Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:08:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 110 111 112 113 114 115 116 [117] 118 119 120 121 122 123 124 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3075210 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5800 Dátum: 2014.09.08 hétfő, 21:29:53 »

Ketten vagyunk az nem gond csak a pontos menetèt nem biztos, hogy jól tudom.

Köszi!

Csavar nyit, pedál nyom, csavar csuk.

Mindezt addig, amíg "öreg" fékfolyadék/buborék jön.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
joeboy
Vendég
« Új hozzászólás #5801 Dátum: 2014.09.08 hétfő, 21:32:31 »

Csavar nyit, pedál nyom, csavar csuk.

Mindezt addig, amíg "öreg" fékfolyadék/buborék jön.

AndyA

Köszönöm szèpen, ennyit szerettem volna tudni. worship
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5802 Dátum: 2014.09.09 kedd, 06:46:12 »

Csavar nyit, pedál nyom, csavar csuk.

Mindezt addig, amíg "öreg" fékfolyadék/buborék jön.

AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Vigyázzunk arra a sorrendre!!! " csavar nyit, pedál nyom" Ez olyan mint a borivás meg a szex. Ha előbb iszod a sok bort akkor csak pamacsolsz és nem szexelsz nyes
Tehát a rendszert felpumpálod még teljesen felkeményedik a fékpedál, majd csavar nyit, pedál be a padlóig, és csavar elzár. Így talán jobb lesz a fékhatás wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5803 Dátum: 2014.09.09 kedd, 07:12:45 »

Tisztelt Fórumtárs!
Vigyázzunk arra a sorrendre!!! " csavar nyit, pedál nyom" Ez olyan mint a borivás meg a szex. Ha előbb iszod a sok bort akkor csak pamacsolsz és nem szexelsz nyes
Tehát a rendszert felpumpálod még teljesen felkeményedik a fékpedál, majd csavar nyit, pedál be a padlóig, és csavar elzár. Így talán jobb lesz a fékhatás wave
Tisztelettel László! worship

Még -> míg.

Persze, de azért minimális ismeretet elvár az ember olyantól, aki elkezdi maga hegeszteni az autóját. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5804 Dátum: 2014.09.09 kedd, 08:00:58 »

Még -> míg.

Persze, de azért minimális ismeretet elvár az ember olyantól, aki elkezdi maga hegeszteni az autóját. Smiley

AndyA
eljen eljen eljen worship worship worship
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
joeboy
Vendég
« Új hozzászólás #5805 Dátum: 2014.09.09 kedd, 09:45:49 »

Köszi urak, menni fog. worship
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5806 Dátum: 2014.09.09 kedd, 09:49:26 »

Még -> míg.

Persze, de azért minimális ismeretet elvár az ember olyantól, aki elkezdi maga hegeszteni az autóját. Smiley

AndyA
Volt már itt az ellenkezője Smiley
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #5807 Dátum: 2014.09.17 szerda, 20:50:34 »

Szeretném majd lecserélni a fékeket kompletten.
Találtam egy olyan féktárcsa szettet ami nekem tetszik; Sandtler márka, nem ismerem, nektek mond valamit?
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5808 Dátum: 2014.09.17 szerda, 22:52:09 »

Szeretném majd lecserélni a fékeket kompletten.
Találtam egy olyan féktárcsa szettet ami nekem tetszik; Sandtler márka, nem ismerem, nektek mond valamit?

Nekem semmit.

Mit tud, ami miatt különösen tetszik?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5809 Dátum: 2014.09.18 csütörtök, 10:02:16 »

Nekem semmit.

Mit tud, ami miatt különösen tetszik?

AndyA

Gondolom az ára.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5810 Dátum: 2014.09.18 csütörtök, 12:28:03 »

Szeretném majd lecserélni a fékeket kompletten.
Találtam egy olyan féktárcsa szettet ami nekem tetszik; Sandtler márka, nem ismerem, nektek mond valamit?

