Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.28 csütörtök, 16:15:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 160 161 162 163 164 165 166 [167] 168 169 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2719207 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8300 Dátum: 2020.05.17 vasárnap, 10:08:04 »

De, tologatja. Szerinted mit csinál a munkahenger, amikor fékezés után visszamegy a helyére? Vagy szerinted olyankor a főfékhenger szívja vissza a fékfolyadékot, és az húzza vissza a munkahengereket a féknyeregben?

(Erre ne válaszolj, mert éppen te megyaráztad el 1-2 éve, hogy hogyan működik ez a dolog, ábrával illusztrálva. És igen, aszerint a munkahenger visszanyomja a fékfolyadékot a tartályba.)

AndyA

Ajaj, kezdődik! eplus2
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8301 Dátum: 2020.05.17 vasárnap, 10:16:23 »

De, tologatja. Szerinted mit csinál a munkahenger, amikor fékezés után visszamegy a helyére? Vagy szerinted olyankor a főfékhenger szívja vissza a fékfolyadékot, és az húzza vissza a munkahengereket a féknyeregben?

(Erre ne válaszolj, mert éppen te megyaráztad el 1-2 éve, hogy hogyan működik ez a dolog, ábrával illusztrálva. És igen, aszerint a munkahenger visszanyomja a fékfolyadékot a tartályba.)

AndyA

Jajjj.... amennyit a dugattyú mozdul vissza (a gumi karmantyú deformálódása oda-vissza), azt a pár tizedet...ne nevezzük már tologatásnak!
Az a rendszer "befeszülése" nyomás alatt és kiengedése a nyomás megszűnése után., nem több.

Még azt sem nevezném tologatásnak, amikor nagyon üt a féktárcsa.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.17 vasárnap, 10:18:06 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8302 Dátum: 2020.05.17 vasárnap, 10:16:52 »

Ajaj, kezdődik! eplus2

Úgy lett vége, hogy el sem kezdődött... Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #8303 Dátum: 2020.05.17 vasárnap, 16:01:25 »

Jajjj.... amennyit a dugattyú mozdul vissza (a gumi karmantyú deformálódása oda-vissza), azt a pár tizedet...ne nevezzük már tologatásnak!
Az a rendszer "befeszülése" nyomás alatt és kiengedése a nyomás megszűnése után., nem több.

Még azt sem nevezném tologatásnak, amikor nagyon üt a féktárcsa.  wave

Attól még tény marad, hogy a fékfolyadék mozog a csőben a munkahenger és a kiegyenlítő tartály között oda-vissza. A mértéke más kérdés, ill. nyilvánvaló, hogy ha valaki visszatolja a munkahengert egy centivel, akkor többet mozog a fékfolyadék is a csőben. Csakhogy ehhez az is kellett, hogy a munkahenger eljusson odáig, ahonnan vissza kellett nyomni, ahogyan fogyott a betét és a tárcsa. Szóval amit leírtam, az ettől még pontosan úgy van, ahogyan leírtam: normál, üzemszerű működés, hogy a kiegyenlítőtartály és a munkahenger között oda-vissza mozog a fékfolyadék, és normál körülmények között semmi szükség légtelenítésre egy betét- vagy tárcsacsere miatt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8304 Dátum: 2020.05.17 vasárnap, 16:17:26 »

Attól még tény marad, hogy a fékfolyadék mozog a csőben a munkahenger és a kiegyenlítő tartály között oda-vissza.A mértéke más kérdés, ill. nyilvánvaló, hogy ha valaki visszatolja a munkahengert egy centivel, akkor többet mozog a fékfolyadék is a csőben. Csakhogy ehhez az is kellett, hogy a munkahenger eljusson odáig, ahonnan vissza kellett nyomni, ahogyan fogyott a betét és a tárcsa. Szóval amit leírtam, az ettől még pontosan úgy van, ahogyan leírtam: normál, üzemszerű működés, hogy a kiegyenlítőtartály és a munkahenger között oda-vissza mozog a fékfolyadék, és normál körülmények között semmi szükség légtelenítésre egy betét- vagy tárcsacsere miatt.

AndyA

Nem is mondta senki az ellenkezőjét, hogy a tárcsa vagy betét cseréhez kellene légteleníteni. Miért hajtogatod az ellenkezőjét?  fejvakaras


A probléma az (megint, ahogy sokszor), hogy nem is érted miért emeltem ki és jegyeztem meg már a legelső hsz-nél ez a kijelentésed!  Cool

Ismétlés:
"a munkahengernek normál állapota, hogy ki-be mozogjon, és tologassa kicsit a fékfolyadékot a csövekben."

