Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:09:01
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
89
90
91
92
93
94
95
[
96
]
97
98
99
100
101
102
103
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3075141 alkalommal)
0 Felhasználó és 43 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4750 Dátum:
2014.03.22 szombat, 19:55:08 »
Idézetet írta: gyulaba55 - 2014.03.22 szombat, 19:41:35
igen ott van nem tudom hány kábel,amit le is vedtem,majd kipucoltam vissza is tedtem ,a végén.
Levetted a gyújtáskapcsoló elektromos részét? Kipucoltad? Mit, a sarukat?
Le kell venni azt a fekete részt, jobb kézzel bal váll felett eldobni és beszerelni egy újat helyette,
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4751 Dátum:
2014.03.22 szombat, 19:55:52 »
Idézetet írta: gyulaba55 - 2014.03.22 szombat, 19:53:44
akkor te xerinted ott a hiba elásva,gondolkozok rajta ,gyujtáskapcsolo elektronika te xerinted is.
Nem tudom, hogy még ki szerint.............de amiket elmondtál azok alapján ezt mondom. Így látatlanban.........
Naplózva
Imádom a dízeleket!
gyulaba55
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 436
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4752 Dátum:
2014.03.22 szombat, 19:56:34 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.03.22 szombat, 19:36:38
Milyen tekercset és mi az a delko? Én nem tudok segíteni, csak ezeket nem értettem.
hello, a delko,még a daciaknál is volt,platinás dolog,de magyarul ha forditom akkor nem tudom hogy hivják ,ne haragudj ezért.
Naplózva
Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4753 Dátum:
2014.03.22 szombat, 19:57:08 »
Idézetet írta: gyulaba55 - 2014.03.22 szombat, 19:56:34
hello, a delko,még a daciaknál is volt,platinás dolog,de magyarul ha forditom akkor nem tudom hogy hivják ,ne haragudj ezért.
gyertya? katalizátor?
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
gyulaba55
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 436
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4754 Dátum:
2014.03.22 szombat, 19:59:53 »
Idézetet írta: GSR - 2014.03.22 szombat, 19:55:52
Nem tudom, hogy még ki szerint.............de amiket elmondtál azok alapján ezt mondom. Így látatlanban.........
oké ,kőszőnőm szépen,csak annyi hocy mondeos létemre 1 vacak opelt nem sikerült megcsináljak,mert vannak jooo barátok csak magas kosztért.
Naplózva
Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
gyulaba55
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 436
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4755 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:03:57 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.03.22 szombat, 19:57:08
gyertya? katalizátor?
Fiam te elvagy tájololva,mi a delko,ne huz fel a mi rá van kőtve a motora ,nem volt daciaád baxki.de veted észre GSR tudta.
Naplózva
Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4756 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:06:43 »
Idézetet írta: gyulaba55 - 2014.03.22 szombat, 20:03:57
Fiam te elvagy tájololva,mi a delko,ne huz fel a mi rá van kőtve a motora ,nem volt daciaád baxki.de veted észre GSR tudta.
Én mondtam, hogy el vagyok tájolva. Azért kérdeztem. Nekem nem csak volt, van is dákóm, csak az nem autó.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
gyulaba55
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 436
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4757 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:14:59 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.03.22 szombat, 20:06:43
Én mondtam, hogy el vagyok tájolva. Azért kérdeztem. Nekem nem csak volt, van is dákóm, csak az nem autó.
nem montad de ugy jőtt le,nem akarok meg bántani senkit .magán forum.
Naplózva
Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4758 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:18:08 »
Idézetet írta: gyulaba55 - 2014.03.22 szombat, 20:14:59
nem montad de ugy jőtt le,nem akarok meg bántani senkit .magán forum.
Gyulabá, itt a viccelődés is megy. Nem hiszem, hogy megbántanál. Rendes embernek tűnsz.
Nem értettem, semmi baj, majd egyszer rájövünk. A dákó amit írtam, az vicc akart lenni.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4759 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:19:55 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.03.22 szombat, 20:18:08
Gyulabá, itt a viccelődés is megy. Nem hiszem, hogy megbántanál. Rendes embernek tűnsz.
Nem értettem, semmi baj, majd egyszer rájövünk. A dákó amit írtam, az vicc akart lenni.
Na végre, hogy beismered............a dákód amiről írtál.....csak vicc!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
gyulaba55
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 436
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4760 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:20:19 »
Na azért is ,NEM vagyok szerelő,csak belemászok mindenbe,ha nem tudok valamit felkeresem a a kedvesemet,meg mege,ahogy mondta ALF nem felejtem el néki soha el ,nem tudom magam kifejezni,majd leőntőm magam.,de a xerelés nem abbol áll,xeretni keeeeellll.
Naplózva
Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4761 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:22:05 »
Idézetet írta: gyulaba55 - 2014.03.22 szombat, 20:20:19
Na azért is ,NEM vagyok szerelő,csak belemászok mindenbe,ha nem tudok valamit felkeresem a a kedvesemet,meg mege,ahogy mondta ALF nem felejtem el néki soha el ,nem tudom magam kifejezni,majd leőntőm magam.,de a xerelés nem abbol áll,xeretni keeeeellll.
