Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 23:48:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 95 96 97 98 99 100 101 [102] 103 104 105 106 107 108 109 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2743792 alkalommal)
0 Felhasználó és 43 vendég van a témában
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #5050 Dátum: 2014.04.23 szerda, 16:50:42 »

Üdvözletem!
Ha 2001-es mondeora veszek komplett 2005-ös FL utáni féknyerget, akkor az kompatibilis? Felfogatás ugyanaz?
(Kézifékkar manuálisra és bowden is lesz cserélve)
Köszönöm.
Esetleg olvass a FAQ-ba:
http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Persze,ha mindenképp cserélni akarod,akkor nem csak a féknyerget kell cserélni.
Én a szimeringes felújítást választom,van egy tartalék pár féknyergem.
A profilodban az aláírásba írd be a vasad adatait,mert úgy könnyebben tudnak segíteni a tagok.A kombi hátsó féknyerge más mint az 5 ajtósoké.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.23 szerda, 16:54:40 írta vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #5051 Dátum: 2014.04.23 szerda, 16:55:50 »

Esetleg olvass a FAQ-ba:
http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Persze,ha mindenképp cserélni akarod,akkor nem csak a féknyerget kell cserélni.
Én a szimeringes felújítást választom,van egy tartalék pár féknyergem.
A profilodban az aláírásba írd be a vasad adatait,mert úgy könnyebben tudnak segíteni a tagok.A kombi hátsó féknyerge más mint az 5 ajtósoké.
de csak a féknyergeket kell cserélni !semmilyen átalakítás nem kell hozzá!
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5052 Dátum: 2014.04.23 szerda, 17:06:12 »

de csak a féknyergeket kell cserélni !semmilyen átalakítás nem kell hozzá!

A betét más.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #5053 Dátum: 2014.04.23 szerda, 17:09:40 »

A betét más.
azt elfelejtettem de gondolom bontottat vesz és abban benne van!
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #5054 Dátum: 2014.04.23 szerda, 17:19:51 »

de csak a féknyergeket kell cserélni !semmilyen átalakítás nem kell hozzá!
A + fékbetétre gondoltam én is. taps
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5055 Dátum: 2014.04.23 szerda, 18:19:53 »

Esetleg olvass a FAQ-ba:
http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Persze,ha mindenképp cserélni akarod,akkor nem csak a féknyerget kell cserélni.
Én a szimeringes felújítást választom,van egy tartalék pár féknyergem.
A profilodban az aláírásba írd be a vasad adatait,mert úgy könnyebben tudnak segíteni a tagok.A kombi hátsó féknyerge más mint az 5 ajtósoké.

És te csinálod meg a felújítást?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #5056 Dátum: 2014.04.23 szerda, 19:11:30 »

És te csinálod meg a felújítást?
Igen,de először körbejárom a beszerzési részt,és ha minden meglesz nekifutok.Azért taktikai segítségem is van vigyor3  
Dokumentálom magamnak,persze a FAQ-ból vett útmutatással csinálom.
http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Ha sikerül megosztom  wave
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.23 szerda, 19:13:42 írta vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5057 Dátum: 2014.04.23 szerda, 20:39:46 »

Esetleg olvass a FAQ-ba:
http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Persze,ha mindenképp cserélni akarod,akkor nem csak a féknyerget kell cserélni.
Én a szimeringes felújítást választom,van egy tartalék pár féknyergem.
A profilodban az aláírásba írd be a vasad adatait,mert úgy könnyebben tudnak segíteni a tagok.A kombi hátsó féknyerge más mint az 5 ajtósoké.

Köszi a válaszokat.
Az az igazság, hogy eredetileg felújítani akartam. Nemrég jöttem svédországba, így sajnos nem sok ismerősöm van itt, tehát nem állok jól szerszám téren, és nem tudok egy jól felszerelt "haver garázst" igénybevenni. Ha felújítom, akkor csomó extra dolgot kell vegyek, ami másnak adott a garázsban. Pl. nincs dremmelem, hőtűrő szilikon, vagy éppen kétkomponensű ragasztóm.
Viszont angliából tudok rendelni FL utáni komplett bontott nyergeket 25 fonttért darabját (ami sztem nem rossz), és akkor nem kell egy álló napot vagy kettőt rászánni a felújításra, hanem csere azt kész.
De lehet még megrágom egy picit. Addig lehet 1-2 forumtárs nekiugrik és akkor én is kedvet kapok.
 
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.23 szerda, 20:41:58 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1671


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #5058 Dátum: 2014.04.23 szerda, 21:31:48 »

Köszi a válaszokat.
Az az igazság, hogy eredetileg felújítani akartam. Nemrég jöttem svédországba
 
Merre vagy?
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5059 Dátum: 2014.04.23 szerda, 21:42:30 »

Merre vagy?

Uppsala, Stockholm fölött.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1671


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #5060 Dátum: 2014.04.23 szerda, 21:56:59 »

Uppsala, Stockholm fölött.
Hat az sajna 700km tolem (Jakriborg Lund alatt)
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5061 Dátum: 2014.04.23 szerda, 23:10:13 »

Köszi a válaszokat.
Az az igazság, hogy eredetileg felújítani akartam. Nemrég jöttem svédországba, így sajnos nem sok ismerősöm van itt, tehát nem állok jól szerszám téren, és nem tudok egy jól felszerelt "haver garázst" igénybevenni. Ha felújítom, akkor csomó extra dolgot kell vegyek, ami másnak adott a garázsban. Pl. nincs dremmelem, hőtűrő szilikon, vagy éppen kétkomponensű ragasztóm.
Viszont angliából tudok rendelni FL utáni komplett bontott nyergeket 25 fonttért darabját (ami sztem nem rossz), és akkor nem kell egy álló napot vagy kettőt rászánni a felújításra, hanem csere azt kész.
De lehet még megrágom egy picit. Addig lehet 1-2 forumtárs nekiugrik és akkor én is kedvet kapok.
 
