Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 20:25:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 [88] 89 90 91 92 93 94 95 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2743005 alkalommal)
0 Felhasználó és 37 vendég van a témában
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4350 Dátum: 2013.11.25 hétfő, 10:23:07 »

Ez látod jó kérdés. Én nem is gondoltam, hogy különbözőek. Mi az eltérés?
Nem foglalkoztam összehasonlítás szintem ezzel.

Azt nem tudom pontosan mi a különbség. 
https://cromax.hu/10000000-fekrendszer/10070000-fekhidraulika/10070010-fofekhenger/?pathway=1
https://cromax.hu/10000000-fekrendszer/10180000-fekszervo-alkatreszei/10180012-fekrasegito-szervodob/?kereso_modell=6&kereso_marka=Ford
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4351 Dátum: 2013.11.25 hétfő, 10:26:51 »



Hm...érdekes. Kizárt dolog, mert nem tudom  vigyor3

Én nem a cromax-ot néztem. De ott egyértelműen van különbség.....bár ránézésre nincs.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4352 Dátum: 2013.11.25 hétfő, 10:37:24 »


Hm...érdekes. Kizárt dolog, mert nem tudom  vigyor3

Én nem a cromax-ot néztem. De ott egyértelműen van különbség.....bár ránézésre nincs.


A főfékhengernél a felújítószett pl. jó minkettőhöz.....ott nem hiszem, hogy nagy különbség lenne.
A szervódobon meg van egy EBA matrica.  vigyor3 nyes
Össze kellene hasonlítani, hogy mi lehet a különbség.
ABS tömbből is csináltak vagy 20 félét.....mikor elég lenne 2 (ESP-s és sima). Ráadásul gyártott hozzá a Bosch is és Ate is.  taps
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4353 Dátum: 2013.11.25 hétfő, 10:38:27 »

Érdekes kutatást végeztél, főleg ennyire visszamenően.  integet2
A fékasszisztens-t sosem tudja a főfékhenger csinálni, mert azt csak a vezető lába működteti más nem. Természetesen az ABS/ESP tömb-ben van nyomást előállító szivattyú és tároló. Tehát "onnan indul" a plusz fékfolyadék nyomás ha úgy alakulna....

Ezért nem is értem, hogy ilyen felszereltségű autóban miért van olyan, hogy van benne és nincs benne. Mikor mindegyikbe lehetne vagy talán van is.  fejvakaras

Nem konkrétan ez irányban kutakodtam, csak olvasgattam, aztán azért kerestem meg a hsz-edet, mert emlékeztem hogy volt már róla szó.

"The mechanical emergency brake assist (EBA) system incorporates a hydraulic mechanism in the brake master cylinder allowing controlled additional assistance to brake pedal effort in emergency braking situations. This allows maximum braking capability with a reduced brake pedal effort during critical situations."
http://www.trw.com/sites/default/files/TRW_braking_Mechanical%20Brake%20Assist%20_mBA__English_2013.pdf

Szóval úgy tűnik itt nem a kocka csinálja, hanem valami a főfékhengerben, ha elég gyorsan lép oda az ember.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4354 Dátum: 2013.11.25 hétfő, 11:01:39 »

Nem konkrétan ez irányban kutakodtam, csak olvasgattam, aztán azért kerestem meg a hsz-edet, mert emlékeztem hogy volt már róla szó.

"The mechanical emergency brake assist (EBA) system incorporates a hydraulic mechanism in the brake master cylinder allowing controlled additional assistance to brake pedal effort in emergency braking situations. This allows maximum braking capability with a reduced brake pedal effort during critical situations."
http://www.trw.com/sites/default/files/TRW_braking_Mechanical%20Brake%20Assist%20_mBA__English_2013.pdf

Szóval úgy tűnik itt nem a kocka csinálja, hanem valami a főfékhengerben, ha elég gyorsan lép oda az ember.

Vannak olyan főfékhengerek, ahol figyelik a pedál utat és a lenyomás sebességét. De ezeken a főfékhengereken nincs erre szolgáló elektromos egység.
A nyomás növekedés sebességét tudja figyelni a tömbben lévő nyomás szenzorral.

