Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:10:03
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
58
59
60
61
62
63
64
[
65
]
66
67
68
69
70
71
72
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3075145 alkalommal)
0 Felhasználó és 44 vendég van a témában
baludanny
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 195
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3200 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 14:54:12 »
hali mindenki tudna valaki nekem okosat mondani a hatso fekek szetszedeserol? mire figyeljek ?mit erdemes cserelni ?vagy eggyatalan mi var ott ?mivel erdemes letakaritani azt a par eves rozsdat? thx
Naplózva
baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3201 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 14:57:31 »
Idézetet írta: coboy - 2013.04.15 hétfő, 14:28:42
azért ha nincs minek fordítani a kereket akkor mit csinálsz.
Sokszor csak egy pillanatra kell rögzíteni akkor mindig leallitgatod?
Istenek a fejükre estek?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Jenci82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 553
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3202 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 15:07:02 »
Hol lehet állítani a kéziféken?Belűl a karnál(ha igen hogy jön ki a műanyag box?)Esetleg alul a kötélen?Eléggé feljön a kar,meg nagy a holtjátéka ezért állítanék rá kicsit.Szorult is,azt megoldotta 1kis wd40 a féknyeregen a karnál.
Naplózva
MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3203 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 15:10:34 »
Idézetet írta: Jenci82 - 2013.04.15 hétfő, 15:07:02
Hol lehet állítani a kéziféken?Belűl a karnál(ha igen hogy jön ki a műanyag box?)Esetleg alul a kötélen?Eléggé feljön a kar,meg nagy a holtjátéka ezért állítanék rá kicsit.Szorult is,azt megoldotta 1kis wd40 a féknyeregen a karnál.
alulról le kell venni a hővédőpajzsot
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Jenci82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 553
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3204 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 15:17:29 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.04.15 hétfő, 15:10:34
alulról le kell venni a hővédőpajzsot
Köszi a gyors választ.
Naplózva
MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3205 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 15:48:19 »
Idézetet írta: Jenci82 - 2013.04.15 hétfő, 15:17:29
Köszi a gyors választ.
Ha jól tudom, az automata állításost nem tudod állítani (ha az van benne). Ha már leszeded azt a pajzsot, akkor dobd ki belőle és tegyél bele manuális állításút.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3206 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 16:01:08 »
Ha valaki most akar fékhez alkatrészt, akkor siessen. A Norauto-nál minden fékalkatrész 50-60%-al olcsóbb. Én Dunakeszin akartam venni fékbetétet+tárcsát, de már nem volt.
Csak egy példa: Ferodo betét garnitúra 5e ft körül volt. Ez nem reklám volt csak egy kis segítség.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.15 hétfő, 16:09:19 írta Lacika71
»
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3207 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 16:01:45 »
Idézetet írta: coboy - 2013.04.15 hétfő, 14:28:42
azért ha nincs minek fordítani a kereket akkor mit csinálsz.
Sokszor csak egy pillanatra kell rögzíteni akkor mindig leallitgatod?
Ha egy pillanatra kell -kiszállás/beszállás- , akkor fékezem addig.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3208 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 21:48:54 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.04.15 hétfő, 15:48:19
Ha jól tudom, az automata állításost nem tudod állítani (ha az van benne). Ha már leszeded azt a pajzsot, akkor dobd ki belőle és tegyél bele manuális állításút.
lehet itt is állítani egy kicsit.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3209 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 22:29:30 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.04.15 hétfő, 15:48:19
Ha jól tudom, az automata állításost nem tudod állítani (ha az van benne). Ha már leszeded azt a pajzsot, akkor dobd ki belőle és tegyél bele manuális állításút.
jah, már ha lehet kapni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
don80
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 131
csikorgás
«
Új hozzászólás #3210 Dátum:
2013.04.16 kedd, 17:17:39 »
sziasztok!most vettem észre a kocsim elég rendesen csikorog.ha jól érzékelem leginkább azután hogy behuzom a kéziféket majd kiengedem és megyek vele.a hátso tárcsák elég rendesen fel is forrosodnak.mi lehet a gond?olvastam itt forumon hogy az mk3-nak is gyenge része a kézifék.szerintetek?lehet ezt orvosolni addig házilag mig hazaérek magyarba?
