Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:29:07
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
73
74
75
76
77
78
79
[
80
]
81
82
83
84
85
86
87
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3072276 alkalommal)
0 Felhasználó és 145 vendég van a témában
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3950 Dátum:
2013.10.08 kedd, 20:09:55 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.10.08 kedd, 19:45:33
Az asszem valami vészfékasszisztens vagy mi pék.
az BAS.
A fekeroelosztó pedig EBD.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3951 Dátum:
2013.10.08 kedd, 20:18:04 »
Idézetet írta: coboy - 2013.10.08 kedd, 20:09:55
az BAS.
A fekeroelosztó pedig EBD.
Talkfordon van egy picike topik, ahol EBA-t írnak:
http://www.talkford.com/topic/47756-eba-and-esp/
Illetve wikin is hivatkoznak rá EBA-ként:
http://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_brake_assist
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3952 Dátum:
2013.10.08 kedd, 20:33:28 »
Idézetet írta: coboy - 2013.10.08 kedd, 17:14:02
az EBA micsoda?
ilyen is van a kocsiba vagy valami elirás.
Vészfék asszisztens. (Emergency Brake Assist) Fordéknál így hívják.
Elvileg minden mk3-ban van ilyen.
Nézd meg a fékszervón....nekem arra van ráírva.
Benne van a kezelési könyvben....132.oldal
«
Utoljára szerkesztve: 2013.10.08 kedd, 20:40:43 írta Zoleex
»
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3953 Dátum:
2013.10.08 kedd, 21:07:27 »
Idézetet írta: Zoleex - 2013.10.08 kedd, 20:33:28
Vészfék asszisztens. (Emergency Brake Assist) Fordéknál így hívják.
Elvileg minden mk3-ban van ilyen.
Nézd meg a fékszervón....nekem arra van ráírva.
Benne van a kezelési könyvben....132.oldal
Nincs minden mk3-ban.
Nekem pl. nincs benne (nem is hiányzik), de van ESP-m. Furcsa ez.......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3954 Dátum:
2013.10.08 kedd, 22:53:48 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.08 kedd, 21:07:27
Nincs minden mk3-ban.
Nekem pl. nincs benne (nem is hiányzik), de van ESP-m. Furcsa ez.......
Detto.
Naplózva
Feco66
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3955 Dátum:
2013.10.09 szerda, 12:48:45 »
Olyanba kellene a segitség.
Ha facelift utáni féknyerget teszek fel a kocsira, akkor kell új fékbetét és féktárcsa?
Vagy áttudom tenni a "régit" ami most van fenn?
Naplózva
2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3956 Dátum:
2013.10.09 szerda, 12:56:57 »
Idézetet írta: Feco66 - 2013.10.09 szerda, 12:48:45
Olyanba kellene a segitség.
Ha facelift utáni féknyerget teszek fel a kocsira, akkor kell új fékbetét és féktárcsa?
Vagy áttudom tenni a "régit" ami most van fenn?
betétből kell másik, tárcsa ugyan az
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3957 Dátum:
2013.10.09 szerda, 12:59:00 »
Idézetet írta: Feco66 - 2013.10.09 szerda, 12:48:45
Olyanba kellene a segitség.
Ha facelift utáni féknyerget teszek fel a kocsira, akkor kell új fékbetét és féktárcsa?
Vagy áttudom tenni a "régit" ami most van fenn?
Csak fékbetét.
(feltételezve, hogy a féknyergeket nem bontották szét és egyben vannak)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Feco66
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3958 Dátum:
2013.10.09 szerda, 13:47:46 »
köszönöm
Naplózva
2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3959 Dátum:
2013.10.15 kedd, 16:55:46 »
Sziasztok,
Fékfolyadék csere előtt állok. A kérdésem az lenne, hogy érdemes-e/lehet-e DOT 5.1-es folyadékot tenni a DOT 4-es helyett. 1 liter élég lesz a cseréhez?
Köszi.
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3960 Dátum:
2013.10.15 kedd, 16:59:44 »
Idézetet írta: NemTom - 2013.10.15 kedd, 16:55:46
Sziasztok,
Fékfolyadék csere előtt állok. A kérdésem az lenne, hogy érdemes-e/lehet-e DOT 5.1-es folyadékot tenni a DOT 4-es helyett. 1 liter élég lesz a cseréhez?
Köszi.