Lassú lenne ha a főfékhengert nyomná meg valami helyettünk és ennek a rendszere nem lenne egyszerű megoldás.
(MB SBC fékrendszere, ahol nincs közvetlen kapcsolat a pedál és a főfékhenger között, ott a pedállal egy "pótmétert" nyomogatunk és a többit elektronika végzi. Ott elég bonyolult a főfékhenger és így onnan valóban megoldható könnyen a plusz féknyomás.)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4355 Dátum: 2013.11.25 hétfő, 11:07:34 »

A főfékhengernél a felújítószett pl. jó minkettőhöz.....ott nem hiszem, hogy nagy különbség lenne.
A szervódobon meg van egy EBA matrica.  vigyor3 nyes
Össze kellene hasonlítani, hogy mi lehet a különbség.
ABS tömbből is csináltak vagy 20 félét.....mikor elég lenne 2 (ESP-s és sima). Ráadásul gyártott hozzá a Bosch is és Ate is.  taps

Na ez itt már költség oldal, hogy miért gyártanak "csak" annyit tudót, amit kérnek.
Sok márka már csak egy hidraulikus tömböt gyárt (aminek a szoftvereit folyamatosan fejlesztik és perifériákat illesztenek hozzá), ami tudja a blokkolásgátló, menetstabilizáló és borulásgátló funkciókat is. Ehhez ugye kellenek a rendszer érzékelői is, de maga az "agy" tudja/tudná.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4356 Dátum: 2013.11.25 hétfő, 11:20:32 »

Nem konkrétan ez irányban kutakodtam, csak olvasgattam, aztán azért kerestem meg a hsz-edet, mert emlékeztem hogy volt már róla szó.

"The mechanical emergency brake assist (EBA) system incorporates a hydraulic mechanism in the brake master cylinder allowing controlled additional assistance to brake pedal effort in emergency braking situations. This allows maximum braking capability with a reduced brake pedal effort during critical situations."
http://www.trw.com/sites/default/files/TRW_braking_Mechanical%20Brake%20Assist%20_mBA__English_2013.pdf

Szóval úgy tűnik itt nem a kocka csinálja, hanem valami a főfékhengerben, ha elég gyorsan lép oda az ember.

Itt igen, de eleve azzal kezdi, hogy mechanikus fékasszisztens. A Mondeo-ban is mechanikus lehet ezek szerint.
Az ábrát nézve mechanikusan "siettetik" a pedál lenyomásával kialakuló nyomást. Ilyen is van.
Akkor a Mondeo-ban ilyen van.  eljen   Nem tudtam, hogy a Mondeo-ban mechanikusan oldották meg. Viszont ez így biztos költségesebb.

Viszont így akárki szerelhet ilyet az autójába ha nincs benne.
Főfékhenger és vákuumdob csere, máris van mechanikus fék asszisztens.  taps
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.25 hétfő, 11:22:06 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4357 Dátum: 2013.11.25 hétfő, 11:26:26 »

Itt igen, de eleve azzal kezdi, hogy mechanikus fékasszisztens. A Mondeo-ban is mechanikus lehet ezek szerint.
Az ábrát nézve mechanikusan "siettetik" a pedál lenyomásával kialakuló nyomást. Ilyen is van.
Akkor a Mondeo-ban ilyen van.  eljen   Nem tudtam, hogy a Mondeo-ban mechanikusan oldották meg. Viszont ez így biztos költségesebb.

Viszont így akárki szerelhet ilyet az autójába ha nincs benne.
Főfékhenger és vákuumdob csere, máris van mechanikus fék asszisztens.  taps

Ja, itt egy értelmesnek nevezhető upgrade  hehe
Jóval drágább is a főfékhenger hozzá.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4358 Dátum: 2013.11.25 hétfő, 12:26:37 »

Ja, itt egy értelmesnek nevezhető upgrade  hehe
Jóval drágább is a főfékhenger hozzá.

Viszont azért említsük meg, hogy ebben az esetben nem EBA van a mondeo-ban, hanem MBA.
Az eTis és a gyári kezelési is EBA-t említ.

Ha az E-t Emergency-ből veszi, akkor pedig EMBA lenne helyesen.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.25 hétfő, 12:29:33 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #4359 Dátum: 2013.11.25 hétfő, 13:37:39 »

Ez látod jó kérdés. Én nem is gondoltam, hogy különbözőek. Mi az eltérés?
Nem foglalkoztam összehasonlítás szintem ezzel.


