Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:10:22
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
110
111
112
113
114
115
116
[
117
]
118
119
120
121
122
123
124
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3068570 alkalommal)
0 Felhasználó és 90 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5800 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 21:29:53 »
Idézetet írta: joeboy - 2014.09.08 hétfő, 21:27:41
Ketten vagyunk az nem gond csak a pontos menetèt nem biztos, hogy jól tudom.
Köszi!
Csavar nyit, pedál nyom, csavar csuk.
Mindezt addig, amíg "öreg" fékfolyadék/buborék jön.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
joeboy
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5801 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 21:32:31 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.08 hétfő, 21:29:53
Csavar nyit, pedál nyom, csavar csuk.
Mindezt addig, amíg "öreg" fékfolyadék/buborék jön.
AndyA
Köszönöm szèpen, ennyit szerettem volna tudni.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5802 Dátum:
2014.09.09 kedd, 06:46:12 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.08 hétfő, 21:29:53
Csavar nyit, pedál nyom, csavar csuk.
Mindezt addig, amíg "öreg" fékfolyadék/buborék jön.
AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Vigyázzunk arra a sorrendre!!! " csavar nyit, pedál nyom" Ez olyan mint a borivás meg a szex. Ha előbb iszod a sok bort akkor csak pamacsolsz és nem szexelsz
Tehát a rendszert felpumpálod még teljesen felkeményedik a fékpedál, majd csavar nyit, pedál be a padlóig, és csavar elzár. Így talán jobb lesz a fékhatás
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5803 Dátum:
2014.09.09 kedd, 07:12:45 »
Idézetet írta: László - 2014.09.09 kedd, 06:46:12
Tisztelt Fórumtárs!
Vigyázzunk arra a sorrendre!!! " csavar nyit, pedál nyom" Ez olyan mint a borivás meg a szex. Ha előbb iszod a sok bort akkor csak pamacsolsz és nem szexelsz
Tehát a rendszert felpumpálod még teljesen felkeményedik a fékpedál, majd csavar nyit, pedál be a padlóig, és csavar elzár. Így talán jobb lesz a fékhatás
Tisztelettel László!
Még -> míg.
Persze, de azért minimális ismeretet elvár az ember olyantól, aki elkezdi maga hegeszteni az autóját.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5804 Dátum:
2014.09.09 kedd, 08:00:58 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.09 kedd, 07:12:45
Még -> míg.
Persze, de azért minimális ismeretet elvár az ember olyantól, aki elkezdi maga hegeszteni az autóját.
AndyA
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
joeboy
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5805 Dátum:
2014.09.09 kedd, 09:45:49 »
Köszi urak, menni fog.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5806 Dátum:
2014.09.09 kedd, 09:49:26 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.09 kedd, 07:12:45
Még -> míg.
Persze, de azért minimális ismeretet elvár az ember olyantól, aki elkezdi maga hegeszteni az autóját.
AndyA
Volt már itt az ellenkezője
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
zeix
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 318
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5807 Dátum:
2014.09.17 szerda, 20:50:34 »
Szeretném majd lecserélni a fékeket kompletten.
Találtam egy olyan féktárcsa szettet ami nekem tetszik; Sandtler márka, nem ismerem, nektek mond valamit?
Naplózva
ST
220
,
EBC
BRAKES
, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5808 Dátum:
2014.09.17 szerda, 22:52:09 »
Idézetet írta: zeix - 2014.09.17 szerda, 20:50:34
Szeretném majd lecserélni a fékeket kompletten.
Találtam egy olyan féktárcsa szettet ami nekem tetszik; Sandtler márka, nem ismerem, nektek mond valamit?
Nekem semmit.
Mit tud, ami miatt különösen tetszik?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5809 Dátum:
2014.09.18 csütörtök, 10:02:16 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.17 szerda, 22:52:09
Nekem semmit.
Mit tud, ami miatt különösen tetszik?
AndyA
Gondolom az ára.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5810 Dátum:
2014.09.18 csütörtök, 12:28:03 »
Idézetet írta: zeix - 2014.09.17 szerda, 20:50:34
Szeretném majd lecserélni a fékeket kompletten.