Szerintem nem célszerű/nem érdemes. Egyrészt a DOT 5 és az 5.1 is szilikontartalmú, ami nem csereszabatos a simával, másrészt hol kell neked 230 foknál magasabb forráspont?
http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_5.1
A DOT 4 elég lesz neked oda.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Feco66
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3961 Dátum:
2013.10.16 szerda, 10:37:39 »
Még egy pöti segitség kellene.
http://www.ebcbrakes.com/Assets/product-images/DP1731.jpg
A linken lévő fékbetét való a FL -es mondi hátsó féknyergébe, ugye?
Naplózva
2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3962 Dátum:
2013.10.16 szerda, 10:44:20 »
Idézetet írta: Feco66 - 2013.10.16 szerda, 10:37:39
Még egy pöti segitség kellene.
http://www.ebcbrakes.com/Assets/product-images/DP1731.jpg
A linken lévő fékbetét való a FL -es mondi hátsó féknyergébe, ugye?
A kereső a DP1731-est hozza 2004-2007-re.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3963 Dátum:
2013.10.16 szerda, 12:12:08 »
Idézetet írta: Feco66 - 2013.10.16 szerda, 10:37:39
Még egy pöti segitség kellene.
http://www.ebcbrakes.com/Assets/product-images/DP1731.jpg
A linken lévő fékbetét való a FL -es mondi hátsó féknyergébe, ugye?
Igen.
Nemrég raktam fel képet a különbségről.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
deniel0529
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #3964 Dátum:
2013.10.16 szerda, 23:30:18 »
Sziasztok! Olyan gondom lenne,hogy digit klímás a Mondeom,és az utóbbi 1 hétben azt kezdte el csinálni,hogy amikor fűtenék, a hideg levegőt fújja Hi állásban,tehát mikor a leg melegebbet kellene....a helyzet picivel jobb,ha a ventillátor sebességét felveszem a legnagyobbra,igy egy kics langyos,alig meleg levegőt lehet érezni,mikor ilyenkor régen már majd leégette a felem. Ha visszaállítom a fokozatot lassúra,akkor megint hideg jön ugyanolyan hőmérséklet beállítással. . Mi lehet a baja?
«
Utoljára szerkesztve: 2013.10.17 csütörtök, 18:24:50 írta deniel0529
»
Naplózva
Guen
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 696
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3965 Dátum:
2013.10.17 csütörtök, 05:45:58 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.10.15 kedd, 16:59:44
Szerintem nem célszerű/nem érdemes. Egyrészt a DOT 5 és az 5.1 is szilikontartalmú, ami nem csereszabatos a simával, másrészt hol kell neked 230 foknál magasabb forráspont?
http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_5.1
A DOT 4 elég lesz neked oda.
AndyA
valóban elég a dot 4 viszont a dot 5.1 nem szilikon bázisú. csak a dot 5. a többi 3,4, illetve 5,1 mind alkohol bázisúak így csereszabatosak. Igaz ugyan gyengébbet nem szabad belerakni normál használat mellett meg fölösleges a jobbat. Ha sokat jár valaki az alpokba akkor talán lehet létjogosultsága valami normálisabb fékfolyadéknak, mint a legolcsóbb változtatás a fékrendszerben. Persze célszerűbb ha már az ember nagyon használja a féket akkor inkább valami olyasmit csinálni mint Te is.. Betét és tárcsa csere valamint fémfékcső. Ehhez a trióhoz viszont már akár bele is lehet fogni a racing fékfolyadék cserébe ha már lúd legyen kövér alapon
Naplózva
2001/3(aus der DDR
) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3966 Dátum:
2013.10.17 csütörtök, 06:54:43 »
Idézetet írta: Guen - 2013.10.17 csütörtök, 05:45:58
valóban elég a dot 4 viszont a dot 5.1 nem szilikon bázisú. csak a dot 5. a többi 3,4, illetve 5,1 mind alkohol bázisúak így csereszabatosak. Igaz ugyan gyengébbet nem szabad belerakni normál használat mellett meg fölösleges a jobbat. Ha sokat jár valaki az alpokba akkor talán lehet létjogosultsága valami normálisabb fékfolyadéknak, mint a legolcsóbb változtatás a fékrendszerben. Persze célszerűbb ha már az ember nagyon használja a féket akkor inkább valami olyasmit csinálni mint Te is.. Betét és tárcsa csere valamint fémfékcső. Ehhez a trióhoz viszont már akár bele is lehet fogni a racing fékfolyadék cserébe ha már lúd legyen kövér alapon
Ne izgass már fel, direkt belinkeltem:
"DOT 5.1 is the non-silicone version of DOT 5, defined by FMVSS 116 as being less than 70% silicone."
