Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:27:45
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
95
96
97
98
99
100
101
[
102
]
103
104
105
106
107
108
109
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3068979 alkalommal)
0 Felhasználó és 82 vendég van a témában
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5050 Dátum:
2014.04.23 szerda, 16:50:42 »
Idézetet írta: Bleky - 2014.04.23 szerda, 16:42:20
Üdvözletem!
Ha 2001-es mondeora veszek komplett 2005-ös FL utáni féknyerget, akkor az kompatibilis? Felfogatás ugyanaz?
(Kézifékkar manuálisra és bowden is lesz cserélve)
Köszönöm.
Esetleg olvass a FAQ-ba:
http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Persze,ha mindenképp cserélni akarod,akkor nem csak a féknyerget kell cserélni.
Én a szimeringes felújítást választom,van egy tartalék pár féknyergem.
A profilodban az aláírásba írd be a vasad adatait,mert úgy könnyebben tudnak segíteni a tagok.A kombi hátsó féknyerge más mint az 5 ajtósoké.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.04.23 szerda, 16:54:40 írta vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5051 Dátum:
2014.04.23 szerda, 16:55:50 »
Idézetet írta: vagyokabajnok - 2014.04.23 szerda, 16:50:42
Esetleg olvass a FAQ-ba:
http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Persze,ha mindenképp cserélni akarod,akkor nem csak a féknyerget kell cserélni.
Én a szimeringes felújítást választom,van egy tartalék pár féknyergem.
A profilodban az aláírásba írd be a vasad adatait,mert úgy könnyebben tudnak segíteni a tagok.A kombi hátsó féknyerge más mint az 5 ajtósoké.
de csak a féknyergeket kell cserélni !semmilyen átalakítás nem kell hozzá!
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5052 Dátum:
2014.04.23 szerda, 17:06:12 »
Idézetet írta: madar89 - 2014.04.23 szerda, 16:55:50
de csak a féknyergeket kell cserélni !semmilyen átalakítás nem kell hozzá!
A betét más.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5053 Dátum:
2014.04.23 szerda, 17:09:40 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.04.23 szerda, 17:06:12
A betét más.
azt elfelejtettem de gondolom bontottat vesz és abban benne van!
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5054 Dátum:
2014.04.23 szerda, 17:19:51 »
Idézetet írta: madar89 - 2014.04.23 szerda, 16:55:50
de csak a féknyergeket kell cserélni !semmilyen átalakítás nem kell hozzá!
A + fékbetétre gondoltam én is.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5055 Dátum:
2014.04.23 szerda, 18:19:53 »
Idézetet írta: vagyokabajnok - 2014.04.23 szerda, 16:50:42
Esetleg olvass a FAQ-ba:
http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Persze,ha mindenképp cserélni akarod,akkor nem csak a féknyerget kell cserélni.
Én a szimeringes felújítást választom,van egy tartalék pár féknyergem.
A profilodban az aláírásba írd be a vasad adatait,mert úgy könnyebben tudnak segíteni a tagok.A kombi hátsó féknyerge más mint az 5 ajtósoké.
És te csinálod meg a felújítást?
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5056 Dátum:
2014.04.23 szerda, 19:11:30 »
Idézetet írta: ultio - 2014.04.23 szerda, 18:19:53
És te csinálod meg a felújítást?
Igen,de először körbejárom a beszerzési részt,és ha minden meglesz nekifutok.Azért taktikai segítségem is van
Dokumentálom magamnak,persze a FAQ-ból vett útmutatással csinálom.
http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Ha sikerül megosztom
«
Utoljára szerkesztve: 2014.04.23 szerda, 19:13:42 írta vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5057 Dátum:
2014.04.23 szerda, 20:39:46 »
Idézetet írta: vagyokabajnok - 2014.04.23 szerda, 16:50:42
Esetleg olvass a FAQ-ba:
http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Persze,ha mindenképp cserélni akarod,akkor nem csak a féknyerget kell cserélni.
Én a szimeringes felújítást választom,van egy tartalék pár féknyergem.
A profilodban az aláírásba írd be a vasad adatait,mert úgy könnyebben tudnak segíteni a tagok.A kombi hátsó féknyerge más mint az 5 ajtósoké.
Köszi a válaszokat.
Az az igazság, hogy eredetileg felújítani akartam. Nemrég jöttem svédországba, így sajnos nem sok ismerősöm van itt, tehát nem állok jól szerszám téren, és nem tudok egy jól felszerelt "haver garázst" igénybevenni. Ha felújítom, akkor csomó extra dolgot kell vegyek, ami másnak adott a garázsban. Pl. nincs dremmelem, hőtűrő szilikon, vagy éppen kétkomponensű ragasztóm.
Viszont angliából tudok rendelni FL utáni komplett bontott nyergeket 25 fonttért darabját (ami sztem nem rossz), és akkor nem kell egy álló napot vagy kettőt rászánni a felújításra, hanem csere azt kész.
De lehet még megrágom egy picit. Addig lehet 1-2 forumtárs nekiugrik és akkor én is kedvet kapok.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.04.23 szerda, 20:41:58 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5058 Dátum:
2014.04.23 szerda, 21:31:48 »
Idézetet írta: Bleky - 2014.04.23 szerda, 20:39:46
Köszi a válaszokat.
Az az igazság, hogy eredetileg felújítani akartam. Nemrég jöttem svédországba
Merre vagy?
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5059 Dátum:
2014.04.23 szerda, 21:42:30 »
Idézetet írta: Trekxc - 2014.04.23 szerda, 21:31:48
Merre vagy?
Uppsala, Stockholm fölött.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5060 Dátum:
2014.04.23 szerda, 21:56:59 »
Idézetet írta: Bleky - 2014.04.23 szerda, 21:42:30
Uppsala, Stockholm fölött.
