jók.
AndyA
Én tettem az enyémre Brembót előre is és hátra is és nem vagyok vele megelégedve! Nem elég jó a fékhatás és ehhez viszonyítva eléggé porol és kopik is, nem is beszélve arról hogy már picit "hullámosan" is fog!
http://keptarhely.eu/view.php?file=20200609v00s1w35g.jpeg
Naplózva
MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8328 Dátum:
2020.06.09 kedd, 13:00:13 »
Idézetet írta: SPANNER - 2020.06.09 kedd, 09:52:40
Én tettem az enyémre Brembót előre is és hátra is és nem vagyok vele megelégedve! Nem elég jó a fékhatás és ehhez viszonyítva eléggé porol és kopik is, nem is beszélve arról hogy már picit "hullámosan" is fog!
http://keptarhely.eu/view.php?file=20200609v00s1w35g.jpeg
Mondtam, hogy az jó régen volt...
Azaz inkább
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Runo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8329 Dátum:
2020.07.26 vasárnap, 12:51:58 »
Üdv!
Előre szeretnék normális minőségű féktárcsát.
Bosc, Textar még mindig nem ajánlott?
Melyiket javasolnátok?
Pont a Brembo-t nézegettem, de olvasni is szoktam kicsit visszafelé...
Naplózva
Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8330 Dátum:
2020.07.27 hétfő, 07:21:32 »
Idézetet írta: Runo - 2020.07.26 vasárnap, 12:51:58
Üdv!
Előre szeretnék normális minőségű féktárcsát.
Bosc, Textar még mindig nem ajánlott?
Melyiket javasolnátok?
Pont a Brembo-t nézegettem, de olvasni is szoktam kicsit visszafelé...
Én legutoljára mind a két autóra ATE Powerdiscet vettem, hozzávaló ATE Ceramic betétekkel. Szó-hang nélkül teszik a dolgukat. Viszont nem a legolcsóbb megoldás, sőt...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Runo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8331 Dátum:
2020.07.28 kedd, 06:12:42 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.07.27 hétfő, 07:21:32
Én legutoljára mind a két autóra ATE Powerdiscet vettem, hozzávaló ATE Ceramic betétekkel. Szó-hang nélkül teszik a dolgukat. Viszont nem a legolcsóbb megoldás, sőt...
AndyA
Köszi!
Azt elfelejtettem írni, hogy a betét már megvan!
Bosch
Naplózva
Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8332 Dátum:
2020.07.28 kedd, 06:55:08 »
Idézetet írta: Runo - 2020.07.26 vasárnap, 12:51:58
Üdv!
Előre szeretnék normális minőségű féktárcsát.
Bosc, Textar még mindig nem ajánlott?
Melyiket javasolnátok?
Pont a Brembo-t nézegettem, de olvasni is szoktam kicsit visszafelé...
Ha jól tudom a nagy könyvben az van írva, hogy a két tengelyen NEM lehet más minőségű fék, mert rontja a kocsi fékútját.
Én mindig mind a 4 tárcsát cserélem egyszerre. mindegy melyik kopott el jobban.
Az ATE Powerdisc egy jó választás az van nekem is az MK3-n. Az Alkatreszer.hun 55 ezerért árulják az első szettet és 48 ezer körül a hátsó szettet ebben a pofák is benne vannak
Olcsóbban a Zimmermant ajánlják (abban is van sport nem drágán)
«
Utoljára szerkesztve: 2020.07.28 kedd, 19:36:33 írta rstwingo
»
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8333 Dátum:
2020.07.28 kedd, 08:44:44 »
Idézetet írta: rstwingo - 2020.07.28 kedd, 06:55:08
Ha jól tudom a nagy könyvben az van írva, hogy a két tengelyen NEM lehet más minőségű fék, mert rontja a kocsi fékútját.
Én mindig mind a 4 tárcsát cserélem egyszerre. mindegy melyik kopott el jobban.
Az ATE Powerfix egy jó választás az van nekem is az MK3-n. Az Alkatreszer.hun 55 ezerért árulják az első szettet és 48 ezer körül a hátsó szettet ebben a pofák is benne vannak
Olcsóbban a Zimmermant ajánlják (abban is van sport nem drágán)
Powerdisc, vagyis nem a sima, hanem a mart tárcsa. A sima olcsóbb valamivel.
Korábban itt a fórumon hangzott el, mint olcsó és meglepően jó alternatíva, a Budai Fékcenter saját tárcsái.
