Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 00:03:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 73 74 75 76 77 78 79 [80] 81 82 83 84 85 86 87 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2743844 alkalommal)
0 Felhasználó és 35 vendég van a témában
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #3950 Dátum: 2013.10.08 kedd, 20:09:55 »

Az asszem valami vészfékasszisztens vagy mi pék.
az BAS.
A fekeroelosztó pedig EBD.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3951 Dátum: 2013.10.08 kedd, 20:18:04 »

az BAS.
A fekeroelosztó pedig EBD.

Talkfordon van egy picike topik, ahol EBA-t írnak: http://www.talkford.com/topic/47756-eba-and-esp/
Illetve wikin is hivatkoznak rá EBA-ként: http://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_brake_assist
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #3952 Dátum: 2013.10.08 kedd, 20:33:28 »

az EBA micsoda?
ilyen is van a kocsiba vagy valami elirás.

Vészfék asszisztens. (Emergency Brake Assist) Fordéknál így hívják.
Elvileg minden mk3-ban van ilyen.
Nézd meg a fékszervón....nekem arra van ráírva.

Benne van a kezelési könyvben....132.oldal
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.08 kedd, 20:40:43 írta Zoleex » Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3953 Dátum: 2013.10.08 kedd, 21:07:27 »

Vészfék asszisztens. (Emergency Brake Assist) Fordéknál így hívják.
Elvileg minden mk3-ban van ilyen.
Nézd meg a fékszervón....nekem arra van ráírva.

Benne van a kezelési könyvben....132.oldal

Nincs minden mk3-ban.

Nekem pl. nincs benne (nem is hiányzik), de van ESP-m. Furcsa ez.......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3954 Dátum: 2013.10.08 kedd, 22:53:48 »

Nincs minden mk3-ban.

Nekem pl. nincs benne (nem is hiányzik), de van ESP-m. Furcsa ez.......

Detto.
Naplózva
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3955 Dátum: 2013.10.09 szerda, 12:48:45 »

Olyanba kellene a segitség.
Ha facelift utáni féknyerget teszek fel a kocsira, akkor kell új fékbetét és féktárcsa?
Vagy áttudom tenni a "régit" ami most van fenn?
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3956 Dátum: 2013.10.09 szerda, 12:56:57 »

Olyanba kellene a segitség.
Ha facelift utáni féknyerget teszek fel a kocsira, akkor kell új fékbetét és féktárcsa?
Vagy áttudom tenni a "régit" ami most van fenn?
betétből kell másik, tárcsa ugyan az
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3957 Dátum: 2013.10.09 szerda, 12:59:00 »

Olyanba kellene a segitség.
Ha facelift utáni féknyerget teszek fel a kocsira, akkor kell új fékbetét és féktárcsa?
Vagy áttudom tenni a "régit" ami most van fenn?

Csak fékbetét.
(feltételezve, hogy a féknyergeket nem bontották szét és egyben vannak)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3958 Dátum: 2013.10.09 szerda, 13:47:46 »

 worship köszönöm worship
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #3959 Dátum: 2013.10.15 kedd, 16:55:46 »

Sziasztok,

Fékfolyadék csere előtt állok. A kérdésem az lenne, hogy érdemes-e/lehet-e DOT 5.1-es folyadékot tenni a DOT 4-es helyett. 1 liter élég lesz a cseréhez?
Köszi.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #3960 Dátum: 2013.10.15 kedd, 16:59:44 »

Sziasztok,

Fékfolyadék csere előtt állok. A kérdésem az lenne, hogy érdemes-e/lehet-e DOT 5.1-es folyadékot tenni a DOT 4-es helyett. 1 liter élég lesz a cseréhez?
Köszi.

Szerintem nem célszerű/nem érdemes. Egyrészt a DOT 5 és az 5.1 is szilikontartalmú, ami nem csereszabatos a simával, másrészt hol kell neked 230 foknál magasabb forráspont?

http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_5.1

A DOT 4 elég lesz neked oda.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3961 Dátum: 2013.10.16 szerda, 10:37:39 »

Még egy pöti segitség kellene.

http://www.ebcbrakes.com/Assets/product-images/DP1731.jpg

A linken lévő fékbetét való a FL -es mondi hátsó féknyergébe, ugye?
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #3962 Dátum: 2013.10.16 szerda, 10:44:20 »

Még egy pöti segitség kellene.

http://www.ebcbrakes.com/Assets/product-images/DP1731.jpg

A linken lévő fékbetét való a FL -es mondi hátsó féknyergébe, ugye?

