Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 00:09:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 [59] 60 61 62 63 64 65 66 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2743865 alkalommal)
0 Felhasználó és 35 vendég van a témában
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2900 Dátum: 2013.02.09 szombat, 11:33:09 »

nem sokat használ a motornak,olyan messze gondolom nem parkolsz,hogy érdemben is azt lehessen mondani,melegedett egy kicsit.ismerem a rendszert én csak pénisz növelésnek tartottam annak idején mikor ujdonság volt. de persze ezt csak te tudod milyen jótékony hatása van félre ne érts.
nekem ha riaszt az autó hiv a telefonom és egy üres válasz sms-el leállitom az autó motorját.  integet2
Igazából nyáron előnyös ha kint kell hagyni valahol a kocsit a napon. A kocsihoz érve már kellemesen lehűtötte klima és nem egy katlanba szállsz be. De jó télen is ha kint marad az asszony kocsija az udvaron, bentről beindít melegít pár percel mielőtt vinné ki a gyereket kocsiba.   A III-asban van ilyen a IV-esbe is van csak ott a full CAN bus miatt már  csak a riasztó funkciót tudom használni a távindítás nem megy amit nagyon sajnálok. Igazából az a funkció önbecsapás amire te használod a gsm modullal. A kezdő lopós gyerekek is kifizetik azt a 30-50 USD amivel zavarják a GSM vagy a GPS jelet is. Inkább GSM  riasztóként nincs sok haszna. Pageresnek még megfelelő.
Naplózva
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #2901 Dátum: 2013.02.09 szombat, 11:38:11 »

Szia!

Nekem behúzás után nem old ki a bal hátulja.
Hogy tudom megállaítani, hogy bowden vagy féknyereg csere?

THX worship

Szia!

Akaszd ki a bowden végét a féknyeregnél, ha a kötél nincs berohadva, simán mozog, illetve egy még be nem rohadt kar is viszonylag könnyen mozgatható. Én így szűrtem ki a múlt hónapban a nyergen lévő kar berohadását (csak pajszerel volt megmozdítható), ami volt már javítgatva és csak egy évet bírt - új nyereg került fel.
Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #2902 Dátum: 2013.02.09 szombat, 11:44:38 »

durva fékezésnél az egész kasztni remeg meg zúg...miért??

Ezt észlelem pl. ha 180ról fékezek le tényleg kb. 50re hirtelen erősen! aztán után elhallgat!

Lehet hogy kopottak a tárcsák? (még a gyáriak->240e)

Szia!

Igen lehet féktárcsa is, ha jól elvetemedik, de szerintem a szálszakadt gumi is tud ilyet csinálni. Nekem volt ilyen jelenségem és egy új gumiszett után megszűnt. Ha van másik kerékszetted (téli-nyári) próbáld meg azzal, hátha.
Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2903 Dátum: 2013.02.09 szombat, 11:48:20 »

Igazából nyáron előnyös ha kint kell hagyni valahol a kocsit a napon. A kocsihoz érve már kellemesen lehűtötte klima és nem egy katlanba szállsz be. De jó télen is ha kint marad az asszony kocsija az udvaron, bentről beindít melegít pár percel mielőtt vinné ki a gyereket kocsiba.   A III-asban van ilyen a IV-esbe is van csak ott a full CAN bus miatt már  csak a riasztó funkciót tudom használni a távindítás nem megy amit nagyon sajnálok. Igazából az a funkció önbecsapás amire te használod a gsm modullal. A kezdő lopós gyerekek is kifizetik azt a 30-50 USD amivel zavarják a GSM vagy a GPS jelet is. Inkább GSM  riasztóként nincs sok haszna. Pageresnek még megfelelő.
a gyerek szisztéma szerint reggel indulás fütött garázs ha menni kell érte akkor már meleg az autó mire ö beszáll.
nem azt ,mondom,hogy lophatatlan mert olyan nincs a pajzsal vegyitve ha elviszik ugy is kifizetik a kocsi árát.had vigyék zavarják meg amit akarnak.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2904 Dátum: 2013.02.09 szombat, 11:55:45 »

a gyerek szisztéma szerint reggel indulás fütött garázs ha menni kell érte akkor már meleg az autó mire ö beszáll.
nem azt ,mondom,hogy lophatatlan mert olyan nincs a pajzsal vegyitve ha elviszik ugy is kifizetik a kocsi árát.had vigyék zavarják meg amit akarnak.