én is angliából rendeltem a 2004.09 utáni nyergeket. Teljesen rendben voltak, csak egy kis optikai rendberakást kaptak, és biztonsági porvédő cserét. + új hátsó betétek kellenek.
Én ezt jobb megoldásnak gondolom, mint a szimmeringes felújítást. Le a kalappal László FAQ leírása előtt,  de nekem sem szerzámozottságom, sem pedig helyem nincs ilyen precíz munkához. Továbbá számomra kérdéses a kétkomponensű ragasztó szerepe, tartóssága (+130Cfok pl.) is.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5062 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 06:43:24 »

Igen,de először körbejárom a beszerzési részt,és ha minden meglesz nekifutok.Azért taktikai segítségem is van vigyor3  
Dokumentálom magamnak,persze a FAQ-ból vett útmutatással csinálom.
http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Ha sikerül megosztom  wave
Tisztelt Fórumtárs!
Én csak bátorítalak. Egy kis kézügyességgel bárki megtudja csinálni. Az anyag beszerzés nem gond. A szimering bármelyik csapágyboltban megvehető. Ha ép nincs nekik, másnapra megrendelik. A szimering  VITON 17x25x4 mm. Ez egy kifejezetten üzemanyag és olaj álló fajta. Én Szolnokon fizettem a 2db szimeringért 1300 pénzt. A többi anyag meg, alapból van egy garázsban. Úgy, hogy bátran fogj hozzá. A FAQ-ba teszek fel még egy kiegészítést, hogy az átalakítás során mire kell ügyelni. Remélem egy páran megcsinálják az átalakítást és megosztják velünk a tapasztalataikat. Az általam átalakított darab Zoleex fórumtárs gépében fog landolni és kíváncsian várom az eredményt. Én ide haza amit teszt ként meglehetett csinálni a nyereggel, mindent megcsináltam. Még víz alatt is kipróbáltam, és no problem. Persze a valós teszteredményt az üzemszerű használat adja majd. Sok sikert az átalakításhoz. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5063 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 06:55:03 »

én is angliából rendeltem a 2004.09 utáni nyergeket. Teljesen rendben voltak, csak egy kis optikai rendberakást kaptak, és biztonsági porvédő cserét. + új hátsó betétek kellenek.
Én ezt jobb megoldásnak gondolom, mint a szimmeringes felújítást. Le a kalappal László FAQ leírása előtt,  de nekem sem szerzámozottságom, sem pedig helyem nincs ilyen precíz munkához. Továbbá számomra kérdéses a kétkomponensű ragasztó szerepe, tartóssága (+130Cfok pl.) is.
Tisztelt Fórumtárs!
A ragasztó hőtűrő képessége miatt ne aggódj! Szerepe csupán annyi, hogy meg akadályozza a szimering elfordulását, amit nem egyedül tesz majd, mert segit neki a tömitő ragasztó szilikon a maga 200°c hőtűrő képességével. Ha a nyereg hőmérséklete eléri a 130°C-t akkor a kocsi már régen sajnos lángokban áll. Még a 100°C is igen magas hőmérséklet a nyereg szempontjából. A hő igen jelentős részét a fékbetétek, a féktárcsa a kerékaggyal ezen belül a csapágy, és nem utolsó sorban a  felnik veszik fel. Legrosszabb esetben a ragasztó elenged, így a szimering eltud majd fordulni, és lesz egy újra beragadós nyerged. Remélem ez az eset csak elméleti szinten fog megvalósulni. Természetesen a "puding próbája, hogy megeszik". Ezért várjuk a teszt eredményeket. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.24 csütörtök, 07:21:42 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5064 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 12:21:45 »

én is angliából rendeltem a 2004.09 utáni nyergeket. Teljesen rendben voltak, csak egy kis optikai rendberakást kaptak, és biztonsági porvédő cserét. + új hátsó betétek kellenek.
Én ezt jobb megoldásnak gondolom, mint a szimmeringes felújítást. Le a kalappal László FAQ leírása előtt,  de nekem sem szerzámozottságom, sem pedig helyem nincs ilyen precíz munkához. Továbbá számomra kérdéses a kétkomponensű ragasztó szerepe, tartóssága (+130Cfok pl.) is.
Szerintem is ki kellene váltani a kétkomponensű ragasztót, ami nem nagy ügy csak kell egy esztergályos aki legyárt hozzá két perselyt és a perselyt raknám be csapágyrögzítővel és a perselybe pedig a szimeringet ahogy illik. Persze tudom, hogy ez emeli a költségeket, de az bíztosan sose mozdulna meg, örök lenne, mint a nyomorúság. wave
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5065 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 13:02:03 »