Igen, valóban legfeljebb csak 70% szilikon lehet benne...
Viszont ha valaki komolyat akar, akkor tényleg nem azon kell sportolni, hogy ne forrjon fel a folyadék, hanem azon, hogy ne melegedjen el a fék. Meg különösen, hogy ne fogyjon el idő előtt...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3967 Dátum:
2013.10.17 csütörtök, 07:25:42 »
http://www.bardiauto.hu/10-resz-fekfolyadekok/
Összetétel Száraz forráspont (°C) Nedves forráspont (°C)
DOT 3 polietilén-glikol 205 140
DOT 4 polietilén-glikol 230 155
DOT 5 szilikon 260 180
DOT 5.1 polietilén-glikol 270 191
«
Utoljára szerkesztve: 2013.10.17 csütörtök, 07:29:51 írta Bunyek
»
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3968 Dátum:
2013.10.17 csütörtök, 07:36:20 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.10.17 csütörtök, 07:25:42
http://www.bardiauto.hu/10-resz-fekfolyadekok/
Összetétel Száraz forráspont (°C) Nedves forráspont (°C)
DOT 3 polietilén-glikol 205 140
DOT 4 polietilén-glikol 230 155
DOT 5 szilikon 260 180
DOT 5.1 polietilén-glikol 270 191
Azt írják, hogy a DOT 5-öt csak akkor szabad használni, ha azzal szárazon töltötték fel a rendszert - viszont utána cserélni sem kell soha, ezért elsősorban katonáék használják.
A DOT 5.1-et viszont ugyanúgy cserélni kell, mint a többit, egyedül a magasabb forráspont a lényeges különbség.
Az elsőnek idézett linkne viszont hülyeséget írnak, mert az FMVSS 116 szerint nem a DOT 5.1-ben lehet max. 70% szilikon alapanyag, hanem a DOT 5-ben kell lennie minimum ennyinek.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3969 Dátum:
2013.10.17 csütörtök, 09:42:50 »
Idézetet írta: Guen - 2013.10.17 csütörtök, 05:45:58
valóban elég a dot 4 viszont a dot 5.1 nem szilikon bázisú. csak a dot 5. a többi 3,4, illetve 5,1 mind alkohol bázisúak így csereszabatosak. Igaz ugyan gyengébbet nem szabad belerakni normál használat mellett meg fölösleges a jobbat. Ha sokat jár valaki az alpokba akkor talán lehet létjogosultsága valami normálisabb fékfolyadéknak, mint a legolcsóbb változtatás a fékrendszerben. Persze célszerűbb ha már az ember nagyon használja a féket akkor inkább valami olyasmit csinálni mint Te is.. Betét és tárcsa csere valamint fémfékcső. Ehhez a trióhoz viszont már akár bele is lehet fogni a racing fékfolyadék cserébe ha már lúd legyen kövér alapon
Igazából azért érdekel, mert a DOT4-es 2520FT/L, a DOT5.1 2400FT/L. Szóval a dot 5.1 olcsóbb is ahonnét venném.
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3970 Dátum:
2013.10.17 csütörtök, 09:48:28 »
Idézetet írta: NemTom - 2013.10.17 csütörtök, 09:42:50
Igazából azért érdekel, mert a DOT4-es 2520FT/L, a DOT5.1 2400FT/L. Szóval a dot 5.1 olcsóbb is ahonnét venném.
Akkor pont jó lesz, úgy néz ki.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3971 Dátum:
2013.10.17 csütörtök, 17:18:50 »
Tisztelt Fórumtársak!
Rövidesen teljes féktárcsa és fékpofa csere előtt állok!
Rendeltem egy teljes első és hátsó EBC GREENSTUFF fékpofa garnitúrát. Még régebben igen jó áron sikerült egy gyári Ford féktárcsa garnitúrát beszereznem. Ezzel a párosítással újítom meg a fékrendszert. A
www.fekmester.hu
szakemberei a Ford tárcsákhoz a greenstuff betéteket ajánlották. Remélem minden rendben lesz vele. A tapasztalatokról, majd a beépítés után beszámolok. KB másfél hét múlva jön meg a cucc.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3972 Dátum:
2013.10.17 csütörtök, 18:25:56 »
Idézetet írta: NemTom - 2013.10.17 csütörtök, 09:42:50
Igazából azért érdekel, mert a DOT4-es 2520FT/L, a DOT5.1 2400FT/L. Szóval a dot 5.1 olcsóbb is ahonnét venném.
