Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 20:44:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51 52 53 54 55 56 57 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2743119 alkalommal)
0 Felhasználó és 64 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2450 Dátum: 2012.08.14 kedd, 14:47:03 »

na ez az. én is erre gondoltam, csak nem akartam sugalmazni a választ. Lámpa ugyan nincs 80 felett, de a szervó érezhetően nem középre tér vissza. Pedig a futómű gyári értéken van, 2x nézettem meg két különböző helyen. Próbálom nézni a szöget.

Ha nem középen áll a kormány, attól lehet, hogy gyári értéken van, csak nem a kormánykerék jó (középső) állásához van beállítva. A kormány elfordulás érzékelő amit néz, azon van valamilyen jelzése annak, hogy középen van (mint pl főtengelynél a holtpont)?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2451 Dátum: 2012.08.14 kedd, 16:26:16 »

na ez az. én is erre gondoltam, csak nem akartam sugalmazni a választ. Lámpa ugyan nincs 80 felett, de a szervó érezhetően nem középre tér vissza. Pedig a futómű gyári értéken van, 2x nézettem meg két különböző helyen. Próbálom nézni a szöget.

És mentél mondjuk 100-zal? Olyan is lehet, hogy mondjuk 2 fokkal tér el, és ez 160 felett hoz akkora hibát, amire gyújtja a lámpást. Ez a sebességszint függhet a szögtől (hogy mennyivel tér el a tutiól).

tpmportal:
Igen, az nem fontos hogy a kormány középen legyen, hanem az, hogy amikor az autó egyenesen megy, (egyformát forog a két első kerék), akkor a kormányszög-jeladó is 0 fokot mutasson. De ha volt futóműállítása (nekem úgy rémlik, hogy volt), és a kormány nem áll középen, akkor biz itt a bibi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2452 Dátum: 2012.08.14 kedd, 17:27:48 »

Ha nem középen áll a kormány, attól lehet, hogy gyári értéken van, csak nem a kormánykerék jó (középső) állásához van beállítva. A kormány elfordulás érzékelő amit néz, azon van valamilyen jelzése annak, hogy középen van (mint pl főtengelynél a holtpont)?
A gyári értéket úgy értettem, hogy kormányközépre állítva van gyári értéken.
A trükk az, hogy a kormány visszatérési pontja nincs középen, azaz a szervó nullpontja nem a kormányközépnél van. Tehát ha a szervó visszatéríti az általa tudott középállásba a kormányművet, a kocsi kissé balra megy, ami a kormányon is látszik.
Ez elvileg lehet gumi is, de mivel centírozás és futómű állítás után is jelentkezik, és van kapcsolódó hibakód, így esélyes a kormányközép elektronikus kérdése. A centírt és a futóművet fél évente állíttatom, mindig ugyan ott, és eddig mindig eltalálták a jó belállításokat. Smiley (emiatt hiszem, hogy most is sikerült)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2453 Dátum: 2012.08.14 kedd, 17:33:43 »

(emiatt hiszem, hogy most is sikerült)

Kicsi ám a különbség. Amikor nálam volt rossz, nem is vettem észre a kormányon. Mondjuk 3 fok? Vagy valami ilyesmi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2454 Dátum: 2012.08.14 kedd, 18:19:05 »

Az IVD plausibility failure (DTC C1975) hibakódról tud valaki valamit? Kormányszög jeladó probléma lehet?
(vettem egy fordiag kütyüt, az tud minden ecu-höz kapcsolódni (még az audio frontendhez és az EATC-hez is külön) és az ABS vezérlőben volt ilyen kód)
Kár foglalkozni vele. Egy időben csinálta nálam is a III-asnál. Az angolok szerint elméletileg újra kellene kalibrálni.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2455 Dátum: 2012.08.14 kedd, 18:47:30 »

A gyári értéket úgy értettem, hogy kormányközépre állítva van gyári értéken.
A trükk az, hogy a kormány visszatérési pontja nincs középen, azaz a szervó nullpontja nem a kormányközépnél van. Tehát ha a szervó visszatéríti az általa tudott középállásba a kormányművet, a kocsi kissé balra megy, ami a kormányon is látszik.
Ez elvileg lehet gumi is, de mivel centírozás és futómű állítás után is jelentkezik, és van kapcsolódó hibakód, így esélyes a kormányközép elektronikus kérdése. A centírt és a futóművet fél évente állíttatom, mindig ugyan ott, és eddig mindig eltalálták a jó belállításokat. Smiley (emiatt hiszem, hogy most is sikerült)

