Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 23:00:22 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2743607 alkalommal)
0 Felhasználó és 37 vendég van a témában
hcsabi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



« Új hozzászólás #400 Dátum: 2010.03.17 szerda, 13:39:10 »

Köszi!

Valóban lesz közelebb, de nem annyira egyszerű, mint gondoltam.
Több csapágyboltot is felhívtam és nem volt nekik. Most találtam egy boltot, megnézem, mit árulnak.

Lehet szét lehet szedni, de összerakni már nem  vigyor3.
Kipróbálom a rugót, remélem ennyi elég lesz.

Hát még probáld meg jobb barkácsboltban nekem olyan egyszerűnek tünt elmentem az első boltba és volt biztos szerencsém volt  mf2
Naplózva

Mondeo 2.0 tddi
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #401 Dátum: 2010.03.17 szerda, 14:33:54 »

Hát még probáld meg jobb barkácsboltban nekem olyan egyszerűnek tünt elmentem az első boltba és volt biztos szerencsém volt  mf2

Sikerült vennem, de kétfajtát is vettem, mert nem tudtam eldönteni, melyik lenne a jobb. Hétvégén fogom beszerelni.
Én több boltot is felhívtam és nem volt.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #402 Dátum: 2010.03.17 szerda, 16:50:04 »

Sikerült vennem, de kétfajtát is vettem, mert nem tudtam eldönteni, melyik lenne a jobb. Hétvégén fogom beszerelni.
Én több boltot is felhívtam és nem volt.
Ha beválik, majd légy szíves írd meg a rugó és a beszerzési hely paramétereit. Ugye rozsdamentes anyagból van?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #403 Dátum: 2010.03.17 szerda, 21:52:33 »

Ha beválik, majd légy szíves írd meg a rugó és a beszerzési hely paramétereit. Ugye rozsdamentes anyagból van?
Rendben. Szerintem nem rozsdamentes. De nem biztos.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #404 Dátum: 2010.03.17 szerda, 22:20:16 »

Nálam ESP van benne és nem írja külön a mikromacsek a vészfékaszisztenst. Bár gondolom az ESP-nek lehet része. Az enyémről ezt találtam macskában:

DYNAMIC STABILITY CONTROL : ELECT.STAB.SZABÁLYOZÁSSAL
BRAKE EMERGENCY ASSIST  : FÉK VÉSZSEGÍTSÉG NÉLKÜL
BLOKKOLÁSGÁTLÓ RENDSZER : NÉGYKERÉKRE HATÓ BLOKKOLÁSGÁTLÓVAL
KIPÖRGÉSGÁTLÓ RENDSZER : KIPÖRGÉSGÁTLÓ RENDSZERREL


Ha valaki ad ESP nélküli alvázszámot megnézhetjük.

Szia!
Megnéznéd az enyémet is?

WF0WXXGBBW1M89490

Köszi
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #405 Dátum: 2010.03.17 szerda, 23:32:35 »

Szia!
Megnéznéd az enyémet is?

WF0WXXGBBW1M89490

Köszi
2001.03.30
KOMBI
2,0L DURATORQ DI (115PS)
LUGANO KÉK

BRAKE EMERGENCY ASSIST  : FÉK VÉSZHELYZETI SEGÍTSÉGGEL
BLOKKOLÁSGÁTLÓ RENDSZER : NÉGYKERÉKRE HATÓ BLOKKOLÁSGÁTLÓVAL
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #406 Dátum: 2010.03.18 csütörtök, 10:20:24 »

2001.03.30
KOMBI
2,0L DURATORQ DI (115PS)
LUGANO KÉK

BRAKE EMERGENCY ASSIST  : FÉK VÉSZHELYZETI SEGÍTSÉGGEL
BLOKKOLÁSGÁTLÓ RENDSZER : NÉGYKERÉKRE HATÓ BLOKKOLÁSGÁTLÓVAL


Szia!

Ha ráérsz, megnéznéd az enyémet is: WF05XXGBB52S36039?

Köszönöm előre is!

u.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #407 Dátum: 2010.03.20 szombat, 21:00:01 »

Ha beválik, majd légy szíves írd meg a rugó és a beszerzési hely paramétereit. Ugye rozsdamentes anyagból van?

Megcsináltul ma a kéziféket is.
Betettük a rugót, most már mindkét oldalon egyből visszamegy teljesen a kis kar. Meglátjuk, meddig bírja.