AndyA
«
Utoljára szerkesztve: 2020.07.28 kedd, 10:42:01 írta AndyA
»
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8334 Dátum:
2020.07.28 kedd, 08:53:34 »
Idézetet írta: rstwingo - 2020.07.28 kedd, 06:55:08
Ha jól tudom a nagy könyvben az van írva, hogy a két tengelyen NEM lehet más minőségű fék, mert rontja a kocsi fékútját.
Én mindig mind a 4 tárcsát cserélem egyszerre. mindegy melyik kopott el jobban.
Az ATE Powerfix egy jó választás az van nekem is az MK3-n. Az Alkatreszer.hun 55 ezerért árulják az első szettet és 48 ezer körül a hátsó szettet ebben a pofák is benne vannak
Olcsóbban a Zimmermant ajánlják (abban is van sport nem drágán)
Becsülendő, hogy ilyen gondos vagy, de azért hülyeséget ne terjesszünk már. Miért kellene cserélni a hátsó szettet mert el van kopva az első? Nincs összefüggés és nem lesz jobb a fékhatásod sem egy új hátsó szettel.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8335 Dátum:
2020.07.28 kedd, 08:56:02 »
Idézetet írta: Runo - 2020.07.28 kedd, 06:12:42
Köszi!
Azt elfelejtettem írni, hogy a betét már megvan!
Bosch
Akkor vegyél hozzá Bosch tárcsát. Úgyis lutri hogy milyet fogsz ki, nekem a Bosch is, Textar is, Zimmermann is 5ezer km után kuka lett, azóta Bárdi saját márkás van benne(kb. 30ezer km), köszöni szépen jól van.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8336 Dátum:
2020.07.28 kedd, 10:44:58 »
Idézetet írta: rstwingo - 2020.07.28 kedd, 06:55:08
Ha jól tudom a nagy könyvben az van írva, hogy a két tengelyen NEM lehet más minőségű fék, mert rontja a kocsi fékútját.
Én mindig mind a 4 tárcsát cserélem egyszerre. mindegy melyik kopott el jobban.
Az ATE Powerfix egy jó választás az van nekem is az MK3-n. Az Alkatreszer.hun 55 ezerért árulják az első szettet és 48 ezer körül a hátsó szettet ebben a pofák is benne vannak
Olcsóbban a Zimmermant ajánlják (abban is van sport nem drágán)
Ez olyan szinten igaz, hogy pl. a kerámia adalékolt EBC fékbetétet nem ajánlják a hátsó fékre, ha az első féken sima betét van. Az elsőre ugyanakkor szabad "jobbat" tenni, mint a hátsóra. Más kérdés, hogy a legjobb, ha körben mindenhol egyforma a tárcsa is, betét is, mert akkor érhet a legkevesebb meglepetés.
Amúgy rendes körülmények között egy tárcsa két készlet betétet is kiszolgál, ráadásul a hátsók sokkal lassabban fogynak, már csak a működésükből adódóan is. Amikor elkopott valami, azt kell cserélni, azt viszont mindkét oldalon egyszerre, párban. De elöl-hátul pont nem kell egyszerre.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8337 Dátum:
2020.07.28 kedd, 20:26:12 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2020.07.28 kedd, 08:53:34
Becsülendő, hogy ilyen gondos vagy, de azért hülyeséget ne terjesszünk már. Miért kellene cserélni a hátsó szettet mert el van kopva az első? Nincs összefüggés és nem lesz jobb a fékhatásod sem egy új hátsó szettel.
Nem akarok vitát gerjeszteni, mert nem érdekel ki milyen féket használ, tojok rá, de
ne mond már nekem hogy egy felemás minőségű fékeknek ugyan olyan fékhatása van és ugyan ugy megállítja a kocsit, mint ha egyforma minőségűek lennének rajta,
azt azért élőben szívesen letesztelném
tessék ezeket nem én írtam
/EBC/
Minden autón gyárilag azonos anyagból készült tárcsa és fékbetét van elől és hátul.
