Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:16:45
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
64
65
66
67
68
69
70
[
71
]
72
73
74
75
76
77
78
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3068722 alkalommal)
0 Felhasználó és 86 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3500 Dátum:
2013.05.11 szombat, 22:14:13 »
Idézetet írta: joxer - 2013.05.11 szombat, 19:01:04
Kiskanál mihez kellett? Ettél is közben?
Adagolni a festéket és az edzőt 3:1 arányban.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3501 Dátum:
2013.05.11 szombat, 22:15:26 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.05.11 szombat, 20:10:49
makettfestékkel festetted?
Nem. Kétkomponensű féknyeregfestékkel, 300 fokig hőálló stb.
AndyA
«
Utoljára szerkesztve: 2013.05.11 szombat, 22:19:14 írta AndyA
»
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3502 Dátum:
2013.05.11 szombat, 22:16:42 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.11 szombat, 20:31:30
Hogy én ezt mennyire feleslegesnek és szintén haszontalannak tartom.....
Persze, ilyenkor szép. Aztán a fékportól rondább lesz, mintha nem lenne lefestve és úgy poros.
Azért festettem én feketére. Azon nem látszik a kosz, de legalább nem is rozsdál alatta.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3503 Dátum:
2013.05.11 szombat, 22:17:02 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.05.11 szombat, 22:15:26
... 300 fokig hőááló ....
AndyA
Tesztelted?
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3504 Dátum:
2013.05.11 szombat, 22:18:45 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.11 szombat, 21:03:36
...és ugye semmi haszna, előnye, értelme, szerepe
mondanál pár dolgot ami hasznos, van értelme, szerepe? mert csak azt látom, h neked semmi se tetszik ami másnak igen
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3505 Dátum:
2013.05.11 szombat, 22:19:36 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.05.11 szombat, 22:17:02
Tesztelted?
Még nem raktam a tábortűzbe a féknyergeket...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3506 Dátum:
2013.05.11 szombat, 22:24:15 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.05.11 szombat, 22:11:16
5,5 évig dolgoztam ilyen területen, általában, nem egy konkrét kereskedésnek, így éppenséggel még összehasonlítási alapom is van.
Igen, van ilyen kereskedés is. De attól még amit írtam, fenntartom - egyszerűsített magyarázat, és csak .hu érvényes, de ez van. Még az is lehet, hogy Fordon kívül nem ez a helyzet, de azt nem tudom, olyat keveset ismerek.
AndyA
és annyira okos a 90%a, h ha beviszed hozzájuk az eladni való kocsidat átvizsgálásra, lefikázzák a saját márkájukat hiába jó a kocsi. Ahelyett, h azt mondanák meg lehet venni, de jöjjenek vissza, mert ezt meg ezt ki kell cserélni és minden jó. Menjenek csak csődbe nyugodtan.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3507 Dátum:
2013.05.11 szombat, 22:30:18 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.05.11 szombat, 22:18:45
mondanál pár dolgot ami hasznos, van értelme, szerepe? mert csak azt látom, h neked semmi se tetszik ami másnak igen
Ez máris más megközelítés, hogy "tetszik".
Azt hittem, hogy a gyakorlati haszna fontosabb, előre valóbb valaminek....de ha csak azt nézzük, hogy tetszik vs. nem tetszik....úgy persze, szép.
De ez már majdnem a "nem tudom már, hogy mire költsem a pénzem" kategória.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3508 Dátum:
2013.05.11 szombat, 22:31:34 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.11 szombat, 22:30:18
Ez máris más megközelítés, hogy "tetszik".
Azt hittem, hogy a gyakorlati haszna fontosabb, előre valóbb valaminek....de ha csak azt nézzük, hogy tetszik vs. nem tetszik....úgy persze, szép.
De ez már majdnem a "nem tudom már, hogy mire költsem a pénzem" kategória.
Nem olvastad az előzményeket, miből lett a festék véve! Keress vissza! Gőztisztító vs hamerrite.....
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3509 Dátum:
2013.05.11 szombat, 22:32:43 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.05.11 szombat, 22:11:16
5,5 évig dolgoztam ilyen területen, általában, nem egy konkrét kereskedésnek, így éppenséggel még összehasonlítási alapom is van.