A betett rugó paraméterei: hossz: 7,6 cm, átmérő: 1,2 cm. Az átmérő lehetne nagyobb is, mert alig ment rá a gumi védőcuccra, szerintem inkább 1,5 cm jobb lett volna.
De így se rossz, csak nagyon passzentos.
Itt vettem a rugókat.
 
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #408 Dátum: 2010.03.20 szombat, 22:16:51 »

Megcsináltul ma a kéziféket is.
Betettük a rugót, most már mindkét oldalon egyből visszamegy teljesen a kis kar. Meglátjuk, meddig bírja.

A betett rugó paraméterei: hossz: 7,6 cm, átmérő: 1,2 cm. Az átmérő lehetne nagyobb is, mert alig ment rá a gumi védőcuccra, szerintem inkább 1,5 cm jobb lett volna.
De így se rossz, csak nagyon passzentos.
Itt vettem a rugókat.
 
Köszi.
A héten felraktam a nyárigumit és ellenőriztem a kéziféket. A kart visszahúzza a rugó, de a kötélen egy picit lazítanom kell.
Egy alkalommal hallottam, amint elkezdett nyikorogni a jobb hátsó fék. Amikor hazértem még szólt a halk nyikk-nyikk. A fék enyhén meleg volt, de a kis kar teljesen alapállapotban volt.
Elképzelhető, hogy a nyikorgás a hibás állapot után jelentkezik?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #409 Dátum: 2010.03.21 vasárnap, 09:32:27 »

Köszi.
A héten felraktam a nyárigumit és ellenőriztem a kéziféket. A kart visszahúzza a rugó, de a kötélen egy picit lazítanom kell.
Egy alkalommal hallottam, amint elkezdett nyikorogni a jobb hátsó fék. Amikor hazértem még szólt a halk nyikk-nyikk. A fék enyhén meleg volt, de a kis kar teljesen alapállapotban volt.
Elképzelhető, hogy a nyikorgás a hibás állapot után jelentkezik?

Szerintem nem ment vissza teljesen a kar, kicsit hozzáértek a betétek a tárcsához, a rázkódás miatt azonban végül csak visszahúzódtak. Nekem pont ez volt, azért tettem be a rugót, hogy rögtön visszamenjen a kar.

Amúgy a Ford szervizben a szerelő srác azt mondta, hogy még nem látott olyan Mondeot, amelyiknél ne érnének hozzá  a betétek kissé a tárcsához, de egyébként minden rendben a fékkel. És az enyémnél is így van. Megforgatom a kereket, és lehet hallani, ahogy súrol a fék. De nem fékezi a kereket.
A bicajomnál hasonló a helyzet, de ott más okok miatt.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
hcsabi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



« Új hozzászólás #410 Dátum: 2010.03.21 vasárnap, 10:56:06 »

Örülök ,hogy jó lett nekem is jó azóta is.
Naplózva

Mondeo 2.0 tddi
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #411 Dátum: 2010.03.21 vasárnap, 13:38:04 »

Örülök ,hogy jó lett nekem is jó azóta is.
Köszi a segítséget!
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
zolie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



E-mail
« Új hozzászólás #412 Dátum: 2010.03.22 hétfő, 12:58:23 »

Megcsináltul ma a kéziféket is.
Betettük a rugót, most már mindkét oldalon egyből visszamegy teljesen a kis kar. Meglátjuk, meddig bírja.

A betett rugó paraméterei: hossz: 7,6 cm, átmérő: 1,2 cm. Az átmérő lehetne nagyobb is, mert alig ment rá a gumi védőcuccra, szerintem inkább 1,5 cm jobb lett volna.
De így se rossz, csak nagyon passzentos.
Itt vettem a rugókat.
 
Tudnál mellékelni egy fotót?   A kézifékkel én is szívok.Kb.fél éve cseréltettem a jobbos nyerget kb50.000-ér,most + a balos kezdett befogni. Kézzel könnyen vissza húzható. Szerintem ez lehet az eggyetlen megoldás!  köszönöm elöre is... worship
Naplózva

TDCI 130le Ghia  2002.07.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #413 Dátum: 2010.03.22 hétfő, 13:06:41 »

Tudnál mellékelni egy fotót?   A kézifékkel én is szívok.Kb.fél éve cseréltettem a jobbos nyerget kb50.000-ér,most + a balos kezdett befogni. Kézzel könnyen vissza húzható. Szerintem ez lehet az eggyetlen megoldás!  köszönöm elöre is... worship
Miről kellene fotó?
A behelyezett rugóról néhány hozzászólással korábban van egy.
Egyébként ha megveszed a 2 rugót azokkal a paraméterekkel, amiket írtam, nem fogsz mellé. Kezedben a rugóval egyértelmű lesz, hogy hova kell beszerelni, adja magát.