Hat az sajna 700km tolem (Jakriborg Lund alatt)
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5061 Dátum:
2014.04.23 szerda, 23:10:13 »
Idézetet írta: Bleky - 2014.04.23 szerda, 20:39:46
Köszi a válaszokat.
Az az igazság, hogy eredetileg felújítani akartam. Nemrég jöttem svédországba, így sajnos nem sok ismerősöm van itt, tehát nem állok jól szerszám téren, és nem tudok egy jól felszerelt "haver garázst" igénybevenni. Ha felújítom, akkor csomó extra dolgot kell vegyek, ami másnak adott a garázsban. Pl. nincs dremmelem, hőtűrő szilikon, vagy éppen kétkomponensű ragasztóm.
Viszont angliából tudok rendelni FL utáni komplett bontott nyergeket 25 fonttért darabját (ami sztem nem rossz), és akkor nem kell egy álló napot vagy kettőt rászánni a felújításra, hanem csere azt kész.
De lehet még megrágom egy picit. Addig lehet 1-2 forumtárs nekiugrik és akkor én is kedvet kapok.
én is angliából rendeltem a 2004.09 utáni nyergeket. Teljesen rendben voltak, csak egy kis optikai rendberakást kaptak, és biztonsági porvédő cserét. + új hátsó betétek kellenek.
Én ezt jobb megoldásnak gondolom, mint a szimmeringes felújítást. Le a kalappal László FAQ leírása előtt, de nekem sem szerzámozottságom, sem pedig helyem nincs ilyen precíz munkához. Továbbá számomra kérdéses a kétkomponensű ragasztó szerepe, tartóssága (+130Cfok pl.) is.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5062 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 06:43:24 »
Idézetet írta: vagyokabajnok - 2014.04.23 szerda, 19:11:30
Igen,de először körbejárom a beszerzési részt,és ha minden meglesz nekifutok.Azért taktikai segítségem is van
Dokumentálom magamnak,persze a FAQ-ból vett útmutatással csinálom.
http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Ha sikerül megosztom
Tisztelt Fórumtárs!
Én csak bátorítalak. Egy kis kézügyességgel bárki megtudja csinálni. Az anyag beszerzés nem gond. A szimering bármelyik csapágyboltban megvehető. Ha ép nincs nekik, másnapra megrendelik. A szimering VITON 17x25x4 mm. Ez egy kifejezetten üzemanyag és olaj álló fajta. Én Szolnokon fizettem a 2db szimeringért 1300 pénzt. A többi anyag meg, alapból van egy garázsban. Úgy, hogy bátran fogj hozzá. A FAQ-ba teszek fel még egy kiegészítést, hogy az átalakítás során mire kell ügyelni. Remélem egy páran megcsinálják az átalakítást és megosztják velünk a tapasztalataikat. Az általam átalakított darab Zoleex fórumtárs gépében fog landolni és kíváncsian várom az eredményt. Én ide haza amit teszt ként meglehetett csinálni a nyereggel, mindent megcsináltam. Még víz alatt is kipróbáltam, és no problem. Persze a valós teszteredményt az üzemszerű használat adja majd. Sok sikert az átalakításhoz.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5063 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 06:55:03 »
Idézetet írta: Relhist - 2014.04.23 szerda, 23:10:13
én is angliából rendeltem a 2004.09 utáni nyergeket. Teljesen rendben voltak, csak egy kis optikai rendberakást kaptak, és biztonsági porvédő cserét. + új hátsó betétek kellenek.
Én ezt jobb megoldásnak gondolom, mint a szimmeringes felújítást. Le a kalappal László FAQ leírása előtt, de nekem sem szerzámozottságom, sem pedig helyem nincs ilyen precíz munkához. Továbbá számomra kérdéses a kétkomponensű ragasztó szerepe, tartóssága (+130Cfok pl.) is.
Tisztelt Fórumtárs!
A ragasztó hőtűrő képessége miatt ne aggódj! Szerepe csupán annyi, hogy meg akadályozza a szimering elfordulását, amit nem egyedül tesz majd, mert segit neki a tömitő ragasztó szilikon a maga 200°c hőtűrő képességével. Ha a nyereg hőmérséklete eléri a 130°C-t akkor a kocsi már régen sajnos lángokban áll. Még a 100°C is igen magas hőmérséklet a nyereg szempontjából. A hő igen jelentős részét a fékbetétek, a féktárcsa a kerékaggyal ezen belül a csapágy, és nem utolsó sorban a felnik veszik fel. Legrosszabb esetben a ragasztó elenged, így a szimering eltud majd fordulni, és lesz egy újra beragadós nyerged. Remélem ez az eset csak elméleti szinten fog megvalósulni. Természetesen a "puding próbája, hogy megeszik". Ezért várjuk a teszt eredményeket.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.04.24 csütörtök, 07:21:42 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5064 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 12:21:45 »
Idézetet írta: Relhist - 2014.04.23 szerda, 23:10:13
én is angliából rendeltem a 2004.09 utáni nyergeket. Teljesen rendben voltak, csak egy kis optikai rendberakást kaptak, és biztonsági porvédő cserét. + új hátsó betétek kellenek.
Én ezt jobb megoldásnak gondolom, mint a szimmeringes felújítást. Le a kalappal László FAQ leírása előtt, de nekem sem szerzámozottságom, sem pedig helyem nincs ilyen precíz munkához. Továbbá számomra kérdéses a kétkomponensű ragasztó szerepe, tartóssága (+130Cfok pl.) is.
Szerintem is ki kellene váltani a kétkomponensű ragasztót, ami nem nagy ügy csak kell egy esztergályos aki legyárt hozzá két perselyt és a perselyt raknám be csapágyrögzítővel és a perselybe pedig a szimeringet ahogy illik. Persze tudom, hogy ez emeli a költségeket, de az bíztosan sose mozdulna meg, örök lenne, mint a nyomorúság.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5065 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 13:02:03 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.04.24 csütörtök, 12:21:45
Szerintem is ki kellene váltani a kétkomponensű ragasztót, ami nem nagy ügy csak kell egy esztergályos aki legyárt hozzá két perselyt és a perselyt raknám be csapágyrögzítővel és a perselybe pedig a szimeringet ahogy illik. Persze tudom, hogy ez emeli a költségeket, de az bíztosan sose mozdulna meg, örök lenne, mint a nyomorúság.