Egyféle főfékhengert látok Mondeo-hoz. Nincs kitétel, hogy milyen rendszer van az autóban. Tehát csereszabatos a kettő....
Ettől még lehet eltérés......de mi  fejvakaras
Tisztelt Fórumtárs!
Az EBA-val szerelt főfékhenger dugattyúrúdján van egy plusz váll. Ez a kívülről látható különbség, a normál főfékhengerhez képest. A belső eltérést ne kérdezd, sajna nem tudom wave
Tisztelettel László! worship.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.25 hétfő, 13:40:07 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4360 Dátum: 2013.11.25 hétfő, 18:00:28 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az EBA-val szerelt főfékhenger dugattyúrúdján van egy plusz váll. Ez a kívülről látható különbség, a normál főfékhengerhez képest. A belső eltérést ne kérdezd, sajna nem tudom wave
Tisztelettel László! worship.

Tisztelt László!

Ez kiszerelve látható csak vagy alulról a pedál is észrevehető?
Belül olyan lehet, mint a linkelt TRW leírásban, ahol mechanikusan oldották meg a nagyobb elmozdulást kalibrált rugós és egyéb alkatrészekkel.


Tisztelettel Tibor!
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #4361 Dátum: 2013.11.25 hétfő, 19:35:35 »

Tisztelt László!

Ez kiszerelve látható csak vagy alulról a pedál is észrevehető?
Belül olyan lehet, mint a linkelt TRW leírásban, ahol mechanikusan oldották meg a nagyobb elmozdulást kalibrált rugós és egyéb alkatrészekkel.


Tisztelettel Tibor!
Kedves Tibor!
Sajna ez csak kiszerelt állapotban látható a főfékhengeren, a dugattyúszár tövében lévő kb 2 mm-es kiemelkedő váll, vagy perem. A TIS is felhívja a figyelmet a különbségre, a hidraulikus fékrendszer fejezetben.wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.25 hétfő, 19:42:26 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
schecter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #4362 Dátum: 2013.11.26 kedd, 19:49:35 »

Helló,

Ma kezdte el azt csinálni a kocsi, hogy ha intenzívebben gyorsítok, akkor arra az időre felvillan a kézifék visszajelző lámpa a műszerfalon. Gondoltam arra, hogy esetleg alacsony a fékolajszintem, és a gyorsítok, akkor megy minimum alá a szint, de ha az első kerékkel magasabbra állok, akkor nem gyullad ki. Megnéztem a tartályt és valamivel a min felett van.
Lehet-e ez a villogás attól, hogy nem jó a önfeszítője a kézifékkarnak?  Mert ha emiatt villog, akkor megbarátkozom vele, de nem szeretnék kellemetlen helyzetbe kerülni, hogy elmegy a fékem, ha mégsem emiatt van.

 integet2
Naplózva

MK3 2001 2.0 TDDI GHIA 
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #4363 Dátum: 2013.11.26 kedd, 20:00:24 »

Helló,

Ma kezdte el azt csinálni a kocsi, hogy ha intenzívebben gyorsítok, akkor arra az időre felvillan a kézifék visszajelző lámpa a műszerfalon. Gondoltam arra, hogy esetleg alacsony a fékolajszintem, és a gyorsítok, akkor megy minimum alá a szint, de ha az első kerékkel magasabbra állok, akkor nem gyullad ki. Megnéztem a tartályt és valamivel a min felett van.
Lehet-e ez a villogás attól, hogy nem jó a önfeszítője a kézifékkarnak?  Mert ha emiatt villog, akkor megbarátkozom vele, de nem szeretnék kellemetlen helyzetbe kerülni, hogy elmegy a fékem, ha mégsem emiatt van.

 integet2
Mintha az enyémet használnád! :-) Nekem is pont most kezdett ilyen felvillanásokat produkálni de nem mindig. Én is keresem a megoldást. Mintha egy vezeték érne a kasznihoz ha gyorsítok intenzíven és ugye akkor a motor is megfeszül valamely irányba, Mihelyt nem gyorsítok elalszik. Valamelyik nap körforgalomba intenzív kanyarban is bevillant.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
schecter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #4364 Dátum: 2013.11.26 kedd, 20:02:31 »

Mintha az enyémet használnád! :-) Nekem is pont most kezdett ilyen felvillanásokat produkálni de nem mindig. Én is keresem a megoldást. Mintha egy vezeték érne a kasznihoz ha gyorsítok intenzíven és ugye akkor a motor is megfeszül valamely irányba, Mihelyt nem gyorsítok elalszik. Valamelyik nap körforgalomba intenzív kanyarban is bevillant.