A kereső a DP1731-est hozza 2004-2007-re.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3963 Dátum: 2013.10.16 szerda, 12:12:08 »

Még egy pöti segitség kellene.

http://www.ebcbrakes.com/Assets/product-images/DP1731.jpg

A linken lévő fékbetét való a FL -es mondi hátsó féknyergébe, ugye?

Igen.
Nemrég raktam fel képet a különbségről.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
deniel0529
Vendég
« Új hozzászólás #3964 Dátum: 2013.10.16 szerda, 23:30:18 »

Sziasztok!  Olyan gondom lenne,hogy digit klímás a Mondeom,és az utóbbi 1 hétben azt kezdte el csinálni,hogy amikor fűtenék, a hideg levegőt fújja Hi állásban,tehát mikor a leg melegebbet kellene....a helyzet picivel jobb,ha a ventillátor sebességét felveszem a legnagyobbra,igy egy kics langyos,alig meleg levegőt lehet érezni,mikor ilyenkor régen már majd leégette a felem. Ha visszaállítom a fokozatot lassúra,akkor megint hideg jön ugyanolyan hőmérséklet beállítással. . Mi lehet a baja?
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.17 csütörtök, 18:24:50 írta deniel0529 » Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3965 Dátum: 2013.10.17 csütörtök, 05:45:58 »

Szerintem nem célszerű/nem érdemes. Egyrészt a DOT 5 és az 5.1 is szilikontartalmú, ami nem csereszabatos a simával, másrészt hol kell neked 230 foknál magasabb forráspont?

http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_5.1

A DOT 4 elég lesz neked oda.

AndyA

valóban elég a dot 4 viszont a dot 5.1 nem szilikon bázisú. csak a dot 5. a többi 3,4, illetve 5,1 mind alkohol bázisúak így csereszabatosak. Igaz ugyan gyengébbet nem szabad belerakni normál használat mellett meg fölösleges a jobbat. Ha sokat jár valaki az alpokba  akkor talán lehet létjogosultsága valami normálisabb fékfolyadéknak, mint a legolcsóbb változtatás a fékrendszerben. Persze célszerűbb ha már az ember nagyon használja a féket akkor inkább valami olyasmit csinálni mint Te is.. Betét és tárcsa csere valamint fémfékcső. Ehhez a trióhoz viszont már akár bele is lehet fogni a racing fékfolyadék cserébe ha már lúd legyen kövér alapon  eplus2
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #3966 Dátum: 2013.10.17 csütörtök, 06:54:43 »

valóban elég a dot 4 viszont a dot 5.1 nem szilikon bázisú. csak a dot 5. a többi 3,4, illetve 5,1 mind alkohol bázisúak így csereszabatosak. Igaz ugyan gyengébbet nem szabad belerakni normál használat mellett meg fölösleges a jobbat. Ha sokat jár valaki az alpokba  akkor talán lehet létjogosultsága valami normálisabb fékfolyadéknak, mint a legolcsóbb változtatás a fékrendszerben. Persze célszerűbb ha már az ember nagyon használja a féket akkor inkább valami olyasmit csinálni mint Te is.. Betét és tárcsa csere valamint fémfékcső. Ehhez a trióhoz viszont már akár bele is lehet fogni a racing fékfolyadék cserébe ha már lúd legyen kövér alapon  eplus2

Ne izgass már fel, direkt belinkeltem:

"DOT 5.1 is the non-silicone version of DOT 5, defined by FMVSS 116 as being less than 70% silicone."

Igen, valóban legfeljebb csak 70% szilikon lehet benne...