Az enyémnek az volt a baja, hogy lassan ment vissza a kis kar. Erre segít rá a rugó, így már rögtön visszatalál a helyére. Persze simán elképzelhető, hogy azért néhány havonta be kell fújkálni, illetve megjáratni. Meg kérdés, hogy eső után milyen lesz, mert mióta megcsináltam, nem esett eső.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
zolie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



E-mail
« Új hozzászólás #414 Dátum: 2010.03.22 hétfő, 18:38:39 »

Miről kellene fotó?
A behelyezett rugóról néhány hozzászólással korábban van egy.
Egyébként ha megveszed a 2 rugót azokkal a paraméterekkel, amiket írtam, nem fogsz mellé. Kezedben a rugóval egyértelmű lesz, hogy hova kell beszerelni, adja magát.

Az enyémnek az volt a baja, hogy lassan ment vissza a kis kar. Erre segít rá a rugó, így már rögtön visszatalál a helyére. Persze simán elképzelhető, hogy azért néhány havonta be kell fújkálni, illetve megjáratni. Meg kérdés, hogy eső után milyen lesz, mert mióta megcsináltam, nem esett eső.
Szerintem  a 7en meg is csinálom.  A múlt 7en szétszettem,megjárattam,de nem lett tökéletes sajna. /nem enged ki teljesen/
Ha beválik,szabadalmaztasd.  Wink
kössz
Naplózva

TDCI 130le Ghia  2002.07.
hcsabi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



« Új hozzászólás #415 Dátum: 2010.03.22 hétfő, 20:10:45 »

Szerintem  a 7en meg is csinálom.  A múlt 7en szétszettem,megjárattam,de nem lett tökéletes sajna. /nem enged ki teljesen/
Ha beválik,szabadalmaztasd.  Wink
kössz

Oké ide írom a számlaszámom és aki így csinálja meg az küldjön 5000ft-ot és én átküldöm a fordnak hogy a következőt (Mk5) tervezze meg jobban
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.22 hétfő, 20:47:50 írta hcsabi » Naplózva

Mondeo 2.0 tddi
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #416 Dátum: 2010.03.22 hétfő, 21:52:59 »

Oké ide írom a számlaszámom és aki így csinálja meg az küldjön 5000ft-ot és én átküldöm a fordnak hogy a következőt (Mk5) tervezze meg jobban
Ja-ja. Ez hcsabi ötlete  worship, nem az enyém. Én is csak átvettem.
De azért tényleg nagyon érdekes, hiszen biztos tud a Ford erről a ramaty hátsó féknyeregről, meg a kézifékről és csak egy megfelelő rugó kellene, ami nagy tételben belekerülne vagy 50 Ft-ba, és már tovább bírná a fék.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #417 Dátum: 2010.03.26 péntek, 15:08:51 »

Azmiaz, ha piros lámpához megállás közben (kinyomott kuplung+fék) egyszerűen leáll a gép (nem rángat, tehát nem megfullad) és a kipörgésgátló lámpája égve marad a műszeregységen? A töltéshiányon kívül más (pl. Izzító, MIL, ABS) NEM világított/villogott.
Lehet ez elektromos hiba?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
atadzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 208


E-mail
« Új hozzászólás #418 Dátum: 2010.03.26 péntek, 21:00:54 »

Sziasztok!

MkIII-as kombi mondeon szeretnék fékolajat cserélni.
A kérdésem ,hogy mennyi olaj szükséges ehhez és egy kis technikai segítség is jól jönne.
Köszi.

  Üdv
Naplózva

2001.07. MKIII 2.0 TDDI 115 LE Turnier
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #419 Dátum: 2010.03.26 péntek, 21:21:23 »

Azmiaz, ha piros lámpához megállás közben (kinyomott kuplung+fék) egyszerűen leáll a gép (nem rángat, tehát nem megfullad) és a kipörgésgátló lámpája égve marad a műszeregységen? A töltéshiányon kívül más (pl. Izzító, MIL, ABS) NEM világított/villogott.
Lehet ez elektromos hiba?
tuti.mehet a diagolás
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #420 Dátum: 2010.03.26 péntek, 21:24:54 »

Sziasztok!