Akkor Fórumtársak, jöjjenek az okosságok! Cheesy
Naplózva

MK3 2001 2.0 TDDI GHIA 
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4365 Dátum: 2013.11.26 kedd, 20:15:53 »

Akkor Fórumtársak, jöjjenek az okosságok! Cheesy

Legegyszerűbb feltölteni max-ra, és megnézni, hogy akkor is szól-e.
Ha a minimumnál szól, akkor amikor gyorsítasz, akkor minimum alá kerülhet, és jelez.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #4366 Dátum: 2013.11.26 kedd, 20:17:48 »

Mintha az enyémet használnád! :-) Nekem is pont most kezdett ilyen felvillanásokat produkálni de nem mindig. Én is keresem a megoldást. Mintha egy vezeték érne a kasznihoz ha gyorsítok intenzíven és ugye akkor a motor is megfeszül valamely irányba, Mihelyt nem gyorsítok elalszik. Valamelyik nap körforgalomba intenzív kanyarban is bevillant.
ne az olajszintnél keressétek a hibát.ugyan azt a lámpát gyujtja a kézifék kar behúzásakor is mint az alacsony olajszintre.ha a szint rendben van,akkor a kézifékkarnál van a hiba.pláne ha tudod,hogy a kar feszítője is vacak......(ez schecter-nek szólt.)
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #4367 Dátum: 2013.11.26 kedd, 20:30:20 »

ne az olajszintnél keressétek a hibát.ugyan azt a lámpát gyujtja a kézifék kar behúzásakor is mint az alacsony olajszintre.ha a szint rendben van,akkor a kézifékkarnál van a hiba.pláne ha tudod,hogy a kar feszítője is vacak......(ez schecter-nek szólt.)
elvileg van (lehet viszik...) még manuálisan feszíthető (faceliftes fajta, menetesen elulról) karom, ha érdekel valakit ilyen miatt vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #4368 Dátum: 2013.11.26 kedd, 21:22:38 »

ne az olajszintnél keressétek a hibát.ugyan azt a lámpát gyujtja a kézifék kar behúzásakor is mint az alacsony olajszintre.ha a szint rendben van,akkor a kézifékkarnál van a hiba.pláne ha tudod,hogy a kar feszítője is vacak......(ez schecter-nek szólt.)
Hmm elvileg nekem semmi baja a kéziféknek fog rendesen nem kell a hónajjamig rántani néhány katt és fog. Tény, hogy alsó min közelében van a folyadék inkább erre szavazok Majd veszek löttyöt és kissé emelem a szintjét hátha!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
schecter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #4369 Dátum: 2013.11.27 szerda, 08:29:57 »

Hmm elvileg nekem semmi baja a kéziféknek fog rendesen nem kell a hónajjamig rántani néhány katt és fog. Tény, hogy alsó min közelében van a folyadék inkább erre szavazok Majd veszek löttyöt és kissé emelem a szintjét hátha!

Nekem most abbahagyta... Wink Mindenesetre felönteném egy kis fékfolyadékkal max. ig, hogy tudjam figyelni fogy-e belőle. DOT4, aztán annyi? Semmi más wooodoo?
Naplózva

MK3 2001 2.0 TDDI GHIA 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4370 Dátum: 2013.11.27 szerda, 08:45:44 »

Nekem most abbahagyta... Wink Mindenesetre felönteném egy kis fékfolyadékkal max. ig, hogy tudjam figyelni fogy-e belőle. DOT4, aztán annyi? Semmi más wooodoo?