Én úgy tudom, hogy a szervónak és a fogaslécnek nincs kiemelt középpontja, a kormánymű annak megfelelő szögben áll be, amit a futómű (+gumik, esetleg beszorult fékek) beállításai diktálnak neki.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2456 Dátum: 2012.08.14 kedd, 20:08:54 »

Az IVD plausibility failure (DTC C1975) hibakódról tud valaki valamit? Kormányszög jeladó probléma lehet?
(vettem egy fordiag kütyüt, az tud minden ecu-höz kapcsolódni (még az audio frontendhez és az EATC-hez is külön) és az ABS vezérlőben volt ilyen kód)
megmondom a franyót! vigyor3
Keveset használod,és sokat méregeted.belebeszéled a bajságot! eplus2
A választ pedig nemtom.nekem nincs espm...... Wink wave
amúgy milyen kütyüt vettél,és milyen árban?Jöhetnének infók privátban! worship
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2457 Dátum: 2012.08.15 szerda, 09:27:59 »

Na, akkor még egyszer. A szervókormánynak nincs kitüntetett középpontja. A kormány állhat akár 3 óránál is, minden ok így.
Amikor állítják a futóművet, a a kormánykereket középre állítják az utasfülkében, és ehhez képest állítják be a „kerekeket” (azaz a futóművet, kormányművet), hogy középen fusson.
Ha nincs esp-d, és mondjuk 3 fokkal jobbra állítják, valszeg észre se veszed, mert ez nudli.
Ha van ESP-d, akkor jönnek a gondok. A kormánykeréknél van egy jeladó. Úgymond ennek sincs kitüntetett pontja, majdnem olyan jeladó, mint az esp-é. Impulzusokat ad.
Vagyis, futóműállításnál azt kéne csinálni, hogy azt mondeni az esp-nek, MOST áll a kormány középen. (a szögjeladó úgy műxik, hogy van egy számláló, ami középállásnál 0. Ha jobbra tekered, minden egyes fognál ad egy +1-et, minden balra tekeréses fognál ad egy –1-et. A tároló értéke adja meg a szöget. Mondjuk, ha 360 fokra van beosztva, és 2 kört lehet tekerni, akkor -720–+720-ig lehet az értéke. Ha rosszul van beállítva, akkor középen ad mondjuk 3-at).
Ekkor nullázza a számlálót, és mostantól itt van a kormány középen (így valójában, ha mondjuk 3 órára állítod a kormányt, a futóműves ehhez állítja be a közepet, majd az ids-sel is ezt állítod be kormányközépnek, akkor semmi gond nem lesz, a kormány 3 óránál lesz középen, és az esp sem fog rinyálni.
Az esp úgy állapítja meg, hogy merre áll a kerék, hogy számolja az abs-től kapott impulzusokat. Ha a kerék egyenesen áll, akkor ugyanannyi imulzus van bal-, mint jobboldalon.
Ha baloldalon kevesebb, jobbon több, akkor egy kicsit balra tekertük. És, összhangban kell lennie a szögállásnak a kerekek állásával. Ha ez nincs meg, akkor csinál így.
Stealt által említett kalibrálás az ennyi: középre állítani a kormányt, és ezt középnek állítani az ids-sel. Szerintem nála is futóműállítás után jött a bibi.
Ezért jobb ford szervizben állítani a futóművet, mert ott a mechanikai középhez könnyedén oda tudjuk állítani a esp-s közepet is. Akkor nincs bibi.
Amikor nálam volt ilyen, akkor pár fokkal volt elállítva, ha érdekel valakit, mennyivel, kb 2005 nyarán volt, keressen rá a hsz-eimben (a kereső tud ilyet).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2458 Dátum: 2012.08.15 szerda, 10:18:30 »