Szerintem is ki kellene váltani a kétkomponensű ragasztót, ami nem nagy ügy csak kell egy esztergályos aki legyárt hozzá két perselyt és a perselyt raknám be csapágyrögzítővel és a perselybe pedig a szimeringet ahogy illik. Persze tudom, hogy ez emeli a költségeket, de az bíztosan sose mozdulna meg, örök lenne, mint a nyomorúság. wave
Tisztelt Fórumtárs!
Kiváló a gondolat. Viszont én a cikkben megemlítettem, ha 3-4mm mélyen bemaratunk egy fészket az öntvényházba akkor csak be kell sajtolni a 17x30x4.5 mm-es szimeringet és örök élet meg egy nap, és még ragasztani se kell.  Csupán az a baj, hogy ez is egy költség növelő módszer. Még egyszer írom, a ragasztónak minimális erőt kell legyőzni avval, hogy a szimering elfordulását megakadályozza. Egyébként minden ötletet, szívesen megfontolás tárgyává teszem annak érdekében, hogy ez a féknyereg probléma egyszer s mindenkorra le legyen tudva.
Köszönöm. wave
Tisztelettel László! worship  
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5066 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 13:16:30 »

Tisztelt Fórumtárs!
Kiváló a gondolat. Viszont én a cikkben megemlítettem, ha 3-4mm mélyen bemaratunk egy fészket az öntvényházba akkor csak be kell sajtolni a 17x30x4.5 mm-es szimeringet és örök élet meg egy nap, és még ragasztani se kell.  Csupán az a baj, hogy ez is egy költség növelő módszer. Még egyszer írom, a ragasztónak minimális erőt kell legyőzni avval, hogy a szimering elfordulását megakadályozza. Egyébként minden ötletet, szívesen megfontolás tárgyává teszem annak érdekében, hogy ez a féknyereg probléma egyszer s mindenkorra le legyen tudva.
Köszönöm. wave
Tisztelettel László! worship  

Én aztán végképp nem akarok okoskodni, mert csak egy laikus vagyok, aki szeretné, hogy a féke normálisan működjön és ne kelljen állandóan azon gondolkozni és próbálgatni a féket enyhe lejtőkön, hogy akkor most még jó a kézifék v. beragad, de számomra már annyira bonyolult így is ez a fékfelújítás, hogy ihaj.

Természetesen, aki jobban ért a szereléshez és helye és szerszámai is vannak hozzá, annak nagyon-nagyon jó László munkája, de pl. nekem még mindig egyszerűbbnek és lehet olcsóbbnak is tűnik, ha szerzek újabb fajta nyergeket.

Mennyiért csinálja meg bárki is a féknyereg László által kidolgozott felújítását? Ebbe természetesen a féknyergek le-felszerelését + a légtelenítését is bele kell számolni.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5067 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 13:52:44 »

Tisztelt Fórumtársak!
A féknyereg átalakítás elkészült. Bízom abban, hogy nem lesz probléma az átalakítás miatt. Ennek ellenére azt javaslom várjunk egy kis időt még lesz, megfelelő gyakorlati tapasztalat az átalakítással kapcsolatban. A tényleges teszt vélemény, a féknyereg üzemi körülmények között történő működtetése során alakítható ki. Zoleex fórumtárs vállalta a másik oldal átalakítását is, és a teljes mindkét oldali féknyereg tesztet. Szerintem legyünk egy kis türelemmel. Az átalakítással bármilyen rendű probléma esetén, csupán egy ismét beragadós hátsó kézifékünk lesz. Ezzel viszont senkit nem akarok lebeszélni az átalakításról. Ha nekem ilyen fékem lenne a gépsárkányomon, akkor magam végezném a tesztet. A 2005 ös gépemen viszont már a javított kiadás található, és soha semmilyen fékproblémám még nem volt. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5068 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 14:06:55 »

Tisztelt Fórumtárs!
Kiváló a gondolat. Viszont én a cikkben megemlítettem, ha 3-4mm mélyen bemaratunk egy fészket az öntvényházba akkor csak be kell sajtolni a 17x30x4.5 mm-es szimeringet és örök élet meg egy nap, és még ragasztani se kell.  Csupán az a baj, hogy ez is egy költség növelő módszer. Még egyszer írom, a ragasztónak minimális erőt kell legyőzni avval, hogy a szimering elfordulását megakadályozza. Egyébként minden ötletet, szívesen megfontolás tárgyává teszem annak érdekében, hogy ez a féknyereg probléma egyszer s mindenkorra le legyen tudva.
Köszönöm. wave
Tisztelettel László! worship  
Tisztelt László!
Nagyra becsülöm az eddigi fáradozását ezen féknyereg probléma megoldásában és félre ne értsen, nem akarom kritizálni a munkáját csak gondoltam egy biztonsági berendezéshez jobban illik az a perselyezéses vagy az ön által írt marásos kivitel.
Olvastam a cikkben csak gondoltam, ha már a költségeket is szem előtt tartjuk, akkor egy esztergályos talán szívesebben és olcsóbban leszúr 2 db perselyt, mint amennyiért a marást megcsinálná egy marós, természetesen a marásos módszer a legtökéletesebb és a leg kevésbé kritizálható, mint a ragasztásos megoldás. Tudom és tisztában vagyok vele, hogy a ragasztónak nem kell nagy erőt kifejtenie.
Mondjuk szerintem aki nem rendelkezik a kétkomponensű ragasztóval, annak szinte közel egy árban lenne a perselyezés vagy maratás vagy a ragasztó beszerzése, utána járásban sem több. De mindenki maga dönti el, hogy milyen megoldást választ ennek a féknyereg problémájának megoldására.
Tisztelettel, István
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5069 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 15:18:32 »