Akkor még egyszer és remélem utoljára!
A munkahengernek qrvára nem az a normál állapota, hogy tologassa a fékfolyadékot! A nyomóhengernek az a feladat, hogy mozgassa a fékfolyadékot a munkahenger felé és a munkahenger a folyadéknyomás hatására elmozdul. Ez a normál állapota.
A fékrendszer sajátosságát, hogy icipiciminimálisat vissza mozdul a munkahenger (a karmanytuk deformálódása és visszaállása miatt), hogy elmozduljon a betét a tárcsától....nagyon nem nevezhető annak, hogy a munkahenger tologassa a fékfolyadékot a csövekben!  wave

Senki nem állítja, hogy nem mozog a fékfolyadék a csövekben! Ha nem így lenne, nem is lehetne fékezni!   laugh
Üzemszerű az, amikor a nyomóhenger mozgatja. Fékbetét cserénél meg a dugattyúval/munkahengerrel nyomod vissza -ha már ennyire ilyen vagy, akkor az abban a pillanatban szintén nyomóhenger lesz-, de az nem normál üzemi körülmény.
A folyadéknak van amúgy belső keringése is, ezért tud keveredni a friss folyadék a régivel. Nem kell hozzá fékezni sem.

Még egy infó.
Ahol van úgynevezett "gumi" fékfolyadék cső, ott ezeknek a csöveknek a tágulása és visszahúzódása több fékfolyadék mozgás idéz elő, mint a fékmunkahenger miután már nem feszül a fék.  Cool



Ennek az egésznek semmi köze a kérdező kérdéséhez.
Arra a válasz az, hogy nem kell légteleníteni a fék mechanikai alkatrészeinek cseréje után. Pont.
Csak belevágtál -feleslegesen- egy tudományos okosságba a fotelből....én meg olvasván a téveset, helyesbítettem.  wave
Aztán csak hajtogatod tovább....  zavart2
Egy reklámból tudnék idézni:

"Deeee....miééértt???"  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.17 vasárnap, 16:28:30 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #8305 Dátum: 2020.05.28 csütörtök, 09:29:42 »

Sziasztok,
2 évvel ezelőtt cserélték a bal hátsó féknyerget, mert a kézifék beragadt. Látványos volt a hiba, mert behúzásnál elmozdult a "kallantyú", kiengedésnél meg nem, kézzel kellet visszanyomni. Csere, fék ok.
Most a jobb oldalon fog a fék. Pontosabban melegszik a tárcsa és a felni. Infra hőmérővel a tárcsákat körbe mérve mindenhol 40 fok körüli az érték, jobb hátul 70. Hátulját megemelve egyformán forog a két hátsó kerék, szerelő szerint nem fog. Tavaly télen vettem észre, hogy a jobb hátsó féktárcsa lila és büdös. Szerelő kézifék köteleket és hátsó fékbetéteket cserélt, mert a befogott keréknél megégett, valamint a befogós nyerget szétszedte és megpucolta, mert rozsdás volt és megkente. Azt mondta úgy jár, mint az új. Utána mértem a tárcsák hőmérsékletét egy darabig, mert nem melegedett. De most megint kezdi. Kézifék kallantyú visszamegy a kar kiengedésekor. Megemelve és kereket forgatva, fékpedált nyomva-elengedve sem marad fékezve. Arra gondolok, hogy megemelve jó, de terhelés alatt, összerugózva szorulhat. Vagy melegedhet más miatt?
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #8306 Dátum: 2020.05.28 csütörtök, 09:47:12 »

Sziasztok,
2 évvel ezelőtt cserélték a bal hátsó féknyerget, mert a kézifék beragadt. Látványos volt a hiba, mert behúzásnál elmozdult a "kallantyú", kiengedésnél meg nem, kézzel kellet visszanyomni. Csere, fék ok.
Most a jobb oldalon fog a fék. Pontosabban melegszik a tárcsa és a felni. Infra hőmérővel a tárcsákat körbe mérve mindenhol 40 fok körüli az érték, jobb hátul 70. Hátulját megemelve egyformán forog a két hátsó kerék, szerelő szerint nem fog. Tavaly télen vettem észre, hogy a jobb hátsó féktárcsa lila és büdös. Szerelő kézifék köteleket és hátsó fékbetéteket cserélt, mert a befogott keréknél megégett, valamint a befogós nyerget szétszedte és megpucolta, mert rozsdás volt és megkente. Azt mondta úgy jár, mint az új. Utána mértem a tárcsák hőmérsékletét egy darabig, mert nem melegedett. De most megint kezdi. Kézifék kallantyú visszamegy a kar kiengedésekor. Megemelve és kereket forgatva, fékpedált nyomva-elengedve sem marad fékezve. Arra gondolok, hogy megemelve jó, de terhelés alatt, összerugózva szorulhat. Vagy melegedhet más miatt?
igen. Akár a berohadt úszó csapoktol is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #8307 Dátum: 2020.05.28 csütörtök, 10:42:34 »

igen. Akár a berohadt úszó csapoktol is.