Találtam egy olyan féktárcsa szettet ami nekem tetszik; Sandtler márka, nem ismerem, nektek mond valamit?
Én Budai Fékcentrumos tárcsát raktam fel Ferodo betéttel. Teljesen meg vagyok elégedve velük. Ha az ár számít, szerintem ennél olcsóbb tárcsát nem fogsz találni.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
zeix
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 318
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5811 Dátum:
2014.09.18 csütörtök, 16:36:00 »
Ezek lennének azok:
Az ára szettben (első, hátsó) kb. 350 euro
http://www.sandtler24.de/bremsscheiben-typ-s
A német st220 fórumon olvastam róla.
Amiket még ajánlanak azok:
Ate Powerdisc+EBC Blackstuff fékbetétek vagy Zimmermann CoatZ+EBC Blackstuff fékbetétek.
Naplózva
ST
220
,
EBC
BRAKES
, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5812 Dátum:
2014.09.18 csütörtök, 17:06:47 »
Idézetet írta: zeix - 2014.09.18 csütörtök, 16:36:00
Ezek lennének azok:
Az ára szettben (első, hátsó) kb. 350 euro
http://www.sandtler24.de/bremsscheiben-typ-s
A német st220 fórumon olvastam róla.
Amiket még ajánlanak azok:
Ate Powerdisc+EBC Blackstuff fékbetétek vagy Zimmermann CoatZ+EBC Blackstuff fékbetétek.
Aranyozott, vagy mi a xar?!?!
350 Euro?! Annyiért kapsz egy Fóka ST féket használtan, és még marad belőle egy pár Textar tárcsára és EBC Redstuff betétre is... Legutóbb 200 fontért kínált valaki ST első fékeket a Talkford apróhirdetési oldalán. Ennél az ST220 gyári fékje nem jobb, akármilyen tárcsát meg betétet raksz rá - nem utolsó sorban, hogy azokat a tárcsákat és betéteket erre is fel lehet rakni, csak 300 helyett 320-as átmérőben.
Hátsóra meg a jó tárcsán-betéten kívül nem kell különösebb extrát költeni. Az csak az én fixa ideám, hogy nekem ott is Redstuff betétek vannak.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zeix
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 318
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5813 Dátum:
2014.09.19 péntek, 06:59:19 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.18 csütörtök, 17:06:47
Aranyozott, vagy mi a xar?!?!
350 Euro?! Annyiért kapsz egy Fóka ST féket használtan, és még marad belőle egy pár Textar tárcsára és EBC Redstuff betétre is... Legutóbb 200 fontért kínált valaki ST első fékeket a Talkford apróhirdetési oldalán. Ennél az ST220 gyári fékje nem jobb, akármilyen tárcsát meg betétet raksz rá - nem utolsó sorban, hogy azokat a tárcsákat és betéteket erre is fel lehet rakni, csak 300 helyett 320-as átmérőben.
Hátsóra meg a jó tárcsán-betéten kívül nem kell különösebb extrát költeni. Az csak az én fixa ideám, hogy nekem ott is Redstuff betétek vannak.
AndyA
Nem aranyozott
Valami króm-nikkel acél ötvözet.
Köszi, de használt féket nem vennék, ha cserélem csak is újra.
Közben sokat olvastam és a fúrt Zimmermann-ról több rosszat írnak, mint jót.
Pl. redstuff betéttel nagyon hamar elkopik, ahogy az Ate is.
Az ATE Powerdisc hangos, erősebb fékezésnél brummog.
Eddig ez a befutó a Sandtler.
Találtam egy hasznos táblázatot a tárcsák és a fékbetétek kombinációjáról:
«
Utoljára szerkesztve: 2014.09.19 péntek, 07:01:02 írta zeix
»
Naplózva
ST
220
,
EBC
BRAKES
, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5814 Dátum:
2014.09.19 péntek, 07:35:35 »
Idézetet írta: zeix - 2014.09.19 péntek, 06:59:19
Nem aranyozott
Valami króm-nikkel acél ötvözet.
Köszi, de használt féket nem vennék, ha cserélem csak is újra.