Néz meg a fékbetétek vastagságát is. Elöl és hátul, kívül és belül is.
Ha folyna valahol hamar elfolyna..... viszont a fékbetét kopás miatt nagyobb mennyiségű fékfolyadék kerül a munkahengerekbe a fékeknél, ami a tartályból hiányzik.
Tehát ha nem folyik, akkor csak máshol van. Ennek nem az a megoldása, hogy utánaöntünk, hanem fékbetétet kell cserélni.
Ha most ráöntesz, akkor legközelebb mikor cseréled a fékbetétek ki fog folyni a tartályból a dugattyúk visszanyomásakor.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
schecter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #4371 Dátum: 2013.11.27 szerda, 08:58:49 »

Néz meg a fékbetétek vastagságát is. Elöl és hátul, kívül és belül is.
Ha folyna valahol hamar elfolyna..... viszont a fékbetét kopás miatt nagyobb mennyiségű fékfolyadék kerül a munkahengerekbe a fékeknél, ami a tartályból hiányzik.
Tehát ha nem folyik, akkor csak máshol van. Ennek nem az a megoldása, hogy utánaöntünk, hanem fékbetétet kell cserélni.
Ha most ráöntesz, akkor legközelebb mikor cseréled a fékbetétek ki fog folyni a tartályból a dugattyúk visszanyomásakor.

Utánanéztem. 2 éve, 450000 km-rel ezelőtt cseréltem az összeset textar-ra. Mennyit bír átlagosan egy betét? Ebédszünetben azért megnézem milyen vastag.
Naplózva

MK3 2001 2.0 TDDI GHIA 
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4372 Dátum: 2013.11.27 szerda, 09:02:59 »

Utánanéztem. 2 éve, 450000 km-rel ezelőtt cseréltem az összeset textar-ra. Mennyit bír átlagosan egy betét? Ebédszünetben azért megnézem milyen vastag.

Aztán ha mégis feltöltöd, akkor fékcserénél legfeljebb nem a rendszerbe nyomod vissza a dugattyú mögött lévő folyadékot, hanem ki a légtelenítőn.
Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4373 Dátum: 2013.11.27 szerda, 09:10:18 »

Utánanéztem. 2 éve, 450000 km-rel ezelőtt cseréltem az összeset textar-ra. Mennyit bír átlagosan egy betét? Ebédszünetben azért megnézem milyen vastag.

450000 km után azért illik cserélni szerintem Cheesy hacsak nem teljesen fék nélkül közlekedtél akkor alighanem már a vas is elkopott taps
na de értsük jól szóval 45000 km Smiley
egyébként én most tartok a hátsó fék majdnem vason van fázisnál és EBC-re szeretném cserélni... melyik való a facelift előttibe? mert ugye van 2 féle... fekmester.hu-n néztem mert itten is azt ajánlották hogy egyelőre az a legjobb.

szerk: szerintetek ha 2009.07.08.-án ford szervízben(kerepesi úti Petrányi) cseréltek 2db hátsó féknyerget akkor milyet raktak bele? Face liftes vagy olyat ami benne volt.... miről lehet látni hogy milyen van benne?
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.27 szerda, 13:35:25 írta Guen » Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4374 Dátum: 2013.11.27 szerda, 13:41:13 »

450000 km után azért illik cserélni szerintem Cheesy hacsak nem teljesen fék nélkül közlekedtél akkor alighanem már a vas is elkopott taps
na de értsük jól szóval 45000 km Smiley
egyébként én most tartok a hátsó fék majdnem vason van fázisnál és EBC-re szeretném cserélni... melyik való a facelift előttibe? mert ugye van 2 féle... fekmester.hu-n néztem mert itten is azt ajánlották hogy egyelőre az a legjobb.

szerk: szerintetek ha 2009.07.08.-án ford szervízben(kerepesi úti Petrányi) cseréltek 2db hátsó féknyerget akkor milyet raktak bele? Face liftes vagy olyat ami benne volt.... miről lehet látni hogy milyen van benne?


Azt rakták bele, amit a program hozott. Alvázszám szerint FL előtti kellett bele, akkor olyat. Nem hiszem, hogy ott foglalkoztak a váltás utáni beszerelésével.
A betétet nézd meg. A formájából lehet látni milyen nyereg van rajta.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4375 Dátum: 2013.11.27 szerda, 14:15:21 »

Azt rakták bele, amit a program hozott. Alvázszám szerint FL előtti kellett bele, akkor olyat. Nem hiszem, hogy ott foglalkoztak a váltás utáni beszerelésével.
A betétet nézd meg. A formájából lehet látni milyen nyereg van rajta.

megkaptam a választ.. régi fajta biztos.
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
schecter
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #4376 Dátum: 2013.11.27 szerda, 14:21:49 »

Azt rakták bele, amit a program hozott. Alvázszám szerint FL előtti kellett bele, akkor olyat. Nem hiszem, hogy ott foglalkoztak a váltás utáni beszerelésével.
A betétet nézd meg. A formájából lehet látni milyen nyereg van rajta.