Nem minden pajzs rendszerre él a "kifizetem garancia" csak a legdrágábbra és külön kötni kell.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2905 Dátum: 2013.02.09 szombat, 12:05:14 »

Nekem bejön és ez a lényeg.Akinek nem az ne rakasson  be ilyet és ne fikázza.Mi az,hogy érdemben nem számít a motor járás?.Addig jár a motor amíg akarom vagy ki nem fogy a gázolaj.De ha ismered akkor te mis tudod. Egyébként ezzel is leállítható az autó.


nem sokat használ a motornak,olyan messze gondolom nem parkolsz,hogy érdemben is azt lehessen mondani,melegedett egy kicsit.ismerem a rendszert én csak pénisz növelésnek tartottam annak idején mikor ujdonság volt. de persze ezt csak te tudod milyen jótékony hatása van félre ne érts.
nekem ha riaszt az autó hiv a telefonom és egy üres válasz sms-el leállitom az autó motorját.  integet2
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #2906 Dátum: 2013.02.09 szombat, 12:27:12 »

Szia!

Akaszd ki a bowden végét a féknyeregnél, ha a kötél nincs berohadva, simán mozog, illetve egy még be nem rohadt kar is viszonylag könnyen mozgatható. Én így szűrtem ki a múlt hónapban a nyergen lévő kar berohadását (csak pajszerel volt megmozdítható), ami volt már javítgatva és csak egy évet bírt - új nyereg került fel.
Egyértelmű, hogy a kézifék bovden kiakasztása a kulcs momentum. Ha a bovden könnyen mozog, behúzás-kiengedés, akkor a kar mozgása fogja mutatni a hibát. Ha a kar kézzel elfordítható, és a kerék nem fordul, akkor fog a fék, tehát jó a nyereg. Ha nehéz, vagy beragad, nehezen mozdítható, akkor a nyereg a bibis, és az nem igazán javítható. Persze, mindent szét lehet szedni, és kitakarítani, összerakni kellő kenőanyaggal, de nem biztos, hogy sokáig jó lesz.  vigyor3
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2907 Dátum: 2013.02.09 szombat, 12:38:50 »

a gyerek szisztéma szerint reggel indulás fütött garázs ha menni kell érte akkor már meleg az autó mire ö beszáll.
nem azt ,mondom,hogy lophatatlan mert olyan nincs a pajzsal vegyitve ha elviszik ugy is kifizetik a kocsi árát.had vigyék zavarják meg amit akarnak.
A nagyszülőktől is fűtött garázsból indultok vissza? Vagy ha elmegy az asszony bevásárolni a gyerekkel akkor ott is biztosítanak mindig fűtött vagy klimatizált garázst? Ha igen akkor nem szóltam, te akkor nagyon tehetős környéken lakhatsz, mert  felénk ez még nem általános.
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2908 Dátum: 2013.02.09 szombat, 20:21:20 »

Nem minden pajzs rendszerre él a "kifizetem garancia" csak a legdrágábbra és külön kötni kell.
ezzel én tisztában vagyok hisz én rakattam bele még a phaetonba is.  integet2
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2909 Dátum: 2013.02.09 szombat, 20:25:23 »

Nekem bejön és ez a lényeg.Akinek nem az ne rakasson  be ilyet és ne fikázza.Mi az,hogy érdemben nem számít a motor járás?.Addig jár a motor amíg akarom vagy ki nem fogy a gázolaj.De ha ismered akkor te mis tudod. Egyébként ezzel is leállítható az autó.


"Addig jár a motor amíg akarom vagy ki nem fogy a gázolaj."igazad van csak a kútig haggyj benne 1-2 litert  eljen  integet2
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2910 Dátum: 2013.02.09 szombat, 20:27:46 »

OK.