én 5.1-et tettem bele, teljesen jól fog a fék...2 évente ugyis cserélni kell mindegyiket.
Naplózva
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3973 Dátum:
2013.10.17 csütörtök, 19:53:31 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.10.17 csütörtök, 18:25:56
én 5.1-et tettem bele, teljesen jól fog a fék...2 évente ugyis cserélni kell mindegyiket.
Én is így gondolom, hogy jó lesz bele az 5.1. 2 év után úgy is csere. Szerintem hétvégén osszedobom a tulnyo,masos legtelenitot is aztán valamikor megejtem a cserét.
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3974 Dátum:
2013.10.17 csütörtök, 22:12:39 »
Idézetet írta: NemTom - 2013.10.17 csütörtök, 19:53:31
Én is így gondolom, hogy jó lesz bele az 5.1. 2 év után úgy is csere. Szerintem hétvégén osszedobom a tulnyo,masos legtelenitot is aztán valamikor megejtem a cserét.
DOT5.1 a DOT4-hez képest csak jobb lehet rosszabb nem...az meg egy dolog hogy nem használod ki.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3975 Dátum:
2013.10.17 csütörtök, 23:14:10 »
Idézetet írta: László - 2013.10.17 csütörtök, 17:18:50
Tisztelt Fórumtársak!
Rövidesen teljes féktárcsa és fékpofa csere előtt állok!
Rendeltem egy teljes első és hátsó EBC GREENSTUFF fékpofa garnitúrát. Még régebben igen jó áron sikerült egy gyári Ford féktárcsa garnitúrát beszereznem. Ezzel a párosítással újítom meg a fékrendszert. A
www.fekmester.hu
szakemberei a Ford tárcsákhoz a greenstuff betéteket ajánlották. Remélem minden rendben lesz vele. A tapasztalatokról, majd a beépítés után beszámolok. KB másfél hét múlva jön meg a cucc.
Tisztelettel László!
A hatsonak semmi jelentosege. En nemrég raktam hatra greeneket. Ha nagyon bebeszelem magamnak, akkor picit jobb.
De inkább nincs eszreveheto kulonbseg. Csak az ara..
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3976 Dátum:
2013.10.18 péntek, 07:30:30 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.10.17 csütörtök, 23:14:10
A hatsonak semmi jelentosege. En nemrég raktam hatra greeneket. Ha nagyon bebeszelem magamnak, akkor picit jobb.
De inkább nincs eszreveheto kulonbseg. Csak az ara..
Annyiban igen, hogy ne tegyél oda "erősebbet", mint előre, mert meglepetések érhetnek. Azaz pl. ha elöl Green van, hátra ne tegyél Redet. Egyébként a fékhatás 90+%-a valóban az első keréken realizálódik.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3977 Dátum:
2013.10.18 péntek, 07:34:44 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.10.17 csütörtök, 23:14:10
A hatsonak semmi jelentosege. En nemrég raktam hatra greeneket. Ha nagyon bebeszelem magamnak, akkor picit jobb.
De inkább nincs eszreveheto kulonbseg. Csak az ara..
Tisztelt Fórumtárs!
Elfogadom és egyetértek a véleményeddel, mivel az első fékek veszik fel a terhelés java részét. Viszont egy teljes garnitúra csere esetében tudok csak, reális képet kapni a fékpofák hatékonyságáról. A későbbiekben szándékomban áll kipróbálni a rendszert gyári, vagy normál hátsó fékpofákkal. Ha nem érzékelhető jelentős különbség, akkor hátra én is csak valami olcsóbb akár EBC normál fékpofát teszek.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3978 Dátum:
2013.10.18 péntek, 07:53:48 »
Idézetet írta: László - 2013.10.18 péntek, 07:34:44
Tisztelt Fórumtárs!
Elfogadom és egyetértek a véleményeddel, mivel az első fékek veszik fel a terhelés java részét. Viszont egy teljes garnitúra csere esetében tudok csak, reális képet kapni a fékpofák hatékonyságáról. A későbbiekben szándékomban áll kipróbálni a rendszert gyári, vagy normál hátsó fékpofákkal. Ha nem érzékelhető jelentős különbség, akkor hátra én is csak valami olcsóbb akár EBC normál fékpofát teszek.