MkIII-as kombi mondeon szeretnék fékolajat cserélni.
A kérdésem ,hogy mennyi olaj szükséges ehhez és egy kis technikai segítség is jól jönne.
Köszi.

  Üdv
1 liter elég a cseréhez, meg a légtelenítéshez. Dot4-es.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #421 Dátum: 2010.03.26 péntek, 21:26:12 »

Sziasztok!

MkIII-as kombi mondeon szeretnék fékolajat cserélni.
A kérdésem ,hogy mennyi olaj szükséges ehhez és egy kis technikai segítség is jól jönne.
Köszi.

  Üdv
1L elég.
A tartálytól legtávolabbival kezd a leeresztést, soha ne fogyjon ki a tartályból teljesen az olaj, mert akkor levegőt pumpálsz a rendszerbe, és nem lesz kellemes azt kijátszani onnan(na meg akkor az 1l sem elég)
Ha más színű minőségi olajat használsz akkor tudod, hogy mikor jön már a friss.(látod a leeresztőcsőben a szín változását) wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
atadzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 208


E-mail
« Új hozzászólás #422 Dátum: 2010.03.26 péntek, 21:58:51 »

1L elég.
A tartálytól legtávolabbival kezd a leeresztést, soha ne fogyjon ki a tartályból teljesen az olaj, mert akkor levegőt pumpálsz a rendszerbe, és nem lesz kellemes azt kijátszani onnan(na meg akkor az 1l sem elég)
Ha más színű minőségi olajat használsz akkor tudod, hogy mikor jön már a friss.(látod a leeresztőcsőben a szín változását) wave

Köszönöm a segítséget!

Üdv
Naplózva

2001.07. MKIII 2.0 TDDI 115 LE Turnier
zolie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



E-mail
« Új hozzászólás #423 Dátum: 2010.03.27 szombat, 12:47:07 »

Oké ide írom a számlaszámom és aki így csinálja meg az küldjön 5000ft-ot és én átküldöm a fordnak hogy a következőt (Mk5) tervezze meg jobban

Ma beszereltem a + rugókat.Kérném a számlaszámot mert utalnám a zsét  nyes nyes nyes
Kiváló ötlet  worship jöhet még ilyen.  KÖSZÖNÖM!!!
Naplózva

TDCI 130le Ghia  2002.07.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #424 Dátum: 2010.03.27 szombat, 13:27:52 »

Ma beszereltem a + rugókat.Kérném a számlaszámot mert utalnám a zsét  nyes nyes nyes
Kiváló ötlet  worship jöhet még ilyen.  KÖSZÖNÖM!!!

Nekem megen elkezdte a beragadást  falbav. De már nem vagyok biztos benne, hogy nem a kötéllel van valami.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
zolie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



E-mail
« Új hozzászólás #425 Dátum: 2010.03.28 vasárnap, 12:02:41 »

Nekem megen elkezdte a beragadást  falbav. De már nem vagyok biztos benne, hogy nem a kötéllel van valami.
Nem szeretném elkiabálni én sem.Egyenlőre müködik a szerkezet.Azért a kötélre elfújtam egy féldoboz wd40-et. eljen
Naplózva

TDCI 130le Ghia  2002.07.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #426 Dátum: 2010.03.28 vasárnap, 20:23:51 »

Nem szeretném elkiabálni én sem.Egyenlőre müködik a szerkezet.Azért a kötélre elfújtam egy féldoboz wd40-et. eljen


Na ma megint nekifeküdtem a kéziféknek, szó szerint, mert mégis a kar ragadt be.
Most a jobb, megjárattam, fújkáltam, most jó. Ki tudja ,meddig.

A bal ugyanilyen volt 2 hete, megcsináltam, azóta bírja. Hátha...
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #427 Dátum: 2010.03.29 hétfő, 13:16:55 »

Sziasztok,

Valaki meg tudná mondani, hogy mi az a tárcsafék vastagság(első/hátsó) ahol már cserélni kell őket?
Köszi
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
hcsabi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



« Új hozzászólás #428 Dátum: 2010.03.29 hétfő, 19:56:04 »

Sziasztok,

Valaki meg tudná mondani, hogy mi az a tárcsafék vastagság(első/hátsó) ahol már cserélni kell őket?
Köszi
Üdv hátsó 10mm első 22mm min
Naplózva