Ezért az első és hátsó tengelyre minden esetben azonos minőségű, (vagyis egyforma súrlódási tényezővel rendelkező, így azonos fékhatású) fékbetétet használjon, a gyári fékrendszer egyensúlyának megőrzése végett. Minden autónál és egyéb integrált fékkel rendelkező járműnél a gyártó meghatározza az első és hátsó tengelyen szükséges optimális fékerő mértékét és ezért a fékrendszer ennek megfelelően van méretezve. Nagyon veszélyes az arányokat megváltoztatni, mert csak a gyárilag beállított egyensúllyal várható el a megfelelő fékhatás és a fékalkatrészek károsodás nélküli működése is.
de mint mondtam engem nem érdekel ki mit használ , én tudom hogy mindent megteszek, hogy ne legyen baj a fékem miatt
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8338 Dátum:
2020.07.28 kedd, 21:16:33 »
Idézetet írta: rstwingo - 2020.07.28 kedd, 20:26:12
Nem akarok vitát gerjeszteni, mert nem érdekel ki milyen féket használ, tojok rá, de
ne mond már nekem hogy egy felemás minőségű fékeknek ugyan olyan fékhatása van és ugyan ugy megállítja a kocsit, mint ha egyforma minőségűek lennének rajta,
azt azért élőben szívesen letesztelném
tessék ezeket nem én írtam
/EBC/
Minden autón gyárilag azonos anyagból készült tárcsa és fékbetét van elől és hátul.
Ezért az első és hátsó tengelyre minden esetben azonos minőségű, (vagyis egyforma súrlódási tényezővel rendelkező, így azonos fékhatású) fékbetétet használjon, a gyári fékrendszer egyensúlyának megőrzése végett. Minden autónál és egyéb integrált fékkel rendelkező járműnél a gyártó meghatározza az első és hátsó tengelyen szükséges optimális fékerő mértékét és ezért a fékrendszer ennek megfelelően van méretezve. Nagyon veszélyes az arányokat megváltoztatni, mert csak a gyárilag beállított egyensúllyal várható el a megfelelő fékhatás és a fékalkatrészek károsodás nélküli működése is.
de mint mondtam engem nem érdekel ki mit használ , én tudom hogy mindent megteszek, hogy ne legyen baj a fékem miatt
Itt most arról volt szó, hogy ha pl. hátul van egy gyári fékszettem, ami még elmegy 60ezer km-t, akkor nehogy már le kelljen cserélni, mert elől épp cserés a szett és szintén gyárit (vagy akár egy Boscht, Textart, vagy bármit) tervezel beletenni.
Ezért ne is hozzuk ide az igencsak speciálisnak számító EBC sport fékeket, amik (elvileg) sokkal jobban "fognak".
Persze nekem is mindegy ki mit használ meg hogy egyszerre cseréli-e a fékeit annak ellenére hogy nem kopott, csak fals infókat nem kell terjeszteni.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8339 Dátum:
2020.07.29 szerda, 07:25:23 »
Idézetet írta: rstwingo - 2020.07.28 kedd, 20:26:12
Nem akarok vitát gerjeszteni, mert nem érdekel ki milyen féket használ, tojok rá, de
ne mond már nekem hogy egy felemás minőségű fékeknek ugyan olyan fékhatása van és ugyan ugy megállítja a kocsit, mint ha egyforma minőségűek lennének rajta,
azt azért élőben szívesen letesztelném
tessék ezeket nem én írtam
/EBC/
Minden autón gyárilag azonos anyagból készült tárcsa és fékbetét van elől és hátul.
Ezért az első és hátsó tengelyre minden esetben azonos minőségű, (vagyis egyforma súrlódási tényezővel rendelkező, így azonos fékhatású) fékbetétet használjon, a gyári fékrendszer egyensúlyának megőrzése végett. Minden autónál és egyéb integrált fékkel rendelkező járműnél a gyártó meghatározza az első és hátsó tengelyen szükséges optimális fékerő mértékét és ezért a fékrendszer ennek megfelelően van méretezve. Nagyon veszélyes az arányokat megváltoztatni, mert csak a gyárilag beállított egyensúllyal várható el a megfelelő fékhatás és a fékalkatrészek károsodás nélküli működése is.
de mint mondtam engem nem érdekel ki mit használ , én tudom hogy mindent megteszek, hogy ne legyen baj a fékem miatt
Nem kell ezt túllihegni, nem olyan nagy probléma ez. Általánosságban elmondható, hogy még ha műszerrel ki is tudod mérni, hogy van köztük különbség, az a különbség olyan kicsi lesz, hogy a gyakorlatban nem befolyásolja az autó fékezését. Kb. mindegy, hogy Bosch, Textar, Budai Fékcenter, Bárdi, lófax tárcsát teszel fel, és kb. mindegy az is, hogy ezek mellé milyen betétet. Persze, ki lehet fogni valami bakelitból készült óücska fékbetétet, amivel nem tudod kattogósra fékezni a kereket még vizes úton sem, aminek rettentő rossz a fékhatása. De azt azért tekinthetjük alapvetésnek, hogy nem a legolcsóbb, legvacakabb dolgot tesszük az autóinkba, pláne a fékbe, amin az életünk múlik.
