Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:49:41
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
81
82
83
84
85
86
87
[
88
]
89
90
91
92
93
94
95
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3069497 alkalommal)
0 Felhasználó és 82 vendég van a témában
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4350 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 10:23:07 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.25 hétfő, 10:14:18
Ez látod jó kérdés. Én nem is gondoltam, hogy különbözőek. Mi az eltérés?
Nem foglalkoztam összehasonlítás szintem ezzel.
Azt nem tudom pontosan mi a különbség.
https://cromax.hu/10000000-fekrendszer/10070000-fekhidraulika/10070010-fofekhenger/?pathway=1
https://cromax.hu/10000000-fekrendszer/10180000-fekszervo-alkatreszei/10180012-fekrasegito-szervodob/?kereso_modell=6&kereso_marka=Ford
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4351 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 10:26:51 »
Idézetet írta: Zoleex - 2013.11.25 hétfő, 10:23:07
Azt nem tudom pontosan mi a különbség.
https://cromax.hu/10000000-fekrendszer/10070000-fekhidraulika/10070010-fofekhenger/?pathway=1
https://cromax.hu/10000000-fekrendszer/10180000-fekszervo-alkatreszei/10180012-fekrasegito-szervodob/?kereso_modell=6&kereso_marka=Ford
Hm...érdekes. Kizárt dolog, mert nem tudom
Én nem a cromax-ot néztem. De ott egyértelműen van különbség.....bár ránézésre nincs.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4352 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 10:37:24 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.25 hétfő, 10:26:51
Hm...érdekes. Kizárt dolog, mert nem tudom
Én nem a cromax-ot néztem. De ott egyértelműen van különbség.....bár ránézésre nincs.
A főfékhengernél a felújítószett pl. jó minkettőhöz.....ott nem hiszem, hogy nagy különbség lenne.
A szervódobon meg van egy EBA matrica.
Össze kellene hasonlítani, hogy mi lehet a különbség.
ABS tömbből is csináltak vagy 20 félét.....mikor elég lenne 2 (ESP-s és sima). Ráadásul gyártott hozzá a Bosch is és Ate is.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4353 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 10:38:27 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.25 hétfő, 07:46:35
Érdekes kutatást végeztél, főleg ennyire visszamenően.
A fékasszisztens-t sosem tudja a főfékhenger csinálni, mert azt csak a vezető lába működteti más nem. Természetesen az ABS/ESP tömb-ben van nyomást előállító szivattyú és tároló. Tehát "onnan indul" a plusz fékfolyadék nyomás ha úgy alakulna....
Ezért nem is értem, hogy ilyen felszereltségű autóban miért van olyan, hogy van benne és nincs benne. Mikor mindegyikbe lehetne vagy talán van is.
Nem konkrétan ez irányban kutakodtam, csak olvasgattam, aztán azért kerestem meg a hsz-edet, mert emlékeztem hogy volt már róla szó.
"The mechanical emergency brake assist (EBA) system incorporates a hydraulic mechanism in the brake master cylinder allowing controlled additional assistance to brake pedal effort in emergency braking situations. This allows maximum braking capability with a reduced brake pedal effort during critical situations."
http://www.trw.com/sites/default/files/TRW_braking_Mechanical%20Brake%20Assist%20_mBA__English_2013.pdf
Szóval úgy tűnik itt nem a kocka csinálja, hanem valami a főfékhengerben, ha elég gyorsan lép oda az ember.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4354 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 11:01:39 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.11.25 hétfő, 10:38:27
Nem konkrétan ez irányban kutakodtam, csak olvasgattam, aztán azért kerestem meg a hsz-edet, mert emlékeztem hogy volt már róla szó.
"The mechanical emergency brake assist (EBA) system incorporates a hydraulic mechanism in the brake master cylinder allowing controlled additional assistance to brake pedal effort in emergency braking situations. This allows maximum braking capability with a reduced brake pedal effort during critical situations."
http://www.trw.com/sites/default/files/TRW_braking_Mechanical%20Brake%20Assist%20_mBA__English_2013.pdf
Szóval úgy tűnik itt nem a kocka csinálja, hanem valami a főfékhengerben, ha elég gyorsan lép oda az ember.
Vannak olyan főfékhengerek, ahol figyelik a pedál utat és a lenyomás sebességét. De ezeken a főfékhengereken nincs erre szolgáló elektromos egység.
A nyomás növekedés sebességét tudja figyelni a tömbben lévő nyomás szenzorral.
Lassú lenne ha a főfékhengert nyomná meg valami helyettünk és ennek a rendszere nem lenne egyszerű megoldás.