Viszont ha valaki komolyat akar, akkor tényleg nem azon kell sportolni, hogy ne forrjon fel a folyadék, hanem azon, hogy ne melegedjen el a fék. Meg különösen, hogy ne fogyjon el idő előtt... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #3967 Dátum: 2013.10.17 csütörtök, 07:25:42 »

http://www.bardiauto.hu/10-resz-fekfolyadekok/

Összetétel   Száraz forráspont (°C)   Nedves forráspont (°C)
DOT 3   polietilén-glikol   205   140
DOT 4   polietilén-glikol   230   155
DOT 5   szilikon           260   180
DOT 5.1   polietilén-glikol   270   191
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.17 csütörtök, 07:29:51 írta Bunyek » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #3968 Dátum: 2013.10.17 csütörtök, 07:36:20 »

http://www.bardiauto.hu/10-resz-fekfolyadekok/

Összetétel   Száraz forráspont (°C)   Nedves forráspont (°C)
DOT 3   polietilén-glikol   205   140
DOT 4   polietilén-glikol   230   155
DOT 5   szilikon           260   180
DOT 5.1   polietilén-glikol   270   191


Azt írják, hogy a DOT 5-öt csak akkor szabad használni, ha azzal szárazon töltötték fel a rendszert - viszont utána cserélni sem kell soha, ezért elsősorban katonáék használják.

A DOT 5.1-et viszont ugyanúgy cserélni kell, mint a többit, egyedül a magasabb forráspont a lényeges különbség.

Az elsőnek idézett linkne viszont hülyeséget írnak, mert az FMVSS 116 szerint nem a DOT 5.1-ben lehet max. 70% szilikon alapanyag, hanem a DOT 5-ben kell lennie minimum ennyinek.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #3969 Dátum: 2013.10.17 csütörtök, 09:42:50 »

valóban elég a dot 4 viszont a dot 5.1 nem szilikon bázisú. csak a dot 5. a többi 3,4, illetve 5,1 mind alkohol bázisúak így csereszabatosak. Igaz ugyan gyengébbet nem szabad belerakni normál használat mellett meg fölösleges a jobbat. Ha sokat jár valaki az alpokba  akkor talán lehet létjogosultsága valami normálisabb fékfolyadéknak, mint a legolcsóbb változtatás a fékrendszerben. Persze célszerűbb ha már az ember nagyon használja a féket akkor inkább valami olyasmit csinálni mint Te is.. Betét és tárcsa csere valamint fémfékcső. Ehhez a trióhoz viszont már akár bele is lehet fogni a racing fékfolyadék cserébe ha már lúd legyen kövér alapon  eplus2

Igazából azért érdekel, mert a DOT4-es 2520FT/L, a DOT5.1 2400FT/L. Szóval a dot 5.1 olcsóbb is ahonnét venném.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #3970 Dátum: 2013.10.17 csütörtök, 09:48:28 »

Igazából azért érdekel, mert a DOT4-es 2520FT/L, a DOT5.1 2400FT/L. Szóval a dot 5.1 olcsóbb is ahonnét venném.

Akkor pont jó lesz, úgy néz ki. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #3971 Dátum: 2013.10.17 csütörtök, 17:18:50 »

Tisztelt Fórumtársak!
Rövidesen teljes féktárcsa és fékpofa csere előtt állok!
Rendeltem egy teljes első és hátsó EBC GREENSTUFF fékpofa garnitúrát. Még régebben igen jó áron sikerült egy gyári Ford féktárcsa garnitúrát beszereznem. Ezzel a párosítással újítom meg a fékrendszert. A www.fekmester.hu szakemberei a Ford tárcsákhoz a greenstuff betéteket ajánlották. Remélem minden rendben lesz vele. A tapasztalatokról, majd a beépítés után beszámolok. KB másfél hét múlva jön meg a cucc. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #3972 Dátum: 2013.10.17 csütörtök, 18:25:56 »

Igazából azért érdekel, mert a DOT4-es 2520FT/L, a DOT5.1 2400FT/L. Szóval a dot 5.1 olcsóbb is ahonnét venném.