Tisztelt László!
Nagyra becsülöm az eddigi fáradozását ezen féknyereg probléma megoldásában és félre ne értsen, nem akarom kritizálni a munkáját csak gondoltam egy biztonsági berendezéshez jobban illik az a perselyezéses vagy az ön által írt marásos kivitel.
Olvastam a cikkben csak gondoltam, ha már a költségeket is szem előtt tartjuk, akkor egy esztergályos talán szívesebben és olcsóbban leszúr 2 db perselyt, mint amennyiért a marást megcsinálná egy marós, természetesen a marásos módszer a legtökéletesebb és a leg kevésbé kritizálható, mint a ragasztásos megoldás. Tudom és tisztában vagyok vele, hogy a ragasztónak nem kell nagy erőt kifejtenie.
Mondjuk szerintem aki nem rendelkezik a kétkomponensű ragasztóval, annak szinte közel egy árban lenne a perselyezés vagy maratás vagy a ragasztó beszerzése, utána járásban sem több. De mindenki maga dönti el, hogy milyen megoldást választ ennek a féknyereg problémájának megoldására.
Tisztelettel, István
Kedves István!
A felvetésed számomra nem kritika, hanem a módszer egy lehetséges tökéletesítése. Megvallom őszintén a persely gondolata nem jutott eszembe. Annyi előnye lenne az alkalmazásának, hogy a persely nagyobb felületen lenne felragasztható az öntvényházon. Meg kéne tudakolni, hogy egy marós mi pénzért marna be egy 25mm átmérőlyű 4 mm mély felületet a féknyereg házba. Ha ez nem több mint 1000ft/db akkor mindenképp megéri ezt a megoldást választani ami per pillanat a legbiztonságosabb megoldásnak látszik. Ekkor csak be kéne sajtolni az illesztett, mart furatba a szimeringet és boldogság vala fék ügyben. smile  Még egy gondolat a ragasztással kapcsolatban. Amikor az első ragasztott fékbetétek megjelentek, mindenkinek tele volt a gatyája miatta. Még, hogy fékbetétet ragasztani a szegecselés helyett  wow1  A ragasztók is hihetetlen fejlődésen mentek keresztül. Egy dolgot nem szabad elfelejteni! A féknyereg átalakítása nem befolyásolja semmiképp a főfék és a kézifék normál működését. Legfeljebb úgy működik vagy nem , mint eddig. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.26 szombat, 08:32:53 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5070 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 15:37:27 »

Kedves István!
A felvetésed számomra nem kritika, hanem a módszer egy lehetséges tökéletesítése. A megvallom őszintén a persely gondolata nem jutott eszembe. Annyi előnye lenne az alkalmazásának, hogy a persely nagyobb felületen lenne felragasztható az öntvényházon. Meg kéne tudakolni, hogy egy marós mi pénzért marna be egy 25mm átmérőlyű 4 mm mély felületet a féknyereg házba. Ha ez nem több mint 1000ft/db akkor mindenképp megéri ezt a megoldást választani ami per pillanat a legbiztonságosabb megoldásnak látszik. Ekkor csak be kéne sajtolni az illesztett, mart furatba a szimeringet és boldogság vala fék ügyben. smile  Még egy gondolat a ragasztással kapcsolatban. Amikor az első ragasztott fékbetétek megjelentek, mindenkinek tele volt a gatyája miatta. Még, hogy fékbetétet ragasztani a szegecselés helyett  wow1  A ragasztók is hihetetlen fejlődésen mentek keresztül. Egy dolgot nem szabad elfelejteni! A féknyereg átalakítása nem befolyásolja semmiképp a főfék és a kézifék normál működését. Legfeljebb úgy működik vagy nem , mint eddig. wave
Tisztelettel László! worship

Tisztelt László.

Egy ilyen marásra körülbelül 1-2 munkaórát számolnának fel. Attól függ mennyire ügyes a marós, továbbá kellenek hozzá kiesztergáló szerszámok is. CNC gépen gyorsabban meg lehet csinálni de ott a rezsióradíja a gépnek körülbelül kétszerese a hagyományos marógépekhez képest. Maga a féknyereg pontos kiállítása viszi el a legtöbb időt, hogy a kimunkált rész tökéletesen egytengelyű legyen a dugattyú furatával.
Olcsóbb lenne a perselyt esztergálni.
Mind marás, mind esztergálás terén tudok segíteni akinek igénye van rá. A saját féknyergeimet is így tervezem hamarosan megjavítani.

Üdvözlettel:
Tamás
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #5071 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 15:48:42 »

Tisztelt László.

Egy ilyen marásra körülbelül 1-2 munkaórát számolnának fel. Attól függ mennyire ügyes a marós, továbbá kellenek hozzá kiesztergáló szerszámok is. CNC gépen gyorsabban meg lehet csinálni de ott a rezsióradíja a gépnek körülbelül kétszerese a hagyományos marógépekhez képest. Maga a féknyereg pontos kiállítása viszi el a legtöbb időt, hogy a kimunkált rész tökéletesen egytengelyű legyen a dugattyú furatával.
Olcsóbb lenne a perselyt esztergálni.
Mind marás, mind esztergálás terén tudok segíteni akinek igénye van rá. A saját féknyergeimet is így tervezem hamarosan megjavítani.

Üdvözlettel:
Tamás
ha úgy van marás esztergálás ügyben én is tudok segíteni!
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5072 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 16:45:28 »

Tisztelt László.

Egy ilyen marásra körülbelül 1-2 munkaórát számolnának fel. Attól függ mennyire ügyes a marós, továbbá kellenek hozzá kiesztergáló szerszámok is. CNC gépen gyorsabban meg lehet csinálni de ott a rezsióradíja a gépnek körülbelül kétszerese a hagyományos marógépekhez képest. Maga a féknyereg pontos kiállítása viszi el a legtöbb időt, hogy a kimunkált rész tökéletesen egytengelyű legyen a dugattyú furatával.
Olcsóbb lenne a perselyt esztergálni.
Mind marás, mind esztergálás terén tudok segíteni akinek igénye van rá. A saját féknyergeimet is így tervezem hamarosan megjavítani.