Mondeo 2.0 tddi
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #429 Dátum: 2010.03.29 hétfő, 20:19:57 »

Üdv hátsó 10mm első 22mm min

Köszi, az infót. Akkor maradnak még. Az elsőknél 22,9mm-t, a hásóknál 11,4mm-t mértem. A betétek is elfogadhatók szerintem-6-7mm.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
NGabó
Vendég
« Új hozzászólás #430 Dátum: 2010.03.30 kedd, 08:47:06 »

sziasztok!
Cserés lesz az első fékbetét illetve tárcsáim. hol lehet jó áron megúszni a dolgot? Tudna valaki segíteni?A típus 2.0TDCI 2004 96/130. Köszi
Naplózva
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #431 Dátum: 2010.03.30 kedd, 09:04:56 »

A betett rugó paraméterei: hossz: 7,6 cm, átmérő: 1,2 cm. Az átmérő lehetne nagyobb is, mert alig ment rá a gumi védőcuccra, szerintem inkább 1,5 cm jobb lett volna.
De így se rossz, csak nagyon passzentos.
Itt vettem a rugókat.
 

Szia,

Lehetne ezt egy picit pontosítani?

A hossz a nyugalmi hosszra vonatkozik, az átmérő pedig belső vagy külső?

A hétvégén cseréltem kereket és elfelejtettem megmérni falbav

Köszi vigyor3
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #432 Dátum: 2010.03.30 kedd, 09:42:26 »

sziasztok!
Cserés lesz az első fékbetét illetve tárcsáim. hol lehet jó áron megúszni a dolgot? Tudna valaki segíteni?A típus 2.0TDCI 2004 96/130. Köszi

hali,

Én a Nagyautótól kértem ajánlatot itt a forumon, és szerintem árban nagyon jó. Jóval olcsobb mint a Cromaxos ár-5% kedvezmény.http://mondeo.hu/index.php?topic=3097.msg499603#msg499603
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #433 Dátum: 2010.03.30 kedd, 11:23:02 »

Szia,

Lehetne ezt egy picit pontosítani?

A hossz a nyugalmi hosszra vonatkozik, az átmérő pedig belső vagy külső?

A hétvégén cseréltem kereket és elfelejtettem megmérni falbav

Köszi vigyor3


A hossz a nyugalmi hosszra vonatkozik, az átmérő pedig a külső.
Beszerelve alapból össze van nyomva nekem a rugó kissé.
Valamikor én is csinálok fényképet.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #434 Dátum: 2010.03.30 kedd, 12:45:40 »

A hossz a nyugalmi hosszra vonatkozik, az átmérő pedig a külső.
Beszerelve alapból össze van nyomva nekem a rugó kissé.
Valamikor én is csinálok fényképet.

Köszönöm!!!

Már intézem is a beszerzést email

 worship
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #435 Dátum: 2010.03.30 kedd, 12:51:27 »

Köszönöm!!!

Már intézem is a beszerzést email

 worship
Nm.
Egyébként ez a pótrugós megoldás akkor működik, ha a kis kar nincs beragadva, csak kicsit nehezen, illetve inkább lassabban megy vissza a végső helyzetébe. Ha beragadt, semmilyen rugó nem tolja vissza. Nálam legalábbis így volt.


Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
atadzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 208


E-mail
« Új hozzászólás #436 Dátum: 2010.03.30 kedd, 21:47:47 »

Sziasztok!

Valamiért felkeményedik a fék és nem fog akkor csak minimálisan.
Egy picit rápumpálok menet közben 3-4x és akkor nehéz benyomni és nem is fog rendesen.
Most cseréltem fék olajat de nem segített.
Valakinek ötlet?
Köszi.

Üdv
Naplózva

2001.07. MKIII 2.0 TDDI 115 LE Turnier
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1606



« Új hozzászólás #437 Dátum: 2010.03.31 szerda, 05:11:51 »

sziasztok!
Cserés lesz az első fékbetét illetve tárcsáim. hol lehet jó áron megúszni a dolgot? Tudna valaki segíteni?A típus 2.0TDCI 2004 96/130. Köszi
Pl: http://mondeo.hu/index.php?topic=1626.0 vagy Nagyautó topic.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #438 Dátum: 2010.03.31 szerda, 08:45:16 »

Sziasztok!