Na, akkor még egyszer. A szervókormánynak nincs kitüntetett középpontja. A kormány állhat akár 3 óránál is, minden ok így.
Amikor állítják a futóművet, a a kormánykereket középre állítják az utasfülkében, és ehhez képest állítják be a „kerekeket” (azaz a futóművet, kormányművet), hogy középen fusson.
Ha nincs esp-d, és mondjuk 3 fokkal jobbra állítják, valszeg észre se veszed, mert ez nudli.
Ha van ESP-d, akkor jönnek a gondok. A kormánykeréknél van egy jeladó. Úgymond ennek sincs kitüntetett pontja, majdnem olyan jeladó, mint az esp-é. Impulzusokat ad.
Vagyis, futóműállításnál azt kéne csinálni, hogy azt mondeni az esp-nek, MOST áll a kormány középen. (a szögjeladó úgy műxik, hogy van egy számláló, ami középállásnál 0. Ha jobbra tekered, minden egyes fognál ad egy +1-et, minden balra tekeréses fognál ad egy –1-et. A tároló értéke adja meg a szöget. Mondjuk, ha 360 fokra van beosztva, és 2 kört lehet tekerni, akkor -720–+720-ig lehet az értéke. Ha rosszul van beállítva, akkor középen ad mondjuk 3-at).
Ekkor nullázza a számlálót, és mostantól itt van a kormány középen (így valójában, ha mondjuk 3 órára állítod a kormányt, a futóműves ehhez állítja be a közepet, majd az ids-sel is ezt állítod be kormányközépnek, akkor semmi gond nem lesz, a kormány 3 óránál lesz középen, és az esp sem fog rinyálni.
Az esp úgy állapítja meg, hogy merre áll a kerék, hogy számolja az abs-től kapott impulzusokat. Ha a kerék egyenesen áll, akkor ugyanannyi imulzus van bal-, mint jobboldalon.
Ha baloldalon kevesebb, jobbon több, akkor egy kicsit balra tekertük. És, összhangban kell lennie a szögállásnak a kerekek állásával. Ha ez nincs meg, akkor csinál így.
Stealt által említett kalibrálás az ennyi: középre állítani a kormányt, és ezt középnek állítani az ids-sel. Szerintem nála is futóműállítás után jött a bibi.
Ezért jobb ford szervizben állítani a futóművet, mert ott a mechanikai középhez könnyedén oda tudjuk állítani a esp-s közepet is. Akkor nincs bibi.
Amikor nálam volt ilyen, akkor pár fokkal volt elállítva, ha érdekel valakit, mennyivel, kb 2005 nyarán volt, keressen rá a hsz-eimben (a kereső tud ilyet).
szigorú vagy. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
csehors
Vendég
« Új hozzászólás #2459 Dátum: 2012.08.15 szerda, 13:48:18 »

Ki tudja mibe kerül egy ESP beszerelése? Amikor vettem az autót kérdeztem, hogy hol van ebben az ESP kapcsoló (mert fel volt sorolva az extrák között, mint a tempomat amit szintén én szereltettem be idén)? Azt mondta a kereskedő, hogy ebben állandóra van bekötve, nincs kapcsoló...Nem nagyon firtattam tovább, de kezd érdekelni, hogy mennyibe lenne?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2460 Dátum: 2012.08.15 szerda, 15:06:09 »

Ki tudja mibe kerül egy ESP beszerelése? Amikor vettem az autót kérdeztem, hogy hol van ebben az ESP kapcsoló (mert fel volt sorolva az extrák között, mint a tempomat amit szintén én szereltettem be idén)? Azt mondta a kereskedő, hogy ebben állandóra van bekötve, nincs kapcsoló...Nem nagyon firtattam tovább, de kezd érdekelni, hogy mennyibe lenne?
Felejtsed el. Ezt még nem csinálta meg senki mert macera. Jobban jössz ki, ha veszel egy másikat amiben van ESP.
Naplózva
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #2461 Dátum: 2012.08.16 csütörtök, 12:46:10 »

2dolog miatt.Ha megkopott,nem lesz "vákum" ami mozgatja,ha belemegy a kosz,megszorul.
vagy,én pl úgy jártam,hogy a xaros csapban lévő menet kijött a csavarral 1ütt-mert szalonnát reggeliztem.
ezért állt néhány napot az autóm,de végül Tomi küldött egyet öccá forinté',ami a bótba 11e szettben,aminek a fele sem kell.....
persze ezért nem kell azonnal cserélni,csak mondjuk fel lehet készülni a napokig tartó állásidő ellen.
Tegnap lecseréltem a fékolajat, durván 8dl kellett hozzá. A hátsó betéteket kicseréltem, az elsők visont még jók. Azonban, az első fékkenygyelt lekaptam. A csúszócsapot megnyomkodtam, hogy jól mozognak-e, és azt vettem észre, hogy az alsó ragad. Kivettem gumiharanggal. A felső és az alsó nem volt ugyanolyan. Az alsó csapon volt egy gumibetét. Megzsíroztam, és vissza. Már a visszarakás is nehézkesen ment. Létezik az, hogy a gumi nagyon kitágul ami rajta van? Ugyanis a gumihenger a tengelyre felcsúszott és emiatt beszorult, miközben tettem vissza. Óvatosan csavarva viszont visszament. Ugye ez nem normális, hogy ragad? Tényleg nem ugyanolyan a felső és az alsó? A felsőn nem voltez a gumis rész?
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2462 Dátum: 2012.08.16 csütörtök, 13:40:59 »