Elvileg megpucolta, rezes zsírral (vagy mivel) megkente. Akkor féknyereg csere?
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #8308 Dátum: 2020.05.28 csütörtök, 11:15:37 »

Elvileg megpucolta, rezes zsírral (vagy mivel) megkente. Akkor féknyereg csere?
nincs aki látatlanban megmondja.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #8309 Dátum: 2020.05.28 csütörtök, 12:46:34 »

nincs aki látatlanban megmondja.

Világos, köszi.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #8310 Dátum: 2020.05.29 péntek, 23:02:57 »

Világos, köszi.

Ha Baranyában laksz akkor szívesen ránézek és megmondom mi a baja de annyit még te is meg tudsz nézni hogy felemeled és megmozgatod a kereket hogy nem-e lóg a kerékcsapágy mert attól is szokott melegedni a fék és az amúgy sem kerül semmibe sem neked bár ha jól olvastam akkor lehet hogy ezen már túl vagy!
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #8311 Dátum: 2020.05.30 szombat, 17:29:00 »

Ha Baranyában laksz akkor szívesen ránézek és megmondom mi a baja de annyit még te is meg tudsz nézni hogy felemeled és megmozgatod a kereket hogy nem-e lóg a kerékcsapágy mert attól is szokott melegedni a fék és az amúgy sem kerül semmibe sem neked bár ha jól olvastam akkor lehet hogy ezen már túl vagy!

,,.D,,,,,.B,,

Ezt még szórd bele a szövegbe a megfelelő helyekre.  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #8312 Dátum: 2020.05.30 szombat, 17:39:51 »

,,.D,,,,,.B,,

Ezt még szórd bele a szövegbe a megfelelő helyekre.  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
de gonosz... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #8313 Dátum: 2020.05.31 vasárnap, 11:01:20 »

de gonosz... nyes

Értem én, hogy nem mindenki születik nyelvtantanárnak, vagy pláne grammarnacinak, mint én, de legalább egy új mondatot lehetne néha kezdeni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #8314 Dátum: 2020.05.31 vasárnap, 15:51:56 »

Értem én, hogy nem mindenki születik nyelvtantanárnak, vagy pláne grammarnacinak, mint én, de legalább egy új mondatot lehetne néha kezdeni.

AndyA

Ha láttad volna hogy mikor írtam akkor örülhetnél hogy mégis írtam!  hehe

Ja és te pont ezért vagy itt hogy kijavítsd ami nem jó!  duhos2
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8315 Dátum: 2020.05.31 vasárnap, 16:19:50 »

Ez értelmetlen kifogás. Éjjel nem állsz meg a piros lámpánál, mert későn van? Este 11 későn van? 
Nem azért van itt, hogy javítson.
Az írás az ember. Itt csak azon keresztül "látni".
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #8316 Dátum: 2020.06.01 hétfő, 08:18:37 »

Ha láttad volna hogy mikor írtam akkor örülhetnél hogy mégis írtam!  hehe

Ja és te pont ezért vagy itt hogy kijavítsd ami nem jó!  duhos2

Erre mondják, hogy van, amikor a kevesebb több lett volna...?  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
speti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #8317 Dátum: 2020.06.04 csütörtök, 15:14:03 »

Sziasztok!
Milyen tárcsát és betétet javasoltok ami nem fog rázni pár ezer kilométer után?
Naplózva

MK3 2.0 TDCi GHIA Kombi 2006 130Le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #8318 Dátum: 2020.06.04 csütörtök, 15:35:51 »

Sziasztok!
Milyen tárcsát és betétet javasoltok ami nem fog rázni pár ezer kilométer után?

Gyári méretben és 320-asban is ATE-t vettem, a hozzá való saját betéttel. Nem olcsó, de rendben teszi a dolgát. A Zimmermann is jó, de az sem olcsó. Mind a kettő van a Bárdinál.

A Bosch és a Textar minősíthetetlenek voltak, 4-5 ezrenként cseréltem, míg meg nem untam. Egy erősebb fékezés az autópályán, és annyi volt nekik.

Van, aki a Budai Fékcenter, vagy kiknek a saját tárcsájára esküszik, ami viszont látványosan olcsóbb, mint az ATE vagy a Zimmermanó.

Anno a Brembóval sem volt sok bajom, de az régen volt, 7-8 éve. Most nem tudom, mennyire jók.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8319 Dátum: 2020.06.04 csütörtök, 16:39:02 »

Gyári méretben és 320-asban is ATE-t vettem, a hozzá való saját betéttel. Nem olcsó, de rendben teszi a dolgát. A Zimmermann is jó, de az sem olcsó. Mind a kettő van a Bárdinál.

A Bosch és a Textar minősíthetetlenek voltak, 4-5 ezrenként cseréltem, míg meg nem untam. Egy erősebb fékezés az autópályán, és annyi volt nekik.

Van, aki a Budai Fékcenter, vagy kiknek a saját tárcsájára esküszik, ami viszont látványosan olcsóbb, mint az ATE vagy a Zimmermanó.