Naplózva
2001. 2.5 v6 kombi
Lacika71
Vendég
Válasz: csikorgás
«
Új hozzászólás #3211 Dátum:
2013.04.16 kedd, 17:19:22 »
Idézetet írta: don80 - 2013.04.16 kedd, 17:17:39
sziasztok!most vettem észre a kocsim elég rendesen csikorog.ha jól érzékelem leginkább azután hogy behuzom a kéziféket majd kiengedem és megyek vele.a hátso tárcsák elég rendesen fel is forrosodnak.mi lehet a gond?olvastam itt forumon hogy az mk3-nak is gyenge része a kézifék.szerintetek?lehet ezt orvosolni addig házilag mig hazaérek magyarba?
Lehet. Azt a kis kart, amire a kézifék bowden megy, told vissza a helyére ütközésig és hazáig ne használj kéziféket.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: csikorgás
«
Új hozzászólás #3212 Dátum:
2013.04.16 kedd, 17:19:46 »
Idézetet írta: don80 - 2013.04.16 kedd, 17:17:39
sziasztok!most vettem észre a kocsim elég rendesen csikorog.ha jól érzékelem leginkább azután hogy behuzom a kéziféket majd kiengedem és megyek vele.a hátso tárcsák elég rendesen fel is forrosodnak.mi lehet a gond?olvastam itt forumon hogy az mk3-nak is gyenge része a kézifék.szerintetek?lehet ezt orvosolni addig házilag mig hazaérek magyarba?
Befújkálod a kis kart WD40-nel, pár napon át kitartóan, és lehetőleg nem használod a kéziféket.
Utána fék felújítás.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
don80
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 131
Válasz: csikorgás
«
Új hozzászólás #3213 Dátum:
2013.04.16 kedd, 17:23:20 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.04.16 kedd, 17:19:46
Befújkálod a kis kart WD40-nel, pár napon át kitartóan, és lehetőleg nem használod a kéziféket.
Utána fék felújítás.
AndyA
erröl a kis karrol nincs kép?mert nem vágom melyik az.fékfelujitáson mit értesz?tárcsák betétek jók.
Naplózva
2001. 2.5 v6 kombi
don80
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 131
Válasz: csikorgás
«
Új hozzászólás #3214 Dátum:
2013.04.16 kedd, 17:25:30 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.04.16 kedd, 17:19:22
Lehet. Azt a kis kart, amire a kézifék bowden megy, told vissza a helyére ütközésig és hazáig ne használj kéziféket.
aham.csak tudnám melyik az.ez megy emelés nélkül is?
Naplózva
2001. 2.5 v6 kombi
Lacika71
Vendég
Válasz: csikorgás
«
Új hozzászólás #3215 Dátum:
2013.04.16 kedd, 17:26:35 »
Idézetet írta: don80 - 2013.04.16 kedd, 17:23:20
erröl a kis karrol nincs kép?mert nem vágom melyik az.fékfelujitáson mit értesz?tárcsák betétek jók.
Alánézel és a féknyergen kell lennie egy kb 3-4 cm hosszú karnak, amibe egy bowden csatlakozik. Az a kézifékkar. Azt kell arra meghúzni amerre a rugó is húzza. A fékfelújítás nem betétés tárcsa csere, hanem szakember által elvégzett féknyereg kiszereléses, kipucolásos, hibás alkatrész cserés művelet.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.16 kedd, 17:28:32 írta Lacika71
»
Naplózva
don80
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 131
Válasz: csikorgás
«
Új hozzászólás #3216 Dátum:
2013.04.16 kedd, 17:28:11 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.04.16 kedd, 17:26:35
Alánézel és a féknyergen kell lennie egy kb 3-4 cm hosszú karnak, amibe egy bowden csatlakozik. Az a kézifékkar. Azt kell arra meghúzni amerre a rugó is húzza.
köszönöm szépen a gyors választ.