Tisztelt Fórumtárs!
Kiváló a gondolat. Viszont én a cikkben megemlítettem, ha 3-4mm mélyen bemaratunk egy fészket az öntvényházba akkor csak be kell sajtolni a 17x30x4.5 mm-es szimeringet és örök élet meg egy nap, és még ragasztani se kell. Csupán az a baj, hogy ez is egy költség növelő módszer. Még egyszer írom, a ragasztónak minimális erőt kell legyőzni avval, hogy a szimering elfordulását megakadályozza. Egyébként minden ötletet, szívesen megfontolás tárgyává teszem annak érdekében, hogy ez a féknyereg probléma egyszer s mindenkorra le legyen tudva.
Köszönöm.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5066 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 13:16:30 »
Idézetet írta: László - 2014.04.24 csütörtök, 13:02:03
Tisztelt Fórumtárs!
Kiváló a gondolat. Viszont én a cikkben megemlítettem, ha 3-4mm mélyen bemaratunk egy fészket az öntvényházba akkor csak be kell sajtolni a 17x30x4.5 mm-es szimeringet és örök élet meg egy nap, és még ragasztani se kell. Csupán az a baj, hogy ez is egy költség növelő módszer. Még egyszer írom, a ragasztónak minimális erőt kell legyőzni avval, hogy a szimering elfordulását megakadályozza. Egyébként minden ötletet, szívesen megfontolás tárgyává teszem annak érdekében, hogy ez a féknyereg probléma egyszer s mindenkorra le legyen tudva.
Köszönöm.
Tisztelettel László!
Én aztán végképp nem akarok okoskodni, mert csak egy laikus vagyok, aki szeretné, hogy a féke normálisan működjön és ne kelljen állandóan azon gondolkozni és próbálgatni a féket enyhe lejtőkön, hogy akkor most még jó a kézifék v. beragad, de számomra már annyira bonyolult így is ez a fékfelújítás, hogy ihaj.
Természetesen, aki jobban ért a szereléshez és helye és szerszámai is vannak hozzá, annak nagyon-nagyon jó László munkája, de pl. nekem még mindig egyszerűbbnek és lehet olcsóbbnak is tűnik, ha szerzek újabb fajta nyergeket.
Mennyiért csinálja meg bárki is a féknyereg László által kidolgozott felújítását? Ebbe természetesen a féknyergek le-felszerelését + a légtelenítését is bele kell számolni.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5067 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 13:52:44 »
Tisztelt Fórumtársak!
A féknyereg átalakítás elkészült. Bízom abban, hogy nem lesz probléma az átalakítás miatt. Ennek ellenére azt javaslom várjunk egy kis időt még lesz, megfelelő gyakorlati tapasztalat az átalakítással kapcsolatban. A tényleges teszt vélemény, a féknyereg üzemi körülmények között történő működtetése során alakítható ki. Zoleex fórumtárs vállalta a másik oldal átalakítását is, és a teljes mindkét oldali féknyereg tesztet. Szerintem legyünk egy kis türelemmel. Az átalakítással bármilyen rendű probléma esetén, csupán egy ismét beragadós hátsó kézifékünk lesz. Ezzel viszont senkit nem akarok lebeszélni az átalakításról. Ha nekem ilyen fékem lenne a gépsárkányomon, akkor magam végezném a tesztet. A 2005 ös gépemen viszont már a javított kiadás található, és soha semmilyen fékproblémám még nem volt.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5068 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 14:06:55 »
Idézetet írta: László - 2014.04.24 csütörtök, 13:02:03
Tisztelt Fórumtárs!
Kiváló a gondolat. Viszont én a cikkben megemlítettem, ha 3-4mm mélyen bemaratunk egy fészket az öntvényházba akkor csak be kell sajtolni a 17x30x4.5 mm-es szimeringet és örök élet meg egy nap, és még ragasztani se kell. Csupán az a baj, hogy ez is egy költség növelő módszer. Még egyszer írom, a ragasztónak minimális erőt kell legyőzni avval, hogy a szimering elfordulását megakadályozza. Egyébként minden ötletet, szívesen megfontolás tárgyává teszem annak érdekében, hogy ez a féknyereg probléma egyszer s mindenkorra le legyen tudva.
Köszönöm.
Tisztelettel László!
Tisztelt László!
Nagyra becsülöm az eddigi fáradozását ezen féknyereg probléma megoldásában és félre ne értsen, nem akarom kritizálni a munkáját csak gondoltam egy biztonsági berendezéshez jobban illik az a perselyezéses vagy az ön által írt marásos kivitel.
Olvastam a cikkben csak gondoltam, ha már a költségeket is szem előtt tartjuk, akkor egy esztergályos talán szívesebben és olcsóbban leszúr 2 db perselyt, mint amennyiért a marást megcsinálná egy marós, természetesen a marásos módszer a legtökéletesebb és a leg kevésbé kritizálható, mint a ragasztásos megoldás. Tudom és tisztában vagyok vele, hogy a ragasztónak nem kell nagy erőt kifejtenie.
Mondjuk szerintem aki nem rendelkezik a kétkomponensű ragasztóval, annak szinte közel egy árban lenne a perselyezés vagy maratás vagy a ragasztó beszerzése, utána járásban sem több. De mindenki maga dönti el, hogy milyen megoldást választ ennek a féknyereg problémájának megoldására.
Tisztelettel, István
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5069 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 15:18:32 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.04.24 csütörtök, 14:06:55
Tisztelt László!