Anno a Brembóval sem volt sok bajom, de az régen volt, 7-8 éve. Most nem tudom, mennyire jók.

AndyA


Zimmermann-ból csak hátsó féktárcsa és fékbetét van a bárdiban. Első nincs. Illetve van Zimmermann Sport első tárcsa.

Féknek jónak kell lennie, nem olcsónak!  wave 
Ezt te is tudod!  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #8320 Dátum: 2020.06.05 péntek, 07:47:53 »

Zimmermann-ból csak hátsó féktárcsa és fékbetét van a bárdiban. Első nincs. Illetve van Zimmermann Sport első tárcsa.

Féknek jónak kell lennie, nem olcsónak!  wave 
Ezt te is tudod!  Wink

Én tudom... De van, amikor az ember nem tudja mindenből a legjobbat megvenni, hiába szeretné, és hiába tudja, hogy az lenne neki is a legjobb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8321 Dátum: 2020.06.05 péntek, 08:29:19 »

Én tudom... De van, amikor az ember nem tudja mindenből a legjobbat megvenni, hiába szeretné, és hiába tudja, hogy az lenne neki is a legjobb.

AndyA

Arra az esetre pedig ott van a jó öreg fúró. eplus2
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
TT 50
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #8322 Dátum: 2020.06.08 hétfő, 15:10:55 »

Egy kérdésem lenne a fórumtársakhoz.Mk3-as Mondeó fék légtelenítésére elég e a hagyományos módszer vagy van még valami extra dolog benne? worship
Naplózva

Mondeo mk3 2.0 tdci hjbb 115Le 2003.10 b4y Tolvajkergető
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #8323 Dátum: 2020.06.08 hétfő, 15:13:02 »

Egy kérdésem lenne a fórumtársakhoz.Mk3-as Mondeó fék légtelenítésére elég e a hagyományos módszer vagy van még valami extra dolog benne? worship
annyi.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TT 50
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #8324 Dátum: 2020.06.08 hétfő, 15:19:06 »

annyi.
Köszönöm a gyors választ.
Naplózva

Mondeo mk3 2.0 tdci hjbb 115Le 2003.10 b4y Tolvajkergető
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #8325 Dátum: 2020.06.08 hétfő, 15:51:52 »

Köszönöm a gyors választ.

Nem ép annyi, mert az abs kockát is illik légteleníteni, azt meg csak műszeresen lehet
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #8326 Dátum: 2020.06.08 hétfő, 16:47:55 »

Nem ép annyi, mert az abs kockát is illik légteleníteni, azt meg csak műszeresen lehet
Azt mond meg,hogyan kerül bele a levegő,ami miatt mindenképpen szükséges ez a művelet? nyes
4x cseréltem a saját mk3-on a fékolajat egyszer sem "illett" légteleníteni,mert nem tettem bele bubit... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #8327 Dátum: 2020.06.09 kedd, 09:52:40 »

Gyári méretben és 320-asban is ATE-t vettem, a hozzá való saját betéttel. Nem olcsó, de rendben teszi a dolgát. A Zimmermann is jó, de az sem olcsó. Mind a kettő van a Bárdinál.

A Bosch és a Textar minősíthetetlenek voltak, 4-5 ezrenként cseréltem, míg meg nem untam. Egy erősebb fékezés az autópályán, és annyi volt nekik.

Van, aki a Budai Fékcenter, vagy kiknek a saját tárcsájára esküszik, ami viszont látványosan olcsóbb, mint az ATE vagy a Zimmermanó.

Anno a Brembóval sem volt sok bajom, de az régen volt, 7-8 éve. Most nem tudom, mennyire jók.

AndyA


Én tettem az enyémre Brembót előre is és hátra is és nem vagyok vele megelégedve! Nem elég jó a fékhatás és ehhez viszonyítva eléggé porol és kopik is, nem is beszélve arról hogy már picit "hullámosan" is fog!  szomoru1

http://keptarhely.eu/view.php?file=20200609v00s1w35g.jpeg
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #8328 Dátum: 2020.06.09 kedd, 13:00:13 »

Én tettem az enyémre Brembót előre is és hátra is és nem vagyok vele megelégedve! Nem elég jó a fékhatás és ehhez viszonyítva eléggé porol és kopik is, nem is beszélve arról hogy már picit "hullámosan" is fog!  szomoru1

http://keptarhely.eu/view.php?file=20200609v00s1w35g.jpeg

Mondtam, hogy az jó régen volt... Smiley

Azaz inkább Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #8329 Dátum: 2020.07.26 vasárnap, 12:51:58 »

Üdv!

Előre szeretnék normális minőségű féktárcsát.
Bosc, Textar még mindig nem ajánlott?
Melyiket javasolnátok?
Pont a Brembo-t nézegettem, de olvasni is szoktam kicsit visszafelé...
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #8330 Dátum: 2020.07.27 hétfő, 07:21:32 »

Üdv!