Igen, van ilyen kereskedés is. De attól még amit írtam, fenntartom - egyszerűsített magyarázat, és csak .hu érvényes, de ez van. Még az is lehet, hogy Fordon kívül nem ez a helyzet, de azt nem tudom, olyat keveset ismerek.
AndyA
Nagyon sok területen, nagyon sok minden nem úgy működik .hu-n, mint máshol....ahol normálisan.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3510 Dátum:
2013.05.11 szombat, 22:35:09 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.05.11 szombat, 22:31:34
Nem olvastad az előzményeket, miből lett a festék véve! Keress vissza! Gőztisztító vs hamerrite.....
akkor meg sok időd van, na.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3511 Dátum:
2013.05.11 szombat, 22:55:00 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.11 szombat, 22:30:18
De ez már majdnem a "nem tudom már, hogy mire költsem a pénzem" kategória.
van aki elissza, elkávézza, elcigizi, kártyázik, motort vesz+hozzá ruhát stb. van aki meg kocsira költ. nem bonyolult ez.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3512 Dátum:
2013.05.11 szombat, 23:01:16 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.05.11 szombat, 22:55:00
van aki elissza, elkávézza, elcigizi, kártyázik, motort vesz+hozzá ruhát stb. van aki meg kocsira költ. nem bonyolult ez.
Nem egészen azonos kategória.
Amiket felsorolsz, azok élvezeti cikkek.....abban mi az élvezet, ha festékes a féknyereg?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3513 Dátum:
2013.05.11 szombat, 23:09:44 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.05.11 szombat, 21:45:23
Ja és a kavics és a kroki közé egy bakelit táblát szoktam rakni.
Bazz milyen faluban laksz ahol csak múrva van? nincs egy nyamvadt betonplatz? mennyi idő alatt matekoztad össze?
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3514 Dátum:
2013.05.11 szombat, 23:39:47 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.11 szombat, 23:09:44
Bazz milyen faluban laksz ahol csak múrva van? nincs egy nyamvadt betonplatz? mennyi idő alatt matekoztad össze?
Viszont ezen nem áll meg a víz ha esik az eső, vagy ha mosom az autót!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3515 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 10:46:54 »
Idézetet írta: joxer - 2013.05.11 szombat, 16:04:49
Na kicseréltem ma az első fékbetéteket. A csúszkának valóban 19-es kulcs kell, viszont a féknyeregcsavar 12-es, ellentétben a már több helyen leírt 13-as kulccsal. No sebaj, volt 12-es kulcs is kéznél, ezzel nem volt gond. Írtam már tegnap, hogy csörög valami a jobb első féknél. Hát kiderült a bibi. Az egyik betét feszítő rugója adta meg magát, és ezért volt a csörgés. A régi betét Mintex volt. Most új betéttel nincs csörgés. Viszont az egyik féknyeregcsavar annyira makacs volt, hogy nem akarta magát megadni. Lesarkaltam rendesen a 12-es kulccsal. Pici csőfogóval tudtam csak megindítani a csavart miután WD40-et is küldtem rá. Kicsit megjárattam a gépet és erőteljeseket fékezgettem az autóval. Az normális, hogy a hátsó felni közepe kézmeleg, az első felnik közepe meg süt? Ez csak a fékpróba eredménye?
Én csak annyit akarok javasolni, hogy aki fékjavításhoz fog az ha lehet csillagkulcsot használjon, mert én a villással lesarkaltam a csavar fejét. Hátha csillagkulccsal kevésbé hajlamos a csavar feje engedni.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3516 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 11:01:48 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.11 szombat, 19:41:56
Hát érdekes ez a fék téma....énis cserélni akarok tárcsákat és betéteket és nyilván énis informálodtam mit érdemes venni...ez kb 3 megyében autószerelőket jelent, és az összes nagyobb kereskedőt...
Hát jelenleg már csak DELPHI és TRW között vacilálok...DELPHI lett téve az opelembe és abszolút megvagyok elégedve vele, totál olyan mint a gyári ami eddig volt..de semmivel nem rosszabb...
Gariról csak annyit hogy kereskedők kb annyit mondtak hogy ha sz@r akkor mi van....nem tudják,passz,stb...
Nekem Delphi tárcsa van fenn, voltak már nagyobb fékezéseim is és még mindíg nem ütnek. Szóval én meg vagyok vele elégedve.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3517 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 11:10:31 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.05.13 hétfő, 11:01:48
Nekem Delphi tárcsa van fenn, voltak már nagyobb fékezéseim is és még mindíg nem ütnek. Szóval én meg vagyok vele elégedve.