Nagyra becsülöm az eddigi fáradozását ezen féknyereg probléma megoldásában és félre ne értsen, nem akarom kritizálni a munkáját csak gondoltam egy biztonsági berendezéshez jobban illik az a perselyezéses vagy az ön által írt marásos kivitel.
Olvastam a cikkben csak gondoltam, ha már a költségeket is szem előtt tartjuk, akkor egy esztergályos talán szívesebben és olcsóbban leszúr 2 db perselyt, mint amennyiért a marást megcsinálná egy marós, természetesen a marásos módszer a legtökéletesebb és a leg kevésbé kritizálható, mint a ragasztásos megoldás. Tudom és tisztában vagyok vele, hogy a ragasztónak nem kell nagy erőt kifejtenie.
Mondjuk szerintem aki nem rendelkezik a kétkomponensű ragasztóval, annak szinte közel egy árban lenne a perselyezés vagy maratás vagy a ragasztó beszerzése, utána járásban sem több. De mindenki maga dönti el, hogy milyen megoldást választ ennek a féknyereg problémájának megoldására.
Tisztelettel, István
Kedves István!
A felvetésed számomra nem kritika, hanem a módszer egy lehetséges tökéletesítése. Megvallom őszintén a persely gondolata nem jutott eszembe. Annyi előnye lenne az alkalmazásának, hogy a persely nagyobb felületen lenne felragasztható az öntvényházon. Meg kéne tudakolni, hogy egy marós mi pénzért marna be egy 25mm átmérőlyű 4 mm mély felületet a féknyereg házba. Ha ez nem több mint 1000ft/db akkor mindenképp megéri ezt a megoldást választani
ami per pillanat a legbiztonságosabb megoldásnak látszik. Ekkor csak be kéne sajtolni az illesztett, mart furatba a szimeringet és boldogság vala fék ügyben.
Még egy gondolat a ragasztással kapcsolatban. Amikor az első ragasztott fékbetétek megjelentek, mindenkinek tele volt a gatyája miatta. Még, hogy fékbetétet ragasztani a szegecselés helyett
A ragasztók is hihetetlen fejlődésen mentek keresztül.
Egy dolgot nem szabad elfelejteni! A féknyereg átalakítása nem befolyásolja semmiképp a főfék és a kézifék normál működését. Legfeljebb úgy működik vagy nem , mint eddig.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.04.26 szombat, 08:32:53 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas85
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5070 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 15:37:27 »
Idézetet írta: László - 2014.04.24 csütörtök, 15:18:32
Kedves István!
A felvetésed számomra nem kritika, hanem a módszer egy lehetséges tökéletesítése. A megvallom őszintén a persely gondolata nem jutott eszembe. Annyi előnye lenne az alkalmazásának, hogy a persely nagyobb felületen lenne felragasztható az öntvényházon. Meg kéne tudakolni, hogy egy marós mi pénzért marna be egy 25mm átmérőlyű 4 mm mély felületet a féknyereg házba. Ha ez nem több mint 1000ft/db akkor mindenképp megéri ezt a megoldást választani
ami per pillanat a legbiztonságosabb megoldásnak látszik. Ekkor csak be kéne sajtolni az illesztett, mart furatba a szimeringet és boldogság vala fék ügyben.
Még egy gondolat a ragasztással kapcsolatban. Amikor az első ragasztott fékbetétek megjelentek, mindenkinek tele volt a gatyája miatta. Még, hogy fékbetétet ragasztani a szegecselés helyett
A ragasztók is hihetetlen fejlődésen mentek keresztül.
Egy dolgot nem szabad elfelejteni! A féknyereg átalakítása nem befolyásolja semmiképp a főfék és a kézifék normál működését. Legfeljebb úgy működik vagy nem , mint eddig.
Tisztelettel László!
Tisztelt László.
Egy ilyen marásra körülbelül 1-2 munkaórát számolnának fel. Attól függ mennyire ügyes a marós, továbbá kellenek hozzá kiesztergáló szerszámok is. CNC gépen gyorsabban meg lehet csinálni de ott a rezsióradíja a gépnek körülbelül kétszerese a hagyományos marógépekhez képest. Maga a féknyereg pontos kiállítása viszi el a legtöbb időt, hogy a kimunkált rész tökéletesen egytengelyű legyen a dugattyú furatával.
Olcsóbb lenne a perselyt esztergálni.
Mind marás, mind esztergálás terén tudok segíteni akinek igénye van rá. A saját féknyergeimet is így tervezem hamarosan megjavítani.
Üdvözlettel:
Tamás
Naplózva
2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5071 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 15:48:42 »
Idézetet írta: Thomas85 - 2014.04.24 csütörtök, 15:37:27
Tisztelt László.
Egy ilyen marásra körülbelül 1-2 munkaórát számolnának fel. Attól függ mennyire ügyes a marós, továbbá kellenek hozzá kiesztergáló szerszámok is. CNC gépen gyorsabban meg lehet csinálni de ott a rezsióradíja a gépnek körülbelül kétszerese a hagyományos marógépekhez képest. Maga a féknyereg pontos kiállítása viszi el a legtöbb időt, hogy a kimunkált rész tökéletesen egytengelyű legyen a dugattyú furatával.
Olcsóbb lenne a perselyt esztergálni.
Mind marás, mind esztergálás terén tudok segíteni akinek igénye van rá. A saját féknyergeimet is így tervezem hamarosan megjavítani.
Üdvözlettel:
Tamás
ha úgy van marás esztergálás ügyben én is tudok segíteni!
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5072 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 16:45:28 »
Idézetet írta: Thomas85 - 2014.04.24 csütörtök, 15:37:27
Tisztelt László.
Egy ilyen marásra körülbelül 1-2 munkaórát számolnának fel. Attól függ mennyire ügyes a marós, továbbá kellenek hozzá kiesztergáló szerszámok is. CNC gépen gyorsabban meg lehet csinálni de ott a rezsióradíja a gépnek körülbelül kétszerese a hagyományos marógépekhez képest. Maga a féknyereg pontos kiállítása viszi el a legtöbb időt, hogy a kimunkált rész tökéletesen egytengelyű legyen a dugattyú furatával.