Előre szeretnék normális minőségű féktárcsát.
Bosc, Textar még mindig nem ajánlott?
Melyiket javasolnátok?
Pont a Brembo-t nézegettem, de olvasni is szoktam kicsit visszafelé...

Én legutoljára mind a két autóra ATE Powerdiscet vettem, hozzávaló ATE Ceramic betétekkel. Szó-hang nélkül teszik a dolgukat. Viszont nem a legolcsóbb megoldás, sőt...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #8331 Dátum: 2020.07.28 kedd, 06:12:42 »

Én legutoljára mind a két autóra ATE Powerdiscet vettem, hozzávaló ATE Ceramic betétekkel. Szó-hang nélkül teszik a dolgukat. Viszont nem a legolcsóbb megoldás, sőt...

AndyA

Köszi!
Azt elfelejtettem írni, hogy a betét már megvan! Tongue
Bosch Smiley
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #8332 Dátum: 2020.07.28 kedd, 06:55:08 »

Üdv!

Előre szeretnék normális minőségű féktárcsát.
Bosc, Textar még mindig nem ajánlott?
Melyiket javasolnátok?
Pont a Brembo-t nézegettem, de olvasni is szoktam kicsit visszafelé...

Ha jól tudom a nagy könyvben az van írva, hogy a két tengelyen NEM lehet más minőségű fék, mert rontja a kocsi fékútját.

Én mindig mind a 4 tárcsát cserélem egyszerre. mindegy melyik kopott el jobban.

Az ATE Powerdisc egy jó választás az van nekem is az MK3-n. Az Alkatreszer.hun 55 ezerért árulják az első szettet és 48 ezer körül a hátsó szettet ebben a pofák is benne vannak
Olcsóbban a Zimmermant ajánlják (abban is van sport nem drágán)
« Utoljára szerkesztve: 2020.07.28 kedd, 19:36:33 írta rstwingo » Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #8333 Dátum: 2020.07.28 kedd, 08:44:44 »

Ha jól tudom a nagy könyvben az van írva, hogy a két tengelyen NEM lehet más minőségű fék, mert rontja a kocsi fékútját.

Én mindig mind a 4 tárcsát cserélem egyszerre. mindegy melyik kopott el jobban.

Az ATE Powerfix egy jó választás az van nekem is az MK3-n. Az Alkatreszer.hun 55 ezerért árulják az első szettet és 48 ezer körül a hátsó szettet ebben a pofák is benne vannak
Olcsóbban a Zimmermant ajánlják (abban is van sport nem drágán)

Powerdisc, vagyis nem a sima, hanem a mart tárcsa. A sima olcsóbb valamivel.

Korábban itt a fórumon hangzott el, mint olcsó és meglepően jó alternatíva, a Budai Fékcenter saját tárcsái.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2020.07.28 kedd, 10:42:01 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8334 Dátum: 2020.07.28 kedd, 08:53:34 »

Ha jól tudom a nagy könyvben az van írva, hogy a két tengelyen NEM lehet más minőségű fék, mert rontja a kocsi fékútját.

Én mindig mind a 4 tárcsát cserélem egyszerre. mindegy melyik kopott el jobban.

Az ATE Powerfix egy jó választás az van nekem is az MK3-n. Az Alkatreszer.hun 55 ezerért árulják az első szettet és 48 ezer körül a hátsó szettet ebben a pofák is benne vannak
Olcsóbban a Zimmermant ajánlják (abban is van sport nem drágán)

Becsülendő, hogy ilyen gondos vagy, de azért hülyeséget ne terjesszünk már. Miért kellene cserélni a hátsó szettet mert el van kopva az első? Nincs összefüggés és nem lesz jobb a fékhatásod sem egy új hátsó szettel.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8335 Dátum: 2020.07.28 kedd, 08:56:02 »

Köszi!
Azt elfelejtettem írni, hogy a betét már megvan! Tongue
Bosch Smiley

Akkor vegyél hozzá Bosch tárcsát. Úgyis lutri hogy milyet fogsz ki, nekem a Bosch is, Textar is, Zimmermann is 5ezer km után kuka lett, azóta Bárdi saját márkás van benne(kb. 30ezer km), köszöni szépen jól van. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #8336 Dátum: 2020.07.28 kedd, 10:44:58 »

Ha jól tudom a nagy könyvben az van írva, hogy a két tengelyen NEM lehet más minőségű fék, mert rontja a kocsi fékútját.

Én mindig mind a 4 tárcsát cserélem egyszerre. mindegy melyik kopott el jobban.

Az ATE Powerfix egy jó választás az van nekem is az MK3-n. Az Alkatreszer.hun 55 ezerért árulják az első szettet és 48 ezer körül a hátsó szettet ebben a pofák is benne vannak
Olcsóbban a Zimmermant ajánlják (abban is van sport nem drágán)

Ez olyan szinten igaz, hogy pl. a kerámia adalékolt EBC fékbetétet nem ajánlják a hátsó fékre, ha az első féken sima betét van. Az elsőre ugyanakkor szabad "jobbat" tenni, mint a hátsóra. Más kérdés, hogy a legjobb, ha körben mindenhol egyforma a tárcsa is, betét is, mert akkor érhet a legkevesebb meglepetés.