Naplózva
2001. 2.5 v6 kombi
Lacika71
Vendég
Válasz: csikorgás
«
Új hozzászólás #3217 Dátum:
2013.04.16 kedd, 17:29:35 »
Idézetet írta: don80 - 2013.04.16 kedd, 17:28:11
köszönöm szépen a gyors választ.
A fékfelújítás nem merül ki betét és tárcsa cserében, hanem szakember által elvégzett féknyereg kiszereléses, kipucolásos, hibás alkatrész cserés művelet.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: csikorgás
«
Új hozzászólás #3218 Dátum:
2013.04.16 kedd, 18:59:00 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.04.16 kedd, 17:26:35
Az a kézifékkar. Azt kell arra meghúzni amerre a rugó is húzza.
vagyis az autó hátulja felé.
Naplózva
don80
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 131
Válasz: csikorgás
«
Új hozzászólás #3219 Dátum:
2013.04.16 kedd, 19:06:22 »
Idézetet írta: Mad-V - 2013.04.16 kedd, 18:59:00
vagyis az autó hátulja felé.
és meg kell hozzá emelni a kocsit?mert probálgattam de meg se moccan.
Naplózva
2001. 2.5 v6 kombi
Lacika71
Vendég
Válasz: csikorgás
«
Új hozzászólás #3220 Dátum:
2013.04.16 kedd, 19:23:08 »
Idézetet írta: don80 - 2013.04.16 kedd, 19:06:22
és meg kell hozzá emelni a kocsit?mert probálgattam de meg se moccan.
Nem muszály. Alá kell feküdni és egy fogóval vissza tudod húzni.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: csikorgás
«
Új hozzászólás #3221 Dátum:
2013.04.16 kedd, 20:27:14 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.04.16 kedd, 19:23:08
Nem muszály. Alá kell feküdni és egy fogóval vissza tudod húzni.
Az egyáltalán nem biztos. Nekem kellett hozzá egy félkilós erőbesugárzó kézi készülék, úgy beállt.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3222 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 14:14:25 »
A Textar tárcsái MK3-ba előre mennyire jók? Brembo nincs éppen, ilyent tudnék venni helyettük.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3223 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 14:21:58 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.04.18 csütörtök, 14:14:25
A Textar tárcsái MK3-ba előre mennyire jók? Brembo nincs éppen, ilyent tudnék venni helyettük.
AndyA
Nekem olyan van, nekem tökéletesen megfelel.
Úgy tudom, hogy jó minőség a TEXTAR.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3224 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 14:24:06 »
Idézetet írta: joxer - 2013.04.18 csütörtök, 14:21:58
Nekem olyan van, nekem tökéletesen megfelel.
Úgy tudom, hogy jó minőség a TEXTAR.
Árban ugyanott van, mint a Brembo, az kétségtelen...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3225 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 15:15:12 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.04.18 csütörtök, 14:14:25
A Textar tárcsái MK3-ba előre mennyire jók? Brembo nincs éppen, ilyent tudnék venni helyettük.
AndyA
A Brembo tárcsák már egy hét után rozsdásak volt. A perem, meg az agyrész is.
A Textarok még most is tartják magukat, pedig kint áll az autóm. Bánom, hogy előre is nem Textart vettem.
A fékhatással egyébként semmi bajom sincs.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3226 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 15:27:37 »
Idézetet írta: ultio - 2013.04.18 csütörtök, 15:15:12
A Brembo tárcsák már egy hét után rozsdásak volt. A perem, meg az agyrész is.
A Textarok még most is tartják magukat, pedig kint áll az autóm. Bánom, hogy előre is nem Textart vettem.
A fékhatással egyébként semmi bajom sincs.
Én a Brembonak körbekentem az élét meg az agyrészt fekete Hammerite-tal.