Közben sokat olvastam és a fúrt Zimmermann-ról több rosszat írnak, mint jót.
Pl. redstuff betéttel nagyon hamar elkopik, ahogy az Ate is.
Az ATE Powerdisc hangos, erősebb fékezésnél brummog.
Eddig ez a befutó a Sandtler.
Találtam egy hasznos táblázatot a tárcsák és a fékbetétek kombinációjáról:
Akkorában nincs, hogy látni is lehessen?
125 ezer km-t szaladtam eddig Bosch ill. Textar tárcsákkal, EBC Redstuff betétekkel. Nekem ne magyarázza meg senki, hogy mi kopik el hamar...
Az igaz, hogy a Redstuff kb. 1:1 arányban fogyasztja a féktárcsát a normál betétek 2 betét : 1 tárcsa arányával szemben, de közben ő maga is sokkal lassabban fogy, a fékhatásról meg kérdezd azokat, akik kipróbálták az autómat a különféle talikon.
Továbbra is az a véleményem, hogy egy Mondeora 350 Euroért féktárcsát venni (ha négyet, akkor is) egyszerűen pénzkidobás.
AndyA
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zeix
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 318
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5815 Dátum:
2014.09.19 péntek, 08:00:06 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.19 péntek, 07:35:35
Akkorában nincs, hogy látni is lehessen?
125 ezer km-t szaladtam eddig Bosch ill. Textar tárcsákkal, EBC Redstuff betétekkel. Nekem ne magyarázza meg senki, hogy mi kopik el hamar...
Az igaz, hogy a Redstuff kb. 1:1 arányban fogyasztja a féktárcsát a normál betétek 2 betét : 1 tárcsa arányával szemben, de közben ő maga is sokkal lassabban fogy, a fékhatásról meg kérdezd azokat, akik kipróbálták az autómat a különféle talikon.
Továbbra is az a véleményem, hogy egy Mondeora 350 Euroért féktárcsát venni (ha négyet, akkor is) egyszerűen pénzkidobás.
AndyA
AndyA
Jobb klikk a képre, kép megjelenítése és akkor nagyban is látható.
Most írtam a Sandtler-nek, ott csak 160euró a két db első féktárcsa.
Hátulra szerintem Bosch-t vagy ATE féktárcsát veszek kb 50 euró értékben (2db).
Így már elég sokat letudok faragni az árból.
Zimmermann féktárcsa+ redstuff betét 20000km:
Zimmermann féktárcsa + blackstuff betét 20000km:
Azt nem tudom milyen stílusban vezetnek, de ez elég gáz.
Főleg a Zimmermann párosítást szidják nagyon, az Ate valamivel jobb.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.09.19 péntek, 08:10:09 írta zeix
»
Naplózva
ST
220
,
EBC
BRAKES
, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5816 Dátum:
2014.09.19 péntek, 08:12:02 »
Idézetet írta: zeix - 2014.09.19 péntek, 08:00:06
Jobb klikk a képre, kép megjelenítése és akkor nagyban is látható.
Most írtam a Sandtler-nek, ott csak 160euró a két db első féktárcsa.
Hátulra szerintem Bosch-t vagy ATE féktárcsát veszek kb 50 euró értékben (2db).
Így már elég sokat letudok faragni az árból.
Zimmermann féktárcsa+ redstuff betét 20000km:
[img]http://www.kephost.com/images/2014/09/19/DSC01080_Medium_.jpg[/img
Zimmermann féktárcsa + blackstuff betét 20000km:
[img]http://www.mondeo-st220.de/galerie/bilder/bild-2759.jpg[/img
Azt nem tudom milyen stílusban vezetnek, de ez elég gáz.
Ezekből a képekből én nem vonnék le messzemenő következtetéseket. Az első képen láthatóan félrekopott a tárcsa, vagyis a betét nem áll egyenesen a helyén, párhuzamosan a tárcsával. Ennek általában az az oka, hogy szorul a csúszkája a helyén a féknyeregben. Ha ott rendesen tud mozogni, akkor ilyen nem történik. Ez nem a betét és nem a tárcsa hibája, hanem a szerelőé...