Amúgy rendes körülmények között egy tárcsa két készlet betétet is kiszolgál, ráadásul a hátsók sokkal lassabban fogynak, már csak a működésükből adódóan is. Amikor elkopott valami, azt kell cserélni, azt viszont mindkét oldalon egyszerre, párban. De elöl-hátul pont nem kell egyszerre.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #8337 Dátum: 2020.07.28 kedd, 20:26:12 »

Becsülendő, hogy ilyen gondos vagy, de azért hülyeséget ne terjesszünk már. Miért kellene cserélni a hátsó szettet mert el van kopva az első? Nincs összefüggés és nem lesz jobb a fékhatásod sem egy új hátsó szettel.

Nem akarok vitát gerjeszteni, mert nem érdekel ki milyen féket használ, tojok rá, de

ne mond már nekem hogy egy felemás minőségű fékeknek ugyan olyan fékhatása van és ugyan ugy megállítja a kocsit, mint ha egyforma minőségűek lennének rajta,
azt azért élőben szívesen letesztelném

tessék ezeket nem én írtam

/EBC/
Minden autón gyárilag azonos anyagból készült tárcsa és fékbetét van elől és hátul.
Ezért az első és hátsó tengelyre minden esetben azonos minőségű, (vagyis egyforma súrlódási tényezővel rendelkező, így azonos fékhatású) fékbetétet használjon, a gyári fékrendszer egyensúlyának megőrzése végett. Minden autónál és egyéb integrált fékkel rendelkező járműnél a gyártó meghatározza az első és hátsó tengelyen szükséges optimális fékerő mértékét és ezért a fékrendszer ennek megfelelően van méretezve. Nagyon veszélyes az arányokat megváltoztatni, mert csak a gyárilag beállított egyensúllyal várható el a megfelelő fékhatás és a fékalkatrészek károsodás nélküli működése is.

de mint mondtam engem nem érdekel ki mit használ , én tudom hogy mindent megteszek, hogy ne legyen baj a fékem miatt



Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8338 Dátum: 2020.07.28 kedd, 21:16:33 »

Nem akarok vitát gerjeszteni, mert nem érdekel ki milyen féket használ, tojok rá, de

ne mond már nekem hogy egy felemás minőségű fékeknek ugyan olyan fékhatása van és ugyan ugy megállítja a kocsit, mint ha egyforma minőségűek lennének rajta,
azt azért élőben szívesen letesztelném

tessék ezeket nem én írtam

/EBC/
Minden autón gyárilag azonos anyagból készült tárcsa és fékbetét van elől és hátul.
Ezért az első és hátsó tengelyre minden esetben azonos minőségű, (vagyis egyforma súrlódási tényezővel rendelkező, így azonos fékhatású) fékbetétet használjon, a gyári fékrendszer egyensúlyának megőrzése végett. Minden autónál és egyéb integrált fékkel rendelkező járműnél a gyártó meghatározza az első és hátsó tengelyen szükséges optimális fékerő mértékét és ezért a fékrendszer ennek megfelelően van méretezve. Nagyon veszélyes az arányokat megváltoztatni, mert csak a gyárilag beállított egyensúllyal várható el a megfelelő fékhatás és a fékalkatrészek károsodás nélküli működése is.

de mint mondtam engem nem érdekel ki mit használ , én tudom hogy mindent megteszek, hogy ne legyen baj a fékem miatt





Itt most arról volt szó, hogy ha pl. hátul van egy gyári fékszettem, ami még elmegy 60ezer km-t, akkor nehogy már le kelljen cserélni, mert elől épp cserés a szett és szintén gyárit (vagy akár egy Boscht, Textart, vagy bármit) tervezel beletenni.

Ezért ne is hozzuk ide az igencsak speciálisnak számító EBC sport fékeket, amik (elvileg) sokkal jobban "fognak".

Persze nekem is mindegy ki mit használ meg hogy egyszerre cseréli-e a fékeit annak ellenére hogy nem kopott, csak fals infókat nem kell terjeszteni.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #8339 Dátum: 2020.07.29 szerda, 07:25:23 »