Tegnap lecseréltem a fékolajat, durván 8dl kellett hozzá. A hátsó betéteket kicseréltem, az elsők visont még jók. Azonban, az első fékkenygyelt lekaptam. A csúszócsapot megnyomkodtam, hogy jól mozognak-e, és azt vettem észre, hogy az alsó ragad. Kivettem gumiharanggal. A felső és az alsó nem volt ugyanolyan. Az alsó csapon volt egy gumibetét. Megzsíroztam, és vissza. Már a visszarakás is nehézkesen ment. Létezik az, hogy a gumi nagyon kitágul ami rajta van? Ugyanis a gumihenger a tengelyre felcsúszott és emiatt beszorult, miközben tettem vissza. Óvatosan csavarva viszont visszament. Ugye ez nem normális, hogy ragad? Tényleg nem ugyanolyan a felső és az alsó? A felsőn nem voltez a gumis rész?

Az alsón valóban kell lennie egy ilyen gumi hüvelynek. Ezért (és a porvédő gumija miatt) nem szabad nem gumi kompatibilis zsírokat használni, mert megeszik a gumit, a porvédő ettől hamarabb kiszakadhat, ez a hüvely pedig szorulást okoz. A felújítókészlet (nem egy nagy összeg) minden gumialkatrészt tartalmaz, szerintem mosd ki a csúszkák belsejét, és valamilyen szilikon alapú, vagy más, szintetikus gumibarát zsírral töltsd fel, és cseréld a porvédőt és a gumihüvelyt.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2463 Dátum: 2012.08.16 csütörtök, 13:41:38 »

Tegnap lecseréltem a fékolajat, durván 8dl kellett hozzá. A hátsó betéteket kicseréltem, az elsők visont még jók. Azonban, az első fékkenygyelt lekaptam. A csúszócsapot megnyomkodtam, hogy jól mozognak-e, és azt vettem észre, hogy az alsó ragad. Kivettem gumiharanggal. A felső és az alsó nem volt ugyanolyan. Az alsó csapon volt egy gumibetét. Megzsíroztam, és vissza. Már a visszarakás is nehézkesen ment. Létezik az, hogy a gumi nagyon kitágul ami rajta van? Ugyanis a gumihenger a tengelyre felcsúszott és emiatt beszorult, miközben tettem vissza. Óvatosan csavarva viszont visszament. Ugye ez nem normális, hogy ragad? Tényleg nem ugyanolyan a felső és az alsó? A felsőn nem voltez a gumis rész?

Igen, más az alsó és a felső. És igen, az a gumi szokott elöregedni,kitágulni,elszakadni. Leginkább az okozza a problémát szerintem, nem maga a fém csúszka(vagy mi a neve). Van is olyan felújítókészlet, amibe benne van az a kis gumi ami oda kell.(3-4ezer Ft a komplett készlet) A kengyelbe fújj féktisztítót, vagy bármit, amivel ki tudod mosni.

Még annyival egészíteném ki, hogy nem kell telenyomni zsírral mert akkor nem lesz vákum, elég csak vékony réteget kenni a csúszkára valami szilikonalapú zsírral.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.16 csütörtök, 13:48:54 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #2464 Dátum: 2012.08.16 csütörtök, 14:11:11 »

Igen, más az alsó és a felső. És igen, az a gumi szokott elöregedni,kitágulni,elszakadni. Leginkább az okozza a problémát szerintem, nem maga a fém csúszka(vagy mi a neve). Van is olyan felújítókészlet, amibe benne van az a kis gumi ami oda kell.(3-4ezer Ft a komplett készlet) A kengyelbe fújj féktisztítót, vagy bármit, amivel ki tudod mosni.

Még annyival egészíteném ki, hogy nem kell telenyomni zsírral mert akkor nem lesz vákum, elég csak vékony réteget kenni a csúszkára valami szilikonalapú zsírral.
Köszönöm, én is így gondolam!
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2465 Dátum: 2012.08.16 csütörtök, 14:16:30 »

Köszönöm, én is így gondolam!