Alf a kedvesed? Vagy megint én értettem félre valamit? (csak viccelek ám)
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
gyulaba55
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 436
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4762 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:27:56 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.03.22 szombat, 20:22:05
Alf a kedvesed? Vagy megint én értettem félre valamit? (csak viccelek ám)
Nálunk nem illik tegeződni sajnos a gépem is az utolsokat vágja ,alf-ot meg ismered te lehet hogy xereti a homokosokat,de éééén nőőőői imáádoo vagyok sajnos ,főleg a a 22 évesek.
Naplózva
Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4763 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:29:54 »
Idézetet írta: gyulaba55 - 2014.03.22 szombat, 20:27:56
Nálunk nem illik tegeződni sajnos a gépem is az utolsokat vágja ,alf-ot meg ismered te lehet hogy xereti a homokosokat,de éééén nőőőői imáádoo vagyok sajnos ,főleg a a 22 évesek.
Mát felétek is
ilyen
híre van Alf-nak?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4764 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:31:03 »
Idézetet írta: gyulaba55 - 2014.03.22 szombat, 20:27:56
Nálunk nem illik tegeződni sajnos a gépem is az utolsokat vágja ,alf-ot meg ismered te lehet hogy xereti a homokosokat,de éééén nőőőői imáádoo vagyok sajnos ,főleg a a 22 évesek.
Itt mindenki nőimádó, csak megy a viccelődés. Remélem nem gond, hogy tegezlek, remélem nem sértelek meg vele. Amúgy a 22 évesek valóban jók.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4765 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:31:50 »
Idézetet írta: gyulaba55 - 2014.03.22 szombat, 20:27:56
Nálunk nem illik tegeződni sajnos a gépem is az utolsokat vágja ,alf-ot meg ismered te lehet hogy xereti a homokosokat,de éééén nőőőői imáádoo vagyok sajnos ,főleg a a 22 évesek.
A Sztájler és a Géeser a két langyi.A harmadik meg a BT.vagy az első....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4766 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:32:32 »
Idézetet írta: GSR - 2014.03.22 szombat, 20:29:54
Mát felétek is
ilyen
híre van Alf-nak?
ja.végigdugtam már erdélyt is.akit csak értem.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gyulaba55
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 436
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4767 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:33:16 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.03.22 szombat, 20:31:50
A Sztájler és a Géeser a két langyi.A harmadik meg a BT.vagy az első....
széjer jo hogy megjőtél
Naplózva
Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4768 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:33:41 »
Idézetet írta: gyulaba55 - 2014.03.22 szombat, 20:33:16
széjer jo hogy megjőtél
üdv!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gyulaba55
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 436
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4769 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:34:18 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.03.22 szombat, 20:32:32
ja.végigdugtam már erdélyt is.akit csak értem.....
na ne baxki velem csakugyan
Naplózva
Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
gyulaba55
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 436
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4770 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:37:31 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.03.22 szombat, 20:32:32
ja.végigdugtam már erdélyt is.akit csak értem.....
Tudom és végigbaxtal mindenkit,de vmiért kellett éngem belle baxxxni,rosszul fogalmozok,nem használok ént
Naplózva
Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4771 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:39:11 »
Idézetet írta: gyulaba55 - 2014.03.22 szombat, 20:37:31
Tudom és végigbaxtal mindenkit,de vmiért kellett éngem belle baxxxni,rosszul fogalmozok,nem használok ént
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gyulaba55
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 436
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4772 Dátum:
2014.03.22 szombat, 20:50:29 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.03.22 szombat, 20:39:11
diag tudás fontos ,baxki,te xerinted igen ,v. aki tud ezt meg azt ,fiam minek rohángálni,megjőn a baj,majd én megjavitom itt a tudás a zsemembe.
Naplózva
Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4773 Dátum:
2014.03.23 vasárnap, 19:41:06 »
Tisztelt Fórumtársak!
Először is köszönetek szeretnék mondani Zoleex fórumtársnak, aki lehetővé tette a felajánlásával, hogy górcső alá vegyem, a FL 2004 előtti " beragadásra hajlamos" hátsó féknyerget.
. Ígéretemhez hívem alaposan apró darabokra szétszedve, megvizsgáltam a BOSCH által gyártott fékszerkezetet. Mielőtt bármit is írnék a fékrendszerről, az összes szereléssel és javítással kapcsolatos tapasztalatomat a témával kapcsolatban, a FAQ topikban fényképekkel dokumentálva, közzéteszem a mélyen tisztelt publikum számára. Elöljárójában annyit. A hátsó fék javítható!
A javításhoz szükséges javítókészlet, többféle javítási szintnek megfelelően, olcsón beszerezhető.
A rendszernek egy gyenge pontja van. A kézifék állítókar mögött lévő tömítőgyűrű elfáradása és kitágulása, mely lehetővé teszi a víz beszivárgást a rendszerbe, és rozsdásodva az beszorul. Nem javaslom a rendszer WD40-el történő kezelését, tudni illik a vegyi anyag megtámadja a tömítőgyűrűt, kívül és beleül ezen a tengelyen 2 db van, és ez még komolyabb tömítetlenségi problémákhoz, esetleg fékolaj vesztéshez és fékhibához vezethet. A WD40 tartalmaz ugyan minimális mennyiségű kenőanyagot de ez később, állagánál fogva, kifolyik és továbbromlik a tengely kenési állapota(végső soron kiszárad és fém a fémen fordul el.). Megoldás a rendszer teljes szétszerelése után a tengelycsonk vékonyan történő semleges bázisú zsírral történő feltöltése, a külső tömítőgyűrű alatt is. Ez a vékony zsírréteg és az új gyűrű biztosítja hosszútávon a normális működést, megakadályozva a víz beszivárgását a rendszerbe. A belső tömítő gyűrű miatt, a fékolajjal teli részbe nem kerülhet zsír. A többit rövidesen a teljes cikkben.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4774 Dátum:
2014.03.23 vasárnap, 20:03:58 »
Idézetet írta: László - 2014.03.23 vasárnap, 19:41:06
Tisztelt Fórumtársak!