Nem akarok vitát gerjeszteni, mert nem érdekel ki milyen féket használ, tojok rá, de

ne mond már nekem hogy egy felemás minőségű fékeknek ugyan olyan fékhatása van és ugyan ugy megállítja a kocsit, mint ha egyforma minőségűek lennének rajta,
azt azért élőben szívesen letesztelném

tessék ezeket nem én írtam

/EBC/
Minden autón gyárilag azonos anyagból készült tárcsa és fékbetét van elől és hátul.
Ezért az első és hátsó tengelyre minden esetben azonos minőségű, (vagyis egyforma súrlódási tényezővel rendelkező, így azonos fékhatású) fékbetétet használjon, a gyári fékrendszer egyensúlyának megőrzése végett. Minden autónál és egyéb integrált fékkel rendelkező járműnél a gyártó meghatározza az első és hátsó tengelyen szükséges optimális fékerő mértékét és ezért a fékrendszer ennek megfelelően van méretezve. Nagyon veszélyes az arányokat megváltoztatni, mert csak a gyárilag beállított egyensúllyal várható el a megfelelő fékhatás és a fékalkatrészek károsodás nélküli működése is.

de mint mondtam engem nem érdekel ki mit használ , én tudom hogy mindent megteszek, hogy ne legyen baj a fékem miatt

Nem kell ezt túllihegni, nem olyan nagy probléma ez. Általánosságban elmondható, hogy még ha műszerrel ki is tudod mérni, hogy van köztük különbség, az a különbség olyan kicsi lesz, hogy a gyakorlatban nem befolyásolja az autó fékezését. Kb. mindegy, hogy Bosch, Textar, Budai Fékcenter, Bárdi, lófax tárcsát teszel fel, és kb. mindegy az is, hogy ezek mellé milyen betétet. Persze, ki lehet fogni valami bakelitból készült óücska fékbetétet, amivel nem tudod kattogósra fékezni a kereket még vizes úton sem, aminek rettentő rossz a fékhatása. De azt azért tekinthetjük alapvetésnek, hogy nem a legolcsóbb, legvacakabb dolgot tesszük az autóinkba, pláne a fékbe, amin az életünk múlik.

A végén úgyis az számít, hogy a gumi és az út között mekkora a súrlódás, mennyi erőt tudsz ott átvinni. Ezek a fékek mindegy, milyen szerelékkel az esetek 99,9%-ában több erőt képesek kifejteni, mint amit a gumi-út súrlódása elbír. Annál többre pedig nincs szükség, mert úgyis csak lekattogja az ABS a fölösleget.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #8340 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 20:08:38 »

Üdv!

Olyan újabb problémám van hogy a kézifék visszajelző felvillan a műszerfalon. Csak akkor ha hirtelen nagy gázzal indulok el. Felvillan egy másodpercre. Megnéztem a fékfolyadékot és a minimum felett van de nem sokkal. Létezik hogy ha nagy gázzal indulok el a fékolaj minimum alá megy és azért villan fel?
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #8341 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 21:27:43 »

Üdv!

Olyan újabb problémám van hogy a kézifék visszajelző felvillan a műszerfalon. Csak akkor ha hirtelen nagy gázzal indulok el. Felvillan egy másodpercre. Megnéztem a fékfolyadékot és a minimum felett van de nem sokkal. Létezik hogy ha nagy gázzal indulok el a fékolaj minimum alá megy és azért villan fel?
igen. Töltse fel.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #8342 Dátum: 2020.07.30 csütörtök, 21:43:16 »

Üdv!

Olyan újabb problémám van hogy a kézifék visszajelző felvillan a műszerfalon. Csak akkor ha hirtelen nagy gázzal indulok el. Felvillan egy másodpercre. Megnéztem a fékfolyadékot és a minimum felett van de nem sokkal. Létezik hogy ha nagy gázzal indulok el a fékolaj minimum alá megy és azért villan fel?
Vagy kopott a betét, elől és/vagy hátul. Vagy folyik vhol a fékolajad.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #8343 Dátum: 2020.08.05 szerda, 21:06:21 »

Hát elnézést, hogy ilyen nagy vitát generáltam, köszönöm a tippeket is! Smiley
Mondjuk a hátsó tárcsákat tényleg nem fogom lecseréltetni, akármilyen is a fékhatás különbség, mert kb 1 mm (max 2) hiányzik belőle.
Konkrétan az első sokkal jobban kopik...
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #8344 Dátum: 2020.08.06 csütörtök, 06:32:06 »

Hát elnézést, hogy ilyen nagy vitát generáltam, köszönöm a tippeket is! Smiley
Mondjuk a hátsó tárcsákat tényleg nem fogom lecseréltetni, akármilyen is a fékhatás különbség, mert kb 1 mm (max 2) hiányzik belőle.
Konkrétan az első sokkal jobban kopik...

Pont nem mindegy. 2 mm-t engedi meg kopni a Ford a gyártási vastagsághoz képest, akkor cserés. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #8345 Dátum: 2020.08.06 csütörtök, 19:18:56 »

Pont nem mindegy. 2 mm-t engedi meg kopni a Ford a gyártási vastagsághoz képest, akkor cserés. :-)

AndyA

Akkor szerintem sokat találtam mondani!  Grin Az én szakmámban méterekben mérünk...  angel
Szóval az ujjammal megnézve van 1 nagyon pici perem...
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #8346 Dátum: 2020.08.07 péntek, 09:56:48 »

Akkor szerintem sokat találtam mondani!  Grin Az én szakmámban méterekben mérünk...  angel
Szóval az ujjammal megnézve van 1 nagyon pici perem...