A végén úgyis az számít, hogy a gumi és az út között mekkora a súrlódás, mennyi erőt tudsz ott átvinni. Ezek a fékek mindegy, milyen szerelékkel az esetek 99,9%-ában több erőt képesek kifejteni, mint amit a gumi-út súrlódása elbír. Annál többre pedig nincs szükség, mert úgyis csak lekattogja az ABS a fölösleget.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8340 Dátum:
2020.07.30 csütörtök, 20:08:38 »
Üdv!
Olyan újabb problémám van hogy a kézifék visszajelző felvillan a műszerfalon. Csak akkor ha hirtelen nagy gázzal indulok el. Felvillan egy másodpercre. Megnéztem a fékfolyadékot és a minimum felett van de nem sokkal. Létezik hogy ha nagy gázzal indulok el a fékolaj minimum alá megy és azért villan fel?
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8341 Dátum:
2020.07.30 csütörtök, 21:27:43 »
Idézetet írta: nzoli - 2020.07.30 csütörtök, 20:08:38
Üdv!
Olyan újabb problémám van hogy a kézifék visszajelző felvillan a műszerfalon. Csak akkor ha hirtelen nagy gázzal indulok el. Felvillan egy másodpercre. Megnéztem a fékfolyadékot és a minimum felett van de nem sokkal. Létezik hogy ha nagy gázzal indulok el a fékolaj minimum alá megy és azért villan fel?
igen. Töltse fel.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8342 Dátum:
2020.07.30 csütörtök, 21:43:16 »
Idézetet írta: nzoli - 2020.07.30 csütörtök, 20:08:38
Üdv!
Olyan újabb problémám van hogy a kézifék visszajelző felvillan a műszerfalon. Csak akkor ha hirtelen nagy gázzal indulok el. Felvillan egy másodpercre. Megnéztem a fékfolyadékot és a minimum felett van de nem sokkal. Létezik hogy ha nagy gázzal indulok el a fékolaj minimum alá megy és azért villan fel?
Vagy kopott a betét, elől és/vagy hátul. Vagy folyik vhol a fékolajad.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Runo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8343 Dátum:
2020.08.05 szerda, 21:06:21 »
Hát elnézést, hogy ilyen nagy vitát generáltam, köszönöm a tippeket is!
Mondjuk a hátsó tárcsákat tényleg nem fogom lecseréltetni, akármilyen is a fékhatás különbség, mert kb 1 mm (max 2) hiányzik belőle.
Konkrétan az első sokkal jobban kopik...
Naplózva
Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8344 Dátum:
2020.08.06 csütörtök, 06:32:06 »
Idézetet írta: Runo - 2020.08.05 szerda, 21:06:21
Hát elnézést, hogy ilyen nagy vitát generáltam, köszönöm a tippeket is!
Mondjuk a hátsó tárcsákat tényleg nem fogom lecseréltetni, akármilyen is a fékhatás különbség, mert kb 1 mm (max 2) hiányzik belőle.
Konkrétan az első sokkal jobban kopik...
Pont nem mindegy. 2 mm-t engedi meg kopni a Ford a gyártási vastagsághoz képest, akkor cserés. :-)
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Runo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8345 Dátum:
2020.08.06 csütörtök, 19:18:56 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.08.06 csütörtök, 06:32:06
Pont nem mindegy. 2 mm-t engedi meg kopni a Ford a gyártási vastagsághoz képest, akkor cserés. :-)
AndyA
Akkor szerintem sokat találtam mondani!
Az én szakmámban méterekben mérünk...
Szóval az ujjammal megnézve van 1 nagyon pici perem...
Naplózva
Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8346 Dátum:
2020.08.07 péntek, 09:56:48 »
Idézetet írta: Runo - 2020.08.06 csütörtök, 19:18:56
Akkor szerintem sokat találtam mondani!
Az én szakmámban méterekben mérünk...
Szóval az ujjammal megnézve van 1 nagyon pici perem...
Na, azt a peremet reszeld meg egy helyen (mind a két oldalon!
), hogy ne legyen útban, és utána egy tolómérővel (magyarul subler) meg tudod mérni, mennyi az annyi.
2 mm a max. kopás, ami megengedett.
AndyA
P.s.: Mi a szakmád?
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8347 Dátum:
2020.08.10 hétfő, 19:59:45 »
Idézetet írta: alf® - 2020.07.30 csütörtök, 21:27:43
igen. Töltse fel.