Én Budai Fékcentrumos tárcsát raktam fel Ferodo betéttel. Teljesen meg vagyok elégedve velük. Ha az ár számít, szerintem ennél olcsóbb tárcsát nem fogsz találni.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #5811 Dátum: 2014.09.18 csütörtök, 16:36:00 »

Ezek lennének azok:
Az ára szettben (első, hátsó) kb. 350 euro


http://www.sandtler24.de/bremsscheiben-typ-s

A német st220 fórumon olvastam róla.
Amiket még ajánlanak azok:
Ate Powerdisc+EBC Blackstuff fékbetétek vagy Zimmermann CoatZ+EBC Blackstuff fékbetétek.
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5812 Dátum: 2014.09.18 csütörtök, 17:06:47 »

Ezek lennének azok:
Az ára szettben (első, hátsó) kb. 350 euro


http://www.sandtler24.de/bremsscheiben-typ-s

A német st220 fórumon olvastam róla.
Amiket még ajánlanak azok:
Ate Powerdisc+EBC Blackstuff fékbetétek vagy Zimmermann CoatZ+EBC Blackstuff fékbetétek.

Aranyozott, vagy mi a xar?!?!

350 Euro?! Annyiért kapsz egy Fóka ST féket használtan, és még marad belőle egy pár Textar tárcsára és EBC Redstuff betétre is... Legutóbb 200 fontért kínált valaki ST első fékeket a Talkford apróhirdetési oldalán. Ennél az ST220 gyári fékje nem jobb, akármilyen tárcsát meg betétet raksz rá - nem utolsó sorban, hogy azokat a tárcsákat és betéteket erre is fel lehet rakni, csak 300 helyett 320-as átmérőben. vigyor3

Hátsóra meg a jó tárcsán-betéten kívül nem kell különösebb extrát költeni. Az csak az én fixa ideám, hogy nekem ott is Redstuff betétek vannak. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #5813 Dátum: 2014.09.19 péntek, 06:59:19 »

Aranyozott, vagy mi a xar?!?!

350 Euro?! Annyiért kapsz egy Fóka ST féket használtan, és még marad belőle egy pár Textar tárcsára és EBC Redstuff betétre is... Legutóbb 200 fontért kínált valaki ST első fékeket a Talkford apróhirdetési oldalán. Ennél az ST220 gyári fékje nem jobb, akármilyen tárcsát meg betétet raksz rá - nem utolsó sorban, hogy azokat a tárcsákat és betéteket erre is fel lehet rakni, csak 300 helyett 320-as átmérőben. vigyor3

Hátsóra meg a jó tárcsán-betéten kívül nem kell különösebb extrát költeni. Az csak az én fixa ideám, hogy nekem ott is Redstuff betétek vannak. Smiley

AndyA

Nem aranyozott Smiley
Valami króm-nikkel acél ötvözet.
Köszi, de használt féket nem vennék, ha cserélem csak is újra.
Közben sokat olvastam és a fúrt Zimmermann-ról több rosszat írnak, mint jót.
Pl. redstuff betéttel nagyon hamar elkopik, ahogy az Ate is.
Az ATE Powerdisc hangos, erősebb fékezésnél brummog.
Eddig ez a befutó a Sandtler.
Találtam egy hasznos táblázatot a tárcsák és a fékbetétek kombinációjáról:
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.19 péntek, 07:01:02 írta zeix » Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5814 Dátum: 2014.09.19 péntek, 07:35:35 »

Nem aranyozott Smiley
Valami króm-nikkel acél ötvözet.
Köszi, de használt féket nem vennék, ha cserélem csak is újra.
Közben sokat olvastam és a fúrt Zimmermann-ról több rosszat írnak, mint jót.
Pl. redstuff betéttel nagyon hamar elkopik, ahogy az Ate is.
Az ATE Powerdisc hangos, erősebb fékezésnél brummog.
Eddig ez a befutó a Sandtler.
Találtam egy hasznos táblázatot a tárcsák és a fékbetétek kombinációjáról:


Akkorában nincs, hogy látni is lehessen?

125 ezer km-t szaladtam eddig Bosch ill. Textar tárcsákkal, EBC Redstuff betétekkel. Nekem ne magyarázza meg senki, hogy mi kopik el hamar...

Az igaz, hogy a Redstuff kb. 1:1 arányban fogyasztja a féktárcsát a normál betétek 2 betét : 1 tárcsa arányával szemben, de közben ő maga is sokkal lassabban fogy, a fékhatásról meg kérdezd azokat, akik kipróbálták az autómat a különféle talikon.

Továbbra is az a véleményem, hogy egy Mondeora 350 Euroért féktárcsát venni (ha négyet, akkor is) egyszerűen pénzkidobás.

AndyA

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #5815 Dátum: 2014.09.19 péntek, 08:00:06 »

Akkorában nincs, hogy látni is lehessen?