Hétvégén csinálok neked képeket a sajátjaimról.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5817 Dátum:
2014.09.19 péntek, 08:16:18 »
Idézetet írta: zeix - 2014.09.19 péntek, 08:00:06
Jobb klikk a képre, kép megjelenítése és akkor nagyban is látható.
Most írtam a Sandtler-nek, ott csak 160euró a két db első féktárcsa.
Hátulra szerintem Bosch-t vagy ATE féktárcsát veszek kb 50 euró értékben (2db).
Így már elég sokat letudok faragni az árból.
Zimmermann féktárcsa+ redstuff betét 20000km:
[img]http://www.kephost.com/images/2014/09/19/DSC01080_Medium_.jpg[/img
Zimmermann féktárcsa + blackstuff betét 20000km:
[img]http://www.mondeo-st220.de/galerie/bilder/bild-2759.jpg[/img
Azt nem tudom milyen stílusban vezetnek, de ez elég gáz.
Főleg a Zimmermann párosítást szidják nagyon, az Ate valamivel jobb.
Ja, és egy pár 320-as Textar tárcsa a fóka ST fékekhez 24 ezer Ft, azaz a nagyobb tárcsa fele annyi, mint ezek a szupernek kikiáltottak. A Textar pedig nem az alja kategória.
A tiedhez Bosch vagy Brembo tárcsa van 8-9 ezer Ft körül darabja, hátulra meg Textar erős 7 ezer Ft körül.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5818 Dátum:
2014.09.19 péntek, 08:26:47 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.19 péntek, 08:16:18
Ja, és egy pár 320-as Textar tárcsa a fóka ST fékekhez 24 ezer Ft, azaz a nagyobb tárcsa fele annyi, mint ezek a szupernek kikiáltottak. A Textar pedig nem az alja kategória.
A tiedhez Bosch vagy Brembo tárcsa van 8-9 ezer Ft körül darabja, hátulra meg Textar erős 7 ezer Ft körül.
AndyA
Ja-ja. És lukak kellenek rá, akkor a szoba sarkában kell rá fúrni...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5819 Dátum:
2014.09.19 péntek, 08:44:23 »
Idézetet írta: BT - 2014.09.19 péntek, 08:26:47
Ja-ja. És lukak kellenek rá, akkor a szoba sarkában kell rá fúrni...
Az mindegy, az már ingyen van.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5820 Dátum:
2014.09.19 péntek, 08:45:26 »
Az mitől van, hogy hátsó tárcsa és betét csere után nem fog a kézifék? Jobb oldalon egyáltalán, bal oldalon meg sokkal magasabban.
Utánállítás hogyan is? Alulról, a hővédő borítás leszedése után, ha jól emlékszem?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5821 Dátum:
2014.09.19 péntek, 08:54:32 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.19 péntek, 08:45:26
Az mitől van, hogy hátsó tárcsa és betét csere után nem fog a kézifék? Jobb oldalon egyáltalán, bal oldalon meg sokkal magasabban.
Utánállítás hogyan is? Alulról, a hővédő borítás leszedése után, ha jól emlékszem?
AndyA
Szerintem az beáll magától. Ha jól tudom, automata utánállítós a féknyereg. Nekem is ezt csinálta, amíg be nem állt.
Naplózva
zeix
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 318
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5822 Dátum:
2014.09.19 péntek, 09:06:29 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.19 péntek, 08:16:18
Ja, és egy pár 320-as Textar tárcsa a fóka ST fékekhez 24 ezer Ft, azaz a nagyobb tárcsa fele annyi, mint ezek a szupernek kikiáltottak. A Textar pedig nem az alja kategória.
A tiedhez Bosch vagy Brembo tárcsa van 8-9 ezer Ft körül darabja, hátulra meg Textar erős 7 ezer Ft körül.