Ha a fém csúszkákkal nincs gond, akkor egy ilyen elég: http://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=10050026&flypage=shop.flypage&product_id=674&option=com_virtuemart&Itemid=26

Ha csúszka is kell, akkor pedig ez: http://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=10050026&flypage=shop.flypage&product_id=673&option=com_virtuemart&Itemid=26

Az elsőnél a dugattyúhoz is van tömítés ami jó, és mindkettőnél ott van az a kis gumibizbasz.

Vagy egy bontott jó állapotú ócsóé. vigyor3 (bár a gumi elöregedhetett abban is)
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.16 csütörtök, 14:18:02 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2466 Dátum: 2012.08.17 péntek, 20:08:11 »

Felejtsed el. Ezt még nem csinálta meg senki mert macera. Jobban jössz ki, ha veszel egy másikat amiben van ESP.
tervben van vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2467 Dátum: 2012.08.18 szombat, 13:14:02 »

tervben van vigyor3
Ja mint ahogy nálam is az űrturizmus, remélem megérem  nyes . Drukkolok mindkettőnknek. wave
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2468 Dátum: 2012.08.18 szombat, 13:23:55 »

Ja mint ahogy nálam is az űrturizmus, remélem megérem  nyes . Drukkolok mindkettőnknek. wave

Angoloknál állítólag megcsinálta valaki. Persze leellenőrizni nehéz, hogy igaz-e.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2469 Dátum: 2012.08.18 szombat, 14:09:05 »

Ja mint ahogy nálam is az űrturizmus, remélem megérem  nyes . Drukkolok mindkettőnknek. wave
Szerintem a válasz második felére irta, hogy tervben van! Mégpedig arra, hogy vegyen egy másik vasat amiben benne van az ESP. Annyira talán nem elérhetetlen egy mondeo, mint az űrturizmus. nyes wave
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2470 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:05:29 »

Ja mint ahogy nálam is az űrturizmus, remélem megérem  nyes . Drukkolok mindkettőnknek. wave
csak egy esp-s abs egység kell hozzá meg némi aktiválás és működik. vik szerint sem nagy kaland
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2471 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:07:50 »

csak egy esp-s abs egység kell hozzá meg némi aktiválás és működik. vik szerint sem nagy kaland

Meg kormányelfordulás-érzékelő, meg kábelezés,meg istennyila...

Mondjuk lehet, több értelme lenne, mint az elektronyos turbónak.  worship

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2472 Dátum: 2012.08.18 szombat, 16:25:42 »

csak egy esp-s abs egység kell hozzá meg némi aktiválás és működik. vik szerint sem nagy kaland

Meg kormányművőn is van pár érzékelő pluszba aszem...mikor én beszéltem erről VIK-el pár éve azt mondta Ő nem is vállaná el nekem....
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2473 Dátum: 2012.08.18 szombat, 17:21:34 »

az ESP külön-külön is fékezget adott esetben vagy az más elktronika?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2474 Dátum: 2012.08.18 szombat, 18:00:16 »

az ESP külön-külön is fékezget adott esetben vagy az más elktronika?

Igen, ezt teszi. Csak ő, másik ezt nem tudja.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2475 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 08:52:50 »

Igen, ezt teszi. Csak ő, másik ezt nem tudja.
és a távolságtartó tempomat a 4esben?ECC,vagy mifene...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2476 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 09:16:27 »

csak egy esp-s abs egység kell hozzá meg némi aktiválás és működik. vik szerint sem nagy kaland
Mint ahogy azt előttem is írták, néhány fontos dolgot kihagytál a képletből pl a kormány szögelfordulás érzékelőt. Ami amúgy egy *** cucc mert hajlamos idővel elmászni, ilyenkor újra kellene kalibráltatni az érzékelőt, de néha ez után is dobja a MIL-t (legalábbis egy angol ilyen tapasztalatáról is a kinti forumon) Azt tudom hogy nálam a III-asnál egy időben mindig dobta pl. ha  pályán ugyanabban az enyhe kanyarban és ugyanolyan sebességgel mentem mint máskor (a tempomat miatt kb. majdnem mindig). Olyan 20-30ekm-en keresztül szórakoztatta magát utána kigyógyult magától belőle. Azért én csak maradnák annál a véleményemnél hogy macerás és kb ahhoz hasonló mint hogy lehet pl egy 2.0i benzinest komolyabb teljesítményre sarkalni ? Venni kell egy 2.5 V6-ot az olcsóbb. Szerintem itt is jobban megérni inkább venni egy másikat amiben benne van eredetileg az ESP. Persze ha ennek ellenére mégis megcsinálod, akkor az csak emelni fogja a megoldás értékét.  wave
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2477 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 09:24:29 »