125 ezer km-t szaladtam eddig Bosch ill. Textar tárcsákkal, EBC Redstuff betétekkel. Nekem ne magyarázza meg senki, hogy mi kopik el hamar...

Az igaz, hogy a Redstuff kb. 1:1 arányban fogyasztja a féktárcsát a normál betétek 2 betét : 1 tárcsa arányával szemben, de közben ő maga is sokkal lassabban fogy, a fékhatásról meg kérdezd azokat, akik kipróbálták az autómat a különféle talikon.

Továbbra is az a véleményem, hogy egy Mondeora 350 Euroért féktárcsát venni (ha négyet, akkor is) egyszerűen pénzkidobás.

AndyA

AndyA


Jobb klikk a képre, kép megjelenítése és akkor nagyban is látható.
Most írtam a Sandtler-nek, ott csak 160euró a két db első féktárcsa.
Hátulra szerintem Bosch-t vagy ATE féktárcsát veszek kb 50 euró értékben (2db).
Így már elég sokat letudok faragni az árból.

Zimmermann féktárcsa+ redstuff betét 20000km:


Zimmermann féktárcsa + blackstuff betét 20000km:


Azt nem tudom milyen stílusban vezetnek, de ez elég gáz.
Főleg a Zimmermann párosítást szidják nagyon, az Ate valamivel jobb.
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.19 péntek, 08:10:09 írta zeix » Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5816 Dátum: 2014.09.19 péntek, 08:12:02 »

Jobb klikk a képre, kép megjelenítése és akkor nagyban is látható.
Most írtam a Sandtler-nek, ott csak 160euró a két db első féktárcsa.
Hátulra szerintem Bosch-t vagy ATE féktárcsát veszek kb 50 euró értékben (2db).
Így már elég sokat letudok faragni az árból.

Zimmermann féktárcsa+ redstuff betét 20000km:
[img]http://www.kephost.com/images/2014/09/19/DSC01080_Medium_.jpg[/img

Zimmermann féktárcsa + blackstuff betét 20000km:
[img]http://www.mondeo-st220.de/galerie/bilder/bild-2759.jpg[/img

Azt nem tudom milyen stílusban vezetnek, de ez elég gáz.

Ezekből a képekből én nem vonnék le messzemenő következtetéseket. Az első képen láthatóan félrekopott a tárcsa, vagyis a betét nem áll egyenesen a helyén, párhuzamosan a tárcsával. Ennek általában az az oka, hogy szorul a csúszkája a helyén a féknyeregben. Ha ott rendesen tud mozogni, akkor ilyen nem történik. Ez nem a betét és nem a tárcsa hibája, hanem a szerelőé...

Hétvégén csinálok neked képeket a sajátjaimról.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5817 Dátum: 2014.09.19 péntek, 08:16:18 »

Jobb klikk a képre, kép megjelenítése és akkor nagyban is látható.
Most írtam a Sandtler-nek, ott csak 160euró a két db első féktárcsa.
Hátulra szerintem Bosch-t vagy ATE féktárcsát veszek kb 50 euró értékben (2db).
Így már elég sokat letudok faragni az árból.

Zimmermann féktárcsa+ redstuff betét 20000km:
[img]http://www.kephost.com/images/2014/09/19/DSC01080_Medium_.jpg[/img

Zimmermann féktárcsa + blackstuff betét 20000km:
[img]http://www.mondeo-st220.de/galerie/bilder/bild-2759.jpg[/img

Azt nem tudom milyen stílusban vezetnek, de ez elég gáz.
Főleg a Zimmermann párosítást szidják nagyon, az Ate valamivel jobb.

Ja, és egy pár 320-as Textar tárcsa a fóka ST fékekhez 24 ezer Ft, azaz a nagyobb tárcsa fele annyi, mint ezek a szupernek kikiáltottak. A Textar pedig nem az alja kategória.

A tiedhez Bosch vagy Brembo tárcsa van 8-9 ezer Ft körül darabja, hátulra meg Textar erős 7 ezer Ft körül.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5818 Dátum: 2014.09.19 péntek, 08:26:47 »

Ja, és egy pár 320-as Textar tárcsa a fóka ST fékekhez 24 ezer Ft, azaz a nagyobb tárcsa fele annyi, mint ezek a szupernek kikiáltottak. A Textar pedig nem az alja kategória.