Először is köszönetek szeretnék mondani Zoleex fórumtársnak, aki lehetővé tette a felajánlásával, hogy górcső alá vegyem, a FL 2004 előtti " beragadásra hajlamos" hátsó féknyerget.
. Ígéretemhez hívem alaposan apró darabokra szétszedve, megvizsgáltam a BOSCH által gyártott fékszerkezetet. Mielőtt bármit is írnék a fékrendszerről, az összes szereléssel és javítással kapcsolatos tapasztalatomat a témával kapcsolatban, a FAQ topikban fényképekkel dokumentálva, közzéteszem a mélyen tisztelt publikum számára. Elöljárójában annyit. A hátsó fék javítható!
A javításhoz szükséges javítókészlet, többféle javítási szintnek megfelelően, olcsón beszerezhető.
A rendszernek egy gyenge pontja van. A kézifék állítókar mögött lévő tömítőgyűrű elfáradása és kitágulása, mely lehetővé teszi a víz beszivárgást a rendszerbe, és rozsdásodva az beszorul. Nem javaslom a rendszer WD40-el történő kezelését, tudni illik a vegyi anyag megtámadja a tömítőgyűrűt, kívül és beleül ezen a tengelyen 2 db van, és ez még komolyabb tömítetlenségi problémákhoz, esetleg fékolaj vesztéshez és fékhibához vezethet. A WD40 tartalmaz ugyan minimális mennyiségű kenőanyagot de ez később, állagánál fogva, kifolyik és továbbromlik a tengely kenési állapota(végső soron kiszárad és fém a fémen fordul el.). Megoldás a rendszer teljes szétszerelése után a tengelycsonk vékonyan történő semleges bázisú zsírral történő feltöltése, a külső tömítőgyűrű alatt is. Ez a vékony zsírréteg és az új gyűrű biztosítja hosszútávon a normális működést, megakadályozva a víz beszivárgását a rendszerbe. A belső tömítő gyűrű miatt, a fékolajjal teli részbe nem kerülhet zsír. A többit rövidesen a teljes cikkben.
Tisztelettel László!
Tisztelt László!
Nem kell köszönni semmit....nekem már csak papírnehezéknek lett volna jó.
Inkább nekünk kell megköszönni a ráfordított időt és fáradtságot.
A felújítással nincs is probléma.....már újítottam fel én is. Az a baj, hogy nem találtam olyan megoldást ami 1(max 2) évnél tartósabb lenne a teljes felújítás után.
Idővel mindig bejut a víz a tömítőgyűrű mellett....kentem én rá sokféle zsírt...talán a szilikon zsír volt a legtartósabb.
A cikket várom.
Tisztelettel,
Zoltán
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4775 Dátum:
2014.03.23 vasárnap, 21:12:34 »
Idézetet írta: László - 2014.03.23 vasárnap, 19:41:06
Tisztelt Fórumtársak!
Először is köszönetek szeretnék mondani Zoleex fórumtársnak, aki lehetővé tette a felajánlásával, hogy górcső alá vegyem, a FL 2004 előtti " beragadásra hajlamos" hátsó féknyerget.
. Ígéretemhez hívem alaposan apró darabokra szétszedve, megvizsgáltam a BOSCH által gyártott fékszerkezetet. Mielőtt bármit is írnék a fékrendszerről, az összes szereléssel és javítással kapcsolatos tapasztalatomat a témával kapcsolatban, a FAQ topikban fényképekkel dokumentálva, közzéteszem a mélyen tisztelt publikum számára. Elöljárójában annyit. A hátsó fék javítható!
A javításhoz szükséges javítókészlet, többféle javítási szintnek megfelelően, olcsón beszerezhető.
A rendszernek egy gyenge pontja van. A kézifék állítókar mögött lévő tömítőgyűrű elfáradása és kitágulása, mely lehetővé teszi a víz beszivárgást a rendszerbe, és rozsdásodva az beszorul. Nem javaslom a rendszer WD40-el történő kezelését, tudni illik a vegyi anyag megtámadja a tömítőgyűrűt, kívül és beleül ezen a tengelyen 2 db van, és ez még komolyabb tömítetlenségi problémákhoz, esetleg fékolaj vesztéshez és fékhibához vezethet. A WD40 tartalmaz ugyan minimális mennyiségű kenőanyagot de ez később, állagánál fogva, kifolyik és továbbromlik a tengely kenési állapota(végső soron kiszárad és fém a fémen fordul el.). Megoldás a rendszer teljes szétszerelése után a tengelycsonk vékonyan történő semleges bázisú zsírral történő feltöltése, a külső tömítőgyűrű alatt is. Ez a vékony zsírréteg és az új gyűrű biztosítja hosszútávon a normális működést, megakadályozva a víz beszivárgását a rendszerbe. A belső tömítő gyűrű miatt, a fékolajjal teli részbe nem kerülhet zsír. A többit rövidesen a teljes cikkben.
Tisztelettel László!