"Addig jár a motor amíg akarom vagy ki nem fogy a gázolaj."igazad van csak a kútig haggyj benne 1-2 litert  eljen  integet2
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2911 Dátum: 2013.02.09 szombat, 20:32:08 »

A nagyszülőktől is fűtött garázsból indultok vissza? Vagy ha elmegy az asszony bevásárolni a gyerekkel akkor ott is biztosítanak mindig fűtött vagy klimatizált garázst? Ha igen akkor nem szóltam, te akkor nagyon tehetős környéken lakhatsz, mert  felénk ez még nem általános.
a nagyszülöket eltaláltad.bevásárláshoz nem kell gyereket vinni csak pénzt,van állandó bébisintér igy a gyerek otthon maradhat felénk ez az általános  integet2
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #2912 Dátum: 2013.02.09 szombat, 21:13:29 »

a nagyszülöket eltaláltad.bevásárláshoz nem kell gyereket vinni csak pénzt,van állandó bébisintér igy a gyerek otthon maradhat felénk ez az általános  integet2
Felénk meg az általános, hogy nem passzoljuk le a saját kölkünket másnak wave

de mi köze is van mindennek ennek a fék ABS ESP -topichoz?  fejvakaras
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #2913 Dátum: 2013.02.09 szombat, 21:51:40 »

elege van a gazdájából  eplus2     fékcsere
Most igazán egy szava sem lehet rám  nyes
Na télen ugyse kell fékezni majd nyáron kicserélem
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2914 Dátum: 2013.02.10 vasárnap, 08:25:09 »

Felénk meg az általános, hogy nem passzoljuk le a saját kölkünket másnak wave

de mi köze is van mindennek ennek a fék ABS ESP -topichoz?  fejvakaras
a kézifék ha berohad nem tudod használni ha a váltóval rögzited az autót nem tudod távolrol beinditani.
aztán meg ha sielni viszem a gyereket ott sincs elöfütve semmi nem lesz annak a gy ereknek semmi baja ha érintkezik egy kis friss levegövel.

na mindegy a lényeg a  berohadós kéziféken van.   wave
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2915 Dátum: 2013.02.10 vasárnap, 10:11:02 »

Jó volt olvasni a pro ás kontra hsz-eket a távindítással kapcsolatban.  wave


Én csak annyit fűznék ehhez, hogy legyen szó bármilyen korszerű technikáról is, mindig kockázatos ember jelenlét nélkül indítani egy autót.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2916 Dátum: 2013.02.10 vasárnap, 10:18:42 »

Jó volt olvasni a pro ás kontra hsz-eket a távindítással kapcsolatban.  wave


Én csak annyit fűznék ehhez, hogy legyen szó bármilyen korszerű technikáról is, mindig kockázatos ember jelenlét nélkül indítani egy autót.  Cool
eljen
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2917 Dátum: 2013.02.10 vasárnap, 10:40:28 »

Jó volt olvasni a pro ás kontra hsz-eket a távindítással kapcsolatban.  wave


Én csak annyit fűznék ehhez, hogy legyen szó bármilyen korszerű technikáról is, mindig kockázatos ember jelenlét nélkül indítani egy autót.  Cool
OFF!
Anno, a kulcsos indítású kispolszkit csináltam meg távirányítós indításúra. A csajokat azzal hülyítettük, hogy tapsra indul! Tapsoltak, én meg a zsebemben lévő távirányítóval indítottam.  eplus2
ON!
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #2918 Dátum: 2013.02.10 vasárnap, 11:04:00 »

OFF!
Anno, a kulcsos indítású kispolszkit csináltam meg távirányítós indításúra. A csajokat azzal hülyítettük, hogy tapsra indul! Tapsoltak, én meg a zsebemben lévő távirányítóval indítottam.  eplus2
ON!

 eljen nyes
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2919 Dátum: 2013.02.10 vasárnap, 11:34:02 »

OFF!
Anno, a kulcsos indítású kispolszkit csináltam meg távirányítós indításúra. A csajokat azzal hülyítettük, hogy tapsra indul! Tapsoltak, én meg a zsebemben lévő távirányítóval indítottam.  eplus2
ON!