A tiedhez Bosch vagy Brembo tárcsa van 8-9 ezer Ft körül darabja, hátulra meg Textar erős 7 ezer Ft körül.

AndyA


Ja-ja. És lukak kellenek rá, akkor a szoba sarkában kell rá fúrni...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5819 Dátum: 2014.09.19 péntek, 08:44:23 »

Ja-ja. És lukak kellenek rá, akkor a szoba sarkában kell rá fúrni...

Az mindegy, az már ingyen van. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5820 Dátum: 2014.09.19 péntek, 08:45:26 »

Az mitől van, hogy hátsó tárcsa és betét csere után nem fog a kézifék? Jobb oldalon egyáltalán, bal oldalon meg sokkal magasabban.

Utánállítás hogyan is? Alulról, a hővédő borítás leszedése után, ha jól emlékszem?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5821 Dátum: 2014.09.19 péntek, 08:54:32 »

Az mitől van, hogy hátsó tárcsa és betét csere után nem fog a kézifék? Jobb oldalon egyáltalán, bal oldalon meg sokkal magasabban.

Utánállítás hogyan is? Alulról, a hővédő borítás leszedése után, ha jól emlékszem?

AndyA

Szerintem az beáll magától. Ha jól tudom, automata utánállítós a féknyereg. Nekem is ezt csinálta, amíg be nem állt.
Naplózva
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #5822 Dátum: 2014.09.19 péntek, 09:06:29 »

Ja, és egy pár 320-as Textar tárcsa a fóka ST fékekhez 24 ezer Ft, azaz a nagyobb tárcsa fele annyi, mint ezek a szupernek kikiáltottak. A Textar pedig nem az alja kategória.

A tiedhez Bosch vagy Brembo tárcsa van 8-9 ezer Ft körül darabja, hátulra meg Textar erős 7 ezer Ft körül.

AndyA

Ha jól értem, akkor:
Textar tárcsa a fóka ST fékekhez 24000/pár
Brembo tárcsa hátra 18000/pár
EBC redstuff betétek előre 33000/szett
EBC redstuff betétek hátra 26000/szett
Így is 100.000 forint körül lesz. szomoru1

szerk:

Most nézem a fékmester webáruházban a focus st Textar féktárcsa darabja 20000Ft.
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.19 péntek, 09:15:27 írta zeix » Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5823 Dátum: 2014.09.19 péntek, 09:33:46 »

Szerintem az beáll magától. Ha jól tudom, automata utánállítós a féknyereg. Nekem is ezt csinálta, amíg be nem állt.

FL utáni már kézi állítású, mivel az automata hamar döglött az első szériában.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5824 Dátum: 2014.09.19 péntek, 09:36:36 »

FL utáni már kézi állítású, mivel az automata hamar döglött az első szériában.

AndyA

Én nem a karnál mondom, hanem a féknyeregben.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5825 Dátum: 2014.09.19 péntek, 09:37:15 »

Ha jól értem, akkor:
Textar tárcsa a fóka ST fékekhez 24000/pár
Brembo tárcsa hátra 18000/pár
EBC redstuff betétek előre 33000/szett
EBC redstuff betétek hátra 26000/szett
Így is 100.000 forint körül lesz. szomoru1

szerk:

Most nézem a fékmester webáruházban a focus st Textar féktárcsa darabja 20000Ft.

Majdnem.

Brembo gyári méret előre 18/pár, hátulra Textar van gyári méretben 15 körül a pár.

Én nem a Fékmester árait néztem. Smiley

De több értelmét látom egy átlagosan jó tárcsa + Redstuff kombonak, mint egy állítólag, Internetes fórumban leírtak szerint szuperhiperjó tárcsa + átlagnál valamivel jobb betét kombojának, ha amúgy alig van különbség árban. Mondom ezt úgy, hogy két autón 3 készlet Redstuff betétet használtam (el) összesen.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5826 Dátum: 2014.09.19 péntek, 09:38:09 »

Én nem a karnál mondom, hanem a féknyeregben.

Ott már rég utána kellett volna álljon, ha akar. Meg az üzemi fék amúgy működik, tehát a dugattyú a helyén van.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5827 Dátum: 2014.09.19 péntek, 09:44:20 »

Ott már rég utána kellett volna álljon, ha akar. Meg az üzemi fék amúgy működik, tehát a dugattyú a helyén van.