Tisztelt László Fórumtárs
Bízunk az arany kezedben és a hosszú távú megoldásban
Köszönjük a fáradozásodat én is kíváncsian várom teljes cikket.
Elsők között leszek aki az alapján felújítja a hátsó féket
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4776 Dátum:
2014.03.23 vasárnap, 22:24:14 »
Idézetet írta: László - 2014.03.23 vasárnap, 19:41:06
Tisztelt Fórumtársak!
Először is köszönetek szeretnék mondani Zoleex fórumtársnak, aki lehetővé tette a felajánlásával, hogy górcső alá vegyem, a FL 2004 előtti " beragadásra hajlamos" hátsó féknyerget.
. Ígéretemhez hívem alaposan apró darabokra szétszedve, megvizsgáltam a BOSCH által gyártott fékszerkezetet. Mielőtt bármit is írnék a fékrendszerről, az összes szereléssel és javítással kapcsolatos tapasztalatomat a témával kapcsolatban, a FAQ topikban fényképekkel dokumentálva, közzéteszem a mélyen tisztelt publikum számára. Elöljárójában annyit. A hátsó fék javítható!
A javításhoz szükséges javítókészlet, többféle javítási szintnek megfelelően, olcsón beszerezhető.
A rendszernek egy gyenge pontja van. A kézifék állítókar mögött lévő tömítőgyűrű elfáradása és kitágulása, mely lehetővé teszi a víz beszivárgást a rendszerbe, és rozsdásodva az beszorul. Nem javaslom a rendszer WD40-el történő kezelését, tudni illik a vegyi anyag megtámadja a tömítőgyűrűt, kívül és beleül ezen a tengelyen 2 db van, és ez még komolyabb tömítetlenségi problémákhoz, esetleg fékolaj vesztéshez és fékhibához vezethet. A WD40 tartalmaz ugyan minimális mennyiségű kenőanyagot de ez később, állagánál fogva, kifolyik és továbbromlik a tengely kenési állapota(végső soron kiszárad és fém a fémen fordul el.). Megoldás a rendszer teljes szétszerelése után a tengelycsonk vékonyan történő semleges bázisú zsírral történő feltöltése, a külső tömítőgyűrű alatt is. Ez a vékony zsírréteg és az új gyűrű biztosítja hosszútávon a normális működést, megakadályozva a víz beszivárgását a rendszerbe. A belső tömítő gyűrű miatt, a fékolajjal teli részbe nem kerülhet zsír. A többit rövidesen a teljes cikkben.
Tisztelettel László!
Tisztelt László!
A javítási módszer ismert, a FAQ-ban megtalálható elérhetőségű srác pont így csinálja. Sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy nem mindig jelent hosszú távú megoldást, és van hogy 1-2-3 éven belül ismét javítani kell. Gondolom ez attól függ, hogy a tengely mennyire van berozsdásodva, berágódva.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4777 Dátum:
2014.03.24 hétfő, 07:40:35 »
Idézetet írta: tpmportal - 2014.03.23 vasárnap, 22:24:14
Tisztelt László!
A javítási módszer ismert, a FAQ-ban megtalálható elérhetőségű srác pont így csinálja. Sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy nem mindig jelent hosszú távú megoldást, és van hogy 1-2-3 éven belül ismét javítani kell. Gondolom ez attól függ, hogy a tengely mennyire van berozsdásodva, berágódva.
Tisztelt Fórumtárs!
Én csupán egy felajánlást tettem! Ha ez bárki üzleti érdekeit sérti, azonnal leállok vele! Azt én is tudom, hogy van egy elérhetőség, ahol 8 kemény ezer Ft-ért megjavítják felújítják, a nyergeket. Megjegyzem nem nagyon olvastam, hogy valaki közre adta volna a nyereg teljes felújításáról szóló ismereteit, magáról a fennálló problémáról viszont annál többet. Ha két évente egyszer kell cserélni egy tömítő gyűrűt, az már komoly előre lépés. Egyébként is évente ajánlatos a fékrendszert alaposan átvizsgálni. A rozsdásodás, berágódás, egy következmény! Én ezt akarom megszüntetni, mégpedig úgy, hogy a "nem megfelelő" tömítést óhajtom lecserélni egy szimeringre. Ezek után mindenki maga dönti el, hogy megcsinálja, vagy megjavíttatja. Nekem nagyon nem mindegy, hogy a legmagasabb szintű felújítás ami a dugattyút is tartalmazza, meg van 7 ezer Ft-ból, vagy netán 2 évente 1900 Ft-ért cserélek egy teljes tömítő készletet, vagy ha sikerül az átalakítás akkor a probléma leküzdve egy szimering cserével
Tisztelettel László!.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.03.24 hétfő, 08:40:26 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
sandoar
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4778 Dátum:
2014.03.24 hétfő, 08:29:10 »
Idézetet írta: László - 2014.03.24 hétfő, 07:40:35
Tisztelt Fórumtárs!