AndyA
Ha jól értem, akkor:
Textar tárcsa a fóka ST fékekhez 24000/pár
Brembo tárcsa hátra 18000/pár
EBC redstuff betétek előre 33000/szett
EBC redstuff betétek hátra 26000/szett
Így is 100.000 forint körül lesz.
szerk:
Most nézem a fékmester webáruházban a focus st Textar féktárcsa
darabja
20000Ft.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.09.19 péntek, 09:15:27 írta zeix
»
Naplózva
ST
220
,
EBC
BRAKES
, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5823 Dátum:
2014.09.19 péntek, 09:33:46 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2014.09.19 péntek, 08:54:32
Szerintem az beáll magától. Ha jól tudom, automata utánállítós a féknyereg. Nekem is ezt csinálta, amíg be nem állt.
FL utáni már kézi állítású, mivel az automata hamar döglött az első szériában.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5824 Dátum:
2014.09.19 péntek, 09:36:36 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.19 péntek, 09:33:46
FL utáni már kézi állítású, mivel az automata hamar döglött az első szériában.
AndyA
Én nem a karnál mondom, hanem a féknyeregben.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5825 Dátum:
2014.09.19 péntek, 09:37:15 »
Idézetet írta: zeix - 2014.09.19 péntek, 09:06:29
Ha jól értem, akkor:
Textar tárcsa a fóka ST fékekhez 24000/pár
Brembo tárcsa hátra 18000/pár
EBC redstuff betétek előre 33000/szett
EBC redstuff betétek hátra 26000/szett
Így is 100.000 forint körül lesz.
szerk:
Most nézem a fékmester webáruházban a focus st Textar féktárcsa
darabja
20000Ft.
Majdnem.
Brembo gyári méret előre 18/pár, hátulra Textar van gyári méretben 15 körül a pár.
Én nem a Fékmester árait néztem.
De több értelmét látom egy átlagosan jó tárcsa + Redstuff kombonak, mint egy állítólag, Internetes fórumban leírtak szerint szuperhiperjó tárcsa + átlagnál valamivel jobb betét kombojának, ha amúgy alig van különbség árban. Mondom ezt úgy, hogy két autón 3 készlet Redstuff betétet használtam (el) összesen.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5826 Dátum:
2014.09.19 péntek, 09:38:09 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2014.09.19 péntek, 09:36:36
Én nem a karnál mondom, hanem a féknyeregben.
Ott már rég utána kellett volna álljon, ha akar. Meg az üzemi fék amúgy működik, tehát a dugattyú a helyén van.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5827 Dátum:
2014.09.19 péntek, 09:44:20 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.19 péntek, 09:38:09
Ott már rég utána kellett volna álljon, ha akar. Meg az üzemi fék amúgy működik, tehát a dugattyú a helyén van.
AndyA
Igen, de a kéziféknek van egy mechanikus utánállítása a munkahengeren belül. Ha belegondolsz, akkor az új betéttel és tárcsával a munkahenger is beljebb van. Ha nem lenne az utánállítója, akkor elvileg a kéziféknek már az első egy-két kattanás után fognia kellene. Pl az miatt kell a hátsó munkahengereknél tekerni a dugattyút, amikor vissza akarod nyomni a helyére, mert menetesen van az utánállítás a kézifékhez. Az elsőnél csak simán visszanyomod.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5828 Dátum:
2014.09.19 péntek, 09:54:53 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2014.09.19 péntek, 09:44:20
Igen, de a kéziféknek van egy mechanikus utánállítása a munkahengeren belül. Ha belegondolsz, akkor az új betéttel és tárcsával a munkahenger is beljebb van. Ha nem lenne az utánállítója, akkor elvileg a kéziféknek már az első egy-két kattanás után fognia kellene. Pl az miatt kell a hátsó munkahengereknél tekerni a dugattyút, amikor vissza akarod nyomni a helyére, mert menetesen van az utánállítás a kézifékhez. Az elsőnél csak simán visszanyomod.
Kézifék kötél csere után, nekem a szerelő állította be, hogy hány kattanásnál fogjon a fék.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5829 Dátum:
2014.09.19 péntek, 09:55:53 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2014.09.19 péntek, 09:44:20
Igen, de a kéziféknek van egy mechanikus utánállítása a munkahengeren belül. Ha belegondolsz, akkor az új betéttel és tárcsával a munkahenger is beljebb van. Ha nem lenne az utánállítója, akkor elvileg a kéziféknek már az első egy-két kattanás után fognia kellene. Pl az miatt kell a hátsó munkahengereknél tekerni a dugattyút, amikor vissza akarod nyomni a helyére, mert menetesen van az utánállítás a kézifékhez. Az elsőnél csak simán visszanyomod.