Valamiért felkeményedik a fék és nem fog akkor csak minimálisan.
Egy picit rápumpálok menet közben 3-4x és akkor nehéz benyomni és nem is fog rendesen.
Most cseréltem fék olajat de nem segített.
Valakinek ötlet?
Köszi.

Üdv

Ez normális. Ha pumpálod a féket, akkor elfogy a vákum és felkeményedik. Ahogy visszajön a vákum, újra működik a rásegítés.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #439 Dátum: 2010.03.31 szerda, 18:25:29 »

Annyira azért nem normális. Járó motor mellett a vákuum mindig elegendő a fékrásegítéshez. Álló motornál is ki kell bírni 3-4 fékezést, mire elfogy és felkeményedik.

Ha sérülés van a vákuum csőben, vagy a rásegítő becsatlakozás eltömődött és nem tudja rendesen "szívni", akkor előfordulhat a jelenség. Inkább a második, mert a sérült vákuumcső miatt a motor is falsot szív, amit azért érezni lehet.

Ez normális. Ha pumpálod a féket, akkor elfogy a vákum és felkeményedik. Ahogy visszajön a vákum, újra működik a rásegítés.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #440 Dátum: 2010.03.31 szerda, 19:11:55 »

Annyira azért nem normális. Járó motor mellett a vákuum mindig elegendő a fékrásegítéshez. Álló motornál is ki kell bírni 3-4 fékezést, mire elfogy és felkeményedik.

Ha sérülés van a vákuum csőben, vagy a rásegítő becsatlakozás eltömődött és nem tudja rendesen "szívni", akkor előfordulhat a jelenség. Inkább a második, mert a sérült vákuumcső miatt a motor is falsot szív, amit azért érezni lehet.


Pedig elfogy a vákum. Nincs akkor kapacitása, hogy a folyamatos pumpálást bírja. Tessék kipróbálni, dízelen!
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #441 Dátum: 2010.03.31 szerda, 23:16:30 »

Sziasztok!
Szabad szemmel lehet látni egy fékbetéten hogy új-e, vagy meg kell bontani valamit? Szerelő elvileg cserélte a két hátsót, de nem igazán érzem a kocsin, hogy jobban fogna...
Nem mintha ne bíznék meg benne, mert eddig tisztességesen dolgozott, csak nem voltam ott a cserénél és a műszakiztatással együtt azért 52 forintom landolt nála, úgyh vártam volna valami érezhető javulást ezért az összegért Smiley
Üdv
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #442 Dátum: 2010.04.01 csütörtök, 07:36:34 »

Sziasztok!
Szabad szemmel lehet látni egy fékbetéten hogy új-e, vagy meg kell bontani valamit? Szerelő elvileg cserélte a két hátsót, de nem igazán érzem a kocsin, hogy jobban fogna...
Nem mintha ne bíznék meg benne, mert eddig tisztességesen dolgozott, csak nem voltam ott a cserénél és a műszakiztatással együtt azért 52 forintom landolt nála, úgyh vártam volna valami érezhető javulást ezért az összegért Smiley
Üdv

A kopott fékbetét nem fog rosszabbul, mint az új. Csak azért cserélik, mert elkopott. Szóval a csere után nem fog erősebben a fék, sőt amíg bekopik a betét, még gyengébb is a fékhatás.
A betétek vastagságát szemmel le tudod ellenőrizni, ha leveszed a kereket. Ha tényleg bíznál a szerelődben, akkor tőle kérdezted volna meg, hogy miért nem érzed jobbnak a féekt.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #443 Dátum: 2010.04.01 csütörtök, 07:52:43 »

Meglesz! Holnap veszem át, rápumpálok párat, mert kicsit hitetlenkedve hallom.
A mosti benzines autómban ha pumpálni kezdem - persze állva és nem menet közben, mert akkor lefejelném a szélvédőt -, akkor kicsit meginog az alapjárat a szívótorok nyomásesése miatt, de a fékpedál érzete nem változik.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
zeordogh
Vendég
« Új hozzászólás #444 Dátum: 2010.04.01 csütörtök, 15:41:10 »

Sziasztok!