én 5.1-et tettem bele, teljesen jól fog a fék...2 évente ugyis cserélni kell mindegyiket.
Naplózva
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #3973 Dátum: 2013.10.17 csütörtök, 19:53:31 »

én 5.1-et tettem bele, teljesen jól fog a fék...2 évente ugyis cserélni kell mindegyiket.
Én is így gondolom, hogy jó lesz bele az 5.1. 2 év után úgy is csere. Szerintem hétvégén osszedobom a tulnyo,masos legtelenitot is aztán valamikor megejtem a cserét.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #3974 Dátum: 2013.10.17 csütörtök, 22:12:39 »

Én is így gondolom, hogy jó lesz bele az 5.1. 2 év után úgy is csere. Szerintem hétvégén osszedobom a tulnyo,masos legtelenitot is aztán valamikor megejtem a cserét.

DOT5.1 a DOT4-hez képest csak jobb lehet rosszabb nem...az meg egy dolog hogy nem használod ki.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3975 Dátum: 2013.10.17 csütörtök, 23:14:10 »

Tisztelt Fórumtársak!
Rövidesen teljes féktárcsa és fékpofa csere előtt állok!
Rendeltem egy teljes első és hátsó EBC GREENSTUFF fékpofa garnitúrát. Még régebben igen jó áron sikerült egy gyári Ford féktárcsa garnitúrát beszereznem. Ezzel a párosítással újítom meg a fékrendszert. A www.fekmester.hu szakemberei a Ford tárcsákhoz a greenstuff betéteket ajánlották. Remélem minden rendben lesz vele. A tapasztalatokról, majd a beépítés után beszámolok. KB másfél hét múlva jön meg a cucc. wave
Tisztelettel László! worship
A hatsonak semmi jelentosege.  En nemrég  raktam hatra greeneket. Ha nagyon bebeszelem magamnak, akkor picit jobb.  smile   De inkább nincs eszreveheto kulonbseg. Csak az ara..
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #3976 Dátum: 2013.10.18 péntek, 07:30:30 »

A hatsonak semmi jelentosege.  En nemrég  raktam hatra greeneket. Ha nagyon bebeszelem magamnak, akkor picit jobb.  smile   De inkább nincs eszreveheto kulonbseg. Csak az ara..

Annyiban igen, hogy ne tegyél oda "erősebbet", mint előre, mert meglepetések érhetnek. Azaz pl. ha elöl Green van, hátra ne tegyél Redet. Egyébként a fékhatás 90+%-a valóban az első keréken realizálódik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #3977 Dátum: 2013.10.18 péntek, 07:34:44 »

A hatsonak semmi jelentosege.  En nemrég  raktam hatra greeneket. Ha nagyon bebeszelem magamnak, akkor picit jobb.  smile   De inkább nincs eszreveheto kulonbseg. Csak az ara..
Tisztelt Fórumtárs!
Elfogadom és egyetértek a véleményeddel, mivel az első fékek veszik fel a terhelés java részét. Viszont egy teljes garnitúra csere esetében tudok csak, reális képet kapni a fékpofák hatékonyságáról. A későbbiekben szándékomban áll kipróbálni a rendszert gyári, vagy normál hátsó fékpofákkal. Ha nem érzékelhető jelentős különbség, akkor hátra én is csak valami olcsóbb akár EBC normál fékpofát teszek. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3978 Dátum: 2013.10.18 péntek, 07:53:48 »

Tisztelt Fórumtárs!
Elfogadom és egyetértek a véleményeddel, mivel az első fékek veszik fel a terhelés java részét. Viszont egy teljes garnitúra csere esetében tudok csak, reális képet kapni a fékpofák hatékonyságáról. A későbbiekben szándékomban áll kipróbálni a rendszert gyári, vagy normál hátsó fékpofákkal. Ha nem érzékelhető jelentős különbség, akkor hátra én is csak valami olcsóbb akár EBC normál fékpofát teszek. wave
Tisztelettel László! worship

Tisztelt László!

Azért ez nem ilyen egyszerű, hogy elöl legyen jóóóó és akkor tuti.
A fékek együtt vannak tervezve, első és hátsó. Ha megváltoztatjuk valamelyiket, akkor lehet azon a tengelyen nagyobb fékerő érhető el, de az autó lassulása nem biztos, hogy pozitívan változik.
Nemrég linkeltem egy érdekes cikket erről. (angolul van)
Nagyon hasznos, érdemes elolvasni. Ha gondolod előkeresem megint.