Én egyszer már felállíttattam a  nyergeimet, de most megint nem tud teljesen kiengedni. Szerencsére nem szorulnak, és be is lehet húzni, de érik a csere. Ha Faceliftes nyerget tetették rá, akkor kell új kézifékkötél? Bontottat megéri, vagy az FL es is berohadós fajta?
Naplózva

MK3 2001 2.0 TDDI GHIA 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4377 Dátum: 2013.11.27 szerda, 18:34:49 »

Én egyszer már felállíttattam a  nyergeimet, de most megint nem tud teljesen kiengedni. Szerencsére nem szorulnak, és be is lehet húzni, de érik a csere. Ha Faceliftes nyerget tetették rá, akkor kell új kézifékkötél? Bontottat megéri, vagy az FL es is berohadós fajta?
Kötélnél nincs különbség. Fékbetétben van.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4378 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 00:03:24 »

Sziasztok.

Facelift utáni nyereg cserénél kézifékkart is kell cserélni,hogy állítható legyen?
A kötél az előbb olvasottak szerint szerint egyforma.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4379 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 00:13:58 »

Sziasztok.

Facelift utáni nyereg cserénél kézifékkart is kell cserélni,hogy állítható legyen?
A kötél az előbb olvasottak szerint szerint egyforma.

A kézifék kar semmilyen összefüggésben nincs a nyereggel. Ha rossz csere Fl utánira.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4380 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 00:18:08 »

A kézifék kar semmilyen összefüggésben nincs a nyereggel. Ha rossz csere Fl utánira.

Az Facelift utáni karon  állítható,hogy milyen magasan fogjon vagy mi kell még hozzá?
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.28 csütörtök, 00:31:29 írta soho001 » Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4381 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 07:37:26 »

Az Facelift utáni karon  állítható,hogy milyen magasan fogjon vagy mi kell még hozzá?

Igen állítható a bowdenek előfeszítése, ami a kar "fogási" pontját emeli vagy süllyeszti.
Ehhez mindenképp egyformán és jól működő hátsó nyergek szükségesek.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4382 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 08:11:20 »

Igen állítható a bowdenek előfeszítése, ami a kar "fogási" pontját emeli vagy süllyeszti.
Ehhez mindenképp egyformán és jól működő hátsó nyergek szükségesek.


Nehéz kicserélni a kézifékkart?
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4383 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 08:58:52 »


Nehéz kicserélni a kézifékkart?

Nem.... Roll Eyes Gyakorlat kérdése.
Csak 3 anyát kell lecsavarni, de mire addig eljutsz....az nem egyszerű.
Alul: kipufogót le kell engedni, hővédő lemezt levenni és látni fogod a rögzítést
Utastér: kardánboxot ki kell szedni, hogy ki tudd venni a kart
Ha a kézifékköteleid nincsenek jó állapotban akkor érdemes kicserélni azokat is.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #4384 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 12:14:30 »

Én egyszer már felállíttattam a  nyergeimet, de most megint nem tud teljesen kiengedni. Szerencsére nem szorulnak, és be is lehet húzni, de érik a csere. Ha Faceliftes nyerget tetették rá, akkor kell új kézifékkötél? Bontottat megéri, vagy az FL es is berohadós fajta?

Lehet, "csak" a köteleid rohadtak be, nekem is ez volt, a nyereg jó volt, csak a kötél nem.
Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4385 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 18:57:20 »

Lehet, "csak" a köteleid rohadtak be, nekem is ez volt, a nyereg jó volt, csak a kötél nem.


Meg van már az F2 hátsó nyereg. Hétfőn teszik be és gondoltam egy füst alatt kicseréltetem a kézifék kart is mert aránylag fent fog , de addigra már úgy sem tudok szerezni.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4386 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 19:03:29 »


Meg van már az F2 hátsó nyereg. Hétfőn teszik be és gondoltam egy füst alatt kicseréltetem a kézifék kart is mert aránylag fent fog , de addigra már úgy sem tudok szerezni.