De így is rozsdál. Viszont ez mutatja, hogy magas széntartalmú anyag, ami féktárcsának való.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3227 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 15:38:46 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.04.18 csütörtök, 15:27:37
Én a Brembonak körbekentem az élét meg az agyrészt fekete Hammerite-tal.
De így is rozsdál. Viszont ez mutatja, hogy magas széntartalmú anyag, ami féktárcsának való.
AndyA
Nekem a Delphi tárcsáim már 2-3 nap múlva rozsdáltak. Ezek szerint, akkor jó anyagból van.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3228 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 15:45:55 »
Minden féktárcsa gyorsan elkezd rozsdásodni, kivéve azt a részét, ami esetleg felületkezelve, vagy festve van (vagy ahol a le nem mosott rozsdásodásgátló olaj nem égett még le róla). Ezen kár aggódni szerintem.
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3229 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 20:30:02 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.04.18 csütörtök, 15:45:55
Minden féktárcsa gyorsan elkezd rozsdásodni, kivéve azt a részét, ami esetleg felületkezelve, vagy festve van (vagy ahol a le nem mosott rozsdásodásgátló olaj nem égett még le róla). Ezen kár aggódni szerintem.
Nem is az aggódás miatt, hanem mert szerintem iszonyatosan ronda. Figyelgetni szoktam az autókat és sokszor tizenmillás Audiknál, BMW-knél is előfordul. Sőt azt figyeltem meg, hogy a régebbi Lexusoknál nagyon rozsdásodnak a tárcsák peremei és agyrészei.
Nekem mindig szemet szúr.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3230 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 20:45:55 »
Idézetet írta: ultio - 2013.04.18 csütörtök, 20:30:02
Nem is az aggódás miatt, hanem mert szerintem iszonyatosan ronda. Figyelgetni szoktam az autókat és sokszor tizenmillás Audiknál, BMW-knél is előfordul. Sőt azt figyeltem meg, hogy a régebbi Lexusoknál nagyon rozsdásodnak a tárcsák peremei és agyrészei.
Nekem mindig szemet szúr.
Vegyél akkor ATE Powerdiscet, vagy Brembo Max tárcsákat (bár talán ebből nincs mk3-hoz), Zimmermannak is van felületkezelt tárcsája (meg biztos még jó pár gyártónak). Persze ezeknek elég borsos az ára, de sokkal kevésbé rozsdásodnak, mint a mezei tárcsák.
Naplózva
farika84
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 442
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3231 Dátum:
2013.04.19 péntek, 02:38:33 »
Sziasztok!
Kérdésem az lenne, hoyg bowden vagy nyereg hiba?
Behúzom a kéziféket a kis "fül" nem megy vissza helyére, csak egy kis kalapács erőteljes lendítésével.
Alámásztam és megcincáltam kézzel a bowdent hátrafele. Nekem úgy tűnt hogy könnyen mozog 1-2cm-t.
Vagy ettől függetlenül még lehet bowden? Féknyerget hogy tudom leelenőrizni?
THX!
Naplózva
2003' Mondeo Trend MK3 2.0 TDCI Facelift 115LE
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3232 Dátum:
2013.04.19 péntek, 06:34:37 »
Idézetet írta: farika84 - 2013.04.19 péntek, 02:38:33
Sziasztok!
Kérdésem az lenne, hoyg bowden vagy nyereg hiba?
Behúzom a kéziféket a kis "fül" nem megy vissza helyére, csak egy kis kalapács erőteljes lendítésével.
Alámásztam és megcincáltam kézzel a bowdent hátrafele. Nekem úgy tűnt hogy könnyen mozog 1-2cm-t.
Vagy ettől függetlenül még lehet bowden? Féknyerget hogy tudom leelenőrizni?
THX!
Inkább a nyereg lesz...
Vedd le róla a bovdent és kézzel mozgasd meg azt a kis "fület", ha könnyen tudod mozgatni akkor jó.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3233 Dátum:
2013.04.19 péntek, 07:18:44 »
Idézetet írta: Zoleex - 2013.04.19 péntek, 06:34:37
Inkább a nyereg lesz...