Én csupán egy felajánlást tettem! Ha ez bárki üzleti érdekeit sérti, azonnal leállok vele! Azt én is tudom, hogy van egy elérhetőség, ahol 8 kemény ezer Ft-ért megjavítják felújítják, a nyergeket. Megjegyzem nem nagyon olvastam, hogy valaki közre adta volna a nyereg teljes felújításáról szóló ismereteit, magáról a fennálló problémáról viszont annál többet. Ha két évente egyszer kell cserélni egy tömítő gyűrűt, az már komoly előre lépés. Egyébként is évente ajánlatos a fékrendszert alaposan átvizsgálni. A rozsdásodás, berágódás, egy következmény! Én ezt akarom megszüntetni, mégpedig úgy, hogy a nem megfelelő tömítést óhajtom lecserélni egy szimeringre. Ezek után mindenki maga dönti el, hogy megcsinálja, vagy megjavíttatja. Nekem nagyon nem mindegy, hogy a legmagasabb szintű felújítás ami a dugattyút is tartalmazza, meg van 7 ezer Ft-ból, vagy netán 2 évente 1900 Ft-ért cserélek egy teljes tömítő készletet, vagy ha sikerül az átalakítás akkor a probléma leküzdve egy szimering cserével
Tisztelettel László!.
Nagyon várom már a képekkel illusztrált megoldást. Nekem is van kiszuperált nyergem, ezen kívül a jobb hátsó jelenleg is be van ragadva. Olcsóbb de megbízható megoldás sok-sok fórumtárs elemi érdeke lenne. Várom a szerelési útmutatót, nagy köszönettel.
Naplózva
2002 TDCi 2,0 FMBA ghia+vajbőr Oyster Silver Metal
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4779 Dátum:
2014.03.24 hétfő, 09:11:00 »
Idézetet írta: László - 2014.03.24 hétfő, 07:40:35
Tisztelt Fórumtárs!
Én csupán egy felajánlást tettem! Ha ez bárki üzleti érdekeit sérti, azonnal leállok vele! Azt én is tudom, hogy van egy elérhetőség, ahol 8 kemény ezer Ft-ért megjavítják felújítják, a nyergeket. Megjegyzem nem nagyon olvastam, hogy valaki közre adta volna a nyereg teljes felújításáról szóló ismereteit, magáról a fennálló problémáról viszont annál többet. Ha két évente egyszer kell cserélni egy tömítő gyűrűt, az már komoly előre lépés. Egyébként is évente ajánlatos a fékrendszert alaposan átvizsgálni. A rozsdásodás, berágódás, egy következmény! Én ezt akarom megszüntetni, mégpedig úgy, hogy a "nem megfelelő" tömítést óhajtom lecserélni egy szimeringre. Ezek után mindenki maga dönti el, hogy megcsinálja, vagy megjavíttatja. Nekem nagyon nem mindegy, hogy a legmagasabb szintű felújítás ami a dugattyút is tartalmazza, meg van 7 ezer Ft-ból, vagy netán 2 évente 1900 Ft-ért cserélek egy teljes tömítő készletet, vagy ha sikerül az átalakítás akkor a probléma leküzdve egy szimering cserével
Tisztelettel László!.
Nincs szó semmilyen üzleti érdekről. Arról van szó, hogy ha a felülete a tengelynek vagy a nyereg azon részének, amiben forog egy ponton túl károsodott, akkor már nem az új tömítés vagy szimering élettartama fogja meghatározni, hogy meddig marad működőképes a szerkezet. Szerintem ez a beavatkozás a még hibátlan nyergeknél a problémát megelőző karbantartásként, vagy a berohadásnak még az elején járó nyergeknek (pár centis játék a kézifékkaron, a nyereg végén lévő kart majdnem teljesen vissza tudja húzni a rugó) a javítására alkalmas. Amikor már kalapáccsal kell visszaverni a kart a helyére, akkor szerintem már csak a csere segít.
Itt vannak a korábbi hozzászólásaim ezzel kapcsolatban:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1588.msg786196#msg786196
http://mondeo.hu/index.php?topic=1588.msg786213#msg786213
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4780 Dátum:
2014.03.24 hétfő, 10:20:30 »
Idézetet írta: László - 2014.03.24 hétfő, 07:40:35
Tisztelt Fórumtárs!
Én csupán egy felajánlást tettem! Ha ez bárki üzleti érdekeit sérti, azonnal leállok vele! Azt én is tudom, hogy van egy elérhetőség, ahol 8 kemény ezer Ft-ért megjavítják felújítják, a nyergeket. Megjegyzem nem nagyon olvastam, hogy valaki közre adta volna a nyereg teljes felújításáról szóló ismereteit, magáról a fennálló problémáról viszont annál többet. Ha két évente egyszer kell cserélni egy tömítő gyűrűt, az már komoly előre lépés. Egyébként is évente ajánlatos a fékrendszert alaposan átvizsgálni. A rozsdásodás, berágódás, egy következmény! Én ezt akarom megszüntetni, mégpedig úgy, hogy a "nem megfelelő" tömítést óhajtom lecserélni egy szimeringre. Ezek után mindenki maga dönti el, hogy megcsinálja, vagy megjavíttatja. Nekem nagyon nem mindegy, hogy a legmagasabb szintű felújítás ami a dugattyút is tartalmazza, meg van 7 ezer Ft-ból, vagy netán 2 évente 1900 Ft-ért cserélek egy teljes tömítő készletet, vagy ha sikerül az átalakítás akkor a probléma leküzdve egy szimering cserével
Tisztelettel László!.
Szia László,
Örülök, hogy alaposan utánajártál a témának, és hogy van rá egy megoldásod. Én azért döntöttem a csere mellett a felújítás helyett, mert a kézifék beragadás meglehetősen váratlanul és konkrét/egyértelmű visszajelzés nélkül történik sajnos, viszont legalább látványos következményekkel jár (átforrósodó hátsó fék a minimum, ami már önmagában elegendő egy jó szerelési feladathoz - betét/tárcsa átrendezés, mentendő ami még menthető).