Cromaxnak biztos van raktáron valamilyen.
Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4387 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 19:14:37 »

Cromaxnak biztos van raktáron valamilyen.

Csak én Vasárnap reggel érkezem Prágából és hétfőn reggel 8-ra viszem szereldébe.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4388 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 19:23:26 »

Csak én Vasárnap reggel érkezem Prágából és hétfőn reggel 8-ra viszem szereldébe.

Céghez, ismerőshöz kiszállíttatni?
Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4389 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 19:27:20 »

Céghez, ismerőshöz kiszállíttatni?

Ez nem rossz ötlet de igazából nem újban gondolkodtam.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4390 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 19:38:32 »

Ez nem rossz ötlet de igazából nem újban gondolkodtam.

Ja, értem. Bontott meg futárral is csak hétfő napközben  levele

Kötélcseréhez megint szétbontani a kocsi alját azért elég szívás.
Naplózva
hayabusa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



« Új hozzászólás #4391 Dátum: 2013.12.04 szerda, 05:29:12 »

Üdvözlet!

Mk3 kombi 2001.
Berohadt a bal hátsó fékmunkahenger
az autóban, valszeg a kézifék miatt...
Forrósodik nagyon,
De 1000 km-re vagyok az otthonomtól..

Sajna levettem a munkahengert
a nyeregről..
És szép lassan kinyomódott a dugattyú.
De nemtudom vissza nyomni, tekerni
Anélkűl a visszanyomós, tekerős
spec. szerszám nélkül...
Hogyan tudnám visszacsalogatni
a dugattyút a fészkébe???
Esetleg lekötni azt a munkahengert
Hogy haza tudjak csámpázni..

Köszi előre is!!
Üdv. Roby

Naplózva

2001.05. MKIII TDDI kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #4392 Dátum: 2013.12.04 szerda, 06:51:11 »

Üdvözlet!

Mk3 kombi 2001.
Berohadt a bal hátsó fékmunkahenger
az autóban, valszeg a kézifék miatt...
Forrósodik nagyon,
De 1000 km-re vagyok az otthonomtól..

Sajna levettem a munkahengert
a nyeregről..
És szép lassan kinyomódott a dugattyú.
De nemtudom vissza nyomni, tekerni
Anélkűl a visszanyomós, tekerős
spec. szerszám nélkül...
Hogyan tudnám visszacsalogatni
a dugattyút a fészkébe???
Esetleg lekötni azt a munkahengert
Hogy haza tudjak csámpázni..

Köszi előre is!!
Üdv. Roby



Asztalos szorító vagy valami hasonló. Picit szorítod, tekered, húzol rajta egyet picit szorosabbra, tekered stb. 5 perc az egész. Előtte lazítsd meg a sapkát a fékfolyadék tartály tetején, úgy könnyebb (és ne felejtsd el utána visszacsukni sem!). Smiley

Vagy ha van időd kivárni, akkor rendelsz egy ilyet:

http://www.ebay.at/itm/200979417879?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
hayabusa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



« Új hozzászólás #4393 Dátum: 2013.12.04 szerda, 08:22:32 »

Asztalos szorító vagy valami hasonló. Picit szorítod, tekered, húzol rajta egyet picit szorosabbra, tekered stb. 5 perc az egész. Előtte lazítsd meg a sapkát a fékfolyadék tartály tetején, úgy könnyebb (és ne felejtsd el utána visszacsukni sem!). Smiley

Vagy ha van időd kivárni, akkor rendelsz egy ilyet:

http://www.ebay.at/itm/200979417879?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

AndyA


Köszi AndyA!
Üdv.
Naplózva

2001.05. MKIII TDDI kombi
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4394 Dátum: 2013.12.04 szerda, 08:54:02 »

Utánanéztem. 2 éve, 450000 km-rel ezelőtt cseréltem az összeset textar-ra. Mennyit bír átlagosan egy betét? Ebédszünetben azért megnézem milyen vastag.