Te voltál a legmenőbb csávó, mi?  taps  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2920 Dátum: 2013.02.10 vasárnap, 14:56:52 »

OFF!
Anno, a kulcsos indítású kispolszkit csináltam meg távirányítós indításúra. A csajokat azzal hülyítettük, hogy tapsra indul! Tapsoltak, én meg a zsebemben lévő távirányítóval indítottam.  eplus2
ON!
hát igen régen nem volt divat ez a sok fehér por, valami mással kellett kábitani    hehe  eljen
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
alpy79
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 87


« Új hozzászólás #2921 Dátum: 2013.02.13 szerda, 18:13:43 »

Sziasztok!

Visszakanyarodva a fékekhez, mikor megvettem a kocsit, kicsit furcsállottam, hogy a fékpedált ugyanúgy kellett nyomni, mint a leharcolt Escortban. Olvastam én olyat a Mondeoról, hogy rendesen kell nyomni a féket, de nem gondoltam, hogy ennyire. Néhány napja teljesen véletlenül megnyomogattam többször is egymás után a fékpedált és azt tapasztaltam hogy felkeményedett, és úgy fogott mint édesapám friss Focusa. Ez normális?
A másik, hogy néha a bal hátsó kerék felől ütemes súrlódó hangot hallok. Ez is normális?
Előre is köszi, üdv mindenkinek!
Naplózva

2018/11 2.0 TDCi Turnier ECO Trend
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2922 Dátum: 2013.02.13 szerda, 18:57:13 »

Sziasztok!

Visszakanyarodva a fékekhez, mikor megvettem a kocsit, kicsit furcsállottam, hogy a fékpedált ugyanúgy kellett nyomni, mint a leharcolt Escortban. Olvastam én olyat a Mondeoról, hogy rendesen kell nyomni a féket, de nem gondoltam, hogy ennyire. Néhány napja teljesen véletlenül megnyomogattam többször is egymás után a fékpedált és azt tapasztaltam hogy felkeményedett, és úgy fogott mint édesapám friss Focusa. Ez normális?
A másik, hogy néha a bal hátsó kerék felől ütemes súrlódó hangot hallok. Ez is normális?
Előre is köszi, üdv mindenkinek!

A többszöri nyomkodás utáni felkeményedés lehet a fék levegősődése miatt is. Nem árt egy légtelenítés. Ha ezután is jelentkezik a probléma, akkor a fékolajcsere lehet a megoldás, mivel vizes lehet az olaj. Az ütemes súrlódó hang lehet a betét elkopásától, a fékmunkahenger beragadásáig bármi. Nézesd meg egy szerelővel már csak azért is, mert a féket lehet, hogy meg kell bontani illetve a légtelenítéshez két ember kell.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2923 Dátum: 2013.02.13 szerda, 21:43:04 »

Sziasztok!

Visszakanyarodva a fékekhez, mikor megvettem a kocsit, kicsit furcsállottam, hogy a fékpedált ugyanúgy kellett nyomni, mint a leharcolt Escortban. Olvastam én olyat a Mondeoról, hogy rendesen kell nyomni a féket, de nem gondoltam, hogy ennyire. Néhány napja teljesen véletlenül megnyomogattam többször is egymás után a fékpedált és azt tapasztaltam hogy felkeményedett, és úgy fogott mint édesapám friss Focusa. Ez normális?
A másik, hogy néha a bal hátsó kerék felől ütemes súrlódó hangot hallok. Ez is normális?
Előre is köszi, üdv mindenkinek!
A fészlift 1-ben ilyen gagyi a fék...  F2-ben már jó.  De jó tárcsa+betét biztos javít rajta.  Milyen van benne?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2924 Dátum: 2013.02.13 szerda, 21:44:48 »

A fészlift 1-ben ilyen gagyi a fék...  F2-ben már jó.  De jó tárcsa+betét biztos javít rajta.  Milyen van benne?