(MB SBC fékrendszere, ahol nincs közvetlen kapcsolat a pedál és a főfékhenger között, ott a pedállal egy "pótmétert" nyomogatunk és a többit elektronika végzi. Ott elég bonyolult a főfékhenger és így onnan valóban megoldható könnyen a plusz féknyomás.)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4355 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 11:07:34 »
Idézetet írta: Zoleex - 2013.11.25 hétfő, 10:37:24
A főfékhengernél a felújítószett pl. jó minkettőhöz.....ott nem hiszem, hogy nagy különbség lenne.
A szervódobon meg van egy EBA matrica.
Össze kellene hasonlítani, hogy mi lehet a különbség.
ABS tömbből is csináltak vagy 20 félét.....mikor elég lenne 2 (ESP-s és sima). Ráadásul gyártott hozzá a Bosch is és Ate is.
Na ez itt már költség oldal, hogy miért gyártanak "csak" annyit tudót, amit kérnek.
Sok márka már csak egy hidraulikus tömböt gyárt (aminek a szoftvereit folyamatosan fejlesztik és perifériákat illesztenek hozzá), ami tudja a blokkolásgátló, menetstabilizáló és borulásgátló funkciókat is. Ehhez ugye kellenek a rendszer érzékelői is, de maga az "agy" tudja/tudná.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4356 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 11:20:32 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.11.25 hétfő, 10:38:27
Nem konkrétan ez irányban kutakodtam, csak olvasgattam, aztán azért kerestem meg a hsz-edet, mert emlékeztem hogy volt már róla szó.
"The mechanical emergency brake assist (EBA) system incorporates a hydraulic mechanism in the brake master cylinder allowing controlled additional assistance to brake pedal effort in emergency braking situations. This allows maximum braking capability with a reduced brake pedal effort during critical situations."
http://www.trw.com/sites/default/files/TRW_braking_Mechanical%20Brake%20Assist%20_mBA__English_2013.pdf
Szóval úgy tűnik itt nem a kocka csinálja, hanem valami a főfékhengerben, ha elég gyorsan lép oda az ember.
Itt igen, de eleve azzal kezdi, hogy mechanikus fékasszisztens. A Mondeo-ban is mechanikus lehet ezek szerint.
Az ábrát nézve mechanikusan "siettetik" a pedál lenyomásával kialakuló nyomást. Ilyen is van.
Akkor a Mondeo-ban ilyen van.
Nem tudtam, hogy a Mondeo-ban mechanikusan oldották meg. Viszont ez így biztos költségesebb.
Viszont így akárki szerelhet ilyet az autójába ha nincs benne.
Főfékhenger és vákuumdob csere, máris van mechanikus fék asszisztens.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.25 hétfő, 11:22:06 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4357 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 11:26:26 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.25 hétfő, 11:20:32
Itt igen, de eleve azzal kezdi, hogy mechanikus fékasszisztens. A Mondeo-ban is mechanikus lehet ezek szerint.
Az ábrát nézve mechanikusan "siettetik" a pedál lenyomásával kialakuló nyomást. Ilyen is van.
Akkor a Mondeo-ban ilyen van.
Nem tudtam, hogy a Mondeo-ban mechanikusan oldották meg. Viszont ez így biztos költségesebb.
Viszont így akárki szerelhet ilyet az autójába ha nincs benne.
Főfékhenger és vákuumdob csere, máris van mechanikus fék asszisztens.
Ja, itt egy értelmesnek nevezhető upgrade
Jóval drágább is a főfékhenger hozzá.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4358 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 12:26:37 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.11.25 hétfő, 11:26:26
Ja, itt egy értelmesnek nevezhető upgrade
Jóval drágább is a főfékhenger hozzá.
Viszont azért említsük meg, hogy ebben az esetben nem EBA van a mondeo-ban, hanem MBA.
Az eTis és a gyári kezelési is EBA-t említ.
Ha az E-t Emergency-ből veszi, akkor pedig EMBA lenne helyesen.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.25 hétfő, 12:29:33 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4359 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 13:37:39 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.25 hétfő, 10:14:18
Ez látod jó kérdés. Én nem is gondoltam, hogy különbözőek. Mi az eltérés?
Nem foglalkoztam összehasonlítás szintem ezzel.
Egyféle főfékhengert látok Mondeo-hoz. Nincs kitétel, hogy milyen rendszer van az autóban. Tehát csereszabatos a kettő....
Ettől még lehet eltérés......de mi
Tisztelt Fórumtárs!