Üdvözlettel:
Tamás
Kedves Tamás!
Köszönöm a felvilágosítást. Jól esnek a segítő szándékú gondolatok. Annyit azért elárulok, van rálátásom a szerszám gépipari munkákra. Tökéletesen igazad van a tekintetben, hogy a munka java részét a munkadarab megfelelő síkba történő beállítása és rögzítése az asztalon viszi el. Szerintem ez nem lehet olyan nagy durranás, ha én idehaza egy állványos fúrógépen mindezt megtudtam oldani a perem síkba köszörülés tekintetében. Abban is egyetértünk, hogy marósa válogatja és épp milyen gatya van rajta, illetve mennyire szereti a kihívásokat, ha ezt a munkát egyáltalán annak lehet nevezni. Most már annyira ez irányba tereltétek a gondolataimat, hogy tudjátok meg mibe fájna egy ilyen akció. A segítségeteket és az ötleteket köszönöm. Valójában mindannyian azon vagyunk, hogy ezt a problémát felszámoljuk. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5073 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 17:10:24 »

Kedves Tamás!
Köszönöm a felvilágosítást. Jól esnek a segítő szándékú gondolatok. Annyit azért elárulok, van rálátásom a szerszám gépipari munkákra. Tökéletesen igazad van a tekintetben, hogy a munka java részét a munkadarab megfelelő síkba történő beállítása és rögzítése az asztalon viszi el. Szerintem ez nem lehet olyan nagy durranás, ha én idehaza egy állványos fúrógépen mindezt megtudtam oldani a perem síkba köszörülés tekintetében. Abban is egyetértünk, hogy marósa válogatja és épp milyen gatya van rajta, illetve mennyire szereti a kihívásokat, ha ezt a munkát egyáltalán annak lehet nevezni. Most már annyira ez irányba tereltétek a gondolataimat, hogy tudjátok meg mibe fájna egy ilyen akció. A segítségeteket és az ötleteket köszönöm. Valójában mindannyian azon vagyunk, hogy ezt a problémát felszámoljuk. wave
Tisztelettel László! worship

Tisztelt László.

Valóban nem olyan nagy durranás megfelelő síkba állítani a darabot, azért írtam, hogy mindenki tiszába legyen vele, itt nem egy pár perces műveletről van szó. Az árak változóak, nagyjából 4-5000ft rezsióradíj az átlagos hagyományos marógépeken. Hogy a szaki mennyi idő alatt tudja megcsinálni az már más dolog.
Majd teszek fel képeket, hogy a fórumtársak is lássák miről van szó.

Üdv.
Tamás
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5074 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 18:25:09 »

Kedves István!
A felvetésed számomra nem kritika, hanem a módszer egy lehetséges tökéletesítése. A megvallom őszintén a persely gondolata nem jutott eszembe. Annyi előnye lenne az alkalmazásának, hogy a persely nagyobb felületen lenne felragasztható az öntvényházon. Meg kéne tudakolni, hogy egy marós mi pénzért marna be egy 25mm átmérőlyű 4 mm mély felületet a féknyereg házba. Ha ez nem több mint 1000ft/db akkor mindenképp megéri ezt a megoldást választani ami per pillanat a legbiztonságosabb megoldásnak látszik. Ekkor csak be kéne sajtolni az illesztett, mart furatba a szimeringet és boldogság vala fék ügyben. smile  Még egy gondolat a ragasztással kapcsolatban. Amikor az első ragasztott fékbetétek megjelentek, mindenkinek tele volt a gatyája miatta. Még, hogy fékbetétet ragasztani a szegecselés helyett  wow1  A ragasztók is hihetetlen fejlődésen mentek keresztül. Egy dolgot nem szabad elfelejteni! A féknyereg átalakítása nem befolyásolja semmiképp a főfék és a kézifék normál működését. Legfeljebb úgy működik vagy nem , mint eddig. wave
Tisztelettel László! worship
worship
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5075 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 18:50:16 »

Tisztelt László.

Valóban nem olyan nagy durranás megfelelő síkba állítani a darabot, azért írtam, hogy mindenki tiszába legyen vele, itt nem egy pár perces műveletről van szó. Az árak változóak, nagyjából 4-5000ft rezsióradíj az átlagos hagyományos marógépeken. Hogy a szaki mennyi idő alatt tudja megcsinálni az már más dolog.
Majd teszek fel képeket, hogy a fórumtársak is lássák miről van szó.

Üdv.
Tamás
Kedves Tamás!
Megvallom őszintén sikerült meglepned evvel a 4-5 ezer Ft rezsi órabérrel. wow1 Ennyire azért nem gondoltam. Nem óhajtom a dolgot túlragozni. 25 mm átmérőjű homlok maró szerintem egy közepes műhelyben is található. A faladat mindössze annyi, hogy központba állítva marni kell egy 4 mm mély furatot. A már meglévő 17 mm-es furattal központosan. Maga a művelet rendkívül óvatos előtolással is néhány perc. Ezt és ehhez hasonló faladatokat adtak 45 évvel ezelőtt a gépipari szakközép iskola 2. évfolyamának műhelygyakorlatán. Csak hát az úgymond "szakmunkát" meg kell fizetni , mostanában meg nagyon. Mindenesetre köszönöm az infót. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5076 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 18:59:16 »