Na, azt a peremet reszeld meg egy helyen (mind a két oldalon! Cheesy), hogy ne legyen útban, és utána egy tolómérővel (magyarul subler) meg tudod mérni, mennyi az annyi.

2 mm a max. kopás, ami megengedett.

AndyA

P.s.: Mi a szakmád?
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #8347 Dátum: 2020.08.10 hétfő, 19:59:45 »

igen. Töltse fel.

Köszönöm! Öntöttem bele azóta nem láttam hogy villanna. De azóta újabb 2 újabb hiba lett. Tele van már néha a tököm a 2002-es verzióval. Behúzom a kéziféket és úgy marad nem enged vissza. Az utastérbe a kézifék kar lemegy de manuálisan a féknyergen kell kézzel visszaállítani/húzni és akkor minden jó amíg újra be nem húzom. Mind a két oldalt. Leszedtem a kereket és a kézifék kötelet ki akasztottam a féknyeregből. A féknyergen kézzel/csavarhúzóval tökéletesen visszajön ahogy kell. Maga a kézifék kötelet meghúzom fogóval elég könnyen tudom húzni de nem megy vissza teljesen (ezt nem tudom hogy így kell működni neki. De ha beakasztom vissza akkor úgy marad. Valakinek ötlet? Vagy vegyek egy 10 kg kalapácsot?Smiley Ja és még erre jött ma rá hogy a szélvédőt le akartam mosni spriccelővel de nem megy. Ablakmosó van benne de semmi még hangja sincs hogy a pumpa menne. Ezt hol találom?
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #8348 Dátum: 2020.08.10 hétfő, 20:35:48 »

Köszönöm! Öntöttem bele azóta nem láttam hogy villanna. De azóta újabb 2 újabb hiba lett. Tele van már néha a tököm a 2002-es verzióval. Behúzom a kéziféket és úgy marad nem enged vissza. Az utastérbe a kézifék kar lemegy de manuálisan a féknyergen kell kézzel visszaállítani/húzni és akkor minden jó amíg újra be nem húzom. Mind a két oldalt. Leszedtem a kereket és a kézifék kötelet ki akasztottam a féknyeregből. A féknyergen kézzel/csavarhúzóval tökéletesen visszajön ahogy kell. Maga a kézifék kötelet meghúzom fogóval elég könnyen tudom húzni de nem megy vissza teljesen (ezt nem tudom hogy így kell működni neki. De ha beakasztom vissza akkor úgy marad. Valakinek ötlet? Vagy vegyek egy 10 kg kalapácsot?Smiley Ja és még erre jött ma rá hogy a szélvédőt le akartam mosni spriccelővel de nem megy. Ablakmosó van benne de semmi még hangja sincs hogy a pumpa menne. Ezt hol találom?

Vagy veszel faceliftes hátsó nyergeket, (de akkor a betéteket is cserélni kell), vagy leveszed róla a tengelyt mozgató kis izét (amibe a kézifékkötél beleakad) és alatta alaposan kitakarítod. Ez utóbbi csak átmeneti megoldás, de pár hónapig, ha szerencséd van fél évig működni fog.

Az ablakmosó motorja a tartályba van építve, ha nem hallod a hangját valószínűleg meghalt és nem csak a cső csúszott le róla.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #8349 Dátum: 2020.08.10 hétfő, 20:51:07 »

Köszönöm! Öntöttem bele azóta nem láttam hogy villanna. De azóta újabb 2 újabb hiba lett. Tele van már néha a tököm a 2002-es verzióval. Behúzom a kéziféket és úgy marad nem enged vissza. Az utastérbe a kézifék kar lemegy de manuálisan a féknyergen kell kézzel visszaállítani/húzni és akkor minden jó amíg újra be nem húzom. Mind a két oldalt. Leszedtem a kereket és a kézifék kötelet ki akasztottam a féknyeregből. A féknyergen kézzel/csavarhúzóval tökéletesen visszajön ahogy kell. Maga a kézifék kötelet meghúzom fogóval elég könnyen tudom húzni de nem megy vissza teljesen (ezt nem tudom hogy így kell működni neki. De ha beakasztom vissza akkor úgy marad. Valakinek ötlet? Vagy vegyek egy 10 kg kalapácsot?Smiley Ja és még erre jött ma rá hogy a szélvédőt le akartam mosni spriccelővel de nem megy. Ablakmosó van benne de semmi még hangja sincs hogy a pumpa menne. Ezt hol találom?
a spriccni a bajuszkapcsolo halála vagy a motor halála miatt nem locsol. Ki kell mérni van e 12v a motoron  amikor nyomod a kapcsolot. A motor a tartály also részén van a kerekjarati iv felől erheto el.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 160 161 162 163 164 165 166 [167] 168 169 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.074 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.