Nekem teljesen jó a fék az F1-ben, gyári minden.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2925 Dátum: 2013.02.13 szerda, 22:15:54 »

Nekem teljesen jó a fék az F1-ben, gyári minden.

Nemcsak neked másnak is jó szerintem... eljen
Gagyi a fék...ezek nagy szavak...mint pl: mi a baj az autóval? rossz! eplus2
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2926 Dátum: 2013.02.13 szerda, 22:24:07 »

Mindig keverednek a fogalmak. Mennyire erős a fék (fékhatás), és hogy mennyire kell nyomni (rásegítés mértéke).
Azért én megnézném az escortot, 2x 200-ról 0-ra fékezés után. Hogy még ő hányat fog fékezni.
Szerintem nem sokat...
Igen, a rásegítés az F1-ben nem túl erős, az F2-ben nagyobb. Attól még a fék egyformán fog.
A fék jól adagolható, precízen fog, és néhány komoly fékezés sem hozza zavarba.
Nyilván más a porsche fék... ahhoz kár lenne hasonlítani.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2927 Dátum: 2013.02.13 szerda, 22:38:40 »

Nemcsak neked másnak is jó szerintem... eljen
Gagyi a fék...ezek nagy szavak...mint pl: mi a baj az autóval? rossz! eplus2
igen 1 ekkora kocsihoz kevés ez fék=gagyi.   taposni kell mint az F Astrába. 
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #2928 Dátum: 2013.02.13 szerda, 22:43:17 »

igen 1 ekkora kocsihoz kevés ez fék=gagyi.   taposni kell mint az F Astrába. 
Hát nem tudom eddig fékeztem párat de amikor a fék aszisztens működésbelép mintha falnak mennék. Meglepő tud lenni.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2929 Dátum: 2013.02.13 szerda, 22:55:08 »

Hát nem tudom eddig fékeztem párat de amikor a fék aszisztens működésbelép mintha falnak mennék. Meglepő tud lenni.

A 2001-ben van?  fejvakaras
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2930 Dátum: 2013.02.13 szerda, 23:04:02 »

A 2001-ben van?  fejvakaras

Ja, már a fl előtti katalógusban is kérkedtek vele. De azt hiszem nem volt az alapfelszereltség része.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2931 Dátum: 2013.02.13 szerda, 23:18:40 »

Ja, már a fl előtti katalógusban is kérkedtek vele. De azt hiszem nem volt az alapfelszereltség része.

A katalógusban kérkednek..... az egy dolog. a Marketing nagy erő.....
Mert nekem van ABS, ESP...de szerintem nincs EBA ....pedig csak egy szoftver, mert minden megvan hozzá kocsiban
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2932 Dátum: 2013.02.13 szerda, 23:24:35 »

A katalógusban kérkednek..... az egy dolog. a Marketing nagy erő.....
Mert nekem van ABS, ESP...de szerintem nincs EBA ....pedig csak egy szoftver, mert minden megvan hozzá kocsiban

A dízelre nekem is azt írja az ETIS, hogy nincs, pedig ABS+ESP, de a benzinesre azt, hogy van, az meg csak ABS.

Szerk: De ír az mindenféle hülyeséget is, szóval bármi lehet.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2933 Dátum: 2013.02.13 szerda, 23:26:57 »

Mindig keverednek a fogalmak. Mennyire erős a fék (fékhatás), és hogy mennyire kell nyomni (rásegítés mértéke).
Azért én megnézném az escortot, 2x 200-ról 0-ra fékezés után. Hogy még ő hányat fog fékezni.
Szerintem nem sokat...
Igen, a rásegítés az F1-ben nem túl erős, az F2-ben nagyobb. Attól még a fék egyformán fog.
A fék jól adagolható, precízen fog, és néhány komoly fékezés sem hozza zavarba.
Nyilván más a porsche fék... ahhoz kár lenne hasonlítani.