A futott km nem mérvadó maximum irányadó. Ez a mennyiséget le lehet futni nagyrészt autópályán is, komolyabb fékezések nélkül. Vedd le a kereket és nézd meg mennyi "hús" maradt a betéten. Off-os ford-dal én lefutottam ~125ekm-t mire cseréltem a még gyárilag szerelt tárcsát betétet mindent. Mondjuk az egyik betét addigra már szinte vason volt. Abszolút cipőfüggő hogy ki hogy használja a középső pedált.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4395 Dátum: 2013.12.04 szerda, 09:31:35 »

Üdvözlet!

Mk3 kombi 2001.
Berohadt a bal hátsó fékmunkahenger
az autóban, valszeg a kézifék miatt...
Forrósodik nagyon,
De 1000 km-re vagyok az otthonomtól..

Sajna levettem a munkahengert
a nyeregről..
És szép lassan kinyomódott a dugattyú.
De nemtudom vissza nyomni, tekerni
Anélkűl a visszanyomós, tekerős
spec. szerszám nélkül...
Hogyan tudnám visszacsalogatni
a dugattyút a fészkébe???
Esetleg lekötni azt a munkahengert
Hogy haza tudjak csámpázni..

Köszi előre is!!
Üdv. Roby



Először a nyergen kalapáld vissza a kézifék karját....valószínűleg azért tolta ki a munkahengert mert megragadt behúzott állapotban. Addig nem is fogod tudni visszanyomni amíg a kar nem áll alaphelyzetben. A visszanyomást meglehet csinálni az asztalos szorítós megoldással, ahogy AndyA írta. Vagy a munkahenger közepébe 13-14(nem emlékszem pontosan mekkora) imbuszkulcsot dugsz és azzal tekered közben pedig nyomod befelé. Ha megcsináltad utána NE használd a kéziféket, mert ugyanez lesz(tapasztalat)...fel kell újítani és utána jó lesz egy darabig. A legjobb és végleges megoldás, ha lecseréled a hátsó nyergeket F2-re azok nem rohadnak be.   
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
hayabusa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



« Új hozzászólás #4396 Dátum: 2013.12.04 szerda, 12:19:50 »

Először a nyergen kalapáld vissza a kézifék karját....valószínűleg azért tolta ki a munkahengert mert megragadt behúzott állapotban. Addig nem is fogod tudni visszanyomni amíg a kar nem áll alaphelyzetben. A visszanyomást meglehet csinálni az asztalos szorítós megoldással, ahogy AndyA írta. Vagy a munkahenger közepébe 13-14(nem emlékszem pontosan mekkora) imbuszkulcsot dugsz és azzal tekered közben pedig nyomod befelé. Ha megcsináltad utána NE használd a kéziféket, mert ugyanez lesz(tapasztalat)...fel kell újítani és utána jó lesz egy darabig. A legjobb és végleges megoldás, ha lecseréled a hátsó nyergeket F2-re azok nem rohadnak be.   

Helló!

Köszi az infót ismét...
Az a furcsa hogy, semmi baja a kéziféknek, simán vissza áll alaphelyzetbe,
ha kiengedem...

Naplózva

2001.05. MKIII TDDI kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4397 Dátum: 2013.12.04 szerda, 12:21:23 »

Helló!

Köszi az infót ismét...
Az a furcsa hogy, semmi baja a kéziféknek, simán vissza áll alaphelyzetbe,
ha kiengedem...



A betét is szorulhat.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
CTTibcsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #4398 Dátum: 2013.12.14 szombat, 23:47:24 »

Sziasztok valaki megtudná adni a Németh Viktor telszámát, sajnos nem találom pedig már voltam nála a 16 kerben.
Most nekem is ESP lámpa világit....Pár hete kezdte csak spontán.Sad(
Naplózva

2005.  TDCI. 2.2 Titanium X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #4399 Dátum: 2013.12.15 vasárnap, 09:17:58 »

Sziasztok valaki megtudná adni a Németh Viktor telszámát, sajnos nem találom pedig már voltam nála a 16 kerben.
Most nekem is ESP lámpa világit....Pár hete kezdte csak spontán.Sad(
rákeresel a tagok között,klikk a nickre,az utolsó hsz-eire klikk,és megtalálod a korábbi hsz-ei között.... Wink

de ha első körben egy diag kell,segítek nagyon szívesen.karitatíve. wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 [88] 89 90 91 92 93 94 95 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.