Olcsóbb lenne a perselyt esztergálni.
Mind marás, mind esztergálás terén tudok segíteni akinek igénye van rá. A saját féknyergeimet is így tervezem hamarosan megjavítani.
Üdvözlettel:
Tamás
Kedves Tamás!
Köszönöm a felvilágosítást. Jól esnek a segítő szándékú gondolatok. Annyit azért elárulok, van rálátásom a szerszám gépipari munkákra. Tökéletesen igazad van a tekintetben, hogy a munka java részét a munkadarab megfelelő síkba történő beállítása és rögzítése az asztalon viszi el. Szerintem ez nem lehet olyan nagy durranás, ha én idehaza egy állványos fúrógépen mindezt megtudtam oldani a perem síkba köszörülés tekintetében. Abban is egyetértünk, hogy marósa válogatja és épp milyen gatya van rajta, illetve mennyire szereti a kihívásokat, ha ezt a munkát egyáltalán annak lehet nevezni. Most már annyira ez irányba tereltétek a gondolataimat, hogy tudjátok meg mibe fájna egy ilyen akció. A segítségeteket és az ötleteket köszönöm. Valójában mindannyian azon vagyunk, hogy ezt a problémát felszámoljuk.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas85
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5073 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 17:10:24 »
Idézetet írta: László - 2014.04.24 csütörtök, 16:45:28
Kedves Tamás!
Köszönöm a felvilágosítást. Jól esnek a segítő szándékú gondolatok. Annyit azért elárulok, van rálátásom a szerszám gépipari munkákra. Tökéletesen igazad van a tekintetben, hogy a munka java részét a munkadarab megfelelő síkba történő beállítása és rögzítése az asztalon viszi el. Szerintem ez nem lehet olyan nagy durranás, ha én idehaza egy állványos fúrógépen mindezt megtudtam oldani a perem síkba köszörülés tekintetében. Abban is egyetértünk, hogy marósa válogatja és épp milyen gatya van rajta, illetve mennyire szereti a kihívásokat, ha ezt a munkát egyáltalán annak lehet nevezni. Most már annyira ez irányba tereltétek a gondolataimat, hogy tudjátok meg mibe fájna egy ilyen akció. A segítségeteket és az ötleteket köszönöm. Valójában mindannyian azon vagyunk, hogy ezt a problémát felszámoljuk.
Tisztelettel László!
Tisztelt László.
Valóban nem olyan nagy durranás megfelelő síkba állítani a darabot, azért írtam, hogy mindenki tiszába legyen vele, itt nem egy pár perces műveletről van szó. Az árak változóak, nagyjából 4-5000ft rezsióradíj az átlagos hagyományos marógépeken. Hogy a szaki mennyi idő alatt tudja megcsinálni az már más dolog.
Majd teszek fel képeket, hogy a fórumtársak is lássák miről van szó.
Üdv.
Tamás
Naplózva
2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5074 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 18:25:09 »
Idézetet írta: László - 2014.04.24 csütörtök, 15:18:32
Kedves István!
A felvetésed számomra nem kritika, hanem a módszer egy lehetséges tökéletesítése. A megvallom őszintén a persely gondolata nem jutott eszembe. Annyi előnye lenne az alkalmazásának, hogy a persely nagyobb felületen lenne felragasztható az öntvényházon. Meg kéne tudakolni, hogy egy marós mi pénzért marna be egy 25mm átmérőlyű 4 mm mély felületet a féknyereg házba. Ha ez nem több mint 1000ft/db akkor mindenképp megéri ezt a megoldást választani
ami per pillanat a legbiztonságosabb megoldásnak látszik. Ekkor csak be kéne sajtolni az illesztett, mart furatba a szimeringet és boldogság vala fék ügyben.
Még egy gondolat a ragasztással kapcsolatban. Amikor az első ragasztott fékbetétek megjelentek, mindenkinek tele volt a gatyája miatta. Még, hogy fékbetétet ragasztani a szegecselés helyett
A ragasztók is hihetetlen fejlődésen mentek keresztül.
Egy dolgot nem szabad elfelejteni! A féknyereg átalakítása nem befolyásolja semmiképp a főfék és a kézifék normál működését. Legfeljebb úgy működik vagy nem , mint eddig.
Tisztelettel László!
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5075 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 18:50:16 »
Idézetet írta: Thomas85 - 2014.04.24 csütörtök, 17:10:24
Tisztelt László.
Valóban nem olyan nagy durranás megfelelő síkba állítani a darabot, azért írtam, hogy mindenki tiszába legyen vele, itt nem egy pár perces műveletről van szó. Az árak változóak, nagyjából 4-5000ft rezsióradíj az átlagos hagyományos marógépeken. Hogy a szaki mennyi idő alatt tudja megcsinálni az már más dolog.
Majd teszek fel képeket, hogy a fórumtársak is lássák miről van szó.
Üdv.
Tamás
Kedves Tamás!
Megvallom őszintén sikerült meglepned evvel a 4-5 ezer Ft rezsi órabérrel.
Ennyire azért nem gondoltam. Nem óhajtom a dolgot túlragozni. 25 mm átmérőjű homlok maró szerintem egy közepes műhelyben is található. A faladat mindössze annyi, hogy központba állítva marni kell egy 4 mm mély furatot. A már meglévő 17 mm-es furattal központosan. Maga a művelet rendkívül óvatos előtolással is néhány perc. Ezt és ehhez hasonló faladatokat adtak 45 évvel ezelőtt a gépipari szakközép iskola 2. évfolyamának műhelygyakorlatán. Csak hát az úgymond "szakmunkát" meg kell fizetni , mostanában meg nagyon. Mindenesetre köszönöm az infót.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas85
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5076 Dátum:
2014.04.24 csütörtök, 18:59:16 »
Idézetet írta: László - 2014.04.24 csütörtök, 18:50:16
Kedves Tamás!