Az EBA-val szerelt főfékhenger dugattyúrúdján van egy plusz váll. Ez a kívülről látható különbség, a normál főfékhengerhez képest. A belső eltérést ne kérdezd, sajna nem tudom
Tisztelettel László!
.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.25 hétfő, 13:40:07 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4360 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 18:00:28 »
Idézetet írta: László - 2013.11.25 hétfő, 13:37:39
Tisztelt Fórumtárs!
Az EBA-val szerelt főfékhenger dugattyúrúdján van egy plusz váll. Ez a kívülről látható különbség, a normál főfékhengerhez képest. A belső eltérést ne kérdezd, sajna nem tudom
Tisztelettel László!
.
Tisztelt László!
Ez kiszerelve látható csak vagy alulról a pedál is észrevehető?
Belül olyan lehet, mint a linkelt TRW leírásban, ahol mechanikusan oldották meg a nagyobb elmozdulást kalibrált rugós és egyéb alkatrészekkel.
Tisztelettel Tibor!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4361 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 19:35:35 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.25 hétfő, 18:00:28
Tisztelt László!
Ez kiszerelve látható csak vagy alulról a pedál is észrevehető?
Belül olyan lehet, mint a linkelt TRW leírásban, ahol mechanikusan oldották meg a nagyobb elmozdulást kalibrált rugós és egyéb alkatrészekkel.
Tisztelettel Tibor!
Kedves Tibor!
Sajna ez csak kiszerelt állapotban látható a főfékhengeren, a dugattyúszár tövében lévő kb 2 mm-es kiemelkedő váll, vagy perem. A TIS is felhívja a figyelmet a különbségre, a hidraulikus fékrendszer fejezetben.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.25 hétfő, 19:42:26 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
schecter
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4362 Dátum:
2013.11.26 kedd, 19:49:35 »
Helló,
Ma kezdte el azt csinálni a kocsi, hogy ha intenzívebben gyorsítok, akkor arra az időre felvillan a kézifék visszajelző lámpa a műszerfalon. Gondoltam arra, hogy esetleg alacsony a fékolajszintem, és a gyorsítok, akkor megy minimum alá a szint, de ha az első kerékkel magasabbra állok, akkor nem gyullad ki. Megnéztem a tartályt és valamivel a min felett van.
Lehet-e ez a villogás attól, hogy nem jó a önfeszítője a kézifékkarnak? Mert ha emiatt villog, akkor megbarátkozom vele, de nem szeretnék kellemetlen helyzetbe kerülni, hogy elmegy a fékem, ha mégsem emiatt van.
Naplózva
MK3 2001 2.0 TDDI GHIA
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4363 Dátum:
2013.11.26 kedd, 20:00:24 »
Idézetet írta: schecter - 2013.11.26 kedd, 19:49:35
Helló,
Ma kezdte el azt csinálni a kocsi, hogy ha intenzívebben gyorsítok, akkor arra az időre felvillan a kézifék visszajelző lámpa a műszerfalon. Gondoltam arra, hogy esetleg alacsony a fékolajszintem, és a gyorsítok, akkor megy minimum alá a szint, de ha az első kerékkel magasabbra állok, akkor nem gyullad ki. Megnéztem a tartályt és valamivel a min felett van.
Lehet-e ez a villogás attól, hogy nem jó a önfeszítője a kézifékkarnak? Mert ha emiatt villog, akkor megbarátkozom vele, de nem szeretnék kellemetlen helyzetbe kerülni, hogy elmegy a fékem, ha mégsem emiatt van.
Mintha az enyémet használnád! :-) Nekem is pont most kezdett ilyen felvillanásokat produkálni de nem mindig. Én is keresem a megoldást. Mintha egy vezeték érne a kasznihoz ha gyorsítok intenzíven és ugye akkor a motor is megfeszül valamely irányba, Mihelyt nem gyorsítok elalszik. Valamelyik nap körforgalomba intenzív kanyarban is bevillant.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
schecter
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4364 Dátum:
2013.11.26 kedd, 20:02:31 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2013.11.26 kedd, 20:00:24
Mintha az enyémet használnád! :-) Nekem is pont most kezdett ilyen felvillanásokat produkálni de nem mindig. Én is keresem a megoldást. Mintha egy vezeték érne a kasznihoz ha gyorsítok intenzíven és ugye akkor a motor is megfeszül valamely irányba, Mihelyt nem gyorsítok elalszik. Valamelyik nap körforgalomba intenzív kanyarban is bevillant.
Akkor Fórumtársak, jöjjenek az okosságok!