Ha már szóba került a Porsche fék....
2011 Turbo S +





Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #2934 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 06:57:17 »

A 2001-ben van?  fejvakaras
Igen Etis és a valóságban is benne van. De érezhető is mikor nagy sebességgel nyomom a féket akkor többszöröse a keletkezett fékhatás.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2935 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 10:22:42 »

Igen Etis és a valóságban is benne van. De érezhető is mikor nagy sebességgel nyomom a féket akkor többszöröse a keletkezett fékhatás.

Nagy sebességgel nyomod a féket?     -    Igen, figyeli a fékpedál lenyomási sebességét illetve a nyomás kialakulásának idejét és mértékét
Többszöröse a fékhatás?      -   ilyen ugye nem lehet, mert mindig ugyanazok a komponensek vannak az autóban, csak optimalizálva van a kerekekre jutó
                                           nyomás....ez máshol alap elektronikus fékerőelosztás és MINDIG működik, nem csak "vész" esetben

Tudom mi a fékasszisztens és azt is, hogy hogyan működik.  Cool

A kérdés arra irányult, hogy 2001-ben aktiválták 1-2 modellben, felszereltségfüggően ....viszont sok fiatalabb modellnék nem..... ez vicc
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2936 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 10:29:00 »


Többszöröse a fékhatás?      -   ilyen ugye nem lehet, mert mindig ugyanazok a komponensek vannak az autóban, csak optimalizálva van a kerekekre jutó
                                           nyomás....ez máshol alap elektronikus fékerőelosztás és MINDIG működik, nem csak "vész" esetben


Az "optimalizálva" szót kifejtenéd bővebben?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2937 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 12:02:53 »

Az "optimalizálva" szót kifejtenéd bővebben?

Nincs meg a szó jelentése?  nyes
Az érzékelők jeleiből kiszámolja a kocsi dőlését is nem csak a keréksebességet., ebből következtethető a tengelyekre sőt akár a kerekekre jutó terhelés, súly ..... és a maximálisra növeli ott a fékerőt.  Wink

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #2938 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 14:31:06 »

Nincs meg a szó jelentése?  nyes
Az érzékelők jeleiből kiszámolja a kocsi dőlését is nem csak a keréksebességet., ebből következtethető a tengelyekre sőt akár a kerekekre jutó terhelés, súly ..... és a maximálisra növeli ott a fékerőt.  Wink


Köszi a magyarázatot igazából engem nem érdekel mit csinál, de a végeredmény meggyőző.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2939 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 14:42:35 »

igen 1 ekkora kocsihoz kevés ez fék=gagyi.   taposni kell mint az F Astrába. 

Egyetértek. Második közepes fékezés után el kezd búgni, harmadiknál meg már xart sem ér.

És a rásegítés is siralmas. Hatlábbal nyomós.

Fenti véleményem mk3 f1 vonatkozásában tudom alátámasztani, illetve asszony 2003- as Focusa dettu ilyen.

Ha valaki jónak mondja az mk3 f1 fékét, akkor próbálja ki a mostani autómat, és lesz alapja a normális fékhatáshoz.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2940 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 14:45:11 »

Egyetértek. Második közepes fékezés után el kezd búgni, harmadiknál meg már xart sem ér.

És a rásegítés is siralmas. Hatlábbal nyomós.

Fenti véleményem mk3 f1 vonatkozásában tudom alátámasztani, illetve asszony 2003- as Focusa dettu ilyen.

Ha valaki jónak mondja az mk3 f1 fékét, akkor próbálja ki a mostani autómat, és lesz alapja a normális fékhatáshoz.

Arról pedig még nem is beszéltem, hogy a berohadó hátsó féknyereg a szégyen szégyene...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2941 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 15:07:18 »

Nincs meg a szó jelentése?  nyes
Az érzékelők jeleiből kiszámolja a kocsi dőlését is nem csak a keréksebességet., ebből következtethető a tengelyekre sőt akár a kerekekre jutó terhelés, súly ..... és a maximálisra növeli ott a fékerőt.  Wink



Az már nem az EBD nevű funkció? Mármint a számolgatás - fékerőosztogatás. Mert az elvileg minden mk3-ban van, és nem csak vészfékezéskor működik.