és a távolságtartó tempomat a 4esben?ECC,vagy mifene...
Szerintem félreértés lehet, mert már minden IV-es IVD csomagjában már alapból benne van az ESP (menetstabilizátor) TCS (kipörgésgátló). A HLA (emelkedő aszisztens) szokott opcionális lenni mert azt csak vagy a powershift automatávall vagy a 2.2TDCi motorhoz jár alapból. Így a távolságtartó tempomat már csak extra funkció.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2478 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 09:33:32 »

Szerintem félreértés lehet, mert már minden IV-es IVD csomagjában már alapból benne van az ESP (menetstabilizátor) TCS (kipörgésgátló). A HLA (emelkedő aszisztens) szokott opcionális lenni mert azt csak vagy a powershift automatávall vagy a 2.2TDCi motorhoz jár alapból. Így a távolságtartó tempomat már csak extra funkció.

Ezt most nem értem. Mit akarsz ezzel mondani?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2479 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 09:39:55 »

Ezt most nem értem. Mit akarsz ezzel mondani?
Tudom reggel van, esetleg egy  KV?  Wink (Én túl vagyok rajta, 5-kor úgy döntött a kölök hogy ő kellni akar )
Azt hogy a IV-esekben most már alapból benne van mindegyikben az ESP , az ambientekben is. A távolságkövető tempomat egy plusz ami használja ezt a funkciót.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2480 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 11:20:46 »

Tudom reggel van, esetleg egy  KV?  Wink (Én túl vagyok rajta, 5-kor úgy döntött a kölök hogy ő kellni akar )
Azt hogy a IV-esekben most már alapból benne van mindegyikben az ESP , az ambientekben is. A távolságkövető tempomat egy plusz ami használja ezt a funkciót.

De ahhoz kellenek plusz kütyük, ráadásul az csak a hátsó féket használja, szóval az külön rendszer szerintem. Kvt most ittam.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2481 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 12:27:25 »

és a távolságtartó tempomat a 4esben?ECC,vagy mifene...

Asszem ACC, de az csak a 4-esben van, de amúgy jogos, az is tud fékezni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #2482 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 12:29:31 »

Asszem ACC, de az csak a 4-esben van, de amúgy jogos, az is tud fékezni.
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2483 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 12:30:32 »

Mint ahogy azt előttem is írták, néhány fontos dolgot kihagytál a képletből pl a kormány szögelfordulás érzékelőt. Ami amúgy egy *** cucc mert hajlamos idővel elmászni, ilyenkor újra kellene kalibráltatni az érzékelőt, de néha ez után is dobja a MIL-t (legalábbis egy angol ilyen tapasztalatáról is a kinti forumon) Azt tudom hogy nálam a III-asnál egy időben mindig dobta pl. ha  pályán ugyanabban az enyhe kanyarban és ugyanolyan sebességgel mentem mint máskor (a tempomat miatt kb. majdnem mindig). Olyan 20-30ekm-en keresztül szórakoztatta magát utána kigyógyult magától belőle.

Nem az érzékelő mászik el, hanem a futómű. Az érzékelő nem tud elmászni.
Nálad ott lehetett a határon, hol átbillent, hol nem.
Nálam viszont 80 felett stabilan bekapcsolt az esp lámpa (ész onnantól nem volt esp). Mindez persze futómű állítás után volt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2484 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 12:32:51 »

De ahhoz kellenek plusz kütyük, ráadásul az csak a hátsó féket használja, szóval az külön rendszer szerintem. Kvt most ittam.

De a Sztílt azt mondja, maga a végrehajtó eccség benne van alapból, csak a vezérlés hiányzik.
Míg a 3-asnál, amelyikben nincs esp, abba egy tök más végrehajtó egység kell, attól lesz 4 csatornás a fék, és nem elég egy elektronikai kütyü.
Az ACC először a gázt veszi el, ugyi, és ha nem elég, aztán fékez.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #2485 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 15:17:36 »

Lecseréltem a fékolajat, és kicseréltem az első úszócsap gumiharangját, gumibetétjét, mert ragadt. Most jól ment, viszont azt vettem észre, hogy nagyon lassan ha ráállok a fékre, akkor engedbe. Mgnéztem, hogy fogyot-e olaj de nem. Először levegősödésre gondoltam, így körbelégtelenítettem, de semmi változás. Lehet, hogy a nagy légtelenítésben a főfékhenger gumiidugattyúi megadták magukat? Volt már valakinek hasonló tapasztalata?
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2486 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 18:12:34 »