Tisztelettel GSR!  worship
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3979 Dátum: 2013.10.18 péntek, 08:18:29 »

DOT5.1 a DOT4-hez képest csak jobb lehet rosszabb nem...az meg egy dolog hogy nem használod ki.

Nem csak forráspont van meghatározva a szabványban. És az is minimum forráspont, van olyan racsingos dot4, ami túlteljesíti az 5.1 előírásait. De pl viszkozitás is más, ami az ABS/ESP rendszernek lehet nem mindegy.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #3980 Dátum: 2013.10.18 péntek, 08:47:36 »

Nem csak forráspont van meghatározva a szabványban. És az is minimum forráspont, van olyan racsingos dot4, ami túlteljesíti az 5.1 előírásait. De pl viszkozitás is más, ami az ABS/ESP rendszernek lehet nem mindegy.

Én nem értek annyira a fékolajokhoz ezt elismerem...
De a fékfolyadék forráspont egy fontos dolog....a másik fontos dolog a reakció idő például. Vagyis a DOT5.1 sokkal gyorsabb olaj mint a DOT4...és pl egy kritikus szituban nem mindegy hogy pl egy ABS, ASR, ESP hogy reagál és milyen reakcióidővel, nyilván ez nagyon kis idő amit ember észre sem vesz.
De pl hidegben a DOT5.1 sokkal jobban teljesit mint a DOT4, és minnél szélesebb a tartomány annál nagyobb a különbség....
Én most fékcserekor 5.1-et tettem be és sokkal dinamikusabb a fék szerintem, biztos bennevan az uj tárcsa is de sokkal jobb mint volt szerinem.
Én biztos hogy ezentúl DOT5.1-et fogok beletenni.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3981 Dátum: 2013.10.18 péntek, 11:25:53 »

Én nem értek annyira a fékolajokhoz ezt elismerem...
De a fékfolyadék forráspont egy fontos dolog....a másik fontos dolog a reakció idő például. Vagyis a DOT5.1 sokkal gyorsabb olaj mint a DOT4...és pl egy kritikus szituban nem mindegy hogy pl egy ABS, ASR, ESP hogy reagál és milyen reakcióidővel, nyilván ez nagyon kis idő amit ember észre sem vesz.
De pl hidegben a DOT5.1 sokkal jobban teljesit mint a DOT4, és minnél szélesebb a tartomány annál nagyobb a különbség....
Én most fékcserekor 5.1-et tettem be és sokkal dinamikusabb a fék szerintem, biztos bennevan az uj tárcsa is de sokkal jobb mint volt szerinem.
Én biztos hogy ezentúl DOT5.1-et fogok beletenni.

Az ABS/ESP/ASR/TCS...stb. nem attól fog reagálni gyorsan vagy jól, hogy milyen minősítésű fékfolyadék van a rendszerben.
Ez ennél sokkal bonyolultabb. Rengeteg algoritmus fut le bizonyos helyzetekben és ebből a bonyolult számítási feladatsor eredménye lesz egy beavatkozás.
De itt nagyon fontos, hogy a szoftver illesztve van a fékrendszer mechanikai paramétereihez!!! Ha ezen változtatunk, akkor lehet esetenként javulást érzünk, de kritikus esetekben a szabályozás az illesztett fékrendszerhez képest történik....ami a változtatással nem lesz optimális. Ez biztos.

Gyors és lassabb olaj? Ez érdekes..... a fékfolyadéktól dinamikus a fék?  Illúzió.....  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #3982 Dátum: 2013.10.18 péntek, 12:26:27 »

Feltételezem a tervező asztalon, és a genki gyárban is eltöltöttek "némi időt" a fékfolyadék típusának meghatározásával, majd szélsőséges terhelési és hőmérsékleti körülmények közötti tesztekkel. Tehát kizárhatjuk azt hogy bármelyik petrol kémikus szájából elhangzott volna a "szerintem" szó. Én elfogadom a gyári specifikációt...
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #3983 Dátum: 2013.10.18 péntek, 13:12:06 »

Tisztelt László!