Az általad javasolt megoldás alkalmazása azt feltételezi, hogy a rendszeres karbantartási tervbe fel kell venni a hátsó féknyergek minimum 2 évente történő teljes karbantartását, ami viszont jelentős szakértelmet vagy anyagi ráfordítást igényel (kinek mit).
A kézifék berohadás vélhetően tervezési hiba miatt következik be, ez önmagában alapot adhatott volna a visszahívásra a Ford részéről. A tervezési hiba implicit elismerése, hogy modellfrissiteshez nem kötötten változott meg egy alapvető alkatrész az autón.
A hivatkozott srác intézi az újabb nyergek felszerelését az autómra. Elvileg 9eFt/db most a teljes felújítás : szükséges alkatrészek cseréje, homfúvásos tisztítás, festés.
Csütörtökön kiderül, milyen lesz a végeredmény (az általam vett újabb nyergekhez inkább csak optikailag kell hozzá nyúlni, illetve a porvédőket cseréljük rajta óvatosságból)
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4781 Dátum:
2014.03.24 hétfő, 10:40:24 »
Idézetet írta: László - 2014.03.24 hétfő, 07:40:35
Tisztelt Fórumtárs!
Én csupán egy felajánlást tettem! Ha ez bárki üzleti érdekeit sérti, azonnal leállok vele! Azt én is tudom, hogy van egy elérhetőség, ahol 8 kemény ezer Ft-ért megjavítják felújítják, a nyergeket. Megjegyzem nem nagyon olvastam, hogy valaki közre adta volna a nyereg teljes felújításáról szóló ismereteit, magáról a fennálló problémáról viszont annál többet. Ha két évente egyszer kell cserélni egy tömítő gyűrűt, az már komoly előre lépés. Egyébként is évente ajánlatos a fékrendszert alaposan átvizsgálni. A rozsdásodás, berágódás, egy következmény! Én ezt akarom megszüntetni, mégpedig úgy, hogy a "nem megfelelő" tömítést óhajtom lecserélni egy szimeringre. Ezek után mindenki maga dönti el, hogy megcsinálja, vagy megjavíttatja. Nekem nagyon nem mindegy, hogy a legmagasabb szintű felújítás ami a dugattyút is tartalmazza, meg van 7 ezer Ft-ból, vagy netán 2 évente 1900 Ft-ért cserélek egy teljes tömítő készletet, vagy ha sikerül az átalakítás akkor a probléma leküzdve egy szimering cserével
Tisztelettel László!.
Nekem is felújította a "srác" kb 1óra volt a munka. Szétszedte valami mini csiszolóval felcsiszolta a kézifék rész alkatrészeit és kicserélte a gumi tömítéseket egy javító készlettel. 2 évet bírt. Most cseréltettem facelift utánira .
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4782 Dátum:
2014.03.24 hétfő, 10:49:41 »
Idézetet írta: Relhist - 2014.03.24 hétfő, 10:20:30
Szia László,
Örülök, hogy alaposan utánajártál a témának, és hogy van rá egy megoldásod. Én azért döntöttem a csere mellett a felújítás helyett, mert a kézifék beragadás meglehetősen váratlanul és konkrét/egyértelmű visszajelzés nélkül történik sajnos, viszont legalább látványos következményekkel jár (átforrósodó hátsó fék a minimum, ami már önmagában elegendő egy jó szerelési feladathoz - betét/tárcsa átrendezés, mentendő ami még menthető).
Az általad javasolt megoldás alkalmazása azt feltételezi, hogy a rendszeres karbantartási tervbe fel kell venni a hátsó féknyergek minimum 2 évente történő teljes karbantartását, ami viszont jelentős szakértelmet vagy anyagi ráfordítást igényel (kinek mit).
A kézifék berohadás vélhetően tervezési hiba miatt következik be, ez önmagában alapot adhatott volna a visszahívásra a Ford részéről. A tervezési hiba implicit elismerése, hogy modellfrissiteshez nem kötötten változott meg egy alapvető alkatrész az autón.
A hivatkozott srác intézi az újabb nyergek felszerelését az autómra. Elvileg 9eFt/db most a teljes felújítás : szükséges alkatrészek cseréje, homfúvásos tisztítás, festés.
Csütörtökön kiderül, milyen lesz a végeredmény (az általam vett újabb nyergekhez inkább csak optikailag kell hozzá nyúlni, illetve a porvédőket cseréljük rajta óvatosságból)
Kedves Ákos!
Igyekeztem a hátsó féknyereg beragadásának okát felderíteni. Ez megvan! Ezzel nem állítom, hogy én találtam fel a meleg-vizet. A gyári tervezési hiba konkrétan a nem megfelelő tengelytömítő gyűrű, amit igyekezek egy megfelelő méretű és minőségű szimeringgel kiváltani. A rendszer teljes szétszedéséhez és felújításához nem kell kiemelkedő szakértelem. Egy kis szerszámozottsággal könnyen kivitelezhető. Ha sikerül egy "kiváltó szimeringet" beépíteni a nyeregbe, akkor a probléma egyszer s mindenkorra megoldottá válik. Tudva levő, hogy a szimeringek igen hosszú időn át képesek megfelelő tömítést biztosítani, minden szivárgás és beázás nélkül. A helyzetedben az eljárás egyértelmű volt.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4783 Dátum:
2014.03.24 hétfő, 10:58:34 »
Idézetet írta: László - 2014.03.24 hétfő, 10:49:41
Kedves Ákos!