Persze. De amikor az első fékezésnél a dugattyút felpumpálja az ember az új tárcsáig, akkor beáll az alaphelyzet, amihez képest a menetesen elforduló dugattyú már fogja a tárcsát.
Nekem meg nem fogja, azaz jó eséllyel nem fordul el a dugattyú, nem húzza a bowden.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5830 Dátum:
2014.09.19 péntek, 09:56:51 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.09.19 péntek, 09:54:53
Kézifék kötél csere után, nekem a szerelő állította be, hogy hány kattanásnál fogjon a fék.
Azért a kötél csere nem ugyanaz a tárcsa+betét cserével.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5831 Dátum:
2014.09.19 péntek, 09:59:40 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.19 péntek, 09:55:53
Persze. De amikor az első fékezésnél a dugattyút felpumpálja az ember az új tárcsáig, akkor beáll az alaphelyzet, amihez képest a menetesen elforduló dugattyú már fogja a tárcsát.
Nekem meg nem fogja, azaz jó eséllyel nem fordul el a dugattyú, nem húzza a bowden.
AndyA
Hát nem tudom. Ha régóta volt a csere és használod a kéziféket rendszeresen, akkor lehet, hogy után állítással lehet orvosolni a helyzetet. Egyébként az után állítója ott van a kézifékkar alatt. Egy db 17-es vagy 19-es anya. Majd lefotózom, hogy mit keress. Pont most lesz a kézifékkar csere projektem.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5832 Dátum:
2014.09.19 péntek, 10:03:01 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2014.09.19 péntek, 09:59:40
Hát nem tudom. Ha régóta volt a csere és használod a kéziféket rendszeresen, akkor lehet, hogy után állítással lehet orvosolni a helyzetet. Egyébként az után állítója ott van a kézifékkar alatt. Egy db 17-es vagy 19-es anya. Majd lefotózom, hogy mit keress. Pont most lesz a kézifékkar csere projektem.
Alulról vagy felülről lehet hozzáférni?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5833 Dátum:
2014.09.19 péntek, 10:13:29 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2014.09.19 péntek, 09:56:51
Azért a kötél csere nem ugyanaz a tárcsa+betét cserével.
És? Kit érdekel?
Én csak az állíthatóságára hívtam fel a figyelmet!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5834 Dátum:
2014.09.19 péntek, 10:24:48 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.19 péntek, 10:03:01
Alulról vagy felülről lehet hozzáférni?
AndyA
Alul. Természetesen. Nehogy már olyan egyszerű legyen.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5835 Dátum:
2014.09.19 péntek, 10:47:05 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.19 péntek, 10:03:01
Alulról vagy felülről lehet hozzáférni?
AndyA
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5836 Dátum:
2014.09.20 szombat, 21:33:16 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.19 péntek, 10:03:01
Alulról vagy felülről lehet hozzáférni?
AndyA
Ha behúzod a kézifékkart, akkor a nyergen mozdul a kis kar, amibe a bowden van beakasztva?
Utánállításhoz leengeded a kipufogót, leszeded a hővédő lemezt, utána már egyértelmű lesz az állítás.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5837 Dátum:
2014.09.21 vasárnap, 16:07:37 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2014.09.20 szombat, 21:33:16
Ha behúzod a kézifékkart, akkor a nyergen mozdul a kis kar, amibe a bowden van beakasztva?
Utánállításhoz leengeded a kipufogót, leszeded a hővédő lemezt, utána már egyértelmű lesz az állítás.
Nem álltunk neki ma végül... Ünnepi ebédre volt hivatalos a barátom, 4 éves a legifjabb csemetéje, úgyhogy így is elég passzentos lett.