AndyA

Igen, de a kéziféknek van egy mechanikus utánállítása a munkahengeren belül. Ha belegondolsz, akkor az új betéttel és tárcsával a munkahenger is beljebb van. Ha nem lenne az utánállítója, akkor elvileg a kéziféknek már az első egy-két kattanás után fognia kellene. Pl az miatt kell a hátsó munkahengereknél tekerni a dugattyút, amikor vissza akarod nyomni a helyére, mert menetesen van az utánállítás a kézifékhez. Az elsőnél csak simán visszanyomod.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5828 Dátum: 2014.09.19 péntek, 09:54:53 »

Igen, de a kéziféknek van egy mechanikus utánállítása a munkahengeren belül. Ha belegondolsz, akkor az új betéttel és tárcsával a munkahenger is beljebb van. Ha nem lenne az utánállítója, akkor elvileg a kéziféknek már az első egy-két kattanás után fognia kellene. Pl az miatt kell a hátsó munkahengereknél tekerni a dugattyút, amikor vissza akarod nyomni a helyére, mert menetesen van az utánállítás a kézifékhez. Az elsőnél csak simán visszanyomod.
Kézifék kötél csere után, nekem a szerelő állította be, hogy hány kattanásnál fogjon a fék.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5829 Dátum: 2014.09.19 péntek, 09:55:53 »

Igen, de a kéziféknek van egy mechanikus utánállítása a munkahengeren belül. Ha belegondolsz, akkor az új betéttel és tárcsával a munkahenger is beljebb van. Ha nem lenne az utánállítója, akkor elvileg a kéziféknek már az első egy-két kattanás után fognia kellene. Pl az miatt kell a hátsó munkahengereknél tekerni a dugattyút, amikor vissza akarod nyomni a helyére, mert menetesen van az utánállítás a kézifékhez. Az elsőnél csak simán visszanyomod.

Persze. De amikor az első fékezésnél a dugattyút felpumpálja az ember az új tárcsáig, akkor beáll az alaphelyzet, amihez képest a menetesen elforduló dugattyú már fogja a tárcsát.

Nekem meg nem fogja, azaz jó eséllyel nem fordul el a dugattyú, nem húzza a bowden.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5830 Dátum: 2014.09.19 péntek, 09:56:51 »

Kézifék kötél csere után, nekem a szerelő állította be, hogy hány kattanásnál fogjon a fék.

Azért a kötél csere nem ugyanaz a tárcsa+betét cserével.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5831 Dátum: 2014.09.19 péntek, 09:59:40 »

Persze. De amikor az első fékezésnél a dugattyút felpumpálja az ember az új tárcsáig, akkor beáll az alaphelyzet, amihez képest a menetesen elforduló dugattyú már fogja a tárcsát.

Nekem meg nem fogja, azaz jó eséllyel nem fordul el a dugattyú, nem húzza a bowden.

AndyA

Hát nem tudom. Ha régóta volt a csere és használod a kéziféket rendszeresen, akkor lehet, hogy után állítással lehet orvosolni a helyzetet. Egyébként az után állítója ott van a kézifékkar alatt. Egy db 17-es vagy 19-es anya. Majd lefotózom, hogy mit keress. Pont most lesz a kézifékkar csere projektem.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5832 Dátum: 2014.09.19 péntek, 10:03:01 »

Hát nem tudom. Ha régóta volt a csere és használod a kéziféket rendszeresen, akkor lehet, hogy után állítással lehet orvosolni a helyzetet. Egyébként az után állítója ott van a kézifékkar alatt. Egy db 17-es vagy 19-es anya. Majd lefotózom, hogy mit keress. Pont most lesz a kézifékkar csere projektem.

Alulról vagy felülről lehet hozzáférni?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5833 Dátum: 2014.09.19 péntek, 10:13:29 »

Azért a kötél csere nem ugyanaz a tárcsa+betét cserével.
És? Kit érdekel?  vigyor3 Én csak az állíthatóságára hívtam fel a figyelmet! beka3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5834 Dátum: 2014.09.19 péntek, 10:24:48 »

Alulról vagy felülről lehet hozzáférni?

AndyA

Alul. Természetesen. Nehogy már olyan egyszerű legyen.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5835 Dátum: 2014.09.19 péntek, 10:47:05 »

Alulról vagy felülről lehet hozzáférni?

AndyA

Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5836 Dátum: 2014.09.20 szombat, 21:33:16 »

Alulról vagy felülről lehet hozzáférni?