Igyekeztem a hátsó féknyereg beragadásának okát felderíteni. Ez megvan! Ezzel nem állítom, hogy én találtam fel a meleg-vizet. A gyári tervezési hiba konkrétan a nem megfelelő tengelytömítő gyűrű, amit igyekezek egy megfelelő méretű és minőségű szimeringgel kiváltani. A rendszer teljes szétszedéséhez és felújításához nem kell kiemelkedő szakértelem. Egy kis szerszámozottsággal könnyen kivitelezhető. Ha sikerül egy "kiváltó szimeringet" beépíteni a nyeregbe, akkor a probléma egyszer s mindenkorra megoldottá válik. Tudva levő, hogy a szimeringek igen hosszú időn át képesek megfelelő tömítést biztosítani, minden szivárgás és beázás nélkül. A helyzetedben az eljárás egyértelmű volt.
Tisztelettel László!
arra figyelj,hogy van olyan gumi,amit megesz a fékolaj.csak olyat vegyél,ami bírja(talán a viton ilyen...)
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4784 Dátum:
2014.03.24 hétfő, 12:54:02 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.03.24 hétfő, 10:58:34
arra figyelj,hogy van olyan gumi,amit megesz a fékolaj.csak olyat vegyél,ami bírja(talán a viton ilyen...)
Kedves Alf!
Köszönöm a a jó tanácsot. Mint már írtam, szimeringet keresek a problémához. Ezek nagy többsége olaj és vegyszer álló.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
sandoar
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4785 Dátum:
2014.03.24 hétfő, 14:04:40 »
A face liftes nyergeknél mit használnak? tömítőgyűrűt vagy szimmeringet ?
Naplózva
2002 TDCi 2,0 FMBA ghia+vajbőr Oyster Silver Metal
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4786 Dátum:
2014.03.24 hétfő, 14:07:23 »
Idézetet írta: sandoar - 2014.03.24 hétfő, 14:04:40
A face liftes nyergeknél mit használnak? tömítőgyűrűt vagy szimmeringet ?
Mindegy, mert egészen más a féknyereg.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4787 Dátum:
2014.03.24 hétfő, 15:04:41 »
Idézetet írta: sandoar - 2014.03.24 hétfő, 14:04:40
A face liftes nyergeknél mit használnak? tömítőgyűrűt vagy szimmeringet ?
Tisztelt Fótumtárs!
Ha emlékeim nem csalnak akkor akkor egy gyűrű és egy szimering van benne, módosított tengelykialakítással.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.03.24 hétfő, 15:06:13 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4788 Dátum:
2014.03.24 hétfő, 15:25:34 »
Idézetet írta: tpmportal - 2014.03.24 hétfő, 09:11:00
Nincs szó semmilyen üzleti érdekről. Arról van szó, hogy ha a felülete a tengelynek vagy a nyereg azon részének, amiben forog egy ponton túl károsodott, akkor már nem az új tömítés vagy szimering élettartama fogja meghatározni, hogy meddig marad működőképes a szerkezet. Szerintem ez a beavatkozás a még hibátlan nyergeknél a problémát megelőző karbantartásként, vagy a berohadásnak még az elején járó nyergeknek (pár centis játék a kézifékkaron, a nyereg végén lévő kart majdnem teljesen vissza tudja húzni a rugó) a javítására alkalmas. Amikor már kalapáccsal kell visszaverni a kart a helyére, akkor szerintem már csak a csere segít.
Itt vannak a korábbi hozzászólásaim ezzel kapcsolatban:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1588.msg786196#msg786196
http://mondeo.hu/index.php?topic=1588.msg786213#msg786213
Tisztelt Fórumtárs!
A véleményünk megegyezik.
Az új FL előtti féknyergek is, probléma mentesen bírják jó pár évig. A berágódás az már egy végkifejlet a rendszer alkatrészeinek a kopása vagy elfáradása miatt. Az alap probléma a pára és a víz behatolása a rendszerbe. Ha ezt egy jó minőségű szimeringel sikerül kiküszöbölni, akkor ezt a problémát ellehet felejteni. Azonkívül, hogy a kézifék működtető tengely hajlamos a bérágódásra a rozsdásodás lehetősége miatt, ettől függetlenül ez a BOSCH rendszerű fék egy strapabíró fék. A többi eleme bőven eleget tesz a fékkel szemben támasztott követelményeknek. Ez a gyenge minőségű tömítő elem is a sok előre betervezett gyenge pont egyike. Ne javítsa, cserélje a komplett nyerget. Ez valószínű túl jól sikerült és a sok panasz miatt, módosították a tengelykialakítást és a tömítést.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.03.25 kedd, 18:38:56 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4789 Dátum:
2014.03.26 szerda, 06:38:52 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.03.22 szombat, 11:07:23
Nem vészes....kiakasztod a gumibakokat, ha jól emlékszem 3db van....esetleg a rezoncső után szétcsavarhatod úgy mégjobban le tudod engedni , de nem muszáj.
Köszi, akkor hétvégén nekiállok.