Nem tudom, mi van a karral, még nem másztam alá. Majd a jövő héten.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FokaDriver
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5838 Dátum:
2014.09.22 hétfő, 14:43:06 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.19 péntek, 08:12:02
Ezekből a képekből én nem vonnék le messzemenő következtetéseket. Az első képen láthatóan félrekopott a tárcsa, vagyis a betét nem áll egyenesen a helyén, párhuzamosan a tárcsával. Ennek általában az az oka, hogy szorul a csúszkája a helyén a féknyeregben. Ha ott rendesen tud mozogni, akkor ilyen nem történik. Ez nem a betét és nem a tárcsa hibája, hanem a szerelőé...
Hétvégén csinálok neked képeket a sajátjaimról.
AndyA
Egyetértek. Plusz a tárcsa betét kombó kopása vezetési morál, és hozzáértés függvénye is.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5839 Dátum:
2014.09.25 csütörtök, 10:49:21 »
Ezt csak érdekességképp teszem be ide. Delphi tárcsa+Starline betét ~30-35e km után. Nem tudom, hogy mennyire adja vissza a kép, de a betét még kb 1 cm vastag.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5840 Dátum:
2014.09.25 csütörtök, 11:21:01 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2014.09.25 csütörtök, 10:49:21
Ezt csak érdekességképp teszem be ide. Delphi tárcsa+Starline betét ~30-35e km után. Nem tudom, hogy mennyire adja vissza a kép, de a betét még kb 1 cm vastag.
és mit akarsz ezzel mondani? joe-nak....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5841 Dátum:
2014.09.25 csütörtök, 11:22:33 »
Idézetet írta: alf - 2014.09.25 csütörtök, 11:21:01
és mit akarsz ezzel mondani? joe-nak....
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5842 Dátum:
2014.09.25 csütörtök, 11:23:09 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2014.09.25 csütörtök, 11:22:33
bármit is mondasz,az nem úgy van!!!!!!!!!!!!!!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
sandoar
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5843 Dátum:
2014.09.25 csütörtök, 18:18:17 »
Sziasztok!
A hozzáértők válaszait várnám arra a kérdésre, hogy első tengelyre brembo tárcsa textar betéttel megfelelő-e normál vezetési stílushoz ? Ez a konstelláció a Kovács autóalkatrésznél 30 ezer Ft. A Cromax ezeket a prémium kategóriába teszi.
Várom a véleményeteket.
Naplózva
2002 TDCi 2,0 FMBA ghia+vajbőr Oyster Silver Metal
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5844 Dátum:
2014.09.25 csütörtök, 18:31:51 »
Idézetet írta: sandoar - 2014.09.25 csütörtök, 18:18:17
Sziasztok!
A hozzáértők válaszait várnám arra a kérdésre, hogy első tengelyre brembo tárcsa textar betéttel megfelelő-e normál vezetési stílushoz ? Ez a konstelláció a Kovács autóalkatrésznél 30 ezer Ft. A Cromax ezeket a prémium kategóriába teszi.
Várom a véleményeteket.
Nemrég írta valaki a Bremboról, hogy már nem az igazi.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5845 Dátum:
2014.09.26 péntek, 08:34:34 »
Idézetet írta: sandoar - 2014.09.25 csütörtök, 18:18:17
Sziasztok!
A hozzáértők válaszait várnám arra a kérdésre, hogy első tengelyre brembo tárcsa textar betéttel megfelelő-e normál vezetési stílushoz ? Ez a konstelláció a Kovács autóalkatrésznél 30 ezer Ft. A Cromax ezeket a prémium kategóriába teszi.
Várom a véleményeteket.
nekem pont ez a kombo van. Jól működik
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5846 Dátum:
2014.09.26 péntek, 11:51:49 »
Sziasztok!
Eljött az idő hogy a hátsó féket kicsit rendbe tegyem, ami tárcsa/fékpofa csere és féknyereg felújítás lenne. Tárcsa meg fékpofa Textar lett. Szeretném felújítani a féknyerget is de a Bárdinál 2 fejújító szettet kínál eltérő dugattyú mérettel 2001-es még nem volt cserélve. Vagy vegyem máshol, cromax? Most kezdett rosszalkodni /szorulgatni a jobb oldali amit egy bovdenre húzott nyomórugó ideiglenesen tünetmentesített. Hol lehet beszerezni azt az 5szögletű fékkulcsot? Ha mindent összerakok kell-e kézifékkaron állítani? A FAQ-t olvastam jó cikk Köszönet Lászlónak!