Vedd le róla a bovdent és kézzel mozgasd meg azt a kis "fület", ha könnyen tudod mozgatni akkor jó.
Ha meg nem, akkor WD40-et neki...
De bevett megoldás az is, hogy a fényerget lecsavarozva olyan pozícióba fordítod, hogy a kar felfelé álljon, és a tövébe betölteni egy kis fékfolyadékot egy éjszakára. Utána általában megint jó egy ideig.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3234 Dátum:
2013.04.19 péntek, 09:20:21 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.04.19 péntek, 07:18:44
Ha meg nem, akkor WD40-et neki...
De bevett megoldás az is, hogy a fényerget lecsavarozva olyan pozícióba fordítod, hogy a kar felfelé álljon, és a tövébe betölteni egy kis fékfolyadékot egy éjszakára. Utána általában megint jó egy ideig.
AndyA
És még egyszerűbb, ha le is veszi azt a mozgó kart a nyeregről, így lejön a gumitömítés is, és alaposan ki lehet takarítani.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3235 Dátum:
2013.04.19 péntek, 09:36:32 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2013.04.19 péntek, 09:20:21
És még egyszerűbb, ha le is veszi azt a mozgó kart a nyeregről, így lejön a gumitömítés is, és alaposan ki lehet takarítani.
Ezt én is megteszem előbb-utóbb.
Viszont jön a kérdés így, ha nem újíttatom fel a nyergeket, hanem csak a kis kart szedem le és pucolom ki azt a részt, akkor is rendbe jött volna a kézifék?
A gumitömítés alá, illetve a lyukba tettél pl. zsírt v. valami mást?
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3236 Dátum:
2013.04.19 péntek, 09:54:20 »
Idézetet írta: ultio - 2013.04.19 péntek, 09:36:32
Ezt én is megteszem előbb-utóbb.
Viszont jön a kérdés így, ha nem újíttatom fel a nyergeket, hanem csak a kis kart szedem le és pucolom ki azt a részt, akkor is rendbe jött volna a kézifék?
A gumitömítés alá, illetve a lyukba tettél pl. zsírt v. valami mást?
Valószínű rendbe jött volna, de rövidebb ideig lett volna jó. A felújítás nem volt hiábavaló, nekem 2 évig bírta. Kíváncsi leszek hogy ezzel a kitakarítással meddig lesz megint jó..
A lyukba nem, csak a gumitömítés alá szilikonzsírt, illetve a fém tengelyre amire rámegy a mozgó kar.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3237 Dátum:
2013.04.19 péntek, 10:18:00 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2013.04.19 péntek, 09:54:20
Valószínű rendbe jött volna, de rövidebb ideig lett volna jó. A felújítás nem volt hiábavaló, nekem 2 évig bírta. Kíváncsi leszek hogy ezzel a kitakarítással meddig lesz megint jó..
A lyukba nem, csak a gumitömítés alá szilikonzsírt, illetve a fém tengelyre amire rámegy a mozgó kar.
Nálam érdekes ez az egész felújítás, mert a kis karnál lévő gumitömítés szép állapotban van, ránézésre az nincs beragadva, szerintem kosz se lesz alatta, de természetesen leszedés után látom majd.
Viszont az egész nyereg nagyon csúnyán rozsdás, még a dugattyú is, már amit látok belőle.
De igazából nincs gond a kézifékkel, nem fogja meg az autót érezhetően.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3238 Dátum:
2013.04.19 péntek, 10:24:49 »
Idézetet írta: ultio - 2013.04.19 péntek, 10:18:00
Nálam érdekes ez az egész felújítás, mert a kis karnál lévő gumitömítés szép állapotban van, ránézésre az nincs beragadva, szerintem kosz se lesz alatta, de természetesen leszedés után látom majd.
Viszont az egész nyereg nagyon csúnyán rozsdás, még a dugattyú is, már amit látok belőle.