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
siky
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4790 Dátum:
2014.03.27 csütörtök, 13:12:48 »
Hirtelen erős fékezésnél a jobb hátsó fékem nyikkan egyet. Nem olyan hang mint amikor az üveges fékbetét nyikorog, annál sokkal mélyebb, és kb 1 tized másodpercig tart. Mi okozhatja?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4791 Dátum:
2014.03.27 csütörtök, 13:24:03 »
Ma hoztam a Fékcentertől hátsó tárcsákat Mondeo-ra is, meg OFF Peugeot-ra is. Jövő hétvégén felrakom őket, kíváncsi leszek rájuk, hogy hogyan bírják.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4792 Dátum:
2014.03.27 csütörtök, 13:28:22 »
Idézetet írta: siky - 2014.03.27 csütörtök, 13:12:48
kb 1 tized másodpercig tart
Ez a taxis órával mérted le?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
siky
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4793 Dátum:
2014.03.27 csütörtök, 13:51:55 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.03.27 csütörtök, 13:28:22
Ez a taxis órával mérted le?
Igen, és közben 1500-zal ugrik fel
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4794 Dátum:
2014.03.27 csütörtök, 14:39:44 »
Tisztelt Fórumtársak!
Jó hírekkel szolgálhatok a mélyen tisztelt publikumnak, a féknyereg beragadással kapcsolatban. Az átalakítást elvégeztem. Találtam megfelelő méretű és kialakítású szimeringet a rendszerhez, és már tökéletesen be is vagyon építve. Ezek után kizártnak tartom, hogy vízbeszivárgás és egyéb rozsdásodás miatt, megragadjon a kézifék. Jelen pillanatban ép -18°C-on vizsgálom a rendszer hidegtűrő képességét, majd az egész nyerget felhevítem +100°C-ra. Ha ezen kritériumoknak megfelel a nyereg, és a működés szempontjából továbbra is probléma mentes, akkor közzé teszem a már kész cikket az átalakításról. Ja és hogy el ne felejtsem, a szimering nem került még, 200 erős magyar forintba se!
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4795 Dátum:
2014.03.27 csütörtök, 14:49:50 »
Idézetet írta: László - 2014.03.27 csütörtök, 14:39:44
Tisztelt Fórumtársak!
Jó hírekkel szolgálhatok a mélyen tisztelt publikumnak, a féknyereg beragadással kapcsolatban. Az átalakítást elvégeztem. Találtam megfelelő méretű és kialakítású szimeringet a rendszerhez, és már tökéletesen be is vagyon építve. Ezek után kizártnak tartom, hogy vízbeszivárgás és egyéb rozsdásodás miatt, megragadjon a kézifék. Jelen pillanatban ép -18°C-on vizsgálom a rendszer hidegtűrő képességét, majd az egész nyerget felhevítem +100°C-ra. Ha ezen kritériumoknak megfelel a nyereg, és a működés szempontjából továbbra is probléma mentes, akkor közzé teszem a már kész cikket az átalakításról. Ja és hogy el ne felejtsem, a szimering nem került még, 200 erős magyar forintba se!
Tisztelettel László!
Várjuk!
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4796 Dátum:
2014.03.27 csütörtök, 14:53:40 »
Idézetet írta: László - 2014.03.27 csütörtök, 14:39:44
Tisztelt Fórumtársak!
Jó hírekkel szolgálhatok a mélyen tisztelt publikumnak, a féknyereg beragadással kapcsolatban. Az átalakítást elvégeztem. Találtam megfelelő méretű és kialakítású szimeringet a rendszerhez, és már tökéletesen be is vagyon építve. Ezek után kizártnak tartom, hogy vízbeszivárgás és egyéb rozsdásodás miatt, megragadjon a kézifék. Jelen pillanatban ép -18°C-on vizsgálom a rendszer hidegtűrő képességét, majd az egész nyerget felhevítem +100°C-ra. Ha ezen kritériumoknak megfelel a nyereg, és a működés szempontjából továbbra is probléma mentes, akkor közzé teszem a már kész cikket az átalakításról. Ja és hogy el ne felejtsem, a szimering nem került még, 200 erős magyar forintba se!
Tisztelettel László!
Akkor társadalmi munkában meg is csinálhatod az én féknyergemet.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4797 Dátum:
2014.03.27 csütörtök, 15:01:31 »
Idézetet írta: joxer - 2014.03.27 csütörtök, 14:53:40
Akkor társadalmi munkában meg is csinálhatod az én féknyergemet.
Te tényleg bunkó vagy, nem csak úgy csinálsz...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4798 Dátum:
2014.03.27 csütörtök, 15:23:15 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.03.27 csütörtök, 15:01:31
Te tényleg bunkó vagy, nem csak úgy csinálsz...
Bókokkal nálam nem mész semmire!
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #4799 Dátum:
2014.03.27 csütörtök, 15:34:57 »
Idézetet írta: joxer - 2014.03.27 csütörtök, 14:53:40
Akkor társadalmi munkában meg is csinálhatod az én féknyergemet.
Tisztelt Fórumtárs!
Csak egy feltétellel!
Szigorúan a kezem alá dolgozol, és a minitalin a piát te állod! És a félre értések elkerülése végett, nem vízre és üdítőre gondoltam, hanem valami jó minőségű, páleszra és valami megfelelő kísérőre. A sörtöt nagyon szeretem, a pálesz után, de ha a sorrend változik, akkor se haragszom meg.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Oldalak:
1
...
89
90
91
92
93
94
95
[
96
]
97
98
99
100
101
102
103
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