Azért ez nem ilyen egyszerű, hogy elöl legyen jóóóó és akkor tuti.
A fékek együtt vannak tervezve, első és hátsó. Ha megváltoztatjuk valamelyiket, akkor lehet azon a tengelyen nagyobb fékerő érhető el, de az autó lassulása nem biztos, hogy pozitívan változik.
Nemrég linkeltem egy érdekes cikket erről. (angolul van)
Nagyon hasznos, érdemes elolvasni. Ha gondolod előkeresem megint.

Tisztelettel GSR!  worship
Tisztelt Fórumtárs!
Tökéletesen egyetértünk abban, hogy a fék legyen tökéletes, minden körülmények között. Köszönöm a segítséget, de én olvastam az általad linkelt cikket és nagyon fontosnak és tanulságosnak tartom. Azért döntöttem a teljes EBC Greestuff garnitúra mellet, mert ez még nem kimondottan sport kategória, 0.55 lassulási tényező mellett. A különböző gyártók által prezentált, és az után gyártott fékpofák között is lehet különbség, emiatt az eltérő lassulási tényezőknek is bele kell férnie a program algoritmusába. Szerintem a rendszer megfelelő sávszélességgel bír. A hátsó fék tökéletes működését én is, nagyon fontosnak tartom. Megfelelő fékerő esetén képes, a túlzott első fékhatásból származó erőteljes vagy akár veszélyes bólintást és mechanikai igénybe vételt kompenzálni, és akkor még nem beszéltünk az esetleges farolás veszélyéről. wave
A tapasztalataimról mindenképp beszámolok. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.18 péntek, 13:22:48 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #3984 Dátum: 2013.10.18 péntek, 15:15:17 »

Az ABS/ESP/ASR/TCS...stb. nem attól fog reagálni gyorsan vagy jól, hogy milyen minősítésű fékfolyadék van a rendszerben.
Ez ennél sokkal bonyolultabb. Rengeteg algoritmus fut le bizonyos helyzetekben és ebből a bonyolult számítási feladatsor eredménye lesz egy beavatkozás.
De itt nagyon fontos, hogy a szoftver illesztve van a fékrendszer mechanikai paramétereihez!!! Ha ezen változtatunk, akkor lehet esetenként javulást érzünk, de kritikus esetekben a szabályozás az illesztett fékrendszerhez képest történik....ami a változtatással nem lesz optimális. Ez biztos.

Gyors és lassabb olaj? Ez érdekes..... a fékfolyadéktól dinamikus a fék?  Illúzió.....  wave

Ajánlom figyelmedbe pl autotechnika 2011/02 számát..onnan idéztem ki.
Meg hogy ki mit hisz az engem már nemigen.... eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3985 Dátum: 2013.10.18 péntek, 15:22:05 »

Ajánlom figyelmedbe pl autotechnika 2011/02 számát..onnan idéztem ki.
Meg hogy ki mit hisz az engem már nemigen.... eplus2

Hát olvastam már Nagyszokolyai úrtól már érdekes és nem teljesen valós tartalmú cikkeket.....  wave

A folyadékok ugye gyakorlatilag összenyomhatatlanok. (persze már kísérleteznek vele, hogy 0.000000001%-ban igen, de ennek nincs jelentősége.)
Tehát nincs gyors és lassú folyadék. A sebessége attól függ, hogy amivel mozgatjuk az mennyire gyors.
Nagyobb késedelem a rendszerben a gumifékcső tágulása. Ez pedig van.
 Wink
De ez egy autónál....főleg utcai autónál.... nem számít.