De igazából nincs gond a kézifékkel, nem fogja meg az autót érezhetően.
Szemre az enyém is szép volt, de a tömítés alatt már elég dzsuvás volt az a tengely, és nem tudott rendesen forogni rajta a kar.
Visszaáll alaphelyzetbe, mikor kiengeded a kéziféket? ha igen, akkor nincs gond.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3239 Dátum:
2013.04.19 péntek, 10:59:39 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2013.04.19 péntek, 10:24:49
Szemre az enyém is szép volt, de a tömítés alatt már elég dzsuvás volt az a tengely, és nem tudott rendesen forogni rajta a kar.
Visszaáll alaphelyzetbe, mikor kiengeded a kéziféket? ha igen, akkor nincs gond.
Szépen visszaáll. De megpróbáltam megforgatni a tárcsát és nehezen ment. Gondoltam túl nehezen és hátrafeszítettem a kis kart. Se érzésre, se szemre nem ment hátrébb, a tárcsa mégis könnyebben forgott. Kerékforgatással ezt valszeg észre se veszem, mert ugye az nagyobb, könnyebben forgatom meg.
De az autót nem fogja meg, az biztos, mert próbálgatom.
Én arra gondolok, hogy a betétek szorulnak kicsit.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3240 Dátum:
2013.04.19 péntek, 11:12:30 »
Idézetet írta: ultio - 2013.04.19 péntek, 10:59:39
Én arra gondolok, hogy a betétek szorulnak kicsit.
Az meg valamilyen szinten normális is...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3241 Dátum:
2013.04.19 péntek, 11:17:39 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2013.04.19 péntek, 11:12:30
Az meg valamilyen szinten normális is...
Persze, lehet én reagálom túl az egészet, mert tudom, hogy a betétek rázkódásra mennek vissza teljesen és ugye álló helyzetben nincs rázkódás, viszont ha feszítem a kis kart valamivel hátrafelé, ez már elég lehet, hogy a betétek teljesen visszahúzódjanak.
Menet közben meg ugye egyértelmű, hogy rázkódik az autó és visszamennek a betétek.
Korábban már kérdeztem, nem emlékszem, te válaszoltál-e, behúzott kézifékkel áll az autód vagy nem. Itt hosszabb, több napos állásra gondolok, már ha van ilyen helyzet nálad.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3242 Dátum:
2013.04.19 péntek, 11:24:00 »
Idézetet írta: ultio - 2013.04.19 péntek, 11:17:39
Persze, lehet én reagálom túl az egészet, mert tudom, hogy a betétek rázkódásra mennek vissza teljesen és ugye álló helyzetben nincs rázkódás, viszont ha feszítem a kis kart valamivel hátrafelé, ez már elég lehet, hogy a betétek teljesen visszahúzódjanak.
Menet közben meg ugye egyértelmű, hogy rázkódik az autó és visszamennek a betétek.
Korábban már kérdeztem, nem emlékszem, te válaszoltál-e, behúzott kézifékkel áll az autód vagy nem. Itt hosszabb, több napos állásra gondolok, már ha van ilyen helyzet nálad.
Ha olyankor visszamennek a betétek, akkor egy tisztítás nem fog ártani neki.
Általában több napos állásnál is behúzom a kéziféket.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3243 Dátum:
2013.04.19 péntek, 11:53:54 »
Idézetet írta: mike1 - 2013.04.19 péntek, 11:51:19
Sziasztok,
Keresnék kézifék munkahengereket (asszem ez a neve)...mert megszorultak és cserélni kéne...(így no kézifék)...kitől hogyan, mennyi?
Kellene még az első lökösben levő fényszoró mosó mechanika takaró is, mert ma reggelre valaki úgy döntött, hogy az egyik kell neki
Kék színben lenne a legszerencsésebb!
köszi előre is!
Miki
Keres-kínál topic?
Naplózva
Iqtamas
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3244 Dátum:
2013.04.19 péntek, 13:34:19 »
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy: mi a tapasztalat hogy mikor kell tárcsát cserélni a kocsin?