Megvallom őszintén sikerült meglepned evvel a 4-5 ezer Ft rezsi órabérrel.
Ennyire azért nem gondoltam. Nem óhajtom a dolgot túlragozni. 25 mm átmérőjű homlok maró szerintem egy közepes műhelyben is található. A faladat mindössze annyi, hogy központba állítva marni kell egy 4 mm mély furatot. A már meglévő 17 mm-es furattal központosan. Maga a művelet rendkívül óvatos előtolással is néhány perc. Ezt és ehhez hasonló faladatokat adtak 45 évvel ezelőtt a gépipari szakközép iskola 2. évfolyamának műhelygyakorlatán. Csak hát az úgymond "szakmunkát" meg kell fizetni , mostanában meg nagyon. Mindenesetre köszönöm az infót.
Tisztelettel László!
Tisztelt László
Nagyon el vannak szállva az árakkal. Van ahol negyed órás munkáért is egy órát számolnak, mondván hogy át kellett állni más munkáról stb....
Mindenesetre én megcsinálom ingyen bárkinek ha van rá igény (munkaidőmbe belefer)
Üdv
Tamás
Naplózva
2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5077 Dátum:
2014.04.25 péntek, 07:55:51 »
Idézetet írta: Thomas85 - 2014.04.24 csütörtök, 18:59:16
Tisztelt László
Nagyon el vannak szállva az árakkal. Van ahol negyed órás munkáért is egy órát számolnak, mondván hogy át kellett állni más munkáról stb....
Mindenesetre én megcsinálom ingyen bárkinek ha van rá igény (munkaidőmbe belefer)
Üdv
Tamás
Kedves Tamás!
Én nagyon köszönöm a nemes gesztust a mélyen tisztelt publikum nevében annak ellenére, hogy engem nem érint a nyereg probléma.
Egy tiszteletteljes kérésem viszont lenne. Ne temessük a beteget anélkül, hogy a műtétet nem végeztük el rajta. Ha a műtét sikerült, de a beteg meghalt akkor jöhet a drasztikus műtét a "szimering fészkének" a maratása, és itt tökéletesen felhasználható lesz méreteiben a 17x25x4 mm szimering. Ezt azért írom, mert nagyon kíváncsi vagyok arra mennyire volt életképes az eredeti ötlet. Itt nem kívánom magam fényezni, csupán a köz érdekében foglalkoztam a témával. Természetesen ha valaki, nem kísérletezik hanem megkeres téged a témával kapcsolatban, azt minden további indok nélkül megértem, hisz egy tökéletes megoldásról van szó. A matematikában is egy feladatot több féle kép meglehet oldani. Az egyik egyszerű a másik még egyszerűbb. Még egyszer köszönöm az előre mutató gondolatokat.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5078 Dátum:
2014.04.25 péntek, 21:56:03 »
Ma felszereltem a fékszettet, és a felújított féknyergeket. Le volt szerelve mind a 4, ezért ugye légteleníteni kellett. Bakon volt a kocsi, ezért ott meg is csináltam, 2hátsó, 2első sorrendben. Ezt megcsináltam kétszer, nem is jött levegő. Feltettem a kerekeket, beindítottam, és az első fékezésnél kb beesett a pedál. Gondoltam még levegős, ezért aknáról megint lelégtelenítettem az egészet kétszer. Újra beindít, a pedál újra beesik. Újabb légtelenítés, ezútta járó motorral(hátha valami a vákum miatt szarakodik). Na a lényeg, átnyomtam rajta 1 liter fékfolyadékot, de még midig rossz. Felkeményedik a pedál, de ha beindítom a kocsit egyből beesik a pedál. Megnéztem a főfékhengert, és folyás volt alatta. De nem tudtam megállapítani, hogy friss vagy régebbi.
Mi lehet a gond?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5079 Dátum:
2014.04.25 péntek, 22:08:59 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.04.25 péntek, 21:56:03
Ma felszereltem a fékszettet, és a felújított féknyergeket. Le volt szerelve mind a 4, ezért ugye légteleníteni kellett. Bakon volt a kocsi, ezért ott meg is csináltam, 2hátsó, 2első sorrendben. Ezt megcsináltam kétszer, nem is jött levegő. Feltettem a kerekeket, beindítottam, és az első fékezésnél kb beesett a pedál. Gondoltam még levegős, ezért aknáról megint lelégtelenítettem az egészet kétszer. Újra beindít, a pedál újra beesik. Újabb légtelenítés, ezútta járó motorral(hátha valami a vákum miatt szarakodik). Na a lényeg, átnyomtam rajta 1 liter fékfolyadékot, de még midig rossz. Felkeményedik a pedál, de ha beindítom a kocsit egyből beesik a pedál. Megnéztem a főfékhengert, és folyás volt alatta. De nem tudtam megállapítani, hogy friss vagy régebbi.
Mi lehet a gond?
Elszállt a főfékhengered....valamelyik karmanytú átereszt.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5080 Dátum:
2014.04.25 péntek, 22:12:16 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.04.25 péntek, 21:56:03
Ma felszereltem a fékszettet, és a felújított féknyergeket. Le volt szerelve mind a 4, ezért ugye légteleníteni kellett. Bakon volt a kocsi, ezért ott meg is csináltam, 2hátsó, 2első sorrendben. Ezt megcsináltam kétszer, nem is jött levegő. Feltettem a kerekeket, beindítottam, és az első fékezésnél kb beesett a pedál. Gondoltam még levegős, ezért aknáról megint lelégtelenítettem az egészet kétszer. Újra beindít, a pedál újra beesik. Újabb légtelenítés, ezútta járó motorral(hátha valami a vákum miatt szarakodik). Na a lényeg, átnyomtam rajta 1 liter fékfolyadékot, de még midig rossz. Felkeményedik a pedál, de ha beindítom a kocsit egyből beesik a pedál. Megnéztem a főfékhengert, és folyás volt alatta. De nem tudtam megállapítani, hogy friss vagy régebbi.