Nekem a Bremboval sincs bajom, pedig az autópályán beleszaladtam már egy-két rendesenn fékezésbe.
AndyA
P.s.: A mindig az mindig rövid "i"! Merthogy mind + ig.
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3518 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 11:12:48 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.05.13 hétfő, 11:10:31
Nekem a Bremboval sincs bajom, pedig az autópályán beleszaladtam már egy-két rendesenn fékezésbe.
AndyA
P.s.: A mindig az mindig rövid "i"! Merthogy mind + ig.
A rendesen meg egy "n"
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3519 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 11:46:44 »
Idézetet írta: joxer - 2013.05.13 hétfő, 10:46:54
Én csak annyit akarok javasolni, hogy aki fékjavításhoz fog az ha lehet csillagkulcsot használjon, mert én a villással lesarkaltam a csavar fejét. Hátha csillagkulccsal kevésbé hajlamos a csavar feje engedni.
Még csak nem is az a a legjobb. A dugókulcsok nem a sarkoknál fogják meg a csavar fejét, mert a lapjaik ki vannak ívesítve (pl
itt
látszik), hanem beljebb, és ezzel sokkal több anyagnak kell elfolynia, hogy el tudjon forogni rajta.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3520 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 12:34:28 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.05.13 hétfő, 11:12:48
A rendesen meg egy "n"
Az két "b" betű akart lenni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3521 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 22:54:14 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.05.13 hétfő, 11:01:48
Nekem Delphi tárcsa van fenn, voltak már nagyobb fékezéseim is és még mindíg nem ütnek. Szóval én meg vagyok vele elégedve.
Na király...Delphi mellett döntöttem végül énis...
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3522 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 23:34:07 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.05.13 hétfő, 11:10:31
Nekem a Bremboval sincs bajom, pedig az autópályán beleszaladtam már egy-két rendesenn fékezésbe.
AndyA
P.s.: A mindig az mindig rövid "i"! Merthogy mind + ig.
Sima tele tárcsa?
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3523 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 23:50:48 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.05.13 hétfő, 23:34:07
Sima tele tárcsa?
Ugyan...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3524 Dátum:
2013.05.13 hétfő, 23:55:54 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.05.13 hétfő, 23:50:48
Ugyan...
AndyA
Na ugye, gondoltam....
azért az már más kat.....
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3525 Dátum:
2013.05.14 kedd, 10:49:03 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.13 hétfő, 22:54:14
Na király...Delphi mellett döntöttem végül énis...
A tárcsák Delphik, de a betétek valam Streamline vagy mi. Kicsivel puhább, mint a többi betét. Azért is döntöttem a Delphi mellett, mert nem volt veszélyes az ára sem.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3526 Dátum:
2013.05.14 kedd, 11:39:43 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.05.13 hétfő, 23:55:54
Na ugye, gondoltam....
azért az már más kat.....
Normál esetben mindegy, a fékbetét számít igazán. Szélsőséges helyzetben számíthat kicsit, hogy fúrt a tárcsa - de úgy ritkán autózom.
Viszont jól néz ki!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3527 Dátum:
2013.05.14 kedd, 12:09:02 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.05.14 kedd, 11:39:43
Normál esetben mindegy, a fékbetét számít igazán. Szélsőséges helyzetben számíthat kicsit, hogy fúrt a tárcsa - de úgy ritkán autózom.
Viszont jól néz ki!
AndyA
Most szereltem be a bal első -volt- övedet.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3528 Dátum:
2013.05.14 kedd, 13:12:08 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.05.13 hétfő, 23:50:48
Ugyan...
AndyA
Hanem? Brembo nem is gyárt mondeohoz mart, fúrt tárcsát. Vagy igen?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3529 Dátum:
2013.05.14 kedd, 13:39:31 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2013.05.14 kedd, 13:12:08
Hanem? Brembo nem is gyárt mondeohoz mart, fúrt tárcsát. Vagy igen?
A Brembo nem gyárt, valóban.
De minden tárcsa úgy születik, hogy nincs benne luk, és utána csinálják bele.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3530 Dátum:
2013.05.14 kedd, 13:54:05 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.05.14 kedd, 13:39:31
A Brembo nem gyárt, valóban.