Tisztelettel László!
Tisztelt László!
Azért ez nem ilyen egyszerű, hogy elöl legyen jóóóó és akkor tuti.
A fékek együtt vannak tervezve, első és hátsó. Ha megváltoztatjuk valamelyiket, akkor lehet azon a tengelyen nagyobb fékerő érhető el, de az autó lassulása nem biztos, hogy pozitívan változik.
Nemrég linkeltem egy érdekes cikket erről. (angolul van)
Nagyon hasznos, érdemes elolvasni. Ha gondolod előkeresem megint.
Tisztelettel GSR!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3979 Dátum:
2013.10.18 péntek, 08:18:29 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.10.17 csütörtök, 22:12:39
DOT5.1 a DOT4-hez képest csak jobb lehet rosszabb nem...az meg egy dolog hogy nem használod ki.
Nem csak forráspont van meghatározva a szabványban. És az is minimum forráspont, van olyan racsingos dot4, ami túlteljesíti az 5.1 előírásait. De pl viszkozitás is más, ami az ABS/ESP rendszernek lehet nem mindegy.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3980 Dátum:
2013.10.18 péntek, 08:47:36 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.10.18 péntek, 08:18:29
Nem csak forráspont van meghatározva a szabványban. És az is minimum forráspont, van olyan racsingos dot4, ami túlteljesíti az 5.1 előírásait. De pl viszkozitás is más, ami az ABS/ESP rendszernek lehet nem mindegy.
Én nem értek annyira a fékolajokhoz ezt elismerem...
De a fékfolyadék forráspont egy fontos dolog....a másik fontos dolog a reakció idő például. Vagyis a DOT5.1 sokkal gyorsabb olaj mint a DOT4...és pl egy kritikus szituban nem mindegy hogy pl egy ABS, ASR, ESP hogy reagál és milyen reakcióidővel, nyilván ez nagyon kis idő amit ember észre sem vesz.
De pl hidegben a DOT5.1 sokkal jobban teljesit mint a DOT4, és minnél szélesebb a tartomány annál nagyobb a különbség....
Én most fékcserekor 5.1-et tettem be és sokkal dinamikusabb a fék szerintem, biztos bennevan az uj tárcsa is de sokkal jobb mint volt szerinem.
Én biztos hogy ezentúl DOT5.1-et fogok beletenni.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3981 Dátum:
2013.10.18 péntek, 11:25:53 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.10.18 péntek, 08:47:36
Én nem értek annyira a fékolajokhoz ezt elismerem...
De a fékfolyadék forráspont egy fontos dolog....a másik fontos dolog a reakció idő például. Vagyis a DOT5.1 sokkal gyorsabb olaj mint a DOT4...és pl egy kritikus szituban nem mindegy hogy pl egy ABS, ASR, ESP hogy reagál és milyen reakcióidővel, nyilván ez nagyon kis idő amit ember észre sem vesz.
De pl hidegben a DOT5.1 sokkal jobban teljesit mint a DOT4, és minnél szélesebb a tartomány annál nagyobb a különbség....
Én most fékcserekor 5.1-et tettem be és sokkal dinamikusabb a fék szerintem, biztos bennevan az uj tárcsa is de sokkal jobb mint volt szerinem.
Én biztos hogy ezentúl DOT5.1-et fogok beletenni.
Az ABS/ESP/ASR/TCS...stb. nem attól fog reagálni gyorsan vagy jól, hogy milyen minősítésű fékfolyadék van a rendszerben.
Ez ennél sokkal bonyolultabb. Rengeteg algoritmus fut le bizonyos helyzetekben és ebből a bonyolult számítási feladatsor eredménye lesz egy beavatkozás.
De itt nagyon fontos, hogy a szoftver illesztve van a fékrendszer mechanikai paramétereihez!!! Ha ezen változtatunk, akkor lehet esetenként javulást érzünk, de kritikus esetekben a szabályozás az illesztett fékrendszerhez képest történik....ami a változtatással nem lesz optimális. Ez biztos.