Naplózva
MK3 2001 2.0 TDDI GHIA
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4365 Dátum:
2013.11.26 kedd, 20:15:53 »
Idézetet írta: schecter - 2013.11.26 kedd, 20:02:31
Akkor Fórumtársak, jöjjenek az okosságok!
Legegyszerűbb feltölteni max-ra, és megnézni, hogy akkor is szól-e.
Ha a minimumnál szól, akkor amikor gyorsítasz, akkor minimum alá kerülhet, és jelez.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4366 Dátum:
2013.11.26 kedd, 20:17:48 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2013.11.26 kedd, 20:00:24
Mintha az enyémet használnád! :-) Nekem is pont most kezdett ilyen felvillanásokat produkálni de nem mindig. Én is keresem a megoldást. Mintha egy vezeték érne a kasznihoz ha gyorsítok intenzíven és ugye akkor a motor is megfeszül valamely irányba, Mihelyt nem gyorsítok elalszik. Valamelyik nap körforgalomba intenzív kanyarban is bevillant.
ne az olajszintnél keressétek a hibát.ugyan azt a lámpát gyujtja a kézifék kar behúzásakor is mint az alacsony olajszintre.
ha a szint rendben van,akkor
a kézifékkarnál van a hiba.pláne ha tudod,hogy a kar feszítője is vacak......(ez schecter-nek szólt.)
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4367 Dátum:
2013.11.26 kedd, 20:30:20 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.26 kedd, 20:17:48
ne az olajszintnél keressétek a hibát.ugyan azt a lámpát gyujtja a kézifék kar behúzásakor is mint az alacsony olajszintre.
ha a szint rendben van,akkor
a kézifékkarnál van a hiba.pláne ha tudod,hogy a kar feszítője is vacak......(ez schecter-nek szólt.)
elvileg van (lehet viszik...) még manuálisan feszíthető (faceliftes fajta, menetesen elulról) karom, ha érdekel valakit ilyen miatt
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4368 Dátum:
2013.11.26 kedd, 21:22:38 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.26 kedd, 20:17:48
ne az olajszintnél keressétek a hibát.ugyan azt a lámpát gyujtja a kézifék kar behúzásakor is mint az alacsony olajszintre.
ha a szint rendben van,akkor
a kézifékkarnál van a hiba.pláne ha tudod,hogy a kar feszítője is vacak......(ez schecter-nek szólt.)
Hmm elvileg nekem semmi baja a kéziféknek fog rendesen nem kell a hónajjamig rántani néhány katt és fog. Tény, hogy alsó min közelében van a folyadék inkább erre szavazok Majd veszek löttyöt és kissé emelem a szintjét hátha!
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
schecter
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4369 Dátum:
2013.11.27 szerda, 08:29:57 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2013.11.26 kedd, 21:22:38
Hmm elvileg nekem semmi baja a kéziféknek fog rendesen nem kell a hónajjamig rántani néhány katt és fog. Tény, hogy alsó min közelében van a folyadék inkább erre szavazok Majd veszek löttyöt és kissé emelem a szintjét hátha!
Nekem most abbahagyta...
Mindenesetre felönteném egy kis fékfolyadékkal max. ig, hogy tudjam figyelni fogy-e belőle. DOT4, aztán annyi? Semmi más wooodoo?
Naplózva
MK3 2001 2.0 TDDI GHIA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4370 Dátum:
2013.11.27 szerda, 08:45:44 »
Idézetet írta: schecter - 2013.11.27 szerda, 08:29:57
Nekem most abbahagyta...
Mindenesetre felönteném egy kis fékfolyadékkal max. ig, hogy tudjam figyelni fogy-e belőle. DOT4, aztán annyi? Semmi más wooodoo?
Néz meg a fékbetétek vastagságát is. Elöl és hátul, kívül és belül is.
Ha folyna valahol hamar elfolyna..... viszont a fékbetét kopás miatt nagyobb mennyiségű fékfolyadék kerül a munkahengerekbe a fékeknél, ami a tartályból hiányzik.
Tehát ha nem folyik, akkor csak máshol van. Ennek nem az a megoldása, hogy utánaöntünk, hanem fékbetétet kell cserélni.
Ha most ráöntesz, akkor legközelebb mikor cseréled a fékbetétek ki fog folyni a tartályból a dugattyúk visszanyomásakor.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
schecter
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4371 Dátum:
2013.11.27 szerda, 08:58:49 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.27 szerda, 08:45:44
Néz meg a fékbetétek vastagságát is. Elöl és hátul, kívül és belül is.