Mi lehet a gond?
Ha a főfékhengernél olajfolyás van (mindegy, hogy most jött elő vagy régebben), akkor azt mindenképp rendbe kell rakni!
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5081 Dátum:
2014.04.25 péntek, 22:16:18 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2014.04.25 péntek, 22:12:16
Ha a főfékhengernél olajfolyás van (mindegy, hogy most jött elő vagy régebben), akkor azt mindenképp rendbe kell rakni!
Láttam hogy van hozzá felújítókészlet. Érdemes azzal próbálkozni, vagy inkább egy bontott?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5082 Dátum:
2014.04.25 péntek, 22:19:59 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.04.25 péntek, 22:16:18
Láttam hogy van hozzá felújítókészlet. Érdemes azzal próbálkozni, vagy inkább egy bontott?
A bontott lutri...felrakod és légtelenítésnél párszor izomból megtaposod a pedált akkor ugyanez előfordulhat.
Én felújítanám a helyedben.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5083 Dátum:
2014.04.25 péntek, 22:20:05 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.04.25 péntek, 22:16:18
Láttam hogy van hozzá felújítókészlet. Érdemes azzal próbálkozni, vagy inkább egy bontott?
na van rendes felújító, akkor jó. mondjuk ate, vagy ilyesmi. nekem az mk2-nél a nyereghez az került, tökéletes. a főfékhengerhez csak valami olcsó volt, az fél évig bírta, azóta egy jó bontottal működik tökéletesen
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5084 Dátum:
2014.04.25 péntek, 22:33:29 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.04.25 péntek, 22:19:59
A bontott lutri...felrakod és légtelenítésnél párszor izomból megtaposod a pedált akkor ugyanez előfordulhat.
Én felújítanám a helyedben.
Az a baj, hogy szerdára kell a kocsi, és csak hétfő reggel tudok vele foglalkozni. Nem tudom hogy 2 nap alatt meg tudnám-e csinálni...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5085 Dátum:
2014.04.25 péntek, 22:38:08 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.04.25 péntek, 22:33:29
Az a baj, hogy szerdára kell a kocsi, és csak hétfő reggel tudok vele foglalkozni. Nem tudom hogy 2 nap alatt meg tudnám-e csinálni...
A felújítás kb fél óra.....a le-fel szerelést, légtelenítést nem számolom, mert azt a bontottnál is meg kell csinálni. Ha bontottat veszel arra figyelj, hogy a sima és EBA-s nem egyforma.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5086 Dátum:
2014.04.25 péntek, 22:41:08 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.04.25 péntek, 22:38:08
A felújítás kb fél óra.....a le-fel szerelést, légtelenítést nem számolom, mert azt a bontottnál is meg kell csinálni. Ha bontottat veszel arra figyelj, hogy a sima és EBA-s nem egyforma.
Ilyen egyszerű? Könnyen meg lehet csinálni? Én nem láttam még ilyet, nem is tudom hogy működik.
Az unixnál találtam felújítókészletet, elég olcsó, 1740Ft.
Igen, azt tudom. Azt mi alapján lehet beazonosítani? Máshogy néznek ki, vagy csak valami típusszám alapján?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5087 Dátum:
2014.04.25 péntek, 23:01:49 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.04.25 péntek, 22:41:08
Ilyen egyszerű? Könnyen meg lehet csinálni? Én nem láttam még ilyet, nem is tudom hogy működik.
Az unixnál találtam felújítókészletet, elég olcsó, 1740Ft.
Igen, azt tudom. Azt mi alapján lehet beazonosítani? Máshogy néznek ki, vagy csak valami típusszám alapján?
Ha csináltál már ilyet akkor igen. Nem egy veszélyes feladat....leszívod a folyadékot egy fecskendővel, tegyél alá sok rongyot a motortérben mert maró hatású, meglazítod a 2 fékcsövet ami rámegy, a kuplung csövét is leveszed, leveszed az elektromos csatlakozót, kicsavarod a 2db anyát ami a szervódobhoz rögzíti, kihúzod a szervódobból (lesz benne vákuum ezért nehezen jön majd). Már csak szét kell szedni.....tartályt leveszed, a dugattyú hátulján lesz egy zéger ami tartja....utána már adja magát. A kicserélt gumi alkatrészeket kend be fékfolyadékkal mielőtt visszatolod a dugattyút.
Visszarakásnál ne húzd meg a 2db fékcsövet ami a főfékhengerre megy....pumpálj rá párat a pedálra, hogy kijöjjön a levegő.
A különbséget nehéz megmondani ránézésre.....az EBA-nak hosszabb a dugattyú része.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.04.25 péntek, 23:04:33 írta Zoleex
»
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5088 Dátum:
2014.04.25 péntek, 23:03:40 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.04.25 péntek, 22:08:59
Elszállt a főfékhengered....valamelyik karmanytú átereszt.
De ha átereszt valamelyik, akkor nem az lenne hogy nincs elég "nyomás" mikor kinyitom a légtelenítő csavart? Vagy az csak akkor dolgozik ha jár a motor?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5089 Dátum:
2014.04.25 péntek, 23:07:30 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.04.25 péntek, 23:01:49
Ha csináltál már ilyet akkor igen. Nem egy veszélyes feladat....leszívod a folyadékot egy fecskendővel, tegyél alá sok rongyot a motortérben mert maró hatású, meglazítod a 2 fékcsövet ami rámegy, a kuplung csövét is leveszed, leveszed az elektromos csatlakozót, kicsavarod a 2db anyát ami a szervódobhoz rögzíti, kihúzod a szervódobból (lesz benne vákuum ezért nehezen jön majd). Már csak szét kell szedni.....tartályt leveszed, a dugattyú hátulján lesz egy zéger ami tartja....utána már adja magát. A kicserélt gumi alkatrészeket kend be fékfolyadékkal mielőtt visszatolod a dugattyút.