Köszönöm! Öntöttem bele azóta nem láttam hogy villanna. De azóta újabb 2 újabb hiba lett. Tele van már néha a tököm a 2002-es verzióval. Behúzom a kéziféket és úgy marad nem enged vissza. Az utastérbe a kézifék kar lemegy de manuálisan a féknyergen kell kézzel visszaállítani/húzni és akkor minden jó amíg újra be nem húzom. Mind a két oldalt. Leszedtem a kereket és a kézifék kötelet ki akasztottam a féknyeregből. A féknyergen kézzel/csavarhúzóval tökéletesen visszajön ahogy kell. Maga a kézifék kötelet meghúzom fogóval elég könnyen tudom húzni de nem megy vissza teljesen (ezt nem tudom hogy így kell működni neki. De ha beakasztom vissza akkor úgy marad. Valakinek ötlet? Vagy vegyek egy 10 kg kalapácsot?
Ja és még erre jött ma rá hogy a szélvédőt le akartam mosni spriccelővel de nem megy. Ablakmosó van benne de semmi még hangja sincs hogy a pumpa menne. Ezt hol találom?
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8348 Dátum:
2020.08.10 hétfő, 20:35:48 »
Idézetet írta: nzoli - 2020.08.10 hétfő, 19:59:45
Köszönöm! Öntöttem bele azóta nem láttam hogy villanna. De azóta újabb 2 újabb hiba lett. Tele van már néha a tököm a 2002-es verzióval. Behúzom a kéziféket és úgy marad nem enged vissza. Az utastérbe a kézifék kar lemegy de manuálisan a féknyergen kell kézzel visszaállítani/húzni és akkor minden jó amíg újra be nem húzom. Mind a két oldalt. Leszedtem a kereket és a kézifék kötelet ki akasztottam a féknyeregből. A féknyergen kézzel/csavarhúzóval tökéletesen visszajön ahogy kell. Maga a kézifék kötelet meghúzom fogóval elég könnyen tudom húzni de nem megy vissza teljesen (ezt nem tudom hogy így kell működni neki. De ha beakasztom vissza akkor úgy marad. Valakinek ötlet? Vagy vegyek egy 10 kg kalapácsot?
Ja és még erre jött ma rá hogy a szélvédőt le akartam mosni spriccelővel de nem megy. Ablakmosó van benne de semmi még hangja sincs hogy a pumpa menne. Ezt hol találom?
Vagy veszel faceliftes hátsó nyergeket, (de akkor a betéteket is cserélni kell), vagy leveszed róla a tengelyt mozgató kis izét (amibe a kézifékkötél beleakad) és alatta alaposan kitakarítod. Ez utóbbi csak átmeneti megoldás, de pár hónapig, ha szerencséd van fél évig működni fog.
Az ablakmosó motorja a tartályba van építve, ha nem hallod a hangját valószínűleg meghalt és nem csak a cső csúszott le róla.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8349 Dátum:
2020.08.10 hétfő, 20:51:07 »
Idézetet írta: nzoli - 2020.08.10 hétfő, 19:59:45
Köszönöm! Öntöttem bele azóta nem láttam hogy villanna. De azóta újabb 2 újabb hiba lett. Tele van már néha a tököm a 2002-es verzióval. Behúzom a kéziféket és úgy marad nem enged vissza. Az utastérbe a kézifék kar lemegy de manuálisan a féknyergen kell kézzel visszaállítani/húzni és akkor minden jó amíg újra be nem húzom. Mind a két oldalt. Leszedtem a kereket és a kézifék kötelet ki akasztottam a féknyeregből. A féknyergen kézzel/csavarhúzóval tökéletesen visszajön ahogy kell. Maga a kézifék kötelet meghúzom fogóval elég könnyen tudom húzni de nem megy vissza teljesen (ezt nem tudom hogy így kell működni neki. De ha beakasztom vissza akkor úgy marad. Valakinek ötlet? Vagy vegyek egy 10 kg kalapácsot?
Ja és még erre jött ma rá hogy a szélvédőt le akartam mosni spriccelővel de nem megy. Ablakmosó van benne de semmi még hangja sincs hogy a pumpa menne. Ezt hol találom?
a spriccni a bajuszkapcsolo halála vagy a motor halála miatt nem locsol. Ki kell mérni van e 12v a motoron amikor nyomod a kapcsolot. A motor a tartály also részén van a kerekjarati iv felől erheto el.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
160
161
162
163
164
165
166
[
167
]
168
169
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