Ha folyna valahol hamar elfolyna..... viszont a fékbetét kopás miatt nagyobb mennyiségű fékfolyadék kerül a munkahengerekbe a fékeknél, ami a tartályból hiányzik.
Tehát ha nem folyik, akkor csak máshol van. Ennek nem az a megoldása, hogy utánaöntünk, hanem fékbetétet kell cserélni.
Ha most ráöntesz, akkor legközelebb mikor cseréled a fékbetétek ki fog folyni a tartályból a dugattyúk visszanyomásakor.
Utánanéztem. 2 éve, 450000 km-rel ezelőtt cseréltem az összeset textar-ra. Mennyit bír átlagosan egy betét? Ebédszünetben azért megnézem milyen vastag.
Naplózva
MK3 2001 2.0 TDDI GHIA
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4372 Dátum:
2013.11.27 szerda, 09:02:59 »
Idézetet írta: schecter - 2013.11.27 szerda, 08:58:49
Utánanéztem. 2 éve, 450000 km-rel ezelőtt cseréltem az összeset textar-ra. Mennyit bír átlagosan egy betét? Ebédszünetben azért megnézem milyen vastag.
Aztán ha mégis feltöltöd, akkor fékcserénél legfeljebb nem a rendszerbe nyomod vissza a dugattyú mögött lévő folyadékot, hanem ki a légtelenítőn.
Naplózva
Guen
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 696
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4373 Dátum:
2013.11.27 szerda, 09:10:18 »
Idézetet írta: schecter - 2013.11.27 szerda, 08:58:49
Utánanéztem. 2 éve, 450000 km-rel ezelőtt cseréltem az összeset textar-ra. Mennyit bír átlagosan egy betét? Ebédszünetben azért megnézem milyen vastag.
450000 km után azért illik cserélni szerintem
hacsak nem teljesen fék nélkül közlekedtél akkor alighanem már a vas is elkopott
na de értsük jól szóval 45000 km
egyébként én most tartok a hátsó fék majdnem vason van fázisnál és EBC-re szeretném cserélni... melyik való a facelift előttibe? mert ugye van 2 féle... fekmester.hu-n néztem mert itten is azt ajánlották hogy egyelőre az a legjobb.
szerk: szerintetek ha 2009.07.08.-án ford szervízben(kerepesi úti Petrányi) cseréltek 2db hátsó féknyerget akkor milyet raktak bele? Face liftes vagy olyat ami benne volt.... miről lehet látni hogy milyen van benne?
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.27 szerda, 13:35:25 írta Guen
»
Naplózva
2001/3(aus der DDR
) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4374 Dátum:
2013.11.27 szerda, 13:41:13 »
Idézetet írta: Guen - 2013.11.27 szerda, 09:10:18
450000 km után azért illik cserélni szerintem
hacsak nem teljesen fék nélkül közlekedtél akkor alighanem már a vas is elkopott
na de értsük jól szóval 45000 km
egyébként én most tartok a hátsó fék majdnem vason van fázisnál és EBC-re szeretném cserélni... melyik való a facelift előttibe? mert ugye van 2 féle... fekmester.hu-n néztem mert itten is azt ajánlották hogy egyelőre az a legjobb.
szerk: szerintetek ha 2009.07.08.-án ford szervízben(kerepesi úti Petrányi) cseréltek 2db hátsó féknyerget akkor milyet raktak bele? Face liftes vagy olyat ami benne volt.... miről lehet látni hogy milyen van benne?
Azt rakták bele, amit a program hozott. Alvázszám szerint FL előtti kellett bele, akkor olyat. Nem hiszem, hogy ott foglalkoztak a váltás utáni beszerelésével.
A betétet nézd meg. A formájából lehet látni milyen nyereg van rajta.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Guen
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 696
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4375 Dátum:
2013.11.27 szerda, 14:15:21 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.27 szerda, 13:41:13
Azt rakták bele, amit a program hozott. Alvázszám szerint FL előtti kellett bele, akkor olyat. Nem hiszem, hogy ott foglalkoztak a váltás utáni beszerelésével.
A betétet nézd meg. A formájából lehet látni milyen nyereg van rajta.
megkaptam a választ.. régi fajta biztos.
Naplózva
2001/3(aus der DDR
) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
schecter
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4376 Dátum:
2013.11.27 szerda, 14:21:49 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.27 szerda, 13:41:13
Azt rakták bele, amit a program hozott. Alvázszám szerint FL előtti kellett bele, akkor olyat. Nem hiszem, hogy ott foglalkoztak a váltás utáni beszerelésével.
A betétet nézd meg. A formájából lehet látni milyen nyereg van rajta.