Merthogy néztem itt a wikin és ott 1 mm esetén már tárcsa cserét ír a leírás. A múlt héten voltam egy ford szervízbe ott átvizsgáltattam a kocsit hogy vizsga előtt kell e valamit cserélni a gépsárkánon. A válasz az volt hogy csak betétet cseréljek elől és hátul is. Az első tárcsáim kopása mérésem szerint/tolómérővel/ 2 mm.
Szerintetek cserés vagy hagyatkozzak a szervízre?
Naplózva
2005.05.27. MK3 Turiner 2.2 TDCI 155 le Ghia Executive
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3245 Dátum:
2013.04.19 péntek, 16:25:21 »
Idézetet írta: Iqtamas - 2013.04.19 péntek, 13:34:19
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy: mi a tapasztalat hogy mikor kell tárcsát cserélni a kocsin?
Merthogy néztem itt a wikin és ott 1 mm esetén már tárcsa cserét ír a leírás. A múlt héten voltam egy ford szervízbe ott átvizsgáltattam a kocsit hogy vizsga előtt kell e valamit cserélni a gépsárkánon. A válasz az volt hogy csak betétet cseréljek elől és hátul is. Az első tárcsáim kopása mérésem szerint/tolómérővel/ 2 mm.
Szerintetek cserés vagy hagyatkozzak a szervízre?
Van a tárcsának egy minimális vastagsága, ami alatt kukaérett. Valamikor (kb 2 hónapja) GSR beírta ide a méreteket, olvass vissza. Én is úgy tudom, hogy 1 mm környéki vállasodásnál vagy szabályozás vagy csere.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3246 Dátum:
2013.04.19 péntek, 18:08:55 »
Idézetet írta: Iqtamas - 2013.04.19 péntek, 13:34:19
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy: mi a tapasztalat hogy mikor kell tárcsát cserélni a kocsin?
Merthogy néztem itt a wikin és ott 1 mm esetén már tárcsa cserét ír a leírás. A múlt héten voltam egy ford szervízbe ott átvizsgáltattam a kocsit hogy vizsga előtt kell e valamit cserélni a gépsárkánon. A válasz az volt hogy csak betétet cseréljek elől és hátul is. Az első tárcsáim kopása mérésem szerint/tolómérővel/ 2 mm.
Szerintetek cserés vagy hagyatkozzak a szervízre?
a 24mmes tárcsa 22ig jó......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3247 Dátum:
2013.04.19 péntek, 18:36:28 »
Idézetet írta: Iqtamas - 2013.04.19 péntek, 13:34:19
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy: mi a tapasztalat hogy mikor kell tárcsát cserélni a kocsin?
Merthogy néztem itt a wikin és ott 1 mm esetén már tárcsa cserét ír a leírás. A múlt héten voltam egy ford szervízbe ott átvizsgáltattam a kocsit hogy vizsga előtt kell e valamit cserélni a gépsárkánon. A válasz az volt hogy csak betétet cseréljek elől és hátul is. Az első tárcsáim kopása mérésem szerint/tolómérővel/ 2 mm.
Szerintetek cserés vagy hagyatkozzak a szervízre?
24 mm gyárilag, ha 22 mm-re kopott (vagy kevesebbre), akkor csere.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Iqtamas
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3248 Dátum:
2013.04.20 szombat, 04:32:01 »
Köszönöm a segítséget!
Naplózva
2005.05.27. MK3 Turiner 2.2 TDCI 155 le Ghia Executive
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3249 Dátum:
2013.04.24 szerda, 22:05:05 »
Hátha valakit érdekel - az ár elég barátságosnak tűnik.
320 mm-es Focus II ST féknyergek:
http://www.fordbay.co.uk/topic/741-asbo-brakes/
Ha szükséges, a kifizetésben és postázásban is tudok segíteni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak:
1
...
58
59
60
61
62
63
64
[
65
]
66
67
68
69
70
71
72
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