De minden tárcsa úgy születik, hogy nincs benne luk, és utána csinálják bele.
AndyA
A tárcsák szűzen születnek?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3531 Dátum:
2013.05.14 kedd, 14:09:19 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.14 kedd, 13:54:05
A tárcsák szűzen születnek?
Nem egészen. Itt nem felfúrni kell a meglévő lyukakat, hanem újat csinálni. Tudod, mint Tarzan. (...lenni erős, fúrni másik lyukat!)
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3532 Dátum:
2013.05.14 kedd, 14:19:46 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.05.14 kedd, 14:09:19
Nem egészen. Itt nem felfúrni kell a meglévő lyukakat, hanem újat csinálni. Tudod, mint Tarzan. (...lenni erős, fúrni másik lyukat!)
AndyA
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3533 Dátum:
2013.05.14 kedd, 15:04:00 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.05.14 kedd, 13:39:31
A Brembo nem gyárt, valóban.
De minden tárcsa úgy születik, hogy nincs benne luk, és utána csinálják bele.
AndyA
Azaz te fúrogatod ki...?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3534 Dátum:
2013.05.14 kedd, 15:10:31 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2013.05.14 kedd, 15:04:00
Azaz te fúrogatod ki...?
Persze.
Miért, szerinted mások máshol hogyan csinálják?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3535 Dátum:
2013.05.14 kedd, 15:12:28 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.05.14 kedd, 15:10:31
Persze.
Miért, szerinted mások máshol hogyan csinálják?
AndyA
Azért én úgy gondolom a gyárban jobban tudják hogy hova kell fúrkálni a lukakat hogy ne gyengüljön el a tárcsa. Lehet nem így van, és nem lesz vele bajod soha. Úgy legyen.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3536 Dátum:
2013.05.14 kedd, 17:28:28 »
Tisztelt Fórumtársak!
A féktárcsák utolagos fúrattal való ellátásához, fűznék néhány gondolatot. Én nem furkálnám és nem fúratom a féktárcsáimat. A fáktárcsa öntése egy preciziós öntési folyamatot igényel, ahol a tervezés és a speciális öntés ellenére, kialakulhatnak feszültség gócok. A tárcsa utólagos fúrása vagy marása, megváltoztatja a tárcsa fékezés közbeni hőtérképét, és szerencsétlen esetben mechanikai sérüléshez vezethet. A másik a centirozás és a központosság kérdése. Ha már fúrunk, minden képp megfelelő gépen kell ezt eszközölni. Pl eszterga, de inkább maró gépen, ahol a körosztás és annak megfelelő méretezése, a fúratok elhelyzése a tárcsa fékező felületén, lét fontosságú. Ha ilyen speciális tárcsára vágyom, megveszem a gyárilag kialakitott fúrt, mart tárcsát, aminek a biztonságos működését a gyártó cég szavatolja. Nem feltétlen kell velem egyet érteni, és nem biztos, hogy igazam van.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.05.15 szerda, 06:02:42 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3537 Dátum:
2013.05.14 kedd, 17:52:51 »
Idézetet írta: László - 2013.05.14 kedd, 17:28:28
Tisztelt Fórumtársak!
A féktárcsák utolagos fúrattal való ellátásához, fűznék néhány gondolatot. Én nem furkálnám és nem fúratom a féktárcsáimat. A fáktárcsa öntése egy preciziós öntési folyamatot igényel, ahol a tervezés és a speciális öntés ellenére, kialakulhatnak feszültség gócok. A tárcs utólagos fúrása vagy marása, megváltoztatja a tárcsa fékezés közbeni hőtérképét, és szerencsétlen esetben mechanikai sérüléshez vezethet. A másik a centirozás és a központosság kérdése. Ha már fúrunk, minden képp megfelelő gépen kell ezt eszközölni. Pl eszterga, de inkább maró gépen, ahol a körosztás és annak megfelelő méretezése, a fúratok elhelyzése a tárcsa fékező felületén, lét fontosságú. Ha ilyen speciális tárcsára vágyom, megveszem a gyárilag kialakitott fúrt, mart tárcsát, aminek a biztonságos működését a gyártó cég szavatolja. Nem feltétlen kell velem egyet érteni, és nem biztos, hogy igazam van.
Tisztelettel László!