Kedves Tamás!
Megvallom őszintén sikerült meglepned evvel a 4-5 ezer Ft rezsi órabérrel. wow1 Ennyire azért nem gondoltam. Nem óhajtom a dolgot túlragozni. 25 mm átmérőjű homlok maró szerintem egy közepes műhelyben is található. A faladat mindössze annyi, hogy központba állítva marni kell egy 4 mm mély furatot. A már meglévő 17 mm-es furattal központosan. Maga a művelet rendkívül óvatos előtolással is néhány perc. Ezt és ehhez hasonló faladatokat adtak 45 évvel ezelőtt a gépipari szakközép iskola 2. évfolyamának műhelygyakorlatán. Csak hát az úgymond "szakmunkát" meg kell fizetni , mostanában meg nagyon. Mindenesetre köszönöm az infót. wave
Tisztelettel László! worship


Tisztelt László

Nagyon el vannak szállva az árakkal. Van ahol negyed órás munkáért is egy órát számolnak, mondván hogy át kellett állni más munkáról stb....
Mindenesetre én megcsinálom ingyen bárkinek ha van rá igény (munkaidőmbe belefer)

Üdv
Tamás
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5077 Dátum: 2014.04.25 péntek, 07:55:51 »

Tisztelt László

Nagyon el vannak szállva az árakkal. Van ahol negyed órás munkáért is egy órát számolnak, mondván hogy át kellett állni más munkáról stb....
Mindenesetre én megcsinálom ingyen bárkinek ha van rá igény (munkaidőmbe belefer)

Üdv
Tamás
Kedves Tamás!
Én nagyon köszönöm a nemes gesztust a mélyen tisztelt publikum nevében annak ellenére, hogy engem nem érint a nyereg probléma. eljen eljen eljen Egy tiszteletteljes kérésem viszont lenne. Ne temessük a beteget anélkül, hogy a műtétet nem végeztük el rajta. Ha a műtét sikerült, de a beteg meghalt akkor jöhet  a drasztikus műtét a "szimering fészkének" a maratása, és itt tökéletesen felhasználható lesz méreteiben a 17x25x4 mm szimering. Ezt azért írom, mert nagyon kíváncsi vagyok arra mennyire volt életképes az eredeti ötlet. Itt nem kívánom magam fényezni, csupán a köz érdekében foglalkoztam a témával. Természetesen ha valaki, nem kísérletezik hanem megkeres téged a témával kapcsolatban, azt minden további indok nélkül megértem, hisz egy tökéletes megoldásról van szó. A matematikában is egy feladatot több féle kép meglehet oldani. Az egyik egyszerű a másik még egyszerűbb. Még egyszer köszönöm az előre mutató gondolatokat. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5078 Dátum: 2014.04.25 péntek, 21:56:03 »

Ma felszereltem a fékszettet, és a felújított féknyergeket. Le volt szerelve mind a 4, ezért ugye légteleníteni kellett. Bakon volt a kocsi, ezért ott meg is csináltam, 2hátsó, 2első sorrendben. Ezt megcsináltam kétszer, nem is jött levegő. Feltettem a kerekeket, beindítottam, és az első fékezésnél kb beesett a pedál. Gondoltam még levegős, ezért aknáról megint lelégtelenítettem az egészet kétszer. Újra beindít, a pedál újra beesik. Újabb légtelenítés, ezútta járó motorral(hátha valami a vákum miatt szarakodik). Na a lényeg, átnyomtam rajta 1 liter fékfolyadékot, de még midig rossz. Felkeményedik a pedál, de ha beindítom a kocsit egyből beesik a pedál. Megnéztem a főfékhengert, és folyás volt alatta. De nem tudtam megállapítani, hogy friss vagy régebbi.

Mi lehet a gond?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5079 Dátum: 2014.04.25 péntek, 22:08:59 »

Ma felszereltem a fékszettet, és a felújított féknyergeket. Le volt szerelve mind a 4, ezért ugye légteleníteni kellett. Bakon volt a kocsi, ezért ott meg is csináltam, 2hátsó, 2első sorrendben. Ezt megcsináltam kétszer, nem is jött levegő. Feltettem a kerekeket, beindítottam, és az első fékezésnél kb beesett a pedál. Gondoltam még levegős, ezért aknáról megint lelégtelenítettem az egészet kétszer. Újra beindít, a pedál újra beesik. Újabb légtelenítés, ezútta járó motorral(hátha valami a vákum miatt szarakodik). Na a lényeg, átnyomtam rajta 1 liter fékfolyadékot, de még midig rossz. Felkeményedik a pedál, de ha beindítom a kocsit egyből beesik a pedál. Megnéztem a főfékhengert, és folyás volt alatta. De nem tudtam megállapítani, hogy friss vagy régebbi.

Mi lehet a gond?

Elszállt a főfékhengered....valamelyik karmanytú átereszt.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5080 Dátum: 2014.04.25 péntek, 22:12:16 »

Ma felszereltem a fékszettet, és a felújított féknyergeket. Le volt szerelve mind a 4, ezért ugye légteleníteni kellett. Bakon volt a kocsi, ezért ott meg is csináltam, 2hátsó, 2első sorrendben. Ezt megcsináltam kétszer, nem is jött levegő. Feltettem a kerekeket, beindítottam, és az első fékezésnél kb beesett a pedál. Gondoltam még levegős, ezért aknáról megint lelégtelenítettem az egészet kétszer. Újra beindít, a pedál újra beesik. Újabb légtelenítés, ezútta járó motorral(hátha valami a vákum miatt szarakodik). Na a lényeg, átnyomtam rajta 1 liter fékfolyadékot, de még midig rossz. Felkeményedik a pedál, de ha beindítom a kocsit egyből beesik a pedál. Megnéztem a főfékhengert, és folyás volt alatta. De nem tudtam megállapítani, hogy friss vagy régebbi.