Én egyszer már felállíttattam a nyergeimet, de most megint nem tud teljesen kiengedni. Szerencsére nem szorulnak, és be is lehet húzni, de érik a csere. Ha Faceliftes nyerget tetették rá, akkor kell új kézifékkötél? Bontottat megéri, vagy az FL es is berohadós fajta?
Naplózva
MK3 2001 2.0 TDDI GHIA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4377 Dátum:
2013.11.27 szerda, 18:34:49 »
Idézetet írta: schecter - 2013.11.27 szerda, 14:21:49
Én egyszer már felállíttattam a nyergeimet, de most megint nem tud teljesen kiengedni. Szerencsére nem szorulnak, és be is lehet húzni, de érik a csere. Ha Faceliftes nyerget tetették rá, akkor kell új kézifékkötél? Bontottat megéri, vagy az FL es is berohadós fajta?
Kötélnél nincs különbség. Fékbetétben van.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4378 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 00:03:24 »
Sziasztok.
Facelift utáni nyereg cserénél kézifékkart is kell cserélni,hogy állítható legyen?
A kötél az előbb olvasottak szerint szerint egyforma.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4379 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 00:13:58 »
Idézetet írta: soho001 - 2013.11.28 csütörtök, 00:03:24
Sziasztok.
Facelift utáni nyereg cserénél kézifékkart is kell cserélni,hogy állítható legyen?
A kötél az előbb olvasottak szerint szerint egyforma.
A kézifék kar semmilyen összefüggésben nincs a nyereggel. Ha rossz csere Fl utánira.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4380 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 00:18:08 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.28 csütörtök, 00:13:58
A kézifék kar semmilyen összefüggésben nincs a nyereggel. Ha rossz csere Fl utánira.
Az Facelift utáni karon állítható,hogy milyen magasan fogjon vagy mi kell még hozzá?
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.28 csütörtök, 00:31:29 írta soho001
»
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4381 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 07:37:26 »
Idézetet írta: soho001 - 2013.11.28 csütörtök, 00:18:08
Az Facelift utáni karon állítható,hogy milyen magasan fogjon vagy mi kell még hozzá?
Igen állítható a bowdenek előfeszítése, ami a kar "fogási" pontját emeli vagy süllyeszti.
Ehhez mindenképp egyformán és jól működő hátsó nyergek szükségesek.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4382 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 08:11:20 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.28 csütörtök, 07:37:26
Igen állítható a bowdenek előfeszítése, ami a kar "fogási" pontját emeli vagy süllyeszti.
Ehhez mindenképp egyformán és jól működő hátsó nyergek szükségesek.
Nehéz kicserélni a kézifékkart?
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4383 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 08:58:52 »
Idézetet írta: soho001 - 2013.11.28 csütörtök, 08:11:20
Nehéz kicserélni a kézifékkart?
Nem....
Gyakorlat kérdése.
Csak 3 anyát kell lecsavarni, de mire addig eljutsz....az nem egyszerű.
Alul: kipufogót le kell engedni, hővédő lemezt levenni és látni fogod a rögzítést
Utastér: kardánboxot ki kell szedni, hogy ki tudd venni a kart
Ha a kézifékköteleid nincsenek jó állapotban akkor érdemes kicserélni azokat is.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4384 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 12:14:30 »
Idézetet írta: schecter - 2013.11.27 szerda, 14:21:49
Én egyszer már felállíttattam a nyergeimet, de most megint nem tud teljesen kiengedni. Szerencsére nem szorulnak, és be is lehet húzni, de érik a csere. Ha Faceliftes nyerget tetették rá, akkor kell új kézifékkötél? Bontottat megéri, vagy az FL es is berohadós fajta?
Lehet, "csak" a köteleid rohadtak be, nekem is ez volt, a nyereg jó volt, csak a kötél nem.
Naplózva
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4385 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 18:57:20 »
Idézetet írta: Mad-V - 2013.11.28 csütörtök, 12:14:30
Lehet, "csak" a köteleid rohadtak be, nekem is ez volt, a nyereg jó volt, csak a kötél nem.
Meg van már az F2 hátsó nyereg. Hétfőn teszik be és gondoltam egy füst alatt kicseréltetem a kézifék kart is mert aránylag fent fog , de addigra már úgy sem tudok szerezni.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4386 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 19:03:29 »
Idézetet írta: soho001 - 2013.11.28 csütörtök, 18:57:20
Meg van már az F2 hátsó nyereg. Hétfőn teszik be és gondoltam egy füst alatt kicseréltetem a kézifék kart is mert aránylag fent fog , de addigra már úgy sem tudok szerezni.