Kérdezném, hogy van-e valakinek első féktárcsa cserével kapcsolatos tapasztalata?
Mondeo TDCI 115LE , 2005.02.
Már a 3. szett tárcsa+ betétek van a kocsin kb. 44e km alatt és mindegyiknél az a bajom , hogy egy pár ezer km után
fékezéskor "rázza" az elejét + meg a kormányt a kezemben szomoru1
Volt rajta már több féle tárcsa+betét is utoljára gyári Ford tárcsa Textar betétekkel , de ennél is elkezdődött, hogy
kb. 120-130 km/h-ról történő fékezéskor elkezd rázni, ami úgy kb. 100km/h-nál "megszűnik" és nem tapasztalni.
Amíg a szettek újak voltak , semmi baj nem volt egyikkel sem , csak pár ezer km után.
Kerekek centírozva, gumik szinte újak, más hibáról nem tudok...
Tud vki javasolni egy típust , vagy kombinációt , ami lefutja a normál idejét?
Ja és teljesen normál körülmények között használom az autót , nem hegyen-völgyön , nem lepadlózva 180-ról állóhelyzetbe!
Egyszerűen csak akkor fékezem esetleg erőteljesebben , ha a szitu úgy kívánja, de ez nyilván természetes , mert
senki sem akarja megcsukni a gépet, hogy kímélje a fékeket, ugye?
Szóval keresem a jó megoldást! help
Hajlandó vagyok még egy szettre beruházni , de nem akarok ugyanígy járni vele!

Zsolt
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.01 csütörtök, 15:43:55 írta zeordogh » Naplózva
mondeo111
Vendég
« Új hozzászólás #445 Dátum: 2010.04.01 csütörtök, 17:05:20 »

Nem szorul véletlenül a féked??? Ez a jelenség akkor szokott jelentkezni ha elvetemedik a tárcsa, az pedig akkor következik be ha túlmelegszik és hirtelen visszahül. A visszahüléshez az is elég hogy belemész egy víztócsába, de túlmelegedni normál körülmények között ritkán szokott, nálad pedig visszatérő probléma lehet. A gyári tárcsa is és a textar betét is jó minőségű!!!

Sziasztok!

Kérdezném, hogy van-e valakinek első féktárcsa cserével kapcsolatos tapasztalata?
Mondeo TDCI 115LE , 2005.02.
Már a 3. szett tárcsa+ betétek van a kocsin kb. 44e km alatt és mindegyiknél az a bajom , hogy egy pár ezer km után
fékezéskor "rázza" az elejét + meg a kormányt a kezemben szomoru1
Volt rajta már több féle tárcsa+betét is utoljára gyári Ford tárcsa Textar betétekkel , de ennél is elkezdődött, hogy
kb. 120-130 km/h-ról történő fékezéskor elkezd rázni, ami úgy kb. 100km/h-nál "megszűnik" és nem tapasztalni.
Amíg a szettek újak voltak , semmi baj nem volt egyikkel sem , csak pár ezer km után.
Kerekek centírozva, gumik szinte újak, más hibáról nem tudok...
Tud vki javasolni egy típust , vagy kombinációt , ami lefutja a normál idejét?
Ja és teljesen normál körülmények között használom az autót , nem hegyen-völgyön , nem lepadlózva 180-ról állóhelyzetbe!
Egyszerűen csak akkor fékezem esetleg erőteljesebben , ha a szitu úgy kívánja, de ez nyilván természetes , mert
senki sem akarja megcsukni a gépet, hogy kímélje a fékeket, ugye?
Szóval keresem a jó megoldást! help
Hajlandó vagyok még egy szettre beruházni , de nem akarok ugyanígy járni vele!

Zsolt
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #446 Dátum: 2010.04.01 csütörtök, 17:06:51 »

Ennyi csere után meglehet, nem is a tárcsát kell cseréni. A féknyereg felfogatása a kengyelhez olyan, hogy egy vezetőperselyben a tárcsára merőlegesen el tudjon mozdulni - így áll középre. Ha megszorul ez a mozgás, akkor a tárcsa ütése átérződik fékezéskor. Másik lehetséges ok a munkahenger berágódása, akkor is lehet olyan pont, ahol megszorul valami. A tárcsa ütését lehet ellenőrizni műszerrel, ha az jónak mutatozik, kár volna kidobni.
A fékpofákat kivéve és a féknyerget visszaszerelve megfigyelhető, hogy tud-e szabadon elmozdulni a kengyelben. Ha akad, szorul, akkor csere, vagy felújítás.

Sziasztok!