Lecseréltem a fékolajat, és kicseréltem az első úszócsap gumiharangját, gumibetétjét, mert ragadt. Most jól ment, viszont azt vettem észre, hogy nagyon lassan ha ráállok a fékre, akkor engedbe. Mgnéztem, hogy fogyot-e olaj de nem. Először levegősödésre gondoltam, így körbelégtelenítettem, de semmi változás. Lehet, hogy a nagy légtelenítésben a főfékhenger gumiidugattyúi megadták magukat? Volt már valakinek hasonló tapasztalata?

Amikor cserélted a folyadékot, és "pumpáltad" át az újat a rendszeren, milyen mélyre mentél le a fékpedállal?
Naplózva
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #2487 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 20:21:03 »

Amikor cserélted a folyadékot, és "pumpáltad" át az újat a rendszeren, milyen mélyre mentél le a fékpedállal?
Tökig nyomta fater. Kivétel az utolsót, mert azt nyomás alatt 1/4-nél zártam le.
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2488 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 20:48:07 »

Tökig nyomta fater. Kivétel az utolsót, mert azt nyomás alatt 1/4-nél zártam le.

Akkor meg lehet az oka a dolognak. A gumitömítések a főfékhengerben nem szeretik az ilyesmit. Felújítás megoldja a dolgot.
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #2489 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 00:15:18 »

Sziasztok!
Télen fordult elő: 3-4 gyors, rövid fékezésre kikapcsol az ESP-m.
Lámpa felvillan, motorteljesítmény csökken.
Csak a gyújtás le-fel orvosolja a problémát.
Mi lehet ez?
Naplózva
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #2490 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 07:25:02 »

Akkor meg lehet az oka a dolognak. A gumitömítések a főfékhengerben nem szeretik az ilyesmit. Felújítás megoldja a dolgot.
Köszönöm. Kipróbálom.
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2491 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 08:06:38 »

Sziasztok!
Télen fordult elő: 3-4 gyors, rövid fékezésre kikapcsol az ESP-m.
Lámpa felvillan, motorteljesítmény csökken.
Csak a gyújtás le-fel orvosolja a problémát.
Mi lehet ez?

Elő kéne megint idézni a hibát (gondolom mostanra már elfelejtette) rá kéne dugni valamit, ami tud ABS-ből hibakódokat olvasni, és akkor kiderül mi a kínja.
Naplózva
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #2492 Dátum: 2012.08.21 kedd, 17:03:15 »

Akkor meg lehet az oka a dolognak. A gumitömítések a főfékhengerben nem szeretik az ilyesmit. Felújítás megoldja a dolgot.
Holnapra lesz megy a főfékhenger javítószett. Bezzeg ma, ma nem hozta a hibajelenséget. Így már biztos vagyok én is abban, hogy a gumidugattyúk a bűnösek.
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2493 Dátum: 2012.08.21 kedd, 19:16:35 »

Holnapra lesz megy a főfékhenger javítószett. Bezzeg ma, ma nem hozta a hibajelenséget. Így már biztos vagyok én is abban, hogy a gumidugattyúk a bűnösek.
Tisztelt Fórumtárs!
Bizom benne, hogy van megfelelő felkészültséged a főfékhenger karmantyúk cseréjéhez. Tudni illik, nem egy egyszerü feladat. Nem megoldhatatlan, csak nagy tisztaságot, igen jó megfigyelő képességet,  memóriát, és nem utolsó sorban türelmet igényel. Csak akkor fogjál neki a munkának, ha mindezek birtokában vagy. Nagyon kérlek ne érts félre, nem kivánom senki szakmai képességeit lebecsülni, de a fék és minden hozzá tartozó eleme igy a főfékhenger (ami az egyik legfontosabb elem)  adott esetben életeket menthet, máskor meg tragédiát okozhat. Igy nagyon fontos a preciz,  hiba mentes javitás és a munka végzés utáni ellenörzés. Ezek után minden rajtad múlik. Sok sikert a cseréhez.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2494 Dátum: 2012.08.21 kedd, 19:22:53 »