Visszarakásnál ne húzd meg a 2db fékcsövet ami a főfékhengerre megy....pumpálj rá párat a pedálra, hogy kijöjjön a levegő.
A különbséget nehéz megmondani ránézésre.....az EBA-nak hosszabb a dugattyú része.
Köszi a gyors leírást, nem tűnik vésznek.
A kuplung nem tud fellevegősödni?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5090 Dátum:
2014.04.25 péntek, 23:12:31 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.04.25 péntek, 23:03:40
De ha átereszt valamelyik, akkor nem az lenne hogy nincs elég "nyomás" mikor kinyitom a légtelenítő csavart? Vagy az csak akkor dolgozik ha jár a motor?
A fékrendszer működéséhez nem kell járni a motornak....az csak a rásegítés miatt kell.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5091 Dátum:
2014.04.25 péntek, 23:14:29 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.04.25 péntek, 23:12:31
A fékrendszer működéséhez nem kell járni a motornak....az csak a rásegítés miatt kell.
Pont ezért nem értem, hogy ha nem jár a motor, akkor nem esik be a pedál és akkor felkeményedik.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5092 Dátum:
2014.04.25 péntek, 23:14:37 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.04.25 péntek, 23:07:30
Köszi a gyors leírást, nem tűnik vésznek.
A kuplung nem tud fellevegősödni?
Nem lesz levegős a kuplung.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5093 Dátum:
2014.04.25 péntek, 23:16:19 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.04.25 péntek, 23:14:29
Pont ezért nem értem, hogy ha nem jár a motor, akkor nem esik be a pedál és akkor felkeményedik.
Azt próbáltad, hogy kitartod a pedált egy darabig? Szerintem szépen lassan akkor is el fug tűnni a pedál.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5094 Dátum:
2014.04.25 péntek, 23:17:41 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.04.25 péntek, 23:16:19
Azt próbáltad, hogy kitartod a pedált egy darabig? Szerintem szépen lassan akkor is el fug tűnni a pedál.
Próbáltam, egy darabig bemegy,(kb ahol normál esetben fog) de aztán nem esik be. Elég sokáig nyomtam, már kezdett remegni a lábam is.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5095 Dátum:
2014.04.25 péntek, 23:30:20 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.04.25 péntek, 23:17:41
Próbáltam, egy darabig bemegy,(kb ahol normál esetben fog) de aztán nem esik be. Elég sokáig nyomtam, már kezdett remegni a lábam is.
Mennyire folyik? Nem öntötted esetleg mellé a folyadékot?
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5096 Dátum:
2014.04.25 péntek, 23:37:16 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.04.25 péntek, 23:30:20
Mennyire folyik? Nem öntötted esetleg mellé a folyadékot?
Hmm, ez jó kérdés. Nem rémlik, de az is lehet hogy ment mellé.
Mikor észrevettem, lepucoltam, nyomkodtam a pedált hátha látom ha ereszt, de semmi...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5097 Dátum:
2014.04.25 péntek, 23:40:55 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.04.25 péntek, 23:37:16
Hmm, ez jó kérdés. Nem rémlik, de az is lehet hogy ment mellé.
Mikor észrevettem, lepucoltam, nyomkodtam a pedált hátha látom ha ereszt, de semmi...
Akkor én még légtelenítenék egy kört, ha most nem látsz folyást. A nyergeket te csináltad(felújítást)? Az sem kizárt, hogy valamelyik nyeregnél lesz valami.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5098 Dátum:
2014.04.25 péntek, 23:46:05 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.04.25 péntek, 23:40:55
Akkor én még légtelenítenék egy kört, ha most nem látsz folyást. A nyergeket te csináltad(felújítást)? Az sem kizárt, hogy valamelyik nyeregnél lesz valami.
Azért 1 liternek elég kellene lenni, főleg hogy nem is jön már levegő mikor megnyitom a csavart...De ja, én is azt akarom, még egyszer lelégteleníteni, és akkor látom hogy folyik-e. A nyergek csak homokszórva és festve lettek, illetve a csúszkák gumitömítését cseréltem. Ha azok valamelyikével lenne a baj, akkor gondolom látnom kellene ott is folyást, nem? A dugattyú porvédője mellett jöhet?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5099 Dátum:
2014.04.25 péntek, 23:55:29 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2014.04.25 péntek, 23:46:05
Azért 1 liternek elég kellene lenni, főleg hogy nem is jön már levegő mikor megnyitom a csavart...De ja, én is azt akarom, még egyszer lelégteleníteni, és akkor látom hogy folyik-e. A nyergek csak homokszórva és festve lettek, illetve a csúszkák gumitömítését cseréltem. Ha azok valamelyikével lenne a baj, akkor gondolom látnom kellene ott is folyást, nem? A dugattyú porvédője mellett jöhet?
Nézd meg a nyergeket is nincs -e folyás. Az 1 liter nem feltétlen elég, ha a 4db nyeregben nem volt semmi.
Ha nem folyik sehol semmi akkor légteleníts......én úgy szoktam teljes folyadékcserénél vagy, ha sok levegő került a rendszerbe, hogy abba a flakonba amibe légtelenítek öntök annyi friss folyadékot ami rendesen ellepi a gumicsövet (aminek a másik fele a légtelenítőn van)....és mikor a segítő benyomja a pedált én nyitom a légtelenítőt akkor megkérem, hogy pumpáljon rá párat (2-3) a pedálra. Ezért fontos, hogy a flakonba legyen folyadék. Utána pedig "normálisan" végigmegyek rajta.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Oldalak:
1
...
95
96
97
98
99
100
101
[
102
]
103
104
105
106
107
108
109
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