Cromaxnak biztos van raktáron valamilyen.
Naplózva
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4387 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 19:14:37 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.11.28 csütörtök, 19:03:29
Cromaxnak biztos van raktáron valamilyen.
Csak én Vasárnap reggel érkezem Prágából és hétfőn reggel 8-ra viszem szereldébe.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4388 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 19:23:26 »
Idézetet írta: soho001 - 2013.11.28 csütörtök, 19:14:37
Csak én Vasárnap reggel érkezem Prágából és hétfőn reggel 8-ra viszem szereldébe.
Céghez, ismerőshöz kiszállíttatni?
Naplózva
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4389 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 19:27:20 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.11.28 csütörtök, 19:23:26
Céghez, ismerőshöz kiszállíttatni?
Ez nem rossz ötlet de igazából nem újban gondolkodtam.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4390 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 19:38:32 »
Idézetet írta: soho001 - 2013.11.28 csütörtök, 19:27:20
Ez nem rossz ötlet de igazából nem újban gondolkodtam.
Ja, értem. Bontott meg futárral is csak hétfő napközben
Kötélcseréhez megint szétbontani a kocsi alját azért elég szívás.
Naplózva
hayabusa
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4391 Dátum:
2013.12.04 szerda, 05:29:12 »
Üdvözlet!
Mk3 kombi 2001.
Berohadt a bal hátsó fékmunkahenger
az autóban, valszeg a kézifék miatt...
Forrósodik nagyon,
De 1000 km-re vagyok az otthonomtól..
Sajna levettem a munkahengert
a nyeregről..
És szép lassan kinyomódott a dugattyú.
De nemtudom vissza nyomni, tekerni
Anélkűl a visszanyomós, tekerős
spec. szerszám nélkül...
Hogyan tudnám visszacsalogatni
a dugattyút a fészkébe???
Esetleg lekötni azt a munkahengert
Hogy haza tudjak csámpázni..
Köszi előre is!!
Üdv. Roby
Naplózva
2001.05. MKIII TDDI kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4392 Dátum:
2013.12.04 szerda, 06:51:11 »
Idézetet írta: hayabusa - 2013.12.04 szerda, 05:29:12
Üdvözlet!
Mk3 kombi 2001.
Berohadt a bal hátsó fékmunkahenger
az autóban, valszeg a kézifék miatt...
Forrósodik nagyon,
De 1000 km-re vagyok az otthonomtól..
Sajna levettem a munkahengert
a nyeregről..
És szép lassan kinyomódott a dugattyú.
De nemtudom vissza nyomni, tekerni
Anélkűl a visszanyomós, tekerős
spec. szerszám nélkül...
Hogyan tudnám visszacsalogatni
a dugattyút a fészkébe???
Esetleg lekötni azt a munkahengert
Hogy haza tudjak csámpázni..
Köszi előre is!!
Üdv. Roby
Asztalos szorító vagy valami hasonló. Picit szorítod, tekered, húzol rajta egyet picit szorosabbra, tekered stb. 5 perc az egész. Előtte lazítsd meg a sapkát a fékfolyadék tartály tetején, úgy könnyebb (és ne felejtsd el utána visszacsukni sem!).
Vagy ha van időd kivárni, akkor rendelsz egy ilyet:
http://www.ebay.at/itm/200979417879?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
hayabusa
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4393 Dátum:
2013.12.04 szerda, 08:22:32 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.12.04 szerda, 06:51:11
Asztalos szorító vagy valami hasonló. Picit szorítod, tekered, húzol rajta egyet picit szorosabbra, tekered stb. 5 perc az egész. Előtte lazítsd meg a sapkát a fékfolyadék tartály tetején, úgy könnyebb (és ne felejtsd el utána visszacsukni sem!).
Vagy ha van időd kivárni, akkor rendelsz egy ilyet:
http://www.ebay.at/itm/200979417879?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
AndyA
Köszi AndyA!
Üdv.
Naplózva
2001.05. MKIII TDDI kombi
FokaDriver
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4394 Dátum:
2013.12.04 szerda, 08:54:02 »
Idézetet írta: schecter - 2013.11.27 szerda, 08:58:49
Utánanéztem. 2 éve, 450000 km-rel ezelőtt cseréltem az összeset textar-ra. Mennyit bír átlagosan egy betét? Ebédszünetben azért megnézem milyen vastag.