Gyors és lassabb olaj? Ez érdekes..... a fékfolyadéktól dinamikus a fék? Illúzió.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
FokaDriver
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3982 Dátum:
2013.10.18 péntek, 12:26:27 »
Feltételezem a tervező asztalon, és a genki gyárban is eltöltöttek "némi időt" a fékfolyadék típusának meghatározásával, majd szélsőséges terhelési és hőmérsékleti körülmények közötti tesztekkel. Tehát kizárhatjuk azt hogy bármelyik petrol kémikus szájából elhangzott volna a "szerintem" szó. Én elfogadom a gyári specifikációt...
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3983 Dátum:
2013.10.18 péntek, 13:12:06 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.18 péntek, 07:53:48
Tisztelt László!
Azért ez nem ilyen egyszerű, hogy elöl legyen jóóóó és akkor tuti.
A fékek együtt vannak tervezve, első és hátsó. Ha megváltoztatjuk valamelyiket, akkor lehet azon a tengelyen nagyobb fékerő érhető el, de az autó lassulása nem biztos, hogy pozitívan változik.
Nemrég linkeltem egy érdekes cikket erről. (angolul van)
Nagyon hasznos, érdemes elolvasni. Ha gondolod előkeresem megint.
Tisztelettel GSR!
Tisztelt Fórumtárs!
Tökéletesen egyetértünk abban, hogy a fék legyen tökéletes, minden körülmények között. Köszönöm a segítséget, de én olvastam az általad linkelt cikket és nagyon fontosnak és tanulságosnak tartom. Azért döntöttem a teljes EBC Greestuff garnitúra mellet, mert ez még nem kimondottan sport kategória, 0.55 lassulási tényező mellett. A különböző gyártók által prezentált, és az után gyártott fékpofák között is lehet különbség, emiatt az eltérő lassulási tényezőknek is bele kell férnie a program algoritmusába. Szerintem a rendszer megfelelő sávszélességgel bír. A hátsó fék tökéletes működését én is, nagyon fontosnak tartom. Megfelelő fékerő esetén képes, a túlzott első fékhatásból származó erőteljes vagy akár veszélyes bólintást és mechanikai igénybe vételt kompenzálni, és akkor még nem beszéltünk az esetleges farolás veszélyéről.
A tapasztalataimról mindenképp beszámolok.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.10.18 péntek, 13:22:48 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3984 Dátum:
2013.10.18 péntek, 15:15:17 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.18 péntek, 11:25:53
Az ABS/ESP/ASR/TCS...stb. nem attól fog reagálni gyorsan vagy jól, hogy milyen minősítésű fékfolyadék van a rendszerben.
Ez ennél sokkal bonyolultabb. Rengeteg algoritmus fut le bizonyos helyzetekben és ebből a bonyolult számítási feladatsor eredménye lesz egy beavatkozás.
De itt nagyon fontos, hogy a szoftver illesztve van a fékrendszer mechanikai paramétereihez!!! Ha ezen változtatunk, akkor lehet esetenként javulást érzünk, de kritikus esetekben a szabályozás az illesztett fékrendszerhez képest történik....ami a változtatással nem lesz optimális. Ez biztos.
Gyors és lassabb olaj? Ez érdekes..... a fékfolyadéktól dinamikus a fék? Illúzió.....
Ajánlom figyelmedbe pl autotechnika 2011/02 számát..onnan idéztem ki.
Meg hogy ki mit hisz az engem már nemigen....
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3985 Dátum:
2013.10.18 péntek, 15:22:05 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.10.18 péntek, 15:15:17
Ajánlom figyelmedbe pl autotechnika 2011/02 számát..onnan idéztem ki.
Meg hogy ki mit hisz az engem már nemigen....
Hát olvastam már Nagyszokolyai úrtól már érdekes és nem teljesen valós tartalmú cikkeket.....
A folyadékok ugye gyakorlatilag összenyomhatatlanok. (persze már kísérleteznek vele, hogy 0.000000001%-ban igen, de ennek nincs jelentősége.)
Tehát nincs gyors és lassú folyadék. A sebessége attól függ, hogy amivel mozgatjuk az mennyire gyors.
Nagyobb késedelem a rendszerben a gumifékcső tágulása. Ez pedig van.
De ez egy autónál....főleg utcai autónál.... nem számít.
Motoroknál igen -tudom- és a versenysportban.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3986 Dátum:
2013.10.18 péntek, 16:18:13 »
Azért remélem nem haragszol meg ha én nekik(elismert szakembereknek) hiszek és nem neked!!!!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3987 Dátum:
2013.10.18 péntek, 16:47:33 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.10.18 péntek, 16:18:13
Azért remélem nem haragszol meg ha én nekik(elismert szakembereknek) hiszek és nem neked!!!!