AndyA

Ha behúzod a kézifékkart, akkor a nyergen mozdul a kis kar, amibe a bowden van beakasztva?

Utánállításhoz leengeded a kipufogót, leszeded a hővédő lemezt, utána már egyértelmű lesz az állítás.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5837 Dátum: 2014.09.21 vasárnap, 16:07:37 »

Ha behúzod a kézifékkart, akkor a nyergen mozdul a kis kar, amibe a bowden van beakasztva?

Utánállításhoz leengeded a kipufogót, leszeded a hővédő lemezt, utána már egyértelmű lesz az állítás.

Nem álltunk neki ma végül... Ünnepi ebédre volt hivatalos a barátom, 4 éves a legifjabb csemetéje, úgyhogy így is elég passzentos lett.

Nem tudom, mi van a karral, még nem másztam alá. Majd a jövő héten.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5838 Dátum: 2014.09.22 hétfő, 14:43:06 »

Ezekből a képekből én nem vonnék le messzemenő következtetéseket. Az első képen láthatóan félrekopott a tárcsa, vagyis a betét nem áll egyenesen a helyén, párhuzamosan a tárcsával. Ennek általában az az oka, hogy szorul a csúszkája a helyén a féknyeregben. Ha ott rendesen tud mozogni, akkor ilyen nem történik. Ez nem a betét és nem a tárcsa hibája, hanem a szerelőé...

Hétvégén csinálok neked képeket a sajátjaimról.

AndyA

Egyetértek. Plusz a tárcsa betét kombó kopása vezetési morál, és hozzáértés függvénye is.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5839 Dátum: 2014.09.25 csütörtök, 10:49:21 »

Ezt csak érdekességképp teszem be ide. Delphi tárcsa+Starline betét ~30-35e km után. Nem tudom, hogy mennyire adja vissza a kép, de a betét még kb 1 cm vastag.





Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5840 Dátum: 2014.09.25 csütörtök, 11:21:01 »

Ezt csak érdekességképp teszem be ide. Delphi tárcsa+Starline betét ~30-35e km után. Nem tudom, hogy mennyire adja vissza a kép, de a betét még kb 1 cm vastag.


és mit akarsz ezzel mondani? joe-nak.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5841 Dátum: 2014.09.25 csütörtök, 11:22:33 »

és mit akarsz ezzel mondani? joe-nak.... eplus2

 Huh? Huh? Huh? Huh? Huh?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5842 Dátum: 2014.09.25 csütörtök, 11:23:09 »

Huh? Huh? Huh? Huh? Huh?
bármit is mondasz,az nem úgy van!!!!!!!!!!!!!! eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sandoar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #5843 Dátum: 2014.09.25 csütörtök, 18:18:17 »

Sziasztok!
A hozzáértők válaszait várnám arra a kérdésre, hogy első tengelyre brembo tárcsa textar betéttel megfelelő-e normál vezetési stílushoz ? Ez a konstelláció a Kovács autóalkatrésznél 30 ezer Ft. A Cromax ezeket a prémium kategóriába teszi.
Várom a véleményeteket.
Naplózva

2002 TDCi 2,0 FMBA ghia+vajbőr Oyster Silver Metal
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5844 Dátum: 2014.09.25 csütörtök, 18:31:51 »

Sziasztok!
A hozzáértők válaszait várnám arra a kérdésre, hogy első tengelyre brembo tárcsa textar betéttel megfelelő-e normál vezetési stílushoz ? Ez a konstelláció a Kovács autóalkatrésznél 30 ezer Ft. A Cromax ezeket a prémium kategóriába teszi.
Várom a véleményeteket.

Nemrég írta valaki a Bremboról, hogy már nem az igazi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5845 Dátum: 2014.09.26 péntek, 08:34:34 »

Sziasztok!
A hozzáértők válaszait várnám arra a kérdésre, hogy első tengelyre brembo tárcsa textar betéttel megfelelő-e normál vezetési stílushoz ? Ez a konstelláció a Kovács autóalkatrésznél 30 ezer Ft. A Cromax ezeket a prémium kategóriába teszi.
Várom a véleményeteket.
nekem pont ez a kombo van. Jól működik
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #5846 Dátum: 2014.09.26 péntek, 11:51:49 »