Mondjuk a gyárilag fúrt tárcsák is szeretnek komoly kínzás után a lyukaknál elrepedni (mivel azokat sem ilyenre öntik), de a kinézet miatt nagyon szeretik a gyártók (és a vásárlók).
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3538 Dátum:
2013.05.14 kedd, 18:12:04 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.05.14 kedd, 17:52:51
Mondjuk a gyárilag fúrt tárcsák is szeretnek komoly kínzás után a lyukaknál elrepedni (mivel azokat sem ilyenre öntik), de a kinézet miatt nagyon szeretik a gyártók (és a vásárlók).
Persze, nem lyukasra öntik. Nem is lehetne.
De!
Öntés/marás után fúrják ki és utána kezelik a tárcsát.
Kezelt tárcsát már nem fúrkálunk.........
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3539 Dátum:
2013.05.15 szerda, 06:15:47 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.14 kedd, 18:12:04
Persze, nem lyukasra öntik. Nem is lehetne.
De!
Öntés/marás után fúrják ki és utána kezelik a tárcsát.
Kezelt tárcsát már nem fúrkálunk.........
Tisztelt Fórumtárs!
Én is úgy értettem, hogy egy kész, kezelt, tárcsát már nem furkálunk! Baleset veszélyes.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
sendrew
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2332
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3540 Dátum:
2013.05.15 szerda, 11:40:16 »
Sziasztok!
Gondolom, ha lenne időm most visszaolvasni, akkor találnék infót arról, hogy milyen fékbetéteket érdemes venni, de nincsen...
Azt láttam a cromax oldalán, hogy különböznek az elsők és a hátsók?
Mit érdemes venni, ami ár/érték arányban megfelelő? Nem kellenek nekem versenyfékek, azért azt hozzáteszem
Előre is köszi Uraim!
Naplózva
2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6 101LE
EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE LPG
2007. Ford Fiesta 1.25 75LE
Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3541 Dátum:
2013.05.15 szerda, 19:56:43 »
Idézetet írta: sendrew - 2013.05.15 szerda, 11:40:16
Sziasztok!
Gondolom, ha lenne időm most visszaolvasni, akkor találnék infót arról, hogy milyen fékbetéteket érdemes venni, de nincsen...
Azt láttam a cromax oldalán, hogy különböznek az elsők és a hátsók?
Mit érdemes venni, ami ár/érték arányban megfelelő? Nem kellenek nekem versenyfékek, azért azt hozzáteszem
Előre is köszi Uraim!
Az elsők és a hátsók valóban különböznek, szerintem olyat vegyél amelyik tengelyre kell.
Viccet félretéve, sok kiváló márka van, de szerintem ár/érték arányban a Ferodo Premier elég jó, nekem az van, és meg vagyok vele elégedve.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3542 Dátum:
2013.05.15 szerda, 22:37:17 »
Idézetet írta: sendrew - 2013.05.15 szerda, 11:40:16
Sziasztok!
Gondolom, ha lenne időm most visszaolvasni, akkor találnék infót arról, hogy milyen fékbetéteket érdemes venni, de nincsen...
Azt láttam a cromax oldalán, hogy különböznek az elsők és a hátsók?
Mit érdemes venni, ami ár/érték arányban megfelelő? Nem kellenek nekem versenyfékek, azért azt hozzáteszem
Előre is köszi Uraim!
Ha most vennék, akkor a TRW-t próbálnám ki. nekem Ferodo Thermo nemtommik vannak, de nem teccenek..
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
jaszkari
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3543 Dátum:
2013.05.17 péntek, 12:10:31 »
Miről ismerszik meg a facelift utáni (kombi) hátsó fék? Fent van rajta az a csavar (alább)? A betéteken van rögzítő lemez rutó bigyó?
«
Utoljára szerkesztve: 2013.05.17 péntek, 12:13:21 írta jaszkari
»
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3544 Dátum:
2013.05.17 péntek, 12:27:02 »
Idézetet írta: jaszkari - 2013.05.17 péntek, 12:10:31
Miről ismerszik meg a facelift utáni (kombi) hátsó fék? Fent van rajta az a csavar (alább)? A betéteken van rögzítő lemez rutó bigyó?
http://kepfeltoltes.hu/130517/P0348531_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nem faceliftnél, hanem 2004.09-2004.10-nél volt a váltás.