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5847 Dátum:
2014.09.26 péntek, 13:23:52 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2014.09.26 péntek, 11:51:49
Sziasztok!
Eljött az idő hogy a hátsó féket kicsit rendbe tegyem, ami tárcsa/fékpofa csere és féknyereg felújítás lenne. Tárcsa meg fékpofa Textar lett. Szeretném felújítani a féknyerget is de a Bárdinál 2 fejújító szettet kínál eltérő dugattyú mérettel 2001-es még nem volt cserélve. Vagy vegyem máshol, cromax? Most kezdett rosszalkodni /szorulgatni a jobb oldali amit egy bovdenre húzott nyomórugó ideiglenesen tünetmentesített. Hol lehet beszerezni azt az 5szögletű fékkulcsot? Ha mindent összerakok kell-e kézifékkaron állítani? A FAQ-t olvastam jó cikk Köszönet Lászlónak!
Tisztelt Fórumtárs!
A gépedben nagy valószínűséggel a régi automatikus utánállítású kézifékkar található. A felújítás alkalmával ezt is érdemes a FL utáni karra cserélni. Akkor viszont újonnan be kell állítani az után állítóval a bovden hosszát. Az ötszögletű kulcsot az interneten fékszerelő szerszámok között keresd. A hátsó nyereg felújításához szükséges felújítókészlet cikkszáma a Bárdinál D4-564 SEINSA gyártmány. A 2 garnitúra ára 5056 Ft. Ez minden elemet tartalmaz a felujításhoz. Az átalakításhoz szükséges még 2 db 25x17x4 mm szimering.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.09.26 péntek, 13:25:35 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5848 Dátum:
2014.09.26 péntek, 13:34:52 »
Idézetet írta: László - 2014.09.26 péntek, 13:23:52
Tisztelt Fórumtárs!
A gépedben nagy valószínűséggel a régi automatikus utánállítású kézifékkar található. A felújítás alkalmával ezt is érdemes a FL utáni karra cserélni. Akkor viszont újonnan be kell állítani az után állítóval a bovden hosszát. Az ötszögletű kulcsot az interneten fékszerelő szerszámok között keresd. A hátsó nyereg felújításához szükséges felújítókészlet cikkszáma a Bárdinál D4-564 SEINSA gyártmány. A 2 garnitúra ára 5056 Ft. Ez minden elemet tartalmaz a felujításhoz. Az átalakításhoz szükséges még 2 db 25x17x4 mm szimering.
Tisztelettel László!
László kolléga, segítsen már nekem egy kicsit!
Ha a hátsó féknyereg felújításán túl a flexi fékcsövet is ki akarom cserélni, akkor pontosan mire is kell felkészüljek szerszámilag (pontosan mekkora fékcsőkulcs is kell hozzá?), ill. mi a helyes eljárás, hogyan kell ideiglenesen eldugózni a merev fékcsövet?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5849 Dátum:
2014.09.26 péntek, 14:03:54 »
Idézetet írta: László - 2014.09.26 péntek, 13:23:52
Tisztelt Fórumtárs!
A gépedben nagy valószínűséggel a régi automatikus utánállítású kézifékkar található. A felújítás alkalmával ezt is érdemes a FL utáni karra cserélni. Akkor viszont újonnan be kell állítani az után állítóval a bovden hosszát. Az ötszögletű kulcsot az interneten fékszerelő szerszámok között keresd. A hátsó nyereg felújításához szükséges felújítókészlet cikkszáma a Bárdinál D4-564 SEINSA gyártmány. A 2 garnitúra ára 5056 Ft. Ez minden elemet tartalmaz a felujításhoz. Az átalakításhoz szükséges még 2 db 25x17x4 mm szimering.
Tisztelettel László!
Hálás köszönet!
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Oldalak:
1
...
110
111
112
113
114
115
116
[
117
]
118
119
120
121
122
123
124
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