Motoroknál igen -tudom- és a versenysportban.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #3986 Dátum: 2013.10.18 péntek, 16:18:13 »

Azért remélem nem haragszol meg ha én nekik(elismert szakembereknek) hiszek és nem neked!!!! wave
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3987 Dátum: 2013.10.18 péntek, 16:47:33 »

Azért remélem nem haragszol meg ha én nekik(elismert szakembereknek) hiszek és nem neked!!!! wave

Nekem nem kell hinni........
De egyébként én sosem a saját "kitalálmányom" írom le.
A fizikai tények makacs dolgok. Meg sok mérnök írását olvasva, akik még nem írtak olyat, hogy lassú és gyors fékfolyadék, de ellenben sok igen fontos tervezési pontot bemutatnak és magyaráznak.
Ezek nem feltétlenül magyar írások és magyar szakemberek.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #3988 Dátum: 2013.10.18 péntek, 20:04:16 »

Hát olvastam már Nagyszokolyai úrtól már érdekes és nem teljesen valós tartalmú cikkeket.....  wave

A folyadékok ugye gyakorlatilag összenyomhatatlanok. (persze már kísérleteznek vele, hogy 0.000000001%-ban igen, de ennek nincs jelentősége.)
Tehát nincs gyors és lassú folyadék. A sebessége attól függ, hogy amivel mozgatjuk az mennyire gyors.
Nagyobb késedelem a rendszerben a gumifékcső tágulása. Ez pedig van.
 Wink
De ez egy autónál....főleg utcai autónál.... nem számít.

Motoroknál igen -tudom- és a versenysportban.

Láttál már mézet folyni? Vagy hogy inkább a szakmádba vágjon, hogyan is van ez a motor- és egyéb olajokkal, mit is jelentenek azok a számok?

Nagyon nem mindegy ám, hogy az általad idézett cikk négyszer 5 ms-es szelepnyitása egyenként mennyi fékfolyadék kiáramlását eredményezi, amikor az ABS beavatkozik, mert ez elég erősen függ a folyadék viszkozitásától. Márpedig ahogy emlékszem, a DOT 4 és 5.1 között éppen egy 2-es szorzó van.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3989 Dátum: 2013.10.18 péntek, 20:16:45 »

Láttál már mézet folyni? Vagy hogy inkább a szakmádba vágjon, hogyan is van ez a motor- és egyéb olajokkal, mit is jelentenek azok a számok?

Nagyon nem mindegy ám, hogy az általad idézett cikk négyszer 5 ms-es szelepnyitása egyenként mennyi fékfolyadék kiáramlását eredményezi, amikor az ABS beavatkozik, mert ez elég erősen függ a folyadék viszkozitásától. Márpedig ahogy emlékszem, a DOT 4 és 5.1 között éppen egy 2-es szorzó van.

AndyA

A rendszerhez meg van határozva a minimum fékfolyadék. Ennél gyengébbet tilos használni.
Jobbat meg felesleges. Nem lesz jobb, mert nem fog több folyadék átáramlani a szelepen. Meg ismét megemlíteném a gumifékcsövek tágulását is.

Közúti autókról van szó, ott ezek mind nem fontosak még.

Én a motornál is DOT4-et használtam, gyári előírás. Pedig pályán 200+ -ról sokszor kellett fékezni és a két tárcsafék melegít...mégsem volt baj sosem.
(Annyira nem vagyok versenyző, hogy versenyfék és szuper folyadék kellett volna....)


Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #3990 Dátum: 2013.10.18 péntek, 20:54:47 »

A rendszerhez meg van határozva a minimum fékfolyadék. Ennél gyengébbet tilos használni.
Jobbat meg felesleges. Nem lesz jobb, mert nem fog több folyadék átáramlani a szelepen. Meg ismét megemlíteném a gumifékcsövek tágulását is.

Közúti autókról van szó, ott ezek mind nem fontosak még.

Én a motornál is DOT4-et használtam, gyári előírás. Pedig pályán 200+ -ról sokszor kellett fékezni és a két tárcsafék melegít...mégsem volt baj sosem.
(Annyira nem vagyok versenyző, hogy versenyfék és szuper folyadék kellett volna....)