A futott km nem mérvadó maximum irányadó. Ez a mennyiséget le lehet futni nagyrészt autópályán is, komolyabb fékezések nélkül. Vedd le a kereket és nézd meg mennyi "hús" maradt a betéten. Off-os ford-dal én lefutottam ~125ekm-t mire cseréltem a még gyárilag szerelt tárcsát betétet mindent. Mondjuk az egyik betét addigra már szinte vason volt. Abszolút cipőfüggő hogy ki hogy használja a középső pedált.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4395 Dátum:
2013.12.04 szerda, 09:31:35 »
Idézetet írta: hayabusa - 2013.12.04 szerda, 05:29:12
Üdvözlet!
Mk3 kombi 2001.
Berohadt a bal hátsó fékmunkahenger
az autóban, valszeg a kézifék miatt...
Forrósodik nagyon,
De 1000 km-re vagyok az otthonomtól..
Sajna levettem a munkahengert
a nyeregről..
És szép lassan kinyomódott a dugattyú.
De nemtudom vissza nyomni, tekerni
Anélkűl a visszanyomós, tekerős
spec. szerszám nélkül...
Hogyan tudnám visszacsalogatni
a dugattyút a fészkébe???
Esetleg lekötni azt a munkahengert
Hogy haza tudjak csámpázni..
Köszi előre is!!
Üdv. Roby
Először a nyergen kalapáld vissza a kézifék karját....valószínűleg azért tolta ki a munkahengert mert megragadt behúzott állapotban. Addig nem is fogod tudni visszanyomni amíg a kar nem áll alaphelyzetben. A visszanyomást meglehet csinálni az asztalos szorítós megoldással, ahogy AndyA írta. Vagy a munkahenger közepébe 13-14(nem emlékszem pontosan mekkora) imbuszkulcsot dugsz és azzal tekered közben pedig nyomod befelé. Ha megcsináltad utána NE használd a kéziféket, mert ugyanez lesz(tapasztalat)...fel kell újítani és utána jó lesz egy darabig. A legjobb és végleges megoldás, ha lecseréled a hátsó nyergeket F2-re azok nem rohadnak be.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
hayabusa
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4396 Dátum:
2013.12.04 szerda, 12:19:50 »
Idézetet írta: Zoleex - 2013.12.04 szerda, 09:31:35
Először a nyergen kalapáld vissza a kézifék karját....valószínűleg azért tolta ki a munkahengert mert megragadt behúzott állapotban. Addig nem is fogod tudni visszanyomni amíg a kar nem áll alaphelyzetben. A visszanyomást meglehet csinálni az asztalos szorítós megoldással, ahogy AndyA írta. Vagy a munkahenger közepébe 13-14(nem emlékszem pontosan mekkora) imbuszkulcsot dugsz és azzal tekered közben pedig nyomod befelé. Ha megcsináltad utána NE használd a kéziféket, mert ugyanez lesz(tapasztalat)...fel kell újítani és utána jó lesz egy darabig. A legjobb és végleges megoldás, ha lecseréled a hátsó nyergeket F2-re azok nem rohadnak be.
Helló!
Köszi az infót ismét...
Az a furcsa hogy, semmi baja a kéziféknek, simán vissza áll alaphelyzetbe,
ha kiengedem...
Naplózva
2001.05. MKIII TDDI kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4397 Dátum:
2013.12.04 szerda, 12:21:23 »
Idézetet írta: hayabusa - 2013.12.04 szerda, 12:19:50
Helló!
Köszi az infót ismét...
Az a furcsa hogy, semmi baja a kéziféknek, simán vissza áll alaphelyzetbe,
ha kiengedem...
A betét is szorulhat.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
CTTibcsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4398 Dátum:
2013.12.14 szombat, 23:47:24 »
Sziasztok valaki megtudná adni a Németh Viktor telszámát, sajnos nem találom pedig már voltam nála a 16 kerben.
Most nekem is ESP lámpa világit....Pár hete kezdte csak spontán.
(
Naplózva
2005. TDCI. 2.2 Titanium X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4399 Dátum:
2013.12.15 vasárnap, 09:17:58 »
Idézetet írta: CTTibcsi - 2013.12.14 szombat, 23:47:24
Sziasztok valaki megtudná adni a Németh Viktor telszámát, sajnos nem találom pedig már voltam nála a 16 kerben.
Most nekem is ESP lámpa világit....Pár hete kezdte csak spontán.
(
rákeresel a tagok között,klikk a nickre,az utolsó hsz-eire klikk,és megtalálod a korábbi hsz-ei között....
de ha első körben egy diag kell,segítek nagyon szívesen.karitatíve.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
81
82
83
84
85
86
87
[
88
]
89
90
91
92
93
94
95
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