Nekem nem kell hinni........
De egyébként én sosem a saját "kitalálmányom" írom le.
A fizikai tények makacs dolgok. Meg sok mérnök írását olvasva, akik még nem írtak olyat, hogy lassú és gyors fékfolyadék, de ellenben sok igen fontos tervezési pontot bemutatnak és magyaráznak.
Ezek nem feltétlenül magyar írások és magyar szakemberek.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3988 Dátum:
2013.10.18 péntek, 20:04:16 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.18 péntek, 15:22:05
Hát olvastam már Nagyszokolyai úrtól már érdekes és nem teljesen valós tartalmú cikkeket.....
A folyadékok ugye gyakorlatilag összenyomhatatlanok. (persze már kísérleteznek vele, hogy 0.000000001%-ban igen, de ennek nincs jelentősége.)
Tehát nincs gyors és lassú folyadék. A sebessége attól függ, hogy amivel mozgatjuk az mennyire gyors.
Nagyobb késedelem a rendszerben a gumifékcső tágulása. Ez pedig van.
De ez egy autónál....főleg utcai autónál.... nem számít.
Motoroknál igen -tudom- és a versenysportban.
Láttál már mézet folyni? Vagy hogy inkább a szakmádba vágjon, hogyan is van ez a motor- és egyéb olajokkal, mit is jelentenek azok a számok?
Nagyon nem mindegy ám, hogy az általad idézett cikk négyszer 5 ms-es szelepnyitása egyenként mennyi fékfolyadék kiáramlását eredményezi, amikor az ABS beavatkozik, mert ez elég erősen függ a folyadék viszkozitásától. Márpedig ahogy emlékszem, a DOT 4 és 5.1 között éppen egy 2-es szorzó van.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3989 Dátum:
2013.10.18 péntek, 20:16:45 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.10.18 péntek, 20:04:16
Láttál már mézet folyni? Vagy hogy inkább a szakmádba vágjon, hogyan is van ez a motor- és egyéb olajokkal, mit is jelentenek azok a számok?
Nagyon nem mindegy ám, hogy az általad idézett cikk négyszer 5 ms-es szelepnyitása egyenként mennyi fékfolyadék kiáramlását eredményezi, amikor az ABS beavatkozik, mert ez elég erősen függ a folyadék viszkozitásától. Márpedig ahogy emlékszem, a DOT 4 és 5.1 között éppen egy 2-es szorzó van.
AndyA
A rendszerhez meg van határozva a minimum fékfolyadék. Ennél gyengébbet tilos használni.
Jobbat meg felesleges. Nem lesz jobb, mert nem fog több folyadék átáramlani a szelepen. Meg ismét megemlíteném a gumifékcsövek tágulását is.
Közúti autókról van szó, ott ezek mind nem fontosak még.
Én a motornál is DOT4-et használtam, gyári előírás. Pedig pályán 200+ -ról sokszor kellett fékezni és a két tárcsafék melegít...mégsem volt baj sosem.
(Annyira nem vagyok versenyző, hogy versenyfék és szuper folyadék kellett volna....)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3990 Dátum:
2013.10.18 péntek, 20:54:47 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.18 péntek, 20:16:45
A rendszerhez meg van határozva a minimum fékfolyadék. Ennél gyengébbet tilos használni.
Jobbat meg felesleges. Nem lesz jobb, mert nem fog több folyadék átáramlani a szelepen. Meg ismét megemlíteném a gumifékcsövek tágulását is.
Közúti autókról van szó, ott ezek mind nem fontosak még.
Én a motornál is DOT4-et használtam, gyári előírás. Pedig pályán 200+ -ról sokszor kellett fékezni és a két tárcsafék melegít...mégsem volt baj sosem.
(Annyira nem vagyok versenyző, hogy versenyfék és szuper folyadék kellett volna....)
Már persze aki sima gumi fékcsövet használ...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3991 Dátum:
2013.10.18 péntek, 21:06:46 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.10.18 péntek, 20:54:47
Már persze aki sima gumi fékcsövet használ...
AndyA
A fémhálós fékcsöved előnye csak pszichológia a közúti közlekedésben. Mivel van fékrásegítés, így amit lehetne érezni nyomáspont változást (pl. motoroknál ugye nincs és ott lényegesebb is) azt "elnyeli" a rásegítés.