Már persze aki sima gumi fékcsövet használ... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3991 Dátum: 2013.10.18 péntek, 21:06:46 »

Már persze aki sima gumi fékcsövet használ... Smiley

AndyA

A fémhálós fékcsöved előnye csak pszichológia a közúti közlekedésben. Mivel van fékrásegítés, így amit lehetne érezni nyomáspont változást (pl. motoroknál ugye nincs és ott lényegesebb is) azt "elnyeli" a rásegítés.  wave

Ha komolyabb autókon is a gyár által tervezett fékrendszer tartalmaz gumifékcsöveket, akkor abban nincs hiba és hátrány.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3992 Dátum: 2013.10.19 szombat, 14:17:42 »

Feltételezem a tervező asztalon, és a genki gyárban is eltöltöttek "némi időt" a fékfolyadék típusának meghatározásával, majd szélsőséges terhelési és hőmérsékleti körülmények közötti tesztekkel. Tehát kizárhatjuk azt hogy bármelyik petrol kémikus szájából elhangzott volna a "szerintem" szó. Én elfogadom a gyári specifikációt...
tapasztalatból mondom, h soxor ülnek olyanok az asztalok mögött akiknek a lapátot kellene tervezni meg asztalterítőt és hasonlókat.  találkozok 1-2 "nagyon jól megtervezett" dologgal.. 
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3993 Dátum: 2013.10.19 szombat, 14:22:00 »

tapasztalatból mondom, h soxor ülnek olyanok az asztalok mögött akiknek a lapátot kellene tervezni meg asztalterítőt és hasonlókat.  találkozok 1-2 "nagyon jól megtervezett" dologgal.. 

Sokszor felsőbb utasításra kell nekik "bénán" megtervezni, meg költséghatékonyan.  Sad
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3994 Dátum: 2013.10.19 szombat, 14:25:09 »

Sokszor felsőbb utasításra kell nekik "bénán" megtervezni, meg költséghatékonyan.  Sad
hát akkor azt kívánom a felső utasítóknak, h egész életükben a xarul megtervezett xarjaikat szereljék a saját kezükkel  gun
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #3995 Dátum: 2013.10.22 kedd, 18:00:42 »

Tisztelt Fórumtársak!
Rövidesen teljes féktárcsa és fékpofa csere előtt állok!
Rendeltem egy teljes első és hátsó EBC GREENSTUFF fékpofa garnitúrát. Még régebben igen jó áron sikerült egy gyári Ford féktárcsa garnitúrát beszereznem. Ezzel a párosítással újítom meg a fékrendszert. A www.fekmester.hu szakemberei a Ford tárcsákhoz a greenstuff betéteket ajánlották. Remélem minden rendben lesz vele. A tapasztalatokról, majd a beépítés után beszámolok. KB másfél hét múlva jön meg a cucc. wave
Tisztelettel László! worship

Üdv. László fórumtárs.

Én is gondolkodom EBC fékbetét cserén. Múltkor Ervin kipróbálta a vasat és ő
is azt mondta h, az átlagosnál is xarabb a fékem. És igaza van   hehe
Green vagy red betéteken gondolkodom.
Hol az a hely ahol jó áron hozzá lehet férni.... worship

Köszönettel
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #3996 Dátum: 2013.10.22 kedd, 18:10:04 »

adam.juhasz74@gmail.com
én tőle rendeltem olcsóbb volt mint a fékmester!írj neki mailt és kérj árat!
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #3997 Dátum: 2013.10.22 kedd, 18:56:17 »

adam.juhasz74@gmail.com
én tőle rendeltem olcsóbb volt mint a fékmester!írj neki mailt és kérj árat!

Ebben a pillanatban (Redstuffra) a fékmester is jobb árat ad, mint ami az eBay-en elérhető (28 ezer vs. 90 font vs. 115 Euro).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #3998 Dátum: 2013.10.22 kedd, 21:18:52 »

Ebben a pillanatban (Redstuffra) a fékmester is jobb árat ad, mint ami az eBay-en elérhető (28 ezer vs. 90 font vs. 115 Euro).

AndyA

Mi a különbség a green és a red betétek között? Azon kívűl h, a red jobban porol és keményebb?
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #3999 Dátum: 2013.10.22 kedd, 21:20:04 »

Mi a különbség a green és a red betétek között? Azon kívűl h, a red jobban porol és keményebb?

Nem tudom, mennyire porol a piros, de igen jól fog, a zöldet viszont nem próbáltam, úgyhogy azt meg azért nem tudom. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 73 74 75 76 77 78 79 [80] 81 82 83 84 85 86 87 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.071 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.