Sziasztok!
Eljött az idő hogy a hátsó féket kicsit rendbe tegyem, ami tárcsa/fékpofa csere és féknyereg felújítás lenne. Tárcsa meg fékpofa Textar lett. Szeretném felújítani a féknyerget is de a Bárdinál 2 fejújító  szettet kínál eltérő dugattyú mérettel 2001-es még nem volt cserélve. Vagy vegyem máshol, cromax? Most kezdett rosszalkodni /szorulgatni a jobb oldali amit egy bovdenre húzott nyomórugó ideiglenesen tünetmentesített. Hol lehet beszerezni azt az 5szögletű fékkulcsot? Ha mindent összerakok kell-e kézifékkaron állítani? A FAQ-t olvastam jó cikk Köszönet Lászlónak!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5847 Dátum: 2014.09.26 péntek, 13:23:52 »

Sziasztok!
Eljött az idő hogy a hátsó féket kicsit rendbe tegyem, ami tárcsa/fékpofa csere és féknyereg felújítás lenne. Tárcsa meg fékpofa Textar lett. Szeretném felújítani a féknyerget is de a Bárdinál 2 fejújító  szettet kínál eltérő dugattyú mérettel 2001-es még nem volt cserélve. Vagy vegyem máshol, cromax? Most kezdett rosszalkodni /szorulgatni a jobb oldali amit egy bovdenre húzott nyomórugó ideiglenesen tünetmentesített. Hol lehet beszerezni azt az 5szögletű fékkulcsot? Ha mindent összerakok kell-e kézifékkaron állítani? A FAQ-t olvastam jó cikk Köszönet Lászlónak!
Tisztelt Fórumtárs!
A gépedben nagy valószínűséggel a régi automatikus utánállítású kézifékkar található. A felújítás alkalmával ezt is érdemes a FL utáni karra cserélni. Akkor viszont újonnan be kell állítani az után állítóval a bovden hosszát.  Az ötszögletű kulcsot az interneten fékszerelő szerszámok között keresd. A hátsó nyereg felújításához szükséges felújítókészlet cikkszáma a Bárdinál D4-564 SEINSA gyártmány. A 2 garnitúra ára 5056 Ft. Ez minden elemet tartalmaz a felujításhoz. Az átalakításhoz szükséges még 2 db  25x17x4 mm szimering. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.26 péntek, 13:25:35 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5848 Dátum: 2014.09.26 péntek, 13:34:52 »

Tisztelt Fórumtárs!
A gépedben nagy valószínűséggel a régi automatikus utánállítású kézifékkar található. A felújítás alkalmával ezt is érdemes a FL utáni karra cserélni. Akkor viszont újonnan be kell állítani az után állítóval a bovden hosszát.  Az ötszögletű kulcsot az interneten fékszerelő szerszámok között keresd. A hátsó nyereg felújításához szükséges felújítókészlet cikkszáma a Bárdinál D4-564 SEINSA gyártmány. A 2 garnitúra ára 5056 Ft. Ez minden elemet tartalmaz a felujításhoz. Az átalakításhoz szükséges még 2 db  25x17x4 mm szimering. wave
Tisztelettel László! worship

László kolléga, segítsen már nekem egy kicsit!

Ha a hátsó féknyereg felújításán túl a flexi fékcsövet is ki akarom cserélni, akkor pontosan mire is kell felkészüljek szerszámilag (pontosan mekkora fékcsőkulcs is kell hozzá?), ill. mi a helyes eljárás, hogyan kell ideiglenesen eldugózni a merev fékcsövet?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #5849 Dátum: 2014.09.26 péntek, 14:03:54 »

Tisztelt Fórumtárs!
A gépedben nagy valószínűséggel a régi automatikus utánállítású kézifékkar található. A felújítás alkalmával ezt is érdemes a FL utáni karra cserélni. Akkor viszont újonnan be kell állítani az után állítóval a bovden hosszát.  Az ötszögletű kulcsot az interneten fékszerelő szerszámok között keresd. A hátsó nyereg felújításához szükséges felújítókészlet cikkszáma a Bárdinál D4-564 SEINSA gyártmány. A 2 garnitúra ára 5056 Ft. Ez minden elemet tartalmaz a felujításhoz. Az átalakításhoz szükséges még 2 db  25x17x4 mm szimering. wave
Tisztelettel László! worship
Hálás köszönet! worship
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Oldalak: 1 ... 110 111 112 113 114 115 116 [117] 118 119 120 121 122 123 124 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.045 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.