Egyetértek. Második közepes fékezés után el kezd búgni, harmadiknál meg már xart sem ér.

És a rásegítés is siralmas. Hatlábbal nyomós.

Fenti véleményem mk3 f1 vonatkozásában tudom alátámasztani, illetve asszony 2003- as Focusa dettu ilyen.

Ha valaki jónak mondja az mk3 f1 fékét, akkor próbálja ki a mostani autómat, és lesz alapja a normális fékhatáshoz.

Én kettes fókát vezettem mondeo után, és az első pár fékezésnél majdnem kormány-fejelés volt  hehe
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #2942 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 15:17:36 »

Egyetértek. Második közepes fékezés után el kezd búgni, harmadiknál meg már xart sem ér.

És a rásegítés is siralmas. Hatlábbal nyomós.

Fenti véleményem mk3 f1 vonatkozásában tudom alátámasztani, illetve asszony 2003- as Focusa dettu ilyen.

Ha valaki jónak mondja az mk3 f1 fékét, akkor próbálja ki a mostani autómat, és lesz alapja a normális fékhatáshoz.
Nekem csak vw Polo és Opel astra hasonlítás van cégnél ezeket vezetem.  A vw kis pedál erőre nagyon befog szinte araszolás csak bologatásból áll. Nagyon nehéz finoman fékezni. Opel szinte egyforma a fordal. . 
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2943 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 15:36:25 »

Egyetértek. Második közepes fékezés után el kezd búgni, harmadiknál meg már xart sem ér.

És a rásegítés is siralmas. Hatlábbal nyomós.

Fenti véleményem mk3 f1 vonatkozásában tudom alátámasztani, illetve asszony 2003- as Focusa dettu ilyen.

Ha valaki jónak mondja az mk3 f1 fékét, akkor próbálja ki a mostani autómat, és lesz alapja a normális fékhatáshoz.

Érdekes amit mondasz......
Ugye a rásegítés és a pedálút, ami változhat autónként.
Ha megszoksz egy pedálutat és rásegítést....azaz fékhatást x pedálútnál....ha ez másképp alakul egy másik autóban, akkor az nem jobb vagy rosszabb, hanem más.
Nekem semmi bajom az f1 fékével. Gyári minden, mozog, működik.
Viszont ne felejtsük el, hogy a benzinesnél a szívócsőben lévő vákuum segít, a dízeleknél egy vákuumszivattyú, ami ha nem túl jó -már- , akkor ugye a rásegítés gyengül..... okozhat gyengébb féket azonos vagy megszokott pedálútnál.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2944 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 17:02:40 »

Érdekes amit mondasz......
Ugye a rásegítés és a pedálút, ami változhat autónként.
Ha megszoksz egy pedálutat és rásegítést....azaz fékhatást x pedálútnál....ha ez másképp alakul egy másik autóban, akkor az nem jobb vagy rosszabb, hanem más.
Nekem semmi bajom az f1 fékével. Gyári minden, mozog, működik.
Viszont ne felejtsük el, hogy a benzinesnél a szívócsőben lévő vákuum segít, a dízeleknél egy vákuumszivattyú, ami ha nem túl jó -már- , akkor ugye a rásegítés gyengül..... okozhat gyengébb féket azonos vagy megszokott pedálútnál.

hát ha már nem túl jó a vákuumszivattyú, akkor ott már a turbó sem megy rendsen, meg talán a kuplung is nehezül.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2945 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 17:17:35 »

Arról pedig még nem is beszéltem, hogy a berohadó hátsó féknyereg a szégyen szégyene...
meg arról sem, h esőben ne kelljen hirtelen rövid idő alatt megállni mert nem lehet. És azért nem mert az idióta tervezők kihagyták a fektarcsa védő lemezt és vizes minden...   De az F2  fék már teljesen jó ! Amúgy fekben az olasz kocsik a legjobbak már régóta. Fiat Alfa Lancia.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2946 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 17:34:54 »