Ha komolyabb autókon is a gyár által tervezett fékrendszer tartalmaz gumifékcsöveket, akkor abban nincs hiba és hátrány.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3992 Dátum:
2013.10.19 szombat, 14:17:42 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.10.18 péntek, 12:26:27
Feltételezem a tervező asztalon, és a genki gyárban is eltöltöttek "némi időt" a fékfolyadék típusának meghatározásával, majd szélsőséges terhelési és hőmérsékleti körülmények közötti tesztekkel. Tehát kizárhatjuk azt hogy bármelyik petrol kémikus szájából elhangzott volna a "szerintem" szó. Én elfogadom a gyári specifikációt...
tapasztalatból mondom, h soxor ülnek olyanok az asztalok mögött akiknek a lapátot kellene tervezni meg asztalterítőt és hasonlókat. találkozok 1-2 "nagyon jól megtervezett" dologgal..
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3993 Dátum:
2013.10.19 szombat, 14:22:00 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.10.19 szombat, 14:17:42
tapasztalatból mondom, h soxor ülnek olyanok az asztalok mögött akiknek a lapátot kellene tervezni meg asztalterítőt és hasonlókat. találkozok 1-2 "nagyon jól megtervezett" dologgal..
Sokszor felsőbb utasításra kell nekik "bénán" megtervezni, meg költséghatékonyan.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3994 Dátum:
2013.10.19 szombat, 14:25:09 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.19 szombat, 14:22:00
Sokszor felsőbb utasításra kell nekik "bénán" megtervezni, meg költséghatékonyan.
hát akkor azt kívánom a felső utasítóknak, h egész életükben a xarul megtervezett xarjaikat szereljék a saját kezükkel
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3995 Dátum:
2013.10.22 kedd, 18:00:42 »
Idézetet írta: László - 2013.10.17 csütörtök, 17:18:50
Tisztelt Fórumtársak!
Rövidesen teljes féktárcsa és fékpofa csere előtt állok!
Rendeltem egy teljes első és hátsó EBC GREENSTUFF fékpofa garnitúrát. Még régebben igen jó áron sikerült egy gyári Ford féktárcsa garnitúrát beszereznem. Ezzel a párosítással újítom meg a fékrendszert. A
www.fekmester.hu
szakemberei a Ford tárcsákhoz a greenstuff betéteket ajánlották. Remélem minden rendben lesz vele. A tapasztalatokról, majd a beépítés után beszámolok. KB másfél hét múlva jön meg a cucc.
Tisztelettel László!
Üdv. László fórumtárs.
Én is gondolkodom EBC fékbetét cserén. Múltkor Ervin kipróbálta a vasat és ő
is azt mondta h, az átlagosnál is xarabb a fékem. És igaza van
Green vagy red betéteken gondolkodom.
Hol az a hely ahol jó áron hozzá lehet férni....
Köszönettel
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3996 Dátum:
2013.10.22 kedd, 18:10:04 »
adam.juhasz74@gmail.com
én tőle rendeltem olcsóbb volt mint a fékmester!írj neki mailt és kérj árat!
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3997 Dátum:
2013.10.22 kedd, 18:56:17 »
Idézetet írta: madar89 - 2013.10.22 kedd, 18:10:04
adam.juhasz74@gmail.com
én tőle rendeltem olcsóbb volt mint a fékmester!írj neki mailt és kérj árat!
Ebben a pillanatban (Redstuffra) a fékmester is jobb árat ad, mint ami az eBay-en elérhető (28 ezer vs. 90 font vs. 115 Euro).
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3998 Dátum:
2013.10.22 kedd, 21:18:52 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.10.22 kedd, 18:56:17
Ebben a pillanatban (Redstuffra) a fékmester is jobb árat ad, mint ami az eBay-en elérhető (28 ezer vs. 90 font vs. 115 Euro).
AndyA
Mi a különbség a green és a red betétek között? Azon kívűl h, a red jobban porol és keményebb?
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3999 Dátum:
2013.10.22 kedd, 21:20:04 »
Idézetet írta: Kispusi - 2013.10.22 kedd, 21:18:52
Mi a különbség a green és a red betétek között? Azon kívűl h, a red jobban porol és keményebb?
Nem tudom, mennyire porol a piros, de igen jól fog, a zöldet viszont nem próbáltam, úgyhogy azt meg azért nem tudom.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak:
1
...
73
74
75
76
77
78
79
[
80
]
81
82
83
84
85
86
87
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