Mi lehet a gond?

Ha a főfékhengernél olajfolyás van (mindegy, hogy most jött elő vagy régebben), akkor azt mindenképp rendbe kell rakni!
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5081 Dátum: 2014.04.25 péntek, 22:16:18 »

Ha a főfékhengernél olajfolyás van (mindegy, hogy most jött elő vagy régebben), akkor azt mindenképp rendbe kell rakni!

Láttam hogy van hozzá felújítókészlet. Érdemes azzal próbálkozni, vagy inkább egy bontott?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5082 Dátum: 2014.04.25 péntek, 22:19:59 »

Láttam hogy van hozzá felújítókészlet. Érdemes azzal próbálkozni, vagy inkább egy bontott?

A bontott lutri...felrakod és légtelenítésnél párszor izomból megtaposod a pedált akkor ugyanez előfordulhat. 
Én felújítanám a helyedben. 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5083 Dátum: 2014.04.25 péntek, 22:20:05 »

Láttam hogy van hozzá felújítókészlet. Érdemes azzal próbálkozni, vagy inkább egy bontott?
na van rendes felújító, akkor jó. mondjuk ate, vagy ilyesmi. nekem az mk2-nél a nyereghez az került, tökéletes. a főfékhengerhez csak valami olcsó volt, az fél évig bírta, azóta egy jó bontottal működik tökéletesen
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5084 Dátum: 2014.04.25 péntek, 22:33:29 »

A bontott lutri...felrakod és légtelenítésnél párszor izomból megtaposod a pedált akkor ugyanez előfordulhat. 
Én felújítanám a helyedben. 

Az a baj, hogy szerdára kell a kocsi, és csak hétfő reggel tudok vele foglalkozni. Nem tudom hogy 2 nap alatt meg tudnám-e csinálni...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5085 Dátum: 2014.04.25 péntek, 22:38:08 »

Az a baj, hogy szerdára kell a kocsi, és csak hétfő reggel tudok vele foglalkozni. Nem tudom hogy 2 nap alatt meg tudnám-e csinálni...

A felújítás kb fél óra.....a le-fel szerelést, légtelenítést nem számolom, mert azt a bontottnál is meg kell csinálni.  Ha bontottat veszel arra figyelj, hogy a sima és EBA-s nem egyforma.   
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5086 Dátum: 2014.04.25 péntek, 22:41:08 »

A felújítás kb fél óra.....a le-fel szerelést, légtelenítést nem számolom, mert azt a bontottnál is meg kell csinálni.  Ha bontottat veszel arra figyelj, hogy a sima és EBA-s nem egyforma.   

Ilyen egyszerű? Könnyen meg lehet csinálni? Én nem láttam még ilyet, nem is tudom hogy működik. vigyor3

Az unixnál találtam felújítókészletet, elég olcsó, 1740Ft.

Igen, azt tudom. Azt mi alapján lehet beazonosítani? Máshogy néznek ki, vagy csak valami típusszám alapján?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5087 Dátum: 2014.04.25 péntek, 23:01:49 »

Ilyen egyszerű? Könnyen meg lehet csinálni? Én nem láttam még ilyet, nem is tudom hogy működik. vigyor3

Az unixnál találtam felújítókészletet, elég olcsó, 1740Ft.

Igen, azt tudom. Azt mi alapján lehet beazonosítani? Máshogy néznek ki, vagy csak valami típusszám alapján?

Ha csináltál már ilyet akkor igen. Nem egy veszélyes feladat....leszívod a folyadékot egy fecskendővel, tegyél alá sok rongyot a motortérben mert maró hatású, meglazítod a 2 fékcsövet ami rámegy, a kuplung csövét is leveszed, leveszed az elektromos csatlakozót, kicsavarod a 2db anyát ami a szervódobhoz rögzíti, kihúzod a szervódobból (lesz benne vákuum ezért nehezen jön majd). Már csak szét kell szedni.....tartályt leveszed, a dugattyú hátulján lesz egy zéger ami tartja....utána már adja magát. A kicserélt gumi alkatrészeket kend be fékfolyadékkal mielőtt visszatolod a dugattyút.            
Visszarakásnál ne húzd meg a 2db fékcsövet ami a főfékhengerre megy....pumpálj rá párat a pedálra, hogy kijöjjön a levegő.
A különbséget nehéz megmondani ránézésre.....az EBA-nak hosszabb a dugattyú része.
 
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.25 péntek, 23:04:33 írta Zoleex » Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5088 Dátum: 2014.04.25 péntek, 23:03:40 »

Elszállt a főfékhengered....valamelyik karmanytú átereszt.

De ha átereszt valamelyik, akkor nem az lenne hogy nincs elég  "nyomás" mikor kinyitom a légtelenítő csavart? Vagy az csak akkor dolgozik ha jár a motor?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5089 Dátum: 2014.04.25 péntek, 23:07:30 »

Ha csináltál már ilyet akkor igen. Nem egy veszélyes feladat....leszívod a folyadékot egy fecskendővel, tegyél alá sok rongyot a motortérben mert maró hatású, meglazítod a 2 fékcsövet ami rámegy, a kuplung csövét is leveszed, leveszed az elektromos csatlakozót, kicsavarod a 2db anyát ami a szervódobhoz rögzíti, kihúzod a szervódobból (lesz benne vákuum ezért nehezen jön majd). Már csak szét kell szedni.....tartályt leveszed, a dugattyú hátulján lesz egy zéger ami tartja....utána már adja magát. A kicserélt gumi alkatrészeket kend be fékfolyadékkal mielőtt visszatolod a dugattyút.            
Visszarakásnál ne húzd meg a 2db fékcsövet ami a főfékhengerre megy....pumpálj rá párat a pedálra, hogy kijöjjön a levegő.
A különbséget nehéz megmondani ránézésre.....az EBA-nak hosszabb a dugattyú része.
 