Tisztelt Fórumtárs!
Bizom benne, hogy van megfelelő felkészültséged a főfékhenger karmantyúk cseréjéhez. Tudni illik, nem egy egyszerü feladat. Nem megoldhatatlan, csak nagy tisztaságot, igen jó megfigyelő képességet,  memóriát, és nem utolsó sorban türelmet igényel. Csak akkor fogjál neki a munkának, ha mindezek birtokában vagy. Nagyon kérlek ne érts félre, nem kivánom senki szakmai képességeit lebecsülni, de a fék és minden hozzá tartozó eleme igy a főfékhenger (ami az egyik legfontosabb elem)  adott esetben életeket menthet, máskor meg tragédiát okozhat. Igy nagyon fontos a preciz,  hiba mentes javitás és a munka végzés utáni ellenörzés. Ezek után minden rajtad múlik. Sok sikert a cseréhez.
Tisztelettel László! worship
Tisztelt László mondandóját kiegészíteném annyival, hogy egy kevés szakmai hozzáértés is szükségeltetik, pl. egy apróság a sok közül, hogy nem szárazon erőltetjük be az új gumikarmantyúkkal ellátott dugattyut a munkahengerbe! wave
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2495 Dátum: 2012.08.21 kedd, 19:30:09 »

Tisztelt László mondandóját kiegészíteném annyival, hogy egy kevés szakmai hozzáértés is szükségeltetik, pl. egy apróság a sok közül, hogy nem szárazon erőltetjük be az új gumikarmantyúkkal ellátott dugattyut a munkahengerbe! wave
Köszönöm a kiegészítést. Egyet értek. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #2496 Dátum: 2012.08.21 kedd, 19:47:38 »

Tisztelt Fórumtárs!
Bizom benne, hogy van megfelelő felkészültséged a főfékhenger karmantyúk cseréjéhez. Tudni illik, nem egy egyszerü feladat. Nem megoldhatatlan, csak nagy tisztaságot, igen jó megfigyelő képességet,  memóriát, és nem utolsó sorban türelmet igényel. Csak akkor fogjál neki a munkának, ha mindezek birtokában vagy. Nagyon kérlek ne érts félre, nem kivánom senki szakmai képességeit lebecsülni, de a fék és minden hozzá tartozó eleme igy a főfékhenger (ami az egyik legfontosabb elem)  adott esetben életeket menthet, máskor meg tragédiát okozhat. Igy nagyon fontos a preciz,  hiba mentes javitás és a munka végzés utáni ellenörzés. Ezek után minden rajtad múlik. Sok sikert a cseréhez.
Tisztelettel László! worship
Köszönöm szépen a biztatást. Próbálok eleget tenni a fenti kritériumoknak. Az-az igazság, hogy a szakmám sem olyan, ahol hibázhatok (életeket mentek), így ezt már megszoktam. Egy szimpla Wellerrel SMD méretű nyákokat forrasztok (hobbi), szóval türelmem is van kellő. Végül, de nem utolsósorban édesapám a Bánkin végzett, mint autószerelő, és segít ha elakadok.
Mégegyszer köszönöm a jó szót, minden tanácsotokat megfogadom.
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2497 Dátum: 2012.08.21 kedd, 19:48:18 »

Köszönöm a kiegészítést. Egyet értek. wave
Tisztelettel László! worship
Nagyon szívesen, hiszen azért vagyunk itt, hogy segítsünk egymásnak. Egyébként én sem tartom jó ötletnek a főfékhenger házilagos javítását, hozzá nem értők számára. Üdvözlettel. Kusti1 wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.21 kedd, 19:50:22 írta Kusti1 » Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2498 Dátum: 2012.08.21 kedd, 19:49:52 »

Akkor meg lehet az oka a dolognak. A gumitömítések a főfékhengerben nem szeretik az ilyesmit. Felújítás megoldja a dolgot.
akkor mit nem szeret?ha tövig nyomod a pedált vagy ha 1/4-ig?igy nem érthetö mire utal a válaszod  Wink
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2499 Dátum: 2012.08.21 kedd, 20:06:51 »

akkor mit nem szeret?ha tövig nyomod a pedált vagy ha 1/4-ig?igy nem érthetö mire utal a válaszod  Wink
Tisztelt Fórumtárs!
Ha tövig nyomod erővel a pedált légtelenitéskor, akkor a karmantyúk olyan felülettel érintkezhetnek (nem minden esetben de előfordulhat), ami nincs megfelelően bekopva, esetleg korrodált, és emiatt szennyeződés kerülhet a karmantyú alá. Ilyenkor jelentkezik az a hiba, hogy lassan elengedi a nyomást a rendszer a sérült karmantyún keresztül. Röviden ennyi.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Oldalak: 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51 52 53 54 55 56 57 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.061 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.