Hát én más tapasztalatról tudok beszámolni...enyémet fékpadon majdnem 4KN-ig elnyomom az első tengelyen...na most pl haverom 2005-ös tdci-jén 3,4KN fölé sehogy gyári tárcsák,betétek....akkor nem értem miért is rosszabb?  Opelemen amin mindenki szerint brutál fék van 3,2KN a max fékhatás első tengelyen...kb passatok is ilyenek.
 fejvakaras
Ja...soha nem rohadt be vagy állt be a hátsó fékem és alig tudok elindulni vele ha bevan húzva..bár kicsit fennt fog ezt nem tagadom.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2947 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 19:32:58 »

Hát én más tapasztalatról tudok beszámolni...enyémet fékpadon majdnem 4KN-ig elnyomom az első tengelyen...na most pl haverom 2005-ös tdci-jén 3,4KN fölé sehogy gyári tárcsák,betétek....akkor nem értem miért is rosszabb?  Opelemen amin mindenki szerint brutál fék van 3,2KN a max fékhatás első tengelyen...kb passatok is ilyenek.
 fejvakaras
Ja...soha nem rohadt be vagy állt be a hátsó fékem és alig tudok elindulni vele ha bevan húzva..bár kicsit fennt fog ezt nem tagadom.


A Régebbi swiftekre is mindig azt mondták, hogy nincs rajtuk fék..... érdekes, a mienken mindig van és volt és rendesen fogott, amennyire kell neki.
Vannak bizonyára hibás autók, de azok lehet hibása és azért olyan amilyen, de nem a rosszak alapján kell megítélni az összeset.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2948 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 20:52:41 »


A Régebbi swiftekre is mindig azt mondták, hogy nincs rajtuk fék..... érdekes, a mienken mindig van és volt és rendesen fogott, amennyire kell neki.
Vannak bizonyára hibás autók, de azok lehet hibása és azért olyan amilyen, de nem a rosszak alapján kell megítélni az összeset.  Cool
Próbáltál már 1 ilyet 1 olyat egymás után?  mármint F1-F2 vagy fordítva.   Mert én próbáltam párat, és ugyanez jött ki mindig.  Mindenkinek más jelent az, h jó azt elismerem.  Tárcsa és betét csere után sokat javult, de a jótól messze van.


Hát én más tapasztalatról tudok beszámolni...enyémet fékpadon majdnem 4KN-ig elnyomom az első tengelyen...na most pl haverom 2005-ös tdci-jén 3,4KN fölé sehogy gyári tárcsák,betétek....akkor nem értem miért is rosszabb?  Opelemen amin mindenki szerint brutál fék van 3,2KN a max fékhatás első tengelyen...kb passatok is ilyenek.
 fejvakaras
Ja...soha nem rohadt be vagy állt be a hátsó fékem és alig tudok elindulni vele ha bevan húzva..bár kicsit fennt fog ezt nem tagadom.

F1 ről beszélek.  A tieden még lehet nem fejlesztettek fordítva.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.14 csütörtök, 20:54:23 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2949 Dátum: 2013.02.14 csütörtök, 21:02:24 »

Próbáltál már 1 ilyet 1 olyat egymás után?  mármint F1-F2 vagy fordítva.   Mert én próbáltam párat, és ugyanez jött ki mindig.  Mindenkinek más jelent az, h jó azt elismerem.  Tárcsa és betét csere után sokat javult, de a jótól messze van.


F1 ről beszélek.  A tieden még lehet nem fejlesztettek fordítva.

Sőt volt olyan is, hogy azonos időben 3 mk3 is volt bent nálunk. F előtti, F1 és F2 is.
Igazából az F előtti V6 -tehát benzin-, az F1 és F2 dízel.......   hát rossz fék egyiken sincs.
Pedig nem vagyok cukrász  nyes.......   Nyilván úgy próbálgattam, hogy pl. 150-ről melyik hogyan áll meg.....
Naponta rengeteg fajta, féle, forma autóba ülök.....  Nem részletezem melyik milyen, de az túlzás mondai, hogy a mondeo-n rossz a fék...legyen szó bármelyikről is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 [59] 60 61 62 63 64 65 66 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.075 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.