Köszi a gyors leírást, nem tűnik vésznek. worship A kuplung nem tud fellevegősödni?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5090 Dátum: 2014.04.25 péntek, 23:12:31 »

De ha átereszt valamelyik, akkor nem az lenne hogy nincs elég  "nyomás" mikor kinyitom a légtelenítő csavart? Vagy az csak akkor dolgozik ha jár a motor?

A fékrendszer működéséhez nem kell járni a motornak....az csak a rásegítés miatt kell. 
 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5091 Dátum: 2014.04.25 péntek, 23:14:29 »

A fékrendszer működéséhez nem kell járni a motornak....az csak a rásegítés miatt kell. 
 

Pont ezért nem értem, hogy ha nem jár a motor, akkor nem esik be a pedál és akkor felkeményedik.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5092 Dátum: 2014.04.25 péntek, 23:14:37 »

Köszi a gyors leírást, nem tűnik vésznek. worship A kuplung nem tud fellevegősödni?

Nem lesz levegős a kuplung.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5093 Dátum: 2014.04.25 péntek, 23:16:19 »

Pont ezért nem értem, hogy ha nem jár a motor, akkor nem esik be a pedál és akkor felkeményedik.

Azt próbáltad, hogy kitartod a pedált egy darabig?  Szerintem szépen lassan akkor is el fug tűnni a pedál.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5094 Dátum: 2014.04.25 péntek, 23:17:41 »

Azt próbáltad, hogy kitartod a pedált egy darabig?  Szerintem szépen lassan akkor is el fug tűnni a pedál.

Próbáltam, egy darabig bemegy,(kb ahol normál esetben fog) de aztán nem esik be. Elég sokáig nyomtam, már kezdett remegni a lábam is. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5095 Dátum: 2014.04.25 péntek, 23:30:20 »

Próbáltam, egy darabig bemegy,(kb ahol normál esetben fog) de aztán nem esik be. Elég sokáig nyomtam, már kezdett remegni a lábam is. vigyor3

Mennyire folyik? Nem öntötted esetleg mellé a folyadékot?
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5096 Dátum: 2014.04.25 péntek, 23:37:16 »

Mennyire folyik? Nem öntötted esetleg mellé a folyadékot?

Hmm, ez jó kérdés. Nem rémlik, de az is lehet hogy ment mellé. vigyor3 Mikor észrevettem, lepucoltam, nyomkodtam a pedált hátha látom ha ereszt, de semmi...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5097 Dátum: 2014.04.25 péntek, 23:40:55 »

Hmm, ez jó kérdés. Nem rémlik, de az is lehet hogy ment mellé. vigyor3 Mikor észrevettem, lepucoltam, nyomkodtam a pedált hátha látom ha ereszt, de semmi...

 vigyor3
Akkor én még légtelenítenék egy kört, ha most nem látsz folyást.  A nyergeket te csináltad(felújítást)?  Az sem kizárt, hogy valamelyik nyeregnél lesz valami.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5098 Dátum: 2014.04.25 péntek, 23:46:05 »

vigyor3
Akkor én még légtelenítenék egy kört, ha most nem látsz folyást.  A nyergeket te csináltad(felújítást)?  Az sem kizárt, hogy valamelyik nyeregnél lesz valami.

Azért 1 liternek elég kellene lenni, főleg hogy nem is jön már levegő mikor megnyitom a csavart...De ja, én is azt akarom, még egyszer lelégteleníteni, és akkor látom hogy folyik-e.  A nyergek csak homokszórva és festve lettek, illetve a csúszkák gumitömítését cseréltem. Ha azok valamelyikével lenne a baj, akkor gondolom látnom kellene ott is folyást, nem? A dugattyú porvédője mellett jöhet?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5099 Dátum: 2014.04.25 péntek, 23:55:29 »

Azért 1 liternek elég kellene lenni, főleg hogy nem is jön már levegő mikor megnyitom a csavart...De ja, én is azt akarom, még egyszer lelégteleníteni, és akkor látom hogy folyik-e.  A nyergek csak homokszórva és festve lettek, illetve a csúszkák gumitömítését cseréltem. Ha azok valamelyikével lenne a baj, akkor gondolom látnom kellene ott is folyást, nem? A dugattyú porvédője mellett jöhet?

Nézd meg a nyergeket is nincs -e folyás. Az 1 liter nem feltétlen elég, ha a 4db nyeregben nem volt semmi. 
Ha nem folyik sehol semmi akkor légteleníts......én úgy szoktam teljes folyadékcserénél vagy, ha sok levegő került a rendszerbe, hogy abba a flakonba amibe légtelenítek öntök annyi friss folyadékot ami rendesen ellepi a gumicsövet (aminek a másik fele a légtelenítőn van)....és mikor a segítő benyomja a pedált én nyitom a légtelenítőt akkor megkérem, hogy pumpáljon rá párat (2-3) a pedálra. Ezért fontos, hogy a flakonba legyen folyadék. Utána pedig "normálisan" végigmegyek rajta. 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Oldalak: 1 ... 95 96 97 98 99 100 101 [102] 103 104 105 106 107 108 109 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.