De amúgy igen, az a csavar nincs az újabb, nem berohadós fajtán, illetve az újabb betéteken nincsenek kis lemez rugó valamik.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3545 Dátum:
2013.05.17 péntek, 14:19:32 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.05.15 szerda, 22:37:17
Ha most vennék, akkor a TRW-t próbálnám ki. nekem Ferodo Thermo nemtommik vannak, de nem teccenek..
Mi nem tetszik benne?
Lassan nekem is aktuális lesz a csere. kb 65-70K km van a brembo tárcsákban és textar betétekben, de a tárcsa mindjárt kuka lesz, a betét meg tök jó
Jól fog, nem üt, nem ráz, de ezek szerint kemény ez a betét a tárcsához, úgyhogy nemsokára jobb kézzel bal váll felett elhagyják az autót, és jó lenne valami olyan tárcsát találni, ami legalább 2 betétet kibír.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3546 Dátum:
2013.05.17 péntek, 14:48:13 »
Idézetet írta: Mad-V - 2013.05.17 péntek, 14:19:32
Mi nem tetszik benne?
Lassan nekem is aktuális lesz a csere. kb 65-70K km van a brembo tárcsákban és textar betétekben, de a tárcsa mindjárt kuka lesz, a betét meg tök jó
Jól fog, nem üt, nem ráz, de ezek szerint kemény ez a betét a tárcsához, úgyhogy nemsokára jobb kézzel bal váll felett elhagyják az autót, és jó lenne valami olyan tárcsát találni, ami legalább 2 betétet kibír.
a fekhatas. Meg h esős időben megszarabb. Este leírom puben mert itt majd megkarnak győzni h ez így jó stb.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3547 Dátum:
2013.05.19 vasárnap, 08:57:57 »
Idézetet írta: Mad-V - 2013.05.17 péntek, 14:19:32
Mi nem tetszik benne?
Lassan nekem is aktuális lesz a csere. kb 65-70K km van a brembo tárcsákban és textar betétekben, de a tárcsa mindjárt kuka lesz, a betét meg tök jó
Jól fog, nem üt, nem ráz, de ezek szerint kemény ez a betét a tárcsához, úgyhogy nemsokára jobb kézzel bal váll felett elhagyják az autót, és jó lenne valami olyan tárcsát találni, ami legalább 2 betétet kibír.
Tisztelt Fórumtárs!
Nagy valószinűséggel a fékbetéted kemény a tárcsa anyagához. A gyakorlat azt mutatja. A megfelelő szetteknél használattól függően, a tárcsa 120-150 ezer km ig használható és ez idő alatt, két garnitúra fékpofa csere esedékes. Ez a gyakorlat nálam is beigazolódott.
Tisztelettel Lásztló!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.05.19 vasárnap, 08:59:52 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3548 Dátum:
2013.05.20 hétfő, 12:09:00 »
Idézetet írta: László - 2013.05.19 vasárnap, 08:57:57
Tisztelt Fórumtárs!
Nagy valószinűséggel a fékbetéted kemény a tárcsa anyagához. A gyakorlat azt mutatja. A megfelelő szetteknél használattól függően, a tárcsa 120-150 ezer km ig használható és ez idő alatt, két garnitúra fékpofa csere esedékes. Ez a gyakorlat nálam is beigazolódott.
Tisztelettel Lásztló!
Így van, így kellene lennie, de a fenti okokból sajnos ez most megy majd a kukába
Naplózva
norberto31
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3549 Dátum:
2013.05.22 szerda, 18:58:27 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.05.17 péntek, 12:27:02
Nem faceliftnél, hanem 2004.09-2004.10-nél volt a váltás.
De amúgy igen, az a csavar nincs az újabb, nem berohadós fajtán, illetve az újabb betéteken nincsenek kis lemez rugó valamik.
Sziasztok,namost az a kérdésem (mivel én is a kézifék berohadós időszakomat élem
) hogy ha ki akarom cserélni a nem berohadós fajtára akkor annak a felfogató konzoljának a csavarosztása megeggyezik e a berohadós fajtájéval huhhh
tehát gond nélkül át lehet e cserélni? Mert most van ugyan egy nem berohadós féknyergem amit nem lehet feltenni a berohadós helyére. Ugye érthető volt
?
Naplózva
2004-es 2.0TDCI Ghia Kombi Aut.
Oldalak:
1
...
64
65
66
67
68
69
70
[
71
]
72
73
74
75
76
77
78
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