Kérdezném, hogy van-e valakinek első féktárcsa cserével kapcsolatos tapasztalata?
Mondeo TDCI 115LE , 2005.02.
Már a 3. szett tárcsa+ betétek van a kocsin kb. 44e km alatt és mindegyiknél az a bajom , hogy egy pár ezer km után
fékezéskor "rázza" az elejét + meg a kormányt a kezemben szomoru1
Volt rajta már több féle tárcsa+betét is utoljára gyári Ford tárcsa Textar betétekkel , de ennél is elkezdődött, hogy
kb. 120-130 km/h-ról történő fékezéskor elkezd rázni, ami úgy kb. 100km/h-nál "megszűnik" és nem tapasztalni.
Amíg a szettek újak voltak , semmi baj nem volt egyikkel sem , csak pár ezer km után.
Kerekek centírozva, gumik szinte újak, más hibáról nem tudok...
Tud vki javasolni egy típust , vagy kombinációt , ami lefutja a normál idejét?
Ja és teljesen normál körülmények között használom az autót , nem hegyen-völgyön , nem lepadlózva 180-ról állóhelyzetbe!
Egyszerűen csak akkor fékezem esetleg erőteljesebben , ha a szitu úgy kívánja, de ez nyilván természetes , mert
senki sem akarja megcsukni a gépet, hogy kímélje a fékeket, ugye?
Szóval keresem a jó megoldást! help
Hajlandó vagyok még egy szettre beruházni , de nem akarok ugyanígy járni vele!

Zsolt
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Szilo
Vendég
« Új hozzászólás #447 Dátum: 2010.04.02 péntek, 23:16:14 »

Általánosan elmondható, hogy egy db féktárcsa kettő db fékbetétet szettet fogyaszt el.
Mikor kell cserélni a féktárcsát?
N...

Üdv mindenkinek!

Köszönöm szépen a leírást.
Két dolog van amit hozzáfűznék, az egyik az, hogy a gyári hátsó fékbetéteken nem találtam forgásirány jelzést,
ezért leírom hogy az aszimmetrikus betétek (belső oldal) egymás tükörképei, és a lesarkított rész néz lefelé, így nem lehet
összekeverni.
A másik, hogy a dugattyú tekerési irány nekem így egyszerűbb:
vezető oldalon óramutató járásával ellentétesen
utas oldalon óramutató járásával megegyezően kell tekerni a fékmunkahenger dugattyúját

Üdv
Sz
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.18 vasárnap, 21:01:58 írta Szilo » Naplózva
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #448 Dátum: 2010.04.03 szombat, 17:57:08 »

A kopott fékbetét nem fog rosszabbul, mint az új. Csak azért cserélik, mert elkopott. Szóval a csere után nem fog erősebben a fék, sőt amíg bekopik a betét, még gyengébb is a fékhatás.
A betétek vastagságát szemmel le tudod ellenőrizni, ha leveszed a kereket. Ha tényleg bíznál a szerelődben, akkor tőle kérdezted volna meg, hogy miért nem érzed jobbnak a féekt.

köszi
megbízok benne, de ha megkérdezném tőle, akkor ő tuti azt gondolná, hogy nem bízom meg benne Smiley

most cseréltem felnit a héten és nem igazán láttam a fékbetétet, mintha valami tokban lenne. Mivel nem értek hozzá abszolút, ezért nem tudtam megnézni, gondoltam, hogy lehet szabad szemmel látni, de sajna szabad szemmel nekem nem tűnt egy új alkatrésznek, ezért gondoltam, hogy rákérdezek, hogy meg kell-e valamit bontani ahhoz, h szabad szemmel láthassam a betétet.

üdv!
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #449 Dátum: 2010.04.04 vasárnap, 07:37:22 »

Ez a kurv@ fék még mindig melegszik. Hidegen rendben van. Menet közben melegszik, és akkor megszorul -> egyre jobban melegszik. Tegnap megforgattam melegen: szorult, és ahogy hűlt érezhetően egyre könnyebben forgott. Biztos nem a kézifék. A bowden már teljesen le van lazítva, a kis karok úgy ugranak a helyükre, mint a kisangyal.

Ami nekem még fura, hogy a jobb oldalon, ami elvileg jó, ott is ha kézzel megtekerem a kereket, max egy felet fordul, utána lefékeződik. Az asszony dobfékes Puntójának hátsó kereke szinte ellenállás nélkül forog. Mindkét oldal rossz lenne, csak az egyik még rosszabb? Az nem lehet, hogy az ABS nem engedi visszafolyni a fékfolyadékot, és ezért szorul?

Tudtok valahol emberi áron hátsó féknyerget, ha mégis az lenne a hunyó